Εισαγωγικά:
Ο
Δημόσιος Προσυνεδριακός Διάλογος πάνω στις “Θέσεις της Κ.Ε.” για το επικείμενο
19ο Συνέδριο του ΚΚΕ [που θα λάβει χώρα στην Αθήνα από τις 11 μέχρι
και τις 14 του Απρίλη] έληξε πανηγυρικά
[κι εννοώ με πάμπολλες δημοσιεύσεις άρθρων] την περασμένη Κυριακή 31 του
Μάρτη.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της “Επιτροπής Δημοσίου Διαλόγου για το 19ο Συνέδριο του ΚΚΕ” [την οποία θα βρείτε εδώ], στο Διάλογο δημοσιεύτηκαν, συνολικά τα 517(!!!) άρθρα [493 στον “Ριζοσπάστη” και 24 στην Κομμουνιστική Επιθεώρηση]. Να σημειώσω [για χάριν της Ιστορίας αλλά και συγκρίσεων] ότι στον Δημόσιο Προσυνεδριακό Διάλογο για το προηγούμενο 21ο Συνέδριο του ΑΚΕΛ [που έγινε τέλη του Νοέμβρη του 2010] είναι ζήτημα αν δημοσιεύτηκαν 10 άρθρα!]…
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση της “Επιτροπής Δημοσίου Διαλόγου για το 19ο Συνέδριο του ΚΚΕ” [την οποία θα βρείτε εδώ], στο Διάλογο δημοσιεύτηκαν, συνολικά τα 517(!!!) άρθρα [493 στον “Ριζοσπάστη” και 24 στην Κομμουνιστική Επιθεώρηση]. Να σημειώσω [για χάριν της Ιστορίας αλλά και συγκρίσεων] ότι στον Δημόσιο Προσυνεδριακό Διάλογο για το προηγούμενο 21ο Συνέδριο του ΑΚΕΛ [που έγινε τέλη του Νοέμβρη του 2010] είναι ζήτημα αν δημοσιεύτηκαν 10 άρθρα!]…
Σε
κάποια από τα άρθρα του Προσυνεδριακού Διαλόγου [όπως σ’ εκείνο του Νίκου
Μπογιόπουλου που αναδημοσιεύσαμε στην ανάρτηση μας με αρ. 60/2013]
κατατέθηκαν έντονα κριτικές απόψεις πάνω στις “Θέσεις της Κ.Ε.” για το Συνέδριο,
αλλά και προς τις πολιτικές που το ΚΚΕ ακολούθησε πάνω σε διάφορα ζητήματα.
Τούτες οι τοποθετήσεις των μελών και στελεχών του ΚΚΕ προκάλεσαν εσωκομματικές
αναταράξεις με αποτέλεσμα οι πολιτικοί αντίπαλοι του ΚΚΕ [και εξ αριστερών και
εκ δεξιών], όπως και ο αστικός Τύπος να μιλούν για «εμφύλιο στο ΚΚΕ». Την ίδια όμως ώρα, οι αντίθετες ή/και
διαφορετικές απόψεις, ή/και διαφωνίες που εκφράζονταν κυρίως πάνω στα θέματα
των «συμμαχιών»
[και το υπό έγκριση νέο Πρόγραμμα της “Λαϊκής
Συμμαχίας” που αρκετοί το είδαν να βρίσκεται σε αντιδιαστολή με το
Πρόγραμμα για ένα “Αντιιμπεριαλιστικό
Αντιμονοπωλιακό Δημοκρατικό Μέτωπο”], πυροδότησαν έντονα επικριτικές
απαντήσεις από ανώτατα στελέχη της ηγεσίας του Κόμματος συμπεριλαμβανομένης και
της Γενικής Γραμματέως του, Αλέκας Παπαρήγα…
Τώρα
αν αυτές οι εσω-ΚΚΕ-δικες
ιδεολογικοπολιτικές αντιπαλότητες, αντιπαραθέσεις και αντεγκλήσεις προκαλέσουν
[και περαιτέρω] παράπλευρες συνέπειες και απώλειες, ο χρόνος θα δείξει. ΕΜΕΙΣ
πάντως ευχόμαστε και ευελπιστούμε πως κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί. Σε περιόδους
δύσκολες, εντόνων αντιιμπεριαλιστικών,
αντικαπιταλιστικών κι αντιφασιστικών αγώνων ΚΑΝΕΝΑΣ δεν περισσεύει, δεν είναι
παραπάνω!
Θέλοντας,
λοιπόν, να συμβάλουμε ακόμα λίγο στο προβληματισμό που γίνεται εντός του ελληνικού
κομμουνιστικού κι αριστερού κινήματος [για μια σειρά καίρια ζητήματα που
αφορούν την ελληνική κοινωνία, την ελληνική Αριστερά και το διεθνές
κομμουνιστικό κίνημα], θα προχωρήσω στη αναδημοσίευση ακόμα 2-3 άρθρων “αιρετικών”
από τον Προσυνεδριακό Διάλογο…
Παράλληλα
να ενημερώσω, για όσους τυχόν ενδιαφέρονται
να ενδιατρίψουν στις συζητήσεις που έγιναν, ότι κατάλογος και σχετικές παραπομπές
για όλα τα άρθρα που δημοσιεύτηκαν στον “Ριζοσπάστη” θα τα βρουν στον ιστοχώρο “Εργατικός
Αγώνας” πατώντας εδώ…
Σήμερα
θα αναδημοσιεύσω το άρθρο του ιστορικού Γιώργου Πετρόπουλου [απολυμένου] δημοσιογράφου
του “Ριζοσπάστη”. Στην εφημερίδα ήταν υπεύθυνος για το ρεπορτάζ του Υπουργείου
Δημόσιας Διοίκησης, όμως είχε γράψει και ιστορικά άρθρα [κυρίως για την περίοδο
του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου] ενώ είχε εκδώσει και βιβλίο για τον Νίκο Ζαχαριάδη. [Είναι
ζαχαριαδικός, αν μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε αυτόν τον όρο]… Σε ανύποπτο χρόνο
είχα παρακολουθήσει μερικές σπουδαίες παρεμβάσεις του σε συζητήσεις σε ελληνικό blog πάνω σε θέματα που αφορούσαν την ιστορία του ΚΚΕ…
****************************
Και τώρα τι;
[άρθρο
του Γιώργου Πετρόπουλου, μέλους της ΚΟΒ “Ριζοσπάστη”, από τον Προσυνεδριακό
Διάλογο για το 19ο Συνέδριο του ΚΚΕ – “Ριζοσπάστης” 23/3/2013, σελ. 18 – http://www.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=7353429]...
{Οι
υπογραμμίσεις και οι επιχρωματώσεις είναι ολόδικες μου}…
Θα
συμφωνήσουμε, φαντάζομαι, πως ο πολιτικαντισμός μέσα στο κόμμα, ο κάθε είδους
συνδικαλισμός, η προσπάθεια να ξεγελάσουμε ο ένας τον άλλον είναι ξένες
πρακτικές για όλους μας. Είναι ο προθάλαμος αλλά και η πεμπτουσία της πολιτικής
πρακτικής του φραξιονισμού. Οι κομμουνιστές στις αναμεταξύ τους σχέσεις και στη
σχέση τους με τον εργαζόμενο λαό χρησιμοποιούν πάντοτε τη γλώσσα της αλήθειας.
Θα
συμφωνήσουμε, ελπίζω, πως ο φραξιονισμός - που καμία σχέση δεν έχει με τις
διαφορετικές απόψεις -, το κόμμα μέσα στο κόμμα, όποτε και όπου εμφανίστηκε
μόνο ζημιά προκάλεσε στο ΚΚΕ. Κι αν συμφωνήσουμε σ' αυτό, όσοι από μας
γνωρίζουμε λίγο ιστορία ή έχουμε τη διάθεση να το ψάξουμε, δε θα δυσκολευτούμε
να καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως ένας τέτοιος φραξιονισμός ήτανε πάντοτε
προνόμιο της ηγεσίας. Μέσα στις τάξεις της κυοφορούνταν, εκεί έβρισκε το
πρόσφορο έδαφος και την κάλυψη για να αναπτυχθεί, γιατί πριν απ' όλα διέθετε
την προστασία της κομματικής εξουσίας που γι' άλλο λόγο δόθηκε κι αλλιώς
χρησιμοποιήθηκε.
Βρισκόμαστε
στο πιο κρίσιμο σημείο της ιστορίας του Κόμματος. Την επομένη του 19ου
Συνεδρίου τίποτα δεν θα είναι ίδιο με το σήμερα από άποψη περιεχομένου όσο κι
αν οι τίτλοι, τα σύμβολα, με δυο λόγια το εξωτερικό περίβλημα θα είναι στη θέση
του. Οφείλουμε επομένως να πούμε αλήθειες. Κι ο καθένας ας πράξει ό,τι του λέει
η συνείδησή του.
Σε
πολλά κείμενα που δημοσιεύτηκαν στον προσυνεδριακό διάλογο, η καθοδήγηση του
Κόμματος ελέγχεται γιατί με τις θέσεις για το 19ο Συνέδριο εγκαταλείπει το
πρόγραμμα του 15ου και συγκεκριμένα την πολιτική του Αντιιμπεριαλιστικού -
Αντιμονοπωλιακού - Δημοκρατικού Μετώπου. Η αλήθεια είναι ότι αυτή την πολιτική
δεν την εφάρμοσε ποτέ. Δεν επιχείρησε να την εφαρμόσει ποτέ. Την άφησε στα
χαρτιά και την εγκατέλειψε στην πράξη την επομένη του 15ου Συνεδρίου,
αξιοποιώντας ασάφειες και κενά εκείνου του προγράμματος τα οποία γέμισε με τις
δικές της απόψεις που κανένα συνέδριο δεν είχε εγκρίνει. Γι' αυτό και σήμερα
δεν νιώθει καμία ανάγκη να απολογηθεί ή να εξηγήσει πού σκόνταψε εκείνο το πρόγραμμα
και υποχρεώνει στην αλλαγή του. Τι μπορεί να πει κανείς για κάτι που δεν
πίστεψε και πολύ περισσότερο για κάτι που δεν επιχείρησε να εφαρμόσει; Ο γράφων
είναι σε θέση να το αποδείξει αυτό με ντοκουμέντα αλλά δεν αρκεί ο χώρος των
1.000 λέξεων ούτε για τους τίτλους. Θυμίζω μόνο ότι στον προσυνεδριακό διάλογο
του 15ου αυτό τον κίνδυνο τον είχα επισημάνει (“Ριζοσπάστης” 7-5-1996).
Η
καθοδήγηση του Κόμματος ελέγχεται σήμερα για τον ακραίο συγκεντρωτισμό που
εισάγει με το σχέδιο του νέου καταστατικού. Η αλήθεια είναι πως - ως καθοδήγηση
- ποτέ δεν επιδίωξε να λειτουργήσει το Κόμμα διαφορετικά. Σήμερα νομιμοποιεί
ό,τι προηγουμένως εφάρμοσε στην πράξη. Ο γράφων είναι σε θέση να το αποδείξει
αυτό σημείο προς σημείο αλλά κάτι τέτοιο είναι αδύνατο στις 1.000 λέξεις που
δίνει η Επιτροπή Προσυνεδριακού Διαλόγου. Θυμίζω μόνο ότι στον προσυνεδριακό
διάλογο του 16ου Συνεδρίου είχα μιλήσει για υπερσυγκεντρωτισμό και για
φραξιονισμό από τα πάνω (“Ριζοσπάστης” 18-11-2000).
Η
καθοδήγηση του Κόμματος ελέγχεται επίσης για την εξαφάνιση της τακτικής και την
ταύτισή της με τη στρατηγική, για την απομόνωση του Κόμματος από τις μάζες, για
την εγκατάλειψη της πολιτικής των συμμαχιών και για την αντικατάστασή της με
μια ψευδεπίγραφη πολιτική συμμαχιών όπου εμείς συμμαχούμε με τον εαυτό μας. Η
αλήθεια είναι πως η καθοδήγηση του Κόμματος δεν είχε ποτέ διαφορετικό
προσανατολισμό. Άλλοτε με βήματα κι άλλοτε με άλματα οδηγούσε το Κόμμα με
σαφήνεια προς αυτή την κατεύθυνση. Και για να τα πράξει όλα αυτά, φρόντισε μέσα
στο Κόμμα να ακούγεται μόνο η δική της φωνή, να παραγκωνίζονται από τα όργανα
όσοι είχαν διαφορετική άποψη, να βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης σύντροφοι έτοιμοι
να υποστηρίξουν κάθε γραμμή και νέοι σύντροφοι που ήρθαν στο Κόμμα μετά το 1991
οι οποίοι (όσοι τουλάχιστον αναδείχτηκαν) δεν έχουν ιδέα τι είναι και από πού
έρχεται το ΚΚΕ. Ο γράφων μπορεί να το αποδείξει αυτό με ονόματα και με
παραδείγματα.
Αν
η καθοδήγηση σήμερα στεκόταν μπροστά στο Κόμμα με τη γλώσσα της αλήθειας θα
έπρεπε να έχει έναν πολύ μικρό πρόλογο στα προσυνεδριακά κείμενα που να έλεγε:
«Το μαρξιστικό - λενινιστικό κόμμα νέου τύπου έχει τελειώσει. Τα
τριτοδιεθνιστικά κόμματα έφαγαν τα ψωμιά τους. Σήμερα υπάρχει ανάγκη για ένα
άλλου τύπου επαναστατικό κόμμα κι αυτό το κόμμα εισηγούμαστε στο συνέδριο». Αν
η καθοδήγηση (ένα μικρό τμήμα της που δίνει κατεύθυνση στο Κόμμα) έλεγε τη
γλώσσα της αλήθειας θα παραδεχόταν πως αυτές τις απόψεις, της αμφισβήτησης
δηλαδή του μαρξιστικού - λενινιστικού κόμματος, τις είχε από την εποχή του 13ου
Συνεδρίου αλλά τότε δεν τόλμησε να τις εκφράσει γιατί θα είχε καταλήξει στα
αζήτητα. Άλλωστε, το Κόμμα τότε δεν το κερδίσαμε με τις σημερινές απόψεις της
καθοδήγησης. Το κερδίσαμε εμμένοντας στη μαρξιστική - λενινιστική θεωρία του,
στην ιστορία και στις παραδόσεις του που σήμερα πετιούνται στον κάλαθο των
αχρήστων ως οπορτουνισμός.
Το
19ο Συνέδριο θα είναι συνέδριο επανίδρυσης του ΚΚΕ εφόσον τα προσυνεδριακά
κείμενα εγκριθούν. Για την ακρίβεια, θα είναι συνέδριο ίδρυσης ενός άλλου
κόμματος με το όνομα, τα σύμβολα, τις σημαίες και όλα τα τυπικά γνωρίσματα του
ΚΚΕ. Από τα ουσιαστικά του γνωρίσματα όμως δεν έχει μείνει τίποτα. Και να
υπάρχουν κάποια υπολείμματα αυτά παραμένουν για να εγκαταλειφθούν, στη
συνέχεια, στην πράξη.
Όλα
τα προαναφερόμενα θέτουν το καίριο ερώτημα: Και τώρα τι;
Το
ερώτημα αυτό μπορεί να το απαντήσει ο καθένας με τη δική του συνείδηση, με τις
δικές του αρχές, με τη δική του στάση ζωής. Συμβουλές δεν διαθέτω για κανέναν.
Όποιος όμως νομίζει ότι το Κόμμα θα επανέλθει στο σωστό δρόμο αφού εφαρμόσει
την πολιτική των προσυνεδριακών κειμένων - κι εφόσον αυτή εγκριθεί από το
συνέδριο - γιατί έτσι θα φανούν τα αδιέξοδα, προφανώς δεν έχει καταλάβει πού
βρισκόμαστε. Περιθώρια πειραματισμών δεν υπάρχουν. Άλλωστε αυτή η πολιτική
εφαρμόζεται εδώ και χρόνια κι έχει δείξει τα αδιέξοδά της. Το Κόμμα φθίνει,
ζωντανές δυνάμεις καταστρέφονται και τα πλήγματα που δέχεται, αν ήδη δεν είναι,
σε λίγο θα πάψουν να είναι αναστρέψιμα. Η καθοδήγηση θα μπορούσε να δώσει τις
αποδείξεις της καταστροφής αν δημοσιοποιούσε τι κόμμα παρέλαβε στη διάσπαση του
‘91 και τι κόμμα υπάρχει σήμερα. Σε κάθε πάντως περίπτωση η ρήση του Ν.
Ζαχαριάδη παραμένει επίκαιρη όσο ποτέ: «Ο Κουκουές μέσα από τη στάχτη του
ξαναγεννιέται»!
Αυτά,
λοιπόν, κι από τον Σύντροφο Πετρόπουλο…
Για
το copy-paste
Anef_Oriwn
[πάντοτε
με φιλο-ΚΚΕ αισθήματα]
Πέμπτη 4/4/2013
30 σχόλια:
Ήρτα.
Ήρτα να κάμω την πυθία και την μάντισσα ( όχι της Λαρνακας )
Για να μεν αγωνιάς τί θα γίνει, καταρχήν εχω την εκτίμηση πως διασπαση στο ΚΚΕ δεν προκειται να συμβεί. Κάτι άλλο θα συμβεί νομίζω....
Να δώσω δύο ενδιαφέροντα βοηθητικά στοιχεία όπως μου τα μετέφερε σύντροφος εξ Ελλάδος:
1. Σε τρεις δημοσκοπήσεις αυτής της βδομάδας φαίνεται πως το ΚΚΕ έχει επανακτήσει αρκετο ποσοστό απο αυτο που εχασε στις εκλογες. Από το 4,5% ανέβηκε στο 6,1%.
Αυτό πιθανόν να δείχνει πως ενώ κόσμος εβγαινε, καποιος άλλος κοσμος αποφασισε να μπει.Πάντως η τάση δεν είναι τάση συρρικνωσης.
2. Στον έρανο τον οποιο προκηρυξε το ΚΚΕ για ενίσχυση του κόμματος, η χαμηλότερη εισφορά πανελλαδικά ήρθε από την ΚΟΒ του Ριζοσπάστη....
3. Ο συν. Μπογιόπουλος είναι μεταγραφή στο ΚΚΕ από το ΝΑΡ. Γι αυτο του έχουν και αδυναμία οι Αντάρσυοι. Φαίνεται πως "στο νηπιαγωγείο" όταν ήταν διαβαζε κι αυτος αβέρτα τον Δελαστίκ, τζαι καποια πραματα δεν τα εξεπερασεν...λέω εγώ τώρα...
τεσπα...
παρατήρησα πως έχεις μιαν αδυναμια στην ΚΟΒ του Ρίζου.
σύντροφοι Ελλαδίτες του ΚΚΕ που είναι κοντα στη βραση, έχουν την εξης εκτίμηση. Σου την καταθετω για να την έχεις στα υποψιν. Δεν θα πω, πως ειναι 100% σωστή. Είναι μια αποψη στα υποψιν.
Μέλη της ΚΟΒ του Ρίζου, ανήκουν στο ποσοστό του ΚΚΕ που χάθηκε από τις προηγουμενες εκλογες. Ο φερόμενος εσωκομματικός διαλογος δεν αντικατοπτρίζει σε αυτες τις περιπτωσεις, άτομα τα οποία επιθυμούν να παραμείνουν στο ΚΚΕ. Ουτε να διασπασουν το ΚΚΕ εχουν την δυναμη γιατι κατά μεγάλο ποσοστό ( καποιος εδωσε το νουμερο 75% η βαση στηριζει την ηγεσία )
Επιθυμούν μάλλον να αποβληθούν με θορυβώδη τρόπο από το ΚΚΕ, ώστε η αποχώρηση τους να συνοδευτεί από αποχώρηση και αλλων μελών, εφοσον θα φανει σαν "αδικη επιβολή μιας ηγεσίας".
Είναι το μόνο κέρδος το οποίο μπορούν να εχουν, δηλαδή να φύγουν ως "κομμουνιστες ήρωες" και να συνεχίσουν την εξω-κκε προσπαθεια για συγχωνευση όλων των τασεων υπο την εποπτεια του συριζα είτε μέσω νέω πρωτοβουλιών που εμφανιζονται στον ορίζοντα και ίσως ικανοποιουν καποια "εθνικιστικα" αντανακλαστικά που πια το ΚΚΕ φαίνεται πως αρνειται να ικανοποίησει...
Καταλήγω....
Μπορει να τρωεις άδικα τον χρόνο σου, με τα άρθρα που διαλεγεις. Είναι πιθανόν πως τα συγκεκριμενα ατομα ειναι ήδη έξω απλα τυπικα βρισκονται μεσα.
Το γιατι προτιμάς αυτά τα αρθρα, δεν το γνωρίζω, μάλλον είναι κάτι το οποίο πρέπει να συζητήσεις με την συνειδηση σου.
Όπως και ναχει, εγώ ευχομαι στο ΚΚΕ να συνεχίσει στο δρόμο που χαραζει εδω και δύο περιπου χρόνια, βήμα-βήμα, και να μην ακουει τις Σειρήνες που επιδιώκουν να τουμπαρουν το πλοίο στα καπιταλιστικά είτε στα εθνοπατριωτικά βράχια....
Θα δούμε....
Εμεις τους ευχομαστε καλή υπομονή και καλή δύναμη στο συνεδριο τους.
Έχω την χαρά να σου ανακοινωσω, αν δεν το έμαθες ήδη, πως όση ώρα μιλούμεν εμεις για το ΚΚΕ, ο γιος του Σαμψών διορίστηκε Πρόεδρος της Επιτροπής Νομικών της Βουλής.
Μετά λαλεί τε μου για δημοκρατική μετάβαση...αγια ολαν....ζουμεν μεσα στα σκατα τζαι τα βορβοπηλα του κάθε αρρώστου, τζαι καρτερούμεν να δουμεν φως!
Disdaimona,
Δκυο τρεις κουβέντες στα γρήγορα:
1. Αν «ο γιος του Σαμψών διορίστηκε Πρόεδρος της Επιτροπής Νομικών της Βουλής», τούτο αφορά πιο πολύ το Κόμμα του [αν λάβουμε υπ’ όψη πώς δουλεύει η Βουλή και πώς κατανέμονται οι διάφορες Προεδρίες], αλλά και το επίπεδο της αστικής μας δημοκρατίας, όπως το πολιτικό κριτήριο του κόσμου που τον ψηφίζει…
2. Για την ιστορία ο Μπογιόπουλος ήταν στην ΚΝΕ και αποχώρησε μαζί με πολλούς άλλους το 1989 λόγω διαφωνιών για τη συμμετοχή του Συνασπισμού συνιστώσα του οποίου ήταν και το ΚΚΕ. Τότε οι αποχωρήσαντες κι έφτιαξαν το ΝΑΡ, όμως πολύ σύντομα ο Μπογιόπουλος επέστρεψε στο ΚΚΕ. Εγώ δεν κρίνω κανενα στη βάση της πολιτικής προέλευσης του, αλλά στη βάση των πολιτικών του θέσεων και δράσεων.
3. Τις εκτιμήσεις σου για όσους έχουν εκφράσει κριτικές απόψεις πάνω στις “Θέσεις της Κ.Ε.” και κυρίως προβληματισμούς, ή ακόμη και διαφωνίες πάνω στο ζήτημα της “Λαϊκής Συμμαχίας”, όπως ας πούμεν την τοποθέτηση ΣΟΥ «Επιθυμούν μάλλον να αποβληθούν με θορυβώδη τρόπο από το ΚΚΕ, ώστε η αποχώρηση τους να συνοδευτεί από αποχώρηση και αλλων μελών, εφοσον θα φανει σαν “αδικη επιβολή μιας ηγεσίας”», δεν θα τις σχολιάσω, βασικά γιατί θεωρώ ότι εμπίπτουν στη σφαίρα της συνομωσιολογίας. Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει σώνει και καλά όποιος διαφωνεί [είτε σε λίγα είτε σε πολλά] να επιδιώκει κιόλας να αναλάβει «εξω-κκε πρωτοβουλίες»…
4. Θα ήταν προτιμότερο και πιο διαλεκτικό αντί να γίνονται γενικές αναφορές σε «“εθνικιστικα” αντανακλαστικά που πια το ΚΚΕ φαίνεται πως αρνειται να ικανοποίησει...», ή σε «εθνοπατριωτικά βράχια» να αναλύονται αυτά τα ζητήματα, για να καταλαβαίνουμε κι εμείς της περιφέρειας για τι πράμα γίνεται κουβέντα…
5. Γιατί ονομάζεις το Δημόσιο Προσυνεδριακό Διάλογο ως «φερόμενο εσωκομματικό διαλογο»; Γιατί φερόμενο; Για να χρησιμοποιήσω και μια έκφραση δικιά σου από σχόλιο σου στο δικό ΣΟΥ Blog γιατί «να πηαίννουν στα συνεδρια […] και στις συνδιασκέψεις, [για] να χειροκροτούν»; [link: http://disdaimona.blogspot.com/2013/04/blog-post_4.html?showComment=1365104559651#c1537897411777117274]...
6. Τα σχετικά με την ΚΟΒ του “Ριζοσπάστη” και τους εράνους δεν θα τα σχολιάσω. Υπάρχουν πολλές λεπτομέρειες σ’ αυτά που δεν μπορούμε να τις γνωρίζουμε, γι’ αυτό ΕΓΩ αποφεύγω να μπαίνω σε τέτοιες συζητήσεις. Άσε που κάποιες κουβέντες που γίνονται μπορεί να έχουν και το στοιχείο του κουτσομπολιού. Όμως ο “Ριζοσπάστης” αποτελεί το εκφραστικό όργανο της Κ.Ε. του ΚΚΕ και σίγουρα ένα χώρο συζητήσεων και ζύμωσης και ανάπτυξης της κομμουνιστικής ή αν προτιμάς της αριστερής σκέψης…
7. Η επιλογή των άρθρων έγινε γιατί οι συγγραφείς ήταν γνωστοί τουλάχιστον σ’ ΕΜΕΝΑ – όπως θα γνωρίζεις διαβάζω και μελετώ τον “Ριζοσπάστη”. Στα υπ’ όψη μου έχω ακόμα δύο άρθρα από τον Προσυνεδριακό Διάλογο: ένα της επίσης δημοσιογράφου του “Ριζοσπάστη” Ελένης Μαυρούλη που ειδικεύεται στο διεθνές ρεπορτάζ κι ένα του πρώην βουλευτή Αντώνη Σκυλλάκου. Πρόθεση μου ήταν/είναι να προβάλω την άλλη άποψη ειδικά πάνω στο θέμα των συμμαχιών και συνεργασιών γιατί κρίνω [χωρίς να θεωρώ ότι μου πέφτει κι άμεσα λόγος] ότι η πολιτική του ΚΚΕ στον τομέα αυτό είναι λάθος!
Τώρα αν «τρωω άδικα τον χρόνο μου, με τα άρθρα που διαλεγω», δεν ξέρω υπό ποια έννοια το λες, αλλά προσωπικά έχω την άποψη πως ό,τι μελετούμε δεν είναι χαμένος χρόνο και κόπος, ειδικά δε αν προκαλούνται και συζητήσεις και μας κάνουν να προβληματιστούμε… Αν όμως νομίζεις, πως το ό,τι «προτιμώ αυτά τα αρθρα […] είναι κάτι το οποίο πρέπει να συζητήσω με την συνειδηση μου», τότε να το κάνω [αν είναι να συμβουλευτώ και κάποιο ψυχολόγο], αλλά πρέπει να μου δώσεις τες βασικές κατευθύνσεις για να δω προς τα πού να κινηθώ και τι να ψάξω…
Τελικά μακρυγόρησα!
Καλό βράδυ!
σύντομη απάντηση:
1. οποιος εργαζεται στον Ριζοσπαστη και είναι μελος ή φιλος του ΚΚΕ - διοτι κειμενα δεν στελλουν μονο τα μελη, δεν ξερω αν το γνωρίζεις αυτο, παρα πολλα ανηκουν σε ατομα που δεν θα παν καν στο συνεδριο - δεν έχει καμιαν ξεχωριστη θεση απο ενα αλλο μελος που π.χ είναι χασαπης στην Φλώρινα.
2. το ζήτημα του εράνου παιζει ρόλο, γιατι ο έρανος μεταξυ αλλων εγινε για να πληρωθουν καποιοι εργαζομενοι μεταξυ αλλων και αυτοι του ριζου. Οταν ενας λαος πεινα και προσπαθει να ενισχύσει ενα οικονομικα κατεστραμμενο κόμμα, εν καπως φατσιητον τζεινοι που πληρωνουνται να "παιζουν πελλον". Οι άλλοι εν τα εχουν ακοπα...γιατί δεν ήθελαν να ενισχύσουν το ΚΚΕ; ρωτώ...
3. τα περι συνωμοσιολογίας τα παρέρχομαι.
εν οπως "τις ιδεολογικες λεπτομερειες" που αναφερεις όταν θελεις να παριστανεις πως εκει έξω υπαρχει μια ιδανική πραγματικότητα. Και πως περαν αυτης υπαρχουν μονο λεπτομερειες ή συνωμοσιολογίες. Δυστυχως υπαρχουν συμφεροντα ή ακομα τζαι καριερες ή εμμονες κ.λ.π
Ε η Ελληνικη πραγματικοτητα δεν εν ιδανική, οπως ουτε και η κυπριακή. Εν θα θεοποιω κανεναν επειδη εν μελος ή φιλος ενος κομματος. Ούτε με το ακελ το καμνω ουτε με το ΚΚΕ το καμνω.
4. αν δεν καταλαβες ποια ειναι τα εθνοπατριωτικά δηλαδη οι γραμμες της αριστερας που θέλουν ενα μιγμα διαχειρισης εκτος ευρώ και εντός Ε.Ε ριξε μιαν μαθκια στα εντός να τις κατανοησεις καλυτερα. Ποιες δυναμεις προωθουν αυτη την κατευθυνση. Ε και στην ελλαδα υπαρχει μια "αριστερα" που ακολουθει τον δρόμο της σωτηρίας του εθνικού κεφαλαιου. Διότι έξοδος από την Ε.Ε σημαινει και σύγκρουση με το εγχωριο Κεφάλαιο και βέβαια σημαίνει άλλη δομή τζαι άλλο πλανο οικονομίας.
Συνιστωσες του ΣΥΡΙΖΑ και το νεοφανες κόμμα του Αλαβανου που προκήρυξε νομιζω σημερα μπορουν να σε καθοδηγήσουν στην αναζητηση σου.
Με εξαιρεση τον Μπογιο που δεν νομιζω να καμει έτσι γκαφα να παει με τον Αλαβανο, κρατουμεν μικρο καλάθι για το τι θα πραξουν αλλοι επωνυμοι που σήμερα καφκουνται για το ΚΚΕ.
Τσιάο.
ANEF_Oriwn τα άρθρα που διαλέγεις να αναδημοσιεύεις από τον Προσυνεδριακό Διάλογο κινούνται, χωρίς αμφιβολία, εντός ενός βασικού σκοπού. Ο σκοπός είναι με απλά λόγια να αλλάξει κάτι ριζικά εντός ΚΚΕ. Η ριζική αλλαγή που διαφάνεται ότι επιθυμείς με τέτοιες επιλογές άρθρων είναι αυτή που διαβρώνει ενα Κ.Κ. Είναι άκρως επικίνδυνο να αναζητούμε ένα άλλου τύπου επαναστατικού κόμματος πέραν ενός κομμουνιστικού. Αυτά τα σοσιαλδημοκρατικά εναλλακτικά συγχύζουν εν τέλει την εργατική τάξη και ενδυναμώνουν την αστική τάξη. Σιγά σιγά ένα Κ.Κ. χαλαρώνει με τέτοιου είδους εναλλακτικές λύσεις, βάζει νερό στο κρασί του ένα πράμα, νεροβράζει πλέον το πάθος, σκουριάζει η σκέψη. Το ΚΚΕ μπορεί να λύσει όποια ζητήματά του βασισμένο στις δομικές θεωρητικές και πρακτικές του βάσεις. Η σταθερή κομμουνιστική βάση του ΚΚΕ που υπάρχει πρέπει να διατηρηθεί και να γίνει το βήμα να λυθούν κάποια δευτερεύοντα ζητήματα. Δεν είναι περίεργο και ειδικά τώρα σε μια τέτοια εποχή, να αμφισβητηθεί ενα Κ.Κ. στις δομικές του αρχές. Παρόλαυτα, η στιγμή απαιτεί να ξυπνήσει το κομμουνιστικό καθήκον όλων των ισχυριζόντων κομμουνιστών να εδραιώσουν το ΚΚΕ και να το συντηρήσουν ουσιαστικά ως είναι.
Fristuti,
Είμαι σίγουρος ότι δεν είναι μόνο όσοι ισχυρίζονται ότι είναι οι Κομμουνιστές που θέλουν «να εδραιώσουν το ΚΚΕ και να το συντηρήσουν», αλλά και πολλοί άλλοι που δηλώνουν απλώς Αριστεροί, οι οποίοι όμως το εκτιμούν και το εμπιστεύονται…
Λυπάμαι όμως να παρατηρήσω ότι το σχόλιο ΣΟΥ είναι γενικόλογο και συνθηματολογικό…
Γράφεις λόγου χάριν: «Ο σκοπός είναι με απλά λόγια να αλλάξει κάτι ριζικά εντός ΚΚΕ. Η ριζική αλλαγή που διαφάνεται ότι επιθυμείς με τέτοιες επιλογές άρθρων είναι αυτή που διαβρώνει ενα Κ.Κ.» Αυτό είναι μια αοριστολογία, για να μη πω και αφορισμός! Γιατί δεν γίνεσαι πιο συγκεκριμένος και διαλεκτικά να ΜΑΣ αναλύσεις τι είν’ εκείνο που θα διαβρώσει το ΚΚΕ; Ποια είναι τα «σοσιαλδημοκρατικά εναλλακτικά [που] συγχύζουν», το “Αντιιμπεριαλιστικό Αντιμονοπωλιακό Δημοκρατικό Μέτωπο”;
Ένας προσυνεδριακός διάλογος σ’ ένα κομμουνιστικό κόμμα δεν γίνεται για να εκφράσουν ελεύθερα τα μέλη, στελέχη ακόμα και φίλοι του Κόμματος τις σκέψεις, τους προβληματισμούς και τις τυχόν διαφωνίες τους πάνω στις “Θέσεις” και τις πολιτικές του Κόμματος; Ειλικρινά δεν καταλαβαίνω! Έπρεπε ΟΛΟΙ να συμφωνήσουν με τις “Θέσεις” που ετοιμάστηκαν; Αυτές δεν είναι υπό τη έγκριση ή την αίρεση του Συνεδρίου;
Θα επανέλθω για κάποια σχόλια πάνω στην τελευταία τοποθέτηση της Disdaimonaς…
"Ένας προσυνεδριακός διάλογος σ’ ένα κομμουνιστικό κόμμα δεν γίνεται για να εκφράσουν ελεύθερα τα μέλη, στελέχη ακόμα και φίλοι του Κόμματος τις σκέψεις, τους προβληματισμούς και τις τυχόν διαφωνίες τους πάνω στις “Θέσεις” και τις πολιτικές του Κόμματος;" Ναι, έγινε, ελεύθερα δεν τα είπαν;
δεν λέω το αντίθετο;
"Αυτό είναι μια αοριστολογία, για να μη πω και αφορισμός! Γιατί δεν γίνεσαι πιο συγκεκριμένος και διαλεκτικά να ΜΑΣ αναλύσεις τι είν’ εκείνο που θα διαβρώσει το ΚΚΕ;"
Αοριστολογία; μα με βάση το άρθρο που αναδημοσίευσες μιλάω, μια μόνο απόδειξη - "Σήμερα (λέει ο Πετρόπουλος) υπάρχει ανάγκη για ένα άλλου τύπου επαναστατικό κόμμα κι αυτό το κόμμα εισηγούμαστε στο συνέδριο». Ποιό είναι αυτό το κόμμα "άλλου τύπου"; Αυτό δεν είναι αοριστολογία; Αυτό δεν διαβρώνει το ΚΚΕ στις αρχές του; (προσυνεδριακά πάντα)
«σοσιαλδημοκρατικά εναλλακτικά [που] συγχύζουν το ΑΑΔΜ» - οι όποιες συμμαχίες πρέπει να έχουν στόχο την ταξική πάλη και συνείδηση του λαϊκού κινήματος. Αυτό δεν γίνεται με πανικόβλητες άρον άρον συμμαχίες για χάρην των συμμαχιών αλλά με την σκέψη αρχικά του με ποιά δύναμη θα συγκρουστεί το λαϊκό κίνημα. Πρώτα βλέπεις ποιός είναι ο ταξικός εχθρός και μετα συμμαχείς... διαφορετικά συγχύζεις το εργατικό κίνημα.
"Έπρεπε ΟΛΟΙ να συμφωνήσουν με τις “Θέσεις” που ετοιμάστηκαν;" δεν πρόσεξα καμιά πίεση!!!
Disdaimona,
Ακόμα λίγα λόγια:
Το κύριο θέμα στις εσω-ΚΚΕ κομματικές συζητήσεις, αντιπαραθέσεις και διαφωνίες [από μια μειοψηφούσα μεν, αλλά σημαντική δε, μερίδα στελεχών] είναι το νέο Πρόγραμμα του Κόμματος για τη “Λαϊκή Συμμαχία” [που προωθείται για έγκριση από το επικείμενο Συνέδριο]. Αυτό δε, το νέο Πρόγραμμα βρίσκεται [σύμφωνα με τις επισημάνσεις των διαφωνούντων] σε αντιδιαστολή με το μέχρι προ τίνος σε ισχύ παλαιότερο Πρόγραμμα του Κόμματος το οποίο προνοούσε τη δημιουργία ενός “Αντιιμπεριαλιστικού Αντιμονοπωλιακού Δημοκρατικού Μετώπου” [ΑΑΔΜ]…
Το θέμα είναι [κατά τη γνώμη μου] πρώτα και κύρια πολιτικό [καθώς έχει να κάνει με τις πολιτικές συμμαχίες και την κατάληψη της πολιτική εξουσίας από ένα Κομμουνιστικό Κόμμα], κι έτσι πρέπει να αναλύεται, δηλ. πολιτικά… Γι’ αυτό και προσωπικά θεωρώ ότι τα άλλα για τα οποία γίνεται λόγος [ο έρανος και η στάση των δημοσιογράφων του “Ριζοσπάστη”, ή η πιθανή σύμπλευση των όποιων διαγραφέντων ή αποχωρησάντων με τον Αλαβάνο, κι άλλα τέτοια], αποτελούν επιμέρους ζητήματα, δηλ. δεν είναι η ουσία των διχογνωμιών και δεν έχουν να κάνουν με το κύριοˑ ίσως όμως να απορρέουν απ’ αυτό…
Δεν ξέρω αν είναι και ιδεολογικό το θέμα [εγώ ένας «συγχισμένος» άνθρωπος που να τα ξεδιαλύνω αυτά – link: http://disdaimona.blogspot.com/2013/04/blog-post_4.html?showComment=1365104559651#c1537897411777117274] , αξιοσημείωτο όμως [και ίσως και παράδοξο] είναι ότι και οι συμφωνούντες με τη “Λαϊκή Συμμαχία”, αλλά και οι διαφωνούντες, δηλώνουν πίστη στον Μαρξισμό – Λενινισμό και παραθέτουν μάλιστα και τσιτάτα από τον Μαρξ, τον Ένγκελς, τον Λένιν για να τεκμηριώσουν τις τοποθετήσεις τους…
Στο χτεσινό “ΠΟΝΤΙΚΙ” [το ελληνικό κι όχι την κυπριακή κιτρινοφυλλάδα] υπήρχε ένα [“ουδέτερο”, αν μπορούμε να το πούμε έτσι] άρθρο συνεργάτη της εφημερίδας για τα τεκταινόμενα στο ΚΚΕ. Με την πρώτη ευκαιρία θα παραθέσω εδώ σε νέα ανάρτηση μου. Σ’ αυτό το κείμενο γίνεται μια νηφάλια παρουσίαση των γεγονότων που είναι ενδιαφέρουσα ως ιστορική αποτύπωση και καταγραφή τους…
Fristuti,
Στα πολύ σύντομα:
1. Ναι «ελεύθερα δεν τα είπαν», γιατί όμως αυτή η επίθεση εναντίον τους από μέλη της ανωτάτης ηγεσίας του Κόμματος [Παπαρήγα, Μεντρέκα, Μαΐλη, Γόντικα]; Δεν μπορούσαν να απαντηθούν στο Συνέδριο τα ζητήματα που προέκυψαν; Γιατί τόση «πίεση», για να σχολιάσω και την τελευταία σου κουβέντα;
2. Κοίτα, δεν αναδημοσίευσα το άρθρο του Πετρόπουλου για να υπερασπιστώ τον Πετρόπουλο σε ό,τι λέει… Υπάρχουν όμως κάποια άλλα σημαντικά ζητήματα που δεν απαντιούνται [και τα οποία προσπερνάς κι ΕΣΥ]. Λόγου χάριν,
- γιατί το Κόμμα «εγκαταλείπει το πρόγραμμα του 15ου και συγκεκριμένα την πολιτική του Αντιιμπεριαλιστικού - Αντιμονοπωλιακού - Δημοκρατικού Μετώπου», ή
- δεν ελέγχεται «η καθοδήγηση του Κόμματος […] για την εγκατάλειψη της πολιτικής των συμμαχιών και για την αντικατάστασή της με μια ψευδεπίγραφη πολιτική συμμαχιών όπου εμείς συμμαχούμε με τον εαυτό μας»;
3. Γιατί δεν επιτέλους δεν τεκμηριώνει και κάποιος γιατί το ΑΑΔΜ δεν μπορεί να ενισχύσει την «ταξική πάλη»; Μήπως μπορείς να το κάμεις ΕΣΥ;
Disdaimona,
Και μια κουβέντα για τις αντιφάσεις [σε λόγους και πράξεις μας] που μπορεί να χαρακτηρίζουν την προσωπική καθημερινή μας ζωή…
Σίγουρα η ζωή [ΜΑΣ] είναι αντιφατική και περίπλοκη, γι’ αυτό και πολλές φορές αναγκαζόμαστε εκ των πραγμάτων να λειτουργήσουμε αντιφατικά. [Ας πούμεν, ενώ είμαστε παντρεμένοι και δεν έχουμε πρόθεση να χωρίσουμε [παρά τα τυχόν προβλήματα ή/και αδιέξοδα που μπορεί να έχει ο γάμος μας, δεν διστάζουμε να φτιάξουμε και μια εξωσυζυγική σχέση]… ΚΑΝΕΝΑΣ μας ΔΕΝ είναι τέλειος! Αντίθετα έχουμε αδυναμίες και ελεαττωματα, κάνουμε λανθασμένες εκτιμήσεις, έχουμε περιορισμένες γνώσεις και ελλιπή πληροφόρηση, επηρεαζόμαστε από το ευρύτερο κοινωνικό μας περιβάλλον, έχουμε συναισθήματα και πάθη.
Στην πολιτική όμως, [και δη ως Αριστεροί], ο λόγος και οι πράξεις μας πρέπει να έχουν μια συνέχεια και μια συνέπια [κι όχι να είμαστε “μια έτσι και μια γιουβέτσι”], οι τοποθετήσεις μας πρέπει να διακρίνονται από ορθολογισμό και διαλεκτική, να επιχειρηματολογούμε, κι όχι να συνθηματολογούμε και αν αφορίζουμε [οκκέι όμως, με τους φασίστες σίγουρα δεν έχουμε τι να πούμε και τι να συζητήσουμε!] και να σεβόμαστε τους εν δυνάμει συνοδοιπόρους και συμμάχους μας…
Κι ας μην ξεχνάμε ότι ο κάθε ένας από εμάς αποτελεί και μια ξεχωριστή προσωπικότητα και κουβαλά τη δική του κοινωνική συνείδηση, η οποία με τη σειρά της είναι πρώτα και κύρια αποτελέσαμε του κοινωνικοοικονομικού μας status, αλλά και του επηρεασμού μας από το κοινωνικό μας περιβάλλον καθώς και της παιδείας μας.
Σ’ ΕΜΕΝΑ, ας πούμεν, δεν ήταν/είναι αντιφατικό από τη μια να ήμουν [μέχρι πριν λίγα χρόνια] ένας βολεμένος μικροαστός κι από την άλλη να έχω αριστερές φιλο-κομμουνιστικές προσεγγίσεις;
Αυτά, λοιπόν, αγαπητή Disdaimona, ως απάντηση στην τοποθέτηση σου «Αρεσκουν μου οι αντιφασεις μου, μελετω τες τζαι αφηνω τες να εκδηλωθουν για να προχωρώ» [link: http://disdaimona.blogspot.com/2013/04/blog-post_4.html?showComment=1365112518972#c1484092375381858179], χωρίς να σημαίνει ότι κατ’ ανάγκην απαντώ μόνο σ’ ΕΣΕΝΑ…
1. Τι ήθελες; αυτό σημαίνει ελευθερία απόψεων.
2. "Κοίτα, δεν αναδημοσίευσα το άρθρο του Πετρόπουλου για να υπερασπιστώ τον Πετρόπουλο σε ό,τι λέει…" έλα τώρα :)
όσο για τα άλλα δύο υποερωτήματα νομίζω έχω ήδη εμμέσως πλην σαφώς απαντήσει.
«Αρεσκουν μου οι αντιφασεις μου, μελετω τες τζαι αφηνω τες να εκδηλωθουν για να προχωρώ».
Σχολιάζω μόνο επειδή το βγάλες στην επιφάνεια... αυτά δεν τα σχολιάζεις φίλε ANEF_.
Είμαστε υπόχρεοι να αναγνωρίσουμε το βάθος αυτού του συλλογισμού. Για να φτάσει κάποιος στο σημείο να εκφράζει κάτι τέτοιο σημαίνει πολλά, σημαίνει δουλειά, μελέτη, σκέψη και σίγουρα όχι για το θεαθήναι. Δεν βλέπω κενό νοήματος σε αυτό τον συλλογισμό αντιθέτως.
Fristuti,
Μ’ όλο τον σεβασμό, αλλά και παράλληλα με μεγάλη λύπη, διαπιστώνω ότι ΤΙΠΟΤΕ ΑΠΟΛΥΤΩΣ δεν ΜΑΣ λες! Δεν θα επαναλάβω ότι μιλάς γενικόλογα και συνθηματολογικά [αυτό είναι δεδομένο], αλλά θα συμπληρώσω ότι υπεκφεύγεις κιόλας! Αλήθεια, ποιες ήταν οι απαντήσεις ΣΟΥ στα «δύο υποερωτήματα [μου]» και δεν τις επήρα πρέφα; Η δική μου διαλεκτική λαλεί ότι κάθε το που λέμε ΤΕΚΜΗΡΙΩΝΕΤΑΙ! Γι’ αυτό και αξιώματα του τύπου «Δεν βλέπω κενό νοήματος σε αυτό τον συλλογισμό αντιθέτως», δεν έχουν θέση...
Μια κουβέντα μόνο θα πω για την πρώτη πρόταση του σχολίου σου που λέει: «Τι ήθελες; αυτό σημαίνει ελευθερία απόψεων», κι αφορά την ελεύθερη έκφραση απόψεων στον Προσυνεδριακό Διάλογο. Ασχέτως τού ότι κάποιοι που εξέφρασαν κριτικές απόψεις για τις “Θέσεις” δέχτηκαν επιθέσεις, προσωπικά θεωρώ ότι αν κατά ή μετά το Συνέδριο ΔΕΝ υπάρξουν διαγραφές, περιθωριοποιήσεις, ή αναγκαστικές αποστασιοποιήσεις, τότε θα μιλούμε για μια πραγματική νίκη της κομμουνιστικής δημοκρατίας!
Για την πολιτική συμμαχιών: ανέφερα ότι πρωτού κάνεις όποιες συμμαχίες είναι αναγκαία μια αντίθεση στις αστικές δυνάμεις που συσπειρώνουν το λαϊκό κίνημα. Με άλλα λόγια η όποια συμμαχία πρέπει να γίνει από τα κάτω για τα κάτω ως μια άρνηση του κάθε οπορτουνισμού. Η συμμαχία εδώ δεν είναι πρόσθεση δυνάμεων αλλά πως θα βρεθεί ο πυρήνας γύρω από τον οποίο θα διασαφηνιστεί στο λαϊκό κίνημα η ουσιαστική πάλη και με ποιούς θα συγκρουστείς.
Τι νομίζεις ότι η συμμαχία είναι τέτοια επειδή το ένα συμπορεύεται με τ' άλλο; Αν η αντίθεση είναι καθολική ας παραμείνει έτσι.
Πολλά ερωτήματα θα απαντηθούν στο Συνέδριο, κάμε υπομονή.
Το βασικό είναι ότι πολλοί που θέλούν ένα ΚΚΕ να αλλάζει πορεία είναι γελασμένοι.
"δέχτηκαν επιθέσεις" τι, τους έκαψαν αυτοκίνητα, τους χτύπησαν; Εκφράζεις κριτικές δέχεσαι και τις ίδιες.
«Δεν βλέπω κενό νοήματος σε αυτό τον συλλογισμό αντιθέτως»
Βλέπεις εσύ; Θα σε παρακαλούσα να το υποδείξεις αν δεν σου είναι δύσκολο.
Fristuti,
Καλημέρα ΣΟΥ!
Για το «κενό νοήματος» τα ‘γραψα στο σχόλιο μου με ημερομηνία 5/4/13 - 5:29 μ.μ....
Τα υπόλοιπα [όχι όλα] «θα απαντηθούν στο Συνέδριο» [όπως λες κι ΕΣΥ], αλλά κι από την ίδια τη Ζωή! Γιατί όπως γράφει κι ο Μπογιόπουλος στο προσυνεδριακό άρθρο του:
“Η σ. Παπαρήγα (“Ρ”, 22/3/2012) έλεγε: «Αντικειμενικά λοιπόν στην εκλογική μάχη το κριτήριο ψήφου προς το ΚΚΕ μπορεί και πρέπει να είναι πάνω στη συνολική του στρατηγική». Δεν συνιστά απολυτότητα να λέμε ότι «επιβεβαιώθηκε» (Θέση 48) μια στρατηγική που την αναδείξαμε ως κριτήριο ψήφου, αλλά αντί να συγκεντρώσει δυνάμεις τις μείωσε στο μισό; Βέβαια, όποτε έρχεται η κουβέντα στο εκλογικό αποτέλεσμα επαναλαμβάνουμε τα περί «κοινοβουλευτικών αυταπατών». Όχι. Αυταπάτες δημιουργούνται όταν αρνούμαστε να ερμηνεύσουμε απροκατάληπτα την ζωντανή εμπειρία από κάθε πολιτική μάχη. Τέτοια μάχη είναι και οι εκλογές. Δεν σπέρνει «κοινοβουλευτικές αυταπάτες» ο Λένιν όταν ισχυρίζεται (“Γράμματα στον Γκόργκι”) ότι «απ’ τα αποτελέσματα των εκλογών εξαρτάται κατά πολύ και η ανάπτυξη του κόμματος»”.
συγχισμένος:
ένα παράδειγμα από την εγχώρια παραρολογία: Μάριος Δημητρίους, Μιχάλης Περσιάνης. Πολυ συχνά κάνουν λόγο για την αριστερα, κρίνοντας την αριστερα, τον σταλινισμό κ.λ.π Εννοώ την αριστερα γενικά και ειδικα για την Κύπρο.
Κάμνεις περίπου το ίδιο, με τα Ποντίκια και τους Εργατικούς Αγώνες που αναδημοσιεύουν κριτικές στο ΚΚΕ από το Βήμα.
Καταληκτικό σχόλιο:
Η Ελλάδα έλυσεν όλα της τα προβλήματα και το μόνο της σοβαρό θέμα είναι τί θα κάμει το ΚΚΕ!!!!!!
Τέσσερα χρόνια μεσα στην καταστροφή, τις αυτοκτονίες, τα συσσιτια, το ξεπούλημα γης, λιμανιων, αεροδρομίων, νησιών, κρατικών επιχειρήσεων....αλλά!!!! Όλα πάνε κατα διαόλου επειδή στο ΚΚΕ δεν αλλάζουν μυαλά!!
Νομίζω πως δεν έχουν ουτε τζεινοι, ουτε εμεις υποθεσην.
απαντηση του ίδιου του Μπογιο.
Οι λεξεις εχουν σημασία:
Κατανοούμε τον «πόνο» τους να «διορθώσουν» τους κομμουνιστές όσον αφορά τη στρατηγική και την τακτική που θα φέρει το σοσιαλισμό και τον κομμουνισμό, μιας και άλλωστε είναι πασίγνωστος ο «καημός» τους και για το σοσιαλισμό και για τον κομμουνισμό.
Κατανοούμε και την εμετική συμπεριφορά τους που άλλοτε μεταμφιέζεται σε «έπαινο», σε συκοφαντικές επιθέσεις «φιλίας» που είναι αηδιαστικότερες και από τον πιο αήθη λίβελο, κι άλλοτε υψώνει την «εισαγγελική» ρομφαία για τις Θέσεις του ΚΚΕ και τις απόψεις που αναπτύσσονται στο διάλογο.
Disdaimona,
Ίντα τζιαιρούς εφτάσαμεν! Ώσπου πάμεν τζιαι γερνούμεν νέα πράματα ακούμεν!
Τούτο ΜΟΥ έλειπε τώρα! Να ΜΕ συγκρίνεις ή να ΜΕ παρομοιάζεις [έστω και έμμεσα ή άθελα ΣΟΥ] με τον Μάριο Δημητρίου και τον Μιχάλη Περσιάνη. Τι σχέση έχει η δική μου η γραφίδα [το ύφος μου, το περιεχόμενο των πονημάτων μου και οι προσεγγίσεις μου] με τα δικά ΤΟΥΣ γραπτά; Μα ίνταμ που ΜΟΥ λαλείς;
Να σημειώσω ότι με τα συγγράμματα του Μάριου Δημητρίου έχω ασχοληθεί ΕΠΙΚΡΙΤΙΚΑ κι εδώ στο Blog μου… Σε παραπέμπω στις αναρτήσεις μου με αρ. 107/2012 [link: http://aneforiwn.blogspot.com/2012/09/1072012.html] και 44/2013 [link: http://aneforiwn.blogspot.com/2013/03/442013-chavez.html]... Λυπάμαι, αλλά ατυχέστατη η αναφορά ΣΟΥ! Τι σχέση έχουν οι δικές ΜΟΥ οι προσεγγίσεις με τις δικές τους; Αυτό κι αν είναι ισοπέδωση!
Πότε αναδημοσίευσα ΕΓΩ κείμενο από αλλού [ας πούμε από τον “Εργατικό Αγώνα” –απολύτως ΚΑΝΕΝΑ!– ή το “ΠΟΝΤΙΚΙ”] χωρίς να το σχολιάσω, ή/και να καταθέσω τις δικές μου σκέψεις κι απόψεις; Κι η αναφορά μου στην αρθρογραφία του “ΠΟΝΤΙΚΙΟΥ” σε σχέση με το 19ο Συνέδριο του ΚΚΕ, έγινε σε σχόλιο μου ΜΟΛΙΣ ψες κι αφορούσε άρθρο που είναι βασικά περιγραφικό για την εντός του ΚΚΕ πολιτική [προσυνεδριακή] αντιπαράθεση. Η δική ΣΟΥ αναφορά σε «συγχισμένο» είχε προηγηθεί!
Πέραν τούτου κι αναφορικά με την τοποθέτηση ΣΟΥ: «Η Ελλάδα έλυσεν όλα της τα προβλήματα και το μόνο της σοβαρό θέμα είναι τί θα κάμει το ΚΚΕ», διερωτούμαι αν η Ελλάδα εν κάτι το ομοιογενές και το ενιαίο [από άποψη κοινωνική, ταξική, πολιτισμική κι άλλως πως]…
Α, και δεν είμ’ ΕΓΩ που έσπευσα να ρίξω στο πυρ το εξώτερο τον Μπογιόπουλο!
Δεν τον έριξα στο πυρ το εξωτερο τον Μπογιοπουλο.
Εξεφρασα διαχρονικά τις επιφυλαξεις μου για καποιες θέσεις του που τον τζαιρον που ήρτεν την Κυπρο τζαι ειπεν μας για τον αείμνηστο Τάσο.
Ουτε θα το παρω πίσω.
Παρεμπιπτόντως το ζήτημα της Κυπρου είναι ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΟΤΑΤΟ στον προσυνεδριακό και είνα ένα ζήτημα που καθορίζει ακόμα τζαι την πολιτική ΚΚΕ για τα της Ελλάδας.
Τις επιφυλαξεις μου θα τις διατηρήσω, όπως ακριβως τις έχω και για την Κανέλλη.
Αναφερα νομίζω, πως δεν τον θεωρώ ανόητο να σηκωστεί να φύει από το ΚΚΕ όπως έκαναν ήδη καποιοι άλλοι!
ΤΟ ζουμι είναι το εξης:
Καποιοι, όπως π.χ ο Εργατικός Αγώνας, ο υιός Χαλβατζής κ.λ.π προσπαθουν να πεισουν πως εντος του ΚΚΕ υπαρχει Φράξια. Φράξια ξερεις τί σημαινει: Κόμμα μέσα στο Κόμμα.
Προσπαθούν να πεισουν πως αυτή η Φράξια έχει την στηριξη της βασης και πως τώρα ειναι ευκαιρία με το συνεδριο να "πάρουν" το κόμμα.
Εν αγγούρκα που έχουν!!
Είναι άτομα τα οποία ετσι τζαι αλλιώς θα φυουν ή εφύαν ήδη.
Αυτο ήταν ολο και όλο το ποιντ μου, το οποιο ειπες συνωμοσιολογία.
Το αν αποφασισει εντελει το ΚΚΕ για ΑΑΔΜ ειναι ενα σοβαρο ζητημα. Και αν το αποφασισει δεν σημαινει πως εγω ή άλλοι εν εχουμε δικαιωμα να διαφωνησουμε ή ακομα και να αποστασιοποιηθούμεν.
Εγω Αγίους τζαι Αγίες Κομματικες Οικογένειες εν έχω!
Τέλος ξαναρωτώ: Τί γυρευκει το ΑΚΕΛ να ασχολειται με το ΚΚΕ. Χαλλοού;;; Δαμε θέλετε να φκουμεν που το μνημονιο για να μεν χασουμεν το ευρω τζαι την Ε.Ε τζαι μιλατε για το ΚΚΕ;
Αυτά! Και χαιρετώ.
Όσον αφορα στο Μαριο Δημητρίου, τον Περσιάνη, τον Στροβολιώτη και λοιπούς κολαούζους, ποιά εν πολιτική τους τοποθέτηση για το ακελ;
Πως το ακελ θα μπορούσεν να είναι ενα συγχρονο δημοκρατικο σοσιαλδημοκρατικό κόμμα αλλα στεναζει κατω απο την μπότα μιας σταλινικής ηγεσίας. Δηλαδή που σου νεφκω που πάεις; Αν εβρεις πιο ρεφορμιστικό κομμα αυτη την στιγμή στην Ε.Ε από το ΑΚΕΛ να με λαλουν Αησιέ! Αλλα οι κύριοι
το φκιολίν τους με τον Στάλιν, και την "κακή ηγεσία".
Ε πε μου ποιά εν η ποιοτική διαφορα του Εργατικού Αγώνα που τους κολαούζους;;
Σου το αφιερώνω,λογια ενος φίλου, επειδη ξερω πως σου αρεσκουν τα σημειωματάρια. Να το γραψεις κάπου και να το διαβάζει κάθε μέρα μόλις ξυπνάς. Σαν την πρωινή προσευχή.
Δημήτρης Κανέλλος
..παρατηρώ διάφορες δηλώσεις περι Αριστεράς και Δεξιάς..
Εγώ πάλι να με συγχωρήσετε αλλά δε πιστεύω ούτε σε "Αριστερές" ούτε και σε "Δεξιές".
Πιστεύω στην ανατροπή του Καπιταλισμού τώρα. Χθες!!
Δύο είναι οι δρόμοι. Η τάσσεσαι υπέρ του Καπιταλισμού και της δικτατορίας των Μονοπωλίων με όλα τα συνεπακόλουθα που γνωρίζουμε πλέον Όλοι, ή υπέρ των παραγωγών του κοινωνικού πλούτου, της εργατικής λαϊκής εξουσίας, του Σοσιαλισμού.
Τρίτος δρόμος δεν υπάρχει και δεν υπήρξε ποτέ και ασφαλώς αναφέρομαι περισσότερο στους Νεοοπορτουνοσοσιαλδημοκράτες.
Σε κυβέρνηση αστικής διαχείρισης το ΚΚΕ δε θα μπει κι ας το χωνέψουν όλοι οι "φίλοι" κι οι εχθροί.
Disdaimona,
Συνοπτικότατα:
1. Τελικά στο ίδιο τσουβάλλι με τους Μάριους Δημητρίου, τους Περσιάνηδες, τους Strovoliotες και λοιπούς «Νεοοπορτουνοσοσιαλδημοκράτες» και «κολαούζους», με βάλλεις/μας βάλλεις, όσους με τον άλφα ή ωμέγα τρόπο υπερασπιζόμαστε το ΑΚΕΛ ως το μόνο [για την ώρα] Αριστερό Κόμμα της Κύπρου. Θα συνεχίσω!] να ΜΟΥ επεξηγήσεις ποια η δική μου σχέση ή/και συνάφεια με τους ανωτέρω! Ανεξαρτήτως της άποψης της δικιάς ΣΟΥ για το ΑΚΕΛ, έχεις δει πουθενά ΕΜΕΝΑ να γράφω ότι «το ακελ θα μπορούσεν να είναι ενα συγχρονο δημοκρατικο σοσιαλδημοκρατικό κόμμα αλλα στεναζει κατω απο την μπότα μιας σταλινικής ηγεσίας»; Έχεις διαβάσει τελικά κείμενα του Μάριου Δημητρίου και τι σούρνει στο ΑΚΕΛ;
2. Προσωπικά δεν ήξερα ούτε προχτές. αλλά ούτε και χτες τον “Εργατικό Αγώνα”… Πολύ λίγα έχω διαβάσει απ’ εκεί μέσα… Η μοναδική φορά που έχω κάμει αναφορά στη συγκεκριμένη ιστοσελίδα είναι για να δώσω το link που παραπέμπει σ’ ΟΛΑ τα άρθρα του Προσυνεδριακού. Γι’ αυτό εξακολουθώ να θεωρώ ότι ήταν ατυχέστατες οι παρομοιώσεις που έκαμες! Και βασικά εδώ είναι για το τσουβάλιασμα μου με τους πάνω [που ΜΟΎ έκαμες] που ενίσταμαι. Δεν κατάλαβα πως προέκυψε στην κουβέντα ΜΑΣ κι ο “Εργατικός Αγώνας”… Γι’ αυτό μεν υπεκφεύγεις!
3. Δεν έχω ανάγκη από «πρωινή προσευχή»! Κάποια τραγούδια λειτουργούν καλύτερα [για ΜΕΝΑ] από άποψη συναισθηματική και ψυχολογική και καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, όχι μόνο τα πρωινά!
4. Επίσης δεν καταλαβαίνω [πολλά ακαταλαβίστικα μαζεύτηκαν τελικά – μάλλον diesel θα είμαι!] πού είναι το πρόβλημα με τ’ όνομα «Αησιέ»… Επειδή είναι τούρκικό; [Πάντως η παλιά μου η συμμαθήτρια η Αλιέ ήταν ωραία και γλυκύτατη!]… Γι’ αυτό καλό θα ήταν, αν ΜΑΣ υποδείκνυες [αφού θεωρείς ότι το ΑΚΕΛ εν το «πιο ρεφορμιστικό κομμα αυτη την στιγμή στην Ε.Ε»] ποια από τα Αριστερά κόμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν είναι ρεφορμιστικά και οππορτουνιστικά [για να χρησιμοποιήσω και δύο πολύ χαρακτηριστικούς ΚΚΕ-δικους όρους]…
5. Λαλείς: «Τί γυρευκει το ΑΚΕΛ να ασχολειται με το ΚΚΕ.» Χαλλόου… Μα εν τζιαι είμαι το ΑΚΕΛ εγιώ! Μια σκέττη βιδούα είμαι! Δαμέ εν απόψεις δικές μου και προβληματισμούς ΕΜΟΥ του Ιδίου που εκφράζω. Δεν διστάζω όμως να συμφωνήσω ότι “Με αυτήν την (μη) πολιτική συμμαχιών «πλησιάζουμε» το σοσιαλισμό μόνο ως αντικατοπτρισμό”… “Ζήσε γάαρε να φας τον Μαν τριφύλλιν”, που εν να κάμουμεν από μόνοι ΜΑΣ την ατόφια Σοσιαλιστική Επαναστάτη!!!
6. Τέλος, θα επαναλάβω την ουσία των απόψεων και ενστάσεων ΜΟΥ υπό την μορφή ερωτήματος: Πού ήταν το πρόβλημα αν πέρσι προ των εκλογών [στην Ελλάδα] το ΚΚΕ αναλάμβανε ως η μεγαλύτερη [τότε] και πιο δυναμική συνιστώσα της ελληνικής Αριστεράς, την πρωτοβουλία για τη δημιουργία μιας Αριστερής Αντιιμπεριαλιστικής Αντιμονοπωλιακής Συμμαχίας; Δεν θα ήταν καθοριστικός ο ρόλος του ΚΚΕ σ’ αυτήν τη Συμμαχία και δεν ήταν πολλές μάλιστα πιθανότητες να περάσει και θέσεις του, αφού τότε ήταν κοντά στο 8%, ενώ ο ΣΥΡΙΖΑ είχε μόνο 4%;
Τότε ο Μπογιόπουλος με πολλή σημασία είχε πει [απαντώντας σε σχετική ερώτηση] ότι τούτο [το θέμα των Συμμαχιών] ήταν ένα θέμα που αφορούσε το Πολιτικό Γραφείο του Κόμματος…
Τελικά ΔΕΝ ήμουν και τόσο συνοπτικός, όμως κάποια πράματα έπρεπε να ειπωθούν πιο αναλυτικά…
«το ΑΚΕΛ ως το μόνο [για την ώρα] Αριστερό Κόμμα της Κύπρου.» Άνεφ Ορίων,μήπως πέρασες την συντρόφισσα για την Ειρήνη Χαραλαμπίδου;
"Τέλος ξαναρωτώ: Τί γυρευκει το ΑΚΕΛ να ασχολειται με το ΚΚΕ. Χαλλοού;;; Δαμε θέλετε να φκουμεν που το μνημονιο για να μεν χασουμεν το ευρω τζαι την Ε.Ε τζαι μιλατε για το ΚΚΕ;"
ΑΠΑΝΤΗΣΗ τώρα από τους μετεκλογικά σκεπτόμενους αριστέρους που κατέβηκαν τώρα τα μαρξιστικά μυαλά τους (λέμε τώρα!!) και ασχολούνται με κομμουνιστικά κόμματα. Πότε ασχοληθήκατε ξανά ακελικά σοσιαλδημοκρατάκια με επαναστατικά κομμουνιστικά κόμματα;
«το ΑΚΕΛ ως το μόνο [για την ώρα] Αριστερό Κόμμα της Κύπρου.» έλα τώρα, πόση ανάγκη υπάρχει για να νιώθετε αριστεροί; έτσι σοβαρά πως νιώθει ένας ακελικός αριστερός την αριστεροσύνη; (θα ταν ωραία διάλεξη σε πάνελ με Βαρουφάκη, Τσίπρα και Ζιζέκ... ; άντε βάλε και τον κομμουνιστή Ευαγόρου, χε χε χε.
Κακά τα ψέματα το Ακέλ (πόσες φορές να τα πόυμε) είναι αστικό κόμμα από το βάθος μέχρι την κορυφή, αυτό πρέπει να κρατάμε πάντα υπόψιν για να μην ξεχνιόμαστε και αρχίζουμε τα μα και μου και αν και θα.
ANEF_Oriwn και κάθε ANEF_Oriwn συγγνώμη αλλά από ότι φαίνεται (και δεν φαίνεται μόνο) υπερασπίζεσαι μια οπορτούνα που διψάει για εξουσία και συμμαχίες.
Συντροφε ανεφ, χαρας την υπομονη σου με τους αυταρχικους και δογματικους δηθεν κομμουνιστες που συμπεριφερονται σαν φανατικοι θρησκευομενοι που τους επροσβαλες τον θεο τους.
Τουτοι οι ανθρωποι προσφερουν την καλυτερη υπηρεσια στο κατεστημενο με την αμπαλατοσυνη τους και την αυτοαπομονωση τους σε ποσσοστα του 5%.
Κοιμουνται τον υπνο τον βαθυ αν νομιζουν οτι με τον αυταρχισμο που κουβαλουν μπορουν να φερουν την αλλαγη σε τουντον κοσμο.
zep
Γιατί το λές αυτό; ως ακελικός φαντάζομαι, γιατί όπως γράφεις μπορεί να φανταστώ οτιδήποτε, σε ενοχλούν τα 5%; γιατί τόσος καημός; ποιά πληγή ξύνει;
και... τι εστί αυταρχισμός; έτσι για να μπογιοπουλοποιηθώ αρχαίως αφού μάλλον ήρθε απ΄το μέλλον και βρέθηκε με Αντισθένη;
"επροσβαλες τον θεο τους" ποιός είναι ο δικός μας και δεν τον ξέρουμε;
"αν νομιζουν οτι με τον αυταρχισμο που κουβαλουν μπορουν να φερουν την αλλαγη σε τουντον κοσμο", καμια λαϊκή εξουσία δεν φέρνει την αλλαγή αντιθέτως επιβάλλει την αλλαγή, ταξικό πόλεμο έχουμε αλλά ο οπορτουνισμός είναι τελικά και μεγάλη αρρώστεια.
Φίλε ZEP,
Πολλοί είν’ εκείνοι που αρέσκονται «τους ήρωες να κάνουν πίσω από το γραφείο» [αλλά και τη οθόνη του computer τους], «κι επαναστάσεις στ’ όνειρά τους αναζητούν», ταμπελλώνοντας [ως «ρεφορμιστή» κι «οππορτουνιστή] όποιον δεν συμφωνεί και δεν συμβαδίζει μαζί τους...
***************************
Ρε συμπαθέστατε κατ’ άλλα Fristuti, μα ποιον αποκαλείς Ρεεε ως «οπορτούνα»; Μα έχεις συναίσθηση του τί λαλείς;
Πότε εβκήκες Ρεεε που το αφκότσιλλον ΣΟΥ, τζι’ επρόλαβες τζι’ έβαλες την επαναστατική ΣΟΥ φουστανέλλα, έπιασες τζι’ έναν “αριστερόμετρον”, τζι’ έρκεσαι να κρίνεις την «αριστεροσύνη» των πάντων! Κάτσε Ρεεε τζιαι νάκκον την μάππαν χαμαί τζιαι μεν βουράς πολλά άμπα τζιαι κουτσουβλήσεις...
Πάντως ΖΗΤΩ η Επανάσταση, που θα την κάνετε ΕΣΕΙΣ οι λίγοι και οι εκλεκτοί!
*****************************
Ανώνυμε [ημερ. 6/4/13 - 6:30 μ.μ.],
Ξέρεις άλλο Αριστερό κόμμα στην Κύπρο; Αν πάλι θεωρείς ότι το ΑΚΕΛ δεν είναι αριστερό [αλλά «είναι αστικό κόμμα», όπως αποφάνθηκε με πάσα μαρξιστική σοφία ΚΑΙ ο Fristuti], τότε προχώρα και ανάλυσε ΜΑΣ τα γνωρίσματα ενός Αριστερού Κόμματος [για τα δεδομένα της Κύπρου – τα κοινωνικοοικονομικά, αλλά και στη βάση της κοινωνικο-ταξικής σύνθεσης των κυπρίων] κάμνοντας και τις ανάλογες συγκρίσεις με άλλα [υπαρκτά] κόμματα κι όχι με κάτι το φαντασιακό...
"Ρε συμπαθέστατε κατ’ άλλα Fristuti, μα ποιον αποκαλείς Ρεεε ως «οπορτούνα»; Μα έχεις συναίσθηση του τί λαλείς;
Πότε εβκήκες Ρεεε που το αφκότσιλλον ΣΟΥ, τζι’ επρόλαβες τζι’ έβαλες την επαναστατική ΣΟΥ φουστανέλλα, έπιασες τζι’ έναν “αριστερόμετρον”, τζι’ έρκεσαι να κρίνεις την «αριστεροσύνη» των πάντων! Κάτσε Ρεεε τζιαι νάκκον την μάππαν χαμαί τζιαι μεν βουράς πολλά άμπα τζιαι κουτσουβλήσεις..."
Μάλιστα, ότι πείς μια και φιλοξενούμενος είμαι, ηρέμησε όμως ε; μια και τα νεύρα δεν κάνουν καλό λένε.
Fristuti,
Ξέρεις, στη Φυσική υπάρχει ένας Νόμος που λέει ότι “Σε κάθε δράση, υπάρχει και αντίδραση”… Γι’ αυτό ΠΑΝΤΟΤΕ πρέπει να ‘χουμε συναίσθηση του τί λέμε γατί ίσως προκαλέσει παρενέργειες! Κι οπωσδήποτε να μην καβαλλάμε το καλάμι, γιατί η έπαρση δεν είναι καλός οδηγός και ούτε και η χρήση με ελαφρά τη καρδία χαρακτηρισμών! Για τού λόγου [ΜΟΥ] το αληθές, ξανάριξε μια ματιά στο σχόλιο ΣΟΥ με ημερομηνία 6/4/13 - 7:28 μ.μ.
ΓΙα να είμαι ειλικρινής δεν βλέπω κάτι αναληθές.
Fristuti,
Από εξυπνακίστικες ατάκες κι αφορισμούς όντως σκίζεις!
Δημοσίευση σχολίου