Τετάρτη 2 Ιουλίου 2014

Ανάρτηση 64/2014 [έκτακτη, αφιερωματική, τιμητική, Κατσιαούνικη, ΑΚΕΛική] – Λίγα λόγια αφιερωμένα ως φόρος τιμής στη μνήμη του Ρολάνδου Κατσιαούνη... - Προσθήκη δύο (2) υστερογράφων...


Εισαγωγικά

Έφυγε πριν λίγες μέρες πρόωρα από τη ζωή, κτυπημένος εδώ και καιρό από τον καρκίνο [κι ας ήταν μόλις στα 60 του, δηλ. περίπου συνομήλικος ΜΟΥ], ο γνωστός και καταξιωμένος ιστορικός της Αριστεράς και μέλος της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ, Δρ. Ρολάνδος Κατσιαούνης. [Ο Ρολάνδος καταγόταν από το Βαρώσι, από γνωστή ιστορική οικογένεια της Αριστεράς]... 


********************************
Η γνωριμία ΜΟΥ με τον Ρολάνδο Κατσιαούνη

Προσωπικά δεν ΤΟΝ γνώριζα τον Ρολάνδο Κατσιαούνη. Διάβαζα όμως τα άρθρα του στον Τύπο, [κυρίως στην “Χαραυγή”] και φρόντιζα να παρακολουθώ [αν ερχόταν στην αντίληψη ΜΟΥ από πριν] τις συζητήσεις [από τηλεοράσεως] στις οποίες λάμβανε μέρος, καθώς και τις τηλεοπτικές ή ραδιοφωνικές συνεντεύξεις του.

{Μια εποχή, πριν 2-3 χρόνια, τον φιλοξενούσε τακτικά και η γνωστή Ελίτα στο life style πρόγραμμα της στο ΡΙΚ1... Ήταν τότε που είχε πρωτοπάει -η Ελίτα- εκεί στο ΡΙΚ κι έκανε μια σειρά προγράμματα με θέμα την Ιστορία της Κύπρου και είχε μείνει άφωνη, (έτσι τουλάχιστον παρουσιαζόταν), από τις αποκαλύψεις που γίνονταν στις συζητήσεις και που η ίδια πρωτοάκουγε. Τότε έμαθε ας πούμεν, για τις δολοφονίες Αριστερών τον καιρό της ΕΟΚΑ της Πρώτης και για τις δολοφονίες τουρκοκυπρίων από ελληνοκύπριους ακροδεξιούς και εθνικάφρονες κατά τα χρόνια 1963-67. Τόσο αχάπαρη ήταν!}...  

Πριν 3-4 χρόνια [τον Δεκέμβρη του 2010 αν δεν κάνω λάθος] παρακολούθησα σε μια Αίθουσα [που δεν θυμάμαι τ’ όνομα της] στην παλιά Λευκωσία, μια  Ημερίδα με θέμα τον “Νεοφασισμό στη Ευρώπη και την Κύπρο”, όπου ομιλητής [μεταξύ καμιά 10ριά άλλων] ήταν και ο Ρολάνδος Κατσιαούνης. [Τελικά βρήκα και το πρόγραμμα της Ημερίδας, το οποίο ΣΑΣ παρουσιάζω  σε εικόνα εδώ]... 
{Να αναφέρω παρενθετικά ότι εκείνες τις μέρες συνέβη κι ένα επεισόδιο άκρως εθνικιστικό σε σχολείο Μέσης Εκπαίδευσης στα Κοκκινοχώρια, το οποίο μάλλον πέρασε στα μουλωχτά. Πρωτοστατούντων ελληναράδων καθηγητών και με την άμεση συμμετοχή και εμπλοκή μαθητών, είχε ματαιωθεί εκδήλωση στην οποία θα μιλούσαν συγγενείς ελληνοκυπρίων και τουρκοκυπρίων αγνοουμένων}...

Μιλώντας, λοιπόν, [ο Ρολάνδος στην Ημερίδα για τον Νεοφασισμό], σ’ ένα ακροατήριο, από το οποίο αρκετοί δεν ήταν και τόσο φιλικά διακείμενοι ή [πολιτική] συμπαθούντες  (προς) το ΑΚΕΛ, υπερασπίστηκε με θερμή, κατά τη συζήτηση, την αντιφασιστική ιστορία του ΑΚΕΛ [και νομίζω και του ΚΚΕ]... Κι αυτό δεν άρεσε τότε σε κάποιους...  
Ο Ρολάνδος Κατσιαούνης δεν ήταν [επαγγελματίας] πολιτικός, αλλά ιστορικός, ταξικά συνειδητοποιημένος και ενταγμένος πολιτικά στη Αριστερά και πιο συγκεκριμένα στο ΑΚΕΛ. Εργαλείο του για μελέτη και ανάλυση της Ιστορίας και της εξέλιξης της κοινωνίας ήταν ο Ιστορικός Υλισμός, δηλ. στη βάση των τρόπων και των σχέσεων παραγωγής κι όχι των θεσμών και των ιδεών... [Οι θεσμοί εξυπηρετούν συγκεκριμένες σχέσεις παραγωγής και συγκεκριμένο οικονομικοκοινωνικό σύστημα, ενώ οι ιδέες παράγονται μέσα απ’ αυτό το σύστημα]... Στην βάση αυτών των προσεγγίσεων του ο Ρολάνδος μελέτησε την κοινωνική ιστορία της εργατικής τάξης κι έγραψε συγγράμματα γι’ αυτήν... Παράλληλα μελετούσε και την ιστορία του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κύπρου και του ΑΚΕΛ με σκοπό να γράψει ένα βιβλίο, αλλά τελικά δεν πρόλαβε. Ευελπιστούμε ότι κάποιοι άλλοι θα συνεχίσουν το έργο του]...   

Επίσης θυμάμαι ότι ο Ρολάνδος ήταν ανάμεσα στους ομιλητές σε μια δικοινοτική εκδήλωση που έγινε πριν μερικά χρόνια στη Λήδρας... Δραστήριος, τολμηρός και πάντα μάχιμος ήταν ο Ρολάνδος... Κι είχε έντονα το θάρρος της γνώμης του. Γι’ αυτό και δεν δίστασε [παρ’ όλο που γνώριζε θα αντιμετώπιζε τη μήνιν των κονδυλοφόρων της Δεξιάς] να επικρίνει [με άρθρο του] την πρώτη εξαδέλφη του Νίκη Κατσιαούνη για την αντιφατική στάση της απέναντι στον ΔΗΣΥ... [Το άρθρο του αυτό στην εικόνα εδώ]      

{Να σημειώσω ότι πριν μερικά χρόνια ΜΟΎ μιλούσε με τα καλύτερα λόγια για τον Ρολάνδο και μια παλιά καλή φίλη. Είχε προθυμοποιηθεί μάλιστα να ΜΟΥ τον γνωρίσει, αλλά μετά χαθήκαμε κι έτσι δεν υλοποιήθηκε η δέσμευση της}...

********************************
Απόσπασμα από κείμενο του Νίκου Τριμικλινιώτη για τον Ρολάνδο Κατσιαούνη

Πιο κάτω θα παραθέσω [με μικρές δικές ΜΟΥ διορθώσεις και βελτιώσεις που σημειώνονται με κόκκινο χρώμα στο κείμενο] ένα απόσπασμα από σχετικό άρθρο του Trim αφιερωμένο στον Ρολάνδο Κατσιαούνη, το οποίο ανάρτησε στο blog:   

{Οι επιχρωματώσεις και οι υπογραμμίσεις είναι δικές ΜΟΥ, όπως και οι σημειώσεις με κόκκινο χρώμα που είναι μέσα στις αγκύλες}...

«Ο Κατσιαούνης ήταν ο E. P. Thompson της Κύπρου, ο μέγας αυτός Βρετανός ιστορικός που άνοιξε δρόμους με τη πρωτοποριακή εργασία του για την ιστορία της Βρετανικής εργατικής τάξης, τα κοινά και των παραδόσεων αγώνων και κοινωνικής ζωής. [Σημ. δική ΜΟΥ: κάτι δεν βγάζει νόημα εδω]... Οι κατώτερες τάξεις δεν είναι άβουλοι δέκτες μιας πραγματικότητας επιβαλλόμενης από τους “πάνω”. Είναι ενεργοί παραγωγοί της ιστορίας τους μέσα από τον πολιτισμό, τις παραδόσεις αντίστασης και τους κοινωνικούς αγώνες. Ο Thompson υπήρξε εξάσκησε κορυφαία επίδραση στον Κατσιαούνη – έτσι μπόρεσε να συνθέσει στο συγκεκριμένο κοινωνικό ιστορικό πλαίσιο με αριστοτεχνικό τρόπο για το πως ακριβώς, παρά τα δεσμά τους συστήματος (της αποικιοκρατίας, του ιμπεριαλισμού, της κοινωνικής εκμετάλλευσης και του καπιταλισμού) δημιούργησαν τη ζωή μας σήμερα οι πρόδρομοι της σύγχρονης Κύπρου. Κόντρα στη ιστορία των “μεγάλων ανδρών” και των ελίτ, ο Κατσιαούνης άλλαξε τον τρόπο πρόσληψης της ιστορίας της χώρας μας. Η ίδια η ιστορία είναι πλέον προϊόν κοινωνικής πάλης.

Η συνεισφορά του ωστόσο δεν σταματά στη κοινωνική και εργατική ιστορία. Οι άλλες μελέτες του αφορούν την πολιτική ιστορία, όχι μόνο σε σχέση με την ύστερη αποικιοκρατική περίοδο, όπου παραμένει ο κορυφαίος μελετητής, αλλά τον 20ο  αιώνα με το σημαντικότατο έργο του για την Διασκεπτική και το πολιτικό πλαίσιο στις απαρχές του 20ου αιώνα, την ιστορία της Αριστεράς, του εθνικού ζητήματος και την ιστορία της Ελλάδας κατά το Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο. 

Η άλλη μεγάλη επίδραση στον Κατσιαούνη ήταν ο EJ Hobsbawm: Η παρέμβαση του συζήτηση γύρω από της συζήτηση για τους “κοινωνικούς ληστές” [σημ. δική ΜΟΥ: ο Hobsbawm έχει γράψει κι ένα βιβλίο για τους “κοινωνικούς ληστές”], τα “Χασαμπουλιά”, την κοινωνική μεταβολή, τις αποκλίνουσες συμπεριφορές σε περιόδους ανομίας και αστάθειας, ήταν καταλυτική.
Η άλλη μεγάλη συνεισφορά του ήταν όσα είχε αποκαλύψει για την αποκαθήλωση της εθνικιστικής μυθολογίας: Για παράδειγμα αποκάλυψε ότι η χιλιοειπωμένη φράση του τότε Αρχιεπισκόπου Κύπρου Σωφρόνιου, ο οποίος σύμφωνα με τη επίσημη γραμμή της Ιστορίας, καλωσόρισε τον Βρετανό Ύπατο Αρμοστή με τη φράση ότι η κάθοδος των Βρετανών στη Κύπρο θα βοηθήσει την Ένωση της Κύπρου με τη Μητέρα Ελλάδα, δεν ειπώθηκε ποτέ. Ποτέ δεν του συγχώρησαν οι εθνικιστές ότι αποκάλυψε αυτή την επινόηση της ιστορίας – και αυτό δεν είναι τυχαίο. Κατά τον Θεόδωρο Παπαδόπουλλο ο λόγος εκείνος του Αρχιεπισκόπου Σωφρόνιου ήταν ο “ακρογωνιαίο λίθος” των μετέπειτα εθνικών αξιώσεων για Ένωση… 

[…]

Ήταν τελειομανής ο Ρολάνδος. Μανιώδης συλλέκτης αρχείων και πηγών. Πάνω απ’ όλα μελετητής της λεπτομέρειας γιατί πραγματικά αγαπούσε τη ιστορία και σεβόταν το αντικείμενο του
Παρακαταθήκη του είναι το έργο που μας αφήνει.
Το συνέδριο και η έκδοση που υποσχεθήκαμε προς τιμή του θα γίνει ως ελάχιστος φόρος τιμής προς αυτόν. Προτείνω επίσης όπως ιδρυθεί ένα Ίδρυμα Ιστορικής Έρευνας Ρολάνδος Κατσιαούνης και να διατεθεί το εξαιρετικό του αρχείο όπως ο ίδιος επιθυμούσε και ένα ετήσιο Βραβείο Ιστορικής Έρευνας Ρολάνδος Κατσιαούνης, με έμφαση στη  κοινωνική και εργατική ιστορία»...

*******************************
Κι ένα δικό ΜΟΥ παλαιό σχόλιο

Έγραφα όμως κι ΕΓΩ για τον Ρολάνδο Κατσιαούνη σε χρόνο ανύποπτο [στις 22/2/2009] σε σχόλιο ΜΟΥ στο Blog ΜΟΥ, σε μια εποχή που ο Ρολάνδος είχε δεχτεί επιθέσεις από κονδυλοφόρους της Δεξιάς για τις ιστορικές θέσεις και τοποθετήσεις ΤΟΥ. [Δείτε σε σχέση με τις επιθέσεις σε βάρος του ένα άρθρο του Κωστάκη Αντωνίου στη “Σημερινή” με τίτλο «Η κατά Ρολάνδον Κατσιαούνη νέα “ιστορία” της Κύπρου»


Κι εδώ [στην ανάρτηση ΜΑΣ με αρ. 172/2013] είχα αναδημοσιεύσει κι ένα κείμενο του Κατσιαούνη που είχε γράψει για να διορθώσει κάποιες λεπτομέρειες ενός [άστοχου, κατ’ ΕΜΕΝΑ] κείμενου του ευρωβουλευτή Τάκη Χατζηγεωργίου για τον Γλαύκο Κληρίδη, [που ο Χατζιηγεωργίου έγραψε τον Νοέμβριο του 2013, μετά τον θάνατο τού Κληρίδη]...
Κατά τον Πέτρο Παπαπολυβίου εκείνη ήταν και «η τελευταία δημόσια παρέμβασή του» [τού Κατσιαούνη]... Και είναι γεγονός ότι από τότε [κι για ολόκληρους μήνες] ΔΕΝ τον είδα ή ακούσει... Κάπου είχε χαθεί, αλλά δεν ήξερα ότι ήταν άρρωστος και ότι πάλιωνε εδώ και χρόνια με τον καρκίνο! [Όμως όπως ανακάλυψα σήμερα κάνοντας μια μικρή έρευνα στο inernet για τον Ρολ. Κατσιαούνη, μια από τις τελευταίες του δημόσιες εμφανίσεις ήταν στην εκπομπή του Μιχάλη Μιχαήλ “Ιστορικές Διαδρομές” στον “ΑΣΤΡΑ” στις 19 του περασμένου Μάρτη στην οποία μίλησε για τα γεγονότα του 1963]...  

Δυστυχώς Σύντροφε, έφυγες νωρίς! Ελαφρύ να ‘ναι το χώμα που θα ΣΕ σκεπάζει!

Η κηδεία ΤΟΥ δεν έχει καθοριστεί ακόμα ποτέ θα γίνει...
Σημείωση 2/7/2014 – 2:20 μ.μ.:
Η κηδεία του Ρολάνδου θα γίνει τελικά αύριο Πέμπτη... 

*****************************
Και δυο τιμητικές ανακοινώσεις μια από το ΑΚΕΛ και μια από τον “Προμηθέα” για τον Ρολάνδο Κατσιαούνη

Εδώ μπορείτε να διαβάσετε και την ανακοίνωση του ΑΚΕΛ για τον θάνατο του Ρολανδου Κατσιαούνη τζιαι δαμέ τη σχετική  ανακοίνωση του Ινστιτούτου Ερευνών “Προμηθέας”, του οποίου ο Ρολ. Κατσιαούνης ήταν μέλος του Επιστημονικού Συμβουλίου του… Στην ανακοίνωση του ο “Προμηθέας” αναφέρει ότι μεταξύ των εκδηλώσεων και ενεργειών που θα γίνουν για να τιμηθεί η μνήμη του Ρολ. Κατσιαούνη θα περιλαμβάνεται και «η εκδήλωση με θέμα τον “Αναθεωρητισμό στη σύγχρονη ιστορία της Κύπρου” που θα πραγματοποιηθεί την ερχόμενη Τετάρτη 9 Ιουλίου με αφορμή τα 40 χρόνια από το πραξικόπημα και την εισβολή, και στην οποία θα ήταν ένας εκ των ομιλητών, θα αφιερωθεί στη μνήμη του»...

[Κι επειδή κάποτε επιλέγω συνειδητά, έστω και σε τέτοιες μαραζιάρικες στιγμές, να γίνομαι και κακός με συγκεκριμένους ανθρώπους -κι όχι τυχαία αυτό- να σημειώσω τη θέση ΜΟΥ ότι κάποιοι επέλεξαν να προβάλουν ειδικά την ανακοίνωση του “Προμηθέα” για τον θάνατο του Ρολάνδου, κι ΟΧΙ εκείνη του ΑΚΕΛ]...

Anef_Oriwn
[αποτίοντας φόρο τιμής στον Ρολάνδο Κατσιαούνη]
(αναρτήθηκε την) Τετάρτη 2/7/2014
[αλλά γράφτηκε χτες το απόγευμα 1η του μηνός και ψες] 

************************************

Υστερόγραφον 2/7/2014 – 2:15 μ.μ.:

Πάλεψε σαν αγρίμι
«Ο Ρολάνδος Κατσιαούνης πάλεψε σαν αγρίμι που το φυλάκισε η αρρώστια. Και τι δεν έκανε για να την κερδίσει. Είχε πίστη στη ζωή και στον άνθρωπο. Ήταν αγωνιστής. Ένας μεγάλος προφέσορας του ιστορικού υλισμού με παρουσία στα μεγαλύτερα πανεπιστήμια της Αγγλίας και της ζωής.
Ήθελε να γράψει, να γράψει, μα της ζωής η νομοτέλεια δεν τον άφησε να τελειώσει όσα έπλασε ο νους και η γνώση του ανθρώπου της Κύπρου. Δεν ευτυχήσαμε με τους διανοούμενούς μας στην Κύπρο και στο κίνημα. Εννοώ τους διανοούμενους εκείνους τους ταγμένους στο σκοπό της εργατικής τάξης για τη χειραφέτησή της. Λίγοι ήταν. Πάει άλλος ένας. Εφυγε με ένα μικρό φόβο. Ανθρώπινο. Τα αγρίμια φοβούνται και αυτά. Σαν έτοιμος, αγωνιστής μετά τη μάχη, αποχαιρέτησε τα όπλα του. Τον υπολογιστή του (στη θέση της πέννας), εκεί όπου φύλαγε την ιστορία της Κύπρου, του ΑΚΕΛ και της εργατικής τάξης, του τιμημένου Κομμουνιστικού Κόμματος Κύπρου. Θα μας ανέλυε στον ΠΡΟΜΗΘΕΑ τον αναθεωρητισμό στην Ιστορία. Δεν έφυγε από αυτή την τελευταία αρρώστια της ιδεολογίας. Δεν ήταν αναθεωρητής. Έφυγε από τη γήινη αρρώστια. Σε εμάς το χρέος να μαθευτεί με ανιδιοτέλεια το έργο του. Αντίο!
Κ.Χρ.»

Anef_


********************************
Υστερόγραφον Nο.2: 2/7/2014 – 6:10 μ.μ.:

Σήμερα ξεκινά στη Λευκωσία στο γνωστό μέρος [την Τάφρο Ντ’ Αβίλα] το τριήμερο Φεστιβάλ Νεολαίας και Φοιτητών της ΕΔΟΝ [που δεν αποκλείει και όσους από ΕΜΑΣ αισθανόμαστε ακόμα νέοι]. Είναι το 27ο στη σειρά και τα τελευταία χρόνια έχει καθιερωθεί να γίνεται κάθε χρόνο, τις πρώτες μέρες του Ιούλη...  Προσωπικά θεωρώ τα Φεστιβάλ της ΕΔΟΝ [παρά τις όποιες επιμέρους αδυναμίες και ελλείψεις τους] ως τα μεγαλύτερα και πιο ποιοτικά πολιτιστικά γεγονότα που λαμβάνουν χώρα στον τόπο μας. Παράλληλα αποτελούν και σημαντικά πολιτικά γεγονότα καθώς κατά τις τρεις μέρες του Φεστιβάλ μαζεύονται στον συγκεκριμένο χώρο κάπου 15-20 χιλιάδες κόσμου.
Να σημειώσω ότι μόνο με 20 ευρώ [και για τις τρεις βραδιές] κάποιος μπορεί να παρακολουθήσει τρεις συναυλίες [κάθε βράδυ και διαφορετική] με καταξιωμένους έλληνες καλλιτέχνες [φέτος θα τραγουδήσουν οι Θηβαίος και Πασχαλίδης απόψε, ο Παπακωνσταντίνου αύριο και οι Γλυκερία, Μπάσης και άλλοι μεθαύριο], να ψυχαγωγηθούν στη Λαϊκή Ταβέρνα με φαγητό, μουσική και χορό, ή να περάσουν ευχάριστα την ώρα τους στην Μπουάτ και να επισκεφτούν διάφορα περίπτερα, όπως ας πούμεν, το παζαράκι για τα βιβλία, τη Διεθνούπολη, το δικοινοτικό στέκι, τα περίπτερα της “Γνώμης”, του “ΑΣΤΡΑ”, του “Προμηθέα”, το “Μνημείο” Ηρώων της Αριστεράς [που χρειάζεται βελτίωση κι αναβάθμιση]… Κοπιάστε, κάπου εκεί θα περιφερόμεθα κι ΕΜΕΙΣ κάποια από τις τρεις μέρες του Φεστιβάλ...     

Anef_

10 σχόλια:

antonis koursoumpas είπε...

Θα ξερεις φαντάζομαι το πιο συντομο ανέκδοτο που κυκλοφορεί καιρό τώρα:
"Διανοούμενος του ΑΚΕΛ"! Αυτο απεδειχθη γαμώ το μου ακόμη μια φορά και απο αυτο σου το άρθρο. Ένας τοσο πολλοπαητος στον κυβερνοχώρο γραφιάς του περιεργου αυτού κόμματος και σχεδόν δεν ήξερες την ύπαρξη και το έργο του μακαρίτη του Κατσιαουνη. Αν ειναι δυνατον!! και θέλετε να σας παιρνουμε και στα σοβαρά :)!! Με συγχωρεις παντως αν ξαναλερωσα το λαμπερό σου μπλογκ με τον κονιορτό μου.Γεια χαρά...

Anef_Oriwn είπε...

Κύριε Antonis Koursoumpas,
Χαίρε κι ο Κύριος μιτά ΣΟΥ!

Κατ’ αρχάς να ΣΕ ενημερώσω ότι αυτή ΜΟΥ η απάντηση στο σχόλιο ΣΟΥ θα είναι ανάλογη της δικής ΣΟΥ γραφίδας, δηλ. του επιπέδου, του ύφους και του περιεχομένου του δικού ΣΟΥ σχολίου, κι αμαρτία ουκ εχω˙ ο Ξένιος Δίας βρίσκεται σε απογευματινή σιέστα...
Απ’ εκεί και πέρα, ποιος ΣΟΥ είπε Ρεεε άσχετε [περί ΕΜΟΥ], προκατειλημμένε και κολλημένε στις αντιΑΚΕΛικές εμμονές ΣΟΥ [με αποτέλεσμα το μυαλό ΣΟΥ να φτιάχνει «σύντομα ανέκδοτα»], ή από πού συμπέρανες [στη βάση ποιων λεγομένων ΜΟΥ] ότι «σχεδόν δεν ήξερα την ύπαρξη και το έργο του μακαρίτη του Κατσιαουνη»; Επειδή είπα ότι «Προσωπικά δεν ΤΟΝ γνώριζα τον Ρολάνδο Κατσιαούνη», ή γιατί δεν έκαμα συγκεκριμένη αναφορά σε κάποιο έργο ΤΟΥ; Μα τί ΜΑΣ λες ρεεε; Τα αντιΑΚΕΛικά ΣΟΥ σύνδρομα, Antoni Koursoumpa και η καλπάζουσα φαντασία ΣΟΥ δεν έχουν πάτο, ούτε κι όρια!!!
Και δεν είναι το «το λαμπερό μου μπλογκ ... [που λερωσες] με τον κονιορτό σου», αλλά τη μνήμη του Ρολάνδου Κατσιαούνη... [Ο κορνιαχτός ΣΟΥ, εν τελικά μέσ’ στα μμάθκια ΣΟΥ που έμπηκεν, τζι’ εστράωσεν ΣΕ τέλλεια!]... Εδιερωτήθηκες [πριν γράψεις αυτό το φαιδρό και οξύμωρο σχόλιο ΣΟΥ], αν ο βαθύτατα ΑΚΕΛικός διανοούμενος Ρολάνδος Κατσιαούνης, θα ήθελε έστω και την έμμεση στήριξη που επιχειρείς να TOY δώσεις και μάλιστα μέσα από μια προσπάθεια ΣΟΥ να χλευάσεις ΕΜΕΝΑ; Αντιλαμβάνεσαι ότι η έκφραση ΣΟΥ “Διανοούμενος του ΑΚΕΛ” αποτελεί ύβρη σε βάρος του Ρολάνδου Κατσιαούνη; Προφανώς όχι!

Πάντως ΣΕ ευχαριστώ που ΜΕ παρακολουθείς και ΜΕ διαβάζεις!

antonis koursoumpas είπε...

Απορώ με την υπομονη και το κουραγιο σου να συνεχίζεις την μοναχική σου αρθρογραφια στο ίντερνετ.Τουλαχιστον αυτο στο αναγνωριζω!
Μετά ομως από τοσο καιρό που οι τυχες της χωρας μας δεν είναι στα χερια του Ακελ ωστε να εισαι αναγκασμενος εκ καθήκοντως να το υπερασπίζεσαι, γιατι ανθρωπε μουδεν ρίχνεις επιτέλους τους τόνους;Τί ειναιεκεινο που σε κάνει να αρνεισαι τον διαλογο και να το ρίχνεις σ ενα τοσο σφοδρό υβρεολογιο απεναντι σ αυτούς που διαφωνούν μαζί σου;Αν οπως λες αυτα τα προσβλητικά που εγραψα για τους διανοουμενους του Ακέλ δεν ισχύουν, τοτε γιατί μου απαντησες σ αυτο το τόσο άσχημο υφος. Γιατι δεν αφησες τους αναγνώστες σου να βγαλουν τα συμπερασματα τους περί του κακού μου ποιού; Αν το σχολιο μου παντως φαινεται σε πρώτη αναγνωση σκληρο και άδικο δεν πρεπει σε καμια περιπτωση να το συσχετισεις με τον μακαριτη Ρολανδο. Αυτό το λεω γιατί ο σεβασμός στη μνήμη του ειναι δεδομενος εκ μερους μου αφου στην συντομη ζωή του μας έδενε μακρά φιλία και αλληλοεκτιμηση. Μια αλληλοεκτιμηση που δεν διαταραχτηκε σχεδον καθολου μεχρι την προεκλογική περιοδο των τελευταιων προεδρικων εκλογω. Ο Ρολανδος αν και γνώριζε επακριβώς τους λογους αποστασιοποιησης μου απο το Ακέλ, στάθηκε απεναντι μου τόσο αξιοπρεπης που με κανει να πω πώς αν το Ακελ διεθετε εστω και μονο τον Ρολανδο στον χώρο των διανουμενων του εκανε για δεκαδες αξιους άλλους. Ειμαι δε σιγουρος οτι αυτοι ειναι καποιοι απο τους λιγους, νεαρους μεχρι στιγμης μαθητές του. Πριν τελειωσω επετρεψε μου να σχολιασω κατι προσωπικό. Αν τις αλλες φορες που σου απευθυνθηκα σε ειρωνευτηκα για την ανωνυμια σου , δεν το εκανα για να σε υποτιμησω. Η ταυτοτητα του καθενος, μας πληροφορεί για τη μορφωση του, την επαγγελματική του ιδιοτητα, αλλα προπαντων την ηλικία του. Αν ξερω οτι πισω απ το ψευδωνυμο σου κρυβεται ένα απειρο παιδαρελι αλλιως θα εκτιμησω τα γραφομενα σου και αλλιως αν προκειται για ενα εμπειρο σεβασμιο αγωνιστη. Κουλαρε σε παρακαλω απεναντι μου. Δεν σου ειμαι οπως με θεωρεις κανενας ιδεολογικος σου εχθρος που θελω την καταστροφη της κυπριακής αριστερας. Μην γινεσαι εριστικος και τοσο κουμπωμενος με τους ανθρωπους που δεν συμφωνουν με τις αποψεις σου. Κανε αν θες ενα προφιλ στο Facebook για να τα λεμε πιο ευκολα. Ισως σε καποια πραγματα θα μπορουσες να με πεισεις ποσο λαθος βρισκομαι. Γεια χαρα!

stelios papalangi είπε...

@antonis koursoumpas

έτσι προς υπεράσπιση της μοναχικής αρθρογραφίας των μπλογκς, της ανωνυμίας, της μη-υπαρξης φατσοβιβλίου, αλλά και του άνευ...

Με συγχωρείς αλλά επροκάλεσες, τζαι πάνω από όλα σε μιαν ανάρτηση που δεν θα έπρεπε - τζαι τα άκουσες όπως έπρεπε.


Γίνεται μια ανάρτηση στη μνήμη ενός ανθρώπου τέτοιας εμβέλιας τζαι το πρώτο σου σχόλιο είναι να ειρωνευτείς αν τον ξέρει κατσιαούνη τζαι πόσο διανοούμενος εν ο μπλογκδεσπότης κλπ.

Είσαι άκυρος, και εντελώς εκτός τόπου και χρόνου. Κλαίεσαι ότι αρνείται το διάλογο.... με συγχωρείς το πρώτο σου σχόλιο τι ακριβώς είχεν προς διάλογο ; Έκαμες ερώτημα ;
Έθεσες μια θέση ;
Έτω επετάχτηκες (όπως το μωρό) τζαι είπες, εγώ έξεραν τον τζαι συ εν τον έξερες.



Είπες μετά κάποια πράματα για τον κατσιαούνη (που ήταν το μόνο που έπρεπε να πεις εξαρχής).... Άφηστο ως τζιαμέ... δεν χρειάζεται να προσθέσεις τίποτε άλλο

Anef_Oriwn είπε...

Κύριε Koursoumpa,

Αυτά που γράφεις [στο δεύτερο σχόλιο ΣΟΥ] και μου τα απευθύνεις δίκην νουθεσιών[για να μην πω και με τρόπο πατερναλιστικό], αντιλαμβάνεσαι ή έχεις επίγνωση ότι θα μπορούσαν να ειπωθούν (ΚΑΙ) για την πάρτη ΣΟΥ; Ας πούμεν το «εριστικός» θα μπορούσε κάλλιστα να αποδοθεί (ΚΑΙ) σε ΣΕΝΑ με βάση τα όσα έγραψες εδώ, αλλά και σε άλλο πρόσφατο σχόλιο ΣΟΥ [με αφορμή κριτικές τοποθετήσεις ΜΟΥ πάνω σε όρθρο του Χρυσοστ. Περικλέους] στου Strovolioti… Το λιγότερο ως ακατανόητη θα μπορούσα να χαρακτηρίσω την επιθετικότητα με την οποία μπήκες εδώ μέσα [με το πρώτα σχόλιο ΣΟΥ] για να με κατακρίνεις για την ανάρτηση ΜΟΥ. Μια καθ’ όλα τιμητική για τον Ρολάνδο Κατσιαούνη ανάρτηση, καθότι αυτή αποτελεί ένα απάνθισμα θετικών προσεγγίσεων και εκτιμήσεων για τον κύριο ιστορικό. Ποιος ο λόγος, λοιπόν, μια και «ο σεβασμός στη μνήμη του ειναι δεδομενος εκ μερους σου αφου στην συντομη ζωή του σας έδενε μακρά φιλία και αλληλοεκτιμηση», να μπεις εδώ και να κινηθείς με επιθετικότητα, χλευασμό [η ειρωνεία είναι κάποτε ανεκτή] και απαξίωση και να έχεις μάλιστα και την απαίτηση «να ρίξω επιτέλους [ως Blogοδεσπότης] τους τόνους»... Τον διάλογο ΠΟΤΕ ΜΟΥ ΔΕΝ τον αρνήθηκα, όμως θεωρώ ότι είναι οξύμωρο για να μην πω και σχιζοφρενικό να μπαίνεις εδώ με τον τρόπο που περιέγραψα πιο πάνω [επιθετικά, χλευαστικά, απαξιωτικά] και να έχεις ΚΑΙ την απαίτηση να κάμουμε διάλογο... Τί διάλογο να κάμω με κάποιο που με βρίζει; [Το πρώτο εδώ σχόλιο ΣΟΥ απευθυνόταν με ύβρεις σε ΜΕΝΑ γι’ αυτό και ΣΟΥ απάντησα με το ίδιο [με το δικό ΣΟΥ «άσχημο υφος», αφήνοντας τον Ξένιο Δια να απολαμβάνει τη σιέστα του. Είναι όντως κουφή η λογική ΣΟΥ ν’ αφήσω ασχολίαστα τα όσα ΜΟΥ προσάπτεις για να «αφησω τους αναγνώστες μου να βγαλουν τα συμπερασματα τους περί του κακού σου ποιού»… Καλώς ή κακώς, ΕΓΩ λειτουργώ όπως ΜΟΥ επαράτζιελλεν κάποτε ο Παππούς ΜΟΥ: «Κατά που σού κάμνουν κάμνε, τζιαι κατζιήαν μεν κρατείς:]...

Άσε που την τοποθέτηση ΣΟΥ ότι «το ρίχνω σ ενα τοσο σφοδρό υβρεολογιο απεναντι σ αυτούς που διαφωνούν μαζί μου» [η οποία τοποθέτηση ΣΟΥ είναι προφανώς προϊόν κεκτημένης προκατάληψης, ή/και καχυποψία προς ΟΠΟΙΟΝ υπερασπίζεται θέσεις του ΑΚΕΛ], ΔΕΝ την τεκμηριώσεις με συγκεκριμένα παραδείγματα. Εκτός κι αν εννοείς ότι αυτούς με τους οποίους ΕΣΥ συμφωνείς [πολιτικούς, αναλυτές, συγγραφείς, αρθρογράφους, ερευνητές] δεν πρέπει να τους κρίνουμε ούτε για τις πολιτικές τους θέσεις ούτε και τα γραπτά τους, γιατί ΕΣΥ τους έχεις αναγορεύσει σε ιερές αγελάδες [όπως ας πούμεν οι Δρουσιώτης και Περικλεούς]...
Πέραν των πιο πάνω, αν η αρθρογραφία ΜΟΥ είναι «μοναχική» ΕΣΕΝΑ τι σε απασχολεί; Τα κείμενα ΜΟΥ στο Blog ΜΟΥ [ενίοτε και κριτικά απέναντι στο ΑΚΕΛ] εκφράζουν ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ τις δικές ΜΟΥ απόψεις, ιδέες και σκέψεις και ΔΕΝ δεσμεύουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΝΕΝΑ άλλον...
Ακατανόητη, αλλά παράλληλα και ισοπεδωτική κι απαξιωτική είναι φυσικά και η τοποθέτηση ΣΟΥ «μετά ομως από τοσο καιρό που οι τυχες της χωρας μας δεν είναι στα χερια του Ακελ ωστε να εισαι αναγκασμενος εκ καθήκοντως να το υπερασπίζεσαι, γιατι ανθρωπε μουδεν ρίχνεις επιτέλους τους τόνους»… Ειλικρινά διερωτούμαι,
- αφού με θεωρείς ως έναν άνθρωπο που λειτουργεί και υπερασπίζεται το ΑΚΕΛ «εκ καθηκόντως» και,
- που λίγο πολύ υποβάλλεις ότι τώρα που «οι τυχες της χωρας μας δεν είναι στα χερια του Ακελ», να βγάλω τον σκασμό,
γιατί ΜΟΥ εισηγείσαι να κάνω «ενα προφιλ στο Facebook για να τα λεμε πιο ευκολα»;

[Συνεχίζεται]...

Anef_Oriwn είπε...

[Και η συνέχεια]...

Πέραν όμως των πιο πάνω, [κατά τη δική ΜΟΥ άποψη] οι διάλογοι και οι συζητήσεις ΔΕΝ γίνονται απλώς για να πείσουμε κάποιο «σε καποια πραγματα [...] ποσο λαθος βρισκεται», αλλά κυρίως για να βγούμε κοινές συνιστάμενες για να επιτύχουμε κάποιους κοινούς στόχους. Ή κοντολογίς να προσπαθήσουμε να πετύχουμε τη Συν-Θέση μέσα από τις Αντι-Θέσεις μας... Όμως ένας τέτοιος διάλογος ΔΕΝ μπορεί να γίνεται με όλους και για όλα. Υπάρχουν και κόκκινες γραμμές, που τίθενται με βάση κοινωνικο-ταξικά και πολιτικά κριτήρια... Δεν είναι λίγες οι φορές που εκ των προτέρων μπορεί αν θεωρηθεί ανώφελος και εκ του περισσού... Τι διάλογο, λόγου χάριν, θα μπορούσα να κάμω ΕΓΩ με έναν ΕΛΑΜίτη... Ή πιο το όφελος από τις συναντήσεις του Άντρου Κυπριανού με τον Αβέρωφ Νεοφύτου και τον Νικόλα Παπαδόπουλο;

Επίσης κύριε Antoni Koursoumpa, μια και έγινε και αναφορά στο Facebook και ΜΟΥ έκαμες και την εισήγηση για το άνοιγμα λογαριασμού κι εκεί, να ΣΕ πληροφορήσω ότι το θέμα μ’ έχει απασχολήσει και προβληματίσει αρκετές φορές... Και ίσως τώρα το καλοκαίρι προχωρήσω και σ’ αυτήν την κίνηση, βασικά όμως θα το κάνω για να δώσω μέσω του (υπο)στήριξη στο Blog ΜΟΥ.
Ομολογώ ότι είμαι αμετανόητα κολλημένος με το blogging˙ δεν μου αρέσει το παρεΐστικο στυλ του Facebook, αλλά ούτε και οι συζητήσεις με ατάκες και εξυπνακισμούς που γίνονται όταν κάποιο κείμενο αναρτηθεί για δημόσια θέαση και συζήτηση στο τοίχο/wall του χρήστη… Συν τοις άλλοις το blogging ΜΟΎ δίνει τη δυνατότητα για τη συγγραφή μεγάλων κι αναλυτικών κειμένων τα οποία μπορώ να πω ότι απευθύνονται και σ’ ένα πιο υποψιασμένο και μερακλίτικο [για τέτοια κείμενα] κοινό...

Anef_Oriwn είπε...

Ενώ έγραφα τα πιο πάνω [που δεν ήταν και λίγα με αποτέλεσμα ο blogger να ΜΗΝ τα δέχεται ως ένα σχόλιο, με αποτέλεσμα να αναγκαστώ να τα στείλω για ανάρτηση σε δυο μέρη], κατέφτασε και το σχόλιο του Stelioυ Papalangi… Τον ευχαριστώ τα μάλα για την παρέμβαση ΤΟΥ και για τις τοποθετήσεις ΤΟΥ, οι οποίες λίγο πολύ κινούνται μέσα στα πλαίσια των πιο πάνω δικών ΜΟΥ τοποθετήσεων και πιο συγκεκριμένα για τους στόχους αυτής της ανάρτησης [της αφιερωμένης «στη μνήμη ενός ανθρώπου τέτοιας εμβέλιας] και για το τι εστί διάλογος...

Με τον Stelio Papalangi έχουμε κάμει ουκ ολίγες αντιπαραθετικές συζητήσεις πάνω σε διάφορα θέματα, αλλά ΠΟΤΕ με ύφος χλευαστικό κι απαξιωτικό...

Anef_Oriwn είπε...

Μερικές μικρές συντακτικές και ορθογραφικές διορθώσεις:
Εκεί που γράφω στο σχόλιο ΜΟΥ με ημερ. 4/7/14 - 11:22 π.μ., «για τον κύριο ιστορικό», θα ‘πρεπε να ήταν «κυρίως για τον ιστορικό» [Ρολάνδο Κατσιαούνη]...
Επίσης στο επόμενο σχόλιο μου εκεί που γράφω «για να βγούμε κοινές συνιστάμενες» το σωστό είναι «για να βρούμε κοινές συνιστάμενες» και πιο κάτω το «πιο το όφελος» θα ‘πρεπε να ήταν «ποιο το όφελος»… Και κάπου το «αν» ΜΟΥ πρέπει να διαβάζεται ως «να»...
Αυτά παθαίνω όταν δεν ξαναδιαβάζω τα κείμενα που γράφω...

Antonis είπε...

Για τον άλλον ψευδωνυμο papalagi, ταιριαζει η ρηση απ εσειει μούγιαν μουγιαζεται. Τέτοια φοβερή υπεράσπιση δεν έχω ματαδεί!! Εμπαθεια κι εδώ, τίποτα άλλο. Όσο για το facebook παρά τα πολλά κουσούρια του που σωστά επισημαίνεις, ειναι φυσικό να μην ταιριάζει και στους δυο σας.Η νοοτροπία που κουβαλάτε σχετικά με τον διάλογο δεν σας επιτρέπει να δειτε τα θετικά του. Στο τελευταίο μου σχόλιο σου εδωσα την ευκαιρία να φερθείς λιγότερο ξύλινα απ ό,τι συνηθως. Δεν την αξιοποιησες σωστα. Και εσύ κι ο άλλος δεν μπορειτε να υπερβειτε τον κακα διαπαιδαγωγημένο εαυτό σας και να γίνετε πιο κοινωνικοί και ανθρώπινοι... Δυστυχώς!

Anef_Oriwn είπε...

Κύριε Koursoumpa,

Ειλικρινά δεν κατάλαβα γιατί επανέρχεσαι με νέες επιθέσεις σε βάρος ΜΟΥ μετά από ένα ολόκληρο μήνα... Αν πραγματικά επιδιώκεις ένα διάλογο μεταξύ Ημών, γιατί διατηρείς αυτή την επιθετικότητα και εριστικότητα, όπως εκφράζονται μέσα από το απαξιωτικό λεξιλόγιο που χρησιμοποιείς; Δες για λίγο τις εκφράσεις ΣΟΥ, όπως το «να φερθείς λιγότερο ξύλινα απ ό,τι συνηθως» και το «δεν μπορειτε να υπερβειτε τον κακα διαπαιδαγωγημένο εαυτό σας»… Με ποιο δικαίωμα βγάζεις συμπεράσματα για την προσωπικότητα ΜΟΥ και μάλιστα χωρίς καν με ξέρεις;
Πρόσεξε πάντως πώς λειτουργείς: Έρχεσαι [να πω από το πουθενά;] και ΜΟΥ κάνεις προσωπική επίθεση και μετά έχεις την απαίτηση «να γίνω πιο κοινωνικός και ανθρώπινος»… ΕΣΥ είσαι;


Πέραν τούτου κι αφού το Facebook έχει «πολλά κουσούρια» [όπως παραδέχεσαι κι ΕΣΥ] γιατί πρέπει σώνει και καλά να το χρησιμοποιώ κι ΕΓΩ; Όμως, όπως έχω πει, δεν το αποκλείω να κάνω τέτοια κίνηση...