{Το κείμενο αυτό το ‘γραψα την περασμένη Τετάρτη 23 του μηνός αλλά λόγω άλλων έκτακτων περιστατικών και αναρτήσεων μόλις τώρα καταφέρνω να το δημοσιεύσω – στο τσακ πριν τη διεξαγωγή των εκλογών – με κάποιες συμπληρώσεις}.
Την Κυριακή 4 του Οκτώβρη έχουν καθοριστεί να διεξαχθούν οι πρόωρες βουλευτικές εκλογές στην Ελλάδα. [Κάπου έχω διαβάσει ότι από τις 13 εκλογικές αναμετρήσεις που έγιναν μετά τη Μεταπολίτευση στην Ελλάδα, οι 12 ήταν πρόωρες. Μάλλον μόνο οι πρώτες εκλογές δεν θεωρήθηκαν πρόωρες – μάλλον πολύ καθυστερημένες ήταν. Όμως γιατί λέμε “πρόωρες” – λέτε κάτι σαν “πρόωρος τοκετός” να είναι; - και όχι “έκτακτες”;].
Παρ’ όλο που προσωπικά ΔΕΝ αποδέχομαι τον όρο “Μητέρα – Πατρίδα” [για την Ελλάδα – πιστεύω ότι έχουμε ενηλικιωθεί πια και δεν έχουμε την ανάγκη Μητέρων!], και παρ’ όλο που νοιώθω πρώτα και πάνω απ’ όλα Κύπριος [και μετά οτιδήποτε άλλο], εν τούτοις συναισθηματικά [κυρίως λόγω της επίκτητης ελληνοκυπριακής μου ταυτότητας – δεν είμαι και Αφγανός, ας πούμε!], αισθάνομαι την Ελλάδα ως χώρο οικείο κι αγαπητό [έχω ταξιδεύσει ουκ ολίγες φορές εκεί], και με ενδιαφέρει άμεσα ότι λαμβάνει χώρο τον ελλαδικό χώρο [πολιτικά, αθλητικά, κοινωνικά γεγονότα]. Γι’ αυτό και οι επικείμενες βουλευτικές εκλογές δεν μπορούσαν να απουσιάζουν από τη θεματολογία του Blog.
[Να σημειώσω ότι περίπου τα ίδια αισθήματα τρέφω και για τη χώρα όπου έχω σπουδάσει κι έχω ζήσει εκεί κάπου 6 χρόνια – ένας πραγματικά πολύ αγαπητός τόπος με αρκετούς καλούς τόπακες φίλους.]
[Επίσης να αναφέρω ότι αυτή την εποχή θα γίνουν επίσης (βουλευτικές) εκλογές και σ’ άλλες ευρωπαϊκές χώρες όπως στην Γερμανία, την Πορτογαλία, [σημείωση 30/9/2009: στες δύο αυτές χώρες έχουν ήδη γίνει οι εκλογές], την Τσεχία, ενώ στην Ιρλανδία θα (ξανα)γίνει Δημοψήφισμα για τη Συνθήκη της Λισσαβόνας. Γι’ αυτό το θέμα πιο πολλά μπορείτε να διαβάσετε στο link: http://proletariakon.blogspot.com/2009/09/respect-irish-vote.html].
Οι τελευταίες [προηγούμενες] βουλευτικές εκλογές στην Ελλάδα έγιναν τον Σεπτέμβρη του 2007 [δηλ. μόλις πριν 2 χρόνια και μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές στην Πελοπόννησο]. Τότε τις κέρδισε [για δεύτερη συνεχόμενη φορά] η “Νέα Δημοκρατία”, αλλά με οριακή πλειοψηφία [σε βουλευτικές έδρες – αν δεν κάνω λάθος 151]. Αυτές όμως τις εκλογές αναμένεται [αυτό τουλάχιστον δείχνουν οι δημοσκοπήσεις] να τις κερδίσει το ΠΑΣΟΚ και να επανέλθει έτσι στην εξουσία, και μια διαφορά μάλιστα του 7%. Ο κόσμος φαίνεται βαρέθηκε τη “Νέα Δημοκρατία” και την οικογένεια Καραμανλή και αποφάσισε να κάνει στροφή προς το ΠΑΣΟΚ και την οικογένεια Παπανδρέου. [Η Αριστερά εξακολουθεί να μην καταφέρνει να συγκροτηθεί σε οικογένεια]. Εκείνο που είναι αμφίβολο είναι κατα πόσο το ΠΑΣΟΚ θα καταφέρει αν πετύχει και την πολυπόθητη αυτοδυναμία – δύσκολο σε μια πεντακομματική Βουλή και αδύνατο σε μια εξακομματική, αν περάσουν και οι Οικολόγοι –Πράσινοι ...
Η αναμενόμενη νίκη του ΠΑΣΟΚ [με ή χωρίς αυτοδυναμία] ΔΕΝ περιμένω ότι θα αλλάξει [βελτιώσει και πού τα πράγματα [και εν γένει την κατάσταση] στην Ελλάδα. Έχω την εντύπωση ότι πιο πολύ ότι πιο πολύ τα πρόσωπα στις καρέκλες θ’ αλλάξουν!
Ο δικομματισμός και η εναλλαγή των δύο μεγάλων κομμάτων στη διακυβέρνηση του τόπου κυριαρχούν εδώ και δεκαετίες, χωρίς ο μέσος Έλληνας να αισθάνεται ασφαλής [από κάθε άποψη], δικαιωμένος και γενικά happy! Από την άλλη η Αριστερά [ΚΚΕ, ΣΥΡΙΖΑ και λοιπές συνιστώσες και κομματα και κομματίδια] παρακολουθεί τις δρώμενα κατακερματισμένη και αλληλοσπαρασσόμενη αδυνατώντας να υποβάλει, να προβάλει και να προωθήσει με αξιώσεις μια εναλλακτική αριστερή πρόταση εξουσίας!
Τι όμως ευχόμαστε και ευελπιστούμε απ’ αυτές τις εκλογές στην Ελλάδα ... Όχι ως συνήθως για το κυπριακό [κολλημένοι εκεί εμείς οι κύπριοι στα δικά μας, - το κυπριακό πρόβλημα όμως είναι και πιο περίπλοκο και πιο πολυσύνθετο]. Ποιες είναι οι επιθυμίες μας [ως Αριστεροί με κοινωνικές ευαισθησίες – ποτέ δεν κρύψαμε και ούτε καμουφλάραμε την ιδεολογικοπολιτική μας ταυτότητα και τις συμπάθειες μας] για την ίδια τη χώρα...
Ευχόμαστε:
1. Ήττα της Δεξιάς [της “Νέας Δημοκρατίας”] με το όσο το δυνατόν χαμηλότερο ποσοστό – και κάτω του 30%!
2. Πύρρεια [οριακή] νίκη του ΠΑΣΟΚ [αφού εξ αντικειμένου δεν μπορεί να κερδίσει η Αριστερά], ούτως ώστε να αναγκάζεται [χωρίς τη “σοσιαλιστική” υπεροψία που θα του δώσει η πιθανή αυτοδυναμία] να αφουγκράζεται τα καθημερινά προβλήματα του κόσμου και να λαμβάνει υπ’ όψη το ευρύτερο λαϊκό κίνημα [σημείωση 29/9/2009: Ή όπως λέει και ο αγαπητός PolitisPittas στο τελευταίο post του που θα το βρείτε στο link: http://politispittas.blogspot.com/2009/09/blog-post_26.html “… σε κάθε κίνηση του το ΠΑΣΟΚ, να νιώθει στο σβέρκο του την Αριστερή ανάσα…” – μόνο που εγώ αγαπητέ φίλε, συμπεριλαμβάνω στην Αριστερά και το ΚΚΕ]... Kι όχι, [το ΠΑΣΟΚ, ως ένα συνηθισμένο ευρωπαϊκό σοσιαλδημοκρατικό κόμμα] να λειτουργεί προς όφελος του συστήματος ευνουχίζοντας την λαϊκή δυσαρέσκεια κι αντίδραση, δηλ. πυροσβεστικά και καταπραϋντικά για να περιορίσει τις λαϊκές κινητοποιήσεις και να εκφυλίσει τα αιτήματα του κόσμου.
3. Περαιτέρω εκλογική ενίσχυση του ΚΚΕ [πέρκι (=μακάρι) να πλησιάσει και το 10%] καθώς και επανεκλογή του κύπριου Βουλευτή Κέρκυρας, γιατρού Μπάμπη Χαραλάμπους. Το σύνθημα “ΚΚΕ δυνατό και στη Βουλή και στο Λαό”, όσο κι αν κάποιοι το θεωρούν παρωχημένο και μονόξυλο, εν τούτοις αποτελεί μια πραγματικότητα. Μόνο ένα δυνατό ΚΚΕ μπορεί να κινητοποιήσει τον κόσμο για να διεκδικήσει αποτελεσματικά τα δίκαια του.
4. Είσοδο [και στη νέα Βουλή] του ΣΥΡΙΖΑ [του Συνασπισμού της Αριστεράς], με όσο το δυνατό ψηλότερο ποσοστό [και πέραν του 4%], για να διατηρηθεί έτσι τζιαι σαν οντότητα στο πολιτικό προσκήνιο πέρκι τζιαι καταφέρει επιτέλους να ενώσει τους εκτός ΚΚΕ Αριστερούς και όλες εκείνες τες συνιστώσες τους [οργανώσεις, κόμματα και κομματίδια]. Καλή είναι η πολυφωνία και η εξαντλητική συζήτηση των διάφορων ζητημάτων, αλλά κάποια στιγμή πρέπει να παίρνονται και αποφάσεις οι οποίες να υλοποιούνται – να γίνεται και πρακτική δουλειά!
5. Είσοδο στην νέα Βουλή και των Οικολόγων – Πράσινων, γιατί κάτι τέτοιο όχι μόνο θα την εμπλουτίσει πολυφωνικά, αλλά θα αναβαθμίσει κιόλας την έννοια [τον προβληματισμό] για το Περιβάλλον.
6. Την όσο το δυνατόν πιο περιορισμένη εκπροσώπηση [στη νέα ελληνική Βουλή] του ακροδεξιού ΛΑΟΣ [καθώς δεν υπάρχει περίπτωση να μην πιάσει το όριο του 3%]. Το ΛΑΟΣ αντλεί συνεχώς ψήφους από τους δυσαρεστημένους ψηφοφόρους της “Νέας Δημοκρατίας”. Η Δεξιά τροφοδοτεί [σε περιόδους κρίσεων – κυρίως οικονομικών] την ακροδεξιά. Και μετά έρχονται κάποιοι και εξισώνουν τον Κομμουνισμό με τον Ναζισμό, [χωρίς να λένε ότι ο Ναζισμός ήταν και είναι γέννημα και θρέμμα του καπιταλιστικού συστήματος]. Αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία, που ίσως ΣΑΣ τη διηγηθούμε κάποια άλλη φορά!
Για την ώρα θα αναμένουμε τα αποτελέσματα των εκλογών ...
**********
Υ.Γ.1:
Παρακολούθησα προψές βράδυ [τη Δευτέρα 21 του μηνός] από τηλεοράσεως το τέλος [την ολοκλήρωση] του debate των πολιτικών αρχηγών και τις καταληχτικές τους δηλώσεις. Ο λόγος του αρχηγού του ΛΑΟΣ, του υποψήφιου Αυτοκράτορα Καρατζαφέρη ήταν έμπλεος από “ΕΓΩ” – “εγώ αυτό”, “εγώ εκείνο”, ή “εγώ έκαμα και θα κάμω”, “εγώ που ξέρω να διοικώ ανθρώπους και επιχειρήσεις”!!! Προσέξτε λεξιλόγιο – “να διοικώ ανθρώπους”!!! Βάζει στο ίδιο επίπεδο τους ανθρώπους με τις επιχειρήσεις!!!
Υ.Γ.2:
Για την αυριανή επέτειο της Κυπριακής Ανεξαρτησίας [εγώ ΔΕΝ θα αφιερωσω Post αλλά] θα σας παραπέμψω σε δύο άλλες αναρτήσεις:
1. Στο Blog του Μιχάλη – link: http://mihalismihail.blogspot.com/2009/09/blog-post_29.html
2. Και στο Blog του MARINOΥ [σύντομη ανάρτηση αλλά ουσιαστική] – link: http://marinoskleanthous.blogspot.com/2009/09/blog-post_30.html
Anef_Oriwn
Τετάρτη 23/9/2009
**********
UPDATE1 (3/10/2009) –
Προσθήκη [έκτακτη, ποδοσφαιρική και ομονοιάτικη]
[Επειδή είπαμε ότι μέχρι και τη Δευτέρα δεν θα προχωρήσουμε σ’ άλλη (νέα) ανάρτηση, αναγκαστικά θα ενσωματώσουμε εδώ και λίγες περί “φούρπου” κουβέντες, που μας προέκυψαν μετά το αποψινό match της “Ομόνοιας” με την “Ανόρθωση” – ισόπαλο το παιχνίδι 1-1. Βλέπετε έχουμε κι τούτον το χούι ...].
Απορίες ενός άσχετου Ομονοιάτη “προπονητή της κερκίδας” προς τον “επιστήμονα” προπονητή Sir TakisΛεμονής, άλλως Όξινος.
[Μπορεί να μην ΣΑΣ ενδιαφέρει το ζήτημα, αλλά κάπου πρέπει να τα πω κι εγώ – Κι να με παρακολουθεί ο αγαπητός συν-blogger “ΜΑΠΠΑΤΖΙΗΣ”, ας περάσει να μας δώσει τα φώτα του ...]:
Μερικά γενικά πρώτα:
1. Προσωπικά είμαι ευχαριστημένος με τον ισοπαλία ... Αν λάβουμε υπ’ όψη ότι εφάαμεν πρώτοι γκολ, μπορούσε να μεν αντιδράσουμε, αλλά να συνεχίζαμε να κάμνουμε ερωτική εξομολόγηση της μπάλας, ταλαιπωρώντας τζιαι την μάππαν τζιαι τους εαυτούς μας ...
2. Που την άλλη εμπορούσαμε να πέψουμε που τα τωρά την “Ανόρθωση” για ντους, αλλά εν πειράζει, είshεν να έχουν προβλήματα πάλαι τζιαι εν κρίμαν ...
3. Δείχνει ότι η “Ομόνοια” έχει βάθος, τζι’ άμα καταφέρει τζι’ ο Sir Takis τζιαι μάθει τους παίκτες τζιαι ξεπεράσει το σύνδρομο να βάλλει πρώτα τζιείνους που έφερεν ο ίδιος, τότε ποιος μας πιάννει ... Αλλά τούτο πρέπει να γίνει σύντομα πριν χάσουμε το τρένο!
4. Κάμε χάζιν η “Ανόρθωση” να θέλει να πιάσει τζιαι το Πρωτάθλημα ... Κωλοτύχεροι ... [Η τύχη που είχαν με το Κετσπάγια συνεχίζεται ...]
5. Η διαιτησία συνεχίζει κανονικά το “εθνικό” της έργο ... Όι εν ννα αφήσουν τα κομμούνια να βκουν που πάνω ...
Τζιαι πάμε στα ειδικά τώρα για τον Sir Takis [από μένα τον αχάπαρο]:
6. Πρώτο ημίχρονο: Η κατοχή της μπάλας από την “Ομόνοια” ήταν συντριπτική [61%] – ούτε όμως μια ευκαιρία ΔΕΝ φτιάξανε οι παίκτες της. Γιατί κύριε Λεμονή; Πως επιτέλους θα λύσεις το πρόβλημα;
7. Η ομάδα ΔΕΝ καταφέρνει να αξιοποιήσει την υπεροχή της και τις ευκαιρίες που τις δίνονται από στατικές φάσεις [κόρνερ και εκτέλεση φάουλ έξω από την αντίπαλη περιοχή] και σέντρες μέσα στην αντίπαλη περιοχή από τα πλάγια – καμία 15ριά στο πρώτο ημίχρονο. Όταν δεν παίζει ο Κωνσταντίνου [είτε γιατί είναι τραυματίας ή για κάποιους άλλους λόγους] και δεν υπάρχει άλλος [παίκτης [καθαρόαιμος σέντερ-φορ] για να κάνει κεφαλιά, γιατί δεν παίζει ο Ζλόγκαρ [έστω ως αλλαγή] για να απαμβλυνθεί το πρόβλημα [αφού μπορεί να δώσει λύσεις;] ...
8. Όλες οι εφημερίδες στα ρεπορτάζ τους κατα τη διάρκεια της βδομάδας για την “Ομόνοια” εκτιμούσαν ότι ο Λεμονής θα προέβαινε σε αλλαγές και θα έπαιζαν από την αρχή οι Αλαμπί [στην άμυνα] και Κασέκε [στο κέντρο]. Ο [επιστήμονας] προπονητής δεν τόλμησε να βάλει ούτε τον εάν ούτε τον άλλο στην αρχική σύνθεση. Τι ξέρουν τώρα τούτοι οι άσχετοι οι αθλητικογράφοι; Εν ννα υπαγορεύσουν τώρα στον Sir Takis πως εν ννα κάμνει τη δουλειά του; Αφού είπαμε αυτός είν’ τ’ αφεντικό! Τζι’ αν δεν πιάσουμε [ούτε] φέτος το Πρωτάθλημα, πιάννουμεν το του χρόνου!
9. Το αμυντικό κεντρικό δίδυμο της ομάδας [Καρυπίδης και Βέντσελ] μπάζει νερά – οι δύο ποδοσφαιριστές είναι και αργοί ... Γιατί δεν παίζει ο Αλαμπί που είναι και πιο γρήγορος και μπορεί να σταθεί με αξιώσεις [για γκολ] και μέσα στην αντίπαλη εστία σε στατικές φάσεις;
10. Η άμυνα της “Ομόνοιας” κάμνει συνεχώς τα ίδια λάθη. Έναν επιθετικό είχεν η Ανόρθωση, τον Καφού, που βρήκε μια ευκαιρία τζιαι την έκαμε γκολ. Το ίδιο έγινε και την περασμένη Δευτέρα με την ΑΠΕΠ, που με την πρώτη ευκαιρία που τους δόθηκε εβάλαν γκολ [με τον Πάντο. Τα δύο τέρματα ήταν πανομοιότυπα – επιτεύχθηκαν με τον ίδιο τρόπο [μετά από χοντρά αμυντικά ατομικά λάθη των αμυντικών]. Μπορείτε να βελτιώσετε την κατάσταση κύριε Λεμονή;
11. Γιατί κάποιοι ποδοσφαιριστές, ενώ η απόδοση τους δεν είναι ούτε καν υποφερτή έχουν κοτσιανιασμένες τις θέσεις στην αρχική εντεκάδα [Κοτσόλης, Καρυπίδης, Βέντσελ, Πατσατσόγλου, Αγκουιάρ, Ζουράφσκι];
12. Τον πορτάρη [τον Κοτσόλη] ΔΕΝ τον εμπιστεύονται ούτε οι συμποδοσφαιριστές του [κυρίως οι αμυντικοί], κι αυτό φαίνεται στο παιχνίδι. Δεν μπορεί να παρέμβει καταλυτικά και δυναμικά και φαίνεται ούτε ο ίδιος έχει και πολλή αυτοπεποίθηση στον εαυτό του. Τον πορτάρη, όταν η ομάδα κάνει πρωταθλητισμό ή έχει [και] κάποιους άλλους στόχους, δεν τον θέλω για να μου πιάσει τα συνηθισμένα σουτ, αλλά να αποκρούσει και τα άπιαστα και να ξελασπώσει την ομάδα από μια δύσκολη κατάσταση. Έχει κάνει κάτι τέτοιο μέχρι σήμερα αυτός ο πορτάρης; Τι λες κύριε Λεμονή;
Anef_Oriwn
Κυριακή 4/10/2009
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
18 σχόλια:
Φαίνεται πως το θέμα της παρούσας ανάρτησης [ΜΟΥ], ίσως και το ύφος μου, να μην κίνησε το ενδιαφέρον των επισκεπτών του Blog για ν’ αφήσουν σχόλια. [Ούτε κι αυτοί οι Ανώνυμοι άσπονδοι φίλοι δεν πέρασαν για να μας βρίσουν...]
Μάλλον δεν τραβάνε τα εκτός κυπριακής πολιτικής και κοινωνικής ζωής θέματα.
Εμείς θα επιμείνουμε όμως ... Το παρόν post θα παραμείνει στην πρώτη θέση μέχρι και τη επόμενη Δευτέρα [για να καταγράψουμε και τα αποτελέσματα των εκλογών] και μετά θα προχωρήσουμε σε πιο περιπετειώδη και συναρπαστικά θέματα [που ίσως προκαλέσουν και λίγο action]. Γι’ αυτό και για την ώρα θα αφήσω για δημοσίευση σε μεταγενέστερο στάδιο δύο άλλα θέματα που αφορούν διεθνή ζητήματα:
Το ένα θα ήταν για την Ονδούρα και την εκεί επιστροφή του νόμιμου Προέδρου, [του Σελάγια] και το άλλο για τις πρόσφατες [κατα τους τελευταίους μήνες] εξελίξεις στα Βαλκάνια ...
Anef_Oriwn
Παρασκευή 2/10/2009 – 10:17 μ.μ.
Και εμένα μου έκανε εντύπωση!!!!!!!! Οι Κύπριοι ενδιαφέρονται για τον εαυτό τους ΜΟΝΟ, έχουν την άποψη ότι είναι το διαπλανιτικό κέντρο, στα παπάρια τους τι θα συμβει στο εθνικό κέντρο στην μαμά Ελλάδα που προφανώς την βλέπουν σαν μαμά αγελάδα που θα την ρουφιξούν πάλι προς τέρψιν του φιλάρεσκου και υπερτροφικού ΕΓΩ τους.
Προσαρμόσου ΑΝΕΥ προς τις απαιτήσεις του φιλοθεάμονος κοινού, να κάνω μια πρόταση αν βάλεις κάτι για τους αδελφούς του βορά ιθαγενείς και εποικιστές θα έχεις περισσότερη ανταπόκριση.
@ αιολος
Αλίμονο να μην προστρέξεις να σημειώσεις κάτι (κατά την άποψη σου) αρνητικό για τους κύπριους.
Καταλάβαμε πόσο τους αγαπάς αγαπητέ μου, άλλωστε αυτό φαίνεται σε κάθε σχόλιο σου που είναι γεμάτο όξος και χολή.
Ασφαλώς και μας ενδιαφέρουν οι εκλογές φίλε μου.
Όμως τουλάχιστον όσον αφορά εμένα, από τη στιγμή που δεν είμαι πλήρως ενήμερος για τα τεκταινόμενα σε ζητήματα εσωτερικής πολιτική, οικονομίας και κοινωνίας, το θεωρώ υπεροπτικό να κάνω αναλύσεις και να βγάλω και συμπεράσματα.
Βλέπεις δεν είμαστε όλοι το ίδιο…
Θυμίζω ότι στο Κυπριακό Καφενείο, συνεχίζεται συζήτηση για τις εκλογές στην Ελλάδα.
http://kypriakokafeneio.blogspot.com
@ Μιχάλης
Αγαπητέ μου έχω δώσει την εντύπωση του φουσκωμένου υπερόπτη;
Έχεις σχηματίσει την άποψη ότι είμαι ΑΝΤΙΚΥΠΡΙΟΣ, και αυτό μου το παρουσιάζεις για να απαξιώσεις τα γραφόμενα μου που θα πρέπει να βλέπεις ότι εν πολλοίς δεν πέφτουν έξω.
Πλανάσαι αγαπητέ μου, και για να σου το αποδείξω αυτό έχω να σου επισημάνω δύο πραγματάκια
α. Γιατί δεν είμαι δεικτικός παρά μόνο σε συγκεκριμένα πράγματα;
β. Νομίζεις ότι έχω άπειρο χρόνο; Δεν έχω με κάτι άλλο να ασχοληθώ; μήπως το Κυπριακό με πονά;
Τέλος πάντων πίστεψε ότι θες, αλλά αν διοχέτευα το "όξος και χολή" από αντί Κυπριακό μένος θα πρέπει να ήμουνα άρρωστο άτομο, έχετε μάθει αγαπητέ Μιχάλη να σας χαϊδεύουν και να σας κολακεύουν και δεν σκέπτεσαι ότι (όπως όλοι) έχετε και ελαττώματα, δεν θα σου αναφέρω ότι έχω αγαπητούς γνωστούς , φίλους .... Κύπριους που συμφωνούμε ή όχι σε πράγματα, έχε τέλος πάντων όποια γνώμη θες επί αυτού, εγώ σου λέω ότι πέφτεις έξω.
Συζητούσα με γνωστούς για το γεγονός που επισήμανε ο ΑΝΕΥ πριν το επισημάνει και λέγαμε να δούμε ρε θα ασχοληθούν καθόλου με τα ζητήματα της Ελλάδος, όταν εμείς εδώ ασχολούμαστε με τα ζητήματα της Κύπρου ΔΙΑΡΚΩΣ, όταν διαβάσαμε και την διαπίστωση του μπλοκοοικοδεσπότη ειπώθηκαν σχόλια όχι κολακευτικά για τον εγωκεντρισμό σας.
Το κείμενο είναι μέρες πολλές και κανείς δεν βρήκε να πει τίποτα , θα ήτουσαν όλοι πρόθυμοι να πουν οτιδήποτε αν μιλούσε για το όποιο υποτριτεύων ζήτημα που θα αφορούσε την Κύπρο, αυτό δείχνει πόσο άρρωστα προσκολλημένοι στον εαυτό σας είσαστε. Και αυτό επισήμαναν όλοι εδώ.
Να πω την αλήθεια, διάβασα την ανάρτηση λίγο μετά που ανέβηκε, αλλά...περίμενα τα πρώτα σχόλια για να μπω σε συζήτηση! Μου έκανε και μένα εντύπωση μεγάλη η "σιωπή". 1. Στο πως νιώθει ο κάθε ένας (Έλληνας, Έλληνας της Κύπρου, σκέτος Κύπριος, Κινέζος ή από τον Άρη), δεν νομίζω πως μπορώ να σχολιάσω κάτι, γιατί σε γενικές γραμμές μάλλον είναι (Από ένα σημείο και πέρα) προσωπικό θέμα. Θα κάνω μόνο ορισμένες παρατηρήσεις ίσως ακαδημαϊκού χαρακτήρα. Όλοι οι άνθρωποι "ανήκουν" στη γλώσσα της οδύνης και της χαράς τους. Δηλαδή, ανήκουν στη Γλώσσα μέσα από την οποία εκφράζουν τα βαθύτερα συναισθήματά τους όταν αυτά πηγάζουν αυθόρμητα. Εγώ, ερχόμενος από την Ελλάδα πριν από 7 χρόνια, δεν ένιωσα πως ήμουν "αλλού" από αυτή την άποψη. Τολμώ να πω μάλιστα και το έχω γράψει, πως η Κυπριακή διάλεκτος μου είναι απείρως πιο οικεία από ότι η Κρητική για παράδειγμα. Θυμάμαι λίγο πριν τον Οκτώβριο του 2002 που έπρεπε να κάνω κάποια γυρίσματα σε ορεινά χωριά του Ρεθύμνου και για να μπορέσω να βγάλω άκρη με τους ντόπιους, είχα την ανάγκη μεταφραστή σε κάθε λέξη σχεδόν. Επίσης οι Κρητικοί είναι ένα καλό παράδειγμα γιατί ο τοπικισμός τους, είναι εξαιρετικά οξυμένος. Πρώτα είναι Κρήτες και μετά όλα τ άλλα. Μα, και πολλοί άλλοι. Είναι πολύ σύνηθες να ακούς στην Αθήνα τη φράση "θα πάω στην πατρίδα μου το Σαββατοκύριακο". Και, εννοούν τη Χίο, την Καλαμάτα, το Βόλο κλπ. Αυτό βέβαια είναι εξαιρετικά πολλαπλασιασμένο στην Κύπρο λόγω της ανεξάρτητης Κρατικής οντότητας. Η Κύπρος, είναι ΆΛΛΗ χώρα. Όμως, Κυπριακό έθνος ΔΕΝ υπάρχει. Είναι, αναπόσπαστο και οργανικό μέρος και μέλος του συνολικού Ελληνικού Έθνους, με τον ίδιο απλό τρόπο που ένας Κύπριος Ποιητής ανήκει στο πλατύ σύνολο των Ελλήνων ποιητών. Τόσο στο παρελθόν -όπου έχουμε π.χ. την Κρητική Αναγέννηση στα γράμματα ΄και τον Πετραρχισμό στην Κύπρο όσο και στην εποχή μας με σύγχρονους λόγιους όπως για παράδειγμα ο εξαίρετος Καβαφολόγος, Φιλόλογος και Ποιητής, Μιχάλης Πιερής (Πανεπιστήμιο Κύπρου). Και στις δύο περιπτώσεις έχουμε τοπική ανάπτυξη που προάγει "ντόπια" χαρακτηριστικά, αλλά έχουμε την πλήρη ενσωμάτωση των έργων στο σύνολο του Εθνικού Φιλολογικού / Λογοτεχνικού Κορμού.
Θα μπορούσα να γράψω επί ώρες, αλλά το σταματάω εδώ.
Θεωρώ λοιπόν αγαπητέ μου Άνευ τη "σπουδή" σου να μας πεις πως η "οικειότητα" που νιώθεις με την Ελλάδα είναι απλά κάποιες επισκέψεις για διακοπές αρκετά υπερβολική και μάλιστα θα την έλεγα "τεχνητή".
Ο ίδιος στο προφίλ σου, γράφεις πως η μουσική που ακούς είναι "βασικά Ελληνική". Τυχαίο; Όχι! Ασφαλώς και ακούς "βασικά Ελληνική μουσική" γιατί ο λόγος της, είναι η γλώσσα σου. Το "αχ" της, είναι αυτό που ξέρεις από τότε που γεννήθηκες.
Εγώ πάλι, μπορεί να μεγάλωσα με κλασική μουσική και τους Beatles, αλλά τίποτα δεν μπορεί να με αγγίξει όσο ο Σεφέρης για παράδειγμα και οι Έλληνες ποιητές που μου αρέσουν. Γιατί; Γιατί είναι η Γλώσσα μου, το σώμα του συναισθηματικού και νοητικού μου κόσμου. Ανεξάρτητα από τον οποιο κοσμοπολιτισμό έχω αναπτύξει. Και πιστεύω, πως δεν μπορεί να υπάρξει ώριμος Κοσμοπολιτισμός αν δεν υπάρχει συνειδητό το Σημείο Επιστροφής και Αναφοράς-η ταυτότητα δηλαδή. Και η ταυτότητα, είναι το ευρύτερο Πολιτιστικό εποικοδόμημα του Ελληνισμού του οποίου η Κύπρος αποτελεί κομμάτι.
Επί των εκλογών. Καλέ μου Άνευ, δεν έχεις-μάλλον- καταλάβει πως όταν εξαιρώ το ΚΚΕ, με πονάει και με ενοχλεί ιδιαίτερα. Δεν είμαι...αντι-ΚΚΕ, είμαι θυμωμένος μαζί τους γιατί κατά τη γνώμη μου και ακόμα περισσότερο από την μακρότατη εμπειρία μου από την Ελληνική Αριστερά(συνολικά) το ΚΚΕ είναι που δυναμιτίζει την ενότητα αρνούμενο συστηματικά να κάτσει στο τραπέζι και συνομιλήσει ΙΣΟΤΙΜΑ για κοινές δράσεις τόσο στη Βουλή όσο και στην κοινωνία. Θα χρειαζόμουν επίσης πολλές σελίδες για αναπτύξω όλες εκείνες τις φορές που το ΚΚΕ ουσιαστικά λειτούργησε ανασχετικά σε αγώνες και σαμποτάρισε τη δυναμική τους, μόνο και μόνο γιατί, κάτι δεν ξεκίνησε από το ίδιο. Το ΚΚΕ θεωρεί πως είναι το «ένα και μόνο». Δεν θέλω να το αναπτύξω άλλο αυτό, είναι γνωστές οι απόψεις μου. Το ΚΚΕ, μου δίνει την εντύπωση πως νοιάζεται μόνο για τη συντήρηση της εκλογικής μερίδας του στην πολιτική σκηνή, θέλει να είναι απλά το 3ο κόμμα και αρνείται πεισματικά την οποιαδήποτε συνεργασία, σύμπλευση και σύμπραξη που θα απέδιδε στο σύνολο της Αριστεράς μια νέα δυναμική. Ως εκ τούτου, θεωρώ πως είναι μία η επιλογή, δηλαδή η ενίσχυση του Αριστερά πολυσυλλεκτικού ΣΥΡΙΖΑ μήπως και αυτό κάποτε δημιουργήσει συνθήκες δύσκολες για το ΚΚΕ ώστε να αναγκαστεί πια από τα πράγματα να αναθεωρήσει την στρατηγική του.
Για το ΠΑΣΟΚ και τον Γ.Α.Π.
Είναι βέβαιο (ελπίζω) πως η Νέα Δημοκρατία θα καταρρεύσει-αν και η διαφορά μάλλον θα είναι μικρότερη από όσο φανταζόμαστε, ο Καραμανλής πρέπει να κατάφερε να περιμαζέψει στο μαντρί αρκετούς ψηφοφόρους που είχαν στραφεί στον Καρατζαφέρη.
Δεν εξισώνω τον Παπανδρέου με τον Καραμανλή. Ούτε κατά διάνοια μάλιστα. Ο δεύτερος, έχει βαθύτατη παιδεία, πραγματική γνώση του τι συμβαίνει στον Κόσμο και έχει δουλέψει στη ζωή του (από…φαστ φουντ όταν σπούδαζε στις Η.Π.Α. μέχρι σε βιβλιοπωλείο όταν επίσης σπούδαζε στο Λονδίνο) σε αντίθεση με τον Καραμανλή που στην κυριολεξία δεν έχει απολύτως καμία εργασιακή εμπειρία.
Επίσης ο Γιώργος Παπανδρέου, είναι (πραγματικά) καλός manager, ξέρει να δουλεύει επιτελικά. Αν θα καταφέρει ο ίδιος με έναν στενό κύκλο συνεργατών να τιθασεύσει το….βαθύ ΠΑΣΟΚ –που δεν διέφερε από το παρακράτος της Δεξιάς παρά μόνο σε χρώμα, θα φανεί και θα φανεί γρήγορα.
Ίδωμεν!
Για τον Καρατζαφέρη…Όσα και να γράψω για αυτόν τον νταβατζή, θα είναι λίγο. Τον παρακολουθώ «βήμα-βήμα» από τότε που τον «εφτιαξε» ο Μητσοτάκης, και σε αντίθεση με διάφορους φίλους που τον θεωρούσαν «γραφικό» εγώ τον θεωρούσα εξαιρετικά επικίνδυνο. Όμως, νομίζω πως το αποτέλεσμα θα είναι απογοητευτικό για αυτόν, δηλαδή αμφιβάλω αν θα μπορέσει να φτάσει στο 5,5% ενώ ξεκίνησε τον προεκλογικό αγώνα με στόχους για 8%. Επίσης, θεωρώ πως το «άστρο» του Καρατζαφέρη θα αρχίσει πλέον να δύει, γιατί η υπερβολική δημοσιότητα που του δόθηκε τον τελευταίο καιρό ανέδειξε και τις κυριολεκτικά αδιανόητες παλινωδίες του, μιας που μονίμως ψαρεύει σε θολά νερά και λέει τελείως διαφορετικά πράγματα από ακροατήριο σε ακροατήριο.
Αίολε,
Δεν κατάλαβα γιατί να ΕΣΥ κλαυθμηρίζεις; Εδώ οι Ελλαδίτες και δεν δίνουν σημασία στις εθνικές εκλογές [τους έχουν βαρεθεί ΟΛΟΥΣ] και θα δώσουν οι Κύπριοι;
Όμως ΕΣΥ τα δικά σου [και δη τα πικρόχολα για τον Γεώργιο Παπαντρέου] τα είπες, εκεί στο blog “Κυπριακό Καφενείο” και μάλιστα πήρες και χειροκροτήματα, γιατί παραπονιέσαι τότες;
[Αν μπεις και στο τελευταίο post του Ακατονόμαστου blog, του Christofias Watch, εκεί αν δεις συζήτηση επιπέδου].
Όμως δεν κατάλαβα που κολλούν οι θρησκευτικές πεποιθήσεις του οποιουδήποτε στη συζήτηση για τες εκλογές. Είναι πολιτικό το ζήτημα αν κάποιος είναι άθεος ή άθρησκος; Δεν είναι [πρώτα και πάνω απ’ όλα] συνειδησιακό ζήτημα;
Anef_Oriwn
Σάββατο 3/10/2009 – 7:21 μ.μ.
Φίλτατε PolitisPittas,
Για την ώρα μόνο δυο λογάκια [στα βιαστικά] ...
Νομίζω ότι κάπου ΜΕ έχεις αδικήσει στην εκτίμηση σου για την “οικειότητα” και αγάπη μου για τον ελληνικό χώρο [γεωγραφικό, ανθρώπινο, πολιτιστικό]. Οι επισκέψεις μου στην Ελλάδα δεν ήταν απλά “κάποιες” [ήταν πολλές] και ΔΕΝ γίνονταν για ψώνια ή απλώς για αναψυχή – για τα μπουζούκια, τη θάλασσα ή και για φαγοπότι], αλλά ήταν πάντοτε γεμάτες με ουσιαστικό περιεχόμενο. Και ούτε ήταν τυχαίες οι επιλογές μας – απλώς για να παμε κάπου [στην Ελλάδα]. Γι’ αυτό και έχουμε επισκεφτεί και την Ακρόπολη, και την Κνωσό, και την Φαιστό και το Μουσείο του Ηρακλείου, και την Λίνδο στην Ρόδο και τα Μετέωρα και το Σπίτι του Παπαδιαμάντη στην Σκιάθο, Σκιάθο ή τα βιβλιοπωλεία στη Σόλωνος [και στους εκεί δρόμους] για να πάρουμε φρέσκα - φρέσκα καινούργια βιβλία... Σκεφτόμαστε μάλιστα [ίσως μέσα στον Νοέμβρη ή τον Δεκέμβρη] να επισκεφτούμε και το Μουσείο της Ακρόπολης.
Για τις ταξιδιωτικές μας εμπειρίες στο Ελλαδικό χώρο έγραψα και έκανα τον Απρίλη δύο αναρτήσεις [με την ευκαιρία του Πάσχα]:
1. την 15/2009 – link: http://aneforiwn.blogspot.com/2009/04/152009.html
2. και την 16/2009 – link: http://aneforiwn.blogspot.com/2009/04/162009.html
Παραθέτω πιο κάτω ένα απόσπασμα από τη δεύτερη ανάρτηση μου το οποίο αναφέρεται στην επίσκεψη μας στην Σκιάθο:
“Την παρακολούθηση πολιτιστικής εκδήλωσης για τον Παπαδιαμάντη (νομίζω για τα 150 χρόνια από τη γέννηση του – το 2001), στο πολιτιστικό κέντρο του Δήμου της Σκιάθου που βρίσκεται το Μπούρτζι, ένα κατάφυτο λόφο, πάνω σε μια μικρή χερσόνησο απέναντι από την πόλη της Σκιάθου. Θυμάμαι ότι είχε γίνει και η προβολή ενός ντοκιμαντέρ (μικρής διάρκειας) στο οποίο συμμετείχαν κάποια παιδιά (φοιτητές, νομίζω) τους οποίους είχαμε συναντήσει μια από τις προηγούμενες μέρες στον παλιό και εγκαταλειμμένο οικισμό Κάστρο. Ο οικισμός αυτός ήταν κτισμένος σ’ ένα τεράστιο βράχο με πανοραμική θέα και ήταν το φρούριο μέσα στο οποίο ζούσε άλλοτε η μεσαιωνική πόλη του νησιού. Απέχει μία ώρα από την πόλη με αυτοκίνητο και περνάς μέσα από δάσος (το νησί είναι καταπράσινο με τα δέντρα να φτάνουν μέχρι τη θάλασσα) - ενώ κάποια απόσταση την κάναμε με τα πόδια. Οι απόγονοι των οικογενειών που ζούσαν εκεί κτίζουν στη θέση των παλιών οικογενειακών σπιτιών εκκλησάκια – στα οποία υπήρχαν εντοιχισμένα πολλά πιάτα. Για το Κάστρο ο Παπαδιαμάντης έγραψε το διήγημα του “Ο Χριστός στο Κάστρο”, ενώ νομίζω από εκείνο το βράχο γκρεμοτσακίστηκε και “Η Φόνισσα”, η Φραγκογιαννού.”
Ίσως η άποψη που σχημάτισες, αγαπητέ Γιώργο, να δημιουργήθηκε από την “σπουδή” μου να διευκρινίσω ότι πρώτα νοιώθω κύπριος με την έννοια ότι εδώ είμαστε ένα ξεχωριστό κράτος κι έχουμε τη δική μας ιστορία, έστω κι αν κάποιες πτυχές της συμπίπτουν [με θετικό ή αρνητικό πρόσημο] με την αρχαιοελληνική ή την νεοελληνική]
Anef_Oriwn
Σάββατο 3/10/2009 – 7:42 μ.μ.
εν ευχαριστο φυσικα αγαπητε κ. πιττα οτι οταν ηρτες στην κυπρο ενοιωσες ανετα..
αλλα τουτη η αναγκη σου να μας ενταξεις στην [κατα βασιν φαντασιακη] εικονα σου για το ελληνικο εθνος, εν νακκον δασκαλιστικη τζαι αντιφατικη..
σαφως υπαρχουν κατοικοι της κυπρου που νοιωθουν οπως λαλεις..με γεια τζαι χαρα των πλασματων..
αλλα..υπαρχουν τζαι κατοικοι της κυπρου, νοτια στην πρασινης γραμμης εννοειται, που εν νοιωθουν ετσι..που μπορει να θιγονται με το να τους φορεις το καπελλο του "ελληνα"..
καμνεις τζας να το αναγνωρισεις [οταν λαλεις στην αρκη οτι υπαρχουν τζαι σκετοι κυπριοι] αλλα υστερα παλε γυριζεις στο κλισε με τα εθνη τζαι τα κρατη..τουτη εν μια αποψη που αναδυθηκε στην κυπρο που την δεκαετια του 60..εκφραζει τζαι τουτη μια πτερυγα..αλλα εχουν συνεχιστει τζαι αλλα ρευματα, τζαι εχουν αναδυθει τζαι αλλα..
μπορεις να πιστευκεις οτι θελεις για την συνεχεια των εθνων [νομιζω καμνεις λαθος - εν μοντερνες κατασκευες ενω εσυ φαινεσαι να τες απλωνεις διαχρονικα] αλλα το να προβαλεις σε αλλους την δικη σου επιλογη ταυτοτητας, εν νακκον..ατε.. ινταλως να σου το πω χωρις να ..
καταλαβεις ελπιζω..
οπως τζαι η αναφορα σου στον πιερη..εσυ μπορεις να τον θεωρεις διανουμενο μπλα μπλα..αλλοι εχουν αλλη αποψη.. τζαι αλλην εμπειρια..
αλλα να μεν ανοιξουμεν κουβεντα για τριτους..
απλα ειπα να σου γραψω ενα σημειωμα για να μεν μπαινεις σε τουτον τον πειρασμο να μας βαφτιζεις χωρις την εγκριση μας - τζαι φκαινεις σου συχνα σαν ενα ειδος αυτονοητου..
εν ενι..οσοι νοιωθουν ελληνες νοιωθουν, τζαι οσοι εν νοιωθουν εν νοιωθουν..
περαστικος
υ.γ. σαφως διαφωνουμε για την γλωσσα, τα βιωματα τζαι τες ταυτισεις που προκαλει..νομιζω οτι το η "Γλωσσα" εν αυθαιρετη κατασκευη που μπορει να εν χρησιμη αμα θελεις..αλλα εν βοηθα στην κατανοηση της διαφορετικοτητας μιας εμπειριας..
@ αιολος
Ρωτάς:«Αγαπητέ μου έχω δώσει την εντύπωση του φουσκωμένου υπερόπτη;»
Απαντώ, δυστυχώς ναι. Κάνεις πως τα ξέρεις όλα και μιλάς υποτιμητικά γι όσους δεν συμφωνούν μαζί σου.
Δεν είμαι εγώ που έχω σχηματίσει την άποψη ότι είσαι αντικύπριος. Αυτή την άποψη την έχουν όσοι σε διαβάζουν. Σε θυμίζω ότι ακόμα και οι φίλοι και ομοϊδεάτες στου στο γνωστό χώρο σου την έπεσαν πολλές φορές.
Α) είναι ένα πράγμα να είσαι δεικτικός και άλλο πράγμα να λες ότι σου κατέβει.
Β) Αν δεν σε πονά το κυπριακό γιατί ασχολείσαι;
Η γενίκευση ότι οι κύπριοι έχουν μάθει να τους χαϊδεύουν τα αυτιά είναι μια απόδειξη ότι διακατέχεσαι από σύνδρομα εναντίον των κυπρίων. Δεν θέλω να σου θυμίσω τι μας έσουρες κατά καιρούς.
Το τι σου λένε κάποιοι κύπριοι δεν σημαίνει ότι ισχύουν κιόλας. Εκτός και αν θέλεις κι εσύ να υιοθετούμε ότι μας λένε ελλαδίτες για τους έλλαδίτες. Και σε βεβαιώνω ότι δεν είναι και ότι καλύτερο.
Το γιατί δεν έκανα σχόλια για τις εκλογές στην Ελλάδα στο εξήγησα αλλά το έκανες γαργάρα χάριν και πάλι της γενίκευσης και της δημιουργίας αρνητικής εικόνας για τους κύπριους.
Πάλι θα μου πεις ότι είμαι λάθος;
@ Μιχάλης
Να μη σχολιάσω, δεν υπάρχει λόγος ένα μόνο σημείο Μιχάλη:
Μιχάλης είπε:
Β) Αν δεν σε πονά το κυπριακό γιατί ασχολείσαι;
Αίολος είπε:
μήπως το Κυπριακό με πονά;
Άντε καλό βόλι που λέμε εδώ.... τώρα πάω να ρίξω την ψήφο διαμαρτυρίας μου.
Και κάντε χάζι το βράδυ θα γελάσει κάθε πικραμένος, πιστεύω ότι ο Ελληνικός λαός θα μιλήσει σε αυτές τις εκλογές και εύχομαι να μειωθούν τα ποσοστά του δικομματισμού, και για να θυμηθώ το παλαιό κομμουνιστικό σύνθημα : ΤΙ ΠΛΑΣΤΗΡΑΣ ΤΙ ΠΑΠΑΓΟΣ (ΜΑΥΡΟΣ ΣΚΥΛΟΣ ΑΣΠΡΟΣ ΣΚΥΛΟΣ) Αυτό ισχύει σήμερα και με τους Παπανδρέου - Καραμανλή .
Νέα συζήτηση στο Κυπριακό Καφενείο.
Σχολιάζουμε το άποτέλεσμα των ελληνικών εκλογών.
http://kypriakokafeneio.blogspot.com
Πρέπει να φυλάξετε την πίστη σας και να την στερεώσετε, διότι, όταν επιάσαμε τα άρματα είπαμε πρώτα υπέρ πίστεως και έπειτα υπέρ πατρίδος.Εις τον πρώτο χρόνο της Επαναστάσεως είχαμε μεγάλη ομόνοια και όλοι ετρέχαμε σύμφωνοι. Ο ένας επήγεν εις τον πόλεμο, ο αδελφός του έφερνε ξύλα, ή γυναίκα του εζύμωνε, το παιδί του εκουβαλούσε ψωμί και μπαρουτόβολα εις το στρατόπεδον και εάν αυτή ή ομόνοια εβαστούσε ακόμη δύο χρόνους, ηθέλαμε κυριεύσει και την Θεσσαλία και την Μακεδονία και ίσως εφθάναμε και έως την Κωνσταντινούπολη. Τόσον τρομάξαμε τους Τούρκους, οπού άκουγαν Έλληνα και έφευγαν χίλια μίλια μακρά. Εκατόν Έλληνες έβαζαν πέντε χιλιάδες εμπρός, και ένα καράβι μιαν αρμάδα."
ETΟΙΜΑΣΤΙΤΕ ΝΑ ΠΟΛΕΜΙΕΤΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΔΙΟΞΟΥΜΕΡΝ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΑΛΛΑΔΕΣ ΣΤΗΝ ΘΑΛΛΑΣΑΝ ΤΗΝ ΓΑΛΑΖΙΑΝ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ.ΘΑ ΝΙΚΙΟΥΜΕΝ ΦΤΑΝΕΙ ΝΑ ΖΩΣΤΕΙΤΑΙ ΤΑΡΜΑΤΑ ΑΛΛΑ ΝΑ ΠΟΛΕΜΙΕΤΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΝΙΚΙΟΥΜΕΝ ΜΕΝ ΤΟ ΦΟΑΣΤΕ ΠΑΤΡΙΣ ΠΙΣΤΗ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΙΑ.
ΕΟΚΑ Β ΞΑΝΑΚΤΥΠΑ ΚΑΙ ΣΟΥΒΛΕΣ ΣΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ, ΦΤΑΝΕΙ ΝΑ ΠΟΛΕΜΙΕΤΑΙ
Ε κοπέλια, κοπιάστε καλέ ποτζιεί στον καφενέν. Έχουμεν συζήτησην για το αποτέλεσμαν των εκλογών στην Ελλάδα.
http://kypriakokafeneio.blogspot.com
Δημοσίευση σχολίου