Σάββατο, 19 Σεπτεμβρίου 2009

Ανάρτηση 52/2009 (κυπριακή, πολιτική, εθνικο-συμβουλιακή, φιλο-ομοσπονδιακή) – Το κοινό ανακοινωθέν του Εθνικού Συμβουλίου και κάποια πρώτα σχόλια.


{Άλλο, διαφορετικού περιεχομένου και μακράν της συνήθους πολιτικολογίας που χαρακτηρίζει το Blog [αλλά με κάποιες επιμέρους κοινωνικές διαστάσεις] ήταν το κείμενο που είχα αρχικά ετοιμάσει γι’ αυτήν μου την ανάρτηση. Είχα αποφασίσει να συνεχίσω την (έστω και προσωρινή ή μέχρι νεωτέρας), αποτοξίνωση από τα πολιτικά δρώμενα [της Κύπρου] και άλλα συναφή θέματα, τακτική που είχα ξεκινήσει από το προηγούμενο Post.
Το αρχικό μου θέμα ήταν αισθησιακο-κοινωνικού περιεχόμενου και το είχα γράψει αφήνοντας πίσω άλλα συναρπαστικά πολιτικοκοινωνικά θέματα όπως οι συνεδριάσεις του Εθνικού Συμβουλίου, τα δείπνα στα Κελλάκια, τα έγγραφα που είχαν [σκοπίμως] διαρρεύσει [όχι αυτά με τις συγκλήσεις και τις αποκλίσεις των δύο πλευρών όπως κατατέθηκαν στις των συνομιλίες Χριστόφια – Ταλάτ, αλλά κάποια άλλα των Ηνωμένων Εθνών, με τα οποία κάποιοι (όνομα και μη χωριό), προσπαθούν να εκμεταλλευτούν για να δημιουργήσουν μιαν νέα “Περιρρέουσα” – όλο “αποκαλύψεις” κάνουν τελευταία οι “απορριπτικοί”], και οι [αθυρόστομες] δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου του 8% [αυτές για την διχοτόμηση που δεν πρέπει να μας φοβίζει όπως είπε, αλλά και τες άλλες για το νεο σχέδιο που δεν ξέρει αν θα έρθει αλλά, όπως προφητεύει, θα είναι χειρότερο από το Σχέδιο Ανάν] ...


Όμως το ομόφωνο(;) ανακοινωθέν του Εθνικού Συμβουλίου [μετά από 4 μέρες συνεδριάσεων και συζητήσεων], με ώθησε στο να κάνω δεύτερες σκέψεις. Γι’ αυτό και επανέρχομαι στα πολιτικά για να πω λίγα λόγια γι’ αυτό το κοινό/ομόφωνο ανακοινωθέν [και επιφυλάσσομαι να αναρτήσω το άλλο κείμενο λίαν συντόμως].

Να σημειώσω [από τώρα] ότι η ομοφωνία [που ο Πρόεδρος έχει πετύχει] για την έκδοση τους ανακοινωθέντος ήδη προκάλεσε τους πρώτους τριγμούς και αναταράξεις στο Κόμμα των Διχοτομιστών [των ΕΥΡΟΚΟ-των]. Οι πληροφορίες που λένε ότι η αντιπαράθεση που προέκυψε μεταξύ των αρχηγών των ΕΥΡΟΚΟ-των, Κουτσού και Συλλουρή, οφειλόταν δήθεν στον τυφώνα [δεν θα του δώσουν και κανένα όνομα όπως κάνουν οι αμερικάνοι], που όλως αιφνιδίως έπληξε χτες στην Λευκωσία και τα πήρε όλα και τα σήκωσε και φαίνεται πως πήρε και τους Κουτσο-Συλλούρηες], είναι αβάσιμες! Απλώς διαφωνησαν μεταξύ τους και δημόσια ομοφωνώντας στο Εθνικό Συμβούλιο - για να με κόψουν έξω!!!}

Παραθέτω αμέσως πιο κάτω ολόκληρο το ανακοινωθέν όπως το αλίευσα σήμερα από τον “Πολίτη” [link: http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=897196&-V=articles].

Το κοινό ανακοινωθέν

“Το ανακοινωθέν που ενέκρινε ομόφωνα το Εθνικό Συμβούλιο τονίζει ότι το Σώμα ορίζει τα εξής σε σχέση με το Κυπριακό και τα ευρωτουρκικά:
1. Επαναβεβαιώνει την εμμονή σε εξεύρεση λύσης στη βάση των ψηφισμάτων του ΟΗΕ και των Συμφωνιών Υψηλού επιπέδου του ‘77 και ‘79 για διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία, με πολιτική ισότητα όπως καθορίζεται στα ψηφίσματα του ΟΗΕ.
2. Η λύση πρέπει να συνάδει με το διεθνές δίκαιο, τις ευρωπαϊκές αρχές και αξίες, το κοινοτικό δίκαιο, καθώς και με τις διεθνείς συμβάσεις για τα ανθρώπινα δικαιώματα.
3. Η ενωμένη Κυπριακή Δημοκρατία πρέπει να έχει μία και μόνη κυριαρχία, διεθνή προσωπικότητα και ιθαγένεια και να είναι μετεξέλιξη της Κυπριακής Δημοκρατίας.
4. Η λύση πρέπει να προνοεί την αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων και των εποίκων. Τελικός στόχος παραμένει η αποστρατιωτικοποίηση της Κύπρου με την απομάκρυνση και των βρετανικών βάσεων.
5. Πριν από τη λύση να διενεργηθεί απογραφή πληθυσμού από αξιόπιστο διεθνή οργανισμό. Το Εθνικό Συμβούλιο στηρίζει τις προσπάθειες που ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας καταβάλλει στις διαπραγματεύσεις, για την επείγουσα ανάγκη απογραφής πληθυσμού, ιδιοκτησίας και χρήσης γης. Επίσης, στηρίζει τις προσπάθειες του Προέδρου να επιδιωχθεί μορατόριουμ στην εκμετάλλευση προσφυγικών περιουσιών.
6. Η αποκατάσταση της κυριαρχίας, ανεξαρτησίας, εδαφικής ακεραιότητας και ενότητας της Κυπριακής Δημοκρατίας. Στην ενωμένη ΚΔ, κράτος μέλος της ΕΕ, δεν νοούνται εγγυητές και εγγυήσεις.
7. Η Aποκατάσταση των βασικών ελευθεριών και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων όλων των Κυπρίων, περιλαμβανομένου του δικαιώματος των προσφύγων για επιστροφή στα σπίτια και τις περιουσίες τους, είναι επίσης απαραίτητη προϋπόθεση για λύση. Η παράνομη δόμηση σε ε/κ περιουσίες υπονομεύει την εφαρμογή της πιο πάνω αρχής και δημιουργεί νέα τετελεσμένα. Πρέπει να διατρανωθεί ο σεβασμός και η αποκατάσταση στις 4 ελευθερίες. Αποκλεισμός των μόνιμων παρεκκλίσεων από το ευρωπαϊκό κεκτημένο.
8. Η λύση πρέπει να είναι προϊόν συμφωνίας μεταξύ των δύο ηγετών και όχι αποτέλεσμα επιβολής εκ των έξω. Μόνο μια τέτοια συμφωνία μπορεί να παραπεμφθεί σε δημοψήφισμα. Αποκλείονται η επιδιαιτησία και τα χρονοδιαγράμματα.
9. Απορρίπτεται και αποκλείεται η όποια μορφή λύσης που οδηγεί στη νομιμοποίηση του στάτους κβο ή στη λύση δύο χωριστών κρατών.
10. Σύσταση Υποεπιτροπής του Εθνικού, με τη συμμετοχή των κομμάτων, για την επεξεργασία θέσεων που θα βοηθήσουν τον Πρόεδρο στη διαπραγμάτευση.
11. Στα ευρωτουρκικά, στόχος είναι η αξιοποίηση του οροσήμου του Δεκεμβρίου για την προώθηση της επίλυσης του Κυπριακού. Η Τουρκία έχει αναλάβει υποχρεώσεις έναντι της ΕΕ, που αφορούν και την ΚΔ και το Κυπριακό, στις οποίες οφείλει να συμμορφωθεί αλλιώς δεν θα μπορεί να συνεχίσει ανεμπόδιστα χωρίς κυρώσεις την ενταξιακή της πορεία.”

Σχόλια και παρατηρήσεις Ιστολογο-παθολογοανατόμου:

a. Το κοινό ανακοινωθέν πολύ πιθανό να εξελιχτεί [αφού περιέχει πολλές ασάφειες], σε ένα ακόμα έγγραφο που θα υπόκειται σε πολλές και ποικίλες ερμηνείες και ο καθένας [και ιδιαίτερα οι απορριπτικοί κι αντι-ομοσπονδιακοί] θα το χρησιμοποιούν όπως τους βολεύει – θα έχουμε ακόμα ένα “μνήμα του Αγίου Νεοφύτου”, όπως είναι ας πούμε οι παλαιότερες Συμφωνίες Κορυφής ή η Συμφωνία της 8ης του Ιούλη του 2006. Πιστεύω πως καλό θα ήταν να δοθούν επιτέλους κοινά αποδεχτές ερμηνείες σε όρους όπως η “διζωνική δικοινοτική ομοσπονδία”, η “πολιτική ισότητα” και η “ενιαία κυριαρχία”.

b. Παρ’ όλες όμως τις πιο πάνω επιφυλάξεις μου, έχω την άποψη ότι για την ώρα ο Πρόεδρος Χριστόφια βγαίνει ενισχυμένος από το κοινό ανακοινωθέν και επικροτούνται οι μέχρι σήμερα κινήσεις του καθώς και η θέση του για “λύση από τους κυπρίους για τους κυπρίους”. Λόγου χάριν στο κοινό ανακοινωθέν,


i. Διασαφηνίζεται [ή επιβεβαιώνεται ακόμα μια φορά] ποια είναι η μορφή λύσης που επιδιώκουμε και που δεν είναι άλλη από την “διζωνική, δικοινοτική ομοσπονδία, με πολιτική ισότητα” [έστω τζι’ αν διαφωνούν οι ΕΥΡΟΚΟ-λοι, τζι’ εγινήκαν μαλλιά κουάρκα μεταξύ τους, ή εσιωπήσαν προσωρινά διάφοροι άλλοι [άγαρμπα καμουφλαρισμένοι] κρυπτο-αντιομοσπονδιακοί όπως ο Κολοκασίδης, ή ο Περτίτζιης],


ii. Τονίζεται ότι η λύση πρέπει να είναι προϊόν συμφωνίας μεταξύ των δύο ηγετών και όχι αποτέλεσμα επιβολής εκ των έξω …”, δηλ. «λύσης από τους κυπρίους για τους κυπρίους» και ότι “… μόνο μια τέτοια συμφωνία μπορεί να παραπεμφθεί σε δημοψήφισμα.”


iii. Σημειώνεται ότι “απορρίπτεται και αποκλείεται η όποια μορφή λύσης που οδηγεί στη νομιμοποίηση του στάτους κβο ή στη λύση δύο χωριστών κρατών”, κάτι που αποκλείει τη διχοτόμηση ως “the second best solution” [που o Αρχιεπίσκοπος του 8% , είπεν πως δεν πρέπει να μας φοβίζει].

Αυτά για το έγγραφο [για την ώρα] ...

Όμως με αφορμή αυτή μου την ανάρτηση θα ήθελα να αναφερθώ και σε άλλα δυο επίκαιρα θέματα, στην συνέντευξη του Αρχιεπισκόπου του 8% στον “Φιλελεύθερο” την περασμένη Κυριακή 13 του Σεπτέμβρη και στις επιθέσεις και απειλές [από εθνικιστές ομοεθνείς του] εναντίον του Γενικού Γραμματέα της Συντεχνίας των Τουρκοκύπριων δασκάλων [της KTOS] Σενέρ Ερτζίλ:

**********
A. Οι δηλώσεις του [αθυρόστομου] Αρχιεπισκόπου [του 8%] για νεο σχέδιο λύσης:

Σε συνέντευξη του στην εφημερίδα “Φιλελεύθερος” την περασμένη Κυριακή 13 του Σεπτέμβρη, ψευδο-εκλεγείς [με μόνο 8% των ψήφων] ως Αρχιεπίσκοπος [Χρυσόστομος γνωστός και ως Αθυρόστομος] είπε μεταξύ άλλων και το εξής αμίμητο [αφήνω εκείνο το φαιδρό που είπε ότι “… δεν πρέπει να μας φοβίζει η λέξη διχοτόμηση …” – φαίνεται πως κάποιοι, του Αθυρόστομου μη εξαιρούμενου, προτιμούν την Κύπρο διχοτομημένη παρά επανενωμένη και με τους τουρκοκύπριους πολιτικά ίσους]: “Πιστεύω όμως ότι δεν υπάρχουν οι προϋποθέσεις [για λύση], εκτός αν αλλάξει η Άγκυρα και τότε θα είμαστε όλοι ευτυχείς. Αν δεν αλλάξει στάση τότε δεν υπάρχουν προϋποθέσεις και εάν έρθει σχέδιο θα είναι χειρότερο από το Ανάν ...”.

Και διερωτούμαι, ΕΓΩ, ένας κοινός θνητός: Αφού δεν υπάρχουν προϋποθέσεις πως θα έρθει ένα [νεο] σχέδιο ... Και πως ξέρει ότι αυτό το Σχέδιο “… θα είναι χειρότερο από το Ανάν ...”; Μήπως είναι κανένας [μετά Χριστό] προφήτης, ήρθε κανένα αγγελού(δ)ιν στον ύπνο του και του το ψιθύρισεν, ή εσπούδαζεν Θεός και τον κόψανε στο δίπλωμα!!! Μα δουλεύκει μα σιόρ;! [Να θυμηθώ να κάνω τζιαι καμιά ανάρτηση με ανέκδοτα τζιαι να σας πω εκείνο το ένα με το αγγελούδιν].

**********
B. Οι απειλές εναντίον της ζωής του τουρκοκύπριου δασκάλου συνδικαλιστή Σενέρ Ερτζίλ:

[Για το θέμα θα παραθέσω ένα δημοσίευμα της χτεσινής “Χαραυγής”, 18 του Σεπτέμβρη, όπου παραθέτονται τα γεγονότα σχετικά με τις απειλές εναντίον του Σενέρ Ερτζίλ – link: http://www.haravgi.com.cy/site-article-27848-gr.php ]:

Απειλές για τη ζωή του, λόγω της γνωστής αντικατοχικής και κυπριακής στάσης του, δέχεται ο Γ.Γ. της συντεχνίας των Τ/κ δασκάλων (ΚΤΟΣ) Σενέρ Ελτσίλ, με τον ευρωβουλευτή του ΑΚΕΛ Τάκη Χατζηγεωργίου να θέτει σχετική ερώτηση προς την Κομισιόν με στόχο την προστασία του. Ο Τ/κ συνδικαλιστής μιλώντας στη «Χ» ευχαριστεί θερμά τον ευρωβουλευτή του ΑΚΕΛ, γιατί ανέλαβε να υπερασπίσει τα ανθρώπινα δικαιώματά του για την ελευθερία λόγου στον ευρωπαϊκό χώρο και δηλώνει ότι δεν πρόκειται να σταματήσει τον αγώνα του για τους Τ/κ και το καλό της κοινής πατρίδας Ε/κ και Τ/κ. «Δεν φοβάμαι για το πεπρωμένο μου. Οφείλουμε να αγωνιστούμε. Κάποιοι πρέπει να δώσουν αυτή τη μάχη. Εάν όλοι τρομοκρατηθούν και σιωπήσουν δεν μπορούμε να κερδίσουμε τίποτα. Κάποιος πρέπει να λέει την αλήθεια», λέει χαρακτηριστικά ο Σ. Ελτσίλ. Σε σχέση με το τελευταίο επεισόδιο ο Τ/κ αγωνιστής αναφέρει: «Όταν δημοσιεύθηκαν στον ε/κ Τύπο τα όσα πρόσφατα συζητήσαμε εποικοδομητικά με τον ευρωβουλευτή του ΑΚΕΛ, κάποια τ/κ ΜΜΕ και κυρίως η “Βολκάν” με κατηγόρησαν για προδοσία και παράδοση μυστικών εγγράφων στους Ε/κ και με ανακήρυξαν εχθρό και προδότη της Τουρκίας και των τουρκικών αρχών. Η “Βολκάν” δημοσίευσε παράλληλα τη φωτογραφία του σπιτιού μου και εμού με σκοπό να γίνω στόχος των εθνικιστών», λέει χαρακτηριστικά ο Σ. Ελτσίλ. Υπογραμμίζει παράλληλα ότι δεν είναι και δεν νιώθει μόνος, καθώς πέραν από τη στήριξη του Τ. Χατζηγεωργίου, έχει δίπλα του αρκετές συνδικαλιστικές οργανώσεις και άλλους προοδευτικούς Τ/κ. Ο Σ. Ελτσίλ αναφέρει ότι οι προοδευτικοί Τ/κ βρίσκονται υπό το καθεστώς διαρκών απειλών από μέρους των σοβινιστών. «Στο παρελθόν εκφόβιζαν και κάποιες φορές σκότωναν όσους αγωνίζονταν για τα πραγματικά δικαιώματα των Τ/κ και του κυπριακού λαού γενικότερα», σημειώνει ο Τ/κ εκπαιδευτικός φέρνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τη δολοφονία του δημοσιογράφου Κουτλού Αταλί το 1996. «Σήμερα όπως και άλλοι μιλάω ανοικτά και παντού ενάντια στα όσα συμβαίνουν εδώ και επιχειρούν να μας φιμώσουν ασκώντας αυτού του είδους την πίεση. Καταπιέζουν τα δικαιώματα των Τ/κ», συμπληρώνει. Πάντως στην ερώτησή του προς την Κομισιόν της ΕΕ, ο Τ. Χατζηγεωργίου σημειώνει ότι οι απειλές ενάντια στη ζωή ενός πραγματικού αγωνιστή για την επανένωση της Κύπρου, καθώς και η φωτογραφία στη “Βολκάν” έχουν ως στόχο τον Σ. Ελτσίλ. «Θέλω να υπογραμμίσω ότι δεν υπάρχει το όποιο πολιτικό κίνητρο πέραν από του να σωθεί η ζωή του Σενέρ», αναφέρει χαρακτηριστικά ο ευρωβουλευτής του ΑΚΕΛ και ερωτά την Κομισιόν: «Καταπατείται το ανθρώπινο δικαίωμα του Σ. Ελτσίλ στην ελευθερία του λόγου και το χειρότερο είναι ότι βρίσκεται σε κίνδυνο η ζωή του. Είστε διατεθειμένοι να κάνετε το παν για να αποτρέψετε την όποια ανεπιθύμητη πράξη βίας;»”.

Σχόλια Ιστολόγου:

Εγώ θα σημειώσω ΜΟΝΟ δύο πράματα:


1. Oι φασίστες και οι εθνικιστές είτε στην τουρκοκυπριακή κοινότητα ανήκουν είτε στην ελληνοκυπριακή τα ίδια μυαλά κολιαντιρίζουν και τις ίδιες φασιστικές μεθόδους χρησιμοποιούν [όπως, απειλές, επιθέσεις, λεκτικούς τραμπουκισμούς, φωνασκίες, βιαιοπραγίες].
2. Τέτοιες φωνές όπως του Σενέρ Ελτσίλ πρέπει να τις στηρίζουμε μ’ όλη τη δύναμη τη ψυχής μας. Είναι τουρκοκύπριοι που σίγουρα δεν αγαπούν λιγότερο τον τόπο μας από εμάς τους ελληνοκύπριους. Και οι όποιες οργανωμένες αντιδράσεις τους γίνονται κάτω από το βλέμμα ενός στρατοκρατικού κατοχικού καθεστώτος.

[Δεν απέφυγα ούτε σήμερα τα μακριναρωειδή σεντόνια ...].


Anef_Oriwn
Σάββατο 19/9/2009

9 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΟΜΟΝΟΙΑ ΘΥΡΑ9

ΝΑ ΦΥΓΕΙ Ο ΛΕΜΟΝΗΣ ΑΠΟΤΗΝ ΟΜΟΝΟΙΑ Ο ΜΑΦΙΑΣ Ο ΜΙΖΑΔΟΡΟΣ Ο ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΕΑΣ ΤΗΣ ΟΜΟΝΟΙΑΣ ΕΔΙΟΞΕ ΤΟΝ ΟΚΚΑ ΓΙΑ ΝΑ ΦΕΡΕΙ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΤΩΡΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΦΑΕΙ Κ ΤΟΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΝΑ ΦΥΓΕΙ ΟΣΟ ΠΟΙΟ ΣΥΝΤΟΜΑ ΤΟΣΟ ΠΟΙΟ ΚΑΛΑ ΓΙΑ ΤΟ ΣΩΜΑΤΕΙΟ ΜΑΣ!

Aceras Anthropophorum είπε...

Φίλε αγωνίζομαι τζιαι γώ, όχι πάντα με επιτυχία, εναντίον των σεντονίων. Νομίζω ότι άμα πιάννεις έναν θέμα σε κάθε ανάρτηση τζιαι δεν κάμνεις προεκτάσεις τζιαι προσθέτεις παρελκόμενα, θα εν πιο σύντομα. Αν θέλεις να καταπισαστείς με άλλη πτυχην του θέματος κάμε άλλην ανάρτηση. Επίσεις η αντιγραφή ολόκληρων των αναφορών μεγαλώννει πολλά τα κείμενα. Μια φράση που συνοψίζει το κύριο, με παραπομπή για τζιείνον που θέλει να το θκιαβάσει ούλλον αρκεί.

Άτε για τζιαι καλό μπλόγκιν

Anef_Oriwn είπε...

Φίλε Aceras,
Σί(γ)ουρα ο τρόπος που λαλείς θα περιόριζε σε μεγάλο βαθμό το μέγεθος των αναρτήσεων. Στην προκείμενη περίπτωση θα μπορούσα να περιοριστώ μόνο στο κοινό ανακοινωθέν του Εθνικού Συμβουλίου [και να μην επεκταθώ στα άλλα δύο θέματα], να έβαζα ένα link που θα παράπεμπε στο περιεχόμενο του ανακοινωθέντος και τις απόψεις που κατάθεσα μετά, χωρίς εισαγωγές και επιλόγους. Αυτό σίγουρα θα το ‘κανε πιο προσιτό για διάβασμα [από τρίτους], έλα όμως που εγώ θα ένοιωθα ότι κάτι του λείπει [προτιμώ να τα έχω όλα μαζεμένα αυτά που έχω να πω], ή ότι δεν έχω γράψει όλα όσα είχα κατα νουν να πω ... [ Πιο πολύ για τον εαυτό μου γράφω τελικά – και νομίζω ότι όλοι το ίδιο κάνουμε ...] Και δεν υπάρχει και ο χρόνος να γράφουμε κάθε μέρα ...
Και ο καθένας μας λίγο – πολύ έχει καθιερώσει πλέον το δικό του στυλ ...

Anef_Oriwn
Κυριακή 20/9/2009 – 9:11 μ.μ.

Aceras Anthropophorum είπε...

Σίγουρα άνεφ, τζιαι παρόλο που πιάννει ώρα όσοι έχουν όρεξη τζιαι ώρα πάλε ερκούμαστιν να πιούμε καφέ στο μπλόκκι σου.

Τωρά στο περιεχόμενο, να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω με αυτόν που επαναλαμβάννεις κάθε λλίο για τον αρχιεπίσκοπο του 8%. Δεν μπορείς να πιάννεις το ποσοστό του πρώτου γυρού τζιαι να κτηγοράς τον άλλον (έστω τζιαι αν δεν σου κάθεται) ότι έπιασεν τζιείνον το ποσοστόν. Ο αρχιεπίσκοπος έπιασεν το ποσοστόν που έπιασεν στον δεύτερον γυρόν το οποίον είναι πάνω που 50%. Ενίκησεν έναν φονταμενταλιστήν που δεν έθελεν η πλειοψηφία, η οποία επροτίμησεν τον ττόμη ββού παρά τον αντίπαλον του.

Το καταστατικό της εκκλησίας λαλεί αυτόν που λαλεί (με το οποίο συμφωνώ) τζιαι εφαρμόστηκε. Το καταστατικό θέλει καθαρή ομοφωνία μεταξύ κλήρου τζιαι λαού. Άμα υπάρχει, κανένα πρόβλημα. Άμα έχεις 50% που τους ιερείς τζιαι 50% του λαού φκάλλεις αρχιεπίσκοπο. άμα δεν έχεις υπάρχει πρόβλημα. Τζιαι το πρόβλημα λύεται με το να γίνεται δεύτερος γυρός όπου σμίουνται οι ψήφοι του κλήρου με αυτούς του λαού τζιαι φκαίννει αρχιεπίσκοπος. Που τους 3 κανένας δεν επληρούσε τα δημοκρατικά κρητήρια της εκκλησίας. Έπρεπεν αν φύγει ένας για να καθαρίσει η κατάσταση. Αν δεν έφεφκεν ο Νηκηφόρος, ο νύν αρχιεπίσκοπος θα εψήφιζεν τον άλλον με τον οποίον είχεν παραπάνω συμπάθεια. Σήμερα έχουμεν αρχιεπίσκοπον μιαν λύση συμβιβασμού που εκφράζει κάπως τζιαι το ένα 47% τζιαι το άλλο. Με την ίδια λογική που προτάσσεις ο Χριστόφκιας είναι πρόεδρος του 34%.

Ο αρχιεπίσκοπος είναι αρκετά κακός που αρκεί να σχολιάζεις τες πράξεις τζιαι τες θέσεις του για να πεις πόσο δίκαιο έχεις να διαφωνείς μαζί του. Δεν χρειάζεται να στρευλώνεις την πραγματικότητα για να τον δείχνεις πιό κακό που είναι. Το ότι εκμεταλλεύτηκε τους κανονισμούς προς ώφελος του με την πανουργίαν δεν είναι κακό. Δεν άλλαξε τους κανονισμούς. Τους εφάρμοσεν. Η πανουργία δεν είναι παράνομη άμα είσαι μέσα στα πλαίσια των κανονισμών.

Ο αρχιεπίσκοπος έχει κακές θέσεις, είναι αθυρόστομος, είναι λλίος, είναι πολλοπάητος, είναι του ΔΗΚΟ, είναι μεγαλομανής. Εντάξει. Σχεδόν typical Κυπραίος. Έτερον εκάτερον όμως. Εκλέγηκε που την πλειοψηφία. Αν η πλειοψηφία εξέλεγεν τον Άγιο Αγιατόλλα τζιειαμαί θα σε εθώρουν πως θα εμίλας.

Θα σου εξομολογηθώ τζιαι κάτι που με αφορά μόνον εμένα. Δεν ξέρω γιατί, αλλά τρέφω μιαν συμπάθεια για τον αρχιεπίσκοπο τζιαι του σσυχχωρώ ότι τζιαι να πεί. Μπορεί να είναι που εν ειλικρινής τζιαι εν ο μόνος που έχει την συπαθητηκήν αφέλεια να λαλεί τι νοιώθει χωρίς να γυρεύκει να είναι πολιτικκαλλι κκορέκτ. Εν άθρωπος σιόρ... Τζιαι δεν ξέρει να το κρύψει.

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητέ Aceras,

Οφείλω εξ αρχής να δηλώσω ότι η απάντηση σου και τα σχόλια σου με έχουν εκπλήξει τα μάλα! Όχι γιατί διαφωνείς με την τοποθέτηση μου ότι για “Αρχιεπίσκοπο του 8%” [όπως συνεχώς και ίσως και εκνευριστικά αποκαλώ τον εκτελών χρέη Αρχιεπισκόπου Αθυρόστομο Ττόμην Ββου], αλλά για τις γενικότερες τοποθετήσεις τόσο για τον Αρχιεπίσκοπο [κατα κόσμο Ηρόδοτο Δημητρίου] όσο και για τα εκκλησιαστικά. Τα όσα γράφεις αποτελούν έναυσμα για μεγάλες συζητήσεις αλλά εγώ θα περιοριστώ για την ώρα σ’ αυτά που θεωρώ ως κυριότερα. [Πάντως ένα ενδιαφέρον κείμενο υπάρχει κι εδώ σ’ αυτό το link: http://cytruth.blogspot.com/2009/08/35.html].

Και εξηγούμαι λοιπόν:

1. Μπορεί να έχεις και δίκιο όταν λες ότι “… εφαρμόστηκε ... [αυτό που λαλεί] ... το καταστατικό της εκκλησίας ...”, δηλ. ότι με βάση της εκλογικές [ας πούμε] διαδικασίες που προνοεί ο [ο αναχρονιστικός κι αντιδημοκρατικός – και δεν κανένας κανένα σχόλιο γι’ αυτό] Καταστατικός Χάρτης της Εκκλησίας ο Χρυσόστομος είναι πλέον [εδώ και καιρό] ο εκλεγμένος Αρχιεπίσκοπος πάσης Κύπρου [αλλά και Νέας Ιουστινιανής], αλλά τούτο δεν παύει να ακυρώνει ή να αναιρεί το γεγονός ότι στην ουσία τούτος ψηφίστηκε ΜΟΝΟ από το 8% του [χριστεπώνυμου εκκλησιαστικού] εκλογικού σώματος. Το ότι αυτός ο Καταστατικός Χάρτης δημιουργεί πρόσφορο έδαφος και εκτρέφει τις δολοπλοκίες [από καταβολής της Ορθόδοξης Εκκλησίας] πρέπει να το παραγνωρίζουμε να το θεωρούμε φυσιολογικό και να μην το κριτικάρουμε [έχω την εντύπωση ότι το αντιμετωπίζεις με μια παθητικότητα και ως κάτι το φυσιολογικό] ή πρέπει να αναγνωρίζουμε ένα Ιεράρχη το δικαίωμα στην πανουργία και την παραποθκιάν [ο σκοπός αγιάζει τα μέσα] και ότι ο Χρυσόστομος καλώς “ … ο εκμεταλλεύτηκε τους κανονισμούς προς ώφελος του με την πανουργίαν δεν είναι κακό.” [Κάτι τέτθκιο λαλούν με περηφάνια τζιαι οι συντοπίτες του Παφίτες – ότι δηλαδή εκατάφερε να γελάσει τζιείνος του άλλους δκυο. Αν μεν νεν άλλο τζιείνοι – ο Αθανάσιος τζι’ ο Νικηφόρος – όι πως ήταν καλλύττεροι του είχαν τουλάχιστον μιαν ευρύτερη υποστήριξη]. Ο Αθυρόστομος Αρχιεπίσκοπος ανήγαγε την παραποδκιάν [ή αν θες την πανουργία και την πολλοπαητοσύνη] σε επιστήμη και θα τον επικροτούμε κιόλας [όπως κάμνουν οι Παφίτες], έστω και αν του δίνουν αυτό το δικαίωμα οι κανονισμοί της Εκκλησίας; Τι άνθρωπος του Θεού είναι; Ή θα σιωπούμεν μπροστά στην μεγαλομανία του – αν δεν ήταν μεγαλομανής [πως συνάδει αυτό με το πόστο που υπηρετεί;] θα αποχωρούσε όταν κατετάγη τρίτος κι όχι να εκβιάσει τα πράματα γα να τον εκλέξουν Αρχιεπίσκοπο!

2. Η όλη διαδικασία για την εκλογή του [νέου] Αρχιεπισκόπου ήταν μια παρωδία στην οποία προσωπικά αρνήθηκα να συμμετάσχω. Στην πράξη έχει αποδειχτεί ότι καμία σημασία ΔΕΝ είχε η ψήφος του κόσμου που πήγε και ψήφισε. Προσωπικά ΔΕΝ ΨΗΦΙΣΑ. Συνόδευσα την Κυρία ΜΟΥ [έτσι λαλούν τες συζύγους ή/και συντρόφους στα χωριά] μέχρι το εκλογικό κέντρο για να ψηφίσει τον εκλεκτό του Κόμματος, αλλά εγώ δεν συμμετείχα σ’ εκείνο το τσίρκο [όπως εξελίχτηκε μετά]!

3. Ατυχέστατη, φίλτατε Aceras, και εκτός τόπου και χρόνου [μ’ όλο το σεβασμό] η παρομοίωση που κάνεις μεταξύ του τρόπου που εκλέχτηκε ο Χρυσόστομος ως Αρχιεπίσκοπος και των τελευταίων προεδρικών εκλογών όπου εκλέχτηκε ως Πρόεδρος ο Χριστόφιας. Η προσέγγιση μου ΚΑΜΙΑ σχέση έχει με τη “… λογική … [που υποβάλλεις πως προτάσσω, ότι] ... ο Χριστόφκιας είναι πρόεδρος του 34%.” Ο Χριστόφκιας εκλέχτηκε Πρόεδρος όχι μέσα από δαιδαλώδεις βυζαντινισμούς όπου ψηφίσαν 100 (!) ΜΟΝΟ πλάσματα, αλλά με απ’ ευθείας ψηφοφορία από τον λαό και πήρε το 53% των ψήφων. Νομίζω ότι κάπου έχεις συγχύσει τα πράματα.

4. Θα διορθώσω τη τοποθέτηση μου για “Αρχιεπίσκοπου του 8%” και θα τον λεω “Αρχιεπίσκοπου του 8% συν 54 εκλέκτορες”!

5. Το μόνο πράγμα που αναγνωρίζω ως θετικό στον νυν Αρχιεπίσκοπο δεν είναι την η αφελή ειλικρίνεια του που τον κάνει όμως θρασύτατο κι αναιδέστατο, αλλά την άρνηση του να δεχτεί τα λεγόμενα θαύματα αγίων και “θαυματουργών” εικόνων που μας προκύπτουν μια την άλλη.

Anef_Oriwn
Κυριακή 20/9/2009 – 4:01 μ.μ.

Aceras Anthropophorum είπε...

Φίλε μου το καταστατικό την Εκκλησίας δεν είναι αντιδημοκρατικό. Εμένα αρέσκει μου. Είναι πιό δημοκρατικό που το καταστατικό του ακέλ για εκλογή ΓΓ που επίσεις δεν θεωρώ συνολικά αντιδημοκρατικό. Ο κόσμος δεν ψηφίζει αρχιεπίσκοπο. Ψηφίζει εκλέκτορες. Οι εκλέκτορες ψηφίζουν αρχιεπίσκοπο. Οι εκλέκτορες είναι οι μισοί κληρικοί τζιαι οι μισοί λαϊκοί. Δεν έππεσεν που το εξώς μιας μοτόρας τούτον το καταστατικόν. Έχει αιώνες χρόνια ζωής. Άντεξεν πανουργίες των παπικών ή των προτεσταντών που εδιαφεντέβαν τον τόπον τζιαι που επροσπαθήσαν να περάσουν δικούς τους στην θέση του αρχιεπισκόπου. Το ότι χρειάζονται δύο κριτήρια για την εκλογήν ενός αρχιεπισκόπου το θεωρώ πολλά πιο καλό παρά την εκλογή ΓΓ του Ακέλ που μόνο ένα κριτήριο χρειάζεται (πλειοψηφία της ΚΕ, δηλαδή κάτι ανάλογο με πλειοψηφία μόνο του κλήρου). Κανένας που τους άλλους υποψηφίους δεν επληρούσε τα κριτήρια δύο πλειοψηφιών. Όταν αποχώρησεν ο ένας ηττημένος, αυτός που τα επληρούσεν ήταν ο νυν αρχιεπίσκοπος. Είχεν πλειοψηφία των εκλεκτόρων, τόσο των κληρικών όσο τζιαι των λαϊκών. Πραγματικά δεν θωρώ που έχεις πρόβλημαν. Μεταξύ της ψηφοφορίας του λαού τζιαι του δεύτερου γύρου αποχώρησεν ένας υποψήφιος.

Εάν είχεν άλλον υποψήφιον που ήταν τόσον καλός θα εκλεγόταν που την πρώτη.

Καφετζής είπε...

Νέο blog για πολιτικές συζητήσεις

http://kypriakokafeneio.blogspot.com

Anef_Oriwn είπε...

Aceras,
Shερετώ ΣΕ!
Εκολλήσαμε πα’(νω) στον Αρχιεπίσκοπο, γαμώτο!
Διερωτούμαι γιατί έχει υποβαθμιστεί τόσο το θέμα του κοινού ανακοινωθέντος του Εθνικού Συμβουλίου. Ούτε οι ορκισμένοι αντίπαλοι [και αιώνιοι επικριτές] του Χριστόφια [όπως οι Ακατονόμαστοι (ψευδο)Απο(κατα)στάτες της Δημοκρατίας] δεν βρήκαν ακόμα ΤΙΠΟΤΑ για να το κάνουν post!!!
Θα επανέλθω [μάλλον αύριο] για κάποια περαιτέρω σχόλια ...

Anef_Oriwn
Δευτέρα 21/9/2009 – 9:38 μ.μ.

Μιχάλης είπε...

Το θέμα αγαπητέ μου Άνευ είναι ότι οι εθνοσύμβουλοι που εξέδωσαν ένα κοινό ανακοινωθέν, θα το τηρήσουν τελικά.
Θέτοντας την υπογραφή του κάτω από το κείμενο, δεσμεύονται ότι θα ακολουθήσουν αυτή τη γραμμή. Ελπίζω ότι τελικά θα κρατήσουν το λόγο τους και δεν θα αναλωθούν σε μικροκομματικά συμφέροντα.

Όσον αφορά τον Ερτσίλ, ο εθνικισμός δεν έχει χρώμα. Χρησιμοποιεί τις ίδιες μεθόδους παντού.