Πέμπτη, 14 Μαρτίου 2013

Ανάρτηση 47/2013 [α-πολιτική, τηλεοπτική, λεξιλογική, αντι-μαργαριταρική, διορθωτική] – Για δυο τηλεοπτικά λεκτικά μαργαριτάρια…


Ακολουθώντας και την εισήγηση του αγαπητού συν-blogger Woofis, την οποία κατάθεσε σε σχόλιο του στην προ-προηγούμενη ανάρτηση μου με αρ. 45/2013, σήμερα θα προχωρήσω σε μια σχετικά πιο σύντομη ανάρτηση, αν φυσικά δεν ξεχαστώ και πιάσω πάλε τες λαφαζανιές. Και το θέμα μου [έτσι για ν’ αλλάξουμε και παραστάσεις] θα ‘ναι [όλως παραδόξως] μη πολιτικό, αλλά με τις δικές τους ανεπαίσθητες(;) πολιτικές προεκτάσεις.

Θα παραθέσω, λοιπόν, πιο κάτω, δύο μαργαριτάρια που άκουσα από την T.V.:

1.Την περασμένη Τρίτη 12 του μηνός [το βραδύ] παρακολούθησα, όπως συνήθως (δια)πράττω κάθε Δευτέρα με Τετάρτη, την τηλεοπτική κυπριακή σειρά εποχής [όπως τη λένε] “Βήματα στην άμμο”,που προβάλλεται από το ΡΙΚ1. Είναι τζιείνη η σειρά με το μυστήριο της εξαφάνισης της κόρης του Άρακλου, της Ορτούς [στα χωριά, κατά τα πιο πολλά χρόνια τα γυναικεία ονόματα τελείωναν σε ού, όπως ας πούμεν Κακουλλού, Χαμπού, Φιενού, Ροδού], αλλά για το μυστήριο αυτό ίσως τα πούμεν και να επιχειρήσουμε να το λύσουμε μιαν άλλη φορά. Την Τρίτη, λοιπόν, η ηρωίδα καφετζιήνα στο έργο, η Χρυσούλα [«τούτη» έζησεν στην πόλη, γι’ αυτό και το όνομα της δεν τελειώνει σε ου], είπεν και την κουβέντα «Μανιχά τους πελλούς εν τους φορεί ο τόπος», που στην νέα ελληνική πάει να πει «Μονάχα τους τρελούς δεν τούς χωράει ο τόπος»
Η ηθοποιός προφανώς είπε τζιείνα τα λόγια που περιελάμβανε το σενάριο, δηλ. «φορεί» αντί του σωστού «χωρεί»… Αυτό είναι ένα λάθος που κάμνουν πολλοί εδώ στην Κύπρο. Θέλοντας, λοιπόν,  να μιλήσουν [δήθεν] εξευγενισμένα [τζι’ όι χωρκάτικα] τζιαι νομίζοντας  ότι το χι που υπάρχει σε κάποιες λέξεις αντιστοιχεί με φι, ή θήτα [σε κάποια χωριά λένε «χωρώ» αντί «φορώ» ή «θωρώ», ή «χέλω», αντί «θέλω» κι άλλα τέτοια – δείτε σχετικά κι εδώ], κάμνουν και το αντίστροφο με το «εν με χωρεί ο τόπος» που το μετατρέπουν σε «εν με φορεί ο τόπος»… Φίλτατοι, «φορούμε» ρούχα και παπούτσια, αλλά δεν μάς «χωρεί» [«χωράει»] ο τόπος, δηλ. ι-μπόρουμε να κάτσουμε έναν τόπο… 

2. Ξέρετε εκείνη τη σατιρική [λέμε τώρα] εκπομπή με το όνομα Anonymous που παίζεται στο Mega; Δεν ξέρω πόσοι από ‘σας αντέχετε και την παρακολουθείτε αδιαλείπτως και μέχρι τέλους, αλλά προσωπικά θεωρώ την πολιτική σάτιρα(;) [λέμε τώρα] που οι τρεις συμπαθέστατοι κατά τ’ άλλα ηθοποιοί [ο Χρίστος Γρηγοριάδης, η ευειδέστατη Άννα Μονογιού και η Χριστιάνα Αρτεμίου] προσπαθούν να κάνουν, ως ανούσια, ξενέρωτη, άχαρη, αγέλαστη και συχνά και σαχλή, ανεξαρτήτως τού ποιον προσπαθούν να σατιρίσουν. Εν τους περνά! Λείπει τους το έξυπνο χιούμορ! [Οφείλω όμως να πω ότι σε κάποια σκετσάκια τους, όχι πολιτικά, μπορεί να δούμε και χιούμορ]…

{Οι “αντίπαλοι” τους στες περιβόητες “Πατάτες” εν τζιαι είναι τζιαι πολλά καλλύττεροι στην πολιτική σάτιρα. Εκαταντήσαν πλέον τζιαι τζιείνοι βαρετοί, ενώ συχνά παρατηρώ και σημεία ρατσισμού στο λόγο τους. Το καλύτερο τους ίσως σκετσάκι τους είναι εκείνο που λαμβάνει χώρα σ’ ένα κουρείο με τις ποδοσφαιρικές κόντρες των παρισταμένων}…

Τις προάλλες, που λέτε, ο Χρίστος Γρηγοριάδης [ο γνωστός “Βαντζιελής” από την “Αίγια Fuxia], επιχείρησε να ΜΑΣ πει ένα ανέκδοτο [όπως κάμνει τζι’ ο Λάκης Λαζόπουλος με το δικό του ιδιαίτερο style, στην δική του εκπομπή, το “Αλ Τσαντίρι”]…
Όταν, [μας είπε ο Γρηγοριάδης], ο Θεός έφτιαχνε τα ζώα κι έφτασε στον σκύλλο, αποφάσισε να του δώσει 35 χρόνια ζωής. Ο σκύλος όμως, διαμαρτυρήθηκε γιατί θεώρησε ότι τού ήταν πολλά τόσα χρόνια. «Κάνε τα τουλάχιστον 15», είπεν του Θεού, κι αυτός του ‘κοψε 20. Ακολούθως ο Θεός έφτιαξε τον γάιδαρο και του είπε ότι θα του ‘δινε 50 χρόνια ζωής. Όμως κι ο γάιδαρος αντέδρασε. «Ω, μού είναι πολλά», είπε. «Κάνε τα τουλάχιστον 20», κι ο Θεός του ‘κοψε 30. [Και το ανέκδοτο συνέχισε με ακόμα 2-3 ζώα και με το Θεό να αποφασίζει τα χρόνια που είχε κόψει από τα ζώα να τα δίνει τελικά στον Άνθρωπο]… Όμως ρε παίδα Χριστάκη και κορασίδες Αννούλα και Χριστιάνα, ΔΕΝ λέμε, «Κάνε τα τουλάχιστον 15 ή 20», όταν διαμαρτυρόμαστε ότι κάτι είναι εκ του περισσού, δηλ. πολύ/μπόλικο. Θα πούμε «Κάνε τα το πολύ 15 ή 20» [κι όχι «τουλάχιστον»]…

ΣΑΣ ευχαριστώ για την προσοχή!
[Εν τζιαι λαφαζάνεψα πολλά, εν νεν;]…

Ίσως κάποια άλλη φορά πούμε και λίγα λόγια για το τηλεπαιχνίδι για την κυπριακή διάλεκτο “Παίζουμε κυπριακά”… [Ούτε κατά διάνοια μπορεί κάποιος να μάθει κυπριακά απ’ εκεί. Κι εμείς που ξέρουμε λίγα, κινδυνεύουμε να τα ξεχάσουμε]…

Anef_Oriwn
[χωρίς κατζιήαν και έπαρση]
Τέταρτη 13/3/2013

18 σχόλια:

zep είπε...

Χαχα, μα θωρεις τα βηματα στην αμμο?

Καλαν το αλλο το ανωνυμους (εν το ξερω) αφου εν ανουσιο, ξενερωτο, αχαρο, αγελαστο και καποτε σαχλο ιντα το θωρεις? Χαχαχα.

Συμφωνω και επαυξανω με τες διορθωτικες παρατηρησεις σου.

arxiepiskopos είπε...

Η άλλη που είπε το αμίμητο "Η Ελλάδα,η Βουλγαρία και άλλες...όμορφες(όμορες,θα της είχαν γράψει)βαλκανικές χώρες" ήταν φυρμός! Μια άλλη του ΡΙΚ είπε στις ειδήσεις πως στη Λεμεσό,μετά από εκδήλωση μιας πυρκαγιάς,οι αρχές δημιούργησαν...αντιπυρηνική ζώνη.Πήρα τότε τηλέφωνο και ...έντρομος ρώτησα τον συντάκτη αν είχαμε έκρηξη πυρηνικών στο Ακρωτήρι.Ούτε που κατάλαβε τον υπαινιγμό. Και το πιο πρόσφατο,που επιμένουν να κάνουν όχι ανακεφαλοιοποίηση,αλλά...ανακεφαλαίωση των Τραπεζών;Καταλαβαίνουμε πια στο περίπου!

arxiepiskopos είπε...

Άσχετο με το θέμα,φίλε ΑΝΕΦ.Είδες πώς έφαγε σήμερα ο Αθυρόστομος από το ΛΟΓΟ την Αντιλογία και το Γιώργο Γεωργίου;Κλείσιμο εδώ και τώρα.Η τύχη των όπου γης στυμμένων λεμονόκουπων!

Anef_Oriwn είπε...


Φίλε ZEP,
Κάπου είχα μαζεμένα ακόμα μερικά τέτοια [πιο παλιά] μαργαριτάρια, αλλά δεν έχω χρόνο να ψάξω τώρα. Και δεν με βοήθα και η μνήμη μου να τα θυμηθώ...

*********************
Arxiepiskopε,
Προσωπικά δεν παρακολουθώ τον “Λόγο”, αν και όπως ΜΟΥ έχουν πει πως τζιείνη η “Αντιλογία” είχεν μεγάλη πλάκα. Όλως τυχαίως όμως, χτες το μεσημέρι κάπου ήμουν και είχαν ανοιχτό το ραδιόφωνο στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Και ώ του θαύματος, πήρε τ’ αφτί μου κόσμο να παίρνει τηλέφωνο και να εκφράζει τη συμπαράσταση του προς στη συγκεκριμένη «στυμμένη λεμονόκουπα», sorry τον Γιώργο Γεωργίου ήθελα να πω! Άκουσα μάλιστα και κάποιον να αναφέρεται και να παραπονιέται για τη στήριξη από τη Ειρήνη Χαραλαμπίδου [του ΑΚΕΛ] και την Ξένια Κωνσταντίνου [του ΔΗΣΥ] προς το «νεοταξικό» [όπως λίγο πολύ το αποκάλεσε] “Σύμφωνο Συμβίωσης”. [Οι δύο κυρίες συμμετείχαν την προηγούμενη μέρα σε σχετική συζήτηση στο “Σίγμα”]...
Ε, ρε και τώρα τι θα απογίνουν χωρίς “Αντιλογία”, οι πάσης φύσεως και λογής κολλημένοι; [Εν τζι’ επήρε σειρά για να τα βαώσει τζιαι η εμετική κυπριακή ΠΟΝΤΙΚΟ-φυλλάδα;]...

arxiepiskopos είπε...

Αν χρηματοδοτείται κι αυτή από τον Αθυρόστομο, ενν μέρες της!Εκτός κι αν γίνει νικαρότερη του Νίκαρου!Ίντα,κόφτει την;

Woofis είπε...

"Δάσκαλε που δίδασκες...." πάντως, τωρά τελευταία εν καταφέρνω να περιορίσω τες δικές μου, γλωσσοδιάρροια.
Τα "Βήματα στην άμμον" εν τα θωρώ (είμαι της Nova Cyprus κυρίως), αλλά σαν παραγωγή φαίνουνται αρκετά καλά που όσον καταλάβω. Οι "Πατάτες" όντως σαν να τζιαι εκάμαν τον κύκλον τους, έννεν τυχαίον που ακούεται ότι φεύκει ο Λώρης.
Όσον για τους Ανώνυμους, όντως εν φτουρούν, εν καταφανές ότι η Αρτεμίου χωρίς το Λώρην εν όπως την αυκολέμονην την ανάλατην.
Για τα μαργαριτάρια στην τηλεόρασην όντως εν πολλά χτυπητόν το πρόβλημαν.
Για το "φορεί" σε είσαι σίουρος. Για τα ρούχα ακούω πολλούς να λαλούν "φορεί σε" (τάχα κάμνει σου); Άμπα τζιαι εν ειδική περίπτωση τζιαι εκαταχραστήκαν την;

Anef_Oriwn είπε...

Φίλε Woofis,

Συνήθως στα δικά μου συγγραφικά πονήματα, η μια κουβέντα φέρνει την άλλη κι έτσι τούτα γίνονται μακροσκελέστατα, κάτι που σίγουρα ΔΕΝ τα κάνει ελκυστικά για να διαβαστούν… Πιστεύω πως ένα κείμενο για είναι καλοδιάβαστο και να μην κουράσει ΔΕΝ πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 500-700 λέξεων [πλην εξαιρετικών περιπτώσεων]… Σ’ αυτό τα ‘χω καταφέρει κι έχω περιοριστεί λίγο κάτω από τις 700 λέξεις, ενώ το τελευταίο δικό σου “δάσκαλε που δίδασκες…” είναι πέραν των 700!
[Ξεκίνησα να γράψω ένα σύντομο κείμενο – καμιά 200ριά λέξεις - για το Καρναβάλι επικεντρώνοντας την προσοχή μου στο σαγηνευτικό Καρναβάλι του Ρίο και με ‘κείνα και με τούτα ξεπέρασα τις 1000! Το χούιν δεν κόβεται εύκολα!!!]…

Η σειρά “Τα βήματα στην άμμο”, πιστεύω κι ΕΓΩ πως εν μια καλογυρισμένη σειρά και ειδικά άμα λάβουμε υπ’ όψη ότι εξελίσσεται σε μια παλαιότερη εποχή [κάπου 60 χρόνια πίσω] και χρειάζονται τα απαραίτητα κοστούμια και σκηνικά… Όμως και σ’ αυτήν, όπως και σ’ ΟΛΕΣ τις κυπριακές σειρές στοχοποιείται και ενοχοποιείται [για τα πάντα] ο Έρωτας, άσε που οι σεναριογράφοι και σκηνοθέτες δεν μπορούν να προβάλουν τον ριζοσπαστισμό μέσα από τα έργα τους. Απλά αναπαράγουν τον καθωσπρεπισμό και τον συντηρητισμό, ακόμα και την θρησκοληψία όπως και διάφορα εθνικιστικά στερεότυπα [βλέπουμε τουρκοκύπριους να γίνονται χριστιανοί ορθόδοξοι και παπάδες να παίζουν τον ρόλο των ψυχολόγων]. Τραγικά μοιρολατρικό μέχρι υστερίας το έργο του Τσιάκκα “Εκείνο το καλοκαίρι” [ούλλοι κλαίσιν!], ενώ στα “Βήματα…”, ατυχέστατα ανιστόρητες οι αναφορές στις απεργίες των μεταλλωρύχων… Καμία αναφορά στη συνδικαλιστική οργάνωση των μεταλλωρύχων και στις συντεχνίες τους…

Τέλος, είναι πέρα για πέρα λάθος να λέμε «φορεί σε», είτε αναφερόμαστε σε ρούχα, ή παπούτσια, είτε σε τόπο. Το σωστό είναι «χωρεί σε»! Τούτο ερμηνεύεται ως: «Χωράει το πόδι σου το παπούτσι» δηλ. υπάρχει χώρος για το πόδι σου στο παπούτσι], ή «χωράει το σώμα σου το παντελόνι»; Κι άλλο είναι το «φορώ κοντοτσσιάτταλον, ή φλι-φλο, ή τρικίνι»!

Τώρα όμως εθθυμηθηκα τζιαι κάτι άλλον: Την διαχρονική διαμάχη των Αμμοχωσκιανών με τους Λευκωσιάτες [στον Στρατό] για το ποιον εν το σωστόν, το «εξικατουρήθηκα» [των πρώτων], ya το «εκατουρήθηκα» [των δευτέρων];

zep είπε...

To εξι- εν σαν λαλεις οτι επερασε σου.

Αγανακτησε κανενας αλλος με την χλιαρη και αμυντικη αντιπολιτευση της ηγεσιας του κομματος?

Anef_Oriwn είπε...

ZEP,

Το «εκατουρήθηκα» εν σημαίνει ότι έπαθα κάτι, ότι έκαμα τα, [εκατούρησα] πάνω μου;
Και το «εξιπάγιασα», τι πάει να πει; Δεν σημαίνει ότι επάγωσα [εκρύωσα] πολύ;


Αναφορικά με το άλλο [το πολιτικό] θέμα που θέτεις, δηλ. «την χλιαρη και αμυντικη αντιπολιτευση της ηγεσιας του κομματος», για τί ακριβώς μιλάς; Για τη δήλωση ότι θα στηρίξουν τον Πρόεδρο Αναστασιάδη αν τηρήσει τις «προεκλογικές του δεσμεύσεις»; Τελείως αντιδιαλεκτική αυτή η τοποθέτηση!

Και παρεμπιπτόντως, σήμερα και ο Φώτης Φωτίου [ο νέος Υπουργός Άμυνας] πήγε [μετά τους Υπουργούς Παιδείας και Εσωτερικών] και είδε τον Αρχιεπίσκοπο! Ποιος θα ακολουθήσει; Με τον Υπουργό Οικονομικών πότε θα συναντηθεί, οξά εν αμαρτωλός «τούτος»;

zep είπε...

Το εκατουρουθηκα σημαινει ηρτε μου να κατουρησω. Το εξιπαγιασα πρωτη φορα το ακουω. Ποιος μιλα ετσι? Το ξεπαγιασα εν καλαμαραριστικο (νομιζω). Εμεις λαλουμε επαωσα κλπ

Για τα πολιτικα μας. Εννοω οτι οι ιδιωτικοποιησεις επροχωρησαν ηδη, το 2ο μνημονιο εσυμφωνηθηκε πηλε, η φτωχεια τζιαι η πεινα δεν υπαρχει περιπτωση να αποφευχθουν, τζιαι η ελπιδα επεθανεν για τους νεους. Τζιαι το κομμα μας, αντι να φκει να εκφρασει την αγανακτηση μας, εμενα τζιαι σενα, εμμενει να παριστανει τους χριστιανοτερους των χριστιανων με ανακοινωσεις με λεξιλογιο αμυντικης καλογριας. Δεν εκφραζουν τον κοσμο (του ΑΚΕΛ) τουτοι οι ανθρωποι.

Καλαν ο αρχιεπισκοπος επηρε φορα και δεν τον σταματα τιποτε. Λογικα ο επομενος θα ειναι ο Σαρρης. Αμαρτωλος ξιαμαρτωλος το χρημαν εν υπερανω.

Anef_Oriwn είπε...


ZEP,
Μα είσαι Λευκωσιάτης; Τζιαι πώς θα πούμεν αν κάποιος εκατούρησεν πάνω;

Anef_Oriwn είπε...

ZEP,
Το άλλον άκουσες το; Ο ανθυποψήφιος του Φούλλη για την Προεδρία του ΔΗΣΥ, Αντρέας Ταλιαδώρου, μίλησε για «βαθύ κομματικό κράτος» στον “Συναγερμό”!

zep είπε...

Αποριες που εσιεις τζιαι σου ρε ανεφ. Εκατουρησα πανω μου.

zep είπε...

Εννα θελει τζιαι τουτος κανενα ποστο αλοπως. Ινταλος, μονο τον Δρουσιωτη να κανονιζουν σιορ?

Anef_Oriwn είπε...


ZEP,
Μα του Δρουσιώτη ίντα θέση του εδώσαν;

zep είπε...

http://www.haravgi.com.cy/site-article-33392-gr.php

zep είπε...

Δειτε τι εκαμε ο Αναστασιαδης

http://www.livenews.com.cy/cgibin/hweb?-A=12558&-V=economy

zep είπε...

Να παραιτηθει ο Αναστασιαδης.