Σύντομα εισαγωγικά
Σκεφτόμενοι και λειτουργώντας
πάντοτε αντιφασιστικά, τιμούμε [ως Blog] τη
μεθαυριανή επέτειο της 28ης τ’ Οκτώβρη με δύο αντιπολεμικά τραγούδια.
[Ως γνωστόν έχουμε μια αλλεργία στις εθνικιστικές φανφάρες τζιαι τα ελληναράδικα
παναῢρκα]... Τα τραγούδια τ’ ακούσαμε
τις προάλλες σε σχολική εκδήλωση αφιερωμένη στην επέτειο του ΟΧΙ. [Αισιόδοξο
και ελπιδοφόρο για την Παιδεία αυτό]... Κι αναφερόμαστε στο ΟΧΙ τού ελληνικού
λαού στον φασισμό, κι όχι στο υποτιθέμενο ΟΧΙ του δικτάτορα Μεταξά...
*************************************************
“Μάνα θα τους περιμένει”
Στίχοι: Πυθαγόρας
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός
Πρώτη εκτέλεση: Μαρινέλλα
Μες στο βάλτο ξεκομμένοι
δυο φαντάροι, δυο εχθροί
Κι ο Αντρέας σημαδεύει
στην καρδιά για να τους βρει
Μην τους τουφεκάς, Αντρέα,
μην τους τουφεκάς, γιατί
είναι παλληκάρια νέα
είναι σαν κι εμάς κι αυτοί
Στη Βερόνα και στη Βρένη
μάνα θα τους περιμένει
Είν’ εχθροί μας, είναι ξένοι,
ποιος δεν το κατανοεί;
Μα το θέλουν ορισμένοι
να σκοτώνονται οι λαοί
δυο φαντάροι, δυο εχθροί
Κι ο Αντρέας σημαδεύει
στην καρδιά για να τους βρει
Μην τους τουφεκάς, Αντρέα,
μην τους τουφεκάς, γιατί
είναι παλληκάρια νέα
είναι σαν κι εμάς κι αυτοί
Στη Βερόνα και στη Βρένη
μάνα θα τους περιμένει
Είν’ εχθροί μας, είναι ξένοι,
ποιος δεν το κατανοεί;
Μα το θέλουν ορισμένοι
να σκοτώνονται οι λαοί
***************************
“Ο Ναπολιτάνος ”
Στίχοι: Πυθαγόρας
Μουσική: Γιώργος Κατσαρός
Πρώτη εκτέλεση: Μαρινέλλα
Μελαχρινέ Ναπολιτάνε
ο πόλεμος είναι φριχτός
εσύ μαχαίρωσες τον Πάνο
μετά σε σκότωσε κι αυτός
Τώρα κοιμάστε αγκαλιασμένοι
όπως το θέλησε ο Θεός
να ‘ναι οι λαοί αδελφωμένοι
Μαύροι, λευκοί, ένας λαός
κι αυτός ψαράς στο Αιτωλικό
να μάθεις δε θα καταφέρεις
πώς φτάσατε στο φονικό
Anef_Oriwn
[αντιφασιστικά κι αντιπολεμικά
σκεπτόμενος]
Σάββατο 26/10/2013
[τ’ “Αγίου” Δημητριού, μεγάλ’ η “χάρη” του!]
[τ’ “Αγίου” Δημητριού, μεγάλ’ η “χάρη” του!]
9 σχόλια:
Εσυγκίνησες με πολλά, ειδικά με το πρώτον τραγουδάκιν. Εσυγκινούσεν με τζιαι παλιά, σαν μαθητήν, παρόλον που ήμουν χωμένος μέσα στες "εθνικές, ελληναράδικες φανφάρες", τζιαι ελέαμεν το που τότε στες σχολικές χορωδίες. Εν αλλού που νοσεί η "παιδεία" μας, οϊ στα "επετειακά"...
Ναι, στα επετειακά εν νοσεί...
Νοσεί φίλε μου, και στα επετειακά, και αλλού. Κυρίως στην θεώρηση τζιαι ανάλυση της ιστορίας αν μιλάμε γι αυτό τον τομέα. Εκτός τζι αν δεν επήρες χαμπάρι την συμμαχία Αρχιεπισκόπου-Αναστασιάδη για "αποκατάσταση" τιου ελληνοκεντρικού χαρακτήρα της.
Αρέσκει μου ρε Στέλιο τούτη η "επαγρύπνηση" που έστησες που τον τζιαιρόν που εφκήκεν ο κ. Νίκος. Πραγματικά, δεν τζιοιμάται ποττέ. Τέσπα.
Οι "εθνικές επέτειοι" μιαν θεραπείαν έχουν για να μεν είναι "εθνικιστικές τζιαι ελληναράδικες": να καταργηθούν τέλεια τζιαι να γιορτάζουμεν τες πραγματικά σημαντικές για τον τόπον τούτον μέρες. Αν δεν σκοτωθούμεν πρώτα για το ποιες εν τούτες, διότι ας πούμεν για κάποιους η 1η Απριλίου προφανώς εν μίασμαν.
Εγώ αθθυμούμαι ότι στες γιορτές μας, παρόλον που ήμουν τότε εθνικίσταρος τζιαι "ελληναράς", ετραγούδησα τζιαι το ακκορτεόν, τζιαι το "του'παν να βάλει το χακκί", τζιαι τον "έφεδρον ανθυπολοχαγόν μεσ'το shιόνιν". Τζιαι όπως οι παραπάνω συμμαθητές μου, εν λόγω του γεννικότερου πλαισίου που ούτε που ενιώθαμεν τι εσημαίαν τζιείνα τα τραούθκια, οϊ λόγω του τρόπου που "εγιορτάζαμεν".
Αθθυμούμαι αρώτησα μιαν ημέραν τον Άλκην Μπότσον του σούπερσπορ, γιατί είshιεν μπει σε "πατριωτικόν mode" για το θέμαν των ελληνικών σημαιών στα κυπριακά γήπεδα, γιατί στην Ελλάδαν εν γιορτάζουν ας πούμεν την 1η Οκτωβρίου. Που να ξέρει φυσικά ο άθρωπος, τι να πει;
Ο Αναστασιάδης, τζιαι ο κάθε Αναστασιάδης που εκλέγεται πρόεδρος, εν την ιδεολογίαν του που προωθεί, στην προκειμένην την εθνικιστικήν τζιαι εν περιμένω κάτι παραπάνω που λλόου του. Εσείς, κομμουνισταί αθρώποι, πέντε χρόνια εξουσίαν, τι εκάμετε για να "άρετε" την εθνικιστικήν υπόστασην των εορτασμών; Επί της ουσίας; Κατ' εμέναν τίποτε. Αλλά μιλάτε τζιόλας εκ των υστέρων. Τζιαι περιμένετε που λλόου "μας" αυτοκριτικήν.
Μα τι λαλείς ρε φίλε. Μόνο στου Άνεφ κατά βάση αφήνω κανένα σχόλιο από καιρού εις καιρόν, πολλά αραιά. Καμιά επαγρύπνηση, εν γνωστά τζιαι τετριμμένα όλα πλέον.
Ναι, έχει αποτύχει σε ένα αρκετά μεγάλο βαθμό η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στην πενταετία του ΑΚΕΛ, μήπως όμως οφείλεται αυτό στο ΑΚΕΛ; Ας το ψάξουμε. Οι τάσεις είναι που αξιολογούνται, και η τάση ήταν για μεταρρύθμιση. Τώρα ποια είναι η τάση;
Τζιαι τι θα πει "εν περιμένω τίποτε που λλόου του" αφού εν εθνικιστής. Να μεν τον εμπιστευτείς αννέν εθνικιστής. Άκου ρε λογική.
Σου το ξαναείπα: συγκαλύπτετε τον εκφασισμό σε όλα τα επίπεδα εσείς οι φιλελεύθεροι, τζιαι αδυνατώ να δεκτώ πως εν ασυνείδητα που γίνεται.
Σόρρυ παρεξήγησις, εννούσα τες αναρτήσεις σου φίλε, οϊ οτιδήποτε άλλον. Τζιαι να ξέρεις ότι θκιαβάζω τες ανελλιπώς, με καλήν πίστην.
Τέσπα, όπως έχω ξαναπεί επανειλημμένα, νιώθω πολλάκις εκτεθειμένος τζιαι άshσιημα με τη συμπεριφοράν του Αναστασιάδη. Αλλά είχα ξεκαθαρίσει τη θέση μου που νωρίς, κυρίως στον εαυτό μου. Το βασικόν μου κριτήριον εν συγκεκριμένον (κυπριακόν), τζιαι μέχρι αποδείξεως του εναντίον, εν έχω λόγον να νιώθω άshιημα.
Για το τελευταίον που είπες ας θικτούν οι "φιλελεύθεροι", εγώ εν είμαι που τούτον...
Άνευ
Με συγχωρείς αλλά έχω κάποιες επιφυλάξεις για το κατά πόσο τραγούδια του Κατσαρού είναι ότι πιο αντιπροσωπευτικό για τη συγκεκριμένη επέτειο. Κουβαλά μια ιστορία ο Κατσαρός όπως ίσως ξέρεις. Για μένα πιο αντιπροσωπευτικά είναι κάποια τραγούδια όπως τα ακόλουθα :
ΠΑΝΟΣ ΤΖΑΒΕΛΛΑΣ - ΣΑΝ ΑΤΣΑΛΙΝΟ ΤΕΙΧΟΣ
Στ' Άρματα (Βροντάει Ο Όλυμπος)
Woofis
Ειλικρινά; «Επαγρύπνιση» σήμερα; Αυτά ήταν κλισέ προηγούμενων εποχών.
Απόλλωνα,
Σίγουρα και [ΜΟΥ] είναι γνωστή η «ιστορία [που] κουβαλά ο Κατσαρός» [όπως ας πούμεν οι σχέσεις του με την ελληνική χούντα], όμως εν στους στίχους του Πυθαγόρα [που νεαρός υπήρξε και ΕΛΑΣίτης] που στέκομαι και στα διεθνιστικά κι αντιπολεμικά μηνύματα που μεταφέρουν... Ο Κατσαρός τους μελοποίησε προφανώς εμφορούμενος από κάποιο είδος κοσμοπολιτισμού [κι όχι διεθνισμό], όμως οι συγκεκριμένοι στίχοι [και των δύο τραγουδιών] δεν παύουν να έχουν αντιπολεμικό περιεχόμενο...
Και ειλικρινά κάποτε διερωτούμαι γιατί τα δύο τραγούδια παίζονται και τραγουδιούνται τόσο ευρέως στις σχολικές εκδηλώσεις για την 28η τ’ Οκτώβρη. Ίσως γιατί οι καλλιτεχνικές ευαισθησίες και ανησυχίες των καθηγητών της Μουσικής τους έχουν απεγκλωβίσει/απελευθερώσει [τους καθηγητές] από τα σύνδρομα του εθνικισμού. Όπως όμως αναφέρει και ο Woofis, οι παραπάνω μαθητές εν τζιαι καταλάβουν και ούτε νοιώθουν «τι σημαίνουν τζιείνα τα τραούθκια»…
Σίγουρα κάποιος ελληναράς δεν είναι σε θέση να συγκινηθεί από τα δύο τραγούδια. Αυτός θα αναζητά σελίδες με τα δοξασμένα ανδραγαθήματα της φυλής κατά του εχθρού και τις εκατόμβες των νεκρών από τα εχθρικά στρατεύματα...
Τον διεθνισμό και τα αντιπολεμικά αισθήματα στους μαθητές θα τα δημιουργήσει και θα τα καλλιεργήσει η Παιδεία, όχι όμως υπό την παρούσα εθνικιστική, θρησκόληπτη και συντηρητική της μορφή. Αλήθεια όμως ρε Woofis, θα μπορούσε η Κυβέρνηση Χριστόφια [και το ΑΚΕΛ] να «“άρουν” την εθνικιστικήν υπόστασην των εορτασμών», χωρίς κοινωνική ή/και πολιτική συναίνεση ή έστω ανοχή; Γιατί όταν οι φιλόλογοι καθηγητές εκφωνούν/απαγγέλλουν τις επετειακές ομιλίες τους στις σχολικές γιορτές για τις 28 τ’ Οκτώβρη [από πού κι ως πού αφού ΔΕΝ είναι ιστορικοί],
- αποφεύγουν να ονομάσουν τον Ιωάννη Μεταξά δικτάτορα;
- δεν αναφέρουν ότι οι Μανόλης Γλέζος και Απόστολος Σάντας που κατέβασαν τη σβάστικα από την Ακρόπολη ήταν τουλάχιστον αντιφασίστες [αφού μπορεί να μην γυρίζει η γλώσσας τους να πουν ότι ήταν Αριστεροί];
- δεν κατονομάζουν τις ελληνικές αντιστασιακές οργανώσεις που μάχονταν εναντίον των γερμανών κατακτητών; Δεν τολμούν γιατί θα κάμουν και αναφορά και στη πιο μαζική που ήταν το ΕΑΜ-ΕΛΑΣ;
- αναφέρονται μόνο στις σφαγές που έκαμαν οι γερμανοί κατακτητές στο Δίστομο, τα Καλάβρυτα και στο Κομμένο και δεν κάνουν έστω την παραμικρή μνεία και στην εκτέλεση των 200 ελλήνων κομμουνιστών στην Καισαριανή;
Συμπληρώνω στο προτελευταίο σημείο του Άνευ :
... το πολύ πολύ να αναφερθούν (οι φιλόλογοι)σε "κομμουνιστοσυμμορίτες"
Απόλλωνα,
Έχω την άποψη ότι [οι φιλόλογοι] δεν μιλούν πλέον έτσι απροκάλυπτα στις σχολικές γιορτές για «“κομμουνιστοσυμμορίτες”»... Τώρα αναφέρονται στη θεωρία των δύο άκρων και στον ολοκληρωτισμό του ναζισμού και του κομμουνισμού, στον κακό δαίμονα της φυλής τουτεστιν τον εθνικό διχασμό και τις εθνικές έριδες κι άλλα γνωστά εθνικιστικά και εθνοκεντρικά στερεότυπα...
Δημοσίευση σχολίου