Πέμπτη 15 Αυγούστου 2013

Ανάρτηση 135/2013 [αρχιεπισκοπική, αθυρόστομη, ενδοκαπιταλιστική, ταξική, εξ αναδημοσιεύσεως και ολίγο περί της Εκπαίδευσης] – Ένα άρθρο από τη “Χαραυγή” για τις ενδο-καπιταλιστικές συγκρούσεις και τα αρχιεπισκοπικά συμφέροντα... Κι ένα υστερόγραφον για την Εκπαίδευση...


Εισαγωγικά

15αύγουστο ήταν και πέρασε! Με τις εξόδους σε βουνά και θάλασσες, με τις σούβλες, τα μακαρούνια του φούρνου και τα κουπέπια, τις μπύρες τσακρί και τα ούζα μετά πάγου. Όμως δεν έλειψαν και τα ρεπορτάζ στα δελτία ειδήσεων για τους «πιστούς που προσέτρεξαν στην χάρη [ας πούμε] της Παναγίας του Κύκκου». Ούτε φυσικά [εν να λείψει ο Μάρτης που τη Σαρακοστή] και τα κηρύγματα θείου πολιτικού λόγου από τον τραπεζίτη Αρχιεπίσκοπο πάσης Πάφου, Νέας Ιουστινιανής  και Εκκλησιαστικών Επιχειρήσεων Λτδ., Ττόμη Ββου τον Αθυρόστομο. Εν πράμα, άμα δει μικρόφωνα κάμνει σαν τον πελλόν! Ο, τι απωθημένα έχει λαλεί τα! Πλειστάκις λειτουργεί σαν Κυβερνητικός Εκπρόσωπος του Αναστασιάδη, ενώ δεν παραλείπει να χύσει το όξος και τη χολή του και να αποκαλύψει τη εμπάθεια του για το ΑΚΕΛ. Σήμερα είπεν στους πιστούς και τους δημοσιογράφους [που τον βουρούν που πισω] εκεί έξω που την Εκκλησιά που ελειτούργησε για την Παναγία, ότι ο Χριστόφιας «βρήκε μια ανθούσα και ευημερούσα Κύπρο και παρέδωσε ένα μέρος του λαού να πεινά».
Τις προάλλες [μόλις την περασμένη Κυριακή] σ’ άλλη έκρηξη αθυροστομίας και σαφώς απογοητευμένος από τις εξελίξεις στον τραπεζιτικό τομέα [όπου οι εκκλησιαστικές επενδύσεις έγιναν άνεμος τζιαι καπνός και ο λεγόμενος Αρχιεπίσκοπος έπαθε μεγάλη κατραπατσιά] τα ‘βαλε και πάλι με τον τέως Πρόεδρο. Κι είπε και ελάλησεν: «Ό,τι δεν κατάφερε να ισοπεδώσει ο κύριος Χριστόφιας,  άφησε τον Διοικητή της Κεντρικής Τραπέζης να το ισοπεδώσει»... 
Συντρόφια Δημήτρη και Άντρο, ό,τι ΜΑΣ πει «τούτος» εν χάκκιν ΜΑΣ! 
Θυμάσαι Σύντροφε Δημήτρη που εγυρίζετε μαζί τα Νοσοκομεία παραμονές της φετινής Πρωτοχρονιάς και δίνατε ευχές για Καλή χρονιά;  
Θυμάσαι Σύντροφε Άντρο που μόλις πριν κάνα μήνα και κάτι [τέλη του Ιούνη] «τούτος» [ο Αρχιεπίσκοπος τους] εζήτησεν ΣΟΥ τζιαι ήρτεν στα γραφεία του Κόμματος να σε δει; Γιατί εν τον εξαπόστειλες; Τζιαι ίνταμ που είπετε τότε; 
Α, ρε Συντρόφια, να μεν θωρείτε [ή να κάμνετε πώς εν θωρείτε] τον ταξικό και τον άκρως συντηρητικό χαρακτήρα της Εκκλησίας και να τους πιστώνετε με καλές προθέσεις;

[Παρεμπιπτόντως, ούτ’ εκείνη την δήλωση του Άντρου Κυπριανού, που καλούσε τα κόμματα να μην παρεμβαίνουν στα των Τραπεζών δεν την κατάλαβα. Δεν πρέπει να έχουν άποψη γα το τί προτίθενται να κάμουν οι Τράπεζες;]...   

ΕΜΕΙΣ πάντως, εν τζιαι περιμένουμε πως ο Ττομης Ββου [όπως και πολλοί άλλοι της συγκυβερνώσας παράταξη], εν να παραδεχτούν ότι είναι επί της διακυβέρνησης Αναστασιάδη που αποφασίστηκε το κούρεμα των καταθέσεων, κάτι που έδωσε τη χαριστική βολή στο ασθενόν χρηματοπιστωτικό σύστημα και είχε αλυσιδωτές αρνητικές επιπτώσεις σε ολόκληρη την [καπιταλιστική] οικονομία της Κύπρου.

Πιο κάτω θα παραθέσουμε ένα κείμενο από τη σημερινή “Χαραυγή”, όπου ο αρθρογράφος [ο δημοσιογράφος Νεόφυτος Νεοφύτου] καταπιάνεται με τις ενδοκαπιταλσιτικλες αντιπαραθέσεις [κυρίως εντός του τραπεζικού συστήματος] και τον ρόλο του Αρχιεπισκόπου. Κι εκεί φαίνεται γιατί έκαμε επίθεση και στο «Διοικητης της Κεντρικής Τραπέζης» [δεν του ‘καμε το χατίρι να δεχτεί τα ακίνητα της Εκκλησίας για σκοπούς ανακεφαλαιοποίησης της Ελληνικής] και γιατί μιαν την άλλη επιτίθεται στον τέως Πρόεδρο και στο ΑΚΕΛ [τραπεζίτης κι ο ίδιος δεν θέλει ν’ άκουει την αλήθεια: ότι εν οι Τράπεζες που τα εκάμαν μπίλιες!]...

**********************************
Σύγκρουση οικονομικών συμφερόντων
[τού Νεόφυτου Νεοφύτου, “Χαραυγή” 15/8/2013, στήλη “Ευθέως”, σελ, 3]...

{Οι υπογραμμίσεις και επιχρωματώσεις είναι δικές μου}...

Τα όσα συμβαίνουν σήμερα με το μετοχικό κεφάλαιο της Τράπεζας Κύπρου και η διαμάχη για τον έλεγχο του 18% της «κακής Λαϊκής» επιβεβαιώνουν το αυτονόητο: σύγκρουση μεγάλων οικονομικών συμφερόντων στον τραπεζικό τομέα. Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε το πώς λειτουργούν τα πράγματα στο καπιταλιστικό σύστημα. Δεν έπαψε καμία φορά το μεγάλο κεφάλαιο και το τραπεζικό κεφάλαιο να επιδιώκει και να ασκεί επιρροή και έλεγχο στην οικονομική μας ζωή. Αλήθεια, για δείτε ποιοι ήταν και ποιοι είναι οι μεγαλομέτοχοι όλων των εμπορικών τραπεζών; Είναι μεγάλα δικηγορικά γραφεία, μεγαλοεπιχειρηματίες και η Εκκλησία της Κύπρου. Μήπως είναι τυχαία η λυσσαλέα αντίδραση του Αρχιεπισκόπου; Η Εκκλησία της Κύπρου ήταν από τους μεγαλομέτοχους της Τράπεζας Κύπρου και λάμβανε χρονιαία δεκάδες χιλιάδες ευρώ ως μερίσματα. Ο Αρχιεπίσκοπος είδε να χάνει τις μετοχές του στην Τράπεζα Κύπρου και τα μερίσματα που έπαιρνε, αλλά βλέπει να χάνει και τον έλεγχο της Ελληνικής Τράπεζας. Ο Αρχιεπίσκοπος δήλωσε ξεκάθαρα την περασμένη Κυριακή ότι οι παλαιότερες μετοχές της Τράπεζας Κύπρου, μετά το bail-in, θα έπρεπε να αξιολογηθούν στα 50 ή 60 σεντ, και όχι στο ένα σεντ. Επίσης, με τα νέα δεδομένα της ανακεφαλαιοποίησης στη βάση του σεναρίου της Pimco, η Εκκλησία θα βρεθεί με ποσοστό στην Ελληνική Τράπεζα μικρότερο ή κοντά στο 8%, οπότε η Εκκλησία δεν θα έχει το πρώτο λόγο.

«Δικαιολογημένη» λοιπόν η αντίδραση του Αρχιεπισκόπου, αλλά θα έπρεπε να στρέφεται εναντίον του Προέδρου Αναστασιάδη που δέχθηκε το bail-in. Υπάρχει λοιπόν σύγκρουση συμφερόντων και έχει ξεκινήσει ένας ανελέητος
και υπόγειος οικονομικός πόλεμος! Ο Αρχιεπίσκοπος με τη βοήθεια της κυβέρνησης την οποία έχει στηρίξει ανοικτά και ξεκάθαρα, «θυσιάζοντας» και θέσεις στο Κυπριακό -καμία
αντίδραση για την πρόταση για την Αμμόχωστο- προσπαθεί να διασφαλίσει τα δικά του οικονομικά συμφέροντα μέσω της αξιοποίησης της ακίνητης ιδιοκτησίας της Εκκλησίας. Θυμάστε τις δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου να μην αγγίξουν την Ελληνική Τράπεζα και ότι η Εκκλησία είναι έτοιμη να υποθηκεύσει την περιουσία της για λογαριασμό της Τράπεζας.... Για να αποφύγει λοιπόν ο Αρχιεπίσκοπος τη μείωση του ποσοστού της Εκκλησίας στην Ελληνική Τράπεζα, προσπάθησε να αξιοποιήσει το τεράστιο απόθεμα ακίνητης ιδιοκτησίας που κατέχει. Οι ενέργειες, όμως, του Αρχιεπισκόπου αν και είχαν τη στήριξη της κυβέρνησης Νίκου Αναστασιάδη, προσέκρουσαν στην Κεντρική Τράπεζα και στην Τρόικα, οι οποίοι έκριναν ότι «τα ακίνητα δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως κύρια βασικά ίδια κεφάλαια και απαιτείται ρευστό για την ανακεφαλαιοποίηση». Συνεπώς, τα νέα δεδομένα αλλάζουν το ρόλο της Εκκλησίας στο χρηματοπιστωτικό τομέα, όπως και το ρόλο πολλών άλλων μεγαλοοικονομικών παραγόντων και μεγάλων δικηγορικών γραφείων, τα οποία είχαν «κληρονομικό» έλεγχο στο τραπεζικό χρήμα. Υπάρχει σύγκρουση μεγάλων οικονομικών και τραπεζικών συμφερόντων και ο «πόλεμος» αυτός θα συνεχιστεί στη βάση προφανώς αυτού που ισχύει στο καπιταλιστικό σύστημα, των ενδοκαπιταλιστικών αντιπαραθέσεων και αντιπαλοτήτων και στην επικράτηση του «νόμου της ζούγκλας»!

*************************
Και δύο άσχετα υστερόγραφα

1.  Σαν σήμερα [στις 15 του Αυγούστου του 1974] τα τουρκικά στρατεύματα μπήκαν στην εγκαταλειμμένη [από τους κατοίκους και την “Εθνική” Φρουρά] πόλη της Αμμοχώστου. Αλήθεια, γιατί τότε η εορτάζουσα Παναγιά δεν προστάτεψε την πόλη; Και ποιος/ποιοι δώσανε τις διαταγές για εκκένωση της πόλης, τη στιγμή που η κατάληψη της δεν ήταν στους σχεδιασμούς των τούρκων; Και ποιοι ακολούθως ανακοίνωσαν [από ραδιόφωνου] ότι η πόλη δεν κατελήφθη κάτι που έκαμε κάποιους κατοίκους της να επιστέψουν με αποτέλεσμα είτε να συλληφθούν είτε να δολοφονηθούν από τους τούρκους;


2.  Τζιαι μια κουβέντα ή μάλλον απορία για τα της ταλαίπωρης Παιδείας και τους διορισμούς συμβασιούχων και εκτάκτων. Το θέμα είναι τεράστιο, αλλά εγώ διερωτούμαι τί γίνεται μ’ εκείνη την απαξιωμένη Τεχνική Εκπαίδευση, τον τελευταίο, το πιο καταϊshεμμένον και τον πιο πεταξούμενον συγγενή της κυπριακής Εκπαίδευσης... Έχουν ήδη ανακοινωθεί [εδώ και κάποιες μέρες], μετακινήσεις, τοποθετήσεις και διορισμοί [μονίμων, αλλά και συμβασιούχων και εκτάκτων καθηγητών] για τη Δημοτική και Μέση Γενική Εκπαίδευση, όμως για την Τεχνική Εκπαίδευση [των 400(!) μόνο καθηγητών] ΤΙΠΟΤΑ ακόμα. Φανταστείτε να ήταν και πιο πολλοί οι καθηγητές, θα είχαν πελαγώσει τελείως! Αν ξέρετε, εκείνη η ΟΛΤΕΚ [η επαγγελματική και συνδικαλιστική οργάνωση των Εκπαιδευτών - δηλ. των καθηγητών της Τεχνικής Εκπαίδευσης] υπάρχει; Κι αν υπάρχει, τι κάνει; Μόνο για την ΠΟΕΔ και την ΟΕΛΜΕΚ άκουμε!
Για διάφορα άλλα [θλιβερα, υποτιμητικά, ευτράπελα και εσωστρεφή] που συμβαίνουν στην Παιδεία και στην Εκπαίδευση σ' άλλη ανάρτηση μας]...


Anef_Oriwn
[Ττόμη, σύναξε την γλώσσα ΣΟΥ!]
Πέμπτη 15/8/2013
[της Παναγιάς, λένε]... 

9 σχόλια:

zep είπε...

Ακουσες την ανακοινωση του προοδευτικου κομματος μας που ελαλε κατι για καποια γιορτη της Χριστιανοσυνης (με κεφαλαιο το Χ) και για τον αρχιεπισκοπο που δεν την εσεβαστηκε?

Ειμαι αγανακτισμενος με τους αχαρακτηριστους που ηγουνται του κομματος μας.

Anef_Oriwn είπε...

ZEP,

Η ΠΟΒΕΚ αντί να κινητοποιήσει και να κατεβάσει τα μέλη της στους δρόμους για να διαμαρτυρηθούν για το νέο ωράριο λειτουργίας των καταστημάτων [εξοντωτικό και αντι-οικονομικό για τους μικροκαταστηματάρχες και καθαρά υπέρ των μεγαλο-καταστηματαρχών], περιορίστηκε σε νομικές μάχες με προσφυγές στο Ανώτατο Δικαστήριο... Μάλιστα, ο αριστερός Γενικός Γραμματέας της ΠΟΒΕΚ, ανάφερε ότι με το νέο ωράριο [μια και θα δουλεύουν και τις Κυριακές] καταργείται το δικαίωμα των μελών τους [άκουσον άκουσον] να εκκλησιάζονται τις Κυριακές... Θθου Κύριε, φυλακή τω στόματι μου!

Ανώνυμος είπε...

αντζαι εν μου πεφτει πολλης λοος,
εν μπορω να πω λ.χ. οπως τον zep,
"του κομματος μας",
οφειλω να πω [γιατι εμφανιστηκεν τζαι στην προηγουμενη αναρτηση καιρ σχετικο]
οτι η αναζητηση του απολυτα ριζοσπαστικου, εν τζαι εν ολοκληρη η εικονα για την ιστορια του ακελ..τζαι της κυπριακης αριστερας..
τζαι μπορει οι ρηξεις που επροκληθηκαν στην προηγουμενη περιοδο αντιπαραθεσεων [εξου τζαι το μενος μερικων αστων, παπαδων η μη]
ενδεχεται να ανοιξαν δρομους..

Πισω στην ιστοτια για τα μειγματα ριζοσπισκου μεταρρυθμισμου..
μια αναφορα λ.χ. που ακουσα ηταν οτι οταν ηρτεν ο πλουτης πισω την δεκαετια του 30, εβαλεν τους κομμουνιστες [που ελειτουργουσαν σε ομαδες] να παντρευτουν για να εν πιο ανοικτοι στην κοινωνια [ως τοτε μερικοι εσυμβιωναν με τις συντοφισες τους σαν αντισταση στον εκκλησιαστικο γαμο]..
μπορει να εν φημη..αλλα το οτι αλλαξεν η γραμμη που τον ρισοσπαστικο αντι-κληρισμο τζαι αθεισμο της δεκαετιας του 20-30, φαινεται τζαι που το γεγονος οτι η αριστερα [νομιζω εκλωτσησαν λλιον μερικοι στες συντεχνιες] υποστηριξε στον λεοντιο το 47 για αρχιεπισκοπο..

για να υπαρχουν ομως ετσι συμπωματα που τα ηρωικα χρονια
νομιζω οτι ενα μερος της κυπριακης αριστερας βιωνει την ταυτιση του
με ορους της τοπικης κουλτουρας..
που ενεν παραξενο..μεταλαλξη ενος κωδικα σε αλλο..εστω τζαι αργα..
το ποιημα του Λιασιδη λ.χ. για τον δολοφονημενο Μ. Πετρου εν γραμμενο σε ενα κωδικα χριστιανικο [θωρει τον ταφο του σαν αγιασμα λ.χ. ]...

τουτο ενεν μοναδικο..
στην ελλαδα ο βελουχιωτης εισιεν διπλα του ενα παπα [πατερ ανυπομονος]..
αναλογα υπαρχουν τζαι στην ιταλια,
τζαι αν αθθυμουμαι ο ανευ εγραψεν πιο παλια για την θεολογια της απελευθρωσης στην λατινικη αμερικη..
ετσι διασταυρωσεις υπηρχαν τζαι στην κυπρο..ο ηγεμενος του μασιερα ο Γρηγοριος την δεκαετια του 40 εισιεν στο δωματιο του διπλα στον χριστο την φωτο του αρχηγου των ανταρτων, του μαρκου..

θελω να πω οτι το να λαμβανεις υπο οψιν το περιβαλλον εν μαλλον δεδομενο για ιστορικα κινηματα οπως η κυπριακη αριστερα..
τωρα αν ηρτεν η ωρα για κατι πιο ριζοσπαστικο οσον αφορα την εκκλησια, εν ενδιαφερον να δουμεν πως θα γινει..

για τον χρυσοστομο παντως τεινω να πιστευκω οτι η μακροχρονια συνεισφορα στην καλιεργεια κοσμικης κουτλουρας μπορει να εν σημαντικη: αφαιρα καθε προσχημα με το να κινειται τοσο εξοφθλαλμα αναμεσα στο ψεμα τζαι συμφεροντολογισμο..τον καημενο που εν πληρωνει καν φορους, εν να του καμουν κουρεμα 100% ενω τους αλλους 47%; εν τοσο απλα ψευτης που εν σχεδον κωμωδια που μονος του..

Ενα κολλαζ που το κομμουνιστικο μανιφεστο..
Η αστικη ταξη [στην οποια συμμετεχει τζαι ο νυν αρχιεπισκοπος σαν λλιον συγιχμενος wannabe] "...επνιξε στα παγωμενα νερα του εγωιστικου υπολογισμου τα ιερα ριγη του ευλαβικου ρεμβασμου..Μετετρεψε την προσωπικη αξιοπρεπεια σε ανταλλακτικη αξια, και στην θεση των απειραριθμων γραφων...εβαλε την μοναδικη ασυνειδητη ελευθερια του εμποριου. Με μια λεξη στην θεση της σκεπασμενης με θρησκευτικες αυταπατες εκμεταλευσης..εβαλε την ανοικτη, ξεδιαντροπη, αμεση, σκληρη εκμεταλευση..."
Και καταληγει..
"Η αστικη ταξη αφαιρεσε το φωτοστεφανο απ' ολα τα ως τοτε αξισεβαστα επαγγελματα που τα αντικρυζαν με θρησκευτικη ευλαβεια..[οπως] τον παπα..
τους μετατρεψε σε μισθωτους εργατες της.."

αναλογα τζαι με την ποβεκ - ανκαι τζιαμαι εν αλλο θεμα συμμαχιων τζαι κινησεων..
...ισορροπιων στην κινηση..:)

ατε σημερα ειμαι υπερ των πλειοψηφικων συμμαχιων..:)
ο νυν αρχιεπισκοπος εν ο πρωτος μετα το 1804 που εκαταφερεν να φερει ενα οργισμενο πληθος εξω που την αρχιεπισκοπη - εναντιον του..
οποτε you never know..
Παντως ο τιτλος της καταστασης του μπορει να φκει τζαι που τηλεοπτικη σειρα "desperate bankers - η priest bankers"
Παντως ο παπας στο βατικανο παει τα καλλιτερα που τον local στο να παραδεχεται τις μαλακιες των εκκλησιαστικων μπιζνες..τζαι να κερδα τζαι κανενα ποντο..

π.

zep είπε...

Το κομματι της ανακοινωσης στο οποιο ανησυχει ο Λουκαιδης μηπως μας περασουν για μη ευρωπαικο κρατος ειδετε το?

Το μαρξιστικο λενινιστικο κομμα μας ανησυχει αμπα τζιαι πει μας κανενας μη ευρωπαικο κρατος.

Anef_Oriwn είπε...

Επειδή στο 2ο Υστερόγραφον μας ακρο-θίξαμε και λίγο τα ζητήματα της Εκπαίδευσης, επιτρέψτε μας να παραθέσουμε πιο κάτω ένα απόσπασμα από ανακοίνωση της “Προοδευτικής” για τους συμβασιούχος [έχει τίτλο “Το μεγάλο κόλπο του ΥΠΠ και της Κυβέρνησης με τους Συμβασιούχους”]:

«Αντί [το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού] να ασχοληθεί σοβαρά με το θέμα των συμβασιούχων καθώς και με τα άλλα σημαντικά ζητήματα της εκπαίδευσης, επικεντρώθηκε αποκλειστικά σε μια πρωτόγνωρη προσπάθεια βολέματος ημετέρων και σε ένα πρωτοφανές κυνήγι μαγισσών στο ΥΠΠ, γυρίζοντας την εκπαιδευτική πολιτική για δεκαετίες πίσω.
Τα αποτελέσματα της απραξίας αλλά και των λανθασμένων ενεργειών του ΥΠΠ μιλούν από μόνα τους:
• Η αποκοπή μέχρι 2% από τους μισθούς όλων των εκπαιδευτικών για τη διάσωση των θέσεων συμβασιούχων (που έγινε τελικά μόνιμη αποκοπή), εξουδετερώθηκε καταργώντας τις θέσεις με άλλους τρόπους.
• Προσέφερε έτσι στην Τρόικα διπλάσιες αποκοπές στην Παιδεία από όσες είχαν ζητηθεί αρχικά. Το ΥΠΠ παρουσιάζεται δηλαδή τροϊκανότερο των ίδιων των Τροϊκανών.
• Απέκρυψε έντεχνα τα μέτρα που συμφώνησε με την Τρόικα, με τα οποία χάθηκαν δεκάδες θέσεις συμβασιούχων.
• Δεν έλαβε κανένα νέο αντισταθμιστικό μέτρο για την αντιμετώπιση του προβλήματος.»

Anef_Oriwn είπε...

Η γραπτή δήλωση του Εκπροσώπου Τύπου του ΑΚΕΛ, Γιώργου Λουκαΐδη με την οποία απαντούσε στις χτεσινές επιθετικές και εμπαθείς δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου έχει ως εξής:
«Ο Αρχιεπίσκοπος για μια ακόμη φορά επαναλαμβάνει εαυτόν κατά τρόπο ώστε να δημιουργείται η εντύπωση ότι η Κύπρος κάθε άλλο παρά κοσμικό, ευρωπαϊκό κράτος είναι.
Χωρίς κανένα σεβασμό στο σχήμα του, αντί της άσκησης των πνευματικών του καθηκόντων, ο Αρχιεπίσκοπος συνεχίζει να συμπεριφέρεται και να ενεργεί ως τραπεζίτης και κομματάρχης.
Δεν σεβάστηκε ούτε τη σημερινή μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης, συνεχίζοντας τις γεμάτες εμπάθεια επιθέσεις του κατά του ΑΚΕΛ και του τέως Προέδρου της Δημοκρατίας.
Από σεβασμό στους πολίτες, εμείς δε θα τον ακολουθήσουμε.»


ZEP,
O Λουκαΐδης με την αναφορά του σε «κοσμικό, ευρωπαϊκό κράτος», προφανώς ήθελε να τονίσει ότι οι παρεμβάσεις του όποιου θρησκευτικού εκκλησιαστικού ηγέτη στα οικονομικά, πολιτικά και κοινωνικά δρώμενα μιας χώρας αντιβαίνει με τις λεγόμενες ευρωπαϊκές αξίες του φιλελευθερισμού και του διαφωτισμού...
Όμως η συγκεκριμένη δήλωση περιέχει και αντιφάσεις όπως,
1. το ότι ο αστικός φιλελευθερισμός είναι άμεσα συνυφασμένος με τη λεγόμενη ελεύθερη καπιταλιστική οικονομία, η οποία αντιστρατεύεται άλλες αρχές και αξίες, και
2. ότι αν θέλεις να περιορίσεις το ρόλο της Εκκλησίας και της Ιεραρχίας της δεν γίνεται να μιλάς για «μεγάλη γιορτή της Χριστιανοσύνης»
Το τελευταίο και για τον φίλο τον Π. για τα γραπτά του οποίου θα επανέλθω...

Anef_Oriwn είπε...

Φίλε Π.,

Στέκομαι βασικά στην τοποθέτηση σου «θελω να πω οτι το να λαμβανεις υπο οψιν το περιβαλλον εν μαλλον δεδομενο για ιστορικα κινηματα οπως η κυπριακη αριστερα..
τωρα αν ηρτεν η ωρα για κατι πιο ριζοσπαστικο οσον αφορα την εκκλησια, εν ενδιαφερον να δουμεν πως θα γινει..»


Όμως, όπως λέει κι ο άλλος Βλαδίμηρος, ο Μαγιακόφσκι, «το μέλλον δε θα ρθεί από μονάχο του, έτσι νέτο-σκέτο, αν δεν πάρουμε μέτρα κι εμείς...»... Γι’ αυτό «συν Αθηνά και χείρα κίνει», ή κατά το κυπριακό [και σχετικά με τα θρησκευτικά], «Άη Γιώρκη βοήθα μου, αλλά βάλε τζι’ εσού το shέριν σου»...
Τα πράματα για ν’ αλλάξουν προς το προοδευτικότερο πρέπει να τολμούμε ρίξεις μετά κατεστημένα. Και η Θρησκεία και η Εκκλησία κατεστημένα είναι και μάλιστα από τα πιο συντηρητικά και οπισθοδρομικά, ασχέτως των όποιων επιμέρους προοδευτικών ή/και ριζοσπαστικών κινήσεων που παρατηρούνται κάποτε από κάποιους ιερωμένους, οι οποίοι δίνουν «ποντους» στην Εκκλησία. Υπήρξαν όντως κάποιες περιπτώσεις κληρικών στη Νότια Αμερική όπως ο δολοφονηθείς ακροδεξιές “ομάδες θανάτου” Αρχιεπίσκοπος Ρομέρο του Ελ Σαλβαντόρ και το μέλος των Σαντινίστας της Νικαράγουας [και Υπουργός Πολιτισμού στην πρώτη Σαντινιστική Κυβέρνηση], Ερνέστο Καρντενάλ. Στην Ελλάδα πέραν από τον παπα-Ανυπόμονο στο ΕΑΜ ήταν και ο Μητροπολίτης Ηλείας Αντώνιος και ο Μητροπολίτης Κοζάνης Ιωακείμ, οι οποίοι είχαν εκλέγει και ως Εθνοσύμβουλοι. Στην Κύπρο είχαμε παλιά τον Αρχιεπίσκοπο Λεόντιο και σήμερα τον Παπαλάζαρο, τον Μητροπολίτη Μόρφου Νεόφυτο και θα πρόσθετα και τον Θεολόγο Θεόδωρο Κυριακού... Όμως οι απόψεις αυτών των ανθρώπων δεν είναι οι κυρίαρχες!

Τέλος, για ποιο «οργισμενο πληθος ... [που] ... ο νυν αρχιεπισκοπος εν ο πρωτος μετα το 1804 που εκαταφερεν να φερει εξω που την αρχιεπισκοπη - εναντιον του..», μιλάς;

Ανώνυμος είπε...

...το οργισμενο πληθος τοτε με το Παγκρατιο..καπου στα 90'ς...
ενταξει ηταν τζαι παπαδιστικο το θεμα,αλλα εισιεν τζαι χαζιν οταν οι πιστοι της περιοχης επηραν την εννοια της δημοκρατιας σοβαρα..τζαι ηβραν φυσικα παλε τον χρυσοστομο [τζαι τον προηγουμενο] μπροστα τους...:)

εν διαφωνω με το ταραμα του ποθκιου ειτε με την αθηνα, τον αη γιωρκη η τον διονυσο]...
απλα εν ειμαι σιουρος αν ο [μονος;] δρομος εν τζηνος που περνα που το γοητευτικοτατο αποφδεγμα του Μπακουνιν
"ακομα τζαι αν υπηρχε θεος θα επρεπε να τον καταργησουμε"
η την αναζητηση αλλης γλωσσας που να αποδεχεται τζαι τουτο φαινομενο της θρησκευτικοτητας που βουρουν ποπισω μερικοι..
επιστευκεν το τζαι ο Τολστου,
εστω τζαι αν ηταν αναρχικος - οπως ο Μπακουνιν- αλλα αλλωσπως..
..
Αν εν "ο αναστεναγμος της καταπιεσμενης υπαρξης.. η καρδια ενος ακαρδου κοσμου" [που λαλει τζαι καρολος]
πρεπει ο στοχος να εν η φαντασιωση η ιδια,
οξα η αντιφαση αναμεσα στην υποσχεση τζαι την πραγματικοτητα;

Anef_Oriwn είπε...

Δείτε την ταινία “The Burning Season” που προβάλλει τώρα το “Μέγα”… Είναι για την καταστροφή των δασών του Αμαζονίου...