Προλογικά:
Έλαβα γνώση για το συγκεκριμένο άρθρο [με τίτλο “Ο δεκάλογος της αντικειμενικής δημοσιογραφίας”] τού Λεόντιου Φιλοθέου, μέσα από μια παρέμβαση της πολυγραφότατης Μαρίνας Σάββα στον σημερινό [9 του Ιούνη] κυριακάτικο “Πολίτη”. Ως γνωστόν [κυρίως στους παροικούντες εν τη ΑΚΕΛική Ιερουσαλήμ] η Μαρίνα Σάββα είναι Διευθύντρια του Γραφείου του Γενικού Γραμματέα του ΑΚΕΛ κι έχει πλούσιο αρθρογραφικό έργο, με τα κείμενα της [αυστηρά (επι)κριτικά κυρίως για τον βίο και την πολιτεία των σημερινών κυβερνώντων] να δημοσιεύονται όχι μόνο στην “Χαραυγή”, αλλά και στον “Πολίτη” και στη “Σημερινή”. Είναι σπιρτόζα καυστική, διαβασμένη και διαλεκτική και ιδιαίτερα κατατοπιστική και ενημερωτική για το ζήτημα που πραγματεύεται στα κείμενα της και προφανώς και πονοκέφαλος για όσους παραλαμβάνει με την πέννα της… [Θα ‘λεγα και ευειδέστατη, αλλά αυτός ο χαρακτηρισμός δεν είναι και τόσο πολιτικός και μπορεί να θίγονται τα βαθύτατα πολιτικοποιημένα κορίτσια της ΑΚΕΛικής Αριστεράς]…
***************************
Εισαγωγή Μαρίνας Σάββατο – “Αφιερωμένο εξαιρετικά”
[στήλη “Διά Ταύτα”, Πολίτης 9/6/2013, σελ. 4]
«Δώσ’ του πρωτοσέλιδα, “ειδήσεις”, ειδήσεις, σχόλια και (σ)χολή(α) και δεν συμμαζεύεται. Δεν θα μπορούσε να τα πει καλυτερα ο φίλος μου Λεόντιος Φιλοθέου. Αφιερωμένο εξαιρετικά λοιπόν…»
****************************
“Ο δεκάλογος της αντικειμενικής δημοσιογραφίας”
[του Λεόντιου Φιλοθέου, από το CyprusNews.eu/ - δημοσιεύτηκε την Πέμπτη 6 του Ιούνη του 2013]
{Τα bold, oι υπογραμμίσεις και επιχρωματώσεις είναι δικές μου}…
Σημείωση Αρθρογράφου: Ο πιο κάτω δεκάλογος αποτελεί την (μη αντικειμενική) άποψη μου.
Για σκοπούς συντομίας Π.Α.: Προ Αναστασιάδη Μ.Α.: Μετά Αναστασιάδη
1. Το πλαφόν στην τιμή του γάλακτος Π.Α. ήταν: παρέμβαση στην αγορά, παραβίαση των κανόνων της ελεύθερης αγοράς, επαίσχυντη και ελεεινή πράξη. Το πλαφόν στην τιμή του (ίδιου) γάλακτος Μ.Α. είναι προστασία του καταναλωτή από τις αδικαιολόγητες αυξήσεις.
2. Η δημοσιοποίηση αναλυτικών περιουσιακών στοιχείων του τέως και 6 μελών της οικογένειας του εμπεριείχε (ατεκμηρίωτες) λογιστικές αλχημείες. Ο Αναστασιάδης με μια κόλλα χαρτί με εισοδήματα χωρίς περιουσία και ο Λιλλήκας με την ίδια κόλλα αλλά με περιουσία χωρίς εισοδήματα, δεν έκαναν καμιά αλχημεία.
3. Κανένας σχολιασμός, έρευνα ή υπαινιγμός για αλχημεία στους ελεγμένους λογαριασμούς των τραπεζών όπου για χρόνια παρουσίαζαν κέρδη και υπερκέρδη. Εξάλλου είχαμε τους καλύτερους ελεγκτές, ικανά Δ.Σ., την καλύτερη εποπτεία και φυσικά έγκριτους νομικούς!
4. Στην Π.Α. εποχή η ανεργία κάλπαζε (αναμφίβολα). Μ.Α ανεβαίνει μεν, αλλά βρίσκεται σε πτωτική τάση (παρόλο που ανεβαίνει). Απαγορεύεται η λέξη «καλπάζει» εκτός από τις περιγραφές των ιπποδρομιακών αγώνων.
5. Στη Μ.Α εποχή δεν αναφέρουμε τις Π.Α. ακόλουθες λέξεις: συντάξεις, μισθοί, κοινωνικά παντοπωλεία, συσσίτια. Χρησιμοποιούμε τις λέξεις: επανεκκίνηση, ανάπτυξη, πώληση, Χα-Ποτάμι. Η λέξη αυτοκίνητο μετονομάζεται σε λιμουζίνα, για σκοπούς τέως.
6. Στη Μ.Α. εποχή οι υποβαθμίσεις είναι αποτέλεσμα άγνοιας των Οίκων Αξιολόγησης. Καμία δήλωση από Αβέρωφ-Νικόλα. Στις απαγορευμένες, και η λέξη «υποβάθμιση». Αποφεύγουμε αναφορές στην εξάρτηση από την Ελληνική Οικονομία και στις επιπτώσεις από το κούρεμα στην Ελλάδα.
7. Ουδέν μεμπτό στους Μ.Α. διορισμούς: Διερευνητική Επιτροπή που παραιτήθηκε 9 φορές, μισή Ένωση Συντακτών στο Προεδρικό, καναλάρχης Υπουργός Εσωτερικών, καμία ανακύκλωση στο Υπουργικό, πληθώρα γυναικών (βασικά μία εκ των υστέρων), ειδικοί συνεργάτες συγγενείς μεν αλλά «ικανοί και άριστοι»!
8. Κανείς δεν ευθύνεται για το απόρρητο έγγραφο του ΟΗΕ που έκανε 15 μέρες στο Προεδρικό μέχρι να βρει το δρόμο του. Κάποιος το έδωσε στο Λίο για να το πάρει του Μακάριου. Ο Λίο συγχύστηκε και το εναπόθεσε μπροστά από το άγαλμα του original Μακάριου έξω από το Προεδρικό. Μην ασχοληθείτε περαιτέρω.
9. Δεν αγοράστηκαν ομόλογα, κανένας δεν δανειζόταν χωρίς εξασφαλίσεις, τα μέλη των Δ.Σ. δεν δανείστηκαν εκατοντάδες εκατομμύρια, δεν αντλούσαν ΕLA αβέρτα. Όλα τα δις χάθηκαν στο Ταμείο Αλληλεγγύης (το είπε και η Οσία Γενική Ελέγκτρια, ευλόγησον), στις επιστολές του Σταύρου και του Λευτέρη για πολίτες με πραγματικές ανάγκες και στην αίτηση δανείου της Ομόνοιας η οποία απορρίφθηκε.
10. Ο συμπέθερος δεν έβγαλε λεφτά στο εξωτερικό. Ο Αναστασιάδης δεν δέχτηκε κούρεμα. Το κούρεμα δεν κατέστρεψε την οικονομία. Ο συμπέθερος δεν έβγαλε λεφτά στο εξωτερικό. Ο Αναστασιάδης δεν δέχτηκε κούρεμα. Το κούρεμα δεν κατέστρεψε την οικονομία. Να επαναλαμβάνεται 15 φορές ημερησίως. Επανάληψη μήτηρ πάσης μαθήσεως.
Υστερόγραφο…
Σε καμία περίπτωση δεν τα βάζω με τους δημοσιογράφους. Στο τέλος της ημέρας τη δουλειά τους κάνουν. Είναι και θέμα επιβίωσης. Δεν τα βάζω ούτε με τους ιδιοκτήτες των ΜΜΕ. Αυτοί κι αν κάνουν τη δουλειά τους! Στο κάτω-κάτω, ο κάθε ένας από εμάς, θα πρέπει να μπορεί να φιλτράρει αυτά που διαβάζει και που ακούει. Να μπορεί να κρίνει τι κρύβεται πίσω από αυτά.
Αλλά υπάρχουν σε όλα και κάποια όρια. Ακόμα και στον αποπροσανατολισμό!
Δεν μπορείς από τη μια να κλείνεις τα μάτια σε οικονομικά εγκλήματα δισεκατομμυρίων και να δείχνεις τόσο ζήλο για αίτηση δανείου της Ομόνοιας. Πρόβλημα με τις λιμουζίνες; Πρόβλημα με όλους και όχι στοχοποίηση! Κριτική για τα περιουσιακά; Κριτική για όλους! Ατασθαλίες; Πραγματικές και όχι τεχνητές, εντυπωσιασμού και παραπλάνησης. Αλλά για όλους! Πρώην, νυν και Αεί - ναι, εσύ είσαι ο Αεί Αρχιεπίσκοπε μου!
Οι δημοσιογράφοι οφείλουν και πρέπει να έχουν άποψη. Και να τη λένε! Αλλά πρέπει επιτέλους να σταματήσουν κάποιοι να υπηρετούν την άποψη είτε τη δική τους είτε άλλων. Διότι κατά τη δική μου (μη αντικειμενική) άποψη, η δημοσιογραφία ως λειτούργημα οφείλει και πρέπει να υπηρετεί πάνω απ’ όλα την αλήθεια!
*******************************
Σχόλια ΕΜΟΥ του Ιστολόγου
1. Με καυστικό και εύστοχο χιούμορ και επί της ουσίας τα σχόλια του Λεόντιου Φιλοθέου. Μέσα απ’ αυτά αναδεικνύει μια σειρά από αντιφάσεις των σημερινών κυβερνώντων και τις επιλεκτικές αναφορές και “ευαισθησίες” των παπαγαλακίων [των κυβερνώντων] στον χώρο της δημοσιογραφίας.
2. Δκυο κουβέντες για το «Υστερόγραφον» στο κείμενο του Φιλοθέου και γενικώς για την «αντικειμενική δημοσιογραφία»:
- Στην κυπριακή λέμε ότι “ο shύλλος λάσσει τζιαμε που τρώει”. Ο αρθρογράφος το ‘πε πιο εκλεπτυσμένα: «Είναι και θέμα επιβίωσης.» Γιατί όμως τότε ΜΑΣ μιλούν για αντικειμενική και ανεξάρτητη δημοσιογραφία; Μήπως οι δημοσιογράφοι δεν έχουν δική τους θεώρηση του κόσμου [κοσμοθεωρία] μέσα από την οποία αναλύουν τα γεγονότα και τις εξελίξεις; Δεν είναι ταγμένοι πολιτικά σε κάποιο χώρο; Δεν συμμετέχουν [είτε εκούσια, είτε ακούσια] στις διαχρονικές διαδικασίες εξυπηρέτησης προσωπικών και συλλογικών συμφερόντων, δικών τους αλλά και τρίτων; Μπορώ εγώ να πιστέψω ότι ο Βίκτωρας Παπαδόπουλος ή ο Χρύσανθος Τσουρούλλης ήταν αμερόληπτοι όταν λάμβαναν μέρος ως δημοσιογράφοι-ανακριτές στα προεκλογικά debates των προεδρικών; Μπορούν «κάποιοι» [δημοσιογράφοι] να πάψουν «να υπηρετούν την άποψη είτε τη δική τους είτε άλλων»; Μπορεί όντως «η δημοσιογραφία […] να υπηρετεί πάνω απ’ όλα την αλήθεια»; Μα αλήθεια ποιαν «αλήθεια»; Δεν έχει και αυτή ταξικό περιερχόμενο όπως φυσικά και η ελευθερία και η δημοκρατία;
- Η παραφιλολογία [και παραδημοσιογαρφία] περί του Ταμείου Αλληλεγγύης, των “τσσιεκκουθκιών” και της “λιμουζίνας” έχει ως στόχο να χειραγωγήσει και να αποπροσανατολίσει τον κόσμο από την ουσία της κρίσης [που είναι συστημική – εγγενής του καπιταλισμού] και των ευθυνών [όχι ποινικών φυσικά] των υπηρετών του καπιταλιστικού συστήματος. Σίγουρα κάποιοι [νομίζω και οι πιο πολλοί] κάμνουν το συνειδητά [γιατί είναι θιασώτες και κολαούζοι του συστήματος, έστω κι αν κάποιοι κάμνουν πως βγαίνουν από τα “αριστερά”, όπως ο Τζιαμπάζης σήμερα στον “Πολίτη”] κι άλλοι ίσως γιατί είναι αναγκασμένοι να το κάνουν για να μη χάσουν τη δουλειά τους και μάλιστα σε τέτοιους δύσκολους καιρούς. Από τους δεύτερους περιμένω και λίγη τσίππα! Υπάρχουν όμως τούτοι, ή έχουν περιθωριοποιηθεί και δεν ακούγεται η φωνή τους ή δεν προβάλλεται η γραφίδα τους; [Άραγε γιατί η στήλη του Νίκου Τόκα μεταφέρθηκε στη 2η σελίδα του “Φιλελεύθερου”;]… Ή έχουν κι αυτοί αφομοιωθεί από το σύστημα; Ρίξτε μια ματιά στους “ανεξάρτητους” “Φιλελεύθερο” και “Πολίτη”. Βρίθουν και οι δύο χυδαίων και αισχρών δημοσιευμάτων [άρθρων και ρεπορτάζ]! “Αντικειμενικό” δημοσιογράφο ψάχνω [με το φανάρι του Διογένη]!
Anef_Oriwn
Anef_Oriwn
[ακόμα ένα με (μη αντικειμενική) άποψη Αριστερός πολίτης]
Κυριακή 9/6/2013
2 σχόλια:
Το άρθρο του Λεόντιου Φιλοθέου δημοσιεύτηκε σήμερα και στη “Χαραυγή”, στη σελ. 8. Εκεί μάλιστα, σε σχετική υποσημείωση, ΜΑΣ πληροφορούσαν ότι ο αρθρογράφος είναι «μέλος της Ε.Ε. Λευκωσίας-Κερύνειας»! «Ε.Ε.», σημαίνει Επαρχιακή Επιτροπή, αλλά δεν ΜΑΣ έλεγαν τίνος οργανωμένου συνόλου ή πολιτικής δύναμης; Προφανώς όμως, του ΑΚΕΛ! Τζιαι ρε Σύντροφε είσαι στέλεχος του ΑΚΕΛ τζιαι περιμένεις να ‘ν’ η άποψη και η γνώμη σου «αντικειμενική»;
μιλάς μόνος σου?
Δημοσίευση σχολίου