Σάββατο 2 Απριλίου 2011

Ανάρτηση 28/2011 [επίκαιρη, σύντομη, πρωταπριλιάτικη, επετειακή και ανοιξιάτικη] – Για την 1η τ’ Απρίλη [έστω και ολίγον τι ετεροχρονισμένα]...

Έκαμε [κι αυτή την χρονιά] τη είσοδο του τζι’ ο δεύτερος μήνας της Άνοιξης, ο Απρίλης. Και πάμε πλέον ολοταχώς για τον Μάη [link: http://www.youtube.com/watch?v=kR7dugpBvgc]. Η Πρωταπριλιά ήταν χτες! Πάντως για 3-4 μέρες προβληματιζόμουνα για το θέμα μιας νέας ανάρτησης με θέμα την Πρωταπριλιά. Σκεφτόμουν τι σχετικό θα μπορούσα να γράψω και ν’ αναρτήσω... Βλέπετε η μέρα αυτή, [η 1η τ’ Απρίλη], είναι και πολυδιάστατη και πολύπτυχη!

Κι εξηγούμε:
1. Πρώτον, την 1η τ’ Απρίλη του 1955 ξεκίνησε [με εκρήξεις βομβών κι άλλες κινήσεις δολιοφθοράς κατά εγγλέζικων στρατιωτικών - κι όχι μόνο – στόχων], ο αγώνας της ΕΟΚΑ της Πρώτης... Έτσι πως χαρακτηριστικά λένε την ΕΟΚΑ του 1955-59 οι Αριστεροί που έζησαν εκείνη την ταραχώδη περίοδο. Και τούτο για να την ξεχωρίζουν από την φασιστική ΕΟΚΑ Β΄[του 1971-74], αν και κυνηγήθηκαν και στις δύο περιπτώσεις [και αρκετοί μάλιστα δολοφονήθηκαν κιόλας] από μασκοφόρους του Γρίβα.

Σκεφτόμουν λοιπόν, να συγγράψω,
- ένα κείμενο [με κύρια πηγή το βιβλίο του Αντρέα Φάντη  “Κυπριακό 1950-1960 - Ο ενταφιασμός (ενός «γλυκύτατου» ονείρου της Ένωσης” - έκδοση του 1994] για τις προδοσίες και τις άλλες τις περιλάλητες “προδοσίες” που έγιναν κατά την περίοδο εκείνη [και κυρίως για εκείνες για τις οποίες κατηγορήθηκαν και εξακολουθούν να κατηγορούνται Αριστεροί – αλλά κι όχι μόνο], ή

- ένα [ας το πούμεν] σατιρογράφημα [στη βάση βιωμάτων δικών μου, αλλά και διαφόρων μικροσυμβάντων που έτυχε να περιπέσουν στην αντίληψη μου] για τους εγγλέζους που μας ξανάρθαν(!) [αλήθεια όμως, πότε έφυγαν;]... Ξέρετε, σε πολλά χωρκά [όπως λόγου χάριν στα Κοκκινοχώρια] πολλοί εγγλέζοι [αλλά και κάποιοι σκωτσιέζοι και βορειο-ιρλανδοί] κυρίως συνταξιούχοι, έχουν αγοράσει σπίτια και αποτελούν ένα είδος εποίκων στην περιοχή! Πολλοί απ’ αυτούς συχνάζουν σε συλλόγους της Δεξιάς [τα γνωστά ΘΟΙ - Θρησκευτικά Ορθόδοξα Ιδρύματα - που κάποιοι τα λενε και ΧΟΙ, είτε γιατί αντί «θθου» λαλούν «χχου», είτε γιατί νομίζουν ότι εν Χριστιανικά Ορθόδοξα Ιδρύματα]. Κάθονται εκεί πρωί, μεσημέρι, βράδυ και πίνουν [με φόντο φωτογραφίες ηρώων της ΕΟΚΑ], μπύρες [κυρίως], αλλά κι άλλα τερψιλαρύγγια ποτά! Λαλείτε ο Γρίβας να βρικολακιάζει στον τάφο του γι’ αυτήν την εξέλιξη [αφού υποτίθεται ότι τους πολεμούσε με την ΕΟΚΑ], ή να χαίρεται τελικά [για τη συμφιλίωση της εθνικοφρόνου παρατάξεως μετά των άγγλων], αφού υπήρξε και συνεργάτης και πράκτορας των εγγλέζων, κατά την περίοδο του Εμφυλίου Πολέμου στην Ελλάδα]. Παράλληλα όμως κι εγώ ο αδαής διερωτούμαι γιατί οι σούπερ πατριώτες και ηθικοπλάστες ελληναράδες αυτού του τόπου δεν διαμαρτύρονται που τα εγγλεζάκια με τα κοντά παντελονάκια, εποίκισαν τα χωρκά μας και κυκλοφορούν ή κάθονται στους συλλόγους τους γυμνοί από τη μέση και πάνω [οι άντρες] ή με τα σουτιέν ή/και τα μαγιό [οι γυναίκες], ή

- μια απάντηση με σχόλια μου πάνω σε ένα άρθρο για τον “αγώνα της ΕΟΚΑ και το ΑΚΕΛ” [που εντόπισα στον τύπο – στον “Πολίτη και τη “Σημερινή”] κάποιου Ανδρέα Βασιλείου [πρώην συνδικαλιστής (;) αυτοαποκαλείται] – link:  http://www.sigmalive.com/simerini/analiseis/other/368838 - 31/3/2011,
αλλά είπα τελικά να μην φανώ και πάλι [και ειδικά τέτοια μέρα] τόσο κακός με του ιδεοληπτικούς εθνικάφρονες!!! Όμως μια και αναφερθήκαμε στο θέμα θα ‘θελα να ΣΑΣ παραπέμψω σ’ ένα προπέρσινο post μου [το 12/2009] όπου είχα θέσει, [ρητορικά, γιατί ΔΕΝ αναμένω απαντήσεις], κάποια σημαντικά και καυτά ερωτήματα – link: http://aneforiwn.blogspot.com/2009/03/122009.html.

2. Δεύτερον, την 1η τ’ Απρίλη υπάρχει και το έθιμο να λέγονται “αθώα” [ενίοτε όμως όχι και τόσο αθώα] ψέματα, κάτι που συνηθίζουν πλέον να κάμνουν και οι εφημερίδες! Και σκεφτόμουν [κι εγώ] να συγγράψω [σε μια προσπάθεια μου να λογοτεχνίσω] καμιά ευτράπελη ιστοριούλα διανθισμένη με πρωταπριλιάτικα ψέματα. Αλλά για κάτι τέτοιο χρειαζόταν και έμπνευση αλλά και περισσότερος χρόνος για το δούλεμα του κειμένου. Πάντως αν θέλετε να σπάσετε πλάκα και να γελάσετε και ολίγο τι με μια πρωταπριλιάτικη ιστορία πεταχτείτε ποτζιεί στου παρέα του Aceras πατώντας πάνω στο link: http://acerasanthropophorum.blogspot.com/2009/03/blog-post_7498.html , για να διαβάσατε ένα κείμενο του για “Αλληλεγγύη στη Δρακούνα”!!!

3. Και τρίτον, με την έλευση του Απρίλη οριστικοποιείται πλέον και η κάθοδος της Άνοιξης με τα μύρια χρώματα και τις μύριες ευωδίες. Η Φύση οργιάζει [και δη άμα έχει βρέξει κιόλας όπως φέτος]... Πέραν των εν δυνάμει πονημάτων που είχα κατά νουν να συ(γγ)ράψω [και στα οποία αναφέρθηκα πιο πάνω], ένα ακόμα κείμενο διαπερνούσε τις σκέψεις μου. Θέμα ανοιξιάτικο και εμπλουτισμένο με φωτογραφίες από την απριλιάτικη χρωματιστή ομορφιά της Φύσης. Με κυρίαρχα χρώματα το κίτρινο και το πράσινο [της ΑΕΚ Λάρνακας] και μερικώς το [ομονοιάτικο] ασπροπράσινο. Κάπου κάπου όμως βρίσκουμε και το μενεξεδί των άγριο-μενεξέδων [των κιρίξιηξι] ή το κόκκινο των παπαρούνων. Αλλά κι εδώ χρειαζόταν δουλειά για την ετοιμασία μιας τέτοιας ανάρτησης. [Να περαστούν οι φωτογραφίες στο computer και να γραφτεί κείμενο]. Γι’ αυτό και τούτο το θέμα μένει για μετά [κάπου μέσα στον Απρίλη] ...

 Πάντως φέτος η Άνοιξη άργησε κάπως να ‘ρθει. Το κλήμα στην αυλή μόλις τώρα άρχισε να βγάζει φυλλούθκια. [Άλλες – προηγούμενες - χρονιές τέτοιες μέρες είχε ήδη βγάλει αρκετά φύλλα]. Υπολογίζω όμως πως μέχρι το Πάσχα [που ‘ναι στες 24 του μηνός] θα ‘χει γεμίσει με φρέσκα και τρυφερά φύλλα νέας εσοδείας για να φτιάξουμε και τα πρώτα κουπέπια [ντολμάδες].
Κάπου εκείνες τις μέρες πολύ πιθανόν όμως να θυμηθώ με σχετικές αναρτήσεις μου [ίσως μέσα από ένα αυτοβιογραφικό κείμενο – αν προλάβω και το ολοκληρώσω] και το άνοιγμα των οδοφραγμάτων στες 23 του Απρίλη του 2003, όπως και την επέτειο της “Επανάστασης” της 21ης του Απρίλη [του 1967]! Λαλείτε να ΜΑΣ κατεβεί τζι’ ο Aiolos;

Για την ώρα να ευχηθώ όπως καλά να περνάτε το τριήμερο αυτής της αργίας τζιαι ελπίζω να ‘χετε βγει τζιαι νάκκον [λίγο] έξω, στη Φύση. Εξόδους προς κάποια συγκεκριμένα μέρη έχω επιθυμήσει κι εγώ!
Ας πούμεν,
- να πάω μέχρι τον Τζιελεφό [τέτοια εποχή που τα πάντα είναι πράσινα και τρέχει και πιο πολύ νερό στον ποταμό], ή 

- να κάμω τη διαδρομή από τον Κάμπο της Τσακκίστρας προς τον Πύρκον της Τυλληρκάς [το τοπίο θα είναι εξαιρετικό και δη στα σημεία όπου ο δρόμος πάει παράλληλα με την κοίτη του Ποταμού Λιμνίτη – έχω οδηγήσει εκεί καλοκαίρι καιρό] και να επιτρέψω διαμέσου του οδοφράγματος του Λιμνίτη, ή

- να περπατήσω [ακόμα μια φορά τέτοια εποχή - και μετά από χρόνια] στο Φαράγγι του Άβακα.
Εκτός κι αν περιοριστώ σε κάποια πιο κοντινή και προσιτή διαδρομή όπως στον Κόννο ή στες Θαλασσινές Σπηλιές [και τα δύο στο Κάβο Γκρέκο] ...

Ίδωμεν!

**************************
Υστερόγραφον άσχετο [αλλά με αφορμή τις τελευταίες Αβερωφικές αντι-ΑΚΕΛικές επιθέσεις]:


Να ενημερώσω τον Αναπληρωτή Πρόεδρο του ΔΗΣΥ, τον κον Φούλη [γνωστόν και ως “Κόφ’ τα όλα”], ότι με τη στάση και την συμπεριφορά του και την εμπάθεια του κατά του ΑΚΕΛ, συνδράμει τα μέγιστα στη συσπείρωση των ΑΚΕΛικών ψηφοφόρων! Η σύζυγος μου δεν θέλει ούτε να τον βλέπει ούτε και να τον ακούει. Πριν 2-3 βράδια μάλιστα σε μια πολιτική(;) προεκλογική εκπομπή στον ΑΝΤΕΝΑ [όπου ήταν μαζί με τον “ενωτικό” Κολοκασίδη του ΔΗΚΟ και τον Μαυρονικόλα της ΕΔΕΚ και με συντονιστή τον Πομηλορίδη] άλλαξε κανάλι και δεν μ’ άφηνε να παρακολουθήσω και ν’ απολαύσω μια θεατρινίστικη [από μέρους τού Φούλη] παράσταση “Θεάτρου Σκιών”...

Anef_Oriwn
Σάββατο 2/4/2011

15 σχόλια:

χαχόλας είπε...

ρε χίλε, γιατί περιπαίζεις τους Λλιοπετρίτες?
η μήπως έχαες χαχόλια τζιαί ξιπορδίστηκες?

ντροπή σου άνεχ ορίων, ντροπή σου

Ανώνυμος είπε...

Ο αγώνας ήταν για ένωση με την Ελλάδα για αυτό και το ΑΚΕΛ και η ηγεσία του δεν ελαβε μέρος. Αν στην ελλάδα κυβερνούσε η αριστερά ή αν ο αγώνας ήταν για ένωση με την ΕΣΣΔ θα τρέχατε πρώτοι πρώτοι να αγωνισθήτε..

Anef_Oriwn είπε...

Ρε χρεντ Χαχόλα,

Μα δεν είναι μόνο οι κάτοικοι του Λιοπετριού [αλλά και άλλων χωριών] που αντί να λένε «θθου» τζιαι «φφου» λαλούν «χχου»! Αν έβλεπες την κωμική σειρά “Αίγια Φούξια” θα πρόσεξες ότι και στο “Παλιοχώρι” οι κάτοικοι [του] είχαν την ίδια συνήθεια. Πάντως θυμάμαι μικρός στα περβόλια μιαν Λιοπετρίτισσα να φωνάζει του άντρα της: «Ρε Ττοχή, πίαινε χέρτο καλάχιν με το χαΐν να χάμεν. Εν που κα’ στην αχασσιάν. Έκαμα χασουλια γιαγνίν σήμερα»!


***********************
Ανώνυμε [3/4/11 6:44 π.μ.],

Είσαι και ιστορικά αχάπαρος!!! Ανάτρεξε σε πρωτογενείς πήγες εκείνης της εποχής και θα βρεις το ΑΚΕΛ ήταν υπέρ της Ένωσης [με την Ελλάδα] τότε!!! Και μάλιστα σε μια εποχή που οι Ελλαδίτες Αριστεροί διώκονταν και καταδιώκονταν και στέλνονταν εξορία σε ξερονήσια!!! Το ΑΚΕΛ είχε διαφωνήσει με την ένοπλη μορφή του αγώνα εναντίον το εγγλέζων!

Ανώνυμος είπε...

Χίλε άνεχ ορίων
το ανοιξιάτικο μέρος της ανάρτησης σου και η προτροπή σου για επιστροφή πίσω στη φύση είναι ότι καλύτερο έχω διαβάσει στα μέρη σου. Τα διάφορα μέρη και τοπία που προτείνεις για επίσκεψη δεν παίζονται. (ένα χλμ περίπου, δυτικά του γεφυριού του Τζιελεφού υπάρχει ένας μικρός εκδρομικός χώρος μεσα στο δάσος)

Η φύση όχι μόνο σε ηρεμεί ψυχικά και σωματικά, αλλά σε βοηθά να λειτουργείς πνευματικά στο μέγιστο βαθμό. Εξάλλου δεν είναι καθόλου τυχαίο που οι συγγραφείς και οι ζωγράφοι, εμπνέονται πιο καλά και αποδίδουν στο μέγιστο βαθμό όταν βρίσκονται μέσα στη φύση.
Πιο πολύ τις εκδρομές στη φύση τις έχουν ανάγκη οι πολιτικοί μας νομίζω.


Η σύζυγος σου εκτός από αντιχουλική, φαντάζομαι ότι είναι και αντιφούλιγκαν με αυτά που γίνονται στα γήπεδα. Ο χούλης είναι πιο ωραίος και έχει φάση όταν είναι νευριασμένος. Φτάνει να μη σας παίρνει ο γέλωτας!

Σε αρκετά μέρη της Κύπρου σε κάποιες λέξεις το θ γίνεται χ (θέλω = χέλω, πεθαίνω = πεχαίνω) και το δ γίνεται γ (δείλης = γείλης, δέρνω = γέρνω). Μελετώντας αρχαία ελληνικά κείμενα θα βρείτε αρκετά παρόμοια παραδείγματα , αλλαγής συμφώνων ανάμεσα στις ίδιες λέξεις. Πχ θάλασσα – θάλαττα.

Anef_Oriwn είπε...

Μάι χρεντ Ανώνυμε [ημερ. 3/4/11 12:21 μ.μ.],

Γράφεις τζιαι λαλείς μου: «το ανοιξιάτικο μέρος της ανάρτησης σου και η προτροπή σου για επιστροφή πίσω στη φύση είναι ότι καλύτερο έχω διαβάσει στα μέρη σου» --- Να φανταστείς ότι σκέφτομαι σοβαρά πλέον να παραιτήσω να γράφω [και να αναρτώ] πολιτικά κείμενα [πλην καμιάς σατιρογραφίας] και να καταπιαστώ με άλλα ζητήματα συμπεριλαμβανομένων και των περιβαλλοντικών και φυσιολατρικών.
Η κυπριακή φύση αυτή την εποχή είναι εξαιρετικά όμορφη. Ιδιαίτερα στις ημιορεινές περιοχές της Λάρνακας και της Λεμεσού [όπου βρίσκεται και ο Τζιελεφός]. Κι ο Απρίλης είναι η πιο κατάλληλη εποχή να επισκεφτούμε αυτά τα μέρη.
Τελικά χτες πέρασα από το Τζιελεφό! Ψιλόβρεχε μάλιστα και μέχρι να παμε μια βόλτα προς το Φράγμα [της Αρμίνου] έγινα και σούππα κουλλούρι(!), με αποτέλεσμα να χρειαστεί ν’ αλλάξω και ρούχα ... Εκεί ακριβώς που είναι το Γεφύρι [στα νότια του] υπάρχει κι ένας περιφραγμένος κατασκηνωτικός χώρος, αλλά δεν ξέρω ποιο είναι το status του. Πάντως είχε μέσα στημένα τσιατιρούθκια τζιαι νεαρόκοσμο! Κάποιοι μάλιστα χόρευαν [μερικοί ξυπόλητοι] στη βροχή!!! Ο εκδρομικός χώρος της ΠέραΒασας είναι κάπως πιο πέρα! Κάπου εκεί στην περιοχή [προς την Γεροβάσα] υπάρχει κι ένα παλιό μεταλλικό γεφύρι ...

Α, τζιαι το δέλτα κάμνουν το γάμμα τζιαι οι Δερυνιώτες [τζιαι νομίζω τζιαι οι Ασσιώτες]!!! Λένε ας πούμεν, «εν να σε γέρω» ή «πονεί με το γόντι μου»!

Ανώνυμος είπε...

Τζιαι γιώ αλλάσσω κανάλιν αμαν δω τον Φούλη, τον Ομήρου, τον Παπαδόπουλλον, τον Ευρωκοττάν. Αλλά τον Τασάκιαν ούτε δευτερόλεπτον δεν μπορώ να τον δω τζιαι να τον ακούσω. Ούτε δευτερόλεπτον. Ευτυχώς έχουμεν τηλεχειριστήρια τζιαι δεν χρειάζέται να πάμεν ως την τηλεόρασην :-)))

Ανώνυμος είπε...

Προς τον φιλο.3/4/11 10:36 π.μ.

Ξερεις κανένα αγώνα που να κερδίθηκε χωρίς όπλα? Η μήπως νομίζεις ότι οι καλοί άγγλοι θα μας έδιναν ανεξαρτησία από μόνοι τους?έστω να δεχτώ ότι θα μας την έδιναν. Σε ποιούς θα την έδιναν σε εμάς οι στους τουρκοκύπριους? Το αν μας έδωσαν κουτσουρεμένη ανεξαρτησία είναι άλλου παπα ευαγγέλιο. Σημμασία έχει ότι το ΑΚΕΛ απείχε απο τον αγώνα και μακάρι να ήταν μόνο αποχή.......Δεν έχω τίποτα με τους φίλους ΑΚΕΛΙΣΤΕΣ αλλά τουλάχιστον ας αναγνωρίσουν αυτούς που είχαν το θάρρος να πάρουν όπλα.

σκοτωστε το ακελ τον τριτο ατιλα είπε...

οπως παντα το αγγλοφιλο και τουρκοφιλο ακελ βριζει τους κυπριους επειδη τολμησαν να πολεμησουν την μητερα του ακελ την αγγλια.δεν ξεχνω τις δολοφονιες και τις προδοσιες των αγωνιστων απο το ανθελληνικο βρωμικο ακελ.και θα εκδικηθω.θα αγωνιστω για την εκτελεση καθε κομμουνιστη στην κυπρο.η κυπρος τουρκοποιειτε μερα με τη μερα.η απελευθερωση εγινε εγκλημα για το ακελ και στην θεση της μπηκε η αισχρη επανενωση με την τμτ με τον εισβολεα με τον κατοχο της γης μας τον οποιο συμπονουμε χρηματοδοτουμε και του οργανωνουμε συλλαλλητηρια κατα της τουρκιας.πουθενα στην ιστορια του πλανητη δεν υπηρξε πιο δοσιλογη κυβερνηση.2013 η νομιμη ανατροπη του καθεστωτος χριστοφια και η οδηγηση του στις κεντρικες φυλακες

Anef_Oriwn είπε...

Ανώνυμε [3/4/11 8:13 μ.μ.],

Δεν ξέρω αν είσαι ο ίδιος Ανώνυμος που έγραψε στο σχόλιο με ημερ. 3/4/11 6:44 π.μ. και τον οποίο αποκάλεσα «ιστορικά αχάπαρο» [δεν παίρνετε κι εσείς ένα σταθερό nick για να ΣΑΣ ξεχωρίζουμε], αλλά εκεί το θέμα μας ήταν κατα πόσο την εποχή του Αγώνα της ΕΟΚΑ το ΑΚΕΛ υποστήριζε την Ένωση. Πέραν τούτου το σχόλιο με ημερ. 3/4/11 10:36 π.μ. το ‘γραψε ο Blogοδεσπότης Anef_Oriwn, δηλ. η αφεντομουτσουνάρα ΜΟΥ και διερωτούμαι γιατί δεν απευθύνεις τον λόγο ονομαστικά σ’ ΕΜΕΝΑ...

Αναφορικά με το ζήτημα της ένοπλης πάλης να πω ότι τούτη δεν αποτελεί την πανάκεια [την ιδανικότερη λύση] σ’ ένα αντιαποικιακό αγώνα. Στην Ινδία όπως και στη Μάλτα οι οποίες [επίσης] υπήρξαν αγγλικές αποικίες δεν έγινε ένοπλος αγώνας κι όμως οι χώρες αυτές απέκτησαν την ανεξαρτησία τους [Στην Ινδία μάλιστα ο Μαχάτμα Γκάντι διακήρυττε την «παθητική αντίσταση»]. Σε κάποια μέρη [όπως στην περίπτωση της Κύπρου] μπορεί να μην ενδείκνυται η ένοπλη μορφή πάλης αλλά ο μαζικοπολιτικός αγώνας [όπως υποστήριζε τότε το ΑΚΕΛ]. Όμως σεβασμός [από πλευράς ΑΚΕΛ] υπάρχει προς όλους όσους έδωσαν τη ζωή τους σ’ εκείνο τον αγώνα. Και το ΑΚΕΛ ΔΕΝ απείχε από τους αντιαποικιακούς αγώνες του τόπου μας, τόσο κατά της περίοδο της ΕΟΚΑ όσο και προγενέστερα. Αν θες μπορώ να γίνω και πιο αναλυτικός με συγκεκριμένα παραδείγματα. Μερικά μπορείς να τα βρεις και στην ανάρτηση μου με αρ. 12/2009 – link: http://aneforiwn.blogspot.com/2009/03/122009.html. Όμως δεν πρέπει να παραγνωρίζουμε και το γεγονός ότι εκείνη η ένοπλη πάλη [υπό την ηγεσία του Γρίβα] οδήγησε και σε εμφύλια αντιπαράθεση [με θύματα πρώτα και κύρια Αριστερούς].

Anef_Oriwn είπε...

Τελευταίε [τζι’ αγράμματε] Ανώνυμε [ημερ. 3/4/11 9:12 μ.μ.],

Εν ΣΟΥ είπα να παίρνεις κανονικά τα χάπια ΣΟΥ;

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Άνεχ άλλοι καιροί τότε και άλλοι σήμερα. Εμείς σήμερα βγάζουμε συμπεράσματα εκ του ασφαλούς. Ποιος φανταζόταν τότε, ότι ο αγώνας θα όδευε προς την παραπληγική ανεξαρτησία και μετέπειτα στη διχοτόμηση?
Το ακελ ήταν το μοναδικό κόμμα στην Κύπρο από το 1931, άρα οι ακελικοί ήσαν και οι μόνοι που μπορούσαν να έχουν η να αρθρώσουν πολιτικό λόγο και να αναλύουν τα δεδομένα των καιρών πιο ορθολογιστικά. Αυτό φάνηκε και από τη στάση που τήρησε το ακελ (μαζί με παπαδόπουλο και λυσσαρίδη)έναντι των συμφωνιών Ζυρίχης – Λονδίνου.
Η καταδίκη του αγώνα από το ακελ πιστεύω είχε άμεση σχέση με τους 2 αρχηγούς της εοκα που ήσαν φανατικοί αντικομμουνιστές και ήθελαν το ακελ έξω από την οργάνωση και τον αγώνα. Ίσως το ακελ εκ των πραγμάτων να μην είχε άλλη επιλογή το 1955 γι αυτό όταν είδε ότι εδραιωνόταν ο αγώνας της εοκα, έτρεξε με ανακοίνωση του, νομίζω το 57 να τον υποστηρίξει. Το ίδιο έγινε και από την κε του κκε λίγο πριν τη αποπομπή του Ζαχαριάδη από την 7η Ολομέλεια της ΚΕ του ΚΚΕ.

Εκεί στην περιοχή της Γεροβάσας εκτός από το γεφύρι του Τζιελεφού, υπάρχουν ακόμη 2.
Το Γεφύρι του Ρούδια και το Γεφύρι της Ελιάς. Συναντάς και τα 3 γεφύρια σε μια υπέροχη διαδρομή που ξεκινά από τα καμινάρια και καταλήγει στα βρέτσια και αντιστρόφως.

Anef_Oriwn είπε...

[Τακτικέ πλέον] Ανώνυμε χρεντ [4/4/11 3:50 μ.μ.],
Shερετώ ΣΕ!!!
[Τζιαι όπως είπαμε τζιαι πιο παλιά βάλε κανένα τακτικό nick να ΣΕ ξεχωρίζουμε] ...

Κι όμως κάποιοι [το ΑΚΕΛ και οι τότε συνοδοιπόροι του] από νωρίς έλεγαν ότι η ένοπλη πάλη [δηλ. το αντάρτικο] δεν ήταν η ενδεδειγμένη μορφή αντιαποικιακού αγώνα για την απελευθέρωση του τόπου. Δεν θα αναλύσω τώρα τους λόγους [γεωστρατηγικούς και γεωπολιτικούς – ας μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα ήταν πολιτικά και οικονομικά εξαρτώμενη από τους αγγλοαμερικάνους] ... Θα σημειώσω μόνο το γεγονός ότι δεν λήφθηκε καθόλου υπ’ όψη ο τουρκικός παράγοντας, αλλά και το αντικομουνιστικό ποιόν της ηγεσίας της ΕΟΚΑ [και του Γρίβα αλλά και του Μακαρίου].
Μέχρι τότε ήταν η Αριστερά που πρωτοστατούσε στις αντιαποικιακές κινητοποιήσεις των κυπρίων. Με την ΕΟΚΑ και την ένοπλη δράση, η Εθναρχία κατάφερε να τεθεί επικεφαλής αυτού του αγώνα, οδηγώντας όμως παράλληλα και τα πράματα σε εμφύλια σύγκρουση. Και τούτο γιατί ο Γρίβας αποσκοπούσε [όπως έγραφε κι ο ίδιος στα “Απομνημονεύματα” του] στην εξόντωση [ΚΑΙ] του ΑΚΕΛ ως πολιτικής δύναμης. Μετά την αυτοκριτική που έκαμε το ΑΚΕΛ για τη χρησιμοποίηση [αρχικά] χαρακτηρισμών για τους αγωνιστές της ΕΟΚΑ και τη διοργάνωση [κυρίως από την ΠΕΟ] παναπεργιών κι άλλων αντιαποικιακών κινητοποιήσεων σε συνδυασμό και με το γεγονός ότι οι εγγλέζοι κήρυξαν το Κόμμα παράνομο, η εκτίμηση του κόσμου απέναντι στο Κόμμα παράμενε σε ψηλά επίπεδα. Κι αυτό φοβόταν ο Γρίβας και γι’ αυτό αποφάσισε να κτυπήσει και να δολοφονεί Αριστερούς ακτιβιστές. [Για περαιτέρω πληροφορίες κι αν έχεις χρόνο ρίξε μια ματιά και σε κείμενα και σχόλια μου στα links:
http://aneforiwn.blogspot.com/2010/05/372010-1958-o.html,

http://aneforiwn.blogspot.com/2009/03/122009.html?showComment=1238613960000#c8945956735976100050,

http://aneforiwn.blogspot.com/2008/10/32.html,

http://blog.readcy.net/archives/265.


Αναφορικά με τα Ενετικά Γιοφύρκα της Ελιάς, του Τζιελεφού και του Ρουδιά, η περιοχή είναι πραγματικά ωραιότατη [κυρίως τέτοια εποχή]. Την έχω επισκεφτεί 3-4 φορές, αλλά δεν έχω παει όμως μέχρι του Ρουδιά. Έχω όμως κάμει [για πρώτη φορά πέρσι το καλοκαίρι] και την ειδυλλιακή διαδρομή κατα μήκος του Ποταμού Πλατύ προς το Μιληκούρι. Ο τόπος μας έχει όντως πολλές φυσικές ομορφιές!

αιολος είπε...

Χαίρομαι ANEY που γράφεις για τον μεγάλο ξεσηκωμό της ΕΟΚΑ της Κύπρου , φαντάζομαι θα γράφεις τα καλύτερα, θα το δαβάσω άλλη ώρα, άλλο με απασχολεί που είναι εκτός θέματος ( όπως πολύ καλά γνωρίζεις σπανίως είμαι εκτός(!) θέματος, αλλα αυτή την φορά ας κάνω μια εξαίρεση).

Κάπου διαβασα ότι ο Κολιγιάννης ήρθε σε αντίθεση με τον Γκρομίκο για το Κυπριακό, γνωρίζεις για ποιό θέμα; (επειδή ενδέχεται να μη το δω αν το ξέρεις προσωπικό μαίλ παρακαλώ). Απ ότι φαίνεται ο Αρβανίτης Κολιγιάννης ήταν πολύ αξιοπρεπής ηγέτης.

Δεν ρωτώ τον Μιχάλη διότι από αυτά δεν σκαμπάζει γρι.

Anef_Oriwn είπε...

A iolε,
Σε χαιρετώ!

Αναφορικά με το ερώτημα ΣΟΥ [γιατί «ο Κολιγιάννης ήρθε σε αντίθεση με τον Γκρομίκο για το Κυπριακό»], οφείλω να πω ότι δεν ξέρω και πολλά πράγματα. [Ίσως να κάμνεις λάθος και ο Μιχάλης να ξέρει περισσότερα καθώς ασχολείται με το κυπριακό και ερευνά διάφορες πτυχές του. Αυτή όμως την περίοδο έχει άλλες και πολλές υποχρεώσεις και μάλλον δεν θα μπορεί να ΣΟΥ δώσει απαντήσεις. Όπως πιθανόν να γνωρίζει είναι υποψήφιος με το ΑΚΕΛ για τες επικείμενες βουλευτικές εκλογές] ...
Εκείνο που εγώ υποθέτω [σχετικά μ’ αυτό που ρωτάς] είναι ο Κολιγιάννης να διαφώνησε με μια ανεπίσημη πρόταση που έκαμε ο Γκρομίκο [ήταν τότε Υπουργός Εξωτερικών της Σοβιετικής Ένωσης] κάπου γύρω στο 1965 [αν δεν κάμνω λάθος] για σύσταση Ομοσπονδίας στην Κύπρο! Με αυτή την πρόταση είχε διαφωνήσει [τότε] και το ΑΚΕΛ και πολύ πιθανόν ο Κολιγιάννης να είχε υιοθετήσει τη θέση του ΑΚΕΛ. Αν βρω χρόνο θα το ψάξω λίγο περισσότερο και θα ΣΟΥ στείλω email.
Δεν κατάλαβα όμως γιατί τονίζεις την αρβανίτικη καταγωγή τοπ Κολιγιάννη.
Τέλος, τα όσα γράφω «για τον μεγάλο ξεσηκωμό της ΕΟΚΑ» [όπως τον ονομάζεις] είναι πιο πολύ κριτικά και εμπεριέχουν πολλούς προβληματισμούς και δεν ξέρω αν θα συνεχίσει μέχρι τέλους να χαίρεσαι όταν τα διαβάσεις!

Μιχάλης είπε...

Φίλε Ανευ,

Τώρα είδα ότι ο φίλος μας έγραψε και σε σένα το ανάποδο απ' ότι έγραψε σε μένα.

Ψάξε το λίγο, μήπως δεν είναι ο γνωστός Αίολος;