Κυριακή, 29 Μαρτίου 2009

Ανάρτηση 12/2009 (ιστορική, βέβηλη και ιερόσυλη) – Μερικά ερωτήματα για τον αγώνα της ΕΟΚΑ και τον “ανθελληνισμό” και τις “προδοσίες” της Αριστεράς.

Μ’ όσα θα καταθέσω πιο κάτω (υπό τη μορφή ρητορικών ερωτημάτων - ρητορικών γιατί δεν περιμένω ότι θα εμφανιστεί κάποιος απ’ όλους αυτούς τους αυτόκλητους και μη, επαΐοντες περί της Ιστορίας και της παραχάραξης της, για να ΜΑΣ δώσει κάποιες έστω στοιχειώδεις απαντήσεις) σίγουρα θα αφοριστώ και θα χαρακτηριστώ όχι απλώς αιρετικός αλλά και βέβηλος, ιερόσυλος και βλάσφημος! (Κάποιοι μάλιστα θα με εξαποστείλουν – λεκτικά – και στο πυρ το εξώτερον, για να καώ σαν μάγισσα του Μεσαίωνα!).

Σκοπός μου (μέσα απ’ αυτήν την ανάρτηση) ΔΕΝ είναι να υποβαθμίσω τη σημασία του αγώνα της ΕΟΚΑ, ως μέρους της αντι-αποικιακής και απελευθερωτικής πάλης του λαού αυτού του τόπου (παρά τους διάφορους ενδοιασμούς και διαφορετικές προσεγγίσεις μου για το ζητήματα της τακτικής), αλλά ούτε και μειώσω το μεγαλείο της θυσίας των αγωνιστών της ΕΟΚΑ (όπως του Αυξεντίου, του Μάτση, των 4 του Αχυρώνα, των απαγχονισθέντων).

Εκείνο που βασικά θέλω να θίξω είναι ότι πέραν των ηρωικών πράξεων και θυσιών κάποιων εκ των αγωνιστών της ΕΟΚΑ υπάρχει και μια σειρά από ερωτήματα πάνω σε διάφορα επίμαχα ζητήματα που αφορούν εκείνη την περίοδο και τον ένοπλο αγώνα. Ερωτήματα, κάποια από τα οποία τα υπόβαλα και σε διάφορους ακραιφνείς εθνικόφρονες κι εδώ στην blogόσφαιρα, χωρίς όμως ΠΟΤΕ να πάρω απαντήσεις επί της ουσίας.


Δεν είναι δα κι εύκολο πράμα να αμφισβητούνται ή να απομυθοποιούνται οι επιβεβλημένες και κατεστημένες “αλήθειες”, θεωρούμενες (για χρόνια) ως θέσφατα κι αξιώματα!

Η Αριστερά (γενικότερα) και το ΑΚΕΛ (ειδικότερα) έχουν κατηγορηθεί ασυστόλως και τα μέλη και οι οπαδοί τους έχουν και λασπολογηθεί και προπηλακιστεί (πολλοί Αριστεροί κακοποιήθηκαν ενώ κάποιοι δολοφονήθηκαν εν ψυχρώ) ως ανθέλληνες ή/και προδότες (βασικά γιατί είχαν επιφυλάξεις και ενδοιασμούς για την επιλογή της ένοπλης τακτικής ως μορφής της αντιαποικιακής πάλης).

Κι ερωτώ (εγώ ο αδαής κι αφελής):


1. Ανεξάρτητα από τη δική μου άποψη ότι η πολιτική της “Ένωσης” ήταν διαχρονικά λανθασμένη - και ειδικά μετά την εγκαθίδρυση της ανεξάρτητης (πλέον) Κυπριακής Δημοκρατίας – (θα γράψω κάποια στιγμή και για το “Ενωτικό Ζήτημα” – εν τω μεταξύ πολύ ενδιαφέρον είναι το ένθετο του χτεσινού Κυριακάτικου “Πολίτη” για την “κυπριακή ορθόδοξη ταυτότητα”), διερωτούμαι, πως γίνεται το “ανθελληνικό” ΑΚΕΛ και γενικότερα η “ανθελληνική” κυπριακή Αριστερά να υποστήριζαν την “Ένωση”, όταν μάλιστα στην Ελλάδα όπου κυβερνούσαν δεξιές αντικομμουνιστικότατες κυβερνήσεις διώκονταν (μαζικά) οι Αριστεροί;

2. Αφού το ΑΚΕΛ ήταν “ανθελληνικό” γιατί ανάλαβε (τέλη του 1949) την πρωτοβουλία για συλλογή υπογραφών για υποστήριξη υπομνήματος του, που αποστάληκε στα Ηνωμένα Έθνη για Αυτοδιάθεση - Ένωση; Όταν ακολούθως η Εθναρχία (η οποία αρνιόταν να συνεργαστεί με το ΑΚΕΛ για την από κοινού αποστολή του υπομνήματος) προκήρυξε το Ενωτικό Δημοψήφισμα (για τις 15 του Γενάρη του 1950) το ΑΚΕΛ αποφάσισε να αναστείλει τις δικές του ενέργειες και να στηρίξει το Δημοψήφισμα (που διοργάνωνε η Εθναρχία)!

3. Γιατί η επέτειος της 25ης Μαρτίου τιμόταν και γιορταζόταν (κατά την περίοδο της αγγλικής αποικιοκρατίας) από το “ανθελληνικό” ΑΚΕΛ και τις οργανώσεις της Αριστεράς με κάθε λαμπρότητα; Μάλιστα στις 25 του Μάρτη του 1945 κατά τους εορτασμούς στην κωμόπολη του Λευκονοίκου (στη Μεσαορία) έγιναν επεισόδια με τες αγγλικές αποικιακές δυνάμεις και σκοτώθηκαν τρία άτομα.

4. Γιατί μια σειρά αθλητικομορφωτικοί σύλλογοι της Αριστεράς φέρουν ονόματα τοπωνυμίων της Ελλάδας ή έλκουν τα ονόματα τους από τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό; Π.χ. Μαραθώνας, Όλυμπος, Παρνασσός, Σαλαμίνα, Προμηθέας, Ερμής, Ευαγόρας, Ολυμπιάδα, Ηρακλής, Αρίων, Άτλας, Ορφέας, Σπάρτακος, Ολυμπιακός, Απόλλων;

5. Ποιους αγωνιστές πρόδωσαν οι Αριστεροί που δολοφονήθηκαν κατά την περίοδο 1955-59, όπως λόγου χάριν ο λιθοβοληθείς μέχρι θανάτου Σάββας Μενοίκου (στο Λευκόνοικο), ο Πέτρου (στη Λύση), ο Ττοφαρής (στη Κώμα του Γιαλού), ο Σακκάς (στα Πέρα Ορεινής), Αρκοπάναος (στην Αχερίτου), ο Πατατάς (στην Πηγή);

6. Ποιοι ήταν οι Αριστεροί που κατάδωσαν το ιστιοφόρο “Άγιος Γεώργιος”, πρόδωσαν τον Αυξεντίου, τον Μάτση, τους 4 του Αχυρώνα, τον Γιωργάλλα, την ομάδα του Πενταδακτύλου (της οποίας ηγούταν ο Αυξεντίου), δολοφόνησαν τον Ευαγόρα Παπαχριστοφόρου και τον Χρύσανθο Μυλωνά ή εξαφάνισαν μυστηριωδώς τον τομεάρχη της ΕΟΚΑ Γιαννάκη Στεφανίδη;

Κάποιος να διαφωτίσει κι ΕΜΕΝΑ;
Anef_Oriwn
Κυριακή 29/3/2009


29 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κατάργηση του εθνικισμού μετη ζύμωση των δικών μας χεριών αιωνία η μνήμη των δολοφονηθέντων αριστερών απο τους τρομοκράτες μασκοφόρους του Γρίβα αποκατάσταση εδω και τώρα!
Κατάργηση των βιομηχανιών όπλων που υποδαυλίζουν τον εθνικισμό, κατάργηση των στρατών αποστρατικοποίση εδω και τώρα! Προχώρα Δημήτρη Είμαστε Μαζι σου!

Μιχάλης είπε...

Καλημέρα Άνευ,

Θέτεις κάποια ερωτήματα για τα οποία δεν θα πάρεις ποτέ απάντηση.

Είναι σημαντικό αυτό που αναφέρεις για την Εθναρχία, δηλαδή ο αποκλεισμός της Αριστεράς.

Αυτό αποδεικνύει ότι ο αποπκλεισμός της Αριστεράς από την ΕΟΚΑ (άλλο θέμα αν η ίδια δεν θα συμμετείχε) δεν ήταν καθόλου τυχαίος.

Καταχρώμενος του χώρου σου αναφέρω ότι μέχρι το απόγευμα θα αναρτήσω κι εγώ ένα δικό μου κριτικό κείμενο για την επέτειο.

Ανώνυμος είπε...

Για την δεξιά η Ελλάδα τζαι ο ''Ελληνισμός'' = σημαίνει ''Ρέσσω τζαι γαμώ τους ούλλους, επειδή εγεννήθηκα κάτι χιλλιόμετρα κάτω που τη Τουρκία τζαι κάμποσα που τη Κρητη άρα εξ γεννησημιού είμαι ανώττερος που λλόου σου''. Εν φυσικό πως που τι στιγμή που είσαι αριστερός άρα egalitarian τζαι άλλα σιύλλια θκυο πράματα, βάση αρχών εν μπορείς να είσαι έτσι σκέδιο ''Έλληνας''.Άρα ναι κουμπάρε είσαι ανθέλληνας, αφόσο τούντο πράμα που λαλούν ''Ελληνισμός'' εν εναντίον των όσων πιστεύκεις.

Anef_Oriwn είπε...

Δκυο κουβέντες για το δεύτερο Ανώνυμο (ώρα 11:01):
Ορέ Κοπέλι (αφού ο “ελληνικός” χώρος περιλαμβάνει και την Κρήτη),
1. Κατ’ αρχάς να πω ότι είσαι παντελώς αχάπαρος για το τι εστί (αρχαιο)ελληνικός πολιτισμός. Να σου υπενθυμίσω ότι βασικά συστατικά του στοιχεία είναι ο διάλογος και η συζήτηση, ο σεβασμός και η ανοχή στη διαφορετικότητα και την αντίθετη άποψη και η ευρύτητα πνεύματος. [Απ’ ότι παρατηρώ είσαι τίγκα σ’ αυτά!]. Άρα ΕΣΥ είσαι ο ΑΝΘΕΛΛΗΝΑΣ!

2. Αν είναι για να παρηγορηθείς να σου πω ότι είμαι τζι’ εγιώ ολίγο τι αχάπαρος – επειδή δεν ξέρω ξένες γλώσσες μπορείς να με πεις τι είναι ο «egalitarian»;

3. Πρόσεχε τζιαι νάκκον γιατί από το πολλίν γαμήσι μπορεί τζιαι να ξιβιλλιστείς!

Anef_Oriwn
Δευτέρα 30/3/2009 – 11:40 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Υ.Γ.:
Ανώνυμε,
Επειδή υπάρχει περίπτωση το σχόλιο σου να ήταν ειρωνικό κι από κεκτημένη συνήθεια να το πήρα στραβά κι αναποδα, δεν το διευκρινίζεις για να ξέρουμε;

Anef_Oriwn
Δευτέρα 30/3/2009 – 11:50 μ.μ.

Aslan είπε...

Λοιπον τα τελευταια τουλαχιστο 7 χρονια, χωρις να εχω καποια στοιχεια, τρεφω μεσα μου την πεποιθηση οτι τον Αυξεντιου τον επροδοσε (σκοτωσε) ο ιδιος ο Γριβας. Το πιο πιθανο ειναι να σκεφτομαι μαλακιες αλλα...

Οσοι ξερετε παραπανω πληροφοριες λυστε μου την απορια.

Μιχάλης είπε...

@ Aslan

Η πεποίθηση σου είναι λανθασμένη.
Ο Γρίβας κακοφανίστηκε με τον Αυξεντίου και τον απείλησε με εκτέλεση μετά τα γεγονότα στο Μαύρο Όρος στον Πενταδάκτυλο.

Όμως είναι άδικο να του χρεώνουμε την προδοσία του Αυξεντίου.

Δεν ήταν ο Γρίβας. Άλλος ήταν (επίσης πολύ γνωστός και μη εξαιρετέος) αλλά δυστυχώς δεν υπάρχουν επαρκείς αποδείξεις για να αποδειχθεί αυτό.
Όσοι γνωρίζουν πράγματα και καταστάσεις, ενώ λένε πολλά στο κατ’ ιδίαν, δημόσια τρέμουν να ακουστεί ότι η τάδε μαρτυρία βγήκε από το δικό τους στόμα.

Το σίγουρο είναι ότι υπήρξε μία μεγάλη πλεκτάνη και δυστυχώς κάποιοι από αυτούς που ήταν τότε στις ομάδες Αυξεντίου δεν λένε την αλήθεια για το τι έγινε.
Προσπαθούν να καλύψουν κάτι και γι αυτό οι μαρτυρίες τους είναι σε πολλές περιπτώσεις αντιφατικές.

Και φρόντισαν να τα ρίξουν όλα πάνω σε ένα βοσκό ή αγωγιάτη (κάποτε το λένε έτσι και κάποτε αλλιώς) που στην πραγματικότητα είναι δύο διαφορετικά πρόσωπα…

Και έτσι νομίζουν ότι ξόφλησαν με αυτή την ιστορία.

Πάντως εγώ επιμένω ότι δεν ήταν ο Γρίβας.

Ανώνυμος είπε...

Εγω είπα σου την εν για την εθνικόφρων δεξιά της Κύπρου η Ελλάδα τζαι ο Ελληνισμός. Έννεν ούτε η Αρχαία Ελλάδα(που κάθε εφτομάδα ένας σοφός εβρέθετουν για να ανατρέψει ότι εξέραμε για την επιστήμη ή ένας φιλόσοφος αμφισβητούσε όσα εξέρεν ο κόσμος. Τωρά πε μου ίνταλοις γίνετε να είσαι συντηρητικος αλλά που την άλλη να στάσσεις μέλη για την Αρχαία Ελλάδα άμαν εσύ το 2009 εν είσαι ανοιχτός(τουλάχιστον να ακούσεις τζαι να φκάλεις ένα συμπερασμα δικο σου) στες θεωρίες του Δαρβίνου, ούτε η ανοιχτή συζήτηση(πότε ενθάρρυνε έτσι πράμα η δεξιά, εξακολουθούν σήμμερα να χώννουνται πίσω που αόριστους όρους τζαι ασύστολες κατηγορίες όποτε έσιει κάτι που πάει να μοιάσει με ανοιχτή συζήτηση). ''ευρύτητα πνεύματος'' η δεξιά που τα αρχαιοελληνικά ιδεώδη αθθυμάτε τα κάθε ''εθνική εορτή'' τζαι τον υπόλοιπο χρόνο θωρεί ίντα που εφόρησεν ο άλλος για να αγοράζουν το ίδιο να το φορήσουν στο αστό event(δώστου ελληνικότητα) που εν να πάσιν. Η μόνη ευρύτητα που ξέρουν εν τζιύνη της αζούλας τζαι της τσιέπης τους. Ο ''Ελληνισμος'' τους εν εσιει καμια σχεση με τα πραματα για τα οποια μιλας εσυ. Ο ''Ελληνισμος'' τους εν η νοοτροπια του ''γαμω τζαι ρεσσω''
γιατι εγεννηθηκα καλλυττερος που ουλλους τους αλλους. Που τη στιγμη που εσυ εν συμφωνεις με τουντα πραματα(που το ακελ λογω ιδεολογιας εν θα μπορουσε να δεχτει ποττε) τοτε ναι κουμπαρε το ακελ εν ''ανθελληνικο'', εν ενάντια σε οτι πιστεφκουν τζιυνοι πως εν ο ελληνισμος. Πως στην πραγματικοτητα εν αλλοι οι ανθελληνες, καλημερα, εφωτιστην ο λαζαρος. Όπως εγώ που εν πιστεύκω τζαι είμαι ενάντια στες θρησκειες που τον Αρχιεπίσκοπο τζαι τα τσουρουθκια του είμαι ''καλλύττερος'' Χριστιανος .

Egalitarian - να πιστευκεις πως ουλλοι οι αθρωποι εν εξισου σημαντικοι, αξιζουν τες ιδιες ευκαιριες στη ζωη τζαι ισης μεταχειρηση που το νομο.(egalite στα γαλλικα εν η ισοπαλια)

Για το γαμησι τι να καμουμεν, αφου οι αθρωποι εχουν εμμονη με το γαμησι. Ο Χριστοφκια σιυφκει, του Μιχάλη ελαλούσαν του σε προηγουμενα του πποστς πως εγάμησεν τη μανα του Τούρκος, τζαι οι ακελικοι εν που σπορο/σπερμα Μουσουλμανου...

Ο Δευτερος Ανωνυμος

Anef_Oriwn είπε...

Μιχάλη,

Πολύ ενδιαφέροντα τα όσα γράφεις για την προδοσία σε βάρος του Αυξεντίου. Πάντοτε αυτή η ιστορία (προδοσίας και ηρωισμού) καλυπτόταν από ένα πέπλο (ή μπορεί κι ομίχλη) μυστήριου αλλά κι από πολλές ασάφειες (όπως φυσικά και πολλές άλλες ιστορίες). Τούτη όμως έχει πιο μεγάλη σημασία και βαρύτητα, πρώτον λόγω του ηρωικού θανάτου του Αυξεντίου και δεύτερο λόγω της (σημαντικής) θέσης του ήρωα στην οργάνωση της ΕΟΚΑ. Άραγε ποιος να ήταν αυτός ο “... Άλλος … [ο] ... πολύ γνωστός και μη εξαιρετέος ...”, στον οποίο κι ΕΣΥ Μιχάλη, μυστηριωδώς αναφέρεσαι;

********
Δευτερε Ανωνυμε,

Κατ’ αρχάς απολογούμαι γιατί “… πήρα στραβά κι ανάποδα ...” το πρώτο σου σχόλιο (ώρα 11:01), που στην ουσία ήταν ειρωνικό. Έτσι όπως το ‘γραψες κι ΕΣΥ, το παρεξήγησα (όμως μετά ένα καμπανάκι κτύπησε μέσα μου).
Σε γενικές γραμμές ΔΕΝ μπορώ να πω ότι διαφωνώ μ’ όσα λες, παρ’ όλο που (ΤΟΥΣ) τα λαλείς νάκκον (λίγο) χοντρά (αλλά όπως τα αισθάνεσαι)! Άμα οι σημερινοί ελληναράδες μάθουν ή/και αντιληφτούν τι ήταν ο (αρχαιο)ελληνικός πολιτισμός, εμένα να μου σφυρίσεις κλέφτικα!

Anef_Oriwn
Τρίτη 31/3/2009 – 7:30 μ.μ.

Μιχάλης είπε...

@ Anef_Oriwn

Όντως φίλε μου η υπόθεση Αυξεντίου έχει πολλές ασάφειες, σκόπιμες ασάφειες.

Ωστόσο κάνεις κι εσύ ένα λάθος. Ο Αυξεντίου δεν είχε σημαντική θέση στην ΕΟΚΑ.
Ο Αυξεντίου ήταν σημαντικός για την ΕΟΚΑ. Έχει διαφορά.
Ήταν ο μόνος μετά τον Γρίβα που είχε στρατιωτική κατάρτιση και εκπαίδευση.
Και βεβαίως ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΥΠΗΡΞΕ ΥΠΑΡΧΗΓΟΣ όπως τον θέλει η μυθολογία της ΕΟΚΑ.

Όσον αφορά αυτόν τον άλλον θα σου πω ότι δεν μπορώ να τον αποκαλύψω για λόγους ευνόητους.
Υπομονή… :-)))

Anef_Oriwn είπε...

@ Μιχάλη,

Συμφωνώ μαζί σου ότι ο Αυξεντίου “ΟΥΔΕΠΟΤΕ ΥΠΗΡΞΕ ΥΠΑΡΧΗΓΟΣ”, της ΕΟΚΑ! Αυτό αφήνεται έτσι (σιωπηρώς και τεχνηέντως) να εκλαμβάνεται εδώ και χρόνια (δεν ξέρω γιατί – ίσως επειδή “… Ήταν ο μόνος μετά τον Γρίβα που είχε στρατιωτική κατάρτιση και εκπαίδευση…”).
Όταν, πιο πάνω έγραφα ότι ο Αυξέντιου (κατ)είχε “… (σημαντική) θέση […] στην οργάνωση της ΕΟΚΑ …”, πιο πολύ εννοούσα το ρόλο που μπορούσε να παίξει (κι όχι κάτι σε σχέση με την ιεραρχία. Ο Γρίβας δεν δεχόταν κανένα δίπλα του)!

Anef_Oriwn
Τρίτη 31/3/2009 – 9:27 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

ο βασικος υποπτος εν ο γιωρκατζης..
τουτον κατονομαζει σαν βασικο υποπτο ο δρουσιωτης στην ερευνα του "εοκα η σκοτεινη οψη" σελ. 127-130.
ο δρουσιωτης γενικα θεωρει οτι ο γιωρκατζιης επαιζεν διπλο παιχνιδι ακομα τζαι τον τζαιρον της εοκα. τζαι τα στοιχεια/τεκμηρια του μπορει να μεν εν conclusive αλλα ουτε εχουν αμφισβητηθει...

εν γενικως παραδεκτο [ακομα τζαι που τον θασο σοφοκλεους των συνδεσμων κλπ] οτι η προδοσια του αυξεντιου εγινεν που την ομαδα της εοκα που επιαστηκε στο ομοδος. ο σοφοκλεους ελαλεν για καποιον αλλον ομως - ο οποιος οπως λαλει ο δρουσιωτης επιαστηκεν αλλου οϊ στο ομοδος. την πληροφορια για το ομοδος δημοσιευκουν την τζαι 2 εγγλεζοι δημοσιογραφοι..

υ.γ. ανευ προφανως εσιει διαφορες εκδοχες το φρουτον που μερικοι ονομαζουν "ελληνισμο"..
τζαι η εξειδανικευση του αρχαιου κοσμου ενεν νακκον υπερβολικη;
σπαρτιατες τζαι ειλωτες;..αθηνα-δηλος;..
καλα τα πλασματα εν λαλω..αλλα μετρο οπως ελαλουσαν τζαι τζηνοι στες καλες τους φασεις..γιατι ειχαν τζαι που τες αλλες..

παντως ο σπαρτακος εν συμβολο ταξικο παρα εθνικο νομιζω..

απροθυμος σχολιογραφος

dokisisofi είπε...

Συμπέρασμα ( αν ισχύουν τα όσα λες) :το αίτημα για Ένωση ήταν παλλαϊκό ζητούμενο.

Anef_Oriwn είπε...

@ απροθυμος σχολιογραφος [γιατί απρόθυμος – βαρκέσαι;],

Όπως είπα και πιο πάνω (στον Μιχάλη) πολλά τα μυστήρια και οι ασάφειες, (αλλά και τα σκοτεινά σημεία – πέραν από τους ηρωισμούς και τις θυσίες) εκείνης της εποχής, του 55-59 (ή αλλιώς της εποχής της ΕΟΚΑ).

Πέρσι τέτοια εποχή στο blog του Στρατή (σε συζήτηση για το ίδιο θέμα) είχα γράψει (μάλλον είχα παραθέσει) μεταξύ διαφόρων σκέψεων κι απόψεων μου και δύο αποσπάσματα από την εφημερίδα της εποχής, “ΕΘΝΟΣ”, (του Ιούνη του 1956, δύο διαφορετικών ημερομηνιών) αλλά χωρίς κανένα δικό μου σχόλιο. (Έψαχνα τότε μια σκοτεινή ιστορία που περιελάμβανε κι ένα μυστηριώδη θάνατο – ακόμα όμως δεν ολοκλήρωσα την έρευνα μου).

Τα δύο αποσπάσματα έχουν ως εξής:
1. “Χθεσινόν επίσημο ανακοινωθέν αναφέρει ότι «την έσπερνα της παρελθ. Κυριακής δύο μέλη των δυνάμεων ασφάλειας και ο 18ετης υιός ετέρου μέλους των δυνάμεων ασφαλείας, βαδίζοντες εκ του ακρωτηρίου Πύλας εις Δεκέλειαν ενέπεσαν σε ενέδραν δύο ανδρών, φερόντων κυνηγετικά όπλα. Εν μέλος των δυνάμεων ασφαλείας εφονεύθη, το δε έτερο κατώρθωσε να διαφύγη. Ο 18ετής νέος συνελήφθη υπό των δύο ανδρών και μετεφέρθη εις μικράν απόστασιν εκ της σκηνής της ενέδρας. Οι τρομοκράται έδεσαν τας χείρας αυτού εις την ράχιν του και ακολούθως τον επυροβόλησαν εκ του όπισθεν. Ο 18ετης υπεκρίθη τον νεκρόν και οι τρομοκραται τον εγκατέλειψαν. Ούτως κατώρθωσε να φτάσει έρπων εις την εκκλησία της Παναγίας, όπου εύρε μερικάς κανδήλας και τας ήναψε. Το φως το κανδηλων επρόσεξε αστυνομική περίπολος, η οποία και τον διέσωσε, η κατάσταση του τραυματισθέντος δεν είναι σοβαρή»”.

2. “Συμφώνως προς επισημον ανακοινωθέν «την 7.35 π.μ. της χθες ο καθηγητής Τόμας Α. Μυλρέα επυροβολήθη ενώ εξήρχετο από εν ταξί έξωθι του Γυμνασίου Λεμεσού …. Ο καθηγητής υπέκυψεν εις το τραύμα του καθ’ οδόν προς νοσοκομείον … Συμπληρωματικώς μεταδίδομεν, ότι ο φονευθείς ήτο καθηγητής της αγγλικής εις το Παγκ. Εμπορικόν Λύκειον Λάρνακας είχε δε μεταβή εις Λεμεσόν ως εξεταστης των υποψηφίων δια το Πιστοποιητικόν Κύπρου…».
[Δηλ. μεταξύ των μισητών εχθρών, θυμάτων του αγώνα, ένας 18χρονος πολίτης κι ένας καθηγητής αγγλικών!!!]

Για το υστερόγραφον σου:
“… προφανως [και συμφωνώ μαζί ΣΟΥ ότι ο (αρχαιο)ελληνικός πολιτισμός, ή “το φρουτον που μερικοι ονομαζουν "ελληνισμο"…”] … εσιει διαφορες εκδοχες …”! Αλλιώς ήταν τα πράματα στην Αθήνα με το δήμο και την αγορά κι αλλιώς στη Σπάρτη, όμως παντού η κοινωνία ήταν δουλοκτητική, εξ ου και η ταξική επανάσταση των δούλων, υπό τον Σπάρτακο! Αυτά φυσικά δεν τα λαλούν οι εθνικιστές – τα κάνουν γάργαρα.
Η αναφορά μου στον Σπάρτακο (όπως και στα άλλα ονόματα που έχουν να κάνουν με τον αρχαιοελληνικό πολιτισμό) ήταν να δείξει την αχαπαρόσυνη (ασχετοσύνη) των κάθε λογής εθνικιστών και ελληναράδων καθώς και τις έμμονες τους για προδοσίες κι ανθελληνισμό.

**********
Dokisisofi,

Ή δέχεσαι αυτά που λεω και βγάζεις ΣΩΣΤΑ συμπεράσματα (απορρίπτεις ας πούμεν τα περί ανθελληνισμού και προδοσιών) ή τα διαψεύδεις λαλώντας τα δικά σου!
Όντως το αίτημα της “Ένωσης” (κάποιες εποχές) ήταν και “παλλαϊκό” (όπως το λαλείς) τζιαι καθολικό (Είχε τη στήριξη της ελληνοκυπριακής ή ορθόδοξης χριστιανικής κοινότητας (πλην της αγγλόφιλης αστικής τάξης). Μέσα από ην Ένωση έβλεπε ο κόσμος την απαλλαγή του και κατ’ επέκταση και την απελευθέρωση του από την αγγλική αποικιοκρατία.

Anef_Oriwn
Τρίτη 31/3/2009 – 11:18 μ.μ.

dokisisofi είπε...

οκ, μπορείς τότε να με πληροφορήσεις ποιοί ανήκαν στην "αγγλόφιλη αστική τάξη"; (δεν υπονοώ τίποτα, απλά ρωτώ)

Anef_Oriwn είπε...

Dokisisofi,

Τι θες, να σου πω ονόματα;
Όσοι είχαν εμπορικές σχέσεις με την Αγγλία, άρα εξαρτιόνταν οικονομικά και επιχειρηματικά από τους εγγλέζους τι ήταν; Ή οι διορισμένοι στο (αποικιοκρατικό) Νομοθετικό Συμβούλιο; Ή όσοι καλόπιαναν τους εγγλέζους κατά την εποχή των μεγάλων απεργιών του 1948, συμπεριλαμβανομένης και της Εκκλησίας που αφόρισε τους απεργούς;

Anef_Oriwn
Τετάρτη 1/4/2009 – 00:13 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

΄Εχετε προσέξει τις ηλικίες των νεκρών του αγώνα της ΕΟΚΑ; Μου φαίνεται (αν κάνω λάθος πέστε μου) πως ο γηραιότερος είναι ο Αυξεντίου. Εμένα αυτό δεν ξέρω αλλά με εκπλήττει. Πώς είναι δυνατόν μπροστά να μπαίνουν τα παιδιά, να εκτελούνται και.. οι εγκέφαλοι των τομέων και δεν ξέρω ποιων άλλων οργανωτικών σχημάτων να ζουν και να βασιλεύουν (μέχρι σήμερα πολλοί, αφού έχουν κάνει χρυσές καριέρες σε αστυνομίες, κρατικά πόστα, ανώτερες θέσεις κλπ);

Και μη μου πείτε "Ο ρομαντισμός της νεολαίας" ,συμφωνώ μ΄αυτόν και αλοίμονο αν η νεολαία δε συγκινούνταν από οράματα, αλλά εξετάζω το γιατί οι νεκροί να είναι ΜΟΝΟ νεαρά παιδιά.Πολλοί μαθητές, που οι δάσκαλοι τους έβγαλαν στον αγώνα για την Ένωση, αλλά όλως τυχαίως κανένας δάσκαλος(ή μήπως ο ένας εκ των τεσσάρων του αχυρώνα) δεν έπεσε. Δεν ξέρω αν κάτι ανάλογο συναντιέται σε άλλα κινήματα , σε άλλα αντάρτικα.

dokisisofi είπε...

Και όσοι ήταν αντίθετοι στον αγώνα, δεν τους χαϊδευαν τα αυτιά οι Εγγλέζοι ρε Ανευ-Ορίων; Όσοι ήταν εναντίον της ΕΟΚΑ, θα είχαν πρόβλημα να καταδώσουν τον οποιονδήποτε;Και τί μας λές τώρα, η Εκκλησία ανήκε στην αγγλόφιλη αστική τάξη; Μα συνειδητοποιείς τώρα τί λές; Έχω ακούσει να λένε οτι "η εκκλησία υποθάλπει εθνικισμό", αλλά ότι "η εκκλησία ήταν αγγλόφιλη", ε λοιπόν, αυτό πρώτη φορά το ακούω!
Αν θεωρείς τη συλλογή υπογραφών το 1949 από το ΑΚΕΛ για την Ένωση, την ύψιστη συνεισφορά του Ακελ στον αγώνα, τι θα έλεγες για το ότι όλα τα Ενωτικά δημοψηφίσματα γινόντουσαν στις εκκλησίες ; Και πάλι το θέμα μας δεν είναι οι υπογραφές και τα δημοψηφίσματα.
Στο θέμα μας περί αστικής τάξης :να σου πώ ότι αγγλόφιλοι λογίζονταν την συγκεκριμένη περίοδο όσοι αντιτίθεντο στον αγώνα. (και δεν είχαν πρόβλημα να καταδώσουν τους αγωνιστές). Τόσο απλό το θέμα. Και όσοι όπως λες "Όσοι είχαν εμπορικές σχέσεις με την Αγγλία, άρα εξαρτιόνταν οικονομικά και επιχειρηματικά από τους εγγλέζους". Και επιπλέον, επικεντρωνόμενοι στην περίοδο του αγώνα, αν έχεις άκουστά, πέραν από την ενεργητική αντίσταση, υπήρχε τότε και η παθητική με το μποϋκοτάρισμα των αγγλικών προϊόντων.
Τέλος, τί προσπαθείς τώρα να πετύχεις με το ποστ σου; Να μας πείς ότι όσοι δεν συμφωνούσαν με τον αγώνα και δεν συντάχτηκαν δεν ήταν κατανάγκην προδότες; ή ότι δεν ήταν κατανάγκην αγγλόφιλοι; Αντιλαμβάνεσαι πόση ανασφάλεια μπορεί να νιώθει ένας αγωνιστής στην ύπαρξη μιας τέτοιας ομάδας,είτε ήταν αγγλόφιλη είτε όχι;
Και νομίζεις ότι οι αριστεροί του ΕΑΜ/ΕΛΛΑΣ δεν εκτελούσαν προδότες με τα ίδια κριτήρια; Εγώ σαφώς δεν συμφωνώ με τις εκτελέσεις, ούτε λογοδοτώ για κανέναν, όμως δεν ξέρω αν σκοτωνόταν ο καλύτερος μου φίλος σε ενέδρα μετά από προδοσία πως θα αντιδρούσα. Δεν μ'αρέσει να δικάζω κανέναν, τους δικάζει όλους η συνείδησή τους ή ο Θεός αν προτιμάς, ή καλύτερα, "η ιστορία".

Anef_Oriwn είπε...

Υστερόγραφον (εκτός θέματος αλλά φυσιολατρικό):

Αργία και σκόλη σήμερα, ωραίος ήταν και ο καιρός (ούτε ζεστή αλλά ούτε και κρύο) και την κάναμε κι ΕΜΕΙΣ από σπίτι. Τι, θα την περνούσαμε μπορετά από ένα computer; Η ομορφιά της ζωής είναι έξω!
Βγήκαμε για βόλτα στη Φύση – στο Κάβο Γκρέκο. Ωραιότατη η περιοχή τέτοια εποχή – έντονα ανοιξιάτικο το τοπίο φέτος αφού είχαμε και καλές βροχές. Ολοπράσινα τα πάντα γύρω μας κι ανθισμένα – λουλούδια κίτρινα, άσπρα, μοβ, κόκκινες μαυρομμάτες (λαλέδες), πασχαλιές (μενεξεδένιες). Και κόσμος πολύς να δκιανέβκεται – αρκετοί μάλιστα ανάψανε και τις καρβουνιές τους (εντός και εκτός εκδρομικού χώρου).

Εμείς περιοριστήκαμε να περπατήσουμε από το εκκλησάκι των Αγίων Αναργύρων (έχει και σπηλιά εκεί όπου εισχωρεί μέσα η θάλασσα) μέχρι την παραλία “Κώννος” κι αντιστρόφως. (Το μονοπάτι αυτό της Φύσης μήκους περίπου ενός χιλιομέτρου είναι πουπαναθκιόν της θάλασσας). Εκεί στην παραλία του “Κώννου” υπάρχει κι ένα περίπτερο για ποτά αλλά και για κανένα σάντουιτς ή καμιά σαλάτα. Για να μην βαρυστομαχιάζουμε κιόλας!
Σας συστήνω ανεπιφύλακτα την περιοχή για περίπατο. Επίσης εκεί υπάρχει κι ένα άλλο μονοπάτι τις Φύσης – από την άλλη πλευρά (νότια) όπου βρίσκονται οι θαλασσινές σπηλιές. Για όσους είναι τζιαι μεζετζιή(δ)ες μπορούν να μαζέψουν τζιαι τζιηλίντρικα (αγριαγκινάρες)

Anef_Oriwn
Τετάρτη 1/4/2009 – 7:04 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Dokisisofi,

Κατ’ αρχάς πρέπει να διασαφηνίσουμε το εστί «αγώνας». Εσύ προφανώς εννοείς ΜΟΝΟ τον (ένοπλο) αγώνα της ΕΟΚΑ κατά την περίοδο 1955-59. Όμως αντιδράσεις, εκδηλώσεις και ξεσπάσματα ενάντια στην αγγλική αποικιοκρατία έγιναν και προηγουμένως.
Αναφορές γίνονται και στο κείμενο της ανάρτησης όμως σ’ αυτές (τις αντιαποικιακές εκδηλώσεις) πρέπει να περιλάβουμε και πολλά άλλα γεγονότα όπως τα Οκτωβριανά, τους τρεις νεκρούς σε εκδήλωση της Αριστεράς στο Λευκόνοικο το 1945, τη Δίκη της ΠΣΕ και πάλι το 1945, οι μεγάλοι απεργιακοί αγώνες του 1948, το κίνημα αποστράτευσης των εθελοντών του Κυπριακού Συντάγματος (του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου) και τη δολοφονία (από τους εγγλέζους) του λοχία Τάκη Κυθραιώτη, τη δολοφονία από τους εγγλέζους.

Και μερικές (άλλες) απορίες από τα όσα γράφεις στο σημείωμα με τα σχόλια σου:
1. Με ερωτάς: “... τι θα έλεγες για το ότι όλα τα Ενωτικά δημοψηφίσματα γινόντουσαν στις εκκλησίες; …” --- Μα πόσα ενωτικά δημοψηφίσματα εγίναν; (Το Δημοψήφισμα για το Σχέδιο Ανάν που μπορούσε υπό κάποιες προϋποθέσεις να λειτουργήσει και ενωτικά απορρίφθηκε τελικά!).
2. Λαλείς μας : “…να σου πώ ότι αγγλόφιλοι λογίζονταν την συγκεκριμένη περίοδο όσοι αντιτίθεντο στον αγώνα. (και δεν είχαν πρόβλημα να καταδώσουν τους αγωνιστές). Τόσο απλό το θέμα …”. Το ΑΚΕΛ αντιτίθετο στην τακτική του ένοπλου αγώνα. Κι ερωτώ (πάλι):
i. Πόσοι και ποιο αγωνιστές (της ΕΟΚΑ) καταδόθηκαν/προδόθηκαν από Αριστερούς (που ΔΕΝ ήταν καθόλου αγγλόφιλοι παρά τες επιφυλάξεις ή/και αντιρρήσεις τους για τον ένοπλο αγώνα);
ii. Γιατί οι εγγλέζοι αποικιοκράτες κήρυξαν εκτός νόμου το ΑΚΕΛ και σχεδόν όλες τις άλλες οργάνωσες της Αριστεράς (πλην της ΠΕΟ) το Δεκέμβρη του 1955, συνέλαβαν κάπου 150 στελέχη του Κόμματος κι έκλεισαν την εφημερίδα του;

3. Για το μποϋκοτάρισμα των αγγλικών προϊόντων αντιδρούσαν πρώτοι και καλύτεροι οι εμπόροι (γέννημα και θρέμμα της Δεξιάς – και που καμιά σχέση δεν είχαν με την Αριστερά) και οι οποίοι (εμπόροι) που είχαν (εμπορικές) συναλλαγές με την Αγγλία.

4. Διερωτάσαι “…τί προσπαθείς τώρα να πετύχεις με το ποστ σου …”. Αυτά που προφανώς ΕΣΥ αποφεύγεις να απαντήσεις ή δεν τολμάς ούτε καν να προβληματιστείς:
i. Πρώτον, ότι ο αντιαποικιακός αγώνας δεν ήταν μόνο ο αγώνας της ΕΟΚΑ. Και ότι κατά εκείνη την περίοδο υπήρξαν κι άλλοι νεκροί και δολοφονημένοι – και από τους εγγλέζους κι από τους ακροδεξιούς μασκοφόρους του Γρίβα.
Το ΑΚΕΛ διοργάνωνε μαζικές κινητοποιήσεις εναντίον των άγγλων καθώς και παναπεργίες.
Παραθέτω ένα μικρό απόσπασμα από το βιβλίο του Μιχάλη Πουμπουρή “Μέρες Δοκιμασίας” (έκδοση 1993): “… Αφηγείται ο Σταύρος Κωνσταντίνου, στέλεχος του ΑΚΕΛ: «… Ήταν Κυριακή 12.12.1957. Τις μέρες εκείνες συζητείτο το Κυπριακό στον ΟΗΕ. Γι’ αυτό η Ε.Ε. ΑΚΕΛ Αμμοχώστου θεώρησε αναγκαία τη διοργάνωση μιας εκδήλωσης στην πόλη για ενίσχυση των προσπαθειών που γίνονταν από φιλικές χώρες στη Γενική Συνέλευση για την αυτοδιάθεση της Κύπρου. Ο Αργυρός Νικόλα ήταν μέλος της Επιτροπής Πόλης του ΑΚΕΛ και υπεύθυνος της κομματικής οργάνωσης των οικοδόμων που αποτελούσαν το πιο μαζικό και μαχητικό τμήμα των εργαζομένων. Παρά την ισχυρή παρουσία αστυνομικών δυνάμεων στην πόλη η διαδήλωση ήταν μαζική, μαχητική. Σ’ αυτήν συμμετείχαν πάνω από χίλια πρόσωπα.
Όταν πλησίαζε στην περιοχή του Γυμνασίου δέχτηκε επίθεση από αστυνομικούς με αντιδιαδηλωτική εξάρτηση. Τη ίδια στιγμή άγγλος αξιωματικός πυροβόλησε και σκότωσε τον Αργυρό. … Την επόμενη έγινε παναπεργία και χιλιάδες εργαζόμενοι ξεκίνησαν για την Αφάνεια, γενέτειρα του Αργυρού, στην οποία θα γινόταν η κηδεία. Στο τέσσερα μίλι οι Εγγλέζοι έκοψαν το δρόμο και προσπάθησαν να παρεμποδίσουν το λαό να παρευρεθείς την κηδεία.
Παρ’ όλα αυτά, στην Αφάνεια είχαν μαζευτεί ήδη μερικές χιλιάδες που διαδήλωναν με γραπτά και φωναχτά συνθήματα κατά των αποικιστών …».

ii. Δεύτερον, ότι πολλοί (από τους τότε νικητές) έστησαν ολόκληρες (πολιτικές) καριέρες (ή/και ευημέρησαν οικονομικά) πάνω σε μια συστηματική προδοσιολογία, ένα ελληναράδικο εθνικισμό (όλοι οι άλλοι ήταν ανθέλληνες) και στην καπηλεία του ηρωισμού των νεκρών αγωνιστών!

5. Για την αλλοπρόσαλλη κι αντιφατική στάση και συμπεριφορά της Εκκλησίας απλώς θα αναφέρω τις δηλώσεις του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Β΄το 1947 (εν καιρώ Εμφυλίου Πολέμου στην Ελλάδα κι όταν υπήρχαν βάσιμες πιθανότητες για νίκη του Δημοκρατικού Στρατού):
i. “… ο αγών κατά του κομμουνισμού είναι πλέον επείγων παρά ο αγών δια την ένωσιν …”
ii. “… ουδέποτε θα αγωνισθώμεν εναντίον των άγγλων δια την ένωσιν της Κύπρου μετά της Ελλάδος ...”.

Anef_Oriwn
Τετάρτη 1/4/2009 – 10:25 μ.μ.

ΕΝΩΤΙΚΟΣ13 είπε...

Αρχικά το ΑΚΕΛ από μόνο του έθεσε εαυτόν εκτός αγώνα μιλώντας για βαρελότους και ψευτοδιγενήδες από τις πρώτες μέρες του αγώνα.

Από την άλλη ο Ζαχαριάδης ΓΓ του ΚΚΕ ήταν αυτός που πρόδωσε την ταυτότητα του Αρχηγού της ΕΟΚΑ.

Άρα δεν υπήρξε αυτοαποκλεισμός των κομμουνιστών από τον αγώνα.

Για να μην αναφερθώ και στην περαιτέρω δράση τους κατά την διάρκεια του αγώνα.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΡΑΦΤΗΚΕ ΜΕ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΕΟΚΑ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΑ ΜΕΛΑΝΙΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ!!!

dokisisofi είπε...

1. Ενωτικά δημοψηφίσματα έγιναν το 1921, το 1930 και το 1950. Το τελευταίο έγινε με πρωτοβουλία του Μακάριου Β'.
2 Θα με ενδιέφερε να μας έλεγες και από που πήρες τα κομμάτια από τις δηλώσεις του τελευταίου.
3. Κατανοώ ότι το εγχείρημα του ορισμού της αγγλόφιλης τάξης στην Κύπρο τον καιρό του Αγώνα ( ένας είναι ο Αγώνας, αυτός της ΕΟΚΑ το 1955-59), είναι δύσκολο καθότι το κομμάτι αυτό του πληθυσμού ίσως να είναι ετερόκλητο ταξικά και ιδεολογικά. Όμως σε ξαναρωτώ, πώς ορίζεις κάποιον ο οποίος αντιστρατευόταν τον αγώνα της ΕΟΚΑ;
Από τη στιγμή που παραδεχόμαστε όλοι ότι το΄αίτημα της Ένωσης ήταν παλλαϊκό, πώς χαραχτηρίζεις κάποιον που στέκεται ένάντια σε μια οργάνωση με αυτό το αίτημα;
4. Το ότι οι αριστεροί της Κύπρου, είχαν φρούδες ελπίδες (για εκδημοκρατισμό στην διακυβέρνηση) όταν στην εξουσία ήταν οι λίμπεραλς, και οι αποικιοκράτες οι ίδιοι προωθούσαν αυτήν την άποψη, καταδεικνύει τα διαφορετικά ελατήρια των διαφόρων στάσεων απέναντι στου αποικιοκράτες. Και η ιδεολογία σ'αυτή την περίπτωση, έφερε εξουσιαστές και κομμάτι εξουσιαζομένων στο ίδιο στρατόπεδο. Τώρα, πως από την Διασκεπτική του 47 φτάσαμε στον αφορισμό του 55, οπότε και όπως λες το ακελ κηρύχτηκε παράνομο, αυτό δεν το γνωρίζω και θα μπορούσες να μας το εξηγήσεις εσύ που είσαι όπως λες "φύσει και θέσει αριστερός". Και για να καταλάβω, σας κηρύσσουν παράνομους, επικρατεί δικτατορία, αποστερούνται ελευθερίες, δεν υπάρχει δημοκρατία, εεε τί άλλο θέλατε για να επαναστατήσετε μαζί με τους υπόλοιπους; Αφού ήταν τόσο ασφυκτικά γιατί τόση περιφρόνηση΄στον αγώνα;
4. Ο αγώνας δεν έγινε μια καλή πρωϊα στα καλά καθούμενα. Ο αγώνας έγινε όταν οι διπλωματικές προσπάθειες στο πολιτικό επίπεδο είχαν φτάσει σε αδιέξοδο. Αν μπορούσε ήταν με συνομιλίες και άρθρα και "μελάνια" να γίνει το ποθούμενο και να γίνει σεβαστή η βούληση του λαού, κανείς δεν θα είχε πρόβλημα. Έλα όμως που τίποτα δεν χαρίζεται...

Μιχάλης είπε...

@ ΕΝΩΤΙΚΟΣ13

Ο αποκλεισμός της Αριστεράς δεν έγινε την 1η Απριλίου.

Η πιο κάτω δήλωση του τέως προέδρου των Συνδέσμων Τομεαρχών Ρένου Κυριακίδη, καταδεικνύει ότι αυτό που λες είναι λάθος.
Η δήλωση έγινε στην εφημερίδα «Ο ΑΓΩΝ» 23 Απριλίου 1989:

«Ο Αρχηγός Διγενής με προκήρυξή του διευκρίνιζε πως δεν έπρεπε ν’ αναμειχθεί το ΑΚΕΛ στον αγώνα για να μην νομισθεί ότι ο αγώνας μας ήταν κομμουνιστικός. Κι έτσι καταφέραμε ώστε ο αγώνας της ΕΟΚΑ νάναι εθνικός. Όπως ήταν της Κένυας και της Ιρλανδίας. Ήταν τα μόνα κινήματα που δεν ήταν κομμουνιστικά».

Υπάρχουν αρκετές δηλώσεις ανθρώπων της ΕΟΚΑ ως προς τούτο.


Έχεις διαβάσει ποτέ σου ολόκληρη την ομιλία Ζαχαριάδη;

Μιχάλης είπε...

@ dokisisofi

Η δήλωση του Μακαρίου Β’ είναι γραμμένη στις εφημερίδες της εποχής στις 21 Δεκεμβρίου 1947. Εκείνη την περίοδο υπάρχουν δεκάδες τέτοιες δηλώσεις.
Όπως και άλλες που όταν τις διαβάσεις θα νιώσεις ντροπή αλλά θα καταλάβεις και την υποκρισία.

Την ίδια περίοδο η «Εφημερίς» έγραφε:

«Καλύτερα χίλια χρόνια κάτω από τη βρετανική διοίκηση παρά Ένωση με μια κομμουνιστική Ελλάδα».

Μπορείς να πας και πιο πίσω όπου θα διαβάσεις στην εφημερίδα «Χρόνος» της 6ης Σεπτεμβρίου 1933 ότι:

«Ολόκληρον την κυβερνητικήν προσοχήν αποσπά σήμερον η κομμουνιστική δίωξις. Από του Εντίμου Εισαγγελέως της Νήσου μέχρι του τελευταίου αστυνομικού, οι πάντες ασχολούνται με τας κομμουνιστικά προκηρύξεις, αι οποίαι από καιρού εις καιρόν ανακαλύπτονται εις δάφορα μέρη της Νήσου. Ειδικοί νόμοι εφηρμόσθησαν, αυστηραί καταδίκαι επεβλήθησαν, δρακόντεια μέτρα ελήφθησαν».

Συμφωνώ μαζί σου ότι το αίτημα για ένωση ήταν παλλαϊκό.
Η διαφωνία δεν ήταν προς αυτό αλλά ως προς την τακτική για επίτευξη αυτού του στόχου. Και εκεί έγκειται η διαφορά του ΑΚΕΛ. Δεν ήταν ως προς τον στόχο αλλά ως προς τον τρόπο.
Και αυτό δεν δικαιολογεί με κανένα τρόπο την ένταξη του ΑΚΕΛ στους… αγγλόφιλους.

Πού ανακάλυψες ότι οι κύπριοι αριστεροί είχαν ως στόχο τον εκδημοκρατισμό της διακυβέρνησης; Μπορείς να το διευκρινίσεις λίγο περισσότερο;

Όσον αφορά τις διπλωματικές προσπάθειες, δεν νομίζω δύο-τρεις προσφυγές στον ΟΗΕ και πέντε διαδηλώσεις να εξάντλησαν τα περιθώρια διπλωματικού αγώνα.
Και πολιτικός αγώνας σημαίνει και πάλι διεκδίκηση, όχι παρακάλια.

dokisisofi είπε...

"δυο τρεις προσφυγές στον ΟΗΕ και 5 διαδηλώσεις"αχα...αυτό έχεις υπόψιν σου εσύ...Το ότι στις διασκέψεις που γίνονταν για το κυπριακό αποκλείονταν οι Κύπριοι, το ότι κάθε προσφυγή της Ελλάδας στα Η.Ε καταψηφιζόταν, το ότι η Αγγλία αρνείτο καν να παραλάβει τους τόμους με τις υπογραφές των δημοψηφισμάτων, το ότι φορολογούνταν οι Κύπριοι σαν τους γαδάρους ( πλήρωναν κι αυτόν ακόμα τον φόρο υποτέλειας που ζητούσε η Τουρκία από την Αγγλία από το 1878), το ότι κυβερνούνταν απολυταρχικά, το ότι απαγορευόταν η έπαρση ελληνικών σημαιών στα σχολεία και οι αναφορέες στην ένωση , όπως και η διδασκαλία μέρους τη ελληνικής ιστορίας, το ότι όπως λέει ο Ανευ στο Νομοθετικό συμβούλιο έβαζαν δικούς τους ( μέχρι που το κατάργησαν εντελώς μετα τα Οκτωβριανά), όλα αυτά σου δίνουν έστω και την παραμικρή υποψία διαλλακτικότητας;

Όσο για τους ανεπαρκείς, όπως τους θεωρείς, αγώνες στο διπλωματικό επίπεδο έχουμε και λέμε: α) τα οκτωβριανα το 31 β) η συμμετοχή των κυπρίων στο πλευρό των συμμάχων στον δεύτερο παγκόσμιο με δέλεαρ την ελευθερία και την Ένωση γ) η Διασκεπτική 1947: παίρνουν μόνο μέρος οι εκπρόσωποι της αριστεράς οι οποίοι και διαφωνούν
δ) το ενωτικό δημοψήφισμα 1950
ε) η προσφυγή Παπάγου στον ΟΗΕ η οποία μετατέθηκε σε βάθος χρόνου, όποτε θεωρούσε η Αγγλία ότι έπρεπε να συζητηθεί (το 2090 ας πούμε)
στ) ο αποκλεισμός της δυνατότητας εκπροσώπησης των Κυπρίων. Από θέμα Αγγλίας-Ελλάδας, μετατρεπόταν σε θέμα Τουρκίας-Αγγλίας-Ελλάδας :ο παράγοντας κυπριακός λαός, απών.
(Και όπως λέει και το άσμα :"Φοβάμαι όλα αυτά που θα γίνουν για μένα χωρίς εμένα").
ζ) Η "επίσημη πρώτη"της Τουρκίας στην τριμερή του Λονδίνου το 1955, ως ισότιμος συνομιλητής
η)η εξορία του αντιπροσώπου των Κυπρίων στο πολιτικό επίπεδο (όχι ο Μακάριος δεν είχε πάει για τρέλλες στις Σεϋχέλλες)
θ) τα διχοτομικά σχέδια Μακμίλαν και Ράντκλιφ
Και για να μη μιλήσουμε και για τις διεργασίες στο Νατο που απέκλειαν κατηγορηματικά κάθε σκέψη Ένωσις, ώστε να μην έχει προβλήματα με τα αντικρουόμενα συμφέροντα της νοτιοανατολικής πτέρυγας, και δη Ελλάδα και Τουρκία.
Έχεις την εντύπωση ότι αν οι Αγγλοι ήταν διαλλακτικοί ο αγώνας θα συνεχιζόταν; Και θεωρείς ότι ήταν το πιο εύκολο πράγμα του κόσμου και ανάξιο αναφοράς; Είναι ωραίο από την πολυθρονίτσα μας και το γραφειάκι μας να ακυρώνουμε αγώνες και θυσίες...πολύ εύκολο..


Τώρα, σχετικά με το παράθεμα του Ανευ, μπορεί εσύ να ανέλαβες ως δικηγόρος αναφέροντας μας γενικά κάποια άλλα, αλλά εγώ περιμένω από τον "μπλογκοδεσπότη"να μας πεί που ακριβώς βρήκε τα δικά του που βάζει σεεισαγωγικά.( θέλω συγκεκριμένη παραπομπή)

Και όσον αφορά τα αποσπάσματα που μας κολλάτε, γιατί μας βάεις δήλωση του Ρένου Κυριακίδη και όχι του Διγενή; Δεν σου βρίσκεται εύκαιρη;

Τέλος, όσον αφορά τις διπλωματικές οδούς, μπορείς εσύ, με την ασφάλεια που σου παρέχουν οι παρελθόντες χρόνοι, να μας προτείνεις τί έπρεπε να είχε γίνει, ώστε να μην έχετε τώρα αγκάθι και τριβόλι τον αγώνα της ΕΟΚΑ στα νέα βιβλία ιστορίας και στην προσπάθεια συνέχισης του έργου της εμπέδωσης της "κυπριακής συνείδησης" που ξεκίνησαν οι Άγγλοι;

Anef_Oriwn είπε...

Χαιρετώ τους συνδαιτυμόνας!

Παρ’ όλο που (με τις παρεμβάσεις του), μ’ έχει καλύψει σε μεγάλο βαθμό, ο Μιχάλης (κι ας λέει η Dokisisofi ότι “… ανέλαβες ως δικηγόρος …” [μου] – εγώ πάντως λαλώ καλά έκανες και σ’ ευχαριστώ), εν τούτοις ως «μπλογκοδεσπότης» οφείλω κι εγώ να πω και να προσθέσω κάποια πράγματα (για να μην αγωνία και η Dokisisofi για το που βρήκα τα όσα παράθεσα σε εισαγωγικά ως λόγια του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Β΄).
[Λόγω περιορισμένου χρόνου τις απαντήσεις μου θα τις δώσω σε δόσεις. Όμως θα προχωρήσω πάραυτα να πω ότι “… τα κομμάτια από τις δηλώσεις του […] Μακάριου Β' …”, είναι από την εφημερίδα “Δημοκράτης” της τότε εποχής και είναι παρμένα από το βιβλίο του Κώστα Γραικού “Κυπριακή Ιστορία” (έκδοση 1990).
Να τονίσω επίσης ότι όλες οι τότε εξελίξεις και γεγονότα πρέπει να μελετώνται λαμβάνοντας υπ’ όψη το εμφυλιοπολεμικό κλίμα που επικρατούσε στην Ελλάδα και το οποίο είχε μεταφερθεί και στην Κύπρο αλλά και μέσα στα πλαίσια της προσπάθειας της Εθναρχούσα Εκκλησίας να περιορίσει τη δύναμη και επιρροή του ΑΚΕΛ που συνεχώς αυξάνονταν]!
Επίσης θα ήθελα να αναφέρω ότι το καλό μ’ αυτές τις διαδικτυακές συζητήσεις (όταν τούτες γίνονται σχετικά νηφάλια και χωρίς περισσή εμπάθεια και άκρατο φανατισμό) μας δίνεται και η ευκαιρία για ολίγη μελέτη για φρεσκάρισμα των γνώσεων μας ή/και διασταύρωση πληροφοριών.

Αυτά για την ώρα αλλά θα επανέλθω ...

Anef_Oriwn
Πέμπτη 2/4/2009 – 6:50 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Επανέρχομαι για κάποια περαιτέρω σχόλια και κατ’ αρχάς πάνω στ όσα γράφει ο νεοφερμένος ΕΝΩΤΙΚΟΣ13.

ΕΝΩΤΙΚέ,
Στα όσα αναφέρεις στα σχόλια σου έχω ήδη δώσει απαντήσεις αλλά μια και μας έκανες την τιμή να ΜΑΣ επισκεφτείς (εξ όσων θυμάμαι για πρώτη φορά μπαίνεις στο blog μου) θα σου κάνω την τιμή να επαναλάβω κάποια πράγματα:

1. Κατ’ αρχάς πρέπει να μας διευκρινήσεις αν όντως “… το ΑΚΕΛ από μόνο του έθεσε εαυτόν εκτός αγώνα …”, ή αν τελικά “… δεν υπήρξε αυτοαποκλεισμός των κομμουνιστών από τον αγώνα…”! Αποφάσισε τελικά αν υπήρξε ή όχι αυτοαποκλεισμός!

2. Πάντως να σου υπενθυμίσω (αν το ξέχασες), όπως και στην κύρια Dokisisofi, ή να σου γνωστοποιήσω (αν δεν το ξέρεις) ότι σε έγγραφο – διακήρυξη του ΕΜΑΚ (που ήταν ο προπομπός της ΕΟΚΑ) υπογραμμένο μάλιστα από τον ίδιο τον Γρίβα αποκλείεται η συμμετοχή κομμουνιστών στον Αγώνα. Λέει συγκεκριμένα: “...Το ΕΜΑΚ είναι εθνική οργάνωση και όπως αναφέραμε και πιο πάνω, δεν θα κάμει κομματικόν αγώνα, αλλά μόνον απελευθερωτικόν. Θα σεβασθεί τα πολιτικά και κομματικά αισθήματα του καθενός και επομένως δεν θα παρενοχλήσει τους κομμουνιστάς. [Γι’ αυτό και τους δολοφονούσαν μετά]. Να είναι δε βέβαιοι οι κομμουνισταί, ότι το ΕΜΑΚ διαθέτει και όλους τους απαραίτητους αγωνιστάς και όλα τα μέσα προς επιτυχή διεξαγωγή του απελευθερωτικού αγώνος. Το ΕΜΑΚ ζητεί από αυτούς και το κόμμα των, όχι μόνον να μην αντιστρατευθούν το ΕΜΑΚ αλλά και ούτε να αναμιχθούν εις τον αγώνα του, όπως και όλος ο λαός. [Θα εγένετο αγώνας χωρίς το Λαό!!!]. Δεν θα δεχθώμεν κομμουνιστάς εις το ΕΜΑΚ κυρίως δια λόγους σκοπιμότητος, και εαν οι κομμουνισταί ενδιαφέρονται ειλικρινά δια την Ένωσιν, δεν θα θελήσουν να αναμιχθούν εις τον απελευθερωτικόν μας αγώνα. Αυτή είναι η περίπτωσις να αποδείξουν ειλικρινώς εαν θέλουν την Ένωσιν… Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το ΑΚΕΛ και οι οπαδοί του δεν πρέπει να αναμιχθούν εις τον επαναστατικόν μας αγώνα, διότι η συμμετοχή των και αχρείαστος είναι και ζημίαν θα κάμει. Η πατριωτικοτέρα πράξις των θα είναι η μη συμμετοχή των και θα τους την αναγνωρίσωμεν μίαν ημέραν ως συνετήν και υπερπατριωτικήν πράξιν ...”. --- Στο τέλος της ημέρας (και με βάση τα πιο πάνω) ποιος απέκλεισε ποιον νεαρέ ΕΝΩΤΙΚέ; (Όλ’ αυτά ήταν φυσικά αποτέλεσμα της αντικομουνιστικής υστερίας και της εμπάθειας και μισαλλοδοξίας του Γρίβα). Όμως εγώ τολμώ να πω ότι τούτο δεν είναι και το σημαντικότερο. Η ουσία είναι αν η ένοπλη τακτική εξυπηρετούσε τον αντιαποικιακό απελευθερωτικό αγώνα των Κυπρίων.

3. Ανεξάρτητα του πως πιθανό λειτούργησε ο Ζαχαριάδης (τον Απρίλη του 1955), η παρουσία του Γρίβα στην Κύπρο ήταν ήδη γνωστή στους εγγλέζους από το Γενάρη του 1955 (το αναφέρει μάλιστα και ο ίδιος στο “Ημερολόγιο” του).

4. “Ιδού η Ρόδος ιδού και το (απ)πήδημα, νεαρέ ΕΝΩΤΙΚέ! Κόπιασε και ανάφερε ευθαρσώς και ελευθέρα ότι έχεις κατά νουν για την “… περαιτέρω δράση τους [κουμπουνιστάς] κατά την διάρκεια του αγώνα ...”, όχι όμως να αντιγράψεις αυτά που λαλούν ο Γρίβας τζι’ ο Παπαγεωργίου στα βιβλία τους.

*********
Dokisisofi,

Θα επανέλθω το συντομότερο για να ενδιατρίψω στα δικά σου σχόλια (όποτε ευκαιρήσω όμως – μπορεί κι αύριο, μεθαύριο ή την Κυριακή).
Για την ώρα θα σημειώσω την αδυναμία σου ή/και την έλλειψη θέλησης ή προσπάθειας να κατανοήσεις ότι «αγώνας» δεν ήταν μόνο η ένοπλη πάλη (που δημιουργούσε μεν ήρωες και ηρωικές πράξεις αλλά παράλληλα και προδότες, “προδότες” κι αδιέξοδα), αλλά και οι διαδηλώσεις, οι κινητοποιήσεις και οι παναπεργίες. Αυτά δεν αποτελούν μορφές πάλης κι αγώνα; Διερωτήθηκες καμιά φορά αν δεν συμμετείχε η Π[ΕΟ στις παναπεργίες, τι επιτυχία θα είχαν τούτες; Επίσης διερωτήθηκες καμιά φορά αν η ένοπλη μορφή πάλης ήταν και ο ΜΟΝΑΔΙΚΟΣ τρόπος να περάσει η πρωτοκαθεδρία του αντιαποικιακού αγώνα από την Αριστερά στην Εθναρχία κι έτσι να χρησιμοποιήθηκε ή να λειτούργησε στο τέλος είτε συνειδητά κι οργανωμένα είτε υποσυνείδητα; Άραγε είναι τυχαίο που η εθναρχούσα Εκκλησία αρνιόταν συστηματικά (παρά τις συνεχείς εκκλήσεις και επίμονες προσπάθειες της Αριστεράς) να συσταθεί κοινή πρεσβεία και να σταλεί στο εξωτερικό και στα Ηνωμένα Έθνη για προώθηση του αιτήματος της Αυτοδιάθεσης ή που ο αντικομουνιστής Μακάριος Γ΄ επέλεξε τον έτερο αντικομμουνίσταρο και κομμουνιστικοφάγο Γρίβα για στρατιωτικό ηγέτη της ΕΟΚΑ; Πως να το κάνουμε αγαπητή Dokisisofi, πολλά είναι τελικά και τα δικά μου (αναπάντητα) ερωτήματα!

*********
[Μιχάλη,
Με ποιο τρόπο αλλάζεις γραμματοσειρά, ή γράφεις με bold ή italics].

Anef_Oriwn
Πέμπτη 2/4/2009 – 10:24 μ.μ.

Μιχάλης είπε...

@ dokisisofi

Νομίζω ότι άλλα σου είπα και άλλα μου λες.
Τα όσα αναφέρεις (α,β,γ,… θ) δεν έχουν να κάνουν με αυτό που σου είπα εγώ.

Εγώ μίλησα για δύο τρεις διαδηλώσεις και προσφυγές, δηλαδή για πολιτικό αγώνα. Και τα ανάφερα αυτά για να δείξω ότι δεν εξαντλήθηκαν αυτά τα μέσα ώστε να πούμε ότι αφού δεν έφεραν αποτέλεσμα επιλέγηκε ο ένοπλος αγώνας.
Και τα πλείστα που αναφέρεις αφορούν την περίοδο μετά την έναρξη του αγώνα και όχι πριν.

Για τον αποκλεισμό της αριστεράς όπως είπα υπάρχει πληθώρα αναφορών. Επέλεξα να παραθέσω την αναφορά Κυριακίδη που προφανώς δεν σε εκφράζει.
Ο Άνευ (που παρόλο ότι είμαι ο δικηγόρος τους) με πρόλαβε και έβαλε την αναφορά από το ΕΜΑΚ.

Διάβασε το Χρονικό του Αγώνα του Γρίβα (μέρος Α΄, σελ. 3. Και παράρτημα σελ. 3) και το Ημερολόγιο του (σελ. 34) και θα δεις ότι αναφέρει ότι η επιλογή των αγωνιστών θα γίνει από τους… εθνικόφρονας.

Βλέπεις ότι μου βρίσκονται εύκαιρες και οι αναφορές του Γρίβα.

Anef_Oriwn είπε...

Dokisisofi,

1. To “Ενωτικό Ζήτημα” αποτελεί ένα τεράστιο πολιτικό θέμα που χρήζει πιο λεπτομερούς μελέτης, ανάλυσης και παρουσίασης. Ας πούμεν, ποιοι ήτα οι λόγοι, τα αίτια και τα συμφέροντα που το δημιούργησαν ή που συνέτειναν στην εμφάνιση του, τι διαστάσεις έπαιρνε κατά καιρούς ή ποιος ήτα ο ρόλος της Εκκλησίας σ’ αυτό. Γιατί, ας πούμε, η Εκκλησία, έγινε επί Αγγλοκρατίας (όχι όμως πάντοτε) ένθερμος θιασώτης της “Ένωσης” (δηλ. μετά που έχασε τα προνομία είσπραξης φόρων που είχε κατά την περίοδο της Οθωμανοκρατίας). Ίσως και γι’ αυτό να γίνονταν διάφορες κινήσεις όπως τα δημοψηφίσματα για την “Ένωση” (όπως αυτά τα extra που ΕΣΥ αναφέρεις του 1921 και 1939 – που δεν έχω χρόνο τώρα να τα ψάξω στη λεπτομέρεια τους). Όμως για το Δημοψήφισμα του 1950 την πρωτοβουλία την είχε η Αριστερά και μετά ενεπλάκηκε δεύτερη και καταϊδρωμένη η εθναρχούσα Εκκλησία.

2. Το ερώτημα σου “... πώς ορίζεις κάποιον ο οποίος αντιστρατευόταν τον αγώνα της ΕΟΚΑ;…”, το θεωρώ πολύ απλοϊκό, αφοριστικό και αξιωματικό! Πρώτον, γιατί δέχεσαι ως αξίωμα ότι η ένοπλη τακτική (ή τον αγώνα της ΕΟΚΑ), ήταν σωστή, δεύτερον γιατί ξεγράφεις με τόσο απόλυτο τρόπο (λέγοντας “ένας είναι ο Αγώνας”) όποιες αντιαποικιακές κινήσεις έγιναν τα προηγούμενα χρόνια καλό θα ήταν να όριζες και τι εννοείς με τη λέξη «αντιστρατευόταν». Με την ίδια απλοϊκή λογική θα μπορούσε κάποιος λόγου χάριν να πει ότι η “17 Νοέμβρη” διεξήγαγε ένα πραγματικό αντικαπιταλιστικό αγώνα κι όσοι την αντιστρατεύονταν δεν μπορούν να θεωρηθούν ως αντικαπιταλίστες. Κι εδώ μάλιστα θα τολμήσω κι ένα πολύ βέβηλο και βλάσφημο παραλληλισμό, έστω κι αν κινδυνεύω να με εξαποστείλεις στο πυρ το εξώτερο (όμως στις σκέψεις και τους δκιαολισμούς (διαλογισμούς) δεν πρέπει να βάζουμε περιορισμούς:
Αν λέω κάποιος (υποθετικά μιλάω) ανεξάρτητος ή ουδέτερος ερευνητής (αν υπάρχουν και τέτοιοι – αλλά όχι σαν και ‘μένα ή εσένα Dokisisofi) ξεκινήσει να μελετά μέσα από τον Τύπο της εποχής τη δράση της ΕΟΚΑ και
κοιτάξει τα γεγονότα αποστασιοποιημένος από εθνικούς συναισθηματισμούς, λάβει υπ’ όψη, πρώτο ότι η ΕΟΚΑ σκότωσε 300+ Ε/Κ και 100+ Άγγλους (περιλαμβανομένων και αθώων πολιτών, όχι μόνο στρατιωτικών) και δεύτερο ότι η ΕΟΚΑ ήταν μια μικρή οργάνωση μερικών εκατοντάδων με κύρια πολιτική στήριξη από τους μαθητές τζιαι ανοχή που την υπόλοιπη κοινωνία, και κάνει και συγκρίσεις με το σήμερα, τότε δεν αποκλείεται να κατέληγε στο συμπέρασμα ότι η ΕΟΚΑ ήταν μια οργάνωση, τύπου “17 Νοέμβρη”!

Anef_Oriwn
Πέμπτη 2/4/2009 – 11:59 μ.μ.