Παρασκευή 22 Απριλίου 2011

Ανάρτηση 38/2011 [προγραμματισμένη, πασχαλινή, εορταστική, ταξιδιωτική, νοσταλγική, ονειροπολική] - Πάσχα, το ελληνικό*!


Επεξηγηματική σημείωση:

* - Όταν λέμε «Πάσχα ελληνικό» εννοούμε βασικά το ελλαδίτικο, δηλ. αυτό που λαμβάνει χώρα στο ελλαδικό χώρο κι έχει σχέση με τα ήθη, τα έθιμα και τον πολιτισμό των ελλαδιτών. Κι αυτός ο προσδιορισμός καθιερώθηκε ένεκα του ότι οι Έλληνες [καθ’ υποβολή και κατ’ επιβολή της Εκκλησίας] είχαν/έχουν ταυτίσει το έθνος με τη θρησκεία και τη χριστιανοσύνη με τον ελληνισμό [απ’ εδώ προφανώς ΜΑΣ προέκυψαν και τα λεγόμενα «ελληνοχριστιανικά ιδεώδη»] και κατ’ επέκταση και το Πάσχα έχει αναδειχθεί ως η κορυφαία γιορτή των Ελλήνων με αποτέλεσμα να πάρει και τον προσδιορισμό “Πάσχα των Ελλήνων” – όπως τραγουδά κι ο Γιώργος Νταλάρας [link: http://www.youtube.com/watch?v=fMJ229H3zaA&feature=related].

***************************
Επί του θέματος:

Τι λοιπόν, το διαφορετικό θα μπορούσαμε [ο καθένας ας ξεχωριστά ή με παρέα] να κάνουμε αυτό το Πάσχα, για την αναψυχή και την ξεκούραση μας; Οφείλω να πω πως αυτή η ερώτηση ΔΕΝ με απασχόλησε και πολύ φέτος – μάλλον σχεδόν καθόλου. Όχι γιατί δεν θα ‘θελα [ας πούμεν], να κάμω [οικογενειακώς] ένα ταξίδι, αλλά είναι τόσα που έχω στο μυαλό μου κι άλλες οι προτεραιότητες ΜΑΣ, που δεν μου αφήνουν και πολλά περιθώρια για τέτοιες σκέψεις και προγραμματισμούς.

Παλαιότερα όταν ήμασταν κι ΕΜΕΙΣ νεότεροι [και πιο ακμαίοι και κινητικοί], τα παιδιά πιο μικρά [και ΜΑΣ ακολουθούσαν χωρίς μουρμούρες – και μεγάλωνε έτσι και η παρέα και από 2 γινόμασταν 4!] και φυσικά και “οι αγελάδες ήταν κατά πολύ πιο παχουλές”, το σκάζαμε για την Ελλάδα. Συνήθως φεύγαμε [από Κύπρο] είτε μια – δυο μέρες πριν την Κυριακή [του Πασκάτου], είτε την Κυριακή αργά το απόγευμα ή και τη Δευτέρα το πρωί [αφού περνούσαμε το Πάσχα με τους δικούς μας].

Σ’ αυτά τα ταξίδια ΜΑΣ, αναφέρθηκα και σε δύο προπέρσινες [συνεχόμενες] αναρτήσεις ΜΟΥ:
- την 15/2009 [link: http://aneforiwn.blogspot.com/2009/04/152009.html] και
- την 16/2009 [link: http://aneforiwn.blogspot.com/2009/04/162009.html].

Να διευκρινίσω ότι το Πάσχα δεν έχει για ΜΕΝΑ την όποια ιδιαίτερη θρησκευτική άξια ή σημασία. Βασικά αποτελεί [και μας δίνει] μια ευκαιρία [λόγων των αργιών και των σχολικών διακοπών] για extra ξεκούραση και αναψυχή. Και καθώς τυγχάνει το Πάσχα να ‘ναι και καταμεσής της Άνοιξης [είτε αρχές τ’ Απρίλη, είτε στο μέσο του ή προς το τέλος του] ΜΑΣ δίνεται και η αφορμή για εξόδους στη Φύση. Τέτοια εποχή [κι αναλόγως της περιοχής] η Φύση ξυπνά κι αναγεννάται. Τα πάντα γύρω είναι όμορφα κι ωραία. Έτσι κι ΕΜΕΙΣ αρπάζαμε την ευκαιρία τόσο για να ξεφύγουμε από την καθημερινή ρουτίνα όσο και για να νοιώσουμε και να βιώσουμε το ανοιξιάτικο ξύπνημα της Φύσης σε τόπους αλλοτινούς, μακράν όμως από άγχη και προβλήματα.

Αφήναμε πίσω λοιπόν, έγνοιες και σκοτούρες καθημερινές για χίλια δυο πράματα. Κι εν μέσω Άνοιξης και Φύσης καταπράσινης, βγαίναμε στη γύρα, σε μέρη πρωτόγνωρα κι αναμεσίς άγνωστων αλλά συνήθως εγκάρδιων και φιλόξενων ανθρώπων, σ’ αναζήτηση ξεκούρασης και ηρεμίας. Δεν συνηθίζαμε να καθόμαστε σ’ ένα μέρος. Βρισκόμασταν σε διαρκή κίνηση, εξερεύνηση και μελέτη τόπων κι ανθρώπων. Και φυσικό ήταν να ΜΑΣ προκύπτουν και περιπέτειες κι αναπάντεχα περιστατικά που ευτυχώς αντιμετωπίζονταν!

Να σημειώσω ότι κάθε χρόνο τέτοιες μέρες [όταν δεν ταξιδεύουμε] η σύζυγος μου νοσταλγεί έντονα εκείνα τα ταξίδια. Πιο πολύ κι από ‘ΜΕΝΑ που ΜΟΥ αρέσουν τα ταξίδια και θεωρούμαι ο “χωρκοΰρης” της οικογένειας! Όποτε θα ταξιδεύαμε γα Ελλάδα έκαμνα αρκετή μελέτη και θεωρητική προετοιμασία για τις περιοχές που θα επισκεφτόμασταν. Αγόραζα ταξιδιωτικούς οδηγούς και μελετούσα εκ των προτέρων τους τόπους επίσκεψης, μάζευα πληροφορίες για τα αξιοθέατα και άλλα μέρη που άξιζε τον κόπο να δούμε, καθόριζα τα δρομολόγια που θα ακολουθούσαμε [πάντα νοικιάζαμε αυτοκίνητο για τις μετακινήσεις μας], όπως και που θα μέναμε [τουλάχιστο τις πρώτες μέρες] ...

Με ένα κάπως καλύτερο προγραμματισμό [και νοουμένου ότι το επιτρέπουν η υγεία και η πούγκα μας], ίσως τα καταφέρουμε [τα δυο μας με τη σύζυγο] να κάμουμε του χρόνου ένα [πασχαλινό] ταξιδάκι – είτε μονάχοι μας, είτε συμμετέχοντας κάποιο group [όπως (δια)πράξαμε και πριν 3-4 χρόνια, όταν ταξιδέψαμε στην Καστοριά]. Μέχρι τώρα [κι όπως θα είδατε και στις δύο αναρτήσεις μου όπου ΣΑΣ παράπεμψα] έχουμε επισκεφτεί [κατα το Πάσχα κι όχι μόνο] αρκετά μέρη στην Ελλάδα. Υπάρχουν όμως και πολλά άλλα όπου δεν έχουμε πάει ακόμα. Κι ως λάτρης των ταξιδιών και των εξερευνήσεων [πάσης φύσεως] που είμαι, αλλά και πλάσμα ονειροπόλο, πιάνω συχνά τον εαυτό μου να ταξιδεύει σε διάφορους άλλους προορισμούς [όχι μόνο πασχαλινούς], όπου δεν έτυχε μέχρι τώρα να πάμε. Όπως ας πούμεν,
- στα Γιάννενα και τα κοντινά τους Ζαγοροχώρια, ή
- στο τρίγωνο των κυκλαδίτικων κοσμοπολίτικων νησιών, Μύκονος, Σύρος, Πάρος, ή
- στα πιο παράμερα και ξεκομμένα [νησιά] Φολέγανδρος και Μήλος, ή
- στη Σαντορίνη με τα ειδυλλιακά της ηλιοβασιλέματα, ή
- στη “μακρινή” και παραδοσιακή Κάρπαθος, σε συνδυασμό μάλιστα και με την γειτονική Κάσο, ή
- στην περιοχή των Καλαβρύτων [με το οδοντωτό σιδηρόδρομο], ή
- στην περιοχή του Γαλαξιδιού, της [Ορεινής] Ναυπάκτου και του Μεσολογγίου, αλλά και
- στα νησιά Σκύρος, Ικαρία, Σαμοθράκη, Λήμνος, Παξοί.

Όλ’ αυτά είναι στις σκέψεις μου. Όμως δεν αποκλείεται κι ένα νεο ταξιδάκι στην κοσμοπολίτικη Κέρκυρα. Εκεί υπάρχει το έθιμο των κανατιών [τα πετούν από τα μπαλκόνια το πρωί του Σαββάτου μετά την Πρώτη Ανάσταση], ενώ μπάντες και οι μελωδίες των φιλαρμονικών που εντυπωσιάζουν κάθε επισκέπτη. [Την επισκεφτήκαμε για πρώτη φορά πριν χρόνια - το 1996 - και περάσαμε πολύ ωραία. Είχαμε μάλιστα πεταχτεί και για ένα διήμερο μέχρι τη Λευκάδα]. Υπάρχουν φυσικά κι άλλα μέρη που ήδη επισκεφτήκαμε και μας τραβούν για να ξανάπαμε όπως,
- η Κρήτη [γενικώς] – για τις εξαιρετικές φυσικές της ομορφιές, την πλούσια ιστορία της και το ωραιότατο φαγητό της,
- η Κεφαλονιά – για το πυκνότατο Δάσος του Αίμου και το κοπάδι με τα άγρια άλογα από συναντήσαμε εκεί, όπως και τις όμορφες εικόνες από τα σκηνικά για τα γυρίσματα της ταινίας “Το μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι”,
- η Ζάκυνθος – για τις “αρέκες” [παραδοσιακά τραγούδια],
- η Χίος – για τα περβόλια [που μοσχομυρίζουν την Άνοιξη] στην περιοχή Κάμπος και τα μεσαιωνικά καστροχώρια [με τις “βότες”],
- η Σκόπελος, για το πράσινο της [και για να τελειώσουμε και μια περιδιάβαση στο δάσος], αλλά και για τη γαριδομακαρονάδα της,
- η γειτονική της Σκοπέλου, Αλόννησος γιατί η επίσκεψη μας είχε διάρκεια μόνο μερικές ώρες και μόλις καταφέραμε να ρίξουμε μια ματιά την Χώρα [την παλιά αναπαλαιωμένη πρωτεύουσα του νησιού],  - η Λευκάδα – για τις όμορφες αναμνήσεις και για να μέρη που δεν προλάβαμε να δούμε [όπως να κολυμπήσουμε στο Πόρτο Κατσίκι],
- ο Βόλος – για τα τσιπουράδικα του,
- το Πήλιο – για το πράσινο του και για μια βόλτα με το τρενάκι από τις Μηλιές [που δεν κάναμε],
- τα Μετέωρα – για να επισκεφτούμε τα υπόλοιπα μοναστήρια που δεν είδαμε την πρώτη φορά,
- η Ελαφόνησος – για την πιο ωραία παραλία που έχω επισκεφτεί ποτέ [σε Ελλάδα και Κύπρο], αλλά δεν είχαμε χρόνο να την χαρούμε ... [Η επόμενη καλύτερη ήταν τα Φαλάσαρνα στη Δυτ. Κρήτη] ...
- η Χάλκικη - για μια μακρύτερης διάρκειας επίσκεψη και για να χαρεί το μάτι μας πράσινο και η ... κοιλιά μας ψάρι.

Να σημειώσω ότι τα πιο πάνω μέρη [κι αυτά που έχουμε ήδη επισκεφτεί και τ’ άλλα που έχω κατα νουν], αποτελούν στόχους για το κοντινό μέλλον. Και ευελπιστώ ότι θα καταφέρουμε να τους υλοποιήσουμε κατά τα επόμενα χρόνια.

Πάντως, μιαν από τις επιθυμίες μου, όπως την κατέθεσα σε σχόλιο μου σε μια από τις προπέρσινες ταξιδιωτικές μου αναρτήσεις, [link: http://aneforiwn.blogspot.com/2009/04/162009.html?showComment=1240348500000#c430332031826620665] «... Στην Πελοπόννησο δεν έχω (ακόμα) αλλά είναι μέσα στους μακροπρόθεσμους προγραμματισμούς μου, ιδιαίτερα η νότια Πελοπόννησος (Μονεμβασιά, Σπάρτη, Γύθειο, Μάνη, Αρεόπολη, Μιστράς)...», την πραγματοποιήσαμε πέρσι το καλοκαίρι [link: http://aneforiwn.blogspot.com/2010/09/722010.html]!

Και σίγουρα δε πρέπει να ξεχνάμε ότι τα καλύτερα μέρη για να επισκεφτεί κανείς είναι εκείνα στα οποία δεν συχνάζουν [πολλοί] τουρίστες, ή εκείνα που τα επισκεπτόμαστε σε περιόδους που δεν έχει πολλούς τουρίστες.

Μέχρι τώρα τον “Καλόν Λόον”, τον ακούσαμε και εκτός Κύπρου, μια και έτυχε να βρισκόμαστε βράδυ Μεγάλου Σαββάτου σ’ αλλά [ελλαδίτικα] μέρη. Λόγου χάριν, στην Κρήτη το 1997 [στον Μητροπολιτικό Ναό στο Ηράκλειο], στη Κέρκυρα το 1996 [σ’ ένα εκκλησάκι στο χωριό Άνω Κορακιάνα στα βόρεια του νησιού], στη Ζάκυνθο το 1999 [κι εκεί στον Μητροπολιτικό Ναό], σ’ ένα χωριουδάκι στην περιοχή της Καστοριάς το 2007 [γι’ αλλού ξεκινήσαμε ως group με το λεωφορείο, κι αλλού καταλήξαμε], στη Μυτιλήνη το 1998 [σ’ ένα εκκλησάκι κάπου στα περίχωρα της πόλης]... Εκεί στη Μυτιλήνη ήταν που «... ο παπάς [αφού] είπε το Ευαγγέλιο (και τελείωσε με διάφορα αλλά τελετουργικά) στο προαύλιο της εκκλησίας, ρώτησε αστειευόμενος και επί σκοπού (ως φάνηκε από την εξέλιξη): “Έτσι ήσυχα θα την περάσουμε απόψε ρε παιδιά;” Και τι ήθελε να το πει. Πόλεμος ξεκίνησε, με καταιγισμό πυρών και εκρήξεων, που προκάλεσαν πραγματικό πανδαιμόνιο. Όλος ο κόσμος, μικροί και μεγάλοι, όπως είχαν σχηματίσει ένα κύκλο στο προαύλιο, πετούσαν (για αρκετή ώρα) κροτίδες στο κέντρο του κύκλου λες και γινόταν μάχη. Εμείς είχαμε ταμπουρωθεί στην πίσω πόρτα της εκκλησίας μέχρι να τελειώσουν οι αψιμαχίες (ο μικρός έκλαιγε), καθώς δεν μπορούσαμε να διασχίσουμε το πολεμικό πεδίο για να φύγουμε!» [Απόσπασμα από την ανάρτηση μου με αρ. 15/2009 – link: http://aneforiwn.blogspot.com/2009/04/152009.html].

Σε κάποια μέρη της Ελλάδας [όπως στο Βροντάδος της Χίου, ή στο Λεωνίδιο στην Πελοποννήσου ή στο Αγρίνιο] γίνεται πραγματικός πόλεμος με ρουκέτες και κροτίδες κι άλλα πυροτεχνουργικά κατασκευάσματα...

Φυσικά κι εδώ στην Κύπρο δεν πάμε πίσω τα τελευταία χρόνια, τόσο με τις κροτίδες [μόλις προχτές η Αστυνομία εντόπισε σε κοινότητα στα Κοκκινοχώρια 18 χιλιάδες(!) κροτίδες] όσο και τον εκφυλισμό του εθίμου της “λαμπρατζιάς”

Πάντως ΕΜΕΙΣ εδώ στην Κύπρο θα τη βγάλουμε φέτος [ίσως πεταχτούμε από βδομάδας, για 2-3 μέρες μέχρι την Πάφο]. Επιφυλασσόμεθα όμως για του χρόνου!

Για τώρα εύχομαι σ’ ΟΛΟΥΣ ΣΑΣ καλά να περάσετε τις πασχαλινές αργίες και διακοπές! Και προσέχετε από τα πολλά αρνιά τζιαι ρίφκια!

Anef_Oriwn
Παρασκευή 22/4/2011

******************************
Υ.Γ.1:
Χτες ήταν και η 44η Επέτειος της Επανάστασης” της 21ης Απριλίου του 1967, ή αλλιώς των εθνοσωτήριων καραβανάδων συνταγματαρχών και της “Ελλάς Ελλήνων Χριστιανών”. Η τότε χουντική κυβέρνηση  έβαλε για μια επταετία τη χώρα στον “γύψο”,  ενώ το 1974 σε συνεργασία με τη γριβική ΕΟΚΑ Β΄ διοργάνωσαν και εκτέλεσαν φασιστικό πραξικόπημα στην Κύπρο. Τούτο έδωσε την ευκαιρία στην Τουρκία να εισβάλει στην Κύπρο κι έκτοτε να κατέχει το 37% του κυπριακού εδάφους...
Ένα [πιο λεπτομερές] επετειακό [σχετικό] κείμενο θα βρείτε στου Gregoris – link: http://nekatomata.blogspot.com/2011/04/blog-post_20.html...
Όταν έγινε το πραξικόπημα στην Ελλάδα ήμουν μαθητής της Τετάρτης Τάξης του δημοτικού. Τότε πηγαίναμε και δύο φορές την εβδομάδα σχολείο τα απογεύματα. Θυμάμαι ένα απόγευμα μόλις η δασκάλα μπήκε στην τάξη [πρέπει να ήταν στες 21 του Απρίλη του 1967 και λίγες μέρες πριν το Πάσχα] ΜΑΣ είπε «στην Ελλάδα μπήκε ο Στρατός». Τότε δεν κατάλαβα τι σήμαινε αυτό. Όμως το νοιώσαμε και το βιώσαμε πολύ έντονα και τραγικά μερικά χρόνια μετά με τες απόπειρες ενάντια στον Πρόεδρο Μακάριο, τη δράση της ΕΟΚΑ Β΄, με το χουντοφασιστικό πραξικόπημα και την τουρκική εισβολή. 
Στο μεταξύ το βράδυ της περασμένης Τεταρτης κάποιοι εθνικάφρονες στο χωριο Μοναγρούλι [της Επαρχίας Λεμεσού], θέλοντας προφανώς να τιμήσουν την επέτειο της 21ης τ’ Απρίλη,

εκάψαν το αυτοκίνητο του Κοινοτικού Συμβουλίου [υποθέτω πως ο Κοινοτάρχης του χωριού εν Αριστερός] τζιαι εζωγραφίσαν τζιαι στους χώρους γύρω από τα γραφεία του Συμβουλίου, αγκυλωτούς σταυρούς, συνδυάζοντας τους μάλιστα με τη λέξη ΕΟΚΑ Β΄ [link: http://www.haravgi.com.cy/site-article-4088-gr.php]. 

*************************************
Υ.Γ.2:
Τα μάθατε; Το (γ)ΕΛΑΜ(ε) παρουσίασε τους υποψηφίους του!!! Και Πρόεδρος του είναι κάποιος Χρίστος Χρίστου. Λαλείτε να ‘ναι κι αυτός bot/κλώνος του Εαυτού ΜΟΥ; Θυμάστε που τα “Κοπέλια” [στο μακαριστό W.C. Blog] είχαν την εμμονή ότι με λαλούν ή είμαι κάποιος Χρίστο Χρίστου(!!!), που δουλέφκει μάλιστα τζιαι στη Cybarco [link: http://christofias-watch.blogspot.com/2010/11/cy-indymedia.html#comment-1256919492195635926];

****************************************
Υ.Γ.3:
Διαβάστε [αν δεν το ‘χετε ήδη κάμει] το χτεσινό [σατιρικό] κείμενο του Κώστα Κωνσταντίνου στην “Κατα βαρβάρων” στήλη του στον “Πολίτη”; Δεν άντεξε ούτε ο κρυπτοσυναγερμικός Κ.Κ. και τα ψέλνει κανονικά [και μάλιστα μεγαλοβδομαδιάτικα] στον λαϊκιστή Φούλη! Ίσως μετά το Πάσχα [αν βρω χρόνο και αντιγράψω το συγκεκριμένο κείμενο] να το αναρτήσω κι εδώ στο Blog μου ...

***************************************
Υ.Γ.4:
Τούτες τες μέρες σ’ όποιον [τηλεοπτικό] κανάλι τζι’ αν κάμω zapping [ακόμα τζιαι στον PLUS] θωρώ λειτουργίες, παπάες, μοναχούς, παπαθκιές τζι’ άλλον κόσμο να μιλούν για “Άγια Φώτα”, θαύματα, νηστείες [σήμερα στον φούρνο μια κυρία ρωτούσε για ελιόπιττες χωρίς λάδιν!] τζιαι για τη σωτηρία της ψυshή [ΜΑΣ]. Μίλησε κανείς για κατήχηση, πλύση εγκεφάλου, τζι’ αρνιά [όι κομματικά]; Ακόμα και η “Χαραυγή”, ΜΆΣ πρόσφερε σήμερα, ένα βιβλίο για τις κατεχόμενες εκκλησίες της Κύπρου!

Anef_Oriwn
22/4/2011

19 σχόλια:

νεος είπε...

Ούτε συνεννοημένοι να είμασταν σύντροφε!
Καλό Πάσχα!

yiotisthoughts.wordpress.com είπε...

Το χειρότερο στον καλό λόγο στην Κύπρο είναι οι μιτσιοί με τις κροτίδες...
Χαρούμενο τετραήμερο εύχομαι!

arxiepiskopos είπε...

Από σήμερα γιορταστικό τριήμερο και από Τρίτης πάλι στη δουλειά.Καλήν υγείαν και Καλό Πάσχα!

stalamatia είπε...

Καλήν Ανάσταση Χωρκοϊρη ,εν άφηκες τίποτε που να μεν επήες;Προβληματίζομαι πρέπει να ζιω στη Κύπρο για να γυρλισω την Ελλάδα!!!

Ανώνυμος είπε...

Άνεφ,
η Κρήτη, η κεντρική και δυτική Μακεδονία μαζί με την Πελοπόννησο δεν παίζονται! Οι δε κάτοικοι αυτών των περιοχών της Ελλάδας είναι το κάτι άλλο. Έχουν όλα εκείνα που είχαμε και μείς σαν κοινωνία, αλλά απωλέσαμε τις τελευταίες δεκαετίες.
Από Δευτέρας θα φιλοξενώ μια οικογένεια πολύ καλών φίλων από Κατερίνη μεριά. Μιλώντας το καλοκαίρι που μας πέρασε με τον μακεδόνα φίλο(μας φιλοξενούσε στην Κατερίνη), μου ανάφερε αρκετά αξιόλογα μέρη της δυτικής Ελλάδος κυρίως στην ήπειρο(πέραν των Ιωαννίνων και την περιοχή ζαγοροχωριών), που θα άξιζαν τον κόπο για διακοπές.
Αν καμιά φορά που θα πάς στην Ελλάδα για να χωρκοιρίζεις και δε βρίσκεις παρέα, δε θα είχα πρόβλημα να σε συνοδέψω για παρέα.

Τώρα στο θέμα που έθιξες όσον αφορά το περιστατικό στο χωριό Μοναγρούλι , μάλλον βιάστηκες να εξαγάγεις συμπεράσματα. Κατά πάσαν πιθανότητα τα κίνητρα του/των δράστη/ών δεν ήσαν καθόλου πολιτικά. Πέραν του ότι Οι ακροδεξιοί ποτέ δε χρησιμοποιούν κόκκινα σπρέι για αναγραφή συνθημάτων, οι υποψίες στρέφονται σε συγκεκριμένη κατεύθυνση που έχουν να κάνουν με κάποια απόφαση του κοινοτικού συμβουλίου.

Καλό πάσχα στους χριστιανούς και καλά Αδώνεια για τους εθνικούς!
Υγ. για τους φυσιολάτρες είναι η καλύτερη εποχή για μια επίσκεψη στην περιοχή μεταξύ των χωριών αρμίνου-μηλικούρι-καμιναριών.

Anef_Oriwn είπε...

Stala(g)matia,
Arxiepiskopε,
Yiotis &
Νέε Ελληνοκύπριε,

Ευχαριστώ για τις ευχές!
Καλά, όμορφα και χωρίς προβλήματα να περάσετε κι ΕΣΕΙΣ τις πασχαλινές αργίες!

*********************
Νέε Ελληνοκύπριε,

Μεν το λαλείς που τ’ αστεία και σίγουρα κάποιοι “άσπονδοι φίλοι” θα πιστεύουν ότι ήμασταν «συνεννοημένοι», για να δείξουμε [εν όψει εκλογών] ότι ΔΕΝ είμαστε ανθέλληνες!

*********************
Yiotis,

Όντως οι κροτίδες είναι μεγάλο πρόβλημα [όχι μόνο στην Κύπρο αλλά καις την Ελλάδα]!!! Ένας μιτσής έχασε το μάτι του χτες στο Παραλίμνι!

*********************
Arxiepiskopε,

Γιορταστικό τετραήμερο είναι αφού ξεκίνησε από σήμερα Παρασκευή και περιλαμβάνει και τη Δευτέρα. Εκτός κι αν έχεις καμιά βάρδια! [Για κάποιους του ιδιωτικού τομέα είναι και πενθήμερο, καθώς είναι και η Τρίτη αργία] ...

*********************
Stala(g)matia,

Υπάρχουν ακόμα αρκετά μέρη που δεν έχω παει ... Μεταξύ αυτών και η περιοχή όπου ΕΣΥ κατοικείς! Είναι όμως μασά στους επόμενους στόχους ΜΟΥ!

Anef_Oriwn είπε...

Ανώνυμε [ημερ. 22/4/11 8:49 μ.μ.],

Πολλές ευχές και σε ‘ΣΕΝΑ – όπως περάσετε όμορφα και χαρούμενες! [Πάντως δεν κατάλαβα απόλυτα ποιος είσαι ή αν έχουμε ξαναμιλήσει - αν και υποψιάζομαι λόγω των αναφορέων ΣΟΥ στη Φύση. Αν μη τι άλλο, για να ξέρω με ποιον θα «χωρκοϋρίζω» την επόμενη(;) φορά στην Ελλάδα ] ...

Πάνω σ’ αυτά που γράφεις να πω ότι,
1. Γενικά η Ελλάδα είναι πανέμορφη όπου κι αν πάεις και ιδιαίτερα την Άνοιξη!
2. Για την Κρήτη θα συμφωνήσω απόλυτα μαζί ΣΟΥ. Έχει απίθανες φυσικές ομορφιές, ειδικά τέτοια εποχή [άνοιξη] και υπέροχους ανθρώπους! Την έχουμε επισκεφτεί τρεις φορές μέχρι τώρα και την έχουμε καλύψει σχεδόν όλη [από ανατολή μέχρι δύση] με αυτοκίνητο ενοικίασης!
3. Στην Μακεδονία έχουμε επισκεφτεί κάποιες περιοχές [βασικά περάσαμε απ’ εκεί για λίγες ώρες]. Αυτές είναι [πέραν της Θεσσαλονίκης] το μεσαίο πόδι της Χαλκιδικής [η Σιθωνία], οι Σέρρες, η Έδεσσα [2 φορές], η Βέροια, η Κοζάνη, η Καβάλα [μείναμε κι ένα βράδυ] ...
4. Στην Κύπρο τώρα: Στην περιοχή της Αρμίνου [και πιο συγκεκριμένα μέχρι το Φράγμα του Τζιελεφού] πήγα πριν τρεις βδομάδες περίπου! Κι όντως η περιοχή εκεί είναι απίθανη! Πέρσι το καλοκαίρι έκαμα [για πρώτη φορά] και το δρόμο από τα Καμινάρια προς το Μηλικούρι, ο οποίος [δρόμος] παει παράλληλα με τον Πλατύ Ποταμό!
5. Επίσης πολύ όμορφη τέτοια εποχή θα είναι και η διαδρομή από τον Κάμπο της Τσακκίστρας προς τον Πύρκον [της Τηλλυρκάς]...
6. Εγώ σκέφτομαι αν καταφέρουμε από βδομάδας και πάμε 2-3 μέρες στην Πάφο να περπατήσουμε [ξανά] το Φαράγγι του Άβακα!
7. Αναφορικά με τα γεγονότα στο Μοναγρούλι, μπορεί να ‘χεις και δίκιο, αν είσαι σε θέση να ξέρεις λεπτομέρειες [σχετικά με αποφάσεις του Κοινοτικού Συμβουλίου]. Εγώ βασικά έθιξα και επέκρινα τον σχεδιασμό σβάστικων και την αναγραφή συνθημάτων όπου υπάρχει και τ’ όνομα της φασιστικής ΕΟΚΑ Β΄. Τούτα σίγουρα γίνονται για να προκαλέσουν πολιτικά ανθρώπους που πρόσκεινται σε συγκεκριμένη παράταξη [εκτός κι αν είναι προβοκάτσια]!!! Κάτι παρόμοιο έγινε και πέρσι στον Ψευδά! Κατά τις γιορτές του Πάσχα νεαροί με επικεφαλής γιο τοπικού στελέχους της ΕΔΕΚ έβαλαν [προφανώς για την πλάκα τους] κροτίδα ισχυρής εντάσεως [πιο πολύ με βόμβα έμοιαζε] στο εκεί οίκημα της ΕΔΕΚ! Στο περιστατικό αυτό μάλιστα δόθηκαν από την επίσημη ΕΔΕΚ πολιτικές προεκτάσεις [για επίθεση κατα του Κόμματος], ενώ δεν υπήρχαν!

πομπουδιν είπε...

Εν γινετε να σταματησει τουτη η χαντακωσυνη της μεγαλης εβδομαδας?Τουτη η υποκρισια

π.χ. Την τριτη εννα καψουμε τον Ιουδα, Ο χριστος ειπε αγαπατε αλληλους τζιαι μεις μισουμε αλληλους

Να καθιερωσουν μια εβδομαδα να διακυρηττουν την αγαπη για ουλλους τους ανθρωπους ανεξαρτητως χρωματος, θρησκειας και εθνικοτητας. (Ενα φεστιβαλ της Εδον δηλαδη :D)

Καλη ξεκουραση

πομπουδιν είπε...

Λιγη σημασια εχει τι λαλει ο συναγερμικος Κ.Κ. Ψηφιζει το κομμα στο οποιο κατεβαινουν υποψηφιοι λαικιστες, ρατσιστες, απογονοι πραξικοποιηματιων και ηλιθιοι

Με λιγα λογια ο ΚΚ ειναι μερος του προβληματος. Τα αλλα ουλλα ειναι για να περνα η ωρα τζιαι για να πιανει τον μισθο του τελος του μηνος

Ανώνυμος είπε...

Χίλτατε άνεχ ορίων ο χρεντ χαχόλας είμαι. Πάλι σε πέτυχα να γράφεις για τη φύση. Είμαι εκ φύσεως Φυσιολάτρης αφού έχω γεννηθεί και μεγαλώσει σε χωριό από γονείς που ασκούσαν το επάγγελμα του γεωργού.

Είμαι και Πράσινος/ οικολόγος όσο γίνεται και όσο μπορώ, όμως μια φορά ψήφισα τους οικολόγους . φέτος που δεν έχω κάποιο συγγενή υποψήφιο βουλευτή για να ψηφίσω, ίσως να δώσω τη ψήφο μου στο κόμμα που υποστήριζα παλιά.

Ξέχασα να σου αναφέρω ότι όλες οι σβάστικες που έγραψαν με σπρέι στους τοίχους ήταν αριστερόστροφες. Η αριστερόστροφη σβάστικα δεν έχει καμιά σχέση με το ναζισμό και είναι νομίζω καθαρά αρχαίο ελληνικό σύμβολο. Η δεξιόστροφη σβάστικα ήταν πολυεθνικό σύμβολο. Συναντάται σχεδόν σε ολόκληρη την Ευρώπη καθώς επίσης σε κίνα και Ινδία. Για τους βορειοευρωπαίους η δεξιόστροφη σβάστικα σήμαινε μεγάλη δύναμη η ισχύ. Δεν ήταν τυχαία η χρήση αυτού του συμβόλου από τους ναζί.

Το σχόλιο της σταλαματιάς μου κέντρισε το ενδιαφέρον (με το Χωρκοϊρη και το πρέπει να ζιω στη Κύπρο για να γυρίσω την Ελλάδα)και κάνοντας ένα κλικ πάνω στο όνομα της βρέθηκα στο μπλοκ της. Βρήκα πολύ καλό το μπλοκ της, παρόλο που με έκανε και μελαγχόλησα αναπολώντας και νοσταλγώντας τα παιδικά χρόνια στο χωριό.
Η φλαούνα που έφαγα σήμερα από τη μάνα μου ήταν τέλεια .+!

Anef_Oriwn είπε...

Επιτρέψτε μου δύο τελευταία σχόλια πριν πάω να σαστώ για να πάμε νεκκλησιάν για τον Καλόν Λόον: Ένα για τον χίλο τον Πομπούιν τζι’ έναν για τον χρεντ τον Χαχόλαν! By the way, εν τζιαι ξέρει κανένας να ΜΟΥ αν ‘πόψε εν ννα ‘χουμε τζι’ Άγιον Χως που τα Γεροσόλυμα; Άκουσα πως εχέραν το τζιαι σ’ ΕΜΑΣ, τζιαι μάλιστα υποδεχτήκαν το με τιμές Αρχηγού Κράτους!!! Χχου Κύριε, χυλακή τω στόματι ΜΟΥ, άγιες μέρες!

*********************
Πομπούιν,

Παρ’ όλο που εν νεν ώρα να συντυχάνουμεν για τα πολιτικά τζιαι να λαλούμεν κατζιήες, έθελα να πω ακόμα δκυο κουβέντες για τον Κώστα Κωνσταντίνου [και συντομογραφικά Κ.Κ.], τον “Κατά Βαρβάρων” ορθογράφο του “Πολίτη”:
Σίγουρα [και δεν σηκώνει αμφιβολία] έχει και «τούτος» τα κολλήματα του όπως και τες συμπάθειες του [και δεν κρύβει τη στεναχώρια του για τοις ματσαράγκες και τους λαϊκισμούς των “συναγερμικών”], πρέπει να του αναγνωρίσουμε όμως το γεγονός ότι μέσα από τον φιλελευθερισμό που χαρακτηρίζει τα γραπτά του απομυθοποιεί πολλές κατεστημένες και αναχρονιστικές καταστάσεις.

Κατά τα άλλα καλά να περνάς τις πασχαλινές αργίες!
Παρεμπιπτόντως εν τζι’ έχεις ιδέα γιατί στις λειτουργίες της Μεγάλης Παρασκευής γύρω από τους Επιτάφιους στέκονται αγήματα από στρατιώτες; Παριστάνουν αν ξέρεις τους τότενους ρωμαίους στρατιώτες;

Anef_Oriwn είπε...

Μάι χρεντ Χαχόλα,
Χαίρε κι ο αναστηχείς [που το πρωίν] Κύριος μιτά ΣΟΥ!!!

Τζι’ ΕΜΕΝΑΝ ρε χρεντ οι γονιοί ΜΟΥ ήταν ρεσπέρηες τζιαι βοshοί! Τζι’ αναγιωθήκαμε [8 κοπελλούθκια] μες τα χωράφκια τζιαι τες μάντρες! Λαλείς για τούτον απόκτησα τζι’ ΕΓΙΩ φυσιολατρική συνείδηση τζιαι κουλτούρα; Να φανταστείς πως στην μνήμη μου υπάρχουν διατηρημένες εικόνες βουκολικές κι αγροτικές από τις αρχές της δεκαετίας του 1960 [ήμουν παιδάκι τότες], όπως ας πούμεν για το πως γίνονταν διάφορες γεωργικές δουλειές. Μεταφορικό μέσο ήταν οι καρέττες που τις έσερναν αππάροι, το πότισμα γινόταν με αυλάκια και διshές [δίμματα] ... Θυμάμαι ένα καλοκαίρι στήσαμε και μεγάλο τσιατίριν στα χωράφια και μέναμε εκεί τα βράδια αντί να επιστρέφουμε στο χωριό. Ήταν φαίνεται πολλές οι δουλειές που έπρεπε να γίνουν και δεν υπηρχε χρόνος για χέσιμο!
Αναμνήσεις πολλές αγαπητέ Χαχόλα! Κάποια άλλη φορά ίσως γράψω πιο πολλά ...

Για τ’ άλλα που αναφέρεις, επιγραμματικά να πω τα εξής:
1. Κριτήριο μου όταν ψηφίζω [στες βουλευτικές εκλογές] δεν παίζουν ρόλο οι τυχόν συγγενικές μου σχέσεις με κάποιο ή κάποιους υποψηφίους. Ο κομματικός σχηματισμός της επιλογής μου είναι λίγο πολύ δεδομένος και ΠΟΤΕ δεν έχω ψηφίσει κάτι διαφορετικό! Τους σταυρούς προτίμησης τους βάζω πρώτα και κύρια στη βάση πολιτικών κριτηρίων και εν μέρει και τυχόν φιλικής σχέσης.

2. Τα όσα αναφέρεις για τη σβάστικα ομολογώ πως δεν τα ‘ξερα! Κι ακόμα πιο πολύ ότι υπάρχουν δεξιόστροφες και αριστερόστροφες σβάστικες. Ψάχνοντας το θέμα στο internet και δη στη “Βικιπαίδεια” [http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A3%CE%B2%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1], βρήκα αρκετές σχετικές πληροφορίες. Όμως δεν κατάλαβα τη σημασία έχει αν «... όλες οι σβάστικες που έγραψαν με σπρέι στους τοίχους [στο Μοναγρούλι] ήταν αριστερόστροφες»...

3. Η Stala(g)matia είναι μια πολύ καλή διαδικτυακή φίλη γεμάτη αισθήματα και συναισθήματα.

4. Σήμερα το απόγευμα έφαα τζι’ ΕΓΙΩ φλαούνα στης ΜΑΝΑΣ ΜΟΥ! Κάμνει τζιαι με αναρήν!

Καλά να περάσεις το Πάσκαν ΣΟΥ!

πομπουδιν είπε...

Εν ιξερω τι συμβολιζει το αγημα, εχω την εντυπωση ομως οτι "γιορταζουμεν" παραμυθκια.

Thank you. Can you comment on the book, The Da Vinci Code, regarding its premise that Jesus and Mary Magdalene married and, after Jesus was crucified, Mary Magdalene went to France where she gave birth to their daughter?

31. MATTHEW: It is true about the marriage and a child, but in the essential area of the crucifixion, that is the erroneous information in the Bible. Jesus the Christ was not even put on a cross—the crucifixion and resurrection, as well as the virgin birth, are elements of the story concocted by the few who then ruled church and state. They had to distort the authentic life of Jesus and his God-given mission because allowing the truth to become widely known would have removed their control over the populace.

matthewbooks to site

Unknown είπε...

Απόλααυση το ανάγνωσμά σου, για άλλη μια φορά καλέ Άνευ. Χαθήκαμε τελευταία τελείως, ντροπή!

Ελπίζω οι μέρες να σε ξεκούρασαν και να σε γέμισαν ηρεμία, βόλτες και νοσιτιμιές.

Τα ίδια βεβαίως κάνω ευχή σε όλους και όλες που αφηνουν το ίχνος τους εδώ:)

Καλά να είμαστε!

Anef_Oriwn είπε...

Φίλε Γιώργο,

Χρόνια Πολλά και ΚΑΛΑ να περνάς!
Άσε να περάσουν και οι εκλογές και να κανονίσουμε να βρεθούμε!

Μιχάλης είπε...

Ρε μπαγάσα, δεν άφησε τόπο που δεν πήγες στην Ελλάδα;

Αν σου ζητούσα να μου πεις ένα ωραίο μέρος για να πάω, ποιο θα πρότεινες;

Anef_Oriwn είπε...

Φίλε Μιχάλη,

Τέτοια εποχή [αλλά και το καλοκαίρι] η Κρήτη είν’ απίθανη! Έχει εξαιρετικές φυσικές, ωραιότατες θάλασσες, πλούσια ιστορία και απίθανο φαγητό!
Όμως σχεδόν όπου κι αν πας στην Ελλάδα τα πάντα είν’ ωραία. Σίγουρα κάποια μέρη ξεχωρίζουν όπως η Κρήτη που προανάφερα. Κοντά σ’ αυτήν θα πρόσθετα και τη Σάμο, τη Σκιάθο, τη Χίο, το Πήλιο, την Κεφαλονιά.

Anef_Oriwn είπε...

Μιχάλη,

Σου ‘στειλα ένα email. Το είδες;

Μιχάλης είπε...

Ευχαριστώ για τις πληροφορίες.
Ναι το είδα και σου έστειλα απάντηση.