Σάββατο 27 Μαρτίου 2010

Ανάρτηση 18/2010 [αρχιεπισκοπική, των κατεχόμένων, δημοσιογραφική και αναδημοσιευμένη] – “Εν της παπαδκιάς τα ξύλα τωρά;”

{Ομολογουμένως η αιφνίδια απόφαση του προκαθήμενου της Κυπριακής Εκκλησίας [του Αρχιεπισκόπου Χρυσοστόμου του Ββου – και του 8%] να επισκεφτεί και να περιοδεύσει σε περιοχές των κατεχόμενων [και δη στην Καρπασία και το Μοναστήρι του Αποστόλου Αντρέα] ξάφνιασε απαξάπαντες [συμπεριλαμβανομένου και ΕΜΟΥ]. Και τούτο λόγω των πρότερων εθνικιστικών εξάρσεων, φανφαρονισμών και αθυροστομιών του. Δεν ήταν λίγα εκείνα που είχε σούρει [γιατί είναι και λαλίστατος] στον Μητροπολίτη Μόρφου Νεόφυτο όταν ο τελευταίος πήγε και λειτούργησε στην Εκκλησία του Αγίου Μάμα στην Μόρφου, από τη πρώτη κιόλας χρονιά [αν δεν κάνω λάθος] που άνοιξαν τα οδοφράγματα}.

Πιο κάτω θα παραθέσω ένα άρθρο της δημοσιογράφου του “Φιλελευθέρου” Αντρούλας Ταραμουντά, [που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα της Τετάρτη 24 του μηνός] όπου τίθενται κάποια πολύ εύλογα ερωτήματα που έχουν σχέση με τη γενικότερη συμπεριφορά του Αρχιεπισκόπου προς όσους συνδιαλέγονταν με τους Τούρκους.

“Τώρα είναι άλλου παπά ευαγγέλιο;”
[της Αντρούλας Ταραμουντά, εφημερ. “Φιλελεύθερος” 24/3/2010, Στήλη “Eκ Των Έσω” – σελ. 5]

[Οι επιχρωματώσεις και τα σχόλια εντός των αγκύλων είναι δικά μου].

“Η ΕΠΙΣΚΕΨΗ του Προκαθημένου της Εκκλησίας της Κύπρου Χρυσοστόμου του Β’ στην κατεχόμενη Κύπρο δεν μπορεί παρά να είναι ιστορική. Ιδιαίτερα αν λάβουμε υπόψη ποια στάση τηρούσε ο ίδιος για τις επισκέψεις στα κατεχόμενα ακόμη και ιεραρχών, όπως και τις προσπάθειες αναστήλωσης ιερών χώρων. Όλα αυτά βέβαια ανήκουν στο παρελθόν. Γιατί προχθές γίναμε μάρτυρες μιας άλλης πλευράς του Αρχιεπισκόπου που δημιούργησε ελπίδες για το μέλλον αλλά και που δεν μπορεί παρά να προκαλεί προβληματισμό.

1. Πρώτο: Επέλεξε (άθελα!!!) να στηρίξει καθαρά τον Έρογλου με τα περίεργα ανοίγματα που έκανε με τον ψευδοϋπουργό Τουρισμού - Υπουργό τον αποκαλούσε στις ραδιοφωνικές παρεμβάσεις του δεχόμενος τις από αέρος λεκτικές διορθώσεις των δημοσιογράφων. Εάν άλλοι προέβαιναν σε ανάλογες κινήσεις και δηλώσεις θα δεχόντουσαν την μήνιν του Αρχιεπισκόπου για να μην πούμε την εκκλησιαστική ράβδο στο κεφάλι τους.
[ Όπως και η σχετική δήλωση του «όπου δεν πίπτει ο λόγος, πίπτει η ράβδος”, στον “Άστρα”, τη Δευτέρα 19 του Οκτώβρη, με αφορμή τα επεισόδια που έγιναν στην Πάφο κατα το διαθρησκευτικό συνέδριο και τη συμμετοχή στις διαμαρτυρίες και κληρικών και μοναχών ... Όμως φαίνεται “εν της παπαδκιάς τα ξύλα” σε τούτην την περίπτωση!]
2. Δεύτερο: Καλή η επισήμανση της διαφωνίας του με τους αντιδρούντες στα σχέδια της αναστήλωσης της Μονής του Αποστόλου Ανδρέα, κάλλιστη όμως θα ήταν μια διαχείριση τότε που θα ήταν και πιο αποτελεσματική και έγκαιρη η παρέμβαση για τις εργασίες στο κατεχόμενο μοναστήρι.
3. Τρίτο: Σε ποιες απόψεις του να πιστέψουμε τελικά, όταν ο ίδιος μπροστά στις κάμερες το βράδυ της Κυριακής, κριτικά αναφέρθηκε στον Οικουμενικό Πατριάρχη Βαρθολομαίο και την επίσκεψή του στην Καισαρεία και τι ο Προκαθήμενος της Ορθόδοξης Εκκλησίας έγραψε στο βιβλίο των επισκεπτών;
[Ομολογώ πως τούτα που αναφέρει η δημοσιογράφος ΔΕΝ τα κατέχω]...

Θα πείτε ότι έχει ο καιρός γυρίσματα. Σίγουρα έχει. Τώρα “είναι άλλου παπά ευαγγέλιο…” Είναι τον κατά Χρυσόστομο τον Β’ ευαγγέλιο και δεν χωράνε ούτε αμφισβητήσεις, ούτε σκιές, ούτε θολούρες, ούτε προδοσίες - αυτά αφορούσαν άλλους και άλλες εποχές
[ας πούμε τον Μητροπολίτη Μόρφου Νεόφυτο].
Εμείς τα θυμόμαστε όλα αυτά, γιατί έχουν να κάμουν με ανθρώπους της Εκκλησίας για τους οποίους οι δάσκαλοί μας, μας μάθαιναν ότι έχουν αρχές και αξίες σταθερές. Επιλέγουμε όμως, να κρατήσουμε το θετικό της υπέρβασης του Αρχιεπισκόπου και να επενδύσουμε στο όραμα ότι έστω και τώρα κάτι θα γίνει ώστε οι χώροι λατρείας στην κατεχόμενη γη να μην χαθούν τελείως, αυτή τη φορά όχι μόνο από την υπαιτιότητα του κατακτητή αλλά και από τις δικές μας σκοπιμότητες….

Υ.Γ. Και μια απορία που την κουβαλώ χρόνια, αλλά απάντηση δεν πήρα παρά το γεγονός ότι έψαξα το θέμα: Όλα εκείνα τα λεφτά από τους κατά καιρούς εράνους που διοργάνωναν διάφορα οργανωμένα και μη σύνολα για την αναστήλωση του Μοναστηριού του Αποστόλου Ανδρέα τι έγιναν;"
[Οι λαλίστατοι Φαλάς τζι’ Κουλίας τζι’ άλλοι Καρπασίτες ΔΕΝ έχουν κάτι να πουν επ’ αυτού;]

Υστερόγραφον [δικό μου]:
Τελικά αν ο Πρόεδρος είναι «ψεύτης» [όπως τον αποκάλεσε ο Αρχιεπίσκοπος του 8% ] και λέει ψέματα [ο Πρόεδρος] πάνω στο ζήτημα της φορολόγησης της Εκκλησίας, τότε ο ίδιος είναι κλέφτης και λωποδύτης, αφού είναι ευρέως γνωστό και αποδεδειγμένο ότι η Εκκλησία χρωστά εκατομμύρια στο κράτος για φόρους;

Για το copy-paste [και τα υπόλοιπα που γράφτηκαν],
Anef_Oriwn
Σάββατο 27/3/2010


Υστερόγραφον 2ο [δικό μου] 27/3/2010:
Ξέχασα να καταθέσω κάτι από το τελευταίο ενημερωτικό φυλλάδιο του Αρχιεπισκόπου που κυκλοφορεί κάθε Κυριακή με τον “Φιλελεύθερο” και το οποίο ΜΕ είχε εντυπωσιάσει. “Τούτο” [το φυλλάδιο – της Κυριακής 21 του μηνός] είχε ως θέμα την «Αποστρατικοποίηση» ... Ναι καλά καταλάβατε: Ο Αρχιεπίσκοπος είναι ενάντια στην αποστρατικοποίηση! Προτιμά τα όπλα τους εξοπλισμούς τζιαι τα ματζιελλέματα!

Anef_Oriwn
11:50 μ.μ.

4 σχόλια:

Αμαδρυάς είπε...

Αγαπητέ 'Ανευ,
Σε χαιρετώ μετά από καιρό!

Ο Αρχιεπίσκοπος Κύπρου δεν υπάρχει αμφιβολία ότι είναι ένας από τους καλύτερους επιχειρηματίες και όπως κάθε τέτοιος, ξέρει να προασπίζεται το συμφέρον της επιχείρησής του.

Ο πατριωτισμός είναι ανέξοδος και δε φορολογείται.Γι αυτό και η βιομηχανία παραγωγής προπαγάνδας τις Κυριακές, για τους αφελείς πιστούς που προτιμούν τα συνθήματα παρά το ρεαλισμό της λογιστικής.

Είναι πολύ έξυπνο σε αφελές ακροατήριο να ντύνεις τη λογιστική σου με αρκετό θεό και αρκετή πατρίδα.

Λογιστική είναι αυτή: Αυτός ο μηχανισμός που λέγεται εκκλησία, ποια θέση θα αποκτήσει στο νέο περιβάλλον μιας ΔΔΟ; Θα εξακολουθήσει η θέση και τα ερείσματά του στο κράτος να είναι τα ίδια; Είναι φανερό πως όχι. Ο Χριστός κι ο Αλλάχ πρέπει να συνυπάρξουν και στο Ομόσπονδο κράτος οι επιλογές του προκαθημένου και της Συνόδου του δε θα παίζουν.

Τι θα γίνει η εταιρεία; Θα υπολειτουργήσει; Ας διατηρήσουμε καλύτερα δύο χωριστά κράτη, για να μπορούμε να δουλεύουμε και να τους...δουλεύουμε-τους υπηκόους-στο ένα και ισχυρότερο και παραδοσιακά εξαρτημένο από μας(από τη εκκλησιά).

Τώρα πώς ξέχασε όσα έσουρνε στον Μόρφου και σε όσους επιχειρούσαν να περισώσουν τις εκκλησιές έστω, ως μέρος της πολιτιστικής κληρονομιάς- πράγμα που το θυμήθηκε κι αυτός με 36 χρόνια καθυστέρηση-,ίσως μπορεί να εξηγηθεί:

Μπορεί οι σύμβουλοί του, για να είναι πιο αποτελεσματική η πολιτική του, τον συμβούλεψαν να δείξει ολίγον πιο μοντέρνος και πιο ευαίσθητος σε ζητήματα της αρμοδιότητάς του, και στο διάλογο με τον αντίπαλο-για πρώτη φορά. Για να περάσει πιο ραφινάτα ο απορριπτισμός του.

Δε βρίσκω ως απλή πολίτης άλλη εξήγηση. Όταν ο Κουλίας κι Φαλάς εμπόδιζαν την αναστήλωση και εφτασε η μονή στην κατάρρευση, αυτός ήταν στη συγχορδία. Τώρα τον έπιασε ο πόνος;

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητή Αμαδρυάς,
Αντι-χαιρετώ!

Πάντοτε με ιδιαίτερη χαρά διαβάζω τες παρεμβάσεις ΣΟΥ! Ο μεστός και συγκροτημένος λόγος σου θέτουν τα διάφορα ζητήματα με τα οποία καταπιάνεσαι στην σωστή του διάσταση...

Για το ζήτημα της αναστήλωσης/αναπαλαίωσης/συντήρησης του Μοναστηριού του Αποστόλου Αντρέα προσωπικά επιρρίπτω και μεγάλες ευθύνες σ’ αυτούς που επεξεργάστηκαν το πρώτο σχέδιο για την αναστήλωση του Μοναστηριού [το οποίο (σχέδιο) θα επιχορηγείτο ή θα υλοποιείτο αποκλειστικά με κοντύλια της UNOPS]. Σ’ αυτούς περιλαμβάνω και το δικό μας ΕΤΕΚ καθώς και μια [κρατική] Υπηρεσία Αποκατάστασης, που ΔΕΝ πήραν το ζήτημα ζεστά ή/και επέτρεψαν ή ανέχτηκαν κι αποδέχτηκαν την ετοιμασία κάποιου σχεδίου αποκατάστασης που διαφοροποιούσε [αρχιτεκτονικά] την [σημερινή] μορφή του Μοναστηριού ... Αυτό έδωσε την ευκαιρία στους διάφορους Κουλίες και Φαλάδες να τορπιλίσουν στο τέλος της ημέρας τις προσπάθειες για αναστήλωση του Μοναστηριού ...

Όταν μιλάς για “… βιομηχανία παραγωγής προπαγάνδας τις Κυριακές …”, υποθέτω πως αναφέρεσαι στα αρχιεπισκοπικά φυλλάδια που κυκλοφορούν [σε χαρτί πολυτελείας και έγχρωμα] κάθε Κυριακή με τον “Φιλελεύθερο”, και κάθε φορά καταπιάνονται και με μια πτυχή ή ένα ζήτημα που αφορά το κυπριακό. Το σημερινό φυλλάδιο [που μιλά, να πούμεν για την Οικονομία] και εκείνο της περασμένης Κυριακής [που αναφερόταν στην «Αποστρατικοποίηση»] και στα οποία έδωσα κάποια σημασία και τα διάβασα, δείχνουν καθαρά ότι αυτοί οι άνθρωποι ΔΕΝ θέλουν λύση ή αντιλαμβάνονται η λύση πρέπει αν κατοχυρώσει πρώτα και κύρια τους ελληνοκύπριους [λες και έχουμε το πάνω χέρι ή ότι ΕΜΕΙΣ πρέπει να είμαστε –αξιωματικά - οι αφέντες αυτού του τόπου]!

gregoris είπε...

διάλογος Λάζαρου Μαύρου Ττόμυ όπως τον καταγράφει ο κοριός
Τ. Συναντήθηκα με τον υπουργό τουρισμού..
Λ.Μ. Τον ψευδοϋπουργό, μακαριότατε
Τ. Ναι, αυτόν που είναι υπεύθυνος για τα μνημεία.
Λ.Μ. Τα μνημεία μας μακαριότατε.
Τ. Ναι, τα μνημεία μας, που ανήκουν σε όλη την ανθρωπότητα...
Κοριός. Ίντα τζιαιρούς εφτάσαμεν...

Anef_Oriwn είπε...

Gregori,
Σκέφτομαι να κάμω αναρτηση όλα τα σχετικά [με την επίσκεψη του Αρχιεπισκόπου στα κατεχόμενα] σχόλια του "Κοριού"!