Πέμπτη, 25 Μαρτίου 2010

Ανάρτηση 17/2010 [εθνικο-θρησκευτική, αιρετική και τραγουδιστική] – Ολίγα τινά για τη διπλή γιορτή της 25ης Μαρτίου ...

Μεγάλη γιορτή σήμερα [κατά που λαλούν – σε ομιλίες και θούριους] ... Και του [ελληνικού] έθνους και της ελληνο-ορθοδοξίας [και εθνική και θρησκευτική, με δκυο λέξεις].

1. Πρώτον, είναι [σήμερα] η επέτειος της “Εθνικής Παλιγγενεσίας”, όπως [αυτάρεσκα και με κομπασμό] πολλοί συνηθίζουν να λαλούν την επέτειο της έναρξης της [Ελληνικής] Επανάστασης του 1821 [του εθνο-κοινωνικού ξεσηκωμού – λαλώ ΕΓΩ] κατα της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Με γεμάτους τους πνεύμονες [τον εγγλέζικο και τον αμερικανικό - όπως είπε κάποτε ο Παπαντρέου ο Παππούς;] με εθνική περηφάνια και με γιορτές, πανηγύρια [είναι και θρησκευτική γιορτή είπαμε] και παρελάσεις και θούριους και μεγαλόστομες φανφάρες [για τους προαιώνιους εχθρούς], γιορτάζουμε τον ξεσηκωμό των Ελλήνων [που ΔΕΝ ήταν μόνο Έλληνες αλλά και Αρβανίτες δηλ. Αλβανοί] κατα των Οθωμανών ...
Επειδή όμως για όλ’ αυτά μίλησα και πέρσι [και μάλιστα πιο αναλυτικά αλλά αιρετικά] σε σχετικό post μου εδώ στο Blog μου [ανάρτηση 10/2009] θα ΣΑΣ δώσω το σχετικό link και ΟΣΟΙ έχετε χρόνο, όρεξη και διάθεση μπορείτε να το διαβάσετε:
http://aneforiwn.blogspot.com/2009/03/102009-1821.html

Παράλληλα όμως [μια και ανοίξαμε το θέμα] θα ‘θελα,
i. να ΣΑΣ παραπέμψω και σε μια “Μια άλλη θεώρηση – για το 1821”, που κάμνει ο “Νέος Ελληνοκύπριος” στο δικό του Blog [link:
http://newgreekcypriot.blogspot.com/2010/03/1821.html], όπως και
ii. να ΣΑΣ παροτρύνω να διαβάσετε [έστω και ολίγα τινά από] το βιβλίο “Τα Ψιλά Γράμματα της Ιστορίας”, του Θεόδωρου Παναγόπουλου [εκδόσεις “Ενάλιος”, 2009] – ένα βιβλίο απομυθοποιητικό για τες “άγνωστες σελίδες γύρω από την Επανάσταση του ’21 [και για] γεγονότα που αποσιώπησε, απέκρυψε και παραποίησε η επίσημη Ιστορία”, αλλά και
iii. να κάνω μια σύντομη αναφορά στην επετειακή ομιλία που ο Γιαννάκης Κολοκασίδης [Mέλος του Πολιτικού Γραφείου του ΑΚΕΛ] έκαμε σε εκδήλωση προς τιμή της επετείου της 25ης Μαρτίου που έγινε την Τρίτη [23 του μηνός] στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών στη Λάρνακα [link:
http://www.haravgi.com.cy/site-article-36070-gr.php]:
“Ο Γ. Κολοκασίδης [στην ομιλία του] αναφέρθηκε στο εθνικοαπελευθερωτικό περιεχόμενο του ’21 κάνοντας λόγο για ένα μεγαλειώδη ξεσηκωμό που οδήγησε στην απελευθέρωση από τον Οθωμανικό ζυγό και στη δημιουργία του Νεοελληνικού ανεξάρτητου κράτους. Δεν παρέλειψε όμως να υπογραμμίσει και το κοινωνικό περιεχόμενο του αγώνα για να τονίσει ότι η άρνηση αυτού του περιεχομένου για σχεδόν ενάμισι αιώνα από την επίσημη ιστοριογραφία υπήρξε μια από τις μεγαλύτερες διαστρεβλώσεις που γνώρισε η ελληνική ιστορία.
Αναλύοντας αυτό το κοινωνικό περιεχόμενο, επεσήμανε ότι ο στόχος της εθνικής απελευθέρωσης ωρίμασε παράλληλα και στη βάση της κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης, η οποία όμως προσέκρουε στο τεράστιο εμπόδιο του οθωμανικού πολιτικοκοινωνικού κατεστημένου. «Έπρεπε να σπάσουν τα δεσμά της Οθωμανικής δουλείας για να δημιουργηθούν οι προϋποθέσεις παραπέρα κοινωνικοοικονομικής ανάπτυξης του ελληνικού λαού» ανέφερε, σημειώνοντας ότι το κοινωνικό περιεχόμενο της Επανάστασης ήταν ανάγλυφο στη βαθιά στρωματοποιημένη κοινωνική σύνθεση του ελληνικού λαού. «Από εδώ πηγάζει ο αγώνας για εξουσία στην επαναστατημένη Ελλάδα. Εδώ εκφράζεται το κοινωνικό περιεχόμενο του ’21, εδώ βρίσκονται οι βαθύτερες αιτίες των συγκρούσεων, ακόμα και των εμφύλιων πολέμων που ξέσπασαν κατά τη διάρκεια της επανάστασης. Αναδεικνύουμε λοιπόν το κοινωνικό περιεχόμενο και τις βαθύτερες αιτίες των εμφύλιων συγκρούσεων χωρίς να υποτιμούμε και τις επιδράσεις της εξωτερικής πολιτικής» συνέχισε ο Γ. Κολοκασίδης.
Συνοψίζοντας, υπέδειξε ότι ο πόθος για ελευθερία συνάντησε την ιστορική ανάγκη διάρρηξης των δεσμών του φεουδαρχικού καθεστώτος και προκάλεσε το μεγαλείο της Επανάστασης του ’21.”

Πέραν όμως αυτών των αναφορών [σε κείμενα] θα ‘θελα να ΣΑΣ δώσω και δύο links για δυο [νεοελληνικά] επετειακά τραγουδάκια.
a. Το ένα [τραγουδάκι], ηρωικό και πένθιμο [το “Ωδή στον Γεώργιο Καραϊσκάκη”, του Σαββόπουλου – τραγουδημένο από τον ίδιο στην original εκτελέση που μ' αρέσει – link:
http://www.youtube.com/watch?v=mrgfprNyYCo&feature=related], αναφέρεται στον μυστήριο [σύμφωνα με κάποιους] θάνατο του Καραϊσκάκη [μιας από τις ηρωικότερες αλλά και πιο αυθεντικές μορφές της Επανάστασης]. Γύρω από τον θάνατο του έχει αναπτυχθεί μια έντονη φημολογία [ότι ας πούμε τον πυροβόλησαν πισώπλατα Έλληνες λόγω των διαφόρων που είχε με την τότε πολιτική ηγεσία]. Πρόσφατα είδα στα περίπτερα κι ένα - δύο ένθετα εφημερίδων να ασχολούνται μ’ αυτό το θέμα. Όλ’ αυτά ΜΑΣ μεταφέρουν τις εσωτερικές [ελαυνόμενες από οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα] έριδες και πολεμικές συγκρούσεις που αναπτύχθηκαν μεταξύ των Ελλήνων [διαρκούσης της Επανάστασης]. Πιο πολλά όμως έχω γράψει στο περσινό μου post…
[Σημ.27/3/2010: Για τον θάνατο ή σκοτωμό του Γεώργιου Καραϊσκάκη έχει κάμει ειδική ανάρτηση ο Μιχάλης Μιχαήλ στο Blog του – link: http://mihalismihail.blogspot.com/2010/03/blog-post_26.html].

b. Το άλλο τραγουδάκι είναι και εν μέρει ψυχαγωγικό. Πρόκειται για το “Να ‘τανε το 21” του Σταύρου Κουγιουμτζή, τραγουδημένο από τον Γιώργο Νταλάρα [τον “εθνικό” - ΕΜΑΣ των ελληνοκυπρίων – τραγουδιστή – link:
http://www.youtube.com/watch?v=t0KywgzgyYI&feature=related]. Το βάζω γιατί μου αρέσει πολύ ο στίχος “…να κρατάω τις νύχτες με τ’ άστρα μια Τουρκοπούλα αγκαλιά …”, αν και σε κάποιες ερμηνείες του τραγουδιού αντί για “τουρκοπούλα” γίνεται λόγος για “βοσκοπούλα” ή “ομορφούλα”!!! Σύμφωνα με κάποιους ο στίχος αυτός [που περιλαμβάνει τη λέξη “τουρκοπούλα”] υποδήλωνε την γενικότερη νίκη των Ελλήνων [ακόμα και πάνω στες καρδιές και τα κορμιά των τουρκάλλων].
Εγώ όμως το ερμηνεύω κάπως διαφορετικά [και ολίγο τι σκωπτικά]. Κατ’ ΕΜΕΝΑ ο
στίχος αναδεικνύει τον διεθνισμό των αγωνιστών του 1821 και το πως “τούτοι” “συνδύαζαν το τερπνόν μετά του ωφελίμου”, αλλά και το ότι ΔΕΝ είχαν [ερωτικές] αναστολές για τες αλλόθρησκες.
[Λέγεται πως η σύντροφος και ερωμένη του Καραϊσκάκη ήταν τουρκίδα! Λέτε απ’ αυτό το γεγονός να εμπνεύστηκε και η Σώτια Τσώτου τους στίχους του τραγουδιού που μελοποίησε ο Κουγιουμτζής;]

2. Παράλληλα σήμερα είναι και μια μεγάλη γιορτή της Ορθοδοξίας που τιμάται ιδιαίτερα από τους [θρησκευόμενους] Έλληνες. Έχουμε τον [λεγόμενο] “Ευαγγελισμό της Θεοτόκου”, που σύμφωνα με την ... Χριστιανική Μυθολογία [τι κακός κι ασεβής που είμαι!], “τον καιρό εκείνον, άγγελος Κυρίου κατήλθεν εις την γη” ... “… κι έφερε στην Μαρία …” – την μετέπειτα Παναγία – “… το καλό άγγελμα …” [ευ = καλό] “… ότι θα γεννήσει τον Υιόν του Θεού ...”
[δίνοντας της μάλιστα κι ένα κρίνο - ήταν και ευγενικός και ιππότης ο νεαρός!]...
Θα αποφύγω όμως, να γίνω πιότερο επεξηγηματικός [για να μην σκανδαλίσω τους ευσεβείς ορθοδοξο-χριστιανίζοντες αναγνώστες μου], γι’ αυτό και ΔΕΝ θα προχωρήσω να κάμω εικασίες για το τι μπορεί να έγινε τότε όταν κατήλθε ο «άγγελος Κυρίου» στον οίκο την Μαρίας! [ΜΟΥ έχουν βγάλει και τ’ όνομα και ΜΕ ονομάζουν και “πορνοσάτυρο”, ας μην δίνω κι ΕΓΩ λαβές! Πάντως ΕΓΩ μόνο σάτιρος είμαι(!) - το -τι με ιώτα] …


Anef_Oriwn
Πέμπτη 25/3/2010


12 σχόλια:

Disdaimona είπε...

Καλημέρα,
που είσαι να ακούσεις ακόμα Ανευ ότι ξέσπασε λέει πόλεμος μεταξύ Βατικανού και Ορθοδοξίας γιατί το βατικάνο αρνείται ότι η μητέρα της Θεομήτορ Μαρίας ήταν επίσης άσπιλος.οι δικοί μας--ορθόδοξοι--δεν τους χωρούν οι τόποι,γιατί λέει πως γίνεται η μητέρα του Χριστού να έχει γεννηθεί με κανονικό πίτσι-πίτσι, τέθκιον πράμαν δεν γίνεται!
Μετά διερωτάσαι εσύ αν είσαι ασεβής;εν χατήρι που τους κάμνεις να ονομάζεις τον Χριστιανισμό Μυθολογία.Διότι η μυθολογία δεν διαπράτει εγκλήματα.Η μυθολογία απελευθερώνει την λαϊκή φαντασία και μάλιστα κατά την δική μου άποψη είναι κάτι που δυστυχώς εμείς υποτιμήσαμε και ξεχάσαμε.

Για την τουρκοπούλα αγκαλιά δεν θα πω τίποτε (ότι εν σεξιστικό δηλαδή) γιατί μπορεί να με πεις συντηριτική πάλε!:-)
καλήν αργία!

sstylian είπε...

Είσαι σε φόρμα τις αργίες βλέπω...
ευχαριστώ για την παραπομπή...

όσο για τη παράξενη σύλληψη του Γέσιουα από τη Μαριάμ, για εγκυκλοπεδική ενημέρωση να σας πω κ ότι και ο Κρίσνα (τριαδικός ινδικός θεός με πολλές ομοιότητες...) αλλά και ο Βούδας όπως και άλλοι σημαντικοί πνευματικοί άνθρωποι της ιστορίας ή της μυθολογίας αναφέρονται ως γεννημένοι από μη φυσιολογική σύλληψη.
Στατιστικά δε, αναφέρονται -πολύ αραιά μεν- διάφορες περιπτώσεις στα ιατρικά χρονικά ανά τους αιώνες με παρόμοια αποτελέσματα...
Σίγουρα, η ανθρώπινη λογική είναι δύσκολο να δεχτεί αυτή την υπόθεση και την αναγάγει στο επίπεδο του μύθου και της παραβολής.
Προσωπικά δεν το αποκλείω γιατί ακριβώς το ανθρώπινο πνεύμα έχει αποδειχθεί παντοδύναμο και άκρως τηλεπαθητικό όταν είναι στα χάι του:-)

Anef_Oriwn είπε...

Disdaimona,

Δεν ξέρω αν το τραγούδι είναι «σεξιστικό» [ίσως με την έννοια ότι ο αγωνιστής του 21 άδει και για τες επιτυχίες του πάνω στις γυναίκες], αλλά εμένα πιο πολύ εθνικίστικο μου ακούγεται με την αναφορά σε “Τουρκοπούλα … [που έχει] ... αγκαλιά”. Όπως είπα καις το κείμενο της ανάρτησης μου αυτός ο στίχος μπορεί να θέλει να προβάλει “… την γενικότερη νίκη των Ελλήνων [ακόμα και πάνω στες καρδιές και τα κορμιά των τουρκάλλων].” Ας μην ξεχνάμε ότι το τραγούδι γράφτηκε και εν καιρώ χουντικής επταετίας.

Ααα, ναι! Εν τζιαι είπα ΣΕ «συντηρητική» [στο σχόλιο στο Blog ΣΟΥ]! Μόνη ΣΟΥ, έβκαλες τούτο το συμπέρασμα! Για περαιτέρω σχόλια για τούτο το ζήτημα εκεί στο Blog ΣΟΥ! :)

Υ.Γ.: Εν τζιαι είδες κανένας σήμερα το πρόγραμμα της Ελίτας [με αναφορές για θαύματα και “Παναγίες” που επισκέπτονται κόσμο και κοσμάκη];

Anef_Oriwn είπε...

SStylian,

Είναι βασική αρχή στην ιστορική εξέλιξη ένας νεότερος πολιτισμός να παίρνει και να περιλαμβάνει στοιχεία από παλαιότερους πολιτισμούς! Γι’ αυτό και αναφορές σε τριαδικούς θεούς μη φυσιολογικές συλλήψεις υπάρχουν σε πολλές θρησκείες και πολιτισμούς! Και ΔΕΝ λείπουν ούτε κι από την Ελληνική Μυθολογία ...

Ανώνυμος είπε...

Καλύτερα να κατέβεις να πιεις ένα ποτάκι και να δεις καμμιά γυναίκα παρά να ασχολείσαι με αυτά τα θέματα!

Ανώνυμος είπε...

den ise satiros. enas malakas ise, kai to kseroun kai oi petres!

Anef_Oriwn είπε...

Μας κατέβηκαν και τα Ανώνυμα accessories! Ίντα χαπάρκα;

Ανώνυμος είπε...

Έχεις ανάγκη από γυναίκα και γρήγορα!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!χαχαχαχα!!!!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Πάλε εκατάφερες να εκνευρίσεις τους μιτσιούς στο χριστόφιας γουότς.

Τούτο σημαίνει ότι κάτι κάμνεις σωστά ρε παρέα.

Φιλικά
Γιώργος

ΥΓ1 Εν λογικό να μιλούμε για την επανάσταση κατά των οθωμανών και όχι των τούρκων, αφού τουρκία δεν υπήρχε μέχρι τον κεμάλ. Ψιλά πράματα για τους ανιστόρητους αλλά έπιαεν μας η έννοια?

ΥΓ2 Επερίμενα να δω τζαι τίποτε για τον Μακρυγιάννη, εξέχασες τον τέλεια τζαι εν ασυγχώρητο.

Anef_Oriwn είπε...

Ανώνυμε Γιώργο,

Σ’ ευχαριστώ γα τες επισημάνσεις ΣΟΥ!
Ομολογώ πως τον [Μπάρμπα Γιάννη] Μακρυγιάννη ΔΕΝ το έχω πολυ-μελετήσει! Παράλληλα οφείλω να παραδεχτώ πως υπάρχει κάτι στες προσεγγίσεις του που με απωθεί να το κάνω!
[Από τους κατοπινούς εξαιρετικός είναι ο Σκαρίμπας!]

Ανώνυμος είπε...

παντα οι αριστεροι δηλωνουν αθεοι και βριζουν τα θεια,ευγε.οσι για μαλακιες περι γεσουα η κυρια πρεπει να ανηκεισ την αισχρη φαρα των νεοπαγανιστων.

sstylian είπε...

είσαι πολλά εκνευριστικός τελικά σύντροφε άνευ!

Σίγουρα οι εικόνες και οι σκέψεις των ανθρώπων ταξιδεύουν μες τους αιώνες, παραλλάσσονται, μεταλλάσονται...

το πνεύμα τους μένει πάντα ανεξερεύνητο και απύθμενο μα έχει πάντα τον ίδιο προορισμό και στόχο...τη δικαίοσυνη ανάμεσα στους ανθρώπους.

Το πνεύμα του ανθρώπου (τα ψηλά και δίκαια ιδανικά) είναι η πεμπτουσία της ύπαρξης μας.

Δυστυχώς όμως το τσαλαπατάνε κομπογιαννήτες στα κανάλια, στους αστρολόγους, στες επισκοπές, στις ιδεολογίες και τα κόμματα των πλουσίων...
αιώνες τώρα...

Άτε να κάμεις διάλογο με τόση προκατάληψη και ρατσισμό απέναντι στο διαφορετικό ή το δύσκολο...

Πάμε για ποτάκια...και βουρ στα γκομενάκια!

O tempora...