Παρασκευή, 15 Νοεμβρίου 2013

Ανάρτηση 171/2013 [έκτακτη, σύντομη, Κληριδική, μεταθανάτια, κριτική] - Δυο λόγια για τον Γλαύκο Κληρίδη με αφορμή τον θάνατο του - υπηρέτησε την τάξη και την παράταξη του...


Δυο κουβέντες [ΜΟΝΟ] θα ‘θελα να πω για τον πολιτικό [και για δύο πενταετίες Πρόεδρο της Δημοκρατίας] Γλαύκο Κληρίδη, ο οποίος σήμερα αποδήμησε εις Κύριο πλήρης ημερών... Προσωπικά ΔΕΝ νοιώθω ούτε συγκλονισμένος, ούτε και συντετριμμένος, αλλά και ούτε και θλίψη. Όχι γιατί είμαι αναίσθητος, αλλά αναμενόμενος ήταν ο θάνατος του. Ο άνθρωπος ήταν ήδη [περίπου] 95 χρονών! Εξ άλλου τόσοι και τόσοι άνθρωποι πεθαίνουν κάθε μέρα, αρκετοί μάλιστα πολύ νεώτεροι. Οι πλείστοι απ’ αυτούς χάνουν τη ζωή τους αναπάντεχα κι αδίκως... [Πριν λίγες μέρες ένας στρατιώτης που υπηρετούσε τη θητεία του στη “Εθνική” Φρουρά αυτοκτόνησε]...

Εμείς, εδώ στο Blog, ΔΕΝ θα τού πλέξουμε [φυσικά] το εγκώμιο. Δεν θα πούμε το κοινότοπο «ήταν καλός ο μακαρίτης», γιατί δεν βλέπουμε προς ποια κατεύθυνση θα μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό. Οι ομοϊδεάτες και συνοδοιπόροι του θα πουν ότι υπηρέτησε την πατρίδα και τον ελληνισμό. Για να το λένε, προφανώς και θα το έκανε, αλλά μέσα στα πλαίσια της δικής του/τους κοσμοθεώρησης.  
Βασικά ο Γλαύκος Κληρίδης, παλινδρομώντας μεταξύ αστικού φιλελευθερισμού και συντηρητισμού/εθνικισμού υπηρέτησε την αστική τάξη [την οικονομική και πολιτική ελίτ του τόπου] και τα συμφέροντα της, τη παράταξη του [την εν πολλοίς περιπεσούσα Δεξιά της Κύπρου] και τους πολιτικούς κι άλλους σχεδιασμούς, σκοπούς και στοχεύσεις των Δυτικών για την Κύπρο. Παρά το φιλελεύθερο και κοσμοπολίτικο του προφίλ [που αρεσκόταν να παρουσιάζει και που πολλοί θα βγουν να το υπερτονίσουν], εν τούτοις ΠΟΤΕ ΔΕΝ κατάφερε να απεγκλωβιστεί/ απογαλακτιστεί από τα “εθνικά” “οράματα” [βλέπε σύνδρομα] του ελληνισμού και τις εθνικιστικές μεγαλόστομες φανφάρες [το περιλάλητο «την πατρίδα ουκ ελάττω παραδώσω» είναι δικό του].  Ο αντικομμουνισμός όπως και η ίντριγκα δεν εξέλειπαν από τη πολιτική του ζωή...  [Γνωστή είναι η απόκρυψη από μέρους του της μυστικής συμφωνίας που ο ίδιος έκαμε με το Ντενκτάς και του παρέδωσε πρώτος τις προτάσεις της ελληνοκυπριακής πλευράς το 1976 εν άγνοια του Μακαρίου].
Παρά τον λεγόμενο ρεαλισμό του και την αποδοχή από μέρους του της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδία δεν κατάφερε να πείσει ούτε το Κόμμα του [τον ΔΗΣΥ] για την αναγκαιότητα της. Οι αντιφατικότητες στην πολιτική του για το κυπριακό πάμπολλες:
-   Για χάρη της διασφάλισης της στήριξης του ΔΗΚΟ στις εκλογές του 1993 αποκήρυξε και έθαψε τις ιδέες Γκάλι κι ό,τι άλλο πέτυχε μέχρι τότε ο Πρόεδρος Βασιλείου. [Η όποια σύγκριση με το θάψιμο των συγκλίσεων Χριστόφια - Ταλάτ από το πνευματικό του τεκνό, τον Νίκαρο, -και πάλι για χάριν του ΔΗΚΟ- προφανώς και δεν είναι τυχαία],
-   Η ηφαιστειολογία [με την Κύπρο να μετατρέπεται σ’ ένα ενεργό ηφαίστειο] και η πυραυλολογία [με τους περιβόητους S300 που θα μπορούσαν να κτυπήσουν και μέσα στην Τουρκία, αλλά τελικά κατέληξαν στην Κρήτη , όπως και η στήριξη ή έστω η πολιτική ανοχή που επέδειξε για τη Πορεία των Μοτοσικλετιστών τον Αύγουστο του 1996, αποτελούν χαρακτηριστικά παραδείγματα λαϊκισμού, ατολμίας,  πολιτικαντισμού και εθνικιστικών εξάρσεων...    

Οι παλινδρομήσεις όμως, δεν χαρακτήριζαν μόνο την πολιτική του ζωή, αλλά και την κοινωνική του. Παρά τον φιλελευθερισμό με τον οποίο συχνά τον πιστώνουν οι υποστηριχτές του, δεν εξέλειπαν από τη ζωή του ούτε και τα φαινόμενα συντηρητισμού. Λόγου χάριν, μόλις εξελέγη Πρόεδρος της Δημοκρατίας τον Φεβράρη του 1993 [και για να ξεπληρώσει και την προεκλογική στήριξη που του έδωσε ο τότε Αρχιεπίσκοπος Χρυσόστομος Α΄], προχώρησε και έκαμε, με την ινδικής καταγωγής σύζυγο του Λίλα, [στην εκκλησία, «σαν καλοί χριστιανοί» - όπως έλεγε] και θρησκευτικό γάμο, μετά από πολλά χρόνια πολιτικού γάμου. Η σύζυγος του μάλιστα βαφτίστηκε πρώτα χριστιανή, [λέμε τώρα]!

Αυτά τα λίγα, ως αποχαιρετισμός στον Γλαύκο Κληρίδη! Έτσι για να μην ξεχνούμε τί και ποιους τελικά εκπροσωπούν και υπηρετούν οι αστοί πολιτικοί...  

Anef_Oriwn
[κρίνοντας και μεταθανάτια τον πολιτικό Κληρίδη]
Παρασκευή 15/11/2013 

47 σχόλια:

Aceras Anthropophorum είπε...

Προσυπογράφω.

ο πολιτικός που ήξερε τι ήθελε λαλούν τα μέσα (τους)

αν εν αλήθκεια, σημαίνει ότι για το κυπριακόν δεν φτάνει να ξέρεις τι θέλεις για να μπορέσεις να κάμεις κάτι, πέρα που το να συνομιλάς, ώσπου να εδραιωθεί η διχοτόμιση χωρίς τζιουνούρκον πόλεμο τζιαι χωρίς να είσαι εσύ που την υπόγραψες.

Woofis είπε...

Άλλον να κρίνεις κάποιον (μεταθάνατον ή οϊ) τζιαι άλλον να μεν γυρίζει η γλώσσα σου να πεις μισόν καλόν λόον. Δοκίμασ'το, γίνεσαι πιο large έτσι...

Απόλλωνας είπε...

Δεν είναι εύκολο να σχολιάζεις κριτικά ένα νεκρό, αλλά επειδή από χθές ακούμε απίστευτες υπερβολές, νοιώθω κι εγώ την ανάγκη να κάνω κάποια σχόλια, πέραν των όσων αναφέρατε με τα οποία συμφωνώ.

Την εποχή που η Κύπρος συγκλονιζόταν από την τρομοκρατική δράση της ΕΟΚΑ Β και το νόμιμο κράτος αντέδρασε με τη δημιουργία του Εφεδρικού, ο μακαρίτης δοκίμασε κάποια στιγμή να το παίξει επιτήδειος ουδέτερος, μιλώντας για βία και αντιβία.
Το 1976, μετά τη ρήξη των σχέσεων του με το Μακάριο, προκειμένου να επιβιώσει πολιτικά δεν δίστασε να στεγάσει στο νεοϊδρυθέν κόμμα του τους πραξικοπηματίες, που μέχρι τότε είχαν λουφάξει στις τρύπες τους λόγω της λαϊκής κατακραυγής εναντίον τους. Αυτή η πολιτική του πράξη ήταν η έναρξη της εκστρατείας «για το πραξικόπημα φταίνε όλοι οι άλλοι εκτός από εκείνους που το έκαναν» που ακολούθησε και θα τον στιγματίζει για πάντα.

Ο Καρεκλάς σήμερα είπε ότι ήταν ο μόνος πολιτικός που δεν τα έβαλε ποτέ με τους δημοσιογράφους. Μα πότε του δώσατε αφορμή Καρεκλάκο μου για να τα βάλει μαζί σας; Μήπως στις προεκλογικές περιόδους του 93 και του 98 που συναγωνίζεστο ποιος θα του κάνει την πιο βολική ερώτηση-πάσα; Ή μήπως κατά τη διάρκεια της προεδρίας του που κάνατε ότι ακριβώς κάνετε και επί παρούσας κυβέρνησης; Εδώ μέχρι και ο «Φιλελεύθερος», που δεν έμεινε υποστηρικτής του σχεδίου Ανάν που δεν επιχείρησε να τον εξοντώσει ηθικά και πολιτικά, δεν βρήκε ποτέ μια λέξη να αρθρώσει εναντίον εκείνου που το έφερε.

Και μένω ως εδώ γιατί μου έρχονται πολλά στο μυαλό και θα μακρηγορήσω.

Woofis
όταν κάτι είναι γκρίζο και όλοι μιλούν για την άσπρη του πτυχή είσαι υποχρεωμένος για σκοπούς τάξης να μιλήσεις για τη μαύρη.

Ανώνυμος είπε...

Έθαψεν αλλόναν ο Μητσοτάκης. Έμεινεν του μόνο ο "Τούτος" τζιε ποσπάζεται. Εκτός αν βάλουμεν τζιε τον Λέλλον μεσ' την παρέαν οπότε μεινίσκουν του θκυο αντάτζια.

Ανώνυμος είπε...

Δαμέ του Χριστόφκια τζι εγύρισεν το η γλώσσα του τζι είπεν καλές κουβέντες για τον Κληρίδη. Η δική σου εν γυρίζει...

Αιώνια αδικημένοι τζαι κατατρεγμένοι! Εφάετε τζαι την ΑΕΛ...

Ανώνυμος είπε...

Εψες οπως επινα το κρασι μου, ερωτησεν ενας για τον Κληριδη..
λαλω του
"ηταν καλο πλασμα αλλα σαν πολιτικος εκαμε το ψεμα τροπο επιβιωσης..
αλλα ελαλεν αλλα εκαμνε..
μπορει να ηταν τζαι η εποχη..μπορει ο περιγυρος..μπορει ετσι να εκαταλαβαινε την πολιτικη..
παντως εισιεν καλες προθεσεις.."
Τζαι οπως τζαι να εσιει εν εδεχτηκεν να γινει προεδρος του πραξικοπηματος..
Οποτε ημουν τζαι στην φαση να γραψω κατι θετικο - αλλα στο κλιμα του Κληριδη σαν ατομου..με το χιουμορ του..
Αλλα αμα ειδα τον τιτλο του Φιλελευθερου σημερα για τον "μεγαλο ηγετη" με δυσκολια εσυγκατηθηκα να μεν σκασω ενα τρανταχτο γελιο πρωιν ξημερωμα στο περιπτερο..
Μεγαλος ηγετης, ενα πραμα - Προεδρος Μαο..
Τι να πεις;..
Αθανατο κυπριακο κιτς..ποτε ειχαν σημασια οι λεξεις, για να αποκτησουν τωρα;
Αλλα τζαι ο φιλελευθερος με τες κορωνες του 2004;
Ολα τα νουμερα κερδιζουν..
Εγω νομιζω παντως οτι υποσυνειδητα ο τιτλος του φιλελευθερου εταιρκαζεν με τον κ. Γλαυκο..
αποχαιρετισμος με ανεκδοτο..

Υστερα σαν να ειδα τζαι ανακοινωση [αν δεν καμνω λαθος] οσων εμιλουσαν καποτε για μεταπραξικοπημα, να συρνουν αναλογο κιτς..
Οποτε..
Παντως σαν να ακουσα τον Στυλιανιδη να προσπαθει να ηρεμησει τον κατεβατο των κλισε που εμφανιζονται στις "περιστασεις"..
Κατι ειπε για υπερβολες..
Ως γεγονος..

Εν μπορεις να μιλησεις σοβαρα σε ετσι κλιμα..
Εξακολουθω να πιστευκω οτι πρεπει να αξιολογηθει με τις προθεσεις τζαι την εποχη..
Ιδιαιτερα το ποιαν δεξια αναλαβεν την δεκαετια του 1970..
Τζαι στες αποχρωσεις θα μπουν τζαι τα δυσκολα...που τους 62 μεχρι τον "Ακη" του 98 τζαι το ολον τοτε..
Εξερεν πολλα τζαι εν εκαμεν επισης..

Αλλα εν του αξιζει κατζια..η εν μου φκαινει...
Επροσπαθησεν σε δυσκολες συνθηκες..
Αγιος εν ηταν,
αποβαλαν τον που το σχολιο για καλους λογους,
εβολευτηκεν γενικως,
εκαταλαβαινε το σωστο αλλα εν ερισκαρεν ιδιαιτερα,
εισιεν χιουμορ, τζαι αρεσκεν του η ζιβανια..

Αλλα παλε να αξιολογησεις αμα κατσει το κιτς..
τζαι στο πλαισιο του..σε ποιους εμιλαν, με ποιους εισιεν να καμει,
τζαι ιντα επιλογες εισιεν τζαι εκαμεν..
Τζαι ιτα που εγινετουν γυρον..

Ατε τζαι η ζιβανια τζαι η κουβεντα του για την κυπριακη σημαια [παρα το οτι αποδειχτηκεν λαθος - τζαι με δικην του ευθυνη] μπορει να ηταν το ενδιαφερον βαθος που εκρυφκεν η πολιτικη..
η το τι επροσπαθεν να δειξει το χιουμορ..
[διοτι οντως να σε εκτιμα ο καρεκλας εν τζαι νακκον..
ελπιζεις οι ιστορικοι να θεωρησουν οτι εν σε εκαταλαβεν]

ο.π.

Aceras Anthropophorum είπε...

Ναι Γούφη. Σε μιαν νεκρόφιλην χώρα που λατρεύει τα αγάλματα, υποδέχεται τες νεκροκεφαλές με τιμές αρχηγού κράτους, που στέκει ουρές ωρών να προσκυνήσει κόκκαλα που τα εβαφτίσαν άγια, που ονομάζει τες λεωφόρους της με τα ονόματα πεθαμμένων πρώην αρχηγών κομμάτων, το να μιλήσεις κριτικά τζιαι με πολιτικούς όρους για τον αρχηγόν της δεξιάς που κόφκει μόνη της τζιαι ράφκει σήμερα στην εξουσίαν θεωρείται ότι βρίζεις τα Άγια.

Θα δούμε ότι ρεζιλλίκκια δεν είδαμεν εδώ τζιαι τζιαιρόν σε μιαν χώραν που η άρχουσα ελίτ της την εκαταδίκασεν στο στάτους της επαρχίας, όπου οι πεφωτισμένοι της οραματίζουνται να μοιάσουν άλλοι με δευτέρας κατηγορίας καλαμαράες, άλλοι με τρίτης κατηγορίας εγγλέζους.

Μες το φρενοκομείον του παραλόγου, ο γέρος που εν να θάψουν αύριον με τιμές εν ενεργεία προέδρου, άκου εν ενεργεία προέδρου, ήταν ένας Κυπραίος που αρνήθην την υπόστασην του χωρκατουθκιού που εκατέβην η οικογένεια του στην Χώραν να επιβιώσει, (εκράτησεν την ζιβανίαν για μασκότταν όμως Ά!!) τζιαι έπαιξεν μεταξύ των δύο εναλλακτικών μοντέλλων του Κυπραίου αρκόντου, και "ελληνικόν έθνος", καί "άξιος απόγονος του αποικιοκράτη αγγλοσάξονα Λόρδου με MA στα νομικά".

Θα γεμώσει ο τόπος πλατείες Γλαύκου Κληρίδη τωρά, η πλατεία Ελευθερίας θα γινεί Πλατεία Γλάυκου Κληρίδη, η Λεοφόρος Κένεττι, οι Φοινικούδες, ακόμα τζιαι χωρκά ολόκληρα, η Βυζατζιά (ΒΥΖΑΚΙΑ), τα Λατσιά (ΛΑΚΚΙΑ), η Aναφωτία (ΑΝΑΦΩΤΙΔΑ), To Μαρί, τζιαι άλλα χωρκά με ξημαρισμένα ονόματα, η Αλυτζιή, η Ελληνική Οδός Λευκωσίας Λεμεσού, το γεροκομείον της Πάχνας, το Στάδιον του Αποέλ, όλα θα γινούν Ελληνικές Πλατείες, Χωριά, Λίμνες, Ποταμοί, νοσοκομεία, γεροκομεία, Γλαύκου Κληρίδη.

Πιο κερδοφόραν δραστηριότηταν που την νεκροφιλίαν δεν έχει στην χώραν που προσκυνά τα λείψανα

Θα έρτουν σε πολλαπλούς οργασμούς οι απανταχού της Κύπρου νεκρόφιλοι τες επόμενες ημέρες, με την τηλεόρασην να δείχνει σε απευθείας μετάδοσην τες νεκαλίστρες.

Woofis είπε...

Aceras ότι τζιαι να λαλούμεν εμείς δαμέσα τζιαι παντού ποσώς κόφτουν τον πρόσφατα αποχωρήσανταν, αφορούν καθαρά εμάς που εμείναμεν πίσω. Τζιαι εμέναν το σχόλιον μου, παρόλον που μιαν προκατάλειψην υπέρ του Γλαύκου εμπεριέχει την, ήταν επικριτικόν στο ύφος τζιαι το περιεχόμενον της συγκεκριμένης ανάρτησης του Άνεφ. Έναν πράμαν η νεκροφιλία τζιαι η προσωπολατρεία τζιαι το κιτς όπως λαλεί ο φίλος πιο πάνω τζιαι άλλον η μονόπλευρη, πολιτική αντιμετώπιση κάποιου που μόλις επέθανεν. Εν τζιαι πέθανεν ο κυπριακός μικροαστισμός, επέθανεν ο Γλαύκος Κληρίδης. Εν κοστίζει τίποτε να πεις κάτι θετικόν, εκτός τζιαι αν η εμπαθεια σου εμποδίζει σε να το εντοπίσεις.
Κοινώς, αν κάποιον εν τον εκτιμάς, πολιτικά ή άλλωσπως, απλά μεν ασχοληθείς μαζίν του. Μεν τον επικρίνεις τζιόλις. Εκτός τζιαι αν σου αρέσκουν κάτι τέθκοια:

http://www.youtube.com/watch?v=ixYq_Del8kw

Anef_Oriwn είπε...

ο.π.,

Οι κριτικές τοποθετήσεις μου εν πολιτικές τζιαι καθόλου θέμα «κατζιήας». Στην πολιτική τα ζητήματα δεν μπορούμε να τα εξετάζουμε μανιχαϊστικά...

Επίσης [και απευθύνομαι κυρίως στον Woofis], στην πολιτική και δη όταν έχουμε να κάνουμε με ταξικούς πολιτικούς μας αντιπάλους [η ταξική ειρήνη είναι φρούτο εποχιακό!] ΔΕΝ υπάρχουν περιθώρια για largesse… Στο κυρίως κείμενο της ανάρτησης μου κρίνω τον πολιτικό Κληρίδη και τις πολιτικές του πράξεις. “Ο αποθανών δεδικαίωται από των αμαρτιών του” ανήκει στη σφαίρα της χριστιανικής μεταφυσικής και ηθικής και της αγιογραφίας. Εγώ δεν ασχολούμαι με τέτοια σπορ... [Περί αγίων και εθναρχών δες και τα δύο τελευταία posts της Disdaimonaς στα links http://disdaimona.blogspot.com/2013/11/to_16.html και http://disdaimona.blogspot.com/2013/11/blog-post_16.html]...
Τώρα αν ο Κληρίδης ήταν καλός άνθρωπος και είχε και χιούμορ και χαμογελούσε και έλεγε και ανέκδοτα και κερνούσε και το Υπουργικό του Συμβουλιο λαόν ξυδκιάν αυγουστιάτικα, έτερον εκάτερον! Εγώ [όπως προείπα] τον κρίνω πολιτικά και προπάντων ταξικά έστω και αν ΕΣΕΝΑ δεν ΣΟΥ αρέσει ή δεν αποδέχεσαι αυτό τον όρο. Το κύριο ερώτημα που πρέπει να απαντήσουμε είναι ποιους, πολιτικά υπηρέτησε... Τα περί της προσφοράς υπηρεσιών προς την πατρίδα και του έθνος εγώ τ’ ακούω βερεσέ!
Στο σχετικό με τον θάνατο του Κληρίδη post σου στο δικό σου blog [link: http://woofisarfkai.blogspot.com/2013/11/blog-post_16.html] βασικά ασχολείσαι με την ανθρώπινη πτυχή του Κληρίδη, όμως διερωτήθηκες καμιά φορά ποιες είναι και οι δικές του ευθύνες για τη «εθνικιστική τζιαι ιδεολογικοταξική διχόνοια που [...] δέρνει [τον τόπο] έshιει τόσες δεκαετίες...»;

Και για να μεν νομίζεις Woofis ότι είναι «μονόπλευρος» και δογματικός, θα τού αναγνωρίσω δυο πράματα:
1. Πρώτον, το ό,τι επλάσαρε τη ζιβανία! Δυστυχώς όμως, σήμερα εν πιο ακριβή του το ουίσκι. Και
2. Δεύτερον, την επιθυμία του να μην τον βάλουν στον αναπνευστήρα. Όπως λέγεται είχε ζητήσει από φίλους και συνεργάτες του «όταν έρθει η ώρα, να αφήσουν τη φύση μόνη της»... Και μίλησε για «φύση» κι όχι για Θεούς!

Και δεν μ’ αρέσει να σιωπώ μπροστά στις υπερβολές, ή/και να καταπίνω τον κάμηλο, αλλά να διυλίζω τον κώνωπα!

Ανώνυμος είπε...

Επιτρέπεται να συνδέουμε την ανθρωπιά κάποιου πολιτικού με την πολιτική του μόνο αν αυτός είναι κομμουνιστής. Με άλλα λόγια αν δεν υπηρετείς την εργατική τάξη και τα φτωχά λαικά στρώματα τότε πως μπορεί να έχεις ανθρωπιά στην πολιτική σου? Ο διαχωρισμός του ανθρώπου Κληρίδη και κάθε Κληρίδη με τον πολιτικό Κληρίδη ή Μαρκίδη είναι απατηλός και αστικοταξικοποιημένος. Δεν υπάρχουν πολλοί Κληρίδιδες αλλά ένας που υπηρέτησε καθαρά και ξάστερα την αστική κυριαρχία έναντι της εργατικής τάξης. Αν αυτό είναι ανθρωπιά τότε αλλάζει το πράμα.

Fristuti

Ανώνυμος είπε...

Αντί για σταυρό πας το μνήμα, βάρτε του ένα S300...

Anef_Oriwn είπε...

Fristuti,

Τούτη τη φορά ΔΕΝ θα διαφωνήσω ποσώς μαζί ΣΟΥ! Ο άνθρωπος ΔΕΝ μπορεί να έχει πολλαπλές προσωπικότητες... Το ζήτημα είναι πώς πείθεις ένα δεξιό εργαζόμενος ότι η ανθρωπιά ή/και η καλοσύνη του οποιουδήποτε δεξιού πολιτικού είναι αντιφατική [σε σχέση με την κοσμοθεωρία που υπηρετεί] και επιφανειακή, άρα και επίπλαστη και πολλές φορές και υποκριτική...

Σολιάτης είπε...

Φίλε Παράλειψες να γράψεις για την απόφαση του Κληρίδη να στεγάσει στον συναγερμό και έτσι να πολιτικοποιήσει τους πραξικοπηματίες. Με αποτέλεσμα αυτοί να αναλάβουν πολιτικά αξιώματα, ( και τέλος να μας κυβερνούν) αντί να τιμωρηθούν και ασφαλώς χωρίς κανένας να μετανιώσει για το έγκλημα που διέπραξαν.

Woofis είπε...

Αγαπητέ Σολιάτη, αν θκιαβάσεις το βιβλίο του Ζιαρτίδη διά μιαν πολλά ενδιαφέρουσαν ερμηνείαν του γιατί ο Κληρίδης έκαμεν ότι έκαμεν με τους "πραξικοπηματίες" (διότι ένα μέρος τους ήταν μεν αλλά πολλοί άλλοι ήταν της πάλαι ποτέ "ενωτικής" παράταξης τζιαι φυσικά δεν σημαίνει αυτομάτως ότι εσυμμετείχαν στοπ πραξικόπημαν).
Τζιαι φυσικά αν κατηγορείς τον Κληρίδην για τούτον, τι πρέπει να πούμεν για τονμ "κλάδον ελαίας" του "εθνάρχη";
Κάμνει μου φοβερήν εντύπωσην πως επεταχτήκαν έξω που το ΑΚΕΛ γνήσιοι κομμουνιστές όπως ο Ζιαρτίδης, τζιαι μετά εγίναν sympathizers του Γλαύκου. Θεωρώ το εξόχως υπέρ του εκλιπόντως.
Άνεφ με την απάντηση σου, έστω τζιαι σφιγμένα, εκάλυψες με τζιαι επρόσθεσες όντως λλίην αθρωπιάν στην ψυχρά πολιτική σου ανάρτηση.
Τζιαι φυσικά διαφωνώ πλήρως μαζί σου ότι λόγω ιδεολογίας κάποιος εν δύναται να εν καλός άθρωπος ή ότι εν "αντιφατική" η καλωσύνη του...

Aceras Anthropophorum είπε...

Μου αρέσουν οι ψυχρές πολιτικές αναλύσεις σε αυτήν τη ψυχρήν πολιτικήν συγκυρίαν.

Aceras Anthropophorum είπε...

Εσύναξεν τζιαι ο Σαρκοζής καμιάν δεκαρκάν ματαιόδοξους αριστερούς τζιαι έδωκεν τους έναν υπουργικόν σουννουνάριν για να πουλήσει πνεύμαν αννοιχτοσύνης τζιαι ιδίως το "δεν έχει πλέον ιδεολογίες, όλα εγινήκαν έναν".

Έτο. Υποστηρίξαν κάποιοι αριστεροί τον Κληρίδην για το Κυπριακόν. Έλυσεν το;

Anef_Oriwn είπε...

Woofis,

Αντιπαρέρχομαι πολλά και διάφορα [δεν θεωρώ πλέον απαραίτητο να καταπιάνομαι λεπτομερώς με κάθε τι], όμως μπορείς τουλάχιστον να ΜΟΥ/ΜΑΣ αναλύσεις τι θες να πεις με το «γνήσιοι κομμουνιστές όπως ο Ζιαρτίδης»;

Ανώνυμος είπε...

Άνεφ, εν καλό το κείμενο σου. καταλαμβαίνω ότι επροχώρησεν ο διάλογος αλλά παραθέτω τες σκέψεις μου για τον θάνατο του Κληρίδη πιο κάτω:

1. Καμία χώρα δεν έχει ένα ή μερικούς ηγέτες. Η ιστορία είναι μεγάλη. Ακόμα και οι πλείστες αποφάσεις του κάθε ηγέτη αντηχούν ένα πλέγμα παραγόντων πολύ μεγαλύτερο από τον ίδιο τον ηγέτη. Οι αρχηγοί κράτους πιο συχνά ποδηγετούνται από δομικά συμφέροντα, ή ισορροπούν ανάμεσα σε ρεύματα, παρά λειτουργούν αυτόνομα.

2. Κανένας ηγέτης δεν υπηρετεί ολόκληρο τον λαό μιας χώρας, διότι όλες οι χώρες είναι εσωτερικά διαιρεμένες σε κοινωνικό, ιδεολογικό, πολιτικό, οικονομικό και πολιτιστικό επίπεδο.

3. Κανένας πολιτικός της δεξιάς δεν ήταν 'άνθρωπος του λαού', υπό την έννοια του ότι τα πιστεύω του αγνοούσαν τις οικονομικές και πολιτικές ελίτ.

4. Φαντάζομαι ότι είναι σχετικά εύκολο για γόνους οικογενειών να γίνουν ηγέτες σε συνθήκες φτώχιας και κατά βάση μή-δημοκρατικές.

5. Κανένα πολιτικό ζώο δεν είναι εντελώς ανιδιοτελές.

6. Συνήθως 'απέραντη θλίψη' δεν συναντάται όταν πεθάνει κάποιος με γεμάτη ζωή σε πολύ προχωρημένη ηλικία και χωρίς να βασανιστεί πολύ στα τελευταία του. Συνήθως αυτή την ένταση θλίψης την νιώθουν κάποιοι όταν χαθεί ένας νέος, που δεν έζησε γεμάτη ζωή, όπως χάνονται πολλοί τέτοιοι καθημερινά, το ίδιο Κύπριοι με τους ηγέτες τους. Όπως χάνονται χιλιάδες μετανάστες καθημερινά, το ίδιο άνθρωποι με τους ηγέτες της χώρας στην οποία μεταναστεύουν.

7. Η κινηματογράφηση των τελευταίων στιγμών κάποιου ανθρώπου (όποιουδήποτε και έστω απ'έξω από την κλινική) και η μαζική παρακολούθηση της πορείας που παίρνει κάποιος προς τον θάνατο, είναι στην καλύτερη περίπτωση ασέβεια προς την οικογένεια του θανόντα.

8. Ο θάνατος κάθε πολιτικού ακολουθείται από πολιτικό μάρκετινγκ. Από κόμματα, βουλευτές και άλλους επίδοξους (τόσο της δεξιάς, όσο και της αριστεράς).

9. Το ότι τον θάνατο ενός ανθρώπου που θεωρείται σημαντικός για την πρόσφατη ιστορίας μιας χώρας ακολουθούν σύμβολα, συνθήματα, αφορισμοί και γενικότερα μάρκετινγκ, αλλά ποτέ ουσιαστική και δημόσια συζήτηση για την πολιτική του, αποτελεί ένδειξη του ότι, όπως είπε και ο ίδιος, ζούμε σε Μπανανία.

Γιώργος

ΑΝΕΡΑΔΑ είπε...

Καλησπερα.Διαβασα πολυ αποψε .Ακουσα και το τραγουδι του Κατ Στνς.ΘυμηθηκαΠρέπει πάντα να υπερβάλεις λίγο για να γίνεις πιστευτός.

Anef_Oriwn είπε...

ΑΝΕΡΑΔΑ,

Δεν κατάλαβα σε τι αναφέρεσαι όταν λες πως «Πρέπει πάντα να υπερβάλεις λίγο για να γίνεις πιστευτός», στον Έρωτα και το τραγούδι του Cat Stevens [της προηγούμενης ανάρτησης μου] ή στις υπερβολές των υμνωδών του Γλαύκου Κληρίδη μέσα από τις οποίες επιδιώκουν «να γίνουν πιστευτοί» στην προσπάθεια τους να τον παρουσιάσουν ως τον «Μεγάλο Ηγέτη»;

Anef_Oriwn είπε...

Με τις υπερβολές γύρω από τον Γλαύκο Κληρίδη ασχολείται σήμερα σε σχετική ανάρτηση του και ο Μιχάλης Μιχαήλ στο “Παντός Καιρού” Blog του – θα τη βρείτε στο link http://mihalismihail.blogspot.com/2013/11/blog-post_16.html
Εγώ στις υπερβολές που είδα και άκουσα θα ‘θελα να σημειώσω και τον τίτλο “Παγκόσμιος Συγκλονισμός”(!) [για το θάνατο του Γλαύκου Κληρίδη] που αναγραφόταν στις οθόνες των τηλεοράσεων ψες στις ειδήσεις, αν δεν κάνω λάθος του “Μέγα”...
Παράλληλα [για λόγους ιστορίας] θα ‘θελα να παρουσιάσω πως οι χτεσινές εφημερίδες παρουσίασαν μέσα από τους πρωτοσέλιδους τίτλους τους τον θάνατο του Γλαύκου Κληρίδη. Κι εκεί να δείτε υπερβολή, αλλά και υποκρισία...
Κατανοητοί [σε κάποιο βαθμό λόγω πολιτικών σχέσεων, συνδέσεων και διαπλοκών] οι τίτλοι του “Πολίτη” [“ΕΦΥΓΕ Ο ΗΓΕΤΗΣ που ήξερε τι ήθελε” – αλήθεια τι ήθελε;] και της “Αλήθειας” [“Ο μεγάλος ηγέτης πέρασε στην αιωνιότητα”], αλλά ο τίτλος του “Φιλελευθέρου”, “Έφυγε ένας μεγάλος ηγέτης” ήταν και γλείφτικος και υποκριτικός(!), κατι που επισημαίνει και ο ο.π. [ό(πως) π(αλιά);] πιο πάνω. Η “Χαραυγή” περιορίστηκε στο “Έφυγε ο Γλαύκος Κληρίδης”, ενώ η “Σημερινή” μίλησε για “Ραντεβού με την Ιστορία”...

Anef_Oriwn είπε...

Γιώργο,
Σε χαιρετώ και σε καλωσορίζω στο απάχικο μου!

Με το γενικό πνεύμα που διέπει τις σκέψεις και τοποθετήσεις ΣΟΥ δεν θα διαφωνούσα, όμως θα ‘θελα να σχολιάσω μερικά επιμέρους σημεία...

1. Στο σημείο 2. της παρέμβασης σου ορθά λες πως «όλες οι χώρες είναι εσωτερικά διαιρεμένες σε κοινωνικό, ιδεολογικό, πολιτικό, οικονομικό και πολιτιστικό επίπεδο»… Παρέλειψες ή ξέχασες το «ταξικό επίπεδο». Ίσως όμως να το εννοείς με το «κοινωνικό», αλλά ας μην φοβ΄πομαστε τη λέξη «ταξικο»… Προσωπικά πιστεύω ότι αυτό καθορίζει και όλα τα υπόλοιπα. Γιατί όπως περίπου είπε και ο Μαρξ το κοινωνικοοικονομικό μας status καθορίζει και την κοινωνική μας συνείδηση. Και είναι ενδιαφέρον να δούμε πως οι κύριοι αστοί πολιτικοί ηγέτες συμπεριλαμβανομένου και του Κληρίδη [ή και του Βασιλείου] ή τα φτωχόπαιδα που έγιναν αστοί [όπως ο Αυκορίτης Χριστόδουλος Χριστοδούλου] λειτούργησαν σε δεδομένες στιγμές ταξικά [ας πούμεν ο Βασιλείου ο συνομιλητής για την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση], ή/και για την εδραίωση των δεξιών κατεστημένων την Κύπρο και του βαθέως κράτους της Δεξιάς. Και σίγουρα ο Κληρίδης δεν είναι άμοιρος ευθυνών...

2. Θέλω να σταθώ στο σημείο 6. και να τονίσω τα όσα γράφεις εκεί. Συμφωνώ και επαυξάνω! Ο θάνατος του Κληρίδη ήταν αναμενόμενος όπως ήταν αναμενόμενος και ο θάνατος [σε ηλικία 98 χρονών] του Κυριάκου Χρίστου, ιστορικού στελέχους του ΑΚΕΛ. Γι’ αυτό και τα περί «συγκλονισμού» και «απέραντης θλίψης» εν κουβέντες παραπάνω.

3. Τέλος, να σημειώσω ότι συμφωνώ και με την τοποθέτηση σου ότι «ο θάνατος κάθε πολιτικού ακολουθείται από πολιτικό μάρκετινγκ», αλλά κι αυτό έχει τους ταξικούς συμβολισμούς του.

Ανώνυμος είπε...

επιστροφη τζαι συνεχεια σχολιων
για τις αντιφασεις του κ. Γλαυκου
τζαι τον διαχωρισμο της ταξικης που την προσωπικη διασταση ενος πολιτικου..
[αρεσεν μου η ερμηνεια των αρχικων ο.π.]

Οι εφημεριδες συνεχιζουν το κιτς..
Ο φιλελευθερος εσιει το "οραμα" του κληριδη "υποθηκη" λαλει..
Καλα εχαθηκεν τζαι το αισθημα του χιουμορ;
Αν υπηρχεν ενα "οραμα" στον κ. Γλαυκο ηταν η λυση του κυπριακου..
Τζαι ο αθρωπος επροσπαθησεν τζαι εκωδικοποιησεν την στο σχεδιο Αναν..
καλως η κακως..
Μαλιστα εδεχτηκεν [γιατι θα βαρει παντα στην μνημη του σαν φιλελευθερου οτι εσυμμετειχε τζιαμαι] να συμμετασχει σε τζηνη την παρωδια εκλογων του 1998
[του "ευχαριστω για ολα Ακη", των Σ300 ... κλπ]
τζαι μετα αφηκεν την διακυβερνηση τελεια στον αυτοματο πιλοτο
[για να μεν πουμε οτι εθωρεν τζαι εν εκαμνε τιποτε]..οποτε εφτασαμεν τζαι το χρηματιστηριο κλπ..
τζαι τουτα ουλλα για να διαπραγματευτει το κυπριακο..
Εφερεν το σχεδιο Αναν,
το οποιο με οσα εσυνοδευκαν την προεδρια κληριδη απορριφτηκεν συντριπτικα [για μεν παραξηγουμαστεν εγω εψηφισα υπερ - αλλα εκαταλαβαινα οτι με ετσι βαρος διαφθορας που τα προηγουμενα χρονια ατε να αποδειξεις οτι δεν ειναι ελεφαντας]..

Οποτε ποιον οραμα γυρευκει ο Φιλελευθερος - ο οποιος αναλογος σημερα;
Μακαρι να δει το φως της λυσης δηλαδη, αλλα νομιζω τουτα [οι αντιφασεις, τα λογια του αερα κλπ] εν συμπτωματα του βασικου προβληματος της πολιτικης του κ. Γλαυκου,
που δυστυχως εν αναγκη να αναφερεται τζαι τωρα, διοτι εν γελοιο να μιλουμε για "σοφια" η "τολμη",
απεναντι σε οτι εχουμε σαν πολιτικη που οδηγησε στο προβλημα..
Διοτι ο κατα τα αλλα συμπαθης τζαι με καλες προθεσεις κ. Γλαυκος,
εκφραζε απολυτα την ευρυτερη αντιφαση που εχαρακτηριζεν [τζαι εν μερει ακομα χαρακτηριζει] την πολιτικη ελιτ
αναμεσα στο τι επιστευκεν/ελαλεν ιδιωτικα τζαι τι εκαμνε δημοσια..
Τζαι τουτο κουβαλα ευθυνες τζαι για το 74,
τζαι για τα οσα αφησεν πισω της η δεκαετια του..
Διοτι αμα διαπραγματευκεσαι για το σχεδιο Αναν τζαι εσιεις ξεκινησει με την υποθεση των 62 τζαι την κλαιρη,
εν πολλα πραματα που καμνεις οτι εν θωρεις..
τζαι εν να ερτουν να σε εβρουν..
το οτι τζαι οι σημερινοι καμνουν ακομα οτι εν καταλαβουν, εν εκφραστικο..

Για τα αλλα αλλην φορα..
Αλλα επειδη τα λογια εν τζαι του αερα..ετο τζαι ενα τεκμηριο τζαι ενας ακομα αποχαιρετισμος στον κυριο που εσυμπαθησα [διοτι ναι εγω τελικα διαχωριζω τον ταξικο ρολο - που οδηγα στον δυισμο - που το ατομο που εν τζαι το υλικο για την λογοτεχνια η την ποιηση..:)..
[η συνεχεια πουκατω]

Ανώνυμος είπε...

Τεκμηριο:
Γραφει ο κ. Κληριδης στην "Καταθεση" σελ. 244 [στο ιδιο βιβλιο για πρωτη φορα ενας ε/κ πολιτικος αναφερεται στο σχεδιο ακριτας]
"Ειναι επισης αληθεια οτι απο μερικους ελληνοκυπριους εγιναν πραξεις κτηνωδιας και αδιαφοριας για την ανθρωπινη ζωη"
Στο πλαισιο που το αναφερει [σε σχεση με τις "επιχειρησεις στην βορεια Κυπρο] ειναι πιθανον να αναφερεται στον ομαδικο ταφο στον Α. Βασιλειο.
Γενναια δηλωση απο ενα ατομο που ηταν μελος της ελιτ που αποφασιζε το 63-64..
Μια παραγραφο πιο κατω βεβαια μασα τα..λαλει οτι τουτα εγιναν που "ενοπλους" τζαι οτι οι ηγεσιες [παλε θετικα μιλα τζαι για τες δυο κοινοτητες] εν το εξεραν..
Ψεμα τζαι εξερεν οτι ελαλεν ψεματα..
Αλλα ενταξει ανοιξε εστω το θεμα..
Ομως το βιβλιο εκυκλοφορησεν μετα το 74..
Ο ιδιος εσυνεργαστηκεν με τον Γιωρκατζη [που εσυντονιζεν το 63-64] τζαι μετα που οτι εγινε τοτε..εκαμεν τζαι κομμα μαζι του..
Αρα;
Γενναια δηλωση, αλλα στην πραξη;
Εν ηταν πολλοι ετσι [τζαι περα που τες σχεσεις με τους τ/κ - γενικα στην πολιτικη της γενιας του 60] ομως τοτε πριν το 74;

Εξακολουθω να υποστηριζω οτι εγραψα πριν, αλλα το κιτς τζαι η υπερβολη καλυφκουν τζαι τα προβληματα τζαι την υποκρισια..
Οποτε τιμωντας τζαι οτι εθεωρουν την προσωπικη διασταση του νεκρου, τζαι το χιουμορ του,
εν αναγκη να τα λαλουμεν τζαι τουτα,
εν παει για ταφη..
Γινεται οσοι εκατηγορουσαν τον Κληριδη μετα το 74 να ξηχανουν σημερα - χωρις να εξηγουν που εκαμαν λαθος, αν ελαλουσαν τοτε ψεματα κλπ;
Διοτι αγαπητρε Γουφι, ο ζιαρτιδης τζαι οι αλλοι ακελικοι εστηριζαν τον κληριδη μετα το 74..
αλλα οι αλλοι;
Εγω εν εσυμφωνουν με τον ορο μεταπραξικοπημα [ο κληριδης εν εδεχτηκεν να γινει σαμψων - τζαι τουτο εφανηκεν στις 15 ιουλιου] αλλα υστερα εφκαλαν τον προεδρο [οσοι εφψναζαν τοτε] 2 φορες την δεκαετια του 90, χωρις καν να το αναγνωρισουν δημοσια..
Ετσι ανεξοδα πουλιεται παθος;..

Τζαι τα οποια θετικα της πορειας του κ. Γλαυκου γινονται φουσκες..
Λ.χ μετα το 74 αναγνωρισεν οτι η ενοπλη επιλογη το 55 ηταν λαθος..
Τζαι ιδιωτικα ελαλεν διαφορα για το 63..
Αλλα αμα κατασκευαζονται φουσκες λογοκρινεται η ουσια..
Γιατι καλες προθεσεις εισιεν [για τον κυπρο την χωρα του] αλλα απετυχεν ακομα τζαι στην παραταξη του - που την ηθελεν φιλελευθερη..
η πραγματικοτητα της εφημεριδας του κουλερμου οπως τζαι πολλα αλλα εν τζιαμαι..
Τουλαχιστον ο Μαρκιδης κατι πρατει που την θετικη του υποσχεση..
Εν μπορει να μεν εκαταλαβαινε οτι ανοιξεν την πορτα στο μαζικο ρουσφετι αμα εγινεν προεδρος..

Ανώνυμος είπε...

Να κλεισω με την μνημη..
Νομιζω σε μιαν στροφη του επιασεν την ουσια ο ασερας.. ο Γλαυκος στην δημοσια εικονα του εβολοδερνεν αναμεσα σε δυο εισαγωμενα προτυπα - τον ελληνικου εθνικισμου τζαι του εγγλεζου φιλελευθερου σερ..
Ομως η πραγματικοτητα που τον εκαμνε ευαισθητο για την κυπρο τζαι ουλλους τους κατοικους της,
ηταν κυπριακη..
Ισως καπου βαθκια στο υποσυνειδητο
να εν τουτο που εμπιστευκουνταν οσοι καθημερινοι κυπραιοι τον εκτιμουσαν [διοτι εν ηταν η ολοτητηα ας μεν λάλουμεν πελλαρες]..
ενα κυπριακο κλικ..:)

Μεσα που την ζιβανια τζαι τα αστεια σαν αμυνα,
ηταν ενας πιτσιλλος..:)
Με τα λαθη του..αλλα
κυπραιος..
Ενας φιλελευθερος πιστιλλος
μπορει τζαι να μεν εμπιστευκετουν τους γυρω του..:)
οποτε στο προσωπικο επιπεδο
ο δυισμος [που εσιει ταξικη αιτια]
μπορει να εκτιζετουν τζαι στην βιογραφικη αναζητηση ισορροπιας..

Οποτε να κλεισω με το ποιημα του Λιπερτη "Βουττημαν ηλιου"
"Αρκον που εν να με παιρνουσιν οι τεσσερις τζαι εμενα...

Τους ζωντανους εν ποχουσιν μασ'ην τζ[ εντους χωνευκουν
τους πεθαμενους συγχωρουν
Εν φουχτα χωμαν τζι εν μπορουν,
κορη, να τους παιδευκουν"

ο.π.

Ανώνυμος είπε...

Θελω να φιλησω τον κωλον του κληριδη.

Του ανθρωπου που εδωκεν ελπιδαν στα πλασματα τουτου του τοπου γελοντας μιας συνοπαρτζιας πελλων που εθελαν να μας εξουσιαζουν τζαι εμπιξεν μας στην Ε.Ε.

Εσκεφτικετε αν μεν μας εβαλεν στην ευρωπην ο γερος τι θα μας εκαμναν τυποι σαν τον τασσον τον χριστοφκιαν τζαι του χειροκροτιτες τους? Θα μας επεζαν μες τες στρατες τζαι θα εκατασχαν τες περιουσιες μας διοτι εδιαφωνισαμεν μαζι τους τζαι αμφισβητησαμεν την σοφια τους.

Χωρικος

Ανώνυμος είπε...

χωρικε,
αφηστην νεκρολαγνεια των κωλων..
ευρωπη θα εμπαιναμεν ετσι τζαι αλλοιως..
τζαι εν ο βασιλειου που τα εβουραν - τζαι που εκαμεν τζαι την αιτηση..ενω εν ο τασσος που υπογραψε την ενταξη..
τι εκαμεν δηλαδη ο κληριδης σε σχεση με τουτον;..
ο κληριδης αφηκεν τα αλλα [πλην κυπριακου] στον αυτοματο,
τζαι αν εσενα βολευκουν σε οσοι εφααν πανω στην ρασιη τουτης της κοινωνιας τοτε [που το χρηματιστηριο ως τες αυξησεις των εκλογων του 2002],
τους υπολοιπους εν μας βολευκουν...
τζαι διοτι θωρουμεν τον θιασο να ξαναπαιζει την ιδια κωμωδια..

οσο για το κυπριακο [με το οποιο ασχοληθηκεν τζαι οντως επροσπαθησεν ο αθρωπος]..

επεσε τζαι ο ιδιος τζαι η προσπαθεια του θυμου του ιδου προβληματος οπως τζαι η κατασταση πριν το 74..
του αλλα να λαλεις, τζαι αλλα να καμνεις..
οπως τον χασικο σημερα που γυριζει στις εκδηλωσεις τζαι λαλει για λυση
τζαι η εφημεριδα καλιεργα υστερια ως τζαι εναντια στον κουτσοκουμνη [!] για την συμφωνια κοπ-τ/κ..
τζηνος που εξεκινησεν με την απατη του 1998
τζαι πιον πριν με την κλαιρη,
ανοιξεν την πορτα του 76% το 2004..
τζαι οσοι εν το καταλαβουν,
εν καλα να θκιεβαζουν ιντα που ελαλουσαν/εγραφαν πριν..

ο.π.

Anef_Oriwn είπε...

Ο γνωστός και μη εξαιρετέος Xwrikos ξανακτύπησε για να ΜΑΣ πει ότι «θελει να φιλησει τον κωλον του κληριδη»!
Xwrikε, είμαι κι ΕΓΩ κωλολάγνος, αλλά ολίγο τι σεξιστής: ΜΟΝΟ θηλυκούς θέλω να φιλώ!!!

Όσο για το «εμπιξεν μας στην Ε.Ε.» [ο Κληρίδης], θαυμάστε και την ευρωπαϊκή κληρονομιά που άφησε στους επιγόνους του:
http://2.bp.blogspot.com/-WsrdkU1VUI0/UnA494pAFKI/AAAAAAAARoI/JEC6gwfjO6A/s400/9528c67fcda8d8f113a4b1bcfe79864d_M.jpg

ΑΝΕΡΑΔΑ είπε...

Για τον Κληριδη το ρητον φυσικα

Ανώνυμος είπε...

Μάλιστα!Το ακούσαμε και αυτό από τους σχιζιφρενής οπαδούς του Καταστρόφια!«ευρωπη θα εμπαιναμεν ετσι τζαι αλλοιως..
τζαι εν ο βασιλειου που τα εβουραν - τζαι που εκαμεν τζαι την αιτηση..ενω εν ο τασσος που υπογραψε την ενταξη..
τι εκαμεν δηλαδη ο κληριδης σε σχεση με τουτον;»Θου, Κύριε, φυλακὴν τω στόµατί µου καὶ θύραν περιοχής περί τα χείλη µου! Τι λες ρε χαιβάνι;Ακόμα λίο να μας πεις ότι εν ο Καταστρόφιας που μας έβαλε στην Ευρώπη!Βέβαια έβαλες μας, αλλά στον Ευρωπαικό μηχανισμό στήριξης!Ξεδιάντροπε παραχαράχτη της ιστορίας ο.π., ούτε την ιστορία του τόπου σου δεν γνωρίζεις ρε νούμερο, και μας το πέζεις και διανοούμενος. Καλά, ο πασιής ως σηνήθως στην Ακελική κοσμάρα του!Εκπρόσωπος της αστικής τάξης ο Κληρίδης λαλεί.Ενώ ο Καταστρόφιας ποιανούς εκπροσωπούσε ρε καρναβάλι;Τους προλετάριους;Τι να πει κανείς;Οι χυδαίοι ΑκεΛΗΣΤΕΣ έχουν αναγάγει την μαλακία σε επιστήμη!Είβα ζωντόβολα!
Κοκούι

Ανώνυμος είπε...

κοκουιν [alter ego του χωρικου;]

οποιος εν εσιει ιντα που εν να πει..:)
περαστικα..

επειδη,
επιμενω δηλαδη,
αμα πεθανει το πλασμα,
τζαι το χωμα εν καμνει να το παιδευκεις,
μεν αννοιεις φαλιες..να μεν ακουσεις..
οϊ πως σε ξερω..αλλα ενας νεκρος που εν να ταφει εν φταιει για τα δικα σου..:)
οσοι εσυμπαθουσαν [για διαφρους λογους] τον γλαυκο εκτιμουν τον τζαι θελουν να τον αποχαιρετησουν καπως,
οσοι εν τον εσυμπαθησαν ποτε τους,
ειτε αριστεροι, ειτε δεξιοι, ειτε κεντρωοι [τζαι ξερεις οτι εν πολλοι τζαι τουτοι]
εν να δειξουν κυπριακη ανοχη..
εκτος αμα το παναυριν ξεπερασει τα ορια της λογικης..
γιατι δαμαι ζιουμεν..
τζαι οι φουσκες των πρωτοσελιδων θα εν καποτε τεκμηρια για τες υπεκφυγες η τες υστεριες..
τζαι εισιεν τζαι που τουτα η ιστορια του κ. γλαυκου..

τζαι για την κυπριακη του διασταση, εν χρειαζουνται παραμυθκια..τουτα χαλουν το χιουμορ που ηταν μεσα στο σκηνικο της ζιβανιας..
αππωματα ατομων που εθελαν να καβαλησουν τα αλογα αλλων..
οποτε τα παναυρκα οσων θελουν δικες τους δικαιολογιες πανω στες κηδειες αλλων,
αλλου..

για το συγκεκριμενο: κοιταξε την ελευθεροτυπια σημερα λ.χ. για το επεισοδιο των ς300 [την περιοδο που εμπαινε ενα σκηνικο σε πλαισιο] τζαι εν να καταλαβεις γιατι ο κ. γλαυκος τζαι οι επιθυμιες/δηλωσεις του μονες τους εν επαρπατουσαν ουτε ειχαν τζαι πολλη σημασια στο σκηνικο..αλλα ελαλεν αλλα εγινουνταν..
αλλοι ετραβουσαν..

ειπαμεν..επροσπαθησεν για το κυπριακο..
τζαι σαν μαθητης εβαλεν τα με τους δασκαλους της καθαρευουσας..
υστερα,
αλλοι θα πουν,
επροσαρμοζετουν η εβολευκετουν..
εσιει νοημα ετσι συζητηση τωρα;
ο σεβασμος ακομα τζαι που τουτα [της παιδικοτητας τζαι του κυπριακου] εν αρκετος..
την ενταξη εβουρουσαν την αλλοι,
τζαι οι δυναμικες ηταν περα που τζηνον..δαμαι ουτε τους σ300 κλπ..

βεβαια εξαρταται ιντα που θελεις εσυ να καλυψεις...

αλλα ο καημενος ο γλαυκος τι σου φταιει να ανοιουμεν φαλιες για τες καταστροφες [πριν το 74, μετα, κλπ κλπ] τζαι αλλα γνωστα;..:)

ακου τον λιπερτη εν πιο σοφος που το κιστιμα μερικων που ονειρουκουνταν καρεκλες σαν δικαιωση..

ο.π.

Ανώνυμος είπε...

Κοκούι
Να δω έναν από εσάς να μπορεί να πει δύο επιχειρήματα ή να μπορεί να αρθρώσει πέντε λέξεις χωρίς βρισιές και τι στο κόσμο. Είναι το αποτέλεσμα της κατασκευασμένης υστερίας που σας υπόβαλαν ή είναι που δεν μπορείτε να βρείτε επιχείρημα; Μάλλον και τα δύο.

Anef_Oriwn είπε...

Και ο Xwrikos το alter ego ποιου είναι, αγαπητέ ο.π.; Μήπως κανενός από τους πολυπληθείς νέους κατοικοεδρεύοντες του λόφου του Προεδρικού;
[Το βοθρογράφημα του χυδαίου καθικιού ονόματι Κοκούδιν δεν διαγράφηκε γιατί έτυχε σχολιασμού από τον, ο.π.]...

Anef_Oriwn είπε...

Α, ρε Σοφέ και Μάντη Aceras, πριν στεγνώσει το μελάνι του σχολίου ΣΟΥ [με ημερ. 16/11/13 - 3:30 μ.μ.] ότι «θα γεμώσει ο τόπος πλατείες Γλαύκου Κληρίδη τωρά, η πλατεία Ελευθερίας θα γινεί Πλατεία Γλάυκου Κληρίδη, η Λεοφόρος Κένεττι, οι Φοινικούδες...», ΜΑΣ προέκυψε η πρόταση του ΔΗΣΥ για μετονομασία του Αεροδρομίου της Λάρνακας σε Αεροδρόμιο “Γλαύκος Κληρίδης”! Και ποιος θα τολμήσει να πει όχι;

Anef_Oriwn είπε...

Κι ένα κείμενο από το Blog της ΕΡΑΣ με απόψεις και θέσεις κοντά στις δικές μας: http://erascy.blogspot.com/2013/11/blog-post_17.html

Ανώνυμος είπε...

Χωρικέ, ακόμα εν τον εθάψασιν. Προλαββαίνεις.

Anef_Oriwn είπε...

Ανώνυμε,
Για να «του φιλησει τον κωλον»;

ΝΕΟΚΥΠΡΙΟΣ είπε...

Φίλε ΑΝΕΦ τι να πούμε μεταξύ μας.
Η εκλογή του την 1η πενταετία βασίστηκε στο πισωγύρισμά στην υπόθεση της Κύπρου, με τοθάψιμο των ιδεών Γκάλι.
Η εκλογή του την 2η πενταετία, βασίστηκε σε πολύ ύποπτες καταστασείς με υπουργούς σε Κύπρο και Ελλάδα, που πήραν πυραυλόμιζες.
Την 2η θητεία του, μάθαμε τι είναι ο αυτόματος πιλότος σε μια διακυβέρνηση. Απότέλεσμα η Χρηματοπιστωτική Αρχη Καταστροφής (ΧΑΚ).
Για το πραξικόπημα και την εξιλέωση τους, πρέπει να τα βάλλω πρώτα με τον Μακάριο και μετα με τον Κληρίδη.
Πολλή η υποκρισία από κάποιους, που τον έθαψαν, πολιτικά και όχι μόνο, το 2004, και σήμερα τον εξυμνούν.

Ανώνυμος είπε...

Ο.π. τι να σου κάμω ρε μάγκα;Εν σου είπε ο πασιής, να μεν βάλλεις την κκελέ σου κάτω που την μάτσα του κοκουδκιού, γιατί εν να σε σφάξει σαν κουνέλι;ΡΕ, αν είχες ίχνος αξιοπρέπειας τζιαι αυτοσεβασμού, εν θα εξστόμιζες μια τέτοια ύβρη κατά του πατέρα της παράταξης μας!Είμαι υπόχρεος αριστερέ της φισλιάκκας ο.π., να υπερασπιστώ τη μνήμη του Γλαύκου Κληρίδη, τον οποίο είχα τη μεγάλη τιμή να γνωρίσω και από κοντά.Είμαι υπόχρεος Ακελάκι, να υπερασπιστώ την μεγάλη ιστορία του πολιτικού ανδρός, αλλά και την ιστορία της μεγάλης παράταξης του Δημοκρατικού Συναγερμού!Τζιαι εν φτάννει ΡΕ, που μας είπες ότι ο Γλαύκος εν έκαμε τίποτε για την ένταξη μας στην Ευρώπη, επήες τζιολίς σαν Ακελικός πάτρωνος να τσοντάρεις τζιαι τον Τάσσο!Ετζίνος που υπέγραψε μίσιημου!Αισιχτίρ ΡΕ αχρείε!Αριστερός,αντιεθνικιστής ο ο.π. να σου λαλεί!Πε μου ΡΕ λιβελογράφε,βάναυσε βιαστή της ιστορίας, μήπως ετσόνταρες τζιαι συ το 2003 με τη ψήφο σου τον Παπαδόπουλο;Ήσουν τζιαι συ της σχολής τότε «Να φει ο Κληρίδης τζιαι ας γαμιέτε η Κύπρος;»Αιδώς Αργείοι!Νεκροανάστες του Γιορκατζισμού!

zep είπε...

Η εε της ανεργιας και της δυστυχιας εν καλο πραμα?

Απόλλωνας είπε...

Όσοι θεωρούν ότι το Κοκούι είναι μια μεμονωμένη περίπτωση ενός γραφικού φανατισμένου ανόητου, με τον οποίο σπάζουμε πλάκα, κάνουν λάθος. Τέτοιος είναι βέβαια, αλλά δεν είναι μεμονωμένη περίπτωση.

Εκεί έξω υπάρχει μια κατασκευασμένη πλειοψηφία που κινείται πάνω κάτω στο ίδιο επίπεδο σκέψης και λόγου με το Κοκούι, ιδιαίτερα όταν συναντήσουν μπροστά τους επιχειρήματα. Δέστε τους σε άλλα blogs ή sites ή ακόμα και έξω στην κοινωνία.

Εδώ, μέχρι και ο Στροβολιώτης, που όταν παίζει μόνος του είναι λαλίστατος και άνετος, μόλις του θέσεις κάτι στο οποίο πρέπει να απαντήσει με επιχείρημα, αντί τούτου αρχίζει τις βρισιές κατά του Χριστόφια.

Είναι και αυτό ενδεικτικό κάποιας κατάστασης και επιτρέπει την εξαγωγή διαφόρων συμπερασμάτων.

Ανώνυμος είπε...

ανωνυμε αναμεσα στο κοκουιν τζαι τον χωρικο..

οσο τζαι να βολοδερνεις η οκκα τετρακοσια..ξερεις, η καταλαβεις, οτι εν αληθκεια για το ποιοι εβουρησαν [τζαι ειχαν τον αποφασιστικο ρολο] για την ε.ε. [ειτε καλως ειτε κακως εγινε η συμφωνια οπως μας αθθυμισεν τζαι ο ζεπ]
οποτε αφου εν εσιεις ιντα που εν να πεις
φωναζεις "βουρατε γειτονοι"
πανγτες τζαι η επαναληψη του σοκ της αληθκειας εν να αλλαξει τιποτε..
να σου αθθυμισω την αστεια υπεροπτικη ατακα του κληριδη το 93 για τον "βασιλειαδη" [ταχα μου εξηχασε οτι τον λαλουν βασιλειου], τζαι οτι το 98 εδεχτηκεν τον, χωρις εξυπναδες πκιον,
σαν τον βασικο παικτη για την ευρωπη [τζαι εκλασεν τον "λοον τ' αδρωπου" - ειπαμεν η συνεπεια εν τζαι εν γιορκιν..]..
εν επαρπαταν ο λοος του..
ως τζιαμαι εφτανεν..
οπως τζαι με τους σ300 ο κ. γλαυκος εν εισιεν λογο ουσιαστικο στο θεμα οτι τζαι να ελαλεν..
αλλοι ειχαν..

παρακατω..:)

υστερα θωρω αποφασισες να μας παιξεις το σεναριο που επουλαν τζαι ο τυπος που "κατοικοεδρευει" [που λαλει τζαι ο ανευ] ενω παλια επουλαν αντι-γιωρκατζισμο...
Για να παναυρκα ..τζαι τζηνος τζαι τα κειμενα του πκιον..
οποτε τι πουλάς την παρωδια;
Μονο οσοι δυσκολευκουνται να πιστεψουν το μεγεθος του ψεματος, προτιμουν να μεν τον αθθυμουνται..
εσιει που καμνουν ηδη χαζιν την κωμωδια..

Ενοχλαν τον τζαι ενοχλα σε [εσενα τωρα ας πουμεν] ο γιωρκατζισμος α;..
Μανα μου τες ευαισθητες ψυχες..:)
Δηλαδη ακριβως για να καταλαβουμεν τι ακριβως νομιζεις/ετε οτι ηταν ο γιωρκατζισμος;
Ρουσφετι, καπετανατα, φουσκες [εθνικιστικες η αλλες σε μμε]..α ναι τζαι τοτε ειχαν τζαι οπλα..
υστερα εκαμαν τα μανταρα..
οποτε επαραιτησαν να το παιζουν καπως..
οπλα εν εσιετε..στα αλλα ουλλα μια χαρα γιωρκατζικος φαινεσαι...τζαι εσυ..τζαι ο χασικος [ο κουλερμος ιδιως]..τζαι ο κατοικοεδρευων της φαντασιωσης να εσιει καρεκλα..
οποτε τι τον βριζεις τον γιωρκατζη;..
Τζηνη η κασετα ηταν την προηγουμενη περιοδο..
Move on...:)
Αλλην κασετα...

Ο κατοικοεδρευων αποδεικνυει καθε μερα οτι ο στοχος ηταν η καρεκλα τζαι τα αλλα ηταν λογια του αερα - καμνει τα ιδια με τον γιωρκατζη..
εσυ τωρα δαμαι, ας πουμε, υπεραπιζεσαι τον κληριδη τζαι ενοχλει σε ο γιωρκατζισμος;
μα γιατι καλε μου;
εδιαφεραν τοσο πολλα;
πως; που;
εν ευκολο μετα το 74 να λαλεις διαφορα..
πριν ομως;
με ποιον εκαμε λ.χ. κομμα ο κληριδης για τες εκλογες του 70;
Οξα ενοχλα ποτε του τον συμπαθη κ. γλαυκο το ρουσφετι;
ιντα οι εθνικοφρονες που τον
αφηκαν στα κρυα του λουτρου
οταν εδοκιμασεν ο αθρωπος να παρουσιασει το εργο του [το σχεδιο αναν], γιατι τον εψηφιζαν πριν;
για το κυπριακο, οξα για το ρουσφετι..
ο οδιος μπορει να ελπιζεν αλλα..
Αλλα μεν θυμιζεις τα δυσκολα στην κηδεια του πλασματου..

Εισιεν τοση εννοια για το ρουσφετι που μολις εφκηκεν προεδρος..εκαμεν τι;
αθθυμασαι;..
Ατε ειπαμεν..σεβασμο στο νεκρο..
τζαι μεθαυριο λαλουμεν τα..

Την συγκριση με τον τασσο επισης αστην..
οπως πατε με τες απροσμενες συνεπειες της ανοησιας σας θα τον καμετε συγκριτικα συμπαθη..

ο.π

Ανώνυμος είπε...

Απολλωνα,
αμφιβαλω για την "πλειοψηφια"..
κατασκευαυζονται στιγμες..που εν τοσο φευγαλεες, που υποψιαζομαι οτι η αναγκη να γυριζουν τα πρωτοσελιδα στην κυπριακη δεκαετια του 60 μπορει να εν τζαι δειγμα του αγχους μερικων..
Η δεξια η ιδια φοαται την αληθκεια του δικου της διχασμενου εαυτου..
ετο τζαι το φκιολιν του κοκουιν-χωρικου-ανωνυμου κλπ..
ξεκινα με ενα υστερικο λογο εθνικοφροσυνης, τζαι καταληγει σε ενα κιτς που θυμιζει οτι επουλουσαν οι φιλελευθεροι παλια..
εν κολλουν..
πρεπει να εχουν κατι απεναντι για να συγκρατουν τις τασεις που αποκλινουν..
οποτε φωναζουν..

ομως για τον κ. γλαυκο ξερουν οτι ενεν μονο οι αριστεροι που εχουν ενδοιασμους για διαφορα [τζαι τουτες οι υπερβολες απλα εφκαλαν τους ενδοιασμους στην επιφανεια]..
το μεγεθος της υπερβολης μπορει να εν τζαι ενδεικτικο της ανασφαλειας..
δηλαδη ενας κεντρωος [ η τζαι ενας δεξιος που εν τον εκαμνε χαζιν ο ν μακαριτη] περα που τον αθρωπινο [επεθανε ο αθρωπος] ατε τζαι το λλιο χιουμορ για τες υπερβολες για ενα αισθητα ηλικιωμενο [μα καλα ποσων χρονων επρεπε να ενι για μεν "συγκλινστουν" μερικοι;],
μαλλον θα περιμενει να τελειωσει τουτη η παρασταση σαν επαναλαμβνομενο ριπλεϊ στην τηλεοραση..

εν τοσες οι μερκες που αποκλινουν..

για τον στροβολιωτη εν θα..:)
μπορει τζαι τζηνος να προσπαθει να εξορκισει ενοχες [σαν προιον λογικων αντιφασεων που εν αντεχονται ακομα να αντιμετωπιστουν] τζαι αδιεξοδα - που θυμιζουν..
παρακατω..:)

γενικα ομως μια μεριδα φιλελευθερων
σαν να ξυπνα αργα αργα..
ισως τουτη η μειοψηφια να εν η μονη που προσπαθει να πει κατι για τον κ.γλαυκο..
αλλα χανεται στο κιτς..
ετσι εν τζαι τουτα τα θεαματα..

κατα τα αλλα η ιστορια εν αμειλικτη..
οσο τζαι να κατασκευαζουν καποιοι φουσκες..
η πραγματικοτητα θα επιμενει να επανερχεται.
Μπορει τελικα το κιτς τουτης της φασης να εν καλα να γινει σημειο αναφορας για το τελος μιας εποχης..
παρωδιας, υπερβολων...τζαι...
ισως να την αθθυμουμαστεν καποτε με τα ανεκδοτα για τις υπερβολες..
τοτε που..:)

ο.π.

Απόλλωνας είπε...

Ο.π.
Διευκρινίζω ότι με το «πλειοψηφία» δεν εννοώ ειδικά εκείνους που χυδαιολογούν, αλλά γενικά εκείνους που έχουν στο μυαλό τους μια διαμορφωμένη αντίληψη που δεν είναι προϊόν λογικής επεξεργασίας, αλλά αποτέλεσμα κατασκευασμένων εντυπώσεων. Και ακριβώς επειδή είναι τέτοια, δεν μπορούν να την υπερασπιστούν με επιχειρήματα, αλλά με φωνασκίες (και υβρισίες).

Αυτοί σήμερα αποτελούν πλειοψηφία. Περιστασιακή και προσωρινή μεν, αλλά πλειοψηφία.

Σολιάτης είπε...

Ο Συλλούρης θέλει να πιστέφκει ότι η πολυκομματική δημοκρατία στην Κύπρο εφαρμόστηκε με την ίδρυση του συναγερμού από τον Κληρίδη. Εν το ξέρει ότι το 1970 έγιναν βουλευτικές εκλογές με τη συμμετοχή του ΑΚΕΛ, της ΕΔΕΚ, του Ενιαίου κόμματος με πρόεδρο τον Κληρίδη, την Προοδευτική Παράταξη, και κάποιων ανεξάρτητών; Τι ήταν αυτό μονοκομματική δημοκρατία; Όταν κάποιος δεν εshει τίποτε να πει καλύτερα να σιωπά, παρά να λαλεί πελλάρες.

Anef_Oriwn είπε...

Φίλε Σολιάτη,
Εν πολλοί οι ανιστόρητοι σ’ αυτόν τον τόπο!

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητοί ο.π. & Απόλλωνα,

Επειδή το καθίκι, το αυτο-επονομαζόμενο ως Κοκούδιν, είναι παλιός γνώριμος του Blog, επιτρέψτε μου να πω δκυο - τρεις κουβέντες γι’ αυτό το φαινόμενο [των Κοκουθκιών]...
Ο συγκεκριμένος ανθρωπάκος που μπαίνει εδώ μέσα και λειτουργεί ως κοινός χούλιγκαν και διαδικτυακός τραμπούκος [χυδαιολογεί και βρίζει ελλείψει επιχειρημάτων] μπορεί να είναι κι ένας φαινομενικά καθωσπρέπει κύριος [να φέρει και κουστούμι και γραβάτα], κολαούζος του Προεδρικού όπου μπορεί να κατοικοεδρεύει κιόλας. Παλιά είχα προσπαθήσει να κάμω συζήτηση μαζί του, αλλά μάταιος ο κόπος μου. Τού είχα μάλιστα αφιερώσει και μια ολόκληρη ανάρτηση μου σε μια προσπάθεια μου να λειτουργήσω διαλεκτικά. Αυτός το μόνο που μπορεί να κάνει και μάλιστα καλά [και τούτο αναγνωρίζω] είναι να αφορίζει και συνθηματολογεί. Μια εποχή μάλιστα αντίγραφε και τα ψέματα και τις έμμονες του Δρουσιώτη... [Λέτε να ‘χουν κάποια σχέση;]... Όταν δε καταλάβει ότι δεν μπορεί να τα βγάλει πέρα με τον συνομιλητή του ξεκινά τις βρισιές και τις χυδαιότητες, κρυβόμενος πίσω από ένα πληκτρολόγιο και μια οθόνη. [Έτσι είναι τα παλικαράκια τις φακής!]... Το «πασιής» που αναφέρει κάπου πιο πάνω είναι για μένα! [Προφανώς έχει ένα κκόμπλεξ ή και μια φοβία με τους «πασιήες» και να εκδηλώνει ένα ρατσισμό σε βάρος τους. Κι εγώ ας είμαι ΜΟΝΟ 130 κιλά!!!
Το φαινόμενο του Κοκουδκιού αναδεικνύει την ξεφτιλισμένη κουλτούρα των υποστηρικτών των σημερινών (συγ)κυβερνώντων...