Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2011

Ανάρτηση 16/2011 [έκτακτη, τουρκοκυπριακή, απεργιακή, διαδηλωτική, αντι-διχοτομική και επανενωτική] - “Ερντογάν πάρε τα χέρια σου από πάνω μας”...


Ενημέρωση για το συλλαλητήριο των τουρκοκυπρίων
[Πηγή Sigmalive – link: http://www.sigmalive.com/news/local/360150]:

Πραγματοποιήθηκε [τελικά] σήμερα το πρωί στην Πλατεία Ινόνου στον τουρκοκυπριακό τομέα της Λευκωσίας το προγραμματισμένο συλλαλητήριο των τουρκοκυπρίων εργαζόμενων. Τούτο ήταν ογκωδέστατο και ως φαίνεται ξεπέρασε κάθε προσδοκία, καθώς ο κόσμος που συμμετείχε [όπως υπολογίζεται] ανήλθε περίπου στις 50 χιλιάδες! Η πλατεία γέμισε με κόσμο, ενώ από τα μεγάφωνα ακούγονταν επαναστατικά τραγούδια.

Στόχος της νέας αυτής παναπεργίας και του συλλαλητηρίου των τουρκοκυοριων, ήταν να στείλει ένα ηχηρό μήνυμα ενάντια στις απαξιωτικές δηλώσεις του Τούρκου πρωθυπουργού προς τους Τουρκοκύπριους, αλλά και ενάντια στο οικονομικό πακέτο, που συμφώνησε η “κυβέρνηση” [στα κατεχόμενα] με την Άγκυρα.
Χιλιάδες Τουρκοκυπρίων κρατώντας νταούλια, ζουρνάδες και άλλα μουσικά όργανα, κατέκλεισαν την πλατεία στην κατεχόμενη Λευκωσία ζητώντας τη βελτίωση του βιοτικού τους επιπέδου, το οποίο τον τελευταίο καιρό πλήττεται από το πακέτο οικονομικών μέτρων, έμπνευσης της Άγκυρας. «Θέλουμε ειρήνη με τους Ελληνοκύπριους και κανένας δεν θα μας το εμποδίσει να την πετύχουμε. Δεν είμαστε Τούρκοι», φώναζε αγανακτισμένος ένας Τουρκοκύπριος διαδηλωτής.
Πρόκειται για το δεύτερο συλλαλητήριο σε ένα μήνα, το οποίο οργανώνεται από την πλατφόρμα τουρκοκυπριακών συνδικαλιστικών οργανώσεων και υποστηρίζεται από κόμματα που αντιπολιτεύονται τον Τουρκοκύπριο ηγέτη Ντερβίς Έρογλου και την “κυβέρνηση” του Ιρσέν Κιουτσούκ.
Οι Τουρκοκύπριοι αξιώνουν, επίσης, το σεβασμό της κυπριακής τους ταυτότητας, τον τερματισμό της εισροής εποίκων από την Τουρκία, καθώς και μια σχέση μεταξύ της “Τουρκικής Δημοκρατίας Βορείου Κύπρου” με την Άγκυρα στην βάση της ισοτιμίας δύο “κρατών”.
Oι διαδηλωτές κρατούσαν πανό, τα οποία απεικόνιζαν ενωμένη την Κύπρο. Σε άλλα πανό αναγράφονταν συνθήματα όπως: “Οι Τουρκοκύπριοι θα διώξουν τους εισβολείς”, “Εμείς είμαστε Τουρκοκύπριοι. Εσείς ποιος είστε κύριε»”; “Ερντογάν πάρε τα χέρια σου από πάνω μας”, “Πάρτε το πακέτο σας και ξεκουμπιστείτε”, “Δεν θέλουμε τίποτα δικό σας, ούτε τα υποτιθέμενα λεφτά σας”, “Δεν μας ενδιαφέρει ο Ερντογάν, μας έχει προσβάλει”.
Επαναστατικά τραγούδια ειρήνης ηχούσαν καθ’ όλη την διάρκεια του συλλαλητηρίου, ενώ σε μια συμβολική κίνηση οι τουρκοκύπριοι διαδηλωτές άφησαν στον αέρα μαύρα μπαλόνια θέλοντας να τονίζουν το σκοτάδι, όπως ανέφεραν, στο οποίο βρίσκεται η Κύπρος.
Στην διάρκεια του συλλαλητηρίου οι διαδηλωτές φώναζαν: “Θέλουμε λύση και ευχόμαστε το ίδιο να θέλουν και οι Ελληνοκύπριοι”, ενώ ακούγονταν φωνές και κατά της Ευρωπαϊκής Ένωσης η οποία όπως λένε, διατηρεί την παρουσία της Τουρκίας στο νησί.
Το συλλαλητήριο διεξήχθη κάτω από δρακόντεια μέτρα ασφαλείας που έλαβε η “Αστυνομία”, η οποία εξ αρχής είχε προειδοποιήσει με συλλήψεις όσους προβούν σε προβοκατόρικες, όπως είχε αναφερθεί, ενέργειες. Μάλιστα “αστυνομικοί” άρπαξαν από διαδηλωτές σημαίες της Κυπριακής Δημοκρατίας.

**************************
Πάντως οι [προοδευτικοί] τουρκοκύπριοι με τις κινητοποιήσεις τους, στέλνουν καθαρά [και προς την Άγκυρα, αλλά και προς ΕΜΑΣ, τους ελληνοκύπριους] ένα μήνυμα που εκφράζει τη τάση τους για απεξάρτηση και απογαλακτισμό τους από την Μητέρα - Πατρίδα Τουρκία. Υπό αυτά τα δεδομένα μπορούμε να πούμε ότι διαμορφώνεται πλέον μια νέα πολιτική κατάσταση στη βόρεια [κατεχόμενη] Κύπρο.
Πολλοί τουρκοκύπριοι θεωρούν τους εαυτούς τους πρώτα και κύρια κύπριους και επιθυμούν να κτίσουν [ισότιμα] μαζί με τους ελληνοκύπριους ένα επανενωμένο κράτος. Σίγουρα όμως δεν παλεύουν να κερδίσουν την απεξάρτηση και αυτονομία τους από την Τουρκία [ίσως και σαν ξεχωριστό “κράτος”] για να γίνουν πολίτες ενός κράτους που θα διοικείται βασικά από τους ελληνοκύπριους! Αυτό μπορούμε να το κατανοήσουμε ως ελληνοκύπριοι;
Πολύ εύστοχα θίγει το ζήτημα αυτό και ο Gregoris σε σχετική ανάρτηση του στο Blog του υπό τον τίτλο “Η άρνηση της πλειοψηφίας των Ελληνοκυπρίων να αποδεχτούν τους Τουρκοκύπριους” - link: http://nekatomata.blogspot.com/2011/02/blog-post_28.html .
Για να δούμε όμως και πόσο κόσμο θα έχει και η εκδήλωση της Πλατφόρμας Εκπαιδευτικών [των Ελληνοκυπρίων] το απόγευμα [link: http://aneforiwn.blogspot.com/2011/03/152011.html]!

Anef_Oriwn
Τετάρτη 2/3/2011

25 σχόλια:

ο ύποπτος είπε...

Είναι πλέον ολοφάνερο αγαπητε μου Ανεφ.
Ήρθε η ώρα.
Λυπούμαι αφάνταστα που το ΑΚΕΛ είναι απών. Που είναι ανίκανο να αρθεί στο ύψος της ιστορίας του. Που κρύβεται πίσω από ενδοιασμούς και συλλογιστικές που έχουν μόνο οι χορτάτοι. Που έχει χάσει κάθε ίχνος αγωνιστικότητας και επαναστατικοτητας. Και αφήνει το κενό να το γεμίσουν οι "φελλοί".

Η δημιουργία μιας διάδοχης πολιτικής κίνησης που θα αγκαλιάσει σε ισότιμη βάση Τ/Κ και Ε/Κ, ένα κοινό κόμμα, δεν είναι πλέον θεωρία είναι αναγκαιότητα κοινωνική. Αλοίμονο μας αν χάσουμε αυτό το δώρο, το δρόμο που μας δείχνουν οι Τ/Κ.

Και πουθενά δεν είπα ότι τα πράματα είναι μόνο ρόδινα.

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητέ Ύποπτε,
Shερετώ ΣΕ!

Σχεδόν πάντοτε τα [κριτικά για το ΑΚΕΛ] σχόλια ΣΟΥ είναι ενδιαφέροντα και δίνουν ερεθίσματα για συζητήσεις. Φυσικά ΕΜΕΙΣ οι δύο τα ‘χουμε πει αρκετές φορές [όποτε τυγχάνει να κάμεις την εμφάνιση ΣΟΥ κατά δω μεριά], αλλά συνήθως φτάνουμε σε αδιέξοδο – δεν καταλήγουμε κάπου!

Φίλτατε, το ΑΚΕΛ δεν έχει χάσει τυχαία και ουρανοκατέβατα «... κάθε ίχνος αγωνιστικότητας και επαναστατικοτητας ...» [όπως λες] ... Όπως έχω πει ουκ ολίγες φορές [και σε συζητήσεις μεταξύ Ημών], όλ’ αυτά έχουν να κάμουν με τη διαφοροποίηση της κοινωνικής συνείδησης των μελών και οπαδών του ΑΚΕΛ. Ναι μεν [το ΑΚΕΛ], όπως λαλείς, μπορεί να «...κρύβεται ...» [ή να έχει εγκλωβιστεί] «... πίσω από ενδοιασμούς και συλλογιστικές που έχουν μόνο οι χορτάτοι ...» [η κοινωνική συνείδηση που ΣΟΥ έλεγα], αλλά το ζήτημα δεν είναι και τόσο απλό. Πιστεύω όμως πως το ΑΚΕΛ θα μπορούσε [βάζοντας μπροστά την ΠΕΟ, την ΕΔΟΝ, την Προοδευτικής, τη ΠΟΓΟ], να διοργανώσει μαζικές εκδηλώσεις συμπαράστασης προς τους τουρκοκύπριους, ή/και να συμμετάσχει σ’ αυτές που διοργανώνονται από άλλες επανενωτικές κινήσεις. Σίγουρα δημιουργείται μια νέα δυναμική που πρέπει να τύχει αξιοποίησης για να ενεργοποιήσει και θα κινητοποιήσει περαιτέρω και πιο μαζικά τον κόσμο. Κι εδώ θα φανεί τι ερείσματα έχει μέσα στους τουρκοκύπριους το ΑΚΕΛ ή σε τι επίπεδο βρίσκονται οι σχέσεις του ΑΚΕΛ με τα τουρκοκυπριακά αριστερά κόμματα.

Δεν ξέρω τι ακριβώς εννοείς με τον όρο «διάδοχη πολιτική κίνηση», σίγουρα όμως καμιά πολιτική δύναμη [ένθεν κακείθεν] δεν μπορεί να αυτοκαταργηθεί. Η όποια κοινή «διάδοχη πολιτική κίνηση» [ίσως κάποιο μέτωπο] θα πρέπει να είχε ήδη προετοιμαστεί σε πολιτικό επίπεδο κι από τους μεν κι από τους δε, αφού θα εκτιμούσαν τα συγκεκριμένα πολιτικοκοινωνικά δεδομένα που επικρατούν στες δύο κοινότητες. Κι οπωσδήποτε για να πάμε μπροστά [για να αλλάξουν καταστάσεις] απαιτούνται ρήξεις με τα ελληνοκυπριακά κατεστημένα. Αλλά φαίνεται ότι το ΑΚΕΛ [για διάφορους λόγους, κάποιους από τους οποίους όμως αντικειμενικά δεν μπορεί να αντιπαλέψει] δεν μπορεί να προχωρήσει σε ουσιαστικές αντιπαραθέσεις και ρήξεις μ’ αυτά τα κατεστημένα. Δεν έχει την απαιτούμενη πολιτική και κοινωνική στήριξη για ριζοσπαστικές αλλαγές. Δεν βλέπεις ότι η λεγόμενη Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση παει να ναυαγήσει;
Όμως θα ‘θελα να θίξω ακόμα μια πτυχή της [νέας] εξέγερσης των τουρκοκυπρίων. Όπως γράφω και στο κυρίως κείμενο της ανάρτησης μου οι τουρκοκύπριοι «... δεν παλεύουν να κερδίσουν ...» [μόνο] «... την απεξάρτηση και αυτονομία τους από την Τουρκία [ίσως και σαν ξεχωριστό “κράτος”] για να γίνουν πολίτες ενός κράτους που θα διοικείται βασικά από τους ελληνοκύπριους ...» Στες κινητοποιήσεις συμμετέχει πέραν των συνδικαλιστικών οργανώσεων και των 4 αριστερών κομμάτων [του Ρεπουπλικανικού του Σογέρ, της “Κοινοτική Δημοκρατίας” του Τσιακιτζί, της “Ενωμένης Κύπρου” του Ιστζιάν και της “Νέας Κύπρου” του Κανατλί] και το Δημοκρατικό Κόμμα του Σερντάρ Ντενκτάς. Έχω την άποψη ότι οι τελευταίοι δεν επιδιώκουν μια επανενωμένη Κύπρο, αλλά μάλλον ένα ανεξάρτητο τουρκοκυπριακό κράτος απεξαρτημένο οικονομικά και πολιτικά από την Τουρκία. Αυτές είναι σίγουρα σημαντικές παράμετροι μέσα στην τουρκοκυπριακή κοινότητα που πρέπει να τις προσμετρήσουν ως Αριστερά ένθεν και ένθεν ...

politispittas είπε...

Η κατεχόμενη από την Τουρκία Κύπρος διαδηλώνει.
Η κατεχόμενη από την Αλλοτρίωση "ελεύθερη" Κύπρος κοιτάζει αλλού και χασμουριέται.

Ποτέ άλλοτε μία απόσταση ελάχιστων χιλιομέτρων δεν ήταν τόσο μεγάλη.

Nick είπε...

politispittas με τον όρο «αλλοτρίωση» τι επακριβώς εννοείς?
α. αποξένωση του ανθρώπου από τις ηθικές αξίες?
β. αποξένωση του ανθρώπου από το περιβάλλον του – άμεσο κι έμμεσο ?
γ. αποξένωση του ανθρώπου από τον ίδιο του τον εαυτό?
η
δ. αποξένωση του εργαζομένου από τα μέσα παραγωγής και από το προϊόν της εργασίας του με αποτέλεσμα ο εργαζόμενος να μην μπορεί να καρπωθεί τα οφέλη του έργου που παράγει. οφέλη που καρπώνεται ο εργοδότης, αφήνοντας στον αληθινό δημιουργό όσα του αρκούν – ή και δεν του αρκούν – για να υπάρχει και να παράγει?


Η άμεση εμπλοκή των ελληνοκυπρίων στη διαμαρτυρία των τουρκοκυπρίων ,πιθανότατα να δημιουργούσε ανεπιθύμητες παρενέργειες.( άμεση/έμμεση αναγνώριση του ψευδοκράτους και περαιτέρω εμπλοκή της Τουρκίας με αλλότριους σκοπούς στα διοικητικά, πολιτικά κι εργασιακά δρώμενα των τουρκοκυπρίων ).

ο δρόμος προς τη δικαίωση του αγώνα των τουρκοκυπρίων για ένα καλύτερο αύριο, περνά μέσα από τη ΣΩΣΤΗ λύση του κυπριακού.
Φυσικά θα ΄ταν ευχής έργο αν τραβούσαν το δρόμο προς την Ουιγουρία, όπου και ανήκουν!

ο ύποπτος είπε...

Αγαπαητέ Nick, λες
"Η άμεση εμπλοκή των ελληνοκυπρίων στη διαμαρτυρία των τουρκοκυπρίων, πιθανότατα να δημιουργούσε ανεπιθύμητες παρενέργειες.(άμεση/έμμεση αναγνώριση του ψευδοκράτους"

Πως αλήθεια θα αναγνωρίζαμε το ψευδοκράτος αν η ΕΔΟΝ/ΠΕΟ/ΠΟΓΟ κλπ κλπ (κατά τον Άνεφ) κατέβαζε στην πλατεία Ελευθερίας 10,20,30 χιλιάδες κόσμο με τα (κόκκινα) φλάμπουρα τους, τες Κυπριακές σημαίες τους και τα πανό τους να λένε "Είμαστε Κύπριοι, Εσύ ποιος είσαι!". Απορώ.

Ναι, ξέρω. Σε δυο μήνες έχουμε εκλογές και ο νους μας είναι αλλου.

Nick είπε...

Αγαπητέ συνήθη ύποπτε το 63 οι τουρκοκύπριοι με την ανταρσία τους και με τα γεγονότα που ακολούθησαν , προσπάθησαν να διαταράξουν τη συνταγματική ειρήνη στο νησί και να διαλύσουν την κυπριακή δημοκρατία.
Το 74 η Τουρκία εισέβαλε με το στρατό της στην Κύπρο , κι έκτοτε κατέχει δια της βίας των όπλων το 36% του εδάφους της κυπριακής δημοκρατίας με το πρόσχημα ότι προστατεύει τη συνταγματική τάξη στο νησί.
Το 83 οι τουρκοκύπριοι προχώρησαν στην ίδρυση του ψευδοκράτους.

Σήμερα οι τουρκοκύπριοι διαδηλώνουν κατά της οικονομικής πολιτικής του ψευδοκράτους και όχι ενάντια στην κατοχή!
Μια συντονισμένη εκδήλωση συμπαράστασης προς τους τ/κ θα ισοδυναμούσε με αναγνώριση των ντε φάκτο καταστάσεων που επικρατούν εδώ και 37 χρόνια.

Αν η διαδήλωση των τ/κ στρεφόταν κατά κύριο λόγο ενάντια στην κατοχή και υπέρ της επαναφοράς της συνταγματικής τάξης προ του 63 όπου όλοι οι πρόσφυγες(έλληνες, τούρκοι, μαρωνίτες, αρμένιοι κτλ) θα πήγαιναν πίσω στα σπίτια τους τότε και μόνον τότε θα είχαμε λόγο να τους συμπαρασταθούμε.
Όσοι σκέφτονται για συμπαράσταση προς τους τουρκοκύπριους με διάφορες εκδηλώσεις είναι το λιγότερο αφελείς. Σκέφτηκαν καμιά φορά να κάνουν εκδήλωση ενάντια στην τούρκικη κατοχή και υπέρ των δικαιωμάτων των προσφύγων για επανεγκατάσταση στις εστίες των και για ελεύθερη διακίνηση ?
Το μεσημέρι βρέθηκα στα γραφεία της ΠΕΟ Λεμεσού και ρώτησα κάποιους εκεί για το θέμα σε στυλ πειράγματος . η απάντηση που πήρα ήταν περίπου αυτά που ανάφερα. Παραθέτω κάτι που μου αναφέρθηκε.
«το θέμα της εργατικής αλληλεγγύης προς τους τ/κ είναι ένα πολύ καυτό θέμα που δεν πρέπει να αγγίξουμε στην παρούσα φάση. (πολιτικές προεκτάσεις σε διάφορα επίπεδα ακόμα και στις διαδικασίες επίλυσης του κυπριακού).

Είμαι έλληνας της Κύπρου και θέλω ο Μεμέτης να είναι ο τούρκος της Κύπρου. Η εθνική ταυτότητα δεν μπορεί να απολεσθεί. Η διαφορετικότητα όμως μπορεί να γίνει αποδεχτή εκατέρωθεν.

Χαμάλης είπε...

Στη διαδήλωση τους υπήρχαν πολλές σημαίες του ψευδοκράτους ρε παιδιά. Δεν μπορούμε να συμπαρασταθούμε σε τέτοια λάβαρα και να μην έχουν παράπονο. Πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κι' εμείς κι' εκείνοι τη θέση μας. Αν δεν πολεμούμε για τους ίδιους στόχους, συμμαχία δεν μπορεί να υπάρξει.
Προεργασία και προετοιμασία ναι. Πειράματα ΟΧΙ.

Anef_Oriwn είπε...

Nick,

Παρατηρώ ότι άνοιξες και πάλι λεξικό για να μας ερμηνεύσεις τη λέξη «αλλοτρίωση» που χρησιμοποίησε ο PolitisPittas.
Αλήθεια πόσο αποδέχεσαι την ερμηνεία δ. που παράθεσες; Και ποια είναι η τυχόν απάντηση σ’ αυτού του είδους την αλλοτρίωση;

Anef_Oriwn είπε...

Φίλτατε PolitisPittas,

Σε μια παλαιότερη συζήτηση ΜΑΣ [δεν θυμάμαι αν ήταν στο δικό ΣΟΥ Blog ή στο δικό ΜΟΥ], είχαμε καταπιαστεί με τα momentum [και την τυχόν δημιουργία ή πρόκληση τους], για να συμβάλουν στην προώθηση μιας επανενωτικής λύσης.
Άποψη δικιά μου ήταν [και είναι] πως momentum [και δυναμικές] για λύση ΔΕΝ μπορούν να δημιουργηθούν τεχνητά κι αν δεν υπάρχουν οι κοινωνικοπολιτικές και οικονομικές συνθήκες και στις δύο κοινότητες, προϋποθέσεις που θα καθιστούν τη λύση και την επανένωση αναγκαίες και επιτακτικές! Οικονομικά προβλήματα κι αδιέξοδα, δημοκρατικά ελλείμματα, ανελευθερία ... Φαίνεται ότι οι τουρκοκύπριοι ζουν πιο έντονα τέτοιες καταστάσεις, κάτι που τους βγάζει στους δρόμους και τους κάνει να ψάχνουν και να αναζητούν λύσεις.
Πλέον τείνω σοβαρά να πιστέψω ότι πολλοί ελληνοκύπριοι έχουν βολευτεί με τη διχοτόμηση και δεν θέλουν να “ρισκάρουν” τα “κεκτημένα” [που έχουμε κερδίσει διαχειριζόμενοι τόσα χρόνια μόνοι μας - ως ελληνοκύπριοι - την Κυπριακή Δημοκρατία] δοκιμάζοντας κάτι το νέο [που θα επανενώνει με κάποιο κόστος το νησί μας]!
Λυπάμαι να πω ότι η κυπριακή Αριστερά γενικότερα [ένθεν και ένθεν], ΔΕΝ είναι έτοιμη να αναλάβει ριζοσπαστικές και ίσως και ριψοκίνδυνες πρωτοβουλίες και να κάμει στην πράξη κινήσεις που θα την φέρουν σε ρήξη και σύγκρουση με τα κατεστημένα [εθνικιστικά και κατοχικά] που εμποδίζουν και τορπιλίζουν την επανένωση.
Ακόμα μια φορά το ΑΚΕΛ βάζει άλλες προτεραιότητες, αλλά φίλε Ύποπτε οι επικείμενες βουλευτικές εκλογές ΔΕΝ μπορούν να υποβαθμιστούν, όταν μάλιστα ΟΛΟΙ πράττουν το ίδιο και σε υπερμεγέθη μάλιστα βαθμό! [Αλλά επ’ αυτού θα τα πω σ’ άλλη ανάρτηση μου].
Όμως για την έλλειψη συντονισμού μεταξύ των μεν και των δε [των αριστερών κομμάτων των δύο κοινοτήτων] που σίγουρα οφείλεται σε ενδοιασμούς για τες ειλικρινείς προθέσεις κάθε πλευράς, μήπως φταίνε σε κάποιο βαθμό και τα αδελφά αριστερά τουρκοκυπριακά κόμματα και κυρίως το Ρεπουπλικανικό [των Ταλάτ και Σογέρ];
Πέραν τούτου όμως η [πολιτική] συμπεριφορά ης τουρκοκυπριακής κοινότητας δεν είναι ομοιογενής και ούτε και οι αντιδράσεις και διαμαρτυρίες των τουρκοκυπρίων δεν οφείλονται ούτε στους ίδιους λόγους ή έχουν τα ίδια κίνητρα. Ας πούμεν υπάρχει διαφορά στις προσεγγίσεις και στις επιδιώξεις των οπαδών του Δημοκρατικού Κόμματος του Σερντάρ Ντενκτάς σε σύγκριση με αυτές των οπαδών του Ρεπουπλικανικού Κόμματος. Κι αυτές τες διαφοροποιήσεις [προσπάθησε να αναδείξει σήμερα το πρωί και ο Λάζαρος Μαύρος στο πρόγραμμα του στο Ράδιο Πρώτο τόσο μέσα από το δικό του λόγο όσο και μέσα από συνεντεύξεις με διάφορους δαήμονες, σε μια προσπάθεια του να υποβαθμίσει τη σημασία των κινητοποιήσεων.
Τα μηνύματα που στέλνουν λοιπόν οι τουρκοκύπριοι με τις χτεσινές τους μαζικές κινητοποιήσεις [όπως γράφει σήμερα και ο “Πολίτης”] είναι διπλά. Οι κινητοποιήσεις εκφράζουν και τις αντιδράσεις και οι διαμαρτυρίες των τουρκοκυπρίων για τα οικονομικά μέτρα της Τουρκίας, αλλά και την επιδίωξη τους για οικονομική και πολιτική απεξάρτηση από την Μητέρα – Πατρίδα. Κεντρικό αίτημα των διαδηλωτών ήταν η επιδίωξη τους για αυτοδιοίκηση. Χαρακτηριστικό ήταν και το σύνθημα τους «Οι τουρκοκύπριοι δεν είναι υποχείριο της Τουρκίας, αλλά ούτε και παράρτημα των ελληνοκυπρίων», κάτι που υποδηλώνει ότι επιδιώκουν την πολιτική ισότητα με τους ελληνοκυπρίους και δεν έχουν καμιά διάθεση να υιοθετήσουν τες επιδιώξεις των ελληνοκυπρίων. Κι αυτό είναι κάτι που πολλοί εξ Ημών αδυνατούν να κατανοήσουν, μεταξύ αυτών και οι σχολιογράφοι Nick και Χαμάλης. Εκτός κι αν στόχος τους είναι μια συμφωνημένη διχοτόμηση.

ο ύποπτος είπε...

Άνεφ,
καθόλου δεν διαφωνώ με την αναλυση σου. Απορώ όμως θα περιμένουμε να υιοθετήσουν όλοι οι Τ/Κ τες δικές μας θέσεις πριν να έρθουμε σε συνεννόηση μαζί τους; Ή αν βάλουμε το ανάποδο ερώτημα: Μήπως στην Ε/Κ πλευρά έχουμε όλοι την ίδια αντίληψη; Σαφώς και πρέπει να είμαστε προσεκτικοί. Αλλά να μην "κρούζουμε τζιαι τα χλωρά μες τα ξερά".

Χαμάλης είπε...

Δηλαδή τί έπρεπε να κάνουμε εμείς; Θα ήθελα πολύ να ακούσω συγκεκριμένες απόψεις.

Δεν θα ήταν πολύ παράξενο να βρεθούν Ελληνοκύπριοι να πορευτούν μαζί με Τουρκοκύπριους σε διαδήλωση, όταν αυτοί θα ανέμιζαν σημαίες του ψευδοκράτους;
Δεν θα ήταν καλύτερα να καθίσουμε κάτω μαζί τους και να βάλουμε στόχους ξεκάθαρους;

Ίσως η ίδρυση ενός νέου Πανκοινοτικού κόμματος που δεν θα αναιρούσε κατ' ανάγκην την ύπαρξη των τωρινών κομμάτων να ήταν καλή ιδέα. Αλλά χρειάζεται προπαρασκευή γιατί όταν το σκεφτεί κάποιος καλά, ακόμα κι' αυτό θα ήταν ένας γόρδιος δεσμός.

Από το 1985 μου δημιουργήθηκε η ιδέα ότι για να λυθεί το Κυπριακό πρέπει να γίνει ένα νέο κόμμα με συμμετοχή και των δύο κοινοτήτων. Το κόμμα της συμφωνημένης Λύσης. Μέσα σ' αυτό το κόμμα θα μπορούσε να βρεθεί συμφωνημένη λύση του Κυπριακού μακριά από ξένες παρεμβάσεις και συμφέροντα. Μετά αυτό το κόμμα θα ζητούσε την εξουσία από τον λαό στις εκλογές και στη μια πλευρά και στην άλλη με τους κομματικούς εκπροσώπους της κάθε πλευράς και με τις πρόνοιες της λύσης στο χέρι. Όταν ο λαός θα έδινε στη μια πλευρά την εξουσία, πιστεύω ότι γρήγορα θα ακολουθούσε και η άλλη πλευρά. Το Κυπριακό θα λυόταν αμέσως και η λύση θα έμπαινε σε άμεση εφαρμογή αφού θα ήταν όλα προσυμφωνημένα και εγκριμένα από το λαό. Οι ξένες δυνάμεις δεν θα είχαν καμιά δικαιολογία αρνηθούν τη συμφωνημένη λύση και θα αναγκάζονταν να την δεκτούν.

Anef_Oriwn είπε...

Ύποπτε [& Χαμάλη],

Διαδικασίες και συναντήσεις για συνεννόηση πάντοτε υπήρχαν μεταξύ των ελληνοκυπριακών και τουρκοκυπριακών πολιτικών δυνάμεων και δη μεταξύ του ΑΚΕΛ και του Τουρκικού Ρεπουπλικανικού Κόμματος [ÇTP]. Εν όσο Γενικός Γραμματέας του ÇTP ήταν ο Οζγκέρ Οζγκουρ τα δύο κόμματα λίγο πολύ τα έβρησκαν. Αρχές της δεκαετίας του ‘80 μάλιστα [αν δεν κάμνω το λάθος] το ΑΚΕΛ έριξε και το σύνθημα για τη δημιουργία ενός Δικοινοτικού Αντιιμπεριαλιστικού Μετώπου. Μετά όμως που φάγανε τον Οζγκιούρ κι ανάλαβε την ηγεσία του Κόμματος ο Ταλάτ τα πράματα σταδιακά άλλαξαν και δυσκόλεψε η συνεννόηση. Ο καθένας [και το ΑΚΕΛ και το ÇTP] εχει τις ευθύνες του γι’ αυτό, αλλά ας μην ξεχνάμε ότι οι τουρκοκύπριοι είναι εκείνοι που είναι ουσιαστικά υπό κατοχή και ότι η πολιτική και οικονομική ζωή στη Βόρεια Κύπρο ελέγχεται από την Τουρκία. Εξ ου και οι τελευταίες αντιδράσεις, διαμαρτυρίες και κινητοποιήσεις από τους τουρκοκυπρίους.
Οι πρόσφατες αυτές εξελίξεις πρέπει να τύχουν αξιοποίησης από τες αριστερές και προοδευτικές δυνάμεις και στις δύο κοινότητες, γιατί λόγω της διεθνιστικής τους ιδεολογίας είναι πιο εύκολο να συνεννοηθούν. Να σημειώσω ότι η περίπτωση του Ταλάτ [και η συμπεριφορά και τακτική του στες συνομιλίες με τον Πρόεδρο Χριστόφια] μ’ απογοητεύσει. Δεν ξέρω αν αυτές οι διαδηλώσεις αναδείξουν ένα νεο ηγέτη στην τουρκοκυπριακή κοινότητα [«ένα τέκνο της ανάγκης κι ώριμο τεκνό της οργής», που θα ‘λεγε κι ο ποιητής Κώστας Βάρναλης], αλλά χρειάζεται δουλειά πολλή μέχρι να καταφέρουν να συμπτύξουμε ένα δικοινοτικό μέτωπο σε πολιτικό επίπεδο που να κάμνει και μαζικές δικοινοτικές εκδηλώσεις.
Κι αυτά που λέει διερωτούμενος ο Χαμάλης [Δεν θα ήταν πολύ παράξενο να βρεθούν Ελληνοκύπριοι να πορευτούν μαζί με Τουρκοκύπριους σε διαδήλωση, όταν αυτοί θα ανέμιζαν σημαίες του ψευδοκράτους], είναι προφάσεις εν αμαρτίας γιατί εύκολα ξεπερνιούνται. Στην εκδήλωση για την Ειρήνη που έγινε πέρσι την 1η του Σεπτέμβρη στο Γήπεδο της Τσιετίν Καγιά [στην οποία συμμετείχε αρκετός κόσμος] γιατί δεν υπήρχαν σημαίες του ψευδοκράτους;
Οι φόβοι του ΑΚΕΛ ότι μπορεί να στοχοποιηθούν οι προοδευτικοί τουρκοκύπριοι ηγέτες [και να κατηγορηθούν ως πράκτορες των ελληνοκυπρίων] σε περίπτωση διοργάνωσης εκδηλώσεων συμπαράστασης ίσως να είναι βάσιμοι [εξ ου νομίζω και η επιφυλακτικότητα και διστακτικότητα της ηγεσίας του ΑΚΕΛ]. Να σημειώσω μόνο πως σε πρόσφατη συνέντευξη του σε ελληνοκυπριακή εφημερίδα ο Σενέρ Ελτζίλ όταν ρωτήθηκε αν είναι μέλος του ΑΚΕΛ απάντησε πως δεν είναι. Και να είναι [προσωπικά ΔΕΝ ξέρω], πιστεύετε πως ενδεικνυόταν να απαντούσε θετικά;

Ανεξάρτητα όμως αυτών των ενδοιασμών [από πλευράς ΑΚΕΛ], προσωπικά διερωτούμαι που είναι το τόσο φοβερό και τρομερό, αν αναληφθεί μια πρωτοβουλία από τις αριστερές συντεχνίες και τις οργανώσεις νεολαίας και γυναικών για τη διοργάνωση [είτε μαζί είτε χώρια με τους τουρκοκύπριους] ενός συλλαλητηρίου υπέρ της Επανένωσης! Έχω την αίσθηση ότι τα γεγονότα και οι εξελίξεις [μέσα στην τουρκοκυπριακή κοινότητα] μας ξεπερνούν, χωρίς να τυγχάνουν της κατάλληλης αξιοποίησης !!!

politispittas είπε...

Καλημέρα Άνευ.

Ναι, την έχουμε κάνει τη συζήτηση και πάνω από μία φορά. Έχω την εντύπωση, πως λέμε τα ίδια πράγματα ακριβώς, τουλάχιστον στην περιγραφή των πραγμάτων. Εκεί που έχουμε απόκλιση, είναι πως εσύ μιλάς για "τεχνητή δυναμική" που δεν θα είναι αποτελεσματική, ενώ από την πλευρά μου θεωρώ πως ο ρόλος της πρωτοπορίας είναι να εκμεταλλευτεί την συγκυρία -όταν αυτή προκύψει-και να την εκτοξεύσει προς τα εμπρός δημιουργώντας αυτή τη δυναμική για την οποία μιλάμε.

Εάν οι ηγεσίες (όλες) θέλανε πραγματικά Λύση και αλλαγή του σκηνικού στην Κύπρο, θα είχαν δράσει ανάλογα. Κυρίως το 2003, αλλά και τώρα.

Από την άλλη πλευρά, δεν πιστεύω πως το περιεχόμενο των συνθημάτων παρουσιάζει κάποια ιδιαπιτερη διαφοροποίηση.

Το «Οι τουρκοκύπριοι δεν είναι υποχείριο της Τουρκίας, αλλά ούτε και παράρτημα των ελληνοκυπρίων»"που ορθά αναφέρεις, κατά τη γνώμη μου, είναι ως έννοια απολύτως αυτονόητη καθώς έχουμε να κάνουμε με δύο ομάδες πληθυσμού με διαφορετικές καταγωγές, γλώσσα, θρήσκευμα κλπ-τα οποία όλα πρέπει να είναι όχι απλώς "σεβαστά" στο πλαίσιο ενός ενιαίου κράτους αλλά αυτοδύναμα και αυθύπαρκτα στο πλαίσιο πάντα της Μίας Κυριαρχίας κλπ. Θέλω να πω, ότι η ταυτότητα η πολιτισμική κλπ των Τ/Κ δεν πρέπει να ειδωθεί ως προϊόν της ελληνκυπριακής μεγαθυμίας αλλά ως κάτι το απολύτως αυτονόητο.

Σε αυτό το σημείο άλλωστε, εντοπίζω και την διαφωνία μου με το σύνθημα "Μια πατρίδα Ένας λαός".

Μία πατρίδα, δυο λαοί λεω εγώ, και μάλιστα αυτό το βρίσκω απείρως πιο μεγαλειώδες και ουσιαστικό και, νομίζω πως κάτι τέτοιο λένε και οι Τ/Κ με αυτό το σύνθημα, το οποίο θεωρώ ως πρϊόν της δικής τους σταδιακής πολιτικής ωρίμανσης, μία ωρίμανση που προκύπτει (όπως πάντα στην ιστορία) μέσα από τις εσωτερικές τους δυσκολίες και την αγωνία τους για το μέλλον.

Πίστεύω,πως αυτό το σύνθημα, αν το δούμε σαν έκφραση μίας ισχυρής τάσης στην Τ/Κ κοινότητα, δρομολογεί ένα πλαίσιο Λύσης Συνεταιρισμού στον οποίο (Συνεταιρισμό) οι δύο πλευρές θα "παντρευτούν" κυρίως στην Οικονομία σε ισότιμη βάση. Στη συνέχεια, αν ποτέ μπει το νερό στ' αυλάκι και ο Οικονομικός (και θεσμικός) γάμος προκόψει, όλα τα άλλα θα βρουν τον δρόμο τους αβίαστα -στο πέρασμα του χρόνου.

Κακά τα ψέμματα, το όλο ζήτημα είναι καθαρά Ταξικό και η λύσα όσων υποστηρίζουν τη Μη Λύση με διάφορα πατριωτικά προσχήματα υπάρχει απλά γιατί αυτοί (οοι απορριπτικοί) δεν επιθυμούν καμία ανακατάταξη στην τωρινή αστική τάξη. Τυχόν Λύση, θα προκαλέσει τεράστιες αλλαγές στο τοπίο με τη συνεργασία επιχειρηματιών και από τις δύο πλευρές με μεγάλο αμφίπλευρο όφελος. Μόνο που, κάτι τέτοιο, θα αποδυναμώσει όσους κινούν ταα νήματα από τη σύσταση της Κ.Δ.

Με αυτά, θέλω να πω, πως η λύση είναι απολύτως εφικτή και μέσα από το πλαίσιο ενός αστικού εκσυγχρονισμού της χώρας και όχι μόνο μέσα από την ταξικού χαρακτήρα εξέλιξη ή και εξέγερση των δύο πλευρών. Γιατί, αν περιμένουμε το δεύτερο, θα περιμένουμε άλλα 40 χρόνια, και αν.

politispittas είπε...

Ανεξάρτητα όμως αυτών των ενδοιασμών [από πλευράς ΑΚΕΛ], προσωπικά διερωτούμαι που είναι το τόσο φοβερό και τρομερό, αν αναληφθεί μια πρωτοβουλία από τις αριστερές συντεχνίες και τις οργανώσεις νεολαίας και γυναικών για τη διοργάνωση [είτε μαζί είτε χώρια με τους τουρκοκύπριους] ενός συλλαλητηρίου υπέρ της Επανένωσης! Έχω την αίσθηση ότι τα γεγονότα και οι εξελίξεις [μέσα στην τουρκοκυπριακή κοινότητα] μας ξεπερνούν, χωρίς να τυγχάνουν της κατάλληλης αξιοποίησης !!!

Δεν υπάρχει τίποτα το φοββερό και τρομερό σε μία τέτοια πρωτοβουλία. Αντίθετα, θα μπορούσε να αφυπνήσει τις συνειδήσεις και να δημιουργήσει τη δυναμική για την οποία μιλάμε και πιο πάνω.

Το πρόβλημα για μένα, είναι πως το ΑΚΕΛ τουλάχιστον σε επίπεδο Ηγεσίας, ως μεγάλο κόμμα για πάρα πολλά χρόνια έχει τεράστιες και πιεστικές εξαρτήσεις από το ντόπιο οικονομικό κατεστημένο.

Χαμάλης είπε...

Πρέπει να παραδεχτώ ότι ως προς το θέμα των σημαιών του ψευδοκράτους, παρασύρθηκα από το ΡΙΚ. Κάτι μου λέει ότι το ΡΙΚ έδειξε (και) σκηνές από άλλη διαδήλωση των Τουρκοκυπρίων, διότι εκπλάγηκα και απογοητεύτηκα από την πληθώρα Τούρκικων σμαιών και σημαιών του ψευδοκράτους. Αργότερα όταν είδα άλλες σκηνές και φωτογραφίες της διαδήλωσης από το διαδίκτυο, παρατήρησα μία Τουρκική και μία σημαία του ψευδοκράτους μόνον, κάτι που πολύ πιθανόν να ήταν και προβοκάτσια.
Παρακαλώ αν μπορεί κάποιος να ελέγξει τις σκηνές που μας έδειξε το ΡΙΚ τη νύκτα της διαδήλωσης.

Εξακολουθώ να πιστεύω ότι το Κυπριακό μπορεί να λυθεί από τον λαό με τη δημιουργία πανκοινοτικού κόμματος λύσης, στην απουσία των "επίσημων κυβερνήσεων", και οι εκπρόσωποι αυτοί του λαού να ζητήσουν την εξουσία στις εκλογές της κάθε κοινότητας με τις πρόνοιες της λύσης στο χέρι. Κατά τις συζητήσεις, τους προβληματισμούς, τις διαπραγματεύσεις κλπ, δεν θα μπορούν να επέμβουν ξένες δυνάμεις ούτε και τα κατεστημένα που νέμονται τον κόπο του λαού των δύο κοινοτήτων, γι' αυτό και η λύση θα είναι δίκαιη. Αυτές οι συζητήσεις θα μπορούσαν να γίνονται και ζωντανά στην τηλεόραση. Για να βάλω και το επιχειρηματικό μου δαιμόνιο να δουλέψει, τα έσοδα μετάδωσης αυτών των συζητήσεων από τα μεγαλύτερα κανάλια ανά το παγκόσμιο, θα μπορούσαν να χρηματοδοτήσουν τον όποιο προϋπολογισμό λύσης, χώρια που θα έβαζαν τον παγκόσμιο πολιτισμό σε άλλο επίπεδο όσον αφορά τη λύση διενέξεων και αναζήτηση της ειρήνης.

Μπορεί και να αεροβατώ, ούτε αυτό αποκλείεται. Συζήτηση κάνουμε.

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητέ PolitisPittas,

Με τα πλείστα απ’ όσα γράφεις συμφωνώ! Όμως τα σχόλια ΣΟΥ δίνουν ερεθίσματα και ανοίγουν πόρτες και παράθυρα για νέες συζητήσεις, όπως ας πούμεν, οι τοποθετήσεις ΣΟΥ ότι,
- «... όλο ζήτημα είναι καθαρά Ταξικό ...» και ότι
- «…η λύση είναι απολύτως εφικτή και μέσα από το πλαίσιο ενός αστικού εκσυγχρονισμού της χώρας...»

Επειδή όμως έχω δει προχωρήσει σε νέα ανάρτηση [για το επίσης καυτό θέμα του περιβόητου “Συνεταιρισμού για την Ειρήνη”, που έχει βασικά ανακινήσει ο ΔΗΣΥ με την προσδοκία ότι το όλο θέμα θα εξελιχτεί σε “Συνεταιρισμό για τις επόμενες προεδρικές”], επιφυλάσσομαι ν’ ασχοληθώ με το ζήτημα σε επόμενη ειδική ανάρτηση μου.

Για την ώρα θα τονίσω ένα δυο σήμερα από τα γραπτά ΣΟΥ:
- Πρώτον, το ότι «... η ταυτότητα η πολιτισμική κλπ των Τ/Κ δεν πρέπει να ειδωθεί ως προϊόν της ελληνκυπριακής μεγαθυμίας αλλά ως κάτι το απολύτως αυτονόητο» και
- Δεύτερον, τον ρόλο που παίζει η «Οικονομία» στη διαδικασία για εξεύρεσης λύσης [κάτι που ανάφερες, αλλά ακροθιγώς]. Η γενικότερη ανάγκη για περαιτέρω οικονομική ανάπτυξη, για την οποία απαιτείται πλέον [και μάλιστα επιτακτικά] και η δημιουργία μιας ενιαίας αγοράς σ’ όλη την επικράτεια της Κύπρου, αποτελούν σημαντικούς παράγοντες που θα μπορούσαν να συμβάλουν στο να «... μπει το νερό στ’ αυλάκι ...» και να σπρώξουν τα πράματα προς τη λύση!

Έπεται συνεχεία ...

Anef_Oriwn είπε...

Χαμάλης,

Λίγο πολύ τα ίδια ισχύουν και για τα δικά σου [τελευταία] γραπτά. Η θέση ΣΟΥ για τη «... δημιουργία πανκοινοτικού [προφανώς θες να πεις δικοινοτικού] κόμματος λύσης ...», χρήζει περαιτέρω ανάλυσης και συζήτησης. Ας πούμεν, πως θα μπορούσαν να υλοποιηθούν αυτά που λες. Εγώ προσωπικά πιστεύω πως εκείνο που χρειάζεται να γίνει άμεσα, είναι μια ανακατάταξη της πολιτικής και κομματικής γεωγραφίας στην ελληνοκυπριακή κοινότητα και δη στο χώρο της Κεντροδεξιάς. Κάτι τέτοιο θα δημιουργούσε και τες προϋποθέσεις για συμμαχίες στη βάση αρχών και ίσως και στη σύμπτυξη ενός δικοινοτικού μετώπου. Πιο πολλά θα πω σε σχετική ανάπτυξη μου [όπως είπα και στον φίλο PolitisPittas] …

Nick είπε...

Φίλε Anef_Oriwn, ο politispittas μίλησε για μια πατρίδα με δύο λαούς 4/3/11 8:55 π.μ. .
Το σχόλιο του politispittas με βρίσκει σχεδόν σύμφωνο. Ο γράφων λίγο ενωρίτερα, έγραφε για 2 εθνικότητες.
Εμένα για τις απόψεις μου, με φωνάζεις εθνικιστή και ρατσιστή. Τον politispittas που έχει περίπου τις ίδιες θέσεις με μένα γιατί δεν τον αποκαλείς εθνικιστή/ρατσιστή όπως πράττεις στη δική μου περίπτωση ?


Για τα 2 ερωτήματα που μου υπέβαλες (3/3/11 11:12 μ.μ. ), απαντώ τα έξης:
Α) όταν οι εργοδότες έβαζαν το κεφάλαιο τους για να στήσουν την επιχείρηση τους , που ήταν οι εργαζόμενοι ? γιατί δεν πήραν κι αυτοί μερίδιο του ρίσκου της επιχείρησης?
Τα δίκαια των εργαζομένων κατοχυρώνονται μέσω της νομοθεσίας αλλά και μέσα από τις συμβάσεις που υπογράφονται μεταξύ εργοδοτών και συντεχνιών.
Την ερώτηση δ. που είχα υποβάλει στο σχόλιο μου 3/3/11 1:27 μ.μ. , την πήρα από κάποια σελίδα του διαδικτύου πριν από αρκετό καιρό.
Β) για την «αλλοτρίωση» είχα γράψει στο blog σου πριν λίγες μέρες, αναφερόμενος στις εκπτώσεις θεσμών και αξιών από την κοινωνία μας.


Όσο για την παρατήρηση σου ότι «άνοιξα πάλι το λεξικό για να ερμηνεύσω τη λέξη αλλοτρίωση», απλά να αναφέρω ότι είναι ορθή.
Επειδή ο υποφαινόμενος δε φοίτησε σε δημόσια σχολεία της κυπριακής δημοκρατίας, και ποτέ δε διδάχτηκε το μάθημα των νέων ελληνικών, τα λεξικά του είναι απαραίτητα όταν γράφει η διαβάζει.(στις πλείστες των περιπτώσεων)

Anef_Oriwn είπε...

Nick,

1. Που και πως ΣΕ κατηγόρησα όταν «έγραφες για 2 εθνικότητες»;
2. Λαλείς: «… οι εργοδότες έβαζαν το κεφάλαιο τους για να στήσουν την επιχείρηση τους …» – Μα που βρήκαν τα λεφτά οι εργοδότες και έκαμαν κεφαλαίο. Τους τα ‘στειλε ο καλός Θεούλης, ή τα κέρδισαν στο ΛΟΤΤΟ;

Nick είπε...

Anef_Oriwn
δεν είπα ότι με κατηγόρησες αλλά ότι με αποκάλεσες εθνικιστή και ρατσιστή και μάλιστα παραδέχτηκα ότι είμαι και τα δύο.
Αυτό έγινε στις αρχές του χρόνου όταν άρχισα να αφήνω σχόλια μου στο blog σου.
Ο Κίκης Καζαμίας μέχρι πρόσφατα διατηρούσε μια οικογενειακή επιχείρηση. Σίγουρα ο άνθρωπος δεν έκλεψε για να στήσει την επιχείρηση του.
Ο Μιλτιάδης Νεοφύτου όταν ξεκίνησε την επιχειρηματική του δραστηριότητα, σίγουρα δεν έκλεψε για να έχει το απαραίτητο κεφάλαιο.
Οι πλείστοι επιχειρηματίες είτε βρήκαν έτοιμο χρήμα από τους γονιούς είτε δανείστηκαν από τράπεζες για να έχουν το απαραίτητο κεφάλαιο για τις επιχειρήσεις τους.
Οι εργαζόμενοι βάσει ποιου νόμου δικαιούνται μερίδιο επί των κερδών μιας επιχείρησης από τη στιγμή που δεν έχουν βάλει ούτε σεντ στην όλη επιχείρηση? Ο υπαρκτός σοσιαλισμός έχει πεθάνει προ πολλού ξέρεις!

Anef_Oriwn είπε...

Nick,

Αφού παραδέχεσαι ότι είσαι «εθνικιστής και ρατσιστής», ποιο εν το πρόβλημα ΣΟΥ που ΣΕ αποκαλώ τζι’ εγιώ έτσι; Αν έχεις όμως την καλοσύνη θυμίζεις μου γιατί ΣΕ χαρακτήρισα τοιουτοτρόπως; Σίγουρα δεν το ‘κανα απλώς καιρού ...
Πάντως ο λόγος ο δικός ΣΟΥ ΔΕΝ μπορεί να συγκριθεί ούτε κατα διάνοια με τον λόγο του φίλου PolitisPittas και ούτε κι έχει τα νοήματα που προσπαθείς να του προσδώσεις – ρατσιστικά και εθνικιστικά! Απέχεις έτη φωτός και κατά πολλές παράγκες [κατά παρασάγγας] από τες διαπολιτισμικές του θέσεις.

Για τα υπόλοιπα που θέτεις αναφερόμενος στους Κίκης Καζαμία και Μιλτιάδη Νεοφύτου [ξέχασες τον Χριστάκη Τζιοβάνη που είναι μάλιστα και υποψήφιος βουλευτής με το ΑΚΕΛ στην Επαρχία Αμμόχωστου], και για τα περί κεφαλαίου και εργατών, απλώς θα ΣΟΥ πω ότι θέλεις πολλά ψουμιά και φάεις και γάλατα να πιεις για να Μου κάμεις μαθήματα Πολιτικής Οικονομίας και συσσώρευσης κεφαλαίου. Τζιαι επειδή βαρκούμαι να ΣΟΥ κάμω εγιώ μαθήματα, θα ΣΕ παραπέμψω σε δκυο πήγες για να εμπλουτίσεις ολίγο τι τες γνώσεις ΣΟΥ, αν μη τι άλλο:
1. Επειδή αρέσκεσαι να ψάχνεις στο διαδίκτυο για ζητήματα που δεν γνωρίζεις [και καλά κάμνεις] πήγαινε και στο σύνδεσμο [link]: http://www2.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=1943020&publDate=14/9/2003, για να διαβάσεις και να δεις τι εστί υπεραξία, ας πούμεν.
2. Επίσης ψάξε το βιβλίο του Βασίλη Ραφαηλίδη “Η κρυφή γοητεία της μπουρζουαζίας” [Εκδόσεις “του Εικοστού Πρώτου”] όπου υπάρχουν κάποια πολύ ενδιαφέροντα κεφάλαια όπως το “Κλέφτες υπεράνω υποψίας” [όπου θα πάρεις μια ιδέα πως δημιουργείται το κεφάλαιο] ...

Πέραν τούτων όμως,
- γιατί άραγε δεν ΜΕ δανείζει κι ΕΜΕΝΑ η Τράπεζα για να έχω το απαραίτητο κεφαλαίο για να κάμω επιχειρήσεις; Ή
- πως έκαμαν το χρήμα οι γονιοί των σημερινών επιχειρηματιών και το βρήκαν «έτοιμο»; Ή
- γιατί να μην δικαιούνται οι εργαζόμενοι που παράγουν με την εργασία τους τον πλούτο μερίδιο από αυτό που οι ίδιοι παράγουν;

Nick είπε...

Φίλε και οκνιαρόσιυλλε Anef_Oriwn μόνο ένα πράμα δε θα γίνω ποτέ μου. Δηλ ένας αθεράπευτα ρομαντικός αριστερός ιδεολόγος.
Νομίζω σου είχα πει ότι διάβασα τον 100χρονο Λένιν.
Ο Βασίλης Ραφαηλίδης εκτός από το έργο που άφησε πίσω του(αξιόλογο κατά την ταπεινή μου γνώμη), μήπως ήταν και ο καθοδηγητής των αντιεξουσιαστών του περασμένου έτους, που άφησαν πίσω τους 4 νεκρούς στην Αθήνα ? βλέπε "Η μεγάλη περιπέτεια του Μαρξισμού"

Τα τελευταία ερωτήματα σου σε λάθος άτομο τα υπέβαλες. Το Χριστόφια , τον Άντρο Κυπριανού και τον Κυρίτση έπρεπε να ρωτήσεις.
Και οι εργάτες παίρνουν το μερίδιο πλούτου που παράγουν και παίρνουν ακριβώς αυτό που τους αναλογεί. Αν δε με πιστεύεις, τότε χέσε την πεο και τον Κυρίτση που διατυμπανίζουν ότι υπεραμύνονται των δικαιωμάτων του εργάτη. Χέσε και το καθεστώς Χριστόφια που ζήτησε μείωση μισθών μετά που ζήτησε και πέτυχε συγκράτηση των μισθών με μηδενικές αυξήσεις.
Αλλά αν όπως λες ότι είσαι οικονομολόγος, τότε δε θα έπρεπε να είχες απορίες σχετικά με το κεφάλαιο και τα χρηματοπιστωτικά. Φυσικά είτε είσαι η δεν είσαι εγώ είμαι διαθέσιμος να σου παραδώσω μαθήματα και δωρεάν μάλιστα. Δε βαρκούμε, έστω τζιαι αν αποδειχτείς ανεπίδεκτος μαθήσεως.
Καλές σήκω-σες!!!

Anef_Oriwn είπε...

Nick,

Για μια ακόμα φορά επαναλαμβάνεις τον Εαυτό ΣΟΥ, όταν δεν έχεις κάτι να πεις ή όταν δυσκολέφκεσαι να απαντήσεις: Υπεκφεύγεις και γενικολογείς ή καταφεύγεις σε χαρακτηρισμούς [όπως το «οκνιαρόσιυλλε»!] ... Α, τζιαι που πότε εγινήκαμεν φίλοι; [“Η κουφή να ΣΕ φιλήσει”!]...

Τζιαι Ρε άσχετε τζι’ αχάπαρε, πάψε να παπαγαλίζεις τζιαι να μηρυκάζεις ότι βρεις στο internet [και να κάμνεις τζιαι τον ειδικό πάνω σε ζητήματα που έχουν σχέση με την ιδεολογία της Αριστεράς], γιατί γελοιοποιείσαι! Και παρεμπιπτόντως πως θα μπορούσε ο Ραφαηλίδης να «... ήταν και ο καθοδηγητής των αντιεξουσιαστών του περασμένου έτους, που άφησαν πίσω τους 4 νεκρούς στην Αθήνα ...», όταν έχει κάποια χρόνια που πέθανε; Αν όμως εννοείς ο εμπνευστής τους, τι σχέση έχουν Ρε οι αντιεξουσιαστές με το περιεχόμενο του έργου του “Η μεγάλη περιπέτεια του Μαρξισμού”; Έχεις ιδέα τι γράφει εκεί μέσα;
Κι αντί ν’ απαντήσεις στα [προηγούμενα] ερωτήματα μου [τι να πεις κι ΕΣΥ το έρμο] είπες να ξεμπερδεύεις μ’ ένα αόριστο και χωρίς επεξηγήσεις «Τα τελευταία ερωτήματα σου σε λάθος άτομο τα υπέβαλες. Το Χριστόφια , τον Άντρο Κυπριανού και τον Κυρίτση έπρεπε να ρωτήσεις.»
Στα επαναλαμβάνω πέρκι τζιαι ψάξεις [στο διαδίκτυο] τζιαι βρεις καμιά απάντηση:
- Γιατί άραγε δεν ΜΕ δανείζει κι ΕΜΕΝΑ η Τράπεζα για να έχω το απαραίτητο κεφαλαίο για να κάμω επιχειρήσεις;
- Πως έκαμαν το χρήμα οι γονιοί των σημερινών επιχειρηματιών και το βρήκαν «έτοιμο»;
- Γιατί να μην δικαιούνται οι εργαζόμενοι που παράγουν με την εργασία τους τον πλούτο μερίδιο από αυτό που οι ίδιοι παράγουν;

Nick είπε...

Anef_Oriwn το « οκνιαρόσιυλλε» είπα το γιατί εσύ πρώτος είπες ότι βαρκέσαι να μου κάμνεις μαθήματα πολιτικής οικονομίας.
Τώρα διάβασε τι βρήκα στο διαδίκτυο για τα ερωτήματα σου:
Α) είσαι αφερέγγυος και το επιχειρηματικό μυαλό σου και όχι μόνο , είναι ανύπαρκτο λόγω των πολιτικών σου πεποιθήσεων αλλά και λόγω της πλύσης εγκεφάλου που δέχεσαι από τη μέρα που γεννήθηκες. Καμιά τράπεζα δε δανείζει λειψούς πολίτες.
Β) κάποιοι έχυσαν αίμα και ιδρώτα για να αποκτήσουν πλούτο, πλούτο τον οποίο κληρονόμησαν τα παιδιά τους και τον αξιοποίησαν δεόντως, Σε αντίθεση με κάποιους άλλους τεμπελχανάδες και αχαΐρευτους κομμουνιστές που θέλουν να μοιραστούν τον ξένο πλούτο που δεν τους ανήκει.
Εμείς τι δικό σας θα μοιραστούμε?
Γ)οι αμοιβές των εργαζομένων σε όλες τις χώρες με δημοκρατικό πολίτευμα, καθορίζονται η ρυθμίζονται μέσω νομοθεσιών, συμφωνημένων συμβάσεων μεταξύ εργοδοτών και συντεχνιών και μέσω ιδιωτικών συμβολαίων.
Βάσει ποιου νόμου περί εργατικού δικαίου, έχουν οι εργαζόμενοι δικαίωμα επί των κερδών μιας επιχείρησης?
Η τράπεζα κύπρου είχε κέρδη 300 εκ. ευρώ. μήπως οι 1300 εργαζόμενοι στην τράπεζα έπρεπε να καρπωθούν μέρος των κερδών? Και αν ναι τι γίνεται στην περίπτωση κάποιας εταιρείας με ζημιές ? θα δώσουν στην εταιρεία οι εργαζόμενοι από το υστέρημα τους ?
Ξέρεις τι σημαίνει σε οικονομικούς όρους το πάγωμα η η μείωση των μισθών επι του συνόλου του ενεργού πληθυσμού μιας χώρας?
Ψάξε στο ριζοσπάστη που επικαλείσαι συνεχώς και θα βρεις την απάντηση. Και όταν την βρεις τράβα να χέσεις το χριστόφια που γάμησε τους εργαζομένους (δημόσιο και ιδιοτικό τομέα) με το πάγωμα των μισθών που πέτυχε και τώρα ζητά και μειώσεις για μερίδα των εργαζομένων. Με τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των μισθών των εργαζομένων γάμησε και το εμπόριο και κατ’ επέκταση την οικονομία του κράτους.


Ο παππούλης Χίλων ο Λακεδαιμόνιος είπε κάποτε το «Μη προτρεχέτω η γλώττα της διανοίας»
Τζιαί ποιος είσαι εσύ ρε φτείρη Anef_Oriwn που θα μου κάνεις και κήρυγμα για το Βασίλη Ραφαηλίδη? Αλλά τέτοιος μπούφος που είσαι, που να ήξερες ότι γνώριζα προσωπικά τον αείμνηστο Βασίλη Ραφαηλίδη λόγω της εξ αγχιστείας συγγένειας που είχαμε.
Άτε, περαστικά σου οικονομολόγε της πεντάρας που ρωτάς γιατί δε σε δανείζουν οι τράπεζες !

Anef_Oriwn είπε...

Nick,

Κυριακή, γιορτή και σκόλη σήμερα! Γι’ αυτό κι αντιπαρέρχομαι τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποιείς [«φτείρη Anef_Oriwn», «οικονομολόγε της πεντάρας»], τες λαφαζανιές ΣΟΥ [«εξ αγχιστείας συγγένεια» με τον Ραφαηλίδη], τους απαξιωτισμούς και τον ελιτισμό ΣΟΥ που εκφράζουν τον ρατσισμό ΣΟΥ προς τον οποιοδήποτε [είτε τόπακα, είτε ξένο] που ΔΕΝ έχει αποκτήσει χρήμα κι άλλα πλούσια υλικά αγαθά [σπιταρώνες, αυτοκινητάρες και τα τοιαύτα]. Αυτή η προσέγγιση ΣΟΥ όπως και το ύφος ΣΟΥ αποκαλύπτουν και φανερώνουν [πέραν από τον ρατσισμό ΣΟΥ και τον αρρωστημένο εθνικισμό ΣΟΥ] και το ήθος, την εμπάθεια και τη μισαλλοδοξία ΣΟΥ!
Επειδή ο λόγος ΣΟΥ είναι κι ασυνάρτητος και τυχάρπαστος [πιάνεσαι μια από το ένα και μια από το άλλο το εντελώς αντίθετο σημείο] με αποτέλεσμα αιωνίως αντιφάσκεις, ΔΕΝ θα συνεχίσω να ασχολούμαι με τα γραφόμενα ΣΟΥ. Είναι χαμένος χρόνος τζιαι βαρκούμαι [ΣΕ] ο «οκνιαρόσιυλλος»! Ούτε μια συζήτηση του χαϊρκού ΔΕΝ μπορείς να κάμεις!

Σ’ αποχαιρετώ με δύο – τρεις σύντομες παρατηρήσεις:
1. Όταν λες ότι «... κάποιοι έχυσαν αίμα και ιδρώτα για να αποκτήσουν πλούτο ...», προφανώς ξεχνάς ή δεν λαμβάνεις υπ’ όψη ότι οι πλείστοι εξ αυτών εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο το «αίμα και ιδρώτα» των υπαλλήλων και εργατών τους!!! Εξακολουθείς να μην απαντάς ποιος παράγει τον πλούτο!
2. Η Τράπεζα Κύπρου έχει τόσα εκατομμύρια κέρδη γιατί ξεζουμίζει τον κόσμο [με ψηλά επιτόκια κι αγωγές] και γιατί καρπούται τον κόπο των υπαλλήλων της!
3. Για το «πάγωμα ή τη μείωση των μισθών επί του συνόλου του ενεργού πληθυσμού μιας χώρας», ζήτα πρώτα επεξηγήσεις από τον Αντιπρόεδρο του Κόμματος που υποστηρίζεις, τον κον Φούλη, γνωστό και ως “Κόφτ’ τα όλα”!
C u!!!