{Επεξηγηματικές σημειώσεις:
1. * - κατά το «τζι’
ο Ράουφμαν τζι’ ο Ράουφμαν»!!!
(Ο
Ράουφμαν ήταν παλιός ποδοσφαιριστής της “Ομόνοιας”, εκ Γερμανίας ορμώμενος και
δεινός σκόρερ, από τους καλύτερους ξένους ποδοσφαιριστές που πέρασαν από
την Κύπρο˙ σήμερα έχει κυπριοποιηθεί και είναι και
μέλος της Εφορίας ποδοσφαίρου της “Ομόνοιας”)...
2.
Αρχικός τίτλος
για τη ανάρτηση ήταν το “Σάπιο είναι το σύστημα, σάπιοι και οι θεσμοί
του!»”, δανεισμένος από το τελευταίο φύλλο της εφημερίδας “Γνώμη”, ενώ ακολούθως σκέφτηκα
και το “Η ανακάλυψη της ταshινόπιττας περί των θεσμών”, εμπνευσμένος από μια σχετική με το θέμα και
ιδιαιτέρως ενδιαφέρουσα, [με πολλά συναρπαστικά στοιχεία για τες «οικογένειες
που διοικούν το κράτος ταύτον», αλλά και ειρωνείες και κακεντρέχειες
για τους «φιλήσυχους φιλειρηνικούς χαζούς (κύπριους που) πέφτουν από τα σύννεφα
ανακαλύπτοντας την τασιηνόπιττα», δηλ. ότι «its all about the money»]
ανάρτηση του άσπονδου φίλου κι αναρχικού blogger OSR…
Τελικά θυμήθηκα τον Ράουφμαν [η σχετική ιστορία εδώ, και κατέληξα στο «τζι’ ο Ράουφμαν τζι’ ο Ράουφμαν»}...
************************************
Εισαγωγικά
Ουκ ολίγες φορές έχουμε [μέσα
από τις “στήλες” αυτού του διαδικτυακού χώρου/blog, ή και από αλλού] αναφερθεί, σχεδόν πάντοτε με
(επι)κριτικό, αποδοκιμαστικό, αντισυμβατικό, κι ανατρεπτικό πνεύμα, στους
αστικοδημοκρατικούς θεσμούς. Έχουμε δε σταθεί με ιδιαίτερα αυστηρή κι έντονα
στηλιτευτική γραφίδα στον τρόπο που αυτοί οι θεσμοί λειτουργούν και ποιους
[ποια τάξη] εν κατακλείδι υπηρετούν και ποιων τα συμφέροντα εξυπηρετούν... Χαρακτηριστικό παράδειγμα η
διαβόητη Επιτροπή Πική (που υποτίθεται ερεύνησε την κατρακύλα της κυπριακής
οικονομίας)... Τα ‘παμε σχετικά και πιο παλιά εδώ κι επαέ...
Φυσικά δεν παραλείψαμε να επικρίνουμε και το ΑΚΕΛ, για το γεγονός ότι συχνά πυκνά ηγετικά του στελέχη μιλούν [με μια καθ’ όλα
αντιμαρξιστική προσέγγιση για τη δήθεν ανεξαρτησία των (αστικών) θεσμών. Τούτοι
οι θεσμοί προσαρμόζονται, αναπροσαρμόζονται και λαστιχάρονται για να έρχονται
στα μέτρα της καθεστηκυίας τάξης και να υπηρετούν τα συμφέροντα της που
υπηρετούν. «Οι θεσμοί δεν είναι σε κρίση...», [τελικά], αλλά τους χρησιμοποιούν
οι οικονομικές και πολιτικές ελίτ «... τη δουλειά τους [για να] κάνουν»...
Συντρόφια,
όσο πιο νωρίς το πάρουμε χαμπάρι, τόσο το καλύτερο!
*******************************************
Προλογικά
Πιο κάτω θα αναδημοσιεύσουμε δύο κείμενα από την “Χαραυγή”, σχετικά με την όλη υπόθεση [στην ουσία το σκάνδαλο] με τις διαπλοκές, τις εμπλοκές και το ασυμβίβαστο και το μη συμβατό της Διοικήτριας της Κεντρικής [«της Χρυστάλλας, της αγριόγατας»,
που ‘γραφε και σήμερα ο Σπύρος Σωτηρίου στη “Χαραυγή”],
τα νομικά παιχνίδια και θεάματα που μιαν την άλλη σκαρώνει ο Ρίκκος ο Ββου Εισαγγελέα
με μεγαλο-δικηγόρους και διάφορα άλλα δικηγορίστικα, εισαγγελικά και
τραπεζιτικά [ο Βγενόπουλος δεν μπορούσε να λείπει] και ιδιαιτέρως αγγελικά, που
αποκαλύπτουν το μπάχαλο με τους θεσμούς (και ποιους αυτοί εξυπηρετούν) στον
αστικά δημιουργημένο κόσμο μας...
- Το πρώτο κείμενο
είναι του Λεόντιου Φιλοθέου από την κυριακάτικη του στήλη στη “τιτιΒΙΣΜΑΤΑ” και
παρουσιάζει το όλο σκηνικό της διαπλοκής Νίκαρου Προέδρου-Χρυστάλλας Γιωρκάτζιη
-Ρίκκου΄Ερωτοκρίτου-Στέλιου Κοιλιάρη-Αντρέα Γιωρκατζιη (συζυγου Χριστάλλας)-Αντρέα Νεοκλέους
(πρώην συνέταιρος Αντρέα Γιωρκάτζιη)-Βγενόπουλου-και_λοιποί... Ας μην ξεχνάμε
ότι ο Πρόεδρος διόριζε και επαναδιόριζε τη Χρυστάλλα Γιωρκάτζιη στη θέση της
Κεντρικής Τραπεζίτριας, ασχέτως του ό,τι ήξερε για το ασυμβίβαστο της... Ποιες
οι πολιτικές του ευθύνες για το διορισμό τόσων και τόσων «αρίστων από τους αρίστους» κι άλλους αστικούς καθωσπρεπισμούς και λαφαζανιές!
από τη “Χαραυγής” (Κυριακή 15/3/2015)
- Το δεύτερο είναι
του Νικόλα Νικόλα από την καθημερινή στήλη της εφημερίδας “Επωνύμως” και μιλά
για την κρίση των θεσμών…
********************************************
“Τιτιβίσματα”
[του Λεόντιου Φιλοθέου, “Χαραυγή”, Κυριακή
15/3/2015, σελ. 4 “Μικροπολιτικά” – link: http://dialogos.com.cy/blog/titivismata-17/]
{Τα bold, oι επιχρωματώσεις και οι υπογραμμίσεις είναι δικές
ΜΟΥ}…
@τιτιβίσματα; Γαβγίσματα; Νιαουρίσματα;
Μπα, για γκαρίσματα είμαστε. Έχουμε και λέμε λοιπόν:
1. Η Διοικήτρια της Κεντρικής
Τράπεζας κατηγορεί τον Βοηθό Γενικό Εισαγγελέα, ο οποίος διερευνά τα σκάνδαλα
της οικονομίας, ότι δωροδοκήθηκε από δικηγορικό γραφείο, το οποίο χειρίζεται
υποθέσεις της Κεντρικής Τράπεζας.
2. Ο Βοηθός Γενικός
Εισαγγελέας θεωρεί την (πάλαι πότε άμεμπτου ηθικής) Διοικήτρια της Κεντρικής
Τράπεζας μη αξιόπιστη και ζητά την παραίτησή της σε αντίθεση προφανώς με τον
Λίλλη, τον οποίο θεώρησε 100% αξιόπιστο.
3. Ο Εκτελεστικός Σύμβουλος
της Κεντρικής Τράπεζας κατηγορεί τη Διοικήτρια της Κεντρικής Τράπεζας ότι θα
επωφεληθεί αυτή και η θυγατέρα της ως νόμιμοι κληρονόμοι τού εν διαστάσει
συζύγου της, αν ο Βγενόπουλος κερδίσει την υπόθεση απέναντι στο κράτος, το
οποίο έχει καθήκον να υπερασπίζεται η ίδια η Διοικήτρια.
4. Ο Γενικός Ελεγκτής
κατηγορεί τη Διοικήτρια της Κεντρικής Τράπεζας για σύγκρουση συμφερόντων μέσω
της συμμετοχής της (παρά τις διαβεβαιώσεις της) στην Αρχή Εξυγίανσης και της
σχέσης της θυγατέρας της με τον Βγενόπουλο την ίδια ώρα που η Διοικήτρια
αρνείται να δώσει τα πρακτικά των συνεδριάσεων.
5. Η θυγατέρα της Διοικήτριας
της Κεντρικής Τράπεζας αρνείται οποιαδήποτε σχέση με το γραφείο του πατέρα της,
που μέχρι πρότινος δούλευε και το οποίο όλως τυχαίως εκπροσωπεί τον Βγενόπουλο
κατά του κράτους, το οποίο υπερασπίζεται η Διοικήτρια μητέρα της.
6. Ο Βοηθός Γενικός
Εισαγγελέας διαβεβαιώνει ότι ο ίδιος, σε αντίθεση με τους υπόλοιπους, δεν είχε
προνομιακή πληροφόρηση για το κούρεμα γι’ αυτό και δεν έστειλε τα λεφτά του στο
εξωτερικό και κουρεύτηκε.
7. Ο Βοηθός Γενικός
Εισαγγελέας δηλώνει ότι κάποιοι είχαν προνομιακή πληροφόρηση χωρίς να ιδρώνει
κανενός το αυτί για το γεγονός ότι ως Βοηθός Εισαγγελέας έπρεπε να έχει
διερευνήσει το θέμα της προνομιακής πληροφόρησης.
8. Ο Βοηθός Γενικός
Εισαγγελέας κινήθηκε νομικά κατά της Λαϊκής Τράπεζας για συμψηφισμό κατάθεσης
και δανείου, ενώ το δικηγορικό γραφείο που εκπροσωπούσε την Τράπεζα και
τυγχάνει να είναι το ίδιο με αυτό που εκπροσωπεί την Κεντρική Τράπεζα, όλως
τυχαίως ξέχασε να παραστεί στη δίκη.
9. Ο Εκτελεστικός Σύμβουλος
της Κεντρικής Τράπεζας, ο οποίος διορίστηκε εκεί για να ελέγχει τον πρώην
Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας, δεν κοιμάται τα βράδια από το άγχος του, αφού
θεωρεί την κατάσταση χειρότερη και από τον καιρό που είχε σχέση με τη μαφία,
χωρίς και πάλι να ιδρώνει κανενός το αφτί που αξιωματούχος της Κεντρικής
Τράπεζας αναφέρεται σε σχέσεις με τη μαφία.
10. Μια αμφιβόλου εγκυρότητας
λίστα με οφειλές βουλευτών και προφανή στόχο τον αποπροσανατολισμό διαρρέει
όλως τυχαίως στα ΜΜΕ με την Τράπεζα Κύπρου να επισημαίνει ότι η λίστα ζητήθηκε
από την Κεντρική Τράπεζα και τη Διοικήτρια της Κεντρικής Τράπεζας να το
διαψεύδει χωρίς και πάλι κανένα αφτί να ιδρώνει για τη διαρροή.
@Αναστασιάδης. Σενάριο
αμερικάνικης σειράς; Μπα, η πραγματικότητα στην Κύπρο. Και η ευθύνη είναι δική
σου. Που διόρισες τους πιο πάνω «άριστους των αρίστων». Κι ας μένεις στο
απυρόβλητο. Ναι, το ξέρουμε το παραμύθι. Τρεις μίνιμουμ δεσμεύσεις. Μηδενική
ανοχή. Και θα πέσουν κεφάλια. Τελικά και το περιβόητο τασάκι ένας μύθος είναι!
Υ.Γ.1. Σε άλλα πιο ευχάριστα
νέα: η κατάρρευση της οικονομίας οφείλεται στα δόντια του Παπασάββα, στα
τσεκκούθκια του Χριστόφια, στη 14η σύνταξη και στην αίτηση δανείου της
Ομόνοιας.
Υ.Γ.2. Την ίδια ώρα ο
Υπουργός Οικονομικών το βιολί του. Με στόχο τις εκποιήσεις. Μπροστά στο
Σόιμπλε, έκρυψε και τη φουστανέλα. Και θεωρεί, όπως ο ίδιος δήλωσε, λογικές τις
ρυθμίσεις για τις εκποιήσεις. Πράγματι. Λογικές. Όταν μιλάς εκ μέρους των
τραπεζών.
***********************************
“Οι θεσμοί δεν είναι σε κρίση, τη δουλειά τους κάνουν”
[τού Νικόλα Νικόλα, “Χαραυγή”,
Σάββατο 14/03/2015, στήλη “Επωνύμως”, σελ. 6]
{Οι επιχρωματώσεις και οι υπογραμμίσεις είναι δικές
ΜΟΥ}…
Ακούω συχνά ότι οι θεσμοί (οι
αστικοί) περνούν κρίση. Γιατί δεν κατανοούν ότι οι αστικοί θεσμοί δεν περνούν
κρίση; Απλά κάνουν τη δουλειά τους. Να θωρακίζουν τις ρωγμές στο σύστημα
υπηρετώντας τα μονοπώλια. Ανάλογα με την περίπτωση οι θεσμοί (όχι η Τρόικα όπως
την λένε πλέον στην Ελλάδα) βρίσκουν τον τρόπο να θωρακίσουν με αποφάσεις τους
το σύστημα. Είναι οι θεσμοί που κατά το δοκούν κρίνουν την αντισυνταγματικότητα
ενός νόμου που αμβλύνει τα βάρη στο λαό και με την ίδια ευκολία επικυρώνουν τη
συνταγματικότητα ενός ξεκάθαρα αντισυνταγματικού, αλλά αντιλαϊκού συνάμα νόμου.
Γιατί αυτό είναι το κριτήριο όσο κι αν μετά επικαλούνται νομικίστικα τερτίπια.
Τα παραδείγματα πολλά στα
μέλη της ΕΕ. Με απαγορεύσεις απεργιών, νομιμοποίηση των άνομων πολιτικών κλοπής
από τα λαϊκά στρώματα, αντικομμουνιστικές απαγορεύσεις, διώξεις αντιφασιστών
βετεράνων για “φόνο” μελών των SS,
αποφάσεις δικαστηρίων ανάλογα με την κομματική ταυτότητα κ.τ.λ..
Όταν ακόμη και ένας θεσμός,
όπως το Συνταγματικό Δικαστήριο της Πορτογαλίας, έκρινε τις περικοπές στις
συντάξεις ως αντισυνταγματικές, άλλοι θεσμοί όπως η κυβέρνηση και το κοινοβούλιο
τις ξαναπέρασαν με άλλο “συνταγματικό”
λεκτικό… Ένα σάπιο σύστημα όπως ο καπιταλισμός δεν μπορεί παρά να έχει σάπιους
θεσμούς. Και μέσα σε όλα αυτά κυρίαρχες είναι και οι σκοπιμότητες των αστών απολογητών
των μονοπωλίων. Που “αγνοούν” ότι τα
σκάνδαλα είναι συστημικό προϊόν της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο και της «υπέρτατης αξίας» της κερδοφορίας. Και
την ίδια ώρα εξυπηρετούν πολιτικές σκοπιμότητες. Άλλοτε επικαλούμενοι τους
θεσμούς και άλλοτε ανάλογα με το πρόσωπο πυροβολώντας τους.
Θα πάρω για παράδειγμα το
Μαρί. Εάν οποιοσδήποτε άλλος βρισκόταν στο θεσμό της προεδρίας τα πράγματα θα
ήταν πολύ διαφορετικά. Δεν θα εξαπολυόταν (όπως δεν είχε γίνει στο παρελθόν)
τέτοια πολεμική για να γίνουν εξιλαστήριο θύμα για μια συστημική ανεπάρκεια ο
Πρόεδρος ή ο Υπουργός Άμυνας. Έτσι κι αλλιώς οι ίδιοι επικαλούνταν την ίδια
περίοδο την ιερότητα της ανεξαρτησίας του θεσμού του Κεντρικού Τραπεζίτη για να
φορτώσουν μετά την αδηφαγία του κεφαλαίου και τις ενέργειες του ίδιου στην
κυβέρνηση του ΑΚΕΛ…
Η διαφορά μας με την υπόλοιπη
ΕΕ είναι η νεαρή (ιστορικά) ηλικία της Κυπριακής Δημοκρατίας. Στη δυτική Ευρώπη
ξέρουν πώς να προστατεύουν το σύστημα μέσω της θωράκισης των θεσμών. Για πολύ
πιο ασήμαντους λόγους από τα σκάνδαλα στην Κύπρο παραιτούνται. Όχι από ηθική
υπεροχή έναντι των Κυπρίων ομολόγων τους, αλλά από καλύτερη αντίληψη του τι
υπηρετεί καλύτερα το σύστημα. Στην Κύπρο οι αστοί πολιτικοί θέλουν και να
προφυλάξουν το σύστημα και την κερδοφορία των μονοπωλίων και το δικό τους
προσωπικό όφελος.
Anef_Oriwn
[ασσιχτίρ πια με τους θεσμούς, τους «άριστους των αρίστων» κι άλλους (μικρο)αστικούς καθωσπρεπισμούς και λαφαζανιές!]
Τρίτη 16/3/2015
[ασσιχτίρ πια με τους θεσμούς, τους «άριστους των αρίστων» κι άλλους (μικρο)αστικούς καθωσπρεπισμούς και λαφαζανιές!]
Τρίτη 16/3/2015
10 σχόλια:
Στο μεταξύ συν των άλλων [που καταθέσαμε πιο πάνω] οι ιεροί, άμεμπτοι κι ανεξάρτητοι θεσμοί της αστικής μας Κυπριακής Δημοκρατίας shυλλοτρώγονται μεταξύ τους: http://www.24h.com.cy/society/item/82891-kontra-giorkatzi-genikou-elegkti.html…
Προφανώς και γι’ αυτά θα φταίει το ΑΚΕΛ και ο Χριστόφιας!
συν τοις άλλοις(αμόρφωτε,κατά τα δικά σου κριτήρια)!
- Άντρη Καραντώνη: ως γνωστόν [για όσους παρακολουθούν έστω κι λίγη τηλεόραση] εδώ και κάποιους μήνες παρουσιάζει από το ΡΙΚ1 το τηλεπαιχνίδι “Πόσα Ξέρεις”, όπου οι συμμετέχοντες καλούνται να διαγωνιστούν και πάνω στην ελληνική γλώσσα˙η ίδια όμως, ως φάνηκε λίγο κατέχει την ελληνική. Τις προάλλες, αντί να λέει «της Πόλης της Χρυσοχούς» [στη γενική και η λέξη «Χρυσοχούς»] έλεγε συνεχώς [δηλ. πάμπολλες φορές] «της Πόλης της Χρυσοχού» [χωρίς σίγμα στο τέλος]... {Να σημειώσω ότι μέσα από το συγκεκριμένο πρόγραμμα αναδεικνύεται γενικώς η αγραμματοσύνη ΜΑΣ γενικώς ως κυπραίοι}...
Scripta manent!
Εξυπνάκια Ανώνυμε [που προφανώς μάχεσαι νυχθημερόν να ΜΟΥ πιάσεις το πό(δ)ιν ΜΟΥ],
Μπορείς να ΜΟΎ επεξηγήσεις [με δικά ΣΟΥ λόγια, αν είναι δυνατόν] γιατί η έκφραση (ΜΟΥ) «συν των άλλων» [που πάει πακέτο και σε συνεχεία με τη φράση «που καταθέσαμε πιο πάνω»] είναι λάθος;
Όντως στην καθαρεύουσα λέμε «συν τοις άλλοις» [δηλ. το συν συντάσσεται με δοτική], όπως λέμε και «συν Αθηνά και χείρα κίνει» και «συν γυναιξί και τέκνοις», που είναι λόγιες [όπως αποκαλούνται] εκφράσεις... Γιατί όμως, δεν μπορούμε να πούμε, όπως υποβάλλεις, «συν των γυναικών και των παιδιών τους»;
Αναμένω την απάντηση ΣΟΥ [με τη δικαιολόγηση της τοποθέτησης ΣΟΥ για το. κατά τη γνώμη ΣΟΥ, λάθος ΜΟΥ] και θα επανέλθω... Εκτός κι αν την κάνεις με ελαφριά πηδηματάκια...
Και παρεμπιπτόντως, πολλύς καϊλές σ’ έχει πιάσει για την Άντρη Καραντώνη... ΕΓΩ απλώς θα σημειώσω ότι, η προσπάθεια ΣΟΥ να ΜΟΎ βρεις λάθη ΔΕΝ αποτελεί και την πιο ορθή γραμμή υπεράσπισης της [από μέρους ΣΟΥ]... Λάθη όλοι κάνουμε! Το σημαντικό όμως, στην προκείμενη περίπτωση είναι, αν αυτό που ΕΓΩ επισήμανα ως λάθος της Καραντώνης [σε σχόλιο ΜΟΥ στην προηγούμενη ανάρτηση ΜΟΥ – link: http://aneforiwn.blogspot.com/2015/03/132015.html?showComment=1425925096459#c8852732294899109612] και που η αγαπημένη ΣΟΥ [ως φαίνεται] τηλεοπτική persona επανάλαβε αρκετές φορές, είναι όντως λάθος ή όχι... Εμφανώς απέφυγες να τοποθετηθείς...
Απλώς αντικατάστησε το "συν" με το "πλην" ή το "εκτός" και καθάρισες. Όχι, δε θα προσπαθήσω να σου αποδείξω με δικά μου λόγια ότι 2+1 δεν κάνουν 4! Και κάτι άλλο:δε σε θεωρώ αγράμματο, επειδή έκανες ένα λάθος.Απλώς αναμένω κι από εσένα να μη θεωρείς τους άλλους αγράμματους για τον ίδιο λόγο!
Απλώς αντικατάστησε το "συν" με το "πλην" ή το "εκτός" και καθάρισες. Όχι, δε θα προσπαθήσω να σου αποδείξω με δικά μου λόγια ότι 2+1 δεν κάνουν 4! Και κάτι άλλο:δε σε θεωρώ αγράμματο, επειδή έκανες ένα λάθος.Απλώς αναμένω κι από εσένα να μη θεωρείς τους άλλους αγράμματους για τον ίδιο λόγο!
Ανώνυμε,
ΔΕΝ «θεωρώ τους άλλους αγράμματους», λόγω ενός τυχαίου [κι ΌΧΙ επαναλαμβανόμενου] γλωσσικού λάθους ή ενός λάθους που γίνεται εν τη ρύμη του λόγου ή ενός λάθους που για να αποφευχθεί ή και να γίνει αντιληπτό μπορεί να απαιτείται βαθύτατη γνώση μιας γλώσσας, και ίσως και γενικότερες γνώσεις˙ δεν είναι λίγες οι ομόηχες λέξεις που συγχύζουν˙ κι εδώ φαίνεται ξεκάθαρα σε ποιο βαθμό κάποιος κατέχει μια γλώσσα. Και το πόσο εγγράμματος είναι κάποιος ΔΕΝ καθορίζεται αποκλειστικά και μόνο από το πόσα λιγότερα ή περισσότερα συντακτικά λάθη κάνει, αλλά από το πώς διαχειρίζεται το λόγο κι από το πόσες γενικότερες/ευρύτερες γνώσεις έχει και πώς τις χρησιμοποιεί για να επεξεργαστεί ένα ζήτημα, ή/και να αρθρώσει έναν ολοκληρωμένο λόγο... [Θα αποφύγω να κάνω προσωπικές αναφορές, αλλά δεν είναι λίγες οι φορές που παρατηρούμε στον δημόσιο λόγο να γίνονται σοβαρά γλωσσικά λάθη και δη από πολιτικούς και δημοσιογράφους και τηλεπαρουσιαστές/στριες˙ οι τελευταίοι/ες μάλιστα ουκ ολίγες φορές απέδειξαν τη βαθιά τους αγραμματοσύνη πάνω σε γενικότερα θέματα κι όχι μόνο πάνω στη γλώσσα]...
Πέραν τούτου μια γλώσσα δεν είναι κάτι το στατικό το οποίο παραμένει αμετάβλητο μέσα στο χρόνο... Γι’ αυτό κι ΕΓΩ έχω σχηματίσει μια διαφορετική άποψη, για το «συν τοις άλλοις» και το «συν των άλλων», που ίσως όμως να είναι και λανθασμένη… Να σημειώσω [για να περιαυτολογήσω και λίγο] ότι ΔΕΝ φιλολογώ, ούτε και ελληνίζω [ΔΕΝ είμαι ΚΑΝ φιλόλογος(!), παρά τις συχνές παρατηρήσεις ΜΟΥ, κυρίως ορθογραφικές, πάνω στην ελληνική γλώσσα], έχω δε φοιτήσει, ως μαθητής Μέσης Εκπαίδευσης, σε αγγλόφωνο σχολείο, ενώ για να σπουδάσω έχω μάθει μιαν τρίτη γλώσσα...
Θεωρώ, λοιπόν, ότι το «συν τοις άλλοις», αποτελεί μια πιο γενική κι αόριστη τοποθέτηση ΜΑΣ [δεν καθορίζουμε τη συγκεκριμένη στιγμή που μιλάμε το «άλλοις», δηλ. ποια είναι αυτά τα «άλλα», ενώ στο «συν των άλλων» συγκεκριμενοποιούμε τί θέλουμε να πούμεν [θα πούμεν, λόγου χάριν, «συν των άλλων περιπτώσεων (που προαναφέραμε)», ή «συν των άλλων λόγων …», ή «συν των άλλων αιτιών …»]... Τι θα πεις ας πούμεν, «συν τοις άλλοις λόγοις»; [Προφανώς θα αποφύγεις το «λόγοις»]... Ίσως το «εκτός των άλλων» να ακούγεται ως πιο σωστό και πιο στρωτό [όταν ΔΕΝ θέλουμε να χρησιμοποιήσουμε το αρχαϊκό ή καθαρευουσιάνικο «συν τοις άλλοις»], όμως εξακολουθώ να έχω την άποψη ότι και το «συν των άλλων» ΔΕΝ είναι λάθος! Εκτός πάλι κι αν ισχύει η άποψη διαφόρων ειδικών ότι ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να μεταφέρουμε/μεταφράζουμε στη Δημοτική έστω και μερικώς λόγιες φράσεις... Και εν κατακλείδι, αν το «συν των άλλων», είναι λάθος τελικά, τούτο δεν είναι και τόσο κτυπητό όπως το «της Πόλης Χρυσοχού» [της Καραντώνη]…
Α, και μην ΜΟΎ συγχύζεσαι και να αποστέλνεις δύο φορές το ίδιο μήνυμα!
Και κάτι άλλο:δε σε θεωρώ αγράμματο, επειδή έκανες ένα λάθος.Απλώς αναμένω κι από εσένα να μη θεωρείς τους άλλους αγράμματους για τον ίδιο λόγο!
Aυτό ήταν το μήνυμα της παρέμβασής μου και όχι η γλωσσική σου επάρκεια. Αν το πήρες,καλώς.Αν όχι,σημαίνει πως ο εγωισμός προηγείται στο ντέρμπι με τη λογική.Καλό Σαββατοκυρίακο!
Και «το μήνυμα της παρέμβασης» της δικής ΜΟΥ και των σχολίων ΜΟΥ [που ακολούθησαν τις δικές ΣΟΥ παρεμβάσεις] ΔΕΝ ήταν να αναδείξω τη «γλωσσική μου επάρκεια» και εγγραμματοσύνη και παράλληλα την ανεπάρκεια και την αγραμματοσύνη του οποιουδήποτε άλλου ή της οποιασδήποτε άλλης… Κριτήριο ΜΟΥ για την τοποθέτηση ΜΟΥ που προκάλεσε και την αντίδραση ΣΟΥ [που ειπα ότι, μερικές από τις δικές ΜΑΣ τηλεοπτικές περσόνες, όπως η Χριστιάνα Αριστοτέλους, η Άντρη Καραντώνη, η Ελίτα Μιχαηλίδου, η Γιώτα Κουφαλίδου «αγγίζουν και τα όρια της αγραμματοσύνης» - link: http://aneforiwn.blogspot.com/2015/03/132015.html?showComment=1425910800183#c4256193853084481691], δεν ήταν μόνο η γλωσσική τους επάρκεια, αν και το παράδειγμα που έφερα για την Καραντώνη, [την οποία ανάλαβες να υπερασπιστείς], ήταν ένα επαναλαμβανόμενο γλωσσικό της λάθος...
Η εγγραμματοσύνη και γενικώς η μόρφωση μας, ΔΕΝ αναιρείται με τα ένα ή δυο γλωσσικά λάθη που πιθανόν να έχουμε κάμει, ούτε με το αν δεν ξέρουμε τι σημαίνει η λατινική έκφραση «scripta manent», ή ποια είναι η πρωτεύουσα της Παραγουάης ή του Μπενίν, ή πού βρίσκεται ή τάδε ή δείνα εκκλησιά... Σημαντικό όμως είναι να ξέρουμε ότι η Παραγουάη βρίσκεται στη Νότιο Αμερική και το Μπενίν στην Αφρική...
Επίσης μεγάλη σημασία όμως έχει, το πώς χειριζόμαστε μια γλώσσα, [στην προκειμένη περίπτωση την ελληνική] και τί βασικές γνώσεις έχουμε για άλλα θέματα... Να μπορούμε, λόγου χάριν, να ανιχνεύσουμε την ετυμολογία μιας λέξης κι απ’ αυτήν σωστά να εικάσουμε τη σημασία της, έστω κι αν δεν την έχουμε ξανακούσει... Και να μπορούμε [να έχουμε τις γνώσεις] ως παρουσιαστές ενός τηλεπαιχνιδιού να κάνουμε ένα σχόλιο για μια λέξη που έχει δυσκολέψει τους διαγωνιζόμενους, Ή, ως παίχτες του τηλεπαιχνιδιού, να ΜΗΝ δίνουμε απαντήσεις του κουτουρού – π.χ. να μας ζητάνε να πούμε τρεις ευρωπαϊκές χώρες που ξεκινάνε από έψιλον κι εμείς να λέμε και την Αιθιοπία!
Συμφωνώ απόλυτα. Όμως λίγη επιείκεια στους νέους για τη γλωσσική τους ανεπάρκεια. Ούτε την αρχαία ελληνική διδάκτηκαν, όπως πλείστοι εξ ημών,ούτε έζησαν σε εποχή που το βιβλίο να ήταν μια από τις ελάχιστες διεξόδους τους. Νομίζεις ότι εγώ κι εσύ θα καθόμασταν να διαβάσουμε,π.χ τους Άθλιους του Ουγκώ,αν είχαμε την ευκαιρία να τους δούμε σε ταινία;
Δημοσίευση σχολίου