Σάββατο 28 Μαρτίου 2015

Ανάρτηση 18/2015 [επίκαιρη, (εκ)παιδευτική] – Λίγα λόγια για τις επιχειρούμενες (από τον Υπουργό παιδείας) αλλαγές στα Ωρολόγια Προγράμματα στη Μέση Εκπαίδευση...


Τελικά ο Υπουργός Παιδείας κος Κωνσταντίνος τού Καδή [γνωστός και ως «παπαοπαίιν «δικό μας άνθρωπο» τον είχε χαρακτηρίσει ο BașΕπίσκοπος τότε που ο Νίκαρος τον διόριζε Υπουργό και δεν είναι λίγες οι φορές που συναντήθηκαν ο Αρχιεπίσκοπος και ο Υπουργός για να συζητήσουν «θέματα της παιδείας»], έδωσε την περασμένη Δευτέρα 23 του μηνός, στις εκπαιδευτικές οργανώσεις [στην ΠΟΕΔ των δασκάλων και στην ΟΕΛΜΕΚ των καθηγητάδων δήθεν, αλλά στην πράξη του Ταλιαδώρου και του Θέμη], οι προτάσεις που ο Υπουρκός μαζί με τους συνεργάτες του (επίσημους κι ανεπίσημους), συμπεριλαμβανομένου και του Προέδρου της ΟΕΛΜΕΚ Δημήτρη Ταλιαδώρου, ετοιμάσαν [σε παρασυναγωγές Ημετέρων εν κρυπτώ και παραβύστω - στα κρυφά και στα μυστικά μέσα σε κατάκλειστα δώματα] για αναδόμηση [ή μήπως αποδόμηση] της Εκπαίδευσης... [Για την ΟΛΤΕΚ των εκπαιδευτών των Τεχνικών Σχολών οι προτάσεις ακόμα ψήνονται]...  

Οι προτάσεις του Υπουργού για τη Μέση Εκπαίδευση αφορούσαν,
-  τα νέα ωρολόγια προγράμματα [δηλ. πόσες διδακτικές περιόδους θα διδάσκουν οι καθηγητές κάθε κλάδου – σε 3-4 κλάδους οι ώρες αυξήθηκαν, ενώ στους υπόλοιπους μειώθηκαν],
-  το νέο σύστημα διορισμού των εκπαιδευτικών [δηλ. πόσοι συμβασιούχοι, έκτακτοι και αντικαταστάτες καθηγητές που ίσως να έχουν δουλέψει και για σειρά χρόνων στην Εκπαίδευση θα μείνουν τελικά χωρίς μόνιμο διορισμό], και   
-  το σύστημα της επιμόρφωσης, ή/και αξιολόγησης των καθηγητών...  

Και με το που παραδόθηκαν και δημοσιοποιήθηκαν κι επισήμως πλέον οι προτάσεις του  Υπουργού και της παρα-ομάδας (όπως λέμε παρακράτος) των συμβούλων του [πολλά και διάφορα ψιθυρίζονταν προηγουμένως] άνοιξε και ο ασκός [κι όχι ασκοί!] του Αιόλου... Σχεδόν όλοι οι κλαδικοί σύνδεσμοι καθηγητών [πλην φυσικά των τριών κυρίαρχων ειδικοτήτων, δηλ. των Φιλολόγων, των Μαθηματικών και των Φυσικών, αλλά και των παραχαϊδεμένων, ελέω Αρχιεπισκόπου, Θρησκευτικών], όπως και κάποιες από τις παρατάξεις των εκπαιδευτικών [εκτός από τη συναγερμική “Αλλαγή” του Ταλιαδώρου και τη “Νέα Κίνηση” του Θέμη Πολυβίου που τα έχουν κάνει πλακάκια για να εναλλάσσονται στην Προεδρία της Οργάνωσης], εξέδωσαν ανακοινώσεις με τις οποίες διαμαρτύρονται έντονα για τα προτεινόμενα ωρολόγια προγράμματα και ξιφουλκούν κατά της (υπό τον Ταλιαδώρο) ηγεσίας της ΟΕΛΜΕΚ... Να αναφέρω ότι επιφυλάξεις υπάρχουν και για το νέο σύστημα διορισμών, αλλά εκείνο που παίζει τώρα σε ρυθμούς shake (αναβρασμών και έντασης) είναι το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα...  Ήδη η “Προοδευτική” [η αριστερή παραταξιακή κίνηση των εκπαιδευτικών] ζήτησε με ανακοίνωση της την παραίτηση του Ταλιαδώρου, αλλά η πρόταση μομφής που κατάθεσε στο Κεντρικό Διοικητικό Συμβούλιο (ΚΔΣ) της ΟΕΛΜΕΚ δεν πέρασε... Είπαμε ήδη, ότι τα μέλη κάποιων παρατάξεων παραμένουν δέσμια των μεταπρατικών συναλλαγών τους για την προεδρία της Οργάνωσης... Η πλάκα είναι ότι οι ίδιοι με απόφαση τους έρχονται και λένε ότι «η πρόταση που υπέβαλε ο Υπουργός Παιδείας για το Ωρολόγιο [σημ.: και που προσυπόγραψε ο Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ Δημ. Ταλιαδώρος] χρήζει βελτίωσης»...  Μα δουλέφκουν μας σιόρ!

Πάντως η “Προοδευτική” προχωράει τις διαδικασίες για έκτακτη σύγκλιση της Παγκύπριας Συνδιάσκεψης των Γενικών Αντιπρόσωπων (ΠΣΓΑ) της ΟΕΛΜΕΚ στις 2 του Απρίλη...

Την ίδια ώρα διάφοροι κλαδικοί σύνδεσμοι καθηγητών συγκαλούν γενικές συνελεύσεις των μελών τους για να συζητήσουν το όλο θέμα, ή/και ασκούν έντονη κριτική στην ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ [με ανακοινώσεις και άρθρα τους]...


Μα όταν το νέο Ωρολόγιο Πρόγραμμα μειώνει τις διδακτικές περιόδους σε αρκετούς κλάδους, άρα μειώνονται και οι ανάγκες (σε καθηγητές) πώς τότε θα υπάρχουν και ανάγκες για μονιμοποιήσεις συμβασιούχων και εκτάκτων, Δημητράκη;

ΕΜΕΙΣ, εδώ σ’ αυτό το Blog [δηλ. ΕΓΩ και η Αφεντομουτσουνάρα ΜΟΥ – για να λύσουμε και τυχόν απορίες κατά πόσο «ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΟΛΛΟΙ»], καθότι κινούσατε σ’ ένα χώρο όπου υπάρχουν εκπαιδευτικοί και παράλληλα ενδιαφερόμαστε και για τα της Εκπαίδευσης και της Παιδείας, είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε από κοντά, πολλά και διάφορα. Κι επειδή έχουμε σχηματίσει και ξεκάθαρη δική ΜΑΣ άποψη για τα τεκταινόμενα στο χώρο, θα προχωρήσουμε περαιτέρω και θα καταθέσουμε πιο κάτω μερικές ακόμα σκέψεις και απόψεις πάνω στην πρόταση του Υπουργού...

Κατ’ αρχάς από την όλη διαδικασία που ακολουθήθηκε προκύπτει ένα σημαντικό εύλογο ερώτημα το οποίο κάνει τις προτάσεις να φαντάζουν οξύμωρες, αντιφατικές, τραγελαφικές, κι ακατανόητες, ή ακόμα κι anef_ αντικειμένου...
Αν, λοιπόν, μια επιστημονική επιτροπή πιστεύει ότι ετοίμασε, μετά από πολλή μελέτη ένα ολοκληρωμένο [και τεκμηριωμένο κατά την άποψη της σχέδιο] για τις απαιτούμενες [με βάση τα σύγχρονα κοινωνικοοικονομικά δεδομένα και τις τάσεις στην εκπαίδευση] αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα, τότε γιατί αυτές οι προτάσεις να αμφισβητούνται και να επικρίνονται τόσο έντονα, ή και να προκαλούν τόσες πολλές αντιδράσεις;

Φυσικά μπορεί να ειπωθεί [από την πλευρά του Υπουργού και των συν αυτώ] ότι οι αντιδράσεις είναι υποκειμενικές και ξεκάθαρα συμφεροντολογικές [μα τόσες πολλές;] και εκφράζουν κατά κύριο λόγο τα συμφέροντα των διάφορων [ίσως κι ξεπερασμένων] μαθημάτων και κλάδων καθηγητών [και των κατεστημένων που ενυπάρχουν μαζί τους] κι όχι «το συμφέρον των παιδιών»˙ μια τετριμμένη και κοινότοπη έκφραση κι αυτή που συνήθως λέγεται απ’ όσους δεν μπορούν να επιχειρηματολογήσουν και να πείσουν ότι δεν λειτουργούν με τον ίδιο τρόπο]...
Γιατί όμως από την άλλη, το Υπουργείο [και δη ο Υπουργός] είναι έτοιμοι να συζητήσουν και να αποδεχτούν αλλαγές πάνω στα Ωρολόγια Προγράμματα που ετοιμάστηκαν από την (επιστημονική) Επιτροπή; Τυχόν αλλαγές και διαφοροποιήσεις, δεν θα είναι σε βάρος της Παιδείας και των παιδιών; Θα ‘ρθούν εκ των υστέρων τα μέλη της Επιτροπής να πουν ότι κάναμε ΛΑΘΟΙ, ας πούμεν που αυξήσαμε τις ώρες της Φυσικής ή και που μειώσαμε τις ώρες της Πληροφορικής; Στη βάση ποιων (νέων) δεδομένων θα γίνει αυτή η παραδοχή και η συνεπακόλουθη διόρθωση; Ή τέλος πάντων πώς απαντιούνται τα ερωτήματα και οι προβληματισμοί που θέτει με σχετική ανακοίνωση της η “Προοδευτική” και κυρίως για το ότι «η Πρόταση για Ωρολόγιο Πρόγραμμα Μέσης Εκπαίδευσης, [είναι]  επιστημονικά ατεκμηρίωτη, αναχρονιστική, απαράδεκτη για μαθητές, γονείς, καθηγητές και τη σύγχρονη Κύπρο»; 

Μήπως μιλούμε πλέον καθαρά για προχειρότητες (και ππατσσιατσσιο-δουλειές) από πλευράς κυβερνώντων ακόμα και πάνω σε θέματα καυτά και κομβικά; Σε τί στοχεύουν;  Να κάνουν τομές και μεταρρυθμίσεις, ή να κλείσουν όπως - όπως ζητήματα (όπως τα της Παιδείας) που χρονίζουν, ή/και για να εφαρμόσουν κι εδώ τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές τους; Είναι όμως η Παιδεία [όπως και η Υγεία, γιατί κι εκεί πάνε να τα κάνουν μπάχαλο οι κυβερνώντες] ζητήματα για ιδεοληψίες, πειραματισμούς και δουλειές βιαστικές;

Διάφορες άλλες σκέψεις ΜΟΥ πάνω σε επιμέρους ζητήματα [όπως για το γεγονός ότι η Επιτροπή για τα ωρολόγια Προγράμματα  αποτελείτο από 3 φιλόλογους, 1 μαθηματικό και 1 φυσικό, ή για την ψευδαίσθηση ότι αν προστεθούν ακόμα 2 περίοδοι στα Αρχαία στα παιδιά χωρίς να υπάρξει και ποιοτική αναβάθμιση του μαθήματος, τα παιδιά θα μάθουν καλύτερα ελληνικά], θα τις καταθέσω στα σχόλια...

Anef_Oriwn
[παιδευόμενος με τα εκπαιδευτικά ζητήματα]
Παρασκευή 27/3/2015 

1 σχόλιο:

Anef_Oriwn είπε...

Καθημερινώς αυξάνονται και οξύνονται οι αντιδράσεις στις προτάσεις του Υπουργείου [και του Ταλιαδώρου] για να νέα Ωρολόγια Προγράμματα.
Ακόμα και οι Θεολόγοι/Θρησκευτικοί είναι «ανάστατοι [...] λόγω της πρότασης για Ωρολόγιο» και εξέδωσαν ανακοίνωση με την οποία εκφράζουν τις αντιθέσεις τους: http://www.paideia-news.com/index.php?id=109&hid=16149&url=%CE%A3%CF%8D%CE%BD%CE%B4%CE%B5%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%98%CE%B5%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CF%89%CE%BD-%CE%9F%CE%95%CE%9B%CE%9C%CE%95%CE%9A:-%CE%91%CE%BD%CE%AC%CF%83%CF%84%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82-%CE%BF-%CE%B8%CE%B5%CE%BF%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CE%BA%CF%8C%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82-%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CF%89-%CF%84%CE%B7%CF%82-%CF%80%CF%81%CF%8C%CF%84%CE%B1%CF%83%CE%B7%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CE%A9%CF%81%CE%BF%CE%BB%CF%8C%CE%B3%CE%B9%CE%BF
[Προφανώς περίμεναν, ελέω Αρχιεπισκόπου, να αναβαθμιστούν κι αυτοί – δεν τους αρκει που διατήρησαν τα σφετερισμένα τους!]...

Την ίδια ώρα ο τέως Πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ και Πρόεδρος της ΕΔΕΚίτικης “Νέας Κίνησης Καθηγητών”, Θέμης Πολυβίου [και συνεταιράκι του Ταλαιαδωρου στο διαμοιρασμό της προεδρικής καρέκλας] με άρθρο του στο “Paideia-news”, κλαψουρίζει [μετά που οι ίδιοι εκάμαν τα μπίλιες] ότι κάποιοι «κύριοι θέλουν να διαλύσουν την ΟΕΛΜΕΚ»:
http://www.paideia-news.com/index.php?id=109&hid=16159&url=%CE%93%CE%B9%CE%B1%CF%84%CE%AF-%CE%AC%CF%81%CE%B1%CE%B3%CE%B5-%CE%BA%CF%8D%CF%81%CE%B9%CE%BF%CE%B9-%CE%B8%CE%AD%CE%BB%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CE%BD%CE%B1-%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%BB%CF%8D%CF%83%CE%B5%CF%84%CE%B5-%CF%84%CE%B7%CE%BD-%CE%9F%CE%95%CE%9B%CE%9C%CE%95%CE%9A; ....
[Όποιος εν ανατρέπεται ο κόσμος εν δικός του!]...

Στο “Paideia-news” θα βρείτε κι ένα ενδιαφέρον άρθρο ενός εκπαιδευτικού για την “Εκπαιδευτική πολιτική αποδόμησης” [της κυβέρνησης Αναστασιάδη]:
http://www.paideia-news.com/index.php?id=109&hid=16161&url=%CE%95%CE%BA%CF%80%CE%B1%CE%B9%CE%B4%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B1%CF%80%CE%BF%CE%B4%CF%8C%CE%BC%CE%B7%CF%83%CE%B7%CF%82-