Κυριακή, 6 Ιανουαρίου 2013

Ανάρτηση 4/2013 [συνεχιζόμενη, πολιτική, προεκλογική, Αριστερή, ενάντια στην αποχή και εξ αναδημοσιεύσεως] – Ένα κείμενο του Θεοχάρη Μασούρα κι ένα καταληχτικό σχόλιο του Νίκου Τριμικλινιώτη για την αποχή…


Εισαγωγικά:
Αγαπητές φίλες κι αγαπητοί φίλοι,
[αλλά και όσοι διαφωνείτε μαζί ΜΟΥ],

Σε συνέχεια της προηγούμενης ανάρτησης ΜΟΥ, όπου ασχολήθηκα κριτικά με τη θέση της πλειοψηφίας της ΕΡΑΣ για αποχή [ή για λευκό] στις επικείμενες προεδρικές εκλογές, θα παραθέσω πιο κάτω [για ενίσχυση της επιχειρηματολογίας μου αλλά και της υποψηφιότητας του Σταύρου Μαλά] ένα σχετικό κείμενο του Εκπαιδευτικού Θεοχάρη Μασούρα. Τούτο έχει τίτλο “Αποχή και συνειρμοί…” και δημοσιεύτηκε χτες στην εφημερίδα “Σημερινή”  και σήμερα στον “Πολίτη” και τη “Χαραυγή”

{Ο Χάρης Μασούρας είναι Λυκειάρχης και μέλος του Εκλογικού Επιτελείου του Σταύρου Μαλά στη Λάρνακα. Είναι αδελφός του Μητροπολίτη Μόρφου Νεόφυτου και παλαιότερα υπήρξε στέλεχος της ΕΔΕΚ}…  

Επίσης θα παραθέσω το καταληκτικό σχόλιο του Νίκου Τριμικλινιώτη στη συζήτηση που έγινε στο Blog του σε σχέση με τη θέση της ΕΡΑΣ για αποχή

**************************
“Αποχή και συνειρμοί…”
[του Θεοχάρη Μασούρα, του εκλογικού επιτελείου του Σταύρου Μαλά Λάρνακας – Αμμοχώστου]

{Οι υπογραμμίσεις και οι επιχρωματώσεις είναι δικές μου}…

“Η συζήτηση γύρω από τις επικείμενες προεδρικές εκλογές και όσα καταγράφονται για τις συνέπειες που θα υπάρξουν από τυχόν μεγάλη αποχή, με οδήγησαν, συνειρμικά, να μετροφυλλήσω δύο «ξεχασμένα» βιβλία: Τη συλλογή ποιημάτων του Μανώλη Αναγνωστάκη, “ο Στόχος”, στην οποία περιλαμβάνεται το ποίημα “Μέρες του 1969”, και την Ιστορία της Αρχαίας Ελλάδας. Εξηγώ τους λόγους:
Αρχικά οδηγήθηκα να ξαναδιαβάσω το ποίημα αυτό του Μ. Αναγνωστάκη, το οποίο ενώ γράφτηκε δύο χρόνια μετά την εγκαθίδρυση της Χούντας στην Ελλάδα, συνεχώς μου θύμιζε τις εκλογές τού σήμερα, κυρίως εκείνοι οι στίχοι όπου ο ποιητής κλίνει το ρήμα μεταναστεύω σε όλα τα πρόσωπα: Εγώ μεταναστεύω, Εσύ μεταναστεύεις, Αυτός μεταναστεύει, Εμείς μεταναστεύουμε, Εσείς μεταναστεύετε, Αυτοί μεταναστεύουν. Στους συγκεκριμένους στίχους αναφέρεται με πίκρα αφενός στο κοινωνικό φαινόμενο της μετανάστευσης στην Ελλάδα κατά τις δεκαετίες ‘50 και ‘60, αφετέρου όμως με το ρήμα μεταναστεύω στηλιτεύει εκείνους τους διανοούμενους και πολιτικούς που στα μαύρα χρόνια της Δικτατορίας (δεκαετία ‘70), αντί να μείνουν στην Ελλάδα για να παλέψουν πρόσωπο με πρόσωπο με τη Χούντα, εγκατέλειπαν τη χώρα και «έκαναν αντίσταση» εκ του ασφαλούς στο εξωτερικό, ενώ τα ξερονήσια ήταν γεμάτα από τους γνήσιους αντιχουντικούς.

Η σχέση του εν λόγω ποιήματος, “Μέρες του 1969”, με τις επικείμενες εκλογές στην Κύπρο και με την πιθανότητα αποχής, αν βέβαια επιβεβαιωθούν οι δημοσκοπήσεις, είναι έμμεση. Αν όμως αντικατασταθεί το ρήμα μεταναστεύω με το ρήμα απέχω και το κλίνουμε ξανά στα διάφορα πρόσωπα -Εγώ απέχω, Εσύ απέχεις, Αυτός απέχει, Εμείς απέχουμε, Εσείς απέχετε, Αυτοί απέχουν-, τότε η σχέση γίνεται άμεση και άρρηκτη με τις συνέπειες που θα έχει για τη Δημοκρατία στην Κύπρο, τυχόν αποχή: Πρώτον, θα εκφυλιστεί η βασική αρχή της Δημοκρατίας, σύμφωνα με την οποία η πλειοψηφία κυβερνά και η μειοψηφία αντιπολιτεύεται, λαμβάνοντας βεβαία υπόψη ότι η πλειοψηφία κυβερνά σύμφωνα με τις θετικές ψήφους που παίρνει ένας υποψήφιος και όχι με τις ψήφους διαμαρτυρίας και την αποχή! Δεύτερον, αυτός που θα επωφεληθεί από την αποχή θα είναι ο κ. Αναστασιάδης, αφού ως πρώτος που θα είναι σε ψήφους κατά τον α΄ γύρο των εκλογών και με βάση την αναγωγή, θα καρπωθεί τις περισσότερες ψήφους της αποχής. Τρίτον, αν η αποχή είναι μεγάλη, υπάρχει μεγάλο ενδεχόμενο, με την αναγωγή, να εκλεγεί ο κ. Αναστασιάδης από τον πρώτο γύρο. Το θύμα, όμως, θα είναι η Δημοκρατία και στις τρεις παραμέτρους. Η Δημοκρατία πλήρωσε τα παρεπόμενα της μετανάστευσης!!! Η Δημοκρατία θα πληρώσει και τα παρεπόμενα και της αποχής;
Το δεύτερο βιβλίο που με οδήγησε συνειρμικά να μετροφυλλήσω, όπως προανέφερα, με αφορμή τη λέξη αποχή, ήταν η Ιστορία της Αρχαίας Ελλάδας. Ξαναδιάβασα έτσι για τον Γενάρχη της Δημοκρατίας, τον Κλεισθένη, που κατονόμαζε «Άτιμο» όποιον απείχε από τις εκλογές και επιπλέον του στερούσε τα πολιτικά δικαιώματα. Ξαναδιάβασα ακόμη για τον θεμελιωτή της Δημοκρατίας, τον Περικλή, που ονόμαζε «Αχρείο», δηλαδή άχρηστο, όποιον έμενε αμέτοχος στις εκλογές και δεν έπαιρνε θέση ανάμεσα στις «στάσεις» - έτσι ονομάζονταν τα κόμματα στην αρχαία Ελλάδα.
Οι νεοέλληνες σήμερα, δικαίως, περηφανεύονται για το γεγονός ότι η Δημοκρατία γεννήθηκε και μεγαλούργησε στην αρχαία Αθήνα, όπως και το Δράμα, αλλά πρέπει να γνωρίζουν, ταυτόχρονα, πως ο πολίτης -με την υποχρεωτική συμμετοχή που εμμέσως του επιβαλλόταν στην εκλογική διαδικασία από τους Κλεισθένη και Περικλή- στήριζε τη Δημοκρατία. Πρέπει ακόμη να γνωρίζουν οι νεοέλληνες πως ο νόμος αυτός του Κλεισθένη κρίθηκε αναγκαίος ώστε να προστατεύσει τη Δημοκρατία από τους επιτήδειους πολιτικούς και δημαγωγούς της εποχής, οι οποίοι εκμεταλλεύονταν την αδιαφορία των πολιτών και την αποχή της πλειοψηφίας από την εκλογική διαδικασία, ώστε να αναρριχώνται στην πρωτοκαθεδρία της πολιτείας.
Κάθε ομοιότητα με τα σημερινά πολιτικά πράγματα δεν είναι καθόλου τυχαία! Το παρελθόν, είτε το λαμβάνουμε υπόψη όταν είναι επωφελές για το σήμερα είτε το χρησιμοποιούν επιλεκτικά κάποιοι, όπως κάνουν οι λογής-λογής εθνοκάπηλοι. Κλείνω με τούτο:
Αν η πολιτική είναι η τέχνη του εφικτού, τότε και οι εκλογές είναι η επιλογή του ολιγότερον κακού, ανάμεσα σε δύο κακά. Επομένως, οι όποιες πικρίες και παράπονα δεν πρέπει να καταγραφούν σε αποχή, γιατί εκείνο που θα πετύχεις, πικραμένε ψηφοφόρε του ΑΚΕΛ, είναι εκείνο που δεν θέλεις. Γνώριζε, τέλος, πως η αποδυνάμωση του κόμματος της αριστεράς εξασθενίζει τη Δημοκρατία και αποδυναμώνει ταυτόχρονα τους εργαζόμενους. Στο κάτω-κάτω, η όποια πιθανή εκλογή του κ. Αναστασιάδη, ας γίνει με τις θετικές ψήφους όσων τον υποστηρίζουν και όχι με την αποχή όσων δεν τον υποστηρίζουν. Η αποχή, εξάλλου, δεν αποτελεί απάντηση στα προβλήματα!!!

Σχόλιο ΕΜΟΥ του Ιστολόγου:
Τις επιφυλάξεις και τους ενδοιασμούς μου για τις εκφράσεις του αρθρογράφου για «τον Γενάρχη της Δημοκρατίας, τον Κλεισθένη» και «τον θεμελιωτή της Δημοκρατίας, τον Περικλή» [όλ’ αυτά σε μια δουλοκτητική κοινωνία] δεν θα τις καταθέσω τώρα, γιατί δεν είναι της ώρας…

****************************
Το σχόλιο του NicosTrim:

{Οι υπογραμμίσεις και οι επιχρωματώσεις είναι δικές μου}…

“Φίλοι, η συζήτηση τούτη πιστεύω ότι δείχνει πόση ανάγκη είναι ξεφύγουμε από την περιχαράκωση και το ταμπούρωμα πίσω από στερεότυπα, όταν μαίνεται αυτή η εκλογική αντιπαράθεση που δεν είναι μόνο εκλογική - έχει ένα βαθύτερο νόημα και διεξάγεται με φόντο μια έντονη ταξική και κοινωνική αντιπαράθεση. Δεν είναι μόνο θέμα τι θα πει η ΕΡΑΣ, ή τι θα πει ο α΄ ή ο β΄. Δεν θέλω να παρεξηγηθώ – δεν άνοιξα αυτή τη συζήτηση με την ανοικτή μου επιστολή με στόχο την ΕΡΑΣ: Η ΕΡΑΣ τοποθετήθηκε δημοσίως υπέρ της αποχής ως πολιτική θέση για τις προεδρικές θέτοντας υπό την κρίση όλων αυτή την θέση. Είναι επομένως ευρύτερο ζήτημα της ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΗΣ ΑΠΟΧΗΣ ΣΕ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ, τονίζω το “αυτές” τις εκλογές, και κυρίως στον πρώτο γύρο. Για τον δεύτερο θα έχουμε την ευκαιρία να ξαναμιλήσουμε. Πραγματικά δεν βλέπω ούτε την σοφία, ούτε την πολιτική ηθική της επιχειρηματολογίας για αποχή ως «τιμωρία»: Αυτή δεν είναι πολιτική θέση για να οικοδομήσει κάποιος ένα κίνημα της Αριστεράς. Δεν μπορείς επί σκοπού και ως πολιτική θέση να καλείς τον λαό, και μάλιστα τον Αριστερό, ριζοσπάστη και προοδευτικό να μείνει σπίτι του ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΕΚΛΟΓΕΣ. Κι αυτό γιατί στηρίζεται σε μια στρεβλή, εσφαλμένη και ιδιαίτερα προβληματική υπόθεση ότι μια ήττα του ΑΚΕΛ, είτε θα το «συνετίσει», είτε θα ανοίξει το δρόμο για μια πιο ριζοσπαστική δύναμη που θα αναδυθεί. Αυτό δεν μπορεί να είναι σκοπός ενός Αριστερού σχηματισμού ή ατόμου που επαγγέλλεται την ενότητα και τη συσπείρωση σήμερα: η «τιμωρία» του ΑΚΕΛ θα οδηγήσει σε τιμωρία της Αριστεράς και της υπόθεσης στο σύνολο της, και κυρίως στην εργατική τάξη και τις κατώτερες τάξεις στο σύνολο τους. Εκτός αν ασπαζόμαστε την θέση κάποιων στην Βρετανία που επέμεναν ότι η Θάτσερ ήταν ότι καλύτερο μπορούσε να συμβεί στη Βρετανία γιατί έβγαλε χιλιάδες στους δρόμους και τους ριζοσπαστικοποίησε… Κριτική ναι, κατανοητή ή εναλλακτική προσέγγιση, αλλά το «μείνετε σπίτι σας γιατί είναι όλοι τους το ίδιο» δεν είναι πολιτική θέση της Αριστεράς που θέλει να αλλάξει τον κόσμο. Ναι οι εκλογές δεν είναι επανάσταση – αλλά η μαζική αποχή μπορεί να επιτρέψει στον Αναστασιάδη να βγει από τον πρώτο γύρο ή να περάσει ο Λιλλήκας δεύτερο γύρο: τι μήνυμα θα δώσει αυτό;”

Σχόλιο ΕΜΟΥ του Ιστολόγου:
ΟΥΔΕΝ!

Anef_Oriwn
[ενάντια στην αποχή]
Κυριακή 6/1/2012  
[τα Θεοφάνεια ήταν σήμερα, λαλούν! Ξεροτήανα εφάετε;]…

16 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είναι το ΑΚΕΛ «Αριστερά»;

http://kyriacosdjambazis.blogspot.com/2013/01/blog-post.html


xwrikos

Ανώνυμος είπε...

stelios papalangi

Με βάση το πρώτο κείμενο αυτό που πρέπει να απαντηθεί και από τους συντάκτες των κειμένων, και από τον φίλο άνευ και φυσικά όσους συμμερίζονται παρόμοιες απόψεις είναι αν τύχει τζαι περάσει λιλήκας αναστασιάδης στο δεύτερο γύρο ποιόν θα ψηφίσουν ; ....

Γιατί εξόσον γνωρίζω ο νίκος τριμ είδη δήλωσε άποχη σε τέτοιο σενάριο....
Άρα και αυτός εκφυλίζει τη δημοκρατία....
Δεν ξέρω οι λοιποί τι σκοπόν έχουν σε ένα τέτοιο σενάριο.....


όσον αφορά το άρθρο του νίκου, η απάντηση έρχεται κατευθείαν από προηγούμενο άρθρο του συγκεκριμένου μπλογκ.... με τίτλο "πρόεδρε ξανασκέφτου το πριν υπογράψεις" ....

απόσπασμα από το συγκεκριμένο άρθρο


"τίθενται άμεσα τα εξής μέτρα εκτάκτου οικονομικής ανάγκης:
· Άμεσο κούρεμα των χρεών όλων όσοι εξαναγκαστήκαμε να στηρίξουμε τις τράπεζες από τις περικοπές των μισθών μας και τους φόρους.
- Αύξηση του εταιρικού φόρου
· Μείωση και έλεγχος των τιμών.
· Προστασία της εργασίας και των εργασιακών θεσμίων.
· Φορολόγιση της εκκλησίας
· Άμεση είσπραξη φόρων από τους μεγαλοφειλέτες
· Άμεσες περικοπές από τις δαπάνες για την άμυνα

Πρόεδρε, απλώς μην το υπογράψεις: Δημοψήφισμα τώρα - όχι όπως τον Γιωργάκη που έμεινε στην ιστορία ως μια γελοία καρικατούρα! "


Αν ο μαλάς έχει έτσι θέση.... να τες εκφράσει επίσημα.... και τότε ξαναμιλούμε....
Αν ο πρόεδρος έχει τέτοιτες θέσεις.... τότε ξαναμιλούμε....


Όποταν μάλλον εν ο νίκος που πρέπει να μας εξηγήσει πως με τέτοιες απόψεις στηρίζει μαλά !!!

Anef_Oriwn είπε...

Xwrikε,

Ανακάλυψες τζι’ ΕΣΥ τζι’ Τζιαμπάζης [«τούτος» για μια ακόμα φορά] την ταshινόπιτταν! Το συγκεκριμένο περισπούδαστο τζιαμπάζειον πόνημα, το διάβασα χτες τον “Πολίτη”, κι αν βρω χρόνο θα το σχολιάσω... Τούτον είναι γεμάτο από τοποθετήσεις εκ δεξιών, αφορισμούς, αντιφάσεις και ευσεβοποθισμούς [ας πούμεν κάπου λέει - εκφράζοντας προφανώς κι ένα δικό του ρεβανσισμό - «Το ΑΚΕΛ έφτασε στα όρια του, θα πρέπει να βρεθούν εκείνες οι δυνάμεις που θα το θέσουν στο μουσείο της ιστορίας.». Τζιαι γιατί εν αναλαμβάνεις ΕΣΥ πρωτοβουλίες ρε Μέγα Τζαμπάζη, αφού διαπιστώνεις ότι «η ελληνοκυπριακή κοινωνία χρειάζεται ένα άλλο κόμμα της Αριστεράς»;]...
Αν βρω χρόνο, [όπως είπα και πιο πάνω] θα γράψω κάτι απαντητικό, γιατί κάποιες από τις τοποθετήσεις του είναι τόσο αντιφατικές και επιλεκτικές που προκαλούν γέλιο, γι’ αυτού και πρέπει να αποκαλυφτούν για να φανεί και η εμπάθεια του . Φυσικά μπορεί να βαρεθώ τζιόλας γιατί εν τζιαι πάει “όποιος shύλλος [αδέσποτος] λάξει να του βουννούμεν ρότσα”, τζιαι ως γνωστόν “All Dogs One Generation”...

Άσε που τον Σεπτέμβρη του 2011 ξανάγραψε ένα παρόμοιο κείμενο με ακριβώς τον ίδιο τίτλο [“Είναι το ΑΚΕΛ αριστερά;” - link: http://kyriacosdjambazis.blogspot.com/search/label/%CE%95%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9%20%CF%84%CE%BF%20%CE%91%CE%9A%CE%95%CE%9B%20%CE%B1%CF%81%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%AC%3B], χωρίς όμως να βάζει το αριστερά σε εισαγωγικά!!! Γιατί το βάζει τώρα, μόνο ο ίδιος ξέρει! Γιατί επανέρχεται; Είπεν τώρα, που το ΑΚΕΛ δέχεται κριτική εξ Αριστερών, πέρκι του βάλει τζιαι κανένας φτιν... Όμως το αξιοπρόσεχτο είναι ότι δεν λέει τίποτα για τα μηνομιακά μέτρα, ενώ αναπαράγει τη δεξιά αντιπολιτευτική “επιχειρηματολογία”, αναφορικά με την κρίση: «Παράλαβε ένα κράτος [σημ. δική μου: ο Χριστόφιας] με πουγκί γεμάτο χρήματα και παραδίδει μια κοινωνία καταχρεωμένη και ανήμπορη οικονομικά να επιβιώσει, αν δεν υπογράψει το μνημόνιο που της προτείνει η Τρόϊκα, την οποία αποκαλεί «κλέφτες» αλλά που ο ίδιος κάλεσε για να σώσει το κράτος που καταρρέει. [Ανεξαρτήτως από τις τυχόν ευθύνες της διακυβέρνησης Χριστόφια, αποτελεί το πιο πάνω αριστερή ανάλυση της οικονομικής κρίσης; Πέραν τούτου, απολύτως ΚΑΜΙΑ αναφορά στις ευθύνες των Τραπεζών και του Κεντρικού Διοικητού]...
Xwrikε και Τζιαμπάζη, ευχαριστούμε, αλλά δεν θα πάρουμε!

Anef_Oriwn είπε...

Steliε Papalangi,

Αν και θα ήταν πιο σωστό να ΜΑΣ εξηγούσες πρώτα πού και σε ποια δεδομένα βασίζεις [πέραν του ότι θεωρητικά πάντοτε υπάρχει τέτοια πιθανότητα] να «περάσει λιλήκας αναστασιάδης στο δεύτερο γύρο», εν τούτοις θα σηκώσω το γατί και θα απαντήσω σ’ αυτό σου το ερώτημα… [Πολλοί είναι που (ΜΑΣ) το θέτουν, κι όχι πάντοτε καλοπροαίρετα! Γι’ αυτό και για να εκλείψει αυτή η πιθανότητα πρέπει ν’ αφήσουμε τα “κλώσματα” τζιαι να ψηφίσουμε τον Μαλά που τον πρώτον γύρο]…
Τώρα στην ακραία των περιπτώσεων που θα τεθούμε προ τέτοιου διλήμματος, ο καθείς ας αποφασίσει για τον Εαυτό του. Κι εγώ έχω πάρει τις αποφάσεις ΜΟΥ, τις οποίες μάλιστα θα κοινοποιήσω λεπτομερώς και αναλυτικά σε προσεχή ανάρτηση μου… Πάντως στην ανάρτηση μου με αρ. 152/2012 [link: http://aneforiwn.blogspot.com/2012/11/1522012.html ] σημείωνα μεταξύ άλλων και τα εξής [στο σημείο 4.] για τον Μαλά τον οποίο θα ψηφίσω στον πρώτο γύρο, τουλάχιστον: «…θα συμβάλει θετικά στον εκσυγχρονισμό της κυπριακής κοινωνίας, καθώς θα ενισχύσει την πάλη ενάντια στον εθνικισμό, τον ρατσισμό, την ξενοφοβία, τον συντηρητισμό, τη θρησκοληψία…» Οι Αναστασιάδης και Λιλλήκας ή/και οι πολιτικοί χώροι που εκπρόσωπου έχουν αυτά τα χαρακτηριστικά;

Μια όμως και στο σχόλιο σου έκαμες αναφορά και στον νίκο τριμ, όντως «τούτος», ναι μεν εμίλησε κάπου σε σχόλιο του για «αποχή», αλλά παράλληλα σημείωσε και ότι υπάρχουν «σαφείς ταξικές/πολιτικές διαχωριστικές γραμμές μέσα από τους 3 συνασπισμούς», αλλά και ότι «για τον δεύτερο θα έχουμε την ευκαιρία να ξαναμιλήσουμε» [προφανώς εννοώντας ότι αποτελεί κάτι το τελείως διαφορετικό από τον πρώτο γύρο – το διακύβευμα είναι τελείως διαφορετικό!]... Γι’ αυτό και μη παίζεις με την έκφραση «εκφυλισμός της βασικής αρχής της Δημοκρατίας», που χρησιμοποίησε ο Μασούρας σε περίπτωση αποχής στον δεύτερο γύρο. Και παρεμπιπτόντως και οι μαζικοί κοινωνικοπολιτικοί αγώνες αποτελούν έκφραση της Δημοκρατίας…

Τέλος εν τζιαι περιέπεσε στην αντίληψη σου αν ο Μαλάς εν εναντίον της
«Φορολόγισης της εκκλησίας», της
«Άμεσης είσπραξης φόρων από τους μεγαλοφειλέτες», ή των
«Άμεσων περικοπών από τις δαπάνες για την άμυνα»;

Disdaimona είπε...

Νόμιζα πως δεν ζούμε σε θεοκρατικό κράτος και ότι η επιχειρηματολογία περί "επιβράβευσης και τιμωρίας" δεν αφορά την προοδευτική αριστερά.

Δεν είδα πουθενά θέση περί τιμωρίας του ακελ από τον οποιονδήποτε δηλωσε υπερ της αποχής. Αντιθετα για τιμωρία του ακελ μιλούν όσοι αριστεροί θα ψηφίσουν κυρίως τον Λιλλήκα αλλά και τον Αναστασιάδη.

Είναι γεγονός πως υπάρχουν άτομα τα οποία χαρακτηρίζονται από ένα ανόητο αντι-ακελισμό εντός της λεγόμενης εξωκοινοβουλευτικής αριστεράς. Προσωπική μου διαπίστωση είναι πως αυτά τα άτομα ήταν τα ίδια που εξέφρασαν και ένα έντονο αντι-κκεδισμό την τελευταία χρονιά...τυχαίο εν νομίζω...αλλά τότε δεν είδα ιδιαιτερες αποκλίσεις πολλών ακελικών από τις αντιληψεις αυτών των ανθρωπων...

Αρα άτομα σαν τον Τριμ ή άτομα σαν τον Λινό οι οποίοι ουδέποτε υπήρξαν αμαθείς είτε απρόσεκτοι ώστε να σπείρουν ένα τετοιο αντι-κκεδισμό ή να επιχαίρουν την εκλογική ήττα του κκε, αλλά στάθηκαν στο ύψος της αναλυτικής τους ικανότητας, μάλλον δεν μπορούν να ρίχνουν την μαππα τωρά στην "τιμωρία" ως στάση.

Οπως οι ίδιοι ήταν αξιοπρεπεις όλο αυτό το διάστημα μπορεί και άλλα άτομα να είναι αξιοπρεπή και να μην χαρακτηρίζονται από τόσο μικροπρεπή συμπεριφορά και αναλυτική ασχετοσύνη.

Ανώνυμος είπε...

stelios papalangi

Κοίταξε να δεις, σε πρώτο στάδιο ήθελα απλά να απαντήσω στο επιχείρημα ότι η αποχη/ λευκό/ άκυρο μπορεί και να μην είναι εκφυλισμός της δημοκρατίας. Μπορεί να είναι και μια καθαρή πολιτική θέση.

Καλή ώρα στο δίλημμα λιλλήκα αναστασιάδη.... Που μπορεί να μην είναι υπαρκτό σενάριο, αλλά το αριστοτεχνικό κλώσιμο που επιχείρησες δείχνει ξεκάθαρα ότι .... τα μαύρα, έσσιει φορές που καλύττερα να το κόψεις παρά να βάλεις ψήφο σε έτσι δίλημμα.

Ρώτα σήμερα σειρά ακελικών (και βάση της μετέπειτα κριτικής συμπεριλαμβανομένου φαντάζομαι και του νίκου τριμ) τι θα επιλέγαν σήμερα στο δίλλημα τάσσος ή γλάυκος..... Και πόσοι θα επιθούταν που το επιχείρημα ψηφίστε το τάσσο για να μεν φκει η δεξιά....


Τωρά όσον αφορά τα υπόλοιπα για τις θέσεις μαλά.....

Απότι βλέπω από τα 7 που έθεσε ο νικος τριμ, μόνο τα τρία μπορείς να πεις (όχι ότι είναι υπερ) μα άκουσες να είναι εναντιόν ;
Βεβαίως υπάρχει και το βασικό σημείο της μη-υπογραφής μνημονίου και το κάλεσμα σε δημοψήφισμα....

Καθώς είπα - δεν είναι δικά μου κριτήρια, αλλά του νίκου....
Και η αντίφαση είναι κραυγαλέα.... Πως μπορείς να καλείς το χριστόφια να μην υπογράψει το μνημόνιο και ναψηφίζεις μαλά ; !!!
Τουλάχιστον εσύ, δεν έκαμες έτσι εκκλήσεις οπόταν υπάρχει τζαι μια συνοχή....


Τέλος, ακόμα και με την υπερβολή των δημοσκοπήσεων.... Το ακελ φαίνεται να χάνει μερικές χιλιάδες (αν όχι δεκάδες χιλιάδες) ψήφους.... Σϊγουρα ενεν η ερας που ευθύνεται για τούτο.....Γιατί άτε τζαι έπεισες το 75% της ερας, πόσους ψήφους νομίζεις θα πιάσει ο μαλάς ;

Γιατί τόση πολλή έγνοια για την ερας ;

Και τώρα και πάντα. είπε...

Εμείς στο δεύτερο γύρο δε ψηφίζουμε Αναστασιάδη. Τελείαν. Παύλαν.

Και τώρα και πάντα είπε...

Είναι το ΑΚΕΛ Αριστερά;

Με βάση ποιό Αριστερόμετρο; Του Κελσίου ή του Φάρεναΐτ;

Anef_Oriwn είπε...

Disdaimona,

Υποθέτω ότι ΔΕΝ είναι σε μένα που απευθύνεσαι όταν αναφέρεσαι σε «επιχειρηματολογία περί “επιβράβευσης και τιμωρίας”», γιατί εγώ δεν μίλησα για κάτι τέτοιο. Κι ο Χάρης Μασούρας στο κείμενο του εν σε «τιμωρία» εντός εισαγωγικών [του ΑΚΕΛ] που αναφέρθηκε, προφανώς έχοντας υπ’ όψη του αυτά που λέγονται [δίκην απειλής] κυρίως από ψηφοφόρους του ΑΚΕΛ [σε καφενέδες κι αλλού], ότι δεν θα ψηφίσουν τον Μαλά «για να μάθουν» [εκεί στο Κόμμα]… Και οι πιο πολλοί που τούτους εν [αιώνια] παραπονεμένοι σε προσωπικό ή οικογενειακό επίπεδο!

Σε σχέση με τους Τριμ και Λινό και πιθανές δικές τους αναφορές σε «τιμωρίες», οι ίδιοι ήταν τόσο αναλυτικοί στα όσα είπαν για να απορρίψουν την αποχή ως διέξοδο για έναν Αριστερό, που δεν μπαίνει θέμα να αναγάγουμε την αντίθεση τους στην αποχή σε «επιχειρηματολογία περί “επιβράβευσης και τιμωρίας”»

Anef_Oriwn είπε...

Ανώνυμε [με ημερ. 7/1/13 5:12 μ.μ.], ή άλλως “Και τώρα και πάντα”,
Κι ΕΓΩ θα ψηφίσω τον Μαλά και στον πρώτο και στην δεύτερο γύρο!

Anef_Oriwn είπε...

Steliε Papalangi,

Αναφορικά με το ερωτήματα ΣΟΥ «Γιατί τόση πολλή έγνοια για την ερας;», ή «… άτε τζαι έπεισες το 75% της ερας, πόσους ψήφους νομίζεις θα πιάσει ο μαλάς;», όπως έγραψα και στην προηγούμενη ανάρτηση μου [http://aneforiwn.blogspot.com/2013/01/32013.html], «το ζήτημα δεν είναι απλά αριθμητικό, δηλ. αν θα ψηφίσουν τον Μαλά ακόμα 200 ή 300 άτομα από την εξωκοινοβουλευτική/εξωθεσμική Αριστερά, αλλά είναι πρώτα και κύρια πολιτικό. Η αντίθεση στην υποψηφιότητα Μαλά και κατ’ επέκταση η επίκριση της [ή ακόμα και η εναντίωση σ’ αυτήν] και η ισοπεδωτική εξίσωση της με τις άλλες υποψηφιότητες [τη στιγμή που δεν υπάρχει άλλη υποψηφιότητα εξ Αριστερών], ενισχύει βασικά τις δύο άλλες κύριες [δεξιές] υποψηφιότητες…»

Πάντως ΜΗΝ νομίζεις [έστω κι αν δεν έκαμα προσωπικές εκκλήσεις προς τον Πρόεδρο] ότι ΕΓΩ είμαι happy επειδή εν να υπογράψει το Μνημόνιο. Όμως προσπαθώ να διαχωρίσω αυτή τη δυσάρεστη εξέλιξη από τις εκλογές και την στήριξη της υποψηφιότητας Μαλά, την υπερψήφιση της οποίας θεωρώ επιβεβλημένη. Τώρα αν νομίζεις ότι ο Νίκος Τριμικλινιώτης αντιφάσκει, τότε απεύθυνε τα ερωτήματα ΣΟΥ προς τον ίδιο… Εγώ ΔΕΝ νομίζω ότι υπάρχει κάτι τέτοιο. Αντίθετα τον βλέπω να αναγνωρίζει την αναγκαιότητα να συνεχίσουμε να έχουμε στην Κύπρο ένα δυνατό Αριστερό κίνημα, έστω κι αν δεν είμαστε πλήρως ικανοποιημένοι απ’ αυτό… Γι’ αυτό και με τους παρόντες πολιτικούς και ταξικούς συσχετισμούς στην Κύπρο, προσωπικά ότι θεωρώ ότι τουλάχιστον για τον πρώτο γύρο «η αποχη/ λευκό/ άκυρο … [ΔΕΝ] … μια καθαρή πολιτική θέση». [Και για το πρώτο γύρο δεν υπάρχει «δίλημμα λιλλήκα αναστασιάδη»! Κατ’ έμενα οι εκλογές εξαντλούν τη σημασία για την Αριστερά με το τέλος του πρώτου γύρου]… Και ειλικρινά δεν καταλαβαίνω πως 10 χρόνια μετά και υπό καθ’ όλα διαφορετικές συνθήκες θα μπορούσε να μπει σήμερα το «δίλλημα τάσσος ή γλάυκος». Τούτο εν τελείως μεταφυσικό!

Τις προτάσεις Μαλά θα μπορούσαμε να τις συζητήσουμε πιο διεξοδικά όταν δοθεί την κυκλοφορία το εκλογικό του Πρόγραμμα…

Anef_Oriwn είπε...

Ανώνυμε [με ημερ. 7/1/13 5:16 μ.μ.], ή άλλως “Και τώρα και πάντα”,

Ούτε του Κελσίου, ούτε και του Φάρεναΐτ, αλλά του Κελβιν!

Disdaimona είπε...

Δεν γνωρίζω τί ακουγεται στους καφενέδες και ποιά είναι τα παράπονα των ακελικών που εν θα ψηφίσουν το ακελ.

Αυτό που έχει σημασία για μένα είναι πως το ακελ δεν μπορεί να ζητά "λευκή επιταγή" αυτή τη στιγμή από τους αριστερούς του τόπου και πως η ψήφος στο Μαλά είναι το ίδιο "Λευκή" όπως το "Λευκό".

Είμαστε σε πάρα πολλά κομβικό σημείο ιστορικά και εφόσον το ακελ αποφάσισε πως η επίσημη γραμμή του είναι η μακαριακή δημοκρατική - η οποία εγέννησε διαχρονικά και τα της ανεξαρτησίας και τα της ενώσεως ( εξου και οι διαρροές προς Λιλλήκα, που δεν εππέσαν από τον ουρανό ) και πως η ιστορική συγκυρία απαιτούσεν για υποψηφιο ένα αριστοκράτη παλαιάς κοπής όπως ο Μαλας που γνωρίζει για την αριστερά λιγότερα από ένα φοιτητή της Προοδευτικής, συν η στροφή του κόμματος προς τας Ευρώπας - συν πολλά άλλα -

μάλλον αποδεικνύουν πως τα επιχειρήματα της κατ επειγοντως Λευκης αυτής Επιταγής ( ποσες φορες με τα κατ επειγοντα ) δεν θα δικαιωθούν ιστορικά.

Ειναι πολλά τα ζητήματα που είναι παρα πολύ ουσιαστικά για το ποια θα ειναι η πορειεα της αριστερας απο εδω και περα και τί είδους αριστερα θα έχουμε σε 5 χρόνια. Και το ακελ πρεπει να κριθεί για τις σημερινες του επιλογες.

Τα υπολοιπα, ειναι καθαρες προεκλογικες συνθηματολογίες.

Φανταζομαι πως στο τελος του Φεβραρη μετα τις εκλογες και ανεξαρτητα απο το αποτελεσμα εν θα αλλάξουμεν σαν τους χαμολιους δέρμα και εαν ο ενας στους 3 κυπραιους υποτιθεται πως είναι αριστερος θα φανει με πολλούς τροπους στην πραξη.

Anef_Oriwn είπε...

Disdaimona,

Εν τζιαι συνηθίζω να καταθέτω [για τον Εαυτό ΜΟΥ] διαπιστευτήρια Αριστερότητας. Τζιαι που τον Μαρξισμό τζιαι τον Λενινισμό [που τα τόσα που δκιάβασα] καμιά ντουζίνα πράματα μού εμείναν. [Τα πιο πολλά που το Μαρξ!]… Γι’ αυτό και λευκές επιταγές δεν δίνουν! Άσε που έκλεισα κι όλους τους [τρεχούμενους] λογαριασμούς μου σ’ όλες τις Τράπεζες! :) [Εμείναν μου μόνο τα χρέη!]…

Μού κάνει εντύπωση όμως, που από τη μια λες ότι «Δεν γνωρίζω τί ακουγεται στους καφενέδες και ποιά είναι τα παράπονα των ακελικών που εν θα ψηφίσουν το ακελ» [δεν είσαι υπόχρεα φυσικά, αλλά ως κομμουνίστρια δεν θα ‘πρεπε;], κι από την άλλη ξέρεις [και το καταθέτεις] ότι «το ακελ αποφάσισε πως η επίσημη γραμμή του είναι η μακαριακή δημοκρατική - η οποία εγέννησε διαχρονικά και τα της ανεξαρτησίας και τα της ενώσεως (εξου και οι διαρροές προς Λιλλήκα, που δεν εππέσαν από τον ουρανό) [σημ. δικιά μου: θα τα λύσουμε τώρα όλ’ αυτά;] και πως η ιστορική συγκυρία απαιτούσεν για υποψηφιο ένα αριστοκράτη παλαιάς κοπής όπως ο Μαλας που γνωρίζει για την αριστερά λιγότερα από ένα φοιτητή της Προοδευτικής…» [Μα εν είπαμε να κρίνουμε τα πράματα πολιτικά;]…

Disdaimona είπε...

Εντάξει Ανευ, ακουω από φιλους μου ακελικούς ( και κυρίως από τη Λαρνακα για να είμαι ειλικρινής, ευτυχως δεν εχω φιλους ακελικους στην Παφο γιατι μπορουσα να φρικαρω) πως υπαρχει καποια διαρροή προς τον Λιλλήκα.

Θέλετε να μιλήσουμε καπως πιο σοβαρα; Αν θέλουμε να μιλήσουμε πιο σοβαρα να αρχισουμε να ασχολούμαστε με το τέλος των Προεδρικών και τους κινδυνους που θα παρουσιαστουν.

Τούτος ( ο Λιλλήκας ) θα διεκδικήσει την μεγαλη πιττα απο τους αριστερους. Όχι ο Νικος. Ασχετα με το γεγονος πως δεν θα εκλεγει, εκεί βρισκεται το όλο ζητημα, αξιο μια σοβαρης συζήτησης.

Είναι καιρός που το ακελ - ως η επισημη αριστερα του τοπου - πρέπει να καμει ενα ιστορικο απολογισμο. Να παρει ( αν δεν επηρε ήδη καποιες σοβαρες πολιτικές αποφασεις ). Μπορει οντως να εκλεισε ενας ιστορικος κυκλος και οι αναγκες της αριστερας να μην ειναι η συμπιεση μεταξυ δεξιας και κεντρου αλλά να ειναι ενας διαφορετικός δρομος.

Προσωπικα, χρειαζομαι χρονο να κρινω τί ακριβως συμβαινει αυτη τη στιγμή. Επειδή εκτιμώ πως το ακελ δεν αποφασισε σωστα. Και δεν εννοω επειδη ο Μαλας εν εσιει ιδεαν ο ανθρωπος τί είναι η αριστερα ( αφου εν εσιει...) αλλα για την γενικοτερες πολιτικες του αποφασεις.

Έχω την υποψία πως η ροη που παιρνουν τα πραματα με τον πατριωτισμό και την παραμονή σε πολιτικές άλλων εποχων - θέτουν την αριστερα σε λαθος δρόμο.

Όπως τζαι να εχουν τα πραματα...τον εθνικισμο του Λιλλήκα μονο η ταξική αριστερη πολιτική μπορει να τον αντικόψει...ας μεν φαμεν ακόμα μιαν δεκαετια ασκοπου δημοκρατικού πατριωτισμού για να έρτουμεν στο τελος να ειμαστεν ουλλοι "λιλληκες"...

Μπορει να εκλεισεν ο κύκλος που ανοιξεν πριν πολλά πολλά χρονια. Μπορει να τον εκλεισε η ιστορια.

Αρα τα ζητηματα που μπαινουν δαμε για την διασωση της αριστερας στον τοπο, ειναι βαθυτερα απο ότι θελουν καποιοι να παρουσιασουν...

τζαι φυσικα αυτα τα περί τιμωρίας - ε εν τζαι αναξιοπρεπη τα μαυρογερημα...

Anef_Oriwn είπε...

Disdaimona,

Σ’ ευχαριστώ ιδιαίτερα για το τελευταίο σχόλιο ΣΟΥ! Τούτο διαπνέεται από ένα τελείως διαφορετικό πνεύμα σε σχέση με προηγούμενα! :)

Αυτά που λες [«πως υπαρχει καποια διαρροή προς τον Λιλλήκα»- από το ΑΚΕΛ] και ότι ψηφοφόροι του ΑΚΕΛ θα ψηφίσουν τον Λιλλήκα στον πρώτο γύρο, είτε γιατί φοβούνται την εκλογή Αναστασιάδη, είτε γιατί τους έχουν ελκύσει οι “αντιμνημονιακές” λαφαζανιές του Λιλλήκα [σε συνδυασμό με τον εγκλωβισμό του ΑΚΕΛ, ως κυβερνών κόμμα, σε μνημονιακές πολιτικές], τα έχω ακούσει κι εγώ. Ένας γνωστός μου, λόγου χάριν, μού έλεγε χαρακτηριστικά ότι «το ΑΚΕΛ έπρεπε να τα έβρει με τον Λιλλήκα, για να μεν φκει ο Αναστασιάδης»˙ προφανώς υπόβαλλε να στηρίξει το ΑΚΕΛ τον Λιλλήκα! Τούτη είναι [κατ’ εμένα] μια καθαρά απολίτικη θέση και είναι λυπηρό που εκφράζεται κι από Αριστερούς. Τέτοιες προσεγγίσεις μετατρέπουν την πολιτική από διαπάλη ιδεολογιών, φιλοσοφιών, θέσεων και προγραμμάτων σε έναν παζαρλίκκιν με μανιχαϊστικό [στην προκειμένη περίπτωση] περιεχόμενο [καλών, κακών και λιγότερο κακών πολιτικών ανδρών]... Και για τούτο σίγουρα ευθύνη φέρει και η διαχρονική πολιτική συμμαχιών του ΑΚΕΛ με την [μακαριακή πλην συντηρητικότατη] (κεντρο)Δεξιά. Και είναι και απότοκο μιας ηττοπαθούς κουλτούρας που υποσυνείδητα καλλιεργήθηκε κι αναπτύχθηκε ένεκα του συμβιβασμού και της ετοιμότητας [κυρίως από τα μη προλεταριακά ή/και τα μη ταξικά συνειδητοποιημένα στρώματα του ΑΚΕΛ] για την αποδοχή «του μη χειρότερου ως του βέλτιστου»… Γι’ αυτό και θεωρώ ως πολύ σημαντική για ένα [ενδο-ΑΚΕΛικό και γενικότερα ενδο-αριστερό] προβληματισμό τη θέση που βάζεις ότι «μπορει οντως να εκλεισε ενας ιστορικος κυκλος και οι αναγκες της αριστερας να μην ειναι η συμπιεση μεταξυ δεξιας και κεντρου αλλά να ειναι ενας διαφορετικός δρομος»... Αλλά η δική μου άποψη είναι πως μια νέα πορεία σ’ «ενα διαφορετικό δρομο» θα πρέπει να χαραχτεί από ένα ισχυρό [κι όχι αποδυναμωμένο] εκλογικά ΑΚΕΛ ...