Προλεγόμενα:
Η προηγούμενη [ψεσινή] μας ανάρτηση ήταν μερικώς θρησκευτικού, αλλά και γιορταστικού [ένεκα ονομαστικών εορτών] και λαογραφικού [παραδοσιακού] περιεχομένου.
[Να σημειώσω, δε, ότι δεν είχαμε και πολλή κίνησηˑ οι πολυπληθείς αναγνώστες μας, καταφανώς ΜΑΣ σνόμπαραν]…
[Να σημειώσω, δε, ότι δεν είχαμε και πολλή κίνησηˑ οι πολυπληθείς αναγνώστες μας, καταφανώς ΜΑΣ σνόμπαραν]…
Σήμερα κάνουμε στροφή 180 μοιρών κι οδεύουμε προς την ακριβώς αντίθετη κατεύθυνση. Είμαστε εδώ με μια [αντι-θεϊκή, μπορεί να πει κάποιος] ανάρτηση, όπου ωδικώς αμφισβητείται [από τους Katsimixas Brothers] ο Θεός [ο Παντοδύναμος, ο Φιλεύσπλαχνος κι o Παντογνώστης] και η αγάπη του για τον Άνθρωπο [τα τέκνα του]…
******************
“Τρύπιες Σημαίες”
Αφορμή για να εντοπίσω το συγκεκριμένο άσμα, ΜΟΥ έδωσε το τελευταίο post της φίλτατης Disdaimonaς [“Κύριε Κάρολε μην τους παρεξηγείς...”], όπου η αγαπητή Συντρόφισσα παραθέτει ένα άλλο τραγούδι των Κατσιμιχαίων Αδελφών, το “Τρύπιες Σημαίες”…
Προσέξτε τους στίχους:
«Και μοιάζουνε σαν πλάσματα μιας άγνωστης διάστασης
οι ματωμένοι ποιητές και οι φωτεινές τους χίμαιρες
Και οι αιτίες οι τρυφερές μιας άγριας επανάστασης
που δεν κατάλαβε ποτέ τον εαυτό της
Μιας άγριας επανάστασης που θα ξανασυμβεί
που θα ξανασυμβεί με χίλιους τρόπους
όσο θα υπάρχουν οι αιτίες οι παλιές
εκείνες που ανάψανε του Οκτώβρη τις φωτιές»…
***************************
Αμφισβήτηση της Ευσπλαχνίας του Θεού
Κι απ’ εκείνο το τραγούδι οδηγήθηκα στο θεϊκό [πλην με βαθύτερο αντιθεϊκό περιεχόμενο, ή/και που θέτει υπό αμφισβήτηση τη “θεότητα” του Θεού]...
“Αν είσαι Θεός”
Στίχοι: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Μουσική: Χάρης & Πάνος Κατσιμίχας
Πρώτη εκτέλεση: Χάρης & Πάνος
Κατσιμίχας
Κατσιμίχας
«Πόσα ποτάμια αίμα
Πόσα ποτάμια δάκρυ
Και πόσα παρακάλια θέλεις
ακόμα από μας
Τώρα που τρελαθήκαμε
Και λύσσαξε η μπόρα
Αν ήσουνα ποτέ εδώ
πες μου που είσαι τώρα;
Αν είσαι θεός
Γιατί δεν μας λυπάσαι
Αν είσαι θεός
Γιατί δεν μας μιλάς
Αν είσαι θεός
Γιατί δεν μας θυμάσαι,
γιατί γυρνάς την πλάτη,
γιατί μας παρατάς
Φτύνουνε τ’ όνομά σου
Κατώτεροι θεοί
Ουρλιάζουνε κατάρες
γιατί σιωπάς εσύ
Κρατούνε τις ζωές μας
Του δαίμονα τα κτήνη
Αν είμαστε παιδιά σου εμείς
γιατί νικάν’ αυτοί;
γιατί νικάν’ αυτοί;
γιατί νικάν’ εκείνοι;»
************
Επίλογος:
Anef_Oriwn
[ακούει του Κατσιμιχαίους]
Τρίτη 18/9/2012
8 σχόλια:
Φίλε, εν τζιαι είσαι τσας/ νάκκον "ψώνιον";
Επειδή επαραπονέθεις, είδα τζιαι την προηγούμενη σου ανάρτηση αλλά εν είχα κάτι να σχολιάσω. Αλλά αφορμής δοθείσης, θα σου απαντήσω κάτι που αρώτησες την φίλτατην μάγισσαν:
άθρησκος: δεν θρησκεύει (εν πάει εκκλησιάν, εν άφτει τζιαιρούδιν, εν σιύφκει την κάραν όταν αννοίει το ευαγγέλιον, εν κάθεται να τον ραντίσει ο αγιασμός ή να κάμει το σταυρόν του με το θυμιατόν κλπ.) αλλά (μάλλον) πιστεύκει στο θεόν.
άθεος: εν πιστεύκει στην ύπαρξην θεού. Σύμφωνα με τον Πασκάλ τζιαι το στοίσιημαν του (μπορείς να το ψάξεις), χάννει έτσι τζι'αλλιώς...
αγνωστικιστής: δηλώννει άγνοιαν αλλά είτε πιστεύκει ότι "κάτι" υπάρχει είτε ότι "μάλλον" εν υπάρχει. Εμείς οι άθεοι, λλίον κακεντρεχώς, λαλούμεν τους "άθεους χωρίς αρχίδια"...
Θα ανέμενα τέλος, αφού είσαι άθεος (;) να ήσουν τουλάχιστον ηπίως επικριτικός με την όλην στάσην του προέδρου στα της θρησκείας (όπως π.χ. τους πρόσφατους επαίνους τους σε ιεράρχην γιατί εν "νούσιμος" - νούσιμος που πιστεύκει σε φανταστικά φιλαράκια εν αντιφατικόν χαρκούμαι...).
Φίλε Woofis,
Σε καλημερίζω!
Κατ’ αρχάς να δηλώσω ότι ΔΕΝ κατάλαβα με ποιον έννοια/σημασία χρησιμοποιείς εδώ τη λέξη «“ψωνιο”» [«τσας/νάκκον» ή πολλύν, δεν έχει σημασία]... Αυτό που ονομάζεις «παράπονο», μια διαπίστωση ήταν που εμπεριείχε ψήγματα αυτοκριτικής γα τα θέματα με τα οποία [εγώ] καταπιάνομαι, αλλά και προβληματισμούς για τον ρόλο της Blogόσφαιρας γενικότερα, αλλά και ειδικότερα τον δικό μου ως (συγ)γραφέα. [Φυσικά όπως έχω πλειστάκις πει προσωπικά γράφω για το δικό μου κέφι, όμως κι αυτό από μόνο του μπορεί κάποιος να πει ότι περιέχει στο στοιχείο του “ψωνίσματος”. Το ότι γράφω για την “Ομόνοια” δεν υποδηλοί ότι είναι “ψωνισμένος”, προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση;]...
Να πω όμως και δυο λόγια για περί της θρησκείας και της αθεΐας, ή μάλλον περί των θρησκευτικών λόγων και πράξεων του Προέδρου. Πολλές φορές έχω επικρίνει με κείμενα και σχόλια μου [και στην Blogόσφαιρα], αλλά και με δημόσιες τοποθετήσεις μου και τον Πρόεδρο και στελέχη της Αριστεράς για τη στάση τους [όπως και για πρακτικές τους] απέναντι στη θρησκεία [και την Εκκλησία] και για τη συμμετοχή τους στις τριτοκοσμικές και ειδωλολατρικές δοξασίες και τελετουργίες της. Να αναφέρω χαρακτηριστικά δύο παλιά σχόλια μου στου Μιχάλη τον Απρίλη του 2009 [ http://mihalismihail.blogspot.com/2009/05/blog-post_23.html?showComment=1243282389744#c1793857514043990267 και http://mihalismihail.blogspot.com/2009/05/blog-post_23.html?showComment=1243283426244#c5256216527443374213]... Άμα εντοπίσω και κάτι άλλο [από τα δικά μου γραφόμενα] θα το παραθέσω. Δεν θυμάμαι αν έχω κάμει κάποια ολοκληρωμένη τοποθέτηση επί του θέματος με κείμενο μου, αλλά θα προσπαθήσω να το κάμω όταν ευκαιρήσω από πολλά άλλα. Πάντως κάπου έχω γράψει τις κριτικές μου για την παρουσία του Προέδρου σε θρησκευτικές τελετές, όπως ας πούμεν για τη συμμετοχή του, ως Προεδρεύων της Δημοκρατίας όταν ήταν Πρόεδρος της Βουλής, στην υποδοχή της “χείρας”, δεν ξέρω κι εγώ ποιου “αγίου” ή ποιας “αγίας”, με τιμές αρχηγού κράτους!!!
Για τη συγκεκριμένη περίπτωση στη οποία αναφέρεσαι [«τους πρόσφατους επαίνους τους σε ιεράρχην» - απλός παπάς νομίζω πως είναι!], γιατί δεν το βλέπεις που την ανάποδη; Ότι το χρησιμοποίησε για να επικρίνει τον Αρχιεπίσκοπο κι άλλους ταγούς της Εκκλησίας και τες πρακτικές τους;
Να ΄μουνα θεός για λίγο….
Είτε ο θεός θέλει να αποτρέψει την αδικία, αλλά δεν μπορεί, οπότε είναι αδύναμος, πράγμα που αντιβαίνει στην παντοδυναμία του.
Είτε μπορεί να την αποτρέψει, αλλά δεν θέλει, επειδή δεν έχει αισθήματα συμπόνιας, οπότε δεν είναι πανάγαθος.
Είτε θέλει και μπορεί, αλλά δεν γνωρίζει πού και πότε υπάρχει αδικία, άρα δεν γνωρίζει παρελθόντα, παρόντα και μέλλοντα, οπότε δεν είναι πάνσοφος.
Είτε, τέλος, δεν ξέρει, δεν θέλει και δεν μπορεί, οπότε δεν είναι θεός.
Σε αντίθετη περίπτωση, από πού προέρχεται η αδικία;
Ποια «αντίθετη περίπτωση», Φούντας;
Καλημέρα σε όλες και όλους.
Η απάντηση μου στην ερώτηση σου είναι η εξής :
Είτε λοιπόν δεν υπάρχει η αδικία στον κόσμο, είτε δεν υπάρχει θεός!
ΥΓ. τόσον η απάντηση, όσον και ο προβληματισμός στο προηγούμενο ποστ μου, είναι δανεικά από τον Επίκουρο (341-271 π.Χ.)
Ρε Φούντα,
Μα μάshεσαι να μας πελλάνεις;
Θες να πεις ότι αν δεν υπάρχει Θεός δεν υπάρχει αδικία; Κι ότι αν υπάρχει Θεός υπάρχει και αδικία; Άρα επειδή από καταβολής κόσμου υπάρχουν ή/και γίνονται αδικίες, τούτο σημαίνει ότι υπάρχει και Θεός; Μα δουλέφκεις μας; Είσαι σίγουρος ότι έτσι τα είπε ο Επίκουρος;
Μπορείς να ΜΑΣ τα αναλύσεις λίγο αυτά που λες;
Άνευ, ένα είναι σίγουρο. Από τη στιγμή που υπάρχει η αδικία και ο πόνος δεν υπάρχει θεός.
Αν υπήρχε θεός, σίγουρα θα ήταν παντοδύναμος, πανάγαθος, παντογνώστης κτλ. Για να ήταν όλα αυτά σίγουρα θα έπρεπε να ήταν τέλειος, άρα και τα όποια κατασκευάσματα του θα έπρεπε να ήταν φτιαγμένα κατ΄εικόνα και καθομοίωσην του όπως λένε και οι γραφές των Γιαχβέγονων. Άρα θεόπλαστα, άρα τέλεια.
Πως ένας θεός επιτρέπει τις αρρώστιες, τον πόνο, τη δυστυχία, την αδικία, την εκμετάλλευση κτλ ?
Αφού υπάρχει, αν υπάρχει, που δεν υπάρχει, γιατί δεν επεμβαίνει αφού είναι πανάγαθος και φιλεύσπλαχνος.
Γιατί ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ είναι ατελής, αφού πλάστηκε από τον τέλειο και αλάνθαστο θεό?
Και τέλος, γιατί να έφτιαξε ο θεός τον άνθρωπο και όχι το ανάποδο που είναι και το πιο λογικό και πιο πειστικό?
ΥΓ. το Φούντας είναι παρατσούκλι από κάτι φρικιά που ρωτάνε γιατί δεν τους δίνω από αυτά που πίνω.
Φούντα,
Εγώ θα κάνω το δικηγόρο του διαβόλου, για να αναφέρω ότι διάφοροι [παπάδες, θεολόγοι, (ψευδο)πιστοί, Ιεχωβάδες και λοιποί της αυτής συνομοταξίας] λένε ότι ο Άνθρωπος κατέστη ατελής μετά την Πτώση του, δηλ. όταν παράκουσε τις οδηγίες τού Θεού και Δημιουργού του…
Αναφορικά με το υστερόγραφο σου για τον Φούντα: Πέραν του ότι κάποτε είχαμε έναν [αδέσποτο] γάτο στην αυλή που λόγω της φουντωτής ουράς του τον φωνάζαμε Φούντα [τελικά τον βρήκαμε ψόφιο ένεκα δηλητηρίασης]…
Φούντα δεν είναι και το χαshίσι;
Δημοσίευση σχολίου