Τετάρτη, 20 Μαΐου 2015

Ανάρτηση 28/2015 [έκτακτη, επίκαιρη, μακροσκελής, ελληνο(κυπριακο)κεντρική, (εκ)παιδευτική, μαθητική, φιλολογική, εξεταστική] – Δυο λογάκια για το εξεταστικό δοκίμιο των Παγκυπρίων Εξετάσεων στα Νέα Ελληνικά και τα περί «ψευδαισθήσεων» και της ασάφειας και του δυσνόητου του δοκιμίου...


(Προ)Εισαγωγικά
(όπως λέμε προεισαγωγικές εξετάσεις)

Πολλή συζήτηση, με έντονες μάλιστα και εκ διαμέτρου αντίθετες απόψεις, αλλά και με σφοδρά παράπονα και διαμαρτυρίες, γίνεται τις τελευταίες μια – δυο μέρες [στην ουσία από το μεσημεράκι της Δευτέρας] για το εξεταστικό δοκίμιο των Παγκυπρίων Εξετάσεων στο μάθημα των Νέων Ελληνικών... [Ως γνωστό οι φετινές Παγκύπριες Εξετάσεις για τους τελειόφοιτους μαθητές των Λυκείων και των Τεχνικών Σχολών ξεκίνησαν προχτές Δευτέρα με εξεταζόμενο μάθημα όπως πάντα τα Νέα Ελληνικά]... Πιο συγκεκριμένα συζητείται ο βαθμός δυσκολίας του δοκιμίου, ή/και η ασάφεια ή το δυσνόητο των διαφόρων ερωτημάτων και ζητημάτων που τέθηκαν από τους (παντογνώστες) θεματοθέτες... Βγήκαν, λοιπόν και τα είπαν καταφερόμενοι κατά παντός ενόχου, πολλοί μαθητές [όσοι φυσικά δυσκολεύτηκαν, ή/και τα ‘καναν μαντάρα], οι γονείς τους, καθώς και εκπαιδευτικοί, ως επίσης κι άλλοι ειδικοί, ειδήμονες και δαήμονες... Είπαν χαρακτηριστικά ότι οι ασάφειες στα ερωτήματα και οι δυσκολίες στην κατανόηση τους, προκάλεσαν άγχος και αναστάτωση στους εξεταζόμενους μαθητές... [Και τί δεν τους προκαλεί αναστάτωση σήμερα!]...

Ιδιαίτερα παράπονα εκφράζονται για το αδίδακτο κείμενο και δη για τη (γνωστή και πολυσυζητημένη κάθε χρόνο) Έκθεση Ιδεών [ή την παραγωγή επικοινωνιακού λόγου, όπως ονομάζεται στο δοκίμιο] και που ως συνήθως έχει ως βάση το αδίδακτο κείμενο... Ήδη ο Σύνδεσμος (των Παντοκρατόρων στη Μέση  Εκπαίδευση) Φιλόλογων (του οποίου Πρόεδρος είναι ο διαβόητος και γνωστός και μη εξαιρετέος, Δημήτρης Ταλιαδώρος της ΟΕΛΜΕΚ, αλλά και του Υπουργού Παιδείας και της Επιτροπής για τα Νέα Ωρολόγια Προγράμματα – δείτε σχετικά εδώ],  εξέδωσε και σχετική ανακοίνωση, με την οποία οι δεσποτάδες λειτουργοί/φιλόλογοι της ελληνοκυπριακής εθνοκεντρικής Παιδείας ΜΑΣ, επισημαίνουν κάποια λάθη και παραλείψεις στο δοκίμιο, αλλά όλως παραδόξως ΔΕΝ είπαν τίποτα για το θέμα της Έκθεσης... Πολύ χαρακτηριστικός [για το πόσο δυσκολεύτηκαν οι μαθητές ΜΑΣ που παρακάθισαν προχτές στις Παγκύπριες Εξετάσεις και για το τι σφοδρά παράπονα έχουν] είναι και ο τίτλος σχετικής ανάρτησης στο Paideia-News [“Οδυνηρή για τους υποψηφίους στιςΠαγκύπριες «η οδύνη της δεκαετίας»”], όπου ο συγγραφέας του κειμένου (της ανάρτησης στο Paideia-News) έκανε λογοπαίγνιο με το θέμα της Έκθεσης, παρουσιάζοντας το ως «την οδύνη της δεκαετίας»...

Έχοντας, λοιπόν, τόσο στο ευρύτερο όσο και στο στενότερο κοινωνικό, επαγγελματικό και οικογενειακό περιβάλλον ΜΟΥ εκπαιδευτικούς (συμπεριλαμβανόμενων και φιλολόγων – ΕΓΩ πάντως  ΔΕΝ είμαι Φιλόλογος!) και ακούοντας και λαμβάνοντας γνώση από πρώτο χέρι για πολλά και διάφορα [τόσο από τους ιδίους τους εκπαιδευτικούς σε απ’ ευθείας συζητήσεις ΜΟΥ μαζί ΤΟΥΣ, όσο κι από συζητήσεις στο ραδιόφωνο], και διαβάζοντας για άλλα τόσα στον Τύπο  [κυρίως στο Paideia-News], κι έχοντας και μια ευαισθησία για τα θέματα Παιδείας, είπα να καταθέσω, όσο πιο σύντομα και περιεκτικά μπορέσω κάποιες δικές ΜΟΥ σκέψεις και προβληματισμούς πάνω στο θέμα το δοκιμίου...   

*************************************
Ποιο ήταν όμως, το θέμα της Έκθεσης Ιδεών;

Με βάση ένα απόσπασμα που παρατέθηκε από (αδίδακτο στους μαθητές) κείμενο του έλληνα Γιώργου Γραμματικάκη, Καθηγητή στο Τμήμα Φυσικής του Πανεπιστημίου Κρήτης και συγγραφέα, τέθηκαν στους εξεταζόμενους μαθητές διάφορα ερωτήματα... 

Συμπληρωματικά και προς ενημέρωση ΣΑΣ, να αναφέρουμε ότι ο Γραμματικάκης πέραν από Καθηγητής, υπήρξε κάποτε και  αρθρογράφος της “Ελευθεροτυπίας”, [όταν αυτή κυκλοφορούσε], καθώς και Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης, ενώ διετέλεσε και μέλος του Δ.Σ. της ΕΡΤ. Το 2014 εκλέχθηκε ευρωβουλευτής με “Το Ποτάμι” και συμμετέχει στην Ομάδα της Προοδευτικής Συμμαχίας Σοσιαλιστών και Δημοκρατών. [Περισσότερες πληροφορίες για τον Γραμματικάκη εδώ κι επαέ]... 

Όταν άκουσα τ’ όνομα του, το μυαλό ΜΟΥ πήγε κατ’ αρχή σε έτερο Κρητικό συγγραφέα, τον Γιώργη [έχουν και το ίδιο μικρό όνομα]  Γιατρομανωλάκη, συγγραφέα του ιστορικού μυθιστορήματος “Ο παππούς μου και το κακό”, το οποίο καταπιάνεται με κάποιες πτυχές της ζωής του Ελευθέριου Βενιζέλου…

Παραθέτοντας, λοιπόν, οι θεματοθέτες, ξέχωρα στο μέρος Γ΄ την κατακλείδα του αποσπάσματος από το βιβλίο του Γραμματικάκη “Ένας αστρολάβος του  Ουρανού και της Ζωής” [Πανεπιστημιακές Εκδόσεις Κρήτης, Ηράκλειο 2013, σελ. 301-305), που ήταν το εξής:
 «Μέσα σε αυτό το παγκόσμιο πλαίσιο, που είναι κινούμενο και κλυδωνιζόμενο, η πατρίδα μας  παραμένει πάντα μια ιδιαιτερότητα. Έζησε πολλά αυτήν την περίοδο, λίγα όμως φαίνεται να διδάχτηκε. Τα τελευταία χρόνια, βιώνει, ωστόσο, μια ιστορική στιγμή της: το τέλος των ψευδαισθήσεων».. [σημ: η υπογραμμίσεις είναι δικές ΜΟΥ], ζητήθηκε από κάθε εξεταζόμενο μαθητή όπως,
«σε άρθρο του που θα δημοσιευθεί σε εφημερίδα, και με αφορμή το παράθεμα, να καταθέσει τις απόψεις του για τα ακόλουθα: Ποιες ήταν οι ψευδαισθήσεις που βίωνε για τόσα χρόνια η πατρίδα μας και πως το τέλος των ψευδαισθήσεων επέδρασε στην καθημερινότητα των ανθρώπων;»
Κι τότε έγινε το σώσε!
Κι εξηγούμαι:

1. Για ποια πατρίδα όμως, ζητείτο από τους μαθητές να γράψουν, για την Ελλάδα ή την Κύπρο; Αυτό το (δι)ερώτημα το είχαν και πολλοί εκπαιδευτικοί, [οι πλείστοι της γνωστής ελληνοκεντρικής συνοπαρτζιάς]... Προφανώς όχι για την  Τανγκανίκαή μήπως να ήταν τελικά γι’ αυτηνήν; Λαλείτε; Ναι μεν ο αρθρογράφος είναι ελλαδίτης και προφανώς μιλούσε για την Ελλάδα στο κείμενο του, όμως το ερώτημα (που έθεσαν οι εν τη νήσω ΜΑΣ θεματοθέτες) απευθύνονται στους κάτοικους [ντόπιους και ξένους] της χώρας που ονομάζεται Κύπρος... Έshει χάζιν, (τώρα που το  σκέφτουμαι), να εννοούσαν κάποιο από τα δύο μισά [«ποιο μισό», όμως;] της μοιρασμένης (κυπριακής) πατρίδας μας...   

2. Μετά, λοιπόν, που έχουμε ξεκαθαρίσει [τουλάχιστον για όσους δεν έχουν ελληνοκεντρικά κολλήματα] ότι «πατρίδα» ΜΑΣ εν η νήσος Τζιύπρος, να ρωτήσουμε και για τί είδους ψευδαισθησεις θα ‘πρεπε να γράψουν οι μαθητές; 
Μήπως για ψευδαισθήσεις που έχουν να κάμουν,

- με την κυπριακή Οικονομία, που καταγκρεμμίστηκε και κατατσακκίστηκε [σαν πύργος στην άμμο] λόγω της καπιταλιστικής οικονομικής κρίσης; Να γράψουν, λόγου χάριν, (οι μαθητές), 
i. για την ψευδαίσθηση ότι την οικονομική κρίση που έκανε συντρίμμια και θρύψαλα την (επίπλαστη) ευημερία ΜΑΣ, ΔΕΝ την έφερε τελικά ο Χριστόφιας, [όπως κάποιοι επιτήδειοι πολιτικοί, δημοσιογράφοι και οικονομολόγοι προσπαθούν να πλασάρουν], αλλά ότι αυτή αποτελεί εγγενές/φυσικό γνώρισμα του καπιταλισμού, ή/και 
ii. για την παταγώδη και καθημερινή πλέον διάψευση, [λόγω της πρωτόγνωρης ανεργίας, των κοινωνικών παντοπωλείων και των συσσιτίων που συναντούμε και στην Κύπρο], της έμπλεας υπεροψίας βαθυστόχαστης(!) διαπίστωσης ΜΑΣ ότι, «σαν την Κύπρο εν έshει», ή/και
iii. για τις συνεχείς αποκαλύψεις για σκάνδαλα διαφθοράς, μίζες και λαδώματα και διαπλοκές, [κάποιοι νομίζουν ότι ανακάλυψαν την ταshινόπιτταν όταν τα διαπιστώνουν, αλλά αποτελούν κι αυτά εγγενή γνωρίσματα του καπιταλισμού]... 

- ή με την Πολιτική; Ας πούμεν(τε), να γράψουν για τις ψευδαισθήσεις σε σχέση,
i. με τα αδιέξοδα του αστικού πολιτικού μας συστήματος, όπως είναι λόγου χάριν η σύγκρουση Εκτελεστική εξουσίας, δηλ. του Προέδρου με τη Νομοθετική εξουσία, δηλ. τη Βουλή, ή  
ii. με την καταρράκωση (βλέπε) ρεζίλεμα  των λεγόμενων ανεξάρτητων αστικών θεσμών, από τους ιδίους τους ανώτατους αξιωματούχους τους, τους «άριστους των αρίστων», που ο Πρόεδρος διόρισε για να στελεχώσουν αυτούς τους θεσμούς [βλέπε τα ρεζιλίκια στη Γενική Εισαγγελία με τις μεθοδεύσεις τους Ρίκκου για ίδιο όφελος ή πελατών του Γραφείου του, αλλά και σε βάρος πολιτικών αντιπάλων της κυβερνώσας παράταξης, όπως και την κόντρα μεταξύ Γενικού Εισαγγελέα και Βοηθού Γενικού Εισαγγελέα, ή την υπόθεση με την Διοικήτρια της Κεντρικής Τράπεζας με το (διπλό) συμβόλαιο της και τις προσπάθειες του Προέδρου για παύση της]˙ πάντως σήμερα διαβάσαμε στον Τύπο ότι ο Ρίκκος και δύο δικηγόροι [του Δικηγορικού Γραφείου “Αντρέα Νεοκλέους”] παραπέμπονται στο Κακουργοδικκειο με «βαρύ κατηγορητήριο» - ο Ρίκκος, ας πούμεν, κατηγορείται για συνωμοσία [εναντίον ρώσσων με ανταλλάγματα], δεκασμό, δωροληψία και κατάχρηση εξουσίας. Τα κόμματα ΑΚΕΛ και ΔΗΚΟ ζήτησαν ήδη την παραίτηση του, αλλά ο Πρόεδρος ποεί ακόμα τη νήσσα! Κατά που φαίνεται ο σώζων τον εαυτό σωθείτο!     
iii. με τα συνεχιζόμενα αδιέξοδα στο κυπριακό, ή με τον ανένδοτο και μακροχρόνιο αγώνα για τη σωτηρία του κυπριακού ελληνισμού και τους μαξιμαλιστικούς στόχους που βάζουν οι διάφοροι εθνικίζοντες πολιτικοί του απορριπτικού μετώπου [η εθνικιστική πτέρυγα του ΔΗΣΥ, σημαντικότατο κομμάτι του ΔΗΚΟ, σχεδόν όλη η ΕΔΕΚ, οι Οικολόγοι, ότι έχει μείνει από το ΕΥΡΩΚΟ του Συλλουρουθκιου, η “Συμμαχία Πολιτών” του Λιλλήκα και λοιποί τεθλιμμένοι συγγενείς αυτών – όπως ο Κουλίας, ή κατά καιρούς και συνήθως άμα φυσήσει ο κατάλληλος άνεμος, κι ο Αρχιεπίσκοπος Νέας Ιουστινιανής, πάσης Πάφου και ΌΛΩΝ των Εκκλησιαστικών Επιχειρήσεων τζιαι Παγκαρκών Ττόμης ο Β΄, ο Αθυρόστομος], ή με την απόρριψη της ομοσπονδιακής λύσης και δη της λύσης Δικοινοτικής Διζωνικής Ομοσπονδίας ως της μόνης εφικτής λύσης για διευθέτηση του κυπριακού, κάτι που έπραξε πρόσφατα και επίσημα η ΕΔΕΚ, ή
iv. με την Ευρωπαϊκή Ένωση, ως ένα οργανισμό με αξίες και αρχές, που θα συνέδραμε στη λύση του κυπριακού, όμως κατά πού εμείς (ως ελληνοκύπριοι) θέλουμε, ή/και ότι θα λειτουργούσαν αλληλέγγυα προς ΕΜΑΣ τώρα που έχουμε προβλήματα, δηλ. ως πραγματικοί φίλοι και εταίροι (του Νίκαρου), κι όχι ως στυγνοί τοκογλύφοι και εκμεταλλευτές των δυσκολιών και προβλημάτων μας;

ή με Κοινωνικά ζητήματα; Όπως είναι λόγου χάριν,  
i. η διατήρηση σ’ ένα υποφερτό επίπεδο του κοινωνικού κράτους [και των κοινωνικών παροχών για τους χαμηλά αμειβόμενους, τα λαϊκά στρώματα και τις ευπαθείς ομάδες ] που είχαμε τα προηγούμενα χρόνια, ή  
ii. η ανάπτυξη (επιτέλους) μιας κουλτούρας αλληλεγγύης και ευαισθησίας (τόσο από τούς πολίτες όσο κι από τους κρατικούς φορείς) απέναντι στους μετανάστες που καταβαίνουν στη χώρα μας με τον άλφα ή ωμέγα χρόνο [και αν ξεπερνούσαμε την επιλεκτική και πρόσκαιρη ευαισθησία μας όταν κατά καιρούς βγαίνουν στην επιφάνεια κάποια πολύ ακραία περιστατικά κακομεταχείρισης ή άλλης απάνθρωπης  αντιμετώπισης μεταναστών…

ή με τον (σχεδόν ανύπαρκτο)  Πολιτισμό; Ας πούμεν, την ψευδαίσθηση ότι μπορούμε να καλλιεργήσουμε στα παιδιά αλλά και στον υπόλοιπο κόσμο την αγάπη για το Θέατρο, τη Λογοτεχνία, την Ποίηση, τον λαϊκό (κυπριακό) Πολιτισμό     

3. Ή μήπως τελικά έπρεπε οι τελειόφοιτοι μαθητές να γράψουν (με 450-500 λέξεις όπως τους εζητείτο) μια έκθεση που θα αποτελούσε σύνθεση όλων των πιο πάνω, και ίσως και άλλων που ΕΜΕΙΣ δεν έχουμε περιλάβει και καταγράψει στους προβληματισμούς ΜΑΣ; [Το ιδανικότερο θα ήταν να γράψουν για τα τόσα και τόσα «δεσμεύομαι» του Νικουθκιού(!!!) και τότε θα ήταν σε όλα μέσα!!!]... Όμως για να μπορεί ένας μαθητής να συνθέσει ένα τέτοιο κείμενο που θα είναι αποτέλεσμα των επιμέρους γνώσεων του δεν θα  πρέπει να έχει ήδη αποκτήσει μια ευρύτερη γνώση για το τι τεκταίνεται γύρω του και να είναι όχι απλώς ενημερωμένος, αλλά και πολιτικοποιημένος και φυσικά και ενεργός πολίτης. Να διαβάζει εφημερίδες, να παρακολουθεί τις ειδήσεις και να έχει να έχει αναπτύξει κριτική σκέψη κι όχι απλώς να παπαγαλίζει τι του λένε οι καθηγητάδες του, είτε στο σχολείο, είτε στα φροντιστήρια; Πώς όμως θα γίνει αυτό όταν το Υπουργείο αλλά και πολλοί διευθυντάδες και καθηγητάδες καταδικάζουν,  δαιμονοποιούν, αφορίζουν ή ακόμα και απαγορεύουν την πολιτικοποίηση των μαθητών, ή/και τη συμμετοχή τους σε μαθητικές οργανώσεις,  ή την εμπλοκή τους έστω και σε συζητήσεις πάνω σε πολιτικά ζητήματα; Ως φαίνεται βολεύει κάποιους να μην πολιτικοποιούνται οι μαθητές και γενικώς οι νέοι και να ασχολούνται μόνο με τη διοργάνωση μαθητικών εκδρομών και parties, ή να συμμετέχουν μόνο σε φιλανθρωπικές κινητοποιήσεις και εράνους;

4. Ειπώθηκε από τελειόφοιτους μαθητές, αλλά και καθηγητές-φιλόλογους ότι το θέμα της έκθεσης δεν περιλαμβανόταν σ’ αυτά [τα ετοιματζίδικα και take away] που διδάχθηκαν οι μαθητές, δηλ. στις 6 (αν δεν κάμνω λάθος) ενότητες θεμάτων που διδάσκονται σε σκολειά και φροντιστήρια, όπως είναι το περιβάλλον, η μετανάστευση ο ρατσισμός, η παγκοσμιοποίηση, λες και η έκθεση ή η ανάπτυξη ιδεών είναι κάτι που κάποιος μπορεί να αποστηθίσει... Χαρακτηριστικά αν πω ότι προχτές, μετά την εξέταση, άκουσα ένα μαθητή να λέει: «Εμάθαμε έξι εκθέσεις τζι’ εν μας εβάλαν ούτε μιαν»!!! Πού είναι η κριτική σκέψη και η ανάπτυξη θεμάτων μέσα από την ευρύτερη γνώση πάνω σε οικονομικά, κοινωνικά και πολιτικά θέματα;

5. Θα ‘θελα εν κατακλείδι να αναφέρω ότι προσωπικά ΔΙΑΦΩΝΩ με ΠΟΛΛΑ απ’ όσα γράφει ο Γραμματικάκης στο κείμενο του, ενώ μερικές από τις τοποθετήσεις του σηκώνουν πολλή συζήτηση, αλλά δεν είναι του παρόντος…  
Υπάρχουν όμως και μερικά σημεία με τα οποία ΣΥΜΦΩΝΩ όπως λόγου χάριν με τα όσα αναφέρει στην πέμπτη παράγραφο για το διαδίκτυο [κι όχι τα υπόλοιπα], ή με την τοποθέτηση ότι «την ανθρωπότητα δεν θα την σώσουν οι ποσοτικοί περιορισμοί των ρύπων», [αλλά ότι], «απαιτείται μια ριζική αλλαγή στις προτεραιότητες αλλά και στις αξίες της ζωής»... Αλλά αυτό αποτελεί μια αοριστολογία! Γιατί ο συγγραφέας δεν λέει και πώς  θα πραγματωθεί αυτό;
Να αναφέρω όμως και δύο τοποθετήσεις του συγγραφέα   με τις οποίες διαφωνώ και καθέτως και οριζοντίως και διαγωνίως:
«Ενώ όμως λαμπρές υπήρξαν και αυτήν τη δεκαετία οι κατακτήσεις της επιστήμης, ισχυρά αντιεπιστημονικά ρεύματα βρίσκουν πρόσφορο έδαφος και εκμεταλλεύονται την ανθρώπινη ευπιστία. Μαύρη μαγεία και προφητείες κάθε λογής, θρησκευτικοί φανατισμοί και απαγορεύσεις. Αντίφαση της Ιστορίας ή απλώς η ανθρώπινη φύση, που κατά τον Θουκυδίδη παραμένει αμετάβλητη [Μαύρη μαγεία και προφητείες ανάμεσα στα ζωτικά προβλήματα της Ανθρωπότητας!]…
«Στο τυποποιημένο πάντως ερώτημα “τι σφράγισε περισσότερο τη δεκαετία που φεύγει;”, η απάντηση μοιάζει αυτονόητη. Δεν είναι οι τοπικοί πόλεμοι, η έξαρση της βίας, η οικονομική κρίση. Παρόμοιες καταστάσεις υπήρξαν και παλαιότερα»... [Καμιά αναφορά στην καπιταλιστική ολοκλήρωση και ατ συνεπακόλουθα της, δηλ. την συνεχιζόμενη φτωχοποίηση δισεκατομμυρίων ανθρώπων]… 

*************************************
Σημειώσεις 
(πέραν του κυρίως θέματος)

Να αναφέρω συμπληρωματικά ότι τις τελευταίες μερικές μέρες είναι πολλές και έντονες οι συζητήσεις [γιατί οι απόψεις είναι και διαφορετικές και αντικρουόμενες και διιστάμενες] πάνω και σε μια σειρά άλλων [εξ ίσου ή ακόμα και πιο σημαντικών] θεμάτων, όπως,

Η απόφαση (την περασμένη Παρασκευή 15 του μηνός) της Κεντρικής Επιτροπής (Κ.Ε.) και της Κεντρικής Επιτροπής Έλεγχου (Κ.Ε.Ε) του ΑΚΕΛ για επ’ αόριστον αποβολή του Νίκου Κατσουρίδη από το Κόμμα και η οποία (απόφαση) δεν δημοσιοποιήθηκε Για να δούμε αν θα μάθουμε επίσημα για τι ματσαράγκες κατηγορήθηκε ο συνήθως εγκέφαλος (από άποψη ικανοτήτων και διαλεκτικής), πλην όμως αιρετικός (για τη στάση και συμπεριφορά του) Σύντροφος… [Έχω ήδη στα σκαριά ένα σχετικό κείμενο, να δούμε όμως αν θα τα καταφέρω να το ολοκληρώσω]…

- Η πρώτη συνάντηση [που πραγματοποιήθηκε και πάλι την περασμένη Παρασκευή] του Προέδρου Αναστασιάδη με τον νέο τουρκοκύπριο ηγέτη Ακκιντζιή σε ειδικά διαμορφωμένο χώρο στο παλιό Αεροδρόμιο Λευκωσίας και η επίσημη ανακοίνωση των πρώτων μέτρων οικοδόμησης εμπιστοσύνης. Ο Αναστασιάδης έδωσε χάρτη με καμπόσα ναρκοπέδια που υπάρχουν στην κατεχόμενη βόρεια Κύπρο και ο Ακκιντζιή ανακοίνωσε την κατάργηση της “βίζας” για είσοδο στα κατεχόμενα – τούτο θα γίνεται πλέον μόνο με την επίδειξη ταυτότητας ή διαβατηρίου αλλά και πάλι θα παίρνονται τα στοιχεία (ΜΑΣ) στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές… “Στύλλον στύλλον άνεση”, που ελαλούσαν τζιαι οι πρωτινοί… Ήδη γίνονται αναφορές για διάνοιξη και άλλων οδοφραγμάτων, όπως της Δερύνειας [έγινε και σχετική εκδήλωση το περασμένο Σάββατο 16 του μηνός], του Παχυάμμου-Κοκκίνων και του Πυροΐου…[Τούτα τα ανοίγματα των οδοφραγμάτων αποτελούν κάτι σαν άνοιγμα τρύπων στο συρματόπλεγμα της κατοχής και του διαχωρισμού που θέλει να κρατήσει τους ελληνοκύπριους ένθεν και τους τουρκοκύπριους κακείθεν]... 

Η πρόταση νόμου που το ΑΚΕΛ προωθεί για ψήφιση στη Βουλή για την αναστολή των ιδιωτικοποιήσεων [sic αποκρατικοποιήσεων] των Ημικρατικών Οργανισμών μέχρι το 2017! Λέτε να περάσει; Χτες ο Προδρόμου, ο Εκπρόσωπος Τύπου του ΔΗΣΥ, σε συζήτηση στον “ΑΣΤΡΑ” χαρακτήρισε ως «πολιτική ανοησία» την πρόταση του ΑΚΕΛ. Ανοησία θα ήταν να στεκόμαστε και να παρακολουθούμε απαθείς και χωρίς καμιά αντίδραση τα νεοφιλελεύθερα μαγειρέματα τους…

Η σωρεία αναφορών κυρίως του Προέδρου, αλλά και των Γενικών Εισαγγελέων (ΜΑΣ) στο Ανώτατο,  όπως και προσφυγές από άλλους [όπως, ας πούμεν η ΠΟΒΕΚ]... Εν να δουλέφκουν και overtime τζιαι Κυριακάες τζι’ οι Ανώτατοι Δικαστές; Ο Πρόεδρος έκανε αναφορά στο Ανώτατο για τον Νόμο που ψήφισε πρόσφατα η πλειοψηφία της Βουλής για τα ωράρια των καταστημάτων – βασικά για να μένουν κλειστά τα καταστήματα τις Κυριακές. Η Υπουργός Εργασίας [η κα Ζέτα] εξέδωσε αμέσως διάταγμα [με ισχύ μέχρι και τον Νιόμβρη] για να παραμένουν ανοικτά και τις Κυριακές για να έρθει η ΠΟΒΕΚ να υποβάλει προσφυγή στο Ανώτατο για ακύρωση του διατάγματος... [Μύλος η υπόθεση!]… Επίσης όπως έχουμε μάθει, έχει υποβληθεί αίτημα στο Ανώτατο για παύση της Χρυστάλλας Γιωρκάτζιη από τη θέση της Διοικήτριας της Κεντρικής Τράπεζας, ενώ ο Γενικός Εισαγγελέας κατάθεσε αίτηση στο Ανώτατο για παύση του Βοηθού Γενικού Εισαγγελέα Ρίκκου Ερωτοκρίτου για ανάρμοστη συμπεριφορά και υποθέσεις ΦΠΑ και την ίδια ώρα κι ο ίδιος ο Ρικκος προσέφυγε στο Ανώτατο Δικαστήριο ζητώντας την παύση του Γενικού Εισαγγελέα επίσης για ανάρμοστη συμπεριφορά… Ε, ρε  πλακές με τους αστικούς θεσμούς και «τους άριστους των αρίστων»... Αλλά και  δουλειές με φούντες το Ανώτατο! Ευκαιρία να μαζέψουν και οι Ανώτατοι Δικαστές κανένα σεντ παραπάνω για τα έξοδα τους! Δύσκολοι οι καιροί που διάγουμε! Θυμάστε που δεν δέχτηκαν να τους κάνουν περικοπές στους μισθούς τους; Τί να κάνουν κι αυτοί οι έρμοι; Κάθε φτωχός και η μοίρα του!

-  Τα αγγελικά [και κουτσοκουμνικά) τεκταινόμενα στον (ελληνο)κυπριακό (ΑΠΟΕΛίστικο) φούρπον. Έδωσαν ήδη (εκείνοι που κινούν τα νήματα) στο πρωτάθλημα στο ΑΠΟΕΛ [έμεινε μόνο μια αγωνιστική αλλά ούτε με πομπές εν το χάνει η ευρωπαϊκή ΜΑΣ ομάδα!]… Έμεινεν να φκει ‘πόψε κι ο Κυπελλούχος στο ματς μεταξύ ΑΠΟΕΛ-ΑΕΛ - λαλείτε να τού δώσουν και το Κύπελλο; Πάντως αποφασίσαν γι’ αυτό ειδικά το ματς να φέρουν ξένους διαιτητές! Γιατί εν το εκάμναν τόσο τζιαιρόν όταν τους το ζητούσε η “Ομόνοια” μετά που την εσφάξαν καμπόσες φορές οι ελληνοκύπριοι διαιτητές; Επίσης έμεινε να ξεκαθαρίσει [στην επόμενη που είναι όπως είπα και η την τελευταία, αγωνιστική του (ψευτο)πρωταθλήματος ΜΑΣ] και η τρίτη θέση που οδηγεί στην Ευρώπη. Η “Ομόνοια” παίζει με τον “Απόλλωνα” στη Λεμεσό και αν τον κερδίσει πάει αυτή Ευρώπη αντί ο “Απόλλωνας”… Λαλείτε να την αφήσουν;

-  Και κατά τ’ άλλα προχωράμε ολοταχώς προς το καλοκαίρι! Χτες η θερμοκρασία έφτασε στους 39 βαθμούς Πάντως ΕΜΕΙΣ έχουμε ξεκινήσει και τα μπανάκια [και στη Μακρονήσια παραλία και στο “εξοχικό” αν και η θάλασσα είναι αρκετά κρυαδερή ακόμα... [Γαλήνια η θάλασσα εκεί στο “εξοχικό” τις τελευταίες μέρες αν και τις προηγμένες 2-3 εβδομάδες λόγω φουρτούνας είχε βγάλει στην παραλία πολλά φύκια]...

Αυτά, λοιπόν, τα ουκ ολίγα για σήμερα! Ως συνήθως ξεκίνησα για μια συγκρατημένη [από άποψης όγκου] ανάρτηση και ΜΟΎ βγήκε και πάλι μακρινάρι! Παραμένω (κι ΕΓΩ) αιώνια αδιόρθωτος, gamotomou!

Anef_Oriwn
[για τις ψευδαισθήσεις του κυπριακού καπιταλισμού και του αστικού πολιτικού συστήματος]... 
Τετάρτη 20/5/2015
[αύριο είναι του λεγόμενου Μέγα κι Αγίου Κωνσταντίνου και της λεγόμενης Αγίας Ελένης˙ για να πάρετε μια ιδέα πόσο άγιοι ήταν ρίξτε μερικές ματιές στην ανάρτηση ΜΟΥ με αρ. 35/2010]...   

6 σχόλια:

Anef_Oriwn είπε...

Πάντως ΕΓΩ [ως τρίτος έξωθεν παρατηρητής σε σχέση με το εξεταστικό δοκίμιο] καλοπροαίρετα και χωρίς καμία υστεροβουλία, θα ‘κανα την εξής εισήγηση προς τους άλλους [τους πέραν των φιλολόγων] κλάδους για να πάει πάσα κακό: Να παραχωρήσουν οικειοθελώς [για «το καλό της Παιδείας και των παιδιών», όπως είθισται να λέγεται σε τέτοιες περιπτώσεις από τους “υπεράνω”!] ακόμα μερικές διδακτικές περιόδους από τα δικά τους κλαδικά μαθήματα στους φιλολόγους, για να καταστεί έτσι δυνατή η περαιτέρω ενίσχυση των μαθημάτων των Νέων Ελληνικών [αλλά και των Αρχαίων], πέρκι τζιαι καταφέρουν οι μαθητές ΜΑΣ και κατανοήσουν τούτη τη ευλοημένη την ελληνική γλώσσα...

Anef_Oriwn είπε...

Δημοσιεύτηκαν σήμερα στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας οι λύσεις και ο τρόπος βαθμολόγησης [από τους διορθωτές] του εξεταστικού δοκιμίου για τα Νέα Ελληνικά. Θα βρείτε όλα τα σχετικά με τη λύση αν χρησιμοποιήσετε το link: http://www.moec.gov.cy/ypexams/panexams/exams2015/2015_05_18_001_lyseis.pdf

Εμείς θα σταθούμε, λόγω περιορισμένου χρόνου ΜΟΝΟ σε 2-3 σημεία των λύσεων τα οποία επιβεβαιώνουν και το γράμμα και το πνεύμα του κειμένου της ανάρτησης, ότι δηλαδή ήταν στην πράξη σχεδόν αδύνατο για ένα πολιτικά αδιάφορο και απαθή, καθώς και ανενημέρωτο για το κοινωνικοοικονομικό και πολιτικό γίγνεσθαι μαθητή να ανταποκριθεί και να αναπτύξει με επιτυχία [για να μην πω έστω και κατ’ ελάχιστον] τα ερωτήματα/ζητήματα που τέθηκαν στην Έκθεση...
Να επαναλάβουμε και να τονίσουμε ξανά ότι το θέμα της Έκθεσης ΔΕΝ ήταν καθόλου ασαφές και δυσνόητο! Αντίθετα ήταν πλήρως προσιτό κι απολύτως κατανοητό για τους ενημερωμένους, τους κοινωνικά ευαίσθητους και τους πολιτικοποιημένους [και δη αυτούς τού χώρου της Αριστεράς[ μαθητές...
Αναφέρω ενδεικτικά μερικές [μάλλον τις πιο πολλές] από τις πιθανές απαντήσεις στο ερώτημα για τις «ψευδαισθήσεις που βίωνε για τόσα χρόνια η πατρίδα μας», όπως αυτές [οι απαντήσεις] προτείνονται από τους θεματοθέτες και καταγράφονται στις Λύσεις του Εξεταστικού Δοκιμίου :
- «πλουτισμός (πλασματικός/ ευζωία),
- εμπορικές τραπεζικές συναλλαγές, ανεξέλεγκτος δανεισμός υπερκαταναλωτισμός,
- ανακήρυξη του κέρδους σε ύψιστη αξία
- προσδοκίες για επίλυση του εθνικού προβλήματος μετά την ένταξη της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση (και με την υποστήριξη της Ελλάδας),
- προσδοκίες για οικονομική και κοινωνική ευημερία μετά την είσοδο της Κύπρου στη Νομισματική Ένωση [δηλ. την Ευρωζώνη, συμπληρώνω ΕΓΩ],
- καλλιέργεια της εντύπωσης ότι βρισκόμαστε στο κέντρο του κόσμου,
- πεποίθηση ότι δεν υπήρχε κοινωνική, πολιτική, οικονομική διαφθορά,
- ύπαρξη άμεμπτου και ηθικού πολιτικού συστήματος και ορθή λειτουργία και εφαρμογή των θεσμών, πεποίθηση ότι η απόκτηση ενός πανεπιστημιακού διπλώματος, ή η εξειδίκευση σε κάποιον τομέα θα οδηγούσε στην επαγγελματική αποκατάσταση»
...
Πού λοιπόν ήταν το δυσνόητο του θέματος; Αλλά ας αναλογιστούμε κιόλας ποιοι μαθητές θα μπορούσαν αν αναπτύξουν το συγκεκριμένο θέμα...

(Ακολουθεί η συνέχεια)...

Anef_Oriwn είπε...

(Και η συνέχεια)...

Πέραν τούτου [δηλ. της ανυπαρξίας εν τέλει ασαφειών] εγείρεται κι ένα άλλο ζήτημα, και πάλι πολιτικό. Ναι με οι θεματοθέτες καταγράφουν τις πιο πάνω (εν πολλοίς ΑΡΙΣΤΕΡΙΖΟΥΣΕΣ!) θέσεις ως εν δυνάμεις απαντήσεις στο ερώτημα περί των «ψευδαισθήσεων που βίωνε για τόσα χρόνια η πατρίδα μας», αλλά αδυνατούν, δεν θέλουν ή/και δεν τολμούν να πουν τα πράγματα και με τ’ όνομα τους, κάτι που δυστυχώς ΔΕΝ κάνει ούτε ο Καθηγητής Γιώργος Γραμματικάκης [στο απόσπασμα του κειμένου του που παρατέθηκε στο εξεταστικό δοκίμιο], παρά τους αριστερίζοντες (σοσιαλδημοκρατικούς) προσανατολισμούς του – είναι και ευρωβουλευτής με το κεντροαριστερό (ψευτο)σοσιαλίζον και ευρωπαΐζον “Ποτάμι”... Λόγου χάριν, ενώ γίνεται αναφορά και από τον συγγραφέα και από τους θεματοθέτες σ’ «νέο οικονομικό σύστημα [που] ισοπεδώνει κυβερνήσεις και λαούς, με αποτέλεσμα την ανισότητα, την αβεβαιότητα και τις ζοφερές προοπτικές για το μέλλον», κι ενώ την ίδια ώρα οι θεματοθέτες προτείνουν, ως απάντηση σε ερώτημα για σχολιασμό της πιο πάνω θέσης του συγγραφέα, τα ακόλουθα:
- «Το οικονομικό σύστημα της εποχής μας είναι παντοδύναμο και επικίνδυνο. Είναι ασαφές και ακατανόητο, λειτουργεί ισοπεδωτικά και οδήγησε την ανθρωπότητα στην οπισθοδρόμηση (μεσαίωνα) αντί στην πρόοδο,
- Οι οικονομικές ανισότητες είναι γεγονός στη ζωή των ατόμων και των λαών, με τους οικονομικά ισχυρούς να καταδυναστεύουν τους αδύναμους.
- Η ανθρωπότητα ζει πια στην αβεβαιότητα και την απαισιοδοξία για το μέλλον, αφού το σύστημα αυτό προκαλεί συνεχείς ανατροπές»
,
Εντούτοις, αυτοί (συγγραφέας και θεματοθέτες) αδυνατούν (ή δεν θέλουν, ή δεν τολμούν) να κατονομάσουν τούτο το σύστημα, που δεν είναι άλλο από τον «καπιταλισμό/ιμπεριαλισμό, ηλίθιοι»(!!!), που θ ελάλεν τζι’ ο Μπογιόπουλος... Γι’ αυτό και επιλέγουν να μιλούν γενικώς κι αορίστως για κάποιο σύστημα, που δεν έχει όνομα και που δεν είναι και νέο καθώς ο Καπιταλισμός έχει μια ζωή 300-400 χρόνων... Γι’ αυτό και η πλειοψηφία των μαθητών ΜΑΣ δεν ήταν σε θέση να αναπτύξει το συγκεκριμένο ζήτημα...

Τέλος, πριν κλείσω [γιατί έχω ήδη μακρηγορήσει] αναφέρεται στις Λύσεις ότι στα θετικά(!!!) τις οικονομικής κρίσης [αν είναι ποτέ δυνατόν μέσα από την ανεργία, την φτωχοποίηση, τη μιζέρια, τα κοινωνικά παντοπωλεία και συσσίτια που επέφερε η οικονομική κρίση να υπάρχουν και θετικά] και το εξής αμίμητο: «τόνωση της πίστης στον Θεό»!!! Ο Θεός (ΤΟΥΣ) να ΤΟΥΣ ελεήσει!!!

Anef_Oriwn είπε...

Μια και στην κατακλείδα της ανάρτησης ΜΑΣ κάναμε και αναφορά στο απείρου κάλλους και θεάρεστο έργο των “Αγίων” (της Ορθοδοξίας) Κωνσταντίνου του Μέγα και (της μητρός Αυτού) Ελένης (Μεγάλ’ η χάρη ΤΟΥΣ και βοήθεια ΣΑΣ!), να ΣΑΣ δώσου ακόμα ένα link όπου μπορείτε να επιβεβαιώσετε τα όσα λέμε κι ΕΜΕΙΣ στην ανάρτηση ΜΑΣ στην οποία ΣΑΣ παραπέμψαμε ή/και πάρετε συμπληρωματικά ακόμα μια ιδέα για των βίο και την πολιτεία των δύο Αγ(ρ)ίων...
Το link είναι: http://www.pare-dose.net/5312#more-5312

Έτσι για την ιστορία σταχυολογούμε κι ΕΜΕΙΣ ένα σύντομο απόσπασμα από το υπό αναφορά κείμενο:
«Ο Κωνσταντίνος έκαψε τη γυναίκα του Φαύστα με καυτό λάδι, έπνιξε τον γιο του Κρίσπο στα δημόσια λουτρά και καρατόμησε τους μισούς συγγενείς του φοβούμενος μην του πάρουν τον θρόνο του. Διά την ενημέρωση τού αναγνώστη σημειώνομε εννέα ειδεχθή εγκλήματα τού Μεγάλου Αγίου Ισαποστόλου Κωνσταντίνου που αφορούν τον άμεσο πολιτικό και συγγενικό περίγυρό του.

Όλα τα εγκλήματά του είναι πάρα πολλά για να τεθούν σε καταλόγους. Η βαρβαρότητά των ήταν μάλλον πρωτοφανής και άκρως ανατριχιαστική...»


[…]
«Έχομε και λέμε περιληπτικώς:
1. Μαξιμιανός. Πενθερός του και πενθερός του πατέρα του. Πατέρας της δεύτερης γυναίκας του, Φαύστας. Αυτοκράτωρ. Τον συνέλαβε στην Μασσαλία διά δόλου και τον εκρέμασε. +309-310.
2. Μαξέντιος. Κουνιάδος του. Γιος του προηγουμένου. Αυτοκράτωρ. Τον εσκότωσε διά πολέμου που εκήρυξε ο ίδιος χωρίς λόγο, στην Μιλβία Γέφυρα του ποταμού Τίβερη. +312.
3. Ρέμος. Γιος του Μαξεντίου και της Γαλερίας. Βρέφος στην κούνια. Έβαλε δικούς του ανθρώπους να το στραγγαλίσουν με κορδόνια την ώρα που κοιμόταν δίπλα στη μάνα του. +312.
4. Βασσιανός. Γαμπρός του. Άνδρας της αδελφής του Αναστασίας. Καίσαρ. Τον δολοφόνησε. +314-315.
5. Φαύστα. Δεύτερη γυναίκα του. Κόρη του Μαξιμιανού. Την εζεμάτιξε μέσα σε καζάνι με καυτό νερό ή λάδι. +320. (Για τον θάνατό της ενέχεται και η μάνα του, Αγία Ελένη!).
6. Σώπατρος. Διδάσκαλος, σύμβουλος και στενός φίλος του. Φιλόσοφος. Τον εφόνευσε αφού επενόησε και προφασίστηκε ψευδείς κατηγορίες. +321.
7. Λικίνιος. Γαμπρός του. Άνδρας της αδελφής του Κωνσταντίνας. Συναυτοκράτωρ. Κατόπιν πολέμου τον εκρέμασε, +325-326.
8. Λικινιανός. Ανιψιός του. Γιος της αδελφής του Κωνσταντίνας. Δεκατετράχρονο αγόρι που δεν έφταιξε σε τίποτα. Το σκότωσε μπροστά στα μάτια, τα παρακάλια και τους απαρηγόρητους σπαραγμούς της μάνας του, και αδελφής του απτόητου «Μεγάλου». +326.
9. Κρίσπος. Πρώτος του γιος από την πρώτη του γυναίκα, Μινερβίνα. Ναύαρχος και Καίσαρ. Τον αποκεφάλισε (ή έπνιξε, ή δηλητηρίασε κατ’ άλλους). +326...»


Ατιμίες, πόλεμοι, φόνοι, δολοφονίες, φρικαλεότητές, αυθαιρεσίες, απάτες, κ.λπ., τόσο του ιδίου του Κωνσταντίνου (τού επονομαζόμενου και Μέγα) όσο και της μάνας του Ελένης! ΕΜΕΙΣ τι άλλο να πούμε;

ο ύποπτος είπε...

Άνεφ, shιερετώ σε.
Ομολογώ ότι αναμένω με αγωνία την ανάλυση σου περί την Κατσουριδικήν αποβολή από το ΑΚΕΛ. Προσπάθησα (λίγο είναι η αλήθεια) να μάθω τους λόγους και τη διαδικασία αλλά φαίνεται ότι έχει μπει απόλυτη λογοκρισία - ίσως και απειλές ότι όποιος μιλήσει θα έχει την ίδια τύχη.

Anef_Oriwn είπε...

Ύποπτε,

Μέχρι νεωτέρας [για το θέμα που θίγεις – την επ’ αόριστο αποβολή Κατσουρίδη από το ΑΚΕΛ] τα εξής, κι αυτά στα γρήγορα και στα σύντομα...
1. Λεπτομέρειες δεν ξέρω κι ΕΓΩ πολλές και δεν νομίζω να ‘ναι και πολύ σημαντικό αυτό... Δεν είναι πρακτικά εύκολο, αλλά κι ούτε ενδείκνυται να δοθεί στη δημοσιότητα (ΟΛΟ) το μαρτυρικό υλικό [από την έρευνα της Κεντρικής Επιτροπής Ελέγχου (Κ.Ε.Ε) του ΑΚΕΛ], για να κρίνει ο καθένας μας [είτε είναι ΑΚΕΛικός είτε όχι] αν σωστά πάρθηκε ή όχι η όποια απόφαση της Κεντρικής Επιτροπής (Κ.Ε.)... Το θέμα είναι καθαρά εσωτερικό του ΑΚΕΛ κι αφορά τα μέλη του [κι όπως ανακοινώθηκε αυτά τυγχάνουν πληροφόρησης] και δεν μπορεί να αφεθεί μετατραπεί σε αντικείμενο κουτσομπολιού ... Εξ ου προφανώς και η «απόλυτη λογοκρισία», όπως την αποκαλείς. Εγώ θα την έλεγα εχεμύθεια, την οποία επιδεικνύουν με πάσα σοβαρότητα τα μέλη του Κόμματος!

2. Να σημειώσω ότι η Κ.Ε.Ε. του ΑΚΕΛ δεν αποτελεί δικαστήριο, αλλά ένα ΕΣΩΤΕΡΙΚΟ (πειθαρχικό) σώμα του Κόμματος που ελέγχει την τήρηση του Καταστατικού, των Κανονισμών και των Αποφάσεων του Κόμματος, τόσο κι από τα στελέχη όσο κι από τα μέλη του...

3. Για ΜΕΝΑ το ζήτημα είναι πρώτιστα πολιτικό και πολιτικά αξιολογώ και κρίνω [απ’ όσα γνωρίζω] την ποινή που επιβλήθηκε στον Κατσουρίδη και γενικώς το όλο ζήτημα με την υπόθεση της Δρομολαξιάς... Λόγου χάριν, δεν μπορεί/δεν γίνεται, τ’ όνομα ενός ανωτάτου στελέχους του ΑΚΕΛ, και στην προκειμένη περίπτωσης του δευτέρου τη τάξει στο Κόμμα, να ακούγεται ως εμπλεκόμενο σε συναλλαγές ύποπτου, αμφίβολου διαδικασίας και κατάληξης, ή/και σκανδαλοθηρικού περιεχόμενου [μίζες και τα λοιπά] και να μην βγαίνει (αυτό το στέλεχος) να αποκαθιστά με επιχειρήματα τα πραγματικά γεγονότα...

4. Πέραν όμως αυτών των διαπιστώσεων ΜΟΥ, υπάρχουν και πολλοί προβληματισμοί και για την ίδια την επ’ αόριστον αποβολή, αλλά και εξ αφορμής αυτής... Ας πούμεν, και μιλώ πάντοτε από πολιτικής άποψης, δεν έχουν ευθύνη για την όλη κατάσταση που δημιουργήθηκε με αφορμή την υπόθεση της Δρομολαξιάς και τα ανώτατα σώματα του Κόμματος και κυρίως η Κεντρική Γραμματεία, όπως και ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας;