Τετάρτη, 13 Μαΐου 2015

Ανάρτηση 27/2015 [έκτακτη, μακροσκελής, επίκαιρη, εξ αναδημοσιεύσεως αλλά και ολίγο τι διασκευασμένη και συμπληρωμένη, σποντοειδής, δεφτερο-αναγνωστική, της οικονομίας και των ωραρίων] – Τρεις σπόντες από τη “Δέφτερη Ανάγνωση”: για τις αερολογίες περί τού ελλείμματος στα δημόσια οικονομικά, για τον Σιακόλα και το ωράριο των καταστημάτων και για τον κυπριακό (ψευτο)φιλελευθερισμό...


Εισαγωγικά

Αναδημοσιεύουμε σήμερα εκτάκτως [για να ανανεώσουμε και να επικαιροποιήσουμε(!) - σύμφωνα και με το τροϊκανό λεξιλόγιο - και τη θεματολογία του Blog] ΤΡΕΙΣ από τις “Σπόντες” της τελευταίας έκδοσης του εβδομαδιαίου διαδικτυακού περιοδικού “Δέφτερη Ανάγνωση” (τεύχος 156, εβδομάδα 10-17 Μαΐου 2015)...
Όλες τις “Σπόντες” [και τις τρεις που αναδημοσιεύω αλλά και τις υπόλοιπες] μπορείτε να τις βρείτε και να τις διαβάσετε πατώντας εδώ], να σημειώσω όμως ότι αυτές οι ΤΡΕΙΣ που ΕΓΩ αναδημοσιεύω πιο κάτω (κι αφορούν ζητήματα της επικαιρότητας) είναι ελαφρώς πειραγμένες/επισκευασμένες, κυρίως συντακτικώς (κι αυτό για λόγους καλύτερης κατανόησης του περιεχομένου των κειμένων)...
Επίσης να πω ότι εντός απλών παρενθέσεων και με κόκκινο χρώμα παραθέτω δικά ΜΟΥ σχόλια, επεξηγήσεις, παρατηρήσεις και σημειώσεις...

********************************
Παρένθεση επί άλλων ζητημάτων

{Πριν πάμε όμως παρακάτω, θα ‘θελα παρενθετικά να σημειώσω δύο πράγματα για αλλά θέματα:
-  Πρώτον, θα ‘θελα να αναφέρω ότι στις σκέψεις, κάνοντας έναν κατ’ αρχή προγραμματισμό για τις αναρτήσεις αυτού του μήνα,  περιλαμβανόταν και ΜΙΑ ανάρτηση για την 9η Μαΐου, την Ημέρα της Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών (κατά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο) και της οποίας φέτος γιορτάστηκαν τα 70χρονα. Η 9η του Μάη του 1945 είναι η μέρα κατά την οποία υπογράφηκε μεταξύ εκπροσωπών της ηττημένης χιτλερικής Γερμανίας από τη μια και εκπροσώπων της Αντιφασιστικής της Συμμαχίας (δηλ. της Σοβιετικής Ένωσης, της Αμερικής, της Γαλλίας και της Αγγλίας) από την άλλη η anef_ όρων συνθηκολόγηση/παράδοση της Γερμανίας. Γι’ αυτό και η 9η του Μαΐου είναι ταυτόχρονα και μέρα μνήμης και τιμής για τα εκατομμύρια των νεκρών του πολέμου, εκ των οποίων τουλάχιστον τα 20(!) εκατομμύρια ήταν σοβιετικοίΕδώ και χρόνια όμως, (και μάλιστα πιο ξεδιάντροπα κι απροκάλυπτα μετά τη διάλυση της Σοβιετικής Ένωσης και του Σοσιαλιστικού μπλοκ γενικότερα), επιχειρείται μια οργανωμένη από τη Δύση παραχάραξη και διαστρέβλωση των πραγματικών ιστορικών γεγονότων σε σχέση με τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο και δη πάνω στον πρωταρχικής και καθοριστικής σημασίας ρόλο της Σοβιετικής Ένωσης και των Κομμουνιστικών Κομμάτων στην Αντιφασιστική Νίκη των Λαών. Να σκεφτείτε ότι σε αντιδιαστολή στους εορτασμούς για την Αντιφασιστική Νίκη καθιερώθηκε από τους δυτικοευερωπαιους όπως η 9η  Μάιου να τιμάται ως η Ημέρα της Ευρώπης σε ανάμνηση της Διακήρυξης Σουμάν, που δεν ήταν άλλο από μια οικονομική(!) σύμπραξη που παρουσιάστηκε από τον Γάλλο υπουργό Εξωτερικών Ρομπέρ Σουμάν στις 9 Μαΐου 1950, και πρότεινε τη δημιουργία μιας Ευρωπαϊκής Κοινότητας Άνθρακα και Χάλυβα, τα μέλη της οποίας θα διαχειρίζονταν από κοινού την παραγωγή άνθρακα και χάλυβα!!!
Επίσης να αναφέρω ότι στους φετινούς μεγαλειώδεις εορτασμούς (στις 9 του Μάη) για τα 70χρονα της Αντιφασιστικής Νίκης στην Κόκκινη Πλατεία της Μόσχας, ΔΕΝ παρευρέθηκε ΚΑΝΕΝΑΣ ευρωπαίος ηγέτης (πλην του δικού ΜΑΣ του Νικουθκιού!), λόγω των αντιποίνων και τιμωρητικών μέτρων που πήραν οι ευρωπαίοι κατά της Ρωσσίας του Πούτιν ένεκα της κρίσης στην Ουκρανία... Πού πήγε ο σεβασμός προς την ιστορία και τα εκατομμύρια τους νεκρούς της Αντιφασιστικής Πάλης;  Τελικά όντως, “όποιος εν αντρέπεται ο κόσμος εν δικός του”!!!
Ετοιμάζαμε, λοιπόν, με βάση ένα φετινό επετειακό άρθρο του “Ριζοσπάστη” (πάνω στην Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών) , ένα σχετικό δικό μας κείμενο, το οποίο όμως βρίσκεται ακόμα υπό επεξεργασία. Μόλις το ολοκληρώσουμε, θα προχωρήσουμε στην ανάρτηση του (έστω και ετεροχρονισμένα της επετείου), μια και το θέμα αυτό (σε συνδυασμό με την αντικομουνιστική προπαγάνδα) παραμένει διαχρονικά επίκαιρο... 

-  Και δεύτερον, θα ήθελα επίσης θα αναφερθώ (εδώ) έστω και ακροθιγώς, επιφυλασσόμενος για πιο πολλά για κάποια στιγμή, στις συνομιλίες για το κυπριακό που θα επαναρχίσουν (Θεού και Αλλάχ θελόντων!) την επόμενη Παρασκευή 15 του μηνός, κάτι που συμφωνήθηκε μεταξύ Αναστασιάδη και Ακκιντζιή στην συνάντηση μετά δείπνου (τελικά τί εφάαν;) που είχαν ψες, αναπτερώνοντας έτσι τις ελπίδες επίλυσης διευθέτησης του κυπριακού... Περιττόν να πούμε ότι οι γνωστοί απορριπτικοί διχοτομιστές επιστράτεψαν και πάλι τους κονδυλοφόρους τους για να δαιμονοποιήσουν (κατά την  πάγια τακτική τους) τις όποιες προοπτικές πιθανόν να υπάρχουν... Ήδη η Κεντρική Επιτροπή της ΕΔΕΚ υπό την καθοδήγηση ηγεσία του νέου Προέδρου της (του Μαρίνου Σιζόπουλου), είπε «απεταξάμην» την Δικοινοτική Διζωνική Ομοσπονδία, (και λένε προκαταβολικά ΟΧΙ στο όποιο σχέδιο λύσης ήθελε προκύψει, ετοιμαστεί, ή/και συμφωνηθεί), χωρίς όμως να προτείνει κάτι άλλο (όπως έκανε πάντα, φυσικά)... 

Αλλά, ας μην καθυστερούμε περισσότερο με την παρουσίαση του θέματος που τελικά επιλέξαμε. Πάμε, λοιπόν, στις “Σπόντες”… 
Οι υπογραμμίσεις και οι επιχρωματώσεις είναι δικές ΜΟΥ˙ επίσης δικά ΜΟΥ είναι [όπως είπα και πιο πάνω] και τα σχόλια και οι σημειώσεις με κόκκινο χρώμα εντός των απλών παρενθέσεων...

*******************************
1. Όταν ξύπνησε ο Χάρης (κι ανακάλυψε ότι δεν υπάρχουν ελλείμματα στα Δημόσια οικονομικά)

Ξαφνικά, μετά από την αποχώρηση της Τρόικας [που όπως φάνηκε ήρτεν στην Κύπρο για να κάνει διακοπές, παρά οτιδήποτε άλλο], ο Χ. Γεωργιάδης μας ανακοίνωσε ότι τώρα η κυβέρνηση θα προχωρούσε σε αναπτυξιακά έργα – θα έκανε δηλαδή επενδύσεις. Δηλαδή, Χάρη, λεβέντη μου,  ξεκόλλησες από την εμμονή σου περί ελλείμματος (στο Δημόσιο);
Για να έχουμε εικόνα σε τί ταλαιπωρίες υποβλήθηκε η κοινωνία και γιατί ο Χάρης, δεν “καταλάβαινε” τί γινόταν [όπως ομολόγησε και με τον Βαρουφάκη], (εδώ κάτι δεν καταλαβαίνω ΕΓΩ και προφανώς χρειάζεται κάποια επεξήγηση από μέρους του συντάκτη της “σπόντας”) ιδού ένα συγκριτικό παράδειγμα: η Ιρλανδία βγήκε από το μνημόνιο το 2013, αλλά το έλλειμμα της μόλις το 2014 κατάφερε να το μειώσει κοντά στο 3%. Οι δικοί μας έπεσαν με τα μούτρα να κόβουν [σε βαθμό που άφησαν την Λευκωσία χωρίς νερό] μέχρι που τους είπαν και οι Fitch και η Τρόικα, τώρα που ήρθε ότι δεν χρειάζονται καν μέρος από τις δόσεις – το Δημόσιο είχε χρήματα και μπορούσε, αν ήθελε, να δανειστεί και από αλλού. Κοίτα να δεις. Θυμάστε που κλαίγονταν [και αυτοί της κυβέρνησης και τα ΜΜΕ τους] πέρσι το φθινόπωρο ότι δεν θα έχουμε λεφτά για συντάξεις, 13ο κλπ (αν δεν προχωρούσαν οι εκποιήσεις για να πάρουμε τη δόση μας); Ψέματα. Γιατί το θέαμα; Διότι  αν, έστω και με το “ιρλανδικό μοντέλο”, έκαναν ισορροπημένες περικοπές, και διαπραγματεύονταν και κατά το ελάχιστο, η Κύπρος θα είχε μικρότερη ύφεση, και θα αποκαλύπτονταν ότι όντως είχαν δίκαιο όσοι υποστήριζαν ότι το Δημόσιο δεν είχε πρόβλημα, αλλά η κρίση ήταν απότοκο των προβλημάτων των τραπεζών. Είχαν δίκαιο, όχι κάπως, αλλά απόλυτα. Το Δημόσιο μπορούσε να τα βγάλει πέρα, αν δεν ήταν η εξάρτηση των τραπεζών από την ελληνική κρίση και οι ριψοκίνδυνες επεκτάσεις και φούσκες τους. Και το απέδειξε το Δημόσιο. Παρά το ότι η νέα κυβέρνηση έριξε την οικονομία σε επιπρόσθετη περιπέτεια με την προσπάθεια καθολικού κουρέματος, εντούτοις το Δημόσιο από το 2014 είχε την δυνατότητα να εξυπηρετεί τις ανάγκες του, χωρίς δόσεις. Το απέδειξε – και μάλιστα ενάντια στον ίδιο τον υπουργό που ήθελε να εκβιάζει. Από εκεί και πέρα το παραμύθι του δημόσιου προβλήματος, είχε σαν στόχο και τις ιδιωτικοποιήσεις – οι οποίες σημαίνουν το μοίρασμα των επενδύσεων και του κέρδους του Δημόσιου σε πλούσιους ιδιώτες. Κλοπή, δηλαδή, με επιφάνεια εξαπάτησης ότι τάχα μου έχει ανάγκες το Δημόσιο. Πέρσι δανειστήκαμε σχεδόν ένα δις για να δώσουμε στην Τράπεζα Κύπρου. Αλλά τα έξυπνα πουλάκια του Αβέρωφ δεν δανείζονται για να σωθούν οι κερδοφόροι οργανισμοί.

*******************************************
2. Προς τον κ. Αναστασιάδη: πρέπει να αποφασίσεις αν θα εξυπηρετείς τους μεγαλο-εμπόρους ή θα υπηρετείς το κοινό καλό. 

Χωρκανέ, (προφανώς ο συντάκτης της σπόντας εν λεμεσιανός), το ότι δεν είσαι μέρος του “οικονομικού κατεστημένου” πίνει νερό, (καθόλου νερό εν πίννει!) άμα σκεφτούμε το ρόλο των δικηγορικών γραφείων διαφόρων πολιτικών (κυρίως της σημερινής κυβερνητικής παράταξης, ίνα πληρωθεί και το μαρξιστικό ρητό ότι η οικονομικά καθορίζει και την πολιτική αλί το αντίθετο)... Αλλά εντάξει ούτε Σιακόλας είσαι, ούτε... κλπ. προς τιμήν σου, όπως εξελίσσεται η υπόθεση. Για τούτο τώρα που θα έρθεις πίσω (μάλλον θα εννοούσαν από τη Μόσχα, όπου επήεν για τους γιορτασμούς των 70χρόνων της Αντιφασιστικής Νίκης των Λαών – είδατε το Νικουίν που το παίζει και μάγκας στους ευρωπαίους φίλους ΤΟΥ και εταίρους ΜΑΣ;) και θα βρεις την Ζέτα που νομίζει ότι είναι secretary του Σιακόλα, αντί υπουργός της κυπριακής δημοκρατίας, (μα αφού η ταξική τους θέση ΔΕΝ τους επιτρέπει να λειτουργήσουν διαφορετικά!) και τους άλλους εξαρτώμενους (δηλ. υπηρέτες του κεφαλαίου – ο καθείς εφ ω ετάχθη!), μην υποκύψεις να αμφισβητήσεις το Νόμο της Βουλής για τα ωράρια. (Ο Νόμος πάει ήδη για αναφορά στο Ανώτατο)... Δείξε τζιαι μιαν φορά σιόρ ότι εν είσαι υπηρέτης τους... (Μα φίλε συντάκτα, ο Πρόεδρος και το Κόμμα του ο ΔΗΣΥ, δεν είναι ΟΙ πολιτικοί εκφραστές του κεφαλαίου; Δεν είναι το κεφάλαιο που ως εκ της ταξικής τους θέσης ετάχθησαν να υπηρετούν;)... Αντιλαμβάνομαι ότι τα οικονομικά δεν είναι και ο τομέας της πολιτικής με τον οποίο ασχολήθηκες ιδιαίτερα... (Έκανε ΜΟΝΟ εγγραφές ρωσσικών offshore εταιρειών, με χοντρότατο αζημίωτο φυσικά)... Ναι μεν η καταγωγή σου, μπορεί να είναι από οικογένεια που ευνοήθηκε από το καθεστώς ρουσφετιού, που ακολούθησε το 1960, αλλά λίγο πιο πίσω έζησε την φτώχεια... (Ήταν φτωχοί πλην τίμιοι όμως)... Ο πατέρας σου έζησε τί σημαίνει να είναι κάποιος αδύναμος. Όταν, λοιπόν, αυτοί οι τύποι, του Σιακόλα και των εφημερίδων του (δείτε τα πρωτοσέλιδα του “Πολίτη” και της “Αλήθειας” της περασμένης Παρασκευής, 8 του μηνός), εξαπολύουν αυτές τις εξευτελιστικές επιθέσεις ενάντια στα δικαιώματα των εργαζόμενων – γιατί δεν μπορεί να μην καταλαβαίνεις ότι ο στόχος είναι να μετατρέψουν τους εργαζόμενους σε μερικής απασχόλησης με εξευτελιστικούς μισθούς – αλλά και να εξαφανίσουν τους μικρομεσαίους, άσε τις ατάκες για το μέλλον των πολυκαταστημάτων.


Αν νομίζεις ότι αυτή η κοινωνία θα επιτρέψει σε 3-4 να ελέγχουν το εμπόριο, θυμήσου καλύτερα την οργή που προκλήθηκε το Μάρτιο του 2013, όταν προσπαθήσατε να αγγίξετε τις μικροκαταθέσεις. 
Το θέμα του ωραρίου είναι και οικονομικό, είναι και θέμα αξιοπρέπειας, χωρκανέ – αυτοί (Σιακόλας και Σία) θέλουν τους ανθρώπους να τους ζητιανεύουν. Να τους απολύουν, να τους προσλαμβάνουν μετά με λίγες ώρες ψίχουλα, και να τους βάζουν να κάνουν και διαδηλώσεις για τον συμφέρον του αφεντικού. Έτσι όμως, ήταν ο κόσμος που αφήσαμε πίσω μετά την δεκαετία του 1940. Και αφού ξεκινάς να μιλήσεις πια ως άτομο που εκφράζει ευρύτερα συμφέροντα στο κυπριακό και αλλού, πες του Σιακόλα, ότι αν θέλει να κάνει φιλανθρωπίες, ας τις κάνει τηρώντας του κοινούς νόμους. (Μα για ποια «ευρύτερα συμφέροντα» μιλάς φίλε συντάκτα; Το Νικούιν εν πρώτιστα τα συμφέροντα της τάξης του και της παράταξης του που εκφράζει)... Ας βγάζει (ο Σιακόλας) λιγότερα κέρδη (μα τί λες φίλε συντάκτη, έχει κανένα επιχειρηματία που ικανοποιείται με «λιγότερα κέρδη»;) και ας συνεχίζει να εργοδοτεί όσους σκοπεύει να απολύσει – ή όσους τού υπέβαλε ο “Πολίτης”, ότι θα πρέπει να απολύσει με σκοπό να εκβιάζει, (ή ας επιτρέψει στους εργαζομένους στις εταιρείες του να οργανωθούν σε συντεχνίες)... Γιατί καμία λύση, καμία ανοχή δεν πρόκειται να υπάρξει πάνω από την ταξική αδικία. Υπάρχει ήδη, μην την κάνετε χειρότερη. Θα το πληρώσετε...

******
Περαιτέρω σχόλια ΕΜΟΥ του Blogοδεσότη

Παρεμπιπτόντως, θυμάστε που τέσσερις Υπουργοί της τότε Κυβέρνησης Τάσσου Παπαδόπουλου [μετά που αυτή ανασχηματίστηκε όταν ανακοινώθηκε η υποψηφιότητα του Δημήτρη Χριστόφια κι αποχώρησαν από το τότε κυβερνητικό σχήμα οι Υπουργοί του ΑΚΕΛ] κι ένας Δήμαρχος, αντί να κόψουν τις παραδοσιακές κορδέλες, χτυπούσαν χαρμόσυνα από μια καμπάνα [βλέπετε γιόρταζε το Κεφάλαιο] στα εγκαίνια του Mall Λευκωσίας, ιδιοκτησίας του Νίκου Σιακόλα;

Δέτε τους τζι’ αν έχουν αΐπιν πέτε μας!!! 

Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι οι Υπουργοί που παρευρέθηκαν τότε στην κωδωνοκρουσία (στις 27 του Σεπτέμβρη του 2007) ήταν, 
ο Υπουργός Εμπορίου Αντώνης Μιχαηλίδης,
- ο Υπουργός Δικαιοσύνης Σοφοκλής Σοφοκλέους της ΕΔΕΚ),
ο Υπουργός Παιδείας ο Άκης Κλεάνθους του ΔΗΚΟ, και
ο Υπουργός Οικονομικών ο Μιχάλης Σαρρής,
και ο Δήμαρχος ήταν εκείνος του Στροβόλου, Σάββας Ηλιοφώτου, κι αυτός της ΕΔΕΚ
Όπως γράφει κι ο ΑΧΠ στο Blog ΤΟΥ “Το προνόμιο του Φτωχού”:  «Το Κεφάλαιο είναι και λίγο διεστραμμένο, του αρέσει πολύ να ξεβρακώνει τους πολιτικούς διαχειριστές του πριν τους πιάσει τον κώλο»...

Αλλά κι ΕΜΕΙΣ, ως Αριστεροί δεν παύουμε να διαπράττουμε τις ματσαράγκες ΜΑΣ! Τις προάλλες, πριν την ψήφιση του Νόμου για τα ωράρια των καταστημάτων, τόσο η “Χαραυγή”, όσο και η “Γνώμη” δημοσίευσαν πληρωμένες διαφημίσεις του Ομίλου Σιακόλα(!!!), με τις οποίες ο Σιακόλας υπεραμυνόταν του καθεστώτος διατήρησης ανοικτών των καταστημάτων και τις Κυριακές!

Δηλ. “με την μίλλα μας τηανίζουν το βλατζιήν μας”;

[Σε κάποια προσεχή ανάρτηση ΜΟΥ και με αφορμή το ωράριο των καταστημάτων θα προσπαθήσω να ασχοληθώ με τη μετέωρη προσπάθεια της κυπριακής Αριστεράς να παρέμβει υπέρ του μικρομεσαίου κεφαλαίου, ή/και να ισορροπήσει πάνω στο τεντωμένο σχοινί της εγγενούς καπιταλιστικής αντιπαλότητας μεταξύ μεγάλου και μικρού κεφαλαίου ]...

*********************************
3. Ο κυπριακός φιλελευθερισμός
(Κάποια σχόλια δικά ΜΟΥ πάνω σε μια “Σπόντα” )...  

Ο συντάκτης, ή οι συντάκτες [αν είναι πέραν του ενός] της συγκεκριμένης “Σπόντας”, θέτουν εξ αρχής και το ερώτημα αν «μπορεί να ωριμάσει ο κυπριακός φιλελευθερισμός»...  

{Να σημειώσω κατ’ αρχάς ότι τούτο το ζήτημα με τον «κυπριακό φιλελευθερισμό» που στην ουσία και στη πράξη είναι ψευτοφιλελευθερισμός, το ξαναθέσαμε κι ΕΜΕΙΣ, ουκ ολίγες φορές από τις σελίδες αυτού του Blog, όπως ας πούμεν, στην ανάρτηση ΜΑΣ με αρ. 51/2014 στην ανάρτηση με αρ. 9/2010, όπου διερωτούμαστε αν «εν “παραμύθια της Χαλιμάς”, τα περί “[κυπριακής] φιλελεύθερης Δεξιάς”», καθώς κατά πόσο «τα “συντρόφια” εκεί στον “Συναγερμό”, μόνο για λίγο καιρό ξαποσταίνουν και ξανά τη φουστανέλλαν φορούν» και στην ανάρτηση μας με αρ. 103/2012όπου διαπιστώναμε πως «μετά από ένα σύντομο διάλειμμα φιλελεύθερης σκέψης ο ΔΗΣΥ ξανά προς τη δόξα τράβα κι επιστρέφει στις συντηρητικές, εθνικιστικές και απορριπτικές του ρίζες»}...

Το συγκεκριμένο ερώτημα (του συντάκτη της συγκεκριμένης “Σπόντας”, λοιπόν, όπως τούτος επεξηγεί τίθεται «επειδή ο κυπριακός φιλελευθερισμός βολοδέρνει ακόμα ανάμεσα στη νοσταλγία μια αποικιακής λαγνείας από μέρους του (κύπριου) ιθαγενή που φοβάται να ενηλικιωθεί και να μάθει – έτσι παπαγαλίζει ότι του πουν και φαντάζεται μια Ευρώπη διαφορετική από αυτήν που υπάρχει – και σε μια ταξική δουλοπρέπεια απέναντι στο μεγάλο κεφάλαιο – και τα πρωτοσέλιδα του, η στήλη προσφέρει το ακόλουθο απόσπασμα ως εισήγηση σκέψης. Διότι τώρα είναι η στιγμή που αν προχωρήσει το κυπριακό, θα χρειαστεί μερικοί να ξεκολλήσουν από το μαντρί τού τί τούς πασάρει η ΟΕΒ και οι καθημερινές της εκδόσεις [σε μορφές εφημερίδων] και να σκεφτούν, επιτέλους, όπως θα έλεγε και ο Καντ, ως άνθρωποι της εποχής της ωριμότητας...»
Και παρακάτω ο κος συντάκτης παραθέτει και το ακόλουθο απόσπασμα (από το έργο του γερμανού Max Weber, “Economy and Society”), το οποίο δεν καταλάβαμε ΠΟΣΩΣ γι’ αυτό και θα παρακαλούσαμε για μιαν μικρή ανάλυση:
«..το τυπικό αξίωμα της συναλλακτικής ισότητας μεταξύ οικονομικά άνισων άφηνε τους οικονομικά δυνατότερους στην διάθεση των ισχυρότερων. Λειτουργούσε επομένως σε βάρος κάθε λογικά παραδεκτής αρχής κοινωνικής δικαιοσυνης.. στον τυπικό ορθολογισμό του «δικαίου του εμπόρου» αντιτάχθηκαν αξιώματα Υλίκης φύσης εν μέρει «εκ των κάτω»..στο όνομα της κοινωνικής δικαιοσύνης, εν μέρει «από τα πάνω» στην βάση των συμφερόντων του κράτους και στο όνομα της γενικής ευημερίας»...

Anef_Oriwn
[επί των επίκαιρων επιστητών]
Τρίτη 12/5/2015 

10 σχόλια:

Aceras Anthropophorum είπε...

"Kυπριακός νεοφιλελευθερισμός": είναι σαν να λαλείς νεολόρδος που τον Άην Δεμέτην.

Ανώνυμος είπε...

καλημερα..:)
επειδη ειμαι που τους πελεκανους που καρφωνουν τες σποντες, οι απαραιτητες διευκρινησεις..

1.το "οπως ομολογησε και με τον Βαρουφακη' στην πρωτη σποντα αναφερεται στην δηλωση του Χαρη οτι "δεν καταλαβε" τι επιδιωκε ο Βαρουφακης τζαι η ελληνικη κυβερνηση στο Γιουργκρουπ [μετα τις εκλογες στην Ελλαδα]. Ειχαμε γραψει τζαι πιο παλια, οτι ναι μεν ο Χαρης ειπεν το σαν υπεκφυγη - για να συγκαλυψει οτι εν εστηριξε την ελληνικη θεση η οτι εδιαφωναν - αλλα εκφραζε τζαι το γεγονος οτι ο Χαρης...εν τζαι καταλαβει τζαι πολλα..:) Δηλαδη ακομα τζαι αν υποθεσουμε οτι εθελεν να...ηταν να μπεδρευτει..Η εικονα που δια ο Χαρης ειναι του υπακουου ιθαγενη παρα του ατομου που σκεφτεται..

2. Για το δευτερο σχολιο-σποντα. Ηταν απογοητευτικα προβλεψιμος ο Αναστασιαδης τελικα αγαπητε Ανεφ συμφωνα με την δικη σου αναλυση..Μερικο background στο σχολιο. Το "χωρκανε' εσιει να καμει με το οτι εκτος που "επαρχια Λεμεσου" τα χωρκα καταγωγης μας εν σε γενικοτερα κοντα στα βουνα του τροοδους. Το σχολιο για την καταγωγη του πηγαζει απο την πληροφορια που εδημοσευτηκεν πριν λλια χρονια οτι οι τουρκοκυπριοι στο Τζοιλανι [Κιλανι κατα την ελληνικη]ειχαν βοηθησει τον πατερα του οταν ηταν μιτσης. Λογω οικονομικης "αδυναμιας" της οικογενειας του - τζαι για τουτον, ειρωνικα, το 74, οταν εκινδυνευκαν που τους πραξικοπηματιες, εζητησαν βοηθεια..ειρωνια της κυπριακης εμπειριας - ο αστυνομος του πραξικοπηματος στην Λεμεσο ηταν ο προστατης των τουρκοκυπριων στο Τζοιλανι..εσιει κατι γοητευτικο ομως η τραγικη ειρωνια - αν ψαχνουμε τελος παντων τζαι ενα κομματι για την ανθρωπινη διασταση..σε ουλλους..:)
Αλλα φαινεται τζηνη η μνημη απωθηθηκεν στην αναρριχηση της εξουσιας..:)
Γενικα τωρα ο Αναστασιαδης εν τζαι εδιαν την εντυπωση οτι εστρατευτηκεν με τον νεοφιλεευθερισμο [οπως ας πουμε ο αβερωφ η η εφημειρδα της ΟΕΒ, ο Πολιτης]..απλα ελαλεν οτι ηταν η κομματικη γραμμη...που στην προηγουμενη εκδοχη ηταν το "κοινωνικο κραρος"..το ζητημα δαμαι εν το εξης -με την μαρξιστικη εννοια: το "κοινωνικο" η κευνσιανο η σοσιαλδημοκρατικο κρατος ειναι ενα ταξικος συμβιβασμος με τον οποιο μπορει η αστικη ταξη να επιβιωσει - ετσι επιβιωσε με το δευτερο παγκοσμιο στην Δυση - αλλα εκφραζει τζαι ιστορικακεκτημενα της δικης μας ταξης..Μεχρι να παμε παρακατω αφου ρευστο το σκηνικο..:)..αφου για να καταλαβεις οι συντηρητικοι στην βρετανια την δεκαετια του 1950 ελαλουσαν ψηφιστε μας για καλλιτερη διαχειριση του κρατους προνοιας..
απλα η μετατοπιση στον νεοφθιλευθερισμο που το 1980, εν μια επιθεση ταξικης μετατοπισης των ισορροπιων..Τουτη η επιθεση εν εκφραζει ουλλες τες κοινωνικες ομαδες τις οποιες συσπειρωνει η δεξια [για ποικιλους λογους]..στην υποθεση των ωραριων, η επιθεση λ.χ. στους μικρομεσαιους η στα δικαιωματα των εργαζομενων περιλαμβανει τζαι επιθεση σε στρωματα που ανηκουν τζαι στην δεξια...Αρα το ερωτημα ενι ποση δυναμη εσιει τζηνη η πτερυγα του κεφαλαιου που ας την ονομασουμε "αρπακτικη" [νομιζω σχετιζεται με το χρηματιστικο κεφαλαιο - αλλα αλλον μεγαλο θεμα];..ταξικα [που την οπτικη της δικης μας ταξης] το θεμα ειναι να δουμε τζαι τις κοινωνικες ισορροπιες για τις δικες μας συμμαχιες τζαι κινησεις...εμενα προσωπικα ενοχλησεν με πολλα εντονα τουτη η υποθεση σαν προσβολη στην ταξικη μου συνειδηση, στ αισθημα της αξιοπρπειας του εργαζομενου - ο τροπος που χρησιμοποουν τους εργαζομενους σαν δημοσια εκθεση ζητιανων λλιον πολλα για να καμνει θεαμα η γραμματεας [η ζετα] τζαι ο μαστρος της ..ο σιακολας..
τουτοι οφειλουν ενα συγνωμη το λλιοτερο για τηναθλιοττηα της συμπεριφορας τους - σαν νοοτροπιας..να μαζευκομεν σεντ, ας πουμε τζαι να παιονομεν να τα πετασσομεν εξω που καταστηματα του σιακολα η εξω που το γραφειο-υπουργειο της ζετας..
να καταλαβουν οτι τζηνοι που θκιανονουν που τον κοπο των υπολοιπων..
ασε ωσπου το σκεφτομαι νευριαζω παραπανω..

Ανώνυμος είπε...

Τωρα το "ευρυτερο" εν το κυπριακο..ενας θεσμος [ μαρξιστικα δαμαι το θεμα ενι η διευρυνση των δημοκρατικων θεσμων - τουλαχιστον στην εξελικιτικη εκδοχη..:)]..αν καποιος εν προεδρος, σε μιαν κοινωνια οπως την κυπριακη που ειναι σε μεταπαοικιακο σταδιο,προσπαθει να λυσει ενα ιστορικο προβλημα, κλπ, τοτε αναλαμβανει μια ευρυτερη ευθυνη...αν δεν μπορει αλλο θεμα..
σε τουτο το πλαισιο ηταν μια κακη αρχη για τις συνομιλιες..δαμαι εισιεν κοσμο εξω που εστηριζεν τες συνομιλιες ενω το κλιμα που εφκηκεν πριν που το προεδρικο στην ελληνοκυρπιακη κοινοτητα ηταν ενα κλιμα στενης ταξικης εξυπηρετησης μιας πολλα μιτσιας ομαδας της αντωτερης ταξης...με εμφανη συνεπεια την πιεση ακομα τζαι σε μεσαιους καταστηματαρχες...
κακιστο μηνυμα στην κοινωνια για τις προθεσεις [ τις ταυτισεις] του διαπραγματευτη..
δηλαδη ουσιαστικα οι τουρκοκυπριοι που εβαλαν την κυπριακη σημαια στο καταστημα τους, αν περασει η νευρωση [γιατι εκτος απο συσσωρευση εν τζαι νευρωσαρα ρε φιλε - να εσιεις τοσα τζαι να συμπριφερεσαι σαν δρακουλας..νισαφι] του σιακολα να θελει να μαζεψει τους πελατες των μικρομεσαιων για να εσιει τα λεφτα μονο τζηνος, τοτε θα τους κλεισει τζαι τους τουρκοκυπριους αν γινει λυση..
ειρωνια παλε..

3. για τους "φιλελευθερους"..περα απο την απογοητευση..δηλαδη για να καταλαβεις μερικες φορες απορω αν το μισος [συνειδητο η μη] που νοιωθουν για αλλες κοινωνικες ομαδες στην ελληνοκυπριακη κοινοτητα, αν διαφερει που τον ρατσισμο των εθνικιστων..
το σιηροτερο ειναι ποσο ψωνια ενι..εν με πειθουν καν οτι καταλαβουν..για τουτο εβαλα ενα κειμενο του βεμπερ, γερμανος γαρ, περκιμον σκεφτουν [τζαι ο καντ - δικη τους πασα σκεψης ενι]..
η υποψια μου εν οτι απλα αντιγραφουν..
ισως τελικα να εν οι τελευταιοι ιθαγενεις που θελουν να εν ακομα ιθαγενεις για να τους λαλει καποιος τι να πιστευκουν [να εχουν ενα ανωτερο προτυπο - χωρις ιδιαιτερη σκεψη, οπως ηταν η ελλαδα παλια για τους εθνικοφρονες], απλα να προβαλουν κατι για να νοιωθουν εσωτερικα οτι εχουν καποιο στατους..

στο δημοσιο λογο που θωρω..εν μπορω να πω οτι υπαρχει μεγαλη ελπιδα "ωριμανσης"..αλλα οπως παντα η ελπιδα ενι οτι οσοι εξεγελαστηκαν που τον Πολιτη [ας πουμε σαν συμπτωμα τουτου του σκηνικου της φιλελευθερης φουσκας] εν πιο εξυπνοι,εσκεφτηκαν πιο πολλα που τα πρωτοσελδια που τους θελει να παπαγαλιζουν η ΟΕΒ..
Ετσι τζαι αλλιως νομιζω οτι η σοφια τουτης της κοινωνιας [σαν συλλογικοτητα] παραγεται κατω που την επιφανεια...
ετσι εμφανιζεται ιστορικα η ταξικη συνειδηση, ετσι εμφανιστηκε η κυπριακη συνειδηση, ετσι εδιατηρηθηκεν η εικονα της ενιαιας κυπρου..κλπ..

υ.γ.
νομιζω οτι εν ηταν μονο ο Αναστασιαδης στην Μοσχα - το οτι επηεν ομως ηταν πολλα θετικο..τζαι ισως εκφραστικο των "ευρυτερων" συμφεροντων που πρεπει να εκφραζει ο θεσμος της προεδριας...Αλλα στην Μοσχα νομιζω ηταν τζαι ο προεδρος της Τσεχιας [Ο Μ. Ζεμαν] αλλα τζαι ο πρωθυπουργος νομιζω της Σλοβακιας..
ιδου για τον Ζεμαν τουλαχιστον..
The Czech leader attended the Victory Day Parade in Moscow, commemorating the 70th anniversary of victory over the Nazi Germany in World War II.
http://sputniknews.com/politics/20150511/1022003662.html

πελεκανος σποντων

Anef_Oriwn είπε...

Φίλε πελεκανε σποντων,

Ένα πολύ σύντομο (ερμηνευτικό) σχόλιο (ή μάλλον ερώτημα) μέχρι να βρω τον χρόνο [είμαι “εκτός” τώρα!] για μια πιο ολοκληρωμένη τοποθέτηση πάνω στα δικά ΣΟΥ σχόλια:
Με τον όρο «πελεκάνος», εννοείς καλουψιής;

Ανώνυμος είπε...

οϊ ρε φιλε..
ο πελεκανος στις περιοχες μου
εν τζηνος που κοφκει ξυλα, καμνει επιπλα,καρφωνει σποντες για να πιντωσει ξυλα..:)
οι ελληνες λαλουν τον "μαραγκο"..

Ανώνυμος είπε...

τζαι τωρα που ειδα τζαι το αποσπασμα, χρειαζεται δυο μικρες διορθωσεις..λειπει το "α" απο το "αδυνατοτερους" ενω το "υλική" εσιει λαθος τονο...τα προβληματα του spell-check..:)

«..το τυπικό αξίωμα της συναλλακτικής ισότητας μεταξύ οικονομικά άνισων άφηνε τους οικονομικά αδυνατότερους στην διάθεση των ισχυρότερων. Λειτουργούσε επομένως σε βάρος κάθε λογικά παραδεκτής αρχής κοινωνικής δικαιοσυνης.. στον τυπικό ορθολογισμό του «δικαίου του εμπόρου» αντιτάχθηκαν αξιώματα υλικής φύσης εν μέρει «εκ των κάτω»..στο όνομα της κοινωνικής δικαιοσύνης, εν μέρει «από τα πάνω» στην βάση των συμφερόντων

Ανώνυμος είπε...

Τουτο που λαλει ο βεμπερ ειναι το εξης: το να λαλεις οτι εφαρμοσεις ισους κανονες για οικονομικ ανισους, ουσιαστικα ευνοει αυτους που εχουν οικονομικη δυναμη..δηλαδη, στο προκειμενο το να πεις οτι ολοι δικαιουνται να ανοιγουν κυριακη ειναι η θεωρητικη εφαμρογη μιας αρχης υποθετικης ιστοτητας, που ευνοει ομως οσους εχουν την δυνατοτητα να επενδυσουν σε εξτρα προσωπικο κλπ την κυριακη..

αυτη η αρχη της δηθεν ισοτητας που αγνοει την πραγματικη ανισοτητα, ηταν ο στοχος της αστικης ταξης μετα τις πρωτες νεωτερικες επαανστασεις [οπως η αγγλικη τζαι η γαλλικη] αλλα επεριοριστηκεν με την παρεμβαση του εργατικου κινηματος [που τα κατω]με βαση την υλικη πραγματικοτητα των συμφεροντων [ ο αστος ελαλεν καθε εργατης θα διαπραγματευεται σαν ατομο - οι εργατες ελαλουσαν οτι τουτο εν αδικο με βαση την οικονομικη δυναμη, αρα αλλαξε ο νομος τζαι επιτραπηκεν η δημιουργια συντεχνιων]..
τζαι τουτες τες αλλαγες επροωθησεν τες οϊ μονο το εργατικο κινημα...αλλα που ενα σημειο τζαι υστερα τζαι η ιδια η πολιτεια,το κρατος, με στοχο την μειωση της κοινωνικης εντασης - εξου τζαι το κρατος ευημεριας στον 20 αιωνα...
αλλα στην Γερμανια, τις κοινωνικες ασφαλισεις υιοθετησαν τες που τον 19ο αιωνα...

Anef_Oriwn είπε...

Πελεκάνε (κι όχι καλουψιή) σποντων,

Καταθέτω μερικά σχόλια, όχι κατ’ ανάγκη αντιπαραθετικά [πιο πολύ συμπληρωματικά είναι] στα όσα γράφεις στις παρεμβάσεις ΣΟΥ...

1. Κατά την ταπεινή ΜΟΥ άποψη όταν αναλύουμε τα διάφορα ζητηματα, προβλήματα, γεγονότα και εξελίξεις ταξικά και δη μαρξιστικά τα πάντα είναι λίγο πολύ «προβλεψιμα» κι όχι μόνο ο «απογοητευτικος Αναστασιαδης»… Τόσο ο ίδιος όσο και οι «άριστοι των αρίστων» παρατρεχάμενοι, υποτακτικοί, κι αυλικοί του (εξ)υπηρετούν πρώτα και κύρια τα προσωπικά οικονομικά τους συμφέροντα κι αυτά της (αστικής, επιχειρηματικής) τάξης τους και σίγουρα της δεξιάς (νεοφιλελεύθερης) παράταξης τους... Και ο «χωρκανος» (ΣΟΥ) απτό παράδειγμα πολιτικού εκφραστή του μεγάλου κεφαλαίου είναι... Ακόμα και ο Νίκος Μωϋσέως, ο Γενικός Γραμματέας ΣΕΚ [της δεξιάς συνδικαλιστικής οργάνωσης που στην ουσία αποτελεί τον Δούρειο Ίππο της αστικής τάξης μέσα στο εργατικό κίνημα] ξεσπάθωσε σήμερα σε Συνέδριο της Οργάνωσης, κατά των κυβερνητικών χειρισμών πάνω σε διάφορα ζητηματα, [όπως το ΓΕΣΥ και η ιδιωτικοποιήσεις] καθώς και κατά της αισχρής [έκφραση δική ΜΟΥ] πρότασης της ΟΕΒ για ποινικοποίηση της απεργίας και με τους κυβερνώντες να σφυρίζουν αδιάφορα...

2. Πιο κάτω αναφερόμενος στους «τουρκοκυπριους που εβαλαν την κυπριακη σημαια στο καταστημα τους», γράφεις πως «αν περασει η νευρωση του σιακολα να θελει να μαζεψει τους πελατες των μικρομεσαιων για να εσιει τα λεφτα μονο τζηνος, τοτε θα τους κλεισει τζαι τους τουρκοκυπριους αν γινει λυση...» --- Μα δεν είναι γι’ αυτό που το τουρκοκυπριακό κεφάλαιο, δηλ. η τουρκοκυπριακή επιρρηματική και οικονομική ελίτ, [που πολιτικά την εκφράζει κυρίως ο Έρογλου], φοβούνται την αντιστοιχεί ελληνοκυπριακή [γιατί τη θεωρούν πιο δυνατή και φοβούνται ότι θα τους καππελιάσει], βάζει πιο πολλές διαχωριστικές γραμμές στις προτάσεις τους για λύση/διευθέτηση του κυπριακού; Και τέτοιοι κίνδυνοι δεν ελλοχεύουν και σε περίπτωση ποδοσφαιρικής ενοποίησης; Πέραν τούτου όμως, αυτό που κάνει ο Σιακόλας [η συγκεντροποίηση του κεφαλαίου και του πλούτου στα χέρια των ολίγων] δεν αποτελεί [αν το δούμε από μαρξιστικής άποψης] χαρακτηριστικό γνώρισμα της καπιταλιστικής ολοκλήρωσης;

[Ακολουθεί η συνέχεια]...

Anef_Oriwn είπε...

[Και η συνέχεια]...

3. Αναφορικά με τους έρμους τους κύπριους φιλελεύθερους, τι άλλο να πούμε; Κάποτε σε μια συζήτηση μ’ ένα φίλο έβαλα και τον προβληματισμό ΜΟΥ, γιατί να μην βλέπουμε αυτούς τους φιλελευθέρους να κάμνουν κινήσεις απεγκλωβισμού κι απεξάρτησης από το αντιφατικό στις πολιτικές του ΔΗΣΥ και να συστήσουν/δημιουργήσουν μια ξεχωριστή (φιλελεύθερη) πολιτική κίνηση, πέραν από εθνικισμούς, ρατσισμούς, αυταρχισμούς και συντηρητισμούς, που να προκαλέσει κι ανακατατάξεις στη δεξιά πολιτική/κομματική γεωγραφία του τόπου μας... [Η προσπάθεια του Πλατύ δεν φάνηκε να ευοδώνεται]... Κι αυτός ο φίλος ΜΟΎ ότι «είμαι υπερβολικά αισιόδοξος»... Είναι προφανές ότι οι (ελληνο)κύπριοι φιλελεύθεροι που είναι και νεοφιλελεύθεροι στις οικονομικές τους προσεγγίσεις και πρακτικές, αισθάνονται πιο ασφαλείς οικονομικά και πολιτικά αν εκπροσωπούνται από το πολιτικάντικο συνονθύλευμα που ονομάζεται ΔΗΣΥ... Φυσικά εν σε πολλούς εκ δεξιών ορμώμενους [κι όχι μόνο] στους οποίους μπορούμε να παρατηρήσουμε να έχουν και να αναπαράγουν με ένα ελιτίστικο κι ακόμα και ψυχροπολεμικό λεξιλόγιο νεοφιλελεύθερες απόψεις... Ψες διάβαζα ένα «διάλογο» που έγινε στο Facebook του Strovolioti με αφορμή τις ενστάσεις του σ’ ένα άρθρο του Χαλικιόπουλου, [εδώ το link για τον «διάλογο»: https://www.facebook.com/yiannos.c.ioannou/posts/10153340367503217?comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22O%22%7D&pnref=story], τον οποίο (διαλογο) μετάφερε και αναδημοσίευσε και στο blog ΤΟΥ [το link εδώ: https://strovoliotis.wordpress.com/2015/05/12/%CE%BC%CE%B1%CE%BA%CF%81%CF%8D%CF%82-%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CE%BB%CE%BF%CE%B3%CE%BF%CF%82-%CE%B3%CE%B9%CE%B1-%CF%84%CE%BF-%CE%BD%CE%B5%CE%BF%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%B5%CE%BB%CE%B5%CF%85%CE%B8%CE%B5/], όπου μπορείς πολύ εύκολα να εντοπίσεις τα συγκεκριμένα χαρακτηριστικά των (νεο)φιλελευθέρων...

4. Και κάτι διαφορετικό, με έναυσμα όμως και πάλι τα γραφόμενα ΣΟΥ και πιο συγκεκριμένα την αναφορά ΣΟΥ στην Επαρχία Λεμεσού και στα «βουνα του τροοδους»… Το Τζιοιλάνι μαζί με τη Συλίκου και τον Μονιάτη [και νομίζω και η Κυπερούντα] ήταν μικτά χωριά και ίσως είναι τα ψηλότερα χωριά [από άποψη υψομέτρου] όπου κατοικούσαν τουρκοκύπριοι... Ενδιαφέρον το πώς κατοίκησαν εκεί αυτοί οι άνθρωποι καθώς οι πλείστοι κατοικούσαν σε περιοχές με πιο χαμηλό υψόμετρο η σε πεδινές περιοχές και στις πόλεις... [Αναφορά σ’ αυτά τα χωριά έκανα και στην ανάρτηση ΜΟΥ με αρ. 13/2009 – link: http://aneforiwn.blogspot.com/2009/04/132009.html]… Και παρεμπιπτόντως μια και είστε «χωρκανοι» εν τον αρωτάς τί γίνεται και μ’ εκείνο το τελεφερίκ που δεσμεύτηκε(!!!) να φτιάξει στο Τρόοδος;

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.