Τετάρτη 3 Νοεμβρίου 2010

Ανάρτηση 80/2010* [έκτακτη, οικολογική, περιβαλλοντική, περιαυτολογική κι αυτο-λιβανιστική] – Ο Anef_ δεδικαίωται! - Μια ΠΡΟΣΘΗΚΗ κι ένα ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ...


{* - Φτάσαμε αισίως και στην 80η ανάρτηση. Έχουμε ξεπεράσει τον αριθμό το περσινών αναρτήσεων που ήταν 77! Με λίγο σφίξιμο μπορεί να φτάσουμε και τες 100(!) φέτος – χωρίς αυτό να αποτελεί αυτοσκοπός} ...

***********************************
Από τους τίτλους των ειδήσεων στες σημερινές εφημερίδες:

“Χαραυγή”: «Δύο Διαμετακομιστικοί Σταθμοί Σκυβάλων – Σε Ορμήδεια και Παραλίμνι – Αγία Νάπα» [σελ. 17].
“Πολίτης”: «Λιγότερα σκύβαλα στην Ορμήδεια. Μικρότερος κατα 2/3 ο σταθμός στην κοινότητα και ένας μεγαλύτερος σε Παραλίμνι – Αγία Νάπα» [σελ. 43].

Δεν ξέρω αν το είχατε προσέξει, αλλά εδώ και κανένα μήνα [ίσως και περισσότερο] ΔΕΝ ακουγόταν λέξη για το τι μέλει γενέσθαι με τον Διαμετακομιστικό Σταθμό [για μεταφόρτωση των οικιακών σκυβάλων] που θα κατασκευαζόταν στην περιοχή “Άης Γιώρκης της Αγκώνας” στην Ορμήδεια.
Οι κατασκευαστικές εργασίες μάλιστα δεν φαίνονταν να είχαν αρχίσει [ενώ ήταν προγραμματισμένες να ξεκινήσουν εδώ και βδομάδες]. Στο μεταξύ είχαν καταλαγιάσει και οι αντιδράσεις όσων ενίστανται. Τελικά μάθαμε το γιατί ... Γίνονταν δεύτερες σκέψεις για [μερική ή ολοκληρωτική] μετακίνηση του έργο σ’ άλλο χώρο ...
Να σημειώσω ότι ήδη από τα μέσα του Οκτώβρη είχα πληροφορίες που δεν σήκωναν αμφισβήτηση [καθότι ήταν από κυβερνητικό αξιωματούχο – δηλ. εκ των έσω], πως γίνονταν σκέψεις για επανεξέταση του χώρου κατασκευής. Πιο συγκεκριμένα γίνονταν σκέψεις για την κατασκευή δύο διαμετακομιστικών σταθμών [όπως αναφέρεται και στις ειδήσεις].
Μετά από πρόταση του Δήμου Παραλιμνίου μελετάτο η περίπτωση για την κατασκευή ενός σταθμού στην περιοχή Παραλιμνίου για τες ανάγκες των εκεί κοινοτήτων [Παραλίμνι, Αγία Νάπα, Δερύνεια, Σωτήρα, ίσως και Φρέναρος].
Τελικά φαίνεται πως οι ξενοδόχοι της περιοχής αντιλήφτηκαν ότι δεν θα τους σύμφερε [οικονομικά] να μεταφέρονται τα σκύβαλα τους στην Ορμήδεια [σε αποστάσεις 30-45 χιλιόμετρα].
Επίσης μελετάτο η περίπτωση ο σταθμός για τες υπόλοιπες κοινότητες [Ορμήδεια, Ξυλοφάγου, Λιοπέτρι, Αυγόρου, Δάσος Άχνας, Βρυσούλες και ίσως Φρέναρος] να μην κατασκευαστεί στη περιοχή του “Άη Γιώρκη”, αλλά σε άλλη περιοχή μεταξύ Ξυλοφάγου και Ορμήδειας, σε κάποια “λαξιά” ή παλιό λατόμι βόρεια του Αυτοκινητόδρομου Ριζοελιάς - Αγίας Νάπας!!! [Αυτό, σύμφωνα με τα ρεπορτάζ των εφημερίδων, μάλλον δύσκολο θ’ αλλάξει] ...

Έγράφα λοιπόν, [ΕΓΩ ο ΔΟΝ Κιχώτης] εδώ στο Blog ΜΟΥ στην ανάρτηση ΜΟΥ με αρ. 66/2010 [link: http://aneforiwn.blogspot.com/2010/09/662010.html] στο κεφάλαιο “Σκέψεις, ερωτήματα, εισηγήσεις και προτάσεις του Ιστολόγου”:

«i. Το έδαφος στην περιοχή του Άη Γιώρκη της Αγγόνας είναι σχεδόν επίπεδο και ελαφρά ανυψωμένο σε σχέση με τα γύρω χωράφια. Στην περιοχή εύκολα κάποιος μπορεί να σημειώσει ότι παρατηρείται γεωργοκτηνοτροφική ανάπτυξη. Υπάρχουν φάρμες και κτηνοτροφικά υποστατικά, περβόλια, θερμοκήπια, τριφύλλια, πατατοφυτείες κι άλλες καλλιέργειες, μεμονωμένες κατοικίες, καθώς και το παλιό και παραδοσιακό εκκλησάκι του Άη Γιώρκη [αναπαλαιωμένο και συντηρημένο από το Τμήμα Αρχαιοτήτων] μ’ ένα μικρό αλσύλλιο στον περιφραγμένο του χώρο. Μια τέτοια κατασκευή με τα υποστατικά της να προεξέχουν όλων των άλλων κατασκευών θα αλλοιώσουν τον αγροτικό χαρακτήρα της περιοχής. Άστε που δεν είναι εύκολο να βγάλεις από το μυαλό των ανθρώπων ότι δεν θα προκαλείται οχληρία [δυσοσμία και ρύπανση] και δεν θα εγκυμονούν κίνδυνοι για την δημόσια υγεία.
ii. Πρόσβαση των σκυβαλοφόρων από τες διάφορες κοινότητες της περιοχής στο συγκεκριμένο χώρο [του προτεινόμενου Σταθμού μεταφόρτωσης], όπως και η αναχώρηση από τον Άη Γιώρκη των μεταφορτωμένων σκυβαλοφόρων –trailer [με τες καρότσες] δεν θα είναι καθόλου εύκολες υποθέσεις. Έχω την άποψη ότι θα υπάρξει σοβαρό πρόβλημα προσβασιμότητας. Θα προκληθούν κυκλοφοριακά προβλήματα καθώς και προβλήματα οχληρίας, [δυσωδίας και ηχορύπανσης] κυρίως στην κοινότητα Ορμήδειας και πολύ πιθανόν και στο Αυγόρου και το Ξυλοφάγου [κοινότητες από τις οποίες θα περνούν τα σκυβαλοφόρα άλλων κοινοτήτων]. Από την άλλη μπορούν να ΜΑΣ πουν οι φωστήρες λειτουργοί των διάφορων κρατικών υπηρεσιών πως κι από που θα φεύγουν τα trailer–σκυβαλοφόρα με τες καρότσες γεμάτες σκουπίδια για να βγουν στον αυτοκινητόδρομο Αγίας Νάπας – Ριζοελιάς για να πανε για το ΧΥΤΥ της Κόσσιης; Θα κατασκευάσουν νέο δρόμο.
iii. Γιατί τα οικιακά απορρίμματα από τους δήμους της Αγίας Νάπας και του Παραλιμνίου, συμπεριλαμβανομένης και της απομακρυσμένης τουριστικής περιοχής του Πρωταρά [με τα σκουπίδια κατακόρυφα αυξημένα κατά την καλοκαιρινή τουριστική περίοδο], αλλά κι από την Δερύνεια και τη Σωτήρα και ίσως κι από το Φρέναρος, να καταλήγουν σε Σταθμό μεταφόρτωσης στην Ορμήδεια; Γιατί να μην δημιουργηθεί άλλος διαμετακομιστικός σταθμός πιο κοντά σ’ αυτές τες κοινότητες. Μια τέτοια υπαλλακτική λύση θα μείωνε και τα κόστη μεταφοράς από τες κοινότητες και θα έκαμνε και τον προτεινόμενο στην Ορμήδεια σταθμό [αν τελικά κατασκευαστεί εκεί] και μικρότερο και κατ’ επέκταση με λιγότερες επεμβάσεις και επηρεασμούς του φυσικού περιβάλλοντος.
iv. Γιατί όμως να μη επανέλθει η πρόταση όπως ο Διαμετακομιστικός Σταθμός κατασκευαστεί στην περιοχή του Ξυλοφάγου, σε κάποια “λαξιά” νότια του χωριού, κάτι που θα παρείχε και φυσική κάλυψη στον Σταθμού [να μην είναι ορατός από το δρόμο], όπως έγινε και με τον Σταθμό στην Σκαρίνου;
Πέραν τούτου όμως, ένας Σταθμός στο Ξυλοφάγου θα μπορούσε να έχει τέτοια μεγέθη που να εξυπηρετεί ΜΟΝΟ τες κοινότητες Ξυλοφάγου, Λιοπετριού, Αυγόρου, Δάσους Άχνας, Ξυλοτύμπου, Ορμήδειας και Βρυσούλλων. Και η θέση χωροθέτησης του θα παρείχε και τη δυνατότητα για άμεση πρόσβαση στο highway!»

Εν τζιαι έχω την ψευδαίσθηση ότι όλες αυτές οι κινήσεις και ενέργειες έγιναν λόγω του ότι έχουν λάβει υπ’ όψη τες απόψεις τες δικές μου, που εξέφρασα internet-ικώς ή και άλλως πως ... Πάλι καλά που κάποιοι έκαμαν δεύτερες σκέψεις και συμβούλεψαν και τον Υπουργό να μην είναι τόσο πιεστικός με τα χρονοδιαγράμματα [πάλι τούτα στη μέση] έναρξης και υλοποίησης του έργου...
Άτε τζιαι χαλάλι τζιαι η τζιητρίνη [κάρτα] που έφα(γ)α!!!
*************************
Υστερόγραφον Περιβαλλοντικό:
Και μια απορία περιβαλλοντικής φύσεως μεν, αλλά που δεν έχει άμεση σχέση με τους Διαμετακομιστικούς Σταθμούς και τα τοιαύτα ...
Απευθύνομαι σε Bloggers που είναι και ειδικοί για το Περιβάλλον [επαγγελματίες αλλά και ερασιτέχνες] όπως ο Επίτροπος ο Θεοπέμπτου, ο Aceras ο Ενεργειατζιής, ή ο Strovoliotis ο Μετεωρολόγος ...

Στα εργοστάσια διαλογής που υπάρχουν στα ΧΥΤΥ γίνεται και διαχωρισμός διαφόρων ρευμάτων [όπως ονομάζονται] οικιακών σκυβάλων [χαρτιού, γυαλιού και PMD (Plastics, Metals and Drink Cartons] ... Παράλληλα υπάρχει και η Green Dot ένας μη κερδοσκοπικός οργανισμός που ασχολιέται εξειδικευμένα με την περισυλλογή των τριών αναφερθέντων ρευμάτων. Ήδη σ’ όλους [νομίζω] τους Δήμους καθώς και σε πολλές κοινότητες [όπως αυτές της Ελεύθερης Περιοχής Αμμόχωστου] έχουν τοποθετηθεί ειδικοί κάδοι για να απορρίπτονται από τα νοικοκυριά να συγκεκριμένα υλικά.

Διερωτούμαι όμως ΕΓΩ το πνεύμα της αντιλογίας:
Αφού παρόμοια διαλογή [για τα τρία ρεύματα] γίνεται και στα ΧΥΤΥ, ποιος ο λόγος ΕΓΩ, ας πούμεν, πρέπει να αφιερώνω χρόνο και να καταναλώνω ενέργεια για να μαζεύω ξέχωρα [σε κάσιες στην αυλή] από τη μια χαρτιά κι από την άλλη πλαστικά, ττενεκκούδκια και κουτιά του χυμού τζιαι του γαλάτου ... Τζιαι να σπαταλώ τζιαι νερό για να ξεπλένω κάποια απ’ αυτά για να μεν μαζεύκουνται μούγιες τζιαι λυμπούροι. Και μετά να τα βάζω στ’ αυτοκίνητο, να καταναλώνω τζιαι πεζίνα για να τα πάρω στους ειδικούς χώρους που εν τα τάσπια [οι κάδοι σκυβάλων] για μάζεμα των εν λόγω υλικών ...Αξίζει άραγε τον κόπο μια και διαλογή γίνεται στα ΧΥΤΥ αφού ούτως ή άλλως θα περάσει το σκυβαλοφόρο να πιάσει τα σκουπίδια;Τα φώτα ΣΑΣ πληζ ...

Anef_Oriwn
Τετάρτη 3/11/2010


*****************************
ΠΡΟΣΘΗΚΗ 5/11/2010:
Με σημερινή απόφαση του, το Ανώτατο Δικαστήριο ακύρωσε [ως συνήθως, για καθαρά διαδικαστικούς λόγους – δεν ετοιμάστηκε Προκαταρκτική Μελέτη για τες Επιπτώσεις στο Περιβάλλον] την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου της παρούσας [Αριστερής] Κυβέρνησης για ανέγερση Διαμετακομιστικού Σταθμού στην Ορμήδεια... Ασχέτως του τι λένε οι δικηγόροι, το Ανώτατο Δικαστήριο ΔΕΝ έχει υπεισέλθει στην ουσία της υπόθεσης.
Η Κυβέρνηση όμως, ούτως ή άλλως μελετούσε πλέον κι άλλες υπαλλακτικές λύσεις [ίσως και ένεκα των αντιδράσεων, ίσως όμως και επειδή είδε το φως το αληθινό! Ότι η λύση που ασπάστηκε ΔΕΝ ήταν και η πλέον ορθολογιστική!]
Έλα όμως που οι Δήμοι Αγίας Νάπας και Παραλιμνίου [που βγάζουν και το 65% (!) των σκυβάλων της περιοχής] παίζουν πελλόν τζιαι προσπαθούν να αποφύγουν τη κατασκευή δευτέρου σταθμού στην περιοχή τους! Αν και δεν θα τους βόλευε οικονομικά [τους ξενοδόχους τους δηλαδίς], προσπαθούσαν για περιβαλλοντικούς λόγους, όπως έλεγαν [αλλά και για λόγους εντυπώσεων] να αποφύγουν την κατασκευή του Σταθμού στα χωρικά τους εδάφη! Οποία υποκρισία όταν βγάζουν τόσα ποσκούπια!!!

*****************************
Υστερόγραφον 5/11/2010 [Άσχετον!]:
Ποια η διαφορά του Άκη Παπασάββα [Βοηθού Γενικού], που τον Χριστόδουλο Χριστοδούλου [πρώην Υπουργού και Διοικητή] που παίρνει σχεδόν 150 χιλιάδες ευρώ σύνταξη τον χρόνο [και επιχορηγείται τζιαι που τον Αρχιεπίσκοπο για να φκάλλει τα βιβλιαρούθκια του];

Anef_Oriwn
5/11/2010

23 σχόλια:

Aceras Anthropophorum είπε...

Φίλε μου ιδέα δεν έχω για τι είναι τα χυτι στην Κύπρο. Εδώ στην Ελβετία δεν γίνεται διαλογή μετά το μάζεμα, εκτός από κάτι σιδερικά. Τα άλλα καίονται. Η διαλογή γίνεται στο σπίτι τζιαι έχει σημεία όπου τα πέρνεις.

Από ότι διαβάζω, γίνονται εξεραιτικές προόδοι στες μηχανές διαλογής τζιαι από ότι λαλούν τούτοι που θέλουν να τες πουλήσουν, έχουν 90% ακρίβειαν ενώ οι ανθρώποι μόνον 70%. Είναι όμως πανάκριβη η διαλογή με μηχανές. Λαλούν ότι στο μέλλον που θα υπάρχει αναγνώριση οπτική, δεν θα υπάρχει πλέον ανάγγη ανακύκλωσης. Θα γίνεται αυτόματα. Στην Ελβετίαν απορρίφτηκεν τούτος ο τρόπος επεξεργασίας των ποσκουπήων. Δεν ξέρω πιον είναι το ποσοστόν επιτυχίας της διαλογής του χυτή. Είναι όμως λάθος να μεν κάμνουμεν ανακύκλωσην αναμένοντας την τεχνολογίαν να λύσει το πρόβλημαν, διότιπρώτον μπορεί τζιαι να μεν το λύσει, ή να το λύσει κακά. τζιαι δεύτερον, μέχρι να το λύσει, θα δημιουργηθούν βουνά από ποσκούπηα.

Εράνισμας είπε...

Η διαλογή στο ΧΥΤΥ Λάρνακας είναι οπτική.

Αν δε κάνω λάθος, η GreenDot στη Λάρνακα δεν κάνει ανακύκλωση απο πόρτα σε πόρτα όπως στη Λευκωσία, αλλά σε συγκεκριμένους χώρους.

Ανώνυμος είπε...

Αξίζει άραγε τον κόπο μια και διαλογή γίνεται στα ΧΥΤΥ αφού ούτως ή άλλως θα περάσει το σκυβαλοφόρο να πιάσει τα σκουπίδια;
Τα φώτα ΣΑΣ πληζ ...

"Τα φώτα μου" απ' όσα γνωρίζω:
Η κάθε τοπική αρχή (ας πούμε ο Δήμος Αγίας Νάπας) έκανε ένα συμβολαιο με την εταιρεία του ΧΥΤΥ, με βάση την οποία θα πληρώνει το μίνιμουμ ας πούμε π.χ. 80 τόνους σκουπιδιών την ημέρα. Είτε τους πάρει είτε όχι. Δηλαδή εάν πάρει στο ΧΥΤΥ 70 τόνους θα πληρώσει για 80 ενώ εάν πάρει 90 τόνους θα πληρώσει για 90. Σημείωσε ότι για κάθε τόνο σκουπιδιών που παίρνει στο ΧΥΤΥ η κάθε τοπική αρχή, καταβάλεται το ποσό των €60 - €70 περίπου εάν δεν κάνω λάθος. Επίσης στο συνολικό κόστος θα πρέπει να συνυπολογιστεί το κόστος μεταφοράς των σκουπιδιών στο ΧΥΤΥ.

Άρα η εκ των προτέρων διαλογή στο σπίτι θα ήταν καλό να γίνεται νοουμένου ότι γνωρίζουμε τις εξείς παραμέτρους:

(α) πόσα σκουπίδια πέρνουμε στο ΧΥΤΥ ως τοπική αρχή.
(β) με βάση τη συμφωνία που έχουμε με το ΧΥΤΥ ποια είναι η μίνιμουν ποσότητα που πληρώνουμε έτσι και αλιώς.
(γ) ποιο είναι το κόστος μεταφοράς των σκυβάλων στο ΧΥΤΥ.

Άρα για να απαντηθεί το ερώτημα σου θα πρέπει η κάθε τοπική αρχή να μας ενημερώσει για τα τρεις πιο πάνω παραμέτρους.

Παράλληλα όμως θα πρέπει να γνωρίζουμε ότι όσες τοπικές αρχές είναι ενταγμένες στην greendot της καταβάλλουν €1 ανά κατοικο το χρόνο, χωρίς έξοδα περισυλλογής και μεταφοράς των ανακυκλώσιμων σκουπιδιών.

Σε ότι αφορά το σχόλιο του εράνισμα, τουλάχιστον εάν εφαρμόζονται αυτά που αναφέρονται στο διαφημιστικό που κυκλοφόρησε ο Δήμος για την εφαρμογή του greendot στη λάρνακα, φαίνεται ότι έχει λάθος εντύπωση.

Εράνισμας είπε...

Τελικά είχα λάθος :)

Anef_Oriwn είπε...

@ Εράνισμας,
ΕΓΙΩ εν εκατάλαβα ... Ποιον ή που εν το λάθος;

Εράνισμας είπε...

Είχα την εντύπωση ότι στη Λάρνακα η συλλογή των προς ανακύκλωση σκουπιδιών θα γινόταν σε συγκεκριμένους χώρους (δηλαδή όπως το γυαλί) και όχι σε συλλογή από πόρτα σε πόρτα όπως γίνεται στη Λευκωσία. Τελικά η συλλογή στη Λάρνακα φαίνεται να γίνεται με την ίδια μέθοδο.

arxiepiskopos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Ανώνυμος είπε...

Το μόνο που έχει να πει ο "μετεωρολόγος" της παρέας είναι πως μέχρι τα μέσα του μήνα και βάλε, θα έχουμε πυράδες και απόλυτη ξηρασία :(

Anef_Oriwn είπε...

Ο/Η [Ψευτο]Arxiepiskopos είπε...

«Άνεφ όσον και να με προκαλείς στο μπλοκ του Μιχάλη Μιχαήλ δεν πρόκειται να σε βρίσω η να έρθω σε προσωπική αντιπαράθεση μαζί σου.

Ο Μιχάλης είναι επώνυμος μπλόκερ γι αυτό πρέπει να σεβαστούμε και λίγο το χώρο του εμείς οι απρόσωποι.»

4/11/10 1:51 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Aceras,

Στα ΧΥΤΥ [Χώροι Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων – δηλ. ότι απομένει μετά τη διαλογή], όπως αυτός της Κόσσιης [που θεωρείται υψηλότατων προδιαγραφών και τεχνολογιών] και που εξυπηρετεί τες επαρχίες Λάρνακας και Αμμόχωστου, η διαλογή γίνεται των διαφόρων ρευμάτων σκυβάλων [χαρτιού, πλαστικών, μετάλλων tetrapack] γίνεται με μηχανές ...
Πριν τα ΧΥΤΥ είχαμε τα ΧΥΤΑ [όπου το «Α» αντιστοιχούσε για το «Απορρίμματα»] κι όπου δεν γινόταν διαλογή ... Με τα ΧΥΤΥ έχει δηλ. προωθηθεί και η διαλογή των σκυβάλων ... Ο δικός ΜΟΥ προβληματισμός έχει να κάμει με το ότι αυτή η διαλογή γίνεται από δύο διαφορετικούς οργανισμούς και ίσως να γίνεται σπατάλη δυνάμεων, χρόνου και ενέργειας ...

Παράλληλα, και σχολιάζοντας κι έτσι τα όσα λέει κι ο Ανώνυμο[ 4/11/10 12:25 μ.μ.], του οποίου το σχόλιο αγγίζει πολύ καίρια την οικονομική πτυχή του ζητήματος, να πω ότι τα κόστη για τον πολίτη από την εισαγωγή αυτών των νέων διαδικασιών έχουν αυξηθεί κατακόρυφα [και τα άμεσα δηλ. οι φορολογίες, αλλά και τα έμμεσα λόγω της προσπάθειας που κάμνει ο ίδιος ο πολίτης για διαλογή στο σπίτι] ... Και εξ όσων είμαι σε θέση να γνωρίζω «... όσες τοπικές αρχές είναι ενταγμένες στην greendot ... [ΔΕΝ] ... της καταβάλλουν ... [ΜΟΝΟ] ... €1 ανά κατοικο το χρόνο ...», αλλά πολύ περισσότερα... Αλλά λίγο πολύ αυτό είναι το κόστος που θα πληρώσουμε για το όφελος που θα έχουμε από την κατάργηση των χωματερών [των ανοικτών χωρών ενταφιασμού τω σκουπιδιών] ... Λέγεται ότι το κόστος για τες κοινότητες της Ελεύθερης Περιοχής Αμμοχώστου θα μειωθεί κάπως με την κατασκευή Διαμετακομιστικών Σταθμών, αλλά ΕΓΩ δεν το πολυπιστεύω!

arxiepiskopos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
arxiepiskopos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
arxiepiskopos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Anef_Oriwn είπε...

Ο/Η Arxiepiskopos Μαϊμού-νας είπε...

«ΘΕΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΜΙΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ EUROCYPRIA ΚΑΙ ΤΟ ΓΑΡΙΛΑΟ ΣΤΑΥΡΑΚΗ»
4/11/10 8:36 μ.μ.

*************************
«ΑΝΤΩΝΗ ΠΑΣΧΑΛΙΔΗ ,
του Καμερούν υπουργός είσαι και δεν γνώριζες για τη EUROCYPRIA ?»

4/11/10 8:40 μ.μ.

*************************
«Σε λίγο θα τα πίνω με το φίλο τον Καλλιτσιώνη στην Ορμήδεια. Κοπιάστε!!!!!»
4/11/10 8:44 μ.μ.

ο ύποπτος είπε...

«να πω ότι τα κόστη για τον πολίτη από την εισαγωγή αυτών των νέων διαδικασιών έχουν αυξηθεί κατακόρυφα [και τα άμεσα δηλ. οι φορολογίες, αλλά και τα έμμεσα λόγω της προσπάθειας που κάμνει ο ίδιος ο πολίτης για διαλογή στο σπίτι]»

Πρώτα λέω ότι ΔΕΝ (επαναλαμβάνω ΔΕΝ) είμαι εναντίων των μέτρων για να κλείσουν οι βρομιές των ανοιχτών χωματερών. Αλλά....

π.χ. η greendot ή τα άλλα συνεργαζόμενα μέρη/εταιρείες κλπ κλπ είναι εταιρεία η οποία μετά την ευγενή προσπάθεια που καμνει ο Άνεφ, ο Ύποπτος και ο Ανώνυμος μαζεύκει κάποια υλικά σχεδόν καθαρά (γυαλί, χαρτί, πλαστικό, μεταλλα κλπ). Σημειώνω ότι τα υλικά αυτά ανήκουν στους πιο πάνω κυρίους αφού τα έχουν πληρώσει στο μπακάλλικο, supermarket, της γειτονιάς τους. Επειδή όμως οι πιο πάνω κύριοι είναι τόσο ... μαζοχιστές οικολόγοι τα παραχωρούν δωρεάν στην greendot και μάλιστα με πουπανωπρίτζιν όπως εξήγησε ο Άνεφ. Η greendot όμως είναι ιδιωτική εταιρεία ... καπιταλιστικού τύπου άρα εκμεταλλευται τα υλικά των κυρίων Α,Υ,Α και πραγματοποιεί κέρδη. ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ επιστρέφει, τουλάχιστον μερικά, τα κέρδη στους Α,Υ,Α αλλά την πληρώνουμε και €1 ο καθένας για να κάμει τούτη τη δουλειά!!!! Ε! Νομίζω επελλάναμεν ή κάποιοι μας δουλεύκουν κανονικά. Σημειώνω ότι το δικό μου κόστος αυξήθηκε σε ένα χρόνο από €70 σε €140 για τέλη σκυβάλων.

Είμαι της άποψης ότι η παρούσα μέθοδος ανακύκλωσης μακροχρόνια είναι μη βιώσιμη γιατί βασίζεται ΜΟΝΟ πάνω στην καλή θέληση των Α,Υ,Α. Και σίγουρα οικονομικά μη βιώσιμη και άδικη. Μια πιο δίκαιη διευθέτηση θα ήταν είτε 1) η greendot να επιστρέφει το μεγαλύτερο μέρος των κερδών της στις κοινότητες ή 2) η greendot να ΑΓΟΡΑΖΕΙ τα υλικά από τους Α,Υ,Α.. Έτσι θα βοηθούσαν να συγκρατηθούν τα κόστα των κοινοτήτων.
(Σημειώνω εδώ ότι είναι πολλά σημεία στις διαδικασίες αυτές που είναι «σκοτινά». Δηλ. ποιος πληρώνει ποιο και πόσα για την τελική απόρριψη/εκμετάλλευση των υλικών);

Anef_Oriwn είπε...

Ύποπτε,

Συμφωνώ και επαυξάνω! Υπάρχουν όμως χειροπιαστά κέρδη; Ή μήπως ο καπιταλισμός δεν δραστηριοποιείται και δεν λειτουργεί αν δεν προ-εξασφαλίσει βεβαιώσεις για κέρδη;

Ανώνυμος είπε...

Απ' όσο γνωρίζω η Green Dot είναι μη κερδοσκοπική εταιρεία, άρα επιδιώκει μόνο να κλύπτει τα έξοδά της.
Φυσικά τίθεται και θέμα ορθής ή όχι διαχείρησης των όποιων πόρων χρειάζεται.

ο ύποπτος είπε...

Αγαπητέ Strovolioti,
όντως η greendot είναι μη κερδοσκοπική (γι' αυτό και ανέφερα ΚΑΙ τους συνεργάτες κλπ στην αρχή). 'Όμως διαχειρίζεται τα υλικά μέσω των υπο-εργολάβων της που κέρδισαν την προσφορά. Διάβασα για αρκετή ώρα το web-site της greendot (http://www.greendot.com.cy) αλλά τελικά δεν κατάλαβα ποιός πληρώνει ποιόν. Η greendot τους ιδιώτες που μαζεύουν τα σκουπίδια ή οι ιδιώτες που εκμεταλλεύονται τα υλικά. Ξέρει κανένας πως πραγματικά λειτουργεί αυτό το σύστημα;

Όσο για την Ορμήδεια είχαμε σήμερα εξελίξεις. Το δικαστήριο ακύρωσε την απόφαση της κυβέρνησης ολοκληρωτικά αφού παραβίασε τον νόμο(;;;;) γιατί ΔΕΝ έγινε καμιά περιβαλλοντική μελέτη. (Πως γίνεται όταν η κυβέρνηση παραβιάζει το νόμο να μην παθαίνει κανένας τίποτε και όταν εγώ ο κακόμοιρης παρκάρω παράνομα να πέφτει καμπάνα;) Η κυβέρνηση δεν παύει να μας ξαφνιάζει - συνεχώς δυσάρεστα.

ιων είπε...

Φιλοι μου δεν δημιουργούνται βουνά από ποσκούπια. Καύκουμεν τα τζιαι λύετε το πρόβλημαν.

1. Στα χωριά δυτικά της Λευκωσίας μέχρι και τον Ατσά, τα απορρίμματα ΚΑΙΓΟΝΤΑΙ στους σκυβαλότοπους, γεμίζοντας την ατμόσφαιρα με διοξίνες και άλλες βλαβερες ουσίες.

2. Ενόσω η ανακύκλωση δεν είναι υποχρεωτική για όλους και επαφίεται στην συνείδηση του καθ΄ενός από εμάς, τότε γίνεται πολύ λίγη δουλειά. Είναι γελοίο εγώ στο σπίτι να ξεπλένω πλαστικά, τενεκεδάκια, να μαζεύω γυαλί, χαρτί, να τα μεταφέρω στη Λευκωσία σε καλάθους ανακύκλωσης, ενώ τα κέντρα, τα εστιατόρια, οι υπεραγορές που βγάζουν τόνους πλαστικό, γυαλί και τενεκεδάκια, να μην κάμνουν ανακύκλωση. Και επιπλέον να μην υπάρχει ο μηχανισμός που να αναγκάζει όλους να συμμετέχουν.

3. Το τι πλαστικό και άλλο υλικό καίγεται στις ανεγειρόμενες οικοδομές ποιος το ελέγχει. Ξέρετε πόσοι τόνοι νάυλον καίγονται μαζί με τα ξερά χόρτα στις φυτείες όταν τελειώσουν;

4. Τόνοι καυσαέριο εκπέμπονται από τις παλιοσακαράκες.

Η υπόθεση περιβάλλον θέλει γερά νεύρα.

Τζιαι εγώ έχω πολλά, διότι πόψε εσιδέρωνα με το παράθυρον ανοικτόν, τζιαι μόλις ενύκτωσεν πάλε άψαν τον παράνομον σκυβαλότοπον τζιαι εβρώμούσεν πλαστικά καμένα. Διότι αν δεν τα κάψουν σε 1 μήνα θα γίνουν ένα βουνό. Κρούζουν τα, πάει ύστερα ο σιοίρος δύο φορές την εβδομάδαν τζιαι κουντά ότι μεινίσκει σε ένα βαθύν λάκκον που εσκάψαν τζαι πάλε που την αρχήν.

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητή Ιων,

Εν τζιαι ξέρω που μεινίσκεις, αλλά τούτα που αναφέρεις με τα πλαστικά και τες καύσεις είναι γενικότερα προβλήματα. Όντως «... η υπόθεση περιβάλλον θέλει γερά νεύρα ...» αλλά τζιαι μπόλικο χρόνο τζιαι χρήμα [στες τοπικές αρχές] για να λαμβάνονται μέτρα... Θέλουμε νέους “τουρκόπουλλους” για να προσέχουν να μεν βάλλουν οι διάφοροι φωθκιές στους σκουπιδότοπους, στες μάντρες τζιαι στα περβόλια [στα νάυλα]...

Theopemptou είπε...

Πολύ καυτό θέμα έθιξες εδώ και για το οποίο ο πολίτης θα πληρώνει πολλά λεφτά για σκύβαλα.
Έχουμε είτε υποχρεωτικά ποσοστά να πετύχουμε για κάθε είδος απόβλητο, είτε απαγόρευση απόρριψης, π.χ. συσκευασίες, ηλεκτρικές συσκευές, μπαταρίες, ελαστικά, οργανικά απόβλητα, μηχανέλαια, μπάζα κλπ. Ο κάθε κύπριος παράγει περισσότερα από 750 κιλά απόβλητα κάθε χρόνο!
Υπόψη ότι έχουμε 113 καταγραμμένους και  εκατοντάδες άλλους διάσπαρτους σε όλη την Κύπρο (μια απλή καταμέτρηση έδειξε περίπου 1000 ). Γι αυτό έκανα και το φιλμάκι αυτό.

1. Η ΕΕ παροτρύνει όλους να εφαρμόσουν πολιτικές μείωσης των αποβλήτων. Εμείς απλά τρέχουμε να τα μαζέψουμε. Για παράδειγμα, άμα ανακυκλώνουμε και κάνουμε κομποστοποίηση μειώνονται κατά 50% τουλάχιστον ! Θέλουν π.χ. οι Λεμεσιανοί να επεκτείνουν το Βατί (εδώ και εδώ) κάνοντας μεγάλης αξίας απαλλοτριώσεις γης αλλά δεν κάνουν καμιά εκστρατεία μείωσης των αποβλήτων.

2. ΤΟ ΧΥΤΥ στην Κόσιη κάνει αυτόματα διαχωρισμό με διάφορα ηλεκτρονικά συστήματα αναγνώρισης μετάλλων και μέχρι 3 ειδών πλαστικά. Κάνει επίσης και κομποστοποίηση των οργανικών υπολειμμάτων.

3. Η χρέωση στο ΧΥΤΥ γίνεται με το βάρος των αποβλήτων που η κάθε τοπική αρχή στέλνει εκεί (λίγο πιο πολλά από €70 τον τόνο). Επειδή μέχρι τώρα πληρώναμε μόνο συλλογή και μεταφορά με ελάχιστα η πολύ λίγα στο σκυβαλότοπο, τώρα η προσθήκη του κόστους του ΧΥΤΥ σχεδόν διπλασίασε τη χρέωση στα νοικοκυριά. Δες εδώ την απόδειξη και εδώ

Ανώνυμος είπε...

Goοd info. Lucκy me I ran acrοss youг site by сhаncе (stumbleupon).
Ι've book marked it for later!

Feel free to visit my weblog :: Achat nom de domaine

Ανώνυμος είπε...

Hi there! I ϳuѕt wantеd to аsk if you еver haѵe any іѕsuеs with haсκeгs?
My last blog (wordpгess) was hacked
anԁ I endeԁ up losing many months οf
haгd ωoгk due to no backup.
Do you have any methοԁs to stoρ hаckеrs?



Here is my blog - Créer site