Παρασκευή, 12 Ιουνίου 2009

Ανάρτηση 30/2009 (αντι-ιστορική, διαστρεβλωτική τζι’ αχάπαρη) - Ξενοφώντεια μαθήματα “αριστερότητας” με τη συνοδεία ιστορικών διαστρεβλώσεων ...


[Το πιο κάτω κείμενο (“Απαντήσεις και σχόλια πάνω στην αμφισβητούμενη Αριστερότητα του ΑΚΕΛ και όχι μόνο”) το ετοίμασα για ανάρτηση το περασμένο Σαββατοκύριακο, αλλά λόγω του ότι στην επικαιρότητα ήταν οι ευρωεκλογές και τα αποτελέσματα τους – για τα οποία ως σοβαροί “ειδήμονες” - πολιτικοί (παθολογοανατομο)ιστολόγοι - θα ‘πρεπε (έγκαιρα) να εκφράσουμε τις εκτιμήσεις μας, είπα να το αφήσω για μεταγενέστερο στάδιο - εξ άλλου δεν υπήρχε και κίνδυνος να μπαγιατέψει καθώς τα θέματα που πραγματεύεται είναι διαχρονικά επίκαιρα, αφού τα πλείστα απ’ αυτά αποτελούν την χιλιομασημένη τσίχλα κάθε εμπαθή, κακοπροαίρετου αλλά και αφελή αντι-ΑΚΕΛικού!

Γι’ αυτή την εβδομάδα σκεφτόμουν να γράψω κάτι άλλο, ένα τουρλού - τουρλού κείμενο (για ποικίλα και διάφορα) μικρά, ανάλαφρα, καλοκαιρινά, αλλά επίκαιρα ζητήματα και θέματα (και ν’ αφήσω το ήδη έτοιμο κείμενο μου για ακόμα πιο μεταγενέστερο στάδιο). Αλλά φαίνεται εσουξούλαν με ο δκιάολος ... Πήγα και μπήκα στο blog των (λεγόμενων) Απο(κατα)στατών της Δημοκρατίας, τζιαι τι θωρώ ... Η τελευταία ανάρτηση των Κοπελιών εκεί, έχει άμεση σχέση με το έτοιμο κείμενο μου (ας του κάνω και λίγη διαφήμιση παραθέτοντας και το σχετικό link: http://christofias-watch.blogspot.com/2009/06/blog-post_12.html ) και καθώς άρχισαν και οι γνωστοί τσιοφτοΑΚΕΛολόγοι και ασυναρτησιολόγοι να λαλούν τα γνωστά τους στερεότυπα, προτίμησα αντί να παω εκεί και να προσπαθώ να καταθέσω κάποια σχόλια μου (ματαίως γιατί θα με διαγράφουν) θα αναρτήσω εδώ το δικό μου κείμενο (όπου δεν υπάρχει και κίνδυνος διαγραφής του) και όποιος γουστάρει ας κοπιάσει για λίγη κουβέντα – θα έχει και μουσική και κανένα τραγούδι στο μεσοδιάστημα] ...

**********
Σήμερα θ’ ασχοληθώ με τα όσα γράφει σε άρθρο του υπό τον τίτλο “Πόσο αριστερό είναι το ΑΚΕΛ;”, κάποιος Ξενής Ξενοφώντος*, το οποίο (άρθρο) αλίευσα από το τελευταίο τεύχος του μηνιαίου (κυπριακού) περιοδικού “Σύγχρονη(;) Άποψη”.
[Η αναφορά μου στο περιοδικό μπορεί να αποτελεί και έμμεση (αλλά απλήρωτη) διαφήμιση του (από μέρους της διεύθυνσης/διαχείρησης του Blog), αλλά χαλάλι... Έτσι ίσως συμβάλουμε κι ΕΜΕΙΣ στην αποκάλυψη των στόχων και σκοπών του περιοδικού! Να συμπληρώσω ότι στο εν λόγω τεύχος υπάρχει αφιέρωμα στο ΑΚΕΛ με 5-6 άρθρα (κυρίως έμπλεα μιας στείρας αντι-ΑΚΕΛικής κριτικής) καθώς και μια συνέντευξη με τον Άντρο Κυπριανού, το νεο (εδώ και κάποιους μήνες) Γενικό Γραμματέα του ΑΚΕΛ].

Να αναφέρω ότι από τον τίτλο του άρθρου “Πόσο αριστερό είναι το ΑΚΕΛ;”, κατ’ αρχάς υπέθεσα ότι ο γραφέας του, Ξενής Ξενοφώντος* (τον οποίον – να διευκρινίσω - πως αν και δεν έχω την τιμή να γνωρίζω προσωπικά, έχω σχηματίσει άποψη και γνώμη για τα πονήματα της σκέψης του μέσα από τα διαδικτυακά του συγγράμματα – κείμενα και σχόλια στην blogόσφαιρα), θα έκαμνε μια εξ Αριστερών κριτική στο ΑΚΕΛ και την πολιτική του. Περίμενα (ο αφελής) ότι με αναφορές (τσιτάτα) από τα έργα των κλασικών (θεωρητικών) της Αριστεράς (ας πούμε από τους Μαρξ, Ένγκελς, Λένιν κι άλλους – αφού το ΑΚΕΛ αυτο-αποκαλείται ακόμα και με βάση το Καταστατικό του, Μαρξιστικό-Λενινιστικό), ο αρθρογράφος θα αποδείκνυε ότι το ΑΚΕΛ ΔΕΝ είναι αριστερό κόμμα αλλά ας πούμε κάτι πλησίον της Σοσιαλδημοκρατίας (αφού και πολλές από τις πρακτικές του είναι σοσιαλδημοκρατικές) ή ότι είναι ο Δούρειος Ίππος του καπιταλιστικού συστήματος μέσα στο κυπριακό εργατικό κίνημα. Περίμενα, λόγου χάριν να πούμεν, (που λαλεί τζι’ ο κουμπάρος ο Ττοουλής ο Ικκίπιρης),
να κάμνει κριτική της κοινωνικής πολιτικής (του ΑΚΕΛ και της σημερινής Κυβέρνησης) κι ακόμα ότι δεν παίρνει (το ΑΚΕΛ) καθόλου (επαναστατικά) μέτρα που να οδηγούν στο σοσιαλιστικό μετασχηματισμό της κοινωνίας (τώρα μάλιστα που με “δημοκρατική επανάσταση” οι κομμουνιστές και οι συνοδοιπόροι τους κατέλαβαν την εξουσία).

Θα μπορούσε ακόμα να επικρίνει το ΑΚΕΛ ότι κωλυσιεργεί να αναλάβει πρωτοβουλίες και να προωθήσει ριζοσπαστικά μέτρα για περιορισμό του εθνικισμού και των εξάρσεων του και των παρεμβάσεων (στην πολιτική ζωή) και της επιρροής της Εκκλησίας (στην κοινωνική ζωή και της θρησκείας, ή για την κατάργηση διαφόρων αναχρονιστικών θεσμών (όπως ας πούμεν ο αγιασμός ή “θεία” κοινωνία στα σχολεία), ή για την ανάπτυξη κριτικού πνεύματος (πρώτα και κύρια στην Εκπαίδευση) και την καλλιέργεια συνείδησης διεθνιστικής και αντιιμπεριαλιστικής αλληλεγγύης, κι αλλά τέτοιες (ριζοσπαστικές και προοδευτικές) νοοτροπίες και συμπεριφορές που φύσει και θέσει χαρακτηρίζουν ένα “πραγματικό αριστερό κόμμα”!

Αντίθετα ο κος Ξενής μέσα από ανιστόρητες αναφορές, διαστρεβλώσεις, μισές αλήθειες, εθνικιστικές λαφαζανιές, αντισταλινικές κορώνες και λιβανίσματα για το Λυσσαρίδη προσπαθεί να μας πείσει ότι ΔΕΝ είναι Αριστερό το ΑΚΕΛ.
Αν τελικά του έμενε και κάτι από τη (μα)θητεία του στην Αριστερά τζιαι εχαπάριζεν τζιαι δκυο πράματα που μαρξισμό, είχε να ξέρει ότι έναν κόμμα αποτελεί την πολιτική έκφραση μιας κοινωνικής ομάδας ... Κι αν το ΑΚΕΛ σήμερα έχει έντονα σοσιαλδημοκρατικά χαρακτηριστικά τούτα αντανακλώνται στο Κόμμα από την κοινωνικοοικονομική κατάσταση των μελών και οπαδών του. Κι εδώ θα μπορούσε να επικεντρώσει την προσοχή του (στο άρθρο του) αν φυσικά είχε και τις γνώσεις και την ικανότητα να το κάνει...

Δυστυχώς όμως επιλεκτική, κοντόφθαλμη και γεμάτη προκαταλήψεις είναι η παρουσίαση που (ΜΑΣ) κάμνει ο κος Ξενοφώντος ... Παράλληλα όμως και ανέντιμη κι αντι-ιστορική/ανιστόρητη καθώς οι ατάκες του (όπως ας πούμε για το “γλυκό καρυδάκι” και τον “καλό καραβοκύρη”) είναι διαστρεβλωμένες και παραποιημένες και δημιουργούν λανθασμένες εντυπώσεις. Και τούτο δεν αφορά αποκλειστικά τα όσα λέγει για το ΑΚΕΛ και την κυπριακή Αριστερά αλλά γενικότερα και για την Ιστορία της Κύπρου.

[Πέραν τούτου να σημειώσω όμως ότι πολλά από τα λεγόμενα του, θυμίζουν το λεξιλόγιο των κειμένων που αναρτούνται στο blog των Απο(κατα)στατών της Δημοκρατίας (λετε να ‘χει μετακομίσει εκεί μια και δεν κάνει και νέες αναρτήσεις στο δικό του blogκιν;) - κάμετε χάζιν να ‘ναι ο πολυσχιδής Ρίμαχος].

Ακόμα θα ήθελα να σημειώσω (χρησιμοποιώντας και τους κλασικούς πολιτικούς όρους “αριστερά” – “δεξιά” το πόσο οξύμωρο (και συνάμα γελοίο) ακούγεται όταν ένας ανανήψας (ας πούμεν) αριστερός (όπως βγαίνει από ένα σχόλιο του που έκανε σ’ άλλο blog και το οποίο παραθέτω στο τέλος της παρούσας ανάρτησης – πως όμως αυτοχαρακτηρίζεται τώρα, δεξιός;) να κρίνει πόσο “αριστερό” είναι ένα κόμμα που αυτοπροσδιορίζεται ως τέτοιο;

Πιο κάτω θα παραθέσω (με γαλάζιο χρώμα) ολόκληρο το κείμενο του Ξενή του Ξενοφώντα και με κόκκινο και βυσινί χρώμα και εντός των αγκύλων [...] σχόλια δικά μου.

**********
Πόσο αριστερό είναι το ΑΚΕΛ;
(του Ξενή Ξενοφώντος, από το περιοδικό “Σύγχρονη Άποψη” – τεύχος 14ον, Ιούνιος 2009).

"Το ΑΚΕΛ αυτοαποκαλείται αριστερό. Κατ’ ακρίβειαν πολλοί το αποκαλούν έτσι. Πόσο όμως αριστερό είναι το ΑΚΕΛ στην πραγματικότητα;..."
[Εκαρτερούσαμεν πολλίν τζιαιρόν πέρκι βρεθεί ένας Ξενής να μας τα πει να ξεστραβωθούμεν ...]

"...Για να προχωρήσει κανείς σε αξιολόγηση της «αριστερότητας» του ΑΚΕΛ, σε μεγάλο βαθμό, πρέπει να προσδιορίσει πρώτα τι εννοείται ως «Αριστερά». Αν με τον όρο «αριστερή ιδεολογία» περιγράφουμε το όραμα για κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο ..," [καθώς και την οργανωμένη πάλη των ανθρώπων για το ξεπέρασμα και την απαλλαγή της ανθρωπότητας από αναχρονιστικές, συντηρητικές, θρησκευτικές και εθνικιστικές θεωρίες και ιδεοληψίες], "...
τότε αναμένουμε, από ένα πραγματικό αριστερό κόμμα να είναι πιστό σε αυτό τον στόχο και να πρωταγωνιστεί για την επίτευξή του. Το ΑΚΕΛ όμως, δεν μπορεί να περηφανεύεται για κάτι τέτοιο. Συγκεκριμένα:..."

[Σειρά 1η γενικότερων αποριών και ερωτημάτων:
i. Πως γίνεται κάποιος ο οποίος ανήκει στο αντίπαλο ιδεολογικοπολιτικό στρατόπεδο – δηλ. στη Δεξιά παράταξη (έστω κι αν κάπου λεει ότι “… όταν ήταν εγγεγραμμένος σε συντεχνία κάποτε, ήταν στην ΠΕΟ ... [και ότι ] ... προέρχεται (ιστορικά) από το χώρο της Αριστεράς ...”, να κάνει αντικειμενική ή ανεξάρτητη (αν υπάρχει κάτι τέτοιο) αξιολόγηση της “αριστερότητας” του ΑΚΕΛ (Μα εν ννα μας παντρέψει μ’ άδρωπον σιόρ;) Και τι παει να πει αυτό το “ιστορικά προέρχεται από το χώρο της Αριστεράς”; Ο παππούς του ήταν Αριστερός, ή μήπως η “αριστερότητα” είναι κληρονομική;

ii. Πως μπορεί κάποιος να προσδιορίσει τι εννοείται ως “Αριστερά” ή να περιγράψει τι είναι “Αριστερή ιδεολογία” χωρίς καθόλου αναφορές στις κοινωνικοοικονομικές ανισότητες και στο σύστημα που τις γεννά και τις αναπαράγει;

iii. Μπορούμε να μιλούμε για κατάργηση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο (δηλ. για κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα) χωρίς να έχουμε κατα νουν την κατάργηση του ιδίου του εκμεταλλευτικού καπιταλιστικού συστήματος; Υιοθετεί την αντικαπιταλιστική πάλη ο κύριος Ξενής κι αν ναι, πως συμμετέχει σ’ αυτήν; Αντι-στρατευόμενος τις όποιες κινητοποιήσεις δεν έχουν “εθνικό” χρώμα;

Στοίχημα 1ον:
Παρά τις “αριστερές” (ιστορικές) του καταβολές είμαι σίγουρος ότι ο κύριος Ξενής ΔΕΝ έχει ιδέα (πως και πότε) μπήκαν στο πολιτικό λεξιλόγιο και καθιερώθηκαν (να εχουν και πολιτική σημασία) οι όροι “Αριστερά” και “Δεξιά”;

Στοίχημα 2ον:
Ποτέ ΔΕΝ διάβασε Μαρξ (ακουστά τον έχει) ... Διαφορετικά θα εκτιμούσε πιο πολύ την κοινωνικοοικονομική διάσταση της Ιστορίας κι ότι η Οικονομία παίζει τον σημαντικότερο ρόλο στην κοινωνική εξέλιξη.
Καλό θα ήταν να διάβαζε και ολίγο Μαρξ (έστω κι αν τον θεωρεί ξεπερασμένο)... Γι’ αυτό του εισηγούμαι έτσι σαν αρχή και για να πάρει μια ιδέα για την Αριστερή ιδεολογία να ξεκινήσει από το “Κομμουνιστικό Μανιφέστο” και το “Η καταγωγή της οικογένειας, της ατομικής ιδιοκτησίας και του κράτους”.

Αφιέρωση:
Επίσης εξαιρετικά αφιερωμένο σ’ όλους τους Ξενήδες, το ωραιότατο διαλεκτικό τραγούδι του Μάνου Λοΐζου – τραγουδημένο από τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου,
“Τρίτος Παγκόσμιος”!
Links: http://www.youtube.com/watch?v=Ib1MKILTq-Y&feature=related και
http://www.youtube.com/watch?v=Zs9Px_7ebSo&feature=related


"...1) Παρά τον πρωταγωνιστικό ρόλο των αριστερών κομμάτων και κινημάτων ανά το παγκόσμιο ενάντια στην αποικιοκρατία, στον αγώνα. του Κυπριακού λαού για κατάργησή της, το ΑΚΕΛ, δεν έδωσε δυστυχώς το παρόν του. Βεβαίως, άτομα από τις τάξεις του ή πέριξ αυτού, όπως ο Δρ Βάσος Λυσσαρίδης, διαφώνησαν με την κομματική γραμμή, εντάχθηκαν στην ΕΟΚΑ και τους είχε ανατεθεί σε αρκετές περιπτώσεις και σημαντικός ρόλος στην Οργάνωση..."

[Ανιστόρητο 1ον:
Όταν ξεκινούσε ο αγώνας της ΕΟΚΑ το 1955 ο Βάσος Λυσσαρίδης ΔΕΝ ήταν ούτε στις τάξεις ούτε και πέριξ του ΑΚΕΛ – είχε αποχωρήσει/διαγράφει ήδη από το 1952!

Αφελής απορία 1η (εμού του αδαούς):
Μπορεί επιτέλους κάποιος – ας είναι και ο κύριος Ξενής – να πληροφορήσει κι ΕΜΕΝΑ τον αδαή, αχάπαρο ή/και εθελοτυφλούντα, ποιος ήταν ο ρόλος ή σε τι συνίστατο η συμμετοχή του Βάσου Λυσσαρίδη στην ΕΟΚΑ; Ας πούμε συμμετείχε σε ομάδα αντάρτικη (κάτω από τη γενικότερη καθοδήγηση του "άξιου τέκνου" της πατρίδας, Γρίβα), ή ήταν πολιτικός ο ρόλος του ή απλώς περιέθαλπε (ως γιατρός) τραυματισμένους αγωνιστές της ΕΟΚΑ; Τέλος, ο Γρίβας ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ κάμνει έστω και κάποια αναφορά ή μνεία στον Λυσσαρίδη, στα “Απομνημονεύματα” του;

Σειρά 2η γενικότερων αποριών και ερωτημάτων:
i. Αντι-αποικιακός αγώνας ήταν μόνο η ένοπλη δράση της ΕΟΚΑ του 1955-59 (συμπεριλαμβανομένων και των πολιτικών δολοφονιών Αριστερών από μασκοφόρους του Γρίβα κι ακροδεξιά στοιχεία);

ii. Οι μαζικές κινητοποιήσεις των εργαζομένων (που οργανώνονταν από την ΠΕΟ κι άλλες οργανώσεις της Αριστεράς) εκείνη την εποχή τι ήταν; Δεν αποτελούν συστατικό μέρος του αντιαποικιακού αγώνα;

iii. Διάφορες άλλες εκδηλώσεις και γεγονότα κατα τη δεκαετία του 1940 (όπως οι εργατικές κινητοποιήσεις και παναπεργίες του 1948, τα γεγονότα του Λευκονοίκου στις 25 του Μάρτη του 1945, η Δίκη της ΠΣΕ το 1945, το κίνημα αποστράτευσης των εθελοντών του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου) δεν είχαν αντιαποικιακό χαρακτήρα ή δεν αναγνωρίζονται ως κομμάτι του αντιαποικιακού αγώνα γιατί σ’ αυτές τον πρώτο ρόλο τον έπαιζαν Αριστεροί;]

"... 2) Το ΑΚΕΛ απουσίαζε και από μια άλλη μεγάλη μάχη στην οποία θα έπρεπε να πρωταγωνιστεί. Δεν υπήρχε οργανωμένη αντίσταση εκ μέρους του εν λόγω κόμματος στην δράση της ΕΟΚΑ B', στο πραξικόπημα και στο μεταπραξικόπημα (όπως υπήρχε από πλευράς ΕΔΕΚ). Διαχρονική παραμένει η (τεκμηριωμένη από έναν μεγάλο αντιστασιακό της εποχής) κατηγορία για το «γλυκό καρυδάκι» που φέρεται να προσέφερε σημαίνον ακελικό στέλεχος της τότε εποχής σε κάποιους πραξικοπηματίες στην Λευκωσία. Επίσης διαχρονική παραμένει η φράση, με την οποία το ΑΚΕΛ απευθύνθηκε προς τον ηγέτη του μεταπραξικοπήματος, Γλ. Κληρίδη ο οποίος αντισυνταγματικά ορκίσθηκε Πρόεδρος και αρνείτο την επιστροφή του Μακαρίου: «Παραμείνατε καλός καραβοκύρης». Ούτε είδαμε το εν λόγω κόμμα να έχει έντονη άποψη για την τιμωρία των ενόχων της προδοσίας και της καταστροφής του 1974 και δεν το είδαμε να διαφωνεί με την πολιτική του «κλάδου ελαίας» (αν και επισείει συνεχώς τον μπαμπούλα του «πραξικοπήματος και των κακών πραξικοπηματιών», κυρίως σε περιόδους εκλογών)..."

[Ξενή, ΨΕΥΔΕΣΑΙ κατάφωρα, ασυστόλως, ξεδιάντροπα και σκοπίμως και το ξέρεις!!! Εκτός κι αν είσαι τόσο εμπαθής και φανατισμένος που δεν μπορείς να δεις πέραν από τη μύτη σου.]

Ανιστόρητο 2ον:
Αφού απουσίαζε (το ΑΚΕΛ) από την αντίσταση κατα του πραξικοπήματος γιατί υπήρξαν τόσοι πολλοί (χιλιάδες) συλληφθέντες, κακοποιηθέντες (ακόμα και δολοφονημένοι) ΑΚΕΛικοί και γενικότερα Αριστεροί;

Συμβουλή:
Επειδή υπάρχουν και άτομα που έζησαν εκείνα τα γεγονότα και βρίσκονται εν ζωή ακόμα, και για να μην γίνεσαι και ρεζίλι (εκτός κι αν είσαι επαγγελματίας λασπολόγος τζιαι εν σε κόφτει) θα σε συμβούλευα να ρίξεις και καμιά ματιά τις ανακοινώσεις του ΑΚΕΛ εκείνης της εποχής που αφορούν τον Κληρίδη, την επιστροφή Μακαρίου, την τιμωρία των ενόχων του πραξικοπήματος κι αλλά θέματα σε σχέση με τα τότε γεγονότα για τα οποία κάνεις τον πολυ-πραγματογνώμονα!

Σειρά 3η γενικότερων ερωτήσεων και αποριών:
Λαλεί μας ο συμπαθέστατος κατα τ’ άλλα Ξενής: “… Δεν υπήρχε οργανωμένη αντίσταση εκ μέρους του εν λόγω κόμματος στην δράση της ΕΟΚΑ B', στο πραξικόπημα και στο μεταπραξικόπημα (όπως υπήρχε από πλευράς ΕΔΕΚ)…”.

i. Άραγε να εννοεί ότι το ΑΚΕΛ θα έπρεπε (προπραξικοπηματικά) για να προστατέψει (από τυχόν φασιστικό πραξικόπημα) τη νομιμότητα και το κράτος, να αναλάβει (χωρίς να ρωτήσει κανένα) την πρωτοβουλία να οργανώσει τα δικά του καπετανάτα (παρακρατικές ένοπλες ομάδες) τες οποίες μάλιστα να εξοπλίσει εισάγοντας από μόνο του οπλισμό (ας πούμε από την Τσεχοσλοβακία – αφού είχε και καλές σχέσεις με τις τότε σοσιαλιστικές χώρες), αφού ο Μακάριος δεν τολμούσε να κάνει πράξη την εισήγηση του ΑΚΕΛ για τη δημιουργία Πολιτοφυλακής ; (Το ΑΚΕΛ είχε μάλιστα δώσει στον Μακάριο και κατάλογο 1000 μελών για να συμπεριληφθούν σ’ αυτές τες ομάδες).

ii. Δεν ξέρω πόσο οργανωμένη ήταν η αντίσταση στο πραξικόπημα από πλευράς ΕΔΕΚ, όμως όταν από πλευράς μακαριακών δυνάμεων ή υποστηριχτών του Μακαρίου (πέραν από το Εφεδρικό και τους νομιμόφρονες αστυνομικούς – που κάνεις δεν ήξερε πόσοι ήταν), υπήρχαν μόνο οι (ένοπλες) ομάδες της ΕΔΕΚ ή του Λυσσαρίδη (άραγε μόνο αυτόν εμπιστευόταν ο Μακάριος – τους κομμουνιστές τους ήθελε μόνο για τα συλλαλητήρια;) δεν ήταν φυσιολογικό τούτες οι ομάδες να προβάλουν και (οργανωμένα) αντίσταση;

iii. Παρ’ όλα αυτά όμως πόσες εκατοντάδες ΑΚΕΛικοί έτρεξαν στους αστυνομικούς σταθμούς για να εφοδιαστούν με όπλα και να αντισταθούν στο πραξικόπημα;

iv. Η αντίσταση στην Πάφο και η μετάβαση ομάδων για ενίσχυση της αντίστασης στην Λεμεσό έγινε μόνο από Λυσσαριδικούς;

v. Στις άλλες πόλεις (Λεμεσό, Λευκωσία, Λάρνακα) μόνο οι ένοπλες ομάδες του Λυσσαρίδη πρόβαλαν αντίσταση; Δεν είναι στη Λάρνακα που το ΑΚΕΛ προσπάθησε να κάνει κινητοποίηση και διαδήλωση που είχε στο τελος αιματηρή κατάληξη - τη δολοφονία 4 Αριστερών από τον "μαντομαχαλά" (τη συνοικία του Άη Γιάννη);

vi. Πόσες εκατοντάδες ΑΚΕΛικοί συνελήφθησαν και κακοποιήθηκαν, ενώ κάποιοι δολοφονήθηκαν κιόλας;

Χυδαιότητα 1η και Μεγάλη:
Ενώ δεν δίνονται καθόλου λεπτομέρειες πως εξελίχτηκε αυτή η περιβόητη ιστορία με το “καρυδάκι” (που έγινε, ποιοι ήταν οι πρωταγωνιστές και κάτω από ποιες συνθήκες έλαβε χώρα), αφήνεται (εσκεμμένα και με ανήθικο κι ανέντιμο τρόπο που φτάνει τα όρια της χυδαιότητας και της αναισχυντίας) να νοηθεί ότι αποτελούσε την γενικότερη στάση των Αριστερών στο πραξικόπημα – δηλ. να υποδέχονται τους πραξικοπηματίες με γλυκάκι και παγωμένο νερό! (Αν θέλετε να πάρετε μια ιδέα για την όλη κατάσταση εκείνες τις μέρες μπορείτε να ρίξετε μια ματιά σε περσινό post που έγραψα για την επέτειο του πραξικοπήματος – link:
http://aneforiwn.blogspot.com/2008/07/12-15-1974_10.html

Στοίχημα 3ον:
Την “ιστορία” με το καρυδάκι (και ίσως και με άλλα γλυκά του κουταλιού) ακουστά την έχει (ο κος Ξενής) αναπαραγόμενη σε κάποιες γλυκανάλατες εθνικιστικές συντροφιές.

Μισή (και παραποιημένη) “αλήθεια”:
Ο συμπαθέστατος κατα τ’ άλλα Ξενής παραθέτει τη φράση “Παραμείνατε καλός καραβοκύρης” (κάπου την άκουσε κι αυτήν και είπε να την αναπαράξει σαν καλός ανακυκλωτής – μπορεί να είναι και της green.dot) που υποτίθεται είπε σύσσωμο το ΑΚΕΛ στον Γλαύκο Κληρίδη (πριν την επιστροφή του Μακαρίου στην Κύπρο - μετά το πραξικόπημα και την τουρκική εισβολή του 1974), υποβάλλοντας έτσι τελείως παραπλανητικά την άποψη (του) ότι το ΑΚΕΛ δεν ήθελε την επιστροφή του Μακαρίου και “… την τιμωρία των ενόχων της προδοσίας και της καταστροφής του 1974 …”. Για ποιους λόγους δεν μας επεξηγεί όμως ...


Επί της ουσίας: Ανεξαρτήτως του μεγάλου και χοντροειδούς λάθους του Κληρίδη να ορκιστεί ως Πρόεδρος της Δημοκρατίας από τον (συν τοις άλλοις καθαιρεθέντα Μητροπολίτη) Γεννάδιο, ήταν και ο ΜΟΝΟΣ που μπορούσε από συνταγματικής άποψης να αναλάβει τα καθήκοντα του Προεδρεύοντος της Δημοκρατίας (μια και ήταν Πρόεδρος της Βουλής) μετά που ο πραξικοπηματίας Σαμψός αποχώρησε κακήν κακώς εν μέσω της καταστροφής, και να αναπληρώνει τον εκλεγμένο Πρόεδρο Μακάριο εν όσο αυτός αναγκαστικά απουσίαζε στο εξωτερικό.
Κι αυτή τη στοιχειώδη συνταγματική νομιμότητα (που είχε καταλυθεί με το πραξικόπημα) ήθελε να επαναφέρει και να υπερασπιστεί το ΑΚΕΛ, καλώντας τον Κληρίδη να παραμείνει στη θέση του Προεδρεύοντα, όταν τούτος εξέφρασε την πρόθεση του να παραιτηθεί (όταν δέχτηκε κριτικές για ζητήματα που χειριζόταν και τα οποία αφορούσαν τις τότε συνομιλίες για το κυπριακό). Κοινοβουλευτική αντιπροσωπεία του ΑΚΕΛ τον είχε επισκεφτεί με σκοπό να του ζητήσει να παραμείνει στη θέση του ... Ο τότε ανεξάρτητος βουλευτής της Αριστεράς Γιάγκος Ποταμίτης (που νομίζω προήδρευε και της Βουλής ως ο γηραιότερος), με δική του πρωτοβουλία και χαριτολογώντας είπε στον Κληρίδη (προφανώς για να το παρακινήσει για ν’ αναλάβει τες ευθύνες του και να δείξει, σ’ εκείνες τες δύσκολες στιγμές, τι ικανότητες διέθετε), ότι ο “καλός καραβοκύρης στην φουρτούνα φαίνεται”! Όλα τ’ άλλα είναι εκ του πονηρού! Όμως από τότε οι διάφοροι καλοθελητές δεν χάνουν ευκαιρία να αναμασήσουν την χιλιομασημένη τσίχλα του “καλού καραβοκύρη”!

Αφελής απορία 2η (εμού του αδαούς):

Ποιοι έτρεξαν να πιάσουν υπουργεία στη δεύτερη κυβέρνηση του μεταπραξικοπηματία Κληρίδη – μήπως ήταν ΑΚΕΛικοί;]

"...3) Από την εισβολή και έπειτα, ο ρόλος του ΑΚΕΛ, δεν είναι και o πλέον χαρακτηριστικός ενός αριστερού κόμματος. Το ΑΚΕΛ, δυστυχώς, αποτυγχάνει να εστιάσει την προσοχή του στην πιο σοβαρή και σχεδόν αποκλειστική πτυχή του κυπριακού προβλήματος: Την τουρκική κατοχή και τα παράγωγά της. Τον αδηφάγο τουρκικό ιμπεριαλισμό που διακατέχεται από την ναζιστική ιδεολογία του lebensraum (ζωτικού χώρου). Περισσότερη της δέουσας προσοχή, δίνει το ΑΚΕΛ στην όποια δικοινοτική διάσταση του κυπριακού, διακατεχόμενο από ψευδαισθήσεις ότι διάφορες επαναπροσεγγιστικές συναντήσεις Ε/Κ και Τ/Κ και οι διαπροσωπικές του σχέσεις με Τουρκοκύπριους «πολιτικούς», μπορούν να ενεργήσουν καταλυτικά για την επίτευξη λύσης στο κυπριακό. Επιπλέον το ΑΚΕΛ διακατέχεται από μια μοιρολατρική και υπερσυντηρητική νοοτροπία του τύπου «Είμαστε μικροί και αδύνατοι και δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα και φταίμε και πρέπει να πληρώσουμε», [από ποιο ντοκουμέντο του ΑΚΕΛ πάρθηκε αυτή η θέση ή ποιο στέλεχος του ΑΚΕΛ – και κάτω από ποια δεδομένα – είπε (αν είπε) κάτι τέτοιο;], η οποία πέραν του ότι είναι επιφανειακή και λανθασμένη (η ένταξή μας στην ΕΕ και πολλά άλλα επιτεύγματά μας έπρεπε να πείθουν για το αντίθετο), σίγουρα δεν είναι αριστερή. Θα μπορούσε κανείς να φανταστεί τον Κάστρο και τον Τσε Γκεβάρα να λεν: «Είναι ανίκητοι ο Μπατίστα και οι Αμερικάνοι. Ας κάνουμε επαναπροσέγγιση με τους μπατιστικούς και τα λοιπά ανδρείκελα των Αμερικανών..»;..."
[Ομπρός λοιπόν να ξεκινήσουμε αντάρτικο, όπως έκαμαν οι Κάστρο και Τσε Γκεβάρα πριν 50-55 χρόνια! Άραγε γιατί δεν πέτυχε και το αντάρτικο του Τσε στην Βολιβία].

[Σειρά γενικότερων ερωτήσεων και αποριών 4η:
Μπορεί να μας πληροφορήσει ο κύριος Ξενής (που ξέρει τα πολλά τζι’ ο νους του κατεβάζει):
i. Πότε έπαψε το ΑΚΕΛ να θεωρεί ότι το κυπριακό είναι πρώτιστα (αλλά όχι μόνο) πρόβλημα εισβολής και κατοχής ή/και ξένων (ιμπεριαλιστικών) επεμβάσεων; (Θα παρακαλούσα να μας παρουσιάσετε τυχόν ντοκουμέντα).
ii. Οι διακοινοτικές συγκρούσεις δεν αποτέλεσαν μέρος του προβλήματος και στέκουν μάλιστα σαν αγκάθι στις σχέσεις μεταξύ των δύο κοινοτήτων; Η επανένωση του τόπου και η ειρηνική συνύπαρξη ελληνοκυπρίων και τουρκοκυπρίων σε μια κοινή πατρίδα δεν περνά μέσα από τη συνεννόηση (πάνω σε πολιτικό επίπεδο); Οι κοινωνικές σχέσεις (μεταξύ ελληνοκυπρίων και τουρκοκυπρίων) δε παίζουν θετικό ρόλο προς αύτη την κατεύθυνση;
iii. Επιτέλους τι είναι αυτό το “πραγματικά αριστερό” που έχει κατά νουν ο όψιμος “αριστερός” αρθρογράφος της “Άποψης” Ξενής, ότι πρέπει να κάνουμε; Να πάρουμε τα όπλα και να ρίξουμε τον προαιώνιο εχθρό στη θάλασσα ή να διακόψουμε τις συνομιλίες (μέχρι να συμμορφωθεί η Τουρκία, ας πούμε με τις αποφάσεις του ΟΗΕ – δηλ. στον αιώνα τον άπαντα), πετώντας που και που και μερικά αντιιμπεριαλιστικά συνθήματα!]

"...Αν, με βάση τον ορισμό της Αριστεράς, ως της δύναμης που μάχεται για δικαιοσύνη και για κατάργηση της εκμετάλλευσης και της αδικίας, θα έπρεπε να χαρακτηρίσουμε κάποιον ως αριστερό στην σύγχρονη κυπριακή πολιτική ιστορία, ο τίτλος αυτός δε θα δινόταν στο ΑΚΕΛ, αλλά στον Βάσο Λυσσαρίδη. Που ήταν παρών σε όλους τους μεγάλους αγώνες του κυπριακού λαού ενάντια στην αποικιοκρατία, ενάντια στο φασισμό, ενάντια στην κατοχή..."
[Η ΕΔΕΚ δεν ήταν παρούσα σύσσωμη, μόνο ο Αρχηγός;]

[Να παρατηρήσω εδώ ότι ο μεσσιανισμός και η θεοποίηση του ατόμου (του Αρχηγού – μίλησε κανείς για προσωπολατρία;) δεν αποτελεί χαρακτηριστικό της Αριστερής ιδεολογίας και τα φαινόμενα που παρατηρήθηκαν θεωρούνται ως παρεκκλίσεις – κι ας μην ψαρεύει σε θολά νερά ο κύριος Ξενής. Διερωτούμαι όμως, ο Λυσσαρίδης ότι ηρωικό κι ωραίο έκανε το ‘πραξε εντελώς μόνος του χωρίς να συμμετέχει σε κόμματα ή οργανώσεις. Τόση υποτίμηση προς τον κόσμο και τους πολίτες. Είναι κι αυτή η στάση και η νοοτροπία γνώρισμα της Αριστεράς, Ξενή;]

"... Αν βέβαια ως Αριστερά εννοούμε τον αδίστακτο σταλινισμό, όπως τον περιέγραψε και o Όργουελ στην «Φάρμα των Ζώων» και στο «1984», αν εννοούμε πρακτικές παρακολουθήσεων, εκφοβισμού κομμάτων, απειλών εναντίον ΜΜΕ και πολιτικών εκκαθαρίσεων (βλ. Δ. Χριστοδουλίδης και N. Κατσουρίδης), τότε μάλλον το ΑΚΕΛ δικαιούται επάξια τον τίτλο της «Αριστεράς». Της πιο «Αριστεράς» από όλους”" [
Στο τέλος αν δεν βάλουμε και σαν κερασάκι στην τούρτα και την ατάκα μας για το επάρατο σταλινισμό, το πόνημα μας δεν μπορεί να θεωρηθεί ολοκληρωμένα, αλλά ούτε κι εμείς να κοιμηθούμε ευτυχείς το βράδυ! Άραγε η ιστορία με την “περιρρέουσα” και οι χαρακτηρισμοί περί “Ναινέκηδων”, εν ήταν πρακτικές εκφοβισμού και σπίλωσης συνειδήσεων; Ή εν της παπαδκιάς τα ξύλα τζιαμέ;].

“Ξενήν γυρεύω”, (κατα το “άνθρωπον γυρεύω” του Διογένους) και μάλιστα επειγόντως, για να απαντήσει στα ερωτήματα μου και να μου λύσει τις απορίες μου!

* Για να είμαι δίκαιος οφείλω να πω ότι ο κος Ξενής έκανε την εμφάνιση του (κάποια στιγμή την περασμένη εβδομάδα) στο Blog των Απο(κατα)στατών της Δημοκρατίας με το ακόλουθο μήνυμα:

Ο/Η ΞΕΝΗΣ ΞΕΝΟΦΩΝΤΟΣ είπε...
Επειδή έγινε αναφορά στο όνομά μου και σε άρθρο μου, διευκρινίζω ότι υπάρχουν 2 με το όνομα Ξενής Ξενοφώντος που αρθρογραφούν.
Ο δικηγόρος Ξενής Ξενοφώντος και ο διευθυντής της Εργατικής Φωνής Ξενής Ξενοφώντος. Είμαι ο πρώτος.
Η ειρωνεία είναι δε, ότι όταν ήμουν εγγεγραμμένος σε συντεχνία κάποτε, ήμουν στην ΠΕΟ. Προέρχομαι (ιστορικά) από το χώρο της Αριστεράς, αλλά δεν με εξέφρασε ποτέ το ΑΚΕΛ, ακριβώς γιατί ούτε αριστερό κόμμα είναι, ούτε αγωνιστικό. Αυτό πραγματεύομαι και στο συγκεκριμένο άρθρο μου στο οποίο έγινε αναφορά.
Δηλώνω δε φανατικός του christofias-watch.
Είναι μάλιστα τιμή μου να αναδημοσιευθεί σε κάποια στιγμή το άρθρο μου στην ιστοσελίδα.
4 Ιούνιος 2009 9:33 μμ”


Πεδίο δόξης λαμπρό ξανοίγεται μπροστά σου, κύριε Ξενή, για να τεκμηριώσεις τα όσα μας λαλείς (με τόσο πάθος και στρήναν)!

Anef_Oriwn
Κυριακή 7/6/2009



19 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

το ακελ εδωσε ταπιο πολλα θύμτα στους αγωνες του κυπριακου λαού το 1974 στο προδοτικό πραξικόπημα κ στην μετέπειτα εισβολή οι περισσότεροι που σκοτωθηκαν και αγνοουνται προέρχονται απο τις τάξεις του ΑΚΕΛ.
ΤΟ ΠΡΌΒΛΗΜΑ είναι να μην παρασυρόμαστε και κάτω απο εύηχα συνθήμτα κ προπομπούς για είσοδο στον συναιτεριμό για την ειρήνη να στέλλουμε χιίάδες εφέδρους 'ασκοπα σε ασκήσεις όπως αυτή που διεξέγεται τωρα η Δήμητρα γιατι ζημιώνει η εικονα κ οικονομία της κύπρου!ας γλυτώσουμε λεφτα για παραγωγικούς ειρηνικούς σκοπούς

Μιχάλης είπε...

Είναι γεγονός ότι κάποιοι προσπαθούν να ασκήσουν κριτική στο ΑΚΕΛ με δεξιά κριτήρια.
Δεν είναι η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος ασκεί κριτική του ίδιου ύφους.
Η κριτική είναι επιβεβλημένη και επιβαλλόμενη. Κανένας δεν είναι στο απυρόβλητο.
Ούτε το ΑΚΕΛ ούτε κανένας άλλος.
Π.χ. κριτική και μάλιστα έντονη μπορεί να ασκηθεί στο ΑΚΕΛ για την επιλογή του Τάσσου Παπαδόπουλου αλλά για την αδυναμία του να συγκρατήσει την άνοδο του εθνικισμού κατά την πενταετία του τέως προέδρου.

Όμως η όποια κριτική (προς οποιονδήποτε) πρέπει να βασίζεται σε πραγματικές συντεταγμένες και όχι ψεύτικες ή φτιαχτές.

Αλλά φαίνεται ότι κάποιοι αδυνατούν να κάνουν κάτι τέτοιο, είτε λόγο έλλειψης ιστορικής γνώσης, είτε ηθελημένα.
Και το κυριότερο λάθος τους είναι ότι ο κ. Ξενής και ο οποιοσδήποτε Ξενής πέφτουν θύματα παραπληροφόρησης και αναπαραγάγουν αυτή την παραπληροφόρηση, όπως π.χ. η σύνδεση του γλυκού καρυδάκι με τα πραξικόπημα…

Aslan είπε...

Φιλε ανευ

Αν κατω απο τον τιτλο "ποσο αριστερο ειναι το ακελ" ηταν τα πρωτα σχολια σου θα μιλουσαμε για ενα συγχρονο εως και εξυγχρονιστικο αρθρο που θα αποτελουσε απαρχη για συζητησεις. Αλλα το να ασχολεισε με τα πιθηκοειδη του Νοικωλακοιου δικο (επιτηδες με ι αφου ο νοικωλακοις και η συνοπαρτζια του το θελουν ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟ ΤΟΥΣ) ειναι χασιμο χρονου. Ουτως η αλλος το ΔΙΚΟ επαττησε μαζι με το ΑΙΒΡΟΚΩ και τους λοιπους απορριπτικους. Να δεις που σε κανενα μηνα εν να ριψουν και την ιστοσελιδα

Κυριάκος είπε...

Το ΑΚΕΛ αν και το μακροβιώτερο κόμμα στη Κύπρο ήταν απών από όλους τους αγώνες του κυπριακού λαού.

Μήπως μπορείτε κοκκινόπαιδα να εξηγήσετε πως "δραπέτευσε" ο Εζεκίας από το νοσοκομείο όταν τον συνέλαβαν οι Άγγλοι;

Αν δεν μπορείτε να απαντήσετε στο πιο πάνω εξηγήστε μας πως και γιατί ο Εζεκίας βρέθηκε ξαφνικά στο Λονδίνο την τότε εποχή!

Από την εξουσιολατρεία και την καρεκλοκενταυρεία που σας διακατέχει, το δήθεν αριστερό ΑΚΕΛ ήταν συγκυβέρνηση σε όλεες τις κυβερνήσεις πλην του Κληρίδη. Έχει διαβρωθεί σε τόσο βαθμό η δημόσια υπηρεσία από παιδιά που "αγωνίζονται για να εξαλειφθούν οι κοινωνικές ανισότητες", που προεκλογικά εκδόθηκαν ΑΡΚΕΤΑ εκλογικά βιβλιάρια ΠΑΡΑΝΟΜΑ.

Ψάξτε λίγο τους εκλογικούς καταλόγους στην επαρχία της Αγίας Νάπας, της Λακατάμιας, της Γεροσκήπου και της Ευρύχου.

Μιχάλης είπε...

@ Κυριάκος

Θα είχες την καλοσύνη να μας πεις εσύ πως έγινε η απόδραση (εγώ τη βάζω χωρίς εισαγωγικά) του Παπαϊωάννου;

Είμαι σίγουρος ότι θα το αποφύγεις.
Αν δεν το αποφύγεις θα αναγκαστείς να γράψεις τα γνωστά παραμυθάκια που λένε από τότε μέχρι σήμερα.

Μόνο που εγώ έχω τα στοιχεία για να σου αποδείξω ότι δεν είναι έτσι όπως το παρουσιάζεις το πράγμα.

Αν μπεις στον κόπο να απαντήσεις θα στείλω στον Ανευ ένα έγγραφο (για να το αναρτήσει) και τότε θα πέφτει σε σένα το βάρος να αποδείξεις αυτά που λες.

Ιδού η Ρόδος…

(Τα περί διάβρωσης της δημόσιας υπηρεσίας και τα υπόλοιπα, απλά τα εκλαμβάνω ως ανέκδοτα. Αν επιμένεις, δώσε στοιχεία που να πιστοποιούν τα όσα λες).

the Idiot Mouflon είπε...

Μια ζωή να κάμνετε σημαντικούς εκείνους που δεν είναι.

Πιο σημαντικό από τις αρλούμπες που γράφουν και μόνοι τους διαβάζουν είναι οι καθημερινές παρεμβάσεις του αντιομοσπονδιακού μετώπου (του οποίου οι συγκεκριμένοι είναι μόνο ένα μέρος) στο χώρο των άλλων ΜΜΕ, της παιδείας, ακόμη και στην κουλτούρα του τόπου.

Εκεί πότε θα τους αντιμετωπίσετε με αντίθετη δράση αντι με την αιώνια αντίδραση;

Πιο σημαντική -και πετυχημένη δυστυχώς -αντίσταση στην πορεία λύσης άσκησαν οι τάχατες πιο μετριοπαθείς ηγεσίες ΔΗΚΟ και ΕΔΕΚ που οι άνωθεν Αντι-Χριστόφιες προσπαθούν να υποσκελίσουν ... απλά για να γίνουν Χαλίφηδες στη θέση του Χαλίφη. Αυτές δλδ. που διέσωσε το ίδιο το ΑΚΕΛ.

Μακάρι να γίνρι ενιαίο κώμα "κέντρου" με το τΑΣΣΟΥΙ πρόεδρο, έχω εμπιστοσύνη στην ανικανότητα του.

the Idiot Mouflon είπε...

Εκεί πότε θα τους αντιμετωπίσετε με αντίθετη δράση αντι με την αιώνια αντίδραση;*

* ή και αδράνεια

Anef_Oriwn είπε...

Shερετώ Σας!

**********
Θα ήθελα (ως ο Blogοδεσπότης) να σχολιάσω μερικά απ’ όσα έχουν ειπωθεί εδώ (στη συζήτηση), ξεκινώντας από τα πιο αρνητικά, όπως αυτά που λεει ο Ανώνυμος Κυριάκος:

1. Κατ’ αρχάς να πω ότι στόχος του άρθρου δεν ήταν να βκάλει το ΑΚΕΛ κούππαν άπαννη για τυχόν δικές του ευθύνες και λάθη, όλ’ αυτά τα χρόνια ύπαρξης και δράσης του, αλλά ν’ απαντήσει σε διαστρεβλώσεις και παραποιήσεις ιστορικών γεγονότων (κάτι που γίνεται συστηματικά εδώ και χρόνια) και να προσπαθήσει να ανασκευάσει κάποια πράγματα (στο μέτρο του δυνατού και των γνώσεων μας). Κι ο σχολιογράφος Κυριάκος (υποδειγματικός μαθητής του κυρ Ξενοφώντα) ακολουθεί αυτή ακριβώς την τακτική της παραποίησης και της διαστρέβλωσης – μέσα από γενικεύσεις κι αφορισμούς, χωρίς να παρουσιάζει στοιχεία (γι’ αυτά που λέει και υποστηρίζει, όπως ας πούμεν, για την απόδραση του Παπαϊωάννου ή για την διάβρωση της Δημόσιας Υπηρεσίας – όντως ανέκδοτο είν’ αυτό). Παρεμπιπτόντως από πότε η Αγία Νάπα, η Λακατάμια, η Γεροσκήπου και η Ευρύχου, έγιναν επαρχίες;

2. Για το ζήτημα της απόδρασης του Παπαϊωάννου πολύ σύντομα να αναφέρω ότι ο Παπαϊωάννου κατόρθωσε να δραπετεύσει (από το Γενικό Νοσοκομείο Λευκωσίας όπου νοσηλευόταν) με την βοήθεια του παράνομου μηχανισμού του ΑΚΕΛ τον Απρίλη του 1956. Για ένα χρόνο ήταν καταζητούμενος όμως Απρίλη του 1957 και αφού οι Βρετανοί αναγκάστηκαν να άρουν τα διατάγματα προσωποκράτησης τόσο για στελέχη της Αριστεράς όσο και για στελέχη της Δεξιάς, ο Παπαϊωάννου έφυγε για το Λονδίνο για λόγους υγείας. Όμως με τη λογική τη δικιά σου, Κυριάκε, θα διερωτηθώ κι εγώ πως μπορούσε ο Γρίβας, ένας άνθρωπος των εγγλέζων (με τους οποίους συνεργάστηκε αρμονικότατα κι άψογα κατα τα Δεκεμβριανά στην Αθηνά το 1944 και μετά κατα τον Εμφύλιο Πόλεμο) να στραφεί εναντίον τους και να τους πολεμήσει ή ακόμα πως γίνεται οι ίδιοι οι εγγλέζοι να μην ήξεραν τις κινήσεις του ...

3. Μιχάλη ευπρόσδεκτα τα όποια στοιχεία έχεις την καλή διάθεση να μου αποστείλεις ...

Anef_Oriwn
Σάββατο 13/6/2009 – 7:46 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Mouflonε Idiotε,

Μπορείς να έχεις και δίκιο σ’ αυτό που υποβάλλεις - ότι δίνουμε πέραν του δέοντος σημασία σε τύπους που δεν το αξίζουν (λες χαρακτηριστικά “Μια ζωή να κάμνετε σημαντικούς εκείνους που δεν είναι…”), όμως πιστεύεις ότι είναι πιο σωστό να τους αγνοούμε τελείως; Δεν νομίζεις ότι είναι καλύτερα να νοιώθουν την ανάσα μας στο σβέρκο τους;
Προσωπικά πιστεύω ότι αυτοί οι τύποι (όπως ο Ξενής τον οποίο τίμησα με κοτζάμ post, αλλά και διάφοροι άλλοι τακτικοί και μη αρθρογράφοι της “Σημερινής” και του “Φιλελευθέρου” – της εθνοπατριωτικής κάστας) συνιστούν την ομάδα των θεωρητικών και ιδεολογικών καθοδηγητών του «αντιομοσπονδιακού μετώπου» (όπως σωστά το αποκαλείς) που σκοπό έχει την ιδεολογική τεκμηρίωση των απορριπτικών θέσεων τους και την ιδεολογική θωράκιση των οπαδών τους.
Η προπαγάνδα τους (όσο αρλουμποειδής κι αν είναι) στοχεύει πρώτα και κύρια το ΑΚΕΛ (τους υπέρμαχους της κοινής πατρίδας ελληνοκυπρίων και τουρκοκύπριων) ... Προσπαθούν να μηδενίσουν την πρόσφορα του στους αγώνες του κυπριακού λαού (δες τι λαλεί ο Κυριάκος πιο πάνω) ή αποκαλούν το Κόμμα (πότε άμεσα και πότε έμμεσα) προδοτικό – μόνιμη επωδός κάποιων ότι οι ηγεσία τους ΑΚΕΛ την εποχή του αγώνα της ΕΟΚΑ, όπως ας πούμε οι Παπαιωάννου, Ζιαρτίδης, Μιχαηλίδης, Φάντης ήταν πράκτορες της Intelligence Service ... Εσύ θα άφηνες (παρά την έντονη κριτική σου στάση απέναντι στο ΑΚΕΛ) κάτι τέτοιο ασχολίαστο, όταν αποτελεί καταφανή διαστρέβλωση της Ιστορίας;
[Τελευταία έχουν παραλάβει και περιποιούνται αναλόγως και στελέχη του “Συναγερμού”, όπως οι Κληρίδης, Αναστασιάδης, Πουργουρίδης, Στυλιανίδης – δεν τους χωνεύουν γιατί (όπως λενε) έχουν “προδώσει” την εθνική παράταξη και την ελληνική κοινότητα ...]
Πάντως δική μου άποψη είναι ότι τέτοιες τοποθετήσεις (όταν μάλιστα δημοσιεύονται σε καθόλου περιθωριακά έντυπα) δεν πρέπει να μένουν αναπάντητες ... Κάποιες μάλιστα (απόψεις αλλά και νοοτροπίες και συμπεριφορές) έχουν καταστεί και κυρίαρχες στην κυπριακή κοινωνία και εκπέμπουν μίσος και έχθρα ... Έχουμε καταντήσει, όσοι είναι πιο εχθρικοί ή έστω επιφυλακτικοί προς τους τουρκοκύπριους ή όσοι να τσιριλλούν σαν κύμβαλα αλλάζοντα να θεωρούνται και πιο αγωνιστές!!! (Δες την ιστορία με την εγκύκλιο της ΠΟΕΔ για τις επισκέψεις τουρκοκύπριων δασκάλων και μαθητών στα Δημοτικά – καθαρά φασιστικορατσιστική συμπεριφορά).

Όπως λαλεί και ο Μιχάλης πιο πάνω “… Η κριτική είναι επιβεβλημένη και επιβαλλόμενη. Κανένας δεν είναι στο απυρόβλητο. Ούτε το ΑΚΕΛ ούτε κανένας άλλος…” - Όμως στις διαστρεβλώσεις πρέπει να απαντούμε (έστω κι αν μας πάρουν για ΑΚΕΛικούς – αφαιρούμαι όπλα από το ιδεολογικό οπλοστάσιο των αντι-ομοσπονδιακών και απορριπτικών).
Για το ζήτημα των δράσεων, αντιδράσεων και αδρανειών θα προσπαθήσω να τα πούμε κάποια άλλη φορά πιο ενδελεχώς. Πάντως είμαι της άποψης ότι η Αριστερά πρέπει να περάσει από την αμυντική στάση (απλώς να απαντά στις επιθέσεις) σε επιθετική (να οργάνωση κινητοποιήσεις και πιο πολλές εκδηλώσεις) ...

**********
Aslanε,
Στόχος και σκοπός της ανάρτησης (όπως έχω ξαναπεί) ήταν να ανασκευάσει χοντροκομμένες διαστρεβλώσεις όχι μόνο της ιστορίας του ΑΚΕΛ αλλά γενικότερα της ιστορίας αυτού του τόπου ... Τούτο όμως δεν νομίζω να αποτελεί εμπόδιο να μπούμε και σε συζήτηση για το πως αντιλαμβάνεσαι εσύ τον εκσυγχρονισμό ενός κόμματος όπως το ΑΚΕΛ, αλλά αυτό τι σχέση έχει με το μηδενιστικό και ισοπεδωτικό κείμενο του κου Ξενοφώντα; Φυσικά το άρθρο του δεν είχε σαν στόχο να κάνει συγκεκριμένες εξ αριστερών εισηγήσεις για βελτίωση των πολιτικών του ΑΚΕΛ, αλλά (όπως είπα και πιο πάνω) να μηδενίσει την πρόσφορα του και να το ρίξει από τα μάτια (και τις από τις συνειδήσεις) των κυπρίων ...

Anef_Oriwn
Σάββατο 13/6/2009 – 10:02 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Επίσης θα ήθελα να παραθέσω και κάτι που αλίευσα από το blog των Απο(κατα)στατών της Δημοκρατίας, όπως το λέει σε σχόλιο του (εκεί) ο φίλος Arkoudas: “… παρ'όλο που δεν θα ασχοληθώ ξανά με αυτό το μπλογκ, εγώ και χιλιάδες άλλοι θα πολεμούμε τις αηδίες σας όσο ζούμε.”

Και δεν είναι καθόλου παράξενο που ακόμα κανείς (απορριπτικός) δεν εμφανίστηκε εδώ για να κάνει ουσιαστική συζήτηση και να αμφισβητήσει κάποια από τα λεγόμενα μου ... Τολμούν;

Anef_Oriwn
Σάββατο 13/6/2009 – 10:13 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Τέλος θα ήθελα να πω και δυο λόγια για τα όσα λεει ο πρώτος (Ανώνυμος) σχολιογραφος σχετικά με τις ασκήσεις της Εθνικής Φρουράς και τους εφέδρους - αν και εκτός θέματος post το ζήτημα που θέτει. Όμως επειδή έγινε αναφορά και στο προηγούμενο post (δεν ξέρω αν ήταν από τον ίδιο), είπα να το αγγίξω λίγο ...

Δεν θα μπω στη διαδικασία να συζητήσω την αναγκαιότητα (ή την αχρηστία ) των ασκήσεων που (αναγκαστικά) υποβάλλονται οι έφεδροι (νομίζω αυτό το Σαββατοκύριακο έχει μια τέτοια;) ή ποιοι επωφελούνται (οικονομικά) απ’ αυτές τις ασκήσεις (παρεμπιπτόντως σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες μου τις ημέρες των ασκήσεων αυξάνεται και η κίνηση και κατ’ επέκταση και ο τζίρος στα καμπαρέ), αλλά θα ασχοληθώ με μια άλλη διάσταση που έχει σχέση με τους αυτοεργαζόμενους και τις οικονομικές επιπτώσεις σ’ αυτούς από την κλίση είτε των ίδιων είτε υπαλληλιών/εργοδοτουμένων τους στο στράτευμα για υπηρεσία κι άσκηση ...
Ποτέ δεν κατάλαβα γιατί το απολεσθέν μεροκάματο ενός Υπάλληλου (ότι δουλειά κι αν κάνει αυτός) που έχει καλεστεί για υπηρεσία στην Εθνική Φρουρά (για μια ή περισσότερες μέρες), πρέπει να αναπληρωθεί από τον Εργοδότη του... Τι είδους προσφορά είναι αυτή προς την πατρίδα ή μήπως οι εργοδότες είναι πιο πατριώτες από τους εργοδοτούμενους τους; Ένας αυτοτελώς εργαζόμενος που έχει και 2-3 υπάλληλους (και χρειάζεται να λείψει για 2-3 μέρες σε άσκηση) ποιος θα του καλύψει τα μεροκάματα του ή τα μεροκάματα των υπάλληλων του (αν λείψουν κι αυτοί). Διερωτούμαι αφού τελικά τα μεροκάματα πρέπει να καλύπτονται, γιατί να μην γίνεται για όλους κι από τις Κοινωνικές Ασφαλίσεις, λόγου χάριν;

Anef_Oriwn
Σάββατο 13/6/2009 – 11:02 μ.μ.

Aslan είπε...

Ανευ χαιρομαι που βλεπω οτι το ΑΚΕΛ αλλα και το ΔΗΣΥ προσπαθουν να απαγκιστρωθουν απο τις "ιδεολογιες" που τα κρατουσαν τοσα χρονια δεσμια του ΔΗΚΟ και της ΕΔΕΚ. Βεβαια δεν περιμενω ποτε οτι θα εχουν κοινους στοχους διοτι υπαρχουν ουσιωδης διαφορες μεταξυ τους. (η καραμελλα ΔΗΣΑΚΕΛ ειναι ηλιθια και προηλθε εξ ελλαδος οπου επειχηρειτε ισωπεδωση μεταξυ ΠΑΣΟΚ και ΝΔ).

Ελπιζω στο μελλον να γινει (τουλαχιστον απο το ΑΚΕΛ) κανενα συνεδριο ιδεολογικου προσανατολισμου και να ξεφυγουν απο τη σταλινολογια. Διοτι υπαρχει και ο τριτος δρομος προς τον Σοσιαλισμο!!

Ανώνυμος είπε...

@Ανεφ

εχω την εντύπωση οτι κυρίως εδώ στο ουσιαστικό θέμα της αναγκαιότητας η μη των ασκήσεων των εφέδρων θα πρέπει να τοποθετηθείς φίλε μου αν θέλεις, οπως σωστα τοποθετησείσαι επι σωρείαν θεμάτων ασχέτως αν συμφωνά κανείς μαζί σου η όχι.Συμφωνάς οτι είναι αναγκαίο να ξοδεύονται εκατομμύρια λίρες σε ασκήσεις εφέδρων γιατί πρέπει να πλουτίσουν κάποιοι η να διατεθούν τα χρήματα αυτα στις φτωχές τάξεις, σε αναπτυξιακά έργα κτίσιμο πχ νοσοκομείων, συγκοινωνιών(τράμς, λεωφορεία) γηροκομεία, σχέδιο υγείας,ας μη ξεχνάμε οτι διανύουμε περίοδο παγκόσμιας οικονομικής ύφεσης, και στο κάτω κάτω διεξάγουμε αυτή τη στιγμή συνομιλίες για λύση και το μόνο που καταφέρνουμε με αυτα είναι να βάζουμε νερό στόν μύλο των εθνικιστικών και σωβινιστικών κύκλων

Ανώνυμος είπε...

εν εντυπωσιακο το ινταλως αναπαραγουνται τουτες οι πελλαρες χωρις αισθημα αντροπης ειτε που τζηνον που γραφει, ειτε που τους εκδοτες..να του πουν τελος παντων
"καλα ρε κουμπαρε εν να πεις παλε το φκιολι του λυσσαριδη οτι μονο τζηνος εν αριστερος τζαι εν τον εκαταλαβαμεν εμεις οι υπολοιποι [!!]..αλλα εν τζαι ειμαστεν στην εποχη του πολυπιφ..εν γνωστον πκιον οτι η αριστερα εισειν αντιαποικιακο κινημα που το 45, οτι η εοκα εφκαλε τζαι φυλλαδιο οτι εν εθελεν αριστερους...τζαι οτι μερος της εοκα [οι μασκοφοροι του γριβα] εξαπελυσαν ενα πογκρομ σε βαρος των ακτιβιστων της αριστερας/ συντεχνιων σε τοπικο επιπεδο...τζαι εν κουφον να καμωνεσαι οτι αρεσκει σου η ευρωπη τζαι να μεν καταλαβαβεις οτι μερος της θεσης της ευρωπαικης αριστερας εν τζαι ο αντι-εθνικσιμος"...

αλλα ατε..

τωρα για τον λυσσαριδη..εναν κομματι μου εξακολουθει να τον λυπαται..αλλα ενα αλλο λαλει μου οτι οτι εζησαμεν που το 92/93 τζαι δα, εν ισως αποκαλυπτικο της σχεσης του γιατρου με την πραγματικοτητα του ακροατηριου του..υποθετει ενα υφος ελιτ που νομιζει οτι του επιτρεπει να το παιζει αγνος προφητης..

τζαι αδε μου θρασος..ο αναπαραγωγεας αναφερεται στο μεταπραξικοπημα..μιλωντας εκ μερους της λυσσαριδειας ρητορικης..του λυσσαριδη που εφκαλεν τζηνον που εκατηγοραν για μεταπραξηκοπηματια, τον κ. γλαυκο, 2 φορες προεδρο [το 93 τζαι το 98]..τζαι το 98 με την ατακα "δεν μπορειτε να διωξετε παρανομους μεταναστες" ..τζαι εμιλαν που τοτε για εποικους..

να θεσουμε λοιπον τζαι εναν ουσιωδες ερωτημα..
γιατι εφυεν/εθκιωξαν τον κ. βασο που το ακελ;..ο κ. λυσσαριδης ηταν νεος ηγετης/διανουμενος του ακελ στα τελη της δεκαετιας του 40..της δευτερης σιερας προβολης..υστερα που την αλλαγη της ηγεσιας εβρεθηκε το 52 εκτος κομματος με διαφορα αλλα στελεχη τα οποια ομως ηταν ταυτισμενα με την αυτοκυβενρηση [σερβας, αδαμαντος]..
ο λυσσαριδης ομως σε 2-3 χρονια εβρεθηκεν μεσα στα ρασα του μακαριου..
η φημη για την κριση εικονας του λυσσαριδη στο κομμα εσιει να καμει με το οτι εν επηεν σαν γιατρος να συμπαρασταθει στον ελληνικο δημοκρατικο στρατο στα βουνα της βοριεας ελλαδας το 48-49...
ξερει κανενας ιντα που λαλει ο ιδιος;

ο μιχαλης που φαινεται οτι εσιει αρχειον..
μιχαλη μηπως εσιεις αντιγραφο της αποφασης αποβολης του 52;..εν τζαι το ονομα του λυσσαριδη μεσα;..τζαι ιντα που ηταν η κατηγορια;

περαστικος

Ανώνυμος είπε...

Πρώτα απ΄ολα ο χαρακτηρισμός "αριστερα" είναι πολύ γενικός.Δηλαδή με την χρήση αυτής της ορολογίας πρέπει αναγγαστικά να συγκρίνεις 2 ή περισσότερες ιδεολογίες,κόμματα,ομάδες κλπ και να τοποθετήσεις σε μια ευθεία για να το απεικονήσεις. Αυτή η σύγκριση φυσικά πρέπει να γίνεται με τις δύο εκ διαμέτρου αντίθετες ιδεώλογιές στα άκρα της ευθείας(κομμουνισμός-φιλελευθερισμός).Με αυτό το σκεπτικό μπορεί να πει κάποιος ότι και οι δημοκράτες στην αμερική είναι αριστεροί ή οτι ο Μπράουν σε σχέση με τον Σαρκοζί και την Μέρκελ είναι αριστερος.Επομένως με το ίδιο σκεπτικό και πέραν πάσης αμφιβολίας το Ακελ είναι το πλέον αριστερό κόμμα στη Κύπρο.Αλλά αν αυτός είναι ο σκοπός του Ακελ,απλά να βρίσκεται λίγο πιο αριστερά από ολους τους άλλους, θα ήταν πιο έντιμο να αποκυρήξει και επησιμος τον σοσιαλισμό ή έστω να αυτοχαρακτιρίζεται σοσιαλδημοκρατικό κόμμα.

Ε.Χ

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητέ Περαστικέ,

Οι πελλάρες που γράφονται, αναπαράγονται και ανακυκλώνονται από διάφορους γραφείς, αντιγράφεις και εκδότες (ο “εκδότης” δεν ει ναι από το “εκδίδω” που βγαίνει; - τυχόν άλλοι συνειρμοί είναι τελείως τυχαίοι) είναι και εξωφρενικές, αλλά παράλληλα όζουν και συντηρητισμό, εμπάθεια και ελιτισμό/ρατσισμό (ανεξάρτητα αν καταβάλλεται προσπάθεια τα κείμενα αυτά να παρουσιάζονται μ’ ένα διανοουμενίστικο ύφος και με έντονα αντιδιαλεκτικό τρόπο). Τούτο έκδηλα παρατηρείται όταν γίνεται προσπάθεια να εξιδανικευτεί ο ρόλος κάποιων προσωπικοτήτων της κυπριακής ιστορίας (όπως οι Λυσσαρίδης, Παπαδόπουλος, Γρίβας) ή/και να μηδενιστεί ο ρόλος άλλων (ΑΚΕΛ, Χριστόφιας, Μακάριος).
Πέραν τούτης της διαπίστωσης όμως εμένα με προβληματίζει και με ανησυχεί η αδράνεια ή αν θέλεις η περιορισμένη αντίδραση και δράση (σε τέτοια φαινόμενα) των πνευματικών ανθρώπων τόσο της ευρύτερης Αριστεράς όσο και της φιλελεύθερης Δεξιάς.
Λείπουν από τον τόπο μας έντυπα (περιοδικά ας πούμεν) που να εκφράζουν και να μεταφέρουν φιλελεύθερες κι αριστερές σκέψεις και προοδευτικούς προβληματισμούς και στοχασμούς για σύγχρονα προβλήματα (τοπικά και παγκόσμια). Και δεν μου φαίνεται ότι αυτό το κενό θα μπορέσει αν το καλύψει το τριμηνιαίο περιοδικό “Ρεύμα” (καλό είναι αλλά πολύ αραιά βγαίνει), ενώ το αξιόλογο μηνιαίο ένθετο “Περιπέτειες Ιδεών” (στον “Πολίτη”) που επιμελείτο ο Νίκος Τριμικλινιώτης φαίνεται ότι κατέβασε ρολά (μάλλον λόγω οικονομικής κρίσης).

**********
Για την αποβολή/διαγραφή ή την αποχώρηση/αποστασιοποίηση Λυσσαρίδη από το ΑΚΕΛ το 1952, νομίζω ότι κάτι αναφέρει ο Κώστας Σοφοκλέους στο δεύτερο τόμο του βιβλίου του “Πεθαίνοντας για την ελευθερία” ... Ο Σοφοκλέους αφήνει να νοηθεί ότι στην όλη ιστορία δεν δόθηκε και τόση σημασία και προβολή – μάλλον η αποβολή έγινε σιωπηλά (ο Λυσσαρίδης ήταν τότε Γενικός Γραμματέας του ΕΑΣ)...

Anef_Oriwn
Τρίτη 16/6/2009 – 745 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Aslanε,

Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου ότι “… υπαρχουν ουσιωδης διαφορες μεταξυ [ΑΚΕΛ και ΔΗΣΥ]...” και ότι “… η καραμελλα ΔΗΣΑΚΕΛ ειναι ηλιθια …”!
Μπορείς όμως να γίνεις πιο συγκεκριμένος για τι το τι εννοείς με τη σταλινολογία (από την οποία πρέπει αν ξεφύγει το ΑΚΕΛ);

**********
Ανώνυμε (14 Ιουνίου 2009, 8:39 μ.μ.),

Αν και το θέμα των ασκήσεων των εφέδρων (όπως είπα και σε προηγούμενες παρεμβάσεις μου) δεν αφορά τη θεματολογία της παρούσας ανάρτησης, να αναφέρω ότι ΔΕΝ δίστασα να τοποθετηθώ (ξεκάθαρα) επί του θέματος παλαιότερα (σε συζήτηση στο blog του Μιχάλη). Τάχτηκα υπέρ της μονομερούς αποστρατικοποίησης των ελευθέρων περιοχών, τόσο για οικονομικούς κι αναπτυξιακούς λόγους (όπως τους αναφέρεις πιο πάνω κι εσύ), όσο και για πολιτικούς – σε τέτοιο περίπτωση η παρουσία των τουρκικών κατοχικών στρατευμάτων στην Κύπρο καθίσταμαι anef_αντικειμένου ...

Anef_Oriwn
Τρίτη 16/6/2009 – 7:57 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Ανώνυμε Ε.Χ,
Shερετώ Σε!

Και θα συμφωνήσω μαζί σου ότι με βάση τα σημερινά δεδομένα ότι “… το Ακελ είναι το πλέον αριστερό κόμμα στη Κύπρο ...” [και υπογραμμίζω το “κόμμα”, γιατί υπάρχουν και κάποιες οργανώσεις που τοποθετούνται αριστερότερα].

Σκοπός της ανάρτησης (μου) πέραν από του να σχολιάσω και να κρίνω όλες εκείνες τις διαστρεβλώσεις, παραποιήσεις και παρασιωπήσεις που χαρακτηρίζουν του άρθρου του κου Ξενή Ξενοφώντος, ήταν να δείξω και πόσο οξύμωρο (και παράλληλα ηλίθιο και γελοίο) είναι να κρίνεται η “αριστερότητα” ενός (αυτοχαρακτηριζόμενου) αριστερού κόμματος από ένα δηλωμένο ή μη δεξιό.
Απ’ εκεί και πέρα, αυτά που λες για τα σοσιαλδημοκρατικά γνωρίσματα του ΑΚΕΛ (που ΔΕΝ διαφωνώ και τόσο μαζί σου – το έχω θίξει κι εγώ μέσα από τα γραφόμενα μου και σ΄ αυτό το post) αποτελούν ξεχωριστό και τεράστιο κεφάλαιο!

Υ.Γ.: Είναι εύκολο (αν θες κι εσύ φυσικά) να μου στείλεις ένα email γιατί θέλω κάτι να σε ρωτήσω; (Το email address μου υπάρχει στο profile μου) ...

Anef_Oriwn
Τρίτη 16/6/2009 – 8:11 μ.μ.

ΛΕΝΙΝ είπε...

@anef
Συγχαρητήρια για τις θέσεις σου για την αποστρατικοποίηση και την μονομερή μάλιστα, εύχομαι να το εμπεδώσουν και οι ξεροκέφαλοι που μας οδήγησαν στα μέγιστα δεινα στην καταστροφή της Κύπρου!