Παρασκευή 1 Μαΐου 2009

Ανάρτηση 18/2009 (πρωτομαγιάτικη, εργατική και τραγουδιστική) – “Η 1η του Μάη ΔΕΝ είν’ αργία, είν’ απεργία! (Λίγα λόγια για την Πρωτομαγιά).

[Αν και αρκετά έχουν ήδη γραφτεί και ειπωθεί για την Πρωτομαγιά θα προχωρήσω να αναρτήσω κι ΕΓΩ τις σκέψεις μου για τη σημερινή μέρα].

Κατ’ αρχάς αφιερωμένο εξαιρετικά σ’ όλους (και ειδικά στους ερωτευμένους νέους εργαζόμενους) το ωραιότατο τραγούδι του Βασίλη Παπακωνσταντίνου “1η Μαίου”. [Θα το βρείτε σ’ αυτό το link:
http://www.youtube.com/watch?v=cFzG5DgCmRk]:

“Πρώτη Μαΐου κι απ' τη Βαστίλη
ξεκινάνε οι καρδιές των φοιτητών
χίλιες σημαίες κόκκινες μαύρες
Ο Φρεδερίκο η Κατρίν και η Σιμόν

Μέσα στους δρόμους.... μέσα στο πλήθος.....
τρέχω στους δρόμους.... ψάχνω στο πλήθος.....
πού είν’ το κορίτσι.... το κορίτσι που αγαπώ

Πες μου Μαρία, μήπως θυμάσαι
κείνο το βράδυ που σε πήρα αγκαλιά
Πρώτη Μαΐου, όπως και τώρα
κι εγώ φιλούσα τα μακριά σου τα μαλλιά

Μέσα στους δρόμους.... μέσα στο πλήθος.....
τρέχω στους δρόμους.... ψάχνω στο πλήθος....
πού είν’ το κορίτσι, το κορίτσι που αγαπώ

Πρώτη Μαΐου μαύρα τα ξένα
κλείσε το τζάμι μην κρυώσει το παιδί....”


Ακολούθως μπορείτε να διαλογιστείτε ταξικά και διαλεκτικά με το ωδικό άκουσμα των στίχων του τραγουδιού “Τρίτος Παγκόσμιος”, τραγουδημένοι κι αυτοί από τον Παπακωνσταντίνου. [Link:
http://www.youtube.com/watch?v=CiexUTODoLY&NR=1].

**********
Πρωτομαγιά!!!
Μπορεί να την λέμε και Γιορτή των Λουλουδιών αλλά για ΜΑΣ είναι η Μέρα Γιορτής και Μνήμης για τους Εργαζόμενους!



[Πολλοί την Πρωτομαγιά – κυρίως στα χωριά - τηρώντας ένα παλιό έθιμο κρεμάνε και στεφάνια από λουλούδια (της εποχής) στες πόρτες στις εισόδους των σπιτιών τους, κάποιοι παμε εκδρομές ή εξορμούμε στην Φύση, ενώ διοργανώνονται και διάφορες ψυχαγωγικές εκδηλώσεις όπως αγώνες ποδοσφαίρου και διάφορα παραδοσιακά παιχνίδια – κάποτε ο Λέλλος όντας Δήμαρχος της Λευκωσίας έκανε και γαϊδουροδρομίες τέτοια μέρα, ίσως προς ενθύμηση των γαϊδουρινών συνθηκών εργασίας στα πιο παλιά χρόνια.
Η 1η του Μάη όμως γιορτάζεται ακόμα και σήμερα με κάθε λαμπρότητα ως η Μέρα των Εργαζόμενων και καμιά σχέση ΔΕΝ μπορεί να έχει με τέτοιου είδους γλυκανάλατες εκδηλώσεις, οι οποίες πιο πολύ αποπροσανατολίζουν από το πραγματικό (αγωνιστικό) νόημα της Ημέρας. Προσωπικά όμως δεν αποκλείω και το συνδυασμό της ηθικής υποχρέωσης να τιμήσουμε την Ημέρα της Εργατικής Πρωτομαγιάς (καθώς ΟΛΑ τα σημερινά κεκτημένα εργατικά μας δικαιώματα έχουν κερδιθεί μέσα από πολύχρονους, σκληρούς και συχνά αιματηρούς εργατικούς αγώνες) με την αξιοποίηση κατά τη διάρκεια της ημέρας της δυνατότητας για μια έξοδο στη Φύση].

Η 1η του Μάη καθιερώθηκε ως Γιορτή των απανταχού Εργαζόμενων (το 1889) σε ενθύμηση των μεγάλων κινητοποιήσεων και αιματοβαμμένων απεργιών των εργατών στο Σικάγο (κι αλλού στην Αμερική) στις αρχές του Μάη του 1886 και των νεκρών εργατών από τις επιθέσεις της Αστυνομίας εναντίον των απεργών.
Εκείνη τη μέρα, 1η Μαΐου του 1886, 400.000 άνθρωποι συμμετείχαν στις απεργίες που γίνονταν σε όλη την χώρα, και πάνω από 80.000 στο Σικάγο. Αυτό το Σάββατο του 1886, μια εργάσιμη μέρα, οι εργάτες, ξεκίνησαν με τις γυναίκες και τα παιδιά τους για να διαδηλώσουν ειρηνικά στο χώρο της συγκέντρωσης στην πλατεία Haymarket.
Στη γύρω περιοχή, είχαν παραταχθεί αστυνομικές δυνάμεις αποτελούμενες από 1350 άτομα, οπλισμένα με οπλοπολυβόλα οι οποίοι περίμεναν το σύνθημα για να δράσουν.
Κι ενώ το πλήθος παρακολουθούσε τις ομιλίες, ο επικεφαλής της αστυνομικής δύναμης, διατάσσει να διαλυθεί η συγκέντρωση. Μια βόμβα έσκασε μέσα στο πλήθος, και αστυνομικοί μαζί με μπράβους αρχίζουν να χτυπούν τους συγκεντρωμένους χωρίς καμιά διάκριση.

Σήμερα την Πρωτομαγιά στην Κύπρο διοργανώνονται από τις εργατικές οργανώσεις, συγκεντρώσεις, πορείες και παρελάσεις όπως φυσικά και σ’ όλες τις χώρες του κόσμου. (Σε ΜΑΣ στο χωριό έγιναν ψες τέτοιες εκδηλώσεις και κοκκίνισε και η πλατειά του χωριού).
Κάπου σε κάποιους τόπους όπου οι (πολιτικές) συνθήκες είναι ανώμαλες κι ανελεύθερες και κυριαρχούν αντεργατικές καταστάσεις κι αυταρχικές συμπεριφορές ή υφίστανται οικονομικές κρίσεις έχουμε και διαδηλώσεις, ταραχές και επεισόδια συνήθως λόγω των κατασταλτικών πρακτικών και επιθετικών επεμβάσεων της Αστυνομίας – θα τα δούμε απόψε από τηλεοράσεως!
**********
Και μερικές πρωτομαγιάτικες (αγωνιστικές) ψηφίδες από την (πρόσφατη) ελληνική Ιστορία για να υπενθυμίζουμε (και να μαθαίνουμε) και κάποιες λιγότερο γνωστές πτυχές της.
Τα χαράματα της Πρωτομαγιάς του 1944 οι Γερμανοί κατακτητές (σε αντίποινα για την εξόντωση ενός Γερμανού στρατηγού και του επιτελείου του) εκτέλεσαν στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής) 200 κρατούμενους/φυλακισμένους αγωνιστές, κυρίως κομμουνιστές (που πήραν από το Στρατόπεδο του Χαϊδαρίου). Απ’ αυτούς, περίπου 170 ήταν πρώην κρατούμενοι στην Ακροναυπλία και οι υπόλοιποι πρώην εξόριστοι στην Ανάφη. Μεταξύ αυτών ήταν και ο κομμουνιστής Ναπολέων Σουκατζίδης, ο οποίος γνωρίζοντας γερμανικά έκανε και το μεταφραστή για τους συντρόφους του, που ήταν υποχρεωμένοι να έρθουν σε επαφή με τους Γερμανούς. Τόσο πολύ σπουδαίος ήταν ο Σουκατζίδης, που είχε υποχρεώσει ακόμη και τους Γερμανούς να τον σέβονται.
Ο ίδιος ο Σουκατζίδης διάβαζε τον κατάλογο με τα ονόματα των διακοσίων αγωνιστών που θα εκτελούσαν οι Γερμανοί και όταν ανέγνωσε και το δικό του όνομα ο (γερμανός) διοικητής του στρατοπέδου του είπε να μείνει πίσω, βάζοντας κάποιον άλλο στη θέση του για να παει για εκτέλεση.
Ο ΣΟΥΚΑΤΖΙΔΗΣ όμως ΔΕΝ ΔΕΚΤΗΚΕ ΚΑΙ ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΤΟΝ ΕΚΤΕΛΕΣΑΝ (μαζί με τους Συντρόφους του)!

Ελαφρύ να ‘ναι το χώμα που τους σκεπάζει!
Anef_Oriwn
Παρασκευή 1/5/2009 – 4:50 μ.μ.

37 σχόλια:

Aceras Anthropophorum είπε...

Δεν την έγραφε αυτή την ιστορία το βιβλίο της ιστορίας μου

Eva Neocleous είπε...

Anef_Oriwn,

Η Πρωτομαγιά δεν είν΄αργία.Κυρίως αυτό και στο αφιέρωμά σου τονίστηκε.
Είναι σημαντικό να καταγράφουμε στη συλλογική μνήμη τα παραδείγματα ηρωικής θυσίας, όπως αυτή του Σουκατζίδη, που αναφέρεις, και τόσων άλλων.

Και μια μικρή παρατήρηση, τα δύο εξαιρετικά τραγούδια είναι του Μάνου Λοίζου.Ο Παπακωνσταντίνου τα ερμηνεύει.
Καλό μήνα!

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητέ Aceras,

Τέτοιες άγραφες (από την επίσημη Ιστορία) ιστορίες (ηρωικές κι ανθρώπινες) υπάρχουν πολλές. Γιατί νομίζεις ότι έχουν λυσσάξει κάποιοι και μιλούν για (δήθεν) παραχάραξη της Ιστορίας! Απλούστατα γιατί θα αποκαλυπτόταν ότι ο ηρωισμός και η αυτοθυσία που για χρόνια καπηλεύονταν ΔΕΝ είναι μονοπώλιο δικό τους και ότι η ιδεολογία της Αριστεράς είναι βαθύτατα ανθρώπινη!

********
Αγαπητή Eva,

Έχεις απόλυτο δίκιο. Ο Παπακωνσταντίνου είναι απλώς ο ερμηνευτής (που πρέπει όμως να παραδεχτούμε ότι ερμηνεύει πολύ ωραία τα δύο τραγούδια). Ο δημιουργός τους είναι ο Μέγας Μάνος Λοΐζος, που αν δεν πέθαινε τόσο νωρίς πιστεύω πως θα ήταν (σήμερα) ο κορυφαίος έλληνας σύνθετης! (Να σημειώσω ότι οι στίχοι του τραγουδιού “1η Μαίου” είναι δικοί του ενώ οι στίχοι του άλλου τραγουδιού, “Τρίτος Παγκόσμιος”, είναι του Νεγρεπόντη).

Anef_Oriwn
Σάββατο 2/5/2009 – 12:09 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

Βρε Άνευ Ορίων φοβιτσιάρη,

Παριστάνεις το μαχαλεπάρη σε άλλα blogs που σε διώξανε;

Ευτυχώς σε πήρανε χαμπάρι, γιατί μύριζαν χριστοφιλα τα σχόλια.

Ξεφτίλα!



Papis

Anef_Oriwn είπε...

Ανώνυμε,

Καλά κρασιά!

Ως φαίνεται εξ ιδίων κρίνεις τα αλλότρια - παρουσιάζεσαι με χίλια δυο nicknames για να δείχνεις ότι έχετε κίνηση, αλλά άνθρακες ο θησαυρός!
Επί της ουσίας (έστω και ως αντίλογο) και πέραν από πρακτορικές και ντετεκτιβικές έρευνες κι ανακαλύψεις, βρισιές τζιαι λαφαζανιές, έχεις να πεις κάτι;

Υ.Γ.: Και φοβητσιάρηδες ΕΣΕΙΣ είσαστε! Φοβάστε την (τεκμηριωμένη) άλλη άποψη! Διαφορετικά ΔΕΝ θα με αποκλείατε (κι όχι μόνο ΕΜΕΝΑ) από το “δημοκρατικότατο” blog ΣΑΣ!!!

Anef_Oriwn
Σάββατο 2/5/2009 – 7:08 μ.μ.

anti-watch είπε...

Anef,
μεν ασχολείσαι.Βρίζουν σε, κάμνουν παναύρκα με τον νου τους, υποθέσεις τζιαι σενάρια.Ως τζιαμαί φτάνει ο νους τους, εβκάλαν ότι γράφεις τους σχόλια ως ανώνυμος, τζιαι κατηγορούν σε!

Καλά κάμνεις τζιαι αγνοείς τους.
Ποιος τους παίρνει στα σοβαρά;

Αρτζιάν είπε...

Aνεφ
γράφε τους στα αρτζιίθκια σου!

αιολος είπε...

Την πρωτομαγιά οι εργαζόμενοι την καλύτερη αντίσταση που μπορούν να κάνουν στους δυνάστες τους είναι να πάνε στην εξοχή να μαζέψουν λουλούδια……….. την ημέρα αυτή κατάφεραν να την καπελώσουν οι "ΕΞΥΠΗΡΗΤΗΤΈΣ" της παγκόσμιας εργοδοσίας, γι αυτό και οι πλατείες την πρωτομαγιά είναι γεμάτες από αυτούς που ενθυλακώνουν μισθούς για τις υπηρεσίες που προσφέρουν στο σύστημα ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ-ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΕΣ-ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ αυτοί όλοι είναι τα ενσυνείδητα όργανα της δυνάστευσης των εργαζομένων, η πρώτη γραμμή για το αλυσόδεμα των λαών, από την πρωτομαγιά οι ΜΟΝΟΙ που λείπουν είναι οι εργαζόμενοι , στην τηλεόραση έβλεπα τις ΓΥΜΝΕΣ από εργαζόμενους συγκεντρώσεις, αν ήθελα να χαρτογραφήσω ποιοι είναι οι πράκτορες και οι κουκουλοφόροι της εργοδοσίας δεν είχα παρά να ερευνήσω ένα ένα τους παρευρισκόμενους σε αυτές τις συγκεντρώσεις.

http://www.youtube.com/watch?v=_jMOyE08uXA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=6sZyQbpEPHo&feature=related

aiolos είπε...

Μάλιστα ο ΑΝΕΥ πάνω στον επαναστατικό οίστρο του έγραψε:

ΛΙΓΑ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΟΜΑΓΙΑ…………

Και μάλιστα έβαλε και επαναστατικά τραγούδια, όπως αυτά:

http://www.youtube.com/watch?v=cFzG5DgCmRk

http://www.youtube.com/watch?v=CiexUTODoLY&NR=1

Για να είμαι δίκαιος και εμένα μου αρέσει η επαναστατική μουσική και πολλές φορές φτιάχνομαι ακούγοντάς την , άκου και αυτή αγαπητέ ΑΝΕΥ

http://www.youtube.com/watch?v=wF9JPExDM2I

Με μια διαφορά να ξέρουμε ότι αυτοί οι "τροβαδούροι", ΕΜΠΟΡΕΥΟΝΤΑΙ τα αισθήματα μας, όπως και οι λοιποί επαγγελματίες τους είδους (ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ, ΕΡΓΑΤΟΠΑΤΕΡΕΣ, ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ κλπ υποκείμενα) ……… και για να έχουμε πλήρη αντίληψη περί τίνος μιλάμε δες το δημοσίευμα αυτό από το Ελληνικό ΠΟΝΤΙΚΙ (Sunday, 03 - 05 – 2009) :

{Ο αριθμός των συναυλιών αυξήθηκε σημαντικά φέτος διότι, εκτός από το διαφαινόμενο εδώ και χρόνια «τέλος του δίσκου», τον περασμένο χειμώνα συνέβη ένα ακόμη, αιφνίδιο αυτή τη φορά γεγονός: το τέλος της «νύχτας». Με εξαιρέσεις μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού, τα νυχτερινά κέντρα δεν δούλεψαν, οι τραγουδιστές δεν έβγαλαν τα νυχτοκάματα που υπολόγιζαν. Έτσι προσπαθούν με το καλοκαίρι τους να ισοσκελίσουν τον προϋπολογισμό που έπεσε έξω τον περασμένο χειμώνα. Τα 20-25 ευρώ του συναυλιακού εισιτηρίου, πολλαπλασιαζόμενα επί 4.000 άτομα που γεμίζουν έναν μέσο καλοκαιρινό συναυλιακό χώρο, μπορούν να αντισταθμίσουν το χαμένο νυχτοκάματο. Όλα λοιπόν γίνονται για το χρήμα; Μα, πάντοτε γι’ αυτό γίνονταν.}

Έτσι για να έχουμε τα μάτια μας ανοικτά !!!!!!!!!! Eπειδή « λύκοι έπεσαν στο κοπάδι».

Anef_Oriwn είπε...

“Όποιος εν θέλει να πα(ει) στον μύλο πέντε μέρες κοshινίζει”!!! Έτσι κι Aiolos (που ήσουν πέρσι τζι’ ήρτες φέτος) ως συνήθως περί άλλων τυρβάζει. Στην ουσία όμως άλλοθι στον εαυτό του προσπαθεί αν δώσει για την αλλοτριωμένη κοινωνική του συνείδηση (από το βόλεμα και τη συνεπακόλουθη έλλειψη διάθεσης για συμμετοχή σε οργανωμένους κοινωνικούς αγώνες). Τι κάνεις εσύ βολεμένε μικροαστέ (“Έντιμε άνθρωπε κυρ-Παντελή”), για να οργανωθούν και να απελευθερωθούν οι εργαζόμενοι από τους εργατοπατέρες. Πάντως χιλιάδες εργαζόμενοι συμμετείχαν και φέτος στις πρωτομαγιάτικες εκδηλώσεις και κινητοποιήσεις σε Κύπρο, Ελλάδα κι αλλού.

Υ.Γ.: Σ’ ευχαριστούμε για τα links που μας έδωσες. Τα τραγούδια είναι πραγματικά υπέροχα, αλλά (και μ’ όλο το σεβασμό), ουδεμία σχέση έχουν τα μηνύματα που εκπέμπουν μαζί σου και με την όλη φιλοσοφία σου για τη ζωή!

Anef_Oriwn
Κυριακή 3/5/2009 – 3:20 μ.μ.

αιολος είπε...

Nαι είμαι μικροαστός της Β Πειραιά, και θυμάμαι κάτι πρωτομαγιές, από εργάτες....... οι σημερινές γκέι πρωτομαγιές των καλοθρεμένων (που ήδη περιέγραψα) με αηδιάζουν, στο ΦΟΡΟΥΜ που γράφω εδώ και καιρό έχω ανοίξει νήμα για την "ΠΑΛΙΝΟΡΘΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ 4η ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ" εκεί θα περιγράψω πράγματα που θα σου συνιστούσα να τα παρακολουθήσεις και έχουν σχέση και με την κατάληψη της Θεσσαλονίκης από τους εργάτες (τα γεγονότα αυτά εξαθλιωμένοι πρόσφυγες τα παρακολούθησε και η οικογένεια του πατέρα μου λίγο πριν έρθουν στον Πειραιά)

Εδώ οι πολιτικοί, εργατοπατέρες κλπ υποκείμενα είναι πρώτοι τεμπελαράδες και φυσικά είναι στους διαδηλωτές της πρωτομαγιάς οι βρωμεροί δημοσιγράφοι, που "εργάζονται" για να διατηρηθεί η σημερινή συμπαιγνία εις βάρος του λαού.

ΦΥΣΙΚΑ μέσα σε αυτούς βάζω κυρίως τα αριστερά έμισθα κελεπούρια στα οποία τόσα οφείλούν οι παγκοσμιοποιητές.

http://www.youtube.com/watch?v=Y6R4P5D_qiE

Anef_Oriwn είπε...

Να σου επαναλάβω Aiolε, ότι αυτά που γράφεις τζιαι λαλείς είναι απλώς για να καθησυχάζεις το βολεμένη συνείδησης σου κι εγώ τ’ ακούω βερεσέ! Θα σου αναγνώριζα έστω και στοιχειώδεις καλές προθέσεις αν ήσουν έστω και στο κατ’ ελάχιστο νεκατωμένος σε κάποιες κοινωνικές δράσεις! Κρίνεις τα πάντα από καθέδρας και από τη βολή σου (κι εσύ καλοθρεμμένος υπάλληλος είσαι) και με ύφος χιλίων καρδιολόγων/καρδιναλίων!
Ευχαριστούμε, δεν θα πάρουμε!

Anef_Oriwn
Κυριακή 3/5/2009 – 4:26 μ.μ.

αιολος είπε...

Mη πάρεις βρε ΑΝΕΥ, εγώ "πουλώ" τζάμπα, κάποιος διαβάζει και σε δέκα χρόνια λέει "βρε αυτός ο αίολος δεν μίλαγε έωλα ήξερε τι έλεγε" σπόρος είναι που θέλει πότισμα για να καρπίσει και το πότισμα το κάνετε εσείς με τις πράξεις σας.

Γράφεις για τον Ναπολέοντα Σουκατζίδη , πράγματι αυτός ο Πόντιος είχε ψυχή, την ιστορία του την διάβαζα και την ξαναδιάβαζα και τώρα την ματαδιάβασα σε ένα βιβλίο του Μπαρτζιώτα, αναρωτιέμαι πόσοι από εσάς τους ΒΟΛΕΜΕΝΟΥΣ "κι όλο τρως απ' την κουτάλα", (με αξιώματα, μισθούς, υποστήριξη κλπ ΔΕΝ ΜΙΛΩ ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ γιατί δεν σε ξέρω) θα κάνατε κάτι ανάλογο, δίπλα στον Ναπολέοντα βέβαια υπήρξαν και οι δηλωσίες σημαντικά στελέχη του ΚΚΕ όπως πχ ο Δαμιανός Μάθεσης, (ακόμα και τον Θανάση Κλάρα κατηγόρησε το ΚΚΕ για δηλωσίας)!

Πάρε και το τραγουδάκι αυτό που μιλά για την ΚΟΥΤΑΛΑ……….



Νταλίκα
Στίχοι: Κώστας Τριπολίτης
Μουσική: Δήμος Μούτσης
Πρώτη εκτέλεση: Σωτηρία Μπέλλου
Άλλες ερμηνείες: Ελένη Δήμου
Ζόρικος κρεμανταλάς ο καιρός που κουβαλάς,
η ζωή σου μια νταλίκα με μπαγάζια και με ΙΚΑ.
Τώρα απόχτησες καβούκι και αμάξι σπορ μοντέλο
τώρα σκάλωσες στο λούκι κι είσ' αλλιώτικο καπέλο.
Η ζωή σου ντούμπλε-φας, μέσα κι έξω τη φοράς,
η καρδούλα σου γκαζιέρα δίχως γκάζι και αγέρα.
Μες στο κόλπο είσαι χωμένος και γλιτώνεις παρά τρίχα,
τώρα είσαι βολεμένος και σου κόψανε το βήχα.
Κι αν θυμάσαι τα παλιά, ψέματα και μπλα μπλα μπλα,
η μαγκιά σου ναφθαλίνη με κασμίρι και λουστρίνι.
Τώρα κάνεις μαύρη πλάκα κι όλο τρως απ' την κουτάλα,
τώρα μάγγωσε η φάκα και σε κλείσανε στη γυάλα


http://www.youtube.com/watch?v=5zJswXXFimI&feature=related

Anef_Oriwn είπε...

Καλό αυτό Aiolε που θαυμάζεις κι αναγνωρίζεις κομμουνιστές (όπως ο Σουκατζίδης) κι αγωνιστές όπως η Σωτηρία Μπέλλου(!!!), αλλά δυστυχώς μια ζωή έωλα θα μιλάς!

Anef_Oriwn
Κυριακή 3/5/2009 – 5:14 μ.μ.

αιολος είπε...

Υπήρξαν άνθρωποι στην Ελλάδα που έκαναν τρελά πράγματα, ΝΑΙ είμαστε λαός με τσαγανό (κάποιος Κύπριος κύριος έγραψε κάποιες παπαριές, άξιες για περιφρόνηση, και τις σχολίασε, για τους Έλληνες, σε άλλο μπλοκ), θες να δεις κάτι που τυχαίνει να έχω στο αρχείο μου πάρτο:

ΣΥΝΤΡΟΦΟΙ ΚΑΙ ΣΥΖΥΓΟΙ

Οι κομμουνιστές αυτή την εποχή παντρεύονται ιδεολογικά σύμφωνες με αυτούς γυναίκες (τα ηγετικά στελέχη τουλάχιστον). Όταν οι γυναίκες αυτές κουράζονται από τις μακρόχρονες εξορίες και φυλακές και κάτω από το βάρος των ευθυνών παιδιών που έχουν αποκτήσει και πρέπει μόνες τους να τα τρέφουν και ζητούν να υπογράψουν δηλώσεις από τους συντρόφους τους προκειμένου να σταματήσει η κράτησή τους , τότε οι εξόριστοι δεν διστάζουν να τις χωρίσουν. Θεωρούν την πολιτική προδοσία χειρότερη και από την σωματική. Έτσι χώρισε την πρώτη του γυναίκα ο Β Μπαρτζιώτας προπολεμικά και ξαναπαντρεύτηκε το 1943. όμοια συμπεριφορά έδειξε και η Ηλέκτρα η οποία έκοψε τον δεσμό με τον άντρα της όταν της ζήτησε να υπογράψει δήλωση μετάνοιας, άντρας της ήταν ο γιατρός Γιάννης Σιδέρης.



Βέβαια η ανοησία μερικών έφτανε να είναι ανέκδοτο σήμερα, αλλά έδειχνε μια αυθεντικότητα που λείπει από τους σημερινούς ΚΑΛΟΒΟΛΕΜΟΝΟΥΣ κομμουνιστές, σου το βάζω προς ψυχαγωγία σου.



ΚΙΝΙΝΟ

Η βλακεία των κομμουνιστών την περίοδο αυτή μόνο σαν ανέκδοτο για Ξανθιές μπορεί να μοιάζει σήμερα, αυτή η ισότητα λοιπόν πολλοί ήθελαν να την εφαρμόσουν σ όλα, έτσι λοιπόν εμφανίστηκε στο ιατρείο των φυλακών ένας σύντροφος και ζήτησε από τον γιατρό Ανδρεόπουλο ………. Κινίνο και στην ερώτηση του γιατρού αν έχει πυρετό άκουσε κατάπληκτος την πιο κάτω απάντηση από τον κομμουνιστή « Όχι ! Δεν έχω πυρετό…… Μα αφού πίνουν οι άλλοι σύντροφοι κινίνο ……… δεν πρέπει να πιώ και εγώ; Δεν έχουμε τα ίδια δικαιώματα δηλαδή;»

Anef_Oriwn είπε...

Aiolε,
Αυτά που γράφεις είναι σαχλο-ανέκδοτα της εποχής του Ψυχρού Πολέμου και του μετεμφυλιακού ψυχροπολεμικού κλίματος στην Ελλάδα. Ειλικρινά διερωτούμαι πλέον όχι μόνο για την αίσθηση του χιούμορ σου, αλλά και γενικότερα για την αισθητική σου.
Αν έχεις κάτι ουσιαστικό επί του θέματος (πέραν από αφορισμούς, εμπάθειες και μισαλλοδοξίες) πες μας το ...
Προσωπικά έχω βαρεθεί όλ’ αυτά τα άσχετα και τ’ ανούσια που (μια την άλλη) μας λαλείς!
Τέλεια. (Full-stop.)!

Anef_Oriwn
Κυριακή 3/5/2009 – 5:52 μ.μ.

αιολος είπε...

Προπολεμικός κομμουνιστής είσαι φίλε μου, δεν μπορείς να εκτιμήσεις τίποτα, τέλος πάντων απ όι φαίνεται "ομιλίαι κακαί φθείρουσι ήθη χρηστά", με αυτά και με αυτά άνοιξα και τα παλαιά μου αρχεία και δες τι ανέβασα στο μπλοκ μου :

http://igaiolos.blogspot.com/

αιολος είπε...

Θα ήθελα να σε ενημερώσω ότι αυτά που έγραψα δεν είναι καθόλου "σαχλο-ανέκδοτα της εποχής του Ψυχρού Πολέμου και του μετεμφυλιακού ψυχροπολεμικού κλίματος στην Ελλάδα".

Είναι αληθινά γεγονότα και έχουν γραφτεί από κομμουνιστές και έχουν εκδοθεί τα περισσότερα από την ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΠΟΧΗ, δεν έχω παρά να ψάξω και να σου παραθέσω τις πηγές. Τέτοια έχω βαρεθεί να καταγράφω από τα βιβλία αυτά. Πάρε και αυτό:

ΜΑΧΗΤΙΚΟ ΠΡΟΛΕΤΑΡΙΑΤΟ

Ο Μήτσος Αλεξόπουλος κουρέας στο επάγγελμα , ονόμαζε τον εαυτό του μαχητικό προλεταριάτο διότι στο επάγγελμά του κρατούσε ξυράφι!

Στην Ακροναυπλία κατηγορήθηκε ότι πήρε μέρος σε φράξια και υποχρεώθηκε σε δημόσια αυτοκριτική!

Αρτζιάν είπε...

Αιολε στααρτζιιθκια μου οι σαχλαμάρες σου.Είσαι ανίδεος κ απολιτικος.

Ανώνυμος είπε...

Ε ξεφτιλισμένε Άνευ. Επήραν σε χαπάριν.

Anef_Oriwn είπε...

Για ίντα πράμα θρασύδειλε Ανώνυμε υβριστή; Ότι δεν μπορείτε να τα βάλετε σε συζήτηση μαζί ΜΟΥ (στο “δημοκρατικότατο” blogκι ΣΑΣ);

Anef_Oriwn
Δευτέρα 4/5/2009 – 2:26 μ.μ.

αιολος είπε...

Πουθενά αλλού δεν είδες ΑΝΕΥ βρισιές;

Μη βρίζετε τα κομμούνια γιατί έχουν και στααρτζιιθκια, δεν ξέρω αν αυτοί που έχουν τα στααρτζιιθκια έχουν και μυαλό!

Anef_Oriwn είπε...

Aiolε,

[Αναγκάζομαι να παρέμβω ξανά – αν και δεν ήταν στις προθέσεις μου - για να σχολιάσω τα όσα στα δίκην θιγμένου παιδιού γράφεις – παρ’ όλο που πρώτα έπρεπε να κοιτάζεις τα του εαυτού ΣΟΥ, γιατί όταν σπέρνεις θύελλες, σιγουρα θα θερίσεις ανέμους!]

Προσωπικά ουδέποτε υιοθέτησα την τακτική των ύβρεων (και μάλιστα ουκ ολίγες φορές έκαναν παρατηρήσεις σε σχολιογράφους του blog).Αλλά είναι κι εσύ πολύ προκλητικός! Και ύβρις δεν είναι μόνο κάποια ξιτιμαshά (βωμολοχία - λέξη ή φράση), όπως η φράση “στααρτζιιθκια μου” (που χρησιμοποίησε κάποιος σχολιογραφος πιο πάνω και που προφανώς δεν κατάλαβες ακριβώς τι σημαίνει όπως γράφτηκε στα κυπριακά και σαν μια λέξη - “στ’ αρχίδια μου” εννοούσε), αλλά και η δική σου ΟΛΗ συμπεριφορά – τουλάχιστον όπως σε γνωρίσαμε στα blogοσφαιρικά ερτζιανά (ο λεξιλόγιο και οι εκφράσεις σου) αποτελούν ΥΒΡΙ (αν δεν το καταλαβαίνεις) για την Αριστερά και τον κόσμο της. Τι άλλο από ΥΒΡΙΣ μπορεί να είναι και η πιο κάτω τοποθέτηση σου;
“Ο/Η aiolos είπε...
Και που είστε ακόμα, το σταλινικό ΑΚΕΛ, θα φτιάξει και φακέλλους (που απ ότι φαίνεται τους έχει ήδη φτιάξει και τους ενημερώνει), αν αποφασίσει, να φτιάξει τόπους εξορίας υπάρχουν τίποτα νησίδες στην Κύπρο προς σοφρωνισμό;”
Γι’ αυτό (συμπαθέστατε κατά τ’ άλλα) Aiolε, τα ηθικολογικά μαθήματα αλλού!

Anef_Oriwn
Δευτέρα 4/5/2009 – 6:18 μ.μ.

αιολος είπε...

Ηθικολόγος εγώ για να σου πω την αλήθεια δεν είμαι φίλε μου ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΟΣ όσο μπορώ είμαι, εκεί που έβαλα την σχετική ατάκα κολλούσε δες τι γράφει αυτός που ανέβασε το νήμα μιλά αν θυμάμαι για παρακολουθήσεις, για εκβιασμούς, και για όλα αυτά που έκανε η προχουντική ΕΡΕ στην Ελλάδα, τέλος πάντων εγώ διάβασα αυτό που έγραψε ο αγαπητός Αρζιάν μέτρησα τις λέξεις ήταν 9 λέξεις και είχε 4 βρισιές ο δικός μας "άγνωστος" πάλι ευπρεπέστερος ήταν η αναλογία ήταν καλύτερη σε βρισιές.

Δεν παραπονέθηκα άλλα όταν είδαν να παραπονιέσαι σε ελαφρότερη ύβρη απλά μου γεννήθηκε η απορία..........
Να σου πω και εγώ είμαι υπέρ της πολιτικής αντιπαράθεσης και εναντίον των ύβρεων, τι να κάνουμε υπάρχουν και θερμόαιμοι με αδυναμία ανταπαντήσεως και βρίζουν, εντάξει κατά το δυνατόν ας ανεχτούμε ας μη γράψω τα λοιπά που σκέπτομαι γιατί θα στεναχωρήσω ανθρώπους……..

Ήθελα να σε ρωτήσω αν σου άρεσε για τον Μπεζαντάκο; Ξέρεις τι περίμενα να ρωτήσεις για τον «Κόκκινο Δεκανέα» που βοήθησε στην απόδραση του Θ Κλάρα και του Παπαρήγα, για το ξέρεις το περιστατικό;


http://www.youtube.com/watch?v=65fAq1ugKIA&feature=related

Αρτζιάν είπε...

@αιολο
εμείς που εχουμε αρτζιιθκια είμαστε και αντρες και μυαλό έχουμε και αρτζιιθκια για τις σαχλαμαρες σου ,για τα σταλινικά σου και αντιακελικα σου απωθημένα σταρτζιιθκια μας.

Anef_Oriwn είπε...

Αρτζιάν (ή όπως αλλιώς θέλεις να ονομάζεσαι),

Προηγουμένως δεν είπα ΤΙΠΟΤΑ (προς ΕΣΕΝΑ) για τους χαρακτηρισμούς που χρησιμοποίησες γιατί θεώρησα ότι και η στάση και συμπεριφορά του Aoiloυ ήταν προκλητική (κι ότι πήγαινε γυρεύοντας). Κατανοώ σε κάποιο βαθμό το ξέσπασμα σου, όμως δεν νομίζεις όμως ότι το παρατραβά πλέον; Γι’ αυτό θα σε παρακαλούσα να περιόριζες τους χαρακτηρισμούς ή/και να καταθέτες τις θέσεις σου!

**********
Aiolε,

Το περιστατικό με τον Μπεζεντάκο το ξέρω και το τραγούδι του μου είναι γνωστό προ αμνημόνευτων χρόνων. Μαλιστα για την απόδραση του μίλησε πρόσφατα και ο μουσικός παραγωγός Νέαρχος Γεωργιάδης στο ραδιοφωνικό σταθμό “AΣΤΡΑ”.

Anef_Oriwn
Δευτέρα 4/5/2009 – 8:04 μ.μ.

αιολος είπε...

Για να πω την αλήθεια, έτσι όπως το βάζεις το ζήτημα, σε βρίσκω συμπαθή, τα αρτζιιθκια οι Πόντιοι τα λένε Κάκαλα, έτσι το βρίσκω πιό ντούρο το πράγμα, αρτζιιθκια πάλι κάτι σε ρεβύθια μοιάζει, μιάς και είσαι μυαλομένος άντρας πες το Ποντιακά που σου γεμίζει καλύτερα το στόμα.

Να σου πω τι λένε οι Πόντιοι σε αυτή την περίπτωση:

"Ο πάρδον τα κάκκαλα ’τ’ παιγνεύκεται".
(Ο γάτος τ’ αρχίδια του παραδέχεται).

και τ "αδέλφια σας οι τούρκοι λένε:

"Δουλειά δεν είχε ο μπακάλης, ζύγιζε τα ...τασάκια του"!

Αρτζιάν είπε...

@Ανεφ
Συμφωνώ απόλυτα αλλα αυτός ο αιολος πρόσβαλε την τιμή και την αξιοπρέπεια μας , δεν αξίζει να συνομιλά κανείς μαζί του γιατί τα επιχειρήματα του ειναι κενού περιεχομένου κ δεν αξίζουν καμίας απάντησης μονο βρισιάς στους υβριστές μας

αιολος είπε...

Για τον «Κόκκινο Δεκανέα» που βοήθησε στην απόδραση του Θ Κλάρα και του Παπαρήγα, για το ξέρεις το περιστατικό;

Ανώνυμος είπε...

Άνευ ξιφτιλισμένε

anti-watch είπε...

Anef,
κάμε μετριασμό σχολίων φίλε μου.
Όι τζιαι να σε βρίζουν μέσ΄το σπίτι σου.
Πόσην υπομονήν πιον!

αιολος είπε...

Aπ όλα και όλα εγώ αγαπητέ anti-watch δεν βρίζω, πλακίτσα ναι, θέσεις ναι, κατά το δυνατόν όχι βρισιές, είναι αρχή μου εκτιμώ όλους ακόμα και αυτούς που μου την πέφτουν, όπως πχ τώρα τον αγαπητό Αρτιάν.

Αρτζιάν είπε...

@AΙΟΛΟ
Αίολε εννα σου πω εναν μάντεμαν
παξιζει εναν δουκάτον
τα γονατα σου ναν χαμαί
τζ'η τζιεφαλη σου κάτω

μιας τζιεφαλής χωρίς μαλιά
να της φορέσης φέσην
να νιώθεις το ζυνίσιην σου
αδρωπικόν νεφέσην

τζιε να σε πκιάννουν φοεροι
μεστάστεντερα σου πόνοι
τζιαι να κουγκάς τζιαι να σκουμπράς
αντοβρεις ιντα πονει

αιολος είπε...

Αν κατάλαβα από το ποίημα που μου έβαλες, τα καλύτερα μου εύχεσαι, και όλα αυτά επειδή δεν συμφωνούμε πολιτικά.

Να είσαι καλά, σου εύχομαι ευτυχία μακροημέρευση, υγεία, επαγγελματική προκοπή και το καλύτερο μ@υνί στον πο@τσο σου.

psaxthri είπε...

Ακίνητοι...


Παρασκευή απόγευμα, γήπεδο Τσεντίνκαγια (στη νεκρή ζώνη του Λήδρα Πάλας), δικοινοτική εκδήλωση για την Πρωτομαγιά. Στιγμές περισυλλογής, συγκίνησης και απογοήτευσης. Οι ομάδες των Τουρκοκυπρίων φθάνουν κατά διαστήματα. Με κόκκινες σημαίες και λάβαρα. Με φωτογραφίες του Τσε Γκεβάρα, του Μαρξ και του Λένιν. Με πορτρέτα συναγωνιστών τους που δολοφονήθηκαν στην Τουρκία από τη χούντα του Εβρέν. Με συνθήματα για την εργατιά, τους εκμεταλλευτές, τους φονιάδες των λαών. Ξεχωρίζει κανείς τις ιδεολογικές τους διαφορές. Εκπλήττεται όμως σαν τους βλέπει να σμίγουν στο κοινό σύνθημα για την επανένωση της Κύπρου. Κόμματα, συνδικαλιστικές, εκπαιδευτικές και φοιτητικές οργανώσεις. Ακόμα και ομάδα Κούρδων στους οποίους το καθεστώς απαγορεύει να κατέβουν στην τάφρο. Γίνονται όμως ένα με τα συνθήματά τους πάνω από τα τείχη. Κι όταν πια μαζεύονται όλοι, αρχίζει ένα τρελό πανηγύρι αγωνιστικής χαράς. Τραγουδούν με ενθουσιασμό το Μπέλα Τσάο, χορεύουν, υψώνουν τις γροθιές, προσθέτει ο ένας στα συνθήματα του άλλου. Κι όλοι μαζί χαμογελούν! Έχεις την αίσθηση ότι εδώ υπάρχει ένα κίνημα και μια ζύμωση διαφορετικών μεν αλλά καθαρά προοδευτικών ιδεών. Έχουν όλα τη μυρωδιά και την ομορφιά των φοιτητικών μας χρόνων.
Γυρνάς το βλέμμα κι ακουμπάς με απογοήτευση στην εικόνα των πολύ λίγων Ελληνοκυπρίων που μια τέτοια μέρα, 1η Μαΐου, έσυραν τα βήματά τους σΆ αυτό το χώρο της αντάμωσης. Μονάδες ή μικρές ομαδούλες. Παρακολουθούν ανήμποροι να συμμετάσχουν στη χαρά λόγω του αριθμού τους. Νιώθουν τη μοναξιά και, κυρίως, την ακινησία μιας ολόκληρης κοινωνίας. Πού χάθηκαν οι αριστεροί αυτού του τόπου; Πού κρύβονται οι άνθρωποι της ευαισθησίας; Πού πήγε το φοιτητικό κίνημα; Γιατί δεν υπάρχει μια ανάλογη ζύμωση ιδεών; Έμαθαν όλοι μία μόνο διαδρομή. Αυτή της λεωφόρου ή της αίθουσας εκδηλώσεων που αποφάσισε η κομματική ηγεσία. Ξόφλησαν με τον πρωινό περίπατο στο κέντρο της Λευκωσίας. Κι ύστερα έτρεξαν στη σούβλα με την εντύπωση ότι εκπλήρωσαν το καθήκον τους.
Τελικά, γίναμε όλοι ακίνητοι... Αποφασίζουν για μας άλλοι, κι εμείς απλώς ακολουθούμε για να τα έχουμε καλά με τις πάσης φύσεως εξουσίες. Αυτές που δεν αντιλαμβάνονται πως για να σμίξει αυτός ο τόπος, πρέπει να σμίξουν πρώτα οι άνθρωποι. Και πως για να σμίξουν οι άνθρωποι πρέπει να σηκωθούν από την πολυθρόνα της καλοπέρασης και της μονόδρομης θεώρησης της ζωής...


Κωδικός άρθρου: 869623

ΠΟΛΙΤΗΣ - 05/05/2009, Σελίδα: 6

anti - watch είπε...

Την πλατφόρμα του ΝΑΙ πότε θα την ξαναλειτουργήσουμε;

Anef_Oriwn είπε...

@ anti – watch,

Γιατί να ξαναλειτουργήσει η Πλατφόρμα του ΝΑΙ; Υπάρχει κάτι συγκεκριμένο να προωθήσει; Έχουμε μπροστά μας κανένα επικείμενο Δημοψήφισμα;

Anef_Oriwn
Τετάρτη 6/5/2009 – 8:51 μ.μ.