Τρίτη 19 Αυγούστου 2008

Ανάρτηση 22η (έκτακτη, χαλαρή και ψυχαγωγική) – 3+1 ανέκδοτα κι ένα graffiti.

Για ν’ αλλάξουμε και λίγο παραστάσεις και για να ξεφύγουμε κάπως και από τη καθημερινή και συνήθη πλέον πολιτικολογία, θα παραθέσω παρακάτω κάποιες ιστοριούλες σε στυλ ανεκδότων για τους κατοίκους μιας γειτονικής κοινότητας (αληθινές ή ψεύτικες δεν ξέρω – πάντως λέγεται ότι τα βγάζουν οι ίδιοι μεταξύ τους).

Η γειτονική αυτή κοινότητα (της περιοχής των Κοκκινοχωρίων - που ονομάζονται έτσι όχι για ιδεολογικοπολιτικούς λόγους αλλά λόγω του χρώματος της γης) είναι γνωστή για τον ιδιόρρυθμο τρόπο με τον οποίο μιλάνε οι κάτοικοι της, αλλά και για τα χοντρά τους αστεία και τις πλάκες που κάνουν μεταξύ τους αλλά και σε τρίτους.

Στην ομιλία τους τυγχάνει να είναι μαλωμένοι με το θήτα (θ) καθώς και με το φι (φ). Π.χ. αντί “θωρώ” λενε “χωρώ”, αντί “θέλω” λενε “χέλω”. Φυσικά αυτό το παρατηρούμε και αλλού, όμως πιο έντονή και χαρακτηριστική είναι η κατάσταση με το φφου. Λόγου χάριν να πούμεν (που λαλεί τζιαι ο χίλος μου ο Ττόφαλλος), αντί “φίλε” λενε “χίλε”, αντί “θα φάμε φασόλια” λενε “εν ννα χάμεν χασόλια”, αντι “κοφίνα” λενε “κοχίνα” και πάει λέγοντας!

[Σε κάποιες κοινότητες αντι δέλτα (δδου), λενε γάμα (δηλ. γου, μην νομίσετε κάτι άλλο), δηλ. όπως μιλούσε ο Πυρκώτης ο Γώρος (Δώρος) τζιαι η Γρυσταλλένη στην πετυχημένη σειρά του “ΑΝΤΕΝΑ”, “Την πάτησα”. Κάπως έτσι μιλάνε και σ’ άλλη κοινότητα της περιοχής – ένα μωσαϊκό ιδιωματισμών είμαστε. Γνωστό είναι και το ανέκδοτο που λαλούν για κάποιον που το λέγανε Αδάμο και που του πέθανε η μάνα και οι μοιρολογίστρες κλαίγανε και λέγανε «Α-γαμο (ω), την Μανα σου ...»!!!]

Επί της ουσίας της ανάρτησης όμως:

Ανέκδοτο 1ο:
Πως θα πουν στα αγγλικά οι κάτοικοι του εν λόγω χωριού (που για χάριν ευκολίας θα τους λεμε Εξωχωρίτες) «Γεια σου φίλε μου»;
Απάντηση: «Hello my χρεντ»! (αντί φρεντ=friend).

Ανέκδοτο 2ο:
Κάμποσοι Εξωχωρίτες κάθονταν και συζητούσαν σε καφενείο στην πλατεία του χωριού για το ποιο είναι το καλύτερο φορτηγό (αυτοκίνητο). Αγρότες οι άνθρωποι και δη πατατάρηδες (πατατοπαραγωγοί) χρησιμοποιούσαν φορτηγά για τη μεταφορά των προϊόντων τους (των πατατών) στα συσκευαστήρια για διαλογή, συσκευασία και εξαγωγή. Εκείνη την ημέρα ο καθένας εκθείαζε τα προτερήματα του δικού του φορτηγού. Κάποιοι έλεγαν για τα LEYLAND, κάποιος άλλοι επαινούσαν (χούμιζαν) τα HINO, ενώ μερικοί άλλοι τα SCANIA.
Κάποια στιγμή μπήκε στο καφενείο κάποιος ξένος, ένας περαστικός (ήταν που την Πάφο λαλούν) που κάτι ήθελε να ρωτήσει. (Αυτόν τον τύπο θα το συναντήσουμε και στο επόμενο ανέκδοτο όπου και θα μάθουμε τι ακριβώς ήθελε). Πριν προλάβει ο άνθρωπος ν’ ανοίξει το στόμα του για να πει τι ήθελε, τον παρέλαβαν οι Εξωχωρίτες φορτηγατζήδες και τον άρχισαν στις ερωτήσεις:
«Έλα, ρε κουμπάρε, πε’ μας τζιαι σου, που είσαι τζιαι που μακριά, ποιον εν το καλλύττερον χορτηκόν...».
(σημ.: φορτηγόν → φορτηκόν → χορτηκόν*).
Ο φίλος μας αφού τους κοίταξε απορημένα λαλείς τους: «Εν ιξέρω εσεις ρε κοπέλια, αλλά εμένα αρέσκει μου πολλά το σέλλενον (σέλινο)»!!!
(Κόκκαλο οι Εξωχωρίτες).
(* χορτηκόν → χορτικόν= λαχανικό, ζαρζαβατικό).

Ανέκδοτο 3ο:
Ο φίλος μας ο ξενοχωρίτης (ο εκ επαρχίας Πάφου ορμώμενος), ήταν βοσκός (είχε κοπάδι με αιγοπρόβατα). Είχε ταξιδεύσει στο Εξωχώρι (από την μακρινή Πάφο), γιατί είχε ακούσει ότι στο χωριό αυτό κάποιοι βοσκοί είχαν “κλιάρους κάφκαρους” (δηλ. κριάρια χωρίς κέρατα). Πολλοί βοσκοί προτιμούν να έχουν στα κοπάδια τους τέτοια κριάρια (χωρίς κέρατα), γιατί τα κέρατα προκαλούν τραυματισμούς (από τους οποίους μπορεί να προκληθούν μολύνσεις και θάνατοι), ιδιαίτερα όταν κουτουλάνε μεταξύ τους (κυρίως κατά την εποχή της λεγόμενης “βαθειάς” δηλ. της γονιμοποίησης).

Επανερχόμενοι στην ιστορία μας, συνεχίζω για να πω ότι αφού οι Εξωχωρίτες ξεκοκκάλωσαν και συνήλθαν από την ατάκα του Πάφιου ξενοχωρίτη (στο προηγούμενο επεισόδιο – ανέκδοτο), αυτός τους ρώτησε να του πουν, που και ποιος στο χωρίο έχει “κλιάρους κάφκαρους” ...
Και ο θυμόσοφος θαμώνας του καφενείου του απαντά: «Κουμπάρε , δαμέσα δα, μεσ’ τούτον το χωρκόν, δυσκολεύκεσαι να έβρεις αδρώπους (άντρες) κάφκαρους, όι (όχι) κλιάρους (κριάρια)».

Ανέκδοτο 4ο:
Ένας νέος (και στην ηλικία και στην υπηρεσία) κτηνίατρος (των κυβερνητικών κτηνιατρικών υπηρεσιών) πήγε στο Εξωχώρι με σκοπό να επισκεφτεί την Κτηνοτροφική Περιοχή του χωριού για να επιθεωρήσει τα κτηνοτροφικά υποστατικά και τα κοπάδια των ζώων και να γνωρίσει τους κτηνοτρόφους.
(Σημείωση: Κτηνοτροφική Περιοχή αποτελεί καθορισμένο χώρο μακριά από τη Οικιστική Ζώνη μιας κοινότητας, όπου έχουν διαχωριστεί κτηνοτροφικά οικόπεδα για την ανέγερση κτηνοτροφικών υποστατικών με σκοπό τη μαζική εκτροφή ζώων και όπου υπάρχει η απαραίτητη υποδομή όπως δρόμοι, νερό, φωτισμός, ρεύμα).
Κατέβηκε ο άνθρωπος (ο κτηνίατρος) στην κεντρική πλατεία του χωριού, μπήκε σ’ ένα καφενείο και ρώτησε να του πουν (αφού για πρώτη φορά πήγαινε εκεί) κατά που πέφτει η Κτηνοτροφική Περιοχή.
- Και ο θυμόσοφος θαμώνας του καφενείου: «Κουμπάρε, είσαι ακριβώς στο κέντρο της»!
- Κτηνίατρος: «Συγνώμη κύριε, μα εγώ εν την Κτηνοτροφική Περιοχή που θέλω, με τες μάντρες τζιαι τα κτηνά».
- Κάτοικος: «Κουμπάρε, μα τζιαι γιώ εν τούτον που σου λαλώ. Είσαι μέσ’ το κέντρον της»!

Graffiti:
Σε κάποια χωριά της περιοχής, λίγες μέρες πριν την κατάταξη στο στρατό της νέας σειράς νεοσύλλεκτων στρατιωτών (αρχές του Γενάρη και αρχές του Ιούλη), έχουμε το “έθιμο” της αναγραφής (από μέρους τους) συνθημάτων και λογοπαιγνίων, σε τοίχους σπιτιών κι άλλων υποστατικών. Πολλές φορές κάποια είναι υβριστικού περιεχομένου ακόμα και προσωπικές graffiti επιθέσεις, ενώ μερικά είναι εξυπνότατα που με κάνουν να χαμογελώ. Κάποτε είχα φωτογραφήσει και κάποια. (Συνήθως τούτα σβήνονται μετά από συνεργεία των τοπικών αρχών).
Πριν μερικές βδομάδες σ’ ένα τοίχο μιας γειτονικής κοινότητας διάβασα και το εξής: «Γυνέκες φεύγουμε, πάρτε δονητές»!!!
Ε, ρε του γα....δες!!!!

Anef_Oriwn
19/8/2008


UPDATE (της τελευταίας στιγμής και στα βιαστικά):

Τη σύγκρουση δεν πρέπει να τη φοβόμαστε. Κάποτε είναι αναγκαία και επιβάλλεται για να καθαρίσουν οι δρόμοι αν είναι να παμε μπροστά. Τελικά το τόλμησε ο Πρόεδρος (έπρεπε να το είχε κάνει προ πολλού) και έψαλλε το άσμα ασμάτων στο Αρχιεπίσκοπο Πάφου (και υπόλοιπης Κύπρου) και του 10%!

Άραγε θα βρεθεί και κανένας να ψάλλει και κανένα απολυτίκιο στο αυλικό της καθεστηκυίας τάξης στην Τουρκία ονόματι Ερτσακιτζά που έτρεξε να βάλει φυτιλιές στις συνομιλίες που δεν πρόλαβαν να ξεκινήσουν ακόμα;


Anef_Oriwn
20/8/2008

27 σχόλια:

stalamatia είπε...

Ανεφ δακάτω που είμαι εχει μια (κοτσιηνοχωρκατού)έτσι τη λέω στο τηλέφωνο αγαπώ την πολλά (έλα ρα κοτσιηνοχωρκατού) και κανονίζουμε να πιούμε καφέ .Το μόνο που λέει είναι αυτό με το θήτα αντί θέλω λέει χέλω.
Και εγώ είμαι χωρκατού αλλά δεν είχαμε κάτι ιδιαίτερο στην ομιλία μας στο χωριό μου.

dokisisofi είπε...

e stalamatia en tzini..me to potiri tis sampanias pou mas elales?:PPP

dokisisofi είπε...

Pantws oi kokkinoxwrites oulla tzi oulla to exei laloun to exei kai oxi eshei opws emeis oi xorkates ipoloipoi:PPP

stalamatia είπε...

Δόκη εν άλλη τσιήνη με το ποτ'ηρι εν ήταν φιλενάδα μου ,ήταν μια φαντασμένη.Τούτη που λαλώ εν πολλά καλή είμαστεν τρεις κυπραίες και είμαστεν σαν αδελφές.

Ανώνυμος είπε...

file anef to graffiti sto xorio pou menis (ΑΜΠΟΙΖΕΝ ΤΑ ΤΖΙΕΡΑΤΑ ΣΑΣ)kseris giati to egrapsan?einai apenanti pou to spiti tou Petri tou kaimenou

dokisisofi είπε...

anef pothen eisai an epitrepetai?

Anef_Oriwn είπε...

@ Stala(g)matia,

Η Κοτσιηνοχωρκατού σου σίγουρα δεν είναι ... Εξωχωρίτισσα!

******
@ Ανώνυμε (καμουφλαρισμένε),

Εν είδες τζιαι το άλλο graffiti σύνθημα (σε κάποιον άλλο τοίχο του χωρκού σου) που λαλεί “Γιατί εν του κόψετε τζιαι τον β**ο του”;

******
@ Κορού Dok.,

1. Τι θέλεις ακριβώς να μάθεις, από που κατάγομαι ή που κατοικώ;
2. Όντως σε κάποιες κοινότητες της περιοχής των Κοτσιηνοχωρκών (όπως λόγου χάριν να πούμε , που λαλεί τζιαι ο κουμπάρος ο ... στη Δερύνεια), το “έχει” λαλούν το καλαμαρίστικα και πολιτικά (όπως το λαλούν οι κάτοικοι των πόλεων) “έχει” αντι του χωρκάτικου “έshει”! Αλλά το ίδιο λαλούν τζιαι οι Αραδιππιώτες για τους οποίου λέγεται (σατιρικά) και το εξής:
“Έχει χοίρον και φλαγκί,
και λαιμόν της χήνας,
και αυγά του πετεινού”!

Anef_Oriwn
Τετάρτη 20/8/2008 – 11;02 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

άνευ,
με απογοήτευσες. εσύ, ένας λάτρης της παρελθοντολογίας, αντί ν΄αντιμετωπίσεις τον ελλαδίτη, κατέφυγες στα ανέκδοτα. τελικά ορισμένα στοιχεία που παραθέτει για υπαρκτές αμαρτίες της αριστεράς, πρέπει να σε έφεραν όντως σε πολύ δύσκολη θέση. κι έτσι παραιτήθηκες.

από λεμεσό

Ανώνυμος είπε...

άνευ,
με απογοήτευσες. εσύ, ένας λάτρης της παρελθοντολογίας, αντί ν΄αντιμετωπίσεις τον ελλαδίτη, κατέφυγες στα ανέκδοτα. τελικά ορισμένα στοιχεία που παραθέτει για υπαρκτές αμαρτίες της αριστεράς, πρέπει να σε έφεραν όντως σε πολύ δύσκολη θέση. κι έτσι παραιτήθηκες.

από λεμεσό

dokisisofi είπε...

Kai ta dio an den se peirazei.

Ανώνυμος είπε...

Άνεχ

Εχφαριστώ πολύ για τα ανέκδοτα. Γέλασα και γω κάμποσο. Φορταστικά μάλιστα :)

stalamatia είπε...

Ενηξέρω ποιές είναι οι εξωχωρίτισσες.
Κάτι μου διαφεύγει Ανεφ.

Aceras Anthropophorum είπε...

Άνεφ, άλλες θκυό ιστορίες που το αμολόητον εξωχώριν.

1. Θκυό εξωχωρήτισσες μες το λεφωρείον παν δουλειάν. Πριν να φτάσουν στο χωρκόν, μες το χωράφιν ένας γάρος βόσσιει ανέμελος με θκυό πόθκια πράμαν μακρύν τζιαι μαύρον να κρέμμεται πουκάτω του:

- Ρα!! Δείκλα ποτζεί!!! Χορέβκεις τον;
- Ξορισμένον να βκάλεις ρααα!

2. Θκυό εξωχωρήτες μες το κέντρον όπου φτάννουν θκυό εξωχωρήτισσες.

- Εε! ήρτεν η κοπελλούα.
- Ίντα ν που χέλεις ακόμα, δώκε μέσα
- Αντρέπουμε ρε! εν να πάω πανωσάνεμον να της το πώ; Τζιαι εν μου πεί όι;

Εν τω μεταξύ, η κοπελιά επήεν στο αποχωρητήριον.

- Χάτε ρέ, εν εκατάλαες ότι εν για να σου ώκει εφκαιρίαν που επήεν στον απόπατον.
- Αντρέπουμε ρέ.
- Καχυστέρα καχυστέρα, αλλό λλίον το πουλλέν επέτασεν.

Πάει ο τύπος προς το αποχωρητήριον τζιαι κλωθοϋρίζει ως που να νεφάνει η κοπελλούα. Μόλις την θωρεί, πιάννει έναν αντροπιάρικον ύχος (το χχού εν φφού) τζαι λαλεί της:

-Εε... Εσιέσαμεν;

Παραθέτω σου επίσεις μερικές φράσεις που έμαθα στον στρατόν που έναν σειράν που το εξωχώριν:

Για σου πεί "εν να τα κάμεις μαύρα τζιαι γέρημα" έλεγεν στο τρίτον πρόσωπον του ενοικού

- εν να τα σιέσει!
- εν να τα τρατταλλίσει!
- εν να τα τραττατρούττου!

Επίσεις, μιαν ημέραν έφκην αναφοράν λόχου, τζιαι λαλεί του μονιμά

Στρατιώτης ΧΧΧ
Λαββαννω ιν τιμί ννα αναχέρω
"ριμπό αριφφέ ο ρισσιέ α πιάει κκοννά ο λοββί;"
- Εγγρίνεται, λαλεί του ο καλαμαράς.

Όποιος το αποκριπτογραφίσει το τελευταίον κερδίζει έναν χαρτουτσιούιν χιστουκούκια κασιανισμένα. Κλειδίν: εκτός που οι εξωχωρήτες τρών πολλά σύφφωνα ("ο" μπορεί να σημαίνει "το", "α" μπορεί να σημαίνει "να" κοκ, η ακόμα για να πεί κάποιος "μπόρεις να μου δώκεις το ποτήριν ;" λαλούν "μπόρει_ννα μου ώκειτ_το ποτήριν;..."), οι μιτσιοί μιλούν απταίστως τζιαι την ποήνανά σσαγλώ (ποήν-ανά, ποδήν-ανά, ανά-ποδην γλώσσαν)

Χάτε καλή σου μέρα τζια καλήν επάνοδον στην δουλειά δρυμήτερος

stalamatia είπε...

Ασερα ενε κατάλαβα τίποτε.

Aceras Anthropophorum είπε...

Αντίστρεψε την κάθε λέξην τζιαι βάλει τζιαι λλίην φαντασίαν για τα γράμματα που εφαηθήκαν στην πορείαν βοηθούμενη τζιαι λλίον που τα μερικά παραδείγματα που έδωκα.

stalamatia είπε...

Ασερα παμπόνηρε εν καταλάβω το αρριφέ τα άλλα ήβρα τα.Αντρέπουμε να τα γράψω.

Ανώνυμος είπε...

epien enas xilos sto club stin agia napa tzie ekratan grammin na mpi masa .
mrosta tou anas xoraitis tzie eishen ti klidin tou aytokinitou mes to ftin tou tzie eklonnen to tzi da na to katharisi.
stin pollin oran o xilos en anteksen tzie lali tou,re xile an den iksekinas kountoumen se

Aceras Anthropophorum είπε...

Χαααα Χα χα χα! Ωραίον.

το άλλον,

Πάει ο χίλος στην δισκοθήκην στην Αγιάνναπαν. Κοντέφκει μιας λευκωσιάτισσας ξαθθής τζιαι λαλεί της

-Ίφ γιου ντάνς?
-No it isn't, λαλεί του η χωραϊτού.

@Σταλαματιά, αριφφέ είναι δύο λέξεις, κανονικά έπρεπεν να γραφτεί "α ριφφέ" τζιαι με παραπάνω ακρίβειαν "να ρειςφέ"

Meropi είπε...

Άνευ Ορίων μου,
ευτυχώς γέλασε το χειλάκι μας με την τελευταία αυτή ανάρτηση σου (διάβασα και την προηγούμενη και μου μαύρισε η ψυχή). Γέλασα πιο πολύ με το "Γυναίκες φεύγουμε πάρτε δονητές". Χα χα χα!!!

dokisisofi είπε...

arrife= aerrfi?

Ανώνυμος είπε...

Άνευ, σου πω και ένα καλαμαρίστικο:

Ένας καταστηματάρχης βλέπει έξω από το μαγαζί του έναν ψηλό ξανθό άνδρα να κοιτάζει στη βιτρίνα του για κάμποση ώρα. Αφού σκέφτηκε πως ίσως να ήθελε κάτι συγκεκριμένο βγήκε έξω και τον ρωτά αν ήθελε βοήθεια. Ο πελάτης του απάντησε:
"Πράζεντραο;"
"Ωχ" σκέφτηκε ο καταστηματάρχης, "δεν μιλά ελληνικά" και επιστρατεύοντας τα λίγα αγγλικά του, τον ρωτά: "Καν άι χελπ γιου;"
Και ξαναπαίρνει την ίδια απάντηση:
"Πράζεν τραο;"
Σάστισε πάλι ο μαγαζάτορας και προσπαθώντας να θυμηθεί κάτι γαλλικά που έκανε στο γυμνάσιο τον ξαναρωτά: "Ες κιε βουλεβού ντ' ασιστανς;"
Πάλι παρνει την ίδια απάντηση:
"Πράζεν τραο;"
Έτσι ζητά άπό τον διπλανό χασάπη που είχε ζήσει στη Γερμανία μετανάστης βοήθεια, το ίδιο από τον μανάβη που είχε γιαγιά από την Οδησσό, τον μπακάλη που είχε δουλέψει σε πλοία ολλανδέζικα, τον Κεφαλλονίτη λούστρο που σκάμπαζε λιγα ιταλικά, αλλά κανένας δεν ήταν σε θέσει να βοηθήσει. Ο τύπος απαντούσε πάντα στερεότυπα:
"Πράζεν τραο;"
Μέχρι που άκουσε το τι γινόταν εκεί ο πολισμάνος της γειτονιάς, ένας Βλάχος από την Καρδίτσα, που επενέβη λέγοντας στο μαγαζάτορα:
"Πόσες φορές πρέπει να σε ρωτήσει αν 'πειράζει που (παρα)τηράει'";

entelech1a είπε...

Ανευ, τι ευχαριστη καλοκαιρινη εκπληξη ηταν αυτη...Φυσικα εν αντεξες αναφερες τζαι τον Χριστοφια αλλα ας μεν τα θελουμε ουλλα δικα μας.

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητοί φίλοι, επισκέπτες του blog,
Σας χαιρετώ εγκαρδίως!

Μετά από ολιγοήμερη απουσία (από τις 20 του εμπνέοντος απόψε μηνός) λόγω διακοπών, επανέρχομαι ανανεωμένος και ορεξάτος (πιο πολύ για δουλειά και για τις άλλες υποχρεώσεις μου και λιγότερο για blogότσαρκα και blogοκουβέντα)!

Για την ώρα επιτρέψτε μου να κάνω μερικά σχόλια και παρατηρήσεις πάνω σε μερικά ζητήματα απ’ όσα κατατέθηκαν εδώ αυτές τις μέρες. (Πιθανότατα και με την πρώτη ευκαιρία να αναρτήσω κι ένα ταξιδιωτικό με τα βιώματα και τις εμπειρίες μου από τις διακοπές – περάσαμε ωραιότατα αλλά όχι τίποτα το συνταρακτικό – προς απογοήτευση ίσως του φίλου Ανώνυμου Λεμεσιανού που αρέσκεται στις παρελθοντολογίες μου!).

Οψόμεθα ...

*******
@ Dok.,

Αν με πεις 5 (πέντε) “καλούς” λόγους που θα με τουμπάρουν ούτως ώστε να καταργήσω εν μέρει την Ανωνυμία μου, θα σου πω κι από που κατάγομαι κι που κατοικώ!

******
@ Stala(g)matia,

Τι έγινε, Κύπρο είσαι;

*******
@ Entel.,

Σε (ξανα)καλωσορίζω από τα μέρη μας! Καιρό να σε δούμε! Εν τζιαι δακκάνουμεν! Όπως είδες δεν μιλάμε μόνο πολιτικά ... Αλλά είμαστε όλο αυτιά να σ’ ακούσουμε αλλά και να δεχτούμε και να αποκρούσουμε τα αντιπολιτευτικά σου βέλη!

*******
@ Φίλε Aceras,

Οι ιστορίες με τους Εξωχωρίτες είναι πάμπολλες. Παρακάτω θα παραθέσω μιαν άλλη εκδοχή της ιστορίας που κατάθεσες με τις δύο Εξωχωρίτισσες και το γάαρον τζιαι το πράμαν του έξω:
Οι Εξωχωρίτισσες (οι οποίες ήταν και είναι και αθυρόστομες) ήταν οι πρώτες γυναίκες στην περιοχή που (αμέσως μετά τον πόλεμο του 74) ξεκίνησαν να κυκλοφορούν και να πηγαίνουν δουλειά (στα χωράφια) ή στον μπακάλη με μηχανάκια (τις μικρές μοτορούες Landy). Χρόνια μετά όταν το “φαινόμενο” αυτό άρχισε να εμφανίζεται και στα γειτονικά χωρκά, οι γηραιότεροι και συντηρητικότεροι σ’ αυτά τα χωριά, έλεγαν: «Εγινίκετε τέλεια σαν τις Εξωχωρίτισσες, εν να μας χάσει ο Θεός!».
Πίσω στην ιστορία μας: Δύο Εξωχωρίτισσες διπλοκαβάλλα (και οι δυο καβάλλα) σε μια μοτορούα πήγαιναν στα χωράφια, οπόταν βλέπουν έναν γάρον σε ... πλήρη στύση!
Η οδηγός της μοτορούς ρωτά την συνταξιδιώτισσας της: «Κόρη θέλεις να πεις τραβάς τον;» (τον ... αυτόν του γαάρου).
Και η συνταξιδιώτισσα: «Χμμμ ... Αν έλειπεν το σιάθιν*!!!).
(Σημ.: * σιάθιν είναι το ψάθινο καπέλο, με γείσο γύρω γύρω κι έτσι φαίνεται έμοιαζε το κάτω κεφάλι του γαιδάρου!!!).

Η δικιά μου πρώτη γνωριμία με τα χοντρά αστεία των Εξωχωριτών έγινε στα εφηβικά μου χρόνια. Θα ήμουν τότε 15 ή 16 χρόνων όταν μια παρέα συνομήλικων μου λάβαμε μέρος (με άλλους συγχωριανούς και μεγαλύτερους και μικρότερους) σε μια εκδρομή για την Παναγία του Κύκκου. Η εκδρομή πραγματοποιήθηκε αρχές Σεπτεμβρίου (7 και 8 του μηνός στη Γιορτή της Παναγίας) με λεωφορείο (εκείνα τα παλιά αγροτικά λεωφορεία με την επίπεδη στέγη) που ξεκίνησε από το χωριό και ταξιδέψαμε, αν δεν κάνω λάθος μέσω Μόρφου και Ξερού. Εκεί στον Κύκκο κοντά μας στάθμευσε κι ένα λεωφορείο από το Εξωχώρι. Εμείς πειράζαμε τον οδηγό (που πρέπει να ήταν κοντά στα 40) για τον τρόπο που μιλάνε κι αυτός πικκαρίστηκε. Το βράδυ οι νεαροί επιβάτες του δικού μας λεωφορείου στρώσαμε για να κοιμηθούμε στην καμπίνα (την οροφή του λεωφορείου) οπόταν ο κοντοχωριανός Εξωχωρίτης ανέβηκε πάνω στην οροφή για να μας ... κλάσει!!!

******
@ Ανώνυμε εκ Λεμεσού,

Με τα όσα Eσυ μου γράφεις (για “παρελθοντολογίες” και “απογοητεύσεις”) θέλω να ασχοληθώ λίγο πιο λεπτομερώς γι’ αυτό θα επανέλθω!

Anef_Oriwn
Κυριακή 31/8/2008 – 10:10 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητέ Ανώνυμε από Λεμεσό,

Όπως προείπα και μ’ όλο το θάρρος κάποια σχόλια και για τα δικά σου γραφόμενα:

1. Κατ’ αρχάς αντιπαρέρχομαι τη δόση ειρωνείας που διαισθάνθηκα αναγιγνώσκοντας τα σχόλια σου και η οποία εντοπίζεται σε φράσεις του στυλ “… με απογοήτευσες...” ή/και “… εσύ, ένας λάτρης της παρελθοντολογίας …”.

2. Η συζήτηση με τον Ανώνυμο Ελλαδίτη για ζητήματα που αφορούσαν τη Ελληνική (και όχι μόνο) Αριστερά, την Κατοχή, τον Εμφύλιο και διάφορα άλλα δεν έγινε από αυτό το (δικό μου) blog αλλά μέσα από το “…ες γην εναλίαν Κύπρο”, του Απόστολου. Άρα δεν υπήρχε λόγος να δίνω απαντήσεις ή να σχολιάζω κι εδώ μια και δεν υπάρχει ανάλογη ανάρτηση. Εξ άλλου ο ίδιος ο Ανώνυμος Ελλαδίτης δεν μας καταδέχεται.

3. Είναι πασιφανές (τουλάχιστον για μένα) ότι στόχος του Ανώνυμου Ελλαδίτη δεν ήταν ο από κοινού προβληματισμός και ο διάλογος για αναζήτηση της αλήθειας για τα σημαντικά ιστορικά ζητήματα που αναφέρθησαν πιο πάνω, αλλά η επιβολή των εμπαθών αντικομουνιστικών του ιδεοληψιών. Οι μονόπλευρες, δογματικές και μηδενιστικές για την Αριστερά και τους αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης τοποθετήσεις του, ουδόλως βοηθούν στην ανάπτυξη ενός τέτοιου διαλόγου. Οι θέσεις και τοποθετήσεις και των δύο μας είναι εκεί και στέκουν και μπορείς να ανατρέξεις σ΄ αυτές και να ρίξεις ακόμα μια ματιά (Link: http://enaliakypros18.blogspot.com/2008/08/blog-post_11.html). Μάλιστα κάποια στιγμή κι Εσύ ο ίδιος είχες εκφράσει την ενόχληση και δυσφορία σου για τις υπερβολές, το μηδενισμό και τις ακραίες του τοποθετήσεις!

4. Η συζήτηση (όπως έχω ήδη πει) έγινε σ’ άλλο blog, (στο “…ες γην εναλίαν Κύπρο” του Απόστολου) ... Εκεί υπάρχουν οι απαντήσεις και τα σχόλια μου στα πλείστα σημεία που θίχτηκαν και μπορείς να ανατρέξεις σ’ αυτά για να δεις τις θέσεις μου. Όμως, πολύ ευχαρίστως θα σχολίαζα κι εδώ τα θέματα εκείνα που κατά τη γνώμη σου με “… έφεραν όντως σε πολύ δύσκολη θέση…”, αφού είμαι και “λάτρης της παρελθοντολογίας” και τα οποία θα μου έθετες κι εσύ με τη σειρά σου...

5. Πολύ πιθανόν, κι επειδή μ’ αρέσει να παρελθοντολογώ, να αναρτήσω κι εγώ κάποιο δικό μου κείμενο εδώ στο blog μου σχετικά με την Κατοχή και τον Εμφύλιο, ίσως με την ευκαιρία κάποιας επετείου, όπως π.χ. την Απελευθέρωση της Ελλάδας από τους Γερμανούς, την 28η Οκτωβρίου 1940 ή τα Δεκεμβριανά. Φυσικά ο συμπαθέστατος κατά τ’ άλλα Ανώνυμος Ελλαδίτης, δεν θα μας κάνει την τιμή να μας διαβάσει καθώς αποφεύγει όπως ο διάολος το λιβάνι τέτοια αιρετικά blog, όπως το δικό μου!

6. Τα κείμενα (μου) με ιστορικό περιεχόμενο που ετοιμάζονται με βάση προσωπικά βιώματα ή/και με αναφορές και παραπομπές σε διάφορες πηγές (εφημερίδες, περιοδικά και βιβλία) και που αφορούν βασικά την πρόσφατη Ιστορία της Κύπρου, δεν αποτελούν (κατ’ εμένα) “παρελθοντολογία”, με την έννοια της αχρείαστης και ανούσιας συζήτησης για ζητήματα του παρελθόντος (που στην ουσία αφορούν την Ιστορία μας – εκτός κι αν τα θεωρούμε ταμπού ή ανώφελο, αχρείαστο και ανιαρό να μιλάμε γι’ αυτά! Εγώ πάντως θα συνεχίσω να το πράττω!!!

7. Ενώ μιλάς (ειρωνικά ή/και επικριτικά κατ’ εμένα) για παρελθοντολογία, από την άλλη επικρίνεις την ανεκδοτολογία αυτού του post. Μήπως το ένα (η ανάρτηση ιστορικά θεμάτων) αποκλείει το άλλο (τα ανέκδοτα); Εξ άλλου όπως ξαναείπα η όλη συζήτηση διεξαγόταν σ’ άλλο blog.

8. Για την ώρα θα εισηγούμουν (μετά που ήρθα σε “δύσκολη θέση” και παραιτήθηκα από τη συζήτηση με τον Ανώνυμο Ελλαδίτη και κατέφυγα στα ανέκδοτα) δύο συγγράμματα μέσα από τα οποία δίνονται απαντήσεις σε πολλά από τα ερωτήματα που είχαν τεθεί ένθεν και εκείθεν:

i. Το βιβλίο του Mark Mazower “Στην Ελλάδα του Χίτλερ – Η εμπειρία της Κατοχής”, Εκδόσεις Αλεξάνδρεια, 1994.

ii. Το τελευταίο τεύχος (Νο. 40) του περιοδικού “Στρατιωτική Ιστορία - Μονογραφίες” που είναι αφιερωμένο στην Εθνική Αντίσταση στις πόλεις (κυρίως στην Αθηνά). Τα κείμενα έχουν ετοιμαστεί από τον Ιστορικό Κωνσταντίνο Καρίμπα. Στο περιοδικό υπάρχουν πάμπολλες πληροφορίες για τις μάχες μεταξύ ΕΑΜ/ΕΛΑΣ και των συνεργατών των Γερμανών, των Ταγματασφαλιτών (Στην πραγματικότητα τα γεγονότα στα οποία αναφέρεται ο Ανώνυμος Ελλαδίτης, μιλώντας για σφαγές και δολοφονίες από μέρους του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ, πλην μεμονωμένων περιπτώσεων, αφορούν μάχες με ταγματασφαλίτες και στην ουσία αυτούς υπερασπίζεται).

9. Ουδέποτε είπα ή άφησα να νοηθεί ότι οι πολιτικοί φορείς της Αριστεράς (ηγεσίες, κόμματα, οργανώσεις), δεν κάνουν λάθη, δεν έχουν αδυναμίες ή ότι δεν υπάρχουν “αμαρτίες” (όπως χαρακτηριστικά λες) ή ότι δεν έγιναν ακόμα και εγκλήματα (αντεκδίκησης ή/και αυτοδικίας) από πλευράς Αριστερών κατά τη δύσκολη περίοδο της Κατοχής και του Εμφυλίου Πολέμου στην Ελλάδα. (Τούτο αποτέλεσε και το βασικό θέμα “συζήτησης” - τρόπος του λέγει συζήτηση - και αντιπαράθεσης μας με τον Ανώνυμο Ελλαδίτη).
Μόνο όποιος δεν κάνει ΤΙΠΟΤΑ είναι αλάθητος και ίσως αναμάρτητος, ενώ άγιοι δεν πιστεύω να υπάρχουν σήμερα!
(Ούτε κι αυτοί οι άγιοι της Εκκλησίας, υπήρξαν πάντοτε άγιοι, ενάρετοι και αναμάρτητοι – αν πάρουμε ως παράδειγμα, λόγου χάριν να πούμεντε, που λαλεί τζιαι ο κουμπάρος ο Κολοκάσης, τον πρώτο βυζαντινό αυτοκράτορα, τον Ρωμαίο Κωνσταντίνο, τον μετέπειτα καλούμενο και “Μέγα” και “Άγιο” και τη μητέρα του Ελένη κι αυτή ανακηρυχθείσα ως αγία, θα χάσουμε πάσα ιδέα!).

Φίλε Λεμεσιανέ, είμαι στη διάθεση σου για συζήτηση και διάλογο ...

Anef_Oriwn
Κυριακή 31/12/2008 – 11:45 μ.μ.

dokisisofi είπε...

esy mou proteines na mou apokalipseis apo pou eisai kai me rotises malista poio apo ta dio thelw : ton topo katagwgis sou i ton topo diamonis sou.
Itan portos tziai toutos san tou kontoxorianou sou?

Ανώνυμος είπε...

@ Κορού Dok.,

1. Τι θέλεις ακριβώς να μάθεις, από που κατάγομαι ή που κατοικώ;


dok.

Anef_Oriwn είπε...

@ Κόρη Dok.,

Η ερώτηση μου ήταν σαφής: Ποιο από τα ΔΥΟ ήθελες να μάθεις “… από που κατάγομαι ή που κατοικώ;”
Εσύ όμως τα ήθελες όλα!!! Γι’ αυτό κι έχασες!
Εξ άλλου μπορεί να μου έμεινεν χούιν με τους πόρτους που τότε που είχαμε το επεισόδιο με τον κοντοχωριανόν!

Anef_Oriwn
Τρίτη 2/9/2008 – 7:31 μ.μ.