Σάββατο, 11 Απριλίου 2015

Ανάρτηση 21/2015 [κυπριακή, πασχαλινή, Αρχιεπισκοπική κι αγαπησιάρικη] – Διάφορα περί του Πασκάτου και το προ-πασχαλινό μήνυμα Αγάπης του (επιχειρηματία) Αρχιεπισκόπου...


Περί του Πασκάτου των ελληνορθοδόξων, περί παραδόσεων, ηθών και εθίμων [και πιστών και απίστων]

Μεγαλοσάββατο σήμερα, [έχουμε σχεδόν διέλθει ολόκληρη τη Μεγάλη Εβδομάδα] και βρισκόμαστε στο παραπέντε για το Πάσχα Υμών (και Ημών) των Ελληνοκυπρίων... [Το πρωί ήταν λένε και η “Πρώτη Ανάσταση”. Τελικά πόσες Αναστάσεις του Χριστού γιορτάζονται; Την Κυριακή το μεσημέρι, λένε, πως είναι η “Δεύτερη Ανάσταση, ενώ απόψε τα μεσάνυχτα είναι και ο λεγόμενος “Καλός Λόος” ]...
Το Πάσχα το λεν και Γιορτή της Αγάπης [πρώτος και καλύτερος ΜΆΣ το απόδειξε και φέτος ο Αρχιεπίσκοπος Υμών]˙ καλή ευκαιρία πάντως, ν’ αρπάξουμε αλλά και να δώσουμε και κάνα φιλί σε καμιά ψυχή!
Εμείς, λοιπόν, οι Ελληνοκύπριοι, είτε πιστεύουμε σε Χριστούς και Αναστάσεις είτε όχι [αλήθεια, τι γιορτάζει ένας Άθεος σαν και του λόγου ΜΟΥ, το Πάσχα;], είτε έχουμε νηστέψει [«για να προετοιμαστεί το σώμα και η ψυχή μας για να δεχτεί το θείο μήνυμα της Αναστάσεως» - και το στομάχι μας το αρνί ή το ρίφι] είτε όχι, ΟΛΟΙ (ανεξαιρέτως) θα πορευτούμε λίγο πολύ με τον ίδιο τρόπο και θα ακολουθήσουμε τις ίδιες διαδικασίες και τελετουργίες˙ τυπικότητες που για κάποιους από ‘ΜΑΣ δεν έχουν ΑΠΟΛΥΤΩΣ κανένα νόημα ή σημασία, όμως ενίοτε υποκύπτουμε και τις (ψευτο)ακολουθούμε για να μην προκαλούμε (περαιτέρω) εντάσεις και τριβές, ή κατά το κυπριακό “για ν’ αγοράζουμε τον πελάν”

Εκόντες άκοντες, λοιπόν, [και κυρίως αναλόγως της οικογενειακής περιρρέουσας] θα κάνουμε πολλά και διάφορα αυτές τις μέρες που προφανώς δεν ΜΑΣ εκφράζουν, αλλά για για να τηρήσουμε δήθεν τις παραδόσεις, τρομάρα ΜΑΣ!
Ας πούμεν(τε),  
- Κάποιοι εξ Ημών ίσως νηστέψουμε κιόλας, κυρίως μεγαλοβδομαδιάτικα. Κι αυτό αναγκαστικά, μια και στο σπίτι μόνο νηστίσιμα θα κυκλοφορούν...
Στο σπίτι το δικό ΜΑΣ η νηστεία τη Μεγάλη Εβδομάδα [και δη τις μέρες που οι πιστοί δεν πρέπει να φαν ούτε λαδί!] η κατάσταση προσομοιάζει με το ραμαζάνι των μουσουλμάνων, με τη διαφορά ότι ενώ οι μουσουλμάνοι τη νύχτα τρώνε τον αγλέουρα, ΕΜΕΙΣ την βγάζουμε νηστικοί και το βράδυ... 
[Κάποιοι εξυπνάκηδες που νηστεύουν, στην προσπάθεια τους να πείσουν ότι η νηστεία δεν είναι απλώς ζήτημα θεολογικό των ελληνορθοδόξων χριστιανών, πετάνε και την κουβέντα ότι «η νηστεία βοηθά και στην βελτίωση της υγείας μας». Και ίσως να ‘χουν και δίκιο, όμως γιατί όμως οι ίδιοι δεν νηστεύουν ολόχρονα;]... 
-   Κάποιοι άλλοι [πολύ πιθανόν όμως κι από τους ίδιους τους προηγούμενους] πάμε κατά τα μεσάνυκτα και εκκλησιά˙ ίσως πούμε και πάλι ότι το κάνουμε για την παράδοση, αλλά το προφανές είναι ότι πάμε για να συνοδεύουμε τους υπόλοιπους της Οικογένειας που θέλουν να εξασκήσουν τα θρησκευτικά τους καθήκοντα... Κι έχουμε εκεί τα συνήθη νούμερα, εντός κι εκτός εκκλησίας: εντός τα Άγια Φώτα που ΜΑΣ ήρθαν με ειδικές πτήσεις από τα Ιεροσόλυμα κι έτυχαν υποδοχής Αρχηγού Κράτους [κι όλ’ αυτά σε χώρα ευρωπαϊκή], κι εκτός τις “τσάκρες” [κοινώς κροτίδες] και τις λαμπρατζιές με όλα τα γνωστά καθεχρονικά παρατράγουδα τους...  

Φυσικά στους εορτασμούς του Πασκάτου [από πιστούς κι απίστους] περιέχονται και διάφορα άλλα όμορφα κι ωραία, όπως
-   η μαγειρίτσα το βράδυ του Σαββάτου [έθιμο δανεισμένο από τη Μητέρα – Πατρίδα] και τα κεφαλάκια,
-   τα σουβλιστά αμνοερίφια και τα κουπέπια με τα αμπελόφυλλα [την επαύριον],
-   οι φλαούνες καμωμένες από ειδικό τυρί ή αναρή˙ κατά Πάφο μεριά έχουν και τις “πασκιές” στις οποίες υπάρχει και κρέας συνήθως αρνιού, καθώς και οι αλμυρές φλαούνες˙ ΕΜΕΙΣ όμως προτιμάμε τις γλυκιές (φλαούνες) και οπωσδήποτε με σταφιδάκια στη γέμιση τους,
-  τα κόκκινα αυγά και τα τσουγκρίσματα τους,
-  τα παραδοσιακά (πασχαλινά) παιχνίδια [όπως ο “ζίζυρος”, το shοινίν, ή οι σακκουλλοδρομίες] που γίνονται σε κάποια χωριά σε μια προσπάθεια των τοπικών αρχών, των σωματείων και συνδέσμων [συνήθως των αποδήμων] να αναβιώσουν έθιμα παλιά, ή/και να δώσουν έστω και τις μέρες του Πάσχα λίγη ζωή στα χωριά τους. [Συνήθως σ’ αυτές τις εκδηλώσεις δεν αποφεύγονται και η υπερπροβολή προσώπων και καταστάσεων, καθώς κι ένα (ψευτο)κουλτουριάρικο στυλ που τους δίνεται από τους εκ της πόλης ορμώμενους απόδημους συγχωριανούς ή άλλους τοπικούς παράγοντες, όμως ας μην φανούμε κακοί τέτοιες μέρες κι αρχίσουμε τις κριτικές]...

********************************************

Για τον χριστιανικό λόγο του ελληνορθόδοξου Ττόμη Ββου 

Την (αυστηρή και καυστική) κριτική ΜΑΣ όμως, θα την επικεντρώσουμε στην Αυτού Μακαριότητα τον Αρχιεπίσκοπο Υμών˙ αυτόν της Νέας Ιουστινιανής, Πάσης Πάφου και Πασών των Εκκλησιαστικών Επιχειρήσεων, Ναών, Εξωκλησιών,  Ενοριών, Παγκαρκών και Τραπεζιτικών Λογαριασμών...

[Το σκίτσο είναι από τον “Πολίτη”]

Έχει από τις αρχές της εβδομάδας [την περασμένη Δευτέρα, αν δεν κάνω λάθος], όταν «τούτος» έστειλε μετά φωνασκιών (από της Τηλεοράσεως του ΡΙΚ) στην Συντονιστική Επιτροπής της κατεχόμενης κοινότητας του Τράχωνα το έμπλεο χριστιανικής Αγάπης πασχαλινό του μήνυμα, που θέλω να γράψω δύο λόγια, αλλά μόλις τώρα τα καταφέρνω. Ας είναι... Ο προ-πασχαλινός λόγος του Αρχιεπίσκοπου θα συμπληρώσει μια χαρά την πασχαλινή αυτή μας ανάρτηση˙ έτσι αναδεικνύουμε για μια ακόμα φορά την υποκρισία και τη φιλοχρηματία των Ιεραρχών και δη του νυν προκαθήμενου της Εκκλησίας της Κύπρου... 
[Ειλικρινά διερωτούμαι πώς θα ΤΟΝ ανεχτούν απόψε οι πιστοί να ψάλλει την “Ανάσταση”]...

Να υπενθυμίσουμε ότι ο Αρχιεπίσκοπος Ττόμης ο Β΄, ο Αθυρόστομος, άστραψε και βρόντηξε [σε παρέμβαση του στο μεσημεριανό ενημερωτικό πρόγραμμα της Τηλεόρασης του ΡΙΚ] εναντίον της Συντονιστικής Επιτροπής της κατεχόμενης κοινότητας Τράχωνα, μετά τις καταγγελίες της εναντίον του, ότι προέβη σε “σπάσιμο’’ τραπεζογραμματίου που ήταν κατατεθειμένο σε ΣΠΕ και ανάληψη ύψους 450 χιλιάδων ευρώ, χωρίς να ενημερώσει σχετικά την Εκκλησιαστική Επιτροπή. Κοντολογίς τα πήρες όλα κ’ έφυγε, χωρίς μάλιστα να ρωτήσει ΚΑΝΕΝΑΝ!!! Όταν μάλιστα του ‘καναν και κριτική ξεσπάθωσε ενάντια στους Τραχωνίτες και (ΤΟΥΣ) ζήτησε δε και τα ρέστα...  
ΕΜΕΙΣ, για χάριν της ιστορίας θα σταχυολογήσουμε μερικά σημεία από τον απείρου κάλλους θεολογικό και θεόπνευστο [προφανώς κατά τον Ίδιο] πλην όμως οργίλο λόγο ΤΟΥ:
-   «Εκείνοι [σημ.: η Εκκλησιαστική Επιτροπή] αν επιχειρήσουν να πάρουν έστω και ένα σεντ από την εκκλησία είναι κλέφτες αν εγώ πάω εγώ τα μεσάνυχτα και σπάσω και την πόρτα και μπω μέσα και πάρω οτιδήποτε δεν είμαι κλέφτης είμαι ο διαχειριστής της περιουσία της εκκλησίας. Αυτό να το καταλάβουν οι πάντες». [Στης δημοκρατικότητας ΤΟΥ το μεγαλείο, υποκλινόμαστε!]...
- «Εγώ είμαι εδώ για να ασκώ διοίκηση. Όποιου  δεν του αρέσει, να περάσει έξω»... [Να σημειώσουμε ότι έχει ήδη παύσει δύο μέλη της Εκκλησιαστικής Επιτροπής... Προφανώς τους πιο “ενοχλητικούς”!]... 
-   «... δεν θα μας πουν [σημ.: τι θα κάνουμε] ούτε οι κάτοικοι ούτε εκείνοι που λένε ότι εκπροσωπούν την κοινότητα του Τράχωνα...» ... [Πείτε μας πώς εκλέγηκε ο ίδιος, για να σας πούμε και πώς λειτουργεί]... 
-   «Θα τα πάρω όλα! Δεν θα αφήσω ούτε ένα σεντ μέσα στον λογαριασμό της Παναγίας του Τράχωνα...» [Φαταούλας έχει καταντήσει!]... 
-   «Τους εισηγηθήκαμε να τους δώσουμε αξιόγραφα της Τράπεζας Κύπρου και αρνήθηκαν...» [Τα οποία έχουν μειωμένη αξία σήμερα. Ήθελε να τους γελάσει κιόλας!]...  
-   Αύριο το πρωί θα παύσω την επιτροπή και θα διορίσω άλλη διότι θέλω να καταλάβουν ότι διαχειριστής όλων των ενοριών ιδιαίτερα των εξωκλησιών είναι η Αρχιεπισκοπή και όχι οι εκάστοτε επίτροποι...» [Κατά το χουντο-παπαδοπουλικό: Αποφασίζομεν και διατάσσομεν!]...

ΕΜΕΙΣ [οι άπιστοι τζι’ οι γκιαούρηδες] τί άλλο να πούμε!
Εδώ, μπορείτε να παρακολουθήσετε και το σχετικό ρεπορτάζ απο τις Ειδήσεις του ΡΙΚ1

Anef_Oriwn
[καλά να περάσετε τις πασχαλινές αργίες˙ και μακριά από τα μηνύματα αγάπης του Αρχιεπισκόπου Υμών]
(Μεγάλο) Σάββατο 11/4/2015
[και προσδοκούμεν Ανάσταση κι Ανάταση Ανθρώπων μέσα από τους μαζικούς κοινωνικούς αγώνες ΤΟΥΣ]

1 σχόλιο:

Anef_Oriwn είπε...

Αναδημοσιεύω αποσπάσματα από (σατιρικό για τον Αρχιεπίσκοπο) άρθρο του Λεόντιου Φιλοθέου, που δημοσιεύτηκε στη “Χαραυγή” του περασμένου Σαββάτου [11 του μηνός] με τίτλο “Αρχιεπίσκοπε μου, Καλό Πάσχα!” και που θα βρείτε ολόκληρο στο link: http://dialogos.com.cy/blog/archiepiskope-mou-kalo-pascha/:

«Και πολύ σωστά τα είπες. Να μην τους αφήσεις γρόσι. Και Χρυσόστομος, και Χρυσοδάκτυλος. Όχι πως άφησες γρόσι στην εκκλησία, αλλά λέμε τώρα. Είσαι ο απόλυτος διαχειριστής. Είσαι ο διευθύνων σύμβουλος. Είσαι ο εκτελεστικός πρόεδρος. Είσαι ο γενικός διευθυντής. Είσαι και ο ιδιοκτήτης της Εκκλησίας Κύπρου Λτδ. Θα αφήνουμε το κάθε θυγατρικό ξωκλήσι να κάνει κουμάντο στα λεφτά σου; Και νύχτα να μπεις και να τα σπάσεις. Και μέρα να μπεις και να τα διαλύσεις. Και να τους πετάξεις όλους έξω. Όλους όμως.
Στο κάτω-κάτω έχεις τη δημοκρατική νομιμοποίηση. Άλλωστε εκείνο το 8% του μισού λαού που σε ψήφισε είναι η καλύτερη απάντηση στις επιθέσεις που δέχεσαι.
Αχαριστία.
Φοβού Αρχιεπίσκοπέ μου τους υπό σου ευεργετηθέντες. Δηλαδή δεν φτάνει που τους πήρες το μισό εκατομμύριο και τους έδωσες χρεόγραφα της Ελληνικής Τράπεζας στη μισή αξία έχουν και παράπονο; Εσύ φταις, που είσαι καλός και ψυχοπονιάρης. Αξιόγραφα έπρεπε να τους δώσεις της Λαϊκής. Έτσι για να μάθουν!»


Και μια άλλη σωστή επισήμανση του [τού Λεόντιου] από το ίδιο άρθρο: «Είναι φυσικά και το άλλο. Οι άλλοι [σημ. δική ΜΟΥ: η Εκκλησιαστική Επιτροπή] φύλαγαν μισό εκατομμύριο για να αγοράσουν πάρκινγκ. Όταν ο κόσμος πεινά. Εξ όσων προκύπτει πάντως, το μεγάλο μας λάθος είναι η απαίτηση που έχουμε από την Εκκλησία της Κύπρου και όλο το σινάφι σας να ασχοληθείτε με το πνευματικό έργο…»