Εισαγωγικά
Τάδε έφη Strovoliotis [σε σχόλια ΤΟΥ στο Blog ΜΟΥ]:
[Πολλά
«Κύριε
ελέησον» εππέσαν για το κούρεμα! Κανέναν όμως για τον κατακουρεμένο μάγο παρπέρην;]...
Αν οι πιο πάνω τοποθετήσεις
δεν έγιναν για πλάκα, ή ίσως και για να πικκάρουν, τότε αυτές αποτελούν έκφραση εξόφθαλμης αγραμματοσύνης κι απαχαροσύνης για το τι εστί Σοσιαλισμός. Κι αυτό μπορούμε
να το διαπιστώσουμε πιο πολύ όσοι από ΕΜΑΣ κατέχουμε δκυο-τρία πράματα για το
περιεχόμενο της σοσιαλιστικής θεωρίας και πράξης και μπορούμε έτσι να έχουμε
άποψη και να κρίνουμε τί λαλεί ο κάθε άσχετος που προσπαθεί να το παίξει και
δαήμονας πάνω σ’ ένα αντικείμενο για το οποίο «δεν κατέχει πραμα»...
Τζιαι για να το κάμω πιο λιανά θα παρομοιάσω τις πιο πάνω Strovolioti-κες
[περί «σοσιαλιστικών μέτρων»] τοποθετήσεις, με το πώς ένας ανορθόγραφος γράφει το «και» που αντί να γράφει «και» γράφει «κε»...
Παρ’ όλο που στην ίδια ανάρτηση ΜΟΥ έγραφα,
[σχολιάζοντας τις πιο πάνω φαιδρότατες τοποθετήσεις τού Strovolioti] πως: «...
επειδή δεν έχω ΚΑΜΙΑ διάθεση να ξεκινήσω έναν νέο μονόλογο [γιατί έχει παρέλθει
προ πολλού η εποχή που “όποιος shύλλος έλασσεν, εβούννουν τού πέτραν”] κι ούτε να (ΣΟΥ) κάμω και μαθήματα περί
Σοσιαλισμού, δεν θα απαντήσω στη φαιδρή κι ασυνάρτητη τοποθέτηση ΣΟΥ, αν πρώτα
δεν επιχειρηματολογήσεις για να αποδείξεις ότι αυτή έχει έστω και κάποια βάση...»,
εντούτοις άλλαξα τελικά γνώμη. Αποφάσισα, λοιπόν, να πω λίγα λόγια [σ’ αυτήν
την ξεχωριστή ανάρτηση ΜΟΥ] για τον Σοσιαλισμό, γιατί τα όσα αφοριστικά κι
συνθηματολογικά λέει ο Strovoliotis, ΔΕΝ αποτελούν απλώς μια απλοϊκή τοποθέτηση
ενός αγράμματου τζι’ αχάπαρου [για το τι εστί Σοσιαλισμός] πολίτη, αλλά μια
χοντροκομμένη και [ίσως και σκόπιμα] στρεβλή και παραποιημένη αντίληψη για τον
Σοσιαλισμό, από έναν επώνυμο πολίτη... [Έναν πολίτη που τον περασμένο Γενάρη –
Φεβράρη, τον κάλεσαν και στον “ΑΣΤΡΑ” να πει την άποψη του για το ΑΚΕΛ με
αφορμή το τότε Προγραμματικό Συνέδριο του]...
Έχουμε και λέμε, λοιπόν...
***********************************
Μάθημα
1ον περί Σοσιαλισμού
1. Με τον Σοσιαλισμό/Κομμουνισμό καλούμαστε να (επι)λύσουμε και στην ουσία να καταργήσουμε την βασική/κύρια εγγενή αντίφαση που ενυπάρχει στον Καπιταλισμό. Η αντίφαση αυτή συνίσταται μεταξύ του κοινωνικού χαρακτήρα της εργασίας [που σημαίνει ότι για να γίνει μια δουλειά, ή να παραχθεί ένας προϊόν, ή να προσφερθούν κάποιες υπηρεσίες εργάζονται πολλοί άνθρωποι] και της ιδιοποίησης/ιδιωτικοποίησης [από τους λίγους] του παραχθέντος πλούτου, οφέλους, ή/και κέρδους. Η μερίδα του λέοντος από τον πλούτο που παράγεται καταλήγει στις τσέπες των λίγων, ενώ εκείνοι που στην ουσία των παράγουν ζουν στην φτώχεια, την ανέχεια και τη μιζέρια...
Αυτή λοιπόν, η αντίφαση
- αποτελεί και την κύρια αιτία που προκαλεί, αναπαράγει ή/και συντηρεί [και σε περιόδους κρίσεων οξύνει και μεγεθύνει] τις κοινωνικο-οικονομικές ανισότητες, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν αντιπαραθέσεις, αντιπαλότητες και συγκρούσεις, και
- απεικονίζει το εκμεταλλευτικό και απάνθρωπο πρόσωπο του Καπιταλισμού...
2. Με τον Σοσιαλισμό, λοιπόν, επιχειρείται η ανακατανομή αναδιανομή του παραγόμενου πλούτου προς όφελος των πολλών με βασικό γνώμονα τις ανάγκες τους. Δηλαδή γίνεται μια μεγαλειώδης προσπάθεια μέσα από συγκεκριμένο Σοσιαλιστικό Πρόγραμμα, ΟΛΟΙ οι άνθρωποι να καταστούν ίσοι απέναντι στον παραγόμενο πλούτο κι όχι να είναι ίσοι στην φτώχεια, όπως στρεβλά και παραποιημένα αντιλαμβάνονται και ερμηνεύουν κάποιοι [εκ δεξιών ορμώμενοι] τον Σοσιαλισμό. Πώς στο διάολο, λοιπόν, το περιβόητο [τροϊκανο-κυβερνητικό] κούρεμα των καταθέσεων των εχόντων καταθέσεις και των κατεχόντων μετοχές [τον Μάρτη του 2013], αποτελεί «σοσιαλιστικό μέτρο»; Έχει γίνει [με το κούρεμα] η όποια αναδιανομή πλούτου προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων, των χαμηλά αμειβομένων και των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού; Έχουν μήπως “εθνικοποιηθεί” ή κρατικοποιηθεί τα “κουρεμένα” κεφάλαια με σκοπό να χρησιμοποιηθούν
- για την κατασκευή υποδομών και έργων που θα αναβαθμίσουν το βιοτικό επίπεδο των χαμηλά αμειβομένων, ή/και
- για την εφαρμογή κοινωνικών προγραμμάτων στήριξης και βοήθειας των πιο πάνω αναφερομένων ομάδων του λαού;
1. Με τον Σοσιαλισμό/Κομμουνισμό καλούμαστε να (επι)λύσουμε και στην ουσία να καταργήσουμε την βασική/κύρια εγγενή αντίφαση που ενυπάρχει στον Καπιταλισμό. Η αντίφαση αυτή συνίσταται μεταξύ του κοινωνικού χαρακτήρα της εργασίας [που σημαίνει ότι για να γίνει μια δουλειά, ή να παραχθεί ένας προϊόν, ή να προσφερθούν κάποιες υπηρεσίες εργάζονται πολλοί άνθρωποι] και της ιδιοποίησης/ιδιωτικοποίησης [από τους λίγους] του παραχθέντος πλούτου, οφέλους, ή/και κέρδους. Η μερίδα του λέοντος από τον πλούτο που παράγεται καταλήγει στις τσέπες των λίγων, ενώ εκείνοι που στην ουσία των παράγουν ζουν στην φτώχεια, την ανέχεια και τη μιζέρια...
Αυτή λοιπόν, η αντίφαση
- αποτελεί και την κύρια αιτία που προκαλεί, αναπαράγει ή/και συντηρεί [και σε περιόδους κρίσεων οξύνει και μεγεθύνει] τις κοινωνικο-οικονομικές ανισότητες, οι οποίες με τη σειρά τους προκαλούν αντιπαραθέσεις, αντιπαλότητες και συγκρούσεις, και
- απεικονίζει το εκμεταλλευτικό και απάνθρωπο πρόσωπο του Καπιταλισμού...
2. Με τον Σοσιαλισμό, λοιπόν, επιχειρείται η ανακατανομή αναδιανομή του παραγόμενου πλούτου προς όφελος των πολλών με βασικό γνώμονα τις ανάγκες τους. Δηλαδή γίνεται μια μεγαλειώδης προσπάθεια μέσα από συγκεκριμένο Σοσιαλιστικό Πρόγραμμα, ΟΛΟΙ οι άνθρωποι να καταστούν ίσοι απέναντι στον παραγόμενο πλούτο κι όχι να είναι ίσοι στην φτώχεια, όπως στρεβλά και παραποιημένα αντιλαμβάνονται και ερμηνεύουν κάποιοι [εκ δεξιών ορμώμενοι] τον Σοσιαλισμό. Πώς στο διάολο, λοιπόν, το περιβόητο [τροϊκανο-κυβερνητικό] κούρεμα των καταθέσεων των εχόντων καταθέσεις και των κατεχόντων μετοχές [τον Μάρτη του 2013], αποτελεί «σοσιαλιστικό μέτρο»; Έχει γίνει [με το κούρεμα] η όποια αναδιανομή πλούτου προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων, των χαμηλά αμειβομένων και των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού; Έχουν μήπως “εθνικοποιηθεί” ή κρατικοποιηθεί τα “κουρεμένα” κεφάλαια με σκοπό να χρησιμοποιηθούν
- για την κατασκευή υποδομών και έργων που θα αναβαθμίσουν το βιοτικό επίπεδο των χαμηλά αμειβομένων, ή/και
- για την εφαρμογή κοινωνικών προγραμμάτων στήριξης και βοήθειας των πιο πάνω αναφερομένων ομάδων του λαού;
ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ ΑΠΌ ΤΑ ΠΙΟ
ΠΑΝΩ! Το “κούρεμα” ήταν καταστροφή μέρους του συσσωρευμένου κεφαλαίου [από το
ίδιο το σύστημα] ως αποτέλεσμα των ενδο-καπιταλιστικών αντιθέσεων,
αντιπαραθέσεων κι αντιπαλοτήτων σε ευρωπαϊκό επίπεδο...
Άραγε να αναμένω απαντήσεις
στα πιο πάνω ερωτήματα ΜΟΥ;
3. Η αντίληψη ή η άποψη του οποιουδήποτε ότι η σοσιαλιστικοποίηση μιας κοινωνίας επιτυγχάνεται μέσα από την καταστροφή μέρους του ήδη συσσωρευμένου κεφαλαίου [όπως έγινε με το κούρεμα] δεν αποτελεί απλώς τσσιόφτα και ηλιθιότητα [που την πέταξε κάποιος τυχαία], αλλά είναι στην ουσία μια αντι-αριστερή, αντισοσιαλιστική πολιτική ασυναρτησία... Άστε που κι αυτό ΔΕΝ στέκει, πρώτα και κύρια πολιτικοοικονομικά. ΔΕΝ μπορεί ένας καπιταλιστικός οργανισμός [όπως η Τρόικα], που στόχος και σκοπός του είναι η υπεράσπιση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου να πάρει αποφάσεις ριζοσπαστικές για μέτρα κοινωνικά προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων...
[Και ο Σοσιαλισμός δεν εφαρμόζεται με μέτρα σποραδικά και δη όταν αυτά είναι αποτέλεσμα της σύγκρουσης μεταξύ διαφόρων μορφών του κεφαλαίου. ΔΕΝ μπορεί να υπάρξει χωρίς ένα μελετημένο κι ολοκληρωμένο Σοσιαλιστικό Πρόγραμμα]...
4. Από την άλλη μπορεί να ειπωθεί [από υπερασπιστές μεν του καπιταλιστικού συστήματος, που διαφωνούν όμως με το κούρεμα] ότι το κούρεμα αποτελεί τελικά και μια πράξη αυτοαναίρεσης [αναίρεσης εκ των έσω] του ιδίου του Καπιταλισμού. Με την καταστροφή μέρους των κεφαλαίων μιας “εθνικής” οικονομίας [όπως της κυπριακής] αυτή η οικονομάει αποστερείται κεφαλαιουχικών πόρων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για «επανεκκίνηση» της οικονομίας και την προώθηση της [καπιταλιστικής] ανάπτυξης. Όμως όπως είπαμε και πιο πάνω [στο τέλος του σημείου 2.] «η καταστροφή μέρους του συσσωρευμένου κεφαλαίου» αποτελεί απότοκο των ενδο-καπιταλιστικών συγκρούσεων, αλλά και του γεγονότος ότι ο Καπιταλισμός πρέπει να καταστρέψει για να μπορέσει να ξαναδημιουργήσει... [Απτό παράδειγμα οι τεράστιες επενδύσεις κεφαλαίων και οι αναπτύξεις που τροχοδρομούνται μετά από πολέμους]...
5. Όμως, δεν είναι μόνο η καταστροφή μέρους του κεφαλαίου και κατ’ επέκταση και η μείωση του που μπορεί αν παρεμποδίζουν την ανάπτυξη υπό τις συνθήκες που διαμορφώθηκαν...[Κεφάλαια υπάρχουν ή μπορούν να βρεθούν!]... Σε περιόδους παρατεταμένων και γενικευμένων οικονομικών κρίσεων, που έχουν ως συνεπακόλουθο την ύφεση της οικονομικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας, [όπως συμβαίνει τώρα, κυρίως στη Νότια Ευρώπη], το συσσωρευμένο κεφάλαιο λουφάζει και παραμένει σε αδράνεια... Ποιοι θα επενδύσουν και πού [σε ποιο τομέα της οικονομίας], ή για ποιους λόγους κάποιος [ακόμα και το κράτος] να κάμει επενδύσεις όταν δεν είναι καθόλου σίγουρος ότι θα έχει κέρδος. Ας πούμεν, υπό συνθήκες κρίσης και ύφεσης,
- πότε θα γίνει απόσβεση τυχόν νέων κρατικών επενδύσεων σε νέα έργα υποδομής ή/και σε έργα κοινωνικής ωφέλειας, όπως σε δρόμους, νοσοκομεία, σχολεία, γήπεδα, θέατρα; Ή
- τα νέα προϊόντα που θα παράγονται ή τις νέες υπηρεσίες που θα προσφέρονται, ποιοι θα μπορούν να τα/τις αγοράζουν όταν πολύς κόσμος είναι λόγω της κρίσης χωρίς δουλειά, ή οι μισθοί των εργαζομένων έχουν μειωθεί κατακόρυφα [για να τη βγάλει όσο πιο ανώδυνα γίνεται το κεφαλαίο];
3. Η αντίληψη ή η άποψη του οποιουδήποτε ότι η σοσιαλιστικοποίηση μιας κοινωνίας επιτυγχάνεται μέσα από την καταστροφή μέρους του ήδη συσσωρευμένου κεφαλαίου [όπως έγινε με το κούρεμα] δεν αποτελεί απλώς τσσιόφτα και ηλιθιότητα [που την πέταξε κάποιος τυχαία], αλλά είναι στην ουσία μια αντι-αριστερή, αντισοσιαλιστική πολιτική ασυναρτησία... Άστε που κι αυτό ΔΕΝ στέκει, πρώτα και κύρια πολιτικοοικονομικά. ΔΕΝ μπορεί ένας καπιταλιστικός οργανισμός [όπως η Τρόικα], που στόχος και σκοπός του είναι η υπεράσπιση των συμφερόντων του μεγάλου κεφαλαίου να πάρει αποφάσεις ριζοσπαστικές για μέτρα κοινωνικά προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων...
[Και ο Σοσιαλισμός δεν εφαρμόζεται με μέτρα σποραδικά και δη όταν αυτά είναι αποτέλεσμα της σύγκρουσης μεταξύ διαφόρων μορφών του κεφαλαίου. ΔΕΝ μπορεί να υπάρξει χωρίς ένα μελετημένο κι ολοκληρωμένο Σοσιαλιστικό Πρόγραμμα]...
4. Από την άλλη μπορεί να ειπωθεί [από υπερασπιστές μεν του καπιταλιστικού συστήματος, που διαφωνούν όμως με το κούρεμα] ότι το κούρεμα αποτελεί τελικά και μια πράξη αυτοαναίρεσης [αναίρεσης εκ των έσω] του ιδίου του Καπιταλισμού. Με την καταστροφή μέρους των κεφαλαίων μιας “εθνικής” οικονομίας [όπως της κυπριακής] αυτή η οικονομάει αποστερείται κεφαλαιουχικών πόρων που θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για «επανεκκίνηση» της οικονομίας και την προώθηση της [καπιταλιστικής] ανάπτυξης. Όμως όπως είπαμε και πιο πάνω [στο τέλος του σημείου 2.] «η καταστροφή μέρους του συσσωρευμένου κεφαλαίου» αποτελεί απότοκο των ενδο-καπιταλιστικών συγκρούσεων, αλλά και του γεγονότος ότι ο Καπιταλισμός πρέπει να καταστρέψει για να μπορέσει να ξαναδημιουργήσει... [Απτό παράδειγμα οι τεράστιες επενδύσεις κεφαλαίων και οι αναπτύξεις που τροχοδρομούνται μετά από πολέμους]...
5. Όμως, δεν είναι μόνο η καταστροφή μέρους του κεφαλαίου και κατ’ επέκταση και η μείωση του που μπορεί αν παρεμποδίζουν την ανάπτυξη υπό τις συνθήκες που διαμορφώθηκαν...[Κεφάλαια υπάρχουν ή μπορούν να βρεθούν!]... Σε περιόδους παρατεταμένων και γενικευμένων οικονομικών κρίσεων, που έχουν ως συνεπακόλουθο την ύφεση της οικονομικής και επιχειρηματικής δραστηριότητας, [όπως συμβαίνει τώρα, κυρίως στη Νότια Ευρώπη], το συσσωρευμένο κεφάλαιο λουφάζει και παραμένει σε αδράνεια... Ποιοι θα επενδύσουν και πού [σε ποιο τομέα της οικονομίας], ή για ποιους λόγους κάποιος [ακόμα και το κράτος] να κάμει επενδύσεις όταν δεν είναι καθόλου σίγουρος ότι θα έχει κέρδος. Ας πούμεν, υπό συνθήκες κρίσης και ύφεσης,
- πότε θα γίνει απόσβεση τυχόν νέων κρατικών επενδύσεων σε νέα έργα υποδομής ή/και σε έργα κοινωνικής ωφέλειας, όπως σε δρόμους, νοσοκομεία, σχολεία, γήπεδα, θέατρα; Ή
- τα νέα προϊόντα που θα παράγονται ή τις νέες υπηρεσίες που θα προσφέρονται, ποιοι θα μπορούν να τα/τις αγοράζουν όταν πολύς κόσμος είναι λόγω της κρίσης χωρίς δουλειά, ή οι μισθοί των εργαζομένων έχουν μειωθεί κατακόρυφα [για να τη βγάλει όσο πιο ανώδυνα γίνεται το κεφαλαίο];
Το κεφάλαιο σήμερα δεν
επενδύει [για να παράξει προϊόντα ή να προσφέρει υπηρεσίες], γιατί απλούστατα
δεν του συμφέρει. Θέλει όμως να δραστηριοποιηθεί διαφορετικά γιατί στο κάτω –
κάτω πρέπει να αναπαράγεται κιόλας, αλλά όχι σε παραγωγικούς τομείς. Στοχεύει
λοιπόν τώρα, να πάρει τα έτοιμα, δηλ. τα σπίτια και τις περιουσίες του κόσμου
και μάλιστα σε εξευτελιστικές τιμές... Είναι κι αυτό «σοσιαλιστικό μέτρο»;
Αυτή λοιπόν, κύριοι κύριοι
(νεο)φιλελεύθεροι, είναι μια [το κατά δύναμιν] ταξική ανάλυση της σημερινής οικονομικής και κατ’ επέκταση και πολιτικής
πραγματικότητας. Όλα τ’ άλλα που ΕΣΕΙΣ λέτε αποτελούν και πάλι ταξική ανάλυση,
αλλά από τη δική σας ταξική σκοπιά, έστω κι αν δεν το παραδέχεστε...
*************************************
Σημειώσεις, ερωτήματα και προβληματισμοί
1. Στερεότυπα σχόλια κι αφορισμοί του τύπου «είσαι δογματικός και συντηρητικός», ή «οι απόψεις σου δεν είναι νούσιμες», ή ότι «αυτά που λες ανήκουν σ’ ένα κόσμο φανταστικό κι όχι πραγματικό», ή ότι «αυτό το σύστημα έχουμε και να δούμε τί θα κάνουμε μ’ αυτό» κι άλλα τέτοια, αποτελούν έμμεση παραδοχή ότι κάποιοι δεν έχουν απαντήσεις πάνω στα ζητήματα που έχουμε θέσει και προσπαθούν να πουν «άλλα ‘ντα ‘λλων»...
2. Κι ακόμα προσπαθώ να καταλάβω πώς έχουν ωφεληθεί από το “κούρεμα” οι μη έχοντες καταθέσεις ή οι έχοντες ελάχιστες [όπως η Αφεντομουτσουνάρα ΜΟΥ που είχε 700 ευρά], ή κατέχοντες κάποιες μετοχές, όπως ο φίλος ΜΟΥ ο Γκάνταλφ που είχε κοντά 6000 και πρέπει να τού έχουν μείνει καμιά 10ρια!
3. Γιατί, στην περίπτωση της Τράπεζας Κύπρου δεν αφέθηκε η αγορά να λειτουργήσει ελεύθερα και να αυτορυθμιστεί;
4. Ο μέχρι πρόσφατα συντάκτης του “Πολίτη” Δημήτρης Γεωργιάδης, τον οποίο ο Νίκαρος αναβάθμισε [για τις υπηρεσίες του] σε Πρόεδρο του Δημοσιονομικού Συμβουλίου, χαρακτήρισε [υπό τη νέα του ιδιότητα] τις συστάσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου [μέσω της Ντέλια Βελκουλέσκου] για περαιτέρω περικοπές στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων ως «μια καλή ευκαιρία για να γίνουν οι αναγκαίες διορθώσεις και αλλαγές στο κρατικό μισθολόγιο»... Διερωτούμαι [ρητορικά φυσικά] γιατί κάποιοι [όπως ο κος Γεωργιάδης] έχουν κολλήσει σε μισθολόγια και συντάξεις κι επιμένουν σε περαιτέρω πετσοκόμματα τους, όταν οι Τράπεζες εν δισεκατομμύρια που χρειάζονται για να ορθοποδήσουν... Μέχρι που θα πάει η βαλίτσα; Μετά τις εκποιήσεις τι θα πουλήσουν οι κυβερνώντες; Τους αρχαιολογικούς χώρους ή τις φυσικές ομορφιές του τόπου μας; Εφανταστήκετε να ξεπουληθεί και να ιδιωτικοποιηθεί το Αρχαίο Θέατρο του Κουρίου, η Κοιλάδα των Κέδρων, το Κάστρο στο Λιμανάκι της Πάφου, τα Ψηφιδωτά εκεί στην Πάφο, την Παραλία του Μακρονήσου, το Μοναστήρι του Κύκκου, ή ο Καταρράκτης των Καληδονιών;
[Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι Γεωργιάδης είν’ αυτός που σε άρθρο του στον διαδικτυακό “Πολίτη” έλεγε στους μαθητές ότι δεν έχουν δικαιώματα: «Δεν έχετε δικαιώματα… γενικώς, απλώς επειδή γεννηθήκατε. Δεν έχετε δικαίωμα σε δωρεάν εκπαίδευση. Δεν έχετε δικαίωμα δωρεάν πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας, σε υπηρεσίες πολιτισμού. Πολύ περισσότερο δεν έχετε δικαίωμα δωρεάν μεταφοράς με το λεωφορείο»]...
1. Στερεότυπα σχόλια κι αφορισμοί του τύπου «είσαι δογματικός και συντηρητικός», ή «οι απόψεις σου δεν είναι νούσιμες», ή ότι «αυτά που λες ανήκουν σ’ ένα κόσμο φανταστικό κι όχι πραγματικό», ή ότι «αυτό το σύστημα έχουμε και να δούμε τί θα κάνουμε μ’ αυτό» κι άλλα τέτοια, αποτελούν έμμεση παραδοχή ότι κάποιοι δεν έχουν απαντήσεις πάνω στα ζητήματα που έχουμε θέσει και προσπαθούν να πουν «άλλα ‘ντα ‘λλων»...
2. Κι ακόμα προσπαθώ να καταλάβω πώς έχουν ωφεληθεί από το “κούρεμα” οι μη έχοντες καταθέσεις ή οι έχοντες ελάχιστες [όπως η Αφεντομουτσουνάρα ΜΟΥ που είχε 700 ευρά], ή κατέχοντες κάποιες μετοχές, όπως ο φίλος ΜΟΥ ο Γκάνταλφ που είχε κοντά 6000 και πρέπει να τού έχουν μείνει καμιά 10ρια!
3. Γιατί, στην περίπτωση της Τράπεζας Κύπρου δεν αφέθηκε η αγορά να λειτουργήσει ελεύθερα και να αυτορυθμιστεί;
4. Ο μέχρι πρόσφατα συντάκτης του “Πολίτη” Δημήτρης Γεωργιάδης, τον οποίο ο Νίκαρος αναβάθμισε [για τις υπηρεσίες του] σε Πρόεδρο του Δημοσιονομικού Συμβουλίου, χαρακτήρισε [υπό τη νέα του ιδιότητα] τις συστάσεις του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου [μέσω της Ντέλια Βελκουλέσκου] για περαιτέρω περικοπές στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων ως «μια καλή ευκαιρία για να γίνουν οι αναγκαίες διορθώσεις και αλλαγές στο κρατικό μισθολόγιο»... Διερωτούμαι [ρητορικά φυσικά] γιατί κάποιοι [όπως ο κος Γεωργιάδης] έχουν κολλήσει σε μισθολόγια και συντάξεις κι επιμένουν σε περαιτέρω πετσοκόμματα τους, όταν οι Τράπεζες εν δισεκατομμύρια που χρειάζονται για να ορθοποδήσουν... Μέχρι που θα πάει η βαλίτσα; Μετά τις εκποιήσεις τι θα πουλήσουν οι κυβερνώντες; Τους αρχαιολογικούς χώρους ή τις φυσικές ομορφιές του τόπου μας; Εφανταστήκετε να ξεπουληθεί και να ιδιωτικοποιηθεί το Αρχαίο Θέατρο του Κουρίου, η Κοιλάδα των Κέδρων, το Κάστρο στο Λιμανάκι της Πάφου, τα Ψηφιδωτά εκεί στην Πάφο, την Παραλία του Μακρονήσου, το Μοναστήρι του Κύκκου, ή ο Καταρράκτης των Καληδονιών;
[Για την ιστορία να αναφέρουμε ότι Γεωργιάδης είν’ αυτός που σε άρθρο του στον διαδικτυακό “Πολίτη” έλεγε στους μαθητές ότι δεν έχουν δικαιώματα: «Δεν έχετε δικαιώματα… γενικώς, απλώς επειδή γεννηθήκατε. Δεν έχετε δικαίωμα σε δωρεάν εκπαίδευση. Δεν έχετε δικαίωμα δωρεάν πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας, σε υπηρεσίες πολιτισμού. Πολύ περισσότερο δεν έχετε δικαίωμα δωρεάν μεταφοράς με το λεωφορείο»]...
Καληνύχτα ΣΑΣ!
Anef_Oriwn
[και θα τα πούμε την Τετάρτη
στην κινητοποίηση έξω από το Προεδρικό]
Σάββατο 23/8/2014
Σάββατο 23/8/2014
11 σχόλια:
"Εφανταστήκετε να ξεπουληθεί και να ιδιωτικοποιηθεί το Αρχαίο Θέατρο του Κουρίου, η Κοιλάδα των Κέδρων"
Τί το παράξενον; Εδώ ιδιοτικοποιηθήκαν 60 σκάλες Natura στο Κάβο Γκρέκο για να κάμουν θκυό φίλοι τους γκόλφ. Θα ξιουρίσουν έναν έκτον της προστατευμένης γης με σπάνια προστατευμένα ντόπια φυτά για να φυτέψουν καναδέζικον γρασίδιν να πουλούν entertainment στον κάθε μαλάκα δυστυχισμένον μικροαστόν ευρωπαίον που γυρεύκει emotions, για να συσσωρεύσουν παραπάνω κέρδος (ιδίως τωρά που οι Κυπραίες καθαρίστριες εγινήκαν ανταγωνιστικές - κατά το λαϊκόν τζιαι κατά το φιλελεύθερον ευρωπαϊκόν κόμμα - με 480 € τον μήναν μισθόν - πριν 10 χρόνια που δεν ήταν ανταγωνιστικές επιάνναν 480£ τζιαι καθαρίζαν 11 δωμάτια αντίς 16 που καθαρίζουν σήμμερα)
Α είδες; μέσα στους νούσιμους περιλαμβάννεται τζιαι τζιείνος ξημαρισμένος της φούσκας τζιαι της κρίσης της Ελλάδας- Τζιτέτοιος πως τον λένε...
Μεγάλη η χάρη του Στροβολιώτη να του αφιερώννεις τζιαι αναρτήσεις...
Το γεγονός ότι χαρακτηρίζει "σοσιαλιστικό" το κούρεμα καταθέσεων αποδεικνύει πως έχουμε να κάμουμε με ένα συνομιλητή-σχολιαστή επιπέδου κατίνας.
Φυσικά, εν μπορούμε να αφήνουμε ασχολίαστες τις βαρέλλες του καθ ενός τζιαι να μένουν εντυπώσεις, αλλά ως πότε θα ασχολούμαστε με τον κάθε "τζήμερο";;;
Νομίζω εν ανάξιος λόγου ο συγκεκριμένος μπλόγκερ τζιαι πως δεν μπορεί να φτάσει κάπου η όποια συζήτηση μαζί του που τη στιγμή που δεν υπάρχουν οι αναγκαίες διαλεκτικές τζιαι γνωσιολογικές προϋποθέσεις.
Aceras,
Τα γήπεδα γκολφ, τα ξενοδοχεία των 5 αστέρων, τα καζίνα, οι μαρίνες, όλα για τους λίγους και τους εκλεκτούς [ντόπιους και ξένους] αποτελούν τις νέες βασικές κατευθύνσεις της κυπριακής τουριστικής ανάπτυξης. Στόχος να καταστεί η Κύπρος ένας ελκυστικός τουριστικός προορισμός για παραλήδες και δη τώρα «οι Κυπραίες καθαρίστριες εγινήκαν ανταγωνιστικές» [όπως λες τζι’ ΕΣΥ], αλλά και τα γκαρσόνια, οι βοηθεοί κουζίνας, οι συντηρητές και οι τεχνικοί, οι receptionists [ημερήσιοι αλλά και νυχτερινοί]... Πώς αλλιώς οι ξενοδόχοι θα «συσσωρεύσουν παραπάνω κέρδος»… Η απόλυτη εμπορικοποίηση [για το ατομικό κέρδος] της ανάγκης του Ανθρώπου για διακοπές... Τί γίνεται όμως και με την ανάγκη των λαϊκών οικογενειών για διακοπές; Σάμπου τζι’ όνειρο αυγουσκιάτικης νυκτός θα αποτελούν πλέον οι καλοκαιρινές διακοπές για ολοένα περισσότερες οικογένειες;
Πέραν των πιο πάνω όμως στόχων, επιδιώξεων και επιτευγμάτων του μεγάλου κεφαλαίου, έχουμε από την άλλη πλευρά τα εκτρώματα και τα καρακιτσαριά που κατασκευάζονται [στ’ όνομα της ανάπτυξης] σε παράλιες κι αλλού με την συμμετοχή, έγκριση ή/και την ανοχή των τοπικών αρχών. Επεμβάσεις στο φυσικό περιβάλλον είναι και γίνονται χωρίς ΚΑΜΙΑ μελέτη ή σχεδιασμό από ειδικούς... Στην περιοχή των Κοκκινοχωρίων/Αμμοχώσου απτά παραδείγματα είναι η Παραλία της Άγιας Θεκλής στη Σωτήρα, η παραλία της Ορμήδειας [κοντά στης πάλαι ποτέ “Αρμενούς”], στο Φράγμα της Άχνας [όπου έχει δημιουργηθεί και Πάρκο Ζώων – έχει άδειες;] και σε κολπίσκους/παραλίες στην περιοχή “Κάππαρης” του Δήμου Παραλιμνίου...
************************************
Νέε,
Πρόθεση ΜΟΥ [μ’ αυτήν την ανάρτηση] δεν ήταν να ασχοληθώ με αυτόν καθ’ εαυτόν τον Strovolioti [όντως «μεγάλη η χάρη του»], αλλά με κάποιες από τις θέσεις που εκφράζει, κυκλοφορούν και είναι διάχυτες μέσα στην ευρύτερη κοινωνια˙ τις καλλιεργούν και συγκεκριμένα κόμματα, όπως το κυβερνών ΔΗΣυ, αλλά και η πλειοψηφία των ΜΜΕ... Κι όπως λαλείς τζι’ ΕΣΥ «... εν μπορούμε [συνεχώς] να αφήνουμε ασχολίαστες τις βαρέλλες του καθ ενός τζιαι να μένουν εντυπώσεις...»
Εξ άλλου στο σημείο 1. του κεφαλαιου “Σημειώσεις, ερωτήματα και προβληματισμοί” του κειμένου της ανάρτησης ΜΟΥ, ξεκαθαρίζω τί θεωρώ στερεότυπα, αφορισμούς και συνθήματα από πλευράς των “αντιπάλων” συζητητών...
Άνευ
Είχα σχολιάσει παλιότερα και στο δικό σου μπλογκ και σε άλλα, ότι με το Στροβολιώτη δεν πρέπει να ασχολείται κάποιος στα σοβαρά. Στο σημείο αυτό συμφωνώ με το Νέο.
Από την άλλη όμως, έχουμε το παράδειγμα του Δημήτρη Γεωργιάδη, που σαν αρθρογράφος του Πολίτη έγραφε παρόμοιου κάλλους ανοησίες. Όταν τις έγραφε δεν του απαντούσαμε επειδή δεν τον παίρναμε στα σοβαρά κι ας έγραφε στην εφημερίδα που πρωταγωνιστούσε στη χειραγώγηση της κοινής γνώμης. Και μας προέκυψε … Πρόεδρος του Δημοσιονομικού Συμβουλίου. Από αυτή την έννοια θα συμφωνήσω μαζί σου, ιδίως αν λάβουμε υπόψη ότι μ’ αυτή την Κυβέρνηση δεν ξέρεις τι θα σου προκύψει την επόμενη μέρα… (Φανταστήκατε το Στροβολιώτη Υπουργό ή Πρόεδρο κανενός Συμβουλίου; Μη γελάτε, δέστε τους τωρινούς, είναι καλύτεροι;)
Καταλήγοντας, θεωρώ σαν τον πιο πετυχημένο χαρακτηρισμό που δόθηκε στο Στροβολιώτη, αυτόν της Δεισδαιμόνας : Το υπ’αριθμό ένα troll της Κυπριακής μπλογκόσφαιρας.
ΥΓ : Ψάχνω να βρω ένα άρθρο που είχε γράψει παλιότερα ο Δ.Γ. με το οποίο μας … χάριζε τους λόγους για τους οποίους είναι νεοφιλελεύθερος. Επειδή δεν φανταζόμουν ότι κάποτε θα αποκτούσε συλλεκτική αξία, δεν του έδωσα σημασία και τώρα ψάχνω να το βρώ. Μπορεί να με βοηθήσει κανείς;
Τώρα είδα πως πήρα ολόκληρη αφιέρωση - και την αναλογη δόση εμπάθειας.
Ευχαριστώ αλλά δε θα πάρω.
Γιατί ενώ πιάνεις ξώφαλτσα το νόημα της επιμονής μου στο θέμα στην αρχή του κειμένου σου, (θα ήταν πιο σαφές αν ανέφερες και την παπαθκιά), στη συνέχεια προσπαθείς να μου κάνεις θεωρητικά μαθήματα σοσιαλισμού. Ευχαριστώ αλλά στο βαθμό που μπορώ, προσπαθώ να λύνω προβλήματα του παρόντος συστήματος στην *πράξη*, μακρυά από ιδεολογίες και για την πράξη διαλέγομαι και συζητώ. Δεν επιθυμώ να κάνω αναγωγή σε ένα άλλο ανυπαρκτο σύμπαν στο οποίο οι θεωρίες σου ειναι πιθανότατα 100% ορθές). Αν και όταν το έχουμε αυτό το σύμπαν θα επανέλθω.
Φίλε Απόλλωνα,
Θυμάσαι περίπου πότε είδες το συγκεκριμένο άρθρο του Δημήτρη Γεωργιάδη;
Όντως είναι κάποιοι συντάκτες εφημερίδων, που είχαν ή έχουν μόνιμες καθημερινές ή εβδομαδιαίες στήλες, [όπως ο Δημ. Γεωργιάδης, ο Μάριος Δημητρίου, ο Πάμπος Κασκάνης, ο Αλέκος Κωνσταντινίδης, ο “Κατά Βαρβάρων” Κωστάκης Κωνσταντίνου, ο μακαρίτης ο Μικελλίδης], ή και πολιτικοί που αρθρογραφούν τακτικά σε εφημερίδες [όπως ο Μάριος Μαυρίδης, ο Λευτέρης Κασεττοφόρου, ο Πουργουρίδης], που αν ασχολούμασταν με γραπτά τους δεν θα κάναμε άλλη δουλειά...
[Χάθηκες τελευταία, ρε φίλε!]...
Strovoliotis,
Για μια ακόμα φορά υπεκφεύγεις. Την «εμπάθεια» που την είδες; Αντίθετα ευγενέστατος ήμουν! Όμως ΔΕΝ κατάλαβα ποια είναι η «παπαθκιά»...
Τα «θεωρητικά μαθήματα σοσιαλισμού» ΔΕΝ απευθυνόταν ειδικά σ’ ΕΣΕΝΑ. Όπως όμως, είπα και σε άλλο σχόλιο μου πιο πάνω [προς τον Νέο], «πρόθεση ΜΟΥ [...] ήταν να ασχοληθώ [...] με κάποιες [...] θέσεις που εκφράζεις [και που] κυκλοφορούν και είναι διάχυτες μέσα στην ευρύτερη κοινωνία [και] τις καλλιεργούν και συγκεκριμένα κόμματα, όπως το κυβερνών ΔΗΣυ, αλλά και η πλειοψηφία των ΜΜΕ...» Τα αστοιχείωτα λεγόμενα ΣΟΥ και οι αφορισμοί ΣΟΥ ήταν απλώς η αφορμή για τα «μαθήματα»...
Τώρα αν ΕΣΥ «δε θα πάρεις» [όπως λες] ΔΕΝ με απασχολεί... ΕΓΩ κατάθεσα αυτά που ήθελα να πω και χαίρομαι που αναγνωρίζεις, έστω και εμμέσως, ότι «οι θεωρίες μου ειναι πιθανότατα 100% ορθές»… Όμως αυτά που λεω και γράφω ΔΕΝ αποτελούν απλώς «θεωρίες», αλλά και πραγματικότητες και «προβλήματα του παρόντος συστήματος»... Αυτό είναι και το κυριότερο που ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙΣ να καταλάβεις! Την ίδια ώρα, για Ό,ΤΙ «διαλέγεσαι και συζητάς [...] για να λύνεις προβλήματα του παρόντος συστήματος στην *πράξη*», αποτελούν την «ιδεολογία», που βρίσκεται στον αντίποδα της ιδεολογίας του Σοσιαλισμού, όσο κι αν δεν το (παρα)δέχεσαι... [Αυτό εννοείς όταν αναφέρεσαι σε «παπαθκιά»;]...
Οι σκέψεις, οι απόψεις, οι ιδέες μας, όποιες κι αν είναι αυτές, ΠΑΝΤΟΤΕ έχουν έναν θεωρητικό/ιδεολογικό υπόβαθρο!
Και κλείνω με μια διαπίστωση και μην το εκλάβεις ότι λειτουργώ εγωιστικά... Πιστεύω πως μέσα από την ανάλυση που έχω κάμει καταρρίπτεται ΠΑΝΤΕΛΩΣ η αστοιχείωτη και φαιδρή θέση/τοποθέτηση ΣΟΥ, [και είναι πολύ ήπιοι οι χαρακτηρισμοί που χρησιμοποιώ εδώ] ότι το κούρεμα ήταν «σοσιαλιστικό μέτρο»... Και δεν με απασχολεί αν ΕΣΥ δέχεσαι τις δικές ΜΟΥ θέσεις ή όχι, ή αν έχεις αλλάξει άποψη... Με ενδιαφέρει αν με αυτά που έχω καταθέσει, υπάρχουν τρίτα άτομα που ΜΑΣ διαβάζουν κι έχουν αντιληφτεί το πόσο αστήριχτες, εξωφρενικές κι εκτός πραγματικότητας είναι οι τοποθετήσεις ΣΟΥ, όπως η κοτσάνα «το κούρεμα ήταν σοσιαλιστικό μέτρο»…
Είχα τζαι εγώ 350 μετοχές της Λαϊκής τράπεζας τις οποίες αγόρασα προς 14 λίρες τον καιρό της ευημερίας του ναού του καπιταλισμού, (ξέρω το έκαμα πελλάραν), τώρα μου είπαν δεν έχω τίποτε. Εν τζαι τούτον σοσιαλιστικό μέτρο;
Η καταστροφή κεφαλαίου ώστε να μπει ο καπιταλισμός σε ανάπτυξη είναι η φιλοσοφία των ιδεολόγων του συστήματος αυτού και ας διαβάσει ο κάθε στροβολιώτης τουλάχιστο να γνωρίζει την ιδεολογία στην οποία στηρίζεται το σύστημα που υποστηρίζει.
Τώρα γιατί επήραν τον Στροβολιώτη να πει την γνώμη του για τις θέσεις του ΑΚΕΛ στον ΑΣΤΡΑ εν που τα παράξενα της φύσης!
Που ξέρεις σύντροφε Aneforiwnμπορεί για να κερδίσουν χρήματα ώστε να ξελασπώσουν μπορεί να κάνουν κρατικοποιήσεις. Μπορεί να σκεφτούν να κρατικοποιήσουν τα πορτέλα. Έχουν ειδικούς επί του θέματος (αστεία πράματα, η σωματεμπορία είναι βασικός και ισχυρός τομέας της καπιταλιστικής οικονομίας)
Να μεν ακούσω ακροατές του ΑΣΤΡΑ να διαμαρτύρονται πως δεν τους βγάζουν έξω για να διαδηλώσουν την αγανάκτηση τους,
Την Τετάρτη 27 Αυγούστου δεν θα πάει κανένας να τους πάρει από το σπίτι τους, να έρθουν με τα λεωφορεία που θα υπάρχουν για τον σκοπό αυτό, ή με τα δικά τους μέσα, έξω από το προεδρικό η ώρα 6 το απόγευμα.
Φίλε Σολιάτη,
Μια διευκρίνηση: Τον Strovolioti εν τζι’ «επήραν τον [...] να πει την γνώμη του για τις θέσεις του ΑΚΕΛ στον ΑΣΤΡΑ...», αλλά επιάσαν τον τηλέφωνο!
Μα υπάρχουν ή υπήρξαν στον Άστρα συμπαθούντες τον Στροβολιώτη και αντιπαθούντες τη Γνώμη;;;
Εν που τ άγραφα!
Φίλοι Άνευ, Απόλλωνα και Σολιάτη,
Ο Στροβολιώτης δεν είναι έντιμος συνομιλητής (υπεκφεύγει κατά κόρων) και επιπλέον "δεν κατέχει πράμα" όπως λαλούν τζιαι στην Κρήτη.
Έφκαλε πολλήν κακία όσον τον ξέρω, πολλύ φανατισμό τζιαι ελιτισμό, τζιαι τον έχω αντιπαθήσει για να είμαι ειλικρινής. Κι αυτόν και την παρέα του.
Όπως όμως έγραψα στην περασμένη σου ανάρτηση, παρόλα αυτά, τον προτιμώ από τους διπρόσωπους. Ξέρουμε με τι έχουμε να κάμουμε.
Ο άνθρωπος ψηφίζει ΔΗΣΥ-Αναστασιάδη, εν υπέρ των μνημονίων, του ΝΑΤΟ, τζιαι της επιχειρηματικής τάξης. Εν επιχειρηματίας ο ίδιος. Δε χώνεται.
Το μεγάλο δούλεμα το τρώμε που την επαναστατική φρασεολογία που όταν ήρτεν η ώρα έκαμε την αποχή της τζιαι έριξε το λευκό της.
Τζιαμαί να δείς τρολλιές φίλε Απόλλωνα. Ο Στροβολιώτης εν νάνος μπροστά στην υπόσκαψη που εδέχτηκε το κίνημα που τους γκράντε επαναστάτες.
Ρε στροβολιώτη καλή τύχη να λύσεις τα προβλήματα του υφιστάμενου συστήματος.
Α και που σαι, όταν τα καταφέρεις ειδοποία μας. Μπορεί να σου δώσουμε κανένα βραβείο και να σου στήσουμε κανένα-δυο αγάλματα.
Δημοσίευση σχολίου