Ένα αναπάντεχο [ως να έπεσε εξ ουρανού] κείμενο του νεαρού
στελέχους του ΑΚΕΛ Γιώργου Κουκουμά [μέλους του Γραφείου Διεθνών Σχέσεων του
Κόμματος], ιδιαίτερα καυστικό για τους ελληνοκύπριους [κι όχι μόνο] φιλελεύθερους,
ήταν αρκετό να τους (δια)ταράξει τους κύκλους και να τους χαλάσει την
ελιτίστικη και ναρκισσιστική εικόνα της αυθεντίας που ίδιοι είχαν δημιουργήσει
για τους εαυτούς τους. Με χειρουργική μαεστρία και γραφίδα διανθισμένη με
μπόλικο χιούμορ [αλλά και μια ειρωνεία κατεδαφιστική], ο Γιώργος Κουκουμάς
ανατέμνει και βγάζει στην επιφάνεια τα χαρακτηριστικά των φιλελευθέρων τα οποία
καθορίζουν και τα περιορισμένα όρια της προοδευτικής, ριζοσπαστικής κι
ανατρεπτικής τους δράσης... Πιο πολύ φιλολογούν με ένα λόγο ανάκατο και mixed που έχει λίγο απ’ όλα μέσα [και ενάντια στα
κατεστημένα, αλλά και με το αστικό καπιταλιστικό σύστημα], αλλά στην ουσία
υπερασπίζονται . Ή όπως πολύ παραστατικά είπε και κάποιος σχολιογράφος αποτελούν
«σουρεαλιστική
πολιτική σαλάτα»...
Το άρθρο του Κουκουμά [γνωστής,
τόσο και εκ πατρός όσο και εκ μητρός, ΑΚΕΛικής οικογένειας -το αναφέρω αυτό γιατί
κάποιοι φιλελεύθεροι στις αντιδράσεις τους, το έβαλαν στα πλην] είναι
πραγματικά αποκαθηλωτικό για τον λόγο και τα έργα των κυπρίων φιλελεύθερων,
κάποιοι εκ των οποίων είναι και κάργα [κυπριαστί «στο φουλ»!]
νεοφιλελεύθεροι στον οικονομικό τομέα -θα αναφερθούμε σ’ αυτούς πιο κάτω! Τίτλος του άρθρου “Της Κύπρου οι Φιλελεύθεροι” και πρωτοδημοσιεύτηκε στην
ιστοσελίδα “CyprusNews.eu” [σήμερα Κυριακή το είδα και στην “Χαραυγή” -καλημέρα σύντροφοι!]...
Αμέσως [με τη δημοσίευση του
άρθρου] «βγήκαν στο σεργιάνι, αυτό που
αποτελούν τον [φιλελεύθερο] κορμό»... Πλάκωσαν, που λέτε τα εκλεκτά
τεκνά [σωστά διαβάσατε «τεκνά» κι όχι «τέκνα»] της συνομοταξίας
[αν προτιμάτε μπορούμε να πούμε της συνοπαρτζιάς] των φιλελευθεροειδών [αι
Χόπλαροι, οι Strovoliotες, οι Ολύμπιοι -όχι οι
θεοί και οι ημίθεοι- οι Στόγιες] για να επαναφέρουν την τάξη [μετά την αταξία
και το χάος που επέφερε ένας Κουκουμάς -πολύ αυθάδης ο νεαρός!] και να βάλουν τα
πράματα στη θέση τους. [Τους Μάριο Δημητρίου, Μακάριο Δρουσιώτη, Αλέκο
Κωνσταντινίδη, όπως και κάποιους Xwrikoύς, δεν
τους είδαμε να αντιδρούν ακόμα. Λέτε να μην πήραν πρέφα τον άρθρο του Κουκουμά]...
Φυσικά και όσοι αντιδράσανε εν
τζιαι είπαν [ως ήταν αναμενόμενο] και τίποτα το νέο και σπουδαίο πέραν από τα
γνωστά αντιΑΚΕΛικά κι αντι-αριστερά στερεότυπα τους. Μίλησαν, από τη μια, για
την «αδογμάτιστη
σκέψη» των φιλελεύθερων και επαίνεσαν το επίτευγμα των καπιταλιστικών
κρατών «να μειωθεί η ακραία φτώχεια στον κόσμο» [δηλ. πώς κατάφεραν χωρίς να μειώνονται τα κέρδη τους, να πεθαίνουν
μερικές χιλιάδες λιγότεροι άνθρωποι από την πείνα]. Από την άλλη επανέλαβαν τα
χιλιοειπωμένα περί «κομματικών παρωπίδων»,
περί «άσχετων»
και «αχάπαρων» κι άλλα πασίγνωστά στερεότυπα και κλισέ σε βάρος του ΑΚΕΛ, όπως ας
πούμεν για το “ΟΧΙ” του ΑΚΕΛ στο Δημοψήφισμα για το Σχέδιο Ανάν το του 2004. [Παρεμπιπτόντως
σήμερα ο Πρόεδρος Αναστασιάδης μιλώντας για το κυπριακό αναφέρθηκε σε «γενναίες
πρωτοβουλίες» που πρέπει να αναλάβει η Τουρκία. Κι εγώ που πήγαινα να
πιστέψω ότι εν ο τέως που έφταιε για την τελική στασιμότατα στο κυπριακό]...
Πιο κάτω θα σταθώ για λίγο σε
δύο απαντητικά στο άρθρο του Γιώργου Κουκουμά κείμενα από θιγμένους και
μουγιασμένους, πλην «ελεύθερα σκεπτόμενους» κύπριους φιλελεύθερους που
δημοσιεύτηκαν στο διαδίκτυο και τον Τύπο...
1. Το πρώτο με τίτλο
“Της Κύπρου Ελεύθερα σκεπτόμενοι” είναι του εξ αριστερών καταβολών Μιχάλη
Ολύμπιου [όχι του Προέδρου του ΠΑΣΕΧΑ -των καταστρεμμένων και παττισμένων
επενδυτών του Χρηματιστηρίου] και δημοσιεύτηκε [επίσης] στο “CyprusNews.eu” την
περασμένη Παρασκευή 13 του μηνός. Ο «αδογμάτιστος» κος Ολύμπιος, δίκην Ξένιας
Κωνσταντίνου, [ναι, τζιείνης που σε ομιλία της σε δικοινοτική εκδήλωση της
Πλατφόρμας Εκπαιδευτικών στο τέρμα της Λήδρας πριν μερικά χρόνια εξίσωσε τις
επαναπροσεγγιστικές εκδηλώσεις της ΕΔΟΝ στο Τρόοδος με τις πορείες του ΕΛΑΜ]
έκαμε στο άρθρο του και τις εξής ισοπεδωτικές τοποθετήσεις: «Δεν είμαστε εμείς
που παίρνουμε σημαίες του Γρίβα ή του Τσε, της Ελλάδας ή της Σοβιετικής ‘Ένωσης
στο γήπεδο». Και μόλις λίγο πιο πάνω στο άρθρο του επέκρινε τον Γιώργο Λιλλήκα
γιατί ως Υπουργός τότε της Κυβέρνησης
Παπαδόπουλου [ο οποίος είχε προταθεί για Υπουργός από το ΑΚΕΛ] «εξίσωσε [...]
μια ομάδα “ρομαντικών” Κυπρίων με την βία και την παρανοϊκή συμπεριφορά
του φασιστικού ΕΛΑΜ», ενάντια σε πολίτες που έκαμναν εκδήλωση για τη διάνοιξη
του οδοφράγματος της Λήδρας... [Ενώ οι κομμουνιστές που πιστεύουν στην
κοινωνική δικαιοσύνη και ισότητα δεν μπορεί να είναι «ρομαντικοί», αλλά μόνο «δογματικοί»]...
Αντιφατικός ο κος Ολύμπιος, ή λαλεί ότι λάχει, δείγμα κι αυτό της «ανομοιογένειας» του χώρου;
2. Το δεύτερο άρθρο
είναι του προφέσορα ΑΚΕΛολόγου [και εξ Ελλάδος ορμώμενου] Γιώργου Στόγια, το
οποίο δημοσιεύτηκε σήμερα Κυριακή στον “Πολίτη” [σελ. 19]. Τίτλος του “Τα όρια
του ακελικού κριτικού λόγου” και σ’ αυτό είναι ευδιάκριτη και πασιφανής η
αποστροφή του συγγραφέα του για το ΑΚΕΛ... Για την ιστορία σημειώσω δύο
χαρακτηριστικές τοποθετήσεις του:
- «Στη σύγχρονη
αστική δημοκρατία (αν δεν απατώμαι το ΑΚΕΛ μέσα σε αυτή νομιμοποιείται και
επιχορηγείται) η κοινωνικοοικονομική τάξη δεν αποτελεί τον μοναδικό παράγοντα
από τον οποίο εξαρτάται η πολιτικοποίηση» --- Καταλάβατε τι λέέι εδώ ο πολύς κύριος Στόγιας; Με δύο λόγια κάνουν
και χατίρι στο ΑΚΕΛ που είναι νόμιμο(!) και δεν είναι παράνομο όπως στις
αστικές δημοκρατίες της Ουγγαρίας, της Τσεχίας, της Πολωνίας, των Βαλτικών
χωρών...
- «Το συμφέρον
του κόμματος πάνω από το συμφέρον του συνόλου», αποφαίνεται αφοριστικά και αξιωματικά ο κύριος
Στόγιας. Και συνεχίζει: «Σημασία έχει η συνέχιση της επιρροής παρά η
προσπάθεια για αλλαγή της κοινωνίας»... Δεν θα σταθώ στο (μικρο)αστικό ιδεολόγημα
περί «συμφέροντος
του συνόλου», αλλά θα αναμένω να δω την αντίδραση όλων αυτών των
φιλελεύθερων για τη νέα παρέμβαση της Εκκλησίας [διάβαζε του Αθυρόστομου Αρχιεπισκόπου]
στην Παιδεία. Μέσα από εγκύκλιο που διαβάστηκε σήμερα στις εκκλησιές ο
Αρχιεπίσκοπος λέει πως «τα αναλυτικά προγράμματα [για τη νέα σχολική χρονιά]
υποβαθμίζουν την ελληνική γλώσσα»... Τι λέτε κύριοι και κυρίες της φιλελεύθερης
παράταξης, πρέπει να έχει λόγο ο Αθυρόστομος Αρχιεπίσκοπος στα της Παιδείας;
Όμως για την Παιδεία και την
μόρφωση μίλησε αυτές τις μέρες και έτερος φιλελεύθερος [τυχαίο;]... Πριν,
λοιπόν, στεγνώσει το μελάνι της γραφίδας του Γιώργου Κουκουμά και πριν πετεινός
κουκουρίσει τρις, ήρθε ο φέρελπις [για τον νεοφιλελευθερισμό] βουλευτής του
ΔΗΣΥ [τυχαίο κι αυτό;] στην Επαρχία της Κερύνειας Καθηγητής Οικονομικών, Μάριος
Μαυρίδης για να μας πει πως πρέπει σε μια αστική φιλελεύθερη δημοκρατία να
βλέπουμε και να διαχειριζόμαστε την μόρφωση...
Ορίστε ένα δείγμα του λόγου
του σε άρθρο με τίτλο “Πόσο καλή επένδυση είναι η μόρφωση;” που δημοσιεύτηκε στην “Αλήθεια” της περασμένης Πέμπτης [νομίζω]…
{Να σημειώσω ότι το
συγκεκριμένο άρθρο του Μαυρίδη κυριολεκτικά
εξόργισε, κι όχι αδίκως, τις φίλτατες
Ερυκίνη και Disdaimona. Δείτε όμως και τι λέει εταίρα
(εξοργισμένη) κοπέλια, η αγαπητή Μά(γ)ισσα και για την Παιδεία και για την Υγεία και κυρίως
για την πρώτη κατοικία. Μα σε τούτον τον τόπον μόνον οι Γεναίτζιες φωνάζουν;}...
Πάρτε, λοιπόν, στα μούτρα ένα δείγμα του λόγου
του:
«Η
δωρεάν παιδεία είναι λάθος, διότι όταν δεν πληρώνεις δεν θεωρείς τη μόρφωση ως
επένδυση, αλλά ως ένα κοινωνικό αγαθό. Ήθελα πολύ να μου πει κάποιος γιατί
πληρώνουμε το νερό, το οποίο είναι το πολυτιμότερο αγαθό στον κόσμο μετά τη
ζωή. Η μόρφωση, όπως και η υγεία και οι μεταφορές, είναι σημαντικές υπηρεσίες,
οι οποίες θα πρέπει να επιχορηγούνται από το κράτος, όχι όμως να παρέχονται
εντελώς δωρεάν. Και ο λόγος είναι απλός, κάποιος πληρώνει και για την παιδεία
και για την υγεία αλλά και για τις μεταφορές. Προσωπικά δεν έχω καμία ένσταση
να παρέχεται δωρεάν παιδεία στους άριστους φοιτητές, όχι όμως σε όλους. Ο
καλύτερος τρόπος για όσους δεν έχουν χρήματα να σπουδάσουν είναι το κράτος να
τους παρέχει άτοκα δάνεια, τα οποία να πληρώνουν, αφού πρώτα εξασφαλίσουν
εργασία...»
[Αν όλα τα πιο πάνω ΣΑΣ
βρωμούν(!) ιδιωτικοποιήσεις συμπεριλαμβανομένου και του τομέα της Παιδείας, μην ανησυχείτε, προφανώς κάποιο πρόβλημα έχει η μούττη και συνεπώς και η όσφρηση ΣΑΣ! Ε, ρε κάποια
στιγμή δεν θα καταφέρουμε να ξεβρωμίσουμε αυττον τόπο!
Πέραν τούτου, τζιαι με δκυο λόγια, ο Καθηγητής Μαυρίδης υποβάλλει ξεκάθαρα [από ταξικής άποψης] ότι αν η καπιταλιστική μας οικονομία ανάπτυξη δεν χρειάζεται πανεπιστημιακά μορφωμένους και καταρτισμένους ανθρώπους, αλλά ούτε και απόφοιτους Λυκείων και Τεχνικών Σχολών, τότε δεν είναι ανάγκη να τους “παράγουμε”. Ας σταματά η μόρφωση για τα παιδιά του λαουτζίκου μέχρι το Γυμνάσιο. Κι αν η καπιταλιστική μας οικονομία χρειαστεί εξειδικευμένο προσωπικό θα το πάρουν φυσικά απ’ αυτούς που μπορούν και σπουδάζουν στες Αγγλίες και τες Αμερικές. Πάει, λοιπόν, περίπατο και τ’ όνειρο μου, ή αν προτιμάτε και απωθημένο μου, δε κάποια φάση της ζωής μου να σπουδάσω Ιστορία. Θυμάστε εκείνον τον 70χρονο και βάλε που πριν μερικά χρόνια σπούδαζε στο Πανεπιστήμιο Κύπρου Χημεία; Έτσι φανταζόμουν κι ΕΓΩ τον εαυτό μου, ώριμο(!) φοιτητή ανάμεσα σε νεαρές φοιτητριούλες!!! Και για την ιστορία να αναφέρω ότι σχεδόν είχα ξεκινήσει αυτή τη δεύτερη σπουδή σ’ άλλη χώρα πριν καμιά 20ριά χρόνια όταν η ηρωίδα σύζυγος έκανε δεύτερο δίπλωμα εκεί με εξ αποστάσεως φοίτηση.
Το θέμα έχει και την ταξική του διάσταση την οποία ανέλυσε διαλεκτικότατα ο κοινωνιολόγος Αντρέας Παναγιώτου σήμερα το πρωί στον “ΑΣΤΡΑ”]...
Να αναφέρω ότι και γι’ αυτό το θέμα [της Παιδείας] θα καρτερώ [«μέρα, νύχτα»!] τα σχόλια των φιλελεύθερων και δη αυτών που αριστερίζουν κιόλας ... Και δεν έχω την απαίτηση να μου γράψουν εδώ ... Ας τα γράψουν και τα πουν στις δημοκρατικές εφημερίδες “Αλήθεια” και “Πολίτη”...
Πέραν τούτου, τζιαι με δκυο λόγια, ο Καθηγητής Μαυρίδης υποβάλλει ξεκάθαρα [από ταξικής άποψης] ότι αν η καπιταλιστική μας οικονομία ανάπτυξη δεν χρειάζεται πανεπιστημιακά μορφωμένους και καταρτισμένους ανθρώπους, αλλά ούτε και απόφοιτους Λυκείων και Τεχνικών Σχολών, τότε δεν είναι ανάγκη να τους “παράγουμε”. Ας σταματά η μόρφωση για τα παιδιά του λαουτζίκου μέχρι το Γυμνάσιο. Κι αν η καπιταλιστική μας οικονομία χρειαστεί εξειδικευμένο προσωπικό θα το πάρουν φυσικά απ’ αυτούς που μπορούν και σπουδάζουν στες Αγγλίες και τες Αμερικές. Πάει, λοιπόν, περίπατο και τ’ όνειρο μου, ή αν προτιμάτε και απωθημένο μου, δε κάποια φάση της ζωής μου να σπουδάσω Ιστορία. Θυμάστε εκείνον τον 70χρονο και βάλε που πριν μερικά χρόνια σπούδαζε στο Πανεπιστήμιο Κύπρου Χημεία; Έτσι φανταζόμουν κι ΕΓΩ τον εαυτό μου, ώριμο(!) φοιτητή ανάμεσα σε νεαρές φοιτητριούλες!!! Και για την ιστορία να αναφέρω ότι σχεδόν είχα ξεκινήσει αυτή τη δεύτερη σπουδή σ’ άλλη χώρα πριν καμιά 20ριά χρόνια όταν η ηρωίδα σύζυγος έκανε δεύτερο δίπλωμα εκεί με εξ αποστάσεως φοίτηση.
Το θέμα έχει και την ταξική του διάσταση την οποία ανέλυσε διαλεκτικότατα ο κοινωνιολόγος Αντρέας Παναγιώτου σήμερα το πρωί στον “ΑΣΤΡΑ”]...
Να αναφέρω ότι και γι’ αυτό το θέμα [της Παιδείας] θα καρτερώ [«μέρα, νύχτα»!] τα σχόλια των φιλελεύθερων και δη αυτών που αριστερίζουν κιόλας ... Και δεν έχω την απαίτηση να μου γράψουν εδώ ... Ας τα γράψουν και τα πουν στις δημοκρατικές εφημερίδες “Αλήθεια” και “Πολίτη”...
Παράλληλα θέλω να σημειώσω
ότι ΔΕΝ είναι η πρώτη φορά που ο κύριος εκφράζει παρόμοιου περιεχομένου
νεοφιλελεύθερες απόψεις... Πριν 2-3
εβδομάδες σε άρθρο του στην “Αλήθεια”, μίλησε για τον «μύθο της ιδιόκτητης κατοικίας».
Λίγο πολύ και «χωρίς περιστροφές» μας είπε πως αντί να ‘χουμε και να
συντηρούμε δικό μας σπίτι, είναι προτιμότερο να νοικιάζουμε. [Να αξιοποιούνται έτσι και τα σπίτια και οι
πολυκατοικίες που κτίζουν οι εργολάβοι και οι developers]. Είναι ασύμφορο, λέει, να κτίζεις σπίτι γιατί
απαιτούνται μεγάλα δάνεια. [Μα καλά τόσο καιρό που τράπεζες και εκτιμητές
πιασμένοι χέρι – χέρι φούσκωναν τις εκτιμήσεις των ακινήτων για να δίνονται
ψηλά δάνεια, ήταν όλα καλά κι άγια;]...
Επίσης παλαιότερα,
- του ξέφυγε [του κυρίου Καθηγητού] και
είπε το ανεπανάληπτο «αηδιάζω τους δημόσιους υπαλλήλους»,
- για την
φιλελευθεροποίηση του ωραρίου λειτουργίας των καταστημάτων ΜΑΣ το είπε ξεκάθαρα
«μ’
αυτό το μέτρο θα δώσουμε την ευκαιρίας τις επιχειρήσεις να μεγαλώσουν...»
Δεν είπε όμως πως κάποιες θα βάλουν λουκέτο καθώς ο ανταγωνισμός θα είναι
αθέμιτος, και
- τότε μόλις μετά
το κούρεμα των καταθέσεων μας ξεφούρνισε και το αμίμητο «οι άνθρωποι της Τρόικας ήρθαν να
μας βοηθήσουν»...
Ξυπνάτε ρεεε!!! Η φιλοσοφία των σημερινών κυβερνώντων [και σε Κύπρο και σε Ευρώπη] είναι ό,τι δεν αποδίδει κέρδος
ικανοποιητικό να καταργείται
Anef_Oriwn
Anef_Oriwn
[ο φιλελευθερισμός έδειξε τα όρια του]
Κυριακή 15/9/2013
1 σχόλιο:
Κι ολίγα στατιστικά για το Blog για να λιβανίσουμε και τα γένια μας:
Αρκετά αυξημένη η χτεσινή κίνηση στο Blog [πέραν των 300 επισκέψεων με την ανάρτηση αυτή να κάνει ρεκόρ επισκέψεων σε μια μέρα – γύρω στις 180! Το προηγούμενο ρεκόρ ήταν 234 επισκέψεις [σε μια μέρα για το Blog] προ μερικών εβδομάδων όταν είχαμε την ανάρτηση με αρ. 138/2012 – link: http://aneforiwn.blogspot.com/2013/08/1382013.html…
Κι εκεί με τους φιλελεύθερους είχαμε ασχοληθεί; Τυχαίο; Φαίνεται πουλάει το θέμα...
Δεν τους είδα όμως ακόμα να συγκινούνται και να βγαίνουν για να στηλιτεύσουν τον λεγόμενο Αρχιεπίσκοπο, τον Υπουργό Παιδείας και τον Πρόεδρο για τα όσα λέχτηκαν σε σχέση με την Παιδεία και τους κινδύνους αφανισμού του ελληνοχριστιανικού χαρακτήρα της... Κάτι πήγε να ψελλίσει ο Strovoliotis στο blog του αλλά τελικά τα μάσησε. Εδώ τα σχετικά: http://strovoliotis.wordpress.com/2013/09/16/%ce%b4%ce%ad%ce%ba%ce%b1-%cf%87%cf%81%cf%8c%ce%bd%ce%b9%ce%b1-%ce%bf%cf%80%ce%b9%cf%83%ce%b8%ce%bf%ce%b4%cf%81%cf%8c%ce%bc%ce%b7%cf%83%ce%b7%cf%82-%ce%b5%ce%af%ce%bd%ce%b1%ce%b9-%ce%b1%cf%81%ce%ba/
Εγώ όπως γράφει και η Μά(γ)ισσα στο Blog
http://antzieloshiasmenimagissareal.blogspot.com/2013/09/blog-post_15.html,
«... θα συνεχίσω τις ασκήσεις μου για να τιθασεύσω την πλεονεξία μου για ελεύθερη πρόσβαση στη παιδεία τζιαι υγεία (τζιαι γενικά δομές εξασφάλισης των βασικών αναγκών του αθρώπου) τζιαι κυρίως θα προσπαθήσω με νύσια τζιαι με δόνγκια να μάθω να σκέφτουμαι ελεύθερα…»
Δημοσίευση σχολίου