Εισαγωγικά:
Το Online εβδομαδιαίο Κυπριακό Περιοδικό “Δέφτερη Ανάγνωση”, επιτέλους [και μετά από αρκετή δουλειά και προετοιμασία], απόκτησε ιστοσελίδα και βγήκε στον αέρα [στα διαδικτυακά ερτζιανά] και μπορούμε κάθε ένας από εμάς να το αξιοποιήσει για την «Εναλλακτική Πληροφόρηση» του. Θα το βρείτε πατώντας στο link: http://www.defterianaynosi.com/
Όπως αναφέρει και επεξηγεί και ο Gregoris στο Blog του «η “Δέφτερη Ανάγνωση” είναι προϊόν συλλογικής εργασίας [και] συντάσσεται από μια ομάδα και εκφράζει ένα χώρο ευρύτερου προβληματισμού για τον Δημόσιο Λόγο» και αναλύει τους «βασικούς άξονες αυτού του προβληματισμού», που είναι:
1. Η Δημόσια Σφαίρα, η χειραγώγηση και ο ανισομερής δημόσιος διάλογος,
2. Η Εναλλακτική οπτική και η αποκωδικοποίηση του θεάματος,
3. Οι εν δυνάμει προοπτικές/δυναμικές, και
4. Το Τοπικό και το Παγκόσμιο.
**************************
Προλογικά:
Από την τελευταία έκδοση της “Δέφτερης Ανάγνωσης” [της 29ης του μηνός] θα μεταφέρω εδώ αποσπάσματα από την ενότητα “Σπόντες”* που αποτελούν παραπολιτικά σχόλια και αντικατοπτρίζουν τον «Κόσμο της Κύπρου» στην κοινωνία του θεάματος…
Διευκρίνηση:
* - «σπόντα», στην κυπριακή [στην κυριολεξία] είναι το καρφί ή καρφοβελόνα. Μεταφορικά η «σπόντα» ή το «καρφί» είναι το έξυπνο, δηκτικό και καυστικό σχόλιο. Το οποίο σημαινει “χτυπάει εκεί που πονάει” κάποιος...
**********************
{Οι επιχρωματώσεις και υπογραμμίσεις είναι δικές μου}...
• Φαίνεται να υπάρχει ανησυχία στον ΔΗΣΥ για την πιθανότητα υποψηφιότητας Καζαμία - μερικοί έτσι ερμηνεύουν την απότομα «φιλική, ανθρώπινη» στάση του Ν. Αναστασιαδη απέναντι στον Δ. Χριστοφια. Η προβολή της υποψηφιότητας από τον Πολίτη της Κυριακής λειτουργεί και σαν αμφιταλάντευση - μερικοί θα τον προτιμούσαν από άλλους υποψήφιους, αλλά σαφώς η προεκλογική του ΔΗΣΥ θα προτιμούσε να τον αποκλείσει με την πρόωρη προβολή. Υπάρχει επίσης, σύμφωνα με πληροφορίες, μεγάλη δυσφορία για τον Αβέρωφ επειδή χαλά την εικόνα την οποία προωθεί ο επικοινωνιολογος. Δεν μπορούν όμως να τον ξεφορτωθούν [πέρα από τα συχνά και περιοδικά “αδειάσματα”] διότι λέγεται ότι έχει “γερές οικονομικές πλάτες”. Κάποιοι τον καλύπτουν προφανώς λόγω εξυπηρετήσεων.
• Ο Κεραυνός “άδειασε”, τελικά, τον ενδιάμεσο. Σύμφωνα με διάφορες φήμες η απροθυμία του εστιαζόταν στην απουσία στήριξης από το ΑΚΕΛ και μη ξεκάθαρης θέσης για το θέμα της ομοσπονδίας. Προφανώς, σαν σοβαρός πολιτικός, κατάλαβε ότι αν πάει σαν υποψήφιος της χορωδίας η υπονόμευση θα ήταν δεδομένη. Αλλά και σαν πρόεδρος κάποιος χρειάζεται ένα σταθερό μπλοκ και όχι περιφερόμενους Κουλιες. Πάντως, η στήλη, έχει την αίσθηση, ότι ο Κεραυνός είπε όχι μεν, αλλά άφησε την πόρτα επίσης ανοικτή για πιο “σοβαρή πρόταση” – τώρα η στο μέλλον. Ήταν προσεγμένη η κίνηση.
• Ο Λιλλήκας είναι νούμερο – τέρμα. Αφού ξεκίνησε σαν αναλυτής να προσπαθεί να ερμηνεύσει την ΕΟΚΑ σαν καπετανάτα [με την μορφή του εγκληματικού Φαρ Γουέστ - υπάρχει και δημοσιευμένο κείμενο το 1989], μετά εντάχθηκε στην προεδρία Βασιλείου, έγραψε την αρχική διακηρύξει του ΑΔΗΣΟΚ, την οποία αργότερα αρνήθηκε ότι την είχε δει καν, μετά μετακινήθηκε στο αντί-ΑΔΗΣΟΚ, το ΑΚΕΛ για μια καρεκλά και πάλιν, μετά απειλούσε ότι δεν θα στήριζε την υποψηφιότητα Παπαδόπουλου, γιατί ήταν ενάντια στην γενιά της δεκαετίας του 60, μετά έγινε αυτοκόλλητο του Τασσου, και αρνήθηκε και ότι έγραφε σαν αναλυτής και ότι υποστήριζε μετά. Και τώρα ολοκλήρωσε την πορεία: «Συνενώνω πολίτες κα ιεράρχες». Δηλαδή όχι μόνο έγινε όργανο αυτών που αποκαλούσε “καπετανάτα” και “αμαρτωλή γενιά του 60", τώρα θέλει να επιστρέψει και στον Μεσαίωνα. Τι σου κάμνει ακόμα και η φαντασίωση μιας καρέκλας: ο υποψήφιος της εκκλησιαστικής υποταγής. Λίγες φορές μπορεί να πει κάποιος ότι ένας υποψήφιος πρόβαλε τόσο έντονα την επιθυμία του υιοθετηθεί. Οπότε μένει να δούμε ποιοι πληρώνουν για αυτό το παιδί.
• Οπότε η επόμενη κίνηση Λιλληκα, αφού μεσολάβησε μεταξύ των 2 κοινοτήτων, μεταξύ γενεών, μεταξύ κομμάτων, τώρα μεταξύ θεού και ανθρώπων, μπορεί να είναι να δηλώσει ότι θέλει να μεσολαβήσει ανάμεσα στους διαιτητές και στην ΚΟΠ. Είναι και αυτό ένα κάποιο ζήτημα.
• Πόσα κτυπήματα ν’ αντέξει το Στρακκέϊκον; Μετά τα απανωτά “κτυπήματα” για τη σύνδεση του δικηγορικού γραφείου “Τάσσου Παπαδόπουλου & Σία”, του οποίου πλέον προίσταται ο δικηγόρος της Λαϊκής και πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής, Νικόλας Παπαδόπουλος, νέο κτύπημα ήρθε να πλήξει το “κύρος” της οικογένειας της Στράκκας. Σάλος σε σελίδες κοινωνικής δικτύωσης μετά την “ανακάλυψη” ότι η αρχιτέκτονας της διαμορφούμενης πλατείας Ελευθερίας, Ζάχα Χαντίτ παρουσίασε στην «ιστοσελίδα αρχιτεκτονικού διαγωνισμού για τις εφτά πιο όμορφες πόλεις του κόσμου ως υποψήφια τη Λευκωσία με τη σημείωση ότι βρίσκεται στην ..... Τουρκία». Οι Οικολόγοι ανακοίνωσαν ότι οι συνεργάτες της στην Κύπρο οφείλουν να δώσουν εξηγήσεις και να προβούν σε διαβήματα προς αποκατάσταση της αλήθειας. http://cyprusnews.eu/alitheia/276537
**********************
Υστερόγραφον 1:
Σήμερα το απόγευμα είχε στο πρόγραμμα “Τολμώ” του “Σίγμα” [με συντονιστή τον Αντρέα Δημητρόπουλο] μια πολύ έντονα αντιπαραθετική συζήτηση με θέμα το πόρισμα της κυπριακής Βουλής για τον Φάκελο της Κύπρο. Συμμετείχαν ο Μαρίνος Σιζόπουλος [της ΕΔΕΚ], η Ειρήνη Χαραλαμπίδου [των Νέων Δυνάμεων του ΑΚΕΛ - τρομερή και δυναμικότατη˙ πραγαμτικά την χάρηκα!] κι ο Πρόδρομος Προδρόμου [της γριβικής πτέρυγας του ΔΗΣΥˑ συζητούσαν για τον “Φάκελο της Κύπρου” κι ο Προ. Προ. μιλούσε για το “Μαρί”, τον Τσιαουσέσκου [θα το ψάξω αυτό και ΣΑΣ επιφυλάσσω έκπληξη], τα γκούλαγκ κι άλλα άσχετα με το θέμα. Κι όλ’ αυτα σε μια προσπάθεια του να νεκατώσει τη συζήτηση και να αποκαταστήσει τον Γρίβα και τον Σαμψών!!! Θυμήθηκε μάλιστα ότι η Αριστερά “κερνούσε τον Ασλανίδη με γλυκό καρυδάκι” – εδώ προφανώς σύγχυσε τες ιστορίες, αλλά ένας Πρου.Πρους όλα τα σφάζει κι όλα τα μαχαιρώνει. Παντως το μίσος του για την Αριστερά είναι anef_oriwn!!!]... Εν τζι’ έχει κάποιος από ‘σας κανένα link που να ΜΑΣ παραπέμπει σ’ αυτή τη συζήτηση;
Να αναφέρω επίσης ότι τηλεθεατής που παρενέβη τηλεφωνικώς στο πρόγραμμα κάλεσε του Συνδέσμους Αγωνιστών της ΕΟΚΑ να κινήσουν αγωγή στην Ειρήνη Χαραλαμπίδου. «Τούτη» απάντησε πως κάτι τέτοιο θα αποτελούσε τιμή για την ίδια... Λαλείτε να ‘χουμε αποκτήσει τη δικιά μας Λιανά Κανέλλη;
****************
Υστερόγραφον 2:
Για τη διάλυση στα «εξ ων συνετέθη» της (Εν)Διάμεσης Συνοπαρτζιάς [των τριών Σωματοφυλάκων της Μιας και μοναδικής (ή μπορεί και μοναχικής) Κοπελιάς] και για το “τέσσερεις λαλούν...”, [αλλά ποιος χορεύει δεν ξέρουμε], θα τα πούμε πιο αναλυτικώς, και σατιρικώς, αλλά ίσως και σατυρικώς, λίαν συντόμως ...
***********************
Υστερόγραφον 3:
Απόψε έγινε στις Βρυσούλλες της Ελεύθερης Περιοχής Αμμοχώστου παρουσίαση του βιβλίου του Μιχάλη Μιχαήλ για τις εν ψυχρώ δολοφονίες Αριστερών κατά την περίοδο 1955-59! Μια πραγματικά εξαιρετική εκδήλωση! Πιο πολλά λίαν συντόμως… Για την ώρα ΣΑΣ παραπέμπω στην 3η ανάρτηση μου του 2008...
Για όλα τα πιο πάνω
(συμπεριλαμβανομένου και του copy paste)
Anef_Oriwn
Τετάρτη 30/5/2012
22 σχόλια:
Καλησπερίζω. Θεωρώ ότι σήμερα εσυντελέστην έναν ιστορικό γεγονός: Μega με Ελίταν τζιαι Μιχάλη τζιαι συγγενείς δολοφονηθέντων. Γιατί ιστορικό γεγονός; Απλώς πρώτη φορά αθθυμούμαι να είδα να μεν ονομάζεται το 55-59 με το βαρύγδουπο "εθνικαπελευθερωτικός αγώνας", τζιαι να γίνεται παραδοχή για θύματα που για δεκαετίες φέρουν την "ρετσινιά" του προδότη γιατί εμοιράζαν Χαραυγή, επίνναν καφέ σε οποιοδήποτε άλλον καφενέ εκτός που τα εθνικόφρονα σωματεία, ήταν αριστεροί, υπήρχαν υπόνοιες ότι ήταν αριστεροί κλπ.
Εύχουμαι μόνον να βάλει ο Μιχάλης το λινκ της εκπομπής για παρακολούθησην "έχουσα σώας τας φρένας" - τάϊσμαν αθρωπουδκιών γαρ!
Άσε που η μάμα Μοργκάνα εμπήκε σε mode αποκαλύψεων τζιαι άκουσα πράματα που εν είσιεν αναφέρει ποττέ ξανά! - Που κοντά τούτα.
Επιμένω για την ιστορικότητα τούτου του γειλινού! Τζιαι τη σημαντικότητα του να ξεκινήσουν κάποιοι "μύθοι" να απομυθοποιύνται.
Μά(γ)ισσα,
Θα συμφωνήσω μαζί σου ότι αποτελεί «ιστορικό γεγονός» η κίνηση [της κας Ελίτας στο πρόγραμμα της – τι κάμνει τούτον το ευλο(γ)ημενο κυνήγι της τηλεθέασης!] να δώσει βήμα σε ανθρώπους της Αριστεράς [σε συγγενείς των θυμάτων και στον ερευνητή Μιχάλη Μιχαήλ] να μιλήσουν δημόσια κι από τηλεοράσεως για τους δολοφονημένους [από μασκοφόρους της ΕΟΚΑ] Αριστερούς «... που για δεκαετίες φέρουν την “ρετσινιά” του προδότη γιατί εμοιράζαν Χαραυγή, επίνναν καφέ σε οποιοδήποτε άλλον καφενέ εκτός που τα εθνικόφρονα σωματεία, ήταν αριστεροί, υπήρχαν υπόνοιες ότι ήταν αριστεροί κλπ.» Όντως έχουν «...ξεκινήσει κάποιοι “μύθοι” να απομυθοποιούνται».
Παράλληλα όμως θέλω σημειώσω και την προσπάθεια της κας (Μ)Ελίτας να παρουσιάσει τις δολοφονίες ως απότοκο το λεγόμενου «εθνικού διχασμού» και της «διχόνοιας» μεταξύ αριστερών και δεξιών [δεν ενδιατρίβει στους λόγους αυτής της αντιπαλότητας] και να υποβαθμίσει τα πολιτικά κίνητρα εκείνων των δολοφονιών! Έχοντας [όπως είπε] γονείς που ήταν οργανωμένοι στην ΕΟΚΑ δεν μπορούσε να πιστέψει ότι γίνονταν τέτοια αποτρόπαια πράματα [αγριότατες, απάνθρωπες και χωρίς λόγο δολοφονίες] εκείνη την “ηρωική” εποχή. Γι’ αυτό και κάποιες στιγμές προσπαθούσε να γλυκάνει το χάπι [για τους Συνδέσμους Αγωνιστών]!!!
Διαπορώ γιατί να μην περιλάβουν στον ενδιάμεσο χώρο και το ΕΛΑΜ. Είναι φανατικοί αντικομμουνιστές,πετούν στα σύννεφα και βρίσκονται στο ενδιάμεσο ναζισμού και φασισμού. Α,και είναι και καλά και μορφωμένα παιδιά!(Αμπάλατος Β')
Ο σκατο-μαλάκας ψευδο-Ανώνυμος προβοκάτορας [γνωστός και ως Arxiepiskopos Μαϊ-μού ννας διαμαρτύρεται γιατί βάλαμε μετριασμό στα σχόλια!!! Τι νόμιζες ρε καθίκι, ότι θα σ’ αφήνναμε ν’ αλωνίζεις!
1ον: σε αλλο blog επεκρινες κατηγορηματικα τις υβρεις!! εδω βλεπω να σχολιαζεις με οχετο!
2ον: τι αληθεια οφελος υπαρχει απο παρουσιασεις βιβλιων που ομοια τους υπαρχουν χιλιαδες εκατερωθεν που συντηρουν πολωση για γεγονοταν προ πεντηκονταετιας!!
ποτε θα κοιταξουμε μπρος?
εδω οι εβραιοι ξεπερασαν το χειριστο εγκλημα ολων των εποχων και με τους γερμανους δεν υπαρχει κανενα προβλημα εδω και δεκαετιες κ εδω συνεχισουμε προς τα πισω
Nasε,
Σε χαιρετώ και σε καλωσορίζω στο απάχικο μου! [Προφανώς είσαι ο “Nasos” με ον όποιο αντάλλαξα κάποιες κουβέντες στου OSR - http://osr55.wordpress.com/2012/05/26/%ce%b7-%ce%b1%ce%bc%ce%b7%cf%87%ce%b1%ce%bd%ce%af%ce%b1-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%ba%ce%ba%ce%b5-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%84%ce%b7%cf%82-%cf%80%ce%b1%cf%80%ce%b1%cf%81%ce%ae%ce%b3%ce%b1-%ce%b5%ce%ba%cf%86/]…
Λίγα λόγια θε να πω πάνω στα δύο ζητήματα που θέτεις!
1. Κατ’ αρχάς δεν κατάλαβα τι είν’ αυτό που ενόχλησε ΕΣΕΝΑ [ή γιατί τέλος πάντων ενοχλήθηκες ΕΣΥ] αν εγώ ανταποδίδω στα ίσα ή μάλλον χαρακτηρίζω στην κυριολεξία [δηλ. λέω τα πράματα ως έχουν για] ένα «καθίκι» και «σκατο-μαλάκα» που μπαίνει στο Blog μου και βρίζει χυδαιότατα όχι μόνο έμενα αλλά κι όλο μου το σόι!!! Και ΔΕΝ αναφέρομαι στον πιο πάνω σχολιογράφο με το nick Arxiepiskopos [ημερ. σχολίου 31/5/12 10:47 μ.μ.], αλλά σ’ έναν άλλο αρρωστημένο προβοκάτορα που καπηλεύεται το συγκεκριμένο nickname και συχνά και το δικό μου [τελευταία μάλιστα χρησιμοποίησε προβοκατόρικα και το nickname της Αντζιελοσιασμένης Μάγισσας - λεπτομέρειες στο link: http://aneforiwn.blogspot.com/2012/05/632012-400-blog.html?showComment=1338327964007#c5846741890235706344]. Συχνάκις παρουσιάζεται και ως Ανώνυμος! Να φανταστείς ότι μετά που έβαλα μετριασμό στα σχόλια [όχι που θα τον άφηνα να βρίζει ασύστολα] «τούτος» έχει ξέφυγε εντελώς, έχει αφήνιασε!!! Να αναφέρω ότι από ψες έχει αφήσει κάπου 25 υβριστικά σχόλια ενώ έχει στείλει και μερικά emails!Είναι από τη μια ένας χυδαίος και αισχρός υβριστής του κοινού ποινικού δικαίου, αλλά από την άλλη τον λυπάμαι γιατί πρέπει να πάσχει κιόλας ψυχικά!
Βρίζει χωρίς καμιά αιδώ κι αναστολή όχι μόνο εμένα αλλά κι όλη την Οικογένεια μου [και την Μάνα μου που είναι πάνω από 70 χρονών και τη Γυναίκα μου και τα Παιδιά μου] αναφερόμενος σε «πουτάνες» τζιαι «κκεραττάδες» [προφανώς έχει μεγαλώσει ή/και ζει σ’ ένα τέτοιο περιβάλλον], σε γαμίσια [προφανώς – και πάλι - θα πάσχει από στερητικό σύνδρομο], σε «shίστους» [θα εξίασεν την φάτσα του που την αγαμηshά]… Αν δεν ανακατσιάς [γιατί είναι και εμετικός] ρίξε μια ματιά και στο blog του – link: http://arxiepiskopos.blogspot.com/. Για όλα αυτά λοιπόν ΔΕΝ του χαρίζομαι!!! Γιατί ΔΕΝ είμαι κι απ’ αυτούς που υιοθετούν τη συμβουλή του Χριστού και
θα στρέψω και την άλλη παρειά μου να μου δώσουν κι άλλο χαστούκι…
ΑΣΙΧΤΙΡ(!!!) λοιπόν στον σκατο- ΜΑΛΑΚΑ, τον χυδαίο κι αρρωστημένο φασίστα!!! [Ή μήπως δεν αποτελεί μορφή διαδικτυακού φασισμού η συμπεριφορά του]…
Α, και η σύγκριση που κάμνεις μεταξύ των επικρίσεων μου για ύβρεις σ’ άλλο blog [στου OSR] και της στάσης μου εδώ απέναντι σε συγκεκριμένο φασιστόμουτρο είναι ατυχής! Είναι [με το συμπάθκειον] σαν να συγχύζεις τα κουτσσιά με τα φασόλια!!! Εκεί [υποτίθεται] ότι θα κάμναμε μια πολιτική συζήτηση την οποία όμως ο Blogοδεσπότης ξεκινά με υβριστικούς κι απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς για τον συνομιλητή του, ενώ εδώ έχουμε να κάμουμε μ’ ένα γκεμπελίσκο και προβοκάτορα που συνεχώς βρίζει χυδαιότατα και αισχρά!!!
Ξανά ΑΣΙΧΤΙΡ [για λλόου του]!!!
Θα επανέλθω για το δεύτερο ζήτημα …
Nasε,
Μετά τις επεξηγήσεις μου για τον «οχετο …[με τον οποίο] σχολιαζω…» και τα «ασιχτίρια» μου στον «σκατο-ΜΑΛΑΚΑ γκεμπελίσκο», ας περάσουμε και στο δεύτερο ζήτημα που έθεσες και που είναι οι ενστάσεις ή αμφιβολίες σου για το «… οφελος … [που μπορεί να]… υπαρχει απο παρουσιασεις βιβλιων που ομοια τους υπαρχουν χιλιαδες εκατερωθεν που συντηρουν πολωση για γεγονοταν προ πεντηκονταετιας»
1. Κατ’ αρχάς να [ΣΕ] διορθώσω ότι για το συγκεκριμένο ζήτημα [τις δολοφονίες Αριστερών από μασκοφόρους του Γρίβα κι άλλα εγκλήματα κατά την περίοδο 1955-59] τα βιβλία που υπάρχουν είναι μετρημένα στα δάκτυλα του ενός χεριού. [Κάποτε ξεκίνησα να γραφώ κι εγώ – μέσα στα πλαίσια των λογοτεχνικών μου αυτό-αναζητήσεων – ένα ιστορικό αφήγημα για ένα τέτοιο έγκλημα εκείνης της εποχής, αλλά έμεινε στη μέση. Μια ιδέα γι’ αυτό θα πάρεις αν ρίξεις μια ματιά στην ανάρτηση μου με αρ. 41/2010– link: http://aneforiwn.blogspot.com/2010/06/412010.html
2. Γιατί να ενοχλείται κάποιος από την αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας και της μνήμης ανθρώπων που αδίκως χαρακτηρίστηκαν ως προδότες και δολοφονήθηκαν, κάποιοι μάλιστα με άγριο κι αποτρόπαιο τρόπο; Έχεις ακούσει ή διαβάσει για τες εγκληματικές κι απάνθρωπες δολοφονίες του Σάββα Μένοικου [τον έδεσαν σ’ ευκάλυπτο στην αυλή της εκκλησίας στο Λευκόνοικο και τον λιθοβόλησαν μέχρι θανάτου] και του Παναή Στυλιανού [Αρκοπάναου], τον οποίο κατακρεούργησαν με κτυπήματα με ξύλα πάνω στα οποία οι ανθρωπόμορφοι δολοφόνοι του είχαν καρφώσει σπόντες!!! Σύμφωνα με μαρτυρίες των παιδιών του όταν πήγαν να παραλάβουν τον νεκρό, από τα ρούχα και τις ποΐνες του έπεφταν ανθρώπινες σάρκες!!! Ο δικός μου νους δεν μπορεί να τα αντιληφτεί όλ’ αυτά [και ιδιαίτερα το μίσος που όπλισε τα χέρια αυτών των ανθρώπων] και έτσι δεν μπορώ να τα προσπεράσω γιατί δήθεν όσοι αναφέρονται σ’ αυτά «συντηρουν την πολωση»… Τι υποβάλλεις δηλαδή, να μην αναζητηθεί η αλήθεια;
3. Η αναζήτηση της αλήθειας και η απομυθοποίηση της κατεστημένης ιστορίας δεν αποτελεί ριζοσπαστική πράξη που θα δημιουργεί τουλάχιστον προβληματισμούς για το πώς το βαθύ κράτος της ΕΟΚΑΐτικής Δεξιάς εξακολουθεί να κυριαρχεί παντού [στην πολιτικό-κοινωνική ζωή της Κύπρου] και να κωφεύει ακόμα και μπροστά στην αποκατάσταση της μνήμης ΑΘΩΩΝ ανθρώπων!!! Λυπάμαι αλλά θεωρώ αυτή τη προσέγγιση [ΣΟΥ] στρουθοκαμηλική!!!
4. Παρεμπιπτόντως ο Μιχάλης Μιχαήλ ΔΕΝ γράφει στη “Χαραυγή” [όπως αναφέρεις στου OSR] αλλά στη “Γνώμη”!!! Επίσης διερωτούμαι τι μπορεί να αποτελεί «αντικειμενική κρίση»… Συνήθως θεωρείται πως όσοι είναι ενεργά μέλη κόμματων δεν ΤΗΝ έχουν, αλλά τι είναι αυτό που κάνει την κρίση των άλλων, των μη κομματικών, αντικειμενική; Δεν έχουν κι αυτοί μια δική τους κοσμοθεωρία με την οποία αναλύουν τα γεγονότα και τις εξελίξεις; Αυτή η κοσμοθεωρία δεν εμπεριέχει και στοιχεία από τις κοσμοθεωρίες των αριστερών και δεξιών κόμματων;
Υστερόγραφο [για τον σκατο-ΜΑΛΑΚΑ, το Φασιστούιν]:
Ρε κκομπλεξικέ Ανώνυμε, ΕΓΙΩ εν τον γκεμπελίσκο τον Arxiepiskopo Μαϊμού-ννα που ασσικτιρίζω. ΕΣΥ γιατί shίζεις τον κώλο ΣΟΥ;
Κκομπλεξικέ και ψυχανώμαλε Arxiepiskopε Μαϊμού–ννα,
Και ξανά ΑΣΣΙΧΤΙΡ!!!
[Το ποιόν ΣΟΥ είναι τοις πάσι γνωστό καθώς τούτο βοεί μέσα από τον επαίσχυντο και χυδαίο λόγος ΣΟΥ είτε παρουσιάζεσαι με τη σκατόφατσα ΣΟΥ ως Arxiepiskopos, είτε Ανώνυμα ή με διάφορα bots και κλώνους, δικούς ΣΟΥ ή της φασιστικής συνοπαρτζιάς ΣΟΥ!!!]...
δεν γνωριζω το τι σου εγραψε ο εν λογω τυπος αλλα απο οτι λες ειναι χυδαιος και γελοιος . θεωρω ομως οτι πρεπει απλα να τον ανγοεις για τους λογους που προανεφερες η αν κρινεις οτι θα του απαντησεις δεν πρεπει να πεφτεις στο επιπεδο του και να χρησιμοποιεις την ιδια γλωσσα. αυτο βεβαια ειναι η υποκειμενικη μου αποψη.
στο 2ο ζητημα οπως θα διαβασες και στο μπλογκ του osr δεν τον γνωριζω τον κ. Μιχαηλ γνωριζω ομως οτι "ανηκει" στο Ακελ! και προσεξε τι λεω , οχι ανηκει ιδεολογικα στην αριστερα ως ευρυτερη εννοια αλλα στο Ακελ.
η διαφορα λοιπον αυτου που σχολιασες ,δλδ το οτι και ο ακομματιστος εχει μια υποκειμενικη θεση της δικης του κοσμοθεωριας και του κομματικου εγκειται στο εξης:
ο 1ος ειναι αποτελεσμα των βιωματων του και οτι αναφερει ειναι 100% δικη του αποψη και αληθινη
ο κομματικος ακομα και αν μεσα του διαφωνησει με το κομμα θα υποβληθει σε μια εσωτερικη πλυση εγκεφαλου για να παρουσιασει τν αποψη του διαφορετικη απο οτι θα εκανε αντικειμενικα και καθαρα.
ωστε να φανει οσοτο δυνατο πιο κοντα στη ναποψη του κομματος
αυτο το εχω βιωσει χιλιαδες (και εννοω τον αριθμο) φορες με οσους κομματικους εχω μιλησει , οι οποιοι πεφτουν συχνα σε παραδοξες θεσεις η τελοσπαντων φαινεται να προσπαθουν να κρατησουν κατι που μεσα τους δεν πιστευουν 100%
αν δεις την αποψη μου στο μπλογκ του οσρ για την πραγματικοτητα στην Κυπρο θα προσεξεις οτι ειναι το μοναδικο ισως μερος στον κοσμο και εσυ το επαυξανεις αυτο με ταλεγομενα σου και με το παθος με το οποιο τα εκφραζεις στην πολωση και ανασκαφη γεγονοτων αλλων εποχων
γτ το τι εγινε το 50 και το 60 ειναι πραγματικα αλλης εποχης
το 40 εξαλλου εγιναν τα οργια του ναζισμου
και ξαναρωτω στο ισραηλ αυτο γινεται καθημερινα?
ακους ολη μερα για το τι εκανε ο χιτλερ??
η βρισουν τους Γερμανους?
εχουν ξεπεραστει προ δεκαετιων τετοια κομπλεξ
εδω ακους τους μεν να λενε θεο το γριβα τους δε δολοφονο
τους μεν ζητω η Ελλας τους δε οξω οι καλαμαραες!!
αυτα ειναι γελοια πραγματα και συντηρουν το διπολισμο και το κομπλεξ
αλλο το να μελετησεις ιστορικα και μονο το θεμα κατι που μπορει να γινει σε πλαισια ακαδημαικα
και αλλο ο καθενας να γραφει ενα βιβλιο (δεν εννοω τον κ. Μιχαηλ) αλλα γενικα για το τι εγινε και να παρουσιαζει την δικη του μεροληπτικη σταση
στην κυπρο ειμαι 7 χρονια και εχουν πεσει στα χερια μου πανω απο 15 βιβλια ασχετων (οχι ακαδημαικων η μελετητων με καποια επαρκεια) για το τι εγινε τοτε!
αλλη κραζουν την Εοκα αλλη την θεοποιουν
τι κερδος εχει αυτο?
Nasε,
Shαιρετώ ΣΕ!
1. Με βάση τη μέχρι τώρα διαδικτυακή εμπειρία μου κρίνω ότι δεν υπάρχουν συνταγές για αποτελεσματική αντιμετώπιση και διαχείριση φαινομένων φασιστικών συμπεριφορών και χυδαιοτήτων στο διαδίκτυο, όπως η συγκεκριμένη που με αφορά άμεσα. [Σου έχω ήδη στείλει email όπου έχω παραθέσει χαρακτηριστικά δείγματα από αδημοσίευτες χυδαίες προσωπικές σε βάρος μου επιθέσεις από διάφορα φασιστοειδή]... Άποψη μου είναι ότι η Δημοκρατία ΔΕΝ πρέπει να δείχνει ΚΑΜΙΑ ανοχή στον Φασισμό και τη Χυδαιότητα. Κι όσοι εκφράζουν τέτοιες συμπεριφορές πρέπει να απομονώνονται κι όχι να τους δίνεται και βήμα για να λεν τα εμετικά τους... [Σήμερα η ακροδεξιά “Μάχη” δημοσιεύει άρθρο κάποιου Χρίστου Κ. Μακρίδη που εκθειάζει τη “Χρυσή Αυγή”. Έλεος πιον!]...
Για τα υπόλοιπα πιο μετά ... Όμως Θα μπορούσες όμως να [ΜΑΣ] παραθέσεις κάποιους τίτλους βιβλίων απ’ αυτά που «εχουν πεσει στα χερια σου ... [και] ... κραζουν την Εοκα...»;
Nasε,
Συνεχίζω ....
2. Άποψη μου είναι ότι η σκέψη μας και γενικότερα ο τρόπος που διαλεγόμαστε, λειτουργούμε και πράττουμε είναι απότοκο κυρίως του κοινωνικοοικονομικού μας status, αλλά και των επηρεασμών μας τόσο από το οικογενειακό όσο και το ευρύτερο κοινωνικό μας περιβάλλον, την μόρφωση και την παιδεία μας κι από τα βιώματα και τις εμπειρίες μας. Δηλ., είτε είμαστε εντός, είτε εκτός κομμάτων υπάρχει ένας μεγάλος υποκειμενισμός για το πως προσεγγίζουμε διάφορα ζητήματα, ανεξαρτήτως του αν εγώ πιστεύω ότι ο Μαρξισμός αποτελεί ένα πρώτης τάξεως θεωρητικό εργαλείο για ανάλυση και ερμηνεία των πολιτικοκοινωνικών γεγονότων και εξελίξεων.
Εκείνο που κάνει την σκέψη μας υποκειμενική [μη αντικειμενική ή ελεγχόμενη] ΔΕΝ είναι το ότι μπορεί να ανήκουμε ή να δραστηριοποιούμαστε σε κάποιο κόμμα ή είμαστε ακομμάτιστοι, αλλά ποια γενικότερα [κοινωνικο-ταξικά] συμφέροντα εξυπηρετούνται με τις ιδέες, σκέψεις, απόψεις και πράξεις μας. Κοντολογίς με ποιους κοινωνικά και πολιτικά [κι όχι κατ’ ανάγκη κομματικά] τασσόμαστε... Άρα και σκέψη του «... ακομματιστου ... [μπορεί να] ... ειναι αποτελεσμα των βιωματων του ... [αλλά] ... οτι αναφερει ... [ΔΕΝ]... ειναι 100% δικη του αποψη και αληθινη ...», γιατί μπορεί να αναπαράγει κατεστημένες καταστάσεις κι “αξίες”... Και μην νομίζεις ότι ο «κομματικος» μπορεί να υποτάσσει με ευκολία τη δική του τυχόν διαφορετική σκέψη στο συμφέρον της συλλογικότητας στην οποία ανήκει... Κι αυτό ήταν/είναι το μεγαλείο των Κομμουνιστών! Υποθέτω θα έχεις διαβάσει τις ηρωικές ιστορίες των Πλουμπίδη, Μπελογιάννη και Βελουχιώτη...
3. Τα κόμματα αποτελούν μορφές πολιτικής οργάνωσης, δραστηριοποίησης και διεκδίκησης της εξουσίας των διαφόρων κοινωνικών ομάδων και υπάρχουν ως τέτοια εδώ και εκατοντάδες χρόνια. Ενόσω δεν ανακαλύπτονται ή δεν δημιουργούνται άλλες μορφές πολιτικής οργάνωσης και δράσης τα κόμματα θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Μια διαφορετική μορφή αντιπροσωπευτικής πολιτικής οργάνωσης ήταν κάποτε τα Σοβιέτ αρχικά στη Ρωσσία και μετά στην πάλαι ποτέ Σοβιετική Ένωση...
4. Τα «οργια του ναζισμου» έχουν αποκαλυφτεί και γνωρίζουμε την αλήθεια... Που είναι το πρόβλημα να μάθουμε και τι έγινε τον καιρό της ΕΟΚΑ της Πρώτης [αλλά και της Δεύτερης για να μάθουν οι νεώτεροι] για αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας, αλλά και της μνήμης των όποιων αδικοσκοτωμένων κι Αριστερών και Δεξιών. Γιατί υπήρχαν και Δεξιοί που δολοφονήθηκαν και χάθηκαν χωρίς λόγο και με ρετσινιά του προδότη... Ειλικρινά ΔΕΝ καταλαβαίνω γιατί θέλεις να θαφτούν όλ’ αυτά;
Α, και παρεμπιπτόντως ο Ανώνυμος υβριστής έχει πάθει παράκρουση!!!
για τα φασιστοειδη σου απαντησα τι εννοω στο Mail. φυσικα και δεν θεωρω δικαιωμα τους να το κανουν. αυτο εξαλλου αποτελει αδικημα και μπορει να διωχθει ποινικα!
εγω απλα αναφερομουν στο τι οφελος εχεις εσυ να απαντας και εσυ με υβρεις. απλα χαλας τη "ζαχαρενια" σου . μπλοκαρε τους, φιλτραρισε τους η αγνοησε τους. αυτη ειναι η υποκειμενικη αποψη μου και μονο
στο θεμα της υποκειμενικοτητας των κομματικων και μη νομιζω οτι εκτρεπεις λιγο την ουσια που εγω θελα να εστιασω
σαφεστατα και ολες οι αποψεις ειναι υποκειμενικες και αποτελεσμα κοσμοθεωριων του καθενος και των βιωματων του
ΟΜΩΣ η ουσιωδης διαφορα για μενα ειναι οτι ο τροπος δομησης των σημερινων κομματων ειναι να μαντρωθουν τα μελη του και να εκφραζουν τη γραμμη του κομματος
αυτο νομιζω ειναι αποδεδειγμενο.
ειτε απο διαγραφες μελων που τολμησαν να εκφρασουν αντιθετη αποψη , είτε απο γενικοτερη σταση ολων των κομματικων
δλδ πιστευεις οτι μετα το Μαρι δεν υπηρχαν στο Ακελ αποψεις που κρυβοντουσαν καλα για παραιτηση του προεδρου σας?
εγω παντων τυγχανει να γνωριζω οτι σημαντικα μελη ηθελαν και ανεφεραν εμμεσα αυτη την προοπτικη αλλα φυσικα μαζευτηκαν αμεσως και στα μεσα εδωσαν πληρη στηριξη και στον προεδρο και ολοι με τις ιδιες αιτιολογιες. ή ολοι σκεφτονται το ιδιο λοιπον ή παιρνουν γραμμη! στατιστικα ξερεις οτι το 1ο δε γινεται!!
αυτη λοιπον η παγιωμενη κατασταση προκαλει υποσυνειδητη στηριξη στο κομμα ανεξαρτητως τις πραγματικης αποψης του καθενος
και δε εννοω απαραιτητα οτι εχει αντιθετη αποψη και δεν τολμα να την πει
εννοω οτι ανθυποβαλλεται στο να μην εχει..
εκει εγκειται η διαφορα της υποκειμενικοτητας
αλλο υποκειμενικη αλλα αληθινη εκφραση
και αλλο υποκειμενικη αλλα καθοδηγουμενη
στο θεμα της βιβλιογραφιας θα προσπαθησω οταν παω στα σπιτια "αριστερων και δεξιων" στων οποιων ειδα και εριξα μια ματια στα εν λογω συγγραματα θα σου γραψω και τιτλους αν αυτο σε βοηθησει
νομιζω ομως οτι και το αναλογο που γινεται καθημερινα στις εφημεριδες των δυο αυτων παραταξεων ειναι αναλογο
επομενως δεν κατακρινω καθολου την ιστορικη αποκαλυψη, το αντιθετο την ζητω αλλα μεσα απο ακαδημαικη και ανεξαρτητη μελετη . οπως δλδ οφειλει να ειναι μια εγκυρη καταγραφη
τα ιστορικα βιβλια νομιζω πρεπει να γραφονται απο αμεροληπτους και μη επηρεαζομενους ιστορικους
το να γραφει ενα βιβλιο οση και καλη διαθεση να εχει ενας π.χ. αγωνιστης της Εοκα ποσο εγκυρο και αντικειμενικο ειναι?
και το αντιθετο φυσικα
δεν μου απαντησες ομως στο αλλο ζητημα απο αυτα που εθεσα .
ξερεις μερος αλλο στον πλανητη στο οποιο η πολωση να εχει καθημερινη παρουσια σε τοσο τεραστιο βαθμο?
ξερεις αλλο μερος που 60 χρονια μετα να ακους καθε μερα στο ραδιοφωνο καποιους να λενε για το μεγαλειο του Γριβα και τους αλλους να λενε για την πηγη καθε κακου στον τοπο την Ελλαδα?
ξερεις ποσο ρατσιστικο αληθεια ειναι να ζεις ενας ελλαδιτης εδω και να ακουει συνεχως στα μεσα και στο δρομο ηρθαν οι καλαμαραες και μας τρων τις δουλειες? η ελλαδα φταιει για ολα τα δεινα και και και και κτλ..... το παραδοξο ειναι οτι τα λενε κατ' ευφημισμο αριστεροι διεθνιστες!!!!!
αυτες τις νοοτροπιες κατακρινω εκατερωθεν και νομιζω οτι αποτελουν κομπλεξ απυθμενο που οπισθοδρομει ...
Naso,
Όσο πιο συνοπτικά γίνεται τα εξής [ερωτήματα, σχόλια και παρατηρήσεις]:
1. Το «φιλτράρισμα» πως γίνεται;
2. «ο τροπος δομησης των σημερινων κομματων» είναι πιο βελτιωμένος απ’ ότι όταν πριν 30, 50 ή 70 χρόνια! Και το «μάντρωμα των μελών» [τουλάχιστον για τα Αριστερά κόμματα] είναι μια καραμέλλα που (ξανα)σερβίρεται μασημένη… «… διαγραφες μελων που τολμησαν να εκφρασουν αντιθετη αποψη» δεν είναι νέο/σημερινό φρούτο…
3. Ναι, «μετα το Μαρι […] υπηρχαν στο Ακελ αποψεις […] για παραιτηση του προεδρου …», αλλά όχι από «σημαντικα μελη» [ή ανωτέρα ή έστω κατώτερα στελέχη]… Ήταν μεμονωμένες απόψεις από απλά μέλη ή οπαδούς του Κόμματος και δεν τεκμηριώνονταν με πολιτικά επιχειρήματα. Η επίθεση που δέχτηκε ο Πρόεδρος και που πήρε σβάρνα όλη την Αριστερά [κι όχι μόνο στο ΑΚΕΛ] έβγαζε τόση εμπάθεια και τόσα πολλά απωθημένα που στο τέλος συσπείρωσε την Αριστερά. Κι αυτό φάνηκε και με τη μαζικότητα που είχε η εκδήλωση που έγινε στο Προεδρικό στις 19 του περασμένου Ιούλη. Δεν ξέρω ποια «σημαντικα μελη» έχεις υπ’ όψη σου ή ποιους ονομάζεις ως «σημαντικα μελη», αλλά εγώ ΔΕΝ έχω υπ’ όψη μου ΚΑΝΕΝΑ! [Κι άλλο είναι να (επι)κρίνεις τον Πρόεδρο, ίσως να μην χειρίστηκε σωστά το ζήτημα από επικοινωνιακής άποψης, κι άλλο είναι να λες ότι πρέπει ότι πρέπει να παραιτηθεί… Αλήθεια για ποιους λόγους;]
4. Βιβλία κριτικά για την ΕΟΚΑ γραμμένα από Αριστερούς μόνο ΔΥΟ – ΤΡΙΑ υπάρχουν. Το πολύ πρόσφατο ΤΟΥ Μιχάλη Μιχαήλ για τους δολοφονημένους από τους μασκοφόρους του Γρίβα Αριστερούς, ένα παλαιότερο [του 1993] του Μιχάλη Πουμπουρή [ανώτατου, βετεράνου σήμερα, στελέχους του ΑΚΕΛ] πάνω το ίδιο θέμα κι ένα του Αντρέα Φάντη [υπήρξε Βοηθός Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ – πέθανε πριν μερικούς μήνες], όπου έχει ένα ξεχωριστό κεφάλαιο για τις προδοσίες τον καιρό της ΕΟΚΑ …
5. Ναι υπάρχουν και «μερη αλλα στον πλανητη στο οποιο η πολωση να εχει καθημερινη παρουσια σε τοσο τεραστιο βαθμο». Και σ’ αυτήν ακόμα την Ελλάδα [δες τι γίνεται τώρα με τις εκλογές], στον γειτονικό μας Λίβανο, στη Βόρεια Ιρλανδία, στο Βέλγιο, στις πλείστες χώρες του πάλαι ποτέ “υπαρκτού σοσιαλισμού” [Ουκρανία, Βουλγαρία, Πολώνια, Τσεχία, Ουγγαρία, Βαλτικές χώρες]. Στις τελευταίες μάλιστα παρατηρείται ένας ρεβανσισμός κατά των κομμουνιστών, ενώ επιχειρείται το ξανάγραψιμο(;) [για ιδεολογικοπολιτικούς λόγους της ιστορία από πλευράς των σημερινών κυβερνώντων [και με τις ευλογίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης]. Φαίνεται ότι σε χώρες που δεν έχουν λυθεί καίρια ιστορικά ζητήματα αυτή η «πόλωση» θα συνεχίσει αν υπάρχει. Και το τυχόν ξεπέρασμα της δεν είναι απλά ζήτημα βούλησης αλλά πρώτα και κύρια αποκατάστασης των ιστορικών γεγονότων και πραγματικοτήτων. Δεν μπορεί ας πούμε να μην προβληματίζει το γεγονός ότι η ΕΟΚΑ σκότωσε πιο πολλούς κύπριους παρά εχθρούς [άγγλους]…
6. Μπορείς να μου κατονομάσεις κάποιους που «… λενε για την πηγη καθε κακου στον τοπο την Ελλαδα» και που μιλούν στα ραδιόφωνα; Είναι στελέχη της Αριστεράς αυτοί ή είναι απλοί πολίτες που δηλώνουν Αριστεροί χωρίς όμως να έχουν «διαβάσει Μαρξ», που λέει και το τραγούδι; Πάντως σωστά λες ότι όσοι λαλούν «… στα μεσα και στο δρομο [ότι] ηρθαν οι καλαμαραες και μας τρων τις δουλειες […] η ελλαδα φταιει για ολα τα δεινα και και και και κτλ.....» είναι «κατ’ ευφημισμο αριστεροι». Κι αυτός ο ρατσισμός δεν εκδηλώνεται μόνο κατά των ελλαδιτών αλλά γενικότερα κατά όλων των ξένων και δη αυτών που είναι φτωχοί και κακορίζικοι! Αυτές οι νοοτροπίες και συμπεριφορές σίγουρα δεν αποτελούν γνώρισμα της Αριστεράς. Μήπως όμως εκφράζονται από ανθρώπους που απλώς δηλώνουν Αριστεροί [λόγω ίσως οικογενειακών καταβολών] κι έχουν σήμερα απομακρυνθεί οργανωτικά από την Αριστερά;
1. το φιλτραρισμα ειναι αυτο που αρκιβως κανεις ,δλδ να μην περνασ τα μηνυματα που περιεχουν υβρεις... εγω διαφωνησα στο να απαντας σε με υβρεις
2. το μπορει να ειναι βελτιωμενη σε ελαχιστο βαθμο δε σημαινει οτι δεν παυει να ειναι μαντρωμα. τι σημαινει δλδ το οτι και παλια διεγραφαν τους οσους εξεφραζαν μια διαφορετικη αποψη; ειναι η οχι απαραδεκτο;
3. η αποψη της σκεψης για παραιτηση εγινε απο σημαντικοτατα στελεχη εκτος αν βουλευτης και υποψηφιος δεν ειναι σημαντικο στελεχος. ετυχε να συναντηθω στο σπιτι του ενος και με τους 2 και μου το ειπαν οσο πιο καθαρα γινεται!
το ποιος ο λογος τηα παραιτησης νομιχω εχει χιλιοσυζητηθει και δεν χωρα καν αλλη συζητηση για το αν υπηρξε λογο!!! αλλα δεν εχει σημασια να το αναλυσουμε κ αλλο γιατι θα λεω αλλα και θα λες αλλα...
4. εδω δεν φερνω αντιρρηση θα ξερεις καλυτερα απο εμενα. αυτο δεν αναιρει το οτι γραφονται βιβλια απο αριστερους (λιγα) και απο δεξιους (περισσοτερα) τα οποια ειναι μη αντικειμενικα αφου εχουν πισω ιδεολογικη βαση μιας κατευθυνσης!
5. με εξαιρεση την β. Ιρλανδια νομιζω οτι οι υπολοιπες χωρες που περιγραφεις δεν ειναι συγκρισιμες με την κυπρο. μιλαμε για ενα νησι που ευημερει (ή ευημερούσε) οικονομικά και στην καθημερινοτητα η συζητηση περιστρεφεται στο πραξικοπημα!! οι βαλτικες χωρες η τσεχια , η ουγγαρια εχει αναλογα φαινομενα?
δεν συγκρινονται νομιζω τα μεγεθη. εδω το τι τρως, το που τρως , το τι ομαδα εισαι, το τι καφενειο πας εχει να κανει με το κομμα που ανηκεις! οσο για την Ελλαδα το παραδειγμα ειναι εντελως ασχετο
η πολωση εκει ειναι καθαρα για δικοματισμο οπως ειναι κ στην αμερικη αν το παμε ετσι και δεν επεκτεινεται σε ολα τα υπολοιπα ουτε ηταν ολα τα χρονια της ψευδοευημεριας αντικειμενο καμιας συζητησης. δλδ στην ελλαδα καθε μερα ακουγες για τη χουντα και τον εμφυλιο? η διαλεγεις ομαδα με βαση το κομμα???
η ελλαδα εχει χιλιαδες στραβα αλλα αυτο στο βαθμο που συζηταμε σαφως και οχι.
ειναι τυχαιο οτι στην πρωτη μιση ωρα συζητησης ξερω τι ψηφιζει ο καθε Κυπριος?
6. σαφως και δεν μιλω για στελεχη της αριστερας. Φανταζεσαι να βγαινει ο πολιτικος και να λεει οι πουστοκαλαμαραες φταιν???
μιλω για απλους πολιτες που ανηκουν στο Ακελ. συμφωνω και επαυξανω με το οτι οι ρατσιστικες τοποθετησεις δεν ειναι γνωρισμα της αριστερας - ΣΤΗ ΘΕΩΡΙΑ - εδω ομως πολιτες που ψηφιζουν Ακελ και αρα αυτοπροσδιοριζονται ως αριστεροι εκφραζουν τετοιες θεσεις εντονοτατα!
επειδη η δουλεια μου εχει το γνωρισμα να συναναστρεφομαι με πολλους και τυγχανει να γνωριζω τις καταβολες αλλα και το τι ψηφιζουν οπως δηλωνουν αυτοι που περιγραφω τοτε δεν μπορει να μπερδευομαι για το τι συμπεριφορα ρατσιστικη εχει ενα κομματι των ψηφοφορων του Ακελ.
εχεις αναρωτηθει γιατι ολοι οι Ελλαδιτες εδω αντιμετωπιζουν με καχυποψια και κρυπτοφοβο οσους δηλωνουν αριστεροι? αν δε το γνωριζεις πιστεψε εμενα που ειμαι Ελλαδιτης. ξερεις οτι οι πλειστοι απο αυτους εχουν αριστερες οι κεντρωες καταβολες και δεν μπορουν να ταχθουν υπερ του Ακελ για αυτο το λογο?
κατι διαφορετικο το οποιο εχω εκφρασει και στα στελεχη του Ακελ που γνωρισα και γνωριζω...: μονο και μονο το συμφεροντου να κοιταγε το Ακελ θα προσπαθουσε με νυχια και με δοντια να καταπολεμησει αυτη τη νοοτροπια εστω και για μικροκομματικους σκοπους αντλησης ψηφων! ακομα και επικοινωνιακα οταν βγαινει ο προεδρος και λεει για εισβολη της Ελλαδας και ολα τα λοιπα τι πετυχαινει?
να βγαινει η αντιπαλος δεξια και να τονιζει την ανθελληνικη πλευρα του...
και να πω οτι εχει καποιο οφελος . ειλικρινα δεν κατανοω στο ελαχιστο αυτη τη σταση.
Naso,
Μερικές διευκρινίσεις, συμπληρωματικά σχόλια και παρατηρήσεις πάνω στα όσα έχουμε κουβεντιάσει μέχρι τώρα. Όλο και νέα ζητήματα ή/και ερωτήματα προκύπτουν … [Η αρίθμηση μου δεν αντιστοιχεί με την προηγούμενη]…
1. Επαναλαμβάνω ότι σήμερα είναι πολύ δύσκολο να “μαντρώσεις” κόσμο σ’ ε να κόμμα της Αριστεράς αν τούτος [ο κόσμος] δεν είναι πεπεισμένος ιδεολογικοπολιτικά.
2. Να σε διορθώσω: «… παλια [ΔΕΝ] διεγραφαν […] οσους εξεφραζαν μια διαφορετικη αποψη», αλλά αν κρινόταν ότι με ενέργειες και πράξεις τους υπέσκαπταν την πολιτική και την ενότητα του Κόμματος. Κι αυτό ισχύει και σήμερα ακόμα. Και αν και αναφέρομαι στα κόμματα της Αριστεράς τούτο λίγο-πολύ εφαρμόζεται κι από τα άλλα κόμμα. Ή έχεις κόμμα ή λέσχη συζητήσεων [για να μην πω καφενείο] …
3. Ίσως να μην «… χωρα καν αλλη συζητηση για το αν υπηρξε λογος […] παραιτησης» [του Πρόεδρου], αλλά τι σημαίνει ότι το εξέφρασαν και 2-3 «σημαντικα στελεχη» του ΑΚΕΛ. Πάρα πολλοί άλλοι είχαν διαφορετική άποψη! Και κάθε άποψη είτε υπέρ, είτε κατά ΠΡΕΠΕΙ να τεκμηριώνεται και οι λόγοι να αναλύονται!
4. Τα διάφορα πολιτικοκοινωνικά γεγονότα πρέπει να αναλύονται και να ερμηνεύονται μέσα στις δοσμένες [πολιτικές] συνθήκες και το ιστορικό πλαίσιο που έλαβαν που έλαβαν χώρα. Τούτα τα γεγονότα είναι προϊόντα των κοινωνικο-ταξικών αντιπαλοτήτων και συγκρούσεων που ενυπάρχουν [είναι εγγενές γνώρισμα] σε μια κοινωνία που κύριο χαρακτηριστικό της είναι κοινωνικοοικονομικές ανισότητες.
5. Παρά την ύπαρξη [παντού σ’ όλο τον κόσμο] τούτων των γενικότερων χαρακτηριστικών, εν τούτοις δεν μπορούμε μηχανιστικά να ερμηνεύουμε γεγονότα, εξελίξεις και φαινόμενα [είτε στην Κύπρο, είτε στην Ελλάδα] στη βάση του τι [δεν] συμβαίνει αλλού... Για το κάθε ιστορικό γεγονός πρπειε να ψάχνουμε τα αίτια και τα αιτιατά του μέσα στις συγκεκριμένες ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες.
- Γιατί λοιπόν, στην Κύπρο το ποδόσφαιρο είναι πολιτικοποιημένο ή αν προτιμάς και κομματικοποιούμενο, κι έχουμε τις Αριστερές και τις Δεξιές ομάδες; Υπάρχει μια ιστορικότητα γι’ αυτό το φαινόμενο. Γιατί όμως δεν ξεπερνιέται μετά από τόσα χρόνια; Ψάξε το στα [κυρίαρχα] κατεστημένα της Δεξιάς.
- Το αυτό δεν συμβαίνει κι αλλού, όπως ας πούμεν στην Ισπανία με τις αντιπαλότητες μεταξύ της Μπαρτσελόνα και της Ρεάλ και τα αντιφασιστικά συνθήματα που οι πρώτοι φωνάζουν στους δεύτερους, καθώς τούτοι ήταν κάποτε οι ευνοούμενοι του δικτάτορα Φράνκο;
- Γιατί ο Ολυμπιακός Πειραιώς θεωρείτο η ομάδα των λαϊκών στρωμάτων κι ο Παναθηναϊκός της αριστοκρατίας;
- Γιατί στην Κύπρο οι πλείστοι από τους οπαδούς της Αριστερής ΟΜΟΝΟΙΑΣ είναι και οπαδοί του Ολυμπιακού Πειραιώς;
- Ποιοι είναι τα ιστορικά γεγονότα που δημιούργησαν μια “ανθελλαδική” κουλτούρα μέσα στον κόσμο της Αριστεράς, κι όχι μόνο; [Απλώς να αναφέρω τη χούντα, τους χουντικούς ελλαδίτες στρατιωτικούς, το χουντοφασιστικό πραξικόπημα που έδωσε και την αφορμή για την τουρκική εισβολή]… Όλ’ αυτά όμως έχουν σε μεγάλο βαθμό ξεπεραστεί και για πολλούς κύπριους [κι Αριστερούς φυσικά] η Ελλάδα αποτελεί ένα πολύ αγαπητό ταξιδιωτικό προορισμό. [Δες και τα δικά μου ταξιδιωτικά κείμενα – links: http://aneforiwn.blogspot.com/2009/04/152009.html, http://aneforiwn.blogspot.com/2009/04/162009.html και http://aneforiwn.blogspot.com/2010/09/722010.html]...
[Ακολουθεί η συνέχεια]...
[Και η συνέχεια]...
6. Θεωρώ ότι όποιοι «αυτοπροσδιοριζονται ως αριστεροι», δεν είναι και θέσει Αριστεροί καθώς μπορεί να μην έχουν την ιδεολογική προπαίδεια. Και εδώ υπάρχει και κάτι αντιφατικό στο λόγο σου. Δεν γίνεται από τη μια να αποφαίνεσαι ότι τα όποια βιβλία για την ΕΟΚΑ μπορεί να «ειναι μη αντικειμενικα αφου εχουν πισω ιδεολογικη βαση μιας κατευθυνσης» κι από την άλλη να ψέγεις τη «... ρατσιστικη συμπεριφορα [που] εχει ενα κομματι των ψηφοφορων του Ακελ», προφανώς γιατί τούτοι δεν κατέχουν ή δεν έχουν εμπεδώσει την Αριστερή ιδεολογία ή γιατί σημερινή τους κοινωνικοοικονομική θέση τους υπαγορεύει ένα διαφορετικό τρόπο σκέψης και κοσμοθεώρησης...
7. Τέλος [χωρίς όμως να θεωρώ ότι δεν υπάρχουν κι άλλα ζητήματα] ΔΕΝ μπορώ να καταλάβω γιατί ένας Ελλαδίτης πρέπει να νοιώθει ενοχές ή/και να γίνεται απολογητικός για το χουντοφασιστικό πραξικόπημα της 15ης του Ιούλη του 1974, το οποίο προκάλεσε και την τούρκικη εισβολή μ’ όλες τις τραγικές της συνέπειες... Που είναι λοιπόν το πρόβλημα αν ονομάσουμε το χουντοφασιστικό πραξικόπημα ως επέμβαση της “Μητέρας Πατρίδας” στην Κύπρο; Οι σημερινοί γερμανοί πρέπει να νοιώθουν ενοχές για τον Χίτλερ και τις θηριωδίες του ναζισμού; Θεωρείς ως δεδομένο ότι ως Αριστεροί έχουμε μια «ανθελληνικη πλευρα»; Το ξέρεις ότι πολλά αριστερά αθλητικομορφωτικά σωματεία έχουν έλκουν τις ονομασίες τους από ελλαδικά τοπωνύμια ή την αρχαιοελληνική ιστορία και μυθολογία; Λόγου χάριν, Όλυμπος, Παρνασσός, Σαλαμίνα, Ερμής, Απόλλων, Προμηθέας, Μαραθώνας, Ολυμπιακός, Ολυμπιάς, Αλκή, Ευαγόρας...
8. Για τα φαινόμενα πόλωσης στις Βαλτικές χώρες και σ’ άλλες χώρες του πρώην “υπαρκτού σοσιαλισμού”, τα οποία έχουν ως κύριο χαρακτηριστικό ένα αρρωστημένο αντικομουνισμό θα αναφερθώ λεπτομερώς κάποια άλλη φορά. Να σκεφτείς ότι οι σημερινοί κυβερνώντες σ’ αυτές τις χώρες αποκαθιστούν πρώην συνεργάτες των χιτλερικών γιατί τούτοι ήταν αντίπαλοι τότε των κομμουνιστών και των σύμμαχων τους. Κάμνω μια σχετική μελέτη για τη Βουλγαρία που όταν θα είναι έτοιμη θα τη δημοσιεύσω.
να ακολουθησω την τυχαια αριθμηση και εγω λοιπον:
1. την εννοια μαντρωνω την θετω σε οσους αποφασισαν να ενταχθουν στο κομμα και επομενως θελοντας και μη να το υπηρετουν ως κομματοσκυλα. στη θεση σου οτι πρεπει να ακολουθεις τη γραμμη του κομματος αλλιως εχεις λεσχη η καφενειο εχουμε εκ διαμετρου αντιθετη αποψη. αληθινη δημοκρατια εχουμε αν δεν φιμωνεσαι οταν εχεις αντιθετη αποψη . αν δλδ η γνωμη σου ειναι αντιθετη και δεν την ξεστομιζεις αλλα λες τα αντιθετα γτ αλλη γραμμη εχει το κομμα και γιατι θα του κανεις ¨κακο" μεγιστοποιεις την ανελευθερια κατι που ιδεολογικα με βρισκει αντιθετο.
2. πολλοι απο τους λογους για παραιτηση αναλυθηκαν εκεινες τις μερες και τεκμηριωθηκαν . αλλα ειλικρινα δεν βρισκω λογο στο παρον να ανοιχθει παλι αυτο το θεμα... η αρχικη ομως και μονο θεση του προεδρου οτι θα αποδεχθει τις οποιες ευθυνες του ανεξαρτητου και απο αυτον καθορισμενου εξεταστη Πολυβιου και η εκ των υστερων απομυθοποιηση και υποβιβασμος του ειναι επαρκης!
3. το ποδοσφαιρο στην Ελλαδα ξεκινησε ετσι οταν ηταν νωπες οι μνημες των αντιθεσεων αλλα πολυ γρηγορα αλλαξε πορεια. σιγα μην ανηκει σε ιδεολογικη βαση ο ολυμπιακος η Αεκ , ο παο η οποιος αλλος στις μερες μας και εδω και δεκαετιες. εδω απο την αλλη δεν υπαρχει καμμια αλλαγη αλλα συντηρηση 100% των κομματικων ομαδων. επισης δεν ειπα οτι οι αριστεροι το πραττουν πιο εντονα. και απο τις δυο πλευρες το τονιζω.
4.ΤΟ γεγονος ειναι και οχι τα γεγονοτα που οδηγησαν σε ανθελληνικη κουλτουρα. το πραξικοπημα. το οποιο σαφεστατα και ηταν εγκλημα και προδοσια. Ομως οπως κ εσυ λες καμμια μα καμμια ευθυνη δεν μπορει να καταλογιστει σε οποιοδηποτε Ελλαδιτη για αυτο. δεν ηταν παρεμβαση ενος κρατους με στηριξη των πολιτων του , ηταν μια παρεμβαση ενος δικτατορα που ειχε σε αιχμαλωσια ενα λαο που ηταν κατα μεγαλη πλειοψηφια μακαριακος!! επομενως οχι μονο δεν νιωθω αναγκη απολογιας αλλα θλιβομαι και δεν βλεπω ουτε μια δικαιολογια για αυτη την αντιμετωπιση και περιθωριοποιηση που εχω εδω!
επισης αναφερεις κατα λαθος φανταζομαι την λεξη επεμβαση! να σε διορθωσω, ο προεδρος ειπε κατα λεξη ΕΙΣΒΟΛΗ των 2 μητερων πατριδων. δλδ εξισωση ενος πραξικοπηματος με ολοκληρη τουρκικη εισβολη επειδη υπηρξε δικαιολογια για να εισβαλλει ο Αττιλας! ο δολοφονικη αποπειρα μερικων χουντικων και Κυπριων δλδ εξισωσενεται με στρατιωτικη πολεμικη και χυδαιας βιαιοτητας εισβολη. ή δεν ξερεις καλα ελληνικα (και αγγλικα ) λοιπον ο προεδρος ή κατι δειχνει για τις νοοτροπιες που συζηταμε!
σε αυτο να συνυπολογισεις τα ποσα δινει η ελληνικη πλευρα απο τοτε (δωρεαν χιλιαδες σπουδαστες και αθλητες με εξοδα της) , αμυντικη στηριξη εστω και στα χαρτια που της κοστιζει δις ευρω στις αμυντικες δαπανες παραπανω λογω του Κυπριακου προβληματος και πληρωμη ολων των ελδυκαριων παραλληλα και παμε κ στα παρανομα ... το 99% του μαυρου ξεπλυματος μεσω offshore γινεται εδω απο την Ελλαδα με ενα προχειρο υπολογισμο που αποφερει μισο δις καθαρα κερδη στην κυπρο τον χρονο!
απο την αλλη τι κερδιζει η ελλαδα ? μερικους τουριστες το οποιο ειναι αμφιδρομο και τπτ αλλο!
αυτα δεν τα λεω γιατι τα θεωρω μεμπτα καικατακριτεα αλλα γιατι αυξανουν τη θλιψη για την νοοτροπια που σχολιαζουμε...
5. για τη μελετη στη Βουλγαρια αναμενω να την μελετησω αλλα ακομα και να ισχυει τοτε θα αλλαξει μονο μια παραμετρο στη θεση μου. τ οτι δεν ειναι παγκοσμια πρωτοτυπια η εδω κατασταση αλλα υπαρχουν και καποιες αλλες. τι αλλαζει αυτο?
ειναι θετικη εξελιξη? η οδηγει σε τροχοπεδη?
και σου ξανατονιζω κανε και μια αλλη ερευνα . ρωτα τους χιλιαδες ελλαδιτες που ζουν εδω σε συνθηκες ειλικρινειας ομως ποτε νιωθουν πιο ανετα. οταν περιτριγυριζονται απο δεξιους η ακελικους? και οι περισσοτεροι οπως ο γραφων ειναι αριστεριστες . εγω βλεπω φασιστη ή καπιταλολατρη και θεωρω οτι προσβαλλεται το ανθρωπινο ειδος. δυστυχως ομως η γενικη εικονα που εχω ειναι αυτη που σου περιγραφω. και να για να μην δημιουργησω λαθος αντυπωσεις δεν πιστευω οτι οσοι φερονται ετσι ειναι αληθινα ανθελληνες αφου καθετι πανω τους εχει ελληνικη χροια !
Nasε,
Στα σύντομα τα εξής [ήδη έχουμε πει και πολλά και βασικά επαναλαμβάνουμε τους εαυτούς μας]:
1. Μπορείς να ορίσεις τι πάει να πει «κομματόσκυλο»; Πολύ αυθαίρετη και προσβλητική η τοποθέτηση σου. Μήπως οι όποιοι άλλοι δεν είναι κομματόσκυλα είναι κι αυτοί σκυλιά αλλά αδέσποτα; [Πάντως μέχρι τώρα είχα την εντύπωση ότι ελεύθερα αποφασίζει κάποιος να μπει σ’ ένα κόμμα και ελευθέρα να βγει αν δεν θέλει να συνεχίσει]…
2. Συνοπτικά: Όταν ζούμε σ’ ένα τόπο, είτε αυτός είναι η πατρίδα μας, είτε όχι [αλλά αποφασίσαμε για κάποιους λόγους να ζήσουμε εκεί], σίγουρα και θα αντιμετωπίζουμε προβλήματα κι αποδοχής και κατανόησης. Και πιο δύσκολο είναι όταν είσαι “ξένος” σ’ αυτόν τον [οποιοδήποτε] τόπο. Και στην Κύπρο υπάρχει ένας ιδιόμορφος ρατσισμός που συνήθως έχει ως αποδέκτες τους φτωχούς και τους απόκληρους είτε αυτοί είναι ντόπιοι, ελλαδίτες, τουρκοκύπριοι, ρουμάνοι, τσιγγάνοι , άραβες ή βιετναμέζες. [Αν είναι άραβες και λεφτάδες δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα]… Αυτό η συμπεριφορά από μέρους των κυπρίων δεν έχει και σημασία πως αυτοί οι κύπριοι αυτοπροσδιορίζονται πολιτικά, αλλά από τις ιδεολογικές τους πεποιθήσεις και την κοινωνικοοικονομική τους θέση. Πάντως το οφθαλμοφανές είναι ότι οι πιο ρατσιστές και ξενοφοβικοί είναι οι εκ δεξιών ορμώμενοι.
3. Με αυτά που γράφεις στο σημείο 4 για το πραξικόπημα και την τουρκική την εισβολή [εγώ συνειδητά χρησιμοποίησα τη λέξη «παρέμβαση»] ασυναίσθητα γίνεσαι απολογητής του τι έγινε τότε το 1974! Λειτουργείς με την ίδια λογική [αλλά από την αντίθετη πλευρά] που λειτουργούν όσοι κατηγορούν όλους τους ελλαδίτες για το χουντοφασιστικό πραξικόπημα. Εσύ προσπαθείς να μειώσεις τη σημασία του και ότι αποτελούσε στην ουσία επέμβαση μιας χωράς σε μια άλλη. Αυτό είναι η ουσία κι όχι αν ο Πρόεδρος με τα λίγα αγγλικά του χρησιμοποίησε και για το πραξικόπημα και για την εισβολή τη λέξη «invasion». Παρακάτω στην ομιλία του σαφώς επεξηγούσε τι εννοούσε… Δεν μπορώ να καταλάβω πως ένας «αριστεριστης» κολλά σ’ αυτά τα εθνικιστικά…
το κομματοσκυλο το χρησιμοποιησαν με το προθεμα σαν για να δειξω οτι μπαινει σε μια λογικη τετοια και οχι για να προσβαλλω! η θεση οτι ελευθερα μπαινει και βγαινει δε με καλυπτει αφου ελευθερα μπαινεις και σε μια θρησκεια και βγαινεις!!!! η μηπως οχι?? στο δογματισμο δεν υπαρχει αληθινη ελευθερια
μου προσαπτεις οτι κινουμαι στην αντιθετη κατευθυνση υποβιβαζοντας το πραξικοπημα... οταν λεω οτι ειναι εγκλημα και προδοσια το υποβιβαζω? οταν θεωρω τη χουντα οτι χειριστο συνεβη ποτε στην Ελλαδα το υποβιβαζω?
επειδη δλδ δεν αποδεχομαι οτι ο ρολος Ελλαδας και τουρκιας και οι ευθυνες δεν ηταν οι ιδιες σημαινει υποβιβαζω? κοινη λογικη ειναι και δεν βλεπω πως μπορει να υπαρχει αντιθετη αποψη ειλικρινα!!
αν δεν εγινα κατανοητος αν και νομιζω οτι εγινα απολυτα
θεωρω το πραξικοπημα εγκλημα κατα της Κυπρου και κατα καθε δημοκρατικης λογικης πρακτικης . για αυτο και οι ευθυνες βαραινουν τη χουντα 100%.
αυτο ομως με καμμια δυναμη δεν μπορει να εξισωση ελλαδα και τουρκια! ας ειμαστε σοβαροι
η χουντα και οχι η Ελλαδα ξανατονιζω ανοιξε την πορτα λογω εθνικιστικου παραλογισμου και Η Τουρκια μπηκε και βιασε σκοτωσε και ........
αν αυτα ειναι ιδια παω πασο
επομενως δεν κολλω σε εθνικιστικα γιατι εγω ειμαι αληθινα αριστεριστης τονιζω με αυτο τον τροπο τα ρατσιστικα που συζητησαμε απο πλευρα υποτιθεμενων αριστερων τα οποια ειναι εντελως παραλογα
θα συμφωνησω ομως μαζι σου οτι στην Κυπρο υπαρχει ενας ιδιομορφος και εντονος ρατσισμος σε καθε πικραμενο , φτωχο κτλ
(μονο που προ κρισης οι ελλαδιτες δεν ηταν ποτε στην κατηγορια των φτωχων , το αντιθετο με τον τροπο που σου ειπα εδιναν πακτωλο χρηματων στη νησο και ομως δεν αντιμετωπιζονταν ποτε ως Ρωσοι!!!)
αυτο το γεγονος του ιδιομορφου ρατισσμου δε σε κανει να αναρωτιεσαι ? δεν ειναι παραδοξο στο μοναδικο μερος της Ευρωπης που η αριστερα ειναι το 30-35% τον πληθυσμου αυτο να ειναι και το πιο ρατσιστικο μερος της?? (συμφωνα με τα στοιχεια της eurostat)
μηπως τελικα πραγματικοι αριστεροι απο αυτους ειναι το 5%?
Naso,
Είναι πολλά σε τούτη την κοινωνία που με κάμνουν να αναρωτιέμαι και να μεινίσκω ξηστηκός [απορημένος] με αποτέλεσμα [και ως μορφή αντίδρασης] να τα ειρωνεύομαι… Ας πούμεν όπως έγραφα και σε σχόλιο μου στο Blog του Λινοπάμπακου [link: http://sirmastocomputer.blogspot.com/2012/06/blog-post.html?showComment=1338910578189#c1190944452363320854] , «…του Αβέρωφ του βγάζω το καππέλλο, που καταφέρνει τζιαι περιπαίζει τόσο κόσμο [και μάλιστα και εργαζόμενους], πως [τάχα μου] υπερασπίζεται τα συμφέροντα τους, ενώ στην ουσία εν τα δικά του που υπηρετεί»…
Για το χουντοφασιστικό πραξικόπημα και τη τουρκική εισβολή έχω καταθέσει τις απόψεις μου. Για μένα αποτελούν τις δύο όψεις του ιδίου νομίσματος και δεν έχω επιχειρήσει να «εξισωσω ελλαδα και τουρκια» τους. Το πραξικόπημα ήταν προδοτικό και εγκληματικό διοργανώθηκε και εκτελέστηκε από την ελληνική χούντα και την ελληνοκυπριακή φασιστική ΕΟΚΑ Β΄ του Γρίβα. Το πραξικόπημα έδωσε αφορμή στο στρατοκρατικό καθεστώς της Τουρκίας να εισβάλει στην Κύπρο και να κατακτήσει και να κατέχει μέχρι σήμερα το 40% περίπου του κυπριακού εδάφους. Λίγο πολύ αυτά είπε ο Πρόεδρος στη συγκεκριμένη ομιλία του και αυτά είναι η ουσία. Κατά τ’ άλλα [ή όπως το λέτε εσείς οι Ελλαδίτες] “της κοντής της ψωλής της φταίνε και οι τρίχες”!!!
Δημοσίευση σχολίου