Εισαγωγικά:
1η τ’ Απρίλη σήμερα κι έχουμε την 57η επέτειος από την έναρξη του ενόπλου αγώνα της ΕΟΚΑς της Πρώτης κατά των Άγγλων [κι όχι μόνο τελικά]. Ως γνωστόν σε μεταγενέστερο στάδιο είχαμε [με τον ίδιο αρχηγό - τον Γρίβα] και την φασιστική και προδοτική ΕΟΚΑ Βήτα. Την περασμένη Κυριακή είχαμε την 191η επέτειο από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821 [κατά της Οθωμανοκρατίας].
Στις σκέψεις και προθέσεις μου ήταν να αναδημοσιεύσω και να σχολιάσω ένα σχετικό με τα δύο γεγονότα άρθρο [με τίτλο “Η χαμένη Επανάσταση”] του Σύμβουλου Έκδοσης του “Πολίτη” κου Διονύση Διονυσίου, το οποίο δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα, την περασμένη Κυριακή 25 του Μάρτη [στη σελ. 5, στήλη “Σφαιρικά”]. Όμως δυστυχώς ΔΕΝ πρόλαβα να συγγράψω έγκαιρα τα δικά μου σχόλια, γι’ αυτό και τ’ αφήνω για μεταγενέστερο στάδιο. Ομολογώ πως είναι αρκετά ενδιαφέρον το κείμενο του κου Διονυσίου [καταπιάνεται κυρίως με την Ελληνική Επανάσταση κι ακροθιγώς με τον αγώνα της ΕΟΚΑ], καθώς αν και δεξιούλης [πλην όμως της φιλελεύθερης πτέρυγας] καταθέτει κάποιες αιρετικές απόψεις που μπορεί να θεωρηθούν βέβηλες για τα ιερά και τα όσια του “Έθνους”!!!
Τελικά όμως, ένα άλλο [σημερινό και κριτικό για την Αριστερά] άρθρο στον “Πολίτη” [του Σωτήρη Κάττου στην εβδομαδιαία στήλη του] για την «1η Απριλίου και [την] ελληνοκυπριακή Αριστερά», μου έδωσε υλικό για μια πιο ενδιαφέρουσα [επετειακή] ανάρτηση…
Το αναπαράγω αμέσως πιο κάτω...
******************************
“1η Απριλίου και (ε)κυπριακή Αριστερά”
[του Σωτήρη Κάττου, με ΡHD στην Πολιτική Κοινωνιολογία – “Πολίτης”, 1/4/2012, σελ. 12 “Γνώμες”]
{Οι επιχρωματώσεις και υπογραμμίσεις είναι δικές μου}...
«Το ΑΚΕΛ προ της Ανεξαρτησίας ήταν ο καθοδηγητής της πολιτικής οργάνωσης του πρώτου κυπριακού εργατικού κινήματος στην Κύπρο. Ο αντιαποικιοκρατικός αγώνας διαφοροποιήθηκε από κοινωνικό - ταξικό σε εθνικό - απελευθερωτικό. Έτσι λειτούργησε διχαστικά και εθνοκεντρικά και κατέστη ο κυρίαρχος ιδεολογικός μηχανισμός της εθνικιστικής παράταξης (Εκκλησία-μεγαλογαιοκτήμονες και αστική τάξη) για να ελεγχθεί η εργατική τάξη πολιτικά.
Το ΑΚΕΛ ήταν ο πρώτος με ευρεία κοινωνική βάση πολιτικός οργανισμός, με ένα ενιαίο πλαίσιο αριστερών αρχών με έμφαση στην κοινωνική πρόοδο και με συστηματική ανάδειξη του σημαντικού ρόλου των εργατικών στρωμάτων για τη διαμόρφωση της τύχης της νήσου. Το ΑΚΕΛ προ του 1960 κατάφερε να κινητοποιήσει μεγάλους αριθμούς εργαζομένων σε εκδηλώσεις διαμαρτυρίας και απεργιών. Σαν συνέπεια τούτου οι εθνικιστικές δυνάμεις εγκαθιδρύουν το ΚΕΚ -το Κυπριακό Εθνικό Κόμμα- και όπως αναφέρει ο Δημήτρης Χριστοδούλου στο βιβλίο “The Labour of a mini-embattled economy” (1992) και το οποίο παραφράζω: “... οι πολιτικές ελίτ αντλούσαν τη δύναμη τους από την Εκκλησία και από το οικονομικό και κοινωνικό τους εκτόπισμα, μέσα από τον εθνικισμό και (ιδιαίτερα) πιο επακριβώς μέσα από το σύνθημα της Ένωσης, που από μόνο του επαρκούσε στην πολιτική της επιδίωξη για πολιτική ηγεμονία. Μέσα από την ένοπλη δράση της ΕΟΚΑ εξασφαλίσθηκε η πολιτική περιθωριοποίηση της Αριστεράς από τη μία, ενώ από την άλλη όλη η πολιτική πρωτοβουλία πέρασε στην εθνικιστική Δεξιά και στις δύο κοινότητες. Η Εκκλησία καθόρισε μέσα από την εκλογή του Αρχ. Μακαρίου Γ΄ το περίγραμμα του νέου καθεστώτος: συντηρητικό-εθνικιστικό, μα προπάντων θρησκευτικό” (Χριστοδούλου, 1992, σ. 271).
Μέσα από την επιλογή του Στρατηγού Γρίβα από τον Αρχιεπίσκοπο Μακάριο Γ΄ ως στρατιωτικού ηγέτη της ΕΟΚΑ, λαμβάνοντας υπόψη τα πολιτικά του βιώματα στην Ελλάδα, οι εθνικιστικές δυνάμεις εξασφάλισαν τον πολιτικό έλεγχο μέσα από τον διχαστικό συμβολισμό που απέπνεε ο Στρατηγός Γρίβας. Έτσι δημοκρατικά ιδεώδη, ο πλουραλισμός κοινωνικών στάσεων και η διαπολιτιστική και διακοινοτική συνοχή παρέμειναν καθηλωμένες, ανώριμες και σε κατάσταση πολιτικής ατροφίας. Η εθνικιστική στρατηγική παρήγαγε σοβαρές κοινωνικές συνέπειες. Η κριτική αξιολόγηση θεμάτων ήταν απολύτως καταπιεσμένη, με αποτέλεσμα η παραδοσιακή διανόηση (οι εκκλησιαστικοί δηλαδή) να διατηρούν ακόμη την αδιαμφισβήτητη πολιτιστική τους ηγεμονία. Η πολιτική συνέπεια της κυριαρχίας αυτής οδήγησε στην περιθωριοποίηση της κοινωνικής προόδου ως κυρίαρχης αξίας του κυπριακού ιστορικο-κοινωνικού σχηματισμού. O κατακερματισμός δε του ιδεολογικού μηχανισμού της εργατικής τάξης είχε και εξακολουθεί ακόμη να θολώνει τη νομιμότητα της κοινωνικής σύγκρουσης.
Οι εθνικιστικές δυνάμεις μέσα από τον αγώνα της ΕΟΚΑ στόχευαν και το έχουν καταφέρει να ελέγξουν και να καταστούν η διάδοχη κατάσταση του αποικιοκρατικού καθεστώτος. Έτσι εξασφάλισαν την περιθωριοποίηση της Αριστεράς, πολιτικός στόχος της οποίας ήταν η διακοινοτική ειρηνική συμβίωση μεταξύ των δύο κοινοτήτων και η ανάδειξη ενός διεθνοτικού αλλά συνάμα ενιαίου ταξικού σχηματισμού.
Εδώ και τέσσερα χρόνια η Αριστερά έχει την ευθύνη της διακυβέρνησης της νήσου. Η διακυβέρνηση αυτή σηματοδοτούσε, τουλάχιστον θεωρητικά, μια νέα αρχή για τον έλεγχο της εθνικιστικής αλλοφροσύνης η οποία επί προεδρίας Παπαδόπουλου οδηγούσε στην πλήρη γεωγραφική και πολιτική διχοτόμηση της νήσου. Μια ιστορική, τηλεγραφική αποτύπωση την περίοδο αυτή εύκολα αναδεικνύει τα πιο κάτω για την Αριστερά:
1. Δεν έχει καταφέρει να ελέγξει την εθνικιστική νοοτροπία.
2. Δεν έχει καταφέρει, έστω να διεκδικήσει, την επαναξιολόγηση της ιστορίας.
3. Δεν έχει καταφέρει να ελέγξει ιδεολογικές προκαταλήψεις
εναντίον της. Κάθε 1η του Απρίλη η Αριστερά δαιμονοποιείται και εξαφανίζεται από το πολιτικό προσκήνιο. [Σημ. Ιστολόγου: Απόψε στο ΡΙΚ1 είχε τουλάχιστον μισή ώρα ειδήσεις για τις σημερινές εκδηλώσεις για την 1η Απριλίου!]...
4. Η Αριστερά δεν έχει καταφέρει να αναδείξει την αναγκαιότητα ενός νέου ιστορικού διαλόγου.
5. Δεν κατάφερε είτε από ανικανότητα, αδυναμία ή πολιτική σκοπιμότητα απορρέουσα από τη συμμετοχή της στον ευρύτερο κομματικό σχηματισμό, να μετατοπίσει την ιστορική ισορροπία έστω σημειολογικά αριστερότερα. Εγκατέλειψε τον προηγούμενο υπουργό Παιδείας κ. Δημητρίου διότι ο ίδιος αρνήθηκε και κυριολεκτικά και μεταφορικά το χειροφίλημα του ενοίκου της Αρχιεπισκοπής. Εν τέλει, η Αριστερά προτίμησε να πορευθεί με το ευρύτερο κομματικό κατεστημένο σε καίριες ιστορικές περιόδους στο νησί, με αποτέλεσμα η μη διαφοροποίηση της να οδηγήσει στη δαιμονοποίησή της.»
***********************
Σύντομο σχόλιο ΕΜΟΥ του Ιδίου:
Λοιπόν, εγώ ΔΕΝ θα σταθώ στα ιστορικά γεγονότα εκείνης της εποχής μέσα από βαθυστόχαστες αναλύσεις κι ούτε θα ενδιατρίψω σε καυτά ερωτήματα όπως για την αναγκαιότητα ή μη του ένοπλου αγώνα ή για τον ανθελληνισμό ή μη του ΑΚΕΛ… Γι’ αυτά μπορείτε να πάτε στη σημερινή ανάρτηση του Μιχάλη, ή σε μια παλαιότερη δικιά μου...
Όμως οι 5(!) πιο πάνω διαπιστώσεις του κου Κάττου [που δεν με βρίσκουν να διαφωνώ και πολύ] μ’ έχουν προβληματίσει και μ’ έχουν βάλει σε σκέψεις. Βασικά οι συγκεκριμένες διαπιστώσεις θέτουν πιο επιτακτικά ένα επίκαιρο [προεδρολογικής φύσεως] καίριο και κομβικό ερώτημα για την κυπριακή Αριστερά και δη το ΑΚΕΛ.
Νοουμένου λοιπόν, ότι η Αριστερά ΔΕΝ κατάφερε να πετύχει αλλαγές ή έστω βελτιώσεις σε μερικά ουσιώδη ζητήματα όπως αυτά που θέτει ο κος Κάττος, διερωτούμαι αν ενδείκνυται να ξαναδιεκδικήσει τη διακυβέρνηση του τόπου. [Και λέω τη «διακυβερνηση» κι όχι την «εξουσία» γιατί τούτη είναι μια άλλη μεγάλη ιστορία]. Κι αν ναι [δηλ. να την ξαναδιεκδικήσει] με τι πρόγραμμα ή/και με τι συμμαχίες…
Τα κατεστημένα του βαθέως κράτους της Δεξιάς ζουν και βασιλεύουν απείραχτα. Ούτε έναν αδίκως πλην σκοπίμως [για πολιτικούς λόγους] δολοφονηθέντα από τους μασκοφόρους του Γρίβα, Αριστερό ΔΕΝ κατάφερε [ακόμα] η αριστερή διακυβέρνηση του τόπου να αποκαταστήσει.
Ο ηρωομάρτυρας Άγιος Σάββας Μένοικος δεμένος στον ευκάλυπτο έξω από την εκκλησιά του Λευκονοίκου και λιθοβολημένος μέχρι θανάτου αναμένει ακόμα τη δικαίωση του!!! Ποιος θα την πετύχει;
Anef_Oriwn
Κυριακή 1/4/2012
40 σχόλια:
Η Αριστερά έχοντας την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου δεν κατάφερε να . . . . 1 2 3 4 5, διότι για να καταφέρει . . . . 1 2 3 4 5 + + + χρειάζονται κάποιες προϋποθέσεις. Ή να έχει την πλειοψηφίαν της βουλής, ή να αναλάβει την διακυβέρνησιν του τόπου με επανάσταση.
διαφωνω με την αναλυση του καττου γιατι εν αφαιρετικη..τζαι το τεκμηριο εν που ενα βιβλιο πολλα καλο μεν για οικονομικα αλλα εν τζαι ασχολειται με τα πολιτικα - τα σχολια του εν περιγραφικα παρα αναλυτικα..
γενικα το κειμενο του καττου παραβλεπει πληρως το πλαισιο - δηλαδη τζαι χωρις εοκα θα εμπορεν η αριστερα να αναλαβει την εξουσια; η θα της επαραδωναν την εξουσια οι εγγλεζοι;
ναι εν αποτραπηκεν η δικοινοτικη διαμαχη αλλα στο τελος εν τζαι εν μονο η αριστερα που επληρωσεν..
τζαι η αριστερα εδιατηρησεν την εικονα της συμβιωσης τζαι στις 2 κοινοτητες..συγκρινε γυρον να δεις την ποιοτικη διαφορα..
Γενικοτερα αριστερα, σαν κινημα [παρα μονο σαν κομμα], εκαταφερεν σε συνθηκες [εξωτερικες τζαι εωτερικες] δυσκολες να δημιουργησει με περιπολκες συμαμχιες εστω, ενα κυπριακο κρατος ευημερειας, τζαι αμυντικους μηχανισμους [ η τζαι μηχανισμου διαχυσης] που οδηγησαν σε μια οικονομικο-κοινωνικη κατασταση που εν σαφως καλλιτερη που οτι ηταν τζαι οτι ειναι στον περιγυρο..τζαι εν θα ηταν ετσι χωρις την αριστερα [μπορει καποιος να δει παλε συγκρτικα γυρον]..
οσο για την προεδρια που το 2008, νομιζω οτι παραβλεπεις τζαι τες τομες αλλα τζαι τα βηματα που εγιναν...
να μεινω σε 2 ..
1. η αριστερη προεδρια εβαλεν μπροστα στην κοινωνια στα δεδομενα του κυπριακου..τζαι τουτον εν αλμα που ακομα τζαι αν υπαρχουν παλινδρομησεις, εν να εν ευκαιριακες γιατι επερασεν ενα ολοκληρο σημειο καμπης...
2. η αριστερη διαχειριση της κρισης εδειξεν τζαι εναλλακτικους τροπους αλλα εγλυτωσεν τζαι την κοινωνια που πολλα πιο δυσκολα σκηνικα - το οτι εκαταφερεν σε ετσι συνθηκες να γινει η γεωτρηση με το αεριο λ.χ. ενεν σημαντικο μονο για την γεωπολιτικη στρατηγικη [που εν επιτευγμα οντως]αλλα εξαναβαλε στο τραπεζι οτι σαν κοινωνια εχουμε τζαι κοινο πλουτο αντι να σκεφτουμαστεν μονο ποθεν να κοψουμε...
η κυπριακη αριστερα εν μερος της κοινωνιας..τζαι εν το κομματι που την διαμορφωνει σαν εξελικτικη κινηση ...
τζαι εν μπορεις να την κρινεις χωρις να δεις την εξελιξη της κοινωνιας τζαι τον περιγυρο...
οσο για την εοκα..
μεν ξηχανεις οτι ηταν αντιδραση [οπως εκαταλαβαν τζαι οι εγγλεζοι] στην αντι-αποικιακη στρατηγικη της αριστερας..
αρα εκαμεν τους δουλοπρεπεις φιλοαγγλους να ξυπνησουν..
κατι εν τζαι τουτο..:)
τζαι υστερα η αριστερα εκαθορισεν πολιτικη εστω τζαι την περιοδο που ηταν αποκλεισμενη [60-74]..
τελος παντων..
εν καλα να θωρουμεν την εικονα συγκριτικα [με αλλες χωρες] αλλα τζαι εξελικτικα [τζιαι το πως η αριστερα διαλεκτικα διαμορφωνει την κοινωνικη εξελιξη]..
π.
αν δεχτουμεν ότι το κείμενο του Καττου εν αφαιρετικό, τοτε θα πρέπει ταυτοχρονα να διαπιστωσουμε, πως δεν είναι αφαιρετικό μονο για την αριστερα είναι αφαιρετικό και για τη δεξιά.
διαφωνεί ο π. με την αναλυση του Καττου για τη δεξιά επίσης, η θεωρεί πως οι διαπιστωσεις για την δεξια εν ευσταθουν λογω αφαιρετικότητας;
μηπως το άρθρο του Καττου θέτει καποια ερωτηματα τα οποια εν μπορουν να απαντηθουν αν δεν εξετασουμεν την κυπριακή αριστερα εκτός του πλαισίου εξέτασης που μας όρισε διαχρονικά ο Κάουτσκι και ο οποίος επικράτησε στη θεώρηση της αριστεράς για τη συμβολή της "εντός της αστικής δημοκρατίας" και η οποία απορρίπτει κάτω που τουντην εξέταση την διευρυνση των ερωτημάτων;
μηπως εχει γίνει απαγορευτική η διεύρυνση των ερωτημάτων με το πρόσχημα ότι η αριστερά διευρυνε ετσι τζαι αλλιώς το κοινωνικό τοπίο;
μήπως δηλαδή, η αριστερα καλειτε να αυτοπεριοριστεί επειδή διευρυνε τον κόσμο των αστών τον οποίο εβαφτησε δικόν της κόσμο;
διότι ο κόσμος των αστών δεν είναι ένας δικός της κόσμος...εν απλα ενας κόσμος στον οποιο εκληθηκε να ζήσει τζαι να επιβιώσει...τζαι ναι εκαταφερεν τα αρκετα καλα η αριστερα, αλλα τουτον εν βαφτίζει τον κόσμο των αστών δικό μας....
απλά περιγραφει στην προκειμενη τα κεκτημενα μας.
η αριστερα όμως εννεν η πλυστρα της ιστορίας για να υπηρετεί την αναπτυξη του αστικού κόσμου...εν η αρχοντισσα της ιστορίας.
εξαλλου για το ζήτημα της αναπτυξης του αστικού κόσμου, μας εδιαφωτησεν επαρκώς και ο Λενιν.
ξέρουμε καθαρά πως η αναπτυξη του αστικής δημοκρατίας ΜΕΓΕΝΘΥΝΕΙ τους κινδυνους για φασισμό, εν τους περιορίζει..
αρα μια σφαιρική οπτική για το ζήτημα του ποια εν η θεση της αριστερας, οφείλει να εξεταζει αυτή καθαυτή την αστική δημοκρατία και τα όρια της.
εν μπορεί η αριστερα να λογοκρινει τα όρια μόνη της τζαι να αναφαίρει απλά το ζητημα της αναπτυξης ως ενα απριορι πλαίσιο κοινωνικής αναπτυξης...διότι υπαρχει όπως είπαμεν τζαι η αναλυση του Λενιν, για το που οδηγεί η περισσοτερη αναπτυξη της αστικής δημοκρατίας και τα αναποφευκτα αποτελεσματα αυτής της αναπτυξης...
τα οποια δεν νομίζω να αμφισβητεί κανένας ιστορικός πλεον.
Καλα τζιαι μπορειτε τζιαι δκιεβαζετε ετσι πελλαρες (τζιαι φυλλαδες).
Αν δεν εσιεις εκλογικη πλειοψηφια πως θα τα καταφερεις τουτα ουλλα? Εν κοντα στο νου, ενα μωρο να το ρωτησεις εννα σου πει.
σύντροφε ζεπ, είσαι εκτός αριστερας με αυτό το σχόλιο..
Οντως, σορρυ που εγραψα οτι ο πολιτης εν φυλλαδα :D
Να καμουμεν επανασταση συντροφισσα?
άστο..:)
δωράκι για όλους τους συντρόφους!
ούτε καν του ΚΚΕ εν ενι! :)
http://www.youtube.com/watch?v=k-9RJe5qV3Q&feature=player_embedded#!
συμφωνουμε για τα αποτελεσματα της εοκα.Ο μονος αγωνας που επεφερε ακριβως τα αντιθετα αποτελεσματα απο τα επιδιωκομενα.Ποιος το αναγνωριζει ομως? Τι επικρατει στη Κυπριακη κοινωνια? Η αριστερα γιατι δεν καταφερε να επιβαλει την αληθεια?Αντιθετα επιτρεποντας τους χορους και τα πανηγυρια οπως χθες στο ΡΙΚ δυμβαλλει στη διαιωνιση του ειδους.Ο Εθνικισμος καλα κρατει.Αρα δεν υπαρχει ελεγχος στη διοικηση . Η αριστερα εχει μονο την προεδρια.
Συγκεκριμενα, τι επρεπε να καμει η αριστερα τζιαι δεν εκαμε?
Πως επιβαλεις την αληθεια? Με το ζορι να πιαεις τον αλλο να του πεις τουτη εν η αληθκεια τζιαι πιστεψε την? Να καμουμε 5-6 καναλια τζιαι να χρησιμοποιησουμε μεθοδους πλυσης εγκεφαλου?
Τζιαι γιατι εν η αριστερα (συμφωνα με το υφος του δοκτορα) υπολογη για ουλλα τα κακα του τοπου? Στο τελος εννα μας φορτωσουν τζιαι το κατεστημενο τουτοι.
@Zep
"Στο τελος εννα μας φορτωσουν τζιαι το κατεστημενο τουτοι."
Κάτι λλίον φταίομεν τζιαί μεις. Ανεκτήκαμεν τους μέχρι αηδίας. Μάλλον εσυγχίσαμεν την Αριστεράν με τον Χριστιανισμόν, τζιαί παίζομεν το ειρηνόφιλοι με το σταυρό στο σιέρι. Άγιοι!
Τον τζιαιρόν της 17 Νοέβρη στην Ελλάδαν κάποιοι εμετρούσαν τα λόγια τζιαί τες πράξεις τους θκυό φορές. Άσχετα πού εκατάληξεν το πράμαν τζιαί που τες θκυό πάντες.
Εν φανερό ότι το ΡΙΚ αντέδρασε σπασμωδικά για να αφαιρέσει προσχήματα ενόψει των έντονων κριτικών περί ακελοποίησης.
Στα υπόλοιπα, νομίζω πως έχουμε τοποθετηθεί πολλές φορές. Εννοείται πως ο "π." κάμνει μιαν ανάλυση πιο κοντά σ' αυτά που εκτιμώ κι εγώ ως ιστορική αλήθεια.
Η απειλή του εμφυλίου, με ότι αυτό συνεπάγεται, ήταν έντονη τη περίοδο 55-75. Το κίνημα εφάρμοσε μια στρατηγική, από το 41' αν θέλετε. Αυτήν εφαρμόζει και τώρα.
Αν οι συνθήκες επιτρέψουν ή απαιτούν κάτι άλλο...
Τζιαι τζινη η μεριδα (δεξιων) που εναντιωνεται στον εθνικισμο/ρατσισμο/κλπ εκαμε ενα χαζοχαρουμενο (αντικομμουνιστικο) κοσμο (οπως τζινο της Χοπλαρου) τζιαι ψηφιζει συναγερμο.
Στο τελος ενεν ευθυνη της αριστερας να σωσει τον κοσμο, εν ευθυνη του καθε πολιτη ξεχωριστα να αποκτησει κριση τζιαι να αναλαβει την ευθυνη για τον τροπο που συμπεριφερεται/ψηφιζει.
Η αριστερα μπορει να καθοδηγησει, να παιδαγωγησει, να υπαρχει ως επιλογη αλλα στο τελος η επιλογη εν στον καθενα να αποφασισει που θελει να κατευθυνθει.
σύντροφε π. ακόμα τζιαι αν είναι αφαιρετική η ανάλυση του κάττου, (που εγώ δέχουμε ότι ένι) η ουσία της παραμένει...τζιαι εν αναπάντητη.
τζιαι να σημειώσω τζιαι κάτι άλλον. όσον προβληματικός για την συγκρότηση μιας κριτικής αριστερής οπτικής εν ο αντανακλαστικός αντιακελισμός διάφορων φιλελευθέρων (τζιαι μετριοπαθών τζιαι ριζοσπαστών) άλλον τόσο προβληματικός εν ο στείρος τζιαι άκριτος κομματικός πατριωτισμός, κομματο-κεντρισμός τζιαι οπαδισμός κάποιων ακελικών.
Dis
τζαι για την δεξια εν γενικολογη η αναφορα.
εν υπηρξε, ουτε υπαρχει ενιαια δεξια...ουτε ιδεολογικα-πολιτισμικα, ουτε ταξικα με την εννοια των συφεροντων..
Την δεκαετια του 50 ο μακαριος εσυγκολησεν κομμαθκια του κεντρου τζαι της δεξιας τζαι η αποσυνθεση εξεκινησεν που το 58. ακριβως με τες επιθεσεις εναντιον της αριστερας. μια μεριδα της δεξιας τζαι του κεντρου εδιαφροποιηθηκεν διαφωνοντας μεσα τζαι εξω που την εοκα.
τζαι οι διαφροποιησεις εσυνεχιστηκαν τζαι μετα.
την δεκαετια του 60 οταν το κεντρο τζαι η δεξια του μακαριου εσυνηδητοποιησαν το δικαιο που εισιεν η αριστερα για την διεθνη πολτικη, εμμεσα για την ανεξαρτησια, τζαι ακομα πιο εμμεσα για τες δημοκρατικες διαδικασιες,
η αριστερα ελειτουργησεν σαν καταλυτης, που τα κατω, για την οικοδομηση της νεας μεταποικιακης κυπρου..
ως τζαι ο τασσος επαραδεχτηκεν [τοτε οϊ το 2003 που εισιεν αναγκη] οτι για να οιοδομηθει το κυπριακο κρατος ευημεριας εμαθεν πολλα που τον ζιαρτιδη..
εν τουτο που εννοω διαλεκτικη εξελιξη..
λ.χ. εν μου ππεφτει υποκειμενικα λοος τι επρεπε να καμουν το 48 που ημουν αγεννητος [ νεε, νομιζω εν το 48 το κρισιμο σημειο παρα το 41 που ηταν προθεση μεν αλλα οι συνθηκες εν ηταν καθαρες ακομα], αλλα αναλυτικα εν σαφες οτι η γραμμη της ενοτητας που επικρατησεν το 49 εισιεν μια λογικη που εσυγκροταν την αριστερα σαν χωρο σε ενα εχθρικο γεωπολιτικο περιβαλλον, αλλα σε μια εποχη με ρευμα θετικο..
επρεπε να υπαρξει διαχειριση 2 αντιφατικων δεδομενων..
εγω θεωρω την πρακτικη των κυπριων προλεταριων τοτε σοφη - σε συγκριση τζαι αντιθεση με τα παναυρκα για το οιδοπποδειο με την "μανα" σαν χωρα εμοπιραζεν κορνφλεικς που πετρες στα μωρα..:)
που την οπτικη γωνια του σημερα μπορω να πω ειμαι εναντια στην γραμμη της ενοτητας τοτε [επροτιμουν τους τροσκιστες ας πουμε η την επιμονη στην γραμμη της αυτοκυβερνησης] - αν ειναι να προσπαθησω να δω προς τα πισω τες ριζες της δικης μου θεσης..
..αλλα ειμαι υποχρεος αναλυτικα να δω οτι ενα κινημα σαν συλλλγικοττηα εκαμε καποιες επιλογες τζαι εδημιουργησεν ιστορια μ ετην συλλογικη του σοφια την οποια οφεθιλουμεν να καταλαβουμεν - τζαι ισως το οτι εν ειχαμεν γκραμσι δακατω να δειχνει πιο καθαρα την σοφια της συλλογικοτητας..
τα κριτηρια με βαση τα οποια καμνει ο καττος η ακομα τζαι ο φιλος μου ο ανευ την κριτικη,
εν θεματα που αφορουν ισορροπιες στην ηγεμονικη ιδεολογια..
εν τζαι εν θεμα διαφωνιας..εν θεμα ποσο σημαντικα ενι στην ευρυτερη εικονα..
τελικα οι ηρωες εν ο αυξεντιου τζαι ο ματσης..τζαι ο γριβας..
κατι κουβαλα ακομα τζαι τουτον..
δηλαδη εμπορεν η αριστερα [ακελικη η μη] να εξαφανισει τον εθνικισμο;
δηλαδη ο εθνικισμος ηταν απλα μια λαθος φαντασιωση; οξα εκφραζε τζαι συμφεροντα μιας κοινοτητας - μεριδων, των ελιτ αλλα τζαι γραφειοκρατων κλπ;
το 63 ας πουμε..
για τουτο επιμενω στην συγκριση..
δετε γυρον..
εκαταφερεν η ελληνικη αριστερα οξα η ισραηλιτικη να απαλλαγει που τον εθνικισμο;
στην κυπρο εκαταφεραμεν να εχουμε ενα χωρο τζαι στες δυο κοινοτητες που λειτουργα αντιεθνικσιτικα σε ενα δυσκολο περιβαλλον..
στο διακστηριο της ιστοριας νομζω οι κυπριοιπροελταριοι μπορουν να σταθουν με αξιοπρεπεια τζαι σιουρκα για το εργο τους..
η δεξια εν παραγει νεες ιδεες ..εκφραζει μεν συμφεροντα αλλα συνηθως καμνει αντιγραφες που την αριστερα..
ο γριβας δηλωνει σοσιαλιστης ας πουμε..:)
χαριτωμενο..αλλα δειχνει τζαι την αναγκη να καλυφτει στο τοπικο πλαισιο [τζηνος η οποιος το εμεταφερεν/εκατασκευασεν...:)]..
ο κοσμος των αστων ενεν δικος μας, αλλα εμεις το παραγουμεν..
τζαι ξερεις αγαπητη μου δισ ο ορος αρχοντισα εν παρπατα καλα πκιον...ενταξει το τραουδιν του τσιτσανη ας πουμεν ..αλλα αμα σκεφτεις τα κομπλεξ της στρακκας πρεπει να φταιει τζαι η φωτεινη..:)
αρα νομιζω η εκφραση δημιουργοι εν καλλιτερη..
αν λοιπον η αριστερα εν το συνειδητο κομματι της εργασιας αλλα τζαι το κομματι της κοινωνιας που μπορει να καταλαβει την ιστορικη εξελιξη, τζαι να αποκτησει ιστορικη συνειδηση, τοτε προφανως καλα τα επηεν στην κυπρο..
εμπορεν να δοκιμασει την συγκρουση-εμφυλιο..θα εχανεν..ηρωικα η μη..απλα εν θα εισιεν οπλα ετσι τζαι αλλοιως..
αν παλε εταυτιζετουν με τους καταπιεστες για να της δοθει η εξουσια θα εκατεληγεν σαν το ισραηλ..
νομιζω οτι αξιζει τζαι η ταπεινη μας δικοινοτικη αριστερα την μαγκια τζαι την αξιοπρεπεια του εργου της..:)
με μιαν εννοια εν τζαι προτυπο για χωρες με αναλογες συνθηκες..
Ναι εν θα εν ουλλα δικα της, εν να υπαρχει εξελικτικη φαση κλπ..
ετσι ενι αμα προσπαθεις να αλλαξεις την κοινωνια δημοκρατικα..
τζαι χρειαζεται τζαι μια εξωθεσμικη αριστερα για αλλα πραματα..
αλλα εν σαφες οτι η βια εν μας καμνει..τζαι λογω χωρου τζαι λογω μεγεθους..η ιστορια εν εκφραστικη..
οποτε εν νομιζω οτι η "δημοκρατια" εν μονο αστικη..νομιζω εν ενα ημιτελες βημα, τζαι σε ετσι κοινωνιες εν θεμα διευρυνσης της...
οσο για την εοκα κλπ..
εγω προσωπικα εν καταλαβω γιατι να εξηγησουν οι δολοφονοι γιατι εκαμαν το εγκλημα - στην περιτπωση του σαββα μενοικου.
Ο παπαφωτης θα πεθανει σαν προδοτης λογω 74,
τζαι ο μενοικος θα εσει ενα που τα κορυφαια αφηγηματα της κυπριακης λογοτεχνιας σαν μνημοσυνο.
φυσικα πρεπει να το λαλουμεν..
αλλα εσιει νοημα να καρτερας που τζηνους, τους δολοφονους, να πουν τιποτε;
οσοι ειχαν τσιπα εν επηαν στο εγκλημα..
τζαι οσοι αντρεπουνταν απολογηθηκαν υστερα..
οσοι εν ειπαν ετσι εν το επιπεδο τους..
γιατι να πρεπει να τους απαλλαξει καποιος που την αθλιοτητα τους;
ενταξει να μεν πλαθκιαζω..αλλα ακομα τζαι για την ιστοριογραφια, εγιναν εξελικτικες αλλαγες...που το 74..αλλα ακομα τζαι τωρα αν δουμε τι παραγεται ...
παλε..το θεμα ενι ινταλως γινεται η διαμαχη..
γρηγορη, τι μεινισκει που την κριτικη;
οτι η αριστερα εν επεβαλεν την δικη της, ιστορικα πιο δικαια, αφηγηση;
εν θεμα αντιπαραθεσης..
τζαι δαμαι.τζαι στην ιταλια, τζαι στην ισπανια..
στο ισραηλ ο αριστερος σιωνισμος ακομα να εβρει τα ποθκια του να δει την δικη του ιστορια..
δαμαι εχουμε συμβιβασμους...
αλλα σε εξελικτικο πλαισιο...
π.
Λεκτικη αποδοση [ελειπεν ενα ι διπλα που το ο]: οι ηρωες εν ο αυξεντιου τζαι ο ματσης - οϊ ο γριβας..για μερικους μπορει να να ενι..
αλλα για πολλους εν θα ενι..
εν οι ισορροπιες..
@π
εν διαφωνώ ποσώς με τες προθέσεις της αναλυσης σου,λεεις εν ημουν καν γεννημενος τζαι θεωρώ σοφή τη σταση των προλεταρίων εναντι στον εθνικισμο...δεν θα διαφωνήσω καθόλου...
ουτε είμαι καθόλου υπερ του ιστορικού "μοιρολοϊματος" όπως ειπα ξανα, δηλαδη γιατί εν εκαμαμεν το ενα τζαι εκαμαμεν το αλλο, τζαι η μανία, οπως ειπες αλλου, με "την ορθή απόφαση" κ.λ.π.
Αντιθετα, μου προκαλει μεγιστη περηφανεια η σταση των προγονων μας...
Προχτες όμως, την 1η του Απριλη που φανταζομαι ειδαμεν ουλλοι τηλεόραση, αυτο που ειδαμε δεν ήταν καθόλου καθυσιχαστικό για την αποτελεσματικοτητα του δρόμου μας...εκαμαν τζαι μια αναπαράσταση σαμθινγκ σε ενα χωρκό, με μια τεραστια σημαια ελληνική, τζαι πραγματικά αισθάνθηκα ότι ζουμε σε μιαν όντως καθυστερημένη κοινωνία χωρίς σωτηρία...
δεν μπορεί η αριστερα να στεκει να "χειροκροτα" ενός δυισμού πατρίδα-εθνος όπου κρατα "την πατρίδα" τζαι η δεξιά "το εθνος" σε ενα παιχνίδι χωρίς τελος, χωρίς αποτελεσμα, κα δυστυχως ενα παιχνιδι επαναλαμβανομενο με θύματα παντα εμας τζαι τους μετανάστες.
μιλώ για την πορεία παρακατω, δεν διεκδικώ να μιλησω για την ιστορία των προγονων μας την οποία σεβομαι απολύτως. και απο την οποια απογαλακτιστηκα όμως...
επιπλέον, νομίζω ξερεις καλυτερα από μενα, ότι το ζήτημα που ετεθηκε δαμέ, δηλαδή για τα όρια της αστικής δημοκρατίας και ο φασισμός ως αναπόφευκτος κύκλος στις ανεπτυγμενες μορφές της, εν ενα ζωτικό, επείγον ζήτημα.
σε αυτα τα πλαισια θεωρω τα ερωτήματα καθε συντροφου, οπως ο Καττος ευπροσδεκτα και ειλικρινή να ανοιχτουν όπως μας πρεπει για την ταξη μας.
π. ούτε εγώ θέλω να πλαθκιάσω. εξάλλου συμφωνώ σε σημαντικό βαθμό με την ανάλυση σου της κυπριακής ιστορίας τζιαι την ανάγνωση του ήταν τζιαι πως έδρασεν ιστορικά η αριστερά.
αλλά θεωρώ ότι σε κάποια σημεία αποφεύγεις να τοποθετηθείς τζιαι σε κάποια άλλα εν διάς την απαιτούμενη έμφαση.
να αναφέρω απλά μερικά.
1. πχ ο κάττος εν μιλά για εξαφάνιση του εθνικισμού. μιλά για έλεγχο του δηλαδή περιορισμό του (έτσι ώστε να επιτευχθεί η επανένωση ή να μεν εδραιωθεί η διχοτόμηση...
2. επίσης, ενώ σωστά μιλάς για την πίεση της αριστεράς στην δεξιάς στο να αναπτύξει αντι-αποικιακή δράση εν μιλάς για την πίεση της δεξιάς στην αριστερά να υιοθετήσει το "ένωση και μόνο ένωση" στα 50ς ή το "οι τ/κ εν μειονότητα τζιαι να κρύψουν" στα 60ς σαν προυπόθεση για ένταξη της στην φαντασίωση της εθνικής ενότητας. φαντασίωση διότι η δεξιά ή τουλάχιστον ο πυρήνας της ουδέποτε αποδέκτηκεν την αριστερά ως κομμάτι του έθνους της...ως το παπαδοπουλλούιν σήμερα...δηλαδή ενώ τονίζεις τες υποχωρήσεις των αστών, της δεξιάς εν τονίζεις τες πολλά πιο μεγάλες υποχωρήσεις της αριστεράς τζιαι ιστορικά τζιαι σήμερα...
3. εν τζιαι εν θέμα να επιβάλει η αριστερά την δική της αφήγηση για την ιστορία, τούτον έννεν εφικτό χωρίς επανάσταση..αλλά τουλάχιστον να εκατάφερνεν να έβαλλεν τζιαι την δική της εκδοχή στην δημόσια σφαίρα τζιαι στην εκπάιδευση. εν τα εκατάφερεν! η επίκληση στους συνδέσμους της εοκα για την αποκατάσταση των δολοφονηθέντων έννεν απλά λάθος στάση του ΑΚΕΛ. εν τζιαι ενδεικτικό των υπαρχόντων συσχετισμών μέσα στην κοινωνία...
Το μεγαλύτερο κτύπημα σε ποια φάση του αγώνα έγινε και από ποιον ήρωα?
Όποιος το έβρει θα του πάρω μιαν ταshινόπιτταν!
Άνεφ τελικά 578 ήταν ο φόρος που πλήρωσα. Έβλεπα λάθος αριθμούς ρε γαμιώτω!
Shαιρετώ ΣΑΣ!
Και θα ξεκινήσω τα σχόλια μου από το [ρητορικό, μάλλον] ερώτημα του ZEP, «Αν δεν εσιεις εκλογικη πλειοψηφια πως θα τα καταφερεις τουτα ουλλα?» [δηλ. να κάμεις ουσιαστικές αλλαγές] που υπόβαλε με το σχόλιο του με ημερ. 2/4/12 10:17 π.μ.
Το ΑΚΕΛ το 2008 με υποψήφιο τον Δημήτρη Χριστόφια κι ένα συγκεκριμένο Εκλογικό Πρόγραμμα [όχι σοσιαλιστικό] υποτίθεται(!!!) κέρδισε την Προεδρία στη βάση λειτουργίας των αστικοδημοκρατικών θεσμών της χώρας μας. Και λέω «υποτίθεται» γιατί στην ουσία ναι μεν είχε κερδίσει την Προεδρία και κατ’ επέκταση και τη διακυβέρνηση του τόπου με κοντά 53% και με απόλυτα (αστικο)δημοκρατικό τρόπο, αλλά η εξουσία παραμένει [4 χρόνια και βάλε μετά] φέουδο του βαθέως κράτους της Δεξιάς. Δες αποφάσεις και ψηφισμάτων της «κυβερνώσας» [δεξιοκρατούμενης] Βουλής, κάποιες ή κάποια εκ των οποίων σίγουρα συνιστούν και πολιτικά πραξικοπήματα. Και μπορεί το ΔΗΚΟ και η ΕΔΕΚ να ήρθαν και να στήριξαν ως κόμματα και μεγάλη μερίδα των μελών και οπαδών τους να ψήφισαν τον Δημ. Χριστόφια για Πρόεδρο [τη δεύτερη Κυριακή των εκλογών], αλλά τούτο ΔΕΝ σήμαινε ότι δέχονταν ή έστω ανέχονταν και κάποιες ριζοσπαστικές πρόνοιες του Προγράμματος του ή άλλες μετέπειτα κινήσεις και ενέργειες του που απόρρεαν από την Αριστερή ιδεολογία ή τες εκσυγχρονιστικές προθέσεις του Προέδρου [όπως λόγου χάριν, σε σχέση με την Εκκλησία ή την Παιδεία]. Αντίθετα είναι πολλά πράγματα που προσπάθησαν να τορπιλίσουν, όπως ας πούμεν τις πρωτοβουλίες και κινήσεις του Πρόεδρου στο κυπριακό, την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση, ενώ στην οικονομία κάμνουν συνεχώς εισηγήσεις [κυρίως το ΔΗΚΟ] για υιοθέτηση νεοφιλελευθέρων πολιτικών… Την ίδια ώρα και παρά το ευρωπαϊκό κοστούμι ή ταγεράκι που θέλουν να ενδύονται, ο λόγος τους [όπως κι εκείνος του ΔΗΣΥ και των Οικολόγων, για να μην μιλήσω και για τους ΕΥΡΩΚΟ-κους] παραμένει έμπλεος ελληναράδικων και εθνικιστικών κορωνών ή πιο ήπια ελληνοκεντρικός και ορθοδοξο-εθνο-κεντρικός.
Κι εδώ μπαίνει πλέον μια βασική παράμετρος που αφορά και τις επόμενες προεδρικές εκλογές και την οποία [παράμετρο] ακροθιγώς άγγιξα. Με ποιους λοιπόν κάμνουμε [ή θα κάμουμε] ως Αριστερά εκλογικές συμμαχίες και στη βάση ποιου Προγράμματος; Δεν πρέπει επιτέλους να καταθέσουμε ένα αριστερό ριζοσπαστικό κοινωνικό πρόγραμμα και όστις θέλει [ή/και τον πείσουμε], οπίσω μας ελθεί;
[Εδώ θα κάμω μια παρένθεση για να αναφέρω ότι τα όσα γράφονται στις εφημερίδες, όπως στην χτεσινή Σημερινή από τον γνωστό Τσουρουλάτο, για το τι θα κάμει το ΑΚΕΛ στις εκλογές ή ποιον τελικά θα υποστηρίξει, καταφανώς υποτιμούν την νοημοσύνη και το πολιτικό κριτήριο και της ηγεσίας αλλά και της βάσης του ΑΚΕΛ. Όταν προβάλλονται ως πιθανές επιλογές για το ΑΚΕΛ ο Κκάρογιαν και ο Ομήρου, χωρίς μάλιστα να παρουσιάζονται οι πολιτικοί λόγοι - αν υπάρχουν - που θα συνηγορούσαν υπέρ μιας τέτοιας επιλογής - μας τις προβάλουν σαν επιλογές ανάγκης για το ΑΚΕΛ - τότε δεν είναι καθόλου άξιο απορίας το κατάντημα της δημοσιογραφίας τους. Στη βάση ποιου προγράμματος, ποιων θέσεων και ποιων συγκλίσεων θα στηρίξει το ΑΚΕΛ τον Ομήρου, ya τον Κκαρογιάν, κε Τσουρούλλη; ]....
Ακολουθεί η συνέχεια ...
Ο φίλος Π. θεώρει [αν ερμηνεύω σωστά τα γραφόμενα του] ότι οι όποιες κοινωνικές αλλαγές θα επέλθουν εξελικτικά [και ίσως σε βάθος χρόνου] και προφανώς με την ανάπτυξη των αστικοδημοκρατικών θεσμών, ή/και κάτω από κάποιες πολιτικές συγκυρίες και σίγουρα και ένεκα των [κοινωνικών] παρεμβάσεων της Αριστεράς ή/και [άλλων] προοδευτικών ριζοσπαστικών κινημάτων. Ας πούμεν, στην Ελλάδα με τη Μεταπολίτευση, νομιμοποιήθηκε το Κομμουνιστικό Κόμμα και σε κατοπινό στάδιο αναγνωρίστηκε και η Εθνική Αντίσταση. Αλλά ούτ’ εκεί έχει πραγματοποιηθεί μέχρι σήμερα διαχωρισμός του Κράτους από την Εκκλησία. Σίγουρα η στασιμότητα σε πολλά ζητήματα εν έχουμε «... απλά λάθος στάση ... [της Αριστεράς, αλλά] ... εν τζιαι ενδεικτικό των υπαρχόντων συσχετισμών μέσα στην κοινωνία...» που λαλεί τζι’ ο Gregoris
Επίσης ΔΕΝ πρέπει να μας διαφεύγει ότι στην αναπτυγμένη καπιταλιστική Ευρώπη όπου οι αστικοδημοκρατικοί θεσμοί λειτουργούν [υποτίθεται] στην εντέλεια, παρατηρούνται [όπως επισημαίνει και η DIS] οπισθοδρομήσεις που οδηγούν σε ελλείμματα δημοκρατίας [συγκεντροποίηση εξουσιών, κοινωνική απάθεια κι απολιτικοποίηση του κόσμου, καταστρατήγηση εργατικών κεκτημένων, αστυνόμευση της προσωπικής ζωής, φαινόμενα ρατσισμού ]… Κι εδώ [στην κουβέντα μας για την εξελικτική πορεία των κοινωνιών] υπεισέρχεται και το ζήτημα κατά πόσο μια καπιταλιστική κοινωνία μπορεί να εξελιχτεί κάποια στιγμή σε σοσιαλιστική … Αλλά αυτό είμαι μια άλλη πονεμένη ιστορία …
Επανερχόμενος στο ζήτημα της «εξελιξης της κοινωνιας», να ότι οι όποιες κοινωνικές ή/και άλλου είδους εξελίξεις σ’ ένα τόπο λαμβάνουν χώρα μέσα σε συγκεκριμένο [πολιτικοκοινωνικό και οικονομικό] πλαίσιο, δηλ. μέσα σε συγκεκριμένες συνθήκες. Και σίγουρα έχει δίκιο ο Π. όταν λέει ότι «η αναλυση του καττου [...] εν αφαιρετικη», γιατί φαίνεται ΔΕΝ λαμβάνει υπ’ όψη το πολιτικοκοινωνικό πλαίσιο ή τους «υπάρχοντες συσχετισμούς μέσα στην κοινωνία...» όταν καταγράφει [ή «περιγραφει»] τις 5 διαπιστώσεις του. Αν τελικά η κοινωνία [ΜΑΣ] δεν τραβά τι κάνουμε ως Αριστερά; Καρτερούμε να ωριμάσουν οι συνθήκες σιγά - σιγά τζιαι που μόνες τους διερωτούμενοι, «τι επρεπε να καμει η αριστερα τζιαι δεν εκαμε»; Δεν πρέπει να υπάρξουν κινητοποιήσεις και δράσεις προς συγκεκριμένες κατευθύνσεις και με συγκεκριμένα αιτήματα [αντιρατσιστικά, αντιεθνικιστικά, επανενωτικά, αντι-κληρικαλιστικά] που να προκαλούν και ρήξεις με τα κατεστημένα; Κι εδώ θα παίξουν σημαντικό και πρωτοποριακό ρόλο κινήματα πέραν της “θεσμικής” Αριστεράς!
[Σχετικά με του “εορτασμούς” για την 1η τ’ Απρίλη να σημειώσω ότι σε κοινότητα της Ελεύθερης Περιοχής Αμμοχώστου το βράδυ της παραμονής της Πρωταπριλιάς ακούγονταν μετά τα μεσάνυχτα εκρήξεις!!!] ...
Δημόσιε,
Εκτός από ηρωικούς νεκρούς, εκτελέσεις [προδοτών, συνεργατών των εγγλέζων, απλών εγγλέζων, αριστερών, τουρκοκυπρίων και τα λοιπά] και κάποιες δολιοφθορές, μπορείς να ΜΑΣ παραθέσεις κάποιες μεγάλες μάχες όπου ο αγγλικός στρατός κατατροπώθηκε;
Gregoris,
Κατ’ αρχάς σε (ξανα)καλωσορίζω στα μέρη μας!
Και σίγουρα ο «οπαδισμός» στενεύει και περιορίζει τα περιθώρια διαλόγου και συνεννόησης, ενώ παράλληλα προκαλεί εσωστρέφειες κι αυτό-εγκλωβισμούς.
Όμως έχω την άποψη ότι οι όποιες κριτικές [μας] εξ αριστερών ΔΕΝ πρέπει να έχουν ως κύριο στόχο την Αριστερά [και στην συγκεκριμένη περίπτωση το ΑΚΕΛ] και τις όποιες πολιτικές και πρακτικές της/του με τις οποίες μπορεί και να διαφωνούμε, αλλά πρώτα και κύρια τον βίο, την πολιτεία και την υποκρισία της Δεξιάς. Γιατί όσο κι αν διαφωνώ [ως Αριστερός] με το ΑΚΕΛ [και ειδικώς και γενικώς], δεν μπορώ να μην ξεθεώνουμε όταν ακούω τον Αβέρωφ Νεοφύτου να καταγγέλλει την «αριστερή εργατική κυβέρνηση της Κύπρου» για την αύξηση της ανεργίας στον τόπο μας!!! Και να ‘χει τζιαι εργαζόμενους που τον πιστέφκουν!!!
Καταρχην να συμφωνησω οτι η κοινωνια μας εν καθυστερημενη. Εθωρουν τα τζιαι γιω τα μασκαραλλικια με τες σημαιες, βαλε μεσα τζιαι την υστερια του "απελευθερωτικου αγωνα" που παιζει μερα νυχτα στην τηλεοραση, βαλε τζιαι λιο τα αχραντα παθη (ο θεος να βαλει το σιερι του) πριν λλιες μερες. Ε πραγματι εχουμε να καμουμε με καθυστερημενους σε τουντο τοπο (οϊ πως εχω την εντυπωση οτι σε αλλες χωρες εν καλλυτερα).
Ανεφ, συμφωνουμε δηλαδη?
Αν ειχαμε 51% στην βουλη ηταν να πετα η Κυπρος. Ηταν ναχαμεν τζιαι κοκκινη πλατεια :D
Για τες προεδρικες εγιω ειμαι της αποψης να καμουμε οτι εκαμαμε το 2008 (Χριστοφιας υποψηφιος, δικο μας προγραμμα, οποιος θελει ας κοπιασει στον 2ο γυρο κλπ). Αλλα ειπαμεν οτι πιστευκω οτι ως τοτε εννα λυθει(αρα παλε Χριστοφιας υποψηφιος :D).
Αλλα επειδη ενεν ουλλα μαυρα, καμε μια συγκριση τζιαι σκεφτου πως θα ηταν τα πραματα αν δεν ημασταν κυβερνηση (τζιαι συγκυβερνηση που το 03).
-Θαταν καλλυτερα τα πραματα για τον απλο κοσμο αν δεν ηταν ο Χριστοφιας προεδρος τα χρονια της κρισης?
-Πως θα εχειριζετουν η ΚΔ το θεμα του φ.α?
-Ηταν να ημασταν στην γωνια ακομα στο Κυπριακο? Ηταν να περασει το απευθειας εμποριο αν δεν εφκαινε ο Χριστοφιας προεδρος τζιαι να μας φκαλει που τη γωνια?
Ναι μεν καμνουμε υποχωρησεις αλλα στο τελος κουντουμε τα πραματα ομπρος.
Σε θεματα επικοινωνιακα εχω την εντυπωση οτι ειμαστε λλιον ανυποθεστοι, αλλα στην ουσια των προβληματων του τοπου το ΑΚΕΛ εσιει μεγαλο λοο για το τι γινεται στον τοπο. Ας εν τζιαι με το 33%. Κρινω οτι εν σωστη τζιαι ορθολογικη η πολιτικη της ηγεσιας. Τζιαι αν καταφερει να φερει τζιαι τη λυση να εννα καμουμε αλματα μπροστα ως κοινωνια.
Dis,
η σημαια τζαι τα σαιζ της νομιζω εν που τα φαιδρα..το βιτσιον του γκινες..:)
εν θελω να υποτιμησω τιποτε, απλα εφανηκεν μου αστειον..
κατα τα αλλα ειπαμεν τα σε ενα πλαισιο καταθεσης παραμετρων νομιζω..
γρηγορη
1. ο εθνικισμος καποτε ελεγχεται τζαι καποτε οϊ..να αθθυμισω οτι η υστερια της περιοδου 2009-11 εν απεδωσε στες βουλευτικες εκλογες..
το οτι εχουν οι εθνικιστες παραπανω ακρη στα μμε σημερα, εν ενα θεμα, αλλα εν τζαι εν θεμα της θεσμικης αριστερας ειδικα..μαλλον εν της συγκυριας τζαι αν γυρισω παλε πισω στο παραδειγμα του 2009-11 εν σχετικη [να πως συγκυριακη;] η επιδραση του φαινομενου..
αναλογα μπορω να πω τζαι για τα 90'σ..
2. το οτι η θεσμικη αριστερα εσυμβιαστηκεν εχω την εντυπωση οτι ηταν δεδομενο τζαι στην θεση του καττου τζαι την δικη σου..για τουτον εν ασχοληθηκα..απλα εστιασα στην αλλη πλευρα..
προς τιμην τους ωστοσο πρεπει να πουμε οτι αρνηθηκαν να δεχτουν την εθνικιστικη υστερια - μπορει να μεν εφωναζαν στες δυσκολες εποχες, αλλα εκουβαλουσαν την αληθκια που εφκαινε παλε [σε αλλη συγκυρια] στην επιφανεια..εν που τον χωρο της αριστερας [τζαι σε λλιοτερο βαθμο τους φιλελευθερους - αμα εν ηταν ως συνηθως φοητσιασμενοι σε βαθμο να μεν μιλουν καν] που εσυντηρηθηκεν η εναλλακτικη αφηγηση για τις σχεσεις των 2 κοινοτητων που εμφανιζεται τζαι ηγεμονικα κατα περιοδους τζαι διαφορετικα εμπεδωσε ευρυτερα την αισθηση των 2 κοινοτητων..
3. εν νομιζω η σταση των συνδεσμων να εν θεμα της κοινωνιας..εν απλα θεμα αθλιοτητας...δηλαδη αν η εοκατζηες ελαλουσαν εκαμαμεν λαθος θα εφευκεν που πανω τους μια μουζη..
αλλα εν τζαι βλακες..τι εκερδισαν δηαλδη με το να εχουν ενα εγκλημα [μια σειρα που εγκληματα] τα οποια καθε γεννια εν να ανακαλυφκει τζαι εν να τα θεωρει κρυφες αληθκειες που διεχνουν την "σκοτεινη" αληθκεια κλπ;
βλακωδης τακτικη δικη τους..
εχουν τζαι τες ενοχες του 74 [γιατι εν τζηνο που τους τρωει παραπανω νομιζω]..
η γενικοτερη αντιμετωπιση του αντιαποικιακου [οτι ηταν τζαι ταξικο θεμα εκτος που αντι-αποικαικο λ.χ., οτι εξεκινησεν τζαι πιο γληορα κλπ] εν θεματα που εχουν να καμουν με ευρυτερες δυναμικες..ας πουμε ινταλως συγκροτα η κοινωνια τις ισορροπιες της..να δικαιολογησει λ.χ. την μεταφορα που την ενωση στην ανεξαρτησια...
νομιζω οτι τζαι στην ελλαδα αμα δεις την 25 μαρτιου εν να δεις αναλογες παραλληλες αφηγησεις...
τζαι γενικοτερα τζηκατω οι σλαβομακεδονες λ.χ. [οπως τζαι οι αρβανιτες του 1821] εχουν πιο μεγαλο δρομο να διανυσουν [παρα την αποδοχη του αρη τζαι μερους του αριστερου επους των 40'σ] για να γινουν αποδεκτοι στην ηγεμονικη αφηγηση..
Άνεφ, ε σκόπιμα που αφήνεις το εργάτης πίσω?
Μα νόμισες ότι είμαι συνομήλικος του Ιησού Χριστού τζιαι ξέρω πόσες μάχες εγίναν επί εοκα?
Μάχες όμως έγιναν αρκετές. Οι άγγλοι είχαν κάποια θύματα σε αυτές τις μάχες. Αριθμούς όμως δε γνωρίζω. Εκτός από τις ενέδρες νομίζω τις μεγαλύτερες απώλειες τις είχαν στη μάχη σε κάποια σπηλιά κάπου.
Δεν ξέρει κανένας την απάντηση στο μεγάλο ερώτημα μου για να κερδίσει το μεγάλο δώρο?
γεια σου άνεφ.
δεν διαφωνώ. η δεξιά τζιαι ειδικά το δίδυμο έσιει αποθρασυνθεί εντελώς.
αλλά ταυτόχρονα δεν μπορούμε να αυτολογοκρινόμαστε όταν η αριστερά συμπλέει μαζί με τη δεξιά ή τους ανέχεται...
π. ναι, αλλά
1. ο εθνικισμός έννεν μόνο, ούτε κυρίως θέμα εκλογών. στην κύπρο ειδικά εν διάχυτος όι μόνο στα ΜΜΕ αλλά στην δημόσια σφαίρα γενικόττερα αλλά τραγικά τζιαι στην εκπαίδευση παρά τις προσπάθειες για μεταρύθμιση κλπ.
2. στες δύσκολες εποχές μπορεί η αριστερά να μεν εσυμμετείχεν στην υστερία τζιαι στα εγκληματα αλλά έδωσεν πολλές φορές πολιτική κάλυψη στον αγώνα ενάντια στην "τουρκανταρσία" παρά τα μουρμουρητά σε καφενέες τζιαι συλλόγους...τζιαι ντάξει ο δικοινοτισμός της αριστεράς, "τα αδέρφια μας" κλπ εν μετα το 74 που εγκαθιδρύεται, πριν οι τ/κ εθεωρούνταν πολιτική μειονότητα, συμπλήρωμα του (ελληνο-)κυπριακού λαού, "μπάλωμα των ε/κ" όπως το έθεσεν τζιαι το συλλαλητήριο κοινοτικής ύπαρξης των τ/κ στες αρχές του 2011...
3. πάλε εστιάζεις στους συνδέσμους. οι σύνδεσμοι έννεν τίποτε. το θέμα εν ότι η μυθοποίηση, ιεροποίηση τζιαι θεοποίηση της ΕΟΚΑ συνεχίζεται, αναπαρέγεται τζιαι η όποια κριτική προσέγγιση περιθωριοποιείται...
Δημόσιε,
ΕΣΥ εν «σκόπιμα που αφήνεις το … [Oriwn] … πίσω?»
************************
ZEP,
Εγώ πιστεύω πως απαιτείται περισσότερος ακτιβισμός! Ας πούμεν, την Εκπαίδευση θα ‘θελα να δω καθηγητές και δασκάλους να έχουν το θάρρος να μεν κάμνουν προσευχή στις τάξεις το πρωί, ή/και διευθυντές να μεν κάμνουν αγιασμούς στα σχολεία τους αρχές της χρονιάς ή αν μην καλούν τους παπάδες ή έστω να τους προσφωνούν στις σχολικής γιορτές…
Τωρα στα σχολεια, αποτι καταλαβω ενιμπορουν να καμουν οι αριστεροι καθηγητες ετσι πραμα που μονοι τους. Οξα εχω λαθος?
Τζιαι μεν ξιανεις οτι εχουμε τζιαι αριστερους θρησκους.
Για τα σκολεια παντως τζιαι τους δεξιους καθηγητες εγιω ακουω ιστοριες που εν χωνευκουντε. Αλλοι κατηγορουν την κυβερνηση μερα νυκτα, αλλοι περνουν ρολογια του αποελ μεστην ταξη τζιαι κρεμμαζουν τα παστον τοιχο.
Δαμε ναι, στην εκπαιδευση εχουμε πολλα να καμουμε.
Τζιαι μια σωστη πολυπολιτισμικη ανεξιθρησκη εκπαιδευση ενναρτει με την λυση. Γιαυτον ελυσσιασαν τα "δημοκρατικα" κομματα, εσιει μεγαλη σημασια να λυθει το Κυπριακο τωρα, ωσπου εν ο Χριστοφιας προεδρος.
Συμφωνω τζιαι για τον ακτιβισμου, κυριως σε θεματα εθνικισμου, ρατσισμου τζιαι ξενοφοβιας. Φασιστες στους δρομους εν επιτρεπεται να υπαρχουν
Εμείς στο Μπερναμπέου και σεις στον καναπέου!!!
Οι Ελληνικές σημαίες και τα κασκόλ του ΑΠΟΕΛ θα κοσμούν όλα τα σχολεία σε 11 μήνες!!!
Λαστιχάρικον,
Τα κατεχόμενα μπορούν να τα «… κοσμούν […] οι Ελληνικές σημαίες και τα κασκόλ του ΑΠΟΕΛ…»;
1.ποιο κομμα καταδικασε την εξεγερση των οκτωβριανων? 2. ποιο κομμα καλεσε τους οπαδους του να μην βοηθουν την εοκα γιατι αυτη πολεμουσε τους αγγλους? 3. στο κκ ποιας χωρας εδινε λογαριασμο το ακελ? 4.ποιο κομμα δολοφονησε αγωνιστη στην πηγη αμμοχωστου? 5. ποιο κομμα κακοποιουσε αγωνιστες και τις οικογενειες τους? 6.ποιο κομμα παρεμποδιζε συνεχως τις επιθεσεις της εοκα εναντια στους κατακτητες? 7. ποιο κομμα σημερα αποφευγει να ταχτει δημοσια εναντια στην αγγλια!8 ποιο κομμα εβαλε στην φυλλαδα του αρθρο ιμπεριαλιστη πρωθυπουργου?9.ποιο κομμα διαθετει μεγαλη παροικια στην αγγλια? 10 ποιου κομματος οι οπαδοι του δηλωνουν μη ελληνες μπασταρδεμενοι απογονοι των κατακτητων της κυπρου?
Ρε μαλάτζιην Ανώνυμε,
Αν ΕΣΟΥ έχεις απαντήσεις σε τούτα ούλλα τα ερωτήματα που υποβάλλεις, γιατί εν τα καταθέτεις; Οξά εν έχεις στοιχεία για να τα τεκμηριώσεις;
Το γκολ του Manduca στο 93 τσούζει πάρα πολύ, ε!
Είσαστε οι καλύτεροι μας πελάτες και δεν το λησμονούμε!
Στην ιδιαίτερη σου πατρίδα δυστυχώς ρε ΓΑΡΕ ο τούρκικος στρατός δε μας αφήνει.
Όμως εσείς επιτρέπετε στα αδέλφια σας να ανεμίζουν τις σημαίες του ψευδοκράτους στην κερκίδα σας. Τουρκόσποροι!!!
Ρε Mannuca,
Μα είσαι τζιαι ειδικός για τους γαάρους [να προσέχεις άμα shύφκεις] τζιαι επί του τουρκικού σπόρου/σπέρματος [το ‘χεις αναλύσει;];
Τούτον το "Τουρκόσποροι" ελαλούσαν το για τους αριστερούς τζιαί πριν την έκρηξιν στο Μαρί. Τζιαί φυσικά εννοούσαν ότι τζιαί οι δίδυμοι ήταν Τουρκόσποροι γιατί ήταν αριστεροί ΕΔΟΝίτες τζιαί τζιείνοι. Τζιαί αριστεροί ήταν τζιαί κάποιοι άλλοι μεταξύ των 13 θυμάτων της έκρηξης όι μόνον οι δίδυμοι, πράμαν πολλά ύποπτον για τον Ιωαννίδην αλλά τούτη εν άλλη ιστορία! Την ώραν της ταφής τους όμως, ετυλίξαν τους με Ελληνικές σημαίες τζιαί ετραγουδούσαν τους τον Εθνικόν Ύμνον. Εξιχάσαν ότι μέχρι την τελευταίαν νύκταν ήταν . . . . Τουρκόσποροι!
Ρε Χαμάλη, εγώ δεν είμαι ζιάν τους άλλους η σαν εσάς που τους άλλους.
Τι σχέση έχει τώρα το ποδόσφαιρο με το Μαρί?
Μπορεί οι κινέζοι να είναι τουρκόσποροι, αλλά όταν έχασαν από τη Σάλτσμπουργκ, εγώ προσωπικά λυπήθηκα. Ο λόγος είναι απλός: για μένα όταν παίζει μια κυπριακή ομάδα στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις είναι σα να παίζει η Κύπρος. Και ο αποκλεισμός της ομονοιας στοίχησε στην Κύπρο ακόμα μια ομάδα στο champion’s league.
Εδώ και 16 χρόνια δεν πηγαίνω να δω ματς του κυπριακού πρωταθλήματος. Πηγαίνω όταν παίζει η εθνική η στα ευρωπαϊκά παιχνίδια οποιαδήποτε ομάδας της Κύπρου.
Επίσης Χαμάλη, αν είσαι Χόχος, περαστικά σου!!!
Ρε Χαμάλη, εγώ δεν είμαι ζιάν τους άλλους η σαν εσάς που τους άλλους.
Τι σχέση έχει τώρα το ποδόσφαιρο με το Μαρί?
Μπορεί οι κινέζοι να είναι τουρκόσποροι, αλλά όταν έχασαν από τη Σάλτσμπουργκ, εγώ προσωπικά λυπήθηκα. Ο λόγος είναι απλός: για μένα όταν παίζει μια κυπριακή ομάδα στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις είναι σα να παίζει η Κύπρος. Και ο αποκλεισμός της ομονοιας στοίχησε στην Κύπρο ακόμα μια ομάδα στο champion’s league.
Εδώ και 16 χρόνια δεν πηγαίνω να δω ματς του κυπριακού πρωταθλήματος. Πηγαίνω όταν παίζει η εθνική η στα ευρωπαϊκά παιχνίδια οποιαδήποτε ομάδας της Κύπρου.
Επίσης Χαμάλη, αν είσαι Χόχος, περαστικά σου!!!
Άνεφ είσαι Κίστας!!!
Όι όι έν είσαι Χόχος. Έν είπαμεν έτσι πράμαν!
Δημοσίευση σχολίου