* - ακόμα μια εμπνευσμένη ατάκα της Μούσας!
Απέφυγα πάντως μιαν άλλη ατάκα της με την όποια χαρακτήριζε τον διαγωνισμό ως «επιτομή του κιτς». Ήταν too much! Και ελπίζω να μην χρειάστηκε 10 valium, ya βαριά ναρκωτικά για να αντέξει την εμπιρεία που βίωσε παρακολουθώντας το event και δη μετά που είχε και «ύμνους στο Θεό»}...
*******************
Προλογικά:
Παρακολούθησα ψες, Σάββατο βράδυ, τον 20ο Διαγωνισμό(;) Κυπριακού Τραγουδιού, που μεταδόθηκε από το ΡΙΚ1. Μη έχοντας κάτι καλύτερο να κάμω [ή να δω από τηλεοράσεως – το ματς της “ΟΜΟΝΟΙΑΣ” με τη Σαλαμινάκκα, όπου κέρδισε η πρώτη με 4-1, έγινε νωρίς το βραδάκι], ή αν προτιμάτε γιατί ήθελα [για μια ακόμα φορά] να μαζοχιστώ με τέτοιου είδους θεάματα αφιέρωσα χρόνο στο μουσικό αυτό γεγονός.
Δεν υποτιμώ, ούτε κι έχω τάσεις απαξίωσης (για) το κυπριακό τραγούδι και εν γένει τη δουλειά των κυπρίων δημιουργών [και μουσουργών στην προκειμένη περίπτωση] και ΟΥΤΕ είμαι κανένας που δεν σέβεται την κυπριακή παράδοση. [Να αναφέρω ότι τα “συγγραφικά” blogger-ικά πονήματα μου βρίθουν κυπριακής «χωρκαδιάς» - λεξιλογίου]… Όμως τι μαζοχισμός κι αυτός να καθόμαστε καθεχρονικά και να παρακολουθούμε τους από σκηνής θρήνους κυπρίων συνθετών, στιχουργών και τραγουδιστάδων με το ίδιο και το αυτό θέμα: την κατοχή, τα χαμένα [δηλ. των προσφύγων] χωριά και πόλεις, τα σπίτια που αφήκαν πίσω τους οι πρόσφυγες και να άδουν για τον πόθο [ειλικρινά δεν ξέρω ποιων πλέον] μιας αόριστης [στο απώτερο μέλλον] επιστροφής στην Κερύνεια, τη Λάπηθο, τον Καραβά, τη Μόρφου, στο Βαρώσι…
***********************
Στο κυρίως θέμα – Τα πολιτικά μηνύματα του διαγωνισμού:
Την πρώτη θέση στο Διαγωνισμό πήρε το τραγούδι, “Το σπίτι μου”, ένα άσμα που εκφράζει κι αυτό [τον] «πόθο για επιστροφή», μέσα όμως από ένα θρηνητικό κλάμα για ένα χαμένο [ένεκα της τουρκικής εισβολής] σπίτι κάπου στα κατεχόμενα. [Μιας εισβολής που φυσικά δεν θα πραγματοποιείτο αν δεν προηγείτο το χουντοφασιστικό πραξικόπημα της 15ης του Ιούλη του 1974!]…
«Θέλω το σπίτι μου», τραγουδούσε [κρατώντας ένα κλωνί ελιάς - ποιος ο συμβολισμός άραγε], η νεαρή κύπρια αοιδός που κέρδισε την πρώτη θέση. Ομολογώ ότι δεν ήταν άσχημη η ερμηνεία της [ιδιαίτερα τη δεύτερη φορά που το τραγούδησε μετά που κέρδισε τον διαγωνισμό] σε σύγκριση με τις άλλες ερμηνείες που σχεδόν στην ολότητα τους ήταν τραγικές! «Τούτη» μάλιστα κέρδισε με απόφαση της Κριτικής Επιτροπή και το σχετικό βραβείο ερμηνείας. [Σήμερα όμως, από το Τρίτο Πρόγραμμα του ΡΙΚ άκουγα παράπονα από συμμετέχοντες στον διαγωνισμό προς τον εκ των ιθυνόντων Χρίστο Φιλίππου για τον τρόπο που ψήφιζε το κοινό].
Εγώ πάντως [ο βέβηλος κι ο ασεβής] περάν και μακράν από “πατριωτικούς” συναισθηματισμούς και ρομαντικούς ευσεβοποθισμούς, θα διερωτηθώ:
- Πόσοι από τους τόσους πρόσφυγες που επισκέφτηκαν τα σπίτια τους στα κατεχόμενα μετά το άνοιγμα των οδοφραγμάτων το 2003, «θέλουν [ακόμα] το σπίτι τους» - όπως διαλαλεί το τραγούδι;
- Πόσοι από τους νεώτερους [που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στις ελεύθερες περιοχές και που κατά τη γνώμη μου δεν πρέπει να θεωρούνται πρόσφυγες] είναι συναισθηματικά δεμένοι με τα σπίτια των γονιών και των παππούδων τους κι όχι [μόνο] οικονομικά/συμφεροντολογικά;
- Είναι εφικτό [και πως - ας μας πει κάποιος!] να επιστρέψουν ΟΛΟΙ οι πρόσφυγες στα σπίτια τους, ας πούμνε στην Κερύνεια;
- Αλήθεια, [κε Λευτέρη Κασεττο-φόρου] πόσο αφελείς πρέπει να είμαστε για να πιστεύουμε ότι με το σύνθημα για επιστροφή ΟΛΩΝ των προσφύγων στα σπίτια τους [και των πραγματικών προσφύγων του 1974, και των παιδιών και των αγγονιών και των δισαγγονιών τους], θα καταφέρουμε να λύσουμε κάποια στιγμή το κυπριακό; Ή θα τραγουδάμε σε νέες εκδόσεις το «πάλι με χρόνια και καιρούς»;
Η θεματολογία των τραγουδιών του συγκεκριμένου διαγωνισμού είναι βασικά η ίδια κάθε χρόνο. Είναι ζήτημα αν θα βρεθούν 2-3 τραγούδια με διαφορετικό θέμα απ’ αυτό που προαναφέραμε – δηλ. της εισβολής και της κατοχής και των συνεπειών τους. Φέτος νομίζω πως ήταν μόνο ένα – το «΄Εσιει τζι΄ η Κύπρος ομορκιές» που πήρε τη δεύτερη θέση. Όμως ΠΑΝΤΟΤΕ το νικητήριο τραγούδι έχει να κάμει με τα κατεχόμενα και τις «χαμένες πατρίδες» μας και είναι κλαμουρίστικο και συνήθως καταθλιπτικό! Άστε που με το περιεχόμενο των στίχων του, αναζητείται συνεχώς η απόλυτη δικαίωση και τιμωρία των ενόχων [δηλ. των τούρκων] για το κακό που μας βρήκε το 1974 [τυχαία επισυνέβη λέτε;], κάτι όμως που απομακρύνει τις πιθανότητες για την εξεύρεση μιας συμβιβαστικής λύσης μεταξύ Ημών και των τουρκοκυπρίων συμπατριωτών μας καθώς το κυπριακό προϋπήρχε της τουρκικής εισβολής.
Φτάνει πια να ρίχνουμε [ακόμα και τραγουδιστικά] νερό στον μύλο του απορριπτισμού και της εναντίωσης στον όποιο συμβιβασμό που θα συμβάλει στην επανένωση του νησιού μας και θα δημιουργήσει συνθήκες και προϋποθέσεις για πραγματική επιστροφή προσφύγων στα σπίτια τους. Δεν καταφέρνουμε τίποτα με το να φορτίζουμε συναισθηματικά τον κόσμο με τραγουδάκια έμπλεα κλάματος, θρήνου και οδυρμού ή/και στίχων που μιλούν για «βαρβάρους»! Μα επιτέλους, θέλουμε να ζήσουμε μαζί με τους τουρκοκύπριους ή δίπλα τους; Τζι’ εν «ο Θεός που εν να βάλει το shέριν του» [όπως υπόβαλλε τζι’ έναν τραγούδι], ούτως ώστε «οθωμανοί τζιαι γρισκιανοί να ζήσουν όπως πρώτα», αλλά ΕΜΕΙΣ οι ίδιοι! [Άραγε αυτές οι στιχουργικές προσεγγίσεις και οι καταθλιπτικές μελωδίες δεν προκαλούν την κριτική του αριστερίζοντα Χρίστου Φιλίππου;
Άντε, τζι’ ενεύριασα πάλαι!
************************
Επίλογος:
Τις αυτές σκέψεις, το βέβηλο κι αντ“εθνικό” μυαλό μου, τις έκαμε και πέρσι όταν την πρώτη θέση πήρε το τραγούδι “Ο πόθος της επιστροφής”! Είναι αξιοσημείωτο ότι ήταν ο κόσμος που το ανέβασε στην πρώτη θέση κι όχι η Κριτική Επιτροπή. Τελικά με μεγάλα κι ανέξοδα λόγια ταΐζουμε και τραγουδιστικά τον κόσμο!!!
**************************
Α. Υστερόγραφον 1:
Στον σημερινό [κυπριακό] κυριακάτικο [αντιομοσπονδιακό] Τύπο εντοπίζουμε κείμενα και συνεντεύξεις που σαφώς εκφράζουν τον απόλυτο μαξιμαλισμό στις θέσεις μιας μεγάλης μερίδας της ελληνοκυπριακής κοινότητας αναφορικά με την επιδιωκόμενη λύση στο κυπριακό. Τούτο το μαξιμαλιστικό πνεύμα καλλιεργείται και αναπαράγεται και μέσα από τα συγκεκριμένα τραγούδια που επιλέγονται για να παρουσιαστούν και εν τέλει να βραβευτούν στον τελικό του συγκεκριμένου διαγωνισμού.
Εδώ όμως κυριαρχεί και μια σημαντική αντίφαση. Ενώ η πλειοψηφία πλέον της ελληνοκυπριακής κοινότητας, είτε φανερά είτε σιωπηλά, έχει αποδεχτεί τη διχοτόμηση [ή έστω θεωρεί ότι καλά είμαστε τζι’ έτσι, γιατί να πάμε να νεκατωθούμεν σε αμφιβόλου προοπτικής και επιτυχίας και λύσεις, λαλούν ΜΑΣ], εν τούτοις που την άλλη κλαυθμυρίζουν [και τραγουδιστικά] για χαμένα σπίτια, εκκλησιές και περιουσίες. Μιλούν απροσδιόριστα για τον πόθο της επιστροφής, ενισχύοντας έτσι [μέσα από καταθλιπτικούς στίχους] τα κλαματα και τους οδυρμούς για [νέες] χαμένες πατρίδες, κάτι που ενισχύεται και πολιτικά, μέσα από σχετικά άρθρα στον Τύπο. Σ’ αυτά τα άρθρα εκφράζεται ένα είδος πατριωτικής ηττοπάθειας που συνάδει και με τα συγκεκριμένα τραγούδια, ενώ παράλληλα επιχειρείται [μέσα από νομικίσμους και ανέξοδες πατριωτικές κορώνες, αλλά και μιας ακαταλαβίστικης κι αντιφατικής σε σχεση με τον λεγόμενο πατριωτισμό τους προσκόλλησης στο άρμα της Δύσης], η διεθνοποίηση της λύσης της Ομοσπονδίας.
Σταχυολογώ από τις σημερινές εφημερίδες:
1. “Ο Φιλελεύθερος” [σελ. 11]: Λαλεί ο Γεώργιος Πικής [σημ.: ο πρώην δικαστής του Ανώτατου Δικαστηρίου – τον ανέσυραν κι αυτόν από τη ναφθαλίνη]: «Θεμελιώνει το διαχωρισμό η εκ περιτροπής» [σημ.: ενώ οι ξεχωριστές εκλογές από τις δύο κοινότητες ελληνοκύπριου Προέδρου και τουρκοκύπριου Αντιπρόεδρου δεν αποτελούν διαχωριστικό στοιχείο!] και «Στρέβλωση της ελευθερίας η σταθμισμένη» [σημ.: κι όχι ενοποιητικό στοιχείο].
2. “Ο Φιλελεύθερος” [σελ. 4]: Λαλεί ΜΑΣ σε συνέντευξη του ο Λιλλήκας: «Είτε θα καταλήξουμε σε λύση τουρκοποίησης [σημ.: προφανώς με τις προτασεις τού Προέδρου για Ομοσπονδιακή λύση] είτε σε αδιέξοδο» [Σημ.: Γι’ αυτό και θα υποβάλει υποψηφιότητα για να ΜΑΣ σώσει]...
3. “Σημερινή”: [σελ. 16 & 17]: Γράφει τζιαι λαλεί ΜΑΣ ο εις τας Βρυξέλλας ανταποκριτής της εφημερίδας και ακραιφνής αντιομοσπονδιακός Γιάννος Χαραλαμπίδης στους τίτλους του άρθρου του: «Οι γκιαούρηδες της ομοσπονδίας και η νέα στρατηγική» και «Η εναλλακτική επιλογή λύσης, η ένταξη στο ΝΑΤΟ και οι ζώνες (επαρχίες) ως δομικό στοιχείο μιας βιώσιμης λύσης» [link: http://www.sigmalive.com/simerini/politics/reportaz/471651] --- Εμ, εγώ τι να πω; Ότι γίνεται μια οργανωμένη προσπάθεια [από τους λεγόμενους «ανυποχώρητους» στα κελεύσματα της Τουρκίας] για αποδοχή από τον κόσμο πολιτικών υποτελείας στους ευρω-νατοϊκούς [δυτικούς] “φίλους” μας; Αν πω κάτι τέτοιο θα ταπελλωθώ ως αντιευρωπαϊστής ή τουλάχιστον ως ευρωσκεπτικιστής, αλλά σκασίλα μου!Τις αυτές σκέψεις, το βέβηλο κι αντ“εθνικό” μυαλό μου, τις έκαμε και πέρσι όταν την πρώτη θέση πήρε το τραγούδι “Ο πόθος της επιστροφής”! Είναι αξιοσημείωτο ότι ήταν ο κόσμος που το ανέβασε στην πρώτη θέση κι όχι η Κριτική Επιτροπή. Τελικά με μεγάλα κι ανέξοδα λόγια ταΐζουμε και τραγουδιστικά τον κόσμο!!!
**************************
Α. Υστερόγραφον 1:
Στον σημερινό [κυπριακό] κυριακάτικο [αντιομοσπονδιακό] Τύπο εντοπίζουμε κείμενα και συνεντεύξεις που σαφώς εκφράζουν τον απόλυτο μαξιμαλισμό στις θέσεις μιας μεγάλης μερίδας της ελληνοκυπριακής κοινότητας αναφορικά με την επιδιωκόμενη λύση στο κυπριακό. Τούτο το μαξιμαλιστικό πνεύμα καλλιεργείται και αναπαράγεται και μέσα από τα συγκεκριμένα τραγούδια που επιλέγονται για να παρουσιαστούν και εν τέλει να βραβευτούν στον τελικό του συγκεκριμένου διαγωνισμού.
Εδώ όμως κυριαρχεί και μια σημαντική αντίφαση. Ενώ η πλειοψηφία πλέον της ελληνοκυπριακής κοινότητας, είτε φανερά είτε σιωπηλά, έχει αποδεχτεί τη διχοτόμηση [ή έστω θεωρεί ότι καλά είμαστε τζι’ έτσι, γιατί να πάμε να νεκατωθούμεν σε αμφιβόλου προοπτικής και επιτυχίας και λύσεις, λαλούν ΜΑΣ], εν τούτοις που την άλλη κλαυθμυρίζουν [και τραγουδιστικά] για χαμένα σπίτια, εκκλησιές και περιουσίες. Μιλούν απροσδιόριστα για τον πόθο της επιστροφής, ενισχύοντας έτσι [μέσα από καταθλιπτικούς στίχους] τα κλαματα και τους οδυρμούς για [νέες] χαμένες πατρίδες, κάτι που ενισχύεται και πολιτικά, μέσα από σχετικά άρθρα στον Τύπο. Σ’ αυτά τα άρθρα εκφράζεται ένα είδος πατριωτικής ηττοπάθειας που συνάδει και με τα συγκεκριμένα τραγούδια, ενώ παράλληλα επιχειρείται [μέσα από νομικίσμους και ανέξοδες πατριωτικές κορώνες, αλλά και μιας ακαταλαβίστικης κι αντιφατικής σε σχεση με τον λεγόμενο πατριωτισμό τους προσκόλλησης στο άρμα της Δύσης], η διεθνοποίηση της λύσης της Ομοσπονδίας.
Σταχυολογώ από τις σημερινές εφημερίδες:
1. “Ο Φιλελεύθερος” [σελ. 11]: Λαλεί ο Γεώργιος Πικής [σημ.: ο πρώην δικαστής του Ανώτατου Δικαστηρίου – τον ανέσυραν κι αυτόν από τη ναφθαλίνη]: «Θεμελιώνει το διαχωρισμό η εκ περιτροπής» [σημ.: ενώ οι ξεχωριστές εκλογές από τις δύο κοινότητες ελληνοκύπριου Προέδρου και τουρκοκύπριου Αντιπρόεδρου δεν αποτελούν διαχωριστικό στοιχείο!] και «Στρέβλωση της ελευθερίας η σταθμισμένη» [σημ.: κι όχι ενοποιητικό στοιχείο].
2. “Ο Φιλελεύθερος” [σελ. 4]: Λαλεί ΜΑΣ σε συνέντευξη του ο Λιλλήκας: «Είτε θα καταλήξουμε σε λύση τουρκοποίησης [σημ.: προφανώς με τις προτασεις τού Προέδρου για Ομοσπονδιακή λύση] είτε σε αδιέξοδο» [Σημ.: Γι’ αυτό και θα υποβάλει υποψηφιότητα για να ΜΑΣ σώσει]...
*******************************
Β. Υστερόγραφον 2:
Με την ευκαιρία αυτή θέλω να κάμω και μια αναφορά στο τηλεπαιχνίδι “Παίζουμε κυπριακά” [που έχει ως θέμα διαγωνισμού την κυπριακή διάλεκτο] και που προβάλλει το ΡΙΚ1 από Δευτέρα μέχρι Πέμπτη κάπου στις 7:30 το βραδάκι με παρουσιαστές την κύπρια Βασιλική Χατζιηαδάμου και τον ελλαδίτη ηθοποιό Γιάννη Τσιμιτσέλη. Γιατί ο ένας εκ των δύο παρουσιαστών του παιχνιδιού να είναι εξ Ελλάδος, δηλ. τελείως άσχετος με την κυπριακή διάλεκτο, ακόμα δεν κατάλαβα! Μήπως για να έχει πλάκα το παιχνίδι; Όμως αυτό δεν εξυπηρετεί τους επιμορφωτικούς στόχους και σκοπούς της εκπομπής, που υποθέτω πως μεταξύ αυτό είναι η διατήρηση ζωντανής της κυπριακή διαλέκτου και της εκμάθησης και εμπέδωσης της και πόα τους νεώτερους. Πως τούτο εξυπηρετείται ή πραγματώνεται με την παρουσία ενός ελλαδίτη που καμία σχέση δεν έχει με την κυπριακή διάλεκτο;
Το παιχνίδι είναι πλούσιο σε ερώτημα που αφορούν ερμηνείες κυπριακών λέξεων και παροιμιών καθώς και κυπριακών μουσικών ακουσμάτων και τραγουδιών. Όμως μαθαίνουμε, εμπεδώνουμε ή/και διατηρούμε ζωντανή την κυπριακή διάλεκτο απλώς απαντώντας σε ερωτήσεις ή επιλέγοντας απαντήσεις σε ερωτήσεις χωρίς να εμβαθύνουμε [με την βοήθεια ειδικών που θα παρευρίσκονται στην εκπομπή] στην ετυμολογία ή/και στην ιστορία λέξεων και εκφράσεων της κυπριακής διαλέκτου;
Ή να αφήνοντας ασχολίαστες απαξιωτικές κι ανιστόρητες τοποθετήσεις διαγωνιζόμενου για τις ΜΗ ελληνογενείς λέξεις που υπάρχουν στη διάλεκτο μας και που σίγουρα τούτες είναι απότοκο των πολιτισμικών [στην πορεία του χρόνου] επιδράσεων που δέχεται μια ζωντανή γλώσσα [και γενικότερα ο ιθαγενής πολιτισμός] καθώς κι ο ίδιος ο τόπος από άλλους πολιτισμούς ή από κατακτητές.
Εν ολίγοις το πρόγραμμα χρειάζεται βελτίωση κι αναβάθμιση
Anef_Oriwn
Κυριακή 11/3/2012
36 σχόλια:
Εν ηξέρω ήνταλως τα καταφέρνει να κάμνες να γελώ ακόμα τζι' αν γράφεις σοβαρά :)Τζιειν'το "βέβηλη" τον τίτλον φκάλλει ματτιν, αλλά εν εκατάλαβα γιατί εν'νναιν βέβηλοι τζιείνοι που μιλούν ήδη για χαμένες πατρίδες, που μολύνουν τα μωρά με μίσος για τα χαμένα τζιαι που ξεκινούν το κυπριακό που τες 20 του Ιούλη το '74.
Τζιειν' το "οι γκιαούρηδες της ομοσπονδίας"; - Εν τίποτε σε ελληνοτουρκική σαπουνόπερα εποχής που παίζει ο τύπος; Τούν' την τουρκοποίηση εν καταλάβω εν για ξιτιμασάν που τη λαλούν;!
Νομίζω εννά πιάω το Λινό να πάμεν στο παιχνίδι να φύρουμεν το Τσιμιτσέλη :) Εννά τηλεφωνώ της Πππποστ τζιαι σέναν άμαν παίζει τσιαττιστόν
Η μούσα σου έχει μεγάλα κέφια τελευταίως :-)
Έχει δίκαιο η μάγισσα. Που το '74 σαν να μην πέρασε μια μέρα. Ούτε από το '80 ούτε από το '90 όταν στον ομώνυμο διαγωνισμό ετραγούδαν ο Φανής 'το πορίζιν' και ο Καραγιώργης το 'Αχ Τζιερύνεια μάνα μου'. Εν ενδεικτικά τζιαι τούτα τα τραγούδια σήμερα μιας κοινωνίας που εν μπορεί να πάει παρακάτω, που έμεινε κολλημένη και αυτοεγκλωβισμένη μέσα στα στερεότυπα και τις εμμονές της.
Αυτό που θα ήθελα να δω είναι αποκλεισμό τραγουδιών επειδή καλλιεργούν το μίσος και τον εθνικισμό. Αλλά, έλα που αυτά θεωρούνται τα 'κατάλληλα' και δεν δημιουργούν κανένα προβληματισμό ως προς το περιεχόμενό τους; Ο συγκεκριμένος διαγωνισμός, ούτως ή άλλως, είναι η αποθέωση της κιτσαρίας από πολλές απόψεις και τα συγκεκριμένα τραγούδια του ταιριάζουν απόλυτα καθότι γραφικά και εκτός τόπου και χρόνου.
Το κλάμα για τις 'χαμένες πατρίδες' συνεχίζεται και εκφράζεται και στην ανέγερση εκκλησιών στην ελεύθερη Κύπρο με πρότυπο αυτές των κατεχομένων. Εν όπως εκάμαν κάποτε οι Μικρασιάτες τη Νέα Σμύρνη, τη Νέα Αλικαρνασσό και πάει λέγοντας. Μια εξωφρενική στάση που υποδεικνύει ότι τα εδάφη τα εχάσαμε για πάντα και το μόνο που μας απομένει είναι να μείνουμε στάσιμοι να τα κλαίμε και να αναγείρουμε άλλα στη θέση τους για να μας τα θυμίζουν. Αρρωστημένο.
Όσο για το τηλεπαιγνίδι για την κυπριακή και τον Ελλαδίτη παρουσιαστή του, είναι ο αρχοντοχωριατισμός μας σε όλο του το μεγαλείο. Φέρτε τους Ελλαδίτες μέσα για να ανέβουν τα ποσοστά τηλεθέασης. Γελοιότητες.
Γιρλάντα
Λυσσάξατε αγαπητές πλην απάτριδες αναγνώστριες [Μά(γ)ισσες και Γιρλάντες], αλλά σωστά και μια χαρά τα λέτε!!!
Γιρλάντα, όντως μείναμε κολλημένοι στο παρελθόν!!!
Ξέχασα να κάμω αναφορά και στα παχιά τα λόγια ενός μέλους της Κριτικής Επιτροπής κι ενός από τους συμμετέχοντες [του στιχουργού του τραγουδιού που κέρδισε] που έκαναν μνεία και στον «Ελληνισμό»!
Μα ηντα νευριαζεται?
Το τζαιρον που εψηφηζεται οχι σε ενα σχεδιον που κατα το ιδιον το ακελ :
"Σχέδιο Ανάν 5
Συντρόφισσες, σύντροφοι,
Η αντικειμενική, νηφάλια, επιστημονική ανάλυση του Σχεδίου Ανάν 5 που βρίσκεται σήμερα ενώπιον μας μάς οδηγεί στις πιο κάτω βασικές διαπιστώσεις:
- Με το Σχέδιο Ανάν επανενώνεται η Κύπρος. Η Κυπριακή Δημοκρατία μετατρέπεται σε δικοινοτική, διζωνική ομοσπονδία υπό την ονομασία Ενωμένη Κυπριακή Δημοκρατία, με μία κυριαρχία, μία διεθνή προσωπικότητα και μία ιθαγένεια.
- Τερματίζεται η κατοχή με τη σταδιακή αποχώρηση 39 και πλέον χιλιάδων στρατευμάτων.
- Επιτυγχάνεται η σταδιακή επιστροφή 85 μέχρι 90 χιλιάδων προσφύγων υπό Ελληνοκυπριακή διοίκηση. Διασφαλίζεται σταδιακά το δικαίωμα επιστροφής υπό τ/κυπριακή διοίκηση μέσα, αλήθεια, από πολλές δυσκολίες και σκοπέλους.
- Γενικά αποκαθίστανται έστω και σταδιακά τα ανθρώπινα δικαιώματα και βασικές ελευθερίες.
- Προνοούνται αποτελεσματικοί μηχανισμοί ξεπεράσματος αδιεξόδων που δεν υπήρχαν στο Σύνταγμα του 1960.
- Η μεταβατική περίοδος περιορίζεται σε 45 μόνο μέρες. Όλα τα όργανα του κράτους θα βρίσκονται σε ισχύ από την πρώτη στιγμή.
- Θα περιοριστεί το ποσοστό ροής ανθρώπων από την Τουρκία στο 5% του πληθυσμού που θα έχει την εσωτερική ιθαγένεια της τ/κυπριακής συνιστώσας πολιτείας, για περίοδο 19 χρόνων ή μέχρι την ένταξη της Τουρκίας στην ΕΕ. Στη συνέχεια θα εφαρμόζεται ο ειδικός νόμος για την ιθαγένεια που απαγορεύει την αλλοίωση της δημογραφικής σύνθεσης του νησιού.
- Θα υπάρχει μια Κεντρική Τράπεζα και το νόμισμα θα εξακολουθήσει να είναι η Κυπριακή Λίρα.
- Διανοίγεται μακροπρόθεσμα η προοπτική πραγματικής επανένωσης και ειρηνικής συμβίωσης Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων.
Ταυτόχρονα στις εκτιμήσεις μας δεν αποκρύβουμε ότι στο Σχέδιο εξακολουθούν να υπάρχουν και αρνητικές πτυχές όπως είναι:
- Η μη ικανοποιητική ρύθμιση της πτυχής της ασφάλειας καθώς και η απουσία απτών εχέγγυων για την εφαρμογή της λύσης δημιουργεί αντικειμενικά αίσθημα ανασφάλειας.
- Η παραμονή ενός αριθμού 60-70000 εποίκων.
- Η παραμονή 6.000 στρατιωτών από Τουρκία και Ελλάδα μέχρι το 2011, 3.000 μέχρι το 2018 και, σε μόνιμη βάση, εκτός αν συναποφασίσουν διαφορετικά, 950 και 650 αντίστοιχα, μετά το 2018.
- Η ύπαρξη μίας μόνιμης παρέκκλισης από το κοινοτικό κεκτημένο, εκείνης που προνοεί ότι η μόνιμη εγκατάσταση μη ομιλούντων την τουρκική στο τ/κυπριακό συνιστών κράτος δεν θα υπερβαίνει το 1/3 του τουρκόφωνου πληθυσμού.
Δεν διαφεύγει της προσοχής μας ότι η πολυπλοκότητα πολλών διατάξεων της λύσης και οι ασάφειες που εξακολουθούν να υπάρχουν εγκυμονούν ορισμένους κινδύνους. Κατά συνέπεια απαιτείται πολλή καλή θέληση για να λειτουργήσει η προτεινόμενη λύση και μέχρι σήμερα δεν έχουμε απτά δείγματα αυτής της βούλησης από την πλευρά της Τουρκίας. Από την άλλη, όμως, πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη ότι η Κύπρος από την 1η του Μάη εντάσσεται στην Ευρωπαϊκή Ένωση, άρα το περιβάλλον της λύσης θα είναι ριζικά διαφορετικό από τα σημερινά δεδομένα. Δεν πρέπει επίσης να διαφεύγει της προσοχής μας πως δεν θα είναι προς το συμφέρον των ευρωπαϊκών φιλοδοξιών της Τουρκίας να δημιουργεί νέες εντάσεις στο νησί."
εκαμνετε τους κεκες.
Τζαι οταν για 4 χρονια επισκαλουσετε του τασσου τζαι αλλο 4 επισκαλουσετε τζαι πισκαλατε του πολυδιαστατου που επεζεν κουμερες για να μεινει προεδρος 4 χρονια τζαι υστερα να το λυση εισαστεν καλοι.
εφηκετε την κυπρον κολλημενην στην διχοτομισην τα τελευτεα 8 χρονια τζαι διαμαρτυρεστε για τα τραουθκια?
ξερω εφα τζαι τον κασετταν αλλα δεν με αφηνετε να αγιασω.
Xwrikos
Ανευ, το τηλεπαιγνίδι για τη κυπριακή γλώσσα, έφαεν σε τηλεθέαση ουλλες τες σειρες που εν διπλα του τζαι εκτόξευσε το κρατικό κανάλι στη δευτερη θέση, κατι που έσιει να γίνει πριν τες φασαρίες--που εν ήσιεν ιδιωτική τηλεόραση--τζαι το ρικ επαιζεν μονον του τζαι έρκετουν δευτερο.
άβυσσος η ψυχή του κυπραίου αμα χάσκει στο χαζοκούτι ή στα μμε.
να μας παρουν να μας ξανατσιακκάρουν το ντι εν έι, να πιασιν κανένα δείγμα να φυλακτεί, αμπα τζαι ξιλιφτεί ποττέ τζαι χαθεί το γένος!
εννοείται πως για τον διαγωνισμό τραγουδιου, ουτε που τους επερασεν που το μυαλό, να μεν τον διοργανωσουν λόγω έλλειψης υλικού.
όχι! πεχαλί θα γίνεται καθε χρόνο! εν ιβέντ λαλεί σου τηλεοπτικό και προωθεί την κυπριακή κουλτούρα.
ε μα εν θέλει να προωθηθεί τα μαυρα η κυπριακή κουλτουρα φέτος! όχι, θα προωθηθεί!
ε προωθείται τζαι που μας...πως λέμε...η κλίση σας προωθείται..ε, ο διαγωνισμός σας προωθείται.
Τηλεόραση δεν βλέπω, αλλά πρώτη φορά συμφωνώ μαζί σου για το κυρίως κείμενο, και μάλιστα μετά από μία μόνο ανάγνωση.
Πρόσεξε όμως, γιατί για το θέμα έχει άποψη και ο φίλος ο ΟΣΡ :)
Strovoliotis.
Xwrikε Ανανόπληκτε,
Χαίρε τζι’ ο Κυριος μιτά ΣΟΥ!
Πάλαι έβαλες την κασέτταν [για το Σχέδιο Ανάν] πάνω! Όμως, ως συνήθως, δκιαβάζεις μόνο το ένα μέρος. Επικεντρώνεσαι στα θετικά όπως τα ανάλυσε ο τότε Γενικός Γραμματέας του ΑΚΕΛ και σημερινός Πρόεδρος της Δημοκρίτειας Δημ. Χριστόφιας και παρακάμπτεις τελείως [αν και τα παραθέτεις] τα αρνητικά, τους προβληματισμούς και τους ενδοιασμούς του ΑΚΕΛ. Τι προσπαθείς να αποδείξεις ΔΕΝ κατάλαβα! Εδώ ο Νίκαρος ο εκλεκτός σου για να γίνει αποδεκτός από το ΔΗΚΟ και την ΕΔΕΚ ζητά συνεχώς [είτε από μόνος του ή μεσω αντιπροσωπων του όπως ο Φούλλης] συγγνώμη που λλόου τους για παλαιότερες δηλώσεις και ενέργειες τους! Όπου να ‘σαι εν να αποκηρύξει και το Σχέδιο Ανάν. Τι έχει πρόσφατα πει για τούτο, θυμάσαι; Ας πούμεν ότι ανήκει στο παρελθόν; Ή γιατί εν μιλά πλέον για Ομοσπονδία; Εν κακοφανισμένος με τον Πρόεδρο, το μωρό; Για όλ’ αυτά εν λαλείς τίποτε; Εμάγκωσεν η κασέττα σου;
Strovoliotis,
Λαλείς να εν για καλό που συμφωνείς μαζί μου;
Πάντως εν εκατάλαβα τι υποστηρίζει ο OSR, τον Διαγωνισμό ‘η τη Στέλλα Στυλιανού [link: http://osr55.wordpress.com/2012/03/10/%ce%ba%ce%b1%ce%bc%ce%ad%ce%bd%ce%b7-%ce%b3%ce%b7-%ce%b1%cf%80%cf%8c%cf%88%ce%b5-%cf%83%cf%84%ce%bf-%cf%81%ce%b9%ce%ba1-%cf%83%cf%84%ce%b9%cf%82-9-30/];
:-)
Εγώ από τον διαγωνισμό εξεχώρισα την βράβευση του ΣΥΚΑΛΥ, καθότι φαν τζιαι μαθητής (στον χορό) του ενός εκ του τρίου, του μακαρίτη του Καλλή Λεωνή... και φυσικά τη μνεία στον Παύλο Λιασίδη.
Για τα τραγούδια, ναι έχεις δίκαιο. Ειδικά αυτό που κέρδισε, να πούμε ότι εν ζεΐπέκκικο αλλά όχι κυπριακό. Τζιαι αναρωτιούμαι, είχαμεν εμείς τέτοιο ρυθμό;
Πάντως αρέσααν μου το 8 τζιαι το 10.
...άτε να αποδείξουμεν ότι εν είμαστε ρομπότ τωρά...πελάς τζιαι τούτος...
A, τζιαι όσο αφορά το τηλεπαιχνίδι, εγώ το βρίσκω μια χαρά, το μόνο που του λείπει εν μια μικρή ετυμολογική στήριξη που θα το έκαμνεν ακόμα πιο ενδιαφέρον τζιαι επιμορφωτικό.
Ο καλαμαράς εν για το χάζι τζιαμαί, τζιαι νομίζω παίζει καλά τον ρόλο.
Γενικά το ΡΙΚ εν με διαφορά το καλύτερο κανάλλι, τζιαι με δεκάδες κυπριακές παραγωγές. Το μόνο που ασχολείται με τη τέχνη, τον πολιτισμό, τη Κύπρο, την επαναπροσέγγιση κ.ο.κ.
Νέε,
Δεν διαφωνώ μαζί σου ότι «…το ΡΙΚ εν με διαφορά το καλύτερο κανάλλι, τζιαι με δεκάδες κυπριακές παραγωγές … [και ότι εν] το μόνο που ασχολείται με τη τέχνη, τον πολιτισμό, τη Κύπρο, την επαναπροσέγγιση κ.ο.κ.», αλλά το συγκεκριμένο πρόγραμμα έχει κενά και ελλειψεις. Και είναι κρίμα που μαζί με το χάζιν δεν γίνεται και ουσιαστική επιμορφωτική δουλειά.
My sentiments exactly μόλις άκουσα απόσπασμαν του ττοπ τραουθκιού στες ειδήσεις. Άλλος ένας οδυρμός υποκρισίας που μιαν κοπελλούαν που προφανώς ή ήταν αγέννητη ή σε ηλικίαν που εν αθθυμάται τίποτε που σπίθκια στα κατεχόμενα. Εν τυχαία που παν τόσον καλά τα λατινοαμερικάνικα σαπουνάκια στα κανάλια; Αρέσκει μας το ψευτόκλαμαν τζιαι η λύπηση για τον εαυτό μας.
Για τον Τσιμιτσέλλην εν φανερόν ρε φίλε, απευθύνεται στο γυναικείον κοινόν η επιλογή. Το καλαμαρούιν που δυσκολεύκεται με τα κυπριακά, τζιαι λιώννουν οι κορούδες όπως το βούτυρον. Είδα το να γίνεται επανειλημμένως στη Σαλονίκην.Οϊ πως η δική μας η παράκρουση με τες καλαμαρούες επήεενεν πίσω...
Συφφωνώ με Στέλιον ότι το ΡΙΚ εν καλόν, ειδικά το δελτίον ειδήσεων. "Θάφκει" κάτι λλία αλλά ούτε εμένα μου αρέσκουν τζιείνα πιον...
Εκολλησαμεν στο παρελθον, αλλα οπως θελουμε να το θωρουμε. Η καταστροφη της Κυπρου εξεκινησε με την ΕΟΚΑ, αλλα που?
Το χωρκατοπρογραμμα εν το θωρω αλλα που τα λλια λεπτα που ειδα ο Τσιμιτσελης εμενα εν με ενοχλει.
Εμενα το παραπονο μου που το ΡΙΚ εν που αναγκαζουμαι να θωρω την Αιμιλια να μαθαινει να μιλα. Αφου εν καμνει σιορ, φυετε την που τζιαμε. Ενεσιει καμια εκπομπη να την βαλετε να μιλα το μεσανυχτο μονη της?
Εχαρηκα που επηε τζιαι εγεννησε τζιαι εθωρουν τα νεα χωρις να νευριαζω, αλλα τωρα που εστραφηκε ετα ουλλα τζιαμε. Καθε νυχτα να ακουμε το μωρο που μαθαινει να συλλαβιζει.
κυριε ανεφ οριων.πραγματι δεν εχεις ορια.επιτελους σαν σταλινοακελικος πετας την μασκα και παραδεχεσαι οσα το ακελ κρυβει.οτι δεν θελετε λυση που να απελευθερωνει τον τοπο.οτι δεν θελετε επιστροφη ολων των προσφυγων.οτιειστε ρατσιστες απεναντια στον νομιμο κατοικο της κυπρο.δεν μιλα για τουρκους.αυτοι ειναι εισβολεις.παραδεχεσε οτι δεν θελετε την κερυνεια πισω.παραδεχεσαι πολλα και συ συγχαιρω που πεταξες την μασκα.τωρα πια ποιος αμφισβητει οτι υπαρχετε σαν κομμα για να εξυπηρετειτε τις τουρκοαγγλοαμερικανικες απαιτησεις πανω στην κυπρο? γιατι νομιζεις οτι το ακελ εχασε περαν των 20 000 ψηφοφορων απο το 90 ως σημερα?επειδη εχουν ξυπνησει και δεν θελουν να ειναι τα τσιρακια της δυσης.
Καλημέρα Άνεφ.
Για το πόσοι και ποιοι πρόσφυγες θέλουν να γυρίσουν στις πατρογονικές τους εστίες, έχει γίνει προ καιρού κάποια μελέτη η οποία δείχνει ένα πενιχρό ποσοστό προσφύγων που επιθυμούν να επιστρέψουν. Εκτός από τα άτομα της 3ης ηλικίας, οι υπόλοιποι είναι κυρίως για οικονομικούς λόγους παρά για συναισθηματικούς που θα ήθελαν να επιστρέψουν.
40 χρόνια μετά την εισβολή μόνο ψηφοθηρικοί πρόσφυγες υπάρχουν, ελέω της πολιτικής/κομματικής εκμετάλλευσης του όλου θέματος.
Τέλος θα ήθελα 1 σχόλιο σου για τις επιτυχίες του ΑΠΟΕΛ στην Ευρώπη και για το τι νοιώθεις επ΄αυτού.
Φιλικά
Κώστας Φ.
Κ. Πάφος
Δεν έχω τη δυνατότητα να βλέπω το ΡΙΚ εδώ που βρίσκομαι, αλλά "αβλεπί" δεν αμφιβάλλω καθόλου ότι με τα τραγούδια -και όχι μόνο με αυτά- συμβαίνει αυτό ακριβώς που περιγράφει το σχόλιο.
Για τη συμμετοχή του ηθοποιού στο τηλεπαιχνίδι επίσης δεν έχω εικόνα, αλλά επί της αρχής δεν μου φαίνεται κακή ιδέα εάν μπορέσει να συμβάλει στο να διαδοθεί η κυπριακή και σε μας τους αλλοδαπούς εξ Ελλάδος :-). Μεσοπρόθεσμα ίσως θα μπορούσαμε να σκεφτούμε την ίδρυση κάποιων σχολών ή φροντιστηρίων της κυπριακής ως ξένης γλώσσας, ώστε η γνώση της να μην περιορίζεται μόνο σε όσους έτυχε να γεννηθούν στην Κύπρο
Συμφωνω με τον Χωρικο- καλα να παθει .. θυμασαι που τους εφουμιζες κε Χωρικε.." "ξερεις τους καλα? αμα ερτει συνεδριακη διαταγη θα βουρα σαν τον βιονικο ουλλη μερα μεχρι να το λυσει""-ναι κε χωρικε .. την ωρα που εβραζε το σιερον ειδαμεν τα χαιρκα του... τζαι για να εχουμε καλο ερωτημα δεν δικαιουται ο Νικαρος να καμει την αυτοικριτικη του?? τοσοι καμνουν.Πως το ειπεν τοτες ο ασπιλος για το Τασσο.. α ναι.." αλλαξεν ο αδρωπος σιορ""
εε τζαι ο Νικαρος αλλαξεν σιορ !Οσον αφορα διαγωνισμους τζυπριακους η αλλους δεν εχω προβλημα οσο η αισθητικη μου τους αποδεχεται
είδες τι σου κάμει το wordpress που σου φκάλει τις παραπομπές
η Καμένη Γη της Στέλλας γράφτηκε μέσα που την ψυσιής της το 2007 με αφορμή τις πυρκαγιές στην Πελλοπόνησο και κακώς έγινε σύνδεση του με ότιδήποτε άλλο ειδικά με την εισβολή
κατά τα άλλα συμφωνώ με την υποκρισία των κυπρέων που τάχα θε΄λουν να παν έσσω τους τζαι παπαριές
http://osr55.wordpress.com/2012/03/10/%CE%BA%CE%B1%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%B7-%CE%B3%CE%B7-%CE%B1%CF%80%CF%8C%CF%88%CE%B5-%CF%83%CF%84%CE%BF-%CF%81%CE%B9%CE%BA1-%CF%83%CF%84%CE%B9%CF%82-9-30/
Η Καμένη Γη δεν γράφτηκε με αφορμή την εισβολή αλλά ως πόνος ψυχής για τις πυρκαγιές στην Πελλοπόνηστο το 2007
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ Σεπτέμβρης 2007 ΟΔΟΙΠΟΡΙΚΟ ΣΤΗΝ ΚΑΜΕΝΗ ΓΗ (Α): Η καταστροφή δεν έχει τέλος&#
http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=762739
Ένα τραγούδι και γενικά ένα έργο τέχνης όμως ξεφεύγει από τον δημιουργό του και ο καθένας μπορεί να δώσει την δική του ερμηνεία
τζαι μιαν τζαι ήρτα τζαι δαμέσα δα που διαβάζω στον τίτλο "Ένα Ιστολόγιο χωρίς Περιορισμούς, anef_ Πλαισίων, Taboo και Προκαταλήψεων, με Τάσεις Αιρετικές και Αντισυμβατικές, Ανατρεπτικές"
μπορεί κάποιος να αναφωνήσει διαβάζοντας τα " γουάο και γαμώ να ουμ.... ανευ ορίων λεμε...όι πελλάρες"
οπότε κάνοντας και έναν παραλληλισμό του άνευ ο(σπρ)ίων (λαλεί σε ο αγρινός) θα ήθελα να σου θέσω ένα ερώτημα και στους ακελικούς blogοΔΕσπΟτΑΣ με τα μακρόσυρτα κυπριακά τζαι καλά ονόματα που τα όρια τους φτάνουν ως τζείττεμερου του ακελ όπως ΠΛΕΙστάκις φάΝΗκε εις ΤΗΝ blogoSFΑΙρΑ
ως ΠΟΛΛΑ μες ΤΑ ΠράΜΑτα θα ΞέρΕΙΣ φαντΆζομαι για την ΣΥΝΘΗκΗ που υπΈΓραψεΝ ο άνευ ο(σπρί)ων αριστερός ΠΡοεδρος πριν μιαν Φτομάδαν ε;
ΣΥΝΘΗΚΗ
ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ
http://www.european-council.europa.eu/media/582879/04-tesm2.el12.pdf
το λεγόμενο ESM ένα νομικό πρόσωπο που μέσω ενός διορισμένου διευθύνοντα σύμβουλου για 5 χρόνια (προφανώς που τις τράπεζες όπως στην ελλάδα τζαι ιταλία αφού συμμετέχει τζαι το ΔΝΤ) δικαιούται να ζητά πχ που την Κυπρούλλα μας ένα ποσό που θεωρεί ότι πρέπει να καταβάλει από τα 700 ΔΙΣ που ορίζεται αρχικό κεφάλαιο
μπορείς να μου πεις ω BlogoDEΣΠοτΑ
τι σημαίνει το άνευ ορίων και αμετακλήτως του άρθρου 9 παρ 3;
"Τα μέλη του ΕΜΣ αναλαμβάνουν αμετακλήτως και άνευ όρων να ανταποκριθούν σε οιαδήποτε πρόσκληση καταβολής απαιτητού κεφαλαίου την οποία θα τους απευθύνει ο διευθύνων σύμβουλος σύμφωνα
με την παρούσα παράγραφο.
Η εν λόγω καταβολή πραγματοποιείται εντός επτά ημερών από την
παραλαβή."
τι θα γίνει πχ αν ο διορισμένος ζητήσει από την κυπρούλα να καταβάλει μέσα σε 7 μέρες 1 δις και η κυπρούλα πει "σορυ παιθκιά εν έχω"
Εγω παντως παω βουρητη στο χωρκο μου ημαι που τους λλιους φυσικα τζαι τ αδερκια μου το ιδιον .εχεις δικιο γιαυτα που γραφεις φυσικα αλλα εχει και κοσμο ακομα ανειδιοτελη.Η Κωμα του γιαλου εν που τα πιο ωραια χωρκα τησ Κυπρου αν επηες.ΘΕΛΩ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ.
Shαιρετώ απαξάπαντες!
Κι επιτρέψτε και σ’ ΕΜΕΝΑ [τον Blogοδεσπότη ή «BlogoDEΣΠοτΗ» – που γράφει τζι’ ο OSR] να κάμω μερικά σχόλια, παρατηρήσεις και συμπληρώσεις πάνω στα όσα έχουν γραφτεί και ειπωθεί πιο πάνω.
Κατ’ αρχάς μα καλωσορίσω τους νέους σχολιογράφους του Blog, δηλ. τον εκ Πάφου ορμώμενο «Ανώνυμο» Κώστα Φ., το εκ της αλλοδαπής [Ελλάδος] κατελθόντα Άκη Γαβριηλίδη, όπως και τον παλιό Blogger [και “Πάπα” της Αριστερής ιδεολογίας] OSR…
Επίσης θέλω να δηλώνω [εξ αρχής] ότι δεν θα ασχοληθώ με τον γνωστό Ανώνυμο [σχόλιο με ημερ. 12/3/12 1:00 π.μ.] πλανόδιο ασυναρτησιολόγο που περιφέρεται [δίκην ζητιάνου προσοχής και σημασίας] στα blogs και με τα ψυχο-εμμονο-παθολογικά φαιδρολογήματα του, ή με άλλες παρόμοιες καταστάσεις. Είναι προφανές ότι τοιούτα υποκείμενα λειτουργούν αυτιστικά και εμμονικά και δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ σε θέση να κάμουν έστω και μια υποτυπώδη συζήτηση. Προσυπογράφω δε [για την περίπτωση] απαντητικό σχόλιο [προς το κατ’ άλλα συμπαθέστατο αυτό καθίκι] απαντητικό σχόλιο της φίλτατης Μά(γ)ισσας, το οποίο κατέθεσε στο δικό της blog όταν ο τυπάκος έκαμε κι εκεί την εκτρωματική του εμφάνιση [link: http://antzieloshiasmenimagissareal.blogspot.com/2012/03/blog-post_11.html?showComment=1331532537566#c3738235009631744015]…
*************************
Μια κουβέντα όμως θα ‘θελα να πω τζιαι στον άλλο Ανώνυμο [με σχόλιο ημερ. 12/3/12 12:12 μ.μ.] που κάμνει την ορντινάντσα του Xwrikoύ, σε σχέση με το θέμα της αυτοκριτικής κι όχι «αυτοικριτικής». Αυτοκριτική δεν είναι απλώς ένα συγγνώμη, μια παραδοχή για ένα λάθος που θα αναγνωρίσουμε ότι διαπράξαμε ή τέλος πάντων ένα mea culpa που θα πούμε προς κάποιο πρόσωπο ή προς μια ομάδα ανθρώπων. Η αυτοκριτική εξυπακούει και την ανάληψη τυχόν ευθυνών για τις συνέπειες που προέκυψαν από τα λάθη μας, τη διόρθωση των λαθών και τη χάραξη νέας πολιτικής. Και φυσικά και την αλλαγή της στάσης και συμπεριφοράς μας [είτε ως άτομα, είτε ως πολιτικά υποκείμενα], όπως και της πολιτικής, των ενεργειών και πρακτικών μας απέναντι σε άλλα άτομα ή πολιτικούς χώρους.
Μπορείς να ΜΑΣ πεις Ανώνυμε, αν παρατηρείς διαθέσεις και τάσεις αυτοκριτικής στον ΔΗΣΥ γενικότερα και στον Αναστασιάδη ειδικότερα; Να διερωτηθώ, επειδή ο ίδιος ο Αναστασιάδης και τα στελέχη του “Συναγερμού” δεν κάμνουν πλέον ούτε καν αναφορά στον όρο «ομοσπονδία», αν τούτο αποτελεί την αυτοκριτική τους για την μέχρι τώρα στήριξη της ομοσπονδιακής λύσης από μέρους τους. Είναι τούτο κάπου καταγραμμένο σε συνεδριακές ή άλλες κομματικές αποφάσεις;
Κώστα Φ.,
Το ζήτημα σε σχέση με «τις επιτυχίες του ΑΠΟΕΛ στην Ευρώπη και για το τι νοιώθω [ΕΓΩ] επ’ αυτού», να [ΣΟΥ] πω ότι τούτο είναι πολυδιάστατο και πολύπτυχο. Ας πούμεν,
- ποδοσφαιρικό και γενικότερα αθλητικό [αποτελεί μια μεγάλη ποδοσφαιρική επιτυχία μιας κυπριακής(;] ομάδας που ΕΜΕΝΑ μ’ αφήνει παγερά αδιάφορο!],
- οικονομικό [το ΑΠΟΕΛ θα δρατζιάσει οικονομικά και τούτο θα το καταστήσει ποδοσφαιρική υπερδύναμη με αποτέλεσμα να αυξηθεί ακόμα ο έλεγχος που εξασκεί, με τους δικούς του ανθρώπους, στους λεγόμενους θεσμούς του κυπριακού ποδοσφαίρου],
- ψυχολογικό [βγάζει από την προσωπική αφάνεια και μιζέρια του, τον κάθε χάλια οπαδό της ομάδας],
- “εθνικό”, [κυματίζουν παντού οι ελληνικές σημαίες κι ο κάθε εθνικόφρονας νοιώθει “εθνική” περηφάνια],
- εθνικιστικό, [ανεβάζει την εθνικιστική υστερία],
- πολιτικάντικο [κάμνουν δηλώσεις για την ανάταση του “έθνους” οι εθνικόφρονες πολιτικοί],
- οπαδικό [ενισχύει τον ελιτισμό αλλά και τον ρατσισμό των ΑΠΟΕΛηστών και πικκάρει τους Ομονοιάτες που νοιώθουν χάλια]...
Για πιο πολλά επί του θέματος δες κι ένα σχετικό άρθρο του Άντρου Παυλίδη στον “Πολίτη” της περασμένης Κυριακής [11 του μηνός], στη σελίδα 16!
****************************
ΑΝΕΡΑΔΑ,
Έχω περάσει έξω από την Κώμα του Γιαλού καθ’ οδό για το Ριζοκάρπασο και τον Απόστολο Αντρέα. Ελπίζω να πείσω τη σύζυγο μου να κάνουμε μια επίσκεψη κατά εκείνα τα μέρη τώρα την Άνοιξη, που θα ΄ναι και η Φύση πανέμορφη!
**************************
Θα επανέλθω για να σχολιάσω άλλα ζητήματα ...
Άκης Γαβριηλίδης,
Απλώς να αναφέρω ότι βασική μου ένσταση για το συγκεκριμένο τηλεπαιχνίδι για την κυπριακή διάλεκτο [το “Παίζουμε κυπριακά”] έχει να κάνει με το στήσιμο το παιχνιδιού το οποίο πιστεύω ότι δεν βοηθά στην κατανόηση, εμβάθυνση και εμπέδωση της κυπριακής διαλέκτου κάτι που επεξήγησα στο 2ο Υστερόγραφο του κυρίως κειμένου μου.
*********************
Woofis,
Η κοπέλα που τραγουδούσε που τραγουδούσε το τραγούδι που κέρδισε την πρώτη θέση δεν νομίζω [όπως την είδα] να είναι μεγαλύτερη 25-27 χρονών! Άρα δεν έζησε ούτε την τουρκική εισβολή ούτε έχει κάποια σχέση με τις κατεχόμενες “χαμένες πατρίδες». Το τραγούδι μπορεί να το ερμήνευσε όμορφα η κοπελιά [εξ άλλου πήρε και το βραβείο ερμηνείας] δεν παύει όμως οι στίχοι του τραγουδιού να παίζουν με τα συναισθήματα των παλαιοτέρων [των πραγματικών προσφύγων], αλλά παράλληλα και να επιδιώκεται η καλλιέργεια μιας παράκαιρης ρομαντικής εικόνας ενός άγνωστου πλην αδικοχαμένου σπιτιού καθώς και μιας ηττοπαθούς [κλαμένης] φιλοπατρίας στους νεώτερους! Όλες αυτές οι καταστάσεις συντηρούν ή/και αναπαράγουν τα σύνδρομα του αδικημένου [στους ελληνοκυπρίους] κάτι που ΔΕΝ βοηθούν στις προσπάθειες εξεύρεσης συμβιβαστικής λύσης με τους τουρκοκυπρίους!
Ρητορικό ερώτημα ΕΜΟΥ του ιδίου:
Γιατί δεν μπαίνει ως θεματολογία του Διαγωνισμού η καλλιέργεια κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης μεταξύ ελληνοκυπρίων και τουρκοκυπρίων;
**************************
OSR,
Ευχαριστούμε για τις διευκρινίσεις για το τραγούδι “Καμένη Γη”! Παρεμπιπτόντως τι θέση πήρε τελικά;
Για τα υπόλοιπα με τα οποία καταπιάνεσαι και μου υποβάλλεις και διάφορα στοχευμένα ερωτήματα και αφορούν τη “ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ” θα επανέλθω λίαν συντόμως. Όμως μπορείς να μου λύσεις μια απορία παρακαλώ: Ο ανακατωμένος τρόπος γραφής σου με μικρά και κεφαλαία σε μια λέξη τι [όπως ας πούμεν στις λέξεις και τις εκφρασεις «ΠΛΕΙστάκις», «φάΝΗκε εις ΤΗΝ blogoSFΑΙρΑ», ως ΠΟΛΛΑ μες ΤΑ ΠράΜΑτα θα ΞέρΕΙΣ φαντΆζομαι για την ΣΥΝΘΗκΗ που υπΈΓραψεΝ ο άνευ ο(σπρί)ων αριστερός ΠΡοεδρος πριν μιαν Φτομάδαν ε;] τι εξυπηρετεί;
Α, και με το «ο(σπρί)ων» [κάτι που λάνσαρε ο the Idiot Mouflon και ως φαίνεται υιοθετείς κι ΕΣΥ], μήπως εννοείς χωρίς τη βρώση οσπρίων και κατ’ επέκταση και χωρίς πορδές;
OSR,
Αναφορικά με τη “ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΠΙΣΗ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑ”, θέμα το οποίο έβαλες όταν «ήρτες τζαι δαμέσα δα», [υποθέτω για να κάμουμε συζήτηση], οφείλω να παραδεχτώ ότι ΔΕΝ έχω μελετήσει το θέμα. Όμως θα ‘θελα να ΣΕ αρωτήσω κατιτίς:
Με τα όσα γράφεις/λαλείς υποβάλλεις ότι ο ο άνευ ο(σπρί)ων αριστερός ΠΡοεδρος, θα ‘πρεπε να μην υπογράψει τη συγκεκριμένη Συνθήκη;
Δεν ξέρω αν είναι τόσο εύκολο κι απλό «το λεγόμενο ESM ... [να ζητήσει] ... που την Κυπρούλλα μας ένα ποσό που θεωρεί ότι πρέπει να καταβάλει από τα 700 ΔΙΣ που ορίζεται αρχικό κεφάλαιο», αλλά [διερωτούμαι] κατα πόσο μια τυχόν διαφοροποίηση του Προέδρου και κατ’ επέκταση και της «Κυπρούλλας» [πάνω στο συγκεκριμένο θέμα] δεν θα ‘πρεπε να γίνει σε συνδυασμό ή/και απόρροια κάποιων άλλων κινήσεων; Ας πούμεν, της εξόδου της χώρας από την Ευρωζώνη ή/και την Ευρωπαϊκή Ένωση, ή/και της ύπαρξης και ανάπτυξης μιας καλά οργανωμένης ταξικής πάλης τόσο στην Κύπρο όσο και στην περιφέρεια της Ανατολικής Μεσογείου, αλλά και μέσα στην ίδια την Ευρωπαϊκή Ένωση ευρύτερα. Μια τοποθέτηση της Κύπρου [δηλ. του Προέδρου] ενάντια στην υιοθέτηση διάφορων μέτρων [κι όχι μόνο το συγκεκριμένο] που σε τελευταία ανάλυση μπορεί να είναι σε βάρος των εργαζομένων, δεν θα ‘πρεπε να γίνεται από κοινού με κάποιες άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης [τόσο για να υπάρξει ουσιαστικό αποτέλεσμα αλλά και για να μην καταντήσει η «Κυπρούλλα» το μαύρο πρόβατο]; Όταν βρεθείς σ’ ένα λάκκο λεόντων δεν πρέπει να ελιχθείς; Το ΑΚΕΛ και ο Πρόεδρος αντιμετωπίζονται σήμερα ΚΑΙ εξ αριστερών μ’ ένα έντονο αρνητισμό, χωρίς να λαμβάνονται καθόλου υπ’ όψη τα αρνητικά δεδομένα [για την Αριστερά γενικότερα] που κυριαρχούν τόσο εντός της Κύπρου όσο καις την Ευρωπαϊκή Ένωση. Αυτό όμως είναι ένα άλλο [μεγάλο] κεφάλαιο που έχει σχέση και με το άλλο καυτό ερώτημα κατά πόσο η Αριστερά πρέπει αν μπαίνει σε διαδικασίες διεκδικήσεις και διαχειρίσεις, έστω και προσωρινά, της αστικής εξουσίας.
ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ.ΠΑΝΤΑ ΣΕ ΔΙΑΒΑΖΩ.ΑΛΛΑ ΕΧΩ ΜΙΑΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΠΟΡΙΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑΝ ΔΕΝ ΜΠΟΡΩ ΝΑ ΤΗΝ ΡΩΤΗΣΩ ΔΗΜΟΣΙΑ
ΑΝΕΡΑΔΑ,
Στείλε μου email στο aneforiwn@gmail.com
Kε ανεφ καλημερα Ειμαι ο ανωνυμος που ονοματισες ορντιναντσα του χωρικου- σιερετουμεν χωρικε. Τζεινος που επροιτζισεν με ενα ιοτα περιτου την "αυτοκριτικη "-νασαι καλα θενκς.
Επαρατηρησα οτι απεφυγες να καμεις ενα σχολιο για τα χαιρκα το 2004 την ωρα που το σιερον ηταν στην βρασην του.
Οσον αφορα τους ορους- προυποθεσεις -συνεδριακες -καταστατικες η αλλως πως για αυτοκριτικη του Νικαρου-ενας εν ο Νικαρος τζαι ο Φουλλης ο "προφητης" του- εγω δεχουμαι να ισχυσουν τα ιδια με την γνωστην περιπτωση του "αλλαξεν ο ανθρωπος σιορ"
Τι στα κομμάτια μαρξστές είστε 14 Μάρτη σήμερα, 14 Μάρτη 1883... πέθανε ο εβραίος Karl Marx στην πολυθρόνα του (αυτός δεν έπασχε από σύφιλη).
Plutonα,
Τρίφεσαι πολλά πασ’ την ματσούκα του βοσκού, τζι’ αν σου πω κανένα ασικτίρ εν ναν ούλλον δικό σου! Εν τζιαι είμαι ψυχίατρος, ya ψυχολόγος για να σε βοηθήσω να ξεπεράσεις τα απωθημένα και τες εμμονές σου!
Cheaps,
Shαιρετώ ΣΕ!
Συνήθως όταν σχολιάζουμε με ατάκες [κι όχι με επιχειρήματα] είναι αναμενόμενο [κατά την καθόλου ταπεινοί μου άποψη] να παίρνουμε και ατακαδόρικες απαντήσεις.
Το «αλλαξεν ο ανθρωπος σιορ» αποτέλεσε μια [με συνοπτικό τρόπο] πολιτική εκτίμηση του τότε Γενικού Γραμματέα του ΑΚΕΛ Δημ. Χριστόφια για τον Τάσσο Παπαδόπουλο, την οποία εξέφρασε σε συγκεκριμένη εποχή και σε συγκεκριμένες πολιτικές συνθήκες. Τούτην η εκτίμηση στην πορεία του χρόνου προφανώς ΔΕΝ επιβεβαιώθηκε και τούτο ΔΕΝ αφορά κατ’ ανάγκη ή μόνο τη στάση που ο Τάσσος Παπαδόπουλου τήρησε για το Σχέδιο Ανάν ή γενικότερα για την εξεύρεση λύσης Ομοσπονδίας. Όμως όπως έχω ξαναπεί και ξαναγράψει όταν (επι)κρίνουμε το ΑΚΕΛ για την τότε επιλογή του [να στηρίξει για την Προεδρία τον Τασσο Παπαδόπουλο], πρέπει να επιχειρηματολογούμε και να απαντάμε στους λόγους που προβάλλει το ΑΚΕΛ για να αιτιολογήσει την τότε απόφαση του.
Πέραν τούτου όμως και αναφορικά με το ζήτημα της αυτοκριτικής να σημειώσω ότι το ΑΚΕΛ είναι το μοναδικό κυπριακό κόμμα που έχει κάμει αυτοκριτική για λάθη και παραλείψεις [λαλείς μόνο αυτό να κάμνει λάθη;], τη στιγμή που κάποιοι άλλοι ανερυθρίαστα παρευρίσκονται και εκφωνούν λόγους σε “εθνικά” [λέμε τώρα] μνημόσυνα του Γρίβα, του Σαμψών, του Γιωρκάτζιη κι άλλων άξιων τεκνών [τον τόνο ορθώς τον έβαλα στο ω] της πατρίδας!
Ανεφ χαιρετω
Αρκεψεν σχεδον τζαι αρεσκει μου που ακομα εν εδωσες -μια εστω βιαστικη- απαντηση για τα χαιρκα του 2004
Οσον αφορα το "αλλαξεν ο ανθρωπος σιορ" , τα περι αυτοκριτικης και κατα ποσο η αποφαση στηριξης Τασσου κρινεται - κρινομενη με τα κριτηρια -επιχειρηματολογια του ΑΚΕΛ- σωστη η λανθασμενη αντιλαμβανεσε οτι τζεινοι που-εν τοι σοφια τους- βαζουν τα κριτηρια εχουν και την ευθυνη να διακρινουν αν τα εκαλυψεν η οχι.Οι υπολοιποι αδαεις αρκουμαστε να κρινουμε απλα ...το αποτελεσμα
Τζιαι για να πάμεν παρακάτω στην κουβέντα μας, αγαπητέ Cheaps, τζιαι να δούμεν τζιαι τα «χαιρκα του 2004», εν μας λαλείς ποιον ήταν «το αποτέλεσμα»;
Το λοιπον...ειναι η πρώτη φορά που συμφωνώ μαζί σου και το χαίρομαι.Όντως το κλαψ- κλουψ ως θέμα του διαγωνισμού Κυπριακού τραγουδιού δεν εξυπηρετεί , δεν προσφέρει , δεν έχει κάτι να δώσει πέραν του συνεχίστε να πενθείτε για κάτι που εχάσαμεν. (Εν θα σχολιάσω ποιος το ετσιμέντωσεν το "εχάσαμεν") ΕΜένα με ενόχλησε που δεν εφάνηκε να επροβλημάτισε καθόλου την κριτικήν επιτροπή και ιδιαίτερα τον Χρίστο Φιλίππου αυτό ακριβώς το ζήτημα. Δηλαδή, ποιο θέμα θα έχει ο Διαγωνισμός! Κυπριακό ,ονομάζεται το τραγούδι που κλαιει για τα κατεχόμενα;Αν κάποιος έχει ως θέμα την ανεργεία,την φτώχεια σε κυπριακή διάλεκτο, δεν είναι ΚΥΠΡΙΑΚΟ αυτό το τραγούδι;Αν ένα τραγούδι κλαίει για τα κατεχόμενα αλλά είναι σε ρυθμό...πόλκας(!) είναι Κυπριακό;
Αυτά τα ζητήματα έπρεπε να ξεκαθαρίσει η επιτροπή ΠΡΙΝ ΚΗΡΥΧΤΕΙ ο διαγωνισμός.Εξάλλου δεν είναι κακό να υπάρχει ένα θέμα σε κάθε διαγωνισμό.Πιστεύω ότι για αυτό τον λόγο είχε τελικά τόσα "παρατράγουδα". Μια άλλη άσχημη εντύπωση ήταν το"γώνιασμα" της ορχήστας...που εν την εφόρεν το πλάνον! Δηλαδή ,έλεος! Να έχεις αξιόλογους Μουσικούς αλλά να τους χώννεις!Γενικά, νομίζω κάπου επνίξαν τον οι υποχρεώσεις τον Χρίστο ΦΙλίππου και δεν έδειξεν την δεουσαν προσοχή στο όλο ζήτημα. Άλλες οι μουσικές αναζητήσεις της δεκαετίας του '90 και άλλες το 2012 που αναλαμβάνει η Κύπρος την Προεδρία της Ε.Ε.
Έλενα
(Ανώνυμη) Έλενα,
Κατ’ αρχάς καλωσορίζω κι ΕΣΕΝΑ στο απάχικο μου και ευελπιστώ να ΣΕ βλέπουμε συχνά˙ θεωρώ αρκετά ενδιαφέρουσες και επί της ουσίας τις απόψεις σου.
Δεν ξέρω πόσο καιρό παρακολουθείς το Blog μου, μου φάνηκε όμως περίεργο που λες ότι «ειναι η πρώτη φορά που συμφωνείς μαζί μου», καθώς θα μπορούσα να προσυπογράψω αυτά που λες! [Εκείνο το «Εν θα σχολιάσω ποιος το ετσιμέντωσεν το “εχάσαμεν”», μπηχτή ήταν;]...
Πάντως για να ξεφύγει που το κλάψιμο ο Διαγωνισμός πρέπει να καθοριστεί θεματολογία, ίσως όμως αυτό κάποιοι να μην το θέλουν...
Αναφορικά με τον Χρίστο Φιλίππου, ειλικρινά κι ΕΓΩ περίμενα πιο πολλά που λλόου...
Και μια μικρή καλοπροαίρετη παρατήρηση... Γράφεις: «...που εν την εφόρεν [την ορχήστρα] το πλάνον!» Είσαι σίουρη ότι λαλούμεν «εφόρεν» κι όχι «εχώρεν» [δηλ. δεν είχε χώρο για την ορχήστρα];
Anef, εχεις δίκαιο για το "εφόρεν" αλλά κάποτε το χρησιμοποιούμε και με την έννοια του "χωρούσε".Υπάρχει και το θέμα του Τσιμιτσέλη. Ούτε εμένα μου αρέσκει που συμπαρουσιάζει το πρόγραμμα, όμως μιλώντας με άτομα "εκ της παραγωγής" υποστήριξαν ως απόλυτα σωστή την επιλογή του. Ο λόγος; Πολύ καλός επαγγελματίας και σωστός συνεργάτης. Χάρη στον Τσιμιτσέλη"τζυλά" το πρόγραμμα...είπαν μου.
Έλενα
Δημοσίευση σχολίου