Δόθηκε στη δημοσιότητα το περασμένο Σάββατο [25 του Φεβράρη] το έγγραφο με τις θέσεις του ΑΚΕΛ όπως τούτες κατατέθηκαν από τον Γενικό Γραμματέα του Κόμματος Άντρο Κυπριανού στο “Εθνικό” Συμβούλιο [ή “Γουμά” κατά τον Οικολόγο(;) Περδίκη – έμμεση παραδοχή ότι ΟΥΛΛΟΙ τζιει μέσα εν κότες, ya όρνιχες ;] σε σύνοδο του κατά τα μέσα του μηνός [στις 15 και 17] Φεβράρη του 2012.
Σ’ αυτή μου την ανάρτηση θα σταχυολογήσω μερικά αποσπάσματα από το έγγραφο, τα οποία απαντούν σε δύο σημαντικά ερωτήματα ζητήματα που τίθενται συνεχώς δήθεν για συζήτηση αλλά στην ουσία κακοπροαίρετα, ή/και που γίνονται αντικείμενο [σκόπιμης] διαστρέβλωσης [για τη πολιτική στάση του ΑΚΕΛ] από το σύνολο της Δεξιάς Αντιπολίτευσης [ΔΗΣΥ, ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ, ΕΥΡΩΚΟ, Οικολόγοι]...
Το έγγραφο δημοσιεύτηκε αυτούσιο στην κυριακάτικη έκδοση [26 του Φεβράρη] της “Χαραυγής”, όπως και στη “Γνώμη” online.
{Οι υπογραμμίσεις και τα bold στο έγγραφο ΔΕΝ είναι δικά μου˙ μόνο οι επιχρωματώσεις}...
************************
Ερώτημα 1ο:
Πως έγινε η εκτροπή στις συνομιλίες από το συμφωνημένο πλαίσιο και σε τι συνίστανται οι ιστορικές παλινδρομήσεις της “Συναγερμικής” Δεξιάς;
“Αναλύοντας αντικειμενικά τα δεδομένα, διαπιστώνεται ότι η πολιτική που ακολουθήθηκε από τον Πρόεδρο Κληρίδη κατά τη δεκαετή διακυβέρνηση του, οδήγησε σε επικίνδυνες ατραπούς το Κυπριακό πρόβλημα.
Την περίοδο πριν από τις Προεδρικές του 1993 τα δεδομένα ήταν ευνοϊκά σε ότι αφορούσε τα δίκαια αιτήματα μας. Ο ίδιος ο Γενικός Γραμματέας και το Συμβούλιο Ασφαλείας έθεταν στην τουρκοκυπριακή πλευρά, με την Έκθεση του κ. Γκάλι το 1992, τον όρο να εγκαταλείψει τις διχοτομικές της θέσεις. Ανάμεσα στις προϋποθέσεις που έθετε στην τουρκική πλευρά ο ΟΗΕ, ήταν η αποδοχή της μιας και μόνης κυριαρχίας, διεθνούς προσωπικότητας και ιθαγένειας, του δικαιώματος των προσφύγων για επιστροφή από τους οποίους μισοί και πλέον -σύμφωνα με το Χάρτη Γκάλι- θα επέστρεφαν υπό ελληνοκυπριακή διοίκηση, κ.α. (βλέπε παρ. 47-56 και 61 της Έκθεσης Γκάλι Νοεμβρίου 1992). Δυστυχώς, η στάση πολιτικών κομμάτων και ιδιαίτερα του ΔΗΣΥ που στήριζε τον Πρόεδρο Βασιλείου και μετά άλλαξε τη στάση του χάριν προεκλογικών σκοπιμοτήτων, έδωσε την ευκαιρία στην τουρκική πλευρά να ξεφύγει από τη δύσκολη θέση.
Μετά τις Προεδρικές του 1993 και την εκλογή του κ. Κληρίδη στην Προεδρία της Δημοκρατίας, ο Γ.Γ. του ΟΗΕ είχε ζητήσει να συνεχιστεί η διαδικασία, αρχίζοντας ακριβώς από τα ζητήματα πάνω στα οποία έπρεπε να μετακινηθεί ριζικά η τουρκοκυπριακή πλευρά. Δυστυχώς, τα όσα ακολούθησαν και χαρακτηρίζονταν από συνεχείς παλινδρομήσεις της πλευράς μας, κάθε άλλο παρά δρομολόγησαν τέτοια εξέλιξη.
Ο κ. Κληρίδης που εκλέγηκε με τη δέσμευση για ενταφιασμό των Ιδεών Γκάλι, έθεσε ως προτεραιότητα την έναρξη συζήτησης των Μέτρων Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης (ΜΟΕ). Δεσμευθήκαμε μάλιστα, ως ελληνοκυπριακή πλευρά, να μη συζητούμε και να μη θέτουμε όρους επί της ουσίας του προβλήματος. Το ΑΚΕΛ με έγγραφο του προς το Εθνικό Συμβούλιο κάλεσε τον Πρόεδρο να επιμένει τουλάχιστον, σε πρόοδο επί της ουσίας προτού εφαρμοστούν τα ΜΟΕ. Τονίσαμε ότι σε αντίθετη περίπτωση αυτά θα συνιστούσαν όχι καταλύτη για λύση, αλλά τη λύση του Κυπριακού. Δυστυχώς δεν εισακουστήκαμε. Ενάμιση χρόνο αργότερα και αφού στο μεταξύ ο Ντενκτάς είχε αποδεχθεί τα ΜΟΕ και ο ΟΗΕ άρχισε να επιρρίπτει ευθύνες στη δική μας πλευρά, ο Πρόεδρος Κληρίδης δήλωνε ότι «δεν συζητούμε ΜΟΕ αν δεν υπάρχει βάση για λύση του Κυπριακού». Η βάση την οποία εννοούσε, καθορίστηκε με επιστολή του προς τον Γκάλι ημ. 7/9/94 αναφέροντας ότι «αν η τουρκική πλευρά αποδεχθεί την παρ. 2 του ψηφίσματος 939, θα είμαι έτοιμος να αρχίσω εντατικές διαπραγματεύσεις, στο πλαίσιο της αποστολής των καλών υπηρεσιών σας, πάνω σε όλα τα θέματα που συναποτελούν το Κυπριακό». Η συγκεκριμένη παράγραφος υπαγόρευε ότι μια λύση του Κυπριακού πρέπει να βασίζεται σε ένα κράτος της Κύπρου με μία μόνη κυριαρχία και διεθνή προσωπικότητα και μία υπηκοότητα, με διασφαλισμένη την ανεξαρτησία και εδαφική ακεραιότητά του, και αποτελούμενο από δύο πολιτικά ίσες κοινότητες όπως περιγράφεται στα σχετικά ψηφίσματα του Συμβουλίου Ασφαλείας, στα πλαίσια μιας δικοινοτικής και διζωνικής ομοσπονδίας, και ότι μια τέτοια λύση πρέπει να αποκλείει την πλήρη ή μερική ένωση με οποιαδήποτε άλλη χώρα ή οποιαδήποτε άλλη μορφή διχοτόμησης ή απόσχισης».
Ακολούθησαν οι άτυπες συνομιλίες, όπου σύμφωνα με την Έκθεση του τότε παρατηρητή της Ευρωπαϊκής Ένωσης Αμπού, ημ. 23 Γενάρη 1995, η ελληνοκυπριακή πλευρά όχι μόνο δεν επέμενε στην παράγραφο 2 του 939, αλλά μεταξύ άλλων «κάλεσε το συνομιλητή της να μελετήσει το ενδεχόμενο αμοιβαίας παραχώρησης η οποία από την πλευρά των ελληνοκυπρίων, θα αφορά το θέμα της κυριαρχικής εξουσίας καθενός από τα ομόσπονδα κράτη». Στην παράγραφο 2 του Ψηφίσματος 939 επανήλθαμε μετά από τη συνάντηση του Εθνικού Συμβουλίου με τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, το Μάιο του 1995.
Εκεί όμως προστέθηκαν δημόσια και δίχως να συζητηθούν με το Εθνικό Συμβούλιο και άλλες προϋποθέσεις για να ξεκινήσει ο διάλογος (τι σημαίνει ο όρος πολιτική ισότητα, το θέμα της έκτασης των δύο περιοχών, το θέμα των μελλοντικών εγγυήσεων). Ουσιαστικά ζητούσαμε πρώτα λύση και έπειτα έναρξη του διαλόγου.
Ενώ εκεί εξαντλήσαμε όλη τη σκληρότητα μας, δύο μέρες μετά τη συνάντηση με τον έλληνα Πρωθυπουργό, ο Πρόεδρος Κληρίδης εξήγγειλε από το Λονδίνο άνευ όρων μυστικές συνομιλίες, ερήμην του Εθνικού Συμβουλίου. Μετακινηθήκαμε δηλαδή στην ακριβώς αντίθετη θέση. Στις μυστικές συνομιλίες τέθηκε από την πλευρά μας στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων και πάλι το θέμα της κυριαρχίας. Έτσι η πλευρά μας βρέθηκε να συζητά θέμα εσωτερικής κυριαρχίας. Επήλθε αδιέξοδο, με τις ευθύνες να φορτώνονται στη δική μας πλευρά, στα μέσα του 1997. Το καλοκαίρι του 1997 ξανάρχισαν συνομιλίες που κατέληξαν σε αδιέξοδο στο Μοντρέ. Εν όψει των επικείμενων προεδρικών εκλογών το Φλεβάρη του 1998 η τότε κυβέρνηση και ο ΔΗΣΥ επιδόθηκαν σε δημαγωγία με τη δογματολογία, την ηφαιστειολογία και την πυραυλολογία που έληξε με τον γνωστό άδοξο, ταπεινωτικό και πολυδάπανο τρόπο για την Κύπρο.
Μέχρι εκείνη τη χρονική περίοδο, το Συμβούλιο Ασφαλείας ακολουθούσε με συνέπεια το πλαίσιο που το ίδιο είχε καθορίσει. Τον Αύγουστο του 1998 έγινε από το Ντενκτάς επίσημη εξαγγελία της θέσης της τουρκικής πλευράς νια συνομοσπονδία. Αυτή δυστυχώς δεν αντιμετωπίστηκε με τη δέουσα αποφασιστικότητα από τη διεθνή κοινότητα λόγω της απομόνωσης στην οποία βρεθήκαμε μετά την πολιτική της ηφαιστειολογίας. Ο ίδιος ο Γ.Γ. του ΟΗΕ, στην Έκθεσή του S/1999/707 ημ. 22 Ιουνίου 1999, ανέφερε σχετικά: «Στις δεκαετίες κατά τις οποίες έγινε προσπάθεια για διευθέτηση του Κυπριακού προβλήματος το κυπριακό πρόβλημα επικαλύφθηκε με νομικίστικες ερμηνείες και τεχνητές ετικέτες». Και συνεχίζει στην ίδια έκθεση «είμαι με την πεποίθηση ότι η διεθνής κοινότητα θα υποστηρίξει όποια λύση πάνω στην οποία θα συμφωνήσουν αμοιβαία οι δύο πλευρές».
Η ελληνοκυπριακή πλευρά βρέθηκε τότε ενώπιον ενός τετελεσμένου αλλά και μιας αρνητικής στροφής από τη διεθνή κοινότητα αναφορικά με το πλαίσιο διαπραγμάτευσης. Επιτρεπόταν πλέον από τον ΟΗΕ στον Ντενκτάς να θέσει τις διχοτομικές του θέσεις στην τράπεζα των διαπραγματεύσεων. Αυτό ήταν το πρώτο βήμα.
Το δεύτερο βήμα έγινε τον Ιούνιο του 1999, με τη γνωστή θέση της Ομάδας των Οκτώ ισχυρότερων βιομηχανικά χωρών παγκοσμίως “όλα στο τραπέζι”. Ως ΑΚΕΛ και πάλιν προειδοποιούσαμε ότι μεθοδικά, θα επιδιωχθεί να περάσει αυτή η θέση στα ψηφίσματα του ΟΗΕ για να αλλοιωθεί το πλαίσιο λύσης που είχε καθοριστεί από το 1977. Όπως και έγινε. Το «όλα στο τραπέζι» υιοθετήθηκε από το Ψήφισμα 1250 του Συμβουλίου Ασφαλείας το Δεκέμβριο του 1999 και αποτέλεσε το κυρίαρχο στοιχείο των εκ του σύνεγγυς συνομιλιών που ξεκίνησαν το Δεκέμβριο του ίδιου χρόνου μέχρι το Νοέμβριο του 2000.
Απ’ αυτό το σημείο ξεκίνησε η διολίσθηση από το συμφωνημένο πλαίσιο λύσης. Για να χωρούν «όλα στο τραπέζι» το συμφωνημένο πλαίσιο ουσιαστικά παραγκωνίστηκε. Εγκαταλείφθηκε ο ορισμός της πολιτικής ισότητας όπως τον καθόρισε ο ΟΗΕ και ζητήθηκε από τον ίδιο τον Οργανισμό επαναπροσδιορισμός του. Εγκαταλείφθηκαν ορολογίες που χρησιμοποιούνταν για χρόνια ολόκληρα από το διεθνή οργανισμό και στη θέση τους παρεισέφρησαν νέες, αδόκιμες και αόριστες ορολογίες που επιδέχονται διαφορετικές ερμηνείες.
Οι συνομιλίες το 2000 κατέληξαν και πάλι σε αδιέξοδο, με την αποχώρηση του Ντενκτάς από αυτές. Από πλευράς της διεθνούς κοινότητας, ο Γ.Γ. των Ηνωμένων Εθνών δεν ήταν διατεθειμένος να υποβάλει έκθεση προς το Συμβούλιο Ασφαλείας, όπου να καταλογίζει ευθύνη στον Ντενκτάς για τη διακοπή των συνομιλιών εξαιτίας της απόρριψης από μέρους του, της βάσης που καθορίζουν τα ψηφίσματα. Παρομοίως, ούτε και το Συμβούλιο Ασφαλείας ήταν διατεθειμένο να εγκρίνει καταδικαστικό ψήφισμα εις βάρος της τουρκικής πλευράς. Αντιθέτως, ο Ντενκτάς κλήθηκε να μην θέτει τις διχοτομικές του θέσεις ως προϋπόθεση, αλλά να τις θέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Αυτό δηλαδή που για χρόνια ήταν εκτός συζήτησης και απορριπτόταν από τη διεθνή κοινότητα, προτρεπόταν από τον ίδιο τον ΟΗΕ να τεθεί προς διαπραγμάτευση. Είναι επίσης χαρακτηριστικό το γεγονός ότι η διαδικασία των συνομιλιών ξανάρχισε στα τέλη του 2002, μόνο μετά από σχετική επιστολή του Ντενκτάς.”
***************************
Ερώτημα 2ο:
Τι προβλέπει η “αποκεντρωμένη” ομοσπονδία και η διεύρυνση των συνομιλιών που εισηγείται ο Νίκαρος;
“Πρόσφατα ο κ. Αναστασιάδης έθεσε και ζήτημα «υπερσυγκεντρωτισμού εξουσιών» της κεντρικής Κυβέρνησης. Στήριξε την άποψη για «αποκεντρωμένη ομοσπονδία» εξηγώντας τι εννοεί. Το πρώτο που θέλω να πω είναι ότι αυτό το θέμα δεν αποτελεί πρόβλημα στη διαδικασία που βρίσκεται σε εξέλιξη. Αντιθέτως ο Δ. Χριστόφιας κατάφερε να πείσει τον κ. Ταλάτ στις συνομιλίες που είχαν να αποδεχτεί πολύ περισσότερες αρμοδιότητες για την κεντρική κυβέρνηση από τις 11 που είχαν συμφωνηθεί με το μ. Τ. Παπαδόπουλο. Για ποιο λόγο λοιπόν ανοίγει εκ νέου αυτό το κεφάλαιο;
Υπενθυμίζω ότι εκείνος που διαμαρτυρήθηκε για το θέμα ήταν ο κ. Ταλάτ, που το Δεκέμβριο του 2009 δήλωσε «επιθυμούμε μια κεντρική κυβέρνηση με μειωμένες εξουσίες». Σημειωτέον ότι τη θέση αυτή είχαν υιοθετήσει παλαιότερα και εκπρόσωποι του ΟΗΕ.”
………………………………..
“Όπως ανέφερα προηγουμένως διάφοροι επανέρχονται κατά διαστήματα υποβάλλοντας προτάσεις για αλλαγή της διαδικασίας, ή εγκατάλειψη διαχρονικών θέσεων ή ακόμα θέσεων που αποτελούν ή θα έπρεπε να αποτελούν κόκκινες γραμμές για την ελληνοκυπριακή πλευρά. Συμφωνούμε ότι δεν πρέπει να παραμένουμε δογματικά προσκολλημένοι σε θέσεις που διατυπώσαμε στο παρελθόν αν όντως αλλάξουν τα δεδομένα. Ούτε όμως πρέπει να επιμένουμε δογματικά σε θέσεις που δεν τεκμηριώνονται.
Ο ΔΗΣΥ επιμένει σε διεύρυνση των συνομιλιών με τη συμμετοχή Ελλάδας, Τουρκίας και Ευρωπαϊκής Ένωσης. Επιμένει επίσης για την ανάγκη απαλλαγής μας από το «δόγμα της κυπριακής ιδιοκτησίας των συνομιλιών». Αυτό το υποστηρίζει λέγοντας ότι οι συνομιλίες έχουν αποτελματωθεί και ότι με τη συμμετοχή της Τουρκίας σ' αυτές θα μας δοθεί η δυνατότητα να αποκαλύψουμε την αδιαλλαξία της διεθνώς. Η επιμονή μας για διαδικασία κυπριακής ιδιοκτησίας έχει την έννοια ότι δεν θα αποδεχτούμε την επιβολή λύσης από τα έξω, κάτι που δέχεται και ο Γ.Γ. του ΟΗΕ συμπεριλαμβάνοντας το και στην πρόσφατη δήλωση του. Αυτό δε σημαίνει ότι δεν θέλουμε να ακούσουμε ιδέες που δεν θάναι δεσμευτικές και οι οποίες ενδεχομένως να μπορούσαν να γεφυρώσουν το χάσμα στις θέσεις των δύο κοινοτήτων. Σ’ ότι αφορά την πρόταση για διεύρυνση των συνομιλιών σε τι διαφέρει από την πρόταση του ΟΗΕ για πολυμερή συνάντηση την οποία ο ΔΗΣΥ καταγγέλλει;
Σ’ ότι αφορά την ουσία της θέλουμε να πούμε το εξής:
i. Δεν θεωρούμε ότι η ανοχή που επιδεικνύει μερίδα της διεθνούς κοινότητας έναντι των τουρκικών θέσεων πηγάζει από άγνοια του περιεχομένου τους. Αντιθέτως πηγάζει από το πώς αντιλαμβάνονται την εξυπηρέτηση των συμφερόντων τους. Ως εκ τούτου ενδεχόμενη συμμετοχή της Τουρκίας σε διευρυμένες συνομιλίες δεν διαφοροποιεί τα δεδομένα και δεν θα την εκθέσει.
ii. Η συμμετοχή εκπροσώπου της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν θάχει καθοριστική σημασία, αφού η Ένωση δεν έχει κοινή εξωτερική πολιτική με δεσμευτικό χαρακτήρα. Οι χώρες μέλη της θα εξακολουθήσουν να έχουν τη δική τους ξεχωριστή θέση.
Ο ίδιος ο ΟΗΕ, παρόλο που καθοδηγείται από σωρεία σωστών ψηφισμάτων, δεν πέτυχε να λειτουργήσει αντικειμενικά, πώς θα το πετύχει να την εκθέσει;
iii. Η θέση μας δεν θα ισχυροποιηθεί στις διευρυμένες συνομιλίες. Αντιθέτως εκείνη που θα ενισχυθεί θα είναι η θέση της τουρκικής πλευράς, που έχει σοβαρό πλεονέκτημα έναντι της Ελλάδας.
iv. Αν οι διευρυμένες συνομιλίες αποτύχουν, δύο θα είναι τα ενδεχόμενα. Είτε θα μας επιβληθεί λύση από τα έξω, είτε θα τερματιστούν οι συνομιλίες οδηγώντας σε παγίωση των τετελεσμένων και οριστικοποίηση της διχοτόμησης. Είναι γι’ αυτούς τους λόγους που διαφωνούμε με την πρόταση του ΔΗΣΥ.”
****************************
Σύντομα σχόλια και επισημάνσεις ΕΜΟΥ του Ιστολόγου:
1. Ίσως σε ευθετότερο χρόνο να αναφερθώ αι σ’ άλλες πτυχές του κυπριακού τις οποίες πραγματεύεται το έγγραφο του ΑΚΕΛ, όπως,
- το Σχέδιο Ανάν,
- η εκ περιτροπής Προεδρία,
- η παραμονή εποίκων
- οι τέσσερεις ελευθερίες.
2. Η αγαπητή [εν Βελγίω] συν-blogger-ού Ερυκίνη γράφει κάτι πολύ σημαντικό στο κλείσιμο του τελευταίου post της που φέρει τον τίτλο “Γιατί η λύση επείγει”: «...πιστεύκω ότι ΑΜΕΣΑ πρέπει να λύσουμεν το κυπριακόν, τζαι να ΑΠΟΣΤΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΘΟΥΜΕΝ πλήρως. πλέον δεν τίθεται θέμα αποκατάστασης μιας αδικίας που έγινεν στο παρελθόν, αλλά προσπάθεια διαφύλαξης του μέλλοντος.»
3. Ο εκ των ακραιφνών διχοτομιστών και υποστηριχτής ενός καθαρού Ελληνοκυπριακού Κράτους έστω και στη μισή Κύπρο, Λάζαρος Μαύρος ξεκίνησε σειρά άρθρων στην καθημερινή τους στήλη “Ειρήσθω” στην εφημ. “Σημερινή” [την έντυπη επιτομή του ελληνοκυπριακού εθνικισμού] με σκοπό να δείξει, με ειρωνείες, χλευασμούς κι αφορισμούς ότι [το έγγραφο το έγγραφο του ΑΚΕΛ] «μ’ όσα γράφει κι όσα δεν γράφει [τούτο αποτελεί] μια επαρκή εξήγηση κι απόδειξη της ανεπάρκειας κι αποτυχίας του Ελληνισμού στο Κυπριακό 1974 – 2012», ομιλέι και για «ελληνική αποτυχία» και «τουρκική επιτυχία στο Κυπριακό», λες τζιαι τούτο το ευλοημενό εν απλώς πρόβλημα μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας!!! Αμάν πιον με τούτον τον ελληναραδισμό! Στα δύο μέχρι τώρα [κι έχει ο Θεός!] πονήματα του επί “Του κείμενο τ’ ΑΚΕΛ” ο ΛαζΜα(υ)ρής εκτός από του να συνθηματολογεί, να αερολογεί [κοινώς να πορδίζει] και να αφορίζει, ΤΙΠΟΤΑ επί της ουσίας δεν μας λαλεί! ΟΥΤΕ ΕΝΑ ΑΝΤΙ-ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ [στις Θέσεις του ΑΚΕΛ] ΔΕΝ ΚΑΤΑΘΕΤΕΙ!!! [links: http://www.sigmalive.com/simerini/columns/iristho/468210 και http://www.sigmalive.com/simerini/columns/iristho/468820]...
4. Πάντως οι “ττακκουρημενοι” ελληναράδες στρατόκαυλοι και πολεμοκάπηλοι εν πολλοί [φαίνεται] σε τούτον τον ά(γ)ριο τόπο! Τις προάλλες έπεσα στο διαδίκτυο πάνω έναν Λουκά Σταύρου που καλούσε “Πορεία προς τον ένοπλο απελευθερωτικό αγώνα”: «Η δική μου ελάχιστη προσπάθεια σε τούτο αποσκοπεί. Να θέσουμε πάνω σε βάσεις αρχών τον αγώνα μας και να πετάξουμε στον καιάδα της ιστορίας τους προσκυνημένους και τις σιχαμερές επιλογές τους. Να διεκδικήσουμε σ όλα τα διεθνή φόρα το δικαίωμα μας για ελευθερία , αυτοδιάθεση , πραγματική δημοκρατία και έτσι μέσα από αυτή τη διεκδίκηση να ανοίξουμε το δρόμο , να δημιουργήσουμε τις συνθήκες , να καλλιεργήσουμε διεθνώς το έδαφος για ένα νέο πανεθνικό ένοπλο απελευθερωτικό αγώνα.» --- Ο Θεός ΤΟΥΣ να ΤΟΎΣ ελεήσει!!! Αλλά πόσους να προλάβει!
Anef_Oriwn
Τετάρτη 29/2/2012
19 σχόλια:
"Σ’ ότι αφορά την πρόταση για διεύρυνση των συνομιλιών σε τι διαφέρει από την πρόταση του ΟΗΕ για πολυμερή συνάντηση την οποία ο ΔΗΣΥ καταγγέλλει;"
Τζιαι γω θα' θελα να μάθω αν ξέρει κάποιος. Είσιεν κάμει κουβένταν η λεμέσια κάποια στιγμήν αλλά εν αθθυμούμαι.
Εσύ να'μπου λαλείς Άνεφ; Πρέπει ή όϊ να δεχτεί ο πρόεδρος την πολυμερήν αν προταθεί (αν τζιαι μάλλον έφτυσεν τα ο Ντάουνερ δυστυχώς).
Συμφωνώ 100% με Ερυνίκη. Ούτε αποκατάσταση ούτε εκδίκηση, παρόν τζιαι μέλλον πρέπει να είναι οι οδηγοί. Άρα τζιαι οι κουβέντες περί συμφερόντων, Ε.Ε. τζιαι Η.Ε. του εγγράφου του ΑΚΕΛ θεωρώ ότι δεν συνάδουν με την εμμονήν μας ότι "το κλειδίν εν στην Τουρκίαν" τζιαι "το πλήθος σωστών ψηφισμάτων". Φάσκει τζιαι αντιφάσκει πολλά σε τούτα τα σημεία. Εν η κλασσική κουβέντα των "δίκαιων θέσεων". ΕΝ ΕΣΙΕΙ ΕΤΣΙ ΠΡΑΜΑΝ ΡΕ ΚΟΠΕΛΙΑ!!
Για ρώτα βρε ΑΝΕΥ κανένα τουρκοκύπριο αδελφό, είναι αλήθεια αυτό ή είναι ψέματα από τα φασιστούθκια:
...............
Τριάντα οκτώ (38) σκελετοί που βρέθηκαν στις φυλακές του Ντιαρμπακίρ στην Τουρκία φαίνεται ότι ανήκουν σε φυλακισμένους Έλληνες και Ελληνοκύπριους αιχμαλώτους αγνοουμένους της τουρκικής εισβολής στην Κύπρο το 1974. Την σοκαριστική πληροφορία μετέφερε στο Ευρωκοινοβούλιο, η Ευρωβουλευτής του ΔΥΣΥ και του ΕΛΚ, Ελένη Θεοχάρους.
Πριν από λίγο καιρό βρέθηκαν θαμμένοι 38 σκελετοί στις φυλακές του Ντιαρμπακίρ με τρύπες στο κεφάλι από όπλο των 9 χλστ. Η ανακάλυψη αυτό προκάλεσε περισσότερα ερωτηματικά όταν μετά από εξετάσεις DNA αποκαλύφτηκε ότι οι σκελετοί αυτοί δεν ανήκαν ούτε σε Τούρκους αλλά ούτε και σε Κούρδους.
Επισημαίνεται ότι στις φυλακές του Ντιαρμπακίρ είχαν μεταφερθεί αριθμός ελληνοκυπρίων αιχμαλώτων από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο το καλοκαίρι του 1974.
Οι ανακαλύψεις μαζικών τάφων στην Τουρκία έχει μετατραπεί σε ένα συνηθισμένο φαινόμενο που αποκαλύπτει την φρικιαστική πολιτική των μαζικών εκτελέσεων Κούρδων πολιτών και Τούρκων αντιφρονούντων των κυβερνήσεων της δεκαετίας του 1990.
Όμως η αποκάλυψη ότι 38 εκτελεσθέντα άτομα δεν έχουν DNA που να εμπίπτει σε Τούρκους και Κούρδους πολίτες αποτελεί μία απίστευτη εξέλιξη η οποία θα πρέπει να διερευνηθεί και να εξακριβωθεί αν πρόκειται τελικά για ελληνοκύπριους αιχμαλώτους των οποίων οι συγγενείς ακόμα περιμένουν να μάθουν την μοίρα τους.
Η Κύπρια Ευρωβουλευτής ήγειρε το ζήτημα χθες ενώπιον της Επιτροπής Εξωτερικών του Ευρωκοινοβουλίου και ζήτησε την διερεύνηση. Το αίτημα της Ε. Θεοχάρους έγινε δεκτό από τον Πρόεδρο της Επιτροπής Εξωτερικών Υποθέσεων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, ο οποίος κάλεσε την Εισηγήτρια για την έκθεση αξιολόγησης της τουρκικής ενταξιακής πορείας Ρία Όμεν να διευθετήσει συνάντηση με τον Μόνιμο Αντιπρόσωπο της Τουρκίας στην ΕΕ για να συζητήσει και να διερευνήσει το θέμα.
Για μία ακόμα φορά η Τουρκία θα κληθεί να απολογηθεί για τα εγκλήματα που προκάλεσε στο παρελθόν και για μία ακόμη φορά είναι βέβαιο ότι θα αρνηθεί να συνεργαστεί για την εξακρίβωση των ταυτοτήτων αυτών των άτυχων ανθρώπων.
Τόσο η κυπριακή όσο και η ελληνική κυβέρνηση θα πρέπει να ζητήσουν την σύσταση μίας διεθνούς επιτροπής η οποία θα επιληφθεί της έρευνας διαφορετικά ένα ακόμα τουρκικό έγκλημα όπως αυτό των εμπρησμών στα ελληνικά δάση θα βρεθεί στις καλένδες της ελληνικής πολιτικής.
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Sιερετούμεν για τέστ
ΤΤΤΤεεεεεεστ! Τζιαι νναι είμαι ρομπότ!
Τζιαι παρεπιπτόντος, ερώτηση για Πλούτον - άκουσα την τούντη κουβέντα αλλά εν εκατάλαβα ήνταλως εδιευκρινήστειν η εθνική ταυτότητα τούντων πλασμάτων
Άλλοσπως τεστ!
Παίδες και κορασίδες,
Ας ηρεμήσουμε! Τελικά το πρόβλημα φαίνεται να εν του συγκεκριμένου pc! Μάλλον έπιασεν κανένα (γ)ιό [ya καμιάν κόρη, που λαλεί τζι’ η Μά(γ)ισσα]. Θα το πάρω για θεραπεία που Δευτέρας. Μέχρι τότε θα χρησιμοποιώ αναγκαστικά άλλο computer!
Ευχαριστώ πάντως για τις συμβουλές και τις προσπάθειες να fix-άρουμε το πρόβλημα!
Όπως είναι γνωστό οι όρνιχες (πουλλαούες ) διαφέρουσι από τον αλανιάρηδες κόκορες.
Έτσι και οι Κυπραίοι διαφέρουσι από τους τζιαι Γριστιανούς τζιαι Τούρκους το DNA είναι διαφορετικό.
Πολλά εξηγήσεις υπάρχουν για αυτό το φαινόμενο, θες τ σιοίρους, τα δαμάλια ή τα λουβκιά που τρώεις άδρωπε (τζιείνοι που κάμνουν κόπους να τα αποκτήσουν), σε κάμουν διαφορετικό.
Τα μιάλα κράτη κάμνουσι, πολέμους καθημέρα (τουρκία) Τζιαι δκιούν τα δικαιώματα (“Ίντα τζιαιρούς εφτάσαμεν”), ενώ οι Κυπραίοι που θα ξανασχοληθούμε με τ’ αμπελοπούλια που φτιάχνουμε χαλλουμόπιττες, ελιόπιττες, παστόπιττες, κολοκόπιττες το DNA θα είναι διαφορετικό.
Μά(γ)ισσα,
Ο σχολιογράφος [αν μπορούμε να τον πούμεν έτσι] ονόματι Plutonας, θυμίζει έντονα [όσο κι αν προσπαθεί να μασκαρευτεί] έναν τύπο που επισκεφτόταν παλιά το Blog [κι έφερε το nickname Έωλος]κι άφηνε τέτοιου ύφους και περιεχομένου [“εθνικού”] σχόλια.
Η τοποθέτηση του «Για ρώτα βρε ΑΝΕΥ κανένα τουρκοκύπριο αδελφό, είναι αλήθεια αυτό ή είναι ψέματα από τα φασιστούθκια:», πέραν από ηλίθια δείχνει και τα κολλήματα του και το περιορισμένο εύρος της [εθνικιστικής] του αντίληψης.
Plutonα,
Οι φασίστες στρατοκράτες του βαθέως κράτους της Τουρκίας που έλεγχαν και εξακολουθούν να ελέγχουν την πολιτική ζωή στη χώρα τους είναι αναλόγως [και ποσοτικώς και “ποιοτικώς”] εθνικιστές, όπως είσαι κι ΕΣΥ! Κι όπως ΕΣΥ δεν μπορείς ν’ ακούς για τούρκους [ή τουρκοκύπριους] κι αριστερούς, έτσι και οι ομοϊδεάτες σου τούρκοι [και τουρκοκύπριοι] δεν μπορούν ν’ ακούν για έλληνες, ελληνοκύπριους, κούρδους κι αριστερούς. Γι’ αυτό και προφανώς και εκτέλεσαν τους 38 των οποίων οι σκελετοί ανευρέθηκαν στη συγκεκριμένη φυλακή, ανεξαρτήτως του τι ήταν οι εκτελεσμένοι – τούρκοι αριστεροί, κούρδοι ή ακόμα και ελληνοκύπριοι αιχμάλωτοι.
Τώρα για το «ήνταλως εδιευκρινήστειν η εθνική ταυτότητα τούντων πλασμάτων», ε κάτι θα ξέρει τζι’ η Θεοχάρενα! Τι επίδοξος Προεδρίνα είναι! Δώσ’ του κοσμάκη ιστοριούλες “εθνικού” κατατρεγμού και να δεις πως τον τραβάς μαζί σου! Απ’ εκεί και πέρα τα πάντα είναι ζήτημα έρευνας [για να διαπιστωθεί τι πραγματικά τρέχει] και άπτονται των γενικότερων ευθυνών της Τουρκίας για τους ελληνοκύπριους αγνοουμένους…
Plutonα,
Δεν ξέρω από πού αντίγραψες τα κυπριακά που παράθεσες στο τελευταίο σχόλιο σου, αλλά μ’ αυτά που γράφεις ασυναρτησιολογείς!
Για τις «όρνιχες» δες [αν έχεις χρόνο και διάθεση] μιαν παλιά ανάρτηση μου στο link: http://aneforiwn.blogspot.com/2009/11/682009.html
Woofis,
Στο έγγραφο του ΑΚΕΛ επισημαίνεται η αντιφατική στάση του ΔΗΣΥ και προσωπικά του ίδιου του Αναστασιάδη πάνω στο ζήτημα της Διεθνούς Διάσκεψης. Ενώ από τη μια καταγγέλλουν «την πρόταση του ΟΗΕ για πολυμερή συνάντηση» από την άλλη μιλούν «για διεύρυνση των συνομιλιών», που βασικά είναι το ίδιο πράμα.
Τα συμφέροντα [των ξένων] είναι εκεί και υπάρχουν. Δεν μπορούμε ούτε να τα παραγνωρίσουμε, αλλά ούτε και να τα διαγράψουμε. Τζιαι μέσα από μια Πολυμερή ή Διεθνή Διάσκεψη κι όταν δεν έχουν συμφωνηθεί βασικές εσωτερικές πτυχές του κυπριακού εν τα συμφέροντα των ξένων και δη της Τουρκίας που είναι και ο δυνατός παίκτης στην υπόθεση που θα ικανοποιηθούν. Μάλλον μια πολυμερής διάσκεψη θα λειτουργήσει δίκην Μπούργκενστοκ καθώς θα στοχεύει στο κλείσιμο του κυπριακού. Και ειλικρινά αμφιβάλλω αν ένα κλείσιμο θα έβρισκε απήχηση μέσα στην ελληνοκυπριακή κοινότητα και να γίνει αποδεκτό για να μπορεί τελικά να τύχει και υλοποίησης.
Πολλά είναι τα σημεία που είναι αντιφατικά σ’ όλη αυτήν την ιστορία. Ας πούμεν, που την μιαν οι αντι-ομοσπονδιακοί, κολλημένοι όχι τόσο στο σύνθημα « να μεν απεμπολήσουμε τις πατρογονικές μας εστίες» [εκτός φυσικά αν πιάσουμε ικανοποιητικές αποζημιώσεις!], που την άλλη για να έβρουμε μια λύση μέσα στα πλαίσια του καπιταλιστικού συστήματος, όπου κύριο γνώρισμα της είναι και η ατομική ιδιοκτησία, τούτο πρέπει σε κάποιο βαθμό να περιοριστεί [εκτός, όπως είπα και πιο πάνω, αν πιάσουμε ικανοποιητικές αποζημιώσεις]… Ο καφκάς εν οι περιουσίες φίλε Ταπακούδη, αλλά τζιαι ποια εθνική [από τις δύο εθνικές κοινότητες] οικονομική ελίτ [που λαλεί τζι’ ο Νέος] θα κάμνει κουμάντο! Πιστεύω ότι οι Χριστόφιας και Ταλάτ κάπου τα βρήκαν στο τομέα αυτό [της διακυβέρνησης] με την εκ περιτροπής προεδρία και την διασταυρούμενη ψήφο, αλλά φαίνεται ο Νίκαρος πάει να τα ττουμπάρει ούλλα, καθώς παλινδρομεί [για προεκλογικούς λόγους] μεταξύ «αποκεντρωμένης ομοσπονδίας» [για να ικανοποιήσει και τον Έρογλου] ή ξεχνώντας τελείως να κάμει αναφορά σε ομοσπονδία. Ήδη πολλοί μέσα στο Κόμμα του εκφράζουν τις αντι-ομοσπονδιακές τους θέσεις…
Πάντως Άνεφ αρώτησα τον τζιύρην Ταπακούδην αργότερα το απόγευμαν σήμερον τζιαι μου ανέφερεν ότι η διαφορά στην πρότασην του ΔΗΣΥ για "διεύρυνση" των συνομιλιών με την "πολυμερήν" εν σημαντική ως εξής:
Στην διευρυμένην θα παρίστανται τρεις "σύμβουλοι", οι οποίοι θα είναι εξουσιοδοτημένοι να υποβάλουν εισηγήσεις τις οποίες οι δύο κοινότητες θα έχουν την ευχέρεια να λάβουν ή οϊ υπόψην, χωρίς τυχόν συγκλίσεις ή διαφωνίες να συνεπάγονται με αδιέξοδον ή με επιβεβλημένες εκ των έξω λύσεις. Στην πολυμερήν, τα πράματα εν πολλά πιο δεσμευτικά τζιαι "αμετάκλητα". Πως τζιαι γιατί εν νομικίστικον παραπάνω αλλά που την άλλην αν εν τόσον απλή η διαφορά, γιατί να διαφωνείκ το ΑΚΕΛ με την πρότασην; Η απορία μου απαντήθηκεν μόνον εν μέρει...
Παρεμπιπτόντως, σήμερα ο father είσιεν πας στο τραπεζούϊν την εβδομαδιαίαν Γνώμην. Έτσι επήρα (έστω τζιαι αργά) είδησην ότι τζιαμέ ανάμεσα σε άλλους αρθρογραφούν ο zep, η Dis, ο Aceras τζιαι βεβαίως ο Νέος, ο οποίος στην φωτογραφιούαν εν ήταν καθόλου όπως τον εφαντάστηκα (δηλαδή με πιο πολλές μάλλες)...
Επηα τωρα τζιαι εμετροφυλλισα τη Γνωμη να δω που με εβαλαν.
Λαλω αποκλειεται να εβαλαν το υφος τζιμεσα, τελικα αφαιρεσαν τες νακκον βαρετες κουβεντες :D
Υιέ Ταπακούδη,
«… ο zep, η Dis, ο Aceras …», εν τζιαι αρθρογραφούν στη “Γνώμη”, αλλά μικρά κείμενα τους [συνήθως σχόλια] παίρνονται από το διαδίκτυο και δημοσιεύονται εκεί. Στις δύο προηγούμενες εκδόσεις της “Γνώμης” υπήρχαν και δικά μου κείμενα ειδικά γραμμένα για τη εφημερίδα. Βασικά είχα ασχοληθεί με τον Λάζαρο Μαύρο, μια και «τούτος» μού έκαμε την τιμή να αναφερθεί στο άτομο ένα πρωί από την “Πρώτη Εκπομπή” του στο “Ράδιο Πρώτο”!
Bre ΑΝΕΥ η Cyta (εταιρεία Κυπριακών συμφερόντων) χρηματοδοτεί αυτόν τον «επαναστάτη» Νταλάρα να σκαρώνει συναυλίες στις εργατικές συνοικίες του λεκανοπεδίου της Αττικής.
Έτσι τραγουδοποιός της εργατιάς ξεκίνησε την πορεία του από την γεννέτηρά του την Κοκκινιά.
http://olympiada.files.wordpress.com/2012/03/dalaras_renth_29-2.jpg
Οι Κοκκινιώτες περίμεναν τον ακατονόμαστο «επαναστάτη»…. και για να μη στα πολυλογώ δες μόνος σου τι έγινε:
Έφαγε κράξιμο στη Νίκαια (Kokkinia) ο ακατονομαστος μνημονιακός γαμπρός του Ραγκούση… Στράφι οι «σοσιαλιστικές» συναυλίες, τα μάζεψε και έφυγε!
Τον γιουχάισαν την ώρα που τραγουδούσε! ΔΙΑΚΟΠΗΚΕ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΤΟΥ ΝΤΑΛΑΡΑ!
Οι συναυλίες αλληλεγγύης, με μέγα χορηγό την Κυπριακή Αρχή Τηλεπικοινωνιών CYTA, στις γειτονιές της Αθήνας και του Πειραιά δεν πήγαν, όπως υπολόγιζε ο γνωστός τραγουδιστής Γιώργος Νταλάρας.
Η αρχή έγινε χθες στη λαϊκή συνοικία της Αθήνας(!) Νίκαια στο κλειστό γυμναστήριο του Πλάτωνα στις 7.30 το απόγευμα.
Οργισμένος ο κόσμος επιτέθηκε λεκτικά κατά του γνωστού τραγουδιστή για τις απόψεις του περί του Μνημονίου και του Αιγαίου, αλλά και τον πολυτελή βίο που διάγει αυτός ο... «πατριώτης» και η σύζυγός της Άννα… η σοσιαλίστρια [κτίζει και 4η βίλλα στην Πάρο]!.
Ακόμη κι όταν παρενέβησαν άτομα της παραγωγής, οι κραυγές αγανάκτησης δεν σταμάτησαν με αποτέλεσμα να διακοπεί η συναυλία…
"tanea-london" μέσω "Σίβυλλα"
Μαζέψτε μωρέ αυτούς τους μπιζνεμαν εκ Κύπρου ορμώμενους, ότι στην Ελλάδα «επαναστάτες» και «παιδιά του λαού» σαν και τον ακατανόμαστο ΚΡΑΖΟΝΤΑΙ και στράφι πάνε και τα λεφτά και η φήμη της κυπριακής επιχειρηματικής δραστηριότητας….. Α!!! που είσαι να σου πω μετά το κράξιμο ο ακατανόμαστος σε πρωινάδικο αναρωτήθηκε «Εγώ έχω επαναστατικά τραγούδια …δεν είμαι πασόκος….άλλο η Άννα άλλο εγώ… ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΩ ΓΙΑΤΙ ΜΕ ΕΚΡΑΞΑΝ»
Θα κάνετε την χάρη στους Έλληνες να κράξετε την CYTA που συμμετέχει σε αυτά τα «γεγονότα»;
http://www.youtube.com/watch?v=-tvG7R3Rs2M
http://olympiada.files.wordpress.com/2012/03/dalaras_renth_29-2.jpg
Α!!! που είσαι επειδή εκεί στην Κύπρο είστε έξυπνοι και κάποιοι μπορεί να είδαν ότι γίνεται υπό
"την αιγίδα του Δήμου Νικαίας - Αγίου Ιωάννη Ρέντη" σας πληροφορώ ότι ο Δήμος έχει για δήμαρχο (εκλέχτηκε με τα χρώματα του Πανελληνίου Σοσιαλιστικού Κινήματος) τον νεό - πασόκο Γιώργο Ιωακειμίδη.
http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=2-1P68DlVZo
http://www.youtube.com/watch?v=LPEsgTD3AW0&feature=related
:(((((
Επειδή κάπου αναφερθηκα που τον φίλο Γούφι σχετικά με τη Γνωμη,
δεν είμαι αρθρογραφος της Γνωμης.
Οσες φορές έχει δημοσιευθεί άρθρο μου στη Γνωμη εγινε αφού πρωτα ερωτήθηκα και μαλιστα χωρίς καμια πίεση αλλα πανευγενεστατα, και στα πλαίσια του ότι πολλοί αναγνωστες δεν διαβαζουν μπλογκς και η Γνωμη θέλει να εχει στήλες του διαδικτύου.
Για σχολιακια που μπορεί να αναδημοσιεύονται δεν εχω προβλημα διότι δεν τα θεωρώ τιποτε πνευματικο εργο!
Επίσης, και άλλες εφημερίδες που παρακολουθούν το διαδίκτυο εζητησαν μου κειμενα αλλα επειδή εν φιρδιν μίγδην το περιεχόμενο τους είπα όχι.
αυτά για να ξεκαθαρίζουμε.
Για να γίνω συγκεκριμενη οι άλλες εφημερίδες (2) είναι δεξιές εφημερίδες καθημερινής κυκλοφορίας και ως γνωστό εγώ γραφω κομμουνιστικά κείμενα :D
Είναι συνηθης πρακτική πλεον και εδώ και στην ελλάδα μπλοκκερς να έχουν κειμενα σε εφημερίδες.
Εν χρειαζεται ουτε να το φουσκώνουμε ούτε να το θεωρούμε κατι σπουδαίο και ιδιαίτερο τουτο.
Απλά εμενα δεν με ενδιαφερει να καμω καριερα σαν μπλοκκερ. Γραφω για να φκαλλω τα νευρα μου με το χαλι μας.
Αν είμαστε οκ, εν θα εγραφα τιποτε τζαι πουποτε. Προτιμώ την αυτομόρφωση που το πιρι πιρι μες τα μπλογκς. Νομίζω ειπα σου το Γουφι. :)
Έωλε, sorry Plutonα [ήθελα να πω],
Έχεις γίνει φορτικός και βαρετός! Τούτα για τον Νταλάρα γιατί ΜΑΣ τα γράφεις; Και τι σχέση έχουν με το θέμα της ανάρτησης;
Δημοσίευση σχολίου