Τρίτη 7 Φεβρουαρίου 2012

Ανάρτηση 13/2012 (δεκατη-τρίτη τού 2012!) [αντι-media-κή, αντι-θεαματική, αντι-κατασκευασμένη, εναλλακτική] – Για το «επιπλωμα του μιντιακού σκηνικού των δημοσίων σχέσεων»* του Χαρίδημου Τσούκα – Μια δεύτερη ανάγνωση ...


*Προλογικά – Επεξηγηματικά:

Στην υστερογραφική κατακλείδα της προηγούμενης ανάρτησης μας [αυτής με αρ. 12/2012] αγγίξαμε ακροθιγώς το ζήτημα που δημιουργήθηκε με τη δημόσια τοποθέτηση/άρνηση του Ελλαδίτη Καθηγητή του Πανεπιστημίου Κύπρου κου Χαρίδημου Τσούκα να μην παραστεί στην τελετή τοποθέτησης του θεμέλιου λίθου για τη Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου. Με την απόφαση του αυτή ο κος Τσούκας αρνείτο [όπως έγραψε σε άρθρο του στο Blog του, και που δημοσιεύτηκε και στον “Φιλελεύθερο” τη Τρίτη 31 του Γενάρη] «να επιπλώσει το μιντιακό σκηνικό των δημοσίων σχέσεων του κύριου ύποπτου ηθικής αυτουργίας στη σημαντικότερη ανθρωπογενή καταστροφή που συνέβη στην Κύπρο μετά το 1974». Ο ίδιος όμως δεν παρέλειψε «να επιπλώνει το μιντιακό σκηνικό των δημοσίων σχέσεων» των δικών του. Γι’ αυτό και δεν φείσθηκε χρόνου και κόπου να δώσει συνεντεύξεις σε έντυπα της Δεξιάς όπως η “Σημερινή” και η “Αλήθεια”. Γενικά τα γνωστά Media του απορριπτισμού και του εθνικισμού, τον ανέδειξαν σε super star τους, μια και συνέβαλε στην αναπαραγωγή της αντι-Χριστοφιανής περιρρέουσας! Άστε και που ένας άλλος νεοφανής μαϊντανός των Media, κι αυτός Καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου [μα έχουν τους μαζεμένους σιόρ σε τούτο το Ίδρυμα;], κάποιος Γεώργιος Ξενής, τον έβγαλε ένα πρωινό ο Λάζαρος Μαύρος στην “Πρώτη Εκπομπή” του στο “Ράδιο Πρώτο” για να υπερασπιστεί τον Τσούκα! “Κόρακας κορακιού δεν βγάζει μάτι”!!! «Τούτος» ο Ξενής που είναι Καθηγητής της Αρχαίας Ελληνικής Φιλολογίας το παίζει και δαίμονας [σημ. 9/2/2012: δαήμονας ήθελα να πω, αλλά εν πειράζει, “λανθάνουσα γλώσσα λέει την αλήθεια”] για την κυπριακή διάλεκτο, αλλά μέσα από ένα λόγο έμπλεο εθνικιστικών κορώνων και άλλων λαφαζανιών. Δείτε τη σχετική συνέντευξη του στον “Φιλελεύθερο” της Κυριακής 22 του Γενάρη καθώς και τα επαινετικά σχόλια [αλίμονο!] του Άριστου Μιχαηλίδη που ακολούθησαν, μετά μερικές μέρες.

Στη σημερινή μας ανάρτηση λοιπόν, θα παραθέσουμε για την «Εναλλακτική Πληροφόρηση» σας ένα κείμενο από τη “Δεύτερη Ανάγνωση”, το οποίο αποκαλύπτει πως κατασκευάστηκε όλη αυτή η ιστορία και σε τι [που] στοχεύει.

Παράλληλα να αναφέρω ότι με το θέμα “Χαρίδημος Τσούκας” ασχολήθηκε και ο Νέος στο δικό του Blog, ενώ κάποιες δικές μου απόψεις και προσεγγίσεις ίσως τις καταθέσω σ’ επόμενη ανάρτηση μου.

Για την ώρα να σημειώσω ότι εμένα προσωπικά με “εντυπωσίασε” αρνητικά [με απογοήτευσε και με λύπησε] η απουσία αντίλογου από πλευράς Αριστερών διανοούμενων – εκτός κι αν δεν υπάρχουν, ή κάπου κρύβονται γιατί δεν τολμούν να αρθρώσουν έστω και λίγα (επι)κριτικά λόγια!!!

- Δεν είδα Αριστερούς ακαδημαϊκούς να αντικρούουν τον λόγο του κου Τσούκα [κάποια κριτικά σχόλια στην “Χαραυγή” ήταν ως επί το πλείστον ατυχή κι όχι επί της ουσίας καθώς περιορίζονταν να επικρίνουν τον κον Καθηγητή για τα χάλια της χώρας προέλευσης του και το δική του παρέμβαση],
- Ή να προβάλλουν μια διαφορετική θέση στα όσα με περισσή εθνικιστική χροιά λέει ο κος Ξενής για την κυπριακή διάλεκτο [κι όχι μόνο],
- Ή Αριστερούς ανθρώπους των Τεχνών και των Γραμμάτων να διαμαρτύρονται για τις παρεμβάσεις του Αρχιεπισκόπου [Παλαιάς και Νέας Ιουστινιανής και της Ημισείας Κύπρου] στα της Παιδείας [με τις εγκυκλίους του, αλλά και τις αθυροστομίες]. Κι αυτός ακόμα ο Υπουργός Παιδείας [που υπήρξε και ακαδημαϊκός] παρουσιάζεται απολογητικός προς τον Αρχιεπίσκοπο προσπαθώντας να τον πείσει και να τον καθησυχάσει ότι δεν κινδυνεύει η ελληνικότητα της Κύπρου. Το ότι πάμε για οριστικοποίηση της διχοτόμησης δεν το βλέπει!!! Μάλλον δεν τον νοιάζει!!! Δεν είναι λίγες οι φορές που μας κάλεσε να μην φοβόμαστε τη διχοτόμηση!!!

Ακολουθεί το κείμενο από τη “Δεύτερη Ανάγνωση”...

*****************************
Η κατασκευή του ψευδογεγονοτος «Τσουκας»
[αναδημοσίευση από τη “Δεύτερη Ανάγνωση”]

{Οι επιχρωματώσεις και υπογραμμίσεις είναι δικές μου}...

“Την περασμένη εβδομάδα η διεύθυνση σύνταξης του Φιλελεύθερου οργάνωσε μια πολλαπλή εκστρατεία ενάντια στον Πρόεδρο. Ανάμεσα στους διάφορους άξονες ήταν και η χρησιμοποίηση ενός καθηγητή του Πανεπιστήμιου Κύπρου, του κ. Χ. Τσουκα, ο οποίος είχε γράψει ένα κείμενο γιατί δεν θα πήγαινε σε μια τελετή κατάθεσης θεμελίου λίθου, με αναφορά στο Μαρι. Το όλο σκηνικό βέβαια δεν αξίζει ιδιαίτερης αναφοράς αφού και η επιστολή αλλά και το θέμα ήταν μάλλον θέματα ρουτίνας – επανάληψης τετριμμένων κλισέ και κραυγαλέων αντιφάσεων μέσα από την επιλεκτική έμφαση και την ανάλογη λογοκρισία. Αν υπήρχε κάτι το ενδιαφέρον ήταν πως οργανώθηκε/ εξελίχθηκε η διαδικασία σε κλασικό παράδειγμα δημιουργίας ψευδογεγονοτος: κατασκευής και σκηνοθεσίας «είδησης» για να μεταδοθεί. Αρχικά, το Σάββατο, «αναγγέλθηκε» σαν είδος διαφήμισης ότι ο κ. Τσουκας είχε γράψει κάποιο κείμενο, και ότι «θα συζητηθεί έντονα». Την Τρίτη δημοσιεύτηκε το κείμενο, και την Τετάρτη ακολούθησε ένα ρεπορτάζ, με πρωτοσέλιδη διαφήμιση, το οποίο προσπαθούσε να κατασκευάσει την «συζήτηση» η οποία είχε προαναγγελθεί. Το ρεπορτάζ μιλούσε παραπλανητικά για συζήτηση στο «ιντερνετ» παραβλέποντας το ότι πέρα από το μπλογκ του συγγραφέα, το κείμενο του ελάχιστα απασχόλησε την κυπριακή μπλοκοσφαιρα. Τις επόμενες μέρες ανέλαβαν μερικοί σχολιογραφοι της Φιλελεύθερου να στηρίξουν την εκστρατεία «επαλήθευσης της προφητείας» που αναγγέλθηκε το Σάββατο, αλλά εκτός από μερικά κριτικά σχόλια στην Χαραυγή το θέμα έμεινε στους κύκλους των κατασκευαστών. Όταν την Παρασκευή ο Πρόεδρος θύμισε τις «σκοταδιστικές» αντιδράσεις στην δημιουργία του Πανεπιστήμιου, και ζήτησε ο ίδιος την δημόσια παρέμβαση των ακαδημαϊκών, έστω και αν «μας κάνουν κριτική», το θέμα έσβησε. Την Κυριακή ο Φιλελεύθερος έκανε μια απόπειρα να κλείσει τελετουργικά το θέμα με συνέντευξη στην δημοσιογράφο η οποία είχε αναλάβει την προώθηση του κατά την διάρκεια της εβδομάδας. Η καταληκτική αναφορά ήταν απολαυστική στην αποκάλυψη τόσο την άγνοιας όσων και των αντιφάσεων του πρωταγωνιστή του ψευδογεγονοτος. Ο κ. Τσουκας είπε και τα εξής:

«Δεν παραξενεύεται κανείς με τις δημόσιες παρεμβάσεις του Νόαμ Τσόμσκι στην Αμερική, η με αυτές της Τζούλια Κριστεβα, του Αλεν Μπαντιου και τόσων άλλων διανοουμένων στην Γαλλία….Σε μια ώριμη δημοκρατία αναμένεται από τους πνευματικούς ανθρώπους να παρεμβαίνουν – να ασκούν πνευματική ηγεσία.»

Η άγνοια του κ. Τσουκα για την λογοκρισία στην οποία υποβάλλεται το έργο του Ν. Τσόμσκι στις ΗΠΑ, από τα μεγάλα ΜΜΕ, είναι χαριτωμένα αποκαλυπτική της αδυναμίας του να αντιληφθεί τις αντιφάσεις του – αν ήξερε και αν κατανοούσε τα δεδομένα, προφανώς δεν θα ανάφερε καν το παράδειγμα με δεδομένη την δική του προβολή, και χρήση, από τον Φιλελεύθερο για μια ολόκληρη εβδομάδα. Πιο χαρακτηριστική, όμως, είναι η εννοιολογική του σύγχυση, όταν μιλώντας για ένα αναρχικό κριτικό και ένα κομμουνιστή με μαοϊκές καταβολές αναφέρεται, χωρίς να φαίνεται να κατανοεί την κραυγαλέα αντίφαση, στην ιεραρχική έννοια της άσκησης «πνευματικής ηγεσίας».

Σύμφωνα με πληροφορίες της στήλης μια αναλυτική αναφορά τόσο στις αντιφάσεις του αρχικού κειμένου και στην διαδικασία κατασκευής του ψευδογεγοντος σαν θεάματος, αναμένεται να κυκλοφορήσει στο ιντερνετ. Αναμένεται «να περάσει η περίοδος κατασκευής της φούσκας», όπως μας είπε χαρακτηριστικά μέλος της ομάδας «Παιδιά της Πλύστρας» ο οποίος μας παρείχε και τις πιο πάνω πληροφορίες.”

Για τα προλογικά και το copy paste,
Anef_Oriwn
Τρίτη 7/2/2012

9 σχόλια:

Anef_Oriwn είπε...

Διερωτούμαι γιατί ο θεσμολάγνος κος Χαρίδημος δεν διαμαρτύρεται τζιαι για την εξύβριση του Προέδρου από διάφορους [για να αναφερθούμε και στις σχετικές υποθέσεις που οδηγηθήκαν ή θα οδηγηθούν στα δικαστήρια, αν τελικά ο Γενικός Εισαγγελέας δεν κάμει αναστολή των σχετικών ποινικών διώξεων]… Η εξύβριση δεν αποτελεί πλήγμα κατά των θεσμών της αστικής δημοκρατίας;

Ανώνυμος είπε...

Ενα που τα πολλα αστεια του αρχικου, βασικα απλοικου, κειμενου, εν η χρηση της εννοιας "εννομη ταξη".. ο τσουκας κολλα το οπου τον βολευκει [εν γενικοτερο το προβλημα του, δηλαδη, με το αρπα κολλα τζαι τες κατ'επιλογη αναφορες], τζαι καμνει οτι εν καταλαβει τα υπολοιπα..
Υπαρχει τζαι περιπτωση να μεν καταλαβει οντως, αλλα εν πιο λογικο να υποθεσει καποιος οτι αποφευγει οτι εντου συμφερει..:)
Τυπικο μιας ολοκληρης νοοτροπιας..

λ.χ. το οτι το κειμενο του πολυβη εν υπο αμφισβητηση, καμνει πως εν το ακουσε - διοτι βολευκει τον..
το πορισμα της αστυνομιας ομως, τα γερημα,εφυεν του..οπως τζαι της χορωδιας του φιλελευθερου - γιατι εσιει μια εσωτερικη χορωδια λογοκρισιας τζαι κατασκευσης υστεριων η εφημεριδα - περα που την γενικη ειδησεογραφια...
Ενεν μεσα στην οργανα τζαι μορφες της "εννομης ταξης" [ ορος που χρησιμοποια ο ιδιος ο χαριτωμενος κ. χαριδημος] η ερευνα της αστυνομιας;
εν της παπαδθκιας τα ξυλα..:)
Ακομα πιο χαριτωμενα.. ο κ. τσουκας θελει να το παιξει κριτικη, αλλα τα γερημα, παλε...αμα εδημοσιοποιησεν λλιες αναφορες που το πορισμα της αστυνομιας η εφημεριδα "πολιτης" ξαφνικα η χορωδια του φιλελευθερου επαθε σπασμους λογοκρισιας..εθελεν, εφωναζε κλπ κλπ να λογοκριθει τζηνο το πορισμα, τζηνα τα στοιχεια για τες ευθυνες στην μοναδα, στη δομη, στον τομεα αρμοδιοτητας κλπ κλπ.

Οπως λαλει τζαι ο Λιπερτης:
"Ειπεν κανενας τιποτε
ανοιξαν στομα γιε μου;"
Ο κ. Τσουκας τοτε βεβαια εν εδιαμαρτυρηθηκε γιατι μια μορφη εξουσιας [ της δημοιογραφικης ελιτ τζαι οϊ μονο] απαιτουσε λογοκρισια τεκμηριων τζαι ερωτησεων....
τζαι ο καημνεος ο χαριδημος, αναφερεται υστερα στον τσομσκι..
Για να πουλησει ...
Αρπα κολλα..
Τζαι φυσικα εν να εν υπερβολικο να ρωτησει καποιος, τον κ. Τσουκα αν οι οργανωτες του ψευδογεγονοτος στο οποιο εσυμμετειχε, ειναι η δεν ειναι λογοκριτες, ατομα που απολυουν συναδελφους αμα τους γινει κριτικη κλπ κλπ..
Αλλα τουτα μπορουν να γινουν τζαι ειδικο αφιερωμα..:)
για το χιουμορ της υποθεσης..
Οποτε, οποιος κατοικα σε γυαλινο σπιτι, οσον αφορα την ιδιοτελη χρηση της εξουσιας των ΜΜΕ, τζαι ιδιαιτερα κυκλωματων με ιστορια στην λογοκρισια τζαι στις επιθεσεις δαιμονοποιησης,
εν αστειο να επικαλειται ειτε τον τσομσκυ, ειτε την εννοια του δημοσιου..

Π.

Υ.Γ.
ο κ. τσουκας εν εκαταλαβεν επισης, η καμνει οτι εν εκαταλαβεν, τα συνεπαγομενα της υποθεσης Ηλιος - ινταλως ενας δικηγορος φτιαχνει θεωριες της οκκας με το "οφειλεν να ξερει" αμα εν βρισκει τεκμηρια, τζαι υστερα ανατινασει τες "θεωριες" με την μεγαλυτερη ανεση,αμα εν να πληρωθει αναλογως [που την εταιρεια ηλιος]..
Οπως φυσικα, εν φαινεται να εσιει κωδικοποιησει το απλο νομικο τζαι ντε φακτο δεδομενο οτι αμα το πορισμα καλλη εν παρπατα στο δικαστηριο, εν παρπατα ουτε ο πολυβης [τζαι το κειμενο αποσπασματων του]..

δησακελικος είπε...

ετσι μπραβο σταλινικα αποβρασματα.δυναστες!να δειχνετε το πραγματικο σας προσωπο θελουμε!το φασιστικο σας προσωπειο!δεν πετυχατε να καταστρεψετε τον τοπο με το πραξικοπημα που κανατε το 74 και προσπαθησατε τωρα εφαρμοζοντας κομμουνιστικο συστημα!ποσο σας ενοχλει η ελευθερια εκφρασης!ολοι πρεπει να υπακουουν στον εγκαθετο του αττιλα σας !ολοι!και τι δεν μας ειπατε? ενα δεν μας ειπατε.οι εξ ελλαδος καθηγητες δεν εχουν δικαιμα πολιτικης κριτικης.οι εξ ελλαδος ερχομενοι τραγουδιστες της πενταρας στους οποιους δινετε μαυρο-μαυρο χρημα οπως ειπε ο ζουγανελης γιατι πρεπει να εχουν αυτο το δικαιωμα? αρ επιστολης 1032. προς νικον σαμψων. το κκ ακελ σας συγχαιρει για την εκλογην σας.ηταν καιρος να σαρωθει ο τραγοπαπας μουσκος.τον αντεξαμε τοσο καιρο κανοντας τους καλους. επιθυμουμεν οπως εφεθουν ελευθεροι ολοι οι ακελικοι που συνεληφθησαν απο μελη της εοκα β και αντρες της εθνοφρουρας. τονιζουμεν δε οτι δεν θα φερομεν αντιστασην σε περιπτωσην τουρκικης εισβολης.σε περιπτωσην που μελος του ακελ αντισταθει θα φευγει απο το κομμα. σας ευχομαι καλη θητεια. εζεκιας παπαιωαννου 16 ιουλιου 1974

Anef_Oriwn είπε...

Αυτο-καλούμενε δησακελικε,

Δεν σβήνω τα φαιδρά σχόλια σου γιατί είναι αποκαλυπτικά της ηλιθιότητας, της ασυναρτησιολογίας και των κολλημάτων σου! Και προκαλούν και μειδιάματα!

Ανώνυμος είπε...

Christofidis vs Christofias 10-0

Anef_Oriwn είπε...

Ανώνυμε [10/2/12 8:31 μ.μ.]

Με τον νουν σου κάμνεις παναΰρκα!!! Ο Christofidis εν γνωστός “συναγερμικός”. Τζι’ ο Πρόεδρος σήκωσε το γάντι στις επιθέσεις του και του απάντησε κατάλληλα!!! Ποιες ήταν οι προτάσεις του Christofidi για ενίσχυση της Δημοκρατίας. Οι [χωρίς περιεχόμενο] αοριστολογίες του;

Ανώνυμος είπε...

ate. 10-1 gia tin apantisi pou edwse o Christofias

Ανώνυμος είπε...

δησακελικο κλπ,
ξερεις στα εγγλεζικα λαλουν "there are a thousand ways to cry for help"..
η ψυχωση ξερεις εν πραμα που δυσκοελυκει το πλασμα..η ψυχαναλυση εν ακριβη οντως..η εξομολογηση του παπαες εν περιπεξιμο..
εσιεις μια βασικη ρηξη..που την μια νοταλγεις τον φασισμο της χουντας/15ης ιουλιου [οπου το ασπρο γινεται μαυρο], που την αλλη θελεις [τζαι λογω μοδας, τζαι λογω ανασφαλειας, κλπ] να το παιζεις τζαι δημοκρατικος],
οποτε φκαινει περιπατο η παρανοια..

συμβουλη: μεν το δειχνεις συχνα..τζαι εν να γελουν μαζι σου..
αωνυμα γραφε..εν πειραζει..καμνει πλακα τζαι ο κοσμος, προσφερεις ψυχαγωγια..δε το τζαι ετσι..

Ανώνυμος είπε...

Ανωνυμε [του Χριστοφιδη]

Το πραγματικο σκορ, ηταν το ακολουθο;]
Πληκτικο ματς, οπως αρμοζει στο Πανεπιστημιο Αγλαντζιας [σορρυ Κυπρου].
Ξαφνικα, ο Χριστοφιδης με την ενθαρρυνση του παρατηρητη, μπαινει που θεση οφ σαιντ τζαι βαλει γκολ.
Ο Χριστοφιας, θωρει τον, αγνοει την φαση, παει στο κεντρο του γηπεδου τζαι σε 2 λεπτα που μεινισκουν,
βαλει 3 γκολ, τζαι συρνει τον του νωμου του:
σκορ 3-1..

1. "Αμα καλειται καποιον να ξερετε τους κανονες της ευπρεπειας". Αν δεν τους ξερετε, προβλημα σας, αλλα μεν νομισετε οτι εν σας θωρουμεν, ακουομεν.
Κοινως: αμα εκλανες για τα gce, αθθυμασαι την υστερια; Οπως ειπα τζαι στον ανεκδοτο του Τσουκα, εσας εμεις σαν εκαμαμεν χωρο να διδασκετε, τζαι να πουλατε οτι ξερετε σαν γνωση. Κοινως εισαστε εργαζομενοι οπως ουλλοι, νακκον αππωμενοι βεβαια,αλλα ουλλοι εχουν ενα αηπιν. Το αν εισαστε αππωμενοι γλυφτες, εν τζαι χαλα την προσπαθεια που εκαμαμεν ιστορικα. Δειχνει απλα την μικροπρεπεια σας. Εμεις εκαμαμεν ιστορια, εσεις απλα καθαριζετε την εξωπορτα.

2. "Αν θελετε να συζητησουμε για την παγκοσμια κριση πολυ ευχαριστως, να ερτετε τζαι εσυ τζαι η συγκλητος."
Αλλα που τολμας;
Εν εσιεις να πεις, απλα παπαγαλιζεις ομιλιες που θυμιζουν γυμνασιαρχες αλλων εποχων.
Αλλα η αγενεια σου θα γινει υποχρεωση, να μαθεις να εσιεις επιχειρηματα στο μελλον.
Αναγκαστικα θα μαθεις που οσους εφτιαξαν το χωρο που διαδασκεις.
Οποτε αντι να με καλεσετε να με τιμησετε εκαλεσε τε να σας δδαξω- τροπους συμεπριφορας, αλλα τζαι θεματα τα οποια θα επρεπε σαν ακαδημαικοι να σχολιαζετε. Ατε καλη μορφωση πριν να σας παρουν χαπαρι οι φοιτητες τζαι αρκεψουν να γελουν με την ημιμαθεια.
3. "Να μιλησουμε αλλα με ισους ορους."
Οταν καλυφκεις την ημιμαθεια σου, πισω που φιλιππικους γυμανσιαρχων, προφανως εν περιμενεις αντιλογο.
Οπως ενας δασκαλακος σε ενα χωρκο το 1890.
Αλλα αμα ξαφνικα εσιεις προσκληση για διαλογο η κενοτητα σου σαν ενος ατομου που το μονο που εκατεφερεν να πει ως τωρα ηταν πως θα καμει το πανεπιστημιο κυπρου επιχειρηση [ για ερευνα ταχα μου], τζαι αμα επιασεν καρεκλα ασχολειται με τα παρκγικ τικετς, εν προφανες σαν επιπεδο εν ενι;

υ.γ.
Προσωπικα σκεφτομαι οτι οποιος ακαδημαικος η δηθεν ακαδημαικος μιλα για επιπεδο τζαι ηθικη, χωρις να αναφερει τον τομμυ
αναδεικνευει το επιπεδο της δουλοπρεπειας του.
Προφανως ζει ακομα πριν την αναγεννηση,
Η εν εκαταλαβεν ιντα που σημαινει κοσμικη κοινωνια τζαι απειλες εναντιον της..
χμ..
Ο χριστοφιας εν πολλα ευγενικος τελικα..
Αλλα εν αβασταχτα γοητευτικος οταν αποκαλυφκει τουτους τους τυπους, με κοφτες, ειλκρινεις , καθημερινες κουβεντες..