Τετάρτη 15 Σεπτεμβρίου 2010

Ανάρτηση 68/2010* [οικονομικοκοινωνική, πολιτική κι αντι-πολιτικάντικη] – Ένα άρθρο [από τον “Πολίτη”] για την ακρίβεια** κι ένα υστερόγραφο.


{* - Το κυρίως κείμενο αυτής της ανάρτησης γράφτηκε την Κυριακή 12 του Σεπτέμβρη του 2010 και το υστερόγραφο την επαύριον Δευτέρα.
** - Τελικά λέμε και γράφουμε «ακρίβεια» ή «ακρίβια»;}

Πολλές συζητήσεις γίνονται τελευταία [και στα ραδιοφωνικά ερτζιανά και στα τηλεοπτικά panels, αλλά και άρθρα δημοσιεύονται στες εφημερίδες] για την ακρίβεια που έχει πλήξει την Κύπρο η για το τσουνάμι αυξήσεων σε είδη πρώτης ανάγκης [γάλα, ψωμί, καύσιμα] που επίκειται λίαν συντόμως. [Κάποιοι φαίνεται έχουν εκ των έσω πληροφορίες]... Αυξήσεις που θα πλήξουν πρώτα και κύρια τα χαμηλά αμειβόμενα στρώματα ή όπως συνήθως λέγεται το καλάθι [αν και έχει γίνει καροτσάκι σήμερα!] της νοικοκυράς ...
Ως συνήθως η αντιπολίτευση [ο “Συναγερμός”, το ΕΥΡΩΚΟ, και εσχάτως η επαναποκτήσασα τη Λυσσαριδική “αγωνιστική” της ταυτότητα ΕΔΕΚ] παρουσιάζει ως κύριο υπαίτιο για την ακρίβεια την πολιτική και τους χειρισμούς της Κυβέρνησης [κι όχι τη διεθνή καπιταλιστική] ... Από την άλλη οι υποστηριχτές της Κυβέρνησης [και οι του ΑΚΕΛ φυσικά] προσπαθούν να αντικρούσουν [συνήθως όμως παίρνοντας αμυντική διάταξη λες και πραγματικά φταίνε] τα λεγόμενα και γραφόμενα της αντιπολίτευσης, παρουσιάζοντας το [φιλολαϊκό, όπως το ονομάζουν] έργο της Κυβέρνησης.
Ένας από τους κύριους επικριτές της Κυβέρνησης [ο οποίος μάλιστα πρωτοστατεί στην αποκάλυψη του αντιλαϊκού πρόσωπου της] είναι ο κρυπτο-“κομμουνιστής” βουλευτής του ΔΗΣΥ [ναι καλά διαβάσατε!] Λεφτέρης Χριστοφόρου! Ο Λεφτερης, λοιπόν, γνωστός στην πιάτσα και ως ο “Δώσ’ τα όλα” [σ’ αντίθεση με τον άλλον συνάδελφο του στο Κόμμα, τον Φούλη, που προσπαθεί να το παίξει και “Robin Hood” των Φτωχών, αλλά τελικά θα μείνει στην Ιστορία ως ο “Κόφ’ τα όλα”], ο Λεφτέρης που λετε, μια την άλλη και σε στυλ «εκατάπιεν-ράδιο», δίνει μαθήματα πως πρέπει να συμπεριφέρεται ένα Αριστερό κόμμα(!!!) [όπως ο ΔΗΣΥ, έναν πράμαν]...
Τις προάλλες μάλιστα ο λαλίστατος Αντιπρόεδρος του ΔΗΣΥ δήλωσε ότι μια κυβέρνηση η οποία εμφανίστηκε με τη φιλολαϊκή ετικέτα, φαίνεται ότι καθημερινά ενοχλείται και αντιδρά αρνητικά γιατί ο ΔΗΣΥ νοιάζεται για την ακρίβεια, για τον Κύπριο καταναλωτή, για το καλάθι της οικοκυράς. Επίσης ο κος Λεφτέρης είπεν ΜΑΣ πως όσο κι εάν ενοχλούνται ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος και η Κυβέρνηση από τις αναφορές των στελεχών του ΔΗΣΥ για την ακρίβεια που πραγματικά μαστίζει τον Κύπριο καταναλωτή, ο ΔΗΣΥ δεσμεύεται ότι θα συνεχίσει πεισματικά να νοιάζεται για τον Κύπριο καταναλωτή, για το καλάθι της οικοκυράς και για τα προβλήματα της καθημερινότητας.
«Δεν μπορούν κάποιοι ούτε με φωνασκίες, ούτε με συνθήματα να συνεχίσουν να παραπλανούν τον κυπριακό λαό. Και ιδιαίτερα μια Κυβέρνηση που απέδειξε ότι δεν είναι φιλολαϊκή αλλά δήθεν φιλολαϊκή Κυβέρνηση», κατέληξε ο κρυπτο-“κομμουνιστής” κος “Δώσ’ τα όλα”.

Πρόθεση ΜΟΥ εδώ ΔΕΝ είναι να κάμω το δικηγόρο της Κυβέρνησης και να παρουσιάσω τα μέτρα που έχει πάρει για αντιμετώπιση της οικονομικής κρίσης και των επιπτώσεων της.
Διερωτούμαι όμως:
«Σύντροφε Λεφτέρη μου, αν το κόμμα ΣΟΥ νοιάζεται πραγματικά για τους καταναλωτές, καλό θα ήταν να τα βάζατε και λίγο με αυτούς που φταίνε πραγματικά για τις τιμές. Κι άμα έχετε τα κότσια ή τ’ αρχίδια που ελάλεν τζι’ ο παππούς ΜΟΥ, βγείτε μια μέρα και βάλτε τα με τους μεγαλοεπιχειρηματίες που καθορίζουν τα πάντα σ’ αυτό τον τόπο. Όχι μόνο την εύκολη λύση να κατηγοράς την κυβέρνηση. Αυτό το μπορούμε όλοι μας. Κότσια κυρ-Λευτέρη μου, κότσια,!!!»

Παρακάτω θα παραθέσω κι ένα άρθρο του [Πάφιου δημοσιογράφου] Κώστα Νάνου, από τον “Πολίτη”, στο οποίο καταπιάνεται με την ακρίβεια και τους μηχανισμούς που τη δημιουργούν. Οι μηχανισμοί αυτοί είναι εγγενείς του καπιταλιστικού συστήματος - γεννιούνται μέσα απ’ αυτό το σύστημα και το κυνήγι για όσο το δυνατόν μεγαλύτερο κέρδος!

Όμως ο κος “Δώσ’ τα όλα” δεν τολμά να αγγίξει το σύστημα και να το επικρίνει. Φυσικά αδυνατεί να το πράξει πρώτα και κύρια λόγω της ιδεολογικοπολιτικής τοποθέτησης του [θιασώτης του καπιταλιστικού συστήματος είναι], κάτι που τον κάμνει και αντιφατικό και λαϊκιστή!

Δυστυχώς όμως και οι αριστεροί κυβερνώντες [ευρισκόμενοι συνήθως σε αμυντική διάταξη, λόγων των πολλαπλών επιθέσεων που δέχονται] στην προσπάθεια τους να αποδείξουν ότι δεν είναι όλα μαύρα κι άραχνα και ότι τα πράματα βελτιώνονται στην [καπιταλιστική] οικονομία ΜΑΣ, γίνονται άθελα τους [αλλά ενίοτε κι άτσαλα] απολογητές του συστήματος. Συχνά μέσα από τον λόγο τους δεν προσπαθούν [ή μπορεί και ν’ αποφεύγουν] να αναδείξουν τον καπιταλισμό ως το κύριο υπαίτιο της κρίσης και θεωρούν ότι με τα μέτρα που λαμβάνουν βοηθούν τους εργαζόμενους. Τούτο είναι μεν αλήθεια αλλά μόνο μερικώς. Στην πράξη και στην ουσία είναι το σύστημα που τελικά διασώζουν! [Κι αυτό το λέει καθαρά κι ο Κώστας Νάνος στο κείμενο του]...

Φυσικά οι κονδυλοφόροι [εκτός από τους πολιτικούς] της αντιπολίτευσης ΠΟΤΕ δεν θα παύσουν [πολλές φορές και μέσα από υπερβολές] να επικρίνουν την Κυβέρνηση για την ακρίβεια. Όπως ας πούμεν, ο Κωστάκης Αντωνίου της “Σημερινής”, καταπιάστηκε με το θέμα της ακρίβειας με σχετικό άρθρο του στην εφημερίδα στες 11 του μηνός υπό τον βαρύγδουπο τίτλο “Τα νοικοκυριά γονατίζουν, η Κυβέρνηση κτενίζεται” - link: http://www.sigmalive.com/simerini/columns/stigma/304336. [ΕΓΩ μέχρι τώρα νόμιζα ότι κάτι άλλο χτενίζεται, αλλά φαίνεται άλλαξαν οι κομμωτικές ΤΟΥ συνήθειες]. Κι εδώ ο αρθρογράφος εξετάζει το ζήτημα της ακρίβειας με ένα καθαρά επιφανειακό και συναισθηματικό τρόπο. Το αποσυνδέει ή δεν το συσχετίζει καθόλου με την παγκόσμια καπιταλιστική οικονομική κρίση και του μηχανισμούς του καπιταλιστικού συστήματος που επιβάλουν τες αυξήσεις στες τιμές ή/και τες ανεβοκατεβάζουν [κάτι που αναλύει πιο κάτω και ο Κώστας Νάνος] ...

Πάντως το πρόβλήμα της ακρίβειας δεν αποτελεί κατ’ εξοχή κυπριακό φαινόμενο [όπως αφήνουν πολλοί να νοηθεί]. Στη σημερινή “Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία” υπάρχει ένα άρθρο με τίτλο “Επιστρέφει το φάντασμα της πείνας πάνω από τη Γη” που αναφέρεται σε κύμα αυξήσεων στες τιμές βασικών προϊόντων ανά τον κόσμο και δη σε χώρες της καπιταλιστικής περιφέρειας [link: http://www.enet.gr/?i=issue.el.home&date=12/09/2010&id=202168].

*****************************
Στης ακρίβιας τον καιρό...
[του Κώστα Νάνου, “Πολίτης” 08/09/2010, σελ. 13 – link: http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=968017&-V=archivecolumns ]
[Οι επιχρωματώσεις και υπογραμμίσεις είναι δικές ΜΟΥ, όπως επίσης και η αριθμήσεις και οι σημειώσεις].

“Οι τιμές βασικών καταναλωτικών προϊόντων εκτοξεύτηκαν τα τελευταία χρόνια σε πολύ υψηλά επίπεδα, εξανεμίζοντας την αγοραστική δύναμη των πολιτών. Στην πραγματικότητα πρόκειται για μια άνευ προηγουμένου μεταφορά πλούτου από τις τσέπες των πολλών στα χέρια των ολίγων. Έμποροι, κερδοσκόποι, μεσάζοντες, μονοπωλιακές και πολυεθνικές εταιρείες, που ελέγχουν την αγορά, βρήκαν τον εύκολο και προσφιλή τους τρόπο για να αναπληρώσουν τις ζημιές που υπέστησαν από τα χαρτοφυλάκια των μετοχών τους στα διεθνή χρηματιστήρια, απομυζώντας τους πολίτες σε όλο τον κόσμο.

Εξαίρεση δεν αποτελεί η Κύπρος, στην οποία το εμπόριο όλων σχεδόν των καταναλωτικών αγαθών είναι πλήρως ελεγχόμενο από 20-30 εταιρείες που έχουν επιχειρηματικά πλοκάμια παντού. Από το εμφιαλωμένο νερό μέχρι τις ηλεκτρικές συσκευές, τα αυτοκίνητα, τα καύσιμα και το γάλα, η αγορά λόγω και του μικρού μεγέθους είναι πλήρως ελεγχόμενη. Η φιλοσοφία που θέλει την αγορά να ρυθμίζει τα του οίκου της και ο ανταγωνισμός να αποβαίνει σε όφελος των καταναλωτών, έπαψε προ πολλού να βρίσκει εφαρμογή(1). Στην Κύπρο μάλιστα δεν βρήκε ποτέ εφαρμογή και οι πολίτες δεν επωφελήθηκαν σε καμιά περίπτωση. Ακόμη και στην περίπτωση των τηλεπικοινωνιών, που σε άλλες χώρες ο ανταγωνισμός λειτούργησε θετικά, στην Κύπρο είχαμε το παράδοξο η Βουλή να μην επιτρέπει στην ημικρατική cyta, να μειώσει τις τιμές για να μπουν στην αγορά και να πάρουν μερίδιο οι ενδιαφερόμενοι ανταγωνιστές της(2). Το ίδιο αναμένεται να γίνει και με την ΑΗΚ.

Το μεγαλύτερο όμως παραμύθι που μας πλάσαραν όλα αυτά τα χρόνια είναι ότι η Ε.Ε. δεν επιτρέπει να τεθεί ανώτατο όριο τιμών σε βασικά καταναλωτικά αγαθά(3). Τώρα, κατανοώντας όλοι ότι η ασυδοσία της αγοράς και αυτών που την ελέγχουν μπορεί να οδηγήσει σε κοινωνικές εκρήξεις, σπεύδουν να περάσουν νομοσχέδιο ώστε να επιβάλουν πλαφόν, στο γάλα το νερό και το ψωμί. Ακόμη όμως και τώρα, υπάρχουν οι γνωστοί θιασώτες της ελεύθερης αγοράς που δεν θέλουν να ακούσουν κουβέντα για πλαφόν επιμένοντας στη χρεοκοπημένη φιλοσοφία ότι οι κρατικές παρεμβάσεις εμποδίζουν την ανάπτυξη της οικονομίας(4). Βέβαια, δεν πρέπει να υπάρχουν και αυταπάτες ότι με την επιβολή πλαφόν οι τιμές δεν θα είναι και πάλι υψηλές. Ήδη μια γεύση πήραμε από τον τρόπο που η Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού υπολόγισε την τιμή του γάλακτος. Θεωρεί λίγο πολύ λογικό οι παραγωγοί να το πωλούν π.χ. 53 σεντ και οι καταναλωτές να το προμηθεύονται στη διπλάσια τιμή(5).

Το πλαφόν, αν τελικά επιβληθεί, θα υπάρχει απλώς για να τιθασεύει την αγορά όταν αγριεύει και ξεπερνά τα όρια αντοχής και ανοχής της κοινωνίας. Για τη διάσωση και διαιώνιση του συστήματος της αγοράς λοιπόν γίνονται όλα και όχι για την προστασία των καταναλωτών, όπως κόπτονται από το πρωί μέχρι το βράδυ δεξιοί και αριστεροί πολιτικάντηδες που δεν τολμούν να αμφισβητήσουν τους νόμους της αγοράς και του εμπορίου(6).

Τρανό παράδειγμα αυτής της υπόδουλης στάσης που τηρούν όλοι στα αφεντικά της αγοράς, είναι η περίπτωση των καυσίμων, όπου εδώ και 5 χρόνια οι τιμές πολλαπλασιάστηκαν και το κράτος παρέμεινε απλώς θεατής, παρότι πολλές φορές εκπρόσωποί του αναγκάστηκαν να παραδεχθούν δημόσια ότι οι λιανικές τιμές ήταν αδικαιολόγητα υψηλές. Αν τολμούσε κανείς να υποστηρίξει πως το κράτος θα έπρεπε να παρέμβει άμεσα, συστήνοντας κρατική εταιρεία εισαγωγής και εμπορίας καυσίμων, είναι βέβαιο πως οι γνωστοί θιασώτες του συστήματος θα έβγαιναν την επόμενη μέρα λέγοντας πως οι μπολσεβίκοι ανέλαβαν δράση.(7)”


Σημειώσεις, σχόλια και παρατηρήσεις του Ιστολόγου:

(1) Τούτη είναι και η προσφιλής θεωρία του Πρώτου Αντιπρόεδρου του ΔΗΣΥ κου Φούλη, γνωστού και ως “Κόφ’ τα όλα”!

(2) Κώστα Νάνο, πες τα πράματα με τ’ όνομα τους. Δεν είναι σύσσωμη η Βουλή που δεν επέτρεψε στη CYTA να μειώσει τες τιμές της, αλλά τα κόμματα που αποτελούν τους πολιτικούς εκφραστές του κεφαλαίου, δηλ. ο ΔΗΣΥ, το ΔΗΚΟ και λοιποί. Τοιουτοτρόπως έπραξαν [στήριξαν το κεφαλαίο] και όταν καταψήφισαν τες προτεινόμενες φορολογίες για αύξηση του εταιρικού φόρου [μόνο κατα 1%] και γα φορολόγηση της μεγάλης ακίνητης περιούσιας.

(3) Εδώ μιλάμε για το λεγόμενο «πλαφόν». Ο Φούλης ξεσχίζει γι’ αυτό τα κοστούμια του καθώς είναι εναντίον, ενώ ο Λεφτεράκης κλαυθμυρίζει μασώντας τα λόγια του για να μην πει καθαρά αν είναι υπέρ ή κατά ...

(4) Οι νεοφιλελεύθερες προσεγγίσεις [του Φούλη], οι οποίες επαττίσαν και την παγκόσμια καπιταλιστική οικονομία μια ώρα αρχύτερα!

(5) Τι διπλάσια, τριπλάσια είναι σήμερα καθώς βρίσκεται στα 1,45 ευρω το λίτρο. Φυσικά μπορεί να ειπωθεί ότι στην Ελλάδα το γάλα πωλείται στον καταναλωτή σε τιμή πέραν των 2 ευρώ, αλλά αυτό ΔΕΝ ΜΑΣ ανακουφίζει! Το μονοπώλιο στο γάλα υπάρχει και η Επιτροπή Προστασίας Ανταγωνισμού μόλις τώρα κατέφερε να βγάλει απόφαση [αν βγάλει τελικά] για τες τιμές του γάλακτος για το 2007!

(6) Μόνο μια Σοσιαλιστική Επανάσταση θα μπορούσε να αμφισβητήσει και ν’ αλλάξει τους νόμους της αγοράς και του εμπορίου!

(7) Ή, όπως θα ‘λεγε και ο συμπαθέστατος κατά τ’ άλλα Φούλης, το κράτος θα μετατρεπόταν, σε τέτοια περίπτωση, πέραν από φούρναρης, πελεκάνος και ξενοδόχος και σε πρατηριούχο!

Έχει κανείς τ' αρχίδια; Λεφτεράκη;

Anef_Oriwn
Κυριακή 12/9/2010

************************
Υστερόγραφον 13/9/2010:
Σερφάροντας σήμερα το δειλινό στην [κυπριακή] Blogόσφαιρα έπεσα πάνω στο τελευταίο post του αγαπητού Γιάννου Ιωάννου – Strovolioti [link: http://strovoliotis.wordpress.com/2010/09/10/%c2%abt%ce%bf-%ce%ba%cf%81%ce%ac%cf%84%ce%bf%cf%82-%cf%80%ce%b1%ce%af%ce%b6%ce%b5%ce%b9-%cf%85%cf%80%ce%b5%cf%81%ce%b2%ce%bf%ce%bb%ce%b9%ce%ba%ce%ac-%ce%bc%ce%b5%ce%b3%ce%ac%ce%bb%ce%bf-%cf%81%cf%8c/]. Κι επειδή θεώρησα ότι το κείμενο του έχει έστω έμμεσα σχέση με τα πιο πάνω δικά ΜΟΥ γραπτά, αλλά από την αντίθετη σκοπιά, είπα να του αφιερώσω λίγα σχόλια ...

Σταχυολογώ, κατ’ αρχάς από το κείμενο του:
1. «Η λύση βρίσκεται στην ενδυνάμωση του κράτους στον τομέα των *θεσμών* και του *ελέγχου* της ελεύθερης οικονομίας.»
2. «Και οφείλω να πω ότι, ναι, δεν είναι φυσικά και ο ιδιωτικός τομέας τέλειος. Λάθη, κακή διαχείριση σίγουρα γίνονται. Αφορούν όμως αυτούς που τα κάνουν. Και η αγορά τους αντικαθιστά και προχωρεί χωρίς να επιβαρύνεται ο αχάπαρος φορολογούμενος.»

Και διερωτούμαι [ΕΓΙΩ ο "δογματικός"]:
1. «Ο *έλεγχος* της ελεύθερης οικονομίας» δεν αποτελεί τροχοπέδη για τη [νεοφιλελεύθερη] καπιταλιστική ανάπτυξη; [Για τους θιασώτες και απολογητές του καπιταλιστικού συστήματος «ανάπτυξη» σημαίνει παραγωγή πλούτου - για ποιους όμως;]
2. Μπορεί όμως πραγματικά και ουσιαστικά να ελεγχθεί η «ελεύθερη οικονομία»;
3. Αφού πάντα θα υπάρχει το κυνήγι του χρήματος και του εύκολου κέρδους άραγε μπορεί αν καταργηθούν ή/και να εκλείψουν οι διαπλοκές και η διαφθορά;
4. Τζιαι λαλώ τωρά ΕΓΙΩ, ένας δκιαολιζόμενος [αριστερίζων] πολίτης; «Σε μια κοινωνία υπό κρίση [οικονομική, κοινωνική, πολιτική], όπως ας πούμεν, είναι λίγο πολύ η δική ΜΑΣ η κυπριακή, είναι δυνατόν καλλιεργηθούν και να παραχθούν σταθερές θεσμικές αξίες οι οποίες να δώσουν νέες προοπτικές και νέο αέρα στο ίδιο το σύστημα που προκάλεσε την κρίση [και θα συνεχίσει να προκαλεί κρίσεις] και κατέλυσε/κατάργησε τους όποιους μέχρι τώρα ισχύοντες θεσμούς»;

Anef_Oriwn
Δευτέρα 13/9/2010

22 σχόλια:

Disdaimona είπε...

Η Δεξιά Ανευ,ενω κατηγορεί την Αριστερά πως βλέπει στην παραγωγή πλούτου "τη ρίζα όλων των κακών" και απ΄αυτό συμπεραίνει και τον υποτιθέμενο δογματισμό της, η ίδια αντιμετωπίζει την "ελευθερία της αγοράς" όπως οι θρησκευόμενοι τη θρησκεία.
Ο Θεός(ελευθερο εμπόριο) υπάρχει(δεν μπορεί να καταργηθεί) και είναι καλός γιατί χωρίς Θεό θα παραδοθούμε στο Διάβολο. Απλά ο Θεσμός(εκκλησία) έχει διαβρωθεί και πρέπει να εξυγιανθεί. Σεβόμαστε τον Θεσμό και τον Θεό που αντιπροσωπεύει και ξεχωρίζουμε την Θρησκεία από τη διάβρωση της Εκκλησίας για να μην παραδεχτούμε το προφανές, πως...ο Θεός είναι θνητός και μπορεί να πεθάνει!

ΔemΩΝ είπε...

Η περιγραφή της αγαπητής Δεισδαιμόνας είναι εξαιρετική αλλά γεννά το ερώτημα (το αναπόφευκτο ιστορικό ερώτημα) τι στο διάολο κάνουν οι άθεοι όταν γίνονται επίσκοποι και αρχιεπίσκοποι σε αυτή την εκκλησία. Πως στο καλό λειτουργούν, κοινωνούν και εκτελούν στο ακέραιο όλα τα μυστήρια αυτής της θρησκείας ενώ ταυτόχρονα επαγγέλονται τον θάνατο του θεού... Έχει καταλάβει κανείς σας;

ο ύποπτος είπε...

Αγαπητέ Aneφ,
σαφώς και η ακρίβεια είναι μη ελεγχόμενη και η αριστερά πολύ λίγα μπορεί να κάμει. Άλλωστε το νεοφιλελεύθερο περιβάλλον δεν επιτρέπει κάτι τέτοιο. Μήπως όμως δεν είναι αυτό ακριβώς που επιδιώκει πάντοτε το νεοφιλελεύθερο κατεστημένο; Δηλαδή να οδηγήσει όλες τες δυνάμεις αντίθετες στα σχέδια του σε ένα λήθαργο που ακόμα και στες χειρότερες καπιταλιστικές κρίσης η αντίδραση να είναι αμελητέα και σε καμιά περίπτωση να επηρεάζει το σύστημα;

Έτσι φτάνουμε στο σημείο να έχουμε αριστερή (όχι μόνο αριστερή αλλά κομμουνιστική κυβέρνηση) που από την ημέρα που βγήκε στην εξουσία να δηλώνει ότι θα "διαχειριστεί το σύστημα" δηλαδή τον καπιταλισμό!! Πως, όμως, μπορείς να διαχειριστής κάτι που δεν πιστεύεις ότι λειτουργεί; Το επακόλουθο είναι σοβαρότατα λάθη στην εκτίμηση της κατάστασης με αποτέλεσμα να την πληρώνει ο κοσμάκης.

Αυτή η αριστερή κυβέρνηση έχει επιδείξει εκπληκτική ανικανότητα σωστής εκτίμησης των δεδομένων επί του εδάφους (τόσο στην οικονομία όσο και στο κυπριακό) με αποτέλεσμα να οδηγείται στην αυτοκαταστροφή. Ίδωμεν.

Disdaimona είπε...

Δέμων μα εν να μιλούμε τζαι στου Άνευ τωρά :-)

Οι άθεοι δεν έχουν καμιά θέση σε καμιά εκκλησία. Ξέρεις το,υπήρξες άθεος,μέσα σου, θέλω να πιστέφκω με αγνό τρόπο.Αλλά ο άθεος έσιει μιαν αρχή,εξαιτίας της οποίας γίνεται τζαι άθεος. Εν πιστέφκει στην Εκκλησία. Στόχος του είναι η ελευθερία από τον καταναγκασμό και την υποδούλωση της ύπαρξης, της νόησης, του σώματος,της ομορφιάς, της μοναδικότητας του κάθε ανθρώπου από τις ιδεολογίες.(ακριβώς όπως εύστοχα είπες και εσύ σήμερα στο μπλοκ σου). Ο άθεος δεν υπηρετεί ιδεολογίες. Χρησιμοποιεί τη γνωση για την υπέρβαση της ιδεολογίας. Η ιδεολογία για τον άθεο είναι αρνητική έννοια.
(ελπίζω να είναι οκ με τα κυπριακά)

Το πρόβλημα προκύπτει, και κατανοώ απόλυτα το ερώτημα,με το γεγονός πως ο άθεος δεν είναι μεταφυσικός.Δεν μπορεί να επαγγελθεί μιας "αλλης ζωής" μιας "ιδανικής ζωής" ανεξάρτητα από την ιστορική πραγματικότητα. Ο άθεος΄πρέπει να μπει στην τροχιά της ιστορίας σαν ένας τραγικός ήρωας, με μόνη ουτοπική αλλά ουδόλως μεταφυσική πίστη,που πηγάζει από την αληθινή αγάπη για τον άνθρωπο.
Γι αυτό μπλέκεται στο δίλημμα "να είναι μερος" π.χ του κοινοβουλευτισμού ή μέρος μιας επανάστασης.

Ο άθεος δεν είναι αφηρημένα σοφός, μισεί τις αφηρημένες σοφίες. Αλλά είναι ο μόνος άξιος για να τον εμπιστευτείς για την αξιοπρέπεια του να είσαι άνθρωπος.

Για να είμαι συνεπής στη συνομιλία μας, στον άθεο δεν πρέπει να χαριζόμαστε.Είναι η μόνη μας ελπίδα όχι για το αύριο αλλά και για τις σημερινές δικές μας ανάγκες,γι αυτό ο κάθε παρατηρητής ενισχύει τη θέση του άθεου με πάσα αυστηρότητα και αγάπη και σκληρότητα κάποτε! Γιατί η διάσωση της "αθεϊας" είναι και το δικό του όνειρο...

Ανώνυμος είπε...

ΔemΩΝ;;;;;
Πονηρούλη;;;;
Πιο πολύ πονηρό παρά ιστορικό είναι το ερώτημα σου.

Τέλος πάντων να σου πω εγώ τί κάνουν. Τελούν τα υποχρεωτικά μυστήρια, και προσέχουν για τα χειρότερα. Διότι η διακονία δεν είναι ωφέλιμη μόνον όταν πρόκειται περί προσφοράς, αλλά και όταν πρόκειται περί προστασίας.
Εσύ κατάλαβες τώρα;

USSU OLAN

Ανώνυμος είπε...

Ύποπτε,
Επειδή έχω κέφια απόψε, θα σε παρακαλέσω να μας δώσεις εκείνη την σωστή εκτίμηση των δεδομένων επί του εδάφους (τόσο στην οικονομία όσο και στο κυπριακό) να την μάθουμε κι' εμείς.
Για να αποφύγουμε την αυτοκαταστροφή βρε αδερφέ. Τί την κρατάς μυστική; Πεσ' τηνα επιτέλους τη ρημάδα.
Κασσάνδρα εεε Κασσάνδρα.
Αστιεύομαι.

USSU OLAN

ελληνοκυπριος πατριωτης είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητέ Γιάννο [Strovolioti],

Ειλικρινά δεν ξέρω τι συμβαίνει και δεν μπορούν να περάσουν τα σχόλια ΣΟΥ, [ούτε καν για έλεγχο], ενώ άλλα περνούν [όπως, ας πούμεν, αυτά που έχουν ήδη αναρτηθεί – καθώς και κάποια άλλα υβριστικά από τον ΜΑΤΣΟΥΚωμένο και τον Arxiepiskopo-μαϊμού, που έχω κόψει]!
Πάντως εκείνο το δικό ΣΟΥ που ΜΟΥ έστειλες με email το πρωί θα το αναρτήσω σε λίγο ΕΓΩ ... Κι αν έχεις γράψει κι άλλο στείλε το κι αυτό με email ή κάμε το σε δυο δόσεις, μήπως και ο Blogger δεν το παίρνει επειδή είναι μεγάλο...
Τελικά δεν κατάφερα ούτε κι ΕΓΩ να αναρτήσω το σχόλιο ΣΟΥ [δοκίμασα και ψες και σήμερα το πρωί] ...
ΔΕΝ μπορώ να καταλάβω τι συμβαίνει ... Έχω διαπιστώσει μάλιστα ότι το computer ΜΟΥ έχει γίνει πιο αργό. Σε επικοινωνία ΜΟΥ με την Cytanet [που είναι ο παροχές] ΜΟΥ έχουν πει ότι ΔΕΝ διαπιστώνουν πρόβλημα

Anef_Oriwn είπε...

Ο Strovoliotis είπε ... [Thu, Sep 16, 2010 at 7:54 AM]
«Αγαπητέ Ανεφ,

Ναι, υπάρχει ένα θεματάκι με τη λέξει <> - κυρίως με τον τρόπο
που την εκφέρει ο ανόητος που κάνει τις διαφημίσεις του Ορφανίδη!

Υπάρχει και ένα άλλο θεματάκι με τον ανεκδιήγητο Λευτέρη Χριστοφόρου,
αλλά αυτό ας αφήσουμε τον ΔΗΣΥ να το λύσει :)

Λοιπόν, επί της ουσίας: όσο μεγάλος και όσο δυνατός να είναι ένα
επιχειρηματίας, αν λειτουργεί ορθά ο ελεύθερος ανταγωνισμός, *δεν* θα
μπορεί να ορίζει παράλογες τιμές - σε σχέση με τις δεδομένες συνθήκες
της αγοράς.

Τόσο απλά!

Η κυβέρνηση είναι υπεύθυνη στο βαθμό που επιτρέπει ή δεν επιτρέπει την
ελεύθερη λειτουργία της οικονομίας. Αν για παράδειγμα η κυβέρνηση
φοβάται να ανατρέψει κεκτημένα που αφορούν επιδοτήσεις, ολιγοπώλια,
αποτυχημένες κρατικές επιχειρήσεις, κλειστά επαγγέλματα, ακόμα και
υπέρ-δικαιώματα εργαζομένων, τότε φυσιολογικά *δεν* μπορεί να δουλέψει
ο ελεύθερος ανταγωνισμός...»

Anef_Oriwn είπε...

[Και η συνέχεια του σχολίου του Strovolioti …]

«...Δεν θεωρώ πως η κυβέρνηση έχει καθήκον να ανατρέψει το καπιταλιστικό
μας σύστημα, αφού άλλωστε μια τέτοια αναφορά *δεν* περιλαμβανόταν στο
προεκλογικό πρόγραμμα του Χριστόφια. Άρα η μόνη της υποχρέωση είναι να
το διαχειριστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Και λυπούμαι να πω ότι η
δειλία, η αναβλητικότητα και η αδυναμία ανάληψης πρωτοβουλιών που
έδειξε ο πρόεδρος στο Κυπριακό, επαναλαμβάνεται και στα ζητήματα της
οικονομίας.

Και του έπεσε ο κλήρος να έχει και την κρίση...

Ο Νάνος προβάλλει την άποψη του διαμαρτυρόμενου πολίτη, πλην όμως
δύσκολα μπορεί να σταθεί σε μια συζήτηση με οικονομικά επιχειρήματα το
άρθρο του.

Θα αναφερθώ μόνο στο τελευταίο για τα καύσιμα: αν η κυβέρνηση έκρινε
πως υπάρχει πρόβλημα στο ζήτημα των καυσίμων, στα πλαίσια του ρόλου
της για έλεγχο και ρύθμιση της οικονομίας, θα έπρεπε να σκεφτόταν ίσως
τον διαχωρισμό της εισαγωγής και αποθήκευσης (έστω ακόμα και από το
κράτος), από την εμπορία των καυσίμων. Αν γινόταν αυτό και μπορούσε να
πωλήσει βενζίνη και ο Ορφανίδης, και ο οποιοσδήποτε μπορούσε να βρει
τα λεφτά και την άδεια ανέγερσης πρατηρίου, τότε αντιλαμβάνεσαι ο
ανταγωνισμός θα ήταν έντονος και δεν θα είχαμε τον κύριο Παμπίνο να
μας λέει μαλακίες προασπίζοντας τα συμφέροντα του καρτέλ των
πρατηριούχων.

Τώρα, όσον αφορά το δικό μου το κείμενο, αναφέρεις πως δεν είναι
δυνατόν να εκλείψουν οι διαπλοκές και οι διαφθορά. Σωστός, για αυτόν
ακριβώς τον λόγο κανένα σύστημα δεν είναι τέλειο!

Η ενίσχυση των θεσμών και ο έλεγχος που πρέπει να κάνει το κράτος δεν
είναι σε βάρος της ελεύθερης οικονομίας. Είναι ένας καλός διαιτητής
βαρίδι για ένα αγώνα ποδοσφαίρου;

Για να απλουστέψω: η κυβέρνηση πρέπει να αφήσει το παιγνίδι της
παραγωγής στον κατά κύριο λόγο ιδιωτικό τομέα, και να περιοριστεί -
μεταφορικά πάντα - στο κτίσιμο σταδίων, και την διαιτησία!»

Anef_Oriwn είπε...

Υστερόγραφον: Το πιο πάνω κείμενο δοκίμασα να το στείλω ολόκληρο και ψες χωρίς όμως επιτυχία. Το αυτό συνέβηκε και σήμερα [δεν μπορούσε να αναρτηθεί ολόκληρο], γι’ αυτό τελικά σκέφτηκα να το “διχοτομήσω”!
Άλλα δικά ΜΟΥ σχόλια [πάνω στα όσα έχουν γενικώς λεχθεί] θα προσπαθήσω να γράψω αργότερα σήμερα ή αύριο ...

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητέ Γιάννο [Strovolioti],

Ειλικρινά δεν ξέρω τι συμβαίνει και δεν μπορούν να περάσουν τα σχόλια ΣΟΥ, [ούτε καν για έλεγχο], ενώ άλλα περνούν [όπως, ας πούμεν, αυτά που έχουν ήδη αναρτηθεί – καθώς και κάποια άλλα υβριστικά από τον ΜΑΤΣΟΥΚωμένο και τον Arxiepiskopo-μαϊμού, που έχω κόψει]!
Πάντως εκείνο το δικό ΣΟΥ που ΜΟΥ έστειλες με email το πρωί θα το αναρτήσω σε λίγο ΕΓΩ ... Κι αν έχεις γράψει κι άλλο στείλε το κι αυτό με email ή κάμε το σε δυο δόσεις, μήπως και ο Blogger δεν το παίρνει επειδή είναι μεγάλο...
Τελικά δεν κατάφερα ούτε κι ΕΓΩ να αναρτήσω το σχόλιο ΣΟΥ [δοκίμασα και ψες και σήμερα το πρωί] ...
ΔΕΝ μπορώ να καταλάβω τι συμβαίνει ... Έχω διαπιστώσει μάλιστα ότι το computer ΜΟΥ έχει γίνει πιο αργό. Σε επικοινωνία ΜΟΥ με την Cytanet [που είναι ο παροχές] ΜΟΥ έχουν πει ότι ΔΕΝ διαπιστώνουν πρόβλημα

****************************
Ο Strovoliotis είπε ... [Thu, Sep 16, 2010 at 7:54 AM]
«Αγαπητέ Ανεφ,

Ναι, υπάρχει ένα θεματάκι με τη λέξει <> - κυρίως με τον τρόπο
που την εκφέρει ο ανόητος που κάνει τις διαφημίσεις του Ορφανίδη!

Υπάρχει και ένα άλλο θεματάκι με τον ανεκδιήγητο Λευτέρη Χριστοφόρου,
αλλά αυτό ας αφήσουμε τον ΔΗΣΥ να το λύσει :)

Λοιπόν, επί της ουσίας: όσο μεγάλος και όσο δυνατός να είναι ένα
επιχειρηματίας, αν λειτουργεί ορθά ο ελεύθερος ανταγωνισμός, *δεν* θα
μπορεί να ορίζει παράλογες τιμές - σε σχέση με τις δεδομένες συνθήκες
της αγοράς.

Τόσο απλά!

Η κυβέρνηση είναι υπεύθυνη στο βαθμό που επιτρέπει ή δεν επιτρέπει την
ελεύθερη λειτουργία της οικονομίας. Αν για παράδειγμα η κυβέρνηση
φοβάται να ανατρέψει κεκτημένα που αφορούν επιδοτήσεις, ολιγοπώλια,
αποτυχημένες κρατικές επιχειρήσεις, κλειστά επαγγέλματα, ακόμα και
υπέρ-δικαιώματα εργαζομένων, τότε φυσιολογικά *δεν* μπορεί να δουλέψει
ο ελεύθερος ανταγωνισμός...»


[Και η συνέχεια του σχολίου του Strovolioti …]

«...Δεν θεωρώ πως η κυβέρνηση έχει καθήκον να ανατρέψει το καπιταλιστικό
μας σύστημα, αφού άλλωστε μια τέτοια αναφορά *δεν* περιλαμβανόταν στο
προεκλογικό πρόγραμμα του Χριστόφια. Άρα η μόνη της υποχρέωση είναι να
το διαχειριστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Και λυπούμαι να πω ότι η
δειλία, η αναβλητικότητα και η αδυναμία ανάληψης πρωτοβουλιών που
έδειξε ο πρόεδρος στο Κυπριακό, επαναλαμβάνεται και στα ζητήματα της
οικονομίας.

Και του έπεσε ο κλήρος να έχει και την κρίση...

Ο Νάνος προβάλλει την άποψη του διαμαρτυρόμενου πολίτη, πλην όμως
δύσκολα μπορεί να σταθεί σε μια συζήτηση με οικονομικά επιχειρήματα το
άρθρο του.

Θα αναφερθώ μόνο στο τελευταίο για τα καύσιμα: αν η κυβέρνηση έκρινε
πως υπάρχει πρόβλημα στο ζήτημα των καυσίμων, στα πλαίσια του ρόλου
της για έλεγχο και ρύθμιση της οικονομίας, θα έπρεπε να σκεφτόταν ίσως
τον διαχωρισμό της εισαγωγής και αποθήκευσης (έστω ακόμα και από το
κράτος), από την εμπορία των καυσίμων. Αν γινόταν αυτό και μπορούσε να
πωλήσει βενζίνη και ο Ορφανίδης, και ο οποιοσδήποτε μπορούσε να βρει
τα λεφτά και την άδεια ανέγερσης πρατηρίου, τότε αντιλαμβάνεσαι ο
ανταγωνισμός θα ήταν έντονος και δεν θα είχαμε τον κύριο Παμπίνο να
μας λέει μαλακίες προασπίζοντας τα συμφέροντα του καρτέλ των
πρατηριούχων.

Τώρα, όσον αφορά το δικό μου το κείμενο, αναφέρεις πως δεν είναι
δυνατόν να εκλείψουν οι διαπλοκές και οι διαφθορά. Σωστός, για αυτόν
ακριβώς τον λόγο κανένα σύστημα δεν είναι τέλειο!

Η ενίσχυση των θεσμών και ο έλεγχος που πρέπει να κάνει το κράτος δεν
είναι σε βάρος της ελεύθερης οικονομίας. Είναι ένας καλός διαιτητής
βαρίδι για ένα αγώνα ποδοσφαίρου;

Για να απλουστέψω: η κυβέρνηση πρέπει να αφήσει το παιγνίδι της
παραγωγής στον κατά κύριο λόγο ιδιωτικό τομέα, και να περιοριστεί -
μεταφορικά πάντα - στο κτίσιμο σταδίων, και την διαιτησία!»


Υστερόγραφον: Το πιο πάνω κείμενο δοκίμασα να το στείλω ολόκληρο και ψες χωρίς όμως επιτυχία. Το αυτό συνέβηκε και σήμερα [δεν μπορούσε να αναρτηθεί ολόκληρο], γι’ αυτό τελικά σκέφτηκα να το “διχοτομήσω”!
Άλλα δικά ΜΟΥ σχόλια [πάνω στα όσα έχουν γενικώς λεχθεί] θα προσπαθήσω να γράψω αργότερα σήμερα ή αύριο ...

Ανώνυμος είπε...

Χάθηκε και ένα δικό μου μήνυμα Anef.

USSU OLAN

ΔemΩΝ είπε...

Και μια δικη μου απάντηση σε Δεισδαιμόνα και USSU OLAN χάθηκε αλλά βαριέμαι να τα ξαναγράφω...

arxiepiskopos είπε...

Είδηση της τελευταίας στιγμής αναφέρει πως ο κ.Αιμιλιανίδης συνελήφθη από όργανα του φασιστικού καθεστώτος Χριστόφια και μετεφέρθη σε αστυνομικό σταθμό,όπου υποβάλλεται σε φρικτά βασανιστήρια.Συγκεκριμένα τον αναγκάζουν να επαναλαμβάνει κάθε δύο λεπτά τη λέξη ΝΑΙ και να φωνάζει τη φράση "Απεταξάμην Συλλούρην και Χρυσόστομον".Επίσης για απόψε του έφεραν στο κελλί κανονική πίττα σουβλάκια και όχι ενισχυμένη.Καλείστε όλοι οι πατριώτες όπως ΑΠΟΨΕ κυκλοφορείτε με αναμμένα φώτα για να δείξουμε τη λαική αγανάκτηση κατά του φασίστα δικτάτορα Χριστόφια!Όσοι πελλοί,συγγνώμη πιστοί ήθελα να πω!

Anef_Oriwn είπε...

Arxiepiskopε,

“Και τώρα τι θα γίνουμε χωρίς τρομοκράτες” [γρουστοφογουωτσσιανούς]; Ομότιτλο ξεκαρδιστικό μυθιστόρημα του Βαγγέλη Κάλλιοση [εκδόσεις “Καστανιώτης” του 2006] ...

arxiepiskopos είπε...

ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΤΗΡΙΑ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΙΚΗ ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ:Tέκνα εν W.C αγαπητά και πολυφίλητα.Με την ευκαιρία της επισημοποίησης του ουσιαστικού κλεισίματος του μπλογκ με την κατάργηση των αναρτήσεων,ευχαριστώ θερμώς όλους όσοι με βοήθησαν εις το πατριωτικόν μου καθήκον.Ιδιαίτερα ευγνωμονώ τους ΤΣΙΕΛΕΠΟ,ΑΙΑΝΤΑ,ΜΑΤΣΟΥΚΑ,ΕΔΕΚ ΠΑΦΟΥ,ΠΕΝΤΑΡΟΓΙΩΡΚΟ και JOHN CHARALAMBOUS,χωρίς την βλακεία των οποίων δε θα μπορούσα τόσον ευχερώς να αποδείξω το επίπεδο βόθρου του W.C.Θα εξακολουθήσω να παρακολουθώ το μπλογκ και εις περίπτωσιν επανανοίγματος θα επανέλθω.Και κάτι τελευταίο:Ποιος είναι ο arxiepiskopos; Ούτε ο ΑΝΕΦ είμαι ούτε Χρίστο ή Μιχάλη ή Κωστάκη ή ό,τι άλλο η νοσηρή φαντασία των επι-ντρόπων επινοούσε με λένε.Δεν είμαι καν ακελικός και φυσικά την επαγρύπνηση την έχω μόνο ακουστά.Είμαι απλώς άνθρωπος που πολεμώ την ανευθυνότητα του μπλογκ και των ομοφρόνων του ανεύθυνων,που οδηγούν τον τόπο στην οριστική διχοτόμηση.Θεωρώ ότι επετέλεσα στο ακέραιο το καθήκον μου και παραμένω άγρυπνος επί των επάλξεων για να επανέλθω,αν χρειαστεί.

arxiepiskopos είπε...

Φίλε ΑΝΕΦ,μην ανησυχείς τι θα γίνουμε χωρίς W.C. Σε διαβεβαιώ πως και η έλλειψη βλακείας συνηθίζεται.Σκέψου μόνο τι πετύχαμε.Μετατρέψαμε το βόθρο αυτό σε ένα κλειστό και ουσιαστικά ανενεργό μπλογκ.Ξέρεις καλά πως μπλογκ χωρίς αναρτήσεις είναι ένα ανύπαρκτο μπλογκ.Θα γράφει,δηλαδή ηλιθιότητες ο ΠΕΝΤΑΡΟΓΙΩΡΚΟΣ για να τις διαβάζει ο ΜΑΤΣΟΥΚΑΣ;Το μικρόβιο της εθνικιστικής βλακείας περιορίζεται μόνο στους ήδη νοσούντας,άρα προστατεύεται το υπόλοιπο κοινωνικό σύνολο.Αν και δε νομίζω πως θα αντέξουν να το κρατούν για πολύ κλειστό,γιατί έτσι θα έχουν απλώς ακόμα μια περιθωριακή ΕΝΩΣΗ ή ΠΟΝΤΙΚΙ,δηλαδή τίποτε.Έσο έτοιμος,λοιπόν,σε περίπτωση επανανοίγματος να το περιποιηθούμε ξανά δεόντως!Σε ευχαριστώ για τη συνεργασία και να κανονίσουμε να γνωριστούμε και προσωπικά.

Anef_Oriwn είπε...

Ρε gamoto, μα ίνταμ που λαλεί πάλαι τούτος ο Arxiepiskopos; «... να κανονίσουμε να γνωριστούμε και προσωπικά...», λέει. Να γνωριστώ ΕΓΩ με τον Εαυτό ΜΟΥ δηλαδίς;

Anef_Oriwn είπε...

Τώρα που ξεπεράστηκαν τα προβλήματα που αφορούσαν την ανάρτηση σχολίων εδώ στο Blog ΜΟΥ [και άλλα τινά – ας πούμεν, δεν μπορούσαν να ανοίξω τα email ΜΟΥ] και που ως διαφάνηκε είχαν σχέση με τον παροχέα [την CYTA], να σχολιάσω κι ΕΓΩ ένα δυο ζητήματα [που θίχτηκαν στα σχόλια] με κάποιες γενικότερες τοποθετήσεις ΜΟΥ.

[Τζιαι το φασιστούιν, το καθίκι ο Αrxiepiskopos-μαϊμού ας μην χαίρεται για τα «... σχόλια που θα εξαφανίζονται από εδώ κι εμπρός ...», γιατί εν με τον νουν του που κάμνει παναΰρκα!!! Ας κοιτάξει το κατάμαυρο ΤΟΥ το χάλι του!!!]

*****************************
Πολύ εύλογο το ερώτημα που υποβάλλει “ο Ύποπτος: “Πως, όμως, μπορείς να διαχειριστής κάτι που δεν πιστεύεις ότι λειτουργεί; [όπως ας πούμε το ΑΚΕΛ που προσπαθεί να διαχειριστεί το καπιταλιστικό σύστημα ενώ δεν πιστεύει σ’ αυτό]. Το αυτό ερώτημα συνεπάγεται και μέσα από τα γραφόμενα του ΔemΩΝα όταν αυτός μιλά περί «άθεων», «εκκλησίας»«θρησκείας». Λαλείτε όμως να ‘χουμε «όχι μόνο αριστερή αλλά κομμουνιστική κυβέρνηση», στην Κύπρο κι ΕΓΩ να μην το πήρα πρέφα;

Εδώ απλώς ΕΓΩ θέλω να σημειώσω την τεράστια δυσκολία που αντιμετωπίζει αυτή η Κυβέρνηση στο να προσπαθεί από την μια να διατηρήσει την αριστερή της φυσιογνωμία διατηρώντας ή και ενισχύοντας ακόμα τες κοινωνικές παροχές από τες οποίες επωφελούνται στην ουσία τα χαμηλόμισθα στρωματά [και μάλιστα σε περίοδο παγκόσμιας οικονομικής κρίσης], κι από την άλλη [για χάρη του κυπριακού και μιας επίπλαστης “εθνικής” ενότητας] να αποφεύγει να αγγίξει ένα σωρό κατεστημένα [οικονομικά, εκκλησιαστικά, εκπαιδευτικά] ή/και να τα ανέχεται, αποδομώντας ή/και καταργώντας έτσι η ίδια το αριστερό της profile. Στην προσπάθεια της μάλιστα να παρουσιάσει έργο [που να συνάδει μάλιστα με τες ντιρεκτίβες της καπιταλιστικής Ευρωπαϊκής Ένωσης και των αστικών της οικονομικών, πολιτικών και κοινωνικών προτύπων και κανονισμών προβαίνει σε λανθασμένες κινήσεις και ενέργειες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το ζήτημα της ανέγερσης [στην Ορμήδεια] Διαμετακομιστικού Σταθμού για τα Οικιακά Απορρίμματα. Παρά τες έντονες αντιδράσεις κατοίκων της περιοχής και τες φωνές για μην ορθολογιστική επιλογή του χώρου κατασκευής του Σταθμού ο Υπουργός Εσωτερικών επιμένει να μην εξετάζει υπαλλακτικές προτάσεις και λύσεις. Φοβάται [λαλεί] ότι αν καθυστερήσουμε να λύσουμε [κι άλλο] το πρόβλημα των χωματερών εν να ΜΑΣ “κάμει τέττε» η Ευρωπαϊκή Ένωση.

Λαλεί όμως και ο παρέας ο Strovoliotis [σε email που ΜΟΥ έστειλε και το οποί ανάρτησα εδώ]:
«Θα αναφερθώ μόνο στο τελευταίο για τα καύσιμα: αν η κυβέρνηση έκρινε πως υπάρχει πρόβλημα στο ζήτημα των καυσίμων, στα πλαίσια του ρόλου της για έλεγχο και ρύθμιση της οικονομίας, θα έπρεπε να σκεφτόταν ίσως τον διαχωρισμό της εισαγωγής και αποθήκευσης (έστω ακόμα και από το κράτος), από την εμπορία των καυσίμων. Αν γινόταν αυτό και μπορούσε να πωλήσει βενζίνη και ο Ορφανίδης, και ο οποιοσδήποτε μπορούσε να βρει τα λεφτά και την άδεια ανέγερσης πρατηρίου, τότε αντιλαμβάνεσαι ο ανταγωνισμός θα ήταν έντονος και δεν θα είχαμε τον κύριο Παμπίνο να μας λέει μαλακίες προασπίζοντας τα συμφέροντα του καρτέλ των πρατηριούχων.» --- Μα αυτό δεν μυρίζει νεοφιλελευθερισμό; Αν εγέμιζε ο τόπος πρατήρια στο όνομα του ελεύθερου ανταγωνισμού, κάποιοι πρατηριούχοι [οι πιο αδύναμοι οικονομικά] εν θα επαττίζαν. Τα παττισμένα πρατήρια εν θα τ’ αγοράζαν οι πιο δυνατοί οικονομικά τζιαι έτσι να είχαμε άλλα ολιγοπώλια;

Anef_Oriwn είπε...

Πάντως μια πολύ καλή και ενδιαφέρουσα [και εξ αριστερών] αποτίμηση της μέχρι σήμερα αριστεράς διακυβέρνησης με Πρόεδρο τον Δημήτρη Χριστόφια κάμνει ο Σωτήρης Κάττος σε σημερινό άρθρο του στο “Πολίτη” υπό τον τίτλο “Το πολιτικό litmus test της προεδρίας Χριστόφια μέχρι το 2013” [Αν δεν κάμνω λάθος κι αν θυμάμαι καλά – είπα να μην ρωτήσω μια γνωστή μου κοπελιά ειδική επί του θέματος - το litmus test ήταν ένα test στο μάθημα Χημείας όπου ένα κομμάτι litmus paper γινόταν είτε ροζ είτε γαλάζιο, αναλόγως του αν το εμβαπτίζαμε σε διάλυμα οξύ ή βασικό]

Υ.Γ.:
Arxiepiskopε, [Real]
Στείλε κάνα email …

aiolos είπε...

ΧΑΛΑΣΟΧΩΡΗΔΕΣ



Αιματοφάγους που τρων σπίτια και καταπίνουν χωράφια ονομάζει ο Παπαδιαμάντης τους «χαλασοχώρηδες» πλουτοκράτες της εποχής του.





Αμείλικτος ο αγωνιστής αυτός της αλήθειας, της ηθικής τάξης, της δικαιοσύνης, θεωρεί την πλουτοκρατία και τον νεοπλουτισμό, τα δυο αποφώλια τέρατα, νόσημα των χορτάτων.





Επίκαιρος και διαχρονικός ο μέγας Σκιαθίτης, μας παραδίδει έναν μεγαλοφυή ορισμό, μια μάλλον γενεαλογία της πάντα παρούσας διαπλοκής.





Γράφει με την «κυματισμένη από ζωντανά στοιχεία» γλώσσα του:





"Η αργία εγέννησε την πενίαν. Η πενία έτεκεν την πείναν. Η πείνα παρήγαγε την όρεξιν. Η όρεξις εγέννησε την αυθαιρεσίαν. Η αυθαιρεσία εγέννησε την ληστείαν. Η ληστεία εγέννησε την πολιτικήν. Ιδού η αυθεντική καταγωγή του τέρατος τούτου".

(Αλ. Παπαδιαμάντη, Οι χαλασοχώρηδες, εκδ. Γιοβάνη).