[Σημ.: 28/6/2010: * Η ανάρτηση αυτή ετοιμάστηκε την Τρίτη 18 του Μάη του 2010] ...
Την Κυριακή 16 του Μάη [του τρέχοντος 2010] υπήρχε στην εφημερίδα “Πολίτης” ένα ενδιαφέρον [πλην μονόπλευρο] άρθρο [το είδα και την επαύριον Δευτέρα στη “Σημερινή”] κάποιου [δεν έτυχε να ξαναδώ ή να ξανακούσω τ’ όνομα του] Νίκου Κληρίδη, δικηγόρου [εν τζιαι ξέρετε εάν έχει τζιαι κανέναν που το “τζάκι” των Κληρίδιων, που εν νεν δικηγόρος ή νομικός], με τίτλο “ΕΔΑΔ και εκ περιτροπής προεδρία”. Ο κος Νίκος Κληρίδης, δικηγόρος ων [και του απορριπτικού/αντιομοσπονδιακού μετώπου ως διαφάνηκε από το περιεχόμενο του κείμενο του], προσπαθεί με τα γραφόμενα του [και με μια καθαρά νομικίστικη προσέγγιση, αλλά και εξυπνακίστικη και μονόπλευρη, θα τολμήσω να πω] και στη βάση μιας απόφασης του ΕΔΑΔ πάνω σε μια προσφυγή δύο πολιτών της Βοσνίας Ερζεγοβίνης, να υποβάλει ή/και να αποδείξει [λες και βρίσκεται σε δικαστήριο] ότι η “εκ περιτροπής προεδρία” θα δημιουργήσει νομικά και λειτουργικά προβλήματα στο ομόσπονδο κράτος ...
Εγώ, ΔΕΝ είμαι νομικός – ούτε «έγκριτος», ούτε μάχιμος, ούτε ασκούμενος, ούτε καν φοιτητής της Νομικής, όμως με τα δκυο-τριά πράματα που σκαμπάζω που την πολιτική και με τες λίγες γνώσεις που έχω γύρω από την κατάσταση στη Βοσνία, έχω την άποψη ότι ο κος Κληρίδης συγκρίνει ανόμοια πράματα. Με έναν νομικίστικο [όπως προείπα] τρόπο επικεντρώνει την προσοχή του στην κατοχύρωση «του δικαιώματος του ψηφίζεσθαι» για τους πολίτες της χώρας που δεν ανήκουν στες βασικές εθνοτικές κοινότητες της [δηλ. στη σερβική, την κροατική και τη μουσουλμανική – βοσνιακή]. Καταφεύγοντας σε νομικισμούς και γενικότητες ρίχνει στο πυρ το εξώτερο «τα εξαμβλώματα ...» [όπως τα ονομάζει] «... τής εκ περιτροπής προεδρίας και “της σταθμισμένης ψήφου”», γιατί θωρεί ότι αυτές οι “γενναίες προσφορές” του Προέδρου, παραβιάζουν κατάφορα τα ανθρώπινα δικαιώματα [ενώ τώρα ας πούμεν, τα ανθρώπινα δικαιώματα τυγχάνουν απόλυτου σεβασμού] ...
Πιο κάτω θα παραθέσω [για την πληρέστερη ενημέρωση ΣΑΣ] αυτούσιο [και ολόκληρο] το άρθρο του κου Κληρίδη και ακολούθως θα κάμω τα δικά μου σχόλια.
“ΕΔΑΔ και εκ περιτροπής προεδρία”
[του Νίκου Κληρίδη, δικηγόρου – “Πολίτης” 16/5/2010, σελ. 20 – link:
http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=946197&-V=archivearticles].
[Οι επιχρωματώσεις είναι δικές μου].
“Η πρόσφατη απόφαση του ΕΔΑΔ στην υπόθεση SEJDIC AND FINCI V. BOSNIA AND HERZEGOVINA που έχει δοθεί το τέλος Δεκεμβρίου του 2009 από το GRAND CHAMBER, δίνει ένα ηχηρό ράπισμα σε όσους προσπαθούν να πείσουν τον Κυπριακό λαό ότι τα εξαμβλώματα τής "εκ περιτροπής προεδρίας" και “της σταθμισμένης ψήφου”, θα μπορούσαν να επιβιώσουν και να είναι νομικώς εφικτά και πρακτικά εφαρμόσιμα και λειτουργικά σε μια χώρα Κράτος - Μέλος της Ε.Ε όπως είναι η Κύπρος.
Η απόφαση αφορά το δικαίωμα του ψηφίζεσθαι στην Βουλή και στην Προεδρία της Βοσνίας Ερζεγοβίνης, και οι δυο αιτητές στο ΕΔΑΔ ένας Εβραίος και ένας Αθίγγανος, σημαίνοντες πολίτες της Βόσνιας Ερζεγοβίνης, προσέβαλαν την πρόνοια του Βοσνιακού Συντάγματος το οποίον επέβαλλε ότι δικαίωμα του ψηφίζεσθαι στην Προεδρία της χώρας έχουν μόνο όσοι πολίτες ανήκουν στην κροατική, βοσνιακή και σερβική εθνότητα, αποκλείοντας έτσι τους υπόλοιπους πολίτες της χώρας οι οποίοι δεν ανήκουν στις συγκεκριμένες εθνότητες.
Το Grand Chamber του ΕΔΑΔ αποφάσισε ότι η απαγόρευση και ο αποκλεισμός του ψηφίζεσθαι στη Βουλή και στην Προεδρία της Δημοκρατίας της Βοσνίας παραβιάζει κατάφωρα την Ευρωπαϊκή Συνθήκη Προστασίας Ανθρώπινων Δικαιωμάτων και συγκεκριμένα το άρθρο 14 που απαγορεύει τις φυλετικές διακρίσεις, το άρθρο 3 του Πρωτοκόλλου 1 το οποίον αφορά τις ελεύθερες εκλογές, και το άρθρο 1 του Πρωτοκόλλου 12 που αφορά την γενική απαγόρευση των φυλετικών διακρίσεων.
Επιπλέον, και αυτό είναι και το σημαντικότερο, το ΕΔΑΔ επισημαίνει στην απόφαση του ότι η Βόσνια-Ερζεγοβίνη θα πρέπει απαραίτητα να τροποποιήσει το Σύνταγμα της το οποίον περιέχει αυτές τις φυλετικές διακρίσεις, ούτως ώστε να συνάδει με την Ευρωπαϊκή Συνθήκη Προστασίας Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το εκτρωματικό σύνταγμα της Βόσνιας-Ερζεγοβίνης ήταν το αποτέλεσμα της υπογραφής της Συνθήκης Dayton, η οποία υποτίθεται ότι «επέλυσε» το πολιτικό πρόβλημα της Βοσνίας και χρησιμοποιήθηκε σαν «μοντέλο» για την σύνταξη του σχεδίου Ανάν.
Η συνθήκη Dayton του 1995 και το Σύνταγμα της Βοσνίας-Ερζεγοβίνης διαχωρίζει τους πολίτες της χώρας σε δυο κατηγορίες ή δυο «συνιστώντες λαούς» και αποκλείει το δικαίωμα του ψηφίζεσθαι σε πολίτες της χώρας οι οποίοι δεν ανήκουν στους συγκεκριμένους «συνιστώντες λαού» ή εθνότητες.
Από τα πιο πάνω προκύπτει το αβίαστο συμπέρασμα ότι η «γενναιόδωρη προσφορά» της εκ περιτροπής προεδρίας που έγινε από τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας εκ μέρους της δικής του κοινότητας προς τον κ. Ταλάτ παραβιάζει την Ευρωπαϊκή Συνθήκη και τις αποφάσεις του ΕΔΑΔ αλλά και καταστρατηγεί παντελώς τη λαϊκή ετυμηγορία και θέληση, και το ερώτημα που παραμένει μετέωρο είναι πως αποσύρεται ή πως εξουδετερώνεται αυτή η πολιτική δέσμευση του Προέδρου στις συνεχιζόμενες συνομιλίες. Ενώ συμφωνούμε κατ’ αρχήν με τον Πρόεδρο ότι πολιτικές δεσμεύσεις που γίνονται δεν είναι ούτε πολιτικά ορθό, αλλά ούτε και πρόσφορο να αποσύρονται, και τον πιστώνουμε με την απαραίτητη καλοπιστία ότι ενήργησε με γνώμονα τα καλώς νοούμενα γι’ αυτόν Εθνικά μας συμφέροντα, όπως έχουν εξελιχθεί τώρα τα πράγματα με νέο Τουρκοκύπριο ηγέτη τον κ. Έρογλου, θα πρέπει να υπάρξει εκ μέρους μας μια επανατοποθέτηση του διαλόγου επί του Κυπριακού στην ορθή του βάση, με το να επιδιώξει η δική μας πλευρά ένα κατευθείαν διάλογο με την Τουρκία η οποία ήδη έχει κριθεί τόσο με δική της παραδοχή όσο και με την απόφαση του ΕΔΑΔ στην υπόθεση Δημόπουλου, ότι έχει την αποκλειστική ευθύνη για το κατεχόμενο τμήμα της Κύπρου ως η κυρίαρχη κατοχική δύναμη και ότι η τουρκοκυπριακή κοινότητα ή το ψευδοκράτος είναι απλώς υποχείρια της Τουρκίας.
Αυτή η πολιτική κίνηση εκ μέρους του Προέδρου της Δημοκρατίας έχουμε την πεποίθηση ότι θα συμβάλει τα μέγιστα στη δημιουργία ενός ενιαίου μετώπου, και θα σφυρηλατήσει την ενότητα όλων των πολιτικών δυνάμεων του τόπου, η οποία είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της επίλυσης του Κυπριακού.”
Σχόλια ΙστολογοΠαθαλογοΑνατόμου
1. Δεν ξέρω τι διαλάμβανε [κάποτε] το Σύνταγμα της πάλαι ποτέ Ομόσπονδης Γιουγκοσλαβίας για τες διάφορες εθνότητες που ζούσαν στην τότε συνιστώσα [Ομόσπονδη] Δημοκρατία της Βοσνίας Ερζεγοβίνης ... [Απ’ ότι έχω υπ’ όψη μου όμως, στην τότε Γιουγκοσλαβία αναγνωρίζονταν καμιά 10ρια διαφορετικές εθνότητες και κάμποσες εθνικές μειονότητες. Κι εδώ πρέπει να αποσαφηνίσουμε τη διαφορά μεταξύ «κοινότητας» και «μειονότητας» και να σημειώσουμε ότι οι κοινότητες, ως σύνολα ανθρώπων, έχουν κατοχυρωμένη την αυτονομία τους καθώς και πολιτικά δικαιώματα, ενώ οι μειονότητες έχουν μόνο ελευθερίες και δικαιώματα στους τομείς της εκπαίδευσης και του πολιτισμού].
Επίσης ΔΕΝ γνωρίζω τι ακριβώς διαλαμβάνει το Σύνταγμα της ανεξάρτητης πλέον Βοσνίας για τις εθνότητες που ζουν εκεί σήμερα ... Ο κος Κληρίδης θα ‘πρεπε να ΜΑΣ είχε δώσει μερικές βασικές πληροφορίες για τούτο το θέμα, αλλά ΔΕΝ εδέησε να το κάμει. Γι’ αυτό κι εγώ, ελλείψει αυτών των πληροφοριών, θα προχωρήσω σε κάποια σχόλια στη βάση όμως δύο υποθετικών σεναρίων ...
i. Πρώτον, αν στο Σύνταγμα ης χώρας [που διαμορφώθηκε στη βάση της Συμφωνίας Ειρήνης του Dayton το 1995], αναγνωρίζονται [και κατοχυρώνονται] στη χώρα κι άλλες εθνοτικές ομάδες/κοινότητες [πέραν των Βοσνίων, των Σέρβων και των Κροατών] όπως οι Ρομά, οι Εβραίοι και δεν ξέρω κι εγώ ποιοι άλλοι [μπορεί και Αλβανοί και Αρμένιοι], τότε όντως υπάρχει πρόβλημα ισονομίας και ίσης εφαρμογής των ανθρωπίνων δικαιωμάτων για όλους τους πολίτες της χώρας. Αλλά αυτό ΔΕΝ το ‘χει ξεκαθαρίσει ο κος Κληρίδης. Απλώς περιορίζεται να ΜΑΣ πει [γενικά κι αφοριστικά] ότι “… τα εξαμβλώματα τής εκ περιτροπής προεδρίας και “της σταθμισμένης ψήφου”, [ΔΕΝ] " ... θα μπορούσαν να επιβιώσουν και να είναι νομικώς εφικτά και πρακτικά εφαρμόσιμα και λειτουργικά σε μια χώρα Κράτος - Μέλος της Ε.Ε όπως είναι η Κύπρος…”. Και ότι το “… δικαίωμα του ψηφίζεσθαι στην Προεδρία της χώρας έχουν μόνο όσοι πολίτες ανήκουν στην κροατική, βοσνιακή και σερβική εθνότητα, αποκλείοντας έτσι τους υπόλοιπους πολίτες της χώρας οι οποίοι δεν ανήκουν στις συγκεκριμένες εθνότητες....”.
Φυσικά κανένας ΔΕΝ είπε ότι η Ομοσπονδία της Βοσνίας Ερζεγοβίνης αποτελεί και το καλύτερο παράδειγμα προς μίμηση. Όμως με την εν λόγω απόφαση του ΕΔΑΔ το πρόβλημα απλώς διαπιστώνεται. Τούτο θα λυθεί με πολιτικές αποφάσεις που θα επιφέρουν τροποποιήσεις στο Σύνταγμα της χώρας. Αλλά κι εκεί οι όποιες αποφάσεις [για τροποποιήσεις] θα εξαρτώνται από τα οικονομικά και πολιτικά συμφέροντα αλλά από τους συσχετισμούς των πολιτικών δυνάμεων στη χώρα και στην περιοχή.
ii. Δεύτερον, αν τώρα το Σύνταγμα της χώρας αυτής ΔΕΝ αναγνωρίζει άλλες εθνοτικές κοινότητες [πλην των τριών μεγάλων που προαναφέραμε], διότι τούτες [οι άλλες εθνότητες, ή πολιτισμικές οντότητες/κοινότητες] έχουν ενσωματωθεί/αφομοιωθεί [είτε δια της βίας, είτε δια της διαχρονικής παραγνώρισης και υποβάθμισης τους - ίσως να ήταν και πολιτικά ανοργάνωτες ή αμελητέες ή δεν είχαν ιστορικές ρίζες στη χώρα], τότε κάτι ΔΕΝ μου κολλά με την απόφαση του ΕΔΑΔ [τουλάχιστον όπως μας την παρουσίασε ο κος Κληρίδης] ... Λείπουν σημαντικές πληροφορίες και λεπτομέρειες. Όμως και σε τέτοια περίπτωση [μη αναγνώρισης άλλων εθνοτήτων] το ζήτημα είναι και πάλι πρώτα και κύρια πολιτικό καθώς είναι αναγκαία η πολιτική οργάνωση αυτών των μειονοτικών ομάδων για να καταστεί δυνατή η αναγνώριση τους [με συνταγματικές τροποποιήσεις] ως ξεχωριστών εθνοτικών, θρησκευτικών ή πολιτισμικών οντοτήτων.
Μπορεί όμως κάποιος να μου πει σε πιο εθνικό [αστικό] κράτος αναγνωρίστηκαν τέτοια δικαιώματα, όταν το κράτος αυτό επιδίωκε την (μονο)εθνική καθαρότητα; Μήπως στο ελληνικό Σύνταγμα υπήρξε καμιά φορά αναφορά [εκτός από τους Έλληνες] και σε Αρβανίτες, Βλάχους, Τσάμηδες, Εβραίους, Φραγκολεβαντίνους, Καθολικούς [Συριανούς], Πομάκους, Τούρκους, Σλαβομακεδόνες, Σαρακατσάνους;
2. Συνήθως στα αναπτυγμένα [οικονομικά και πολιτικά] αστικά ενιαία κράτη, κυρίως της [Δυτικής] Ευρώπης, υπάρχουν κατοχυρωμένα στο Σύνταγμα [των χωρών αυτών] ειδικά μειονοτικά δικαιώματα και για τες πιο μικρές [τις ιστορικά διαμορφωμένες στο συγκεκριμένο χώρο - όχι όμως και για τις μεταναστευτικές] εθνοτικές και θρησκευτικές ομάδες/κοινότητες. Τούτες οι πρόνοιες στα Συντάγματα αφορούν κυρίως ζητήματα παιδείας και διασφαλίζουν την κατοχύρωση και το σεβασμό [τουλάχιστον νομικά] της γλώσσας, της θρησκείας κι άλλων πολιτισμικών γνωρισμάτων των κοινοτήτων αυτών. Είναι όμως επίσης σύνηθες και χαρακτηριστικό αυτή η πολιτισμική αυτονομία να μην συνοδεύεται και με πολιτική αυτονομία [σ’ αυτά τα ενιαία κράτη]. Δηλ. το Σύνταγμα ΔΕΝ κατοχυρώνει την ξεχωριστή πολιτική εκπροσώπηση αυτών των μειονοτικών κοινοτήτων στα όργανα εξουσίας [όπως στην Βουλή ή την Τοπική Αυτοδιοίκηση]. Τούτο όμως μπορεί να επιτευχθεί μέσα από εκλογικούς σχηματισμούς και συνδυασμούς.
Ας πούμεν, στην Ελλάδα ΔΕΝ είναι κατοχυρωμένη [στο Σύνταγμα της χώρας] η εκπροσώπηση των Μουσουλμάνων Ελλήνων [ή τουρκόφωνων ή τούρκων – ή όπως αλλιώς ήθελαν ονομαστεί] στη Βουλή. Αλλά τούτο [η εκπροσώπηση τους στην Ελληνική Βουλή] πετυχαίνεται, είτε μέσα από αμιγείς εκλογικούς σχηματισμούς των μουσουλμάνων ή/και με τη συμπερίληψη μουσουλμάνων υποψηφίων στους εκλογικούς συνδυασμούς των ελληνικών κομμάτων. Κάτι ανάλογο συμβαίνει και στη γειτονική [με την Ελλάδα] Βουλγαρία, αν και εκεί η μουσουλμανική κοινότητα είναι πολυπληθέστερη [φτάνει ο 10%]. Εκεί υπάρχει ένα ισχυρό “τουρκικό” κόμμα [που έχει αγκαλιαστεί από τη συντριπτική πλειοψηφία των τουρκοφώνων], ενώ [αν δεν κάνω λάθος] και οι Αθίγγανοι πέτυχαν στις τελευταίες εκλογές για την Ευρωβουλή τη δική τους ξεχωριστή εκπροσώπηση [με δικό τους κόμμα και Ευρωμουλευτή] ... Όμως, και στη μια και στην άλλη χώρα, πως κατοχυρώνεται συνταγματικά το δικαίωμα του εκλέγεσθαι [στη Βουλή] για τους μουσουλμανικούς ή τουρκόφωνους πληθυσμούς; Ύπαρχει κάποια πρόνοια; Δεν το νομίζω, γιατί στην Ελλάδα τουλάχιστον [κι εξ όσων γνωρίζω] υπήρξαν περίοδοι που ΔΕΝ είχαν καθόλου τουρκόφωνους βουλευτές.
3. Στην Κύπρο οι τρεις θρησκευτικές κοινότητες [και τονίζω και υπογραμμίζω το "θρησκευτικές" γιατί έτσι είναι κατοχυρωμένες - κι όχι ως "εθνοτικές" - στο Σύνταγμα της Ζυρίχης], δηλ. των Μαρωνιτών, των Αρμενίων και των Λατίνων, έχουν τους δικούς τους αντιπροσώπους στην Κυπριακή Βουλή [από έναν], αλλά χωρίς δικαίωμα ψήφου. [Νομίζω όμως, ότι με το Σχέδιο Ανάν θα αποκτούσαν και δικαίωμα ψήφου]. Αυτές όμως οι θρησκευτικές κοινότητες έχουν επιλέξει [από εθνοτικής άποψης] να ενσωματωθούν στην ελληνοκυπριακή κοινότητα και έτσι στα διάφορα πολιτειακά αξιώματα, αναδεικνύονται/εκλέγονται ως μέλη της ελληνοκυπριακής κοινότητας [όπως ας πούμεν, ο Μάριος Κάρογιαν στην Προεδρία της Βουλής]. Άρα αν αυτή η πρόνοια και πρακτική συνεχίσει να ισχύει και στο μέλλον σε μια Ομοσπονδιακή Κύπρο, προσωπικά ΔΕΝ βλέπω που θα προκύψει πρόβλημα με “… το δικαίωμα του ψηφίζεσθαι ... [και εκλέγεσθαι] ... στην Βουλή και στην Προεδρία ...” για τους Μαρωνίτες, τους Αρμένιους και τους Λατίνους ... Ή πιο συγκεκριμένα πως παραβιάζεται αυτό το δικαίωμα [των τριών αυτών θρησκευτικών ομάδων] με “… τα εξαμβλώματα τής εκ περιτροπής προεδρίας και «της σταθμισμένης ψήφου» …” [όπως τα αποκαλεί ο κος Κληρίδης]. Μάλλον όποιος εν θέλει να πάει στον μύλο πέντε μέρες κοshινίζει [τζιαι εφευρίσκει τζιαι νομικισμούς] ...
Και μια κουβέντα αναφορικά με τους μετανάστες που θα έχουν πολιτογραφηθεί κύπριοι: Γιατί να μην συνεχίσει να ισχύει περίπου η πρακτική που ακολουθείται παγκοσμίως στες ομοσπονδίες; Οι μετανάστες θα παίρνουν την κυπριακή ιθαγένεια και θα εγγράφονται και ως πολίτες [και ψηφοφόροι] στην αντίστοιχη συνιστώσα πολιτεία όπου ζουν ή επιλέγουν να ζήσουν. Τόσο απλά! Ας πούμε ο μαροκινός που επιλέγει να κατοικήσει στην Καταλονία θα πολιτογραφηθεί ως Ισπανός αλλά παράλληλα και ως πολίτης της ομόσπονδης πολιτείας της Καταλονίας όπου θα ψηφίζει και θα ψηφίζεται [για τα τοπικά όργανα]. Τόσο απλά και πάλι! Έχω την άποψη ότι ο έγκριτος νομικός κος Νίκος Κληρίδης κάπου διυλίζει τον κώνωπα και περιπλέκει τα πράματα [για τους δικούς του λόγους φυσικά – προφανώς για να προκαλέσει σύγχυση, ερωτηματικά και αρνητικές αντιδράσεις εν γένει για την Ομοσπονδία] ...
Με βάση, λοιπόν, τα πιο πάνω [όπως τα έχω αναλύσει και επεξηγήσει] ειλικρινά διερωτούμαι, πως μπορεί να καταπατηθεί το δικαίωμα του «ψηφίζεσθαι και εκλέγεσθαι» [στη Βουλή και τη Προεδρία] του όποιου πολίτη της Κυπριακής Ομόσπονδης Δημοκρατίας και δη αυτών που θέλουν να διεκδικήσουν την Προεδρία [αν μάλιστα εφαρμοστεί και η πρόνοια της «εκ περιτροπής»] ...
Σημείωση:
Για τη Βοσνία Ερζεγοβίνη έγραψα κι ένα μακροσκελέστατο κείμενο [πέρσι τον Σεπτέμβρη], το οποίο όμως παραμένει αδημοσίευτο ... Αφορμή ΜΟΥ είχε δώσει [τότε] ένα [επικριτικό] άρθρο Γιώργου Χριστοδουλίδη [του εγγονού] για το “ομοσπονδιακό” σύστημα στη Βοσνία και κάποιες συγκρίσεις που έκαμνε με την Κύπρο. Το άρθρο εκείνο είχε δημοσιευτεί στον “Φιλελεύθερο” και είχε αναρτηθεί και στο W.C. Blog. Με την πρώτη ευκαιρία θα το ανασύρω από τα συρτάρια του Word και θα το αναρτήσω εδώ – είναι τεράστιο για το Epanenosi Blog ...
Anef_Oriwn
Τρίτη 18/5/2010
Υστερόγραφον 23/6/2010:
Να αναφέρω ότι έκτοτε [μετά τες 16 του Μάη] έχω δει ακόμη 2-3 άρθρα του κου Νίκου Κληρίδη στον [κυριακάτικο] “Πολίτη”.
Anef_Oriwn
Με βάση, λοιπόν, τα πιο πάνω [όπως τα έχω αναλύσει και επεξηγήσει] ειλικρινά διερωτούμαι, πως μπορεί να καταπατηθεί το δικαίωμα του «ψηφίζεσθαι και εκλέγεσθαι» [στη Βουλή και τη Προεδρία] του όποιου πολίτη της Κυπριακής Ομόσπονδης Δημοκρατίας και δη αυτών που θέλουν να διεκδικήσουν την Προεδρία [αν μάλιστα εφαρμοστεί και η πρόνοια της «εκ περιτροπής»] ...
Σημείωση:
Για τη Βοσνία Ερζεγοβίνη έγραψα κι ένα μακροσκελέστατο κείμενο [πέρσι τον Σεπτέμβρη], το οποίο όμως παραμένει αδημοσίευτο ... Αφορμή ΜΟΥ είχε δώσει [τότε] ένα [επικριτικό] άρθρο Γιώργου Χριστοδουλίδη [του εγγονού] για το “ομοσπονδιακό” σύστημα στη Βοσνία και κάποιες συγκρίσεις που έκαμνε με την Κύπρο. Το άρθρο εκείνο είχε δημοσιευτεί στον “Φιλελεύθερο” και είχε αναρτηθεί και στο W.C. Blog. Με την πρώτη ευκαιρία θα το ανασύρω από τα συρτάρια του Word και θα το αναρτήσω εδώ – είναι τεράστιο για το Epanenosi Blog ...
Anef_Oriwn
Τρίτη 18/5/2010
Υστερόγραφον 23/6/2010:
Να αναφέρω ότι έκτοτε [μετά τες 16 του Μάη] έχω δει ακόμη 2-3 άρθρα του κου Νίκου Κληρίδη στον [κυριακάτικο] “Πολίτη”.
Anef_Oriwn
32 σχόλια:
η μεγαλυτερη προσβολη που κανει το ακελ και ο εγκαθετως του χριστοφια στο ακελ (καημενε κατσουριδη εφαν σε λαχανο) περα απο το θεμα του ρουσφετιου (που το εκαναν η το κανουν ολα τα κομματα οσο μπορουν) ειναι η απαντηση τους
"αποτελει εσωτερικο θεμα του ακελ και παρακλω να το αγνοησετε'
εσσωτερικο θεμα του ακελ? εν κανει η πατατα που εκαμαν εξακολουθουν να τα κανουν χειροτερα και να προσβαλλουν ολο τον Κυπριακο Λαο.Εσσωτερικο θεμα του Ακελ? τι λες ρε ζωντοβολο? Σοβαρα? απο ποτε ο Αρχιτελωνης ειναι εμμισθος του Ακελ ? ειναι εσσωτερικο θεμα του Ακελ ο διορισμος του Αρχιτελωνη ? ειναι περβολι του τζιρου σου ρε ζωντοβολο σταυρο ευαγορου τα τελωνεια?
Μήπως είναι και ο «αριστερός», φανατικός της Μαρξιστικής κοινωνικής ισότητας, άνεφ ορίων, κανένας αρχιτελώνης;
Άνεφ ορίων στο είπα και θα στο ξαναπώ.Μαζί με τζίνο τον αλήτη τον Κάρογιαν, είστε η μεγαλύτερη απάτη που γέννησε ποτέ η Κυπριακή Δημοκρατία.Εφάτε τζιαι τον Γιωρκάτζη.Ώστε για αυτό απορρίπτεται τα χρονοδιαγραμματά και την επιδιαιτησία.Φτου σας ρε,προσβάλλετε την αριστερά!Αλήτες,λαοπλάνοι,καθάρματα της κοινωνίας!
Λέτε ο «αριστερός»,«ιδεολόγος» και φανατικός υποστηρικτής της μαρξιστικής κοινωνικής ισότητας, άνεφ ορίων,να είναι κανένας αρχιτελώνης του ΑΚΕΛ ή μήπως είναι κανένα γκαρσόνι-συνοδεία στο privat jet του «αριστερού» προέδρου της «δίκαιας κοινωνίας;
Έτσι για να μην παραπονιέσαι ότι δεν στα λέω κατάμουτρα.
Παρεπιμπτόντως: Ποιο θα είναι το επόμενο θέμα της ανάρτησης;Παίζω πελλό ή Δίκαια Λύση,Δίκαια Κοινωνία ψηφίζουμε Χριστόφια, για την ρουσφετολαγνία;
ματσουκωμενε,
εισαι πριχτης. σορρυ αλλα εισαι.
ΣΕ ΕΝΔΕΙΞΗ ΣΕΒΑΣΜΟΥ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΝΤΙΘΕΤΗ ΑΠΟΨΗ - ΤΟΝ ΚΥΡΗΚΑ- ΚΑΙ ΑΛΛΟΥΣ ΠΟΥ ΤΥΧΩΝ ΝΑ ΕΠΡΗΞΑ ΖΗΤΩ ΣΥΓΝΩΜΗ.
ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΕΓΩ ΣΕΒΟΜΑΙ ΚΑΙ ΔΕΧΟΜΑΙ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΤΩΝ ΑΛΛΩΝ , ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΜΒΟΥΛΕΣ Η ΠΡΟΤΡΟΠΕΣ ΤΟΥΣ ΕΙΤΕ ΕΧΩ ΔΙΚΙΟ ΕΙΤΕ ΟΧΙ.
ΤΟΥΣ ΑΕΙ ΣΙΧΤΙΡΙΣΜΟΥΣ ΔΕ ΔΕΧΟΥΜΕ.
ΤΥΧΕΡΟΥΛΗ ΑΝΕΦ ΕΧΕ ΓΕΙΑ.
ΤΩΡΑ ΔΕ ΘΑ ΤΡΩΕΙΣ ΤΗΝ ΩΡΑ ΣΟΥ ΝΑ ΑΦΑΙΡΑΣ ΤΑ ΣΧΟΛΙΑ ΜΟΥ που τόσο πολύ σε τσούζουν.
Δυστυχώς η Βοσνία είναι στα πρόθυρα της διάλυσης και δεν αποτελεί παράδειγμα προς μίμηση. Εντούτοις πρέπει να μάθουμε που πήγε λάθος με το μοντέλο της και να το αναπροσαρμόσουμε.
"Και μια κουβέντα αναφορικά με τους μετανάστες που θα έχουν πολιτογραφηθεί κύπριοι"
Για ποιούς μετανάστες μιλάς; Για τους εποίκους;
"Και μια κουβέντα αναφορικά με τους μετανάστες που θα έχουν πολιτογραφηθεί κύπριοι"...
ΕΓΙΝΑΝ ΟΙ ΕΠΟΙΚΟΙ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΣ;;;
ρε αμπάλατε, ρε επειδή εσύ είσαι κκομπλεξικός τζιαι αρέσκει σου ο τούρτζικος ο βίλλος, νομίζεις ότι εν ούλλοι μαννοί σαν εσένα;;;
Κυπριακόφωνε,
Κάποτε τα κολλήματα και τα κκόμπλεξ κάποιων είναι αι τόσα μεγάλα κι έντονα τζιαι ο νους; Τους τόσο ματσουκωμένος και μαγκωμένος που ότι θέλουν καταλάβουν ή η γλώσσα [και το γράψιμο τους] προτρέχει της διανοίας τους [αν έχουν]. Κι αναφέρομαι [ΟΧΙ σε ΣΕΝΑ], αλλά στον τελευταίο Ανώνυμο [που είναι και ειδικός επί «τούρτζικου βίλλου»], που βιάστηκε να φκάλει τζιαι συμπεράσματα.
Οι έποικοι [στα κατεχόμενα] είναι έποικοι σήμερα [ανεξαρτήτως του αν κάποιοι απ’ αυτούς θα πολιτογραφηθούν ως κύπριοι, σε περίπτωση λύσης] ... Εγώ μιλώ για τους οικονομικούς [και άλλους] μετανάστες [και ίσως και πολιτικούς πρόσφυγες] που παίρνουν σήμερα την κυπριακή υπηκοότητα [και την υπηκοότητα τη δίνει ΜΟΝΟ η Κυπριακή Δημοκρατία] και γι’ αυτούς που θα την παίρνουν το μέλλον [και μετά τη λύση] ... Γι’ αυτό Ανώνυμε, τις εξυπνοβλακείες ΣΟΥ αλλού!
Εξ άλλου κάποιος που θα διάβαζε και πιο κάτω στο κείμενο μου [όλη την παράγραφο ΔΕΝ θα δυσκολευόταν να καταλάβει για ποιους μετανάστες μιλώ.
Για καλύτερη αναφορά παραθέτω ολόκληρο την επίμαχη παράγραφο: «… Και μια κουβέντα αναφορικά με τους μετανάστες που θα έχουν πολιτογραφηθεί κύπριοι: Γιατί να μην συνεχίσει να ισχύει περίπου η πρακτική που ακολουθείται παγκοσμίως στες ομοσπονδίες; Οι μετανάστες θα παίρνουν την κυπριακή ιθαγένεια και θα εγγράφονται και ως πολίτες [και ψηφοφόροι] στην αντίστοιχη συνιστώσα πολιτεία όπου ζουν ή επιλέγουν να ζήσουν. Τόσο απλά! Ας πούμε ο μαροκινός που επιλέγει να κατοικήσει στην Καταλονία θα πολιτογραφηθεί ως Ισπανός αλλά παράλληλα και ως πολίτης της ομόσπονδης πολιτείας της Καταλονίας όπου θα ψηφίζει και θα ψηφίζεται [για τα τοπικά όργανα]. Τόσο απλά και πάλι!»
Και Κυπριακόφωνε, συμφωνώ απόλυτα μαζί ΣΟΥ ότι «... πρέπει να μάθουμε που πήγε λάθος με το μοντέλο της [της Βοσνίας] και να το αναπροσαρμόσουμε.»
Ευκαριστώ για την διευκρίνισην άνευ!
ΜΑΤΣΟΥΚωμένε,
Παρ’ όλο που σε κάποιο άλλο [προηγούμενο] σχόλιο ΜΟΥ είχα πει ότι ΔΕΝ θα ξανασχοληθώ μαζί ΣΟΥ [ΔΕΝ έχεις και ΔΕΝ μπορείς παιδεία να κάμεις διάλογο έστω και σκωπτικά ή ειρωνικά ή και επιθετικά αν θες – είσαι και εριστικός και χυδαίος και προκλητικός τζιαι συμπεριφέρεσαι συν τοις άλλοις τζιαι παιδιάστικα], εντούτοις μετά το τελευταίο αιδώ σχόλιο ΣΟΥ [ημερ. 29/06/2010 8:46 π.μ.], είπα να πω ακόμα δκυο τρία λόγια ...
Κατ’ αρχάς η όλη στάση και συμπεριφορά ΣΟΥ όζει φασισμού – έχεις καταφανώς φασίζουσα νοοτροπία. Κι αυτό ΔΕΝ το συνδέω μόνο με το γεγονός ότι είσαι θαυμαστής του ολετήρα της Κύπρου Γρίβα αλλά και με μια σειρά άλλους λόγους. Κι εξηγούμαι:
1. ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΚΑΜΝΕΙΣ ΔΙΑΛΟΓΟ! Ούτε καν προσπαθείς! [Ενίοτε απλώς κράζεις σαν τον κοράζινον] ...
2. Νομίζεις ότι κατέχεις την απόλυτη αλήθεια και βρίζεις και χυδαιολογείς κατα παντός και σε βάρος όποιου έχει διαφορετική άποψη από τη δικιά ΣΟΥ. Όχι απλώς δεν ανέχεσαι την άλλη, τη διαφορετική άποψη, αλλά ούτε καν να την ακούσεις δεν θέλεις.
3. Μπήκες εδώ, στο Blog μου για πρώτη φορά μόλις πριν μερικές μέρες! Και δεν το έπραξες με σκοπό να κουβεντιάσεις και να κάμεις συζήτηση μαζί μου. Δηλ. να καταθέσεις σκέψεις, θέσεις, αντιθέσεις, απόψεις, κρίσεις επικρίσεις, διαφωνίες έστω και με αυστηρό ή/και καυστικό τρόπο ή και με εμπάθεια ακόμα [όπως κάμνουν οι σχολιογράφοι Kokouiν και Κήρυκας], αλλά για να με βρίσεις απροκάλυπτα και σκαιωδώς! Πότε ασχολήθηκα ρε ΕΓΩ μαζί ΣΟΥ [και με τα όσα λες] και ήρθες να ΜΟΥ κάμεις και τον δάσκαλο; Κι επειδή ΕΓΩ δεν κάμνω βερεσιέ [ο παππούς μου ελάλεν ΜΟΥ “κατα που σου κάμνουν κάμνε, τζιαι κατζιήαν μεν κρατείς”], ΣΟΥ ανταπόδωσα τα ίσα. ΕΣΥ όμως ΔΕΝ το δέχτηκες [έχεις φαίνεται το μονοπώλιο στην χρήση χαρακτηρισμών και επιθέτων] γι’ αυτό και εξεμάνης και κακοφανίστηκες! Γιατί ΡΕ; Και ξεκίνησες σαν μωρό παιδί να στέλλεις κατα δεκάδες τα μηνύματα στους χώρους των σχολίων. Που είναι όμως οι θέσεις και οι αντιθέσεις σου και οι τοποθετήσεις σου πάνω στα όσα κατάθεσα μέσα από τες αμαρτήσεις και τα σχόλια μου; Προφανώς θεωρείς εκ προοιμίου κι αξιωματικά ότι δικές ΜΟΥ σκέψεις είναι λανθασμένες, προδοτικές κι ανθελληνικές. Μα ο (αρχαιο)ελληνικός πολιτισμός δεν χαρακτηριζόταν κι από τον σεβασμό ή την ανοχή της άλλης άποψης;
4. ΔΕΝ ΣΕ ενδιαφέρει ποσώς αν αυτά που γράφω είναι βάσιμα ή/και τεκμηριωμένα. Είμαι σίγουρος ότι ούτε καν τα διαβάζεις. Εκείνο που προσπαθείς να κάμεις βρίζοντας, χυδαιολογώντας, μιλώντας γι’ άλλ’ αντ’ άλλων και εξυπνοβλακίζοντας, είναι να εκφυλίσεις και το κείμενο και τη συζήτηση! Φασισμός σ’ όλο του το μεγαλείο!
Διαδικτυακός τραμπούκος είσαι ΜΑΤΣΟΥΚωμένε! Ασε που οι συνεχείς αναφορές ΣΟΥ στις «ΤΕΜΠΩΝ –ΣΟΥΤΣΟΥ ΚΑΙ ΠΕΝΤΑΔΑΚΤΥΛΟΥ» μπορεί κάποια απωθημένα να κρύβουν ή/και αξεπέραστα ψυχολογικά τραύματα!
Α, και ΟΠΟΙΟΣ εκτιμά και σέβεται τη μάνα τη δικιά ΤΟΥ, ΔΕΝ βρίζει τις μανάδες των αλλονών!!!
Άνεφ Ορίων μπορεί σε κάποια πράματα να έχω λάθος η αν θέλεις σε κάποια να είσαι εσύ σωστός , όμως κάνεις αυτά που με κατηγοράς ότι κάνω.
Νομίζω όμως ότι δεν αναφέρθηκα σε καμμιά μάνα και που ξέρεις αν έχω παιδία η όχι ?
Δεν σπούδασα όπως εσύ αλλά αυτό δε σημαίνει ότι έχεις περισσότερη παιδεία από μένα. Απλά διάβασε ότι έχεις γράψει ως τώρα. Αν θέλεις να σε βοηθήσω να δεις και το ήθος το δικό σου.
Και για χάριν των παρατηρήσεων σου αλλά και για να δεις ότι μπορώ ,δέχομαι , ανέχομαι και επιζητώ το διάλογο ( άρα σέβομαι και τους άλλους και την αντίθετη άποψη ) σε ρωτώ το εξής :
Αφού όπως λες δεν είσαι νομικός – ούτε «έγκριτος», ούτε μάχιμος, ούτε ασκούμενος, ούτε καν φοιτητής της Νομικής τότε πως μπορείς να εκφέρεις γνώμη και άποψη για κάτι που αφορά τη νομική 100% ?
Εσύ κρίνεις ένα νομικό και του βάζεις και μερικές ταμπελίτσες. Βάσει ποιων γνώσεων η ποιού τις γνώσεις ?
Παραθέτω απόσπασμα από την ανάρτηση σου
Ο κος Νίκος Κληρίδης, δικηγόρος ων [και του απορριπτικού/αντιομοσπονδιακού μετώπου ως διαφάνηκε από το περιεχόμενο του κείμενο του], προσπαθεί με τα γραφόμενα του [και με μια καθαρά νομικίστικη προσέγγιση, αλλά και εξυπνακίστικη και μονόπλευρη, θα τολμήσω να πω] και στη βάση μιας απόφασης του ΕΔΑΔ πάνω σε μια προσφυγή δύο πολιτών της Βοσνίας Ερζεγοβίνης, να υποβάλει ή/και να αποδείξει [λες και βρίσκεται σε δικαστήριο] ότι η “εκ περιτροπής προεδρία” θα δημιουργήσει νομικά και λειτουργικά προβλήματα στο ομόσπονδο κράτος ...
Εγώ, ΔΕΝ είμαι νομικός – ούτε «έγκριτος», ούτε μάχιμος, ούτε ασκούμενος, ούτε καν φοιτητής της Νομικής, όμως με τα δκυο-τριά πράματα που σκαμπάζω που την πολιτική και με τες λίγες γνώσεις που έχω γύρω από την κατάσταση στη Βοσνία, έχω την άποψη ότι ο κος Κληρίδης συγκρίνει ανόμοια πράματα.
Με όλα όσα έγραψες κε Άνεφ Ορίων φαίνεται καθαρά ότι κατέχεις κάτι από νομική η κάποιος που νομίζει ότι κατέχει σε βοήθησε η σου υπαγόρευσε την ανάρτηση.
Κι επειδή πήγα πολλές φορές στα δικαστήρια για κοινωνική επίσκεψη γνώρισα και πολλούς δικηγόρους. Έδειξα σε μερικούς από αυτούς την ανάρτηση σου (48/2010) και όλοι μου είπαν τούτο: ΤΣΙΕΛΕΠΗΣ .!!!!
Τα πτυχία copies κτώνται !!!!!!!
ΜΑΤΣΟΥΚωμένε,
Κατ’ αρχάς να σημειώσω [με έκπληξη αλλά και ευχαρίστηση] μια διαφοροποίηση [προς το καλύτερο] στο ύφος του λόγου ΣΟΥ... Όμως εξακολουθώ να θεωρώ ότι κάποια πράγματα στη γραφίδα σου [και στην συμπεριφορά ΣΟΥ, τουλάχιστον στις εδώ παρεμβάσεις ΣΟΥ, όπου ΜΟΥ πέφτει λόγος] είναι απαράδεχτα! Γι’ αυτό και θα ΣΟΥ ζητούσα [εφόσον θα συνεχίσεις να μπαίνεις εδώ] να αλλάξεις το nick που χρησιμοποιείς [το “ΜΑΤΣΟΥΚΟΒΙΛΛΟΣ”]. Αλλού [όπως στο W.C. Blog] βάζεις άλλο nick, το “ΜΑΤΣΟΥΚΑΣ”. Σίγουρα το “ΜΑΤΣΟΥΚΟΒΙΛΛΟΣ” το υιοθέτησες για να προκαλέσεις εντάσεις και αντιπαραθέσεις, αλλά και για να δείξεις (ψευτο)μαγκιά! Γι’ αυτό κι αν θες να συνεχίσεις να παρεμβαίνεις καλό είναι να το αλλάξεις. Και τούτο όχι γιατί είμαι πουριτανός και “θεούσος”, αλλά γιατί μ’ αυτό τον τρόπο υποβαθμίζεις το επίπεδο γενικώς [και το δικό ΣΟΥ και της συζήτησης – εκτός κι αν εκεί σκοπεύεις!] Διαφορετικά θα αναγκαστώ τα όποια σχόλια ΣΟΥ θα βρίσκονται κάτω απ’ αυτό το nick να τα διαγράφω, ασχέτως του περιεχομένου τους!
Και μερικά επιμέρους σχόλια πάνω στα όσα γράφεις:
1. «Παιδεία» ΔΕΝ σημαίνει ή ΔΕΝ περιλαμβάνει πάντοτε και ψηλή ακαδημαϊκή μόρφωση ή σπουδές ... Σίγουρα «Τα πτυχία ... [κόποις- και σπανίως] ... copies κτώνται»(!), αλλά όταν λείπει η κοινωνική μόρφωση βράσε όριζαν! [Ας πούμεν ο Καρνέρας ήταν “αγράμματος, κουλούτζιιν”, αλλά έγραψε ποίηση εξαιρετική και διαλεκτική! Σύντομα θα κάμω και σχετική ανάρτηση]... Κι αφού κρατάς κι αρχείο για ξαναρίξε μια μαδκιάν σε όσα έχεις γράψει ... Ο λόγος ΣΟΥ είναι έμπλεος εριστικότητας, χαρακτηρισμών, αφορισμών, βρισιών και έπαρσης!
2. Πιο κάτω θα παραθέσω ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα του λόγου ΣΟΥ [όπου υπάρχει και αναφορά σε κάποια «μάνα» φαίνεστε ΜΟΥ ξεχνάς εύκολα!]:
“Ο/Η ΜΑΤΣΟΥΚΟΒΙΛΛΟΣ είπε ...” [στες 28/06/2010 10:55 μ.μ]...
“Ο ΑΝΕΦ ΕΙΝΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΤΗΣ ΜΑΛΑΚΙΑΣ. Κάτι ξέρει για να την αναφέρει συνέχεια. Μουτσιοπαίχτης ο δικός σας .
Πολύ ωραίοι οι τρόποι σου μεγάλε. Εγώ μπορεί να εβγαλα με το ζόρι το λύκειο αλλα είμαι παραπάνω άδρωπος που σένα.
ΑΕΙ ΣΙΧΤΙΡ στη μανα σου και τον πατριό σου κερχανόπαιδο.
Μόνο από μπιραρίες και ιντερνετ καφέ που ανήκουν κομμουνοφασίστες σου γράφω.”
Τι έχεις να πεις γι’ αυτα; Το ότι τα διέγραψα, δεν σημαίνει ότι δεν τα είπες κιόλας!
3. Η δική ΜΟΥ γραφίδα είναι μεν αυστηρή (επί)κριτική και καυστική [για όσα κρίνω ως κακώς συμβαίνοντα] αλλά και σκωπτική [σατιρική] και ειρωνική [στις υπερβολές συνήθως απαντώ με ειρωνεία], αλλά ουδέποτε έχω βρίσει τον οποιοδήποτε [εκτός κι αν έχω προκληθεί. Όπως ΣΟΥ έχω ήδη ΕΓΩ εν κάμνω βερεσίε, ούτε τον καλό χριστιανό και να διώ και την άλλη μου την βούκαν!]
4. Ούτε ο ΤΣΙΕΛΕΠΗΣ είμαι [αν αυτό υπονοούσες προς το τέλος του σχολίου ΣΟΥ – μεγάλη τιμή ΜΟΥ κάμνεις] και ούτε «τούτος» μου «υπαγόρευσε την ανάρτηση». Το μόνο που έχω κάμει είναι να παρακολουθήσω μια δκυο ομιλίες /διαλέξεις του!
5. Το άρθρο του δικηγόρου Νίκου Κληρίδη το έχω κρίνει καθαρά από πολιτικής άποψης [πολιτικά] και στη βάση των γνώσεων ΜΟΥ και της κοινής λογικής. ΔΕΝ χρειάζεται κάποιος να έχει ιδιαίτερες νομικές γνώσεις για να κρίνει πολιτικά ζητήματα. Κι ένα από τα πιο σημαντικά λάθη των «έγκριτων νομικών» ΜΑΣ, είναι ότι έχουν μετατρέψει το κυπριακό σε νομικό ζήτημα! ΕΣΥ επί της ουσίας των έσωνε χω γράψει στο post ΜΟΥ, έχεις κάτι να πεις;
«Πιστεύω γνήσια ότι από τα σιχάματα που λυμαίνονται τον πολιτικό στίβο, ο Α. Κυπριανού ίσως να είναι από τις τίμιες εξαιρέσεις. Δεν είναι όμως ηγέτης. Δεν μπορεί να αρθεί στο ύψος των περιστάσεων. Σε κανένα θέμα. Είναι ένα φερέφωνο του Προέδρου, ένα Εδονόπουλο που θα πει τα δικά του βρέξει - χιονίσει αλλά ώς εκεί. Και πώς να μην είναι, όταν ο Χριστόφιας τον επέβαλε με συνοπτικές διαδικασίες;
Ο κ. Κυπριανού ευρίσκεται στην εξής δυσάρεστη θέση: Έγινε ηγέτης σε ένα κόμμα ενώ όλοι ανεξαιρέτως αναγνωρίζουν ότι ο ανταγωνιστής του ήταν ηθικά κατώτερος αλλά πολιτικά, συντριπτικά υπέρτερος. Ανέλαβε την ηγεσία κατά τρόπο που να εξισώνεται με διαχειριστή λόγω της χρονικής διάρκειας της θητείας του αλλά και λόγω των συνεχών και ασταμάτητων παρεμβάσεων Χριστόφια οι οποίες του μειώνουν στο ελάχιστο το ηγετικό προφίλ στην κοινωνία και στο κόμμα. Είναι γ.γ. του ΑΚΕΛ στη χειρότερη περίοδο για το κόμμα, με τη χώρα στα πρόθυρα της διχοτόμησης, έρμαιο του ΔΗΚΟ και της αναποφασιστικότητας του Χριστόφια. Η οικονομία πάει στο γκρεμό και η Κυβέρνηση είναι παντελώς απομονωμένη και ανίκανη στην εφαρμογή στοιχειωδών πολιτικών και μέτρων. Ο κόσμος έχει απογοητευτεί και συγχυστεί πλήρως από τις παλινωδίες του κόμματος από το 2003 και εντεύθεν.
Μόνη σωτηρία του ΑΚΕΛ είναι ένα νέο ρεκόρ στο ρουσφέτι. Κανένας σοβαρός άνθρωπος δεν θα ψηφίσει ΑΚΕΛ στη βάση πολιτικών κριτηρίων πλέον. Το κόμμα έχει απολέσει την ιδεολογική του κηδεμονία και ταυτότητα, συμπλέει με την ακροδεξιά και βυθίζεται αύτανδρο με δεμένα τα χέρια από τον πατερναλισμό του Προέδρου.
Ο κ. Κυπριανού δεν πρέπει να παραιτηθεί λόγω ρουσφετιού. Αν πράγματι η ποιότητά του ως άνθρωπος είναι αυτή που, ασχέτως πολιτικών διαφωνιών, έχουμε εισπράξει στην μέχρι τώρα πορεία του στα κοινά, το οφείλει στον ίδιο του τον εαυτό να παραιτηθεί. Σε διαφορετική περίπτωση, αποτελεί απλά ένα γρανάζι του σάπιου συστήματος το οποίο μια γνήσια αριστερά όφειλε να πολεμά. Και όχι ένα απλό γρανάζι. Το βασικότερο.»
Ένα απόσπασμα από άρθρο στον Πολίτη,το οποίο πραγματικά αποτυπώνει την εικόνα του κόμματος της «αριστεράς»,«του λαού»,τη «δίκαιας λύσης» και της «δίκαιας κοινωνίας» τα τελευταία 8 χρόνια.Είναι πλέον βρισιά, κατά της αριστερής ιδεολογίας,να αποκαλεί το ΑΚΕΛ τον εαυτό του, ως «αριστερό» κόμμα.Κάτι τέτοιο, είναι πολιτικά ανήθικο και αβάσιμο.
Το βιολί του τζιαι το πουλλίν του, το Kokouiν!
Γιατί εν ΜΑΣ λαλείς τζιαι ποιος έγραψεν το άρθρο Kokouiν;
Να σου πω ποιος το έγραψε;Για να «μεταβιβάσεις το όνομα του,ως άνθρωπος του ΑΚΕΛ που είσαι, στα κεντρικά γραφεία του κόμματος;»«Μήπως μεταβίβασες και το ΙP Adress μου;»Έτσι δουλεύετε τσογλάνια ε;Πράκτορες σε ολόκληρη την Κύπρο,που παρακολουθούν και καταγράφουν πράγματα και καταστάσεις,μεταβιβάζοντάς τα στην συνέχεια, στα κεντρικά γραφεία,για να τύχουν χειρισμού από τον Γ.Γ και το προεδρικό.Και βέβαια, αυτοί οι πράκτορες αμείβονται,μαζί με το σόι τους,έναντι θέσεων στην κρατική μηχανή και αλλού.Ντροπή σας ρε!Κόμμα που υποτίθεται, έχει ως ακρογονιαίο λίθο της «ιδεολογίας» του, την κοινωνική ισότητα και δικαιοσύνη!
Έκαμες ΜΕ τζιαι γέλασα ρε Kokouiν!
Πάντως αν δεν είσαι προβοκάτορας που ψαρεύει σε θολά νερά ή κανένα φασιστοειδές που το παίζει “αριστερός” [οι γκάφες ΣΟΥ ουκ ολίγες!], τότε πρέπει, είτε να ‘ν’ τακκουρημένη η οκκά ΣΟΥ, είτε λόγω των επαναλαμβανόμενων και συνεχιζόμενων χτυπημάτων που δέχτηκες από την ιογενή νόσο “αντιΑΚΕΛίτιδα”, να ‘χεις πάθει παράκρουση! Εν καλά να ΣΕ κοιτάξει τζιαι κανένας γιατρός! Επρόσεξες ότι εκόλλησες το σύνδρομο των Γριστοφογουοτσσιανών, που πάσχουν από καταδιωκτικές και συνομοσιολογικές εμμονές;
Μα αφού το άρθρο[όπως είπες] εδημοσιευτεί στον “Πολίτη”, εν έχει συγγραφέα, γραφέα ή αντιγραφέα; Εκτός κι αν ήταν ανώνυμο, οπότε ΕΓΩ πάω πάσο ...
Kokouiν,
Συνέχισε όπως είσαι!!! Άρχισα πλέον να βλέπω τη κρυφή [μέχρι τώρα] διασκεδαστική πτυχή των παρεμβάσεων ΣΟΥ! Τζιαι θα πω τζιαι μιαν καλή κουβέντα για ΣΕΝΑ εκεί στην Επαγρύπνηση!!! Μεν τρέμεις!!!
Πάμε λοιπόν για την επόμενη παρέμβαση ΣΟΥ [είτε εδώ, είτε στους «αγαπητούς» ΣΟΥ ΒεΣε-τάδες μα τι έγινε ο «αγαπητός» ΣΟΥ Ρήγας;], με νέα ανέκδοτα!!!
Πώς γίνεται ο «έξυπνος»,ο «μορφωμένος»,«Ακελικής παιδείας»,στρατιώτης διαδικτύου του ΑΚΕΛ,άνεφ ορχίων,να μην γνωρίζει τι σημαίνουν τα εισαγωγικά στην αρχή και στο τέλος μίας φράσης;Η λέτε εκτός από «τυφλός στο μυαλό»,ως «αριστερίζον πάτρωνος του ΑΚΕΛ» να είναι τυφλός και στην κυριολεξία;
Εν τζιαι ξέρει κανένας ίνταμ που τα «όρχια»;
Έκατσε ο αγαπητός άνεφ ορχίων να γράψει ένα κατεβατό για να υποστηρίξει πάλι την γραμμή του «κόμματός» του.Ξεχνά όμως ότι αυτός και το ΑΚΕΛ, απέρριψαν και έθαψαν το σχέδιο Αννάν,ακόμα και ως βάση για διαπραγμάτευση(δηλαδή στην ΟΛΟΤΗΤΑ του).Ένα σχέδιο το οποίο προνοούσε όμως την εκ περιτροπής προεδρία.Και μάλιστα με πολύ πιο «ανώδυνες» παραμέτρους από αυτές της πρότασης ρουσφετόφια.Πώς είναι δυνατόν τώρα να την υποστηρίζουν και μάλιστα σε χειρότερη μορφή από αυτή, που προνοούσε το σχέδιο Αννάν,σχέδιο το οποίο,υπενθυμίζω,απέρριψαν στην ολότητά του;Πόσο ψεύτες,πόσο απατεώνες και πόσο αναξιόπιστοι είναι τέλοςπάντων;
Υ.Γ:Ο σχολιογράφος χρησιμοποιά τη λέξη ορχίων, για σκοπούς ομοιοκαταληξίας με το ορίων(πράγμα που διαφεύγει της εξυπνοβλακείας του άνεφ δολαρίων).Στόχος του είναι να δείξει ότι η
Ακελική «ηγεσία» και οι τηλεκατευθυνόμενοί πάτρωνοί της, τύπου άνεφ ορχίων,δεν έχουν το θάρρος μιας υποτυπώδους έστω αυτοκριτικής, για τις λαμογιές τους.
ρε ανεφ-πισκοπε-ΧΡΙΣΤΟ κτλπ,
μα εχετε ελευθερο internet να μπαινετε οπου θελετε στη cybarco οξα τα πρωινα εν που το blackberry που σου γορασεν ο αντρος που γραφεις?
Κήρυκας,
Αμαυροΐρεφκε!!!!
******************
Kokouiν,
Καλά ούζα!!!
Δημοσίευση σχολίου