Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2009

Ανάρτηση 72/2009 [έκτακτη, πολιτική, “αριστερο-πατριωτική”, (επι)κριτική] – Μερικά σχόλια και ερωτήματα για μια συνέντευξη του Γ. Χριστοδουλίδη, Jr..

Σήμερα εκτάκτως [για να μην παλιοχρονίσει – όπως την έπαθα και μ’ άλλα θεματα] θα ασχοληθούμε και θα σχολιάσουμε [μιλώ στην μεγαλοπρεπή πληθυντικό] μερικά σημεία [όσο το δυνατό περισσότερα μας επιτρέψει ο περιορισμένος χρόνος μας] από μια συνέντευξη του Γιώργου Χριστοδουλίδη, του εγγονού [της εκ Λάρνακος γνωστής παραδοσιακής ΑΚΕΛικής οικογένειας], η οποία [συνέντευξη] δημοσιεύτηκε σε δύο μέρη [χτες Δευτέρα και σήμερα Τρίτη] στο διαβόητο blogκιν των “Γριστοφογουτσσιανών* Απο(κατα)στατών” της Δημοκρατίας [τρομάρα τους] ... [*Σημείωση: Γριστοφογουοτσσιανοί – από το όνομα του Ακατονόμαστου blog τους “Christofias Watch”…]

Μερικές παρατηρήσεις θέλω να κάνω και συνάμα να υποβάλω και μερικά ερωτήματα αλλά κι απορίες – πιο πολύ ρητορικά θα είναι γιατί ΔΕΝ περιμένω ότι ο κος Γ. Χριστοδουλίδης θα περάσει απ’ εδώ, να τα δει και να δώσει απαντήσεις ... Αλλά ΟΥΤΕ κι έχω την ψευδαίσθηση ότι κάποιος από τους κους Επιτρόπους θα το κάνει – δηλ. να σχολιάσει οτιδήποτε από τα γραφόμενα του με το πραγματικό του nickname ή θα μεταφέρει το μήνυμα στον άμεσα ενδιαφερόμενο [τον συνεντευξιαζόμενο Γιώργο Χριστοδουλίδη] για να μας ανταπαντήσει ... Κάποιους από τους κλώνους τους [ανώνυμους και ψευδώνυμους] θα αμολήσουν κατα δω μεριά, για να “καθαρίσουν” με χαρακτηρισμούς κι αφορισμούς [ως συνήθως].

Τούτη τη φορά ΔΕΝ θα προχωρήσω να παραθέσω [εδώ στο Blog μου] ολόκληρο το κείμενο της συνέντευξης [του κου Χριστοδουλίδη], όπως συνήθως κάνω όταν σχολιάζω άλλα κείμενα ... Θα παραθέσω μόνο την εισαγωγή του Επιτρόπου Έβρου και τη σταχυολόγηση [από τα λεγόμενα του Γ. Χρ.] που έκαμε ο κος Επίτροπος ... Το κείμενο με τα σχόλια και τις παρατηρήσεις μου είναι ούτως ή άλλως μεγάλο, γι’ αυτό και δεν υπάρχει λόγος να το μεγαλώσω κι άλλο ... Εξ άλλου κάποιος μπορεί να ανατρέξει στο κείμενο της συνέντευξης [αν το επιθυμεί διακαώς] χρησιμοποιώντας τα links:
1. http://christofias-watch.blogspot.com/2009/11/christofias-watch_30.html
2. http://christofias-watch.blogspot.com/2009/12/blog-post.html

************
Έχουμε και λέμε λοιπόν:
Σχόλια, ερωτήματα, παρατηρήσεις, απορίες, συλλογισμοί, σκέψεις τζιαι δκιαολισμοί [διαλογισμοί] του Ιστολόγου:

1. Κατ’ αρχάς να σημειώσω και να πω ότι:

a. Τον συνεντευξιαζόμενο από τους Γριστοφογουοτσσιανούς Επιτρόπους κον Γιώργο Χριστοδουλίδη [τον νεώτερο] ΔΕΝ τον γνωρίζω προσωπικά … Εδώ θα περιοριστώ στο να κρίνω και να σχολιάσω αποκλειστικά και ΜΟΝΟ τις απόψεις και τις πολιτικές του τοποθετήσεις αφού επέλεξε και θέλει να τις εκφράζει και δημόσια [και στην blogόσφαιρα] ... ΔΕΝ θα με απασχολήσουν ΚΑΘΟΛΟΥ άλλα ζητήματα όπως, ας πούμε, οι αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις του πατέρα Δώρου Χριστοδουλίδη με το ΑΚΕΛ [και οι λόγοι γι’ αυτές τες εντάσεις – αν δηλ. είναι οικονομικοί ή όχι]...

b. Με τους “άσπονδους φίλους”, τους Γριστοφογουοτσσιανούς Επιτρόπους θα αποφύγω να ασχοληθώ [στο μέτρο του δυνατού φυσικά] ... Αναμένω όμως ότι θα δεχτώ την χυδαία επίθεση τους.
Διερωτούμαι όμως γιατί ο ποιητής κος Γ. Χρ. επέλεξε το blog των Ακατονόμαστων Γριστοφογουοτσσιανών για την «αποκλειστική συνέντευξη» του; Μήπως γιατί υιοθετεί και τις μεθόδους σπίλωσης και διασυρμού προσώπων, τις οποίες εφαρμόζουν συστηματικά οι κοι Επίτροποι του blog τους;

c. Ο Γ. Χρ. είναι μεν επικριτικός απέναντι στον Πρόεδρο Χριστόφια και το ΑΚΕΛ και αποστασιοποιείται από τις πολιτικές που ακολουθούν [δηλώνοντας την ίδια στιγμή ότι παραμένει αριστερός], όμως οφείλω να πω ότι ο λόγος του είναι βασικά [πλην 2-3 εξαιρέσεων – ουδείς τέλειος] ήπιος και νηφάλιος, χωρίς χαρακτηρισμούς, αφορισμούς, δαιμονοποιήσεις και χυδαιότητες, όπως πράττουν συστηματικά οι blogοδεσπότες που τον φιλοξενούν [ίσως γιατί είναι ποιητής ο άνθρωπος – εξ ου και το διερώτημα μου στο σημείο 2b.]. Δεν είναι μηδενιστικός και δεν αφορίζει τον Πρόεδρο. Πιστώνει τον Πρόεδρο ότι “δεν θα παραδοθεί αμαχητί” και παράλληλα διατηρεί [για τον κον Γ. Χρ. μιλάμε πάντα] μια «αμφιλεγόμενη ελπίδα» γιατί [όπως λέει ο Γ. Χρ.] ο Πρόεδρος «έχει στο νου του ένα διαβολικό σχέδιο», που θα οδηγήσει στην τελική απόρριψη των πάντων. Πιο συγκεκριμένα: “Εδωσε τόσα πολλά στις διαπραγματεύσεις, έχοντας κατά νου πως θα αναγκαστεί να απορρίψει το κυρίως μενού που θα μας προσφερθεί, ένεκα των διχοτομικών θέσεων που θα περιέχει, και ότι το έκανε για να μην του προσαφθεί η κατηγορία του αδιάλλακτου.” Και μετά έχουν παράπονο γιατί τους λέμε απορριπτικούς, όταν μέρα νύχτα ονειρεύονται απορρίψεις ...
Πέραν τούτων όμως, ο Γ. Χρ. είναι και αντιφατικός και δεν τεκμηριώνει ούτε τους φόβους που εκφράζει, ούτε και τα κινδυνολογήματα που εκτοξεύει ... Φέρ’ ειπείν να πούμε, [που λαλεί τζι’ παρέας ο Ρεπάνιας], πως τεκμηριώνει ότι “σίγουρα προς δίκαιη λύση δεν πορευόμαστε από τη στιγμή που έχουμε αποδεχθεί ως ε/κ πλευρά στοιχεία καταφανούς αδικίας” ή ότι “παίρνουμε […] τμηματικά πρόνοιες (τις χειρότερες!) εκείνου του σχεδίου [του Ανάν] για να φτάξουμε ένα νέο παζλ” …

d. Μέσα στον λόγο του δεν παρατηρώ να προτείνει διεξόδους... Περιορίζεται σε κριτικές, κάτι που έχω παρατηρήσει να κάνει και στην αρθρογραφία του που φιλοξενειται κυρίως στον "Φιλελεύθερο". [Ήδη έχω γράψει κι ένα κείμενο όπου σχολιάζω ένα άρθρο του για την Ομοσπονδία στην Βοσνία – Ερζεγοβίνη, το οποίο ελπίζω να αναρτήσω λίαν συντόμως] ...
Δεν μας επεξηγε,ί ούτε μας αναλύει πως θα πετύχουμε «δίκαιη λύση». Απλώς αρκείται να μας πει [στο τέλος του δευτέρου μέρους της συνέντευξης του] ότι “Δεν ξέρω αν είναι ουτοπία [μια δίκαιη λύση στο κυπριακό]. Πολύ πιθανόν” και “… δεν ξέρω αν μπορούμε να πετύχουμε δίκαιη λύση …” [Είπαμε ο άνθρωπος είναι λογοτέχνης και δη ποιητής κι όχι πολιτικός ή πολιτικάντης].


e. Παράλληλα όμως περίμενα [μια και δηλώνει ότι εξακολουθεί να είναι αριστερός], ότι θα μας ανέλυε και τες κοινωνικοοικονομικές διαστάσεις και παραμέτρους του κυπριακού προβλήματος οι οποίες προκαλούν και τες αντιπαραθέσεις στο εσωτερικό μέτωπο, κι όχι απλώς ξερά, στεγνά και μονόπλευρα να μας υπενθυμίζει τους «ιμπεριαλιστικούς, νεοταξικούς και νεοαποικιακούς ζυγούς» ή «την Ευρώπη των μονοπωλίων και των στυγνών συμφερόντων»... Άραγε οι σημερινοί συνοδοιπόροι του σε ΔΗΚΟ, ΕΔΕΚ, μερίδα του “Συναγερμού”, ΕΥΡΟΚΟ, Οικολόγους, Αρχιεπισκοπές και Επισκοπές πόσο απαλλαγμένοι είναι από εξαρτήσεις [οικονομικές και πολιτικές] που έχουν να κάνουν με ευρωπαϊκά [αλλά και τοπικά] συμφέροντα;

************
2. Μερικά σχόλια και κάποιες παρατηρήσεις κι απορίες πάνω σε επιμέρους ζητήματα [κυρίως απ’ αυτά που τονίζονται στη σταχυολόγηση και την εισαγωγή του κου Επιτρόπου, που θα παραθέσω πιο κάτω]:

2.1. Τάδε έφη Ευρυβιάδης στην εισαγωγή του στο post των Γριστοφογουοτσσιανών:
“Γ. Χριστοδουλίδης: Ο δημοσιογράφος αριστερός πατριώτης - Ο δημοσιογράφος Γιώργος Χριστοδουλίδης δε χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις. Ανήκει σε μία από τις πιο σημαντικές οικογένειες στο χώρο της κυπριακής αριστεράς. Αρθρογραφεί συχνά στον κυπριακό τύπο και διακρίνεται για το ελεύθερο πνεύμα του και τη βαθυστόχαστη σκέψη του.
Τον ευχαριστούμε πολύ για τη συνέντευξη και η παρουσία του στην ιστοσελίδα μας, είναι για εμάς ιδιαίτερα τιμητική.”


2.2. Τάδε έφη [μεταξύ άλλων] ο Γιώργος Χριστοδουλίδης:
[Μέσα σε αγκύλες και με κόκκινο χρόνο τα δικά μου σχόλια]:

i. “Όταν ο Τάσσος σηκωνόταν να μιλήσει, οι άλλοι άκουγαν.”[Καλά, σήμερα όταν μιλάει ο Χριστόφιας οι άλλοι ΔΕΝ το άκουνε; Και για τί μιλούσε ο Τάσσος, για το πρόγραμμα του για κοινωνική δικαιοσύνη;] ...

ii. “Υιοθετεί ο κ. Μπράουν τις αρχές που θα πρέπει να διέπουν τη λύση του Κυπριακού όπως τις διακηρύττει ο Πρόεδρος και δεν το αντιληφθήκαμε;”[
Εμάς πρώτα και κύρια μας ενδιαφέρει τί διακηρύττει ο Πρόεδρος, και ΟΧΙ τί – σίγουρα διαφορετικό – υιοθετεί ο κ. Brown] …

iii. “Κάποτε ο Χριστόφιας εκπροσωπούσε για μένα κάτι το αληθινό και θέλω να κρατήσω εκείνες τις αναμνήσεις. Μετά αποφάσισε να συμμαχίσει με όλες εκείνες τις δυνάμεις που για χρόνια τον υπέσκαπταν. Δικαίωμα του.” - [Ποιες ήταν/είναι αυτές οι δυνάμεις; Κι ανεξάρτητα αν αυτό όντως ισχύει ή όχι, όταν το ΑΚΕΛ συμμαχούσε με τον “Δευκαλίωνα” Παπαδόπουλο – γιατί δήθεν “άλλαξε ο “άδρωπος” – ήταν όλα καλά κι άγια;] ...

iv. “Δεν νομίζω ότι βρίσκομαι σε διάσταση με το κόμμα, μάλλον το κόμμα είναι σε διάσταση με τον αριστερό εαυτό του και αυτό δεν είναι κάτι που συνέβη σε μια μέρα.”[Ο εθνικισμός δεν είναι κάτι που βρίσκεται σε διάσταση με την αριστερή ιδεολογία;]

v. “Τώρα όμως το τότε ΑΔΗΣΟΚ συμπορεύεται με τον Δ. Χριστόφια, συνεπώς εμείς δεν μπορούσαμε θα είμαστε συνοδοιπόροι του, πολιτικά εννοώ.” - [Εμείς γιατί γίναμε συνοδοιπόροι με τον “Δευκαλίωνα” Παπαδόπουλο; Επειδή «άλλαξε ο άδρωπος»; Και μήπως χολέρα έχουν οι πάλαι ποτέ ΑΔΗΣΟΚοί; Κι από την άλλη πλευρά οι ΕΥΡΟΚΟ-κοι γιατί ειναι καλοδεχούμενοι;] ...

vi. “Εδώ όλο και πιο συχνά γίνεται λόγος για «την ανάγκη συνεργασίας ΑΚΕΛ-ΔΗΣΥ», κάτι το αδιανόητο μέχρι πριν μερικά χρόνια αλλά δυστυχώς δηλωτικό της μεταστροφής στην πολιτική κάποιων.”[Μα καλά ρε σύντροφε, εδώ το ΔΗΚΟ και η ΕΔΕΚ συμμάχησαν με τον “Συναγερμό” και έβγαλαν τον μεταπραξικοπηματία Κληρίδη στην Προεδρία και συμμετείχαν μάλιστα και με υπουργούς στην Κυβέρνηση του και ΟΥΤΕ καν το αναφέρετε - το καταπίνετε! Τώρα, γιατί θεωρείς ότι, μια τέτοια προοπτική για συνεργασία - κι ανεξάρτητα του ότι προσωπικά πιστεύω πως ΔΕΝ πρόκειται να θα γίνει κάτι τέτοιο τελικά - είναι επιλήψιμη και κολάσιμη; Δεν είναι τον Τάσσο Παπαδόπουλο που έδειξε η τηλεόραση να καλεί, το 1998, σε συγκέντρωση στην Γαλάτα - αν δεν κάνω λάθος – τους ψηφοφόρους του ΔΗΚΟ, να ψηφίσουν τον Κληρίδη ;]

vii. “Λοιπόν δεν ξέρω αν μπορούμε να πετύχουμε δίκαιη λύση, ξέρω όμως ότι αξίζει να αγωνιστούμε γι' αυτό. Για να μπορούμε αύριο να λέμε στα παιδιά μας ότι το πράξαμε. Για να είμαστε ένας λαός με αξιοπρέπεια, όχι ηθικά εξευτελισμένος και απαξιωμένος. Θέλω να είμαι ειλικρινής, δεν ξέρω αν θα το πετύχουμε, ξέρω όμως ότι αυτό που επιδιώκουν να μας επιβάλουν είναι εξ ορισμού θνησιγενές. Ως εκ τούτου, αν η επιλογή είναι να μας κάνουν λοβοτομή ή να αγωνιστούμε για μια καλύτερη ζωή, επιλέγω το δεύτερο.” [Αφού ΔΕΝ ξέρεις τίποτα καλέ μου σύντροφε – και ποιος ξέρει ή είναι σίγουρος για την όποια λύση ή μη λύση – γιατί ενίστασαι τόσο; Γιατί τόσο συντηρητισμός και φοβία για το νέο και το άγνωστο; Αριστερός ΔΕΝ είναι κι αυτός που ανοίγει ή προσπαθεί να ανοίξει και να διαβεί νέους δρόμους; Άραγε τι θα λέμε αύριο στα παιδιά μας όταν από φοβία δεν τολμήσαμε να έρθουμε σε ρήξη με το status quo, με αποτέλεσμα το νησί μας να παραμείνει διχοτομημένο;] ...

viii. “Κύριε Πρόεδρε θέλεις να κάνεις υποχωρήσεις; Κάνε τες και ανάλαβε την ευθύνη να σε κρίνει ο λαός.” [Αφού είν’ έτσι κι αφού κάπου λες μάλιστα ότι ο Πρόεδρος “δεν θα παραδοθεί αμαχητί”, τότε γιατί ΔΕΝ τον πιστώνετε με καλές προθέσεις και να στηρίξετε τις προσπάθειες του, όταν μάλιστα στο τέλος θα έρθουμε να αποφασίσουμε σε δημοψήφισμα για τη λύση στο σύνολο της; Τι άραγε υπάρχει πίσω απ’ όλη αυτή την πολεμική;]

ix.“ Συντηρούν κάποιοι τον μύθο περί περιρέουσας ατμόσφαιρας. Τον συντηρούν οι πιο κακόφημοι του σκληρού πυρήνα της πλατφόρμας του ΝΑΙ. Να υποθέσω ότι και το Δικαστήριο που έκρινε ότι υπήρξε χρηματοδότηση, είναι μέρος της περιρέουσας;” [Και οι «πιο κακόφημοι του σκληρού πυρήνα» του ΟΧΙ τι συντηρούν, την ανανολογία και την κινδυνολογία για το χάος και την καταστροφή που θα επέλθει με την Ομοσπονδία;] ...

************
3. Μερικά ακόμα ερωτήματα [ρητορικά όπως προανάφερα]:

i. Γιατί ο Γριστοφογουοτσσιανός Επίτροπος Ευρυβιάδης [που επιμελήθηκε τη συνέντευξη] αποκαλεί τον συνεντευξιαζόμενο κον Γ. Χρ., ως «ένα πρώην στέλεχος του ΑΚΕΛ, με πλούσια προσφορά στο κόμμα»; Μήπως για να του δώσει την ευκαιρία να πει ότι «Δεν είμαι πρώην στέλεχος του ΑΚΕΛ δεν υπήρξα μέλος κανενός κόμματος»;

ii. Ποιοι ήταν οι «ταξικοί αγώνες» μέσα στους οποίους «σκληραγωγήθηκε» ο Τάσσος Παπαδόπουλος και για τους οποίους κάνει αναφορά ο κος Γ. Χρ.; Αυτοί που συμμετείχε ως “Δευκαλίωνας” ή ως μέλος της Οργάνωσης “Ακρίτας”; Ή αυτοί ήταν απλώς «εθνικοί»;

iii. Σίγουρα το “... να αρνείσαι να υποταχθείς στο διεθνή ιμπεριαλισμό…” είναι μια «αριστερή στάση», όμως πόσο «αριστερή στάση» είναι την ίδια ώρα και οι συνεργασίες με εθνικιστικούς, συντηρητικούς κι αντικομουνιστικούς κύκλους και παράγοντες [οι οποίοι μάλιστα δεν θέλουν ν’ ακούσουν λέξη για ομοσπονδία - με τους τουρκοκύπριους]; Εφανταστήκετε ο Επίτροπος Ευρυβιάδης να ‘ναι ο Βάσος ο Φτωχόπουλος [όπως λαλεί τζιαι ένας Ανώνυμος στο blog των Ακατονόμαστων] και να δημοσιεύσει και την εν λόγω συνέντευξη στην ενωσιο-κωλο-γική χυδαιοφυλλάδα του; Επανερχόμενος όμως στο θέμα των συνεργασιών και των κοινών δράσεων διερωτούμαι πως γίνεται ένας αριστερός να ΜΗΝ κάνει ΚΑΘΟΛΟΥ αναφορά στην αρχή για συνεργασίες και συμπόρευση πάνω σε κοινωνική βάση και πέραν από εθνοτικούς διαχωρισμούς; Εν τέλει πόσο αριστερός είναι ο λόγος του κου Γ. Χρ. όταν μέσα απ’ αυτό αναβαθμίζει τον εθνοκεντρισμό, παραβλέποντας καταφανώς την πιθανότητα μιας λύσης του κυπριακού μέσα από μια κοινωνική προσέγγιση του όλου ζητήματος; [Τούτο θα το αναλύσω σε επομένη μου ανάρτηση] ...

iv. Η «διεκδικητική εθνική πολιτική» που θα ασκούσε «μια προοδευτική αριστερά [που θα ανερχόταν]στην εξουσία», θα αφορούσε και τους τουρκοκυπρίους; Αν ναι, τι νόημα έχει εδώ ο επιθετικός προσδιορισμός «εθνική»;

v. Απέναντι σε ποιους Ακελικούς στην Λάρνακα “… ο [πατέρας] Δώρος [...] στήριξε [τον Χριστόφια] στη Λάρνακα τον καιρό που βαλλόταν από το μετέπειτα ΑΔΗΣΟΚ ...”;

vi. Όταν ο Γ. Χριστοδουλίδης αποκαλείται [από τον κον Επίτροπο] “αριστερός πατριώτης”, απ’ αυτό εξυπακούεται ότι υπάρχουν αριστεροί [αλλά και άλλος κόσμος] που ΔΕΝ είναι πατριώτες ... Πως θα το σχολίαζε άραγε αυτό ο ποιητής;

vii. Και κάτι το άσχετο: Όταν ο Γιώργος Χριστοδουλίδης [ο παππούς] γράφει άρθρα στην “Χαραυγή” για την διεθνή πολιτική κατάσταση χρησιμοποιώντας το ιμπεριαλιστικό περιοδικό “Economist”, αυτό ΔΕΝ είναι επιλήψιμο;

************
Αυτά λοιπόν σύντροφε Γιώργο Χριστοδουλίδη ...


Anef_Oriwn
[ένας αδαής, αφελής κι άπατρις νεοταξίτης - Αριστερός]
Τρίτη 1/12/2009

15 σχόλια:

Σ.Σ. είπε...

Το τελευταίο σημείο για τον Γιώργο Χριστοδουλίδη(παππού) το θεωρώ χυδαίο και ανήθικο εκ μέρους σου Ανεφ. Τα υπόλοιπα δεν θα τα σχολιάσω διότι στα πλείστα από τα σχόλια σου συμφωνώ.

Anef_Oriwn είπε...

Σ.Σ.,
Όταν από ένα κείμενο πέραν των 2000 λέξεων με θέσεις κι απόψεις ΔΕΝ σχολιάζεις ΤΙΠΟΤΑ λέγοντας γενικά κι αόριστα ότι συμφωνείς και επικεντρώνεσαι ΜΟΝΟ σ’ ένα σχόλιο [ΜΟΥ] θεωρώντας το ως «χυδαίο και ανήθικο», [δεν επεξηγείς όμως το γιατί ...], επέτρεψε μου αγαπητέ σχολιογράφε να αμφιβάλω για τις προθέσεις της επίκρισης σου [μάλλον ολόκληρο το κείμενο μου στοχεύεις να πλήξεις], ή ακόμα κι αν το ‘χεις διαβάσει τελικά ... Δεν μπορείς να συμφωνείς «στα πλείστα από τα σχόλια μου» και να στέκεσαι τόσο ισοπεδωτικά και μηδενιστικά σ’ ένα, που στο κάτω - κάτω έγινε για να επισημάνει [έμμεσα],
Πρώτον, τη διαφορετικότητα στις επιλογές μέσα στην ίδια την οικογένεια Χριστοδουλίδη [όταν κατα κόρο προβλήθηκα στη συνέντευξη η προσφορά του πατέρα Χριστοδουλίδη – γιατί όχι και του παππού, επειδή συντάσσεται ακόμα με το ΑΚΕΛ;], και
Δεύτερον, για να αναδείξει την αντιφατικότητα των θέσεων του Γ. Χρ. [του νεώτερου] και την επιλεκτική κριτική του έναντι του ΑΚΕΛ, όταν ο ίδιος ο παππούς του χρησιμοποιεί [ως κύριο βοήθημα] ένα καθαρά αστικό [ιμπεριαλιστικό] έντυπο για να γράφει άρθρα στην “Χαραυγή” ...

Anef_Oriwn είπε...

προβλήθηκα = προβλήθηκε

rose είπε...

σημείωση του...ποιητη:

μα αν δεν υπήρξε το ΑΔΗΣΟΚ (καποιοι στο ΑΔΗΣΟΚ) κανεις δεν θα γνωριζε καν το όνομα Δευκαλίωνας :-))

αυτοι οι εχθροι της πατριδας!

οι άλλοι μπάσh πατριωτες!

Σ.Σ. είπε...

ΑΝΕΦ_ορίων, κάνεις μεγάλο λάθος, δεν θέλω να πλήξω ολόκληρο το κείμενο σου, αφού σου είπα ότι με το κείμενο σου συμφωνώ (στα περισσότερα σημεία). Απορώ μάλιστα από που πηγάζει όλη αυτή η καχυποψία.

Δεν θεώρησα φρόνιμο να σε επικροτήσω για κάθε σημείο ξεχωριστά. Θεωρώ ανήθικο και χυδαίο να αφήνεις τέτοια υπονμοούμενα για τον Γ. Χριστοδουλίδη τον πρεσβύτερο, ότι χρησιμοποιεί [ως κύριο βοήθημα] ένα καθαρά αστικό [ιμπεριαλιστικό] έντυπο για να γράφει άρθρα στην “Χαραυγή”.

Ο εγγονός ξέφυγε προ πολλού και μπορείς να τον αποκαλέσεις εθνικιστή, αλλά δεν είναι σωστό για να τον κτυπήσεις να χρησιμοποιείς τον παππού, ένα βετεράνο αγωνιστή του λαϊκού κινήματος ο οποίος παραμένει πιστός στο κόμμα μέχρι τέλους.

Ποιο είναι το πρόβλημα σου αν υπάρχει διαφορετικότητα μέσα σε μια οικογένεια; Η ιστορία είναι γεμάτη από τέτοια παραδείγματα. Χτύπα το πρόσωπο, όχι την οικογένεια μέσω της σύγκρισης. Διότι όταν χρησιμοποιήσω τον θείο σου (ας πούμε-υποθετικό παράδειγμα και μην με παρεξηγήσεις) ο οποίος ήταν ΕΟΚΑβητατζής, και τον αδερφό σου ο οποίος ήταν ΑΔΗΣΟΚος, για να αναδείξω ότι ως οικογένεια είστε τουρλού τουρλού, τότε δεν σε χτυπώ μόνο εσένα αλλά και τα άλλα μέλη της οικογένειας σου που αναφέρω.

Το κείμενο σου το διάβασα πολύ προσεκτικά και μου άρεσε. Αν αυτό δεν το πιστεύεις τότε τι να σου κάνω;

Ανώνυμος είπε...

@anef

Είναι προφανής ο λόγος του Σ.Σ φίλε ΑΝΕΦ. Δεν κατηγορεί το αναρτώμενο κείμενο σου στην ολότητα του. Υπερασπίζεται κάτι που έμμεσα έθειξες/πρόσβαλες εσύ το οποίο διαφοροποιείται από ολόκληρο το κείμενο. Μυαλομένος είσαι μπορείς να το βρεις.

Εγώ αν σχολίαζα αυτή τη συνέντευξη θα το έκαμα με το άρθρο σου για τις κότες.έτσι κι αλιώς τεροιάζει γάντι και η παρομοίωση σε τούτη την περίπτωση.καλή σας μέρα..

ο ύποπτος είπε...

Aneφ,
είπες
"Εδώ θα περιοριστώ στο να κρίνω και να σχολιάσω αποκλειστικά και ΜΟΝΟ τις απόψεις και τις πολιτικές του τοποθετήσεις αφού επέλεξε και θέλει να τις εκφράζει και δημόσια [και στην blogόσφαιρα] ... ΔΕΝ θα με απασχολήσουν ΚΑΘΟΛΟΥ άλλα ζητήματα όπως, ας πούμε, οι αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις του πατέρα Δώρου Χριστοδουλίδη με το ΑΚΕΛ [και οι λόγοι γι’ αυτές τες εντάσεις – αν δηλ. είναι οικονομικοί ή όχι]..."

και μετά
"v. Απέναντι σε ποιους Ακελικούς στην Λάρνακα “… ο [πατέρας] Δώρος [...] στήριξε [τον Χριστόφια] στη Λάρνακα τον καιρό που βαλλόταν από το μετέπειτα ΑΔΗΣΟΚ ...”;
.................
vii. Και κάτι το άσχετο: Όταν ο Γιώργος Χριστοδουλίδης [ο παππούς] γράφει άρθρα στην “Χαραυγή” για την διεθνή πολιτική κατάσταση χρησιμοποιώντας το ιμπεριαλιστικό περιοδικό “Economist”, αυτό ΔΕΝ είναι επιλήψιμο;"

Λυπούμαι αλλά ούτε τις δικές σου υποσχέσεις δεν τηρείς και ο Σ.Σ. έχει δίκαιο. Και τι το αριστερό βρίσκεις σε αυτές τις "πικρόχολες" επιθέσεις; Μήπως την διαλεκτική που τόσο συχνά μας διδάσκεις;

Δεν θα σχολιάσω τα πάμπολλα σχόλια σου θα ρωτήσω όμως κάτι.
Γιατί πιστεύεις ένας Δ. Χρ. (πατέρας) ή ένας Γ. Χρ. (εγγονός) έχουν την ανάγκη να αντισταθούν (διαφοροποιηθούν καλύτερα) από το κόμμα τους; Στο οποίο έχουν παράδοση εκατονταετίας σχεδόν. Σε τι τους συμφέρει αυτό (οικονομικό ή οτιδήποτε άλλο);

Σημ: Δεν γνωρίζω προσωπικά τον παππού, τον πατέρα ή τον εγγονό (όπως είπα και παλαιόθεν).

Anef_Oriwn είπε...

Shερετούμεν!
Και να πω εξ αρχής ότι ΟΛΑ τα σχόλια [και τα επικριτικά] τα έχω δεχτεί ως καλοπροαίρετα ... Για την ώρα και στα βιαστικά [λόγω έλλειψης χρόνου] θα απαντήσω στα σύντομα σε δύο ΜΟΝΟ σε δύο από τους σχολιογράφους και θα επανέλθω αργότερα για τα υπόλοιπα ...

************
Rose,
Για ποιον ποιητή [και τη σημείωση του] μιλάς; 
Καλό είναι [από ιστορικής άποψης] να ξέραμε [κι άλλοι] πως έγινε τελικά η αποκάλυψη του ονόματος/ψευδώνυμου Δευκαλίωνας ...

************
Ανώνυμε (2/12/2009 11:59 π.μ.),
Εκείνο που έθιξα [δηλ. σχολίασα] και νομίζω [κατα την ταπεινή μου άποψη] ότι ΔΕΝ πρόσβαλα [που κι αν όντως έτσι φάνηκε στο τέλος, τούτο ΔΕΝ έγινε σκόπιμα], ΔΕΝ στρεφόταν κατά/εναντίον του Γιώργου Χριστοδουλίδη [του παππού] ... Ίσως η χρήση της φράσης “Και κάτι το άσχετο”, να έδωσε την αφορμή για παρερμηνείες ... Σκοπός μου ΔΕΝ ήταν να κρίνω το περιεχόμενο ή τη χρησιμότητα των άρθρων του Γιώργου Χριστοδουλίδη [του παππού], τα οποία γράφει με βασικό βοήθημα τον “Economist” [παρ’ όλο που έχω άποψη], αλλά να τονίσω την επιλεκτική [από τον Γιώργο Χριστοδουλίδη, τον εγγονό] ευαισθησία και κριτική του γι’ αυτούς που υποτάσσονται στον «διεθνή ιμπεριαλισμό»
Απ’ εκεί και πέρα αγαπητέ Ανώνυμε, [και Σ.Σ. και Ύποπτε], το κείμενο μου μιλάει από μόνο του [και η κριτική μου έχει συγκεκριμένη κατεύθυνση] …
Και όταν βασικά συμφωνούμε μ’ ένα κείμενο, αλλά θέλουμε καλοπροαίρετα να κρίνουμε κάτι από το περιεχόμενο του γιατί το θεωρούμε λάθος ή άτυχες, ΔΕΝ το αποκαλούμε «χυδαίο και ανήθικο», ισοπεδώνοντας και μηδενίζοντας έτσι [κατά τη γνώμη μου] την όλη προσπάθεια [του συγγραφέα] ...
Τέλος Ανώνυμε, λυπάμαι αλλά δεν κατάλαβα ποια είναι η σύγκριση ή η παρομοίωση της συνέντευξης με το άρθρο μου για τις όρνιχες ...

************
Σ.Σ. και Ύποπτε,
Θα προσπαθήσω να επανέλθω [ίσως πιο αργά] ... Και θα κάνω κι ένα σχόλιο στην [προ-προηγούμενη] ανάρτηση μου με αρ. 70/2009, ως απάντηση στην τελευταία παρέμβαση του Ύποπτου ...

Αποχαιρετώ, για την ώρα ...

Anef_Oriwn
Τετάρτη 2/12/2009 – 6:52 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Επανέρχομαι για 2-3 ακόμα κουβέντες κυρίως πάνω στα όσα γράφουν οι Σ.Σ. και Ύποπτος ...

************
Σ.Σ.,
Ήδη επεξήγησα πιο πάνω [στην προηγούμενη παρέμβαση μου] με ποιο σκεπτικό έκανα το “άσχετο” σχόλιο μου και την αναφορά μου στα άρθρα του Γιώργου Χριστοδουλίδη [του παππού] που δημοσιεύει η “Χαραυγή” ... Τώρα αν οι επεξηγήσεις μου κριθούν ικανοποιητικές και άρουν τις όποιες παρερμηνείες, τούτο είναι θέμα υποκειμενικό και εξαρτάται βασικά πως προσεγγίζουμε το όλο ζήτημα ... Πέραν τούτου κανένας μας δεν είναι στο απυρόβλητο και υπεράνω κριτικής ...
Ακόμα [κι όπως περίπου είπα και στην προηγούμενη παρέμβαση μου] αν με το περιεχόμενο ενός κειμένου λίγο πολύ συμφωνούμε, ας πούμε σ’ ένα ποσοστό 95%, ή και 90%, ή ακόμα και 80%, ή έστω και 70%, αλλά ένα μέρος τούτο θεωρούμε άτοπο, άστοχο, ατυχές, ή και παρατραβηγμένο, προσβλητικό κι άσχετο, δεν βιαζόμαστε [κατά την ταπεινή μου γνώμη] να χαρακτηρίσουμε το κομμάτι το επιλήψιμο ως «ανήθικο και χυδαίο», αφού η κριτική μας είναι καλοπροαίρετη. Τούτοι οι χαρακτηρισμοί είναι βαριοί και δικαιολογημένα [νομίζω] θα προκαλέσουν αντιδράσεις. Γι’ αυτό είτε ζητούμε επεξηγήσεις και συζητάμε το θέμα [γιατί ίσως να παρερμηνεύσαμε κάτι], ή αν έχουμε σχηματίσει οριστική άποψη [ότι το επίμαχο κομμάτι είναι «ανήθικο και χυδαίο»], λεμε στον κειμενογράφο ορθά, κοφτά τζιαι ξικούτσουλα ότι είναι σκέττος λαφαζάνης και ότι μ’ αυτό που έγραψε αυτοαναιρεί και τα υπόλοιπα ... Μήπως όμως μ’ αυτή την κριτική τοποθέτηση μας δεν αυτοαναιρούμαστε και οι ίδιοι;

Τέλος η αναφορά μου στην οικογένεια Χριστοδουλίδη [και στον παππού, και στον υιό και στον εγγονό] ΔΕΝ έγινε “… για να αναδείξω ότι ως οικογένεια είναι τουρλού τουρλού ...” [όπως εσφαλμένα υποβάλλεις], αλλά για να επισημάνω,
Πρώτον, την επιλεκτική ευαισθησία και κριτική, από τον Γιώργο Χριστοδουλίδη, [εγγονό], γι’ αυτούς που υποτάσσονται στον «διεθνή ιμπεριαλισμό», και
Δεύτερον, ενώ ο Γ. Χρ. [εγγονός] για κάποια πράγματα εξυμνεί τον πατέρα του, δεν κάνει το ίδιο [και για τα ίδια πράγματα] για τον παππού του. Απ’ εκεί και πέρα ο καθένας μας είναι υπεύθυνος για τες δικές του πράξεις [άσχετα αν συμφωνεί μαζί του η οικογένεια του και τον ακολουθεί] ...

Anef_Oriwn
Τετάρτη 2/12/2009 – 10:43 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Ύποπτε,
Από τα συμφραζόμενα σου [“Δεν θα σχολιάσω τα πάμπολλα σχόλια σου θα ρωτήσω όμως κάτι”], καταλήγω στο συμπέρασμα ότι πρέπει να διαφωνείς [σε μεγάλο βαθμό] με το περιεχόμενο του κείμενου μου και την κριτική μου πάνω στις θέσεις και τοποθετήσεις του Γ. Χριστοδουλίδη [του εγγονού] ... Άποψη μου είναι πως θα ήταν πιο σωστό και πιο καλό αν επιχειρηματολογούσες κιόλας για να δικαιολογήσεις τις τυχόν διαφωνίες σου [παρά να πετάς σπόντες για «“πικρόχολες” επιθέσεις»] ...

Διαλεκτική ΔΕΝ διδάσκω, αλλά ούτε και οτιδήποτε άλλο – δεν είμαι ούτε δάσκαλος, ούτε και καθηγητής! Εκείνο που συχνά λέω είναι ότι τα διάφορα γεγονότα [κι αυτά της προσωπικής μας ζωής ακόμα] πρέπει αν τ’ αναλύουμε σφαιρικά, λαμβάνοντας υπ’ όψη τες διάφορες παραμέτρους που πιθανόν να επηρεάζουν την εξέλιξη τους ... Κι αυτό προσπαθώ να κάνω κι ΕΓΩ, χωράει να σημαίνει ότι πάντα τα καταφέρνω ...

Για διάφορα ζητήματα που απορρέουν από το “άσχετο” σχόλιο μου για τον Γ. Χριστοδουλίδη [τον παππού] ήδη τα έχω πει πιο πάνω [στα σχόλια μου προς τον Σ.Σ.] …
Όμως ΔΕΝ κατάλαβα γιατί το ερώτημα μου “Απέναντι σε ποιους Ακελικούς στην Λάρνακα «ο [πατέρας] Δώρος [...] στήριξε [τον Χριστόφια] στη Λάρνακα τον καιρό που βαλλόταν από το μετέπειτα ΑΔΗΣΟΚ ...»”, είναι επιλήψιμο. Εξ όσων γνωρίζω, στην Λάρνακα δεν υπήρξαν ανώτερα στελέχη του ΑΚΕΛ που να πήγανε προς ΑΔΗΣΟΚ μεριά ... Όμως μπορεί και να υπήρξαν [και να έχω λάθος] ... Είναι μεμπτό να ρωτήσουμε να μάθουμε; Αυτό όμως είναι δευτερεύον ζήτημα ... Εκείνο που ήθελα να επισημάνω είναι την επιλεκτική αναφορά του Γ. Χρ. [του εγγονού] στον πατέρα του ...

Υ.Γ.: Ούτε κι εγώ γνωρίζω κανένα προσωπικά από τους τρεις ...

Anef_Oriwn
Τετάρτη 2/12/2009 – 11:09 μ.μ.

Σ.Σ. είπε...

Ανεφ, το σχόλιο μου είναι πράγματι καλοπροαίρετο, και ο χαρακτηρισμός "χυδαίο/ανήθικο" δεν αφορούσε το κείμενο αλλά μόνο το κομμάτι για τον παππού. Είναι αλήθεια ότι είναι βαριοί χαρακτηρισμοί αλλά μου βγήκαν ενστικτωδώς. Γιατί σαν τον Χριστοδουλίδη δεν έμειναν πολλοί...Και όταν πλήττεται το όνομα τέτοιων ανθρώπων, έστω και καταλάθος, ή έστω για να αναδεικτεί η ασυνέπεια άλλων, αυτό με ενοχλεί.

ο ύποπτος είπε...

Aneφ,
καλησπερίζω σε.
Δεν ήθελα να εμπλακώ στα επί μέρους αφού είναι σχόλια και αντι-ερωτήσεις που κάνεις. Όμως δυο τρία σημεία δείχνουν και το γενικότερο κλίμα σκέψης και θα τα σχολιάσω (αφού το επιθυμείς):

1. "Φέρ’ ειπείν να πούμε, [που λαλεί τζι’ παρέας ο Ρεπάνιας], πως τεκμηριώνει ότι “σίγουρα προς δίκαιη λύση δεν πορευόμαστε από τη στιγμή που έχουμε αποδεχθεί ως ε/κ πλευρά στοιχεία καταφανούς αδικίας” ή ότι “παίρνουμε […] τμηματικά πρόνοιες (τις χειρότερες!) εκείνου του σχεδίου [του Ανάν] για να φτάξουμε ένα νέο παζλ” "
Μα ΔΕΝ έχεις ακούσει για τον οδυνηρό συμβιβασμό; Άρα ο Γ. Χρ. δεν χρειάζεται να τεκμηριώσει. Είναι κοινό το μυστικό. Για αυτό και η "ουτοπία" της δίκαιης λύσης.

2. "θα μας ανέλυε και τες κοινωνικοοικονομικές διαστάσεις και παραμέτρους του κυπριακού προβλήματος οι οποίες προκαλούν και τες αντιπαραθέσεις στο εσωτερικό μέτωπο".
Οι κοινωνικοοικονομικές παράμετροι του κυπριακού είναι ΜΟΝΟ ιμπεριαλιστικές. Μια κατοχική δύναμη στρατιωτικο-ιμπεριαλιστική που εξυπηρετεί τα ιμπεριαλιστικά της σύνδρομα. Οι αντιθέσεις στο εσωτερικό μέτωπο είναι τα επακόλουθα μιας ιμπεριαλιστικής εισβολής. Και των παντός τύπου επιτηδείων που προσπαθούν να θησαυρίσουν. Και αυτό γίνεται από την επομένη της εισβολής και όχι τώρα. Αυτοί οι ίδιοι επιτήδειοι θα είναι εκεί και ΜΕΤΑ την λύση. Και δεν έχω δει κάποια συγκεκριμένη ενέργεια εκ μέρους των κυβερνώντων γα να τους κόψουν τα φτερά (που σαφώς δεν είναι και εύκολο).

3. "[Ο εθνικισμός δεν είναι κάτι που βρίσκεται σε διάσταση με την αριστερή ιδεολογία;]"
Πραγματικά έχει γίνει ΠΟΛΥ κουραστικό. Όποιος εκφράσει μια διαφωνία ή διαφορετική άποψη αμέσως μπαίνει η ταμπέλα: ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ ή και το καινούργιο (για αριστερούς που δεν συμφωνούν με τη γραμμή) ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ. Και αν το έλεγες μόνο εσύ ... αλλά σαφώς αποτελεί στρατηγική απάντηση αφού ακόμα και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος την χρησιμοποιεί. Δεν είναι αυτό απουσία επιχειρημάτων;

ο ύποπτος είπε...

Και...

4. "Άραγε τι θα λέμε αύριο στα παιδιά μας όταν από φοβία δεν τολμήσαμε να έρθουμε σε ρήξη με το status quo, με αποτέλεσμα το νησί μας να παραμείνει διχοτομημένο;]"
Με εκπλήττεις. Τι είδους ρήξη είναι η υιοθέτηση σχεδίων και μηχανορραφιών που γεννήθηκαν από τους χειρότερους εχθρούς αυτού του τόπου; Που εξυπηρετούν ΜΟΝΟ διαβρωτικά, απάνθρωπα σχέδια για οικονομικό όφελος.

5. "πως γίνεται ένας αριστερός να ΜΗΝ κάνει ΚΑΘΟΛΟΥ αναφορά στην αρχή για συνεργασίες και συμπόρευση πάνω σε κοινωνική βάση και πέραν από εθνοτικούς διαχωρισμούς; Εν τέλει πόσο αριστερός είναι ο λόγος του κου Γ. Χρ. όταν μέσα απ’ αυτό αναβαθμίζει τον εθνοκεντρισμό, παραβλέποντας καταφανώς την πιθανότητα μιας λύσης του κυπριακού μέσα από μια κοινωνική προσέγγιση του όλου ζητήματος;"
Με εκπλήττεις ξανά. Η δικοινοτική-διζωνική ομοσπονδία είναι η λύση "πέραν από εθνοτικούς διαχωρισμούς"; Ίσως χρειάζεται να μας εξηγήσεις τι είνα η "διζωνική-δικοινοτική" γιατί παρακολουθώντας την ΑΚΕΛική ρητορική για χρόνια τώρα ΔΕΝ έχω καταλάβει. Και δεν βλέπω που ο Γ. Χρ. αναδεικνύει τον εθνοκεντρισμό. Ακόμα και σε σημεία που αναφέρεται σε "εθνική πολιτική" ή "εθνική ανεξαρτησία" ή "εθνικά συμφέροντα" δεν νομίζω να αναφέρεται στο Έθνος των Ελλήνων - όπως πολύ συχνά κάνουν οι πατριδοκάπηλοι.

Αυτά τα ... λίγα για τώρα.

Anef_Oriwn είπε...

Ύποπτε,
ΣΕ καλησπερίζω!
Και σ’ ευχαριστώ για τα σχόλια σου ... Μόλις πρόλαβα και τους έριξα μια μάτια καθώς ασχολούμουν με την ετοιμασία νέας ανάρτησης [ήδη την ανέβασα]. Θα τα δω όμως [τα σχόλια σου] πιο επισταμένα κάποια στιγμή αύριο και θα απαντήσω σε κάποια σημεία ... Πάντως είναι γεγονός πως οι προσεγγίσεις μας διαφέρουν [σε λιγότερο ή περισσότερο βαθμό δεν έχει και τόση σημασία], παρ’ όλο που και οι δύο [λεμε πως] ελαύνουμε εξ αριστερών ...

Απλώς για χάριν συζήτησης να διερωτηθώ για το σημείο 5 των σχολίων σου και να καταθέσω από τώρα την απορία [αλλά και τη δική μου έκπληξη], ανεξάρτητα από τι λέει και πράττει το ΑΚΕΛ, γιατί να θεωρούμε ότι το κυπριακό είναι πρόβλημα εθνικής καταπίεσης [των ελληνοκυπρίων από την Τουρκία], κι όχι πρώτα και κύρια κοινωνικής [καταπίεσης] του συνόλου του κυπριακού λαού [και ελληνοκυπρίων και τουρκοκυπρίων] από το ντόπιο κεφάλαιο, τις μητέρες πατρίδες και τον διεθνή ιμπεριαλισμό [όπως κάποιοι δογματικοί εξακολουθούμε να καλούμε το διεθνές κεφάλαιο και τις πολυεθνικές] ...

Αλλά και για το σημείο 4: Ποια σχέδια έχουν υιοθετηθεί σήμερα από τον Πρόεδρο Χριστόφια στις συνομιλίες που διεξάγονται; [Και μην μου πεις κι ΕΣΥ για τες “50 χιλιάδες εποίκους”, την “εκ περιτροπής” και την “σταθμισμένη ψήφο” ... Ήδη έχω εκφράσει απόψεις γι’ αυτά τα θέματα σε συγκεκριμένες αναρτήσεις μου, αλλά αν επιμείνεις ΔΕΝ έχω πρόβλημα να επανέλθω ...

Anef_Oriwn
Σάββατο 5/12/2009 – 2:03 π.μ.

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητέ Ύποπτε,

Λόγω πολλών και πολλαπλών υποχρεώσεων [αλλά και ετοιμασίας άλλων posts πάνω σε επίκαιρα θέματα – που συνήθως εξελίσσονται σε μακρινάρια], ΔΕΝ έχω τον χρόνο τώρα για μια πιο συγκροτημένη κι αναλυτική απάντηση πάνω στα θέματα που έθεσες στα σχόλια σου ...
Επιφυλάσσομαι όμως να σχολιάσω τις τοποθετήσεις σου σε ειδικό post, ίσως από βδομάδας ...