“Φύσησεν εξεφύσησεν η ανεμοταντάρα
τζι έδωσεν πάσ’ τομ πλάτανον τζι έριξεν του δκυό φύλλα.
Ο πλάτανος εμ πλάτανος έβκαλεν αλλά σιήλια,
τζι’ έμεινεν εις τον άνεμον η μαύρη τους κατάρα.
”Σαν νέφος ήρτεν μονομιάς τους κλέφτες του τζιαί ρίφκει.
Πάσ’ το ψηλόττεροβ βουνόν τζιαί σκάψασιν τζιαί πιάσαν
δκυό πέτρες που τες πέτρες του, τζ’ είπαν πως το χάλασαν,
μα το βουνό στέκει βουνό, με γονατά με σσιύφκει.
”Εσυναχτήκαν τζ’ ήρτασιν όπου τον ποδογλύφτη
τζιαι πήαν εις τήθ θάλασσαν τζιαι κάτσαν στογ γυρόν της,
τζιαί πιάσασιδ δκυο κουταλιές νερόν που το νερόν της,
τζ’ είπασιν πως εξέρανεμ’ μα μ’ έλειψεμ με λείφκει.
”Τζι όντας κρεμμίσ’ ο ουρανός τζι η γη πετροχαλάσει
Τζι’ η θάλασσα ξαπολυθεί τζι ούλοι μας να πνιούμεν
αν ήγλυτώση μια ψυσιή στηγ γημ που παρπατούεν,
εν ναμ’ που τούτους η ψυσιή, πον άδικα που πάσι”.
(Ποίημα αφιερωμένο στους δύο ηρωομάρτυρες από τον κύπριο λαϊκό ποιητή Κυριάκο Καρνέρα).
Στην φωτογραφία αυτή απεικονίζονται αγκαλιασμένοι (και στον θάνατο) οι δολοφονημένοι από την τουρκοκυπριακή φασιστική οργάνωση την ΤΜΤ, Ντερβίς Αλή Καβάζογλου, τουρκοκύπριος, μέλος της Κ.Ε. του ΑΚΕΛ και Κώστας Μισιαούλης, ελληνοκύπριος, στέλεχος του ΑΚΕΛ και της ΠΕΟ. Δολοφονήθηκαν γιατί αγωνίζονταν για μια ανεξάρτητη και ενωμένη Κύπρο και σε μια προσπάθειά της ΤΜΤ να υπονομεύσει την ενότητα ελληνοκυπρίων και τουρκοκυπρίων.
Στις 11 Απρίλη του 1965 οι δύο φίλοι, σύντροφοι και αγωνιστές για τη φιλία των δύο (κυπριακών) κοινοτήτων, Καβάζογλου και Μισιαούλη, δολοφονήθηκαν άνανδρα και εν ψυχρώ μέσα στο αυτοκίνητό τους από τη φασιστική τουρκοκυπριακή οργάνωση ΤΜΤ, σε μια προσπάθειά της να υπονομεύσει την ενότητα Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων. Όλοι οι προοδευτικοί άνθρωποι (εδώ στην Κύπρο) ξέρουν ότι την ΤΜΤ την όπλισαν εκείνοι οι κύκλοι, ντόπιοι και ξένοι που ήθελαν - τότε αλλά και τώρα - το λαό της Κύπρου διαιρεμένο.
Η δολοφονία έγινε σε ενέδρα στο δρόμο Λευκωσίας –Λάρνακας. Ο Καβάζογλου θα πήγαινε στη Λάρνακα, με συνοδό τον Μισιαούλη, για σύσκεψη με τουρκοκύπριους αριστερούς. Στο δρόμο παρά το τουρκοκυπριακό (και πάλαι ποτέ λινοπαμπάτζιηκο) χωριό Λουρουτζίνα, θα σταματούσαν για να παραλάβουν τουρκοκύπριους συντρόφους για τη σύσκεψη. Αντί όμως να τους περιμένουν οι σύντροφοι τους, τους έστησαν καρτέρι ένοπλοι φασίστες εγκληματίες και τους δολοφόνησαν με τον πιο άγριο τρόπο, (αφού είχαν προηγουμένως απομονώσει τους τουρκοκύπριους συντρόφους τους).
Οι δολοφονικές σφαίρες των σωβινιστών θα ένωναν για πάντα (και στο θάνατο) τους δυο συντρόφους, αφήνοντας όμως πίσω τους ένα μεγάλο κενό.
Ας μεταφερθούμε νοερά σε εκείνη την τραγική εποχή. Οι δολοπλοκίες των ξένων και η δράση των εθνικιστικών, σοβινιστικών στοιχείων και στις δυο κοινότητες οδήγησαν στις διακοινοτικές συγκρούσεις του 1963-1964. Ο κόσμος της Κύπρου μας δεν πρόφτασε να χαρεί την έστω κολοβωμένη ανεξαρτησία και σύρθηκε σε νέες περιπέτειες. Χύθηκε και πάλιν αίμα. Περίσσεψε ο ανθρώπινος πόνος και σπαραγμός. Εξτρεμιστές και από τις δυο κοινότητες έβαψαν τα χέρια τους με το αίμα αθώων αμάχων. Αναζωπυρώθηκαν τα εθνικιστικά αισθήματα και στις δυο κοινότητες.
Ο Καβάζογλου (που καταγόταν από το μικτό χωριό Δάλι), αποτελούσε μια δυνατή, μαχητική και γενναία φωνή μέσα στην τουρκοκυπριακή κοινότητα. Δεν δίστασε ούτε στιγμή να ταχθεί ενάντια στην σοβινιστική τουρκοκυπριακή ηγεσία που απεργαζόταν τη διχοτόμηση. Γύριζε τις τουρκοκυπριακές συνοικίες και τα τουρκοκυπριακά χωριά μεταφέροντας μηνύματα ειρήνης και φιλίας. Μηνύματα αντιιμπεριαλιστικής ενότητας. Μηνύματα αγώνα ενάντια στον εθνικισμό, σοβινισμό και τη διαίρεση.
Έλεγε (ο Ντερβίς Αλή Καβάζογλου - ο θείος Αλέκος, όπως τον φώναζαν συνθηματικά οι ελληνοκύπριοι σύντροφοι του) σε ομιλία του στο Δάλι εκείνη την εποχή: “... Μια δράκα φασίστες, βοηθούμενοι από τους ιμπεριαλιστές και χρησιμοποιώντας όπλα και φασιστικές μέθοδες, άρπαξαν την ηγεσία της τουρκικής κοινότητας. Αυτοί είναι υπεύθυνοι για τα βάσανα του τουρκοκυπριακού πληθυσμού. Οι ιμπεριαλιστές, για να προωθήσουν τους απαίσιους σκοπούς τους δημιούργησαν τον μύθο και το ψεύδος πως είναι τάχα αδύνατο να συνυπάρξουν ειρηνικά οι δύο κοινότητες στην Κύπρο …”.
Και τόνιζε για το αδιάκοπη αιματοχυσία:
“… αυτοί οι νέοι ... σήμερα κουρδισμένοι από τους ξένους ιμπεριαλιστές και τους εδώ πράκτορές τους σκοτώνουν ο ένας τον άλλον …”.
Και συμπλήρωνε αλλού με πόνο ψυχής “…τα πανάρχαια περήφανα πλατάνια στις όμορφες κυπριακές εξοχές, που για γενεές ολόκληρες συνήθιζαν να ακούουν τις γλυκές μελωδίες των τραγουδιών της ζωής και της ειρήνης, που τραγουδούσαν ομάδες νέων Ελλήνων και Τούρκων με συνοδεία γλυκιάς μουσικής, να ρίχνουν τώρα τα κίτρινα φύλλα τους σαν δάκρυα λύπης ακούοντας τους πυροβολισμούς των όπλων ...”.
Όμως ήταν και αισιόδοξος. Γι’ αυτό και πολλές φορές είχε πει: “Αν μας άφηναν, θα λύαμε τις διαφορές ανάμεσα στις δυο κοινότητες μέσα σε λίγες ώρες”!
Η θαρραλέα φωνή του συνιστούσε απειλή για τους σοβινιστές της ΤΜΤ που όντας πειθήνια όργανα της Άγκυρας ήθελαν να οδηγήσουν τις σχέσεις των δυο κοινοτήτων σε δρόμο χωρίς επιστροφή.
Οι φασίστες της ΤΜΤ θέλησαν με το αποτρόπαιο έγκλημα τους να σιγήσουν μια ενοχλητική (γι’ αυτούς) φωνή. Όπως είχαν κάμει μερικά χρόνια πριν με τον Φαζίλ Οντούρ Σελλά, τον Αχμέτ Γιαχγιά, τον Αχμέτ Ιμπραήμ, τον Αιχάν Χικμέτ, τον Αχμέτ Γκιουργκάν και πολλούς άλλους προοδευτικούς κι αριστερούς τουρκοκύπριους. Με τη δολοφονία του Καβάζογλου θέλησαν να τρομοκρατήσουν κάθε κύπριο πατριώτη, ιδιαίτερα τους τουρκοκύπριους πατριώτες.
Οι Καβάζογλου και Μισιαούλης πέθαναν και πέρασαν αγκαλιασμένοι στην αθανασία των ηρώων. Δίκαια έχουν θεωρηθεί από την μεγάλη μάζα των απλών ανθρώπων στη Κύπρο σαν σύμβολα της ελληνοτουρκικής φιλίας και συνεργασίας. Η θυσία τους εμπνέει κάθε ειλικρινή υποστηρικτή της επαναπροσέγγισης, της ειρηνικής συνύπαρξης και της κοινής αντικατοχικής πάλης Ελληνοκυπρίων και Τουρκοκυπρίων για την επανένωση της μοιρασμένης μας πατρίδας. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα έγινε κατορθωτό να τιμούμε τη μνήμη και τη θυσία τους από κοινού Ελληνοκύπριοι και Τουρκοκύπριοι.
Την ίδια στιγμή όμως οι κατάρες και το ανάθεμα του κόσμου θα συνοδεύουν για πάντα τους δολοφόνους της ΤΜΤ, όπως θα συνοδεύουν για πάντα τους δολοφόνους της ΕΟΚΑ Β΄ και όλους τους ακροδεξιούς φασίστες, ανεξάρτητα εθνικής καταγωγής, που εγκλημάτησαν σε βάρος αυτού του τόπου.
Υ.Γ.1: Βιβλίο για τον Derviz Ali Kavazoglu έχει γράψει κι ο Χριστάκης Βανέζος, ενώ πολλά στοιχεία για τον Kavazoglu παραθέτει στο βιβλίο του “Η Αριστερά και οι Τουρκοκύπριοι” κι ο Λούκας Κακουλλής.
Υ.Γ.2: Πριν κλείσω, θα ήθελα να σταθώ για λίγο και στο όψιμο και ετεροχρονισμένο ενδιαφέρον διαφόρων ακραιφνών εθνικιστών (με διαχρονικά αντιτουρκικά αισθήματα) για τον Καβάζογλου (που εκδηλώνεται με μια αντιφατική και υποκριτική “αγάπη” προς το πρόσωπο του μέσα από μια επιλεκτική χρησιμοποίηση των λόγων του – βασικά για να πλήξουν την πολιτική της επαναπροσέγγισης και τις προσπάθειες για τη δημιουργία κουλτούρας ειρηνικής συμβίωσης μεταξύ των δύο κοινοτήτων.
Ο Καβάζογλου (που ήταν και Διεθνιστής αλλά και Κυπραίος) καταδιώχθηκε, προπηλακίστηκε και τελικά δολοφονήθηκε από τους σοβινιστές της τουρκοκυπριακής κοινότητας. Πόσο οξύμωρο, αλλοπρόσαλλο αλλά και εμετικό είναι να βλέπεις ή/και να διαβάζεις ελληνοκύπριους εθνικιστές να καπηλεύονται τ’ όνομα, τη θυσία του και την προσφορά του, για να αποδείξουν δεν ξέρω κι εγώ τι, πλήττοντας όμως τις προσπάθειες γα συνεννόηση με τους τουρκοκύπριους (όπου φαίνεται στοχεύουν)!
Anef_Oriwn
11/4/2009
30 σχόλια:
Άνευ,
Σημαντική η ανάρτηση σου.
Σημαντική και η επισήμανση για το όψιμο ενδιαφέρον και αγάπη κάποιων εθνικιστικών κύκλων για τον Καβάζογλου.
Είναι οι ίδιοι άνθρωποι που θεωρούν όποιον υποστηρίζει την επαναπροσέγγιση (που γι αυτήν έδωσε τη ζωή του ο Ντεβρίσης) ότι παίζουν το παιχνίδι της Άγκυρας...
Η στυγερή πολιτική δολοφονία των ιδεολόγων αγωνιστών Καβάζογλου και Μισιαούλη αποτελεί κορυφαία πράξη των αδίστακτων κύκλων που απεργάζονται συστηματικά τον διαμελισμό της Κύπρου, χρόνια τώρα.
Τραγική μεν κατάληξη για τους Καβάζογλου και Μισιαούλη, τιμή σε μας, τους υπόλοιπους να παραδειγματιζόμαστε από το όραμα τους για μια καλύτερη κοινωνία και μια ενωμένη πατρίδα.
Νομίζω πως δεν έχει φωτογραφίαν που να έχει σημαδέψει τόσον βαθκειά την σκέψη μου όσον αυτή που ανάρτησες.
Μηπως ειναι και αυτη η ιστορια μια "παραχαραξη" απο αυτες που φοβουνται οι εθνικιστικοι κυκλοι?
Πολυ ωραιο το αρθρο ανευ.
giati en mathenoume gia toutous sta sxolia oeo?
Αυτοί που με τη στυγνή δολοφονία των Καβάζογλου και Μισιαούλη προσπάθησαν να σβήσουν τα όνειρα της φιλίας μεταξύ των Ελλήνων και των Τούρκων της Κύπρου πώς θα αφήσουν σήμερα να βρεθεί μια λύση "από τους Κυπρίους για τους Κυπρίους" όπως διακηρύσσει ο πρόεδρος μας;
πρώτε ανωνυμε, ούτε και θα πουν ποτέ στα σχολεία γι αυτούς γιατί οτιδήποτε φέρνει σε δύσκολη θέση "την άλλη πλευρά" θα διαγράφεται από τα βιβλία ιστορίας
pian alli plevra?
en na thixtoun i tmt-ites mana mou tous re.
extos an akoma nomizoume pos i tmt antiprosopefki oullous tous tkyprious.
Να διδαχθούν αυτά στα σχολεία;
Αν είναι δυνατόν...!
Θα γίνουν όλα σκόνη τότε, και θα φανεί το ψέμμα με το οποίο ανδρώθηκαν τόσες γενιές...
Ναι, η φωτογραφία αυτή, θα έπρεπε κάποτε να δωθεί σε έναν άξιο γλύπτη και να φτιάξει αυτός ένα άγαλμα μνημείο με τα κορμιά των δύο μαρτύρων της Κύπρου, έτσι αγκαλιασμένα. Και το άγαλμα να μπει εκεί που είναι η γραμμή που χωρίζει.
Άν ποτέ σβήσει αυτή η γραμμή, αν ποτέ σβήσει, εκεί θα πρέπει να γίνει ένα μνημείο με τους Καβάζογλου και Μισιαούλη, γιατί, σε επίπεδο Ιστορικό και Συμβολικό, αυτοί οι δύο είναι οι πιο Ιεροί Νεκροί της Κύπρου (χωρίς να υποτιμώ κανέναν άλλο, αλλά...)
Χαιρετώ ΟΛΟΥΣ του επισκέπτες-σχολιογράφους! Και ΣΑΣ ευχαριστώ για τα καλά ΣΑΣ λόγια!
Όντως η φωτογραφία (με τους δυο ηρωομάρτυρες να κείτονται νεκροί γερμένοι ο ένας πάνω στον άλλο) είναι συγκλονιστική αλλά και βαθιά ανθρώπινη και διεθνιστική! “Τι έχουν να χωρίσουν έλληνες και τούρκοι εργάτες”;
Παράλληλα δείχνει και το αδίστακτο και απάνθρωπο πρόσωπο των απανταχού φασιστών και σοβινιστών που δεν διστάζουν να δολοφονήσουν και ομοεθνείς τους για να πετύχουν τους στόχους και σκοπούς τους – και στην προκειμένη περίπτωση να ξεκάμουν κάθε φωνή που μιλούσε για να κοινή πατρίδα ελλήνων και τούρκων κυπρίων. Κι αυτό το ρόλο έπαιξε και η ΤΜΤ και η “δικιά μας” ΕΟΚΑ Β΄ καθώς και διάφοροι άλλοι ελληνοκυπριακοί εθνικιστικοί κύκλοι. Γι’ αυτό και θα συμφωνήσω απόλυτα με τον PolitisPittas ότι “… αυτοί οι δύο είναι οι πιο Ιεροί Νεκροί της Κύπρου …”!
Πέραν τούτο όμως να επαναλάβω ότι θεωρώ άκρως υποκριτικές τις επαινετικές αναφορές μερικών εθνικιστών για τον Καβάζογλου και τον ηρωισμό του (να συνεχίζει να μάχεται παρά τις απειλές κατά της ζωής του για την ελληνοτουρκική φιλία) και κροκοδείλια τα δάκρυα τους για τη θυσία και το χαμό του (όπως του Λάζαρου του Μαύρου στην χτεσινή “Σημερινή”). Τα ιδανικά και οι στόχοι και του Καβάζογλου και του Μισιαούλη καμιά σχέση ΔΕΝ έχουν με ΟΤΙ πρεσβεύει (εθνικιστικό κι αντιτουρκικό) ο οποιοσδήποτε ΛαζΜας και οι ομοϊδεάτες του!
Εξ άλλου, απαντώντας και στο ερώτημα του πρώτου Ανώνυμου (5:15 μ.μ.) δηλ. “…giati en mathenoume gia toutous sta sxolia …”, να διερωτηθώ πως θα μπορούσε, όταν από καταβολής της Κυπριακής Δημοκρατίας η Παιδεία μας ήταν ελληνοκεντρική (και προβαλλόταν και τονιζόταν και τονίζεται ΑΚΟΜΑ η ελληνικότητα αυτού του τόπου), να προβληθεί η θυσία δύο ανθρώπων (ένας από κάθε κοινότητα) που αγωνίζονταν μια ΠΑΤΡΙΔΑ ΚΟΙΝΗ και για τους Ελληνοκύπριους και για τους Τουρκοκύπριους;
Anef_Oriwn
Κυριακή 12/4/2009 – 3:50 μ.μ.
SIGKLONISTIKI FOTOGRAFIA!NA DIDAXTOYME APO TA LATHI MAS.PROXORA DIMITRI XRISTOFIA STHN EPANENOSI THS KYPROY K MONOS K META POLLON.OI ETHNIKISTES AS PAROUYN TON DROMO TOYS AYTOI POY KATESTREPSAN THN KYPRO AS AFOYGRASTOYN TON PONO XILIOADVN POY SKOTVTHIKAN ADIKA STA PEGNIDIA TOY IMPERIALISMOY.OXI STOYS SINETERISMOUS OXI STOS STRATOYS APOSTRATIKOPIHSH EDO K TORA XRHMATA GIA THN YGEIA K THN SIKGINONIA STOYS FTOXOUS K TOYS SINTAKSIOUXOUS.POSA DISEKATOMMYRIA XRIMATA KSODEYKOUME STHN STRATIKOPOIHSH;MIA K MONON ASKISI STIXIZEI EKATOMMIRIA XRIMATA.EFXOMASTE SINTOMA LISI K SKEFTITETO KALA ORISMENOI TOY DIKO O KOSMOS TOY DHKO DEN EINAI ARNIA!
@ LIASIDIS,
Παράκληση, αν είναι δυνατό να γράφεις με μικρά! (Τα κεφαλαία ενοχλούν στα μάτια, ειδικά σε ΜΑΣ τους πρεσβύτερους).
Anef_Oriwn
Τρίτη 14/4/2009 – 5:14 μ.μ.
Αυτό το αφιερώνω σε όλους τους "συντρόφους" που μιλούν για "αλληλοσεβασμό" των λαών κλπ κουραφέξαλα........ πρόκειται για μια υπόθεση Καβάζογλου και Μισιαούλη Χ 22.500 φορές που πραγματοποιήθηκε από τους "ανθρωπιστές" διεθνολόγους της ΕΣΣΔ.
ΧΑΡΕΙΤΕ ΤΗΝ
http://ignatios100.blogspot.com/2009/04/blog-post_15.html
ΕΥΧΟΜΑΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
ΑΙΟΛε,
Καλώς ΣΕ, καλωσόρισες!
Μα που ήσουν πέρσι τζιαι ήρτες φέτος, κομίζοντας ΜΑΣ το μέγα εύρημα ΣΟΥ, την ταινία του Βάιντα “Katyn”;
Μπορείς να πεις και σ’ ΕΜΑΣ τους αδαείς, Κολόμβε ΕΣΥ Μέγα (μας παραπέμπεις με ύφος Κολόμβου, που μόλις ανακάλυψε την Αμερική, να δούμε και να ... χαρούμε – τρόπος του λέγειν - την εν λόγω ταινία) ποια η σχέση του περιεχομένου της, με τη δολοφονία των Καβάζογλου και Μισιαούλη και πως στέκει αυτό που λαλείς: “… πρόκειται για μια υπόθεση Καβάζογλου και Μισιαούλη Χ 22.500 φορές που πραγματοποιήθηκε από τους "ανθρωπιστές" διεθνολόγους της ΕΣΣΔ…”;
Ότι βρεις που μπορεί να δημιουργήσει αρνητικές εντυπώσεις και κακή εικόνα για την Αριστερά ΜΑΣ το σερβίρεις! Πολλά όμως απ’ αυτά είναι και μπαγιάτικα και πολλάκις ξαναζεσταμένα (από τους κάθε λογής κομμουνιστικολόγους)!
Και δυο λόγια για το Κατίν μια και είναι και το νέο θέμα σου. Το σούσουρο που μας έχει (ξανα)προκύψει εσχάτως είναι λόγω της προβολής της ταινίας “Katyn” του πολωνού σκηνοθέτη Αντρέι Βάιντα, του οποίου ο πατέρας εκτελέστηκε στο δάσος του Κατίν μαζί με χιλιάδες άλλους πολωνούς αξιωματικούς. Τώρα αν αυτοί οι αξιωματικοί εκτελέστηκαν από τους Ναζί ή από τους Σοβιετικούς είναι μια αμφιλεγόμενη ιστορία και είναι αυτονόητοι γιατί ο Aiolos δέχεται ασυζητητί το δέχεται και χωρίς δεύτερη σκέψη.
Πιο κάτω θα παραθέσω την άποψη του κριτικού του κινηματογράφου Δημήτρη Δανίκα για την εν λόγω ταινία, που εμπεριέχεται σε άρθρο του στην κινηματογραφική του στήλη στα “ΝΕΑ”. Κατ’ αρχάς ο Δανίκας δέχεται ότι η εκτέλεση (των πολωνών αξιωματικών) έγινε από το Σοβιετικό στρατό, αλλά λαλεί μας κι αλλά πολύ ενδιαφέροντα πράματα με τα οποία στην ουσία έρχεται και απορρίπτει την ταινία (του Βάιντα). Λέει λοιπόν: “... Όταν μια ταινία είναι πλήρης από αρετές θα παραδεχόμουν ακόμα και την πιο αντιδραστική. Αλλά με συγχωρείτε Μισή αλήθεια, μισό και μάλιστα χάρτινο Κatyn ...” .
Anef_Oriwn
Τετάρτη 15/4/2009 – 3:49 μ.μ.
Tελικά οι διεθνιστές σοβιετικοί εκτέλεσαν, όπως η αντιδραστική καΙ φασιστική ΜΙΤ ........22.500 Πολωνούς;
Ξέρεις το ψέμα έχει κοντά ποδάρια δεν πάει μακρυά. Οι σοβιετικοί στην αποικία τους ΛΔ της Πολωνίας επί δεξαετίες έλεγαν ψέματα στους Πολωνούς μαθητές με τα "προοδευτικά" βιβλία ιστορίας που προφανώς θέλει να αντιγράψει και ο πολύς κος Χριστόφιας για την Κύπρο.
Δες έβαλα και βιντεάκια στο κείμενό μου τελικά:
Για τους σοσιαλιστές οι αιχμάλωτοι είναι σεβαστοί;
Οι Πολωνοί χρήζουν αλληλοσεβασμου;
Ή ότι έκανε ο red army καλό και άγιο;
Ετοιμάζομαι για να πάω στο εξοχικό μου για να γιορτάσω το Πάσχα, Θεού θέλοντος .......... και σκέφτηκα να σας αφήσω εργασία για τις Πασχαλινές διακοπές, έτσι και αλλοιώς εκκλησία δεν θα πηγαίνεται.
Εμείς οι προλετάριοι εξοχικά ΔΕΝ έχουμε, αλλά δεν είμαστε και μαζόχες για να ασχολούμαστε με κάθε (μετά συγχωρήσεως) μαλακία που σερβίρει ο κάθε εμπαθής (μετά πληρωμής ή μη) κομμουνιστικολόγος.
Για τη σφαγή στο Κατίν (δεν μας είπε τι σχέση έχει με την δολοφονία των Καβάζογλου και Μισιαούλη – πάλι γαργάρα το ‘κανες, αλλά κάποιοι άλλοι όμως δεν σου την χαρίζουν πια), μπορείς να ρίξεις και μια ματιά στα πιο κάτω linkια:
1. http://www2.rizospastis.gr/page.do?publDate=5/2/2009&id=10568&pageNo=31&direction=-1
2. http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=4459057
3. http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=2869651&publDate=29/5/2005
4. http://www1.rizospastis.gr/wwwengine/story.do?id=4951335&publDate=15/2/2009
Anef_Oriwn
Τετάρτη 15/4/2009 – 4:41 μ.μ.
Αιλοε αν εχεις παιδια πραγματικα τα λυπαμε που εχουν τετοιο χαζο πατερα.
Αφηκε μας και δουλεια γαρε. Δλδ τα τοσο ωραια κειμενα και του Ανευ αλλα και του Μιχαλη δεν ειχαν δουλεια για να γινουν.
Και το να μας αραδιαζεις περι σοβιετικης ενωσης μαλακιες, νομιζεις οτι στρεφεσαι κατα της αριστερας? (Προσωπικη μου αποψη) οτι κανενας ολοκληρωτισμος δεν εχει σχεση με την αριστερα, ποσο μαλλον η CCCP του Σταλιν
Αλλα εισαι τοσο βλακας που δεν μπορεις να το καταλαβεις αυτο. Δεν υπαρχουν μονο διπολα στη ζωη αχαπαρε Αιολε. Υπαρχει και ο ισιος δρομος που ειπε και η καμηλα του Χοτζα. Αλλα αν ειχες μυαλο ισο με μιας καμηλας θα καταλαβαινες οτι αυτα που λες ειναι αρλουμπες και θα εκρυφες. Αλλα εδω εσυ νομιζεις οτι λες και σοφα λογια. Αυτο ειναι ενδεικτικο του οτι χρειαζεσαι (το λιγοτερο) ψυχολογο αν οχι ψυχιατρο.
Κριμα γιατι εχεις και οικογενεια...
Α και μεν με χαιρετας νιωθω ασκημα να πρεπει να μιλω με παλαβιαρηδες.
Αγαπητέ μου ΑΝΕΥ σου βάζω τι μόλις τώρα έγραψα στον Κο Μιχάλη, ίσως βοηθάει:
{ Αγαπητέ Μιχάλη διαφωνώ μαζί σου για την εκτός θέματος τοποθέτησή μου, μιλάς αν δεν κάνω λάθος για δολοφονία, από υπηρεσίες προκειμένου να πληγεί η συνεννόηση μεταξύ εθνών, στο Κατίν συνέβη ακριβώς αυτό το πράγμα αγαπητέ μου, εκτός και όταν οι δολοφονημένοι δεν είναι κομμουνιστές παύουν να είναι νεκροί και ειδικά όταν τους δολοφονούν κομμουνιστές τότε πρόκειται περί θεάρεστου πράξεως;}
Τώρα για να σου πω την αλήθεια επίτηδες το έγραψα για το εξοχικό για να μου μιλήσεις περί προλεταριάτου κλπ Όχι ότι δεν θα πάω (αν το επιτρέπουν οι συνθήκες).
(μετά συγχωρήσεως κατά τα άλλα ευγενέστατε ) ΑΝΕΥ εγώ δεν είμαι αντικομουνιστής και πέφτεις πολύ έξω στο ζήτημα αυτό και κυρίως δεν γράφω έμμισθα, αλλά δεν είμαι και παραπιδοφόρος θιασώτης κανενός ινστρούχτορα.
Τα σάιτ του Ριζοσπάστη που βάζεις τα έχω υπόψη μου και με θλίβουν.
Να είσαι καλά ασλάν .
τι εγινε Αιολε δεν εχεις πλεον νυχια να μας πετσοκοψεις? Η μηπως σου πηραν το διπλωμα του διδασκαλου?
γιατι δεν πας να κανεις την προπαγανδα σου εκει που σε περνει χαρουμενε τρελλε?
Και εγώ σ αγαπώ φίλε μου. Και πρέπει να παραδεχτώ ότι είσαι δύσκολος αντίπαλος και σε σέβομαι.
μα αιολε δεν εχουμε αντιπαραθεση
εγραψε ο ανευ ενα πολυ ωραιο κειμενο για ενα γεγονος που θα επρεπε να ηταν φαρος για τη δικη μου γενια και Ελληνων και Τουρκων της Κυπρου, και συγκεκριμενοι κυκλοι προσπαθουν να μην τα μαθαινουμε.
Εσυ απαντας με ενα εγκλημα που ειτε το εκαναν οι ναζι ειτε οι σοβιετικοι το ιδιο κανει. Και οι δυο ουσιαστικα φασιστες ηταν. Στη συγκεκριμενη ομως περιπτωση αυτοι οι δυο ανθρωποι πεθαναν διοτι αποδεικνυαν οτι οι Ελληνες και οι Τουρκοι μπορουν να ζησουν ειρηνικα και αδελφωμενα. ΠΟΥ ΚΟΛΛΑ ΤΟ ΚΑΤΥΝ?
Αν δε σε παιρνουμε στα σοβαρα εσυ φταις. θα μπορουσαμε να σε παρουμε στα σοβαρα διοτι βλακας δεν εισαι, αλλα ετσι οπως συμπεριφερεσαι φατσαρεις τρελλος. (Συνηθως οι τρελλοι ειναι και εξυπνοι)
Αγαπητέ μου ασλάν να σου εξηγήσω το σκεπτικό μου:
1. Η Κύπρος είναι μεν νησί αλλά δεν είναι σε άλλο γαλαξία (όπως γράφει και ο κος Πολίτης Πίττας).
2. Τίποτα δεν είναι ξεκομμένο, αυτά που συμβαίνουν στην Κύπρο, έχουν συμβεί σε όλα τα γεωγραφικά μήκη, σε όλους τους λαούς και σε όλες τις ιδεολογίες.
Τι θέλω να δείξω ότι οι γράφοντες δεν πρέπει να παρουσιάζουν ένα γεγονός σαν έργο εθνικιστών που βέβαια οι σοσιαλιστές δεν θα μπορούσαν επ ουδενί να το κάνουν όταν στα κράτη του υπαρκτού σοσιαλισμού η ΜΙΤ είναι παιδική χαρά σε σχέση με τις «υπηρεσίες» που υπάρχουν εκεί , προς τούτο συνδυάζω τα δύο γεγονότα για να μη κάνουν τους "αθώους" όσοι μονόπλευρα βλέπουν πράγματα.
Περιττό να πω ότι εγώ θα ήμουνα ο τελευταίος που θα υπερασπιζόταν τα εγκλήματα των τουρκομογγόλων.
Θα μπορούσα να πω και άλλα πράγματα αλλά νομίζω ότι σου έδωσα το στίγμα των σκέψεών μου. Η υπόθεση που γράφει ο Κος ΑΝΕΥ μου είναι γνωστή και πίστεψέ με θα ήταν ευχής έργο να μπορούσαν να ζήσουν μαζί ειρηνικά τ/κ και ε/κ αλλά αυτό είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ και δεν θα συμβεί ποτέ.
Θέλω να δεις επίσης οι «προοδευτικές» ιστορίες στην ΛΔ της Πολωνίας πως παραμύθιαζαν τους Πολωνούς περί ναζιστικού εγκλήματος και να το συγκρίνεις με τις σημερινές προσπάθειες για «προοδευτική» ιστορία στην Κύπρο.
κρετω μονο το "πίστεψέ με θα ήταν ευχής έργο να μπορούσαν να ζήσουν μαζί ειρηνικά τ/κ και ε/κ αλλά αυτό είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ και δεν θα συμβεί ποτέ."
Γιατι?
Aiolε,
Με λύπη μου παρατηρώ (για μια ακόμα φορά) ότι οι έντονες κι αξεπέραστες ιδεοληπτικές εθνικιστικές κι αντικομμουνιστικές σου εμμονές που έχουν κατακυριεύσει τον εγκέφαλο σου, ΔΕΝ σ’ αφήνουν να δεις πέραν από την μύτη σου! προσπαθείς συνεχώς να υποβαθμίσεις, να μειώσεις ή/και να δαιμονοποιήσεις ότι έχει σχέση με την Αριστερά ή έρχεται σ’ αντίθεση κι αντιπαράθεση με τα εθνικιστικά σου ιδεολογήματα. Εδώ ο Aslan, που είναι κατά πολύ νεότερος κι από τους δύο μας, σου παραδίδει μαθήματα για τη σημασία και το νόημα που πρέπει να έχει για τους κυπραίους (ελληνοκύπριους και τουρκοκύπριους) η θυσία των Καβάζογλου και Μισιαούλη, κι εσύ αδυνατώντας να το κατανοήσεις και να το δεχτείς (βλέπεις για σένα ισχύει το βλακώδες και φασιστοειδές απόφθεγμα “καλός τούρκος, ο νεκρός τούρκος”), περί της σφαγής στο Κατίν τυρβάζεις!
Ανεξαρτήτως του γεγονότος ότι αυτή η ιστορία είναι αμφιλεγόμενη (δηλ. αν τη σφαγή τη διέπραξαν οι ναζί ή οι σοβιετικοί), μπορείς να μας πεις (μια και ισοπεδωτικά συσχετίζεις τις όποιες παρεκκλίσεις από την αριστερή ιδεολογία με τις φασιστικές μεθοδεύσεις) για ποιες σφαγές ευθύνονται οι κύπριοι αριστεροί;
Επί του θέματος όμως οι τυχόν απαντήσεις σου κι όχι υπεκφυγές (πάλι) και διάφορα περί Στάλιν και δεν ξέρω κι εγώ για ποιον άλλο!
Anef_Oriwn
Τετάρτη 15/4/2009 – 10:55 μ.μ.
Αγαπητέ μου ANEY εγώ σέβομαι τον ασλάν και κυρίως σέβομαι το πάθος του και την αδολότητά του. Τον θεωρώ άξιο να με διδάξει όπως ομοίως έτσι σκέπτομαι για όλους, εξ άλλου και γι αυτό συζητώ, για να δω απόψεις.
Την υπόθεση Καβάζογλου και την φωτογραφία την θυμάμαι από τον καιρό που έγινε το περιστατικό, τότε είχα συγκινηθεί, σήμερα σκέπτομαι.
Το ζήτημα του δάσους Κατίν δεν είναι πιά αμφιλεγόμενο, πέρα των ΝΑΖΙ που το αποκάλυψαν το παραδέχτηκε ο Γκορμπατζώφ και έδωσε στοιχεία ο Γέλσιν. Η επίσημη Πολωνική κυβέρνηση μιλά για σοβιετική εκτέλεση 22.500 Πολωνών αξιωματικών και έχει στήσει και άγαλμα σον τόπο που έγινε η εκτέλεση με σχετική ενημερωτική ταμπέλα (αν είχα δυνατότητα φωτογραφιών θα σου έβαζα σχετικές φωτογραφίες. Οι σφαίρες των εκτελέσεων που βρέθηκαν στον τόπο ήταν σοβιετικές (Άσχετα τι γράφει ο Ριζοσπάστης περί γερμανικών σφαιρών.
Αγαπητέ ασλάν γιατί δεν μπορούμε να συζήσουμε με τους τούρκους είναι μια μεγάλη συζήτηση, μετά το Πάσχα πιθανά να την κάνουμε.
γεια σου ανευ,
μουσικη παραπομπη..
το ποιημα του καρνερα [πλατανος] εμελοποιησεν το ο γιωργος καρβελλος σε ενα εξαιρετικο δισκο/cd..
το "χαραμαν φου"
που εφκαλεν με τον κουλη θεοδωρου..
οπου υπαρχει τζαι η μελοποιηση του ποιηματος του λιασιδη "σε γνωριζω αγαπη" για τον μιχαλη πετρου που εδολοφονησαν οι μασκοφοροι το 58..
φυσικα εξαρταται τζαι που τα μουσικα γουστα, αλλα αν κρινω που οτι θκιεβαζω που τες αναφορες στα μουσικα σου ακουσματα [μ.δημητριαδη - αρα μικρουστικος των 70'σ] νομζω εν να σου αρεσει..
τζαι επειδη εσου καταφερνεις τα καλλιτερα με τα τεχνολογικα, μπορεις να βαλλεις τζαι ηχον στα αφιερωματα..
ακουω τωρα την "γραια" του κουλη-παρασχου..εν σαν μια εναλλακτικη λειτουργια για να μπουμεν τζαι στο κλιμα των ημερων..ηχος ποδα [ανατολη] με αναφορες στο δραμα των αθρωπων αντι των θεων..η στο σημειο της διαστυαρωσης..
καπου τζιαμαι που εν τζαι το σημειο της μνημης που γεμωνει η φωτογραφια τζαι που γεφυρωνει το βιωμα του καβαζογλου τζαι του μισιαουλη..
τωρα παιζει το "παραπονο" του καρνερα/καρβελλου..
τζαι το τραουδιν για τον αη σωζομενο εν επισης μοναδικο..
περαστικος
Αιολε
αλλα λογια ν'αγαπιομαστε. Παλι δεν απαντας.
Σίγουρα και δεν θα απαντήσει (επί της ουσίας) ο Aiolos! Να απαντήσει και να πει τι; Αφού ο εθνο-ρατσιστικός τρόπος με τον οποίο προσεγγίζει το κάθε τι ΔΕΝ το αφήνει να δει το μεγαλείο της θυσίας των Καβάζογλου – Μισιαούλη (κι ότι τούτοι δολοφονήθηκαν γιατί πίστευαν κι αγωνίζονταν για μια κοινή πατρίδα ελληνοκυπρίων και τουρκοκύπριων). Θωρεί κάθε τι που έχει σχέση με έλληνες είναι δίκαιο και σωστό και ότι “πας μην Έλλην βάρβαρος”!
Το αν η σημερινή επίσημη τουρκική πολιτική συνεχίζει να είναι στρατοκρατική και επεκτατική και εκπορεύεται από ένα βαθύ (ή ξέβαθο) κράτος, τούτο είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσουμε (και να παλέψουμε). Ας μην ξεχνάμε όμως ότι στην ίδια την Τουρκία υπάρχουν εκείνες οι δυνάμεις που αντιμάχονται (με χίλια δυο ζόρια) αυτές τις καταστάσεις (και σίγουρα χρειάζονται και την αλληλεγγύη και στήριξη μας). Μέσα στην τουρκοκυπριακή κοινότητα τα πράγματα είναι κατά πολύ καλύτερα (σε σύγκριση με την Τουρκία). Συνθήματα όπως “καλός τούρκος, ο νεκρός τούρκος”, πέραν του ότι είναι φασιστικά, δεν οδηγούν πουθενά. Εκτός κι αν ο Aiolos πιστεύει ότι μπορεί να σφάξει (μαζί με τους ομοϊδεάτες του) ΟΛΟΥΣ του τούρκους (για να λυθούν έτσι κι ΟΛΑ τα προβλήματα των απανταχού ελλήνων. Το αυτό μου ‘λεγε κι ένας συγχωριανός μου πριν μερικές μέρες - ότι “οι τούρκοι θέλουν σφάξιμο”! Ο Βενιζέλος πάντως, υπέγραφε σύμφωνα φιλίας με τους τούρκους - τον Κεμάλ Ατατούρκ).
********
Αίολε,
Δεν θα ασχοληθώ περαιτέρω με την ιστορία για τη σφαγή στο Κατίν (που έμπασες στη συζήτηση από το παράθυρο)! Ίσως κατ πούμε πιο λεπτομερώς κάποια άλλη φορά. Απλώς (για τώρα) θα επαναλάβω ότι όσα λέγονται είναι αμφιλεγόμενα. Και βρήκες τους αγίους σου για να τους ανάψεις κεριά (Γκορμπατσιόφ και Γέλτσιν). Αυτοί (και ιδιαίτερα ο δεύτερος) στον αντικομουνισμό τους δεν είχαν όρια!
Anef_Oriwn
Πέμπτη 16/4/2009 – 6:18 μ.μ.
Περαστικέ,
Shερετώ ΣΕ!
Το δίσκο του Κάρβελλου έχω τον υπ’ όψη μου αλλά δεν τον άκουσα (ακόμα). Θα τον ψάξω όμως!
Τζιαι μεν είσαι τζιαι τόσον σίουρος ότι εγιώ “… καταφερνω τα καλλιτερα με τα τεχνολογικα ...”!
Anef_Oriwn
Πέμπτη 16/4/2009 – 6:23 μ.μ.
Δημοσίευση σχολίου