Επετειακό και το σημερινό σημείωμα (αν και κατατίθεται στον απόηχο της ημέρας). 34η επέτειος σήμερα της τουρκικής εισβολής της 20ης Ιουλίου 1974 (που έγινε μόλις 5 μέρες μετά το πραξικόπημα).
Είναι αυτονόητο και ευρέως αποδεκτό (σχεδόν απ’ όλο τον κόσμο), ότι η τουρκική εισβολή αποτέλεσε τη δεύτερη φάση αυτού που ονομάζουμε δίδυμο έγκλημα σε βάρος της Κύπρου (παρ’ όλο που κάποιοι σκόπιμα ή εθελοτυφλώντας θέλουν να ξεχνούν ή/και να αγνοούν θέλοντας να κάνουν και μας να το ξεχάσουμε). Πότε δεν πρέπει να ξεχνάμε το γεγονός ότι τις κερκόπορτες στους τούρκους εισβολείς τις ανοίξανε οι πραξικοπηματίες, οι εξ Ελλάδος χουντικοί και οι κύπριοι εοκαβητατζιήδες.
Δεν θα γράψω μακρινάρι σήμερα (με τες θύμισες μου από τις μέρες της εισβολής). Ζώντας σε μια περιοχή που βρισκόταν μακριά από τα πεδία των μαχών και των βομβαρδισμών και στην οποία (περιοχή) δεν υπήρχαν ούτε τουρκοκυπριακά χωριά, τα βιώματα μου είναι λιγοστά κι ασήμαντα (και καθόλου συνταραχτικά – όπως τα έζησαν πάμπολλοι άλλοι), είναι όμως γεμάτα ανησυχίες, αγωνία, σκέψεις και προβληματισμούς. Το στομάχι ήταν συνεχώς σφιγμένο, το στόμα πικρό και τα λόγια λίγα. (Κανένας από την οικογένεια δεν υπηρετούσε τότε στο Στράτο ή ήταν έφεδρος, όμως πολλοί ήταν οι συγγενείς και οι φίλοι που βρίσκονταν στα πεδία των μαχών).
Όπως είπα και στην επετειακή μου ανάρτηση για το πραξικόπημα: “... Την αυγή του Σαββάτου, 20 του Ιούλη (γύρω στις 5:30) με ξύπνησε η μητέρα μου (κοιμόμουν έξω στη βεράντα), για να μου πει ότι “ήρταν οι Τούρτζιοι... Λαλεί το τζιαι ο Μπαϊράκκης ...” (ο τουρκοκυπριακός ραδιοσταθμός). Το δικό μας το ΡΙΚ ξεκίνησε το κανονικό του πρόγραμμα στις 6, ως συνήθως, με πρωινή γυμναστική…”.
Από κάποια στιγμή και μετά και αφού εκεί στο ΡΙΚ αντιλήφτηκαν ότι γινόταν εισβολή, άλλαξαν τροπαρι και προσπαθούσαν να μας μεταφέρουν σε κλίμα εμπόλεμο. Με εμβατήρια, πολεμικά ανακοινωθέντα για τον ιταμό εισβολέα και για κατατρόπωση του “προαιώνιου” εχθρού του ένθους (άσχετο αν “εμείς” του δώσαμε το πρόσχημα και την αφορμή) και θούριους (για τους αρχαίους ημών και υμών προγόνους), για τους Σαλαμινομάχους (ήταν εκεί που ειπώθηκε το περιβόητο και σοφό “πάταξον μεν, άκουσον δε ...”, δηλ. στερνή μου γνώση να σε είχα πρώτα, αλλά οι δικοί μας, οι εθνικ-άφρονες είναι διαχρονικώς στουρνάρια), για τις Θερμοπύλες (για να πέσουμε όλοι, μηδενός εξαιρουμένου, υπέρ βωμών και εστιών) και για το χορό του Ζαλόγγου (στην εσχάτη των περιπτώσεων να πηγαίναμε να “λατσιηστούμεν”).
Στο χωριό (το πρωί του Σαββάτου, 20 του Ιούλη) είχαμε νέα αναστάτωση. Φωνές, κλάματα και καυγάδες αλλά και κατάρες “γι’ αυτούς που τα ‘κάμαν”!
Οι στρατεύσιμοι (έφεδροι) μαζεύονταν στην πλατεία του χωριού για να φύγουν για τις μονάδες κατάταξης τους (μεγάλο μπάχαλο έγινε κι εδώ, στα ζητήματα κατάταξης). Μάνες, σύζυγοι, παιδιά αλλά και οι ίδιοι με την αγωνία και το φόβο να φωλιάζουν στα μάτια και στην καρδιά τους, διερωτούνταν για το τι μέλλει γενέσθαι. Δεν ήταν λίγοι που τα είχαν με τους υπαίτιους και τους καταριόνταν.
Μερικοί αριστεροί κρατούμενοι μέχρι εκείνες τις ώρες μόλις και απολύθηκαν για να ανέβουν στα φορτηγά που θα τους μετέφεραν στο μέτωπο.
Στο μεταξύ το Ραδιόφωνο μετέδιδε πολεμικά ανακοινωθέντα που μιλούσαν για απόκρουση των επιθέσεων του ιταμού εισβολέα, για την ηρωική αντίσταση των στρατευμένων παιδιών (της Εθνικής Φρουράς και της ΕΛΔΥΚ), για καταρρίψεις αεροπλάνων, για καταλήψεις τουρκοκυπριακών θυλάκων (συνοικιών στις πόλεις και χωριών, όπως ο Μούτταλος στην Πάφο – στην Αμμόχωστο δεν τα κατάφεραν, ενώ σε μικτό χωριό της Επαρχίας Λάρνακας είχαμε και τους πρώτους νεκρούς εφέδρους μεταξύ των οποίων κι ένας συγχωριανός μου. Στην κηδεία του δώσανε και πήρανε οι κατάρες για τους υπαίτιους. Τους ελληνοκύπριους σκοτωμένους στις μάχες στο συγκεκριμένο χωριό, ακολούθησαν εν ψυχρώ δολοφονίες, από εοκαβητατζιήδες, τουρκοκυπρίων. Σχετικά έγραψε πριν 2-3 χρόνια και ο “Πολίτης”).
Οι πιο πολλοί έφεδροι στρατιώτες της Κοινότητας ξεκίνησαν για τις μονάδες κατάταξης τους. Στο χωριό έμειναν (δήθεν για να το προστατέψουν – από ποιους; - η πλειοψηφία των εθνικ-αφρόνων πραξικοπηματιών. Κυκλοφορούσαν στο χωριό με Land Rovers και ένοπλοι, βγάζανε σκοπιές πέριξ του χωριού και φροντίζανε για το φαΐ και το πιοτί τους (βλέπετε οι μάχες, οι κίντυνοι και οι νεκροί ήταν μακριά). Πάντως στη δεύτερη φάση της εισβολής (όταν πλέον ο εχθρός πλησίαζε και στην περιοχή) χάθηκαν όλοι!
Κάποια στιγμή κυκλοφορήσαν διαδόσεις και φήμες στο χωριό για ρήψη αλεξιπτωτιστών. Φαίνεται κάποιοι θα είδαν κανένα αεροπλάνο (από αυτά που βομβάρδιζαν στόχους στην περιοχή Αμμόχωστου) να περιφέρεται στην περιοχή, όμως τι θα έκαναν εδώ, οι αλεξιπτωτιστές δεν ξέρω. Μέχρι και ο παπάς (της Εκκλησίας) έτρεξε για να τους φανε!
Στο μεταξύ εμείς (διάφορες οικογένειες) συνηθίζαμε να μαζευόμαστε σε κάποιο σπίτι στη γειτονιά (έχουν να πουν ότι με τους πολλούς ο “θάνατος” είναι πιο γλυκύς). Καθόμασταν σκεφτικοί και σκυθρωποί, και με λίγες κουβέντες προσπαθούσαμε να υπολογίσουμε πως μπορούσαν να εξελιχτούν τα πράματα. Τεντωμένα είχαμε και τ’ αυτιά μας τόσο στο δικό μας το Ραδιόφωνο, όσο και στον Μπαϋράκκη αλλά και στο BBC (που μίλησε και πρώτο για την κατάληψη της Κερύνειας) για να μάθουμε νέα. Ακούγαμε και τις κανονιές (τρουμπουνιές) από τη Αμμόχωστο όπου οι δικοί μας κτυπούσαν με ΠΑΟ (Πυροβόλα Άνευ Οπισθοδρομήσεως) την εντός των τειχών πόλη (όπου κατοικούσαν μόνο τουρκοκύπριοι) για να την καταλάβουν αλλά χωρίς επιτυχία. Κατέλαβαν τελικά μόνο την περιοχή Σακκάρια.
Λίγο πολύ έτσι πέρασαν οι πρώτες μέρες. Ακολούθως έγινε “εκεχειρία” αλλά οι τούρκοι συνέχισαν να καταλαμβάνουν περιοχές στην Επαρχία Κερύνειας. Εμείς επιστρέψαμε για λίγες μόνο μέρες στις αγροτικές μας δουλειές... Ακολούθησε η δεύτερη φάση της τουρκικής εισβολής με τις χιλιάδες πρόσφυγες, νεκρούς και αγνοομένους.
Από τότε καρτερούμε μέρα νύχτα να φυσήσει ένας αέρας ...
Anef_Oriwn
20/7/2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
43 σχόλια:
Αγαπητέ μου είσαι ανεκδιήγητος!
Βάλθηκες, μαζί με κάποιους άλλους νεοταξικούς αριστερούς, απάτριδες και άθεους να αθωώσεις τους Τούρκους εισβολείς!
Φαίνεται ότι ο Κύπριος ξεχνά γρήγορα αλλά έχει και παραισθήσεις...
Βλέπετε παντού (και) δικές μας ευθύνες!
Ακούς εκεί, δίδυμο έγκλημα...
Φίλε σε συγχαίρω για το κείμενο σου.
Κάνεις πράξη (όπως και αρκετοί άλλοι) το ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ!
Α τους εισβολείς δεν τους αθωώνουμε ρίχνουμε ευθύνη και στους δικούς μας για το πραξικόπημα αλλά οι εισβολείς να τσακιστούν να φύγουν.Ναι τωρά εφοηθήκαμε.Αυτό που δεν χωνεύω πιο πολύ είναι που τους δώσαμε την αφορμή για να μπούνε στα σπίτια μας.Εδώ ακολουθεί βρίσιμο ακατάλληλο.
καλωσορισες πίσω Ανευ
απ' οτι βλέπω και δυνατά
εξέχασες να μας πεις αν επολέμησες
για ποιο λόγο να μας πει αν πολέμησε;
Δυστυχώς αγαπητέ Άνευ Ορίων, ο αέρας μπορεί να μην φυσήξει ποτέ. Αν που και που αέρα παίρνουν τα μυαλά μας, αυτό είναι άλλο πράγμα.
Ξέρεις, εγώ θυμάμαι ακόμα που μετέδιδε το ΡΙΚ πως είχαμε ρίξει τον εχθρό στη θάλασσα και πως σε αυτήν επέπλεαν πτώματα. Και τον Μπαϊράκ να απαντά "σας μιλάμε από το βυθό της θάλασσας γλου-γλου-γλου". Κι ακόμα κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας.
Πως να ξεχάσει κανείς το γλου γλου σας μιλάμε από το βυθό της θάλασσας που μας έριξαν .Τρομάρα μας.
Πάλι καλά να λέμε που δεν μας πέταξαν εμάς στη θάλασσα. Κάνοντας δηλαδή σε μας αυτό που ήθελε να κάνει σε αυτούς ο Γιωρκάτζης.
@ Zatoichi,
Μέσα από τα γραφόμενα μου φαίνεται καθαρά αν επολέμησα... Όμως η μάχη του ’74 (όχι αυτή του Σαμψών), ήταν χαμένη και εκ των πρότερων προδομένη και οι πεσόντες θύματα ήτανε σε άνιση μάχη και πουλημένο αγώνα!!!
Anef_Oriwn
Τρίτη 22/7/2008 – 7:26 μ.μ.
@ Ανευ
το τελευταιο που με ενδιαφέρει είναι αν πολέμησες ή όχι ...
με ενοχλούν αφάνταστα τέτοιες ερωτήσεις γιατι γινονται εκ του πονηρού για να κατατάξουν πάλι τους ανθρωπους τουτου του τόπου σε πατριωτες ή μη.
Και τι κανει δηλαδη τον αντρα τον πολεμιστη, τον αγωνιστή, το λεβεντη;
κάποιοι κρατουσαν πιστολι από το 60και έπαιζαν ανθρωπους σαν πεζουνια για το κεφι τους...
κάποιοι υπάνθρωποι
δεν χρειαζεται να μου πεις αν πολέμησες το 74... δεν χρειαζεται καν να πολέμησες...
ενας αγωνιστής είτε επιλεγει τις μαχες του είτε αναγκαζεται να αγωνιστεί για μαλακίες άλλων
μπορεί όμως να το πραξει με πολλούς τρόπους
δηλαδή αν εκατάλαβα καλά, εκείνοι που επεθάναν το 74 ήταν μαλάκες.
zatoichi, μαλάκες είναι αυτοί που καπηλεύονται αυτούς που πέθαναν.
@ Rose,
Δεν διαφωνώ καθόλου μ’ αυτά που γράφεις. Σίγουρα η ερώτηση του Zatoichi κάπου απέβλεπε γι’ αυτό κι εγώ απέφυγα ν’ απαντήσω ευθέως.
*****
@ Zatoichi,
Παρ’ όλο που σου έχει ήδη απαντήσει ο eστορών (για τα περί μαλάκων και μαλακιών), να πω ότι όσοι χάθηκαν ή έπεσαν το 74 δεν “πέθαναν”, αλλά είτε σκοτώθηκαν, είτε δολοφονήθηκαν είτε “επίαν για στότσιην το κανονιών”.
Anef_Oriwn
Τετάρτη 23/7/2008 – 8:38 μ.μ.
@ Ανευ
το να μπαίνει οποιοσδηποτε οποτεδήποτε σε ενα μπλόκ και να λέει ότιδήποτε είναι δικαιωμα του...
απλά δεν νομίζω ότι είναι αποκλειστική ευθυνη του μπλοκοδεσπότη να απαντάει σε προσβολές ακόμα κι αν αφορούν τον ίδιον...
ειναι τελικά πολλή ιδιοτυπη σχεση αυτή των μπλόγκ !
ωραίες οι απόψεις σας κοπέλια!
ήταν ναν καλά όμως, να ακούαμεν και τις απόψεις όσων επολεμήσαν. Να δούμεν αν επήαν για στότσιην των κανονιών. Κάποιος που εν επολέμησεν, πως μπορεί να εκφέρει γνώμην; Εγίνετε όλοι ειδικοί;
ημουν σιγουρη οτι βγαζεις αυθαιρετα συμπεράσματα
αν διαβαζες την ανρτηση του Ανευ θα ήξερες και πόσο χρονών ήταν και πότε πήγε στρατό και τι βιβλία διαβαζε...
απλά σου αρέσει να υπονοείς και να μπουρδολογείς
τζαι σένα να μας το παίζεις τζαι καλά, απελευθερωμένη προοδευτική γεναίκα του (Τ)ΣΥΡΙΖΑ!
δεν ειμαι γενεκα κανενός
ειδικά αυτού του ΣΥΡΙΖΑ
ουτε του πατρος μου
ουτε του αντρος μου
που έλεγε και το τραγουδακι
μπάααα!
:-)))))))))))))))))))))))
@ Zatoichi,
Λαλείς: “… Κάποιος που εν επολέμησεν, πως μπορεί να εκφέρει γνώμην; Εγίνετε όλοι ειδικοί;” --- Αν επιτρέπεται δηλαδίς, ΕΣΥ, λόγου χάριν να πούμεν, που πολέμησες και έχεις γίνεις ειδικός;
(Έχεις ακούσει τουλάχιστον αφηγήσεις στρατιωτών – και εφέδρων και από αυτούς που υπηρετούσαν τη θητεία τους) πως γλίτωσαν το θάνατο (πολλοί τρέχοντας) ή που πιάστηκαν αιχμάλωτοι;
“Απ’ oν απ’ έξω του χορού πολλά τραούδκια ξέρει”!!!
Anef_Oriwn
Πέμπτη 24/7/2008 – 10:22 π.μ.
rose eipes: "δεν χρειαζεται να μου πεις αν πολέμησες το 74... δεν χρειαζεται καν να πολέμησες...
ενας αγωνιστής είτε επιλεγει τις μαχες του είτε αναγκαζεται να αγωνιστεί για μαλακίες άλλων
μπορεί όμως να το πραξει με πολλούς τρόπους"
de xreiazetai?
malakies allwn?
peite mou oti vlepw oneiro.
de ginetai na ta akouw afta katamesimero...
κύριε άνευ αντροπής.
ο θείος μου είναι αγνοούμενος, οπότε κάτι παραπάνω που σένα γνωρίζω.
Ηπηρετώντας θητεία το 74, ενώ τούρκοι βομβάρδιζαν εκεί που βρισκόμουν, κατάφερα να περισώσω πεντε μπουκάλια αναψυκτικά και τα πήγα στους συντρόφους μου. Θεωρούμε κι΄εγώ πολεμιστής; Για να ξέρω άν μπορώ να μιλώ.
Χωρίς Όνομα
eksartatai ti eixan mesa
an itan koka kola oxi
an omws meta eginan molotof to pramam allazei:P
@ Ζatoichi,
Το ότι ο θειος σου είναι αγνοούμενος τούτο προσδίδει οποιεσδήποτε περγαμηνές σε σένα ή σε κάνει ειδικό επί του θέματος; Για εξηγά μου το να το καταλάβω ... Μάλλον έχεις συγχύσει τις λουβάνες με τις μπάμιες.
Anef_Oriwn
Πέμπτη 24/7/2008 – 6:42 μ.μ.
Πάντως, αν ξαναγίνει πόλεμος, εγώ δεν θα πάω να πολεμήσω. Δεν κατάλαβα δηλάδή, να πολεμήσω για τα χωράφια της Aristo Developers, της Αρχιεπισκοπής και τα σπίτια που τρώει του κόσμου η Λαϊκή; Να πολεμήσω για το Άνασσα και το γκολφ της Τσάδας ή για τα αεροδρόμια του Σιακόλα; Να μου πει κάποιος δηλαδή να καταλάβω διότι αυτό το κράτος τίποτα δεν μου έδωσε αλλά μου στερεί τα πάντα. Μου στερεί, όπως και σε πολλούς άλλους τα πιο αυτονόητα δικαιώματα. Αν π.χ. είσαι θύμα του ΧΑΚ σου στερεί τη δικαιωσύνη, αν είσαι φτωχός, σε παγιδεύει στη φτώχεια, αν είσαι πρόσφυγας, σου στερεί την επιστροφή, αν θέλεις να κερδίσεις κάτι με το σπαθί σου, σου στερεί την ευκαιρία. Κι ας μή μου πει κάποιος πως θα πολεμήσω για την πατρίδα. Έτσι πατρίδα αξίζει μόνο σε αυτούς που αποδέχονται πως γεννήθηκαν σκλάβοι.
@ eστορων
τοτε επέλεξε αυτο τον αγώνα όσο ζεις σε τουτον τον τόπο...
δεν ειναι πολλοί που βλέπουν τα πράγματα έτσι...
δεν ειναι πολλοί που επιλέγουν τέτοιους αγώνες...
γράψε για τους Aristo devepolers, τους Σιακόλιδες, δώσε στοιχεία...
κάνε τη πρόσθεση, την αφαίρεση τον πολλαπλασιασμό και αυτο είναι αγώνας...
όταν οι πιο πολλοί
παραπληροφορούν, γράψε ψυχραιμα για όσα ξέρεις...
μου έκανε εντύπωση αντί σχολιασμού αρκετοί σου απαντούν στο ιμειλ σου για τα θεματα που αναρτάς...
πιστεύω επειδη είναι δύσκολα θέματα, πονούν και ιδιαίτερα η προσεγγιση σου είναι με ένα μαχαίρι στο κοκκαλο
γράψε ρε άπατρη μειοδότη και θα σε διαβαζω κι ας μη σχολιαζω πάντα
Rose, θα σε καλέσω μάρτυρα υπεράσπισης στο στρατοδικείο που θα με στείλει στο απόσπασμα ;-)
@ eστορών,
Πολύ αιρετικές οι θέσεις που καταθέτεις για τον επόμενο πόλεμο στην Κύπρο (που θα γίνει για τους Σιακόληδες και τους μεγαλοdevelopers)... Μυρίζει μαρξισμό!!!
Δεν ξέρω τι ηλικία έχεις αλλά αν πηγαίνεις έφεδρος θα σου ‘βγαζα το καπέλο αν αυτά που λες (μεταξύ σοβαρού και αστείου) περί στρατοδικείου τα κάνες και πράξη.
Anef_Oriwn
Πέμπτη 24/7/2008 – 10:50 μ.μ.
@ Ανευ
επειδη δεν θα το παραδεκτεί να σου πω ότι δυστυχώς τα κάνει ...
@ Εστορων
θα είμαι και εγω μια αναξιοπιστη μαρτυρας...
Kati tha elega tora alla asto kalitera na min sas xalasw tin atmosfaira me ta alliloappomata,
tous enagkalismous kai tous orkous pistis kai afosiwsis.
paw na kserasw se kanena xalaki.
ρε estoron, ευτυχώς που εν σκέφτονται όλοι σαν εσένα, διότι ο πλανήτης θα ήταν σκλάβος. Ο Γάλλος ήταν μαλάκας που επαναστάτησε; Ο ρώσος; Ο Έλληνας; Τέτοιες απόψεις βολεύκουν τους αμερικάνους. Να μεν επαναστατεί κανένας. Τζαι εις ανώτερα. Το χώμα που πατάς τζαι ο αέρας που αναπνέεις εν του Σιακόλα; Η οικογένειά σου εν του Σιακόλα; Οι φίλοι σου εν του αρίστο ντιβέλοπερς;
ο γάλλος και κάποιοι άλλοι πολέμησαν για το Διαφωτισμό και όχι τον σκοταδισμό
αλλά φαίνεται ο Διαφωτισμό προσπέρασε, δεν έφτασε σε κάποιες χώρες ή κάποια μυαλά
κόρη Δοκησίσοφη
τουτη τη βδομαδα ξερνας 2-3 φορες τη μέρα
πρόσεξε το λίγο
γιατι κάπως έτσι ξεκινά και η νευρική ανορεξία
zatoichi
έχεις μπερδέψει πολλά πράγματα αλλά δεν κάνεις τον κόπο να αφήσεις τη σκέψη σου να πάει ένα βήμα πάρακει. Μιλάς για επαναστάσεις που έγιναν για κάποιους κοινωνικο-πολιτικο-οικονομικούς λόγους και που είχαν σκοπό να απαλλάξουν (άσχετα αν σε κάθε φορά δεν πέτυχαν το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα) αυτούς που εξεγέρθηκαν κατά της αυθαιρεσίας. Εγώ μιλώ για ένα ενδεχόμενο πόλεμο (που ελπιζω να μην γίνει) όπου ένα κράτος που δεν βασίζεται σε αρχές κράτους δικαίου αλλά στα συμφέροντα διεφθαρμένων, δεν προστατεύει τους αδύνατους αλλά τους εκμεταλλεύεται, δεν προστατεύει το περιβάλλον αλλά το κατασπαράσσει, δεν μεριμνά για την ευημερία των πολιτών αλλά μονάχα της πλουτοκρατίας, θα έρθει να μου ζητήσει μια θυσία. Μα γιατί να θυσιαστώ εγώ για αυτό το κράτος;
Αυτό το χώμα και τον αέρα της πατρίδας, είναι το κράτος αυτό που μολύνει. Κοίτα απλώς να δεις τι κατάσταση επικρατεί π.χ. στο κέντρο κάθε πόλης με τα καυσαέρια. Τι αίσχος κυριαρχεί με τη διαχείριση των σκουπιδιών.
Επίσης, αυτή η στερεότυπη αντίδραση του στιλ "ό,τι δεν εξυπηρετεί αυτό που νομίζουμε σωστό, βολεύει τους αμερικάνους" είναι γελοία. Πρόκειται για έκφραση ενός αντιιμπεριαλιστικού εθνικισμού και φαναιρώνει άκριτη προσέγγιση. Στο κάτω κάτω, οι αμερικάνοι, αν τους συγκρίνουμε με τους Γάλλους, τους Έλληνες και τους Ρώσους, είδαν την επανάστασή τους να πετυχαίνει πολύ περισσότερα. Και επειδή ως χώρα οι ΗΠΑ προσέφεραν ευκαιρίες στον κάθε άνθρωπο (για να ακριβολουούμε μέχρι πρόσφατα τις στερούσε στους μαύρους και σε άλλες μειονότητες), για τούτο μετανάστευσαν εκεί τόσες δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι.
zatoichi, θα ήθλα πολύ να ζούσα σε μια κοινωνία που θα με έκανε να θέλω να την υπερασπιστώ. Αλλά η κυπριακή μου έχει στερήσει κάθε δικαιολογία. Και η μεγαλύτερη υπηρεσία που θα μπορούσε κάποιος να προσφέρει στην οικογένεια και τους φίλους του είναι να υποδείξει ακριβώς αυτό το άδικο που συντελείται εις βάρος μας, εις βάρος τους και να αφυπνιστούν.
Αλλά πρώτα πρέπει να καταλάβουν ότι ακριβώς λόγω του ότι ο Αρίστο, ο Σιακόλας, το Άνασσα, η Sharelink και το δικηγορικό γραφείο του Τάσου Παπαδόπουλου και οι βαφτιστικοί έχουν περισσότερα δικαιώματα απ' ό,τι οι υπόλοιποι από μας, δεν υπάρχει λόγος να υπερασπιστούμε τα συμφέροντά τους. Ας παν να τα υπερασπιστούν αυτοί.
Εστορων
θα συμφωνήσω με όλα εκτό του τελευταίου...
είδαμε πως υπερασπίστηκαν τα συμφεροντα τους όλοι αυτοι...
στηρίζοντας τους Developers άφησαν τα υπόλοιπα να μαραθούν (αναπτυξη, περιβαλλον, ευπαθής ομαδες)
Κυρίως επεδίωξαν τη στασιμοτητα στο Κυπριακό για να μη μοιράζουν το πλιατσικο τους με τους Τ/κ ή να αναγκαστούν να αφήσουν το άρμεγμα της αγελαδο-κυπρουλας..
γι αυτο πιστεύω ότι αν δεν σου βγήκε ως υπερβολή το τελευταίο εξυπηρετεί αυτους ακριβώς..
και οι φωνές σαν και τη δικη σου ακριβως το αντιθετο
@rose
sygnwmh???
are u talking to me?
mporei kapoios na mou eksigisei ti ginetai pali?
mipos mou apantas gia allo post se ena asxeto?
η γαλλική επανάσταση έγινε για τον Διαφωτισμό;
Και η περίοδος της τρομοκρατίας ρε ρόουζ τι ήταν; Ροβεσπιέρος, Μαρά, Δαντών, σου λένε τίποτα αυτά τα ονόματα;
Και η αναρρίχηση στον θρόνο του Ναπολέοντα και η ανακήρυξή του ως... ισόβιου δικτάτορα;
@ eστορών,
Έχω την άποψη πως η σημαντικότερη και ουσιαστικότερη διαφορά που μεταξύ του Zatoichi (και κάποιων άλλων της ιδίας συνομοταξίας) και Εσένα (αλλά και κάποιων άλλων παρόμοιας συνομοταξίας) είναι ότι οι μεν πρώτοι αναδεικνύουν (λανθασμένα) ως βασική αντίθεση στην ιστορική εξέλιξη (και κατά συνέπεια και ως αιτία για τα διάφορα προβλήματα και ζητήματα που προκύπτουν) τις “εθνικές” διαφορές και αντιπαλότητες και όχι τις κοινωνικοοικονομικές, όπως κάνουν οι δεύτεροι.
Anef_Oriwn
Παρασκευή 25/7/2008 – 7:35 μ.μ.
Η διαφορά των κυπρίων αριστερών με τους υπόλοιπους είναι ότι σἀυτούς η πάλη των τάξεων δεν λέει απολύτως τίποτα διότι απλούστατα αυτοί ανήκουν στην προνομιακή και κυρίαρχη. Ὂύτε ενας σεισμός δεν ταρακουνεί σἀυτούς την βάση του εποικοδομήματος, γιατί απλούστατα δεν συμμετέχουν σἀυτήν. Ξέρουν μόνο να ερμηνεύουν την ιστορία με μια τελεολογία επαναπαυτική εντάσσοντας της σε κοινωνικοοικονομικά σχήματα που τους επιτρέπουν να συνεχίζουν ανενόχλητοι τις χρηματοοικονομικές τους δραστηριότητες και να εκμηδενίζουν την δυναμική λαϊκών, απελευθερωτικών επαναστάσεων ως απότοκα της διάθεσης για εξουσία έτερων ομάδων που και καλά της καθοδηγούν. Ο αντιπολιτευτικός τους λόγος αρκείται (στην Κύπρο)στις επιθέσεις εναντίον της εκκλησίας, ενώ για άλλα θέματα ποιούν την νύσσαν και τυρβάζουν, ανοίγοντας τις πύλες σε νεοφιλελεύθερες πρακτικές, νομίζοντας ότι τα σκάνδαλα που αποκαλύπτονται στην Ελλάδα με τις διαπλοκές πολυεθνικών-πολιτικής δε θα αργήσουν να ξεσπάσουν και στην Κύπρο. Ως πολιτικοί λαϊκίζουν ασύστολα, και δεν έχουν το σθένος να απαγορεύσουν τα γήπεδα γκολφ σε περιόδους λειψυδρίας και να χαράξουν μια πολιτική υδροδότησης και λιτότητας στη χρήση υδάτινων πόρων, όχι μόνο στο μαειρκό και στο πλυσταριό των νοικοκυριών. Αλλά δαμέ μιαν γέρημη σωλήνα δε μπορούν να ενώσουν για να έρθει το πολυπόθητο εισαγώμενο νερό και μαι απλή απαγόρευση των γηπέδων γκολφ και των πισίνων δεν μπορούν να κάνουν. Πως περιμένετε ο πρόεδρος να πείσει τους ευρωπαίους ότι είμαστε ανομβριόπληκτοι, αν τα αυτονόητα παραπάνω δεν τηρούνται?
Γιατί μόνο φανφαρολογίες για τις συνομιλίες (σιγά, τόσα χρόνια γίνονταν) και τίποτα για θέματα εσωτερικής πολιτικής?Που είναι η κοινωνική σας στόχευση?
Δοκησίσοφη (έχω αγρύπνιες και γυρίζω τα ιστολόγια σαν τον βρυκόλακα!)
Πολύ εύστοχα όσα είπες, χτύπησες κέντρο θα μπορούσα να πω.
Όμως θα διαφωνήσω σε κάτι: Τα ντόπια σκάνδαλα δεν νομίζω να αποκαλυφθούν ποτέ, διότι απλούστατα τα ε/κ ΜΜΕ δεν έχουν τους... όρχεις για κάτι τέτοιο. Σαν τα καλάμια στο άνεμο πάνε. Μια από δω και μια από κει, κατά το δοκούν. Θέλουμε Μέσα πραγματικά ανεξάρτητα. Κι αυτός είναι ένας από τους λόγους που η Κύπρος δεν πάει μπροστά. Διότι ΄"ούλλα παν καλά!" και μόνη μας έγνοια είναι να είμαστε καλύτεροι απ' τους "καλαμαράες"!
Γι αυτό και μας "επιβατεύουν" και σκάζουμε σαν μεμαλθακυσμένοι μαλθακοί.
Καληνύχτα
1. “… Ξέρουν μόνο να ερμηνεύουν την ιστορία με μια τελεολογία επαναπαυτική εντάσσοντας της σε κοινωνικοοικονομικά σχήματα που τους επιτρέπουν να συνεχίζουν ανενόχλητοι τις χρηματοοικονομικές τους δραστηριότητες και να εκμηδενίζουν την δυναμική λαϊκών, απελευθερωτικών επαναστάσεων ως απότοκα της διάθεσης για εξουσία έτερων ομάδων που και καλά της καθοδηγούν…” --- Με τέτοιες εμπεριστατωμένες αναλύσεις και με τόσο απλή γλώσσα πως να μην πείσουμε τους εργάτες!!!
2. “… Ως πολιτικοί λαϊκίζουν ασύστολα, και δεν έχουν το σθένος να απαγορεύσουν τα γήπεδα γκολφ σε περιόδους λειψυδρίας και να χαράξουν μια πολιτική υδροδότησης και λιτότητας στη χρήση υδάτινων πόρων, όχι μόνο στο μαειρκό και στο πλυσταριό των νοικοκυριών…”. --- Τι έγινε μωρή; Προλεταριακή επανάσταση και το Κόμμα (η πρωτοπορία της Επανάστασης) κάνει νερά (ίσως έτσι λύσουμε και το πρόβλημα της ανομβρίας) και δεν έχει εκδώσει ακόμα απαγορευτικά διατάγματα;
3. “… Αλλά δαμέ μιαν γέρημη σωλήνα δε μπορούν να ενώσουν για να έρθει το πολυπόθητο εισαγώμενο νερό …”. --- Άκουσα (έχω εσωτερική πληροφόρηση) ότι που Δευτέρας εν να τσιμαρωθεί (να διπλώσει τα μανίκια) ο Πρόεδρος και θα αναλάβει ο ίδιος προσωπικά να ενώσει την σωλήναν!!!
Anef_Oriwn
Σάββατο 26/7/2008 – 11:07 π.μ.
@ Apostolos
δεν πρόσεξα ότι το θεμα προχώρησε εδώ...
κι ετσι καθυστερημενα σου απαντώ...
περιγράφεις ένα φαινόμενο που συναντάται σε όλες τις κινήσεις προς την ελευθερία...
η δύναμη μεθά και σκλαβώνει και απομακρύνει από τον αρχικό σκοπό, τότε που η αναγκη του ατόμου σαν μια παλλουσα χορδή συντονιζόταν, ξυπνούσε τις διπλανές της και ως συγχορδίες δημιουργησαν τα πιο όμορφα κινηματα της ιστορίας μας...
το ιερατείο είτε δεξιο είτε αριστερο είτε κεντρώο, ιερατείο είναι!
Δημοσίευση σχολίου