Σάββατο, 29 Μαρτίου 2014

Ανάρτηση 35/2014 [μακροσκελής, σε συνέχεια της προηγούμενης, αντιφασιστική, αντι-ΕΛΑΜίτικη και εν μέρει εξ αναδημοσιεύσεως] – Τα κροκοδείλια της φιλελεύθερης(;) Δεξιάς για την άνοδο του νεοφασισμού – Μέρος 2ον (Εξάρσεις νεοφασιστικές)... [Κι μια κουβέντα για την επέτειο της δολοφονίας του Νίκου Μπελογιάννη και των Συντρόφων του]...


Προλεγόμενα
Επανέρχομαι στο θέμα της ΕΛΑΜίτικης φασιστικής επίθεσης στη Λεμεσό σε εκδήλωση με ομιλητή τον Μεχμετ Αλή Ταλάτ.


Σκοπός μου [όπως δήλωσα και στην προηγούμενη ανάρτηση μου] είναι να συμπληρώσω το puzzle της ιστορικής εξέλιξης του νεοφασισμού και της ανάπτυξης φασίζουσων νοοτροπιών και συμπεριφορών στην Κύπρο κάνοντας αναφορά σε συγκεκριμένα περιστατικά και πολιτικές συμπεριφορές.
Να σημειώσω ότι το θέμα έχει ήδη καλυφτεί εκτενώς και εμπεριστατωμένα σ’ αλλά blogs και ιστοσελίδες όπως στο “Αγκάρρα”, στου Ιορδάνους και στο Cyprus News, όμως θα ‘θελα να καταθέσω και τις δικές μου σκέψεις και συμπεράσματα...  

**********************************
Αντί εισαγωγής
Αντί εισαγωγικού σημειώματος θα καταθέσω ένα επίσης σπουδαίο άρθρο αυτή τη φορά του τουρκοκύπριου [και υποψήφιου στις ευρωεκλογές] Σενέρ Λεβέντ που δημοσιεύτηκε χτες Παρασκευή στην καθημερινή του στήλη στον “Πολίτη”... 

******************************
Οι κυβερνήσεις είναι υπεύθυνες για την υστερία του λιντσαρίσματος
[με τον Σενέρ Λεβέντ, “Πολίτης”, 28/03/2014, στήλη “Ημερολόγιο”, σελ. 13 – link: http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=260803&-V=stiles]

{Οι υπογραμμίσεις και επιχρωματώσεις είναι δικές μου}...

Την ώρα που συνέβαινε η επίθεση κατά του Μεχμέτ Αλί Ταλάτ προψές στη Λεμεσό, ήμουν και εγώ με Ελληνοκύπριους φίλους που με προσκάλεσαν σε έναν σύλλογο στην Παλλουρίωτισσα.
Σε ένα προπύργιο Αριστερών. Στο τραπέζι μας διάβασε θαυμάσια ποιήματα που έχει γράψει ο Νίκος, με το δασύ μουστάκι και την απλή έντιμη του στάση, τον οποίο θαυμάζω. Εκείνος διάβαζε στα ελληνικά. Και ο Ιμπραχίμ Αζίζ μετάφραζε στα τουρκικά. Ο Μουλαγίμ, που είναι σαν αδελφός με τον Νίκο, δεν χρειαζόταν μετάφραση. Μιλούσε τα ελληνικά τόσο καλά όσο τα τουρκικά. Συγκινήθηκε και εκείνος από τα ποιήματα όπως εγώ. Αμφότεροι ήταν από τους πιο στενούς συναγωνιστές του Ντερβίς Καβάζογλου και δεν απώλεσαν καθόλου το αγωνιστικό τους πνεύμα.

Συγκινήθηκα πολύ και απ’ αυτό. Ήταν οι τελευταίοι αντιπρόσωποι μιας γενιάς που εξαφανίζεται στις μέρες μας. Δεν ξέρω πώς να τους αποκαλέσω. Οι τελευταίοι των Μοϊκανών ίσως;  Από τη μια μιλούσαμε και από την άλλη παρακολουθούσαμε τα τεκταινόμενα στη Λεμεσό από την τηλεόραση. «Φαίνεται πως είναι πιο σοβαρή αυτή η επίθεση κατά του Ταλάτ από εκείνην στην Πάφο», είπα στους συνδαιτυμόνες μου, «μήπως υπάρχει κάποιος ειδικός λόγος για αυτή την επίθεση;» «Τι λόγος να υπάρχει, αυτοί δεν θέλουν λύση, ένωση θέλουν», μου απάντησαν. Αν πράγματι έτσι είναι, σημαίνει ότι όλοι οι Τουρκοκύπριοι είναι εχθροί για αυτούς. Ήρθαν κρατώντας λοστούς στα χέρια. Βάδισαν προς τις πόρτες. Έσπασαν και κατέστρεψαν. Μια πλήρης υστερία λιντσαρίσματος. Ήρθε κοντά μου για να με αποχαιρετήσει ένας Ελληνοκύπριος φίλος, ο οποίος έφυγε πριν από όλους μας από τη συγκέντρωση. «Θα αφαιρέσουμε εκείνη τη σημαία που βρίσκεται στο βουνό, έτσι δεν είναι;», με ρώτησε. «Φυσικά», του απάντησα, «ούτως ή άλλως δεν χρειαζόταν καθόλου εκείνη η σημαία». Ο σοβινισμός, όπου και αν εμφανίστηκε, είναι έργο αυτών που κυβερνούν μια χώρα. Είναι δικό τους προϊόν. Είναι πολύ εύκολο να καταδικάζεται αυτή η επίθεση, αυτή η υστερία λιντσαρίσματος και να λέγονται λόγια παρηγοριάς, όπως δεν είναι πολλοί σε αριθμό. Αυτό δεν μας παρηγορεί. Και δεν πρέπει να μας παρηγορεί. Ένοχη σε αυτό το ζήτημα δεν είναι μόνο εκείνη η οργισμένη συμμορία του λιντσαρίσματος. Εκείνοι που τώρα μπήκαν στη σειρά για να καταδικάσουν αυτήν την επίθεση ας διερωτηθούν και λίγο. Ας ρωτήσουν τον εαυτό τους: εμείς τι κάναμε για να γίνουν έτσι αυτοί; Ποιος φταίει αν σπείραμε φράουλες και βλάστησαν αγγούρια; Κατά τη γνώμη μου, κάναμε ό,τι μπορούσαμε για να γίνουν ακριβώς έτσι τα πράγματα και όχι για το αντίθετο. Και αυτό δεν το έκανε μόνο η μια πλευρά, αλλά και οι δύο πλευρές.  Εκείνοι που δεν λένε ακόμα τις αλήθειες στους ανθρώπους στον νότο φταίνε τουλάχιστον τόσο όσο εκείνοι που διενήργησαν αυτήν την επίθεση. Κοιτάξτε τα βιβλία της ιστορίας. Είναι πλήρης ντροπή. Δεν υπάρχει καθόλου σε αυτά η 15η  Ιουλίου.
Μόνο η 20η  Ιουλίου υπάρχει. Οι Ελληνοκύπριοι νέοι δεν γνωρίζουν ότι η παρουσία της Τουρκίας στο νησί οφείλεται στον ελληνοκυπριακό εθνικισμό. Ξέρουν μόνο τα τουρκικά εγκλήματα, δεν ξέρουν τα ελληνικά εγκλήματα. Προπάντων δεν ξέρουν καθόλου τι συνέβη σε αυτό το νησί από το 1963 μέχρι το 1974. Ούτε για τους Τουρκοκυπρίους που ετάφησαν σε ομαδικό τάφο στον Άγιο Βασίλη έχουν ιδέα, ούτε για τα όσα συνέβησαν στην Ομορφίτα, ούτε για εκείνους που απήχθησαν από τα ελληνοκυπριακά οδοφράγματα και εκτελέστηκαν. Τις προάλλες ήρθε για μια συνέντευξη μαζί μου ένας Ελληνοκύπριος δημοσιογράφος. Όταν στις απαντήσεις μου αναφέρθηκα στα χωριά Μάραθα, Αλόα και Σανταλάρη, με κοίταξε έκπληκτος. Δεν ξέρει τα χωριά Μάραθα, Αλόα και Σανταλάρη. Δεν ξέρει καν την Τόχνη. Δεν έχει ιδέα για απολύτως κανένα γεγονός που θα μπορούσε να κατευνάσει έστω και λίγο την εθνικιστική υστερία κατά των Τουρκοκυπρίων! Μήπως είναι λιγότερες οι αμαρτίες της τουρκικής πλευράς; Έβαψαν μια κοτζάμ σημαία στο βουνό. Τη φωταγώγησαν. Μέρα-νύκτα τη χώνουν στο μάτι των Ελληνοκυπρίων. Κάνουν ό,τι μπορούν για κλιμάκωση του εθνικισμού μέσα στην ελληνοκυπριακή κοινότητα.

Και τώρα παραπονιούνται για αυτή τη φασιστική επίθεση αφού πέτυχαν τον σκοπό τους; Ρώτησαν και τον Ταλάτ στη συνάντηση στη Λεμεσό για εκείνη τη σημαία στο βουνό. Δυστυχώς δεν τους έδωσε ξεκάθαρη απάντηση. «Πρέπει να πειστούν εκείνοι που θέλουν αυτήν τη σημαία», τους είπε. Όμως, μήπως δεν θα μπορούσε να απαντήσει όπως ο Μουσταφά Ακιντζί, που είπε ότι «τα βουνά είναι για να φυτεύονται ελιές, όχι για σημαίες»;

*************************************
Σκέψεις, αναφορές [σε περιστατικά φασιστικής συμπεριφοράς και βίας] και συμπεράσματα ΕΜΟΥ του Ιστολόγου

Τι έχει όμως υποδαυλίσει της έξαρση του νεοφασιστικού φαινομένου κι έχει αναπτύξει φασίζουσες νοοτροπίες και συμπεριφορές στην Κύπρο; [Ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος είπε πως «αυτές οι ομάδες (οι ΕΛΑΜίτικες) επιχειρούν με τρόπο που μοιάζει φασιστικός»... Άτε ρε, τι ΜΑΣ λες! Δυσκολέφκεσαι να πεις ότι ο τρόπος που «επιχειρούν» εν ξεκάθαρα φασιστικός;]...
Φυσικά το συγκεκριμένο περιστατικό, που συγκίνησε πλέον και τους φιλελεύθερους(;) της Δεξιάς, δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία, κι ας μην ΜΑΣ/ΣΑΣ ξεγελούν με τα κροκοδείλια δάκρια τους και τη φούρια τους να πατάξουν τέετοια φαινόμενα εδώ τώρα. Τόσο καιρό εκαμώνονταν πώς δεν τρέχει τίποτα. Είχαν πετάξει μάλιστα  στο κάλαθο τον αχρήστων τις καταγγελίες του ΑΚΕΛ για εκπαίδευση και δράση ακροδεξιών/φασιστικών ομάδων. [Ο Γενικός Εισαγγελέας λίγο πολύ αποφάνθηκε ότι τα παιδιά του ΕΛΑΜ εν με το paintball που ασχολούνταν -ένα απαίσιο “παιχνίδι” πολέμου. Πέραν τούτου η Νομική Υπηρεσία στηριζόμενη στο ανύπαρκτο επιχείρημα ότι τα (Ε)ΛΑΜόγια δήθεν δεν γνώριζαν ότι με βάση τη νομοθεσία προέβαιναν σε ποινικά αδικήματα, αποφάσισε τη μη δίωξη τους]... Τι δηλαδίς, θα κυνηγούσαν τους δικούς τους ανθρώπους, τα «καλόπαιδα» [στην ουσία κωλόπαιδα] του ούτω καλούμενου Αρχιεπισκόπου

Τέλος πάντων... Πέραν από τα περιστατικά, μικρά ή μεγαλύτερα, εκδήλωσης φασιστικής [ΕΛΑΜίτικης κι όχι μόνο] βίας και συμπεριφοράς, στα οποία αναφέρεται στο άρθρο του ο Σενέρ Λεβέντ, ΕΜΕΙΣ θα θυμηθούμε και μερικά άλλα [και δεν είναι λίγα!], καθώς και συμπεριφορές πολιτικών και αρθρογραφίες δημοσιογράφων που προάγουν την ανάπτυξη φασιστικών νοοτροπιών και την εκδήλωση φασιστικών [εθνικιστικών, ρατσιστικών ή έστω ξενοφοβικών] συμπεριφορών... [Ίσως να επαναλάβουμε και μερικά περιστατικά, αλλά ΔΕΝ νομίζω να είναι κακό αυτό. Απλώς υπενθυμίζουμε με ποιους έχουμε να κάνουμε]... 

1. Κατ’ αρχάς θα παραθέσω τί μού υπενθύμισε ένας εκλεκτός Σύντροφος σε email-ικό μήνυμα:

-   την επίθεση Αναστασιάδη [αρχές της δεκαετίας του ‘90] κατά της Τσουγιοπούλου [που προήδρευε τότε της Προσωρινής Διοικούσας του νεοσύστατου Πανεπιστήμιου Κύπρου] για τον χαραχτήρα του Πανεπιστημίου [έλεγε τότε ότι θα της αφορούσε την τήβεννο],
-   την επίθεση του “Συναγερμού” κατά της εκπομπής “Χωρίς Πλαίσια” με τον Τάκη Χατζιηγεωργίου τέλη της δεκαετίας του ‘80,
-   τα συνθήματα της “Πρωτοπορίας” (το φοιτητικό παρακλάδι της ΝΕΔΗΣΥ) «καλός τούρκος, [ο] νεκρός τούρκος», «Ελλάδα Κύπρος Ένωση»,
-  οι γιορτές και τα συνθήματα υπέρ του Γρίβα,
-  τα αντιομοσπονδιακά συνθήματα και η προδολογία, 
-  οι τιμές στα μνημόσυνα του Γρίβα και του Οκταήμερου Προέδρου του πραξικοπήματος,
-  την αποκατάσταση των 62 και η παρασιώπηση του χουντοφασιστικού πραξικοπήματος,
-  τα ανεδαφικά και ανέξοδα «την πατρίδα ουκ ελάττω παραδώσω» του Γλαύκου Κληρίδη  

2. Το φασιστικό προφίλ των λεγόμενων “Αγανακτισμένων” που μαζεύονταν έξω από το Προεδρικό μετά την έκρηξη στην ναυτική βάση στο Μαρί και την προβολή που είχαν από τα ΜΜΕ, κάτι που τόση αποθράσυνε. [Ας μην ξεχνάμε ότι οι πλείστοι εξ αυτών ήταν μέλη της ΑΠΟΕΛίστικης “Πορτοκαλί” κερκίδας]...


3.  Η ανοχή από μέρους των αρχών [της Αστυνομίας] των φασιστικών και επιθετικών συμπεριφορών των “Πορτοκαλί” [των αγαπημένων παιδιών του νυν Υπουργού Δικαιοσύνης και Δημόσιας Τάξης Ιωνά Νικολάου]... Να σημειώσουμε χάριν της ιστορίας,

-   τις επιθέσεις τους ενάντια σε τουρκοκυπρίους που επισκέπτονταν τις ελεύθερες περιοχές [υπάρχει δηλαδή μια προϊστορία σε επιθέσεις ενάντια σε τουρκοκύπριους],
-   τις δυσμενείς διακρίσεις ενάντια στους “Ομονοιάτες” οπαδούς στις αντιπαραθέσεις τους με τους “Πορτοκαλί”,
-   τη μεταφορά και τον κυματισμό της σβάστικας στην κερκίδα του ΑΠΟΕΛ.
-   την εν χορώ εξύβριση του τέως Προέδρου της Δημοκρατίας Δημήτρη Χριστόφια από ΟΛΟΚΛΗΡΗ την ΑΠΟΕΛίστικη κερκίδα˙ ανάμεσα τους και ο νυν πρόεδρος του ΑΠΟΕΛ, Πρόδρομος Πετρίδης! [Και μετά τιμωρούσαν την “Ομόνοια” για το ανέμισμα σημαίας με τον CHE!]…  

4.  Την ανάπτυξη φασίζουσων συμπεριφορών και στις κερκίδες άλλων ομάδων της Δεξιάς, όπως της “Ανόρθωσης” και του “Απόλλωνα”. Να αναφέρουμε ότι στην προεκλογική περίοδο για τις βουλευτικές εκλογές του 2011, έξω από το “Αντώνης Παπαδόπουλος” [το γήπεδο της “Ανόρθωσης”] υπήρχε ταμπέλα που καλούσε τον κόσμο να ψηφίσει το ΕΛΑΜ [πιο πολλά και με μια φωτογραφία μάλιστα εδώ], ενώ πρόσφατα στο παιγνίδι “Ομόνοιας” – “Απόλλωνα” για το  β’ γύρο, οι οπαδοί του “Απόλλωνα” ανάρτησαν ένα μεγάλο πανό με τη μορφή του ολετήρα της Κύπρου, Γρίβα.


5. Τις επιθέσεις [ΕΛΑΜιτών κι άλλων περιθωριακών και κκομπλεξικών] ενάντια σε μετανάστες, ή/και τη στοχοποίηση τους˙ βλέπε πορείες στη Λάρνακα κατά της λεγόμενης “λαθρο”μετανάστευσης στις οποίες λάμβαναν μέρος και βουλευταδες όπως ο Κουλίας, ο Βαρνάβας και ο ... Μητσόπουλος(!!!) – ναι καλά διαβάσατε!!! [Για την επίθεση των ΕΛΑΜιτών ενάντια σε μετανάστες στη Λάρνακα κοιτάξτε εδώ]... 


6. Την εγγραφή του ΕΛΑΜ ως πολιτικό κόμμα την έκαμε [ως δικηγόρος τότε και στέλεχος του ΕΥΡΩΚΟ] ο σημερινός Βοηθός Γενικός Εισαγγελέας Ρίκκος Ερωτοκρίτου!!! Πέραν τούτου, όταν στις βουλευτικές εκλογές του 2011 το ΕΥΡΩΚΟ είχε πτώση στα ποσοστά του, ο Ρίκκος βγήκε και δήλωσε ότι το Κόμμα του θα ‘πρεπε να κινηθεί δεξιότερα, προφανώς για να καλύψει και τον χώρο όπου κινείτο το ΕΛΑΜ! [Ε, ρε κατάντημα η Γενική Εισαγγελία!]...


7. Την οικονομική βοήθεια προς τα «καλά παιδιά» του ΕΛΑΜ από τον Αρχιεπίσκοπο Νέας Ιουστινιανής, πάσης Πάφου και Εκκλησιαστικών Επιχειρήσεων Λτδ, ασχέτως αν βγαίνει σήμερα και εκφράζει τη συμπάθεια του προς τον Ταλάτ για ότι έγινε Λεμεσό.


8.  Οι παμμέγιστοι εκ των θεωρητικών του ελληνοκυπριακού εθνικισμού στον χώρο της δημοσιογραφίας Σάββας Ιακωβίδης και Λάζαρος Μαύρος [κι άλλοι κρυπτο-εθνικιστές] επιτελούν μέγα έργο μες; από τον εθνικιστικό τους λόγο στην καλλιέργεια φασίζουσων συμπεριφορών και νοοτροπιών. [Για ρίξτε και μια ματιά εδώ]...    


9.  Ο αντικομμουνισμός [και ο αντιΑΚΕΛισμός ειδικότερα γα την Κύπρο] ενισχύουν περισσότερο τις φασιστικές συμπεριφορές κι αντιδράσεις. 


10. Η απολιτικοποίηση, κυρίως των νέων και οι μηδενιστικές προσεγγίσεις για την πολιτική και τα οικονομικά και πολιτικά αδιέξοδα, υποδαυλίζουν και ενισχύουν τις φασιστικές κινήσεις και συμπεριφορές... 

*****************************
Τέλος, κι επειδή γίνονται και συζητήσεις για το αν πρέπει ή όχι το ΕΛΑΜ να τεθεί εκτός νόμου, να αναφέρουμε ότι ΕΜΕΙΣ ΔΕΝ προκρίνουμε κάτι τέτοιο. Θεωρούμε ότι το ΕΛΑΜ κι οι όποιες άλλες ακροδεξιές κινήσεις [ας πούμεν το ΚΕΑ –Κίνημα Ελληνικής Αντίστασης] πρέπει να αντιμετωπιστούν πολιτικά κι όχι νομικά. Το ζήτημα είναι καθαρά πολιτικό, αλλά και ιδεολογικό [ο Φασισμός είναι γέννημα και θρέμμα του Καπιταλισμού] και ΔΕΝ πρέπει να το μετατρέψουμε σε αποκλειστικά ποινικό. Υπάρχουν μεν ποινικά αδικήματα από μέλη του ΕΛΑΜ, αλλά αυτά θα τα χειριστούν τα δικαστήρια. Παρεμπιπτόντως κύριε Γενικέ Εισαγγελέα, η εξάσκηση βίας ή η παρεμπόδιση του «συνέρχεσθαι», δεν αποτελούν ποινικά αδικήματα; 

*****************************
Λίγα λόγια τιμής για τους Κομμουνιστές Μπελογιάννη, Καλούμενο, Αργυριάδη και Μπάτση


Την Κυριακή 30 Μαρτίου 1952, λίγο μετά τις 4 το πρωί, ο Νίκος Μπελογιάννης [“ο Άνθρωπος με το Γαρύφαλλο”] και οι τρεις σύντροφοί του [Νίκος Καλούμενος, Ηλίας Αργυριάδης και Δημήτρης Μπάτσης] στήνονται απέναντι από το εκτελεστικό απόσπασμα, στο Γουδί και δολοφονούνται δια τυφεκισμού.
Εμείς εδώ τιμώντας της θυσία των 4 Κομμουνιστών θα σταθούμε για λίγο στην παρέμβαση που έκανε υπέρ του Μπελογιάννη [και των Συντρόφων του] ο τότε Αρχιεπίσκοπος Αθηνών, Σπυρίδων που είπε: «Έχω συγκλονιστεί από το ηθικό μεγαλείο του Μπελογιάννη. Το θεωρώ ανώτερο και από των πρώτων χριστιανών, γιατί ο Μπελογιάννης δεν πιστεύει ότι υπάρχει μέλλουσα ζωή».

Anef_Oriwn
[με την Αριστερά και τους Κομμουνιστές ενάντια στον Φασισμό˙ κι αν δεν ήταν οι Σοβιετικοί με τα 20 εκατομμύρια νεκρούς, ποιος θα νικούσε τον χιτλεροφασισμό;]
Σάββατο 28/3/2014

1 σχόλιο:

Anef_Oriwn είπε...

Ο Αρχιεπίσκοπος Νέας Ιουστινιανής, πάσης Πάφου και Εκκλησιαστικών Επιχειρήσεων Λτδ. σε σημερινές δηλώσεις [αναφερόμενος στο ΕΛΑΜ] κάλεσε τον Γενικό Εισαγγελέα να είναι πολύ αυστηρός έναντι αυτών των υποθέσεων και αν όντως δεν πληρούν τις προϋποθέσεις για να είναι κόμμα να τους αφαιρέσει αυτή την ιδιότητα...
Πού τζιαιρός που δήλωνε ότι «πλείστες απόψεις του Ε.ΛΑ.Μ. με εκφράζουν»... Κι επίσης ότι «όσες φορές ήρθα σε επαφή με αυτά τα παιδιά, έχω αντιληφθεί ότι είναι μορφωμένα παιδιά, ενδιαφέρονται για τον τόπο και οι απόψεις τους είναι κρυστάλλινες»...
Ε, ρεεε, πολιτικάντηδες της μπακκίρας! Άντε, κι αεί...... [μπίιιπ)...