Παρασκευή 10 Ιανουαρίου 2014

Ανάρτηση 4/2014 [ελλαδική, καλαμαρίστικη*, ΣΥΡΙΖΑί-ικη, αντιφατική και του έλα να δεις] – Για τον Τατσόπουλο και άλλα συναφή ελληνικά αριστερά(;) φαινόμενα...


{* - Επεξηγηματική σημείωση:
Την ανάρτηση μου αυτή την ονομάζω και «ελλαδική» και «καλαμαρίστικη», από τον όρο «καλαμαράς» που σημαίνει (ειρωνικά) λόγιος, αλλά που τη χρησιμοποιούμε και χλευαστικά/σκωπτικά οι κύπριοι για τους ελλαδίτες. Κι ΕΓΩ εδώ χρησιμοποιώ τη λέξη αναλόγως, δηλ. ειρωνικά και σκωπτικά, για να τονίσω το λαφαζάνικο, πολυλογάδικο και περιαυτολογικό τρόπο με τον οποίο λειτουργούν πολλοί ελλαδίτες...

Να σημειώσω ότι η λέξη «καλαμαράς» προήλθε απ’ όταν οι Ελλαδίτες, μορφωμένοι και γραμματιζούμενοι (λόγιοι), έρχονταν στην Κύπρο για να διδάξουν στα σχολεία, τότε που η Κύπρος ήταν πιο φτωχή (και κατακτημένη από άλλους λαούς) και το μεγαλύτερο ποσοστό του πληθυσμού ασχολείτο με τη γεωργία και τη κτηνοτροφία. Οι ιθαγενείς κύπριοι μάλιστα τους ζητούσαν να τους γράφουν κι επιστολές (κουβαλούσαν και  καλαμάρι, δηλ. μελανοδοχείο) όταν ήθελαν να απευθυνθούν στις αρχές για κάποιο ζήτημα}...

***************************
Σύντομα εισαγωγικά:

Κάνω ένα διάλειμμα σήμερα από τα περί Κύπρου [πολιτικά κυρίως] θέματα με τα οποία συνήθως ασχολούμαι [κι αφήνω για μετά ένα κείμενο μου που σκεφτόμουν να γράψω για τις συνομιλίες για το κυπριακό που ναυάγησαν πριν ν’ αρχίσουν], για να ταξιδέψω για λίγο κατά Ελλάδα μεριά. Να ασχοληθούμε και λίγο με τα πολιτικά δρώμενα της Μητέρας-Πατρίδας...

*****************************
Επί του θέματος: Η ασυνέπεια μεταξύ των λόγων και των έργων του κύριου Τατσόπουλου   

Κατ’ αρχάς να ενημερώσουμε όσους δεν κατέχουν το θέμα [δεν χάνουν και τίποτα κατά βάθος] ή δεν γνωρίζουν ποιος είναι ο “σύντροφος”(!) Τατσόπουλος [είναι και βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, gamoto!], ότι τούτος είναι και συγγραφέας. [Νομίζω σε ανύποπτο χρόνο διάβασα και μερικά διηγήματα του από το βιβλίο του “Πικάντικες ιστορίες”], αλλά δεν θυμάμαι ΤΙΠΟΤΙΣ από τις ιστορίες εκείνες. Επίσης εν τούτος που τον Νιόβρη του 2012 σε συνέντευξή του στο ελληνικό περιοδικό “Crash”, απαντώντας σε σχόλια που έκανε εναντίον του η “Χρυσή Αυγή”, δήλωσε: «Έχω πηδήξει τη μισή Αθήνα και αυτοί της “Χρυσής Αυγής” συνεχίζουν να με αποκαλούν αδερφή»... [Κι αμέσως οι γυναίκες στην Αθήνα ξεκίνησαν να πηγαίνουν τοίχο τοίχο μην φανεί ο Τατσόπουλος. Αλήθεια η άλλη μισή Αθήνα, πώς πέρασε χωρίς ... Τατσόπουλο;]...  

Κι επιστρέφουμε στο θέμα μας... 
Πριν μια-δυο μέρες, λοιπόν, ο Πέτρος Τατσόπουλος [βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, είπαμε, αλλά τέως τώρα γιατί ανεξαρτητοποιήθηκε], τόνισε [κατά την ανακοίνωσή του πως έχει θέσει την παραίτησή του στη διάθεση του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ, Αλέξη Τσίπρα] πως «δεν πρόκειται να παραδώσω τη βουλευτική έδρα». Αφορμή [για τη συγκεκριμένη ανακοίνωση του] αποτέλεσε η δήλωσή του ότι «υπάρχουν άνθρωποι μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ, οι οποίοι μπορεί να βλέπουν με συμπάθεια τις ιδέες αυτών των ανθρώπων» [σημ. Ιστολόγου: της 17Ν], τους οποίους μάλιστα θεωρεί τρομοκράτες. [Δεν εξετάζουμε εδώ αν έχει δίκιο με τη συγκεκριμένη τοποθέτηση του, αλλά η δήλωση του ήταν η πιο πρόσφατη από μια σειρά δηλώσεων του που προκάλεσαν τριβές αντιδράσεις στο εσωτερικό του κόμματος]... 
Τελικά όμως, ο κος Τατσόπουλος παρά τις παραινέσεις από την ηγεσία του ΣΥΡΙΖΑ δεν παραιτήθηκε από βουλευτής. Δεν παραχώρησε την έδρα του στο κόμμα, αλλά αποχώρησε από την Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ και ανεξαρτητοποιήθηκε [έγινε ανεξάρτητος βουλευτης]...  

Αλλά ας δούμε και τι έλεγε ο Τατσόπουλος σε συνέντευξη του στις 4 του Μάη του 2012 σε συνέντευξη του στο tvxs.gr για τους βουλευτές που παραιτούνται χωρίς να παραδίδουν την έδρα τους; Σε αντίθεση με ό,τι υποστηρίζει σήμερα τότε έλεγε τα εξής, πολύ σωστά μεν, αλλά όπως αποδείχτηκε από τη στάση του στο τέλος της ημέρας του ήταν ΟΛΑ σκέττες λαφαζανιές:  

«Επειδή όμως, όντως, χωρίς την προίκα του κόμματος δεν μπορείς να μπεις στη Βουλή, θεωρώ απαράδεκτο να μπαίνεις στη βουλή, και για οποιοδήποτε λόγο, συνειδησιακό για παράδειγμα, να έρχεσαι σε αντιπαράθεση με το κόμμα σου και να ανεξαρτητοποιείσαι και να παίρνεις και την έδρα σου μαζί. Θεωρώ απαράδεκτο να μη δίνεις την έδρα σου πίσω στο κόμμα, σε μια τέτοια περίπτωση, όπως έκαναν τα μέλη της ΔΗΜΑΡ, και άλλοι. Και το θεωρώ απαράδεκτο, διότι χωρίς το κόμμα, δεν θα έμπαινες στη βουλή. 
Και εγώ είμαι έτοιμος να παραιτηθώ ανά πάσα στιγμή, το έχω άλλωστε αποδείξει στη ζωή μου, δεν κωλώνω, είμαι και ευεπίφορος στις παραιτήσεις, από παραίτηση σε παραίτηση πάω, δηλαδή δεν έχω κανένα πρόβλημα αν θελήσω να παραιτηθώ, αλλά θα παραδώσω και την έδρα μου, σε αυτούς οι οποίοι με τίμησαν με το να με βάλουνε στο ψηφοδέλτιό τους. Κι αυτό θα το κάνω εάν έρθω σε ρήξη με τη συνείδηση μου».

Ιδού, λοιπόν, ποια είναι η ασυνέπεια του Τατσόπουλου και η διάσταση μεταξύ του λόγου και των έργων του... Αυτή η στάση ΔΕΝ μπορεί αν να χαρακτηρίζει τους Αριστερούς!  

Παρεμπιπτόντως, διερωτούμαστε αν το «Τατσόπουλος» προέρχεται από τη λέξη «τατσα» που στην κυπριακή σημαίνει λεκές... [Το «τατσα» είναι ιταλικής προελεύσεως]...

Anef_Oriwn
[ενάντια στις λαφαζανιές των “αριστερών”]
Παρασκευή 10/1/2014 

18 σχόλια:

νεος είπε...

Μα, η χρήση του προσδιορισμού "ελλαδίτης" δεν έχει ως στόχο και σκοπό να διαχωρίσει τους έλληνες εξ ελλάδος με τους έλληνες άλλων χωρών - και ως εκ τούτου να δηλώσει πως οι ελληνόφωνοι της Κύπρου (εμείς δηλαδή) είμαστε έλληνες, ανήκουμε δηλαδή στο έθνος;
Μεγάλη συζήτηση να μου πεις...
Πάντως το DNA των ε/κυπρίων και των τ/κυπρίων, σύμφωνα με τα ευρήματα του Καραϊσκάκιου μέσω δοτών μυελού, είναι σχεδόν ταυτόσημα, και με σημαντικές διαφορές από αυτά των "ελλαδιτών" και "τουρκιωτών".

Τον Τατσόπουλο τον κράζει και ο Χατζηνικολάου εδώ (http://e-oikodomos.blogspot.com/2014/01/blog-post_8489.html#more)

Woofis είπε...

"Αυτή η στάση ΔΕΝ μπορεί αν χαρακτηρίζει τους Αριστερούς!"

Τζιαι γω λαλώ ότι ούτε η δική σου φράση ΔΕΝ μπορεί να λέγεται που αριστερό (εντός ή εκτός εισαγωγικών)

Anef_Oriwn είπε...

Woofis,

Για ανάλυσε [ΜΑΣ] λίγο την τοποθέτηση ότι«…ούτε η δική μου φράση ΔΕΝ μπορεί να λέγεται που αριστερό (εντός ή εκτός εισαγωγικών)», καθότι τουλάχιστον ΕΓΩ δεν εσπιασα τι θες να πεις...
Ένα κόμμα που έχει ως βασική αρχή λειτουργίας του τη συλλογικότητα, δεν μπορεί ο καθένας να κάμνει του κεφαλιού του. Αφού, λοιπόν, είναι παραδεκτό κι αποδεκτό ότι «... χωρίς την προίκα του κόμματος δεν μπορείς να μπεις στη Βουλή...» [τότε είναι] «…απαράδεκτο να μπαίνεις στη βουλή, και για οποιοδήποτε λόγο, συνειδησιακό για παράδειγμα, να έρχεσαι σε αντιπαράθεση με το κόμμα σου και να ανεξαρτητοποιείσαι και να παίρνεις και την έδρα σου μαζί»
Α, και στην φράση μου που παραθέτεις, αντί «αν» διάβαζε «να». [Γράψε τυπογραφικό λάθος]...

Anef_Oriwn είπε...

Φίλε Νέε,

Το «Ελλαδίτες» είναι προφανώς γεωγραφικός όρος κι αναφέρεται στους κατοίκους της Ελλάδας. Από την άλλη με το «Έλληνες» [συνήθως] αυτοπροσδιορίζονται όσοι κατοικούν μεν στην Ελλάδα αλλά παράλληλα μιλάνε και την ελληνική και είναι και χριστιανοί ορθόδοξοι και αισθάνονται και περήφανοι για τους αρχαίους προγόνους τους. Ως «Έλληνες» αυτοπροσδιορίζονται και οι ανά τον κόσμο ομογενείς, αλλά και όσοι άλλοι εκτός Ελλάδας [όπως, ας πούμεν, στην Κύπρο, στην Αλβανία, στον Καύκασο] λένε πως έχουν ελληνικές καταβολές - τούτοι βασικά μιλάνε ελληνικά και είναι ελληνορθόδοξοι... Το έθνος είναι μια [άλλη] ιστορική κατηγορία που απαιτεί περισσότερη ανάλυση και συζήτηση. Προσωπικά ΔΕΝ θεωρώ [κι ας ακουστώ βέβηλος και αιρετικός] ότι οι ελληνοκύπριοι ΔΕΝ ανήκουμε στο ελληνικό έθνος κι ούτε και οι απανταχού έλληνες ομογενείς ανήκουν σ’ αυτό...

Κάτι παρόμοιο συμβαίνει και με τους εβραίους [ένας γενικότερος όρος που πιο πολύ αφορά όσους ασπάζονται τον Ιουδαϊσμό, ή/και έχουν εβραϊκές καταβολές –πώς διαπιστώνεται αυτό, δεν ξέρω- και γενικά αποδέχονται τις θρησκευτικές και πολιτισμικές παραδόσεις του εβραϊκού πολιτισμού], τους Ισραηλίτες [όρος που αναφέρεται συνήθως στους αρχαίους εβραίους και τους πιστούς της εβραϊκής θρησκείας] και τους Ισραηλινούς [τους υπηκόους του σημερινού Ισραήλ]...

Το ότι «... το DNA των ε/κυπρίων και των τ/κυπρίων [...] είναι σχεδόν ταυτόσημα...», επιβεβαιώνει [σύμφωνα με κάποιους, όπως ο εθνικιστής Παρασκευάς Σαμάρας], την ελληνική καταβολή των τουρκοκυπρίων, δηλ. ότι οι τουρκοκύπριοι είναι εξισλαμισθέντες έλληνες χριστιανοί. Αυτό [είτε είναι σωστό είτε είναι λανθασμένο] ΔΕΝ έχει απολύτως ΚΑΜΙΑ σημασία σήμερα. Τους ανθρώπους τους αναγνωρίζεις και τους αποδέχεσαι στη βάση των σημερινών προσωπικών πολιτισμικών χαρακτηριστικών και επιλογών τους κι όχι με βάση τες πιθανές εθνικές ή/και θρησκευτικές καταβολές τους...

νεος είπε...

Γράφεις φίλε Άνεφ:
"Προσωπικά ΔΕΝ θεωρώ [κι ας ακουστώ βέβηλος και αιρετικός] ότι οι ελληνοκύπριοι ΔΕΝ ανήκουμε στο ελληνικό έθνος κι ούτε και οι απανταχού έλληνες ομογενείς ανήκουν σ’ αυτό..."

Μήπως έβαλες ένα "ΔΕΝ" παραπάνω στην πρόταση; Δεν φκάλλω νόημα.

Επίσης, εγώ έγραψα ..."το DNA των ε/κυπρίων και των τ/κυπρίων, σύμφωνα με τα ευρήματα του Καραϊσκάκιου μέσω δοτών μυελού, είναι σχεδόν ταυτόσημα, και με σημαντικές διαφορές από αυτά των "ελλαδιτών" και "τουρκιωτών"...".

Αυτό (ολόκληρο) δεν νομίζω να το αποδέχεται ο Σαμάρας!

Και επανέρχομαι στο θέμα: Θέλουμε πχ να μιλήσουμε για τον υπουργό εξωτερικών ή τον πρωθυπουργό της Ελλάδας. Τι λέμε; Ο ελλαδίτης πρωθυπουργός/ υπουργός ή ο έλληνας;

Θεωρώ πως χρησιμοποιόντας τον ορισμό "ελλαδίτης" υπονοούμε τον διαχωρισμό ελλήνων της ελλάδας από τους έλληνες της Κύπρου, και ως εκ τούτου, την αποδοχή εκ μέρους μας και του όρου "κυπριακός ελληνισμός".
Μπορεί να κάμνω τζιαι λάθος δηλαδή, αλλά έτσι για τη συζήτηση...

Ούτε εγώ εκατάλαβα τον φίλο τον Γούφι τι θέλει να υποδείξει...



Woofis είπε...

Να το βάλουμεν ούλλον το τι είπες αφού δεν με "πιάννιεις" (το έξτρα "ι" σκόπιμον):

"Ιδού, λοιπόν, ποια είναι η ασυνέπεια του Τατσόπουλου και η διάσταση μεταξύ του λόγου και των έργων του... Αυτή η στάση ΔΕΝ μπορεί αν να χαρακτηρίζει τους Αριστερούς!"

Άρα, εκτός τζιαι αν άλλα θέλεις να πεις τζιαι άλλα γράφεις, δαμέ λλίον πολλά λαλείς ότι η "ασυνέπεια" τζιαι η "διάσταση λόγων και έργων" είναι στοιχεία που αναμένεις τα που οποιονδήποτε άλλον εκτός που έναν αριστερόν. Άρ ο αριστερός εν κάτι ας πούμεν το "αδιάφθορον" που τα "κακά" όπως η "ασυνέπεια", τζιαι η "διάσταση λόγων τζιαι έργων". Άρα ούλλοι οι αριστεροί εν συνεπείς τζιαι "σε αρμονίαν λόγων τζιαι έργων", οπότε όποιος "αριστερός" υποπέσει σε εκπτώσεις στο όλον θέμαν, οι υπόλοιποι "αριστεροί" έχουνκάθε δικαίωμαν να τον εξοστρακίσουν στην κόλασην των δεξιών, ή ακόμα shιειρόττερα, των "απολιτίκ" μικροαστών, όπου η "ασυνέπεια" τζιαι η "διάσταση λόγων τζιαι έργων" θεωρούνται "φυσιολογικά" τζιαι αυτονόητα. Εκατάλαβα λάθος; Αν ναι, απολογούμαι. Αν εκατάλαβα καλά όμως, σόρρυ αλλά έτσι αντιλήψεις εγώ, που τα λλία που καταλάβω, θεωρώ τες κάθε άλλον παρά αριστερές. Μυρίζουν "προκατάλειψην", "συντήρησην", τζιαι "στερεότυπα", στοιχεία όντως χαρακτηριστικά τζιαι αναμενόμενα της "δεξιάς"...

νεος είπε...

Γούφι, θα σου απαντήσει φυσικά ο Άνεφ αλλά να πω τζιαι γω μιας τζιαι είμαι αθκιασερός (βασικά αποφεύγω να κάμω κάτι άλλο σημαντικό που έχω να κάμω γιατί βαρκούμαι)πως την "κατηγορία" της έκπτωσης από το "τιμητικό αξίωμα της αριστεροσύνης", την έχω εισπράξει τζι εγώ ουκ ολίγες φορές από "αριστερότερες" καταστάσεις και δη "καλαμαρίστικες" ή "καλαμαρίζουσες".
Εν μες το παιχνίδι τούτα.

Σίγουρα όμως, σε ζητήματα πολιτικής οργάνωσης από Αριστερή σκοπιά, ο εκάστοτε βουλευτής ή πολιτικό στέλεχος, δεν θεωρείται πως λειτουργεί αυτόνομα και αυτόφωτα αλλά στα πλαίσια της συλλογικότητας. Οφείλει την έδρα του τζιαι όλα τα παρελκόμενα της πολιτικής του καριέρας, στο κίνημα-κόμμα που τον ανέδειξε.

Μήπως συγχίζεις την Αριστερά με κάτι άλλο φίλε Γούφι; Αριστερά σημαίνει μαζικός πολιτικός ταξικός αγώνας με στόχο την αλλαγή των συσθηκών έτσι ώστε να γίνει δυνατή η "έφοδος στον ουρανό". Θέλει συνέπεια, πειθαρχία, συγκεντρωτισμό τζιαι κυρίως ανιδιοτέλεια-αυταπάρνηση.

Woofis είπε...

Στέλιο μου αν θκιαβάσεις ούλλον το κείμενον του Άνευ, πρέπει να είσαι προκατειλημμένος να καταλάβεις τζιείνον που του προσάπτω. Ξέρω προκαταβολικά ότι έννεν τζιείνον που λαλεί (σαν νόημαν) η συγκεκριμένη φράση που του καταδεικνύω, αν την απομονώσεις κάπως που τα υπόλοιπα.
Αλλά είχαμεν το ίδιον πρόβλημαν σε πιο παλιάν ανάρτησην τζιαι ενοχλεί με που το ξαναθωρώ. Την άλλη φοράν ήταν μια κοπέλα που τη Σκάλαν τζιαι ενώ ελάλεν καλά πράματα περί ευρύτερης συνεργασίας των πραγματικά προοδευτικών αθρώπων, έσυρεν μας μετά τζιαι το "άμα εν είσαι με το ΑΚΕΛ, είσαι εναντίον του" (ή απολιτίκ ή εν ξέρω εγώ τι άλλον).
Τούτα, οι γλωσσικές αντιπαραθέσεις, η "ειρωνία" τζιια η "συγκατάβαση στους αμαθείς τζιαι αδαείς" που φκάλλουν ορισμένοι αριστεροί μέσα στη διαλεκτικήν τους εμέναν ενοχλούν με τζιαι θα αντιδρώ αναλόγως. Τζιαι όποιος με "πιάσει", "έπιασεν με"...

Anef_Oriwn είπε...

Νέε,

Έχεις δίκιο στην πρώτη παρατήρηση ΣΟΥ: όντως υπάρχει ένα παραπάνω «ΔΕΝ» στην πρόταση ΜΟΥ. Το δεύτερο «ΔΕΝ» το πρόσθεσα εκ των υστερών, μάλλον μηχανικά. Τελικά η πρόταση μου πρέπει να διαβαστεί ως εξής:
«Προσωπικά θεωρώ [κι ας ακουστώ βέβηλος και αιρετικός] ότι οι ελληνοκύπριοι ΔΕΝ ανήκουμε στο ελληνικό έθνος κι ούτε και οι απανταχού έλληνες ομογενείς ανήκουν σ’ αυτό...» [Αυτή μου την τοποθέτηση θα την αναλύσω κάποια άλλη φορά]...

Σίγουρα και ο Παρασκευάς Σαμάρας, καθώς κι άλλοι ακραιφνείς εθνικόφρονες και ελληναράδες [όπως οι εν τη “Σημερινή” παροικούντες θεωρητικοί του ελληνοκυπριακού εθνικισμού Σάββας Ιακωβίδης και Λάζαρος Μαύρος], δεν θα δέχονται τη συγκεκριμένη τοποθέτηση ΣΟΥ: «το DNA των ε/κυπρίων και των τ/κυπρίων, σύμφωνα με τα ευρήματα του Καραϊσκάκιου μέσω δοτών μυελού, είναι σχεδόν ταυτόσημα, και με σημαντικές διαφορές από αυτά των “ελλαδιτών” και «τουρκιωτών”...», γιατί θα θεωρούν [φυσικά] τους ελληνοκύπριους απογόνους των Αχαιών... Πριν τους Αχαιούς όμως, κάποιοι άλλοι κατοικούσαν εδώ. Και μετά τους Αχαιούς πολλοί άλλοι ήρθαν, κατακτήσαν το νησί, κατοίκησαν εδώ κι άφησαν το DNA τους ... Κι αυτό προφανώς υποβάλλουν και τα ευρήματα του Καραϊσκάκιου ... Η δική ΜΟΥ αποσπασματική παράθεση των γραφομένων ΣΟΥ, αναδεικνύει τον επιλεκτικό τρόπο με τον οποίο θα λειτουργούσαν οι ακραιφνείς ελληναράδες...

Αναφορικά με την ερμηνεία των όρων «ελλαδίτης» και «έλληνας» [και τον διαχωρισμό που ΕΓΩ κάμνω], να συμπληρώσω ότι προσωπικά ΔΕΝ αποδέχομαι ούτε τον όρο «ελληνισμός». Χρησιμοποιώ δε, τον όρο «ελλαδίτες» [για τους κατοίκους της Ελλάδας] αντί το «έλληνες», γιατί ο δεύτερος όρος παραπέμπει το μυαλό ΜΟΥ στους αρχαίους έλληνες και στον αρχαιοελληνικό πολιτισμό και παιδεία...
Απ’ εκεί και πέρα και η δική ΣΟΥ προσέγγιση έχει τα δικά της επιχειρήματα...

Anef_Oriwn είπε...

Woofis,

Κατ’ αρχάς να πω ότι “όποιος έχει μούγιαν μουγιάζεται” τζι’ “όποιος ενν ακούει ταιρκάζει”… Πάλι καλά που τελικά αναιρείς ΕΣΥ ο ίδιος αυτό που ΜΟΥ προσάπτεις... Όμως μια προκατάληψη όντως σε διακρίνει κι αυτό συνεπάγεται κι από τη βεβιασμένη σύγκριση που έκαμες του δικού μου γραπτού μ’ ένα κείμενο «μιας κοπέλας που τη Σκάλαν» [της Γιώτας Δημητρίου – link: http://aneforiwn.blogspot.com/2013/08/1322013.html]...

Επί της ουσίας της παρατήρησης ΣΟΥ, ΣΟΎ απάντησε πολύ εύστοχα ο φίλτατος Νέος. Εγώ απλώς θα προσυπογράψω μια τοποθέτηση του με την οποία συμφωνώ και την υπερτονίζω. Κι αυτό ήταν και το νόημα της δικής ΜΟΥ θέσης από την οποία αρπάχτηκες και τα παρερμήνευσες για να πεις κάποια δικά ΣΟΥ.
Γράφει λοιπόν ο Νέος [κι ΕΓΩ συμφωνώ και επαυξάνω]: «... σε ζητήματα πολιτικής οργάνωσης από Αριστερή σκοπιά, ο εκάστοτε βουλευτής ή πολιτικό στέλεχος, δεν θεωρείται πως λειτουργεί αυτόνομα και αυτόφωτα αλλά στα πλαίσια της συλλογικότητας. Οφείλει την έδρα του τζιαι όλα τα παρελκόμενα της πολιτικής του καριέρας, στο κίνημα-κόμμα που τον ανέδειξε.»
Τελεία και παύλα!

νεος είπε...

…παρεμπιπτόντως, η Γιώτα Δημητρίου εκδίδει και ένα πολύ καλό πολιτιστικό διαδικτυακό περιοδικό, το skalatimes.com.
Φίλε Γούφι. Το νόημα της αντίδρασής σου το κατανοώ αλλά…
Είσαι τρία τουλάχιστον χρόνια «μαζί μας» αλλά νομίζω έχουμε αποτύχει (όλες οι αριστερές τάσεις που εκφράζονται από τους διάφορους μπλόγκερς) να σου περάσουμε τα βασικά.
Τζιαι το πιο βασικό της δικής μας κοσμοθεωρίας εν η πάλη των τάξεων. Την αποδέχεσαι; Μάλλον όχι. Οπότε, πρέπει να έρτεις τζιαι λλίον στη θέση μας: Πώς να συνεννοηθούμε τζιαι να μιλήσουμε την ίδια γλώσσα περί «προοδευτισμού» όταν δεν υπάρχει μια κοινή αφετηρία;
Οπότε, από ένα σημείο τζιαι μετά ξεκινά η πλάκα…
Σου το είπα τζιαι στην περασμένη μου παρέμβαση: Τούντην ειρωνεία που περιγράφεις τζιαι την «συγκατάβαση στους αμαθείς τζιαι αδαείς», την έχω εισπράξει τζιαι γω από αριστερίζοντες και δη «κομμουνίζοντες» που όντως έχουν διαβάσει πολλαπλάσια από εμένα, πόσο μάλλον εσύ που αρνείσαι πεισματικά να ξεκινήσεις να μαθαίνεις το πρώτο γράμμα του προοδευτικού αλφάβητου: την πάλης των τάξεων.
Ο οικουμενισμός δεν είναι αρκετός φίλε Γούφι για να μπορεί κάποιος να αυτοκαταταχτεί στο προοδευτικό στρατόπεδο. Ούτε ο αγνωστικισμός, ο αθεϊσμός ή ο αντιρατσισμός τζιαι ο πασιφισμός. Πρέπει να κάμεις το μεγάλο βήμα, που ακριβώς εν η συνειδητοποίηση της ταξικής τζιαι υλιστικής πορείας της ιστορίας, της ιμπεριαλιστικής πραγματικότητας που εδράζεται ακριβώς στην καταπίεση.
Τούτο φυσικά δεν προϋποθέτει ότι θα πρέπει να μισήσεις οτιδήποτε αστικό. Οι καθοδηγητές της επανάστασης, αυτοί που έβαλαν κάτω την ιστορία τζιαι εξηγήσαν την διαλεκτικά, ήταν αστοί. Είχαν το προνόμιο σαν αστοί να μορφωθούν τζιαι να έχουν τον χρόνο να ασχοληθούν, τζιαι αφιερώσαν τον για την ανθρωπότητα τζιαι όχι για τα εφήμερα αστικά τους κέρδη. Πχ ο Έγκελς που σ αυτόν οφείλονται πολλά, ίσως ακόμα τζιαι ο χρόνος που διέθεσε ο Μαρξ στο εργατικό κίνημα, ήταν βιομήχανος.
Ούτε σημαίνει πως πρέπει να μισήσεις τον καπιταλισμό. Ο καπιταλισμός είναι πρόοδος σε σχέση με την φεουδαρχία τζιαι οι αστικές δημοκρατίες εν πρόοδος σε σχέση με τις βασιλείες τζιαι τις αυτοκρατορίες παλιού τύπου. Ο καπιταλισμός είναι το αναγκαίο βήμα, η προϋπόθεση για να γεννηθεί η επόμενη φάση.
Η ειρωνεία των μορφωμένων απέναντι στους αδαείς ή τους ημιμαθείς εν μες το παιχνίδι. Θέλει περίσσευμα ήθους, καλοσύνης τζιαι ανεκτικότητας για να αποφευχθεί, τζιαι δεν μπορείς να περιμένεις κάτι τέτοιο από όλους τους συνομιλητές σου, εφόσον συνεχίζεις να βρίσκεσαι εκτός θέματος!
Εν κάπως άτοπο να περιμένεις που τόσο παθιασμένα άτομα με τη διαλεκτική τζιαι τον ιστορικό υλισμό, να «τζιέψουν», που ελάλεν τζιαι ο προφέσσορας της διαιτησίας, τον κόσμο που δεν γαΐζει γρι ή που επιμένει να εξηγά την ιστορία τζιαι το προτσές της ιδεαλιστικά.
Προοδευτισμός πέραν που το ταξικό κίνημα δεν υπάρχει. Τούτο πρέπει να το χωνέψεις επιτέλους τζιαι να σταματήσεις να προσπαθείς να συμβιβάσεις τα ασυμβίβαστα.

Ανώνυμος είπε...

"Τζιαι το πιο βασικό της δικής μας κοσμοθεωρίας εν η πάλη των τάξεων. Την αποδέχεσαι; Μάλλον όχι."

Δεν έχει καμιά σημασία αν το αποδέχεται. Σημασία έχει αν ισχύει.

Anef_Oriwn είπε...

Strovoliotis,

Παρ’ ότι διφορούμενη τοποθέτηση ΣΟΥ «αν ισχύει» η πάλη των τάξεων, εν τουτοις και γνωρίζοντας τις νεοφιλελεύθερες προσεγγίσεις ΣΟΥ, για ΜΕΝΑ είναι σαφές ότι θεωρείς ότι ΔΕΝ ΙΣΧΎΕΙ! Άρα ΟΥΤΕ και την αποδέχεσαι [την πάλη των τάξεων]... ΟΥΔΕΠΟΤΕ όμως κάθισες [ή/και μπήκες στον κόπο] να τεκμηριώσεις με διαλεκτικό τρόπο αυτή ΣΟΥ την θέση. Απεναντίας τη θεωρείς λίγο πολύ ως αξίωμα! Προφανώς αδυνατείς να προβάλεις επιχειρήματα και να κάμεις συζήτηση, γι’ αυτό και δεν αναμένω να ανταποκριθείς σ’ αυτήν την πρό(σ)κληση ΜΟΥ. Εξ αλλού θα ήταν ουτοπικό κι αντιδιαλεκτικό να περιμένουμε από ΣΕΝΑ να αναγνωρίσεις τις ταξικές κοινωνικοοικονομικές αντιθέσεις και κατ’ επέκταση και αντιπαλότητες που ενυπάρχουν μέσα στο καπιταλιστικό σύστημα...

Ανώνυμος είπε...

Ισχύει κάτι σαφώς πιο πολύπλοκο. Και ειλικρινά, δεν έχω χρόνο να σου εξηγώ γιατί ο υπάλληλος στο υπουργείο έχει διαφορετικά συμφέροντα από την πωλήτρια στον Ζορμπά και την οικιακή βοηθό. Η πως ο επιχειρηματίας που δουλεύει τίμια έχει περισσότερα κοινά με τον υπάλληλο του παρά με τον κλέφτη developer.

Γιατί όμως είσαι τόσο πολύ πεπεισμένος πως η δική σου *θεωρητική* ανάλυση ειναι πιο σχετική με την πρακτικά παγκόσμια διαφορετική *πραγματικότητα*;

νεος είπε...

Αν θεωρεί ότι ισχύει Στροβολιώτη, τότε παίρνει τζιαι θέση αναλόγως.

Πχ ο Γουόρρεν Μπάφφετ θεωρεί ότι ισχύει τζιαι ότι εν η τάξη του (των πολυεκατομυριούχων) που κερδίζει. Το ίδιον θεωρεί τζιαι ο Τσόμσκυ, με τα ίδια συμπεράσματα.
Που την δική μας πλευρά, έχουμε τη θέση πως οι αρνητές της ταξικής πάλης είναι είτε φασίζοντες μικροαστοί, είτε συνειδητοποιημένοι μεγαλοαστοί.

Anef_Oriwn είπε...

Λυπάμαι Strovolioti, αλλά και πάλι μιλάς αξιωματικά δίκην θεολόγου που κατέχει την απόλυτη αλήθεια. Λες ότι «δεν έχεις χρόνο», όμως στην ουσία υπεκφεύγεις, γιατί προφανώς ΔΕΝ έχεις τι να πεις. Γιατί «ο [χαμηλόμισθος] υπάλληλος στο υπουργείο [να] έχει διαφορετικά συμφέροντα από την πωλήτρια στον Ζορμπά και την οικιακή βοηθό»; Από την άλλη λαλείς ο/η υπάλληλος του Σιακόλα, λες να έχει τα ίδια συμφέροντα με τον μάστρο τους; Και γιατί απαραίτητα ένας developer εν κλέφτης [οξά εν νεν τζιαι τούτος επιχειρηματίας;], ενώ ένας άλλος [ας πούμεν έμπορος] «δουλεύει τίμια»; Τι είναι εκείνο που τον κάμνει τίμιο, ενώ κάποιο άλλο κλέφτη; Μήπως ο πρώτος μοιράζεται τα κέρδη που δημιουργούν με την εργασία τους οι εργαζόμενοι υπάλληλοι μαζί τους;
Πέραν τούτων, ποια εν τέλος πάντων αυτή η περιβόητη «πρακτικά παγκόσμια διαφορετική *πραγματικότητα*»; Μάλλον κάποιο νέο ή μπορεί και παλιό δικό ΣΟΥ αξίωμα!

Ανώνυμος είπε...

"Που την δική μας πλευρά, έχουμε τη θέση πως οι αρνητές της ταξικής πάλης είναι είτε φασίζοντες μικροαστοί, είτε συνειδητοποιημένοι μεγαλοαστοί."

Μάταιο, παντελώς μάταιο - όπως ακριβώς η προσπάθεια να συζητήσεις με εθνικιστές.

Anef_Oriwn είπε...

Strovoliotis,

Αυτό που λες [«Μάταιο, παντελώς μάταιο - όπως ακριβώς η προσπάθεια να συζητήσεις με εθνικιστές»], μπορεί αν ισχύει κι από μιαν άλλη σκοπιά. Δηλ. να είναι «Μάταιο, παντελώς μάταιο - όπως ακριβώς η προσπάθεια να συζητήσεις με νεοφιλελεύθερους και γενικώς θιασώτες ους καπιταλισμού»... Αυτό ΔΕΝ βγάζει πουθενά!

Από ‘κει και πέρα, εγώ ΣΟΥ έθεσα κάποια εύλογα και συγκεκριμένα ερωτήματα που απαντώντας τα, θα μπορούσες να επιχειρηματολογήσεις υπέρ της θέσης ΣΟΥ ότι δεν υπάρχει «πάλη των τάξεων» [αλληλοσυγκρουόμενα συμφέροντα, αντιπαραθέσεις, αντιπαλότητες]... Λες δεν έχεις χρόνο... Οκκέι, take your time! Να αναμένω όμως να δω ένα σχετικό post στο blog ΣΟΥ;