Εισαγωγικά:
Πιο κάτω θα παραθέσω ένα κείμενο του Θέμου Δημητρίου [της “Αριστερής Πτέρυγας” – που φαίνεται ότι είναι μια από τις συνιστώσες της Ε.Ρ.Α.Σ.], τον οποίο υπέκλεψα από το Blog των φίλτατων συντρόφων ΕΡΑΣ(ι)τών!
Τίτλος του κειμένου “Τι αντιπροσωπεύει ο Σταύρος Μαλάς” και τούτο προδημοσιεύτηκε στην “Σοσιαλιστική Έκφραση” [την εφημερίδα της “Αριστερής Πτέρυγας”]...
Προφανώς ο Θέμος Δημητρίου είναι μέλος της Κίνησης Στήριξης Σταύρου Μαλά, καθώς τον έχω δει σε διάφορες φωτογραφίες από προεκλογικές εκδηλώσεις της Κίνησης…
Με το συγκεκριμένο άρθρο του επεξηγεί γιατί ένας Αριστερός πρέπει και να στηρίξει και να υπερψηφίσει την υποψηφιότητα Μαλά. Προσωπικά το παραθέτω για δύο βασικά λόγους:
- Πρώτον, γιατί έρχεται να συμπληρώσει ένα δικό μου ανάλογο κείμενο που κατάθεσα πρόσφατα με την ανάρτηση μου με αρ. 152/2012, και
- Δεύτερον, για να προκαλέσω συζητήσεις, καθώς στο Blog των συντρόφων της Ε.Ρ.Α.Σ. δεν παρέχεται η δυνατότητα για κατάθεση σχολίων…
{Οι υπογραμμίσεις και επιχρωματώσεις εντός του κειμένου είναι δικές μου}…
- Πρώτον, γιατί έρχεται να συμπληρώσει ένα δικό μου ανάλογο κείμενο που κατάθεσα πρόσφατα με την ανάρτηση μου με αρ. 152/2012, και
- Δεύτερον, για να προκαλέσω συζητήσεις, καθώς στο Blog των συντρόφων της Ε.Ρ.Α.Σ. δεν παρέχεται η δυνατότητα για κατάθεση σχολίων…
{Οι υπογραμμίσεις και επιχρωματώσεις εντός του κειμένου είναι δικές μου}…
*****************************
Το κείμενο του Θέμου Δημητρίου:
“Τι αντιπροσωπεύει ο Σταύρος Μαλάς”
«Όταν άρχισε η συζήτηση στο ΑΚΕΛ αυτή η εφημερίδα τάχτηκε ανεπιφύλακτα υπέρ της υποψηφιότητας Χριστόφια. Η άποψή μας ήταν ότι ο νυν Πρόεδρος είχε τις καλύτερες πιθανότητες να διεκδικήσει την Προεδρία για την Αριστερά. Η απίστευτη πίεση που εξασκούσε η Δεξιά αλλά και ολόκληρη η αντιπολίτευση οδήγησε τον Δημήτρη Χριστόφια και το ΑΚΕΛ σε αναζήτηση μη Ακελικού υποψηφίου. Αυτή η αναζήτηση κατέληξε στο πρόσωπο του Σταύρου Μαλά που διεκδικεί την Προεδρία σαν ανεξάρτητος υποψήφιος με την υποστήριξη του ΑΚΕΛ.
«Όταν άρχισε η συζήτηση στο ΑΚΕΛ αυτή η εφημερίδα τάχτηκε ανεπιφύλακτα υπέρ της υποψηφιότητας Χριστόφια. Η άποψή μας ήταν ότι ο νυν Πρόεδρος είχε τις καλύτερες πιθανότητες να διεκδικήσει την Προεδρία για την Αριστερά. Η απίστευτη πίεση που εξασκούσε η Δεξιά αλλά και ολόκληρη η αντιπολίτευση οδήγησε τον Δημήτρη Χριστόφια και το ΑΚΕΛ σε αναζήτηση μη Ακελικού υποψηφίου. Αυτή η αναζήτηση κατέληξε στο πρόσωπο του Σταύρου Μαλά που διεκδικεί την Προεδρία σαν ανεξάρτητος υποψήφιος με την υποστήριξη του ΑΚΕΛ.
Αυτή η εξέλιξη αποτελεί φαινομενικά υποχώρηση για το ΑΚΕΛ. Μετά από πέντε χρόνια διακυβέρνησης από τον απόλυτα “δικό τους” Δημήτρη Χριστόφια επιστρέφουν στα γνώριμα χωράφια της υποστήριξης μη Ακελικού, “προοδευτικού” υποψήφιου. Για όσους θυμούνται, ο όρος “προοδευτικός” ήταν μια απόπειρα του ΑΚΕΛ να αντιμετωπίσει την αντικομμουνιστική υστερία απαλλάσσοντας τα μέλη και τους συνεργάτες του από την “κατηγορία” του κομμουνιστή. Με την επιλογή Μαλά, η ηγεσία του ΑΚΕΛ προσπάθησε να εκτονώσει την πίεση στο κόμμα και να διευρύνει τη δεξαμενή άντλησης ψηφοφόρων πέρα από τον κομματικό χώρο.
Αν δούμε πιο ψύχραιμα την κατάσταση τα πράγματα δεν είναι ακριβώς έτσι. Οι σημερινές συνθήκες είναι εντελώς διαφορετικές από το παρελθόν. Η προεδρία Χριστόφια μπορεί να έφερε και δύσκολες μέρες για την Αριστερά, αλλά έσπασε μια για πάντα τη μυθολογία του αδύνατου μιας αριστερής προεδρίας. Το ΑΚΕΛ δεν είναι πια ο αιώνιος φτωχός συνεταίρος σε κάποια δεξιά Κυβέρνηση. Δική του συμμετοχή σε οποιαδήποτε Κυβέρνηση θα είναι πρωταγωνιστική – γι’ αυτό άλλωστε και η προσπάθεια των αντιπάλων του κ. Μαλά να τον παρουσιάζουν σαν Ακελικό υποψήφιο και των υποστηρικτών του να τονίζουν την ανεξαρτησία του.
Προγραμματικά, οι θέσεις του κ. Μαλά δεν έχουν τίποτε το ριζοσπαστικό που να αποτελεί ρήξη με το σύστημα. Κινείται μέσα στα γνωστά “κεντρο-αριστερά” πλαίσια που κινείται ολόκληρη η σοσιαλδημοκρατία της Ευρώπης. Αυτό που προτείνει είναι ουσιαστικά η μέγιστη προστασία των εργαζομένων μέσα στα πλαίσια του καπιταλισμού όπως τον ξέρουμε σήμερα. Στη σημερινή εποχή της οικονομικής κρίσης αυτό δεν σημαίνει βελτίωση της ζωής τους αλλά αντίθετα μείωση του βιοτικού τους επιπέδου. Στην καλύτερη περίπτωση, το πετσόκομμα αυτού του βιοτικού επιπέδου δεν θα πάρει τις διαστάσεις που επιθυμούν οι αστοί και η δεξιά.
Αυτή όμως ήταν και η πολιτική του Δημήτρη Χριστόφια στην Προεδρία και του ΑΚΕΛ όλη αυτή την περίοδο. Η υποψηφιότητα Μαλά δεν σπρώχνει το ΑΚΕΛ πιο δεξιά, όπως γινόταν στο παρελθόν με τους Μακάριο, Κυπριανού, Παπαδόπουλο ή ακόμα και τον Βασιλείου. Η υποψηφιότητα Μαλά εκφράζει την πολιτική του ΑΚΕΛ μέσα στις συγκεκριμένες συνθήκες αυτής της εποχής. Οι μικροδιαφορές που παρουσιάζονται σε διάφορες δηλώσεις του είναι δευτερεύουσας σημασίας και τις περισσότερες φορές προκύπτουν από τη σχετική απειρία του στις δημόσιες σχέσεις ενός πολιτικού κλίματος γεμάτου με ανταγωνισμό και επιθετικότητα.
Δεν είναι λοιπόν δόκιμο να συγκρίνουμε τη συγκεκριμένη πρόκριση της υποψηφιότητας Μαλά από το ΑΚΕΛ σαν μια συνεργασία με τη Δεξιά όπως τις προηγούμενες. Το ΑΚΕΛ εξακολουθεί να παραμένει απελπιστικά μόνο του στη μάχη ενάντια σε μια Δεξιά που έχει αποχαλινωθεί εντελώς την τελευταία διετία. Είναι ουσιαστικά η μόνη δύναμη που έχει τη δυνατότητα να σταθεί ανάχωμα στην επέλαση τόσο του άκρατου νεοφιλελευθερισμού όσο και της ακροδεξιάς και του νεοφασισμού. Είναι η μόνη δύναμη που είναι καταδικασμένη να σταθεί εμπόδιο στους σωβινιστές και τους ρατσιστές. Και το ΑΚΕΛ σήμερα, σ’ αυτές τις προεδρικές εκλογές επέλεξε να εκφραστεί, και εκφράζεται, μέσα από την υποψηφιότητα Μαλά.
Λέγεται ότι η επιλογή του ΑΚΕΛ έγινε για να φορτώσει μια βέβαιη ήττα σε άλλους ώμους και να μειώσει τις δικές του απώλειες από τις αποτυχίες της διακυβέρνησης Χριστόφια. Ωστόσο, είναι αδύνατο να μην συνειδητοποιεί το ΑΚΕΛ ότι μια ήττα του Σταύρου Μαλά θα είναι το ίδιο οδυνηρή, αν όχι περισσότερο από μια ήττα του Δημήτρη Χριστόφια. Οι συνθήκες είναι σήμερα τόσο άγριες που τίποτε δεν μπορεί να σώσει το ΑΚΕΛ αν φανεί ότι έχει αποδυναμωθεί και ότι οι αντίπαλοί του μπορούν να το πολεμήσουν χωρίς επιπτώσεις. Είναι γι’ αυτό που όσο εξελίσσεται η προεκλογική εκστρατεία, τόσο πιο βίαιη θα είναι η σύγκρουση με τους αντιπάλους του Σταύρου Μαλά, τόσο περισσότερο η μάχη θα γίνεται μάχη Αριστεράς-Δεξιάς. Ας μην ξεχνούμε πως ο Νίκος Αναστασιάδης εκπροσωπεί την πιο ακραία έκφραση του νεοφιλελευθερισμού, ενώ ο Γιώργος Λιλλήκας εκφράζει τον πιο άκρατο εθνικισμό και τη μισαλλοδοξία.
Σ’ αυτή τη μάχη δεν μπορεί κανένας να μείνει αμέτοχος. Είναι μια μάχη που θα καθορίσει σε μεγάλο βαθμό την πορεία της Κύπρου μέσα από την παγκόσμια οικονομική κρίση που δεν θα μείνει μόνο οικονομική. Ζούμε σε μια εποχή συγκρούσεων και κάθε μάχη έχει τη δική της σημασία. Η υποστήριξη του Σταύρου Μαλά και η συμμετοχή στην προεκλογική του εκστρατεία δεν γίνεται γιατί λέει ωραία λόγια: γίνεται γιατί αυτή η μάχη της Αριστεράς πρέπει να κερδηθεί.»
************************
Σχόλια ΕΜΟΥ του Ιστολόγου:
Τα σχόλια μου αφορούν κυρίως τους συντρόφους ΕΡΑΣ(ι)τές:
1. Πρώτον, για ενίσχυση των απόψεων [και φωνων] υπέρ του Σταύρου Μαλά, θα παραθέσω [αμέσως πιο κάτω] από “την τοποθέτηση της ΕΡΑΣ για τις επερχόμενες προεδρικές εκλογές” την άποψη της μειοψηφίας επί του θέματος:
«Η άποψη που μειοψήφησε υποστηρίζει πως η εκλογική μετατόπιση στην Κύπρο γίνεται προς τα δεξιά και η εξασθένιση του ΑΚΕΛ δεν βελτιώνει τους όρους της ταξικής πάλης που εντείνεται και θα ενταθεί πολύ περισσότερο με την εφαρμογή του μνημονίου. Με αυτά τα δεδομένα, η καταψήφιση της δεξιάς και η κριτική στήριξη στον Μαλά είναι η σωστή επιλογή, παρά τις διαφωνίες με τις πολιτικές του κατευθύνσεις. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι υποστηρίζεται με οποιοδήποτε τρόπο η αναστολή της δράσης της ΕΡΑΣ για τη συγκρότηση ενός μετώπου κοινωνικής αντίστασης ενάντια στις πρόνοιες του μνημονίου.»
2. Δεύτερον, θα διερωτηθώ [ασχέτως των γενικότερων πικριών κι απογοητεύσεων για το Μνημόνιο και την πρόκριση του κι από τον Πρόεδρο και το ΑΚΕΛ, παρά τις βελτιώσεις που όπως λεν επετεύχθησαν], πως θα γίνουν κατορθωτά [χωρίς το ΑΚΕΛ]
- αυτά που παραθέτει κι αναλύει ως «Εναλλακτικές κατευθύνσεις οικονομικής πολιτικής», ο Παναγιώτης Παντελίδης στο “Το μνημόνιο δεν είναι μονόδρομος...”, ή/και πως
- η «Παιδεία-Υγεία, [δεν θα είναι από] τα πρώτα και μεγάλα θύματα της πολιτικής λιτότητας» [της όποιας νεοφιλελεύθερης διακυβέρνησης τού τόπου]...
1. Πρώτον, για ενίσχυση των απόψεων [και φωνων] υπέρ του Σταύρου Μαλά, θα παραθέσω [αμέσως πιο κάτω] από “την τοποθέτηση της ΕΡΑΣ για τις επερχόμενες προεδρικές εκλογές” την άποψη της μειοψηφίας επί του θέματος:
«Η άποψη που μειοψήφησε υποστηρίζει πως η εκλογική μετατόπιση στην Κύπρο γίνεται προς τα δεξιά και η εξασθένιση του ΑΚΕΛ δεν βελτιώνει τους όρους της ταξικής πάλης που εντείνεται και θα ενταθεί πολύ περισσότερο με την εφαρμογή του μνημονίου. Με αυτά τα δεδομένα, η καταψήφιση της δεξιάς και η κριτική στήριξη στον Μαλά είναι η σωστή επιλογή, παρά τις διαφωνίες με τις πολιτικές του κατευθύνσεις. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι υποστηρίζεται με οποιοδήποτε τρόπο η αναστολή της δράσης της ΕΡΑΣ για τη συγκρότηση ενός μετώπου κοινωνικής αντίστασης ενάντια στις πρόνοιες του μνημονίου.»
2. Δεύτερον, θα διερωτηθώ [ασχέτως των γενικότερων πικριών κι απογοητεύσεων για το Μνημόνιο και την πρόκριση του κι από τον Πρόεδρο και το ΑΚΕΛ, παρά τις βελτιώσεις που όπως λεν επετεύχθησαν], πως θα γίνουν κατορθωτά [χωρίς το ΑΚΕΛ]
- αυτά που παραθέτει κι αναλύει ως «Εναλλακτικές κατευθύνσεις οικονομικής πολιτικής», ο Παναγιώτης Παντελίδης στο “Το μνημόνιο δεν είναι μονόδρομος...”, ή/και πως
- η «Παιδεία-Υγεία, [δεν θα είναι από] τα πρώτα και μεγάλα θύματα της πολιτικής λιτότητας» [της όποιας νεοφιλελεύθερης διακυβέρνησης τού τόπου]...
Για την εισαγωγή, τα copy paste και τα σχόλια
Anef_Oriwn
Δευτέρα 10/12/2012
18 σχόλια:
Ποιες ειναι οι αλλες συνιστωσες της ΕΡΑΣ εκτος της Αριστερης Πτερυγας?
Άνεφ, είναι περίεργο να παραθέτεις την άποψη της μειοψηφίας και όχι της πλειοψηφίας του ΕΡΑΣ. Φυσικά μπορούμε να την βρούμε στο μπλοκ του ΕΡΑΣ αλλά δεν είναι αυτό που λέω αφού και η άποψη της μειοψηφίας είναι εκεί.
Επί της ουσίας και για να απαντήσουμε στα ερωτήματα σου να τι προτείνει ο ΕΡΑΣ.
"Με τη φορολόγηση του συσσωρευμένου πλούτου, την αύξηση του εταιρικού φόρου, τη μείωση της στρατιωτικής θητείας και των εξοπλισμών, την πάταξη της φοροδιαφυγής, την είσπραξη των ανείσπρακτων φόρων, την εφαρμογή του πόθεν έσχες για όλους, την πραγματική φορολόγηση της εκκλησίας, τον εξορθολογισμό του δημόσιου τομέα και τη μόνιμη κρατικοποίηση των τραπεζών υπό δημοκρατικό έλεγχο. Με τη δημιουργία προϋποθέσεων για την παραγωγική και οικολογική ανασυγκρότηση της χώρας με βασικό κριτήριο την απασχόληση και γνώμονα την κάλυψη των κοινωνικών αναγκών."
Αν και δεν συμφωνώ με όλα δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε το γεγονός ότι η πιο πάνω παράγραφος περικλείει μια εναλλακτική οδό. Το μεγάλο ερώτημα είναι τι εφάρμοσε από τα πιο πάνω η διακυβέρνησή Χριστόφια, διαχρονικά και όχι τώρα που ήρθα τα δύσκολα; Έστω και αποσπασματικά..
Κατ' επέκταση τότε της ίδιας λογικής που αναπτύσσεις πιο πάνω (και ο αρθρογράφος στον οποίο αναφέρεσαι) δηλ. ότι ο Μαλάς είναι συνεχιστής της ΑΚΕΛικής πολιτικής τότε αυτό σημαίνει ότι "οι θέσεις του κ. Μαλά δεν έχουν τίποτε το ριζοσπαστικό που να αποτελεί ρήξη με το σύστημα. Κινείται μέσα στα γνωστά “κεντρο-αριστερά” πλαίσια που κινείται ολόκληρη η σοσιαλδημοκρατία της Ευρώπης".
Και άρα (εν πολλοίς) υιοθέτηση των θέσεων των κέντρων εξουσίας στην Ευρώπη και το ΔΝΤ. Χρειάζεται μόνο να κοιτάξουμε γύρω μας τα ερείπια που άφησαν σε κάθε λαό οι πολιτικές της Τρόικας και τα οποία άρχισαν σιγά σιγά να έρχονται και στο σπίτι μας. Είναι αυτές οι θέσεις της αριστεράς;
Ανώνυμε [11/12/12 4:09 π.μ.],
Δυστυχώς δεν γνωρίζω τις συνιστώσες της ΕΡΑΣ για να σε βοηθήσω. Και στο κείμενο μου έγραψα ότι η “Αριστερή Πτέρυγα” «... φαίνεται ότι είναι μια από τις συνιστώσες της Ε.Ρ.Α.Σ.» - έτσι υπέθεσα.... Να φανταστείς ότι εκείνην την πρόταση που είναι γραμμένη με κόκκινα γράμματα ως εισαγωγή πριν από το κείμενο του Θέμου Δημητρίου, την έγραψαν 3(!) φορές!!!
Πιο πολλά όμως για την ΕΡΑΣ θα βρεις στο blog της, όπως ας πούμεν στην ανάρτηση “Διάγραμμα αρχών και οργανωτικής διάρθρωσης της ΕΡΑΣ” – link: http://erascy.blogspot.com/2012/11/blog-post_5.html
Ύποπτε ,
Δεν κατάλαβα γιατί το βρίσκεις «... περίεργο [που] παραθέτω την άποψη της μειοψηφίας και όχι της πλειοψηφίας του ΕΡΑΣ», όταν είναι με την άποψη της μειοψηφίας που συμφωνώ. Όπως έγραψα και στο κυρίως κείμενο μου, την παρούσα ανάρτηση μου πρέπει να τη δεις και σε συνδυασμό με την ανάρτηση μου με αρ. 152/2012 [link: http://aneforiwn.blogspot.com/2012/11/1522012.html], όπου αναλύω τους λόγους γιατί θα ψηφίσω Μαλά. Και η άποψη της μειοψηφίας της ΕΡΑΣ είναι ενισχυτική για τις δικές μου θέσεις. Κι όπως τελικά παραδέχεσαι κι ΕΣΥ την άποψη «... της πλειοψηφίας του ΕΡΑΣ [...] μπορούμε να την βρούμε στο μπλοκ του ΕΡΑΣ ...», παραθέτω μάλιστα και το σχετικό link…
Για τα υπόλοιπα που σχολιάζεις θα επανέλθω... Να σημειώσω μόνο ότι,
- κριτική σε θέσεις της ΕΡΑΣ [τις οικονομικές της προτάσεις] έκανα τον Οκτώβρη στην ανάρτηση μου με αρ. 132/2012 [link: http://aneforiwn.blogspot.com/2012/10/1322012.html],
- οι θέσεις που αναφέρονται στο απόσπασμα από την απόφαση της πλειοψηφίας της ΕΡΑΣ, το οποίο παραθέτεις στην αρχή του δευτέρου σχολίου σου [και με τις οποίες – θέσεις - ΔΕΝ διαφωνώ], μπορούν να αποτελέσουν μέρος του μακροπρόθεσμου προγράμματος μιας Αριστερής σοσιαλδημοκρατικής διακυβέρνησης και μπορούν να υλοποιηθούν ΜΟΝΟ όταν υπάρξει η απαραίτητη πολιτική και κοινωνική βούληση, συναίνεση ή έστω ανοχή... ΕΣΥ, βλέπεις να υπάρχει κάτι τέτοιο, σήμερα;
Σίγουρα η Αριστερά ΔΕΝ μπορεί να συναινεί σε μνημόνια. Και δεν νομίζω να βρήκες κάπου στα κείμενα μου τέτοια τοποθέτηση μου. Όμως ΕΓΩ θα ξανα-υποβάλω το ερώτημα μου, παρ’ όλο που ίσως να έχω γίνει φορτικός: Ποια είναι η εναλλακτική που θα δώσει άμεσα ρευστό στο κράτος; Ή ακόμα ποιες θα ήταν οι εναλλακτικές που θα έσωζαν την [καπιταλιστική] μας οικονομία, δεδομένου του κρατήρα των Τραπεζών; Και μην μου πετάξεις πάλι την αβερώφεια έκφραση για τα “τσιεκκούθκια”...
Βρισκόμαστε ήδη στην 11η μέρα του χειμώνα και όπως διαφαίνεται μέσα από τα πολιτικά/οικονομικά τεκταινόμενα και δρώμενα του τόπου η άνοιξη θα αργήσει πολύ να έρθει.
Με κουβέντες του καφενέ/καναπέ δεν κάνουμε τίποτε άλλο παρά να δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα την εξαθλίωση μας.
Επανάσταση εδώ και τώρα. Επανάσταση ένοπλη-ταξική-αντιαποικιακή-αντιμνημονιακή!!!!
Ανώνυμε [ημερ. 11/12/12 1:15 μ.μ.] ,
Σήμερα άκουσα στις ειδήσεις ότι ψες πέσανε και τα πρώτα χιόνια στο Τρόοδος!
Πώς το λέει κι ο Βασίλης σ’ ένα τραγούδι του; «Χειμώνιασε και μ’ άφησες απ’ έξω…» - link: http://www.youtube.com/watch?v=H7JsfZj8IAw
ρε σύντροφε, περιπαίζεις ρε? η απλά μου φάνηκε?
άμα δεν κάνουμε την επανάσταση μας τώρα που είναι βραστό το σίδερο πότε θα την κάνουμε? άμα μας τσακίσει το κεφάλαιο?
Ανώνυμε [ημερ. 11/12/12 4:43 μ.μ.],
Σάμπου τζι’ εν ΕΣΥ που ΜΑΣ περιπαίζεις; Μα για ποιαν επανάσταση ΜΑΣ μιλάς; Είσαι με τα καλά ΣΟΥ;
μα υπαρχουν ακομα ακελιστες?δεν εισαστεν ουλλοι στις ουρες για τα ανεργιακα και τα συσσιτια της εκκλησιάς?ο μεγαλυτερος μπιζνες μαν ο νικηφορος ποτε θα καμει κανενα συσσυτιο?
κατάλαβα. το κυπριακό προλεταριάτο σε αφασία.
Ανώνυμε [ημερ. 11/12/12 6:12 μ.μ.],
Λάμν’ αρώτα τον [τον Νικηφόρο]…
Το κείμενο του Θεμου Δημητρίου, ειναι απο τα κειμενα που μπορεί και να αποτρέψουν καποιον να ψηφίσει τον Μαλά. Διότι καποιοι από μας μπορεί να θέλουν μια ειλικρίνια αν δεν επαρκούν τα επιχειρήματα, παρα την καταφυγή σε φτιαχτές αερολογίες - με το συμπαθειο κύριε Θέμο -
Γιατί να ψηφίσει καποιος αριστερος που δεν εν του κομματος τον Μαλά; Υπαρχει κανένας λόγος; Ο κύριος Μαλάς μας λεει πως η κύρια κατεύθυνση στη οικονομική του πολιτική είναι η προσέλκυση ξένων επενδύσεων. Τί τον κόφτουν τον εργατη οι επενδυσεις του καθενού πεζεβ...η ως προυπόθεση για να ζήσει; Αν δεν το καταφέρουμε αυτό λεει ο Μαλάς, ειμαστε χαμένοι. ΓΙατί το λέει; Διότι ξερει πολλα καλά πως το μνημονιο εσιει τοσες πολλες τρύπες που θα έρτει και 2 και 3 με την αιτιολογία πως η οικονομία δεν παει καλα λογω προβληματικής ανταγωνιστικότητας και δυστοκίας στην κινηση των αγορών στην κύπρο...τζαι ξερει πως το ακελ εν πολλα μεγαλα ρίσκα που παιρνει με το 1ο μνημόνιο, τζαι εννε εξασφαλισμένο ουτε που την δική του διαπραγματευση.
Εν τζαι εν εχτες που εγεννηθήκαμεν...η ιστορια "για όλα φταιν οι τραπεζες" θα λήξει την 18η Φεβρουαρίου για όλους...και για την Τρόικα....κάτι ξερει ο Μαλας...
λοιπόν, προτιμούμε την ειλικρινια, και θα τον ψηφίσουμεν τον κύριο Μαλα για ένα λογο.
από αίσθημα συμπόνιας - δαμέ εφτάσαμεν, πού τζαιρούς που εμιλούσαμεν τζαι για περηφάνεια - , που η αριστερα εφτασε στο σημειο να κοντραρεται με ενα πανηλίθιο σαν τον Λιλλήκα για τον 2ο γύρο τζαι να μεν ηβρίσκει με επιχειρήματα να τον αντικόψει...που να τα βρει να μου πεις...εγίναμεν όλοι Μακαριακότεροι των μακαριακών...
το ακελ όμως και εσυ Ανευ τί θα πραξει αν δεν περάσει στον 2ο γύρο, ειπεν μας;
υπαρχει ο κίνδυνος η ψηφος μας να καταλήξει στο τραπέζι διαπραγματευσης της δευτερης κυριακής με τον πανηλιθιο;
DIS,
1. Εν εκατάλαβα γιατί «το κείμενο του Θεμου Δημητρίου, ειναι απο τα κειμενα που μπορεί και να αποτρέψουν καποιον να ψηφίσει τον Μαλά»...
2. «Ο κύριος Μαλάς μας λεει πως η κύρια κατεύθυνση στη οικονομική του πολιτική είναι η προσέλκυση ξένων επενδύσεων» --- Εν τζιαι είπεν κανένας ότι ο Μαλάς εν Κομμουνιστής ή έστω Αριστερός; ΕΣΥ η ίδια εγραψες κάπου πως εν κεντροαριστερός, δηλ. κεντροδεξιός!
3. «Ο κύριος Μαλάς μας λεει πως η κύρια κατεύθυνση στη οικονομική του πολιτική είναι η προσέλκυση ξένων επενδύσεων. […] ΓΙατί το λέει; Διότι ξερει πολλα καλά πως το μνημονιο εσιει τοσες πολλες τρύπες που θα έρτει και 2 και 3 με την αιτιολογία πως η οικονομία δεν παει καλα λογω προβληματικής ανταγωνιστικότητας και δυστοκίας στην κινηση των αγορών στην κύπρο...» --- Έχω πει πολλές φορές [και δεν κομίζω γλαύκα εις Αθήνας] ότι σε περιόδους γενικότερης [ευρωπαϊκής] οικονομικής ύφεσης δεν μπορεί να υπάρξει ανάπτυξη. Τα προϊόντα που θα παράγονται και οι υπηρεσίες που θα προσφέρονται ποιος θα τα/τις αγοράζει και ποιοι θα τα καταναλώνουν, ενώ τα κυβερνητικά έργα που θα γίνουν, πότε θα αποσβεστούν;
4. «… θα τον ψηφίσουμεν τον κύριο Μαλα…»
[…]
το ακελ όμως και εσυ Ανευ τί θα πραξει αν δεν περάσει στον 2ο γύρο, ειπεν μας;
υπαρχει ο κίνδυνος η ψηφος μας να καταλήξει στο τραπέζι διαπραγματευσης της δευτερης κυριακής με τον πανηλιθιο;» [σημ δική μου.: τον Λιλληκα]
--- Καθόλου δύσκολο το ερώτημα σου για «τη δευτερη Κυριακή […] αν δεν περάσει στον 2ο γύρο», [ο Μαλάς], εντοπίζω όμως ότι ο τόνος σου έχει ειρωνική και πικκαρισμένη χροιά. Tο τι θα κάνω εγώ, το έχω ήδη αποφασίσει προ πολλού [ανεξαρτήτως της όποιας απόφασης/στάσης του ΑΚΕΛ]…
Έγραφα σε σχέση με αυτό το θέμα στην ανάρτηση μου με αρ. 152/2012 [link: http://aneforiwn.blogspot.com/2012/11/1522012.html]:
«Σε προσεχή ανάρτηση μου θα μεταφέρω εδώ ένα σχετικό μ’ αυτό το καυτό ερώτημα κείμενο μου, που συνέγραψα τον Φεβράρη του 2008, λίγες μέρες πριν τον πρώτο γύρο των τότε Προεδρικών Εκλογών και αναρτήθηκε στο μακαριστό πλέον “Proletariakon Blog”. Τίτλος του κειμένου “Τι θα κάμει ένας δογματικός αριστερός αν δεν περάσει ο Δημήτρης Χριστόφιας στο δεύτερο γύρο;”, και σ’ αυτό πραγματεύτηκα τους τότε αντίστοιχους σκεπτικισμούς ενός Αριστερού – τότε ήταν μάλιστα και πιο βάσιμοι… [Στο κείμενο που θα αναρτήσω έχω ήδη κάμει και στις απαραίτητες αλλαγές, βελτιώσεις και διορθώσεις ούτως ώστε αυτό να συνάδει με την τωρινή κατάσταση]…»
Τζιαι προσωπικά δεν πιστεύω ότι ΕΣΥ θα δώσεις την ψήφο σου στη βάση του αποτελέσματος μιας τυχόν «διαπραγματευσης τη δευτερη κυριακή»…
Ο Usual Suspect, o Without Limits kai h Miss Devil δεν ξέρουν τι λένε. Μόνο ο ανώνυμος ομιλεί σωστά εδώ μέσα. Και ο λόγος είναι απλός: εκαπνίσαν τον μάλλαν!!!! Ακόμα λίγο θα αρχίσει να φωνάζει «αέρα» και «γιούρια» !!!!
Να αρχισω απο το τελος....ειλικρινα δεν ξερω τί θα πραξει το ακελ αν δεν περασει 2ο γυρο. Αφου αρχισα να σκεφτομαι τζαι την πιθανοτητα συνεργασιας ακελ-δησυ τζαι τοτε ειναι που θα περπατω τζαι θα παραμιλώ μες τα καντουνια της Χώρας....αλλα παλε αποκλειεται λαλω....οποταν τί θα καμει; Θα καμει συνεργασια με τον πανηλιθιο; ο Χριστος...ναι αλλα τότε τί θα γίνει; εν να πει παμεν για λευκο; τζαι η θεωρια οτι τα λευκα ευνοουν τον Νικο εν θα ισχυει τον 2ο γυρο;...
...σορυ αλλα εν πολλα φοητσιαρικα τα σεναρια...
Ε το κειμενο του Θεμου, σορυ και παλι κυριε Θεμου μου, εν τζαι ξερω τον ανθρωπο, αλλα ενταξει εν τελεια στημενο κειμενο, ποτζεινα που τα γραφεις γιατι εν η δουλεια σου τζαι πρεπει να πεις κατι...ο κοσμος εν τζαι χρειαζεται τουντα πραματα...ο απλος ο κοσμος εν αλλοσπως που λειτουργα...
...ε τωρα ο ψαγμενος ο κοσμος, σορυ, αλλα καμνει το λλιον βιδες τουντο κειμενο....
προτιμω τον απλον τον κοσμο που θα πει - π.χ μα ποιον εν να ψηφισω; ο Λιλλήκας εν πελλος, η Πραξουλα σιηρόττερα, το Δησυ αποκλειεται, εν να ψηφισω Μαλα. Τζαι τελια. Απλα πραματα για τον απλο κοσμο.
Τωρα για την οικονομικη πολιτική του Μαλα, εγω εν τζαι ειπα οτι οφειλεται στο γεγονος πως εννε κομμουνιστης. Ειπα πως οφειλεται στη γνωση, πως η "καλη διαπραγματευση" και το "καλο μνημονιο" εχουν τρυπες, που μονο η εκλογη Μαλα πιθανον θα σιεπασει...αρα ο Μαλας εννε λυση ήττας για το ακελ ( οπως λεν πολλοι ) εν τζαι λυση σωτηριας, γιατι δυστυχως αν δεν εκλεγει οι επιπτωσεις για το κομμα απο την υπογραφη μνημονιου θα ειναι χειροτερες...
DIS,
Γιατί λαλείς ότι «το κειμενο του [κυριου] Θεμου, [...] εν τελεια στημενο ...»; Πού το βασίζεις αυτό;
Μα εν να ‘μαστε διαλεκτικοί, οξά όι; Εν να κάμνουμε αναλύσεις και να τεκμηριώνουμε αυτά που λέμε, οξά εν να συμβιβαζόμαστε τζιαι να ικανοποιούμαστε με το αξίωμα «ο απλος ο κοσμος εν αλλοσπως που λειτουργα...»
Sorry Συντρόφισσα, αλλά εν να πάρω το θάρρος και θα τολμήσω ακόμα μια φορά να πω ότι σκέφτεσαι και λειτουργείς αντι-υλιστικά! Κατανοώ ότι μπορεί να μην συμφωνείς με τις τοποθετήσεις του «κυριου Θεμου» [πού εβρέθηκεν τζιαι τούτος τωρά;!], όμως γιατί «εν [το] καμνεις [ΕΣΥ] λλιον βιδες τουντο κειμενο», έτσι για να δούμε και πως τούτον είναι «στημενο»;
Δες ας πούμεν, το επιχείρημα σου υπέρ(;) του Μαλά: «μα ποιον εν να ψηφισω; ο Λιλλήκας εν πελλος, η Πραξουλα σιηρόττερα, το Δησυ αποκλειεται, εν να ψηφισω Μαλα. Τζαι τελια. Απλα πραματα για τον απλο κοσμο.»
Έτσι θα πείσουμε τον «απλο κοσμο»; Με το να πούμε ότι «ο Λιλλήκας εν πελλος, [τζιαι] η Πραξουλα σιηρόττερα»; Και γιατί στεκόμαστε απλώς στα πρόσωπα ως υποψηφιότητες κι όχι και στο ποιες φιλοσοφίες κουβαλούν μαζί τους;
Εγώ δεν είπα ποτέ [και δεν απαντώ κατ’ ανάγκη σε σ’ εσένα] ότι «ο Μαλας εν λυση ήττας για το ακελ», τζιαι ότι το ΑΚΕΛ έβαλεν το τζιαμέ για να ηττηθεί αξιοπρεπώς με έναν μη κομματικό υποψήφιο. Αλλά ούτε θεωρώ ότι «εν τζαι λυση σωτηριας» [για την Κύπρο], γιατί τα προβλήματα που προκαλεί η κρίση είναι ευρύτερα και απαιτούν λύσεις σε άλλα επίπεδα [με συντονισμένες ενέργειες σειράς χωρών και πλατειές συμμαχίες]...
Όμως προσωπικά, θεωρώ την υποψηφιότητα Μαλά ως μια ευκαιρία [νοούμενου ότι θα περάσει στον δεύτερο γύρο μ’ έναν ποσοστό κοντά στο 30% ] που θα δημιουργήσει τις βάσεις για ανακατατάξεις στον εκλογικό χάρτη της κυπριακής (κεντρο)Δεξιάς. Παράλληλα όμως, βλέπω να επίκεινται και διαφοροποιήσεις στον χώρο της Αριστεράς, κάτι το οποίο δεν θεωρώ ως θετική εξέλιξη [υπό τις παρούσες συνθήκες]. Κατ’ εμένα ο πρώτος γύρος των εκλογών είναι πιο σημαντικός από τον δεύτερο [καθώς ούτως ή άλλως στην Προεδρία θα εκλεγεί ο Αναστασιάδης]. Γι’ αυτό και στον πρώτο γύρο σίγουρα θα είμ’ εκεί!
Το πόσο σημαντικός είναι ο πρώτος γύρος το έχουν αντιληφτεί και στο επιτελείο του Αναστασιάδη γι’ αυτό και τρέχουν και κάνουν [Αναστασιάδης και Κάρογιαν] συγκεντρώσεις μελών, οπαδών και ψηφοφόρων του ΔΗΚΟ και προσπαθούν [μαζί με τους κολαούζους τού Αναστασιάδη στα ΜΜΕ] να περάσουν το σύνθημα για εκλογές ενός γύρου. Ήδη ο Εκπρόσωπος Τύπου του Αναστασιάδη στην εφημερίδα “Πολίτης”, Μακάριος Δρουσιώτης έγραφε την περασμένη Κυριακή πως δεν συμφέρουν στο ΑΚΕΛ εκλογές δύο γύρων! Είναι κι αυτός ένας τρόπος για να προλειάνουν το εδάφους για ένα γύρο εκλογών. Τι έχουμε να ν’ ακούσουμε ακόμα! Το ότι είναι και πιο οικονομικό να έχουμε ένα γύρο, εν τζιαι είπαν μας το ακόμα!
ανακοινωση ΑΝΤΑΡΣΥΑ για Κυπρο
http://www.antarsya.gr/node/913
Δημοσίευση σχολίου