Παρασκευή 5 Φεβρουαρίου 2010

Ανάρτηση 6/2010 [κυπριακή, ανατολίτικη, του παζαρκού και μικελλίδεια] – Έναν άρθρο του Γιάγκου Μικελλίδη για τα ανατολίτικα παζάρια στα κατεχόμενα...

{Ξεκινώ το κείμενο μου αυτό με μιαν ... απλήρωτη διαφήμιση}...

Ο γνωστός ψυχίατρος [μακριά από ΕΜΑΣ] και κοινωνικοπολιτικός και ψυχογραφικός αναλυτής [επί παντός επιστητού αναφορικά με τα κυπριακά ψυχο-κοινωνικοπολιτικά δρώμενα] Γιάγκος Μικελλίδης εδώ και χρόνια αρθρογραφεί πάνω σε μόνιμη βάση στον κυριακάτικο “Πολίτη”. Διατηρεί τη στήλη “De Profundis”, όπου συνήθως μ’ ένα έντονα ακραίο, μηδενιστικό αλλά και γραφικό τρόπο [αλλά και με ύφος χιλίων καρδιολόγων και 500 καρδιναλίων], γράφει και ξιφουλκεί [με ιδιαίτερο πάθος] κατα των οικονομικών, πολιτικών, κομματικών και εκκλησιαστικών κατεστημένων [όπως ο ίδιος τα αντιλαμβάνεται] της Κύπρου. Θεωρεί, ας πούμεν, ότι ΟΛΟΙ οι πολιτικοί [από την Αριστερά μέχρι και τη Δεξιά], είναι διεφθαρμένοι και λαδώνονται [δηλ. τα παίρνουν και τα τρωνε], ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ υπάρχει σωστό, για όρθιο σ’ αυτό τον έρμο τον τόπο ... [Λέτε να χρήζουμε όλοι ψυχιατρικής κούρας; - Μάλλον ξούρας, μου φαίνεται!]. Τα έχει έντονα με τον Μακάριο, [ίσως λόγω παιδικών τραυμάτων] και τα βάζει με ιδιαίτερο πάθος με τη Δεξιά γενικότερα και τη Γιωρκατζιήτικη συνοπαρτζιά ειδικότερα, αλλά ΔΕΝ χαρίζεται ΟΥΤΕ τζιαι στην Αριστερά και δη στην παλιά ΑΚΕΛική ηγεσία.

Τα γραφόμενα του Μικελλίδη τα παρακολουθώ τακτικά εδώ και χρόνια – κάποτε τον διαβάζω εξ ολοκλήρου, άλλες φορές τον μισοδιαβάζω και ενίοτε και καθόλου! Οφείλω μάλιστα να πω ότι πάνω σε κάποια ζητήματα [συνήθως κοινωνικού περιεχομένου], συμφωνώ μαζί ΤΟΥ, στο τέλος όμως τα χαλά όταν αρχίσει να ανακατώνεις τις κουβέντες του και τους πολιτικούς [βγάζοντας ίσως έτσι προς τα έξω τα απωθημένα και τις έμμονες του ... Σίγουρα θα έχει κι αυτός την ανάγκη να τα πει σε κάποιον!]
{Ένα εξαιρετικό κείμενο έγραψε - ο Μικελλίδης – το καλοκαίρι με αφορμή την λεγόμενη φυγοστρατία, που στην ουσία είναι η επιβεβλημένη απαλλαγή των νέων με ψυχολογικά προβλήματα από τον στρατό. Θα το βρείτε στο blog του Αντιφωνητή στο link:
http://antiphonist.blogspot.com/2009/08/blog-post_12.html
Επίσης να αναφέρω ότι πολλά από τα πιο παλιά άρθρα του τα έχει εκδώσει και σε βιβλία}.

Θα ήθελα ακόμα να σημειώσω ότι παλαιότερα ο Μικελλίδης ήταν υπέρμαχος και ένθερμος θιασώτης της επαναπροσέγγισης και της σύστασης ενός κοινού [ομόσπονδου] κράτους με τους τουρκοκύπριους συμπατριώτες μας. Τους τελευταίους μήνες όμως παρατηρώ [μέσα από την ορθογραφία του στον “Πολίτη”], να έχει κάμει στροφή 180 μοιρών και φαίνεται να προτιμά πλέον τη διχοτόμηση. Μιλά απαξιωτικά για τόση τουρκοκυπρίους, κάτι που ΔΕΝ έκανε προηγουμένως ... Τότε μάλιστα έδειχνε να απολαμβάνει και τες εξορμήσεις και επισκέψεις του στη βόρεια [κατεχόμενη] Κύπρο. Λέτε να τον έχει καταβάλει [κι αυτόν] κανένα σύνδρομο απαισιοδοξίας [και εθν9ικιστικού παροξυσμού] και να χρειάζεται ψυχολογική στήριξη;
Στον “Πολίτη” της Κυριακής 10 του Γενάρη υπήρχε ένα πολύ ωραίο κείμενο του [ανθρωπογεωγραφικό και με λαογραφική και πολιτισμική υφή], γραμμένο φαίνεται σε στιγμές ηρεμίας και ευφορίας … Στο κείμενο του ο Μικελλίδης περιγράφει τα “ανατολίτικου” στυλ παζάρια [αγορές] που υπάρχουν και λειτουργούν σε κάποια μέρη στα κατεχόμενα [και τα οποία έχει να επισκεφτεί] καθώς και τους ανθρώπους που συχνάζουν εκεί, είτε ως πραματευτές είτε ως πελάτες [συνήθως τούτοι είναι ανατολίτες έποικοι] ... Ίσως σκοπός του να ήταν η ανάδειξη του ασυμβίβαστου [όπως ο ίδιος πλέον το θεωρεί] της επανένωσης ΜΑΣ [δηλ. Ημών των ελληνοκυπρίων] με τους “γύφτους” [ή τους “κουρούπεττους” – όπως τους είπε κάπου τζι’ ο παρέας ο Kyproleon], τους εποίκους [αν και κατα βάθος υποβάλλει ότι τούτο ΔΕΝ είναι εφικτό ούτε και με τους τουρκοκύπριους]!
Όμως το [υπό αναφορά μικελλίδειον] κείμενο έχει [όπως ανάφερα ήδη και πιο πάνω] και μια λαογραφική και ανθρωπογεωγραφική χροιά ... Τούτο μου θύμισε μάλιστα μια δική μου περσινή επίσκεψη [αυγουστιάτικη] στην Καρπασία και πιο συγκεκριμένα στο Ριζοκάρπασο [όπου είχαμε την ευκαιρία και την τύχη να δοκιμάσουμε και το καρπασίτικο οφτό της τερατσιάς [χαρουπιάς]. Η περιδιάβαση στο χωριό και στην γύρω περιοχή [(ψευδο)κολυμπήσαμε και στην πανέμορφη αμμώδη παραλία κάτω από τον Απόστολο Αντρέα] και οι εικόνες και θεάσεις που αποτυπώθηκαν στο μυαλό μου [όπως, ας πούμεν, τα κακοντυμένα παιδιά ή οι γυναίκες με τα σαλβάρια και τα κακοσυντηρημένα σπίτια] μου θύμισαν τη δεκαετία του '60 [κάτι για το οποίο κάμνει μνεία κι ο Μικελλίδης στο δικό του κείμενο, όταν λέει ότι “… πουλιούνται και τρώγονται προϊόντα τα οποία τρωγόντουσαν απ’ εδώ πριν τριάντα χρόνια …”!

Παραθέτω λοιπόν πιο κάτω το κείμενο του Μικελλίδη ...

"ΑΝΑΤΟΛΗ ΑΝΑΤΟΛΩΝ"
[του Γιάγκου Μικελλίδη, εφημ. “Πολίτης” - 03/01/2010, σελ. 9 – link: http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=920280&-V=archivearticles&-p]

Στα κατεχόμενα γίνονται τρεις λαϊκές αγορές: μια στου Μόρφου, μια στο Βαρώσι και μια κάπου αλλού, δεν θυμάμαι πού. Αυτές τις λαϊκές αγορές τις νέμονται τσιγγάνοι. Δεν ξέρω αν είναι τσιγγάνοι ή Αλουήτες, δηλαδή Τούρκοι της Συρίας. Υπάρχουν πάρα πολλοί Τούρκοι της Συρίας στα κατεχόμενα. Έρχονται συνήθως από την Αλεξαντρέττα. Δεν ξέρω αν έχουν μόνιμη κατοικία ή ζουν μεταναστευτικά από πανήγυρη σε πανήγυρη. Πωλούν κυρίως προϊόντα από την Τουρκία, φρούτα, ωραία φρούτα, μεγάλα αχλάδια, μεγάλα κυδώνια, ωραία μήλα. Με αυτούς ενώνονται έποικοι πωλητές τοπικών προϊόντων, πατάτες, καρότα και υπάρχουν και ορισμένοι Τουρκοκύπριοι, πολύ λίγοι νομίζω, που πουλούν εντελώς τοπικά προϊόντα, μολόχες, χωστές, λαψάνες. Γενικώς, οι λαϊκές αγορές μονοπωλούνται από ξένους και έχουν και βασικά ξένους πελάτες, έποικους. Εκτός από γεωργικά προϊόντα πουλούν ρούχα, ποτήρια, τα πάντα. Δεν έχουν σχέση με τις δικές μας λαϊκές αγορές, ούτε με τις ευρωπαϊκές. Είναι πιο πολύ ένα πολύβουο παζάρι της Ανατολής. Ο κόσμος, σκούρος, πολύχρωμος, μη ευρωπαϊκά ντυμένος, τονίζει ότι εδώ δεν είναι Ευρώπη, είναι Ανατολή. Φαντάζομαι, αυτά τα παζάρια, από την Κωνσταντινούπολη μέχρι το Ουζμπεκιστάν, θα είναι περίπου τα ίδια, με τα ίδια φρούτα, τα ίδια χόρτα, τους ίδιους μαύρους πωλητές. Ένας άλλος κόσμος. Να μου πεις και η αγορά του “ΟΧΙ” και του δημοτικού παντοπουλίου κι αυτές άρχισαν να μονοπωλούνται από ξένους, Πακιστανούς, Κινέζους, αλλά όχι σε τέτοιο βαθμό. Συνεχίζουν να διατηρούν το τοπικό τους χρώμα και την τοπικότητα των προϊόντων τους. Η αγορά του Παλιού Δημαρχείου δεν μοιάζει με τις αγορές της Σαμαρκάντης, ενώ η αγορά του Μόρφου είναι ακριβώς η ίδια.
Ο Ανδρόνικος Πασχάλης*
[σημ. Ιστολόγου: Έχω την εντύπωση ότι το πρόσωπο αυτό είναι φανταστικό]
, περιπλανήθηκε με τις ώρες μέσα στο τεράστιο αυτό παζάρι, πρόσεξε ότι τα προϊόντα που πουλιούνται και τρώγονται απ’ εκεί δεν έχουν μεγάλη διαφορά από τα προϊόντα που πουλιούνται και τρώγονται απ’ εδώ. Η μόνη διαφορά είναι ότι πουλιούνται και τρώγονται προϊόντα τα οποία τρωγόντουσαν απ’ εδώ πριν τριάντα χρόνια. Καμία σχέση δεν έχει η αγορά του Μόρφου με το σουπερμάρκετ του Καρφούρ ή του Χαραλαμπίδη, ούτε στο είδος, ούτε στην ποιότητα των προϊόντων, ούτε στους κανόνες υγιεινής, ούτε στο πολύβουο πλήθος, σε τίποτε. Ενώ, η αγορά του παλιού Δημαρχείου, έχει κάποια σχέση με τον Ορφανίδη.
Ο Ανδρόνικος Πασχάλης, ένοιωθε το κύλισμα της βόρειας Κύπρου προς την Ανατολή. Σκέφτηκε ότι οι Τουρκοκύπριοι έχουν εξοντωθεί, εξαφανιστεί και επικρατεί το ανατολικό στοιχείο. Κούρδοι, Μαυροθαλασσίτες, Αλουήτες, Τσερκέζοι, Τσετσένοι, Τουρκοβούλγαροι και ορισμένοι Τούρκοι αποτελούσαν τη μαγιά αυτής της αγοράς που γίνεται στου Μόρφου, εκατό μέτρα από την πρώην Μητρόπολη και την εκκλησιά του Αγίου Μάμα και ένοιωσε ότι απ'εκεί τα πράγματα κύλισαν τριάντα χρόνια πίσω. Κατάλαβε, επίσης, ότι τα κατεχόμενα έχουν γίνει όπως όλη η Ανατολή. Μία χώρα δύο ταχυτήτων, με μια μειονότητα που ψωνίζει στα σουπερμάρκετ, που δεν διαφέρουν σε τίποτε από τα ευρωπαϊκά και μια άλλη πλειονότητα που ψωνίζει στην αγορά του Μόρφου. Αυτοί που ψωνίζουν στα μοντέρνα σουπερμάρκετ φορούν παπούτσια reebok, φόρμες reebok, φανελούδες lacoste, έχουν καλοξυρισμένα μουστάκια, βαστούν λεφτά, είναι κοινωνικά ανεπτυγμένοι, τρων prefab και χάμπουρκερς όλων των ειδών, ακόμα και burger king, οδηγούν BMW και άλλα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα και όταν δεν βρίσκουν τα κορνφλέικς τους απ'εκεί έρχονται απ’ εδώ και ψωνίζουν στα δικά μας σουπερμάρκετ και στο Jumbo. Χτυπούν και κανένα Μακντόναλτνς. Οι άλλοι ζουν όπως εζούσαν στη Γιαλούσα το εξήντα και γοράζουν τραχανάδες, αναράδες, χωστές, home made ελιόπιτες, είναι ντυμένοι με σαρβάρια. Αυτοί είναι πολλοί και υπάρχουν και άλλοι πάρα πολλοί, εκατομμύρια, εις την Τουρκία, έτοιμοι να έρθουν να τους ενισχύσουν, διότι εκεί δεν υπάρχουν όβολα, ενώ εδώ ψευτοζούν. Ανατολή Ανατολών, σκέφτηκε ο Ανδρόνικος Πασχάλης και αγόρασε μια τσάντα χωστές, πέντε μάτσες μολόχες και μια ελιόπιτα, φοβερά νόστιμη, την οποία έφαγε επιτόπου, εγκατέλειψε με λύπη το πολύβουο πλήθος και επέστρεψε εις την Ευρώπη των Μακντόναλντς.”

Σχόλια Ιστολόγου:

Τα πιο πολλά που είχα να πω τα κατάθεσα στην εισαγωγή ΜΟΥ. Εδώ θα συμπληρώσω όμως ακόμα μερικά πράγματα [κυρίως εικόνες και περιγραφες από την καλοκαιρινή επίσκεψη μου στην Καρπασία]:

1. Κατ’ αρχάς κάτι σχετικό με το κείμενο του Μικελλίδη: Να πω ότι ΔΕΝ ξέρω τους λόγους που ΤΟΝ ώθησαν να γράψει το συγκεκριμένο άρθρο, όμως πολύ πιθανόν τούτο να ήταν αλληγορικό. Πιο συγκεκριμένα ίσως να ήθελε να συσχετίσει να «ανατολίτικα παζάρια», με τα παζάρια για το κυπριακό που υποτίθεται θα ξεκινούσαν εκείνες τις μέρες με την έναρξη των «εντατικών συνομιλιών» μεταξύ Χριστόφια – Ταλάτ ...


2. Για τα «ανατολίτικα παζάρια» [με άμεσες και χωρίς περιστροφές αναφορές στις «εντατικές συνομιλίες» και στο κυπριακό] έγραψε μερικές μέρες μετά [στις 12/01/2010] και ο Σενέρ Λεβέντ σε άρθρο του στην καθημερινή του στήλη “Ημερολόγιο”, στον “Πολίτης”, [link: http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=922328&-V=archivecolumns].

Παραθέτω δύο μικρά αποσπάσματα:
i. “Οι πλευρές στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων εδώ σε εμάς μοιάζουν με τους πωλητές στην αγορά μεταχειρισμένων ειδών στην Κωνσταντινούπολη, στην Αλεξανδρούπολη ή στην Ινδία που αρχίζουν να παζαρεύουν από τις εκατό λίρες για ένα προϊόν που αξίζει τρία γρόσια. Πρώτα ζητούν το αδύνατο. Αρχίζουν με τα πολλά. Υποβάλλουν εισηγήσεις που ποτέ δεν είναι δυνατόν να γίνουν αποδεχτές. Αρχίζουν ένα σκληρό παζάρι με τον αγοραστή που έχουν απέναντί τους. Ύστερα, μόλις πέσει στις δέκα λίρες το παζάρεμα που άρχισε από τις εκατό λίρες, αρχίζει και ο αγοραστής να αμφιβάλλει. Σκέφτεται ότι κάποιος δόλος υπάρχει στο προϊόν. Μετανιώνει και δεν το αγοράζει.Ένα τέτοιο παζάρεμα μου ήρθε στο μυαλό, μόλις είδα τις προτάσεις που υπέβαλε η τουρκική πλευρά στην ελληνική. Θυμήθηκα ότι είμαστε σε ένα ανατολίτικο παζάρι.”
ii.
"Μπορεί να υπάρχουν κάποιοι που ενοχλήθηκαν μαζί σου, επειδή δεν απέρριψες ασυζητητί τις προτάσεις αυτές. [σημ. Ιστολόγου: Μιλά για τον Πρόεδρο Χριστόφια που ΔΕΝ απόρριψε ασυζητητί τες απαράδεχτες τουρκικές προτάσεις που υποβλήθηκαν εκείνες τες μέρες]. Μην δίνεις σημασία. Αυτά δεν κάνουν να χαθεί η γεύση ενός γεμιστού κοτόπουλου με σαλάτα. Εσύ, να κοιτάς τη δουλειά σου. Όσοι σαστίζουν με την ψυχραιμία σου, αν θέλουν να ικανοποιήσουν την περιέργειά τους, ας έρθουν να ρωτήσουν εμένα. Μήπως υπάρχει κανείς που σε καταλαβαίνει καλύτερα από εμένα; Εκείνοι νομίζουν ότι βρίσκονται στην αγορά των Βρυξελλών. Ή σε αυτήν του Άμστερνταμ. Πού να ξέρουν ότι όλοι είμαστε σε ένα ανατολίτικο παζάρι; Και ότι έχουμε απέναντί μας έναν πονηρό έμπορο αυτής της αγοράς; Εσύ, όμως, ξέρεις. Διότι γύρισες πολύ σε εκείνα τα λιμάνια. Ίσως να μην τα συνάντησες αυτά μόνο στην Αβάνα και στην παλιά Οδησσό. Ζητούν το ανέφικτο από εσένα. Ζητούν πολλά. Περνούν πολύ κακά πράγματα από το μυαλό σου, έτσι δεν είναι; Νιώθεις ότι έχει γίνει αναφορά στην τιμή σου. Όμως, δεν φεύγεις από το τραπέζι. Περιμένεις. Να λογικευτεί. Να μειώσει ο άνθρωπος τις απαιτήσεις του. Διότι αυτό είναι ένα ανατολίτικο παζάρι. Ποτέ δεν ισχύει η πρώτη πρόταση του πωλητή. Αν αυτός αρχίζει από πολύ ψηλά, μήπως εσύ δεν μπορείς να αρχίσεις από πολύ χαμηλά;"

3. Εξαιρετική είναι η Φύση στην Καρπασία. Παρ’ όλο που ήταν καλοκαίρι και ξεραΐλα, γενικά στην περιοχή [κυρίως μετά τη Γιαλούσα και καθ’ οδό προς το Ριζοκάρπασο και μετά προς το Μοναστήρι του Αποστόλου Αντρέα] κυριαρχεί το πράσινο, βασικά λόγω της σχετικά πυκνής χαμηλής βλάστησης [που επεκτείνεται μέχρι και την παράλια] ... Οφείλω να πω ότι η περιοχή μου θύμιζε έντονα Ακάμα ...


4. Εκατέρωθεν του δρόμου υπάρχουν αυτοσχέδια πρόχειρα υποστατικά [“καλύφες”] όπου τουρκοκύπριοι [ή και έποικοι] πουλούσαν διάφορα προϊόντα [πεπόνια, καρπούζια, ντομάτες κι άλλα] ...


5. Ήταν η τρίτη φορά που πήγαινα εκεί, από τότε που άνοιξαν τα οδοφράγματα. Την πρώτη φορά – τέλος του Απρίλη του 2003, παιδιά πουλούσαν πασχαλιές – αγριομενεξέδες.

6. Πολλοί ελληνοκύπριοι πάνε για (ψευδο)ψάρεμα στην περιοχή της Καρπασίας και (ψευδο)ψαρεύουν [τους καλοκαιρινούς μήνες] κυρίως κουρκούνες και οι σάρπες.

7. Ελληνοκύπριος εγκλωβισμένος με το οποίο έπιασα κουβέντα στη ρύμη του λόγου ΔΕΝ μιλούσε για ελληνοκύπριους και τουρκοκύπριους [ή για Έλληνες και Τούρκους] αλλά για "Γριστιανούς τζιαι Τούρκους". Φυσικά διατηρούσε στο λόγο του και λέξεις από την καρπασίτικη διάλεκτο όπως “κοπελλούριν” ...

Υστερόγραφο:
Δεν θα ασχοληθώ καθόλου με τες διαδόσεις και τους ψιθύρους [και τις λεγόμενες δημοσιογραφικές πληροφορίες] και τες τυχόν επιβεβαιώσεις και διαψεύσεις για αποχώρηση των κομμάτων ΔΗΚΟ και ΕΔΕΚ από την Κυβέρνηση!
Στο καλόν τζιαι να ΜΑΣ γράφουν [ας είναι τζιαι κανένα sms, για email]!!!

Anef_Oriwn
Παρασκευή 5/2/2010


20 σχόλια:

Lexi_penitas είπε...

Φίλε να μεν σε πιάσει στη πέννα του και χάθηκες :)))))))))))

Ανώνυμος είπε...

Έσιη τζαι έναν παλαιότερο άρθρο που έλεγε "Οι Τουρκοκύπριοι Δεν είναι Κύπριοι" είναι ενός έτους περίπου και έχει εξαφανιστεί, είναι κατά πολύ διαφωτιστικό για τις απόψεις του και δεν νομίζω ότι αλληγορεί

Ανώνυμος είπε...

Αν φύει η Εδεκ τοτε ενα φυει το εθνικιστικό της μέρος που ταυτίζεται πλέον με τις θέσεις της ΕΟΚΑ Β για απελευθέρωση τζιε πόλεμον, μου θυμίζουν ολα προπ του πραξικόπηματος κατάσταση, παίζουν το πεγνίδιν των ιμπεριαλιστών, να αναμένουμεν τζιε κανέναν προξικόπημαν? εννα αρκέψουν τορα παρετήσου Χριστόφια, όπως παραιτήσουη Μακάριε, η διχοτόμηση κοντεύκει οριστικά.

Anef_Oriwn είπε...

Lexi_Penitas,

Λαλείς να ΜΟΥ κάμει τέτοια “τιμήν” ο δόκτορας; [Ξέχασα να πω ότι το παίζει και τηλεοπτικός αστέρας. Παλαιότερα στις τηλεοπτικές εμφανίσεις του [στο πρόγραμμα της Ελίτας στο “Σίγμα”] κάπνιζε κιόλας πίνοντας τζιαι το ουισκούιν του, [ενώ δεν παρέλειπε να ξεροβήχει και να καθαρίζει τζιαι την μούττην του] ...
{Αν δεν κάνω λάθος εσχάτως πήρε μεταγραφή για το “Mega” – Δεν ξέρω αν σ’ αυτό έπαιξε ρόλο και η παρουσιάστρια εκεί, που είναι και πιο είναι και πιο νέα και πιο ωραία!}...

Anef_Oriwn είπε...

Πρώτε Ανώνυμε [06/02/2010 7:31 μ.μ.],

Έχω στα υπ’ όψη μου το συγκεκριμένο κείμενο του Μικελλίδη στο οποίο αναφέρεσαι – δημοσιεύτηκε στον “Πολίτη” την Κυριακή 30 του Νοέμβρη του 2008. Εκείνο το κείμενο μάλιστα ίσως να σήμανε και την αντι-τουρκοκυπριακή και αντι-επαναπροσεγγιστική στροφή του Μικελλίδη, καθώς διαχέεται [και διακρίνεται] από κάμποσες ελληναράδικες και εθνικιστικές κορώνες και [ως συνήθως] κι από αφορισμούς – δεν εμβαθύνει καθόλου σ’ αυτά που λέει για τους τουρκοκύπριους.. Είναι όμως παράλληλα κι αντιφατικό κι ανιστόρητο! Όμως οι αντιφάσεις αποτελούν ένα γενικότερο χαρακτηριστικό των γραπτών του Μικελλίδη, παλαιότερων και νεότερων ...
Λόγου χάριν, να πούμεν, γράφει κάπου στο επίμαχο αυτό άρθρο του: “…Κάποτε ματαίως πίστευα ότι οι Τουρκοκύπριοι είναι Κύπριοι και ότι θα συστρατευθούν μαζί μας εναντίον των Τούρκων. Αυτό ήταν λάθος. Οι Τουρκοκύπριοι είναι ζήτουλες και συστρατεύονται, όχι λόγω ιδεολογίας, αλλά λόγω μάσας…”
Και αμέσως πιο κάτω λαλεί μας: “... Χωρίς τη συμπαράσταση των Τουρκοκυπρίων, το Κυπριακό είναι μια χαμένη υπόθεση και η τουρκοποίηση, δηλαδή η προφυγοποίηση των Ελληνοκυπρίων, είναι προ των πυλών.”

Σε άλλο κείμενο του, στις 22/11/2009, υπό τον τίτλο “Κύπρος Ελλήνων Χριστιανών” [link: http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=909656&-V=archivecolumns], γράφει τα εξής [και πάλι αντιφατικά]:

“… Γι' αυτό ή που θα προσανατολιστούμε προς άλλους δρόμους πιο πολυπολιτισμικούς με Κούρδους, Αζέρους, Τσετσένους, Μαυροθαλασσίτες, Πόντιους, Αρναούτες, Ουζμπέκους και βεβαίως Τούρκους ή θα πληρώσουμε το τίμημα και θα δώσουμε τη μισή Κύπρο για να αποκτήσουμε στην άλλη μισή εθνική καθαρότητα. Τούτος ο τόπος στην πραγματικότητα είναι ένα συνονθύλευμα λαών, το οποίο ελέγχει δυστυχώς ακόμα η ορθοδοξία. Η ορθοδοξία έχει παράδοση, όραμα και πίστη και είναι η πιο δυνατή ιδεολογία σ' αυτό τον τόπο. Έχει σαν σύμβολό της τον δικέφαλο αετό και την ελληνική σημαία. Με αυτά τα δύο σύμβολα ο Αρχιεπίσκοπος, ο μόνος ex officio εμπνευσμένος ηγέτης αντιπρόσωπος Θεού και ανθρώπων, ελέγχει τας ψυχάς ημών. Οι συνομιλίες συνεχίζονται αλλά το όραμα παραμένει το ίδιο. Μια Κύπρος ελληνική, ορθόδοξη μακριά από μουσουλμάνους και άλλα μιάσματα...”

Μάλλον αυτά παθαίνει κάποιος όταν προσπαθεί να παρουσιάσει την πολιτική σε ψυχιατρικό φαινόμενο [κι όχι κοινωνιολογικό] ...

Ίσως σε ευθετότερο χρόνο προχωρήσω σε ανάρτηση και σχολιασμό των δύο αυτών κειμένων του Μικελλίδη ...
Πάντως σκοπός της ανάρτησης μου αυτής ήταν να παρουσιάσω τα ανατολίτικά παζάρια [και κυριολεκτικά και μεταφορικά]... Ίσως θα ‘πρεπε να κάνω και μια αναφορά στα παζαράκια που στήνονται [σε καθορισμένους χώρους και συνήθως τες Κυριακές] στις ελεύθερες περιοχές κυρίως από ξένους [που ζουν και εργάζονται στον Νότο] ... Ακόμα θα μπορούσα να πω λίγα λόγια και για το παζάρι [την σκεπαστή αγορά] της Δαμασκού [που αν δεν κάνω λάθος ονομάζεται Χαμιντιέ] και την οποία επισκέφτηκα πριν κάποια χρόνια σε μια εκδρομή στη Συρία ...

[Και τέλος, είναι ΟΛΑ τα κείμενα του “Πολίτη” που εξαφανίζονται από το διαδίκτυο αφού περάσουν μερικοί μήνες ... Να τους ζητήσουμε να παραμένουν εκεί για πιο πολύ καιρό;]

Anef_Oriwn είπε...

Δεύτερε Ανώνυμε [06/02/2010 11:27 μ.μ.],
Την παραίτηση του Χριστόφια έχει και καιρό που την ζητά το “εθνικιστικό μέτωπο”. Και δεν αναφέρομαι σε περιθωριακές καταστάσεις όπως η ΠΟΝΤΙΚΟ-φυλλάδα ή το W.C.-blog, αλλά σε εφημερίδες όπως η “Σημερινή”. Σίγουρα τούτη η κατάσταση [εθνικιστικού παροξυσμού] θα ενταθεί με τυχόν αποχώρηση της ΕΔΕΚ και μετέπειτα του ΔΗΚΟ [θα “δικαιωθούν” έτσι τζιαι οι Κουλίες, οι Βαρνάβες τζιαι οι Συλλούριες], αν και προβλέπω ότι ΔΕΝ θα ηρεμήσουν τα πράματα εσωτερικά σ’ αυτά τα κόμματα. Όμως ο ανερχόμενος εθνικιστικός λόγος του διαμορφωμένου πλέον απορριπτικού και αντι-ομοσπονδιακού μετώπου θα οδηγήσει και τον Αναστασιάδη στο να ξαναβάλει την φουστανέλλαν [για να εκμηδενίσει τη διαρροή ψηφοφόρων προς το άτυπο “μέτωπο”] ... Και τότε θα οριστικοποιηθεί πλέον και η διχοτόμηση [για να ησυχάσουμε όλοι μιαν τζιαι καλήν!]...

Ανώνυμος είπε...

Ακουσα ο Αναστασιάδης υποσχέθην του Ομήρου οτι θα φέρει στις επόμενες εκλογές τους S-300, φτάνει ο Ομήρου να αναλάβει τον ρόλον του Μητροπολίτη παλαιόθεν πραξικοπηματία Γεννάδιου, ο Πάφου Γεννάδιος Ομήρου, και παραιτήσου Χριστόφια προδότη μειοδότη.

the Idiot Mouflon είπε...

Τζι'αν φύουν, τζι'αν μείνου βρε Άνευ... τη δουλειά τους εκάμαν την.

Πάρε μια Μπούφλα: http://mpoufles.blogspot.com/2010/02/blog-post.html

John Charalambous είπε...

08/02/2010

Η ΕΔΕΚ ΑΠΟΤΑΣΣΕΤΑΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΟΥ ΤΟΥΡΚΟΠΟΙΕΙ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΜΑΣ!

Ανώνυμος είπε...

ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΑΝΝΗ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ!!!
ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΕΙΧΗ ΟΜΩΣ ΕΝΑ ΜΕΓΑΛΟ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΙΚΟ ΤΕΙΧΟΣ!
ΑΞΙΑ Η ΗΓΕΣΙΑ ΤΗΣ ΕΔΕΚ ΙΣΤΟΡΙΚΗ Η ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΗΣ.
ΕΔΕΚΙΤΕΣ ΕΛΑΤΕ ΚΟΝΤΑ ΜΑΣ!
ΕΟΚΑ Β ΚΑΙ ΗΓΕΣΙΑ ΚΑΙ ΕΔΕΚ ΞΑΝΑΚΤΥΠΑ!!

Skorpion είπε...

Συμφωνω με τον Μικελιδη. Η Τουρκια καταφερε να εξαφανησει σχεδον ολοκληρωτικα τους ΤΚ. Σκοπος μας εμας ειναι να τους ξανακανουμε Κυπριους το οποιο φυσικα δεν μπορει να γινει με την αποποιηση της δικης μας Κυπριακης ιδιοτητας. ( Η οποια εχει αμεση συσχετιση με την επιβιωση της Κυπριακης δημοκρατιας.)

(Λεω σχεδον διοτι υπαρχουν ακομα καποιοι Σενερ Λεβεντ).

Ανώνυμος είπε...

KOΥΦΑΕΣ ΗΓΕΤΕΣ ΤΗΣ ΕΔΕΚ ΜΑΣ ΘΥΜΙΖΕΤΑΙ ΤΟΝ ΟΔΥΣΣΕΑ ΙΟΑΝΝΙΔΗ ΥΠΟΥΡΓΟ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΟΥ ΠΟΥ ΠΡΟΔΟΣΕ ΤΟΝ ΜΑΚΑΡΙΟ ΤΟ 1974!!!ΚΑΙ ΕΓΙΝΕ Η ΚΑΤΥΑΣΤΡΟΦΗ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ!!!

Anef_Oriwn είπε...

Δυο σύντομα σχόλια προς τους “επώνυμους” [the Idiot Mouflon και Skorpion]:

Θα συμφωνήσω με τον the Idiot Mouflon ότι οι αντιπολιτευτικές τάσεις και κορώνες από τους συγκυβερνώντες [της ΕΔΕΚ και του ΔΗΚΟ] τελικά έχουν υποσκάψει και βλάψει της προσπάθειες του Προέδρου για εξεύρεση λύσης –έχουν πλήξει σε μεγάλο βαθμό τες δυναμικές που θα μπορούσαν να δημιουργηθούν. Μόνο με κινητοποιήσεις και παρεμβάσεις από τα κάτω θα ανατραπεί το αρνητικό κλίμα μέσα στον κόσμο.

*****************
Skorpion,
Μετά συγχωρήσεως, αλλά στες παρεμβάσεις και τα σχόλια ΣΟΥ παρατηρώ μια ελιτιστική κι από καθέδρας προσέγγιση διαφόρων ζητημάτων ... Υποβάλλεις, ας πούμεν ότι κάποιοι είναι υπεράνω [ας πούμε οι ξένοι ή οι ελληνοκύπριοι] και μπορούν [από μόνοι τους] να καθοδηγήσουν ή να ηγηθούν καταστάσεων που θα βελτιώσουν τα πράματα. Λόγου χάριν, εδώ ΜΑΣ λες ότι “… Σκοπος μας εμας ειναι να τους ξανακανουμε [του τουρκύπριους] Κυπριους ...” [θα τους το επιβάλουμε αγαπητέ Skorpion ή ποιοι θα το κάνουμε αυτό;], ενώ στο blog “Στήλη Άλατος” του PolitisPittas, μας έλεγες καθαρά [απευθυνόμενος σ’ ΕΜΕΝΑ] ότι ΕΣΥ προτιμάς “… εναν Ξενο που δεν αγαπα την Κυπρο αλλα επιλεγει το καλυτερο για αυτην …[ πόσο είσαι τόσο σίγουρος ότι ΔΕΝ κοιτάζει πρώτα τα δικά ΤΟΥ συμφέροντα;] διοτι αναγνωριζει μερικες αρχες και αξιες του συγχρονου πολιτισμου - αναγνωριζει την αξια των ανθρωπινων δικαιωματων - του δημοκρατικου πολιτευματος -αναγνωριζει την αξια ενος κυριαρχου κρατους με ισχυρη κυριαρχια και οικονομια.” Πέραν του ότι είναι αντιφατικά μεταξύ τους τα δύο που λαλείς [πως μπορεί ΕΜΕΙΣ ως ελληνοκύπριοι να παρατζιήλουμεν, δηλ. να συμβουλέψουμε τους τουρκοκύπριους όταν οι ίδιοι περιμένουμε να μας συμβουλέψουν οι Ξένοι;], αυτές οι τακτικές δημιουργούν δοτές και επιβλημένες [εξαναγκαστικές] καταστάσεις που αργά ή γρήγορα δημιουργούν εντάσεις και τριβές που καταλήγουν σε αντιπαραθέσεις ...
Και οι αμερικάνοι βάφτισαν τους εαυτούς τους παγκόσμιους χωροφύλακες και σωτήρες του κόσμου και κάμνουν επεμβάσεις για να “σώσουν” τον κόσμο και τη δημοκρατία, αλλά γιατί εκει που πάτησαν το πόδι τους, εξακολουθούν να υπάρχουν έντονες διενέξεις και συγκρούσεις [Ιράκ, Αφγανιστάν;] ...

****************

Υ.Γ.: Θα προσπαθήσω κάποια στιγμή να παραθέσω παλαιότερα κείμενα του Μικελλίδη [του 2003 ή 2005 ας πούμεν] όπως έλεγε τελείως διαφορετικά πράματα για τους τουρκοκύπριους ...

Skorpion είπε...

Κοιταξε , το θεμα ειναι απλο.

Δεν θεωρω καν Τουρκοκυπριους τους συγκεκριμενους αλλα Τουρκους. (Ταλατ και σια).

Θεωρω ως ιστορικη πραγματικοτητα πως η Τουρκια προσπαθησε να εξοντωσει τους Τουρκοκυπριους και να δημιουργησει Τουρκους εθνικιστες μιας Τουρκικης δικτατοριας στην οποια ασκει απολυτο ελεγχο. Η διωξη των μη εθνικιστων Τουρκων απο την Τουρκοκυπριακη κοινοτητα και η επικρατηση των ανθρωπων της Τουρκιας σε αυτη ειναι παλια ιστορια , με αποκορυφωμα της ανακυρηξης του ψευδοκρατους.

Οχι Δεν θεωρω αυτους που πολεμησαν για να διχοτομησουν την Κυπρο και να την παραδοσουν στην Τουρκια (χωρις να σκεφτονται τις αρνητικες συνεπειες για το βιοτικο επιπεδο των ΤΚ καθως το Τουρκικο εθνικο συμφερον ηταν ανωτερο για αυτους.) ως Τουρκο-Κυπριους.



Αρα οταν συζηταμε με τον Ταλατ , Ντεκτας , Ερογλου θεωρω πως συζηταμε με την Τουρκια , με Τουρκους και οχι με Κυπραιους που τους ενδιαφερουν τα συμφεροντα της Κυπρου.


Θεωρω πως ειναι ευκολο να τους κανουμε ολους αυτους Κυπραιους ;

Οχι , σχεδον αδυνατον ειναι. Απλως πρεπει να ξεκαθαρισουμε με ποιους μιλαμε.



Τωρα για τον ξενο που ειναι συμφεροντολογος - εγω παραδειγματος χαρην , δεχομαι ως αρχη πως ολοι μας θελουμε τα συμφεροντα της Κυπρου. (για χαρην της συζητησης για να μεν λεμε πως ο ενας ειναι π ο αλλος π , και το ειπα διοτι εσυ ο ιδιος θεωρεις πως οι αποψεις σου ειναι πατριωτικες. Και εφοσον ουλοι Κυπραιοι ημαστε , δεν ειναι κακο να δεχτουμε το ενδεχομενο να μην θελει ο αλλος το κακο της Κυπρου. Χωρις και να το απορριπτω ομως. )

Θεωρω πως οσοι υποστηριζουν το ολο πακετο που συμπεριλαμβανει και Εκ περιτροπης προεδρια και τα αλλα ΚΑΙ λενε πως θελουν να εξυπηρετησουν τα συμφεροντα της Κυπρου , αγνοουν βασικες αρχες λειτουργιας των κρατων- αγνοουν αιωνες πολιτισμου και της σημασιας της δημοκρατιας , την σημασια του να μην υπαρχουν εθνικοι διαχωρισμοι , πως λειτουργουν οι οικονομιες κτλ κτλ κτλ.


Γενικοτερα υποστηριζουν ακρως φασιστικες καταστασεις και το απιστευτο , ενα δημοκρατικο κρατος να καταργηθει και να μεταμορφωθει σε ενα μη δημοκρατικο μητε κυριαρχο μορφωμα.

Πουθενα στον κοσμο τετοιες αποψεις δεν θα λεγονταν τοσο ευκολα χωρις να θεωρηθουν οι ακραιες των ακραιων.


Τωρα λες : παγκόσμιους χωροφύλακες και σωτήρες του κόσμου και κάμνουν επεμβάσεις για να “σώσουν” τον κόσμο και τη δημοκρατία, αλλά γιατί εκει που πάτησαν το πόδι τους, εξακολουθούν να υπάρχουν έντονες διενέξεις και συγκρούσεις [Ιράκ, Αφγανιστάν;] ...


Εδω συμφωνω απολυτως μαζι σου.

Το ιδιο δεν κανουν και στην Κυπρο Αμερικανοι και υπολοιποι ;

Απλως εδω , δεν δεχομαι καν πως σκεφτονται "πατριωτικα για το καλο της Κυπρου " . Ουτε πιστευω πως αγνοουν την αξια της δημοκρατιας , ανθρωπινων δικαιωματων κτλ κτλ.

Πιστευω πως Υποκρινονται- παιζουν πελλον- ΔΕΝ τους ενδιαφερει αν υποφερουμε εμεις - Βαφτιζουν αυτο που δεν ειναι δημοκρατικο - δεν ειναι τιμιος συμβιβασμος και σιγουρα δεν ειναι επιθυμητη λυση για εμας ως επιθυμητη λυση.

Διοτι μπορει να τους συμφερει να τα εχουν καλα με την Τουρκια πχ.

Ο Ξενος του παραδειγματος μου ειναι ενας υποθετικος ξενος ο οποιος δεν σκεφτεται ουτε με βαση τον πατριωτισμο - ουτε με βαση τον συμφεροντολογισμο ( με συμφερει η Τουρκια να γλιτωσει που το αγκαθι του Κυπριακου) .Δεν αντιπροσωπευει κρατη και κυβερνησεις . Ειναι ενα υποθετικο παραδειγμα ενος συγκεκριμενου ατομου που ενω δεν ειναι Κυπραιος πατριωτης ΔΕΝ μπορει να αποδεχθει ως λυση για τα προβληματα που αντιμετωπιζουν οι Κυπριοι , τετοια αντιδημοκρατικα και καταστροφικα μετρα. Το εβαλα για να δειψω πως ακομα και εαν καποιος θεωρει τον εαυτο του ως πατριωτη - μπορει να υποστηριζει εντελως καταστροφικες πολιτικες.

Αντιθετως οι Αμερικανοι πραττουν διαφορετικα , διοτι σκεφτονται "πατριωτικα" και συμφεροντολογικα - και δεν τους ενδιαφερει αν εγω και εσυ αυριο θα ζουμε σε ενα κρατος ανυπαρκτο οπου τιποτε δεν μπορει να λειτουργησει.



Εαν με ρωτας τι μας συμφερει να γινει απο τις υπαρχοντες επιλογες (τι ειναι εφικτο) η απαντηση μου ειναι διατηρηση Στατους κβο και προσπαθεια να το καλυτερεψουμε οσο μπορουμε.

Οι υποθεση Οραμς πχ ηταν ενα βημα εμπρος.

Skorpion είπε...

Η αντις Οι . Το λαθος το εκανα διοτι κατι αλλο ηταν να γραψω και το εσβησα.

Skorpion είπε...

Τα απο πανω τα λεω διοτι εμεις οι ΕλληνοΚυπριοι σκεφτομαστε ως Κυπριοι και δεν βαζουμε τα συμφεροντα της Ελλαδας πανω απο τα συμφεροντα της Κυπρου. Εξαλου , δεν ψηφιζουν Ελλαδιτες εποικοι ουτε μας ελεγχει στο καθε βημα που κανουμε η Ελλαδα.

Οσο παραδοξο και εαν ειναι μετα την Τουρκικη εισβολη η Κυπριακη δημοκρατια εγινε τροποντια πιο ανεξαρτητη και ισχυρη.

Και βλεπω πως απο ολα τα κομματα , γενικοτερα ο λαος μας (Κυπραιοι) , αγαπησαμε αυτο το κρατος και το θεωρουμε δικο μας.

Στα κατεχομενα απο την αλλη - Δεν υπαρχει αναπτυγμενη καθολου αυτη η συνειδηση. Οι ανθρωποι δεν σκεφτονται ως Κυπριοι ως πολιτες δημοκρατιας η ως αγωνιστες υπερ της δημοκρατιας.

Και πως να το κανουν εξαλου οταν η Τουρκια ειναι αυτη που τους εκανε αυτο που ειναι σημερα.

Προσωπικα - θεωρω τον Σενερ Λεβεντ συμπατριωτη μου και τον Τουρκο υπερεθνικιστη , ultra-nationalist και οχι απλως εθνικιστη Ταλατ συμπατριωτη του Ερτογαν, Ντεκτας, Ερογλου και Νταβιντογλου.

Θελω να μου εξηγησετε γιατι το σκεπτικο μου ειναι λανθασμενο.

gregoris είπε...

σκορπιον, τράβα αλλού μάνα μου να μάθεις το αλφάβητο. άμαν εν καταλαβαίνεις ότι ο κυπριωτισμός παρότι εκ των πραγμάτων πιο δύσκολος λόγω των συνθηκών κατοχής, εν πιο δυνατός μέσα στην τ/κ κοινότητα παρά στην ε/κ κοινότητα, τι να σου λαλούμεν τωρά; άμαν αποβάλεις πρώτα τον εθνοκεντρισμό σου τότε εννά αποκτήσεις τζιαι το ηθικό έρεισμα να επικαλείσαι τον Σενερ Λεβεντ.

Ανώνυμος είπε...

ZΗΤΩ Ο ΗΡΩΑΣ ΛΥΣΣΑΡΙΔΗΣ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΠΕΘΑΙΝΕΙ!! ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΔΟΞΑ ΤΡΑΒΑ!!
ΖΗΤΩ ΤΖΙΕ Ο ΠΑΤΑΚΟΣ ΤΖΙΕ ΤΟΥ ΓΡΟΝΟΥ ΜΑΖΙ ΣΤΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟΝ ΤΟΥ ΑΡΧΗΓΟΥ!!!

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητέ Skorpion,
Μετά συγχωρήσεως [και πάλι], αλλά έχω την άποψη ότι απλώς γενικολογείς και θεωρητικολογείς μέσα από γενικόλογες θεωρητικολογίες ΣΟΥ του τύπου “… Θεωρω πως οσοι υποστηριζουν το ολο πακετο που συμπεριλαμβανει και Εκ περιτροπης προεδρια και τα αλλα ΚΑΙ λενε πως θελουν να εξυπηρετησουν τα συμφεροντα της Κυπρου , αγνοουν βασικες αρχες λειτουργιας των κρατων- αγνοουν αιωνες πολιτισμου και της σημασιας της δημοκρατιας , την σημασια του να μην υπαρχουν εθνικοι διαχωρισμοι , πως λειτουργουν οι οικονομιες κτλ κτλ κτλ. ...”, αναπαράγεις κι ΕΣΥ την περίφημη παπαδοπούλεια τοποθέτηση ότι το σημερινό status quo αποτελεί “the second best solution”!
Λες ας πούμεν ότι “… εμεις οι ΕλληνοΚυπριοι σκεφτομαστε ως Κυπριοι και δεν βαζουμε τα συμφεροντα της Ελλαδας πανω απο τα συμφεροντα της Κυπρου…” ή ότι “... γενικοτερα ο λαος μας (Κυπραιοι) , αγαπησαμε αυτο το κρατος και το θεωρουμε δικο μας…” Είναι προφανές ότι όταν λες «Κυπραιοι», εννοείς ελληνοκύπριοι και όταν μιλάς για «κράτος» εννοείς την Κυπριακή Δημοκρατία όπως ελέγχεται [εδώ και χρόνια] από την ελληνοκυπριακή κοινότητα. Κι ΕΣΥ αυτό που θες είναι τη διαιώνιση αυτής της κατάστασης. Δεν ΣΕ προβληματίζει καθόλου αν ένα κομμάτι της Κύπρου παραμείνει υπό την κατοχή ή έστω τον απόλυτο έλεγχο [στρατιωτικό, οικονομικό και πολιτικό] της Τουρκίας γιατί στην ουσία ΔΕΝ θέλεις ή ΔΕΝ μπορείς να δεχτείς επιμερισμό/διαμοιρασμό της εξουσίας με τους τουρκοκυπρίους. Και διαισθάνομαι μάλιστα ότι ΟΥΔΕΠΟΤΕ θα κουβέντιασε με τουρκοκύπριο!

Ανώνυμος είπε...

ΠΡΟΣΠΑΘΗΣΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΩ ΤΙ ΕΝ ΤΟΥΤΟ ΤΟ BLOCK ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΚΑΤΑΛΑΒΑ ΤΙΠΟΤΕ!!ΓΡΑΦΕ ΓΙΕ ΜΟΥ ΛΙΟΝ ΑΡΑΙΑ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΤΙ ΓΡΑΦΕΙΣ!!ΕΙΣΑΙ ΚΟΜΟΥΝΙΣΤΗΣ ΕΘΝΙΚΙΣΤΗΣ ΤΟΥΡΚΟΚΥΠΡΙΟΣ ΤΙ ΕΙΣΑΙ ΤΕΛΙΚΑ...ΑΝΤΕ ΓΕΙΑ...