Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου 2008

Ανάρτηση 50η (δημοσιογραφική και ΔΗΚΟϊκή) - Λιτά κι απέριττα.

Έγινε και η κηδεία του Τάσσου Παπαδόπουλου (“ο Θεός μακαρίσει τον”, που λέει κι ο λαός μας). Στην κηδεία αναγνώστηκαν επικήδειοι και αποχαιρετιστήριοι λόγοι (άλλοι με διθυράμβους, επαίνους αλλά και υπερβολές – “ο αποθανών δεδικαίωται” - κι άλλοι πιο λιτοί).

Δεν ήταν στες προθέσεις μου να ασχοληθώ με τα της κηδείας (είναι και ολίγο τι άκομψο), αλλά ένα σημερινό (πρωινό) ραδιοφωνικό συμβάν με ωθεί να γράψω δκυο λόγια. Βασικά για να επισημάνω την πνευματική/μορφωτική φτώχεια που συνοδεύει τις εμμονές και προκαταλήψεις κάποιων.

Κι εξηγούμαι:
Καθημερινά (από Δευτέρα μέχρι και Παρασκευή) από τις οκτώ το πρωί μέχρι της εννέα, μεταδίδεται από το ραδιοσταθμό “ΑΣΤΡΑ”, η ενημερωτική εκπομπή “Έπεα Πτερόεντα” με παρουσιαστές τον Διευθυντή του Σταθμού Γιώργο Παυλίδη και μια κοπέλα δημοσιογράφο, της οποίας δεν θυμάμαι τ’ όνομα της (Ζωή την λενε, Αργυρώ ή Έλπις, θα σας γελάσω). Σήμερα στην αρχή της εκπομπής (ανασκοπώντας ως συνήθως και τις εφημερίδες) έκαναν (οι δυο δημοσιογράφοι) και κάποια σχόλια για τους επικήδειους. Πιο συγκεκριμένα ο Γ. Παυλίδης είπε ότι η ομιλία της κόρης του πρώην Προέδρου, Αναστασίας ήταν λιτή και περιεχτική (σε σύγκριση με τους διθυράμβους άλλων ομιλιών ).

Και τι ήθελε να το πει! Σχεδόν αμέσως (εντός μερικών λεπτών μόνο) παρενέβη στην εκπομπή λάβρος (και σίγουρα αναψοκοκκινισμένος) ο Κυριάκος Κενεβέζος (στέλεχος του ΔΗΚΟ κι αν δεν κάνω λάθος και βαφτιστικός του αποθανόντος) και χωρίς να ρωτήσει (για να μάθει από πρώτο χέρι) τι ακριβώς ειπώθηκε, σε έντονα επικριτικό και επιθετικό ύφος ανάφερε ότι τον πήραν στο τηλέφωνο οκτώ(!) ακροατές του “ΑΣΤΡΑ” (είπε ότι είχε και τα ονόματα τους) και διαμαρτυρήθηκαν (γιατί δεν πήραν απ’ ευθείας στο Σταθμό;) επειδή ο Γ. Παυλίδης στα σχόλια του χαρακτήρισε (όπως του μετάφεραν οι εν λόγω ακρατές) την ομιλία της Αναστασίας «φτωχή»!

[Η λέξη “λιτός” σημαίνει και φτωχικός (όχι όμως με την έννοια του κακόμοιρος) αλλά σημαίνει και απλός, δηλ. χωρίς περιττά λόγια και φτιασίδια! – Αφού δεν γνώριζαν γιατί δεν ρώταγαν... Όμως για να ρωτήσεις πρέπει να έχεις το γνώθι σ’ αυτόν δηλ. ότι οι γνώσεις σου είναι περιορισμένες!]

Ο Κ. Κενεβέζος (στη χειμαρρώδη παρέμβαση του) κρατούσε και μια πισινή, αφήνοντας αιωρούμενη την πιθανότητα να μην του μετάφεραν σωστά (οι ακροατές) όσα ειπώθηκαν (μ’ ένα στυλ “εγώ εν τζιαι ...”, νόμιζε ότι ήταν καλυμμένος, σε περίπτωση τυχόν παρερμηνειών ή διαστρεβλώσεων από τους ακροατές), δεν δίστασε όμως, να είναι έντονα επικριτικός και μονοκόμματος στα όσα έλεγε (δεν σήκωνε μύγα στο σπαθί του). Δηλ. δίκασε και καταδίκασε (τον Παυλίδη) χωρίς καν να μπει στον κόπο να διασταυρώσει τα λεχθέντα ή ν’ ακούσει τον κατηγορούμενο! (Είναι και δικηγόρος αυτός ο άνθρωπος;).

Και μετά κάποιοι (άλλοι) μιλάνε για πνευματική τρομοκρατία και κόκκινες χούντες ... Ίσως εκ του χώρου τους κρίνουν τα αλλότρια!

Υ.Γ.: Πολύ ενδιαφέρον και επί του θέματος είναι και το σημερινό άρθρο του Κώστα Κωνσταντίνου στον “Πολίτη”. Link: http://www.politis-news.com/cgibin/hweb?-A=841081&-V=archivecolumns (“Τα θυμιάματα έπνιξαν το εικόνισμα”).

Anef_Oriwn
Τρίτη 16/12/2008

10 σχόλια:

Kai Na Katharisoume Tous Kakomoutsounous είπε...

Βούζουνος, δηλαδή, ο Κενεβέζος!

Sike είπε...

απορία: ο Κώστας Κωνσταντίνου θεωρείται αντικειμενικός, σωστός ή έστω μη φανατισμένος;

Anef_Oriwn είπε...

Εκκαθαριστή,

Τζιαι βούζουνος, τζιαι όπως λαλεί τζιαι ενίοτε η Sike, τζιαι ΔΥΣΠΥΡΟΣ! Όμως η ουσία δεν είναι αυτή, αλλά πρώτον, γεγονός ότι έκρινε, δίκασε και καταδίκασε χωρίς να έχει ιδίαν αντίληψη των λεχθέντων, και δεύτερον, η αμορφωσιά πολλών και διαφόρων για το τι σημαίνει η λέξη «λιτός».

******
Sike,

(Κατ’ αρχάς σε ξανακαλωσορίζω από τα μέρη μας – καιρό να σε δούμε!)

Ο Κώστας Κωνσταντίνου έχει το δικό στυλ στο γράψιμο (ειρωνικό μέχρι και χλευαστικό και σίγουρα υποκειμενικό – όπως και το γράψιμο του καθενός μας). Τις πιο πολλές φορές τα κείμενα του με βρίσκουν αντίθετο (ίσως γιατί είναι πιο είρωνας από μένα ή γιατί γίνεται υπέρ του δέοντος υπερβολικός), όμως δεν παύει να λεει με το δικό του ιδιόρρυθμο (και ενίοτε απόλυτο τρόπο), αλήθειες ή έστω κάποιες διαφορετικές απόψεις. Όμως αυτές οι απόψεις (όπως και του οποιουδήποτε από μας) πρέπει να απαντιούνται (ή να αντικρούονται) με επιχειρήματα ή (αν γουστάρεις) με τον ίδιο τρόπο (λόγου χάριν να πούμε, ειρωνικά).

Υ.Γ.: Τι έγινε, ενεργοποίησες τα σχόλια στο blog σου;

Anef_Oriwn
Τρίτη 16/12/2008 – 5:35 μ.μ.

Sike είπε...

είχα πραγματικά την απορία Άνεφ και χαίρομαι για την απάντησή σου, ειδικά τις παρενθέσεις :)
τα σχόλια ακόμα...

Μιχάλης είπε...

Καταλαβαίνω ότι ο Κενεβέζος ήταν φορτισμένος συναισθηματικά.
Δεν τον δικαιολογώ όμως.

Ένας πολιτικός πρέπει να είναι ψύχραιμος .

Και πρέπει πριν πούνε κάτι να είναι σίγουροι για το τι λέχθηκε και να μη βασίζονται στο τι θα τους μεταφέρει ο ένας και ο άλλος.
Και το χειρότερο είναι ότι ναι μεν κρατούσε και μια πισινή αλλά θεωρούσε δεδομένο ότι λέχθηκαν αυτά που του είπαν.
Και αυτό είναι α-πα-ρα-δε-κτο!

Η προσπάθεια του Γ. Παυλίδη να του εξηγήσει ότι δεν είναι έτσι τα πράγματα προσέκρουε στις φωνασκίες του Κυριάκου.

Οι πολιτικοί μας πρέπει να μάθουν επιτέλους να ακούνε και όχι μόνο να τους ακούνε οι άλλοι.

Και μάλλον, εκείνο που ενόχλησε ήταν η αναφορά στη λιτή αλλά περιεκτική ομιλία της Αναστασίας.
Τελικά κάποιοι πολιτικοί θα πρέπει να μάθουν και λίγα περισσότερα ελληνικά;
Διότι στην ελληνική η κάθε λέξη έχει τη σημασία της.
Άλλο το λιτή και άλλο το φτωχή…

Anef_Oriwn είπε...

Για την Sike μερικά (άσχετα) σχόλια και ερωτήματα (αν όλως τυχαίως τύχει και περάσει από τα μέρη μας):

1. Τι σου εκάμαν τζιαι εκατάργησες τα σχόλια στο blog σου; Εγώ είχα σταματήσει προ πολλού να σχολιάζω!

2. Το δύσπυρη και το δυσπυρίαση γιατί τα γραφεις με δυο υ (ύψιλον);

3. Οι κοντοχωρκανοί μου οι Εξωχωρίτες αντι “ΕΝ ΘΩΡΟΥΝ ΠΟΥ ΧΑΖΙΡΙΝ ΝΑ ΜΑΣ ΤΗ ΦΕΞΟΥΝ, ΕΝΝΑ ΜΑΣ ΞΗΤΙΜΑΣΟΥΝ ΘΕΜΑΣ!!!”, θα έλεγαν “ΕΝ χΩΡΟΥΝ ΠΟΥ ΧΑΖΙΡΙΝ ΝΑ ΜΑΣ ΤΗ χΕΞΟΥΝ, ΕΝΝΑ ΜΑΣ ΞΗΤΙΜΑΣΟΥΝ χΕΜΑΣ!!!”

4. Τι παει να πει “καρκαντοκάμπινο”;

5. “… στην κάshα είshεν σανίθκια τζιαι σίδερα …”. Καλουψιής, για κτίστης εν να ήταν ο άνθρωπος! Και λίγη κατανόηση στην εργατική τάξη εν βλάφτει!!!

Anef_Oriwn
Πέμπτη 18/12/2008 – 7:30 μ.μ.

Aceras Anthropophorum είπε...

Φίλε μιαν τέχνην για να μεν χάννεις τα λινκς του πολίτη για αυτούς που σε θκιαβάζουν την επόμενην. Άμαν βάλλεις λίνκ στην εφημερίδαν της ημέρας, την επόμενην αλλάσσουν της διεύθυνσην τζιαι βάλλουν της στο αρχείον. Επομένος, αν θέλεις να είναι προσιτή στους αναγνώστες σου, πρέπει να πας στο αρχείο του πολίτη τζιαι να βάλεις το λίνκ του άρθροθ που τζιεαμέ.

Ανώνυμος είπε...

@ANEF ORION
DEN RXETE METRO OYTE THN KHDEIA TOY TASSOY DEN SEVESTAI ALLA ZONTANO TON DOLOFONIDATE 100 FORES AYTOS SAS ANADEIKSE PROEDROUS NTROPI SAS POTE SEVASTIKATE SINTROFOUS K TORA THA THELATE NA SEVASTEITAI PROEDRO POY MONO TA FILIA TOY IOYDA TOU ISKARIOTH ORTAN TON SINANTOUSATE TOU DINA TAI NTROPI SAS KAI FTOU!GIA IDEODI TAXATES POU PREZVEVETAI K THN ANTROPIA SKATA!

Ανώνυμος είπε...

www.arelis.gr
περιεχει ερωτονομικον με τις πιο τολμηρες σεξουαλικες φαντασιωσεις

Anef_Oriwn είπε...

Aceras,

Σ’ ευχαριστώ για την πληροφόρηση σχετικά με τα links. (Έχω ήδη κάνει και τη σχετική διόρθωση).
Ομολογώ ότι για πολλά ζητήματα σχετικά με την ηλεκτρονική τεχνολογία (συμπεριλαμβανομένου και του internet) είμαι αχάπαρος!

******
Ανώνυμε No. 1,

1. Κατ’ αρχάς (εσύ που είσαι και ευσεβής) το να γράφεις στα κεφαλαία αποτελεί από μόνο του ασέβεια προς σ’ αυτούς που τυχόν θα σε διαβάσουν γιατί τα κεφαλαία γράμματα συνήθως ενοχλούν στα μάτια!

2. Δεύτερον, το επίπεδο και η γλώσσα του κείμενο σου προκαλούν αποστροφή και δυσφορία που. Αν νομίζεις πως εσύ μ’ αυτό τον τρόπο ΕΣΥ τιμάς τον Τάσσο Παπαδόπουλο πλανάσαι πλάνη οικτρά.

3. Τρίτον, το γεγονός ότι στεκόμαστε κριτικά στις πολιτικές του πράξεις κι αποφάσεις (έχουμε το δικαίωμα της διαφορετικής άποψης;), τούτο γιατί να σημαίνει ασέβεια; Και που εντοπίζεις ασέβεια στα δικά μου γραφόμενα; Επειδή δεν έχω γράψει επαίνους και διθύραμβους;

4. Τέλος, να ρωτήσω, (για να μάθω κι εγώ), πότε μας ανάδειξε προέδρους; Εμείναμε μήπως βερεσιέ εμείς;

******
Ανώνυμε No. 2,

Λυπάμαι αλλά δεν θα σε ακολουθήσω! Η μαμά μου, μου απαγορεύει να μιλάω με αγνώστους (Ανωνύμους) και να επισκέπτομαι ύποπτα υποστατικά (sites). Γι’ αυτό γυρεύτου αλλού! (Όμως τι παει να πει «ερωτονομικον»;)

Anef_Oriwn
Παρασκευή 19/12/2008 – 4:08 μ.μ.