Σχολιανό 1ον: Η υποστολή της σημαίας στο ΡΙΚ.
Υποστάλθηκε η ελληνική σημαία από το προαύλιο του ΡΙΚ (της κυπριακής κρατικής ραδιοτηλεόρασης).
ΚΑΚΩΣ!!! ΠΟΛΥ ΚΑΚΩΣ (που υποστάλθηκε μόλις τώρα!!!)
Τούτο έπρεπε να γίνει εδώ και πολλά πολλά χρόνια. Είμαστε ανεξάρτητο κράτος με τη δικιά του σημαία, Ναι ή Ου;
Τα άλλα ούλλα εν μασκαραλλίκια!
Σχολιανό 2ον: Για την Αριστερά.
Η Αριστερά όταν ΔΕΝ είναι Διεθνιστική, βράσε όριζα, γιατί πλέον ΔΕΝ είναι Αριστερά!
Είναι όπως τη σκορδαλιά ή τες ελιές τες “τσακκιστές” χωρίς σκόρδο!
Η Αριστερά (φύσει και θέσει) δημιουργεί γέφυρες συνεννόησης και συνεργασίας μεταξύ των εργαζομένων, των μη προνομιούχων, των καταπιασμένων των διαφόρων χωρών (ανεξαρτήτως εθνικότητας, φυλής και ράτσας).
Σχολιανό 3ον: Πατριώτες & Εθνικιστές.
Εθνικιστές είναι αυτοί που υπερηφανεύονται για τη φυλή τους, τη γλώσσα τους, την ιστορία τους, (δηλαδή όχι για δικά τους, προσωπικά επιτεύγματα), αλλά γι’ αυτά που βρήκαν (;) ως κληρονομιά από τους προγόνους (;) τους.
Εθνικιστές μπορεί να είναι και οι Εγγλέζοι (κι ας ήταν οι πιο ύπουλοι και στυγνοί αποικιοκράτες) και οι Γερμανοί (κι ας ματοκύλισαν τον κόσμο) και οι Τούρκοι (κι ας διέπραξαν γενοκτονίες) αλλά και οι Έλληνες (λετε, ο Μεγαλέξαντρος να κατέκτησε τον κόσμο πετώντας ροδοπέταλα και όχι σφάζοντας και λεηλατώντας;).
Με την υπερηφάνεια τους (οι εθνικιστές) θεμελιώνουν μια διάκριση, ξεχωρίζουν το λαό τους από τους άλλους λαούς και φυλές (προσπαθώντας να δείξουν την ανωτερότητα του δικού τους λαού), ανάγουν την εθνική τους ταυτότητα σε ιδεολόγημα*.
Η λογική του εθνικιστή είναι αυτή του αριστοκράτη που θεωρεί ότι είναι σπουδαίος για κάτι που πέτυχαν οι πρόγονοι του. Το ιδεολόγημα της “συνέχεια του γένους” (που φυσικά δεν στέκει βιολογικά, αλλά ούτε και ιστορικά) αποσκοπεί αποκλειστικά στη θεμελίωση αυτής της διάκρισης.
Ο Πατριώτης, τώρα, είναι άλλο πράγμα. Ο Πατριώτης αγαπάει τον τόπο του χωρίς αναγκαστικά να είναι περήφανος γι’ αυτόν. Τον αγαπάει γι’ αυτό που είναι, έστω και μια κουκίδα στον πλανήτη Γη. Ακόμα κι αν αυτός ο τόπος είναι άδοξος, άσημος και ταπεινός. Δεν τον κάνει ιδεολόγημα ούτε και πολεμική σημαία (παρ’ όλο που κάποτε ο πατριωτισμός μπορεί να μετατραπεί και σε μάσκα που την φοράει ο εθνικισμός για να κινείται πιο άνετα). Ο Πατριώτης ταυτίζεται με τον “απέναντι” Πατριώτη, ενώ ο εθνικιστής μισεί τον άλλο εθνικιστή (και τον ανταγωνίζεται σε εθνικιστικές μπαρούφες).
Αν γέμιζε ο κόσμος Πατριώτες θα σταματούσαν και οι εθνικιστικές αντιπαραθέσεις και οι εθνικιστικοί πόλεμοι.
Anef_Oriwn
Παρασκευή 6/6/2008
*Ιδεολόγημα – αυθαίρετο συμπέρασμα που προκύπτει από κάποια ιδεολογία καταλήγει να λειτουργεί ως δόγμα, μπορεί μάλιστα να εξελιχτεί και σε ιδεοληψία.
(Ιδεοληψία – ψυχοπαθολογική νοσηρή κατάσταση που εκδηλώνεται υπό την μορφή έμμονων ιδεών σε ιδεολογίες και δόγματα).
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
39 σχόλια:
Οι σημαίες υπεστάλησαν πολ΄πιο μπροστά είναι αλήθεια. Η εθνική μειοδοσία έγινε σπορ των πολιτικών μας από καιρό και συνοδευμένη από την ψεύτικη ψηφοθηρική συνθηματολογία κατάντησε τις κάλπες κάδους σκουπιδιών. Αλλάζουν κυβερνήσεις, πέφτουν κι οι σημαίες για λόγους εύνοιας. Ο πιο αποχρωματισμένος εθνικά και θρησκευτικά είναι ο τέλειος πολίτης σύμφωνα με τα τωρινά δεδομένα και ο πιο γλύφτης και δοσίλογος, το πρότυπον πατριώτη.
Δεν ξέρω για το τέλος της ιστορίας που έλεγε ο Φουκουγιάμα, αλλά εγώ νομίζω, ότι φτάσαμε στο "τέλος της λέξης". Πλέον είναι αι οι σημασίες των λέξεων υπό διαπραγμάτευσιν. Δεν είναι μπουγάδα τα εθνικά μας σύμβολα να ανεβοκατεβαίνουν τόσο εύκολα. Πρέπει όμως να μας ξεκαθαριστεί. Αυτό έγινε μετά από εντολή της κυβέρνησης? Ή από υπερβάλλοντα ζήλο των κολοσφογγορικάριων? Πάει και η γαλανόλευκη...Έμειναν μόνο κάτι κατουρημέα κίτρινα σεντόνια να ανεμίζουν με κάτι ειρωνικά φύλλα ελιάς να μας περιγελούν ειρωνικά. Γιατί ειρωνικά? Γιατί η ειρήνη είναι προϊόν δικαιοσύνης.Και η δικαιοσύνη προϋποθέτει ελευθερία. Και αυτή με τη σειρά της δημοκρατία. Και αυτά εμας τελείωσαν. Και καθόμαστε να χαριεντιζόμαστε και να πισκαλούμε τον κάθε ανευ-ορίων στις απωθημένες εκθέσεις ιδεών που είχε τόσα χρόνια. Ντροπή... Τίποτ'άλλο..
Πόσο πολύ εχτίτζιασες κύριε άνευ υπόθεσης, μας το αποκάλυψες σήμερα. Κόμπλεξ κατωτερότητας λαλούν το οι ψυχολόγοι.
Με τες υγιές σου
Συνέχισε το έργο που σου αναθέσαν να επιτελέσεις, εσύ τζαι τζείνοι που αλληλογλύφεστε μέσα στο ίντερνετ, για το πόσο μεγάλοι τζαι τρανοί είσαστεν
Καλώς και τα παιδιά τα δικά μας
(την κορασίδα Dokisisofi και τον ιαπωνόπαιδα τον Zatoichi),
@ Dok.,
Χαίρομαι ιδιαιτέρως που επαναβρίσκεις τον παλιό καλό εαυτό σου. Τούτο είναι και σημάδι ότι ξεπερνάς την κρίση που είχες υποστεί τελευταία ...
@ Zat.,
Εγώ το έργο μου θα το συνεχίσω απτόητος. Εσύ να δούμε πόσο θ’ αντέξεις!
Anef_Oriwn
Παρασκευή 6/6/2008 – 6:36 μ.μ.
Η δοκησί-πελλη, μόλις εμπήκεν στον Απόστολο τζαι κατηγορά τον γιατί δεν τα έβαλεν με τον Μιχάλη, ο οποίος έγραψε τα ίδια πράματα μ' εσένα. Ως δαμέ καλά.
Εσένα γιατί δεν σε κατηγορά; Ας μας απαντήσει η δοκησί-πελλη. Εσύ δεν φταίεις που κατάφερες τζαι την έκαμες συντρόφισσα. Την δουλειά σου έκαμες.
Περιμένουμεν απάντηση κόρη "γράφω γιατί θέλω σημασία"
Molis kopikes stin katanoisi keimenou. Pienne kanena frontistirio.
Den perasa kamia krisi anef. I dekaimeri apoxi mou ofeilotan stin apousia mou apo tin Kipro.
Kriseis sineidisews kai kriseis taftotitwn na tis girepseis allou.
Είδατε με πόση ευκολία αποδίδονται συμμαχίες του ενός με τον άλλο;
Με την ίδια (παρα)λογική γίνονται και οι αναλύσεις περί των κρίσιμων θεμάτων.
Αρχικά εκφράζω τη χαρά μου που είσαι ένα ελεύθερος άνθρωπος, όχι δογματικός αλλά διαλεκτικός. Άρα μπορεί κάποιος να διαλεχθεί μαζί σου χωρίς δογματισμούς.
Είμαι γενικά επιφυλακτικός απέναντι σε σύμβολα. Κέντρο της ζωής είναι ο άνθρωπος και όχι ένα κρατικό σύμβολο. Εσύ πιστεύεις στα σύμβολα κα υποστηρίζεις την πρόσθεση ή αφαίρεση κρατικών συμβόλων. Δηλαδή ενστερνίζεσαι αυτό που λέμε κρατικό πατριωτισμό. Το ζητούμενο για σένα είναι το κράτος και το σύμβολό του. Εμένα οι απόψεις μου δεν είναι κρατοκεντρικές αλλά ανθρωποκεντρικές.
Ο ορισμός που δίνεις για την αριστερά είναι μια οπτική από τις πολλές που καταθέτουν οι αριστεροί τα τελευταία 15 χρόνια προσπαθώντας να αποδώσουν ένα συγκεκριμένο περιεχόμενο στην αριστερά μέσα στις νέες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στον πλανήτη.Φυσικά υπάρχουν πολλοί που δε δηλώνουν αριστεροί αλλά ενεργούν και πράττουν κατά τον ορισμό σου.Φυσικά μπορεί να είναι αριστεροί και να μην το ξέρουν.
Προβάλλεις ως κυρίαρχη αντίθεση σήμερα τις έννοιες πατριωτισμός και εθνικισμός.
Φυσκά υπάρχουν πολλοί πατριωτισμοί: ο κομματικός, ο εθνικός, ο κρατικός, ο ιδεολογικός.Μέσα στο χρόνο η έννοια του πατριωτισμού δεν είναι μονοσήμαντη. Αλλάζει περιεχόμενο ανάλογα με τις ανάγκες των ανθρώπων και της εποχής. Σήμερα όλοι παραδέχονται ότι μειώνεται στη συνείδηση των λαών αυτό που λέμε εθνικισμό.
Ο εθνικισμός του 19ου αιώνα είναι διαφορετικός από του 20ου και διαφορετικός στις μέρες μας. Οι γενικεύσεις δεν είναι πάντοτε πετυχημένες. Όσο για τον "εθνικισμό" του Μεγαλέξανδρου, πρέπει να τον προσεγγίσεις με τα δεδομένα της εποχής του τα οποία δεν έχουν σχέση με το δικό μας παρόν από άποψη ανθρωποκεντρικής εξέλιξης. Σε κάθε περίπτωση ο εθνικισμός είναι γέννημα της νεοτερικότητας και του έθνους-κράτους που οικειοποιήθηκε το έθνος και δημιούργησε αυτό το εκρηκτικό μείγμα δύναμης.
Δοκησίσοφη απολογούμαι, διότι διάβασα μονον το άλλο σχόλιο. Σόρυ ρε κοπέλα (όλοι κάμνουμεν λάθη...).
Κύριε Σταύρου, τι συζητάμε τώρα. Έμπα στο enaliakypros18.blogspot.com για να δεις πως τα γράφει ο κύριος άνευ δαμέ, τζαι πως τα γράφει ποτζεί.
Θα μάθεις τζαι συ κύριε Σταύρου σιγά-σιγά.
Εγώ έχω μιαν απορία την δημαία την Ελληνική την κατέβασαν για να βοηθήσει σε κάτι?Θα κατεβάσουν όλες τις Ελληνικές σημαίες?από όλα τα κυβερνητικά κτήρια?Τελικά είναι πολλές οι απορίες μου.Είναι κάποα συμφωνία μεταξύ Χριστόφια -Ταλάτ για καλύτερη , πως να το γράψω τώρα?σύσφιγξη σχέσεων? Και άν ναι οι Τουρκοκύπριοι θα κατεβάσουν καμιά σημαία από την Τουρκία?Προσωπικά είμαι περήφανη για την Κυπριακή σημαία και για την Ελληνική .Από τότε που θυμάμαι δεν θυμάμαι την Κυπριακή να δεσπόζει πουθενά από το δημοτικό ακόμα είχαμε σαν εθνικό σύμβολο την Εληνική.Αυτός ειναι και ο λόγος που έχω απορίες.Εδώ που μένω στη προβλήτα της παραλίας έχουν αναρτημένες τις σημαίες της Ε.Ε από τότε που μπήκε η Κύπρος είναι και αυτή υπάρχουν δυο σειρές στη μία όπως κοιτάμε πρώτη είναι η Ελληνική στην άλλη σειρά πρωτη είναι η Κυπριακή όταν δε φυσάει λίγο καμαρώνω για την Κυπριακή σαν γύφτικο σκεπάρνι και αυτό γίνετε καθημερινάπάντα θα γυρίσω το βλέμμα να την δω και νιώθω πάρα πολύ όμορφα για τη σημαία μας.
@ stalamatia
Δυστυχώς αγαπητή μου αυτό που νιώθεις για την κυπριακή σημαία δεν το νιώθουν όλοι οι Κύπριοι. Κάποιοι την θεωρούν κουρελόπανο.
Αυτό που γίνεται, απ’ ότι ξέρω, δεν είναι οργανωμένο. Το συγκεκριμένο αποτελεί πρωτοβουλία του διευθυντή του ΡΙΚ ο οποίος πριν διοριστεί εκεί ήταν ο υπεύθυνος της Ε.Ε. στην Κύπρο.
Ούτε έχει σχέση με το τι γίνεται στο κυπριακό.
Είναι απλά εφαρμογή των προνοιών του συντάγματος, που έπρεπε – και πρέπει να εφαρμοστεί.
Στο δικό μου blog (και συγνώμη Άνευ για την κατάχρηση του χώρου) παραθέτω ακριβώς τι προνοεί το Σύνταγμα για το θέμα αυτό.
Αν το διαβάσεις θα καταλάβεις.
Στα σχολεία ήταν (και είναι) μαζί με την κυπριακή και η ελληνική σημαία ακριβώς επειδή ο τομέας εκπαίδευση είναι ευθύνη των δύο πλευρών, η καθεμιά για τα δικά της και όχι του κράτους.
Επίσης, στο μόνο υπουργείο που υπάρχει αναρτημένη και η ελληνική σημαία είναι, για τον ίδιο λόγο, το υπουργείο Παιδείας.
Ελπίζω να ξεδιάλυνα κάπως τα πράγματα.
@ Dok.,
Απ’ ότι φαίνεται επολλίναν τα ταξίδια σου στα εξωτερικά. “Πρέπει να το φυσάς πολύ το χρήμα!” (Κάποιος, κάποτε, μου το πέταξε κι εμένα αυτό, αλλά δυσκολεύομαι να θυμηθώ ποιος ήτανε. “Το γήρας ου και έρχεται μόνο του”!). Το Πάσχα έτρεχες να προλάβεις ένα αεροπλάνο ενώ τώρα, όπως λες “… I dekaimeri apoxi mou ofeilotan stin apousia mou apo tin Kipro…”. Εκτός κι αν δεν πρόλαβες τότε το αεροπλάνο και μόλις πρόσφατα κατάφερες τελικά να φύγεις!
@ Κύριε Andrea F. Stavrou,
Κατ’ αρχήν Σας καλωσορίζω στο blog μου και Σας ευχαριστώ για τα σχόλια Σας.
Θα αναφερθώ (όσο σύντομα γίνεται) σε μερικά σημεία που θίγεις στην παρέμβαση σου (σημαία και κρατικά σύμβολα, Μεγαλέξαντρος, εθνικισμός):
1. Για να είμαι ειλικρινής ούτε εμένα με συγκινούν και πολύ τα κρατικά (ή τα λεγόμενα “εθνικά”) σύμβολα (σημαίες, εθνικοί ύμνοι και τα τοιαύτα), άρα δεν ισχύει αυτό πους λες ότι “… Το ζητούμενο για σένα [μένα] είναι το κράτος και το σύμβολό του...”. Στην προκειμένη περίπτωση όμως υπερασπίζομαι με πάθος την κυπριακή σημαία (αυτό το άσπρο πανί με την Κύπρο πάνω του, χρωματισμένη κίτρινη και με ένα κλαδί ελιάς από κάτω) γιατί αποτελεί συμβολίζει την ανεξάρτητη κρατική μας οντότητα και την πάλη μας για επανένωση του νησιού μας μακριά από τα επί μέρους σύμβολα των μητέρων πατρίδων (Ελλάδας και Τουρκίας).
2. Για τον Μεγαλέξαντρο, συμφωνώ μαζί σου όταν λες ότι “… τον "εθνικισμό" του Μεγαλέξανδρου, πρέπει να τον προσεγγίσεις με τα δεδομένα της εποχής του τα οποία δεν έχουν σχέση με το δικό μας παρόν …”. Όμως εγώ μίλησα για τις σφαγές και τις λεηλασίες που έκανε ο Μεγαλέξαντρος κατακτώντας τον κόσμο, στοχεύοντας να δείξω την υποκρισία κάποιων που μιλάνε για εκπολιτιστική εκστρατεία ενώ θεωρούν κατακτητικές εκστρατείες ότι έκαναν άλλοι λαοί και οι ηγέτες τους (Πέρσες , Ρωμαίοι, Ούννοι, Αττίλας).
3. Για τον εθνικισμό του 19ου και 20ου αιώνα και του σήμερα, να κάνω και quote ένα κειμενάκι (σχόλιο) που έγραψα κι έστειλα και κάπου άλλου.
«Ο εθνικισμός έπαιξε και ολοκλήρωσε προ πολλού τον προοδευτικό της ρόλο (στην ιστορία και εξέλιξη της ανθρωπότητας) συμβάλλοντας στη δημιουργία και ανάπτυξη εθνικο-απελευθερωτικών (και όχι μόνο) κινημάτων και εξεγέρσεων. Τούτα είχαν σαν αποτέλεσμα την κατάργηση των συντηρητικών φεουδαρχικών δομών και στην απελευθέρωση των λαών από την οθωμανική αυτοκρατορία και την αποικιοκρατία.
Σήμερα ο εθνικισμός έχει να κάνει με “εθνικές” (εσωτερικές και/ή διακρατικές αντιπαλότητες, αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις (τοπικές ή περιφερειακές – δεν συζητώ αν είναι βάσιμες ή όχι). Τούτες οι συγκρούσεις συνήθως υποδαυλίζονται από τις Μεγάλες Δυνάμεις (της Αμερικής μη εξαιρουμένης) εφαρμόζοντας την προσφιλή τους τακτική του “διαίρει και βασίλευε” (FYROM, Κόσοβο, Ναγκόρνο Καραμπάχ, Νταφούρ και σε πολλές άλλες περιοχές η κάθε μια με τις δικές της ιδιαιτερότητες).
Ο παρωχημένος πλέον εθνικισμός χωρίζει τους λαούς. Δημιουργεί ή αναδείκνυε επί μέρους ζητήματα και τα μεγιστοποιεί μετατρέποντας τα σε προβλήματα μεγάλα κι άλυτα. Μ’ αυτό τον τρόπο αδυνατίζουν οι πιθανότητες για τη δημιουργία παγκόσμιων ή περιφερειακών κινημάτων των λαών ενάντια σ’ αυτό που λεμε Νέα Τάξη Πραγμάτων.»
Anef_Oriwn
Σάββατο 7/6/2008 – 3:14 μ.μ.
@ Αγαπητή Stala(g)matia,
Παρ’ όλο που ο Μιχάλης, (σου) έχει ήδη δώσει κάποιες απαντήσεις στα ερωτήματα σου, ενώ παράλληλα στο post που ανάρτησε στο blog του περιέχονται αρκετά στοιχεία (βασικά από το Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας) για το ζήτημα της προβολής των (κυπριακών) κρατικών μας συμβόλων (αντί των ελληνικών), θα προσθέσω κι εγώ τα εξής:
Οι εθνικιστικές εξάρσεις και υπερβολές και οι ακραίες τοποθετήσεις έχουν αυξηθεί μετά την εκλογή Χριστόφια στην Προεδρία και την ανάληψη πρωτοβουλιών για συνομιλίες με τους τουρκοκύπριους (με στόχο την ταχύτερη επίλυση του κυπριακού). Κάποιοι βλέπουν το έδαφος να φεύγει κάτω από τα πόδια τους. «Προς Θεού ίντα τζιαιρούς εφτασαμεν ...», εν ννα λαλούν ... Τζιαι θα συνεχίζουν: “…Εν ννα κάμουμε κράτος με τους Τούρκους!» - εν λαλούν με τους τουρκοκύπριους.
Η φιλολογία και η παραφιλολογία για τες σημαίες, για την ελληνικότητα (και τη γλώσσα μας) που συνεχώς κινδυνεύουν, για τη συνομωσιολογία (εναντίον στον ελληνισμό) και τον ανθελληνισμό, για την προγονολατρεία και την υπερπροβολή των επιτευγμάτων του ελληνισμού (συμπεριλαμβανομένης και της κατάκτησης της τρίτης θέσης από το Καλομοιράκι στον ηλίθιο Διαγωνισμό της Γιουρο-Βιζιων), για την υποτίμηση των τουρκοκυπρίων και την έλλειψη διάθεσης για συνομιλίες μαζί τους για επανένωση του νησιού μας (το προτιμάνε διχοτομημένο, παρά συνεταιριστικό μαζί με τους τουρκοκύπριους), για την ισοπέδωση και το μηδενισμό των προσπαθειών και της πάλης της συγκροτημένης Αριστεράς ενάντια στην παγκοσμιοποίηση (ενάντια στην άκρατη νεοφιλελεύθερη οικονομική πολιτική, στην περιβαλλοντική καταστροφή και την πολιτιστική αλλοτρίωση), για την υποβάθμιση του διεθνιστικού χαρακτήρα της Αριστεράς και του συντονισμού της πάλης των λαών κατά της παγκοσμιοποίησης/ιμπεριαλισμού/ΝΤΠ, όλ’ αυτά οδηγούν στην έξαρση του εθνικισμού, στον αποπροσανατολισμό των λαών από την κοινωνική διάσταση και το διεθνή χαρακτήρα των προβλημάτων καθώς και στη απαξίωση των μαζικών οργανωμένων ενστάσεων και αγώνων.
Ως έλληνες κάτοικοι αυτού του τόπου, την ελληνική σημαία μπορούμε (σίγουρα και φυσικά) να την κρατάμε (όσοι γουστάρουμε), να την αναρτάμε στο σπίτι μας, στο εξοχικό μας, στην παράγκα μας, ή στο σύλλογο μας ... Να την κυματίζουμε (με περηφάνια) στις παρελάσεις για τις “εθνικές” (ελληνικές) εορτές. Στις 25 του Μάρτη επέτειο της απελευθερωτικής (και κοινωνικής) επανάστασης του 1821 (των Γραικών και Αρβανιτών) κατά της Οθωμανικής εξουσίας (που μετά την απελευθέρωση κατέλυσε και τις φεουδαρχικές δομές της κοινωνίας). Επίσης στις γιορτές για την 28η Οκτωβρίου 1940, επέτειο της αντίστασης του ελληνικού λαού στον χιτλεροφασισμό.
Anef_Oriwn
Σάββατο 7/6/2008 – 3:55 μ.μ.
" Να την κυματίζουμε (με περηφάνια) στις παρελάσεις για τις “εθνικές” (ελληνικές) εορτές. Στις 25 του Μάρτη επέτειο της απελευθερωτικής (και κοινωνικής) επανάστασης του 1821 (των Γραικών και Αρβανιτών) κατά της Οθωμανικής εξουσίας (που μετά την απελευθέρωση κατέλυσε και τις φεουδαρχικές δομές της κοινωνίας)"
Γιατί το εθνικές μέσα σε εισαγωγικά;
Γιατί το ελληνικές μέσα σε παρένθεση;
Όποιος και να αποφάισε να κατεβάσει την ελληνική σημαία από το ΡΙΚ, μπράβο του.
Το ουσιαστικό είναι ότι ακόμα ένα ίχνος της τριπλής κηδεμονίας της Κύπρου μας, της πατρίδας μας της πολυαγαπημένης, φεύγει από μπροστά μας.
Το τι κάνουν οι Τουρκοκύπριοι από κει είναι άλλη ιστορία. Η ελληνική σημαία από δω και η τουρκική από κει(αν με ρωτάς ακόμα και αυτή της Ε.Ε.) υποδηλώνουν υποδούλωση. Δεν χρειαζόμαστε μαμμάδες πατρίδες, ούτε και τις σημαίες τους.
Πόσο δύσκολο είναι να καταλάβουν μερικοί ότι όταν η ίδια η Κυπριακή Δημοκρατία παραβιάζει αρχές του Συντάγματος, δίνει το δικαίωμα και στον οποιονδήποτε άλλο να κάνει το ίδιο;
καλή λευτεριά στα μυαλά μας αδέρφια...
μεθαύριο όταν θα γίνει η άλλη εισβολή, να μεν παραξενευτείτε καθόλου.
κι αφού δε θέλετε μαμμάδες-πατρίδες, τότε γιατί στες γιορτές της εδόν φέρνετε έλληνες καλλιτέχνες;
φέρτε τ/κ για να κάμουμεν μαζί τους επαναπροσεγγίσεις...
εσείς θέλετε τζαι την πίττα σωστήν τζαι τον σκύλλον χορτάτο
@ zatoichi
Τζιαι ποια θα είναι η άλλη εισβολή παρακαλώ;
Στη σύγχρονη ιστορία μας είχαμε δύο, της Ελλάδας και της Τουρκίας και μάλιστα με μία εβδομάδα διαφορά. Και πριν διαμαρτυρηθείς για το πρώτο, διάβασε τις συμφωνίες Εγγύησης.
Και πραγματικά απορώ γιατί κανένας από εσάς δεν σχολιάζει το τι λέει το Σύνταγμα. Αν και υποψιάζομαι, δεν συμφέρει.
Ακριβώς το ότι στις γιορτές της ΕΔΟΝ έρχονται Έλληνες καλλιτέχνες δείχνει ότι όλα όσα λέτε περί ανθελληνισμού κλπ. δεν έχουν βάση.
Αν δεν το ξέρεις, στις εκδηλώσεις λαμβάνουν μέρος και τ/κύπριοι. Γίνονται και κοινές εκδηλώσεις, γενικότερα.
Άρα τα ρητό δεν κολλά στην προκειμένη για την ΕΔΟΝ αλλά για κολλά άνετα στις δικές σας απόψεις.
Re zatoichi elega na mi se sigxoresw alla afto to
"Γιατί το εθνικές μέσα σε εισαγωγικά;
Γιατί το ελληνικές μέσα σε παρένθεση;"
mou thimise Kosta Monti kai anatrixiasa.
Eksakolouthw na mi se simpathw alla sou vgazw to kapelo.
Καταπληκτικό το αποψινό (μουσικό) πρόγραμμα “Στην υγειά μας (ρε παιδιά)”, από την ΕΡΤ με τον Σπύρο Παπαδόπουλο. Παρόντες διάφοροι επώνυμοι αριστερίζοντες και κομμουνιστιζοντες τραγουδιστές και τραγουδοποιοί (από αυτούς που έρχονται και στα Φεστιβάλ στης ΕΔΟΝ και στις συναυλίες του ΑΚΕΛ - Μαχαιρίτσας, Παπακωνσταντίνου, Κότσιρας, Κατσιμίχας, Σταρόβας). Λείπει ο κομμουνίσταρος ο Τσακνης!
Anef_Oriwn
Σάββατο 7/6/2008 – 11:43 μ.μ.
Υ.Γ.: Για σχόλια αύριο.
ρε άνευ, γράφεις τζαι λαλείς, στο μπλογκ του Απόστολου (σόρυ για το κόπυραιτ)
"Αναφορικά το ματς Τουρκία – Πορτογαλία, σε ενημερώνω ότι εγώ θα υποστηρίζω τους τούρκους που είναι και γείτονες μας!!! Εξ άλλου τζιείνοι έδωσαν μας 12ρι στην Γιουρο-Βίζιων!"
https://www.blogger.com/comment.g?blogID=8691567388194667043&postID=1716408942476857124
Ούτε ο Μητσοτάκης να σουν ρε.
Εφάν δκυο, τζαι οι Πορτογάλοι είχαν τρία δοκάρκα. Μαστίχα τους εκάμαν.
Πτου Χριστέ μου! Το μόνον καλόν ρε γκαντέμη, είναι πως είσαι υπέρ της επαναπροσέγγισης, οπότε με την κακαουστιά που φέρνεις μαζί σου, μάλλον εν να τραβά τα μαλλιά του ο Γρίστοφος Συντρόφκιας (άλλο ένα κόπυραιτ από τον "χτιτζιάρη" της εφημερίδας "Ένωσις")
Δοκησίσοφη, ευχαριστώ κοπέλα μου. Εγώ σε αγαπώ τζαι πάντα σε αγαπούσα, όταν έγραφες με ειλικρίνεια. Αγάπα όμως τζαι συ τον εαυτό σου, τζαι μείνε μακρυά που κακοτοπιές -εκατάλαβες νομίζω τι εννοώ. Ας ενωθούμεν κόρη, τζαι εμείναμεν τρεις τζαι ο κούκος.
@anef
Eshi kati ores pou diavazo kamia 30rka blogs tze afika se teleftaio re anef. Thoro oti o "erotas" me tin @doki kalei kratei.
ENA MONO sholio (an kai asheto me tin parousa sizitisi). Kaneis logo gia tin "πάλης της συγκροτημένης Αριστεράς ενάντια στην παγκοσμιοποίηση (...) υποβάθμιση του διεθνιστικού χαρακτήρα της Αριστεράς και του συντονισμού της πάλης των λαών κατά της παγκοσμιοποίησης/ιμπεριαλισμού/ΝΤΠ.
Kata tin diki mou tapeini apopsi, AN kapoios psaxei ligo kalitera to thema, tha diapistosi oti distihos i DITHEN proodeftiki aristera tin simeron imera (toulahiston stin Ellada), ehei ipotahthei amahiti KAI ANTI na polema, iothetei KAI voitha tin epikratisi tis NTP (e.g. Siriza kai polloi aristeroi dimosiografoi, oi sheseis tous me to Paratiritirio t Elsinki kai ton G. Soros, i stasi tous sto thema tis FYROM, klp).
Kai Eroto: MIPOS ta idia prospathoume na kanoume KAI stin Kipro telika? Giati vlepo oti sto vomo (kai me tin dikaiologia) tis proodeftikotitas kai tou dithen neofileftherismou (pou apaxioun oles tis arhes kai ta midenizoun OLA), telika kanoume afto pou i idia i NTP prospathei na epitihei. Vgazoume diladi monoi mas ta matia mas kai voithisoume tin NTP na kanei poli pio efkola ta shedia tis pragmatikotita?
Sorry gia to asheto tis erotisis, alla tha ithela pragmatika kapoia apantisi, sholia i/kai skepseis pano se afto, otan vreis tom hrono.
Kalinikta, pao gia ipno (4:25am)
@Mixali menw anavdi!!!!!!!
elliniki eisvoli!!!
RE MA PATE KALA?
REEEEEEEEEEEEEEEEEEE
TI ALLO THA AKOUSOUME THEE MOY?
eprepe na ntrepesai na grafeis etsi pramata, ti stigmi pou tosoi Elladites einai agnooumenoi kai alloi eskotothikan gia xari mas (kai oi parapanw epesan apo diko ma voli otan apo asxetosini eripsan kapoioi eksipnoi to aeroplano) gia na mas iperaspistoun otan i Tourkia ekamen eisvoli.
Ti allo apo tourkiki propaganda mporei na ozei afto sou to epixeirima? ti allo eksipiretei?
sinelthete epitelous! den einai ola logopaignia oute ritorikes diamaxes!
tipote allo.
kai oso gia sena zatoichi
"na se kapsw Gianni, na soy valw meli"
Na mas leipei to vissino.Kai pou ksereis esy pote grafw me eilikrineia?
O Theos na me filaei pou to misos sou dld annen etsi pou agapas. Dld ti parapanw tha ekamnes an me misouses?
ate paratate me
Δεν ξέρω αν το Σύνταγμα είναι τουρκικής προέλευσης αλλά οι συνθήκες εγγυήσεως είναι ξεκάθαρες επί του θέματος.
Αν δεν τις ξέρεις, να σου τις παραθέσω.
Μη συγχύζεις το ότι σκοτώθηκαν τόσοι ελλαδίτες με την πολιτική ενέργεια της τότε επίσημης Ελλάδας.
Διαβάστε λίγο επιτέλους, αφήστε τις παρωπίδες στην πάντα και ανοίξτε λίγο τα μάτια σας να καταλάβετε τι έγινε.
Ναι, με βάση το Σύνταγμα της Κυπριακής Δημοκρατίας, η Ελλάδα έκανε επέμβαση στην Κύπρο και ακολούθησε η Τουρκία.
Αλήθεια, διερωτήθηκες ποτέ γιατί πάντα λέμε ότι το πραξικόπημα προκάλεσε την εισβολή;
Μα για ποιάν Ελλάδα μιλάς? Η Ελλάδα ούτε κατέβασε στρατό ούτε έσπασε η μύτη κανενός τουρκοκυπρίου κατα το πραξικόπημα.
Τούτη ούλλη η ιστορία εξεκίνησε δυστυχώς που τον Μακάριο, που κατέφυγε στο Συμβούλιο Ασφαλείας και επικαλέστηκε όλα αυτά ώστε να τονιστεί το έκρυθμον της κατάστασης και να εξοντωθούν οι εχθροί του. Μόνο που με τέτοιες καταγγελίες έδωσε πάτημα στους Τούρκους, και αυτές του τις κινήσεις επικαλέστηκαν για να κάνουν την εισβολή.
Αν είναι να τα λέμε, να τα λέμε όλα.
Αλλά το να αποκαλείς το πραξικόπημα "ελληνική εισβολή" και μάλιστα να δικαιώνεις και την τουρκική επειδή προηγήθηκε η υποτιθέμενη άλλη, εγώ το θεωρώ παράκρουση πολύ επιεικώς.
@ dokisisofi
Πραγματικά ώρες ώρες με εκπλήττεις!
Δεν λέμε για το πραξικόπημα της χούντας;
Αλήθεια, δεν γνωρίζεις ότι ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΣ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΕΓΓΥΗΣΗΣ στην Κύπρο σταθμεύουν στρατιωτικά αποσπάσματα της Ελλάδας (ΕΛΔΥΚ) και της Τουρκίας (ΤΟΥΡΔΥΚ);
Η έξοδος της ΕΛΔΥΚ από το στρατόπεδο της και η ανατροπή της κυβέρνησης (με τη βοήθεια και Κυπρίων), αποτελεί επέμβαση της Ελλάδας στην Κύπρο.
Αυτό λένε οι συνθήκες.
Αυτές τις συνθήκες τις εκμεταλλεύθηκε η Τουρκία και εισέβαλε δήθεν για να αποκαταστήσει την τάξη.
Όμως, απέφυγες και πάλι την ουσία. Σου είπα για τις συνθήκες εγγύησης που αν τις διάβαζες δεν θα έκανες τις ερωτήσεις που έκανες.
Όσον αφορά τον Μακάριο, όσα και αν θέλει να του προσάψει κανείς, αυτό με το κάλεσμα της Τουρκίας δεν μπορεί να του το προσάψει.
Διότι την ώρα που μιλούσε στα Ηνωμένα Έθνη, οι Τούρκοι αποβιβάζονταν στην Κερύνεια.
Αν ήταν όπως το λέει η χουντική προπαγάνδα, τότε θα έπρεπε να τον περίμεναν να τα πει και μετά να έρθουν.
Επίσης, ο κατέχον απλά πράγματα περί στρατού, γνωρίζει ότι μια στρατιωτική ενέργεια δεν αποφασίζεται τώρα και ξεκινά τώρα. Χρειάζεται μια πορετοιμασία.
Η στοιχειώδης γνώση των ιστορικών πραγμάτων της περιόδου, λέει ότι από την ημέρα του πραξικοπήματος ο Ετζεβίτ μετέβει στο Λονδίνο όπου είχε διαβουλέυσεις για το τι μέλλει γενέσθαι.
Και πήρε το πράσινο φως από την άλλη εγγυήτρια δύναμη.
Σωστά λοιπόν λες, να τα λέμε όλα αλλά όχι όσα και όπως μας συμφέρουν.
Εγώ τίποτε δεν δικαιώνω, λέω τα πράγματα με το όνομα τους. Εσύ μάλλον θέλει σαν δικαιώσεις ή μάλλον να αθωώσεις την ελληνική ευθύνη στην όλη υπόθεση.
Κι εδώ είναι η παράκρουση. Να βλέπουμε μόνο τα λάθη των άλλων, που λέει και ο Καζαμίας.
"Επίσης, ο κατέχον απλά πράγματα περί στρατού, γνωρίζει ότι μια στρατιωτική ενέργεια δεν αποφασίζεται τώρα και ξεκινά τώρα. Χρειάζεται μια πορετοιμασία."
Sy eipas. Kai praksikopima na min ginotan i eisvoli itan programmatismeni.
@ dokisisofi
Πάλι άλλα σου λέω και άλλα μου λες.
Η εισβολή ήταν προγραμματισμένη από το 1967.
Δεν έβρισκαν όμως το ΝΟΜΙΚΟ έρεισμα για να την κάνουν.
Και την βρήκαν στις 15 Ιουλίου 1974.
Μόλις γνώσθηκε το πραξικόπημα άρχισαν να μεταφέρουν στρατό και άρματα στο λιμάνι της Μερσίνας και χρειάστηκαν 4 μέρες για να προετοιμαστούν.
Παράλληλα ο Ετζεβίτ έκανε τις διαβουλεύσεις του.
Όμως απ’ όσα έγραψα αναφέρθηκες μόνο σε ότι νόμιζες ότι σε βόλευε.
Έκανες γαργάρα τα όσα έγραψα για τις συνθήκες εγγύησης, γαργάρα τα περί ΕΛΔΥΚ.
Απέφυγες όπως και πριν την ουσία.
Γιατί άραγε;
Αγαπητοί σχολιογράφοι,
Σας καλησπερίζω!
Και να ‘μαι και ‘μένα (το μεγάλο απόντα απ’ αυτή τη συζήτηση) για μερικά σχόλια, πολύ σύντομα, καθώς ο χρόνος μου είναι πολύ πιεσμένος αυτές τις μέρες. (Αλλά δεν πρέπει να αφήνουμε να αλλοιώνεται και η πολιτική και η φυσιογνωμία του blog).
@ Zatoichi,
Αντιπαρέρχομαι την επιθετικότητα και τα ειρωνικά σου σχόλια (“Γρίστοφος Συντρόφκιας”, “γκαντέμης”, κ.ά.), για να μπορέσουμε να πούμε δυο κουβέντες.
Κατ’ αρχήν να πω ότι ερμηνεύεις το κάθε τι μέσα από το πρίσμα ενός παρωχημένου ελληνοκεντρισμού και εθνοκεντρισμού (όπως θα ‘λέγε και Καθηγητής Καζαμίας). Αυτή η συμπεριφορά αναπόφευκτα οδηγεί σε αδιέξοδες συζητήσεις και αχρείαστες αντιπαραθέσεις, όταν το ζητούμενο είναι η συνεννόηση (που στην περίπτωση του κυπριακού, όχι τόσο με την Τουρκία, αλλά με τους τουρκοκυπρίους). Και κανένας δεν θα διαγράψει ή θα παραγράψει την ελληνικότητα μας. Μόνο όσοι έχουν ανασφάλειες ή θεωρούν τους έλληνες ως την άρια φυλή ή τον περιούσιο λαό έχουν τέτοιες φοβίες ή έμμονες.
Πέραν τούτου έχεις και την τάση να γενικεύεις, χαρακτηριστικό γνώρισμα όλως των εθνικιστών. Όποιος δεν συμφωνεί μαζί σου είναι εχθρός ή το λιγότερο αντίπαλος ή ότι δεν είναι άσπρο είναι μαύρο – δεν υπάρχει ενδιάμεση κατάσταση.
Π.χ. λαλείς: “…κι αφού δε θέλετε μαμμάδες-πατρίδες, τότε γιατί στες γιορτές της εδόν φέρνετε έλληνες καλλιτέχνες; φέρτε τ/κ για να κάμουμεν μαζί τους επαναπροσεγγίσεις...”. --- Πολύ αφελής (για να μην πω ηλίθια) διατύπωση. Επειδή κάποιοι στηρίζουμε την κυπριακή σημαία (ως σύμβολο της κρατικής μας οντότητας) απαρνιόμαστε οτιδήποτε το ελληνικό; Να αναφέρω καθαρά ενημερωτικά ότι πολλοί αθλητικο-μορφωτικοί σύλλογοι της Αριστεράς φέρουν ονόματα τοπωνυμίων της Ελλάδας ή προσώπων από των αρχαιοελληνικό πολιτισμό (Παρνασσός, Όλυμπος, Μαραθώνας, Σαλαμίνα, Ερμής, Ορφέας, Ολυμπιάδα, Σπάρτακος).
Αναφορικά με τα ερωτήματα σου για τη λέξεις εθνική (σε εισαγωγικά) και ελληνική σε παρένθεση θα επανέλθω γιατί πρέπει να παω για ύπνο!
*****
Μερικά όμως ακόμα σύντομα σχόλια για κάποιους άλλους φίλους και σχολιογράφους:
@ Proletariε,
Λες: “… Η ελληνική σημαία από δω και η τουρκική από κει(αν με ρωτάς ακόμα και αυτή της Ε.Ε.) υποδηλώνουν υποδούλωση. Δεν χρειαζόμαστε μαμμάδες πατρίδες, ούτε και τις σημαίες τους ...”. --- Έχεις μπει κι εσύ ψηλά στην μαύρη λίστα! (Φαίνεται δεν είναι εύκολο κάποιοι να απογαλακτιστούν από τη μαμά τους!).
*****
@ Dok.,
Εγώ πάντως εν θα σε παραιτήσω, αν και λαλείς μας: “… ate paratate me”!
Πολλά (γ)ράμματα έχω για την πάρτη σου (για την γούνα σου, ήθελα να πω), αλλά δεν με παίρνει ο χρόνος τώρα. Ίσως το κάνω αύριο!
Πάντως ενημερωτικά να σου πω ότι δεν λεμε «"na se kapsw Gianni, na soy valw meli"», αλλά «να σε κάψω Γιάννη μου και να σου βάλω ... μίξαν!!! (Γιάξξξξ!!!).
Επίσης παρατηρώ ότι ο έρωτας του Zatoichi για ΣΕΝΑ όλο και φουντώνει! Γι’ αυτό μην το αποπαίρνεις το παιδί και του δημιουργήσεις και ψυχολογικά.
Ο Μόντης (που ανάφερες) ήταν τζιείνος ο ποιητής που έγραψε (σε ποίημα) ότι τους Τούρκους τους “ξέβρασεν” (ή κάτι τέτοιο) η θάλασσα της Κερύνειας;
*****
@ Eisasten gia klamata,
Καλωσόρισες από τα μέρη μας και ελπίζω να μας επισκέπτεσαι πιο συχνά! Θα σε κερνάμε και γκαζόζα!
Στα ερωτήματα σου θα απαντήσω το ταχύτερο δυνατόν.
*****
@ Dok. & Μιχάλη,
Αναφορικά με τη διαμάχη σας (αν σωστά ο Μιχάλης χαρακτήρισε ως εισβολή το χουντοφασιστικό – όπως καλείται από τους Αριστερούς – και τουρκοφόρο – όπως το λαλεί ο Άκης ΠαπαΣάββας- πραξικόπημα) και σε μια προσπάθεια μου να σας συμβιβάσω και να ηρεμίσουν τα πράγματα (κινδυνεύουμε να βγει έξω από τα ρούχα της η Dokisisofi), θα ονοματίσω το πραξικόπημα ως επέμβαση μιας άλλης χώρας (της Ελλάδας) στα εσωτερικά της Κύπρου (με τη βοήθεια φυσικά και των ΕΟΚΑΒητατζιήδων τσογλανιών της).
*****
@ Zatoichi,
Οι Πορτογάλοι ήταν πολύ καλοί. Κατά που μου φαίνεται όμως τα γειτονάκια, οι Τούρκοι εν θα πιάσουν πόντο τούτη τη φορά. Στο επόμενο ματς παίζουν με τους οικοδεσπότες τους Ελβετούς (πρέπει κι αυτοί να νικήσουν κάποιους) και μετά με τους Τσέχους, που είναι σχετικά καλοί. Άρα μηδέν εις το πηλίκον!
Καλό βράδυ!
Anef_Oriwn
Τρίτη 10/6/2008 – 01:12 μ.μ.
ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΗΔΑΜΙΝΟΣ Ο ΜΟΝΤΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΟΝΟ ΠΟΥ ΞΕΡΕΙΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟ
Είναι δύσκολο να πιστέψω πως μας τους έφερε η αγαπημένη θάλασσα της Κερύνειας" ( Ποιητά συγχώρα με που σε παραθέτω σε τέτοιο αχούρι άγνοιας, αμάθειας και αγραμματσύνης)
Αρέσκει μου ρε ανευ που με το τουρκούι στα κατεχόμενα ήβρατε και κοινα γιατί αγαπούσατε την ποίηση και τη λογοτεχνία.
Απαξιώ να συνεχίσω. Λυπαμαι΄(που ασχολήθηκα).
@ Dok.,
Όταν εκνευριστείς χάνεις τελείως τον έλεγχο, αναγάγεις τον εαυτό σου σε αυθεντία για το κάθε τι και υποτιμάς τους πάντες!
Σε μάθαμε γι’ αυτό και αντιπαρέρχομαι τα όσα λες. Κάποτε και οι διανοούμενες και τα μεγάλα πνεύματα μπορεί να βγουν έξω από τα ρούχα τους! Παναΐα μου!
(Δεν είπα πουθενά ότι ο Μόντης είναι μηδαμινός. Κι αυτό ένα από τα αυθαίρετα συμπεράσματα σου. Σίγουρα όμως τους τούρκους εισβολείς δεν “… μας τους έφερε η αγαπημένη θάλασσα της Κερύνειας"”).
Anef_Oriwn
Τρίτη 10/6/2008 – 7:23 μ.μ.
den exeis idea apo poiisi ilithie
@ Dok.,
Σ’ ευχαριστώ που ήσουν τόσο γαλαντόμα και με είπες ΜΟΝΟ ηλίθιο! Τα πράγματα μπορεί να ήταν και πολύ χειρότερα!
Ποτέ δεν παινεύτηκα ότι “…exw idea apo poiisi …”. Χαίρομαι όμως που έχεις εσύ! Εξ άλλου το δείχνεις με τους ποιητικότατους χαρακτηρισμούς που συχνά πυκνά χρησιμοποιείς, το “ilithie”, λόγου χάριν να πούμεν, (σε στιγμές ποιητικού οίστρου και έκστασης φαίνεται), και όχι μόνο για μένα!
Καλά να περνάς!
Anef_Oriwn
Τετάρτη 11/6/2008 – 4:35 μ.μ.
dc
ed?
epidi fantazome isaste kapou sta 40 oloi sas edomesa.....
diavasa ta peri ethnikismou ke patriotismou ke efriksa!!!
to gegonos oti imaste ellines ke to ipostirizoume gia na diatirisoume tin tafttita mas se mia periodo pou kindinevoun ola ine kako diladi. vasika oti ke na ise tha iparxi ke kati pou na to katigori i esto na to epeksigi filologika , politismena , kosmontas to me to pio esxro plin evgeniko noima afnontas ton anagnosti opos emena o opios ine patriotis i an thelete ethnikistis i ke fasistas mpori ke sovinistis ke fallokratis orimenes fores aidiasmeno. Esis kirioi pou iste ke pio megaloi ke zisate ta gegonota tha eprepe toulaxisto i diki sas i genia extos pou na antrepete pou mas afisete misi patrida , na prospathisete na kratisete tis aksies pou exoume sa paradosi ke san ellines!!!!! i misi kipros en katexomeni oute misi spithami de dexoume na tous dokoume. diladi an simera sikostoun oi pakistanoi ke kamoun thilakes ke pao na eleftheroso tin perioxi tha theoroume fasistas? ke poso mallon an isvali t pakistan perasun ke 30 xronia ke meta na leme ma egenithikan potsi. inta kala eperousame prin... ke kati alles aidies tetiou tipou. moni lisi ine i apeleftherosi ksipnate epitelous. exete xres stin istoria ke sti katagogi sas. ELEFTHERIA EPITELOUS
Δημοσίευση σχολίου