Πολλά και ποικίλα είναι τα θέματα που περνούν από το μυαλό μου και που θα μπορούσα να πραγματευτώ σ’ αυτό το εβδομαδιαίο (και κυριακάτικο) πλέον σημείωμα μου (που μπορεί να καταλήξει και σε μακρινάρι)
Ο bloggικός ιδιωτικός μας χώρος μας δίνει την ευκαιρία και μάλιστα ανώνυμα (έστω και αν χρησιμοποιούμε κάποιο ψευδώνυμο) να εξωτερικεύσουμε ενδόμυχες σκέψεις και απόψεις μας (ίσως και περιθωριακές ή αιρετικές), να εκφραστούμε πιο ελευθέρα (βγάζοντας και τα απωθημένα μας – η blogόσφαιρα λειτουργεί και σαν ένα υποκατάστατο ψυχολόγου), να παίξουμε τους δημοσιογράφους (οι πραγματικοί δεν είναι και πολύ καλύτεροι) ή τους συγγραφείς, χωρίς απαραίτητα να διαθέτουμε και το απαιτούμενο ταλέντο. Μήπως όμως λειτουργεί και σαν υποκατάστατο για την ανύπαρκτη ή περιορισμένη κοινωνική μας δραστηριότητα;
Σήμερα θα μπορούσα να ασχοληθώ με κάποιο ιστορικό, πολιτικό, κοινωνικό ή και προσωπικό ζήτημα ή γεγονός, από τα τόσα που πιθανόν να μας απασχολούν ή που να τεκταίνονται καθημερινώς γύρω μας.
Θα μπορούσα να γράψω, λόγου χάριν να πούμεν:
1. Για τους στόχους, τους σκοπούς και την πολιτική που θα ήθελα να προσδώσω στο νεοσύστατο blog μου. Θα έπρεπε να είχα ήδη γράψει ένα εισαγωγικό σημείωμα για να επεξηγώ κάποια πράγματα – ίσως όμως το κάνω ετεροχρονισμένα. Άστε που προβληματίζομαι (και πάλι) για την χρησιμότητα και το όφελος του blogging. Κατά πόσο αξίζει τον κόπο κάποιος να ασχολείται και να αφιερώνει χρόνο σε τέτοια δραστηριότητα. Η διατήρηση εν ζωή ενός blog με ουσιαστικό περιεχόμενο απαιτεί χρόνο, όχι απλά για το γράψιμο κειμένων ή για σχόλια αλλά και για ερεύνα, όταν αναρτώνται θέματα ιστορικά και πολιτικά. Πέραν του ότι πρέπει να είμαστε και καλοί στην τεχνολογία – ειδικά σε θέματα software, για να μην σπαταλάμε χρόνο σε επί μέρους ζητήματα και άδικα των αδίκων..
2. Για την εκδήλωση (πολιτικό μνημόσυνο) που διοργανώθηκε τη περασμένη Δευτέρα στο Συνοικισμό Τσιακκιλερού για τους δολοφονηθέντες (για τα πολιτικά τους φρονήματα) Αριστερούς κατά την περίοδο 1955-62. (Στο θέμα αυτό αφιέρωσα το προηγούμενο post μου, όμως υπάρχουν πολλά ακόμα που θα μπορούσαν να γραφτούν. Πόσες και πόσες δολοφονίες έγιναν χωρίς ουσιαστικό λόγο εκείνη την εποχή!
3. Για τη σημερινή Μέρα του Παιδιού και τα εκατομμύρια παιδιά που πεθαίνουν κάθε χρόνο από την πείνα, τη φτώχια και τις αρρώστιες.
4. Για μια δικαστική μου περιπέτεια (η οποία ταλαιπωρεί έμενα και άλλους συντρόφους εδώ και αρκετό καιρό) δωρο της πολιτικοκοινωνικής μου δραστηριότητας.
5. Κείμενο (post) με τις απαντήσεις (συνοδευόμενες από σχόλια και παρατηρήσεις) στα δύο ερωτήματα που υπόβαλά στην ανάρτηση Νο. 2. (Οι απαντήσεις θα δοθούν τελικά την επόμενη Κυριακή. Γι’ αϊτό τρέξτε να προλάβετε, για να κερδίσετε κιόλας τα προσφερόμενα δώρα).
6. Για τα νέα χελιδονάκια της βεράντας του σπιτιού μου που τα χαράματα (και όχι μόνο) μας τρελαίνουν με τις τσιριχτές και βραχνές φωνούλες τους αναμένοντας τους γονείς τους να τους φέρουν το πρωινό τους. (Στην πανίδα του σπιτιού μου και μάλιστα των εσωτερικών χώρων του περιλαμβάνονται και 1-2 “μισhαροί”, που έκαναν την επανεμφάνιση τους τις τελευταίες μέρες).
7. Για τους “κατσόσhοιρους” (σκαντζόχοιρους) και τα “θερκά” (μαύρα φίδια) που βλέπω σκοτωμενα στους δρόμους (τσιλλημένα από τα αυτοκίνητα), σε μειωμένους αριθμούς όμως φέτος. Και τούτο όχι επειδή οι οδηγοί μας έχουν γίνει πιο προσεχτικοί αλλά μάλλον γιατί έχει μειωθεί σημαντικά ο αριθμός τους. Πανε για εξαφάνιση;
8. Για τη λειψυδρία και τις διακοπές του νερού που μπορεί να μας αφήσουν όχι απλά άλουτους και άπλυτους αλλά και με τους αφρούς μέσα στο μπάνιο!
9. Για τη μανία ή των εθισμό των ελληνίδων (αλλά και πολλών κυπρίδων πλέον) με το κάπνισμα. Δύσκολο να βρεις θηλυκό στον ελλαδικό χώρο που αν μην καπνίζει – διαπίστωση που επαναβεβαίωσα σε πρόσφατη επίσκεψη μου στην Μητέρα – Πατρίδα. (Άλλη σοβαρή διαπίστωση είναι ότι το γένος των Ελληνίδων έχει ξανθύνει επικινδύνως).
10. Για μερικά από τα “180 πράγματα που πρέπει να κάνετε αυτό το καλοκαίρι” και τα οποία περιγράφονται στο τελευταίο τεύχος του περιοδικού “Time Out”, που κυκλοφόρησε σήμερα, λες και το καλοκαίρι ή/και οι διακοπές διαρκούν έξι μήνες και όχι μόνο δύο βδομάδες! (Αυτή η αναφορά αποτελεί και απλήρωτη διαφήμιση για το εν λόγω περιοδικό).
11. Για το βιβλίο “Βίβλος ακατάλληλη δι' ενηλίκους”, του Αργύρη Τσακαλία (από τις Εκδόσεις “Μάριος Βερέττας”), που διαβάζω τελευταία. (Μακάρι να είναι καλά ο φίλος Proletarios που μου το εξασφάλισε). Ακόμα ένα βιβλίο που απομυθοποιεί τα υποτιθέμενα "Ιερά" και "Θεόπνευστα" Κείμενα της Βίβλου! (Σκεφτήκατε ότι η Βίβλος μπορεί στην ουσία να αποτελεί την Μυθολογία των Εβραίων;).
12. Για την ταλαιπωρία που υποκείμεθα κάθε Σαββατοκύριακο (κάποτε και από τις Παρασκευές) όταν τρέχουμε σε γάμους, “χαρτώματα” (αρραβώνες), βαφτίσια και άλλα τέτοια ευτυχή γεγονότα.
13. Μια συνάντηση στα κατεχόμενα:
Τελικά όμως αποφάσισα να επικεντρωθώ σε μια δικοινοτική συνάντηση – συνεστίαση που έγινε πρόσφατα σε εστιατόριο στα κατεχόμενα στη οποία συμμετείχα (μετά της προσφιλούς μου συζύγου).
Έχω συμμετάσχει ξανά σε παρόμοιες συναντήσεις και πάντοτε (τόσο κατά τη διάρκεια της συνάντησης όσο και μετά) νοιώθω συγκίνηση, ενθουσιασμό και αισιοδοξία για το μέλλον. Θα μπορούσα να γράψω για τους τουρκοκύπριους που ήρθανε και κάτσανε στο τραπέζι απέναντι μας (τελείως άγνωστοι μας) και για το πόσο εύκολα βρήκαμε τρόπους και κανάλια να μιλήσουμε παρ’ όλο που υπήρχαν δυσκολίες με τη γλώσσα.
Μεταξύ των απέναντι είχε καθίσει κι ένας μεγάλος οικονομικός παράγοντας της τουρκοκυπριακής κοινότητας ο οποίος στην κουβέντα που κάναμε (στα αγγλικά) μου μετέφερε το βασικό του προβληματισμό που ήταν αν οι δύο ηγέτες (Χριστόφιας και Ταλάτ) θα τα καταφέρουν να τα βρουν και να πετύχουν μια λύση που θα βοηθήσει στην περαιτέρω οικονομική (καπιταλιστική) ανάπτυξη της Κύπρου (και στις δύο συνιστώσες ομόσπονδες πλέον πολιτείες). Ο άνθρωπος έβλεπε την επικείμενη λύση μέσα από το πρίσμα των δικών του οικονομικών συμφερόντων κάτι που φυσικά συμβαίνει και με τους οικονομικούς κύκλους στη δικιά μας την πλευρά. Προς στιγμή διερωτήθηκα τι γύρευε εκεί (σε μια τέτοια συνάντηση), αλλά φαίνεται τέτοιοι οικονομικοί παράγοντες (και στις δύο κοινότητες) εγκολπώθηκαν καιροσκοπικά (ή αν προτιμάτε το διεθνή όρο, οπορτουνιστικά) τις αριστερές (με ή χωρίς εισαγωγικά δεν έχει σημασία) κυβερνήσεις για τους δικούς τους (οικονομικούς) λόγους.
Στον αντίποδα αυτής της κατάστασης βρισκόταν ένα ζευγάρι 45ρηδων τουρκοκυπρίων που είχε καθίσει και πάλι απέναντι μας στο ίδιο τραπέζι. Η κοπέλα, που απ’ ότι κατάλαβα κατάγεται από την Τουρκία (και αποτελεί ένα κράμα από διάφορων εθνοτήτων – τουρκικής, κουρδικής, αρμένικης) δεν ήξερε καθόλου αγγλικά, ενώ ο άντρας της (εκ Πάφου ορμώμενος) πολύ λίγα, αλλά με κάποια προσπάθεια συνεννοούμασταν. Να αναφέρω ότι ο τύπος είχε γενικά ένα μποέμικο στυλ δήλωνε άθεος και κομμουνιστής! Όταν μάλιστα κατάλαβε ότι σκάμπαζα δυο πράγματα από λογοτεχνία και ποίηση, ενθουσιάστηκε.
Κάποια στιγμή ξεκίνησε να μου λεει (στα αγγλικά) τα λόγια του Ζορμπά (από το ομώνυμο έργο του Καζαντζάκη), “I don’t believe anything, I don’t expect anything …”, και όταν συμπλήρωσα εγώ (στα αγγλικά) “… I am free!”, τόσο πολύ χάρηκε που σηκώθηκε και μ’ αγκάλιασε! Όπως επίσης ενθουσιάστηκε όταν του είπα κι εγώ τους στίχους του τούρκου κομμουνιστή ποιητή Ναζίμ Χικμέτ για την “καρδιά [του ποιητή] που κάθε αυγή στην Ελλάδα τουφεκιζόταν” [όταν εκτελούνταν αριστεροί στα μετεμφυλιακά χρόνια].
Έτσι κτίζονται οι γέφυρες επικοινωνίας, αγαπητοί φίλοι. Τόσο μέσα από την κοινή οικονομική δραστηριότητα (και τις προσπάθειες ενιαίας οικονομικής ανάπτυξης όσο και μέσα από τέτοιες συναντήσεις κοινωνικής φύσεως όπου σίγουρα κυριαρχούν οι κοινές θέσεις και τρόποι σκέψης. Φέτος μάλιστα (με τη νέα σχολική χρονιά) σκέφτομαι να πάω να γραφτώ και να ξεκινήσω σοβαρά και συστηματικά πλέον μια νέα προσπάθεια για να μάθω τουρκικά. Πάντως δεν είναι και εύκολη γλώσσα. Το’ χω προσπαθήσει ξανά (2-3 φορές) αλλά τα παρατούσα.
Καλό μήνα και καλό καλοκαίρι !
* Υ.Γ.: Σκεφτόμουν κι εγώ (μετά που είδα τον τίτλο του post του φίλτατου PolitisPittas - link: http://politispittas.blogspot.com/2008/05/back-to.html) να χρησιμοποιήσω τη λέξη “τουρλού” (ανάκατο) για να περιγράψω το περιεχόμενο του δικού μου post, αλλά τελικά έκανα δεύτερες σκέψεις. Είπα ότι κάτι τέτοιο αποτελεί υποκλοπή πνευματική περιουσίας (αφού θα γινόταν χωρίς την άδεια του δημιουργού) και θα μπορούσε να μου προκάλεσε καινούργιες δικαστικές περιπέτειες!
1/6/2008
Κυριακή 1 Ιουνίου 2008
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
32 σχόλια:
Άνεφ φαίνεστε μου εμίλησες για ούλλα.Κουρκουτάες δεν έχεις?
@ Stalamatia,
Τζιαι “κουρκουτάες” βρέθουνται στην αυλή!
Πριν λίγες μέρες είδα έναν να δκιανέφκεται κάπου εκεί! (Έχω βρει όμως και μικρούτσικες αλιζάβρες – πρέπει να ‘χουν γεννηθεί πολύ πρόσφατα, ενώ στο “πεζουναρκό” κάτω από τις ταΐστρες βρίσκω και ποντίκια). Πιο παλιά “κουρκουτάες” υπήρχαν πολύ περισσότεροι και βουρούσαν τζιαι πάνω στους τοίχους του σπιτιού. (Μια φορά ένας μπήκε και στο μπάνιο από το παράθυρο). Ακολούθως μειώθηκαν και για ένα διάστημα εξαφανίστηκαν τελείως αφού έγιναν βορά (μεζές) για τις αδέσποτες γάτες της γειτονιάς που περιφέρονταν και στην αυλή μας. Μετά, πριν δυο καλοκαίρια περίπου χάθηκαν και οι γάτες - κάποιος φαίνεται έριξε δηλητήριο. Γυρίζοντας από διακοπές εκείνο τον Αύγουστο βρήκαμε και τον αγαπημένο μας Φούντα (είχε φουντωτή ουρά) νεκρό στην αυλή κάτω από τη συκιά!
Αυτά για την πανίδα του σπιτιού και της αυλής μας. (Ξέχασα να πω ότι στην αυλή βρίσκονται και καραόλοι – σαλιγκάρια. Και μην φανταστείτε ότι είναι κανένας τεράστιο χώρος – μια γαουροτζιηλίστρα είναι!).
Anef_Oriwn
Κυριακή 01/06/2008 – 11:12 μ.μ.
Αγαπητέ Άνευ,
σε καλωσορίζω στη μπλογκόσφαιρα σαν ιστογράφο πια και όχι μόνο σχολιογράφο. Επι της ουσίας αργότερα.
Καλά γραψίμια!
Αγαπητέ Lexi_penitas,
Σ’ ευχαριστώ για το καλωσόρισμα! Προσπάθεια μου είναι η ανάρτηση ενός (τουλάχιστον) κειμένου τη βδομάδα!
Anef_Oriwn
Δευτέρα 02/06/2008 – 8:23 π.μ.
Αnef εσσιεις πολλους προβληματισμους..
Ηθελα να σου πω οτι οι καραολοι αρεσκουν μου πολλα..τζαι με την πρωτη ευκαιρια πεψε μου καμια σακουλα!
@ Κόρη Entelech1a,
Λαλείς να καταντήσω προβληματικός μ’ όλους αυτούς τους προβληματισμούς;
Πάνω κάτω τούτον εν ννα είπεν τζιαι η Dokisisofi, μετά όμως αντράπηκε και έτσι διέγραψε το σχόλιο της! Πόσο με συμπαθεί αυτό το κορίτσι!
Τους καραόλους εν τους φυλάουν σε σακκούλες! (Μόνο τες πατάτες βάζουν σε σακκούλες). Εκτός αυτού, τούτην την εποχή μόνο καραολιά (mini καραόλους) έχει, που μάλιστα αποτελούν και ωραιότατο μεζέ για το ούζο! (Τον Αύγουστο που θα ‘ρθω για διακοπές στην Πάφο θα σου φέρω μια κασσαρόλα).
Anef_Oriwn
Δευτέρα 02/06/2008 – 7:00 μ.μ.
na eshi etsi panida sto xorko mas
Λοιπόν, να το ξαναγράψω το κατζιάρικο το σχόλιο γιατί τραβά τα ο οργανισμός σου όπως φαίνεται.
Πάνω κάτω αν θυμάμαι σου είχα γράψει να μπείς και σύ μέσα στη σακούλα με τους καραόλους γιατί τελευταία έγινες πολύ γλοιώδης.
Θα σου βάλουμεν και μακαρούνια να τσιμπάς στο δρόμο. Βέβαια ρπιν την κατανάλωση θέλεις πολλύν ξεάφρισμαν αδερφέ μου και πολύ ξύδι.
Να σου πω. Τούντα καραολιά εν οι καραόλοι οι κκέληες?
Συγνώμη παντως που σας χαλώ την φαντασίσωση αλλα δαμέ έχει να βρέξει 10 χρόνια, είπαμε το νερό νεράκικαι σεις μιλάτε για καραόλους.
Αλλά ξέχασα. Στην Πάφο εν επήραν χαπάρι. :P
Άνευ διερωτάσαι τι χρησημεύκουν τα μλόγκς. Χρησημεύκουν να σκοτώνεις τες ώρες που εν επικίνδυνες να σε σκοτώσουν.
Γράψε για τις περιπέτειές σου τις δικαστικές
@ (Κατζιάρα) Dok.,
Γλοιώδης είναι ο αηδιαστικός, ο απεχθής και ενίοτε ο δουλοπρεπής! Σ’ ευχαριστώ Κυρία μου για την εκτίμηση!
Πρόσεχε όμως να μην σε πασαλείψω με τις γλίνες μου (αν τύχει τζιαι γλιτώσω που την κασαρόλλα), τζιαι φκω πάνω σου!!! (Και μην με πεις πάλι χυδαίο γιατί ειλικρινά δεν υπονοώ τίποτα το πονηρό και το επιλήψιμο).
Ενημερωτικά (και ανεξαρτήτως των πιο πάνω) να αναφέρω ότι τα καραολιά (είναι μικροί καραόλοι σαλιγκαράκια) που ευδοκιμούν την άνοιξη κι το καλοκαίρι (πιο μικροί και από τους βουρβουλλάες – τους καραόλους του ρυζιού). Τα καραολιά (που αποτελούν ωραίο ουζομεζέ) τα βρίσκεις στα Κοτσιηνοχώρκα και στην Περιοχή Κιτίου κολλημένα πάνω στα ξερά τα χόρτα, τους κορμούς των δέντρων, τις αγκινάρες. Φέτος όμως που δεν έβρεξε εχαθήκαν τζιαι τούτα! (Και παρεμπιπτόντως σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες δεν αληθεύουν οι φήμες ότι οι Παφίτες θα ανακηρύξουν αυτόνομη δημοκρατία που το τούνελ τζιαι τζιει).
Άσχετο: Γιατί έχω την ισχυράν εντύπωση ότι ο Kontris τζιαι ο Aceras έχουν κάποια στενή συγγένεια;
Anef_Oriwn
Τετάρτη 4/6/2008 – 00:17 μ.μ.
Emeis tis eparxias Lefkosias laloumen tous "kkelies".
Kai den eisai mono xidaios alla kai apokroustikos. Panaia mou. Akou na fkoun oi karaoloi titsiroi pou tis kasarolles kai na anevainoun stous anthropous. Mpliax! En tha tzimithw popse.
Oso gia tous Pafites afistous na maw pioun oullon to nero mas perki kolotziasoun gia na mathoun. Kai as meinoumen oi ipoloipoi na xogloumen san tous karaolous kain na kseafrizoume sta ksidia mas.
Kairoi ou menetoi
("ta istera tou kosmou" pou lalei kai i stete mou, tis opoias i stete elalen oti sto telos tou kosmou, otan tha erthei o antixristos tha mas dioun katouriman tou gadarou gia nero)
Xairetismata stin eleftheri Ammoxwsto.
@ Dok.,
“… Kai den eisai mono xidaios alla kai apokroustikos …” --- Που είσαι να με δεις τζιόλας!!! Μη κακό σου!!!
Πάντως οι καραόλοι οι τίτσιροι (οι γυμνοσάλιαγκες, όπως τους λαλούν στη νεοελληνική), εν άλλη ιστορία, πιο νεκατσσιαστή!
Λαλείς (τώρα που μας έλειψεν τζιαι το νερό), να φτασαμε τα “ύστερα του κόσμου” (όπως ελάλεν τζιαι η στετέ της στετές σου) και να μας προκύψει και κανένας Αρμαγεδώνας που λαλούν τζιαι οι χιλιαστές;
Anef_Oriwn
Τετάρτη 4/6/2008 – 5:59 μ.μ.
Υ.Γ.: Πάλι ξεκίνησες τα greeklish; (Εκτός κι αν το κάνεις ξεπίτηδες για αν με πικκάρεις). Για κοίταξε το λίγο και θα δεις (μακράν οποιασδήποτε πίκκας) τα κείμενα σου (έστω και ξινά) χάνουν από τη ομορφιά που θα τους προσέδιδαν οι σωστά γραμμένες λέξεις!
Α._Ο.
A tora eginikan kai omorfa ta keimena mou...kai meta diamartiresai otan se leme gloiwdh, allws glyfth, allws koxlia.
O Armagedwn en pou allon paramythi re. Men siigxizeis tis klatses me ta swvraka.
(eisai tipote pou tous 300 twn xiliastwn? toses gnoseis pia...)
se efteleis peristaseis epikoinwnias panta xrisimopoiw ta greeklish
@ Dok,
1. “A tora eginikan kai omorfa ta keimena mou …” --- Την παράκαμψες την ξινίλα που ανάφερα ότι έχουν τα κείμενα σου. Δκιάβαζε σωστά τουλάχιστον ...
2. “… (eisai tipote pou tous 300 twn xiliastwn?” --- Μα οι τρακόσιοι εν ήταν του Λεωνίδα;
3. “… se efteleis peristaseis epikoinwnias panta xrisimopoiw ta greeklish …” --- Αν υπονοείς και το άτομο μου παρατηρώ ότι δεν ξικολλάς που μένα! Φαίνεται είμαι ο μόνος που κατάλαβε το πρόβλημα σου και έχει την υπομονή να σου κάνει παρέα!
Anef_Oriwn
Τετάρτη 4/6/2008 – 8:11 μ.μ.
Ουφ ηρέμησα. Εν είσαι χιλιαστής. Είναι πολιτικά ορθό τώρα να να βάλω με ανακούφιση το σταυρό μου? Ή μήπως θα με θάψετε ζωντανή όπως έκανε το σοσιαλιστικότατο καθεστώς του Εμβέρ Χότζα στην Βόρειο Ήπειρο, κάθε φορά που έβλεπαν΄΄Ελληνες να σταυροκοπιούνται και να μιλούν ελληνικά? Τα έχει αυτά ο κομμουνισμός. Τί να κάνουμε.
Αλλά στο θέμα μας.
Ποιό ακριβώς είναι το πρόβλημά μου άνθρωπε μου εσύ που δεν έχεις όρια στο να βάζεις όρια?
Χαίρομαι που θεωρείς ότι ένα μόνο πρόβλημα έχω, γιατί εγώ νόμιζα ότι είχα πολλά. Περιμένω με αγωνία τη διάγνωση.
Σ'ευχαριστώ που είσαι καλό παιδάκι και με παίζεις. (όχι σαν τα άλλα τα παιδάκια που μου ΄κλότσησαν τα πυργάκια που έχτιζα στην άμμο....κλαψ...). Γιατί όμως? από οίκτο? ή μήπως "ομοιος ομοίω αεί πελάζει" (και βελάζει μη σου πώ..)
(αν νομίζεις ότι εννα ησυχάσεις που λλου μου πλανάσαι...ιδίως τώρα που βρήκα κάπου να μου δίνουν τόση σημασία και να ρισκάρουν να κάνουν το μπλογκ τους ριάλιτι για πάρτι μου, δεν ξεκολλώ ο κόσμος να χαλάσει. Κουννούες? εν θα φέρεις?)
Αγαπητέ Άνευ, έχεις την ευχή του ΑΓΙΟΥ. Καλή αρχή!
Ενδιαφέρουσες είναι οι απόψεις που κατέγραψες από την επίσκεψή σου στα κατεχόμενα. Κρατώ την πεποίθησή σου ότι έτσι, με κουβέντα δηλαδή και αμοιβαία κατανόηση κτίζονται γέφυρες μεταξύ ανθρώπων και λαών. Έτσι είναι. Όμως στην υπόθεση "Κυπριακό" υπάρχουν πολλές παράμετροι, όπως θα γνωρίζεις βέβαια. Επισημαίνω το προφανές: δεν εξαρτάται μόνο από τη βούληση των δυο κοινοτήτων, των ανθρώπων, του λαϊκού κινήματος, όπως θέλεις πες το.
Αλλά, να σε ρωτήσω κάτι; Πιστεύεις στ' αλήθεια ότι εμείς, οι Ε/Κ θέλουμε λύση (ομοσπονδίας) στο κυπριακό; Οι πλειστοί ημών θέλουν ολική αποχώρηση των ξένων στρατευμέτων και εποίκων και επιστροφή όλων των προσφύγων έσσω τους. Τζαι εγώ τούτο θέλω. Αντιλαμβάνομαι όμως ότι δεν είναι εφικτό. Πόσοι από μας τους Ε/Κ το αντιλαμβάνονται και το δέχονται αυτό; Πόσοι από μας είναι πρόθυμοι να συζήσουν με τους Τ/Κ;
Η κυβέρνηση Χριστόφια διαχειρίζεται μια από τις πλέον κρίσιμες φάσεις του κυπριακού. Πρέπει να βρει τη δύναμη να αναλάβει το όποιο πολιτικό κόστος και να ζητήσει τη λαϊκή ετυμηγορία για την επιδιωκόμενη μορφή της λύσης. Αλλιώς πουθενά δεν πάει το καράβι, όσες φιλότιμες προσπάθειες καταβληθούν (θέλω να πιστεύω) και από τις δυο πλευρές.
πάλε επιάτε την κουβέντα τζιαι εξήχασα τι ήταν να πω....
α ναι, τα τούρτζικα έννεν καθόλου δύσκολη γλώσσα (εξ ου και το ότι σε 4 χρόνια έshεις GCE O') - απλώς εν άλλης... σχολής (ποτζείνη που πιντώνεις πιντώνεις πιντώνεις πας σε μια λέξη ώστι να γίνει lexi_protasi)
Άφησμας ρε accesorie του Πολίτη Πίττα...
@ Red-flag
Είπες: “… Γράψε για τις περιπέτειές σου τις δικαστικές”. ---Κάποτε θα γράψω και γι’ αυτά. Γιατί όταν επώνυμα τα βάλεις με τα κατεστημένα, τότε τούτα έρχονται μέσω των μηχανισμών του συστήματος να σε “δικάσουν” (προφασιζόμενοι λίβελους).
Παρεμπιπτόντως, χτες μ’ έγραψε μια αστυνομικίνα γιατί με είδε από μακριά που δεν φορούσα ζώνη. Στο αλτ όμως είχα προλάβει και την είχα βάλει και όταν με σταμάτησε για έλεγχο ήμουν νόμιμος. Σκέφτομαι να μην πληρώσω το εξώδικο και να αφήσω τη υπόθεση να καταλήξει στο δικαστήριο για να δω τελικά τι θα γίνει! (Θα έχει και πλάκα).
@ Dok.,
Γράφεις: “Ουφ ηρέμησα. Εν είσαι χιλιαστής …”. Πολύ όμως μου αγρίεψες στο νέο post. Ήβρες τη φόρμα σου θωρώ.
Τελικά όμως δεν κατάλαβα. Έχεις πρόβλημα με τους χιλιαστές; Γιατί; Προσπάθησαν να σε προσηλυτίσουν. Που να ‘ξεραν οι άνθρωποι πάνω σε ποιαν έχουν ππέσει!!!
Εγώ πάντως σε νόμιζα για ανώτερο άνθρωπο και ότι δεν κολλάς σε ταμπέλες (εθνικότητα, θρησκεία, φυλή και τα τοιαύτα) για αν κρίνεις κάποιο.
Επειδή κατά περιόδους οι χριστιανικότατοι κατά τ’ άλλα ηγέτες της Εκκλησίας εφάρμοσαν παρόμοιες όπως το καθεστώς Εμβέρ Χότζα (Ιερά Εξέταση, καταστροφή ιερών χώρων άλλων θρησκειών) μπορούμε να πούμε ότι “... Τα έχει αυτά ο [Χριστιανισμός] ... Τί να κάνουμε” (όπως λαλείς τζι’ εσύ για τον κομμουνισμό);
Οι “κουννούες” εν μου αρέσκουν τζιαι πολλά. Προϋποθέτουν συνήθως και την κατανάλωση μπύρας ή οποία όμως φουσκώνει. Προσωπικά προτιμώ το ούζο με μεζέ καραολιά!
“… "ομοιος ομοίω αεί πελάζει"” --- Αφού είπαμε ότι σύμφωνα με τους νόμους της Φυσικής τα όμοια απωθούνται. Εκτός αν ο ένας, ο πελλός ήβρεν τον αντί-πελλο του!!!
@ Άγιε μου
Την ευχή σου και καλωσόρισες στο blog μου! Καφεδάκι;
(Ποιος Άγιος είσαι τελικά εσύ; Ο Ερωτύλος, ο Απατεώνιος;).
Φίλε μου, σίγουρα πολλά πράγματα (στο κυπριακό) εξαρτώνται από αυτούς που κρατούν και το κρέας και το μαχαίρι, αλλά κάτω από τη λαϊκή πίεση πολλά μπορούν να επιτευχθούν.
Αναφορικά με τα ερωτήματα σου να πω τα εξής:
1. Έχω την άποψη ότι πολλοί ελληνοκύπριοι (ανεξαρτήτως πολιτικού και κομματικού χώρου) δεν θέλουν ή είναι κρύοι με την ομοσπονδιακή λύση (βασικά λόγω του περιουσιακού). Οι πλείστοι αντιλήφτηκαν για πρώτη φορά τι εστί Ομοσπονδία (και ότι πολλοί πρόσφυγες θα επέστρεφαν στα σπίτια τους, αν το επιθυμούσαν, υπό Τουρκοκυπριακή Διοίκηση), με το Σχέδιο Ανάν. Ο προβληματισμός για το ΝΑΙ και το ΟΧΙ έβγαλε στο προσκήνιο φοβίες, αναστολές και προκαταλήψεις. Τότε καταλάβαμε ότι έπρεπε (βάζοντας πλέον και τη υπογραφή μας) να κάνουμε υποχωρήσεις και συμβιβασμούς. Ανεξάρτητα από τις αδυναμίες – ιδιαίτερα στους μηχανισμούς ελέγχου και εφαρμογής του, το Σχέδιο Ανάν μας ανάγκασε να βάλουμε το δάκτυλο επί τον τύπο των ήλων, να προβληματιστούμε για θέματα όπως η επιστροφή όλων των προσφύγων, το περιουσιακό, η αποχώρηση των τουρκικών στρατευμάτων και εποίκων, η πολιτική ισότητα και να κρίνουμε (και σωστά πράξαμε τη δεδομένη στιγμή) ότι το Σχέδιο δεν μας κάνει!
2. Σημασία έχει τι κάνουμε τώρα. Γι’ αυτό σωστά λες ότι “… Η κυβέρνηση Χριστόφια διαχειρίζεται μια από τις πλέον κρίσιμες φάσεις του κυπριακού. Πρέπει να βρει τη δύναμη να αναλάβει το όποιο πολιτικό κόστος και να ζητήσει τη λαϊκή ετυμηγορία για την επιδιωκόμενη μορφή της λύσης…”. --- Μεγάλη σημασία έχει να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη των τουρκοκυπρίων και να τα βρούμε μαζί τους. Απόψε ήμουν σε μια σύναξη παλιών συμμαθητών. Μεταξύ αυτών κι ένας τουρκοκύπριος (θυμόμουν πιο πολύ ότι υπήρξε σαν άτομο στην τάξη, αλλά δεν θυμόμουν όνομα – πιο πολύ θυμόμουν την τουρκοκύπρια συμμαθήτρια μου που όμως δεν ήταν στη συνάντηση). Είπαμε ενδιαφέροντα πράματα στη συνάντηση, στα οποία όμως θα αναφερθώ κάποια άλλη φορά.
@ Sike,
Λαλείς: “τα τούρτζικα έννεν καθόλου δύσκολη γλώσσα …”. --- Τούτο υπονοεί ότι ξέρεις τούρκικα; Αν όντως έτσι είναι πρόσεχε τζιαι εν να σε κάτσε του βούρου η Dokisisofi …
Πάντως την τεχνική της γλώσσας την έχω αντιληφτεί (“… πιντώνεις πας σε μια λέξη ώστι να γίνει lexi_protasi…). Χρόνο δεν είχα για μελέτη!
@ Ανώνυμος (ή Ανώνυμη είσαι τελικά),
Γυρέφτου αλλού!
Anef_Oriwn
Σάββατο 7/6/2008 – 1:37 π.μ.
Ανεφ
Ατε να δούμεν α ήσουν παράνομος αν δεν την έβλεπες δεν θα την έβαζες τη ζώνη ,κανεί σε άϊστην κορούα να κάμει τη δουλειά της.
είπας, "πρόσεχε τζιαι εν να σε κάτσει του βούρου η Dokisisofi" - αν εν για να μεν μας κάτσει του βούρου η δοκισησπφη, πρέπει να το ράψουμε τζιαι να κάτσουμεν έσσω μας.
@ Stala(g)matia,
Πιστεύω ότι η κορού έπρεπε να δείξει κατανόηση. Εξ άλλου είμαι και ωραίο παιδί!
(Όσοι είναι όργανα εξουσίας και εφαρμόζουν τους νόμους πρέπει να δείχνουν ελαστικότητα και διαλλακτικότητα. Να κινούνται με βάσει το πνεύμα του Νόμου και όχι αυστηρά με βάσει το γράμμα του Νόμου.
Όμως νομίζω ότι τελικά θα ακολουθήσω την εισήγηση σου και θα παω να πληρώσω το πρόστιμο! Εγώ τους μεγαλύτερους μου τους ακούω!
*****
@ Sike,
Οι Αμερικάνοι αυτοανακηρύχτηκαν χωροφύλακες του κόσμου ... Δαμέσα δα (στην blogόσφαιρα) έχουμε τους δικούς μας χωροφυλάκους).
Anef_Oriwn
Τρίτη 10/6/2008 – 7:35μ.μ.
Καλέ ποιός είναι μεγαλύτερος? ΕΓΙΩ τώρα τελιώνω το Γυμνάσιο άτε να δούμεν α !!!!!!!!!!
@ Zatoichi,
Επανέρχομαι για κάποιες οφειλόμενες απαντήσεις (βασικά στα ερωτήματα σου που υπέβαλες σε κάποιο σχόλια σου).
1. “Γιατί το εθνικές μέσα σε εισαγωγικά;” ---
i. Θεωρώ ότι η Επανάσταση της 25ης Μαρτίου 1821 (που ήταν μεν απελευθερωτική και αντί-οθωμανική) δεν έγινε αποκλειστικά από έλληνες, ελληνόφωνους, Γραικούς ή όπως αλλιώς ονομάζονταν τότε, αλλά κι από Αρβανίτες και δεν στόχευε (από την αρχή) στη δημιουργία καθαρά εθνικού ελληνικού κράτους.
ii. Η 28η Οκτωβρίου εκφράζει μεν την αντίσταση του ελληνικού λαού ενάντια στο χιτλεροφασισμό όμως έχει μια οικουμενική διάσταση καθώς αυτή η πάλη είχε πάρει παγκόσμιες διαστάσεις.
2. “Γιατί το ελληνικές μέσα σε παρένθεση;” --- Συνήθως όταν γράφουμε κάτι σε παρένθεση είναι επεξηγηματικό ή συμπληρωματικό. Με το ελληνικές ήθελα να πω ότι στα εν λόγω γεγονότα συμμετείχαν βασικά έλληνες ή έλαβαν χώρα στον ελλαδικό χώρο.
Anef_Oriwn
Τρίτη 10/6/2008 – 11:18 μ.μ.
Κορούες μου και γεροοπεμπέρια μου,είναι γεγονός ότι η δοκησίσοφη έχει επιδόσεις στο τρέξιμο και ιδίως μετ'εμποδίων! Κάποιοι άλλοι εδωμέσα στη σκυταλοδρομία καθώς έχουν "ομαδικό πνεύμα" να πούμε. Και παρεπιπτόντως ξέρει και τούρκικα!
Tutun icmek oldurur!Cocuklari koruyun. Dumaninizi onlara solutmayin!
Δώστε ιδιαίτερη σημασία στο dumaninizi. Νομίζω θα βγάλετε άκρη.
Ρε άνευ, οι Αρβανίτες τί ήταν ρε? Έλληνες ήταν ρε ανιστόρητε! Μήν τους συγχύζεις με τους Αλβανούς είναι άλλο πράγμα. Και ΄τί σχέση έχει η δικτατορία του Χότζα στην Αλβανία που επιδόθηκε σε εξόντωση των Βορειοηπειρωτών δεν κατάλαβα. Έπρεπε να ντρέπεσαι. Άυτό έχω να πώ και αν έχει ένα εδωμέσα που είναι ρουφιάνος και πράκτορας και χωροφύλακας αυτός είσαι εσύ. Όσα ανώνυμα και να κατεβάσεις όσες ενορχηστρωμένες προσβολές και να κατευθύνεις στο πρόσωπο μου ΕΝ ΠΕΘΑΝΙΣΚΩ ΡΕ!
Αγαπητό μου Δοκησίσοφο και αθάνατο (αφου “ΕΝ
ΠΕΘΑΝΙΣΚΕΙΣ”, με τίποτε) κοράσιον,
Σε χαιρετώ!
Δεν θα μ’ αφήσεις (γέρον άνθρωπο) ν’ αγιάσω! Είσαι σκέττος πειρασμός! Μεταφορικά μιλάω πάντα και έχοντας υπόψη τόσο τα γραφόμενα σου (που κυρίως απευθύνονται όπως τα πιο πάνω), όσο και τη γενικότερη προκλητική συμπεριφορά σου. (Δεν είμαι σε θέση να γνωρίζω αν είσαι πειρασμός και κυριολεκτικά, όμως ουδέν σχόλιο επ’ αυτού).
Θα προσπαθήσω (δεν είναι δα κι εύκολο πραμα), τούτη να είναι η τελευταία φορά που απαντώ και σχολιάζω κάτι επί προσωπικού. Είναι ανώφελο να μονοπωλούμε το χώρο με τα παιδιάστικα καμώματα σου. Προσφιλής σου τακτική μάλιστα είναι αφού εκτοξεύσεις διάφορες κατηγορίες μετά να τα σβήνεις.
Θα μπορούσα να ‘λεγα κι εγώ “ρα Dok.”, όπως λαλείς εσύ “ΡΕ”, αλλά είπα να μη πέσω κατά πόδας σου (και δεν ξέρω αν έχεις και ωραία πόδια) και το ξεφτιλίσουμε τελείως.
Πάντως πρέπει να είσαι κι εξυπνότατο πουλί (“το έξυπνο πουλί όμως από ην μύτη πιάνεται”, αν μιλάμε φυσικά για φτερωτό “πουλί”!). Η οξύτητα του μυαλού σου φαίνεται και μέσα από τα βαθυστόχαστα συμπεράσματα σου του στυλ: “... αν έχει ένα εδωμέσα που είναι ρουφιάνος και πράκτορας και χωροφύλακας αυτός είσαι εσύ.” --- Δεν πετάνε όμως πέτρες σε γυάλινο σπίτι, μεγάλη πρακτόρισσα μου εσύ. Μπράβο σου! Έχεις εντοπίσει και “ενορχηστρωμένες προσβολές” (και συνομωσίες) σε βάρος σου! Πάντως χωρίς κανένα πρόβλημα θα μπορούσα να πω κι εγώ ότι τα ανώνυμα σχόλια ΤΑ ΓΡΑΦΕΙΣ ΕΣΥ για να κάμνεις καρκασhαλλίκκιν γύρω που το όνομα και τον εαυτό σου (γιατί ως γνωστόν είσαι και Ψωνάρα).
Και μια κουβέντα για τους Αρβανίτες. Αφού ήταν Έλληνες γιατί μιλούσαν αρβανίτικα. Και γιατί είχε και μωαμεθανούς Αρβανίτες; Λαότητα εκείνης της εποχής ήταν Δοκησίσοφάκι (όπως λέμε Γιουσουφάκι)!
Anef_Oriwn
Παρασκευή 13/6/2008 - 9:08 μ.μ.
Δεν ξέρω για "λαότητες" που λες ("λαότητες"???') αλλά αν έχεις διάθεση να ενημερωθείς , βλ.
Αχιλλέα Λαζάρου "Αλβανοί, Αρβανίτες-Βορειοηπειρώτες", Παρνασσός 1992, σσ.402-424, (αναδημοσίευση: Εθνικά και Μειονοτικά θέματα, Εκδόσεις επιτροπής ενημερώσεως για τα εθνικά θέματα, Αθήνα 1993, σσ.1674-186 του ιδίου), όπου εκτενής βιβλιογραφία).
Στο άρθρο παρουσιάζονται όλες οι απόψεις και γίνεται εκτενής αναφορά στο διάλογο που αναπτύσσεται και ενδεικτικά παραθέτω μερικέ¨ς (βέβαια όλες συνηγορούν στο ότι οι Αρβανίτες ήταν Έλληνες απλά ερίζουν για την προέλευση των Αλβανών της Αλβανίας)
Σημαντική πρωτογένής πηγή που που συνηγορεί περί των Αρβανιτών αλλά και "Αλβανών" (ως αντίστοιχο του Αρβανίτης) είναι μεταξύ άλλω και αυτή του Γάλλου Philippe de Commynes ο οποίος αναφέρει ότι (μετάφραση Σπ.Λάμπρου) ¨:
"Ήσαν άπαντες Έλληνες, ελθόντες εκ των πόλεων ας κατέχουσιν εν Ελλάδι οι Βενετοί, τινές μεν εκ του Ναυλίου εν Πελοποννήσω άλλοι δε εξ'Αλβανίας, ενώπιον του Δυρραχίου..Οι Βενετοί ποιούνται αυτών μεγάλην χρήσιν και έχουσιν εμπιστοσύνην εις αυτούς και είνε γενναίοι άνδρες και εργάζονται...όταν επιχειρήσουσιν τούτο" (σ. "Εθνικά και μειονοτικά....βλ.παραπάνω σ.180)
Όσον αφορά την αλλογλωσσία τους (αλλαξοπιστήσαντες ήταν μόνο οι οπλόφόροι του Ομέρ Βρυώνη όπου και πάλι΄δεν είναι ξεκάθαρο αν είναι Αρβαντες καθώς οι πηγές κάνουν λόγο για τούρκους ντυμένους σαν Αλβανούς σελ172) αυτή οφείλεται στην εξ ανάγκης εκμάθηση της σκυπιταρικής (οι Αλβανοί αποκαλούν τους εαυτούς τους "σκυπιτάρ"
άλλωστε, ενώ καμία σχέση δεν έχουν με τους αρχαίους Ιλλυριούς (αυτό ισχυρίζεται ο Τούρκος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Άγκυρας, Ahmet Aydinli ο οποίος θεωρεί ότι η κοιτίδα των σημερινών Αλβανών είναι το Αζερμπαίζάν και καμιά σχέση δεν έχουν με τους Ιλλυριούς..σελ167).
Ο Άντώνιος Κεραμόπουλος αναφέρει επίσης ότι "ήδη ατα τον 14ο αιώνα, 10.000 "Αλβανοί" Ορθόδοξοι Χριστιανοί μεθ'ελληνικών του Βορρά λέξεων εις την γλώσσαν των, εκ φόβου προς τους Τούρκους ή ένεκα τυραννίας των γειτόνων ή πενίας, μιμούμενοι δ'άλλους φυγόντας πρότερον, ήλθον εις Θεσσαλίαν και Μακεδονίαν και έπειτα και Αττικήν, κατέφυγον δε το 1392 και εις Πελοπόννησον προς τους ομόφυλους και ομοθρήσκους Έλληνας και εγένοντο δεκτοί υπό Θεοδώρου του Παλαιολόγου".(σελ.171)
Οι Αρβανίτες που καταφεύγουν και διαπρέπουν στην Ιταλία (π.χ Μιχαήλ Μπούας και Α΄λέξανδρος Μοσχολέων) υπογράφουν όχι μόνο ως Magistri Capellani αλλά προ΄σθέτουν και nationis graecae (σ.171)΄
Τέλος, η καθηγήτρια Έρα Βρανούση, στο μελέτημά της "Κομισκόρτης ο εξ Αρβάνων. Σχόλια εις χωρίον της Άννας Κομνηνής" ( Εκδόσεις Εταιρείας Ηπειρωτικών Σπουδών, Ιωάννινα 1962) επισημαίνει ότι "η φράση εξ Αρβάνων δε σημαίνει "εξ Αλβανών" ή "εξ Αρβανιτώ" , αλλά εξ Αρβάνου= εκ της γνωστής γεωγραφικής και διοικητικής περιοχής Άρβανον ή Άρβανα. Εξ άλλου "Άρβων και Αρβών ελέγετο κατα την αρχαιότητα η προς τον Γενούσον ποταμόν της Βορείου Ηπέίρου και ο κάτοικός της ελέγετο Αρβωνίτης. Από αυτό το πατριδωνυμικό προήλθε κατα τα νεότερα χρόνια το Αρβανίτης, ενώ συγχρόνως το γεωγραφικό Άρβων έγινε Άρβανον. Γετονική χώρα προς τους Αρβωνίτες, επάνω από τον Γενούσο, ήταν η Ιλλυρία, σημερινή Αλβανία, της οποίας το νεώτερο αυτό όνομα έχει λατινική προέλευση και σημαίνει άσπρη χώρα, σε αντιδιαστολή με το αμέσως βορειότερον Μόντε Νέγκρο-Μαυτοβούνιο. Άλλωστε, και ουσιαστικά οι κάτοικοι του Άρβανου ήσαν άσχετοι προς τους Αλβανούς ως ρπος την εθνικότητα, τη θρησκεία και τον φυλετικό χαραχτήρα. Και μόνον ως προς την γλώσσα οι Βορειοηπειρώτες αυτοί, επειδή εγειτόνευαν άμεσα μες τους Αλβανούς και είχαν επικοινωνια και συναλλαγές μαζί τους, μιλούσαν μια μι΄κτή ελληνοαρβανίτικη γλώσσα, τα αρβανίτικα, που διαφέρουν πολύ από τη γλώσσα των Αλβανών" (σε.165-166)
Υπάρχει όμως πλήρης ανασκόπηση των ιστορικών αναφορών που δε μπορώ εδώ να παραθέσω, αλλά μπορείς να βρείς στο άρθρο. Αν κωλύεσαι, μπορώ να στο στείλω (να σου κάνω αυτήν την χάρη αν και δε νομίζω να ενδιαφέρεσαι να μάθεις κάτι παραπάνω απ'αυτά που νομίζεις ότι ξέρεις)
Όσο τις προσβολες σου σε προσωπικό επίπεδο τις αντιπαρέρχομαι καθότι βαριέμαι να απαντώ σε ανοησίες.
Apologoumai gia ta lathi stin daktilografisin alla sinexeia egirizen i selida kai ta exana. Pote tha mathoyn ta vivlia na stekontai prosoxi otan ta antigrafw???????
@ Dok.,
Σ’ ευχαριστώ για όλες τις πληροφορίες που (μου) παραθέτεις σχετικά με τους Αρβανίτες και τους Αλβανούς. Ενδιαφέροντα στοιχεία (για το κεφάλαιο αυτό) δίνει και ο Βασίλης Ραφαηλίδης στο βιβλίο του “Οι Λαοί των Βαλκανίων”, Εκδόσεις Εικοστού Πρώτου, 1994.
“… Όσο τις προσβολες σου σε προσωπικό επίπεδο τις αντιπαρέρχομαι καθότι βαριέμαι να απαντώ σε ανοησίες…”.
--- Στο αντιστρέφω και μάλιστα με όλη μου τη συμπάθεια!
Anef_Oriwn
Σάββατο 14/6/2008 - 3:49 μ.μ.
θα το ψάξω καθώς με ενδιαφέρει ιδιαίτερα.
Ευχαριστώ.
Δημοσίευση σχολίου