Κυριακή, 2 Φεβρουαρίου 2014

Ανάρτηση 13/2014 [προγραμματισμένη, πολιτική, (εκ)παιδευτική, Κενεβέζικη, αντι-αχάπαρη και εξ αναδημοσιεύσεως] – Ένα άρθρο του Σωτήρη Χαραλάμπους για το αλαλούμ με τον νέο κατάλογο διοριστέων καθηγητών αλά Κενεβέζος...


Εισαγωγικά

Είναι προφανές [ακόμα και στους πιο κολλημένους και δογματικούς (συγ)κυβερνητικούς] ότι ο εκ Λεμεσού πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου της Παιδείας και του Πολιτισμού [τώρα αν διερωτάστε περί ποιας Παιδείας και ποιου Πολιτισμού γίνεται λόγος, να τα πούμεν κάποια άλλη φορά γιατί βιάζομαι τώρα] κος Κυριάκος Κενεβέζος τα ‘χει κάμει (μ)πίλιες! Εν κανεί που εν ανίκανος τζι’ αχάπαρος επί του χαρτοφυλακίου που του ανάθεσε ο Νίκαρος, [στα πλαίσια της συνδιαλλαγής με το ΔΗΚΟ και της στήριξης που ο Κυριάκος έδωσε προεκλογικά του Προέδρου], χαρακτηρίζεται και που ετσιθελισμό «αποφασίζομεν και διατάσσομεν»], αυταρχικότητα, απολυταρχικότητα [Εγιώ είμαι τζιαι κανένας άλλος!]και τάσεις και διάθεση για βόλεμα Ημετέρων... [Δείτε πιο κάτω τη σχετική αναφορά ΜΑΣ για την παρασκηνιακή εμπλοκή του στην υπόθεση “Αριστοτέλης”, για του βόλεμα φίλου του]... 

Για να δούμε όμως πιο συγκεκριμένα μερικά ΜΟΝΟ από τα μέχρι τώρα επιτεύγματα της παρούσας κυβέρνησης και δη του αρμόδιου Υπουργού Κενεβέζου στον τομέα της Παιδείας:
-   Πρώτα ήταν οι συγκεκριμένες και στοχευμένες ενέργειες [της Αναστασιαδικής Κυβέρνησης] που άφησαν εκπαιδευτικούς εκτός σχολείων και χωρίς δουλειά. [Αλήθεια τι έγινε εκείνο το πρωτοποριακό σχέδιο για εργοδότηση των ανέργων εκπαιδευτικών στον Στρατό;]...
-   Την ίδια ώρα ήρθαν και οι παγοποιήσεις [από πλευράς Κυβέρνησης] των προαγωγών στην Εκπαίδευση, κάτι που ξεκίνησε να δημιουργεί προβλήματα στην εύρυθμη λειτουργία των σχολείων και να προκαλεί διοικητικό χάος.
-    Μετά προέκυψε [πού το ‘χε φυλαγμένο, ρε gamoto] το ευφάνταστο σχέδιο του ιδίου του Υπουργού για ένα νέο κατάλογο διοριστέων καθηγητών. Ο νέος κατάλογος όμως, όπως τον συνέλαβε το μυαλό του κυρίου Υπουργού, θα αφήσει πολλούς εκπαιδευτικούς που ήδη εργάζονται ή εργάστηκαν στα σχολεία από το πόστο του συμβασιούχου, του έκτακτου ή του αντικαταστάτη, εκτός Εκπαίδευσης.
-   Ακολούθησε η επιβολή κομίστρων για τη μεταφορά των μαθητών στα σχολεία τους˙ καταργήθηκε η δωρεάν μεταφορά όπως καταργήθηκε και για τους συνταξιούχους. Θα μου πείτε ότι αυτό ήταν “λαδκιά” του Υπουργού Συγκοινωνιών κου Μητσόπουλου, αλλά δεν είδαν να ιδρώνει τ’ αφτίν του Κενεβέζου...  
-   Πριν κάποιες μέρες αποκαλύφτηκαν [με πρωτοβουλία της βουλευτίνας του ΑΚΕΛ Ειρήνης Χαραλαμπίδου] και οι παρασκηνιακές ενέργειες του για την ιδιωτική ψηφιακή βιβλιοθήκη “Αριστοτέλης”. Ως γνωστόν ο Υπουργός ενεργώντας στα μουλωχτά παράδωσε δωρεάν σε ιδιώτες για εμπορική χρήση εκπαιδευτικό υλικό του Υπουργείου Παιδείας το οποίο μετά θα μεταπουλούσαν [με χρέωση 20 ευρώ για κάθε μαθητή τον χρόνο] στους μαθητές.  [Παρεμπιπτόντως μ’ εκείνο τον φάκελο του “Αριστοτέλη” που χάθηκε κάπου στις υπόγειες στοές του Υπουργείου Παιδείας, τι γίνεται; Αληθεύει ότι τον φάγανε τα ποντίκια;]...
-    Μ’ άλλες παρασκηνιακές πρωτοβουλίες του [προφανώς για να ικανοποιήσει συγκεκριμένους κλάδους της Μέσης Γενικής Εκπαίδευσης και την φιλική προς την Κυβέρνηση ηγεσία της ΟΕΛΜΕΚ] τείνει να υποβαθμίσει την Τεχνική Εκπαίδευση. Ήδη η ΟΛΤΕΚ [η οργάνωση των Καθηγητών Τεχνικής Εκπαίδευσης] τον κατηγορεί γα παράνομες αποφάσεις, που αφορούν τη διδασκαλία των μαθημάτων της Τεχνολογίας, των Γραφικών Τεχνών και του Αρχιτεκτονικού Σχεδίου στα Λύκεια. 
-   Τέλος, να θυμίσουμε ότι η ετοιμασία της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης που ξεκίνησε επί Προεδρίας Τάσσου Παπαδόπουλου, προχώρησε επί Προεδρίας Χριστόφια, παραπέμφθηκε τώρα επί Προεδρίας Νίκαρου στις ελληνικές καλένδες... 

Η επόμενη γκάφα/ματσαράγκα του Υπουργού άραγε ποια θα είναι;

****************************
Προλογικά

Ειδικά όμως, για το ζήτημα που περιβόητου Κενεβέζικου κατάλογου διοριστέων θα παραθέσουμε πιο κάτω σχετικό άρθρο του συνδικαλιστή της ΟΕΛΜΕΚ και Προέδρου της “Προοδευτικής” Κίνησης Καθηγητών, Σωτήρη Χαραλάμπους. Το άρθρο έχει τίτλο Νέο σχέδιο διορισμών: Quo vadis?” [Πού πας καραβάκι με τέτοιο καιρό;] και ΕΜΕΙΣ το είδαμε και το διαβάσαμε πριν κάποιες μέρες στην “Χαραυγή”. [Το link όμως, που παραθέτουμε εδώ είναι από την ιστοσελίδα “παιδείαnews]...    

*******************************************
Νέο σχέδιο διορισμών: Quo vadis?
[του Σωτήρη Χαραλάμπους, Προέδρου της Προέδρου “Προοδευτικής Κίνησης Καθηγητών”]

{Οι υπογραμμίσεις και επιχρωματώσεις είναι δικές μου}...

Μια από τα ίδια. Πήγαν οι τρεις εκπαιδευτικές οργανώσεις στον Υπουργό Παιδείας για το νέο σχέδιο διορισμών. Διαπραγμάτευση του καφενείου. Τίποτα γραπτώς. Καμιά αποσαφήνιση. Όλα στο…. άσε και θα δούμε. Θετικός, τάχα, στις εισηγήσεις των οργανώσεων, αλλά εμμονή και στις απόψεις του.  Και όλα στο προφορικό. Έτσι που τα πάντα να επιδέχονται παρερμηνείες, διφορούμενες εκτιμήσεις και αντιφατικές τοποθετήσεις. Ότι πεις είσαι εντός.  Ή και εκτός (και επί τ’ αυτά). Στο ίδιο πνεύμα φυσικά κινήθηκε και η συνάντηση με τον κ. Αναστασιάδη. Για ν’ ακολουθήσουν μετά, από κοινού, συναντήσεις των τριών εκπαιδευτικών οργανώσεων για να ξεκαθαρίσουν αν κατάλαβαν όλοι το ίδιο στη συνάντηση με τον Πρόεδρο.  Διότι παρατηρήθηκε το φαινόμενο, άλλα να καταλαβαίνει η ΟΕΛΜΕΚ, άλλα η ΠΟΕΔ άλλα η ΟΛΤΕΚ και άλλα ο Υπουργός. Ίσως και άλλα να έχει κατά νουν και ο κ. Αναστασιάδης.

Τίποτε, λοιπόν, δεν ξεκαθάρισε. Το τοπίο (σκόπιμα) θολό. Πάλι θα συνέλθουν οι Οργανώσεις και πάλι θα διαπιστωθεί ότι… άλλα καταλάβαμε εκατέρωθεν. Τι να επικαλεστείς, αλήθεια, για να το θέσεις στην βάσανο της λογικής ερμηνείας; Προφανώς ένα γραπτό κείμενο.  Το οποίο, επιμελώς, απουσιάζει.
Καινοφανή, όμως, στοιχεία έχουμε στις διαπραγματεύσεις της εργοδοσίας (Υπουργείο και ενίοτε ο Πρόεδρος) με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις:
1) Αποφεύγεται οποιοδήποτε γραπτό κείμενο.
2) Η διαπραγμάτευση δεν γίνεται με τις Γραμματείες των οργανώσεων  αλλά μόνο με Πρόεδρο και Γραμματέα (πασιφανείς οι λόγοι) και
3) Απουσιάζουν οι άμεσα ενδιαφερόμενοι.  Στην προκειμένη περίπτωση οι συμβασιούχοι, οι έκτακτοι, οι αντικαταστάτες.  Όλοι αυτοί δηλαδή, που για χρόνια περίμεναν στον κατάλογο, μπορεί να δουλεύουν εδώ και αρκετά χρόνια, αλλά κινδυνεύουν να μείνουν εκτός εργασίας. Αν δεν γράψουν – ας πούμε – πολύ        καλά στις…. εξετάσεις. Και που στο τέλος θ’ αποφασίσουν άλλοι γι’ αυτούς χωρίς αυτούς.

Στο τραπέζι του διαλόγου, που εσχάτως μετονομάσθη σε ιδεοθύελλα (!!) παρεισέφρησε και το 30μηνο. Κατά κάποιο τρόπο οι έχοντες πέραν των 30 μηνών υπηρεσία θα προτάσσονται. [Σχόλιο Ιστολόγου: Πολλοί λένε ότι με το 30μηνο θα κατοχυρωθούν/μονιμοποιηθούν πολλοί εκπαιδευτικοί. Δεν λένε όμως και πόσοι θα μείνουν εκτός εκπαίδευσης. Μήπως τελικά είναι και τρόπος να μείνουν κάποιοι έξω;]... Δεν ήταν θέση των Οργανώσεων.  Ήταν όμως παραπλήσια της θέσης της ΟΕΛΜΕΚ ( ή καλύτερα της πλειοψηφίας) που μιλούσε για 24 μήνες. Και πάντα μιλούμε για πέρασμα από εξετάσεις ΟΛΩΝ χωρίς εξαίρεση. Γκρίζο το τοπίο. Εικασίες, υποθέσεις, σενάρια, καχυποψίες, εικοτολογίες, τακτικισμοί και όλοι αλληλοϋποβλέπονται. Αυτό δεν είναι διαπραγμάτευση. Είναι αλαλούμ. Ελεγχόμενο; Πάντως αλαλούμ. Και από το αλαλούμ σίγουρα δεν βγαίνουν κερδισμένοι οι εργαζόμενοι.  Από το ελεγχόμενο αλαλούμ κερδισμένη, σίγουρα, θα βγει η εργοδοσία.  Το ζήτημα είναι, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις να μη συρθούν σ’ αυτή την πορεία.  Κάτι το οποίο – δυστυχώς – διαφάνηκε στην τελευταία συνάντηση με τον Υπουργό, όπου, χωρίς καλά – καλά να το αντιληφθούν, βρέθηκαν να συζητούν τις θέσεις του Υπουργείου, καμουφλαρισμένες αλλά και διασπαστικές, όπως είναι το 30μηνο.
Δεν είναι τυχαία που εμφάνισε ξαφνικά η εργοδοσία το 30μηνο. Θα πρέπει να το δούμε στη γενικότερη προσπάθεια «ρύθμισης» της εργασίας από τη κυβέρνηση, καθ’ υπαγόρευση της Τρόικας αλλά και της Διεθνούς Τράπεζας η οποία καλέστηκε για να αξιολογήσει την εκπαίδευση και να προβεί σε εισηγήσεις. Το 30μηνο εξάλλου δεν διασφαλίζει κανένα.  Αντίθετα, με το πρόσχημα του «αορίστου χρόνου» εργασίας θα διατηρεί μια μεγάλη γκάμα εκπαιδευτικών, έτοιμους ανά πάσα στιγμή να απολυθούν. Οι φόβοι αυτοί και οι ανησυχίες δεν είναι αβάσιμοι. Και ο Αβέρωφ Νεοφύτου και ο Νικόλας Παπαδόπουλος πλείστες τόσες φορές έχουν στοχοποιήσει τους εκπαιδευτικούς (και απαξιώσει) σε σημείο μάλιστα που η ΟΕΛΜΕΚ, ομόφωνα, αναγκάστηκε δημόσια να τους καταγγείλει.
Είναι αυτοί που στη Βουλή πάγωσαν και τις μονιμοποιήσεις, αφήνοντας τους συναδέλφους (συμβασιούχους – εκτάκτους) εύκολη λεία στις ορέξεις της Τρόικας και Δ.Ν.Τ.  Είναι αυτοί οι ίδιοι που πάγωσαν και τις προαγωγές αφήνοντας τα σχολεία υποστελεχωμένα, αρκετά μάλιστα και χωρίς Διευθυντές.

Γενικότερη επιδίωξη, λοιπόν, ν’ απολυθεί κόσμος. Και αυτό έρχεται να επιβεβαιώσουν οι τελευταίες αναφορές της Γενικής Ελέγκτριας στην Έκθεσή της, όπου μεταξύ άλλων αναφέρει:
 • Πρόταση για μείωση μέχρι 3.800 εκπαιδευτικών.
 • Πρόταση για αύξηση του αριθμού μαθητών ανά τμήμα.
 • Πρόταση για συγχώνευση ή κλείσιμο σχολείων.
 • Επιμήκυνση των ωρών λειτουργίας των σχολείων.
 • Κατάργηση του χρόνου που παραχωρείται για ανάληψη συγκεκριμένων καθηκόντων.
 • Εισήγηση για κατάργηση της μείωσης του διδακτικού χρόνου των εκπαιδευτικών ανάλογα με τα χρόνια υπηρεσίας τους, κ.α.

Γι’ αυτό και το καθολικό αίτημα της βάσης των εκπαιδευτικών είναι η δυναμικότερη αντίδραση των εκπαιδευτικών οργανώσεων. Στήριγμά της μπορεί ν’ αποτελέσει ο ίδιο ο κλάδος, ο οποίος σκόπιμα ή όχι, κάποιοι τον κρατούν σε αδράνεια και μακριά από την ενημέρωση. Ερωτηματικά, πάντως, προκαλεί και η απόρριψη, στο τελευταίο Κ.Δ.Σ. της ΟΕΛΜΕΚ, πρότασης της Προοδευτικής για συμμετοχή στις διαπραγματεύσεις, για το νέο σχέδιο διορισμών, εκπροσώπου των συμβασιούχων / εκτάκτων, ως άμεσα επηρεαζομένων. Η πρόταση δυστυχώς απορρίφθηκε με τις ψήφους των κινήσεων ΑΛΛΑΓΗ, ΝΕΑ ΚΙΝΗΣΗ και ΔΗΚΙ.
Μια δυναμική, αγωνιστική οργάνωση θα μας βρει ΟΛΟΥΣ δίπλα της. Η αδράνεια, οι σκοπιμότητες και η μικροπολιτική την καθιστούν αναξιόπιστη.

Anef_Oriwn
[μπάχαλο τα ‘καμες κε Υπουργέ – για να μην πω πιο βαριές κουβέντες*]...
Κυριακή 2/2/2014
[η Υπαπαντή του “Ιησού Χριστού” σήμερα και γιορτάζει και πάλι η “Παναγία” και οι Μαρίες]...


*-  Σημείωση: Τις βαριές κουβέντες όμως, τις λένε και τις γράφουν άφοβα στους τοίχους των σχολείων οι μαθητές [θα ακολουθήσει η δημοσίευση σχετικής φωτογραφίας]: 



3 σχόλια:

Απόλλωνας είπε...

Άνευ
Η ουσία του προβλήματος που θίγεις, είναι ότι από το 60 και μετά η κυπριακή εκπαίδευση, σχεδιασμένη και υλοποιημένη από το κυρίαρχο δεξιό κοινωνικο-οικονομικο-θρησκευτικό κατεστημένο, έχει σαν επίκεντρο τη «δημιουργία εθνικοφρόνων χριστιανών» (αυτό δεν είναι δικό μου αλλά δανεισμένο και με εκφράζει απόλυτα). Από τότε έχουν γίνει πολλές αποτυχημένες προσπάθειες για να αλλάξει αυτή η κατάσταση προς το καλύτερο, όλες όμως έχουν αποτύχει. Η υπουργεία Κενεβέζου αποτελεί απλώς το τελευταίο επεισόδιο αυτής της κακόγουστης φάρσας, εμπλουτισμένο πλέον και με τις νεοφιλελεύθερες προσεγγίσεις της κυβέρνησης στην οποία ανήκει.

Απολογούμαι όμως, αλλά ο σκοπός του σχολίου μου δεν έχει σχέση με το αντικείμενο της ανάρτησης σου, αλλά με μια πρόσφατη υπόσχεση σου ότι κάποια στιγμή θα ασχοληθείς με τα θέματα της Ομόνοιας. Μπορεί να ξενίζει αυτό που ζητώ, αλλά εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα είναι ανάγκη να γίνει μια όσο το δυνατόν πιο πλατειά δημόσια συζήτηση μεταξύ προβληματισμένων ανθρώπων γι αυτό το θέμα. Υπάρχουν πολλά που πρέπει να λεχθούν και θεωρώ ότι το blog σου μπορεί να αποτελέσει ένα σοβαρό βήμα για το σκοπό αυτό. Σου ζητώ λοιπόν να υλοποιήσεις την πιο πάνω υπόσχεση σου.

Anef_Oriwn είπε...

Φίλε Απόλλωνα,
Σε καλησπερίζω και σε ξανακαλωσορίζω στο Blog! Κάπου χάθηκες για λίγες βδομάδες...

Σε σχέση με το θέμα αυτής ΜΟΥ της ανάρτησης [τα της Παιδείας], μια και έκαμες αναφορά [εστω κι ακροθιγώς] στο πρόβλημα της Παιδείας ΜΑΣ από καταβολής της Κυπριακής Δημοκρατίας, απλώς να συμπληρώσω τον παραλογισμό που παρατηρούμε Φιλόλογοι να διδάσκουν [σε Γυμνάσια και Λύκεια] το μάθημα της Ιστορίας, αντί Ιστορικοί... Φυσικά έχει κι αυτό την εξήγηση του που δεν είναι άλλη από την καλλιέργεια ομού μετά της Γλώσσας και των ελληνοκεντρικών και εθνοκεντρικών παραμυθιών και μύθων...

Αναφορικά με το μέγα θέμα της “Ομόνοιας” [και το διοικητικό, και το προπονητικό και το αγωνιστικό και το οπαδικό], όντως είπα ότι θ’ ασχοληθώ μ’ αυτό και θα προσπαθήσω να το (δια)πράξω το συντομότερο... Ήδη έχω βάλει κάτω κάποιες σημειώσεις θέλει όμως περαιτέρω επεξεργασία. Για την ώρα θα σε παραπέμψω σε μια παλαιότερη ανάρτηση μου, αυτήν με αρ. 40/2013 και link: http://aneforiwn.blogspot.com/2013/03/402013.html
Πάντως ΔΕΝ έχουμε υπόθεση φέτος!

Απόλλωνας είπε...

Φίλε και συμπάσχοντα

Παρακολουθώ τις αναρτήσεις σου ανεξάρτητα αν δεν σχολιάζω πάντα.

Δυστυχώς έχει αρκετό καιρό που δεν έχουμε υπόθεση, όχι μόνο φέτος.

Θα αναμένω με ενδιαφέρον τη σχετική ανάρτηση σου