Εισαγωγικά
Χριστούγεννα αύριο και οι [ελληνοκύπριοι] γρισκιανοί, και οι πραγματικοί και οι υποτιθέμενοι και οι παίζοντες τον ρόλο αυτό, θα συνωστισθούν στες νεκκλισσιές για να “υμνήσουν” «τη γέννηση του Θεανθρώπου» [όπως τον αποκαλούν]... Αρκετοί απ’ αυτούς θα μεταλάβουν κιόλας. Είναι κι αυτό μέρος της όλης θρησκευτικής διαδικασίας [και για τους καλούς, αλλά και τους “καλούς” γρισκιανούς]...
Εμείς [δηλ. ΕΓΩ και η
Αφεντομουτσουνάρα μου], γκιαούρηδες όντες, θα περιοριστούμε στο καθαρά υλιστικό
κομμάτι αυτής της χριστιανικής [λέμε τώρα] γιορτής. [Θα αφήσουμε το πνευματικό
σ’ αυτούς στους οποίους αναφερθήκαμε πιο πριν]... Θα επισκεφτούμε τους συγγενείς και φίλους
που γιορτάζουν [τους Χριστάκηδες, τους
Τάκηδες, τις Χριστίνες και τις Χριστούλλες] και θα τους ευχηθούμε για τη
γιορτή τους. [Χρόνια τους Πολλά]...
Όλο και κάτι θα ΜΑΣ κεράσουν
εκεί [συνήθως ποτά και γλυκά], ενώ κάπου θα ΜΑΣ τραπεζώσουν κιόλας. [Έτσι
είθισται σε κάποια από τα σπίτια που συνηθίζουμε καθεχρονικά επισκεφτόμαστε κι όπου
πηγαίνουμε είτε από μόνοι μας, είτε ως καλεσμένοι]... Στο τραπέζι σίγουρα δεν
θα απουσιάζει το αρνί ya το ρίφι [βραστό, ψητό ή σούβλα – στο σπίτι το κάνουμε
κι αυγολέμονο, ενώ στο πατρικό μου η Μάνα το ‘κανε και καππάμα], ενώ κάπου
μπορεί να πετύχουμε και λαόν ξιθκιάν, ή/και περτίτζια στα κάρβουνα ή τζιαι
τζιήκλες, ή ακόμα τζιαι [σσιγααά, μην μας ακούσουν!] αμπελοπούλια... Δύσκολες
όμως, οι εποχές για “πρίγκιπες” και λάτρεις του καλού και εκλεκτού
φαγητού!
Σίγουρα οι γιορτές αυτές [όπως και το Πάσχα] ΔΕΝ μ’ αγγίζουν ΚΑΘΟΛΟΥ από θρησκευτικής άποψης. ΜΑΣ δίνουν όμως, την ευκαιρία για οικογενειακές και φιλικές συνάξεις και ευχάριστες στιγμές με καλή παρέα, φαγητό και ποτό.
Χαλεποί μεν οι καιροί κι οι
οικονομικές δυσκολίες πολλές, αλλά η φτώσσια θέλει καλοπέρασην! Μπορεί να μην
κάναμε ψώνια [ή να κάναμε κάποια, αλλά πολύ συντηρητικά και χωρίς σπάταλες και
υπερβολές – πολλοί είναι
που δεν έχουν δουλειά ή που δεν πήραν 13ο, για να ‘χουν και λεφτά για να ψωνίσουν], όμως ας μην μιζεριάζουμεν! Νομίζω ότι θα τα βολέψουμε και θα φάμε και
φέτος και το αρνίν, ή το ρίφιν, ή την γαλοπούλα μας και θα πιούμε το κρασί, τη
ζιβανία ή το ουίσκι μας... [Το ουίσκι εν τελικά πιο φτηνό που την ζιβανία!]...
“Κι επί γης ειρήνη”, το μήνυμα των Χριστουγέννων, ΜΑΣ λένε οι κάθε λογής Γρισκιανοί.
Κι ΟΛΟΙ μιλάνε για αγάπη και ειρήνη! Πολλοί είν’ αυτοί που αυτές τις μέρες νοιώθουν
έντονα και το αίσθημα ή την ανάγκη για προσφορά προς τους δυσπραγούντες συνάνθρωπους
μας. Αναλαμβάνουν δε [οι ευαίσθητοι και φιλάνθρωποι] και φιλανθρωπικές
πρωτοβουλίες με σκοπό να βοηθήσουν κάποιους από τους έχοντες ανάγκη. Η
φιλανθρωπία όμως, ΔΕΝ δίνει λύσεις, ή μάλλον βοηθά κάποιους για πολύ λίγες
μέρες. [Και κάνει μερικούς να νομίζουν
ότι έχουν εξασφαλίσει μια θέση στον Παράδεισο]. Δυστυχώς η φτώχεια και η
ανέχεια δεν εξαλείφονται με φιλανθρωπίες. Κι είναι στρουθοκαμηλισμός, αλλά και
υποκριτικό να πιστεύουμε κάτι τέτοιο. Γιατί όπως λαλεί τζι’ ο Παύλος Λιασίδης σ’ ένα ποίημα
του, «οι
ψευτοβοήθειες κάθε κυρίου δόξη, ενι μια τρύπα στο νερό, τζι εφεύρεσις τους
κλέφτες»...
Όμως, δεν είναι μόνο η
φιλανθρωπία που συνιστά [χριστιανική]
υποκρισία. Κρίνουμε [ΕΓΩ και η Αφεντομουτσουνάρα μου - προσωπικά ΔΕΝ ακολουθώ τη βιβλική κρίση «μην κρίνεις ίνα μην κριθείς»], ότι έμπλεα υποκρισίας είναι και η καθημερινή ζωή πολλών που
θεωρούν Εαυτούς [καλούς] Χριστιανούς και κάνουν μεγάλους σταυρούς όταν πανε εκκλησιά,
αλλά ο βίος και η πολιτεία τους κάθε άλλο από χριστιανική είναι. Όμως πιο καλά
θα ΜΑΣ τα πει ο Παύλος Λιασίδης σε ποίημα του «χαρισμένον στους φαρισαίους
γρισκιανους», το οποίο παραθέτουμε αμέσως πιο κάτω...
*******************************
ΧΑΡΙΣΜΕΝΟΝ ΣΤΟΥΣ ΦΑΡΙΣΣΑΙΟΥΣ ΓΡΙΣΚΙΑΝΟΥΣ
[του Παύλου Λιασίδη τού Μέγα]
Α γρισκιανοί, που τον Θεόν εν
έσσιετ’ άλλον θέμαν,
της Παραδείσου τα κλειδκιά
θαρκέστε πως κρατείτε
τζαι τους αρκάτες, τους
φτωχούς, που πολεμούν το ψέμαν, αθεϊστές, κομμουνιστές, ζαρβάζους τους λαλείτε.
Φοούμαι στα υστερινά η μούζη
εννά σας μείνει,
σαν μανιερεύκεστε, φτωσσιοί,
πως είσαστιν δεξιά του,
αν νέν’ σαν μες στην εκκλησσιάν
που στέκει που ‘ννά κρίνει,
εννά ρτωθείτε, θώρε χα!...
ποτζιεί πόν’ τα ζαρβά του.
Αχ! κρίμα ‘ς τες νηστείες σας
τζιαι τ’ ανεμαλλιαρκά σας,
τες αγρυπνίες, τους σταυρούς
τζιαι τες μετάνοιες σας,
τους τακτικούς απόδειπνους τα
συγνοσπερινά σας,
αν νέν’ τζιαι φανερώσει τες
μαυρόψες τες ψυσσιές σας.
Σαν να θωρώ την δίκην σας,
τον Πλάστην θυμωμένον,
βρε κατσόσσιοιροι, να λαλεί,
για σας τους εναντίους,
το ψέμαν βίρα τζι’ έσφαζεν
τον κάθε ξυπνημένον
τζι’ εσείς σταυρούς στες
εκκλησιές, προσσιύνημαν αΐους.
Πόσοι που σας επήασιν για
μέναν εξορίαν;
πόσοι επήαν φυλακήν τζιαι
ποιοι εκρεμμαστήκαν;
τζι’ εις κάθε λέξην μιαν
γροδκιάν πα’ στο ταβλίν εδίαν,
σαν να θωρώ τες όψες σας πώς
εκαταντηθήκαν...
Τότε λαλεί τους άθεους – τους
κατά σας – σκορπίστε
μέσα στο φως τ’ αληθινόν τζι’
εσείς με τζιείντο χάος.
Ό,τι εσπείρετε στην γην,
στους ουρανούς θερίστε
Τζι’ εκλαψεν που το τζιήσσιν
σας της λύπης κουκκουφκιάος.
Anef_Oriwn
[διαβάζει Λιασίδη κι εύχεται Καλές Γιορτές σ’ όλους τους επισκέπτες του Blog]
Τρίτη 24/12/2013
[παραμονή Χριστουγέννων]******************************
Υστερόγραφον 25/12/2013 – 10:20 π.μ.
Μια ενδιαφέρουσα ανάρτηση με θέμα την “ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΚΗ ΓΕΝΝΗΣΗ ΤΟΥ ΙΗΣΟΥ” θα βρείτε στο “Παντός Καιρού”
Blog του Μιχάλη Μιχαήλ πατώντας στο link http://mihalismihail.blogspot.com/2013/12/blog-post_24.html…
Επίσης ενδιαφέρον είναι ένα
σχόλιο που κατάθεσε εκεί ο φίλος Σολιάτης [link: http://mihalismihail.blogspot.com/2013/12/blog-post_24.html?showComment=1387914708222#c438760350928952815]
στο οποίο πολύ εύλογα θέτει το ζήτημα της [ανύπαρκτης] ιστορικότητας του Χριστού...
Anef_Oriwn
25/12/2013
20 σχόλια:
Ανεφ, συμφωνω και προσυπογράφω. Χρόνια πολλά με υγεία και δημιουργικά. Τζιαι γιω φίλε μου θα περιοριστώ στο΄υλιστικό κομμάτι των γιορτών, τζιαι τα τραπεζώματα.
ΙΩΝ
ΙΩΝ/ΙΩΝΙΔΑ,
Να ‘σαι καλά ΕΣΥ και η Οικογένεια ΣΟΥ! Ανταποδίδω τις ευχές από καρδιάς. Και καλά να περνάτε!
[Σίγουρα ΔΕΝ μπορεί ο κόσμος ΟΛΟΣ να είναι ή/και να περνά καλά! Ας κάνουμε με την παρουσία ΜΑΣ, εκεί που μπορούμε, τα πράματα καλά ή καλύτερα]...
Έτσι, να βγάζεις και αναρτήσεις που επιτρέπουν στους μη κομμουνιστές αναγνώστες σου, να ταυτίζονται μαζί σου. Αν είχες την ίδια κριτική διάθεση και έναντι εκείνου του άλλου του τυπάκου του Καρόλου, θα ήταν πολύ καλύτερα τα πράγματα. Άντε, Χρόνια πολλά!
Χρόνια πολλά Anef και αναγνώστες.
Είναι γεγονός, και έχει δίκιο ο μεγάλος Λιασίδης, πως αν ισχύουν οι προδιαγραφές που ο ίδιος ο Ιησούς υπόδειξε (μέσω των ευαγγελιστών εννοείται) για τον Παράδεισο... την έχουν βαμμένη οι Χριστιανοί της σήμερον.
Υποκρισία και φαρισσαϊσμός στο φουλ. Τύφλα να χει ο Καϊάφας μπροστά στους σύγχρονους ιεράρχες.
Strovolilotis,
Δεν έχω ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΜΙΑ ανάγκη «οι μη κομμουνιστές αναγνώστες μου, να ταυτίζονται μαζί μου» [όπως και οι οποιοιδήποτε άλλοι]... Κι αν δεν το κατάλαβες το κείμενο της ανάρτησης μου είν’ καθ’ όλα επικριτικό για το αστικό καπιταλιστικό εποικοδόμημα...
Πέραν τούτου θα ‘θελα έστω και ΜΙΑ ΜΟΝΟ φορά να ΣΕ δω αντί να αφορίζεις [ως Καθολικός Καρδινάλιος] τον Κάρολο [τον Μαρξ], να [ΜΑΣ] αναλύσεις [χωρίς συνθηματολογίες και αστικούς εξυπνακισμούς] γιατί ΤΟΝ απορρίπτεις...
Άντε και Καλές Γιορτές!
Ανευ
Χρόνια πολλά σε σένα και τους επισκέπτες σου.
Αν αναμένεις επιχειρηματολογία από το Στροβολιώτη, θα περιμένεις πολύ. Είμαι βέβαιος όμως ότι το ξέρεις και χωρίς να σου το πω.
Απόψε, μετά από πολύ καιρό, παρακολούθησα μέρος του δελτίου ειδήσεων κυπριακού καναλιού (του ΡΙΚ). Και πλήρωσα το τίμημα. Συγκεκριμένα, σεβάστηκα την επιλογή της συζύγου μου να παρακολουθήσει το συγκεκριμένο δελτίο, αλλά μόλις κάθισα μαζί της παρουσιάστηκε επίσκεψη και δηλώσεις αυτού του ανεκδιήγητου τύπου που πολλοί θεωρούν αρχιεπίσκοπο τους, σε ευαγή ιδρύματα. Παρακολούθησα συμπυκνωμένη σε μερικά λεπτά παρουσίασης, όλη την υποκρισία, τη βλακεία, την παραπλάνηση, την αφέλεια, την παραπληροφόρηση και τη διαστρέβλωση στην οποία επιδίδεται το κυπριακό αστικό κράτος. Την ίδια στιγμή διερωτήθηκα πόσοι συμπατριώτες μας κατασυγκινημένοι παρακολούθησαν την ίδια είδηση, υπερήφανοι για τα φιλάνθρωπα αισθήματα του αρχιεπισκόπου τους και συνειδητοποίησα ότι «για να γυρίσει ο ήλιος θέλει δουλειά πολλή». Και το λέω αυτό όσο κι αν απεχθάνομαι τα ιδεολογικά κλισέ.
Κι' άμα σκεφτείς ότι αυτόν τόν τύπο με τις μαύρες ρόπες και τα χρυσά λούσα και στολίδια, που είναι ο νούμερο ένα εκφραστής της οπισθοδρομικότητας, προσκύνησε και του υποκλίθηκε ο οσφοκάμπτης Αναστασιάδης ο Δεσμεύομαι, καταλαβαίνεις πως όχι μόνο θα γυρίσει ο ήλιος προς τα μπρός, αλλά μάλλον προς τα πίσω στην προεδρία του.
οσφυοκάμπτης
Για κοτζάμ προεδράρα μιλάμε. Οφείλουμε να είμαστε σωστοί.
Απόλλωνα & Κάρολε,
Ενόσω η Αριστερά [διαβάστε ΑΚΕΛ] δεν τολμά να αμφισβητήσει ανοικτά τη Θρησκεία και την Εκκλησία [και το ρόλο τους] και να τις αποδομήσει ως θεσμούς με στόχο τη δημιουργία μιας φιλελεύθερης αντικληρικαλιστικής κουλτούρας, αυτά θα ‘χουμε με τους εκάστοτε Αρχιεπισκόπους...
Χαίρομαι που το λες και συμφωνώ απόλυτα μαζί σου φίλε μου. Στη διαμάχη με τη θρησκεία πιστεύω ότι η Αριστερά ηττήθηκε κατά κράτος. Παγκοσμίως.
Zeitgeist: Πίσω από κάθε βρωμιά βρίσκεται η θρησκεία.
Αυτά επειδή κάπου πήρε το μάτι μου ότι δεν είδες αυτά τα ντοκυμαντέρ. Ποτέ δεν είναι αργά. Δες τα τώρα στο youtube με Ελληνικούς υπότιτλους.
Κάρολε,
Ως γνωστό η θρησκεία αποτελεί μέρος του εποικοδομήματος του καπιταλιστικού συστήματος κι ως θεσμός λειτουργεί με τέτοιο τρόπο [συντηρεί κι αναπαράγει αναχρονιστικές δοξασίες και παραδόσεις] που υποβοηθούν σημαντικά το σύστημα. Και καθώς ο ίδιος ο καπιταλισμός είναι από την ίδια τη φύση του βρώμικος, κατ’ επέκταση και η θρησκεία δεν θα ‘μενε πίσω από βρωμιές... Θεωρώ ότι είναι λάθος να απομονώνουμε την Εκκλησία και τη Θρησκεία από τη γενικότερη λειτουργία του καπιταλιστικού συστήματος. Όπως χαρακτηριστικά λέει και η Λιλή Ζωγράφου στο ομότιτλο βιβλίο της [για τη Θρησκεία] “[Η] Αντιγνώση [είναι] τα δεκανίκια του καπιταλισμού”...
Και είναι γενικά ο Σοσιαλισμός που [προσωρινά] ηττήθηκε από τον καπιταλισμό...
Τα ντοκιμαντέρ Zeitgeist θα προσπαθήσω να τα δω κάποια στιγμή...
Μπορειτε να μου εξηγήσετε πως ταυτιζετε τον κουμμουνισμο με την αθεια ,νομιζω καλλιστα και ενας φιλελεύθερος δεξιος μπορει να είναι αθεος,και όχι μονο.
ΑΝΟ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ
Έχεις απόλυτο δίκιο ότι οποιοσδήποτε μπορεί να είναι άθεος. Και στις πολιτισμένες χώρες μπορεί να το δηλώνει άφοβα χωρίς να σκανδαλίζονται οι γύρω του θρησκευόμενοι.
Απλά, στην κοσμοθεωρία των Μαρξ και Ένγκελς που αποτελεί το ιδεολογικόπολιτικό υπόβαθρο του κομμουνισμού και συγκεκριμένα στο Διαλεκτικό Υλισμό, το θέμα αναλύεται μέσα απο μια πλήρως επεξεργασμένη φιλοσοφική βάση και για το λόγο αυτό για τους κομμουνιστές η αθεΐα είναι αποτέλεσμα μιας ολοκληρωμένης ιδεολογικής θέσης και όχι απλής επιλογής.
ΑΝΟ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ,
Συμπληρωματικά σ’ αυτά που γράφει ο Απόλλωνας να προσθέσω και τα εξής:
Σίγουρα κι ένας φιλελεύθερος μπορεί να είναι αθεϊστής. Και δεν είναι τυχαίο που η Γαλλική Επανάσταση του 1789 με την επίθεση της κατά της Εκκλησίας και του ανώτερου κλήρου έδωσε και ώθηση στον αθεϊσμό...
Από την άλλη, ένας μαρξιστής [και κομμουνιστής] δεν μπορεί να είναι θεϊστής [δηλ. να πιστεύει στον Θεό], γιατί είναι πρώτα και κύρια Υλιστής κι ως εκ τούτου αντίθετος στη Μεταφυσική, η οποία χαρακτηρίζει κάθε θρησκεία. Θεωρεί ότι τα πάντα γύρω μας είναι αποτέλεσμα της κίνησης της Ύλης και συγκεκριμένης υλικής πραγματικότητας. Οι ιδέες [μη εξαιρούμενων και των θρησκευτικών] έχουν συγκεκριμένη υλική βάση. Έτσι και οι άνθρωποι αναλόγως της εποχής που ζούσαν και των γνώσεων κι αντιλήψεων που είχαν για το περιβάλλον γύρω τους, έφτιαχναν και τους Θεούς ή τον Θεό τους... [Οι θρησκείες εξελίχτηκαν σταδιακά από πολυθεϊστικές σε μονοθεϊστικές. Κάπου στη “Γένεση” της Βίβλου υπάρχει κι αναφορά σε πολλούς θεούς]...
Με την εμφάνιση της εκμετάλλευσης ανθρώπου από άνθρωπο, στις δυνάμεις της φύσης που κυριαρχούσαν πάνω στον άνθρωπο, προστέθηκαν και οι κοινωνικές δυνάμεις που προξενούν στους εργαζόμενους περισσότερη δυστυχία και βάσανα, παρά οι φυσικές δυνάμεις. Κι όπως είπε και ο Λένιν: «Η αδυναμία των εκμεταλλευομένων τάξεων στον αγώνα ενάντια στους εκμεταλλευτές γεννάει επίσης αναπόφευκτα την πίστη σε μια καλύτερη ζωή ύστερα από το θάνατο, όπως η αδυναμία του άγριου στον αγώνα του με τη φύση γεννάει την πίστη στους θεούς, στους διαβόλους, στα θαύματα...»
https://www.facebook.com/pages/%CE%9E%CE%AD%CF%81%CF%89-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CE%B5%CE%B3%CF%8E-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B5%CE%AF%CE%BD%CE%B1%CE%B9-%CF%84%CE%BF-%CE%91%CE%BA%CE%AC%CE%BA%CE%B9/236170596560263
ZEP,
Μα το Ακάκι εν κατεχόμενο;
[Το link που παραθέτει ο ZEP παραπέμπει σε μια φωτογραφία του Σωματείου “Ελληνισμός” στο [«ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΟ»] Ακάκι όπου, όπως αναγράφεται εκεί, «ΕΚΑΝΑΝ ΤΙΣ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ ΤΟΥΣ Ο ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ ΚΑΙ ΤΟ ... ΕΛΑΜ»]...
Βεβαιως και ειναι κατεχομενο και θα το απελευθερωσουμε
https://www.youtube.com/watch?v=J-kcEKDTDXQ
Τουλάχιστον παιδια οι θεοι των αρχαιων μας προγονων,αυτων που εκαναν θαυματα που τα θαυμαζουμε σημερα,ειχαν αμεση σχεση με την φυση πιθανον να ηταν και συμβολικοι.
Και εξ οσων γνωρίζουμε τουλάχιστον στην αρχαια Ελλαδα και ελευθερη σκεψη ειχαν και ανοιχτο μυαλο.
Ευχαριστω για την διευκρινιση.
ΑΝΟ ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ,
Οι αρχαίοι έλληνες ήταν αθεϊστές;
Κι αλήθεια πόσο «ελευθερη σκεψη [...]και ανοιχτο μυαλο [...] ειχαν»; Οι αντιλήψεις και οι ιδέες τους δεν καθορίζονταν από τις τότε συγκεκριμένες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες;
Πέραν τούτου, ποιοι ήταν αυτοί που σκέφτονταν ελεύθερα και φιλοσοφούσαν και δημιουργούσαν; Και οι δούλοι, ή ΜΟΝΟ οι τότε δουλοκτήτες; Στην άμεση δημοκρατία ή/και στες συζητήσεις στην Αγορά εμπλέκονταν και οι Δούλοι;
Το θέμα με το «ΚΑΤΕΧΟΜΕΝΟ ΑΚΑΚΙ» που ανέδειξε πιο πάνω ο φίλος ZEP, αποτέλεσε και θέμα [ειρωνικών] σχολίων [και πλάκας] από ακροατές στο πρωινό κυριακάτικο πρόγραμμα του Πάμπου Φιλίππου “Με καφέ και εφημερίδα” ή “Κυριακάτικη Λειτουργία” στον “ΑΣΤΡΑ”... Πάντως έχει πολλή πλάκα η όλη ιστορία!
Δημοσίευση σχολίου