Εισαγωγικά:
Την περασμένη Παρασκευή
[28 του Ιούνη] το απογευματάκι [κατά τις 6] άνοιξα την τηλεόραση στο σπίτι. Κι έπεσα
[κάνοντας zapping στα διάφορα κανάλια] πάνω
σε μια συζήτηση στο “Sigma” στο πρόγραμμα “Τολμώ” με τον Αντρέα Δημητρόπουλο] για
την περσινή έκρηξη στο Μαρί και τις τραγικές της συνέπειες. Στο στούντιο ήταν κάποιοι
[μαυροφορημένοι] συγγενείς νεκρών από την έκρηξη [τους οποίους νεκρούς κάποιοι επιμένουν
να τους ονομάζουν ήρωες κι εγώ ο “ιερόσυλος” κι ο “αχρείος”
διερωτούμαι γιατί – θα «τολμούσε» ο παρουσιαστής
να θέσει ένα τέτοιο ερώτημα;]… Και μιλούσαν οι άνθρωποι για τον άδικο χαμό των
δικών τους [ως είναι φυσιολογικό κι αναμενόμενο μια και τους πονά ο θάνατος τους]
και για την απαίτηση τους για απονομή δικαιοσύνης.
Δεν ξέρω ποια ήταν η αφορμή
για την παραγωγή εκείνης της εκπομπής [ίσως το ότι σε μερικές μέρες συμπληρώνεται
ένας χρόνος από το τραγικό συμβάν, ή η απαλλαγή ενός εκ των κατηγορούμενων στρατιωτικών,
ή απόρριψη από το Ανώτατο Δικαστήριο του αιτήματος συγγενών κάποιων νεκρών για άρση
της ασυλίας του Προέδρου για να δικαστεί για το συμβάν], αλλά σ’ εμένα δημιουργήθηκαν
κάποια ερωτήματα. Εδώ δεν θα αναφερθώ στις επιθέσεις που δέχτηκε και πάλι ο Πρόεδρος,
με την ανοχή μάλιστα του παρουσιαστή. [Δεν περιμένω από πονεμένους συγγενείς να
σκεφτούν και να λειτουργήσουν ορθολογιστικά]. Όμως μου δημιούργησε απορίες [εύλογες
νομίζω] η σύσταση της ομάδας των συγγενών που παρευρίσκονταν στο στούντιο. Σ’ αυτή
συμμετείχε η «κυρία Πόπη», η μητέρα των διδύμων νεκρών στρατιωτών, ένας άλλος
άντρας, συγγενής κάποιου άλλου νεκρού [που δεν άκουσα ποιος ήταν] και δύο άλλα άτομα
από την ίδια οικογένεια όμως – ο πατέρας και
μια θεία [αδελφή του πατέρα] ενός αλλού νεκρού στρατιώτη, του μέχρι πρότινος παραγνωρισθέντα
[από τα ΜουΜουΕ και τους πολιτικάντηδες της Δεξιάς] Αντώνη Χαραλάμπους. Μέχρι πρόσφατα
εμφανίσεις και δηλώσεις για τον συγκεκριμένο νεκρό έκαναν ο παππούς του [από
την πλευρά της μητέρα του] και η αδελφή του, οι οποίες όμως προφανώς ΔΕΝ άρεσαν
“στους
πολιτικάντηδες [της όποιας Δεξιάς – και της εθνικιστικής και της
(ψευδο)φιλελεύθερης, και της κεντρώας(;) και της σοσιαλ-φασίζουσας και της
οικολογικής] και στους δικαστές-καναλάρχες με τους κολαούζους τους – κι από
κοντά και στους «έγκριτους» νομικούς”. [Σχετική είναι και η ανάρτηση ΜΑΣ
με αρ. 79/2011]... Λαλείτε γι’ αυτό να τους περιθωριοποίησαν, τα
ΜουΜουΕ, που τώρα έτρεξαν κι ανακάλυψαν άλλους συγγενείς, τους οποίους προβάλλουν
πλέον δυο-δυο;
Έναυσμα
κι αφορμή, λοιπόν, γι’ αυτή μου την ανάρτηση, μού έδωσε τόσο η συγκεκριμένη
εκπομπή όσο κι ένα ερώτημα του σχολιογράφου Bananistanoύ (προς ΕΜΕΝΑ) σε προηγούμενη ανάρτηση του στο Blog μου, όπου με ρωτούσε αν «συμφωνώ με την απαλλαγή Γεωργιάδη»…
Για να διευκολύνω όμως λίγο τον Εαυτό μου, αποφάσισα να αναδημοσιεύσω ένα κείμενο
σχετικό με το θέμα, (κι αυτή τη φορά) από την τελευταία έκδοσης της “Δεφτερης Ανάγνωσης”…
Το κείμενο καταπιάνεται εν συντομία με τα ψέματα που «κατασκευάστηκαν» τότε.
*****************************
“Οι αντιφάσεις της
υπόθεσης Μαρί: Η απαλλαγή του Γεωργιάδη ή πώς να κατηγορήσεις ένα συνταγματάρχη
γιατί δεν «παρότρυνε» ένα πλοίαρχο να διατάξει εκκένωση”
[του
Φιφη, από τη “Δεφτερη Ανάγνωση”, 26 Ιούνη - 3 Ιούλη – link: http://www.defterianaynosi.com/article.php?id=190 ]...
{Οι
επιχρωματώσεις και οι υπογραμμίσεις είναι δικές μου. Το ίδιο και οι αριθμήσεις
εντός του κειμένου, οι οποίες παραπέμπουν σε “ιστολογικά” σχόλια και
παρατηρήσεις στο τέλος}…
“Όσοι
καμώνονται ότι εκπλάγηκαν από την αφαίρεση του Συνταγματάρχη Γεωργιάδη από τους
κατηγορούμενους για την έκρηξη - και τα θύματα - στο Μαρί, μάλλον δεν τολμούν
να δουν την πραγματικότητα και τις αντιφάσεις, που έχουν δημιουργηθεί στην
υπόθεση μετά από την περσινή υστερία. Ο Γεωργιάδης ήταν το άτομο το οποίο
ανέλαβε το φορτίο – όπως φαίνεται και από την μαρτυρία του - μάλλον στην
αστυνομική ανάκριση αφού αρνήθηκε να μιλήσει στο τσίρκο της επιτροπής Πολυβίου
- ο ίδιος είχε επιλέξει το σημείο αποθήκευσης, και υπήρχε σαφής απόφαση για
κατασκευή στεγάστρου και «μόνιμη φύλαξη».
Αυτά, βέβαια, συγκρούονται, όχι μόνο με τους μύθους των ΜΜΕ του περσινού
καλοκαιριού, αλλά αποκαλύπτουν και κάτι πιο σημαντικό – ότι οι ευθύνες στη
μονάδα ήταν πολύ περισσότερες από τη μη διαταγή εκκένωσης.
Η
κατηγορία εναντίον του Γεωργιάδη είχε να κάμει με το ότι δεν παρότρυνε τον
πλοίαρχο Ιωαννίδη να απομακρύνει τους στρατιώτες. Ακόμα και στην κατηγόρια,
είναι εξόφθαλμο ότι δεν δόθηκε διαταγή εκκένωσης – και γίνεται προσπάθεια να
μεταφερθεί σε άλλους από τους αρμόδιους της μονάδας. Όμως, ένα πλοίαρχος δεν
ήξερε ότι όταν ξεσπάσει φωτιά σε πυρομαχικά, έπρεπε να μην προσπαθήσει να την
σβήσει, αλλά να διατάξει εκκένωση; Αυτό είναι μέρος των εγχειριδίων του
στρατού, τα οποία όφειλε να γνωρίζει. Επιπλέον, ακόμα και στις ελλειπτικές
αναφορές Πολυβίου, η καταγραφή της συμβουλής του αξιωματικού υπηρεσίας Θ. Γκρούτση
να διατάξει ο Ιωαννίδης «να φύγουν»
είναι σαφής – και ο Ιωαννίδης διέταξε, αντίθετα, “ανάκληση” και να πάνε τα
πυροσβεστικά κοντά στη φωτιά. Και για αυτό έγινε το μακελειό.
Δεν
είναι περίπλοκο πια το τί έγινε.
Το
ανθρώπινο λάθος είναι κατανοητό. Αυτό που έγινε, από την πρώτη μέρα, με τα
πρωτοσέλιδα ψέματα του μεν “Φιλελευθέρου” ότι διέταξε εκκένωση ο Ιωαννίδης και
του “Πολίτη” ότι έστελλε προειδοποιητικές επιστολές [που δεν βρέθηκαν ποτέ,
αφού φαίνεται ότι ήταν ανύπαρκτες, και ο ίδιος δεν φαίνεται να ασχολήθηκε
ιδιαίτερα με το θέμα, ούτε της αποψίλωσης, ούτε καν το τί γίνεται σε
περιπτώσεις πυρκαγιάς] ήταν η κατασκευή ενός κλίματος υστερίας – και σε αυτό ο
Γ. Εισαγγελέας έχει δίκαιο. Είναι “μεσαιωνική” πρακτική να κατασκευάζεις ένα
ψέμα και μετά να θέλεις να αποδοθεί και δικαιοσύνη με βάση αυτό το ψέμα.
Τουλάχιστον, ο “Πολίτης” προσπάθησε μετά να καταγράψει την αλήθεια ότι δεν
έγινε εκκένωση. Αντίθετα, ο “Φιλελευθέρου” επέμενε στην ανάγκη λογοκρισίας, από
τις 20 του Αυγούστου, όταν έγινε γνωστό ότι εκεί κατάληγαν οι έρευνες της
αστυνομίας.
Ο
Γεωργιάδης ήταν, επίσης το άτομο το οποίο
μίλησε τουλάχιστον τρεις φορές με τον Ιωαννίδη την εβδομάδα πριν την
έκρηξη – αμέσως μετά τις πρώτες εκρήξεις στις 4/7, όταν έγινε ενημέρωση για τα
μέτρα που έπρεπε να ληφθούν - ανάμεσα τους και η αποψίλωση(1) που δεν έγινε - στις 6/7 (και εδώ
ψεύδεται ο Πολυβίου ότι δεν πληροφορήθηκαν οι υπεύθυνοι της βάσης αφού
καταγράφει και ο ίδιος την συνάντηση) και ήταν το άτομο με το οποίο μίλησε ο
Ιωαννίδης την νύχτα της έκρηξης και του είπε ότι πήραν φωτιά τα χόρτα.
Για
ποιό πράγμα θα κατηγορείτο ο Γεωργιάδης;
Αλλά,
τα ΜΜΕ κάνουν, ήδη, γαργάρα την “απόδραση” του Τσαλικίδη. Η περίπτωση
Τσαλικίδη είναι ενδιαφέρουσα για άλλους λόγους:
Εκφράζει
κατ’ αρχήν την παράδοξη σχέση εξάρτησης και εξαίρεσης ελληνικού και κυπριακού
στρατού. Το ότι δεν δικάζονται στην Κύπρο οι Έλληνες αξιωματικοί είναι
εκφραστικό. Και, ίσως, εδώ σε αυτήν την παράδοξη σχέση να βρίσκεται και η
απάντηση σε ένα ακόμα παράδοξο σκάνδαλο της υπόθεσης Μαρί – το ότι τα δείγματα
που λήφθηκαν το Φεβράρη του 2011, δεν στάλθηκαν στο χημείο του κράτους, αλλά
υπήρχε πρόθεση να σταλούν στην Ελλάδα, και δεν στάλθηκαν ποτέ. Δεν αρθρώθηκε
από κανένα, η ερώτηση γιατί λήφθηκε η συγκεκριμένη απόφαση.
Ο
Τσαλικίδης είχε πιο άμεσα ευθύνες, αφού είχε παρατηρήσει τα προβλήματα με το
στέγαστρο και ενώ ήξερε, λόγω θέσης ότι η μονάδα είχε χρήματα για έργα - όπως
καταγράφεται στα στρατιωτικά έγγραφα - δεν έκανε τίποτε για ένα στέγαστρο έστω.
Επιπλέον, δεν διαβίβασε την έκθεση Γεωργιάδη στον Υπουργό την εβδομάδα πριν την
έκρηξη. Αλλά και πάλι, δεν ήταν ο μόνος – και άλλοι λειτουργοί δεν διαβίβασαν
αποφάσεις και έγγραφα – μερικοί μάλιστα πλαστογράφησαν κάποια από αυτά, και ο “Φιλελεύθερος”,
τον Αύγουστο του 2011, διαμαρτυρόταν γιατί να γίνει έρευνα
εναντίον τους – παρά την τεκμηριωμένη πλαστογραφία.
Σε
αυτό το πλαίσιο, η θέση του Βοηθού Γενικού Εισαγγελέα ότι η δίωξη εναντίον των
υπουργών είναι επίσης αμφίβολη, αφού αφαιρούνται σημαντικοί κρίκοι της αλυσίδας
πληροφόρησης και αποφάσεων, είναι σωστή επίσης.
Όταν
κάποιος δεν βλέπει το τί έγινε το βράδυ και αναζητά αλλού ευθύνες, θα έχει
όντως προβλήματα τεκμηρίωσης σε δικαστήρια.
Φιφης
*****************************
Σχόλια ΕΜΟΥ του
Ιστολόγου:
1. (1) - «η αποψίλωση» - Η θεία του Αντώνη Χαραλάμπους έρχεται ένα χρόνο μετά για να ΜΑΣ πει ότι ο
αρφότεγνος της πήγαινε σπίτι (με έξοδο από το στρατόπεδο) με λερωμένα ρούχα γιατί
καθάριζαν το στρατόπεδο [όπως είπε στην εκπομπή του Δημητρόπουλου]… Πως το θυμήθηκαν
τώρα;
Anef_Oriwn
Κυριακή
1η του Ιούνη
[Καλό μήνα και καλές διακοπές για όσους έχουν
αρχίσει]…
7 σχόλια:
πες μας κυριε σταλινιστη της σαυπαρκο γιατι ειναι ηρωας ο τουρκος μισιαουλ?επειδη αυτοκτονησε μεσα στο αυτοκινητο με γερη δοση ναρκωτικων?δεν φτανει που ανατιναξατε τα εκρηκτικα για να αφανισετε τα ουκ επειδη σας το ζητησε η τουρκια εχετε το θρασος ρε μαννοκομμουνοι ετοιμοθανατοι να βριζετε τους ηρωες μας.συντομα θα κανουμε την ενωση και δεν θα ζειτε.εκτελουμε εντολες απο τον εζεκια παπαιωαννου τον πιο αγνο ενωτικο
stelios papalangi
Καλά, η άποψη της Δεύτερης Ανάγνωσης είναι όσον αποσματική όσο της αντιπολίτευσης....
Βεβαιώς συμφωνώ για τες ευθύνες του ιωαννίδη. Αλλά τούτη η ιστορία, εν τζαι περιορίζεται σε τρία ( του τύπου "πως να γλυτώσουμε τον πρόεδρο") ερωτήματα:
Γιατί δεν εδιατάχτηκεν εκένωση (τζαι γιατί εδιατάχτηκεν ανάκληση);
Γιατί δεν εκαθαρήστηκαν τα χόρτα ;
Γιατί τους εστήλαν με το πυροσβεστικό....
Σε αυτά η ευθύνη είναι ξεκάθαρα του Ιωαννίδη....Τωρά κατά πόσον είναι ευθύνη το "έπρεπεν να ξέρει" .... προσέχετε γιατί μπορεί να γυρίσει μπούμερακ... για ευνόητους λόγους....
ομως υπάρχουν τζαι άλλες ευθύνες, όπως το πως τα αγκονιστήκαμεν,πως επιλέχθηκε ο χώρος, τζαι η φύλαξη, σε σχέση πάντα με τη διάρκεια φυλαξης του... τζαι όπως αντιλαμβάνομαι τζαμέ είναι οι ευθύνες του γεωργιάδη....
Τωρά τα υπόλοιπα που αναφέρονται στον αρχηγό ότι δεν εμεταβίβασε την έκθεση του γεωργιάδη στον υπουργό, είναι και ενδιαφέρον και τραβημένο ως τζιαμέ που εν πάει...
ενδιαφέρον γιατί θεωρεί "ευθύνη", όταν κάποιος δεν μεταφέρει ένα μύνημα στην ώρα του στο αρμόδιο πρόσωπο.... Όποταν, τούτο θα τυλίξει τζαι τους στενούς συνεργάτες τους κερατά συζυγού.... που αν τους τυλίξει τζαι ξεκινήσουν να κελαηδούν για να σώσουν το τομάρι τους, να δούμε τι θα ακούσουμε.....
Τραβημένο γιατί είδη εφκήκαν ένα σωρό επιστολές (σε αντίθεση με τες υποτιθέμενς επιστολές ιωαννίδη που σωστά αναφέρεται, ότι ποττέ δεν εσταλήκαν) του ΓΕΕΦ/ΥΠΑΜ που εθέταν θέμα ασφάλειας, προς το ΥΠΕΞ. τζαι το ΥΠΕΞ απάνταν, αίστε τζιαμέ ωστι να σας πούμε... Κάτι που είναι ξεκάθαρα πολιτική απόφαση.
Υπάρχουν ευθύνες για το τρόπο που ελειτούργησε το κράτος, τζαι για το τρόπο που ελειτούργησε η πολιτική ηγεσία.
Το κατα πόσο άμαν αποτυγχάνει το κράτος ευθείνεται η εκάστοτε κυβέρνηση εμφανέστατα υπάρχει μια συμφωνία σε όλο το φάσμα των πολιτικών μας κομμάτων -δεξιών αριστερών ζεβρόδεξιών.... Αν είσαι κυβέρνηση δεν φταίεις για τες δομικές αδυναμίες του κράτους, αν δε είσαι αντιπολίτευση, φταίει η κυβέρνηση..... Αναλογα με την πενταετία προσαρμόζουνται...
Ευθήνες δεν βλέπω να αποδίσουνται, γιατί αφενώς είναι δύσκολο να πεις ποση ευθύνη έφερε ο καθένας, καθως επίσης τζαι ο καθένας με τον τρόπο του, σε κάποια φάση, έπροηδοποιήσε τους πιο πάνω (χωρίς να νιώθει υποχρέωση ότι κάτι έπρεπε να κάμει παραπάνω), όποταν θεωρεί εαυτόν καλυμμένο. Ο τέλια πάνω έσσιει ασυλία..... οπόταν έννα φκάλουν ένα σατσίν λίρες τα όρνια οι δικηγόροι πα στον πόνο των συγγενών, τζαι θα χούν τα άλλα τα όρνια τα ΜΜΕ ένα θέμα με θάνατο και αίμα, για να βλέπουμε τζαι εμείς να ευφρενόμαστε...
Εν τζιαι ξέρω αν εν καλά που κάμνω τζι’ αφήννω τα σχόλια τα έμπλεα μαλακίων [με το συμπαθκειον] που ξαπολά δίκην πορδών μια την άλλη ο πιο πάνω Ανώνυμος [ημερ. 2/7/12 3:20 μ.μ.]…
«Τούτος» εν συγκεκριμένος τζιαι πάντα γράφει με το ίδιο στυλ τζιαι ύφος, όμως διερωτούμαι πλέον αν οι τσιόφτες που ΜΑΣ πετάσσει, αντικατοπτρίζουν το IQ, τα κολλήματα τζιαι τες εμμονές του, ya αν «τούτος» προσπαθεί να ΜΑΣ δουλέψει…
Προσωπικά επιτρέπω την ανάρτηση τέτοιων σχολίων γιατί είναι φαιδρά και γραφικά και εκφράζουν το επίπεδο κάποιων ανθρώπων [εθνικιστών] που προσπαθούν να μας νουθετήσουν χρησιμοποιώντας με όποια [ανιστόρητη] μαλακία τους κατεβεί στο κεφάλι…
Steliε Papalangi,
Το κομμάτι που παράθεσα από τη “Δεφτερη Ανάγνωση” για το Μαρί και την απαλλαγή Γεωργιάδη είναι όντως μια ψηφίδα από τα όσα έχουν γραφτεί για το θέμα και σίγουρα δεν είναι αποτελεί ολοκληρωμένη ανάλυση. Ο συγγραφέας του κειμένου δεν νομίζω να στόχευε στο “πως να γλυτώσουμε τον πρόεδρο”, αλλά στο να παρουσιάσει την άλλη [την κρυμμένη από τα ΜουΜουΕ] όψη της όλης ιστορίας και της καπηλείας που έτυχε, ανεξαρτήτως των όποιων πολιτικών ευθυνών του Προέδρου. Με το θέμα αυτό ασχολήθηκα πιο εξειδικευμένα και από πολύ νωρίς στην ανάρτηση μου με αρ. 65/2011 – link: http://aneforiwn.blogspot.com/2011/07/652011.html
stelio papalangi,
ειναι ευχαριστο οτι βλεπεις τις παραπλανησεις που εγιναν..και τις σχετικες ευθυνες στο στρατο και στην βαση..
απο εκει και περα, ειναι λες και παραδιδεσαι στην κατασκευασμενη υστερια των δηθεν αυτονοητων..
πως τα πηραμε αγαπητε ειναι ξεκαθαρο..τα πηραμε απο εκβιασμο των αμερικανων οπως καναμε και το πλοιο gregorio το 2006..
τοτε ηταν οι μαχες με την χιζμολαχ, το 2009 η προεκλογικη επιθεση του ισραηλ στην γαζα..
αυτα ειναι το πλαισιο..
για το τι εγινε υπαρχει σαφης καταγραφη στα wikileaks με τις αναφορες της αμερικανικης πρεσβειας...
αρα δεν τα πηρε καποιος, ο προεδρος η ο γιαννης η κωστης..
τα πηραμε σαν κυπριακη δημοκρατια [με την εγκριση ολων των κομματων - και μαλιστα η κυβερνηση ειχε προσπασθησει να καθυστερησει μπας και φυγει το πλοιο] διοτι βρεθηκαμε μπροστα σε εκβιασμο για τις αποφασεις του συμβουλιου ασφαλειας για το κυπριακο..
ετσι οι δυτικοι δεν αφηναν να φυγουν..διοτι υπηρξαν 3 τουλαχιστον προσφορες - προς μαλτα, προς οηε λιβανου και προς γαλλια..η πρσβεια της οποιας απαντησε ευγενικα οτι δεν μπορουσε...και εμπιστευοταν την εθνικη φρουρα..μια πρεσβεια ηξερε ποιος θεσμος θα τα αναλαβει..
οι δικοι μας ομως;..:)
ταυτοχρονα η συρια ειχε ξεκινησει απο το 2006 σαν αντιποινα [το λεει και ο αμερικανος πρεσβυς] την γραμμη προς την λατακεια η οποια εσπαζε το εμπαρκο..
αρα επρεπε η κυπριακη δημοκρατια να πεισει την συρια [το ιραν δεχτηκε] και τους δυτικους - με το κυπριακο σαν την βαση εκβιασμου..
ημασταν σε μια θεση ενδιαμεση αναμεσα σε αντιπαλους..
η γεωγραφικη μας θεση..
και αμα δεις τι εγινε περσι το φθινοπωρο, σαφως επρεπε να εχουμε μια αλφα σχεση με την συρια η οποια εχει αοζ μαζι μας και επηρεαζει τον λιβανο..
οποτε ποιες ηταν επιλογες στελιο;
επρεπε το φορτιο να "φυλαχθει" [ η αποφαση ηταν για φυλαξη] και αυτο [οπως μας ειπε και η γαλλικη πρεσβεια] το κανει σε ολες τις χωρες ο στρατος...
δεν ειναι κατα συνεπεια θεμα μονο των τραγικων λαθων του ατομου ιωαννιδη..
και στην περιτπωση του, η τραωδια ειναι οτι ειναι ο γιος του που εσυρε το νεκρο στο παζαρι της πολιτικης υπεραξιας..
ειναι θεμα ευθυνης ολου του στρατου..
υπηρχαν λες αναφορες..
και τι ελεγαν οι αναφορες;
ελεγαν οτι ζητηθηκαν και αλλα χρηματα και δεν δοθηκαν για το στεγαστρο;
ηεξηγουσαν τι εγιναν αυτα που ελειπαν απο τα αρχικα 93,000;
οχι..αφεθηκε εκει το φορτιο, και οι αναφορες που δημοσιοποιηθηκαν ειναι σαφεις οτι μιλουν για μετακινηση του φορτιου γιατι θα γινουν εργα στην μοναδα κλπ..
ειχαν χρηματα απλα η φυλαξη ενος φορτιου το οποιο φορτωθηκε η πολιτεια [εκτος αν θα πει καποιος οτι η μη αναγωνριση των κατεχομενων, του βαρωσιου κλπ,ειναι απλα θεμα ατομικο καποιου, του προεδρου, του αλφα η του βητα] και οφειλε ο στρατος, σαν ο αρμοδιος μηχναισμος της πολιτειας, να τα προσεχει..
[συνεχεια]
ηταν η δεν ηταν εντυπωσιακο οτι τα δειγματα πυριτιδας απο το φορτιο που θα ξεκαθαριζαν τον κινδυνο επιστημνικα του φερβαρη του 2011 εμειναν στα αζητητα - και ενω ειχε γινει και ενα βημα απο το υπουργειο εξωτερικων αποδοχης της καταστροφης των επικινδυνων κοντεινερ..
διοτι η δουλεια του υπουργειου εξωτερικων ηταν να διασφαλιζει τις διεθνεςι σχεσεις και οχι να φυλαει στρατωτικο φορτιο...
και σαφως τα δεδομενα [οσοναφορα το κυπριακο και την ενδυναμει αναγνωριση] δεν ειχαν αλλαξει την ανοιξη του 2011 [υπο πειση η συριακη κυβενρηση τοτε μπορει να εκανε και μεγαλυτερη πασα στην τουρκια] - και ειμαστε σε διαδικασια για το φυσικο αεριο τον σετεβρη του ιδιου χρονου..
δηλαδη εσυ η οποιοςδηπτε σε εκεινες τις συνθηκες θα ανοιγες μετωπο με μια απο τις χωρες που ειχες συμφωνια για αοζ η που θασ μπορουσαν να επηρεασουν το στατους του εμπαρκο στα κατεχομενα;
οπως βλεπεις, τα δεδομενα ηταν εκει..
και η αναφορα σου στην πιθανοτητα επισκεψης της επιτροπης του οηε..η αναβολη ειχε και την λογικη της αμα σκεφτεις τη κατασταση στην οποια ηταν το φορτιο [χωρις σταγαστρο λ.χ.] και το οτι δεν εγινε τιποτα για την προηγουμενη αποφαση για τα δειγματα..
νομζω σε ετσι κατασταση εν λογικο να ρωτησουμε πως απετυχε τοσο κραυγαλεα ενα συστημα φυλαξης ενος φορτιου;
αμα αποτυχει μια εκτοξευση διαστημοπλοιου εν κατηγορυν το προεδρο αλλα την αρμοδια υπηρεσια..
οϊ για να υπαρξει εκδικηση αλλα για να αναγνωριστουν ευθυνες τζαι να μεν ξαναγινει..
η ακομα και τις μερες 4-11 ιουλιου 2011 πως δεν εγιναν λογικες κινησεις..
το οτι μερικες αναφορες δεν εφτασαν στον προορισμο τους ειναι σημαντικο μεσα στο πιο πανω πλαισιο...
τζαι το οτι ξαφνικα ακομα τζαι η κατασκευη εγγραφων περνουσε στο "δεν εγινε τιποτα" εν ενδιαφερον , εφοσον η υστερια εκτηστηκεν στο οτι υπρηχαν προειδοποιησεις κλπ κλπ ..
μα αν μερος του προβληματος ηταν και το πληροφριακο συστημα και το συστημα ευθυνης στην στρατιωτικη δομη;
η αφετηρια απο την οποια ξεκινας ειναι λανθασμενη..το ζητουμενο δεν ειναι να προστευθει καποιος η καποιοι..
αντιθετα το θεμα ειναι να δουμε τι πραγματικα εγινε τζαι γιατι μερικοι επελεξαν να εστιασουν σε ενα ατομο το οποιο ντε φακτο δεν ηταν αρμοδιο..
Σε μια μοντερνα πολιτεια ενας προεδρος αναθετει καποιες ευθυνες και μετα υπαρχει διαχωρισμος τζαι διαβαθμιση εξουσιων..τζαι αναλογες ευθυνες..
Ο Προεδρος εχειριστηκε την κριση που κατασκευασνα οι αμερικανοι, τζαι προσπαθουσε να αποτρεψει το σπασιμο που εμπαρκο στα κατεχομενα [μια ταιβαν ισλαμικη], τζαι να διασφαλσιει τες συμφωνιες για την αοζ ..οπως ηταν η δουλεια του..
οποτε το να μετατοπιστουν οι ευθυνες ηταν σαφως υποπτο..
οχι μονο συνταγματικα τζαι με βαση τη διαβαθμιση εξουσιων, αλλα τζαι γιατι εγινοτουν με ενα τροπο που μυριζε αλλα κινητρα..
Διοτι αναγκαστικα θα πρεπει να το δουμε τζαι συγκριτικα..
εγιναν αναλογες ανακρισεις για τον κληριδη για την δερυνεια [χρηαμτοδοτησε την πορεια εν μερει η κυβερνηση τζαι υστερα εμεινε τζαι εθωρεν], η τον τασσο τζαι τον κλριδη τζαι τους σχετικους υπουργους για την αδειοδοτηση της ηλιος;
εν εγινε..
διοτι ειναι κατανοητο το πλαισιο των ευθυνων αναλογως αμροδιοτητας..
ιντα ο χασικος περασεν παντες τζαι εν εγινε τιποτε με τη πτωση του ελικοπτερου το 2002..
[Συνεχεια]
τουτο που νομιζω εν θωρεις αγαπητε στελιο εν κατι που διατυπωσε με σαφηνεια [αν οχι ευγλωτια] ο κωστης αχνιωτης σε ενα προσφατο κειμενο:
"Τώρα που πέρασε αρκετός καιρός από τότε που η δίκαιη αγανάκτηση των συγγενών των θυμάτων, ενορχηστρωμένη, όμως, από μια σχεδόν εμφύλια επαναφορά μιας αντικομουνιστικής άκρας δεξιάς και μιας ανήθικης εκμετάλλευσης του γεγονότος από τις πολιτικές ηγεσίες της αντιπολίτευσης, είναι η ώρα αντιμετωπιστεί αυτή η υπόθεση με ορθολογισμό. Γιατί ακριβώς θα πρέπει να διαφυλάξουμε τη δυνατότητα της κυβέρνησης του ανεξάρτητου κυπριακού κράτους να προβαίνει σε κατάσχεση ενός φορτίου με πυρομαχικά, για τον οποιοδήποτε λόγο το θεωρήσει σωστό και να το αποθηκεύει χωρίς αυτό να εκρήγνυται. Είναι αναγκαίο να ξεκαθαρίσει αυτή η υπόθεση, γιατί είναι σημαντικό ο κάθε πολίτης, εάν εκλεγεί, να μπορεί να γίνει πρόεδρος και ο κάθε πολίτης, εάν διοριστεί να μπορεί να γίνει υπουργός, γνωρίζοντας ότι ο κρατικός μηχανισμός αναλαμβάνει τις ευθύνες του σε ότι αφορά τις εργασίες που του ανατίθενται. Αναμένουμε ότι ένα ξεκαθάρισμα αυτής της υπόθεσης θα αποκαλύψει, ταυτόχρονα, τη σχέση των κυπριακών μέσων με την κατασκευή ψευδούς εικόνας και «περιρρέουσας ατμόσφαιρας». http://erascy.blogspot.com/
Ειναι και θεμα δημοκρατια, λοιπον, να μιλουμε για το θεμα
τζαι εναντια στην χειραγωγηση
αλλα τζαι για την ευθυνη των κρατικων δομων σαν τετοιων και οϊ να μεν κανουν την δουλεια τους τζαι να φορτωνουν τες ευθυνες μετα σε αλλους..
ιδιαιτερα ο στρατος..
τζια τι βολικο..να εν τζαι αριστερος ο στοχος..
σε ενα κρατος που αλλοι το εβιωναν σαν κοτσιανι..
εσιει τζαι η ιστορια τα πλαισια της οπως τζαι να το καμεις..
Υ.Γ.
1. Αν αναφερεσαι στο οτι κακως επιλεγηκε ο συγκεκριμενο χωρος που τον γεωργιαδη..αν αθθυμουμαι καλα η μια εκθεση εμπειρογομωνων ελαλεν οτι ο χωρος ηταν καλος λογω του εδαφους τζαι της θαλασας τζαι για τουτο εν υπηρχαν περισοτερα θυματα.
επισης η περιοχη επιλεκτηκε για να εν κοντα στις βασεις - για να μην νοιωθουν οι δυτικοι οτι θα το κλεψουν οι συριοι..:)
για να αθθυμουστε τζαι παλε ποθεν εξεκινησε..
2. η αναφορα στην φραση "απατημενος συζυγος" δειχνει μη νηφαλια φορτιση απο την υστερια - που εν συμβαδιζει με την προσπαθεια να δει καποιος το ολο σκηνικο νηφαλια..η εν λογω διατυπωση που απο οτι αντιλαμβανομαι ειπωθηκε παρουσια του κ. παπακωστα, δειχνει το μεγεθος της συναιθηματικης φορτισης ενος ατομου που δεν ηξερε..
αυτο δεν αμφισβητηθηκε.
απλα μετατοπιστηκε το θεμα, "γιατι να το πει ετσι", για βρεθει κατι να γινει παλι επιθεση σε τζηνο το κλιμα υστεριας....
οπως εγινε τζαι με πολλα αλλα..
Π.
Δημοσίευση σχολίου