Παρασκευή 12 Σεπτεμβρίου 2008

Ανάρτηση 27η (εκπαιδευτική, ελληνοπρεπής κι ας πούμε και χιουμοριστική) – Τι εστί “Ελληνική Παιδεία”...

Το πιο κάτω κείμενο το ‘γραψα κατ’ αρχάς (λίγο πρόχειρα και βιαστικά) ως σχόλιο για το post με τίτλο “Όχι στην... ειρήνη” του blog της Drakounas (Link: http://drakouna.blogspot.com/2008/09/blog-post_6767.html).

Μετά όμως κι αφού το επεξεργάστηκα ακόμα λίγο και είδα πόσο καλό είναι (να παινέσουμε και λίγο το σπίτι μας ή είδετε κανένα λαοπούλην να λαλεί ότι το λάιν του εν νεν καλό;), αποφάσισα (αντί να το καταχωνιάσω στα σχόλια κάποιου άλλου blog) να το κάνω ανάρτηση στο δικό μου blog...

Σόρρυ, (που λαλούμεν τζιαι ‘μεις οι κυπρέοι), αγαπητή Drakon Woman, για την αγένεια μου, αλλά παρά τη συμπάθεια που σου έχω (συνήθως χαίρομαι τα κείμενα σου – αυτά κυρίως που δεν αποπνέουν χωραΐτικον ελιτισμό), θα οικειοποιηθώ για το blog μου το κείμενο που έγραψα... Υπόσχομαι όμως ότι θα μοιραστούμε φίφτυ-φίφτυ τα τυχόν συγγραφικά κέρδη που θα προκύψουν (από τη δημοσίευση του)!

Λαλεί λοιπόν, η Drakon Woman σε παρέμβαση της στα σχόλια του blog της προσπαθώντας να μας εξηγήσει “… περίπου τι είναι η "ελληνική παιδεία"”:


«Να εξηγήσω αμέσως περίπου τι είναι η "ελληνική παιδεία":
- ελληνικά μαθηματικά
- ελληνική φυσική
- ελληνική χημεία
- ελληνική παγκόσμια γεωγραφία
- ελληνικά.. αγγλικά
- ελληνικά.. γαλλικά
- ελληνική λογοτεχνία (αρχαία και νεότερη)
- ιστορία όπως θα ήθελαν να είναι οι φιλόλογοι
- χριστιανικά ορθόδοξα θρησκευτικά
- 10 public holidays αγίων και επετείων
- 3 μήνες το χρόνο καλοκαιρινές διακοπές
- 15 μέρες διακοπές τα Χριστούγεννα
- 15 μέρες διακοπές το Πάσχα»

Θέλοντας να συνδράμω αυτή την προσπάθεια της Drakon Woman , σκέφτηκα να αναλύσω λεπτομερώς αυτά που η ίδια ορίζει ως κεφάλαια της “ελληνικής παιδείας”...

Προχωρώ λοιπόν, και λέω και τα εξής:

1. Ελληνικά Μαθηματικά είναι το Πυθαγόρειο Θεώρημα, οι κύκλοι του Αρχι-μήδους, η Γεωμετρία του Ευκλείδη, όχι όμως και η Καμπύλη του Gauss ή η Εξίσωση του Laplace

2. Ελληνική Φυσική είναι η Αρχή του Αρχιμήδη για τους όγκους των βυθιζόμενων σωμάτων (ανεξάρτητα αν είναι γυμνά ή ντυμένα), όχι όμως και η Θεωρία της Σχετικότητας του Αϊνστάιν. Στην Ελληνική Φυσική μπορεί να ανήκει και η εξελικτική και υλιστική θεωρία του Αναξιμένη που λαλούσε ότι ο κόσμος προέκυψε από το στοιχείο του αέρα και τις μεταβολές του, όχι όμως και η Θεωρία της Εξέλιξης των ειδών του Δαρβίνου.

3. Ελληνική Χημεία είναι λόγου χάριν, η ανακάλυψη του “Υγρού Πυρ(ός)” το οποίο χρησιμοποιήθηκε σε μεγάλο βαθμό από τους ελληνόφρονες (γι’ αυτό το λέγανε και “Ελληνικό Πυρ”) ρωμαίους για να σωθεί (το ελληνικό - θα λενε - και όχι το ρωμαϊκό) Βυζάντιο από τις εχθρικές επιθέσεις. Τίποτα όμως δεν θα διδάσκεται για τις ανακαλύψεις του γάλλου Lavoisier, που ονομάστηκε και “Πατήρ της Χημείας”! (Παρεμπιπτόντως ο Lavoisier καρατομήθηκε κατά τη Γαλλική [αστική] Επανάσταση το 1794 – Αν ήταν κομμουνιστική η Επανάσταση θα ξεσκιζόμαστε ότι οι κουμπουνιστές φάγανε ένα μεγάλο φιλέλληνα επιστήμονα!).

4. Η Ελληνική Παγκόσμια Γεωγραφία περιλαμβάνει όλους τους τόπους όπου οι (αρχαίοι) πολιτισμένοι έλληνες πήγαν (εθελοντικά) για να εκπολιτίσουν τους εκεί βαρβάρους (κι έκαναν και αποικίες)! Μετά, τα μέρη αυτά κατακτήθηκαν από τους βαρβάρους (ρωμαίους, βενετούς, σλάβους, οθωμανούς).

5. Ελληνικά ... Αγγλικά είναι όλες οι ελληνογενείς λέξεις που συναντάμε στην αγγλική (συνήθως επιστημονικοί όροι πλην του malakas και του gamoto). Απόψεις ότι το “σιχτίρ”, το “σικκιμε”, το “φένκιου” ή το “(p)sorry”, έχουν ελληνική ρίζα είναι υπό διερεύνηση!

6. Τα Ελληνικά ... Γαλλικά (όπως το σερσέ λα φαμ ή γαλλιστί cherchez la femme) καθιερώθηκαν τα χρόνια της χουντικής επταετίας από τους εν Γαλλία έλληνες αντιστασιακούς οι οποίοι δεν μπορούσαν να αντισταθούν στα κάλλη και στα θέλγητρα των γαλλιδούλων!

7. Για την Ελληνική Λογοτεχνία (αρχαία και νεότερη), θα ‘λεγα ότι καταφέρουν και διαβάσουν τα παιδιά κέρδος θα ειναι. Δεν θα κολλήσουμε τώρα στο αν θα συνεχίσουν να διαβάζουν (ή να συμπουρκούνται να διαβάσουν) “Τα μυστικά του βάλτου” της Πηνελόπης Δέλτα και όχι τους “Άθλιους” του Βίκτορα Ουγκό ή την ποίηση του Ναζίμ Χικμέτ!

8. Την Ιστορία γιατί να την διδάσκουν “… όπως θα ήθελαν να είναι οι φιλόλογοι …”, και να μη διδάσκεται όπως ΕΙΝΑΙ από ιστορικούς; Τι είναι εκείνο που κάνει τους φιλόλογους (πιο) ειδικούς γι’ αυτό το μάθημα; (Και επιτέλους πόσα αντικείμενα θα διδάσκουν κι αυτοί οι φιλόλογοι;). Λένε, λόγου χάριν, (οι φιλόλογοι) ότι στην ιστορία του ελληνικού λαού, δεν υπήρχαν μόνο ήρωες, αλλά και καθάρματα; Στην ιστορία ενός τόπου δεν ανήκουν μόνο οι ήρωες, ανήκουν και τα καθάρματα, οι προδότες, οι δοσίλογοι, οι πατριδοκάπηλοι, που κι αυτοί γράφουν (τη δικιά τους) ιστορία. Η ιστορία ενός τόπου (όπως και της Ελλάδας και της Κύπρου) δεν είναι μόνο μια σειρά από θετικά γεγονότα και ηρωικές στιγμές. Δυστυχώς πάσχουμε γενικώς και ειδικώς, από έλλειψη ιστορικής ειλικρίνεια ...

9. Τα Χριστιανικά Ορθόδοξα Θρησκευτικά είναι ένα πολυδιάστατο και περίπλοκο μάθημα. Οι θρησκευτικοί (δηλ. οι θεολόγοι που ενίοτε είναι και ιερωμένοι – παπάδες, ίσως και αρχιμαντρίτες), πρέπει πρώτ’ απ’ όλα να χαρακτηρίζονται από αγάπη για τα παιδιά (και όχι από εκδικητικότητα γιατί πιθανό τούτα να είναι “άτακτα” ή “αμαρτωλά”, ή/και να στέκονται (οι θρησκευτικοί) αποστασιοποιημένοι (και αδιάφοροι) από τα καθημερινά προβλήματα των μαθητών.

Οι θεολόγοι μιλάνε για θαύματα των ελληνορθόδοξων αγίων (γιατί εγώ ποτέ δεν άκουσα για θαύματα του τύπου να βλαστήσουν σε κάποιο πιστό τα δάκτυλα του χεριού του που του λείπουν), για τάματα (το γνωστό αλισβερίσι με θεούς, αγίους και παναγίες), ανάμματα (κεριών και λαμπάδων), προσανάμματα (φωτιών το Πάσχα) και για ξομολογήματα (τώρα κτίζουν και εκκλησάκια στις αυλές των σχολείων για να διευκολύνονται τα αμαρτωλά παιδιά).

Θα λενε για τον εθνικό (και εθναρχικό) ρόλο της Εκκλησίας σε καιρούς δύσκολους (μόκο όμως για το ότι ήταν οι φοροεισπράκτορες του οθωμανικού κράτους ή για το βίο και την πολιτεία των σημερινών αγιορειτών βατοπεδιανών!), για τον έντιμο και θεάρεστο βίο των αγίων (όχι όμως και για τις αγ[ρ]ιότητες που έκαναν πριν ανανήψουν και προσέλθουν εις Κύριο), για τις υποχθόνιες, μασονικές και ανθελληνικές αιρέσεις και τον ιουδαϊσμό (αλλά ούτε λέξη για τις χιλιάδες που σφαγιάστηκαν γιατί δεν αποδέχονταν το χριστιανισμό ή καμιά επεξήγηση γιατί χρησιμοποιείται, - από τους ελληνορθόδοξους - η εβραϊκή μυθολογία της Παλαιάς Διαθήκης ως θεόπνευστο και θεϊκό βιβλίο), και πάει λέγοντας ...

10. Και δυο λόγια και για την Ελληνική Γυμναστική που εισήγαγε (ως καινό δαιμόνιο) στην κουβέντα ο Aceras. (Είπε: “…Δρακούνα εξίασες την ελληνική γυμναστική…”). Όμως εκεί τα παιδιά δεν θα διδάσκονται (μόνο) καθαρόαιμους ελληνικούς χορούς όπως ο τσάμικος(;) ή ο καλαματιανός, ή δεν θα κάνουν μόνο πρόβες για τις παρελάσεις, αλλά θα επιδίδονται και στα (αρχαία) ελληνικά αγωνίσματα και μάλιστα εν αδαμιαία περιβολή (όπως και οι αρχαίοι ημών και υμών πρόγονοι). Ιδιαίτερη σημασία θα δοθεί σε αγωνίσματα (που συναντούσαμε και στην αρχαιότητα) όπως ο δρόμος, το άλμα, η πάλη (που θα ονομάζεται ελληνική και όχι ελληνορωμαϊκή), το ακόντιο, η σφαίρα, η σφύρα, ο δίσκος. Επίσης θα προωθηθούν μερικά κάπως πιο περίπλοκα και όχι τόσο γνωστά αθλήματα όπως οι αρματοδρομίες, το παγκράτιον (ένα αγώνισμα των αρχαίων Ελλήνων, σύνθετο πάλης και πυγμαχίας) και τα ταυροκαθάψια (άθλημα της μινωικής εποχής, στο οποίο ο αθλητής εκτελούσε άλματα πάνω από τον ταύρο).

11. Με τα υπόλοιπα που αφορούν τα public holidays αγίων (όπως τα ονομαστήρια του Αρχιεπισκόπου το 8%, Ττόμη Ββου) και (εθνικών) επετείων, τις καλοκαιρινές διακοπές και τις διακοπές των Χριστουγέννων και του Πασχάτου, δεν θα τα σχολιάσω εκτενώς γιατί τούτα απλώς αποτελούν πρακτικούς τρόπους εφαρμογής της "ελληνικής παιδείας".

Τέλος, ως απτό παράδειγμα ελληνικού παιδευτικού λόγου θα παραθέσω πιο κάτω ένα κειμενάκι που ετοιμάστηκε από ελληνόψυχους καθηγητές για μια γιορτή σε γυμνάσιο. (Το είχα καταθέσει και παλιά – προεκλογικά – συνοδευόμενο με δικά μου σχόλια, σε μια συζήτηση για τον εθνικισμό στο τότε blog Proedrikes. Link: http://proedrikes.blogspot.com/2008/01/blog-post_8362.html).

Ακολουθεί το κείμενο (στις παρενθέσεις παραθέτω τα δικά μου σχόλια):


“Η Κύπρος είναι μια γραφική (κατάσπαρτη με παραδοσιακούς οικισμούς, πετρόκτιστα σπίτια και στενά δρομάκια) Ελληνική (σε ποιο νομό του ελληνικού κράτους ανήκει;) Μητρόπολις (όπως λόγου χάριν να πούμε, λέμε Μητρόπολις Ζακύνθου, αλλά με δικό μας ντόπιο Μητροπολίτη – προτιμούμε τον Μόρφου ή τον Ταμασσού) στη Μεσόγειο Θάλασσα Θάλασσα (φανταστήκατε να ‘μαστε στον Ειρηνικό και να ήμασταν και εξωτικό νησί;). Είναι ένας γεωγραφικός (για να μην ξεχνιόμαστε υπάρχει και θρησκευτικός) παράδεισος (μια και τον παράδεισο τον έχουμε εδώ, σπίτι μας γιατί να το αναζητάμε στη μετά θάνατο ζωή;) με μυριάδες (δηλ. εκατομμύρια) αρχαιολογικά και ιστορικά μνημεία, με μοναστήρια (αυτά και αν αποτελούν attraction, όμως ξέχασαν τους μεγαλοπρεπείς νεόκτιστους ναούς) και βυζαντινές (και θαυματουργές φυσικά) εικόνες και αμφιθέατρα με μελωδική ακουστική (όπου παρουσιάζονται όπερες ειδικά για τους εργαζομένους). Το βασικό (υπάρχουν και άλλα, αλλά δεν είναι σημαντικά) της χαρακτηριστικό είναι η γαστρονομία της (είμαστε και κοιλιόδουλοι εμείς οι κύπριοι και το φαΐ, και κυριολεκτικώς και μεταφορικώς, το ‘χουμε συνεχώς στο μυαλό μας) με τον μουσακά, τη σούβλα και τη ζιβανία (επίσης και τα κουπέπια, τα μακαρόνια του φούρνου, τα αφέλια και την τσαμαρέλλα). Η ειδυλλιακή ατμόσφαιρα (ιδανική για ρομάντζα) και οι φιλόξενοι άνθρωποι (φιλόξενοι μ’ όσους βασικά εν γεμάτη πούγκα τους τζιαι εν νεν “κκιλίτζιηροι”) προσελκύουν πληθώρα τουριστών (και καλλιτέχνιδων) κάθε χρόνο” (με κάποιες τουρίστριες και πολλές καλλιτέχνιδες να παντρεύονται και να μένουν μόνιμα στην Κύπρο συμβάλλοντας με τα παιδιά που φέρνουν στο κόσμο, και στην αισθητική βελτίωση του DNA μας, πέραν της ανύψωσης ... του ηθικού των κυπρίων αντρών).

Anef_Oriwn
Παρασκευή 12/9/2008

54 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Χαχαχα πολλά καλό! (είδες που σχολιάζω στα ελληνικά..για να ταιριάζει και με το ελληνικότατο σου κείμενο)
η ελληνορωμαϊκή πάλη που θα ονομάζεται ελληνική, όλα τα λεφτά..

αν μαθαίναν τα κοπελλούθκια μας έστω και λίγο την ιστορία της εκκλησίας μας (της πραγματικής και όχι της "ελληνικής" ίστορίας της)ίσως να έσβηνε λίγο η γκλαμουριά της

dokisisofi είπε...

polla veviasmeno, dithen kai aniaro to keimeno sou. De mas ekane na gelasoume. I polli analisi skotwnei to xioumor.
(krima kai se eixa gia pio sarkastiko...mia soupa eisai)

ate manikothou na me vriseis kai na me eironefteis pou sou perna kai as ta xioumoristika giati "en ta ftixas"!

Ανώνυμος είπε...

Με λίγα λόγια ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟ!
Ταλάτ μην εξευγενίζεις τον σωβινισμό άφηστες μαλακίες κ μην αντιγράφεις τον Ντεκτάς, παραδειγματίστου όπως τον Πρόεδρο Χριστόφια φορέα της ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΦΟΡΕΑ ΤΗς ΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΕΘΝΙΚΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΣΩΒΙΝΣΜΟΥ, ΜΗΝ ΕΙΣΑΙ ΥΠΟΥΛΟΣ σταθου τιμιος όπως επιβάλλει η πλειονότητα των τουρκοκυπρίων για ΕΙΡΗΝΗ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗ Η ΚΥΠΡΟΣ ΑΝΗΚΕΙ ΣΤΟΣ ΚΥΠΡΙΟΥΣ.Προχώρα για λύση κ όχι διάλυση της κυπριακής δημοκρατίας , δείξε καλή βούληση κ όχι να σου χέζουν αυτοί που θέλουν την διάλυσηυ των τουρκοκυπρίων.ΕΔΩ ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΜΕΤΑ ΕΙΝΑΙ ΑΡΓΑ!ΣΥΝΕΛΘΕ ΜΗΝ ΑΝΤΙΓΡΦΑΦΕΙΣ ΤΟΝ ΣΩΒΙΟΣΤΗΥ ΝΤΕΚΤΑΣ! ΕΦΤΑΣΕ Η ΩΡΑ ΚΑΙ ΑΥΤΗ Η ΩΡΑ ΕΙΝΑΙ Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΚΥΠΡΙΩΝ!ΜΟΕ-ΑΠΟΣΤΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ-ΚΑΤ6ΑΡΓΗΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΩΝ ΑΣΚΗΣΕΩΝ ΚΕΡΔΟΣ ΓΙΑ ΟΚΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟΝ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΛΑΟ!

Ανώνυμος είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από έναν διαχειριστή ιστολογίου.
dokisisofi είπε...

και "οκλόκληρη" την κυπριακή πέρδικα!

Anef_Oriwn είπε...

Το σχόλιο που διέγραψα πιο πάνω ήταν του/της Καμαντάντε Ζ, και ήταν ακριβώς το ίδιο με το προηγούμενο – φαίνεται πως κατά λάθος εστάλη δυο φορές.

@ Καμαντάντε Ζ,

Πρόσεχε και λίγο τη σύνταξη των λέξεων σου. Ίσως γράφεις βιαστικά, ρίχνε όμως μια δεύτερη ματιά.

Anef_Oriwn
Σάββατο 13/9/2008 – 12:43 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

@Dokisisofi
και αρκίθκια και γίδια να πάρη η δοκισιαμιαλι κ οι εθικιστές, αθθικτιρ!

Ανώνυμος είπε...

@Αnef
Κύριε η δοκιθιθοφι εν η γυναικα του φιρφιρη? εδδήλεψα αλλα ενφτανή γιατι υποττηρίζει μουν φαίνεται την εοκα βου

Ανώνυμος είπε...

Αφιερωμένο με εξαιρετική αγάπη σε όσους αισθάνονται το ΧΡΕΟΣ και έχουν ελεύθερη τη συνείδηση τους ΝΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΝ ΚΑΙ να συμπαραταθούν στην Κυβέρνηση μας για ΕΠΑΝΕΝΩΣΗ-ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΜΑΣ,
ΟΧΙ ΑΛΛΑ ΔΑΚΡΥΑ ΟΧΙ ΑΛΛΟΙ ΘΡΗΝΟΙ!

ΠΑΤΡΙΔΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΘΑ ΓΕΝΝΗΘΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΛΑΟ
ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΒΓΕΙΣ ΜΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΡΒΟΥΝΟ ΚΑΙ ΤΗ ΔΡΟΣΟ,
ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΚΑΤΑΦΕΡΕΙΣ ΝΑ ΤΡΑΝΤΑΞΕΙΣ ΤΙΣ ΠΟΡΤΕΣ ΤΟΥ ΔΙΑΧΩΡΙΣΜΟΥ!

Ανώνυμος είπε...

ρε παιδια υπάρχει και η δυσλεξία
μη σαρκαζετε τα πάντα

Anef_Oriwn είπε...

@ Ζαουρτής,

Να σε παρακαλέσω να μη χρησιμοποιείς μειωτικές εκφράσεις και απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς σε βάρος των επισκεπτών του blog. Με τις κοπέλες θα ‘πρεπε μάλιστα να είσαι ιδιαίτερα ευγενής. Γιατί δεν προσπαθείς να απαντάς (σ’ ότι διαφωνείς) με στοιχεία);

*****
@ (Τελευταίο) Ανώνυμο,

Κανένας σαρκασμός. Απλώς εισήγηση έκανα για να επιδεικνύεται περισσότερη προσοχή στο γράψιμο. Στη συγκεκριμένη περίπτωση δεν νομίζω να υπάρχει ζήτημα δυσλεξίας (αν γνωρίζεις τα χαρακτηριστικά της), αλλά βιασύνη στο γράψιμο.

Anef_Oriwn
Σάββατο 13/9/2008 – 8:07 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

@Anef
Aνώνυμο
με θυχωρείτε ειμαι λιο μαθός εθι ανονιμε ειθε εθικοφρον εθκεθκικετε να μας βαλετε το γιπθον οπος το πατακο?Εμείς οι μαθθοι και οι διλεττικοί έχουμε νού παραπάνω που θας, εθεις επουλήθετε την Κυπρο καθι θελετε να την πουλιθετε ουλλη αλλα με τον νου σας καμνετε μπαιράμιν.
Θιγνομι κύριε ανεφ για θυμπεριφορά μου θτο γινεκίον αιδιον, με θυχορειτε φιλον εννοο

dokisisofi είπε...

Με τα υπόλοιπα που αφορούν τα public holidays αγίων (όπως τα ονομαστήρια του Αρχιεπισκόπου το 8%, Ττόμη Ββου) και (εθνικών) επετείων, τις καλοκαιρινές διακοπές και τις διακοπές των Χριστουγέννων και του Πασχάτου, δεν θα τα σχολιάσω εκτενώς γιατί τούτα απλώς αποτελούν πρακτικούς τρόπους εφαρμογής της "ελληνικής παιδείας".



Ρε ανευ σε ενοχλήσαν και οι αργίες τώρα? Άστε καλέ τα παιδιά να πνάζουν και καμιά μέρα και να γεμίζουν τις μπαταρίες τους! Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να είναι όλοι στην πρίζα και να δουλεύουν υπερωρίες και να καταργηθούν και οι αργίες και όλα προς "όφελος της ειρηνικής συμβίωσης"!

Δεν ξέρω αν είμαι εκτός θέματος (είμαι αλλά δεν το ξέρω και έτσι δεν πιάνει) αλλά είναι ευκαιρία μιλώντας, για ξεκούραση των μαθητών, να πούμε ότι ακόμα και το ολόημερο είναι καταδυνάστευση του ελεύθερου χρόνου τους. Επιπρόσθετα, τους επιφέρει κόπωση εξασθενώντας τους και τους καθιστά στρατιωτάκια και ρομποτ, ιδρυματοποιημένα και ελεγχόμενα.
Και μου κάνει εντύπωση που στην Ελλάδα οι αριστεροί φώναζαν και οι τοίχοι της Αθήνας ήταν γεμάτοι συνθήματα κατά της καταδυνάστευσης του ελευθερου χρόνου από ένα κρατικό φορέα όπως το σχολείο, ενός στην Κύπρο οι αριστεροί φωνάζουν υπερ αυτού και το ολοήμερο βρίσκεται ψηλά ψηλά στα ζητούμενα της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης.

Ζούμε μεγάλες στιγμές...

dokisisofi είπε...

όχι "ενός" αλλά "ενώ"

καληνύχτα

Unknown είπε...

...εγώ, διασκέδασα με το κείμενο πάντως! Και ειδικά με το πρώτο μέρος, με τα Ελληνικά ΄Μαθηματικά, Κινέζικα κλπ.

Μα κάπως έτσι είναι ο ναρκισσισμός μας...

Δοκ...χάνεις το χιούμορ σου εσχάτως ή γελάς μόνο σε βάρος των άλλων;

κι αγνάντευε... είπε...

Αγαπητέ Ανευ - οι φιλόλογοι διδάσκονται και ιστορία στο Πανεπιστήμιο (όπως επίσης και όλα τα αντικείμενα του κλάδου που ονοάζουμε "φιλολογία")!!! Και οι Ιστορικοί, όπως τους ονομάζεις, από τις ίδιες Φιλοσοφικές Σχολές βγαίνουν! Αν εννοείς να διδάσκουν ιστορία μόνο όσοι αποφοίτησαν από το Ιστορικό Τμήμα, φαντάζομαι εισηγείσαι να διδάσκουν Νέα Ελληνικά όσοι αποφοίτησαν από το Νεοελληνικό τμήμα, Αρχαία όσοι αποφοίτησαν από το Κλασικό και πάει λέγοντας!!! Ωραία ιδέα (καθόλου πρωτότυπη), αλλά πολύ δύκολο να εφαρμοστεί!!! Για σκέψου - ο δάσκαλος στο δημοτικό διδάσκει ΟΛΑ τα μαθήματα, έχοντας διαδαχθεί πολύ λιγότερες ώρες για το καθένα, στο Πανεπιστήμιο. Αν κάνω λάθος, ας με διορθώσει κάποιος ίσως κατέχει καλύτερα το θέμα. Δεν είναι τι κλάδο σπουδών έχεις τελειώσει. ΤΟ ζήτημα είναι να είσαι σε θέση να υπερβαίνεις τις πληροφορίες των σχολικών βιβλίων (ελλιπείς σε αρκετά) και να δίνεις τροφή για σκέψη. Αυτό δεν έχει να κάνει πιστεύω με τις σπουδές, αλλά με την αντίληψη και την κριτική ικανότητα των διδασκόντων, οι οποίοι βέβαια, οφείλουν να ακολουθούν τα αναλυτικά προγράμματα του Υπουργείου Παιδείας!

Anef_Oriwn είπε...

@ Dok.,

Καμιά ένσταση “… τα παιδιά να πνάζουν και καμιά μέρα και να γεμίζουν τις μπαταρίες τους …”, όπως και οι εκπαιδευτικοί. Όμως δεν θα ήταν καλύτερα να υπήρχε μια πιο οργανωμένη κατάσταση, ας πούμε, μια τριήμερη αργία των Νοέμβρη και μια άλλη το Φλεβάρη ή το Μάρτη (ανάλογα με το πότε πέφτει το Πάσχα), παρά να έχουμε αργίες στην ονομαστική γιορτή του εκάστοτε αρχιεπισκόπου (όχι μόνο του Ττόμη Ββου, του 8%), ή του Προέδρου (θα είναι αργία φέτος του Αγίου Δημητριού;), ή του Αποστόλου Βαρνάβα, ιδρυτή της Εκκλησίας ης Κύπρου;

Για το Ολοήμερο Σχολείο γιατί δεν γραφείς ένα θέμα στο blog σου και να το συζητήσουμε;

Anef_Oriwn
Κυριακή 14/9/2008 – 5:53 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

Πιστεύω ακράδαντα οτι η εφαρμοφή του ολοήμερου σχολείου με την σωστή υλικοτεχνική υποδομή θα βοηθήσει πολύ τα παιδιά, θα βοηθήσει στην κοινωνικοποίηση τους, στην ανάπτυξή στάσεων και δεξιοτήτων, στην παροχή εξατομικευμένης βοήθειας σε αρκετούς μαθητές, στην ποιτική αξιοποίηση μέρους του απογευματινού χρόνου των παιδιών,αλλα και στην εργοδότηση ανέργων εκπαιδευτικών, αλλα ακόμη θα βοηθήσει στήν πάταξη του φαινομένου της παραπαιδείας.

dokisisofi είπε...

ε ψιτ κομαντάντε?
στα ολοήμερα δουλεύουν υπερωρίες οι πρωινοί δάσκαλοι και όχι οι άνεργοι όπως λες. Και αν δουλεύουν μερικοί παίρνουν ψίχουλα.
Δε θα επιλυθεί έτσι το ανεργιακό.
Κι αν εσύ θεωρείς ότι οι καταπιεσμένοι, κουρασμένοι μαθητές είναι το ζητούμενο της παιδείας δικαίωμα σου. Δικαίωμα μου όμως και εμένα να διαφωνώ.
Αν τώρα μερικοί γονείς το θέλουν για μπέημπι σίττιγκ μέχρι να σχολάσουν ας το επιλέγουν. Αλλά όπως γινόταν τώρα. Εθελοντικά. Όχι σε υποχρεωτική βάση.

@Πολίτιπίττα, δεν γελώ τόσο εύκολα. Πρέπει να είσαι μάστρος του αστείου για να με κάνεις να γελάσω. Ομολογώ ότι ο Ανευ συχνά πυκνά, όταν θέλει να μειώσει τον άλλο σε σχόλια του με κάνει να γελώ για με τα αναχρονισμένα ανέκδοτα και τις εκφράσεις μιας άλλης εποχής που χρησιμοποιεί. Και καμιά φορά η ειρωνία του μπορεί να προκαλέσει μειδίαμα ακόμα κι όταν κατευθύνεται σε μένα. Αυτή τη φορά όμως, θα στο πώ ειλικρινά, ΧΑΣΜΟΥΡΗΘΗΚΑ! (όπως και τώρα). Σου το υπογράφω όμως ότι ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!

@ Ανευ, όταν με διορίσει υπουργό ο Χριστόφιας η ο Μουσταφά (εξαρτάται ποιου θα είναι η σειρά στην προεδρία) θα εξετάσω το αίτημα σου.

Ανώνυμος είπε...

Για τα ελληνικά αγγλικά

Υπάρχει η άποψη - καθηγητού ελληνικού πανεπιστημίου παρακαλώ - ότι το "the tree" φκαίνει που το "δεντρί"...

dokisisofi είπε...

Δασκαλούαααααααααααα! που εχάθηκες?

Εγώ άκουσά κάτι παρόμοιο για το τάσπιν!

Ανώνυμος είπε...

Χαιρετίζουμε απο βάθους καρδιάς την χθεσινή δικοινοτική συγκέντρωση για ειρήνη και επανένωση του νησιού μας, ευχόμαστε να καρποφορήσει σύντομα η ειρηνική διαδικασία και οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των δύο Ηγετών για Επανένωση της Πατρίδας μας.Ενωμένοι Ε/Κ και Τ/κ να συνυπάρξουν ειρηνικά και να επωφεληθούν απο τα αγαθά της Ειρήνης.Μακριά και κατάργηση όλων των οδοφραγμάτων, ποιο ΙΣΧΥΡΑ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ ΜΟΕ ΣΥΝΕΧΕΊΣ ΕΠΑΦΈΣ ΚΑΙ ΔΙΚΟΙΝΟΤΙΚΈΣ ΕΚΔΗΛΏΣΕΙς ΕΠΙ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ ΒΑΣΕΩΣ, ΚΑΤΆΡΓΗΣΗ ΣΤΡΑΤΙΩΤΙΚΏΝ ΠΑΡΕΛΆΣΕΩΝ 1 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΜΕΡΑ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΗ ΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ ΕΠΑΝΕΝΩΣΗ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΕΝΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΔΙΧΑΣΜΟΥ αποστρατικοποίηση απο τώρα με ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ μείωση στρατιωτικών δυνάμεων, κατάργηση ασκήσεων που επιφέρουν όξυνση και που προσφέρουν ύδωρ στον μύλο του εθνικισμού και σωβινισμού.Παράλληλα ηγέτες ε/κ και τ/κ να συναντιούνται ποιό συχνά και να βοηθήσουν τους δύο ηγέτες στην εξεύρεση βιώσιμης λύσεως, όλος ο κυπριακός λαός να συμπαρασταθεί σαυτή την τελευταία προσπάθεια για σωτηρία της ΚΥΠΡΟΥ ΜΑΣ!ΜΠΡΑΒΟ ΣΤΟΝ ΠΡΟΕΔΡΟ ΤΗΣ ΚΥΠΡΙΑΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΔΗΜΗΤΡΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΣΩΦΡΟΝΑ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΓΙΑ ΕΙΡΗΝΗ-ΕΠΑΝΕΝΩΣΗ ΤΟΥ ΜΑΡΤΥΡΙΚΟΥ ΝΗΣΙΟΥ ΜΑΣ!
ΛΙΓΟ ΑΚΟΜΑ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΜΥΓΔΑΛΙΕΣ ΝΑΝΘΙΖΟΥΝ!ΟΤΑΝ ΣΦΙΓΓΟΥΝ ΤΟ ΧΕΡΙ Ο ΗΛΙΟΣ ΕΙΝΑΙ ΒΕΒΑΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ!

Ανώνυμος είπε...

ton pater malakio ti ton exeis?

Ανώνυμος είπε...

@Aνώνυμο

Ντροπή σου να Βρίζεις ιερατικά σχήματα, μα τώρα τι λέω, εσείς τον Μακάριο τον σταυρώσατε 1000 φορες, την Κύπρο παραδώσατε στους Τουρκους, που να πάτε στο ανάθεμα και στην κατάρα των σκοτωμένων και των συγγενών των αγνοουμένων της Κύπρου!Ουαί και αλοίμονο σας αυτή τη φορά , θα αγωνιστούμε δίπλα στον Δημοκρατικά Εκλελεγμένο Πρόεδρο της Κυπριακής Δημοκρατίας Δημήτρη Χριστόφια για επανένωση ειρήνη αποστρατικοποίηση, η Ιστορία σας έχει κρίνει, αγωνιζόμαστε για να περισώσουμε οτι εσείς χαλάσατε με τα άνομα προδοτικά σας σχέδια.

Ανώνυμος είπε...

o pater malakios einai iparkto proswpo (psevdonimo dld) kai sxoliazei eniote se diafora blogs. Exei ta idia miala me ton pater -anastasio.
Iremises?

doctor είπε...

Το 5 είναι όλα τα λεφτά!

Πολύ καλή προσέγγιση και πολύ εύστοχο χιούμορ.

doc

Ασυγχώρητη είπε...

Anef εξίασες την ελληνική μουσική.

Πρώτο τραγούδι στο ευρετήριο τραγουδιών του νέου βιβλίου της Πέμπτης τάξης του Δημοτικού "Ο Εθνικός Ύμνος". Τα κυπριακά βιβλία στις μεγάλες τάξεις δεν διδάσκονται πλέον.( Έπαθα τζαι τι δεν έπαθα να μάθω στη χορωδία ότι εν "από την ΚΟΨΗ" πρώτα. Κάμνω την κίνηση της ππάλας για να το αθυμούνται). Πρώτο μάθημα βιβλίου Στ' Τάξης Μουσικής αναφέρει: Οι αρχαίοι Έλληνες συνέδεαν τη μουσική με το σύμπαν (εικονίτσα από αγγείο με κάποιο που παίζει τη λύρα).

Άτε να μεν είμαστεν άδικοι.Έχει και το yellow submarine των σκαθαριών. Και κάτι σελίδες για μουσικές ιθαγενών (εξωτικοποίηση, ταμπούρλα, έτσι για να τους κάμνουμε να φαίνουνται πρωτόγονοι) Εκάμαν μια προσπάθεια εν μπορείς να πεις.

Σήμερα έβαλα των μιτσιών ένα κομμάτι που το Nitro Bagdad χωρίς λόγια. Αντίδραση: "Μα ήνταμπου τούντα χάλλα χούλλα κυρία;"

Δηλώνω το, μόνο Ελύτη και Χατσιδάκι εν κάμνω!

Αυτά πληροφοριακά. :P

stalamatia είπε...

Γιά σου Άνεφ

Anef_Oriwn είπε...

@ Stala(g)matia,

Γεια σου τζιαι σέναν!

******
@ Ασυγχωρητη,

Σε καλωσορίζω στο απάχικο μου και σου εύχομαι καλά να περνάς!

Ομολογώ ότι έχεις δίκιο, όντως ξέχασα την Ελληνική Μουσική! Είμαι ασυγχώρητος! Όμως είχα επικεντρωθεί (δεν ξέρω γιατί) σ’ αυτά για τα οποία έκανε αναφορά η Drakouna!
(Αν κατάλαβα καλά είσαι τζιαι μουσικός).

Πάντως μέσα στα πλαίσια του μαθήματος της Ελληνικής Μουσικής θα πρέπει να απαγορευτούν όλα τα ξενόφερτα είδη μουσικής (Μότσαρτ, Μπαχ, Σούμπερτ) και θα άκουμε μόνο (και πέραν από τον Εθνικό Ύμνο) Καζαντζίδη, το “Μαύρη είν’ η νύχτα στα βουνά” και το “Στείλε με μάνα στο νερό” (και όχι “για νερό μου”).

Τώρα που το σκέφτομαι πρέπει να ‘χουμε και μάθημα Ελληνικής Τέχνης όπου τα παιδιά θα διδάσκονται για την ανωτερότητα των ελλήνων γλειφτών, λόγου χάριν να πούμεν, για τους κούρους και τις κόρες (και όχι τις κούρες) ή για τα αγάλματα που μας έκλεψαν (όχι όμως τζιαι για τζιείνα που επουλήσαμεν).

******
@ Doctorα,

Σ’ ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!

******
@ Ανώνυμε,

Σ’ ευχαριστούμε για την ενημέρωση περί του “pater malakios”!

******
@ Ειρηναίος, ή Πάτερ Αναστάσιος, ή Κομαντάντε Ζ,

Καλά τα όσα συνθηματολογικά μας γράφεις, (καπου σ’ αυτά υπάρχουν και αλήθειες), αλλά περιμένω (και θα προτιμούσα) κι ένα κείμενο δικό σου που θα το επεξεργαστείς ο ίδιος!

******
@ Δασκαλούα,

Χαιρόμαστε ιδιαιτέρως για την επίσκεψη Σας και ευελπιστούμε πως θα Σας βλέπουμε πιο συχνά!

******
@ Dok,

Θα σε παρακαλούσα αφού είσαι τακτική και θανατική αναγνώστρια μου (και κριτικός μου επίσης) και επειδή κι εγώ συνήθως τείνω ευήκοον ους στις εκ του θηλυκού φύλου κριτικές και παραινέσεις, να μου κανείς κάποιες πιο συγκεκριμένες εισηγήσεις (και με ανάφερες και σε συγκεκριμένα παραδείγματα) για ποιοτική βελτίωση των γραπτών, αφού όπως λες “… ΜΠΟΡΩ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΑ!”
Θα σου είμαι ευγνώμων! Μια και αποφάσισα να βγάλω στο μεϊτάνι το κρυφό μου συγγραφικό ταλέντο, ας το κάνω και ΚΑΛΥΤΕΡΑ!

******
@ κι αγνάντευε...,

Καλώς μας βρήκες κι εσύ, εδώ στο απάχικο μας!

Αναφορικά με τα ζητήματα που θέτεις για το τι πρέπει (ή μπορούν να) διδάσκουν δάσκαλοι και τους καθηγητές (σε σχέση με την ειδικότητα τους) θα επανέλθω πιο εμπεριστατωμένα και λίαν συντόμως, ελπίζω.

******
@ PolitisPittas,

Σ’ ευχαριστώ για τα θετικά σου σχόλια (όι σαν κάτι άλλες πίκρισσες)!

Anef_Oriwn
Δευτέρα 15/9/2008 – 9:42 μ.μ.

dokisisofi είπε...

ate pale appothiken pale...

giftiko skeparni mou esy!

(ti ennoeis thanatiki anagnostria? oti soy epiferw thanatifora xtipimata)

kai na sou pw, sou peftei varis o Kazantzidis e? Gi'afto ton satirizeis! Den amfevala katholou peri toutou!

Kai den legontai gleiftes, glyptes legontai oi anhtropoi!
(glossa lanthanousa, ta tou anthropou leei!!!)

efxaristoume telos pou mas apokalipses me to daimonio sou stin parakolouthisi twn episkeptwn oti eirinaios, p.Anastasios kai comandade einai to idio proswpo!
o allos o anonimos, poios itan?

Anef_Oriwn είπε...

Αγαπητή «κι αγνάντευε...»,

Μετά τα καλωσορίσματα προχωρώ επί της ουσίας.

Με το κείμενο μου (της ανάρτησης) προσπάθησα μεταξύ σοβαρού και αστείου να δείξω την αγραμματοσύνη πολλών και διαφόρων για το τι εστί “ελληνική παιδεία” και το φανατισμό με τον οποίο αντιμετωπίζουν τις διαφορετικές (από τις δικές τους) απόψεις για το θέμα αυτό αλλά και για να υπερασπιστούν την “δοκιμαζόμενη” ελληνικότητα (τους). Φυσικά δεν μπορούν να αντιληφτούν ότι ελληνικότητα είναι όρος πολιτισμικός που έχει πιο πολύ έχει να κάνει με το διάλογο, τη συζήτηση, την ανταλλαγή απόψεων, την ανοχή και το σεβασμό της διαφορετικότητας.

Αναφορικά με τα ζητήματα που θέτεις για το τι πρέπει (ή μπορούν να) διδάσκουν δάσκαλοι και τους καθηγητές (σε σχέση με την ειδικότητα τους) να πω τα εξής:

1. Οι ιστορίες με τους λεγόμενους πολυδύναμους δασκάλους που όλα τα ξέρουν κι όλα τα διδάσκουν είναι πλέον ξεπερασμένες καθώς η εποχή μας απαιτεί την εξειδίκευση (για να καταστεί δυνατό να τύχουν σωστό χειρισμό οι μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες – δυσλεξία, ΔΕΠΥ, μειονεξία στην αντίληψη, κ.ά.) καθώς και την εισαγωγή νέων ειδικοτήτων στα Δημοτικά (αν το επιτρέψουν οι δάσκαλοι (όπως η Ψυχολογία). Το οξύμωρο είναι ότι ενώ οι δάσκαλοι έχουν εξισωθεί μισθολογικά με τους καθηγητές, η ΠΟΕΔ (ως κράτος εν κράτει) πέτυχε τον αποκλεισμό άλλων ειδικοτήτων για την Δημοτική Εκπαίδευση όπως Γυμναστικούς, Μουσικούς καις τις μεγαλύτερες τάξεις Μαθηματικούς ή Ηλεκτρονικούς (για τους υπολογιστές). Κυκλωματική η Εκπαίδευση!

2. Απ’ ότι γνωρίζω για να εγγράφει κάποιος στου καταλόγους διοριστέων για καθηγητής στη Δημόσια Μέση Εκπαίδευση για να διδάσκει συγκεκριμένο μάθημα, η Νομοθεσία (την οποία εφαρμόζει η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας) λέει ότι ο υποψήφιος πρέπει να κατέχει πτυχίο στη συγκεκριμένη ειδικότητα. Δηλ. για να διδάξει κάποιος Φυσική πρέπει να έχει πτυχίο Φυσικής, Μαθηματικά να έχει πτυχίο Μαθηματικών, Χημεία να έχει τελειώσει Χημεία (αν και παλαιότερα το συνδικάτο των Φυσικών είχε πετύχει το μάθημα αυτό να διδάσκεται κι από τους Φυσικούς) και ούτω καθεξής. Όμως ποτέ δεν κατάλαβα γιατί οι Φιλόλογοι μπορούν να διδάσκουν και Ιστορία ή ακόμα και Αγωγή του Πολίτη, ή οι Βιολόγοι Γεωγραφία κι άλλα παρόμοιας φύσεως παράδοξα. Πέραν τούτου είναι πλέον γεγονός ότι η Εκπαίδευση ελέγχεται και ρυμουλκείται από τα συνδικάτα των Φιλολόγων, των Μαθηματικών και των Φυσικών.

Πριν 2-3 χρόνια και τις αντιδράσεις των Καθηγητών Τέχνης όταν ο τότε Αρχιτέκτονας Υπουργός Παιδείας, γνωρίζοντας καλά τουλάχιστον το αντικείμενο της δουλειάς του προσπάθησε να προωθήσει τη διδασκαλία του μαθήματος του Τεχνικού Σχεδίου από τους ειδικούς που δεν μπορούσαν να ήταν άλλοι από τους Αρχιτέκτονες και τους Πολιτικούς Μηχανικούς. Τα κατεστημένα εξεγέρθηκαν όμως!

Τέλος να αναφέρω κι ένα περιστατικό μ’ ένα γνωστό μου άτομο (κοπέλα) που συνέβηκε πριν κάποια χρόνια. Τούτη πήρε πτυχίο (από Πανεπιστήμιο του εξωτερικού) Καθηγητή Μαθηματικών (Teacher of Mathematics in High Schools), αλλά η Επιτροπή Εκπαιδευτικής Υπηρεσίας δεν την ενέγραφε στον κατάλογο των Μαθηματικών γιατί δεν κατείχε πτυχίο ... Μαθηματικών. Στο Πανεπιστήμιο είχε διδαχθεί (μεταξύ άλλων) και Παιδαγωγική και Μεθόδους Διδασκαλίας των Μαθηματικών (σύμφωνα με τον τότε πρόεδρο της Επιτροπής) σημαντικά αντικείμενα για κάποιον που θα γινόταν καθηγητής αλλά δεν μπορούσαν να την εγγράψουν στον κατάλογο! Μασκαραλίκια!!!

Anef_Oriwn
Τρίτη 16/9/2008 – 00:24 μ.μ.

Anef_Oriwn είπε...

@ Dok.,

Σόρρυ, αλλά ενόμιζα ότι είχες παραπάνω νουν, τζιαι κάποια πράματα εκαταλάβενες τα! Τελικά κάμνω τζιαι ‘γω λάθη.
Το γλείφτες σκόπιμα γράφτηκε έτσι, ενώ τα ευκόλως εννοούμενα ... πασαλείβονται! (Τελικά ‘λέθεις πολλίν πουρκούριν)!

Anef_Oriwn
Τρίτη 16/9/2008 – 00:32 π.μ.

dokisisofi είπε...

De tha mporousa na simfonisw perissotero m'afto pou les me tous polidinamous daskalous pou katadikazoun tosous anthropous stin anergia vlaptontas stin ousia kai ta idia ta paidia kathws sterountai tin poiotita sti mathisi. H ekseidikefsi tvn gumnastwn, twn mousikwn, twn ptyxiouxwn se sxoles kalwn texnwn k.a MONO KERDOS tha exoun gia tous mathites. Parallila to kratos tha epilisei to terastio provlima anergias s'aftous tous tomeis. Epipleon, prepei na troxiodromithoun mixanismoi proothisis talentwn.

Na simplirosw mono oti kata ti gnomi mou prepei kai sta likeia ta mathimata politikis agwgis kai psixologias na MHN didaskontai apo filologous kai geografias apo fyhsikous.

Na ta deite ayta kirie Ypourge!

Ανώνυμος είπε...

Λόγω έλλειψης χρόνου, θα σχολιάσω σύντομα μόνο. Έχω την εντύπωση ότι στα δημοτικά εργοδοτούνται δάσκαλοι ειδικής αγωγής, οι οποία ασχολούνται με λογοθεραπεία, στήριξη και λοιπά, ανάλογα με την περίπτωση.
Εξακολουθώ να πιστεύω ότι, πέρα από την εξειδίκευση, το σημαντικότερο ρόλο παίζει το αίσθημα προσωπικής ευθύνης του κάθε εκπαιδευτικού. Γνωρίζω έναν "ιστορικό", όπως τους ονομάζεις, ο οποίος είναι "μονόχνωτος" και επιμένει στη δική του φιλοσοφία (αποκύημα των σπουδών του, φαντάζομαι). Γνωρίζω επίσης δασκάλους (στο σόι μου) που ξοδεύουν χρήματα και χρόνο να επιμορφωθούν με σεμινάρια και εξειδικευμένα μαθήματα, ώστε να αντιμετωπίζουν δύσκολες περιπτώσεις... όπως επίσης ακούω και για δασκάλους που έχουν μεράκι, και με δεύτερο πτυχίο΄π.χ. Αγγλικών, οι οποίοι, οπλισμένοι με τις σπουδές στα παιδαγωγικά, διδάσκουν μόνο αγγλικά, γυρνώντας 3 και 4 σχολεία! Να μη θεωρηθεί ότι είμαι υπέρ της έννοιας του "πολυδύναμου" - ζούμε στην εποχή της εξειδίκευσης, εξάλλου - τονίζω όμως ότι τα πτυχία πολλές φορές δεν κάνουν τον επιστήμονα! Αυτά τα λίγα προς το παρόν!
Κι αγνάντευε...

Ανώνυμος είπε...

Ε παρα να βασανίζονται τόοοσο πολύ πια για να ανταποκρίνονται στις ανάγκες τους, δε θα ήταν πιο βολικό να διορίζονταν οι ειδικοί σε κάθε τομέα. Τί ενοχλεί δλδ τους δάσκαλους? Ότι κάποιοι άνθρωποι με πτυχία θα σταματήσουν να είναι άνεργοι? Μ'αρέσει που οι παιδιαγωγικές σπουδές ανήκουν και στις ανθρωπιστικές επιστήμες!

Δοκ.

Ανώνυμος είπε...

Μα, αγαπητή Δοκισίσοφη, δεν αισθάνονται ότι "βασανίζονται", αλλά το κάνουν με το κέφι τους, ακριβώς για να προσφέρουν περισσότερα! (Γιατί νιώθω ότι κάνω το δικηγόρο του Διαβόλου; :)) Συμφωνώ ότι επιβάλλεται να διδάκουν μουσική ή Γυμναστική στο Δημοτικό αυτοί που έχουν την κατάλληλη κατάρτιση (επιστημονική και παιδαγωγική). Από κει και πέρα, δε νομίζω ότι ο βαθμος δυσκολίας της ύλης των άλλων μαθημάτων του δημοτικού, χριεάζεται εξειδικευμένους επιστήμονες. Βλέποντας τι διδάκονται τα δεκάχρονα ξαδερφάκια μου, συμπεραίνω ότι αυτό που επιβάλλεται στο δημοτικό είναι κυρίως η παιδαγωγική κατάρτιση και η αγάπη για τα παιδιά, κι όχι η εξειδίκευση!
Κι αγνάντευε...

dokisisofi είπε...

Καταλαβαίνω τί θες να πείς και αυτό πρέπει να ισχύει σε κάθε κλάδο, όμως πέραν από την μουσική και την γυμναστική που επιβάλλεται να αναλαμβάνουν τη διδασκαλία τους ειδικοί που θα ξέρουν πώς να βοηθήσουν και τυχόν ταλέντα, επιβάλλεται και ο διορισμός πτυχιούχων καλών τεχνών.
Δεν νομίζω να διαφωνεί κανείς.

Ανώνυμος είπε...

Σωστή!
Κι αγνάντευε...

Anef_Oriwn είπε...

@ Δοκ.,

Είδες τι όμορφα που θα μπορούσαμε να κουβεντιάζουμε! (Αν αφαιρούσες τελείως και τα greeklish, θα ήταν ακόμα καλύτερα – εμείς τα «γερόντια» ενοχλούμαστε στα μάτια)!

Επί της ουσίας δεν θα διαφωνήσω μαζί σου. Σωστά λες ότι “….H ekseidikefsi tvn gumnastwn, twn mousikwn, twn ptyxiouxwn se sxoles kalwn texnwn k.a MONO KERDOS tha exoun gia tous mathites…”.

Όπως και δεν διαφωνώ και με την «Κι αγνάντευε ...», δηλ. ότι θα μπορούσε όσοι δάσκαλο θα ήθελαν να εξειδικευτούν (μέσω κάποιας συμφωνημένης διαδικασίας) και να διδάσκουν μαθήματα όπως τα Αγγλικά, η Επιστήμη, τα Μαθηματικά, η Πληροφορική ... Όμως υπάρχουν και πολλοί που εν σκαμπάζουν καθόλου, λόγου χάριν, από Μαθηματικά, έστω κι αν “… ο βαθμος δυσκολίας … [ΔΕΝ] χριεάζεται εξειδικευμένους επιστήμονες...”, όπως λεει και η κοπελιά! Το σημαντικότερο συν των δασκάλων στα δημοτικά είναι ότι κατέχουν καλύτερα την παιδαγωγική!

*****
@ Κι αγνάντευε ...

Έχω την εντύπωση ότι οι ειδικοί που εργοδοτούνται στα Δημοτικά (λογοθεραπευτές, ψυχολόγοι, ειδικοί παιδαγωγοί), αν δεν είναι διπλωματούχοι δάσκαλοι με εξειδίκευση σε τέτοια θέματα, τότε εργοδοτούνται πάνω σε έκτακτη (προσωρινή) βάση. (Και ο συνδικαλισμός της ΠΟΕΔ δεν είναι άμοιρος ευθυνών γι’ αυτό – απάντηση και στο ρητορικό ερώτημα της Dokisisofis, για το “… Τί ενοχλεί … τους δάσκαλους).
Π.χ. ένα παιδάκι (που για οποιοδήποτε λόγο) πρέπει να το βλέπει ψυχολόγος) μπορεί να υπόκειται καθεχρονικώς στην ίδια διαδικασία και ταλαιπωρία (όπως και οι γονείς του) γιατί αλλάζει ο/η ψυχολόγος και πρέπει να έχει ιδία αντίληψη για κάθε περίπτωση (νέες συναντήσεις και συνεντεύξεις για το ιστορικό της υπόθεσης, νέες αξιολογήσεις και τα λοιπά). Έργο και αποτέλεσμα όμως, ΓΙΟΚ!

*****
Υ.Γ:
Δοκ.,
Για ρίξε και μια μάτια σ’ αυτό το link, που πιστεύω ότι θα σε ενδιέφερε: http://dimitrisdoctor2.blogspot.com/2008/09/1.html.

Anef_Oriwn
Πέμπτη 18/9/2008 – 11:32 μ.μ.

dokisisofi είπε...

mou kaneis plaka?
se poia klini me parapempeis?

Anef_Oriwn είπε...

Όχι τη δικιά μου πάντως!

Θου, Κύριε, φυλακήν τω στόματι μου!

Anef_Oriwn
Παρασκευή 19/9/2008 – 7:29 π.μ.

dokisisofi είπε...

exeis kai klini?

Ανώνυμος είπε...

Άνευ, πραγματικά δε γνωρίζω το καθεστώς εργοδότησης των δασκάλων ειδικής εκπαίδευσης (λογοθεραπευτών κλπ) στα δημοτικά. Αν θισχύουν όσα γράφεις, τότε σαφώς και δημιουργούνται προβλήματα.
Εντωμεταξύ, πόθεν με βγάζεις για..κοπελιά; :)
Κι αγνάντευε...

Anef_Oriwn είπε...

@ Δοκ.,

Απολογούμαι!
Η σελίδα που σου έδωσα φαίνεται να μην ανοίγει ... Πέραν τούτου φαίνεται να σε παραπέμπει όντως και σε κάποια κλίνη (“μία δε κλίνη κενή φέρεται εστρωμένη των αφανών”), που δεν είναι δικιά μου αλλά ούτε του Προκρούστη! (Στην ουσία blog είναι, του Doctorα). Τελικά μπήκες στο blog; Για δοκίμασε κι αυτό το link: http://dimitrisdoctor2.blogspot.com
Όσο για το ερώτημα σου κλίνη δεν έχω, τζιοιμούμαι χαμαί!

*****
@ Κι αγνάντευε ...

Δεν σ’ έβκαλα από μόνος μου τζιαι με το νουν μου ... κοπελιά!
Το λες από μόνη σου στο profile σου! (Link: http://www.blogger.com/profile/08706951526253358743). Εκτός κι αν είναι για παραπλάνηση!

Anef_Oriwn
Παρασκευή 19/9/2008 – 7:19 μ.μ.

Ανώνυμος είπε...

Χααχααα έχεις δίκιο για το φύλο - εννούσα όμως ότι η προσφώνηση "κοπελιά" αρμόζει σε... νεανίδα, η οποία μάλιστα κατάγεται και από την...Κρήτη!!!
Κι αγνάντευε...

Anef_Oriwn είπε...

Ωραίος τόπος η Κρήτη (περιβαλλοντικά, ιστορικά, αρχαιολογικά, διαπροσωπικά, μουσικά, γαστρονομικά).
Για το “κοπελιά” ότι αισθάνεται η καθεμιά ή ότι εκπέμπει!

Anef_Oriwn
Παρασκευή 19/9/2008 –11:32 μ.μ.

dokisisofi είπε...

simfwnw se olame tin Kriti pou les ektos apo to gastronomika.
poli litodiaitoi oi evloimenoi

Ανώνυμος είπε...

Άνευ, σύμφωνοι και στα δύο! :)
Δοκι, λιτοδίαιτοι;;; Χμ... στην Κρήτη έφαγα το πιο ωραίο ελληνικό φαγητό απ' όλα τα νησιά που επισκέφθηκα (οκ, δεν είναι πολλά!)!
Κι αγνάντευε...

Anef_Oriwn είπε...

Για να συμπληρώσω αυτά που λεει ο/η «κι αγνάντευε ...» για “… το πιο ωραίο ελληνικό φαγητό … [της Κρήτης]”, ν’ αναφέρω μερικά κρητικά φαγητά που τουλάχιστον εγώ δοκίμασα και καλή σας όρεξη: Γίδα βραστή, κατσικάκι τσιγαριστό, (και τα δυο σερβίρονται στα πανηγύρια και στις γιορτές), χοχλιοί (σαλιγκάρια ή καραόλοι) μπουμπουριστοί (τηγανισμένοι και αλευρωμένοι), αρνάκι ή κατσικάκι οφτό (ψημένο στα κάρβουνα ή στην φωτιά), γαμοπίλαφο (πιλάφι του γάμου, μην παει ο νους σας αλλού (!), κάτι ανάλογο με το δικό μας το ρέσι, μόνο που το γαμοπίλαφο γίνεται με ρύζι και έχει τη γεύση του τραχανά), στάκα (την έχουμε και στην Κύπρο), ντακος (ή κουκουβάγια), κρητική παραδοσιακή σαλάτα με παξιμάδι κι πολλά άλλα ...

Anef_Oriwn
Σάββατο 20/9/2008 –3:04 μ.μ.

dokisisofi είπε...

egw mono ti salata me to paksimadi to mavro kserw kai ta skaltsounia
kai ti tsikoudia

(kala den exw paei kiolas:PPP)

Ανώνυμος είπε...

Άνευ, οφτό αντικριστό στα Ανώγεια έχεις φάει; :)
Μακριά το πήραμε το θέμα! Από την ελληνική παιδεία, στο ελληνικό... φαγητό! Εκτός κι αν πούμε ότι συζήτηση αφορά τις επισιτιστικές σπουδές (;;;) των Τεχνικών Σχολών!
(Η) Κι αγνάντευε...

Anef_Oriwn είπε...

@ Δοκ.,

Λαλείς (σε άπταιστα greeklish): “… den exw paei kiolas …” [στην Κρήτη]. --- Αφού μια την άλλη τρέχεις να προλάβεις ένα αεροπλάνο (“Άτε έχουμεν τζιαι αεροπλάνο να προλάβουμε”, μας λες συνήθως), γιατί δεν πετάγεσαι μέχρι και την Κρήτη, για να δοκιμάσεις κι άλλα καλούδια;

*****
@ Κι αγνάντευε ...,

Με ρωτάς: “… Άνευ, οφτό αντικριστό στα Ανώγεια έχεις φάει;…”.
--- Και τι μου θύμησες, κοπελιά!!! Εκεί στην πλατεία των Ανωγείων, κοντά στο σπίτι του Ξυλούρη (μεσημεράκι, αρχές Μαΐου του 1999 – αν δεν με απατά η μνήμη μου), το κατσικάκι να ψήνεται αντίκρυ στην αναμμένη φωτιά και στο τέλος να καταλήγει στο πιάτο μας)!
Και συμφωνώ μαζί σου … Όλη αυτή τη συζήτηση θα την εντάξουμε στις Ελληνικές Επισιτιστικές Σπουδές των Ξενοδοχειακών Σχολών.

Anef_Oriwn
Σάββατο 20/9/2008 –5:36 μ.μ.

dokisisofi είπε...

Ανευ δύο φορές ταξίδεψα τον τελευταίο χρόνο όλες κι όλες και η μια ήταν για θέματα υγείας.

Αν βρώ καμιά δουλειά σαν την δική σου μπορεί να πάω και εγώ στα Ανώγεια να γευτώ λιχουδιές. Προς το παρόν Ανώγυρα και πολύ μας πάει...

dokisisofi είπε...

να εξηγούμαι όμως, εγώ κατσικάκια και τα ρέστα δεν τρώω..