Κυριακή 9 Αυγούστου 2015

Ανάρτηση 38/2015 [αντι-νεοφιλελεύθερη] – Μακρύ σημείωμα περί νεοφιλελευθερισμού και πώς τον περιγράφουν οι ίδιοι οι θιασώτες ΤΟΥ...


Εισαγωγικά
Με αφορμή δυο άρθρα με θέμα τον νεοφιλελευθερισμό [και με θέσεις υπέρ του, ή/και απολογητικές γι’ αυτόν], τα οποία εντόπισα στον σημερινό (κυριακάτικο) “Πολίτη” [και διάβασα με ολίγη περιέργεια για να δω τι λένε οι επώνυμοι συγγραφείς τους, αν και λίγο πολύ ξέρω τις εμμονές και τα κολλήματα τους - θα αναφερθώ σ’ αυτούς και στο τί γράφουν σε συντομία πιο κάτω], είπα να (ξανα)θέσω προς προβληματισμό και συζήτηση το ερώτημα/ζήτημα «τι εστί νεοφιλελευθερισμός»... [Το ‘χω ξανακάνει αυτό το αμάρτημα, στις αναρτήσεις ΜΟΥ με αριθμούς 151/2013 και 12/2014, όπου αναδημοσίευσα δυο σχετικά με το θέμα ΜΑΣ, άρθρα του εκ Πάφου ορμώμενου Χρήστου Χαλικιόπουλου]...

*********************************
Εγκώμιο στον Νεοφιλελευθερισμό από τον Αντρέα  Ανδριανόπουλο

Το ένα, [περί της μαγείας του Νεοφιλελευθερισμού], άρθρο που δημοσιεύτηκε στον (σημερινό) “Πολίτη” [στο ένθετο για την Οικονομία, σελ. 59], έχει τίτλο «Οι νεοφιλελεύθεροι και οι “αντιστασιακοί”» κι ανήκει στον γνωστό ελλαδίτη Αντρέα Ανδριανόπουλο, πάλαι ποτέ στέλεχος της Νέας Δημοκρατίας”. «Τούτος» εκλέχτηκε αρκετές φορές βουλευτής της, καθώς και Δήμαρχος Πειραιά, ενώ έχει διατελέσει υπουργός και υφυπουργός σε κυβερνήσεις της “Νέας Δημοκρατίας”. Το 1994 αποχώρησε από τη Νέα Δημοκρατία, ενώ το 2004 εκλέχτηκε και πάλι βουλευτής αλλά τούτη τη φορά ως συνεργαζόμενος με το ... ΠΑΣΟΚ. [Μέχρι εκεί κατάντησε το σοσιαλιστικό -λέμε τώρα- ΠΑΣΟΚ του μακαρίτη του Ανδρίκκου!]... 
Το άρθρο πρωτοδημοσιεύτηκε στην ελλαδική ιστοσελίδα Capital.gr και θα το βρείτε εδώ... ΕΜΕΙΣ θα αναδημοσιέψουμε πιο κάτω την κατακλείδα του πονήματος του Ανδριανόπουλου, για να δείτε κι ΕΣΕΙΣ τι λένε με περισσή ωμότητα, κυνικότητα και θρασύτητα πως πρέπει να γίνει για να σωθεί ο Καπιταλισμός ΤΟΥΣ. Ποιες είναι οι νεοφιλελεύθερες συνταγές ΤΟΥΣ [όπως ΕΜΕΙΣ οι Αριστεροί αποκαλούμε τις προτάσεις  που κάνουν με βάση τα συμφέροντα του κεφαλαίου και] που πρέπει να υιοθετηθούν και να εφαρμοστούν για να βγει το σύστημα από τα οικονομικά αδιέξοδα και προβλήματα που του προκάλεσε η εγγενής για τον Καπιταλισμό οικονομική κρίση. Η συνταγή ΤΟΥΣ είναι ΜΙΑ και καλά γνωστή: (Περι)Kόψτε τα πάντα και ιδιωτικοποιείτε τα όλα πέρκι τζιαι δει άσπρη μέρα ο ΚαπιταλισμόςΤζι’ ανάθεμαν αν ο κόσμος πεθανίσκει της πεινάς ή που τες αρρώσκιές, εν έχει σπίτι ή μεινίσκει αγράμματος...


 Η δωρεάν παιδεία και η δωρεάν υγεία παύουν να είναι πλέον δικαιώματα του πολίτη! Προέχει η ελεύθερη [όπως αρέσκονται να τη λεν, χωρίς να είναι όμως], η ελεύθερη επιχειρηματικότητα [γιατί όμως τώρα δεν κάνουν επενδύσεις για ν’ ανοίξουν δουλειές;], ο ελεύθερος [τρομάρα του!] ανταγωνισμός [στην Κύπρο γιατί δεν “άφησαν” τις Τράπεζες να παττίσουν και προχώρησαν σε κουρέματα καταθέσεων για να τις σώσουν;], και ένα ισχυρό πλην άτεγκτο κι άνθρωπο “κράτος δικαίου” [ιμίshι μου!], που δεν κάνει ΤΙΠΟΤΑ για να βοηθήσει τους αναξιοπαθούντες συνανθρώπους ΜΑΣ κι αφήνει σχεδόν τα πάντα στον εθελοντισμό. 
[Σε κάποιο μελλοντικό κείμενο ΜΟΥ θα προσπαθήσω να δείξω, μέσα από παραδείγματα, πώς ο Εθελοντισμός επί της παρούσας Κυβέρνησης. έχει τεθεί στην υπηρεσία του Νεοφιλελευθερισμού – για Ό,ΤΙ δεν διατίθενται κοντύλια από το κράτος, όπως ας πούμεν στην Εκπαίδευση για φροντιστηριακά μαθήματα, αναλαμβάνει ο Επίτροπος Εθελοντισμού να βρει τρόπους για την παροχή τους εθελοντικά και δωρεάν!]...  

Αλλά ας πάμε και στο τί λέει ο Ανδριανόπουλος στο νεοφιλελεύθερο του κήρυγμα που αναδημοσιεύει ο “Πολίτης”:

{Μέσα στις αγκύλες και με κόκκινο χρώμα είναι κάποια δικά ΜΟΥ σχόλια, ερωτήματα  και παρατηρήσεις}...

«Οι νεοφιλελεύθερες επιλογές αντίθετα είναι ολοζώντανες και ικανές να οδηγήσουν σε βιώσιμη διέξοδο. Δραστικές περικοπές φορέων του δημοσίου με αντίστοιχη μείωση προσωπικού... [Αυτοί που θα απολυθούν που θα πάνε και τί θα κάνουν; Δεν πρέπει να μεριμνήσει το κράτος γι’ αυτούς;]... Οι επιλογές προστασίας του δημόσιου τομέα – που επιλέγονταν μέχρι τώρα και που βέβαια δεν είναι νεοφιλελεύθερες– προκάλεσαν πάνω από 1 εκατ. 300 χιλιάδες ανέργους στον ιδιωτικό τομέα... [Πώς; Ποιος τους απόλυσε και είναι άνεργοι;]... Καιρός είναι ο δημόσιος τομέας, που προκάλεσε την κρίση να σηκώσει ένα μέρος του βάρους των σημερινών αδιεξόδων. Αυτό θα έδινε την δυνατότητα να μειωθούν ουσιαστικά οι φόροι [δηλ. μα μην φορολογείται το κεφάλαιο] και να περιορισθεί η γραφειοκρατία καθώς και οι λογής κανονιστικές ρυθμίσεις στην οικονομία. Η μονιμότητα και σταθερότητα αυτών των ρυθμίσεων θα προκαλούσε εισροή επενδύσεων και ταχύτατη ανάκαμψη της οικονομίας... [Υπέρ ποιων;]... 
 Ο νεοφιλελευθερισμός προσφέρει ορατές και βιώσιμες λύσεις... [Για το κεφάλαιο, φυσικά]... Ποιες είναι οι εναλλακτικές προτάσεις των υποτιθέμενων “αντιστασιακών”»; [Ο Σοσιαλισμός]...

[Από ένα κόρακα τι περιμένεις ν’ ακούσεις εξόν από κρα - κρα;]...  

[Δείτε όμως και για ποιους επενδυτές μιλά ο Ανδριανόπουλος]...


**************************************
Εγκώμιο στον Νεοφιλελευθερισμό από τη Σώτη Τριανταφύλλου(!!!)

Το έτερο άρθρο που αλίευσα από τον σημερινό “Πολίτη” έχει τίτλο “Νεοφιλελευθερισμός, ο δρόμος της απώλειας” [δεν έχω link για να ΣΑΣ παραπέμψω σ’ αυτό] κι ανήκει στην εξ Ελλάδος νέα συνεργάτιδα της εφημερίδας [γράφει κάθε Κυριακή τη στήλη Checkpoint – θέλει άραγε να τσιεκκάρει/ελέγξει τη σκέψη ΜΑΣ;] συγγραφέα Σώτη Τριανταφύλλου, που κάποτε νόμιζα ότι ήταν και αριστερή. Δεν ξέρω πώς σχημάτισα αυτήν την ιδέα [ίσως να ήταν μετά που διάβασα το μυθιστόρημα της “Το εργοστάσιο των μολυβιών”, το οποίο, ομολογώ ότι, με είχε γοητεύσει για την πλοκή του], αλλά οι σημερινές τοποθετήσεις της [σε άρθρα, δηλώσεις και συνεντεύξεις της], ΜΟΎ προκαλούν κυριολεκτικά εμετό, καθώς είναι έμπλεες ρατσισμού, μίσους κι απαξίωσης της Αριστεράς, δουλικότητας προς την Ευρώπη [άστε που η κυρ'ια Τριανταφύλλου συντάχτηκε και με τους “Μένουμε Ευρώπη” της Ελλάδας – αλίμονο!] και ύβρεων κατά του ελληνικού λαού... [Κατοπινές προσπάθειες ΜΟΥ να διαβάσω κι άλλα μυθιστορήματα της όπως το “Άλμπατρος” και τα “Κινέζικα κουτιά” κι ένα-δυο άλλα, δεν τελεσφόρησαν καθώς τα παρατήρησα μετά τις πρώτες 20-30 σελίδες. [Ίσως ένας από τους λόγους γιατί το story τους δεν είχε να κάνει με την Ελλάδα. Έχει κι αυτό το complex η κύρια Σώτη. Αρέσκεται να κινείται σε ξένους χώρους, σε κλίμα αγγλικό ή αμερικάνικο και με ήρωες συνήθως όχι έλληνες, πλην ίσως του ήρωα του βιβλίου της “Το εργοστάσιο των μολυβιών”, ο οποίος όμως έδρασε σε πολλούς χώρους – αν θυμάμαι καλά έζησε σε Αφρική, Ελβετία, Σοβιετική Ένωση, Ελλάδα]...  Να αναφέρω όμως ότι κατάφερα και διάβασα το αφήγημα “Η Φυγή”, προφανώς γιατί δεν ήταν μεγάλο – μόνο καμιά εκατοστή σελίδες.
Να περάσω όμως και σ’ ένα - δυο σύντομα αποσπάσματα από το σημερινό (κυριακάτικο) αποκαλυπτικό πλην όμως εμετικό άρθρο της μαντάμ Σώτης στον “Πολίτη”, με τα σχόλια δικά ΜΟΥ (εντός των αγκύλων) με κόκκινο χρώμα...

«... ο επίσημος λόγος, ο οποίος ακούγεται [είναι] αν όχι μεταφυσικός, τουλάχιστον ανεδαφικός: δεν αναγνωρίζει τη δημιουργία καινούργιου πλούτου -με αποτέλεσμα να μην την ενθαρρύνει- [που το είδες αυτό κα Σωτη; Κι άσε που εργαζόμενοι ΠΟΤΈ δεν απολαμβάνουν τον πλούτο που παράγουν, ενώ τώρα σε περιόδους κρίσης και με τόσο ανεργία κι αναδουλειά, δεν ξέρω κι ΕΓΩ τί πλούτος παράγεται!], αλλά επιμένει στην αναδιανομή του υπάρχοντος, ένα σύνθημα του Ρομπέν των Δασών: πάρτε από τους πλούσιους και δώστε στους φτωχούς... [Μα καλά Lady Soti, αυτοί πώς θα ζήσουν, να πεθάνουν από την πείνα;]... Αλλά η αναδιανομή από μόνη της είναι αντιπαραγωγική και αήθης. Από την πλευρά που ο νεοφιλελευθερισμός, όχι απαραιτήτως αυταρχικός και συντριπτικός έναντι του ατόμου [μα τί ΜΑΣ λες, που τον μετατρέπει σε ένα σκέττον αριθμό και στατιστικό στοιχείο!], αναδεικνύει την ατομική πρωτοβουλία [για να γίνουν κάποιοι πλουσιότεροι σε βάρος των πολλών και των πιο αδύνατων], προωθεί την καινοτομία και επιβραβεύει την οικονομική φιλοδοξία των ανθρώπων [την απληστία θέλει στην ουσία να πει]...  
Ο νεοφιλελεύθερος δρόμος  προϋποθέτει μαι σειρά στοιχείων που απορρίπτει ο σύγχρονος βολεψίας: εργασιακό ήθος (περισσότερη και καλύτερη δουλειά για περισσότερο κέρδος) [δηλ. δουλειά που το γέννημα ως το βούττημα του νήλιου˙ και κέρδος όμως, για ποιους;], ανταγωνισμό (δηλαδή όχι επανάπαυση, δημοσιοϋπαληλήκι, δεβαριεσισμό) [και λεξιπλάστης η κα Σώτη(!)] ανάδειξη της κοινωνικής επιτυχίας ως άξιας [προφανώς «για όποιον πετύχει να είναι αρκετά άρπαγας όπως βολεύκει το σύστημαν να αναπαράγεται» - που γράφει και ο Aceras σε σχόλιο του στου Νέου] και όχι ως αποτελέσματος μιας άδικης τύχης του υποκειμένου [ας πούμεν να ‘χει μπαμπά εκατομμυριούχο;] η οποία οφείλεται σε ατυχία των υπολοίπων υποκειμένων...» [ας πούμεν να ‘χουν γεννηθεί στην Αφρική και να μην έχουν καταφέρει να περάσουν τον Ρουβίκωνα της Μεσογείου!]...         

Και εις ανώτερα φράου Σώτη!

*********************************
Επίλογος
ΕΜΕΝΑ, εκείνο που με λυπεί ιδιαίτερα δεν είναι τα εγκωμιαστικά λόγια και κείμενα γράφουν κάποιοι ας τους πούμε πνευματικούς ανθρώπους για τον (απάνθρωπο) νεοφιλελευθερισμό. Ούτε και τι λέει υπέρ του Νεοφιλελευθερισμού [αναμενόμενα είναι αυτά, αφού είναι η κοσμοθεωρία ΤΟΥΣ!], ο όποιος Ανδριανόπουλος, ή η όποια Σώτη ή δεν ξέρω κι ΕΓΩ ποιος άλλος αυλοκόλακας του Καπιταλισμού γενικότερα κι όχι απλώς του ευρωπαϊκού νεοφιλελευθερισμού. Κι ούτε γιατί η μαντάμ Σώτη [της “επαρχιώτικης” Αθήνας, των κοσμοπολίτικων Παρισίων, του Λονδίνου και της Νέας Υόρκης] μπορεί να ήταν κάποτε αριστερή, ενώ τώρα αλλαξοπίστησε κι έγινε μάλιστα πολέμια της Αριστεράς. Με ενοχλεί και με λυπεί που ΕΜΕΙΣ [όσοι λεμε ότι κινούμαστε στον ευρύτερο χώρο της Κομμουνιστικής Αριστεράς] αντί να αποκαλύπτουμε το απάνθρωπο πρόσωπο της νεοφιλελεύθερης μορφής του Καπιταλισμού και πόσο υποφέρει η ανθρωπότητα από την εφαρμογή νεοφιλελεύθερων πολιτικών, κάποιοι εξ Αριστερών τους φταιν τα ρούχα τους και τρώγονται να αποδείξουν τη ορθότητα, από Μαρξιστικής – Λενινιστικής άποψης, των δικών τους θέσεων... Ας δούμε επιτέλους τις πραγματικές ανάγκες της κοινωνίας [κι φυσικά και τις δικές ΜΑΣ] κι ας ιεραρχήσουμε σωστά τα καθήκοντα ΜΑΣ! Τεράστια σημασία έχει, στο παρόν στάδιο, να προκληθούν ρήξεις στο καπιταλιστικό σύστημα. Τώρα, φίλε Aceras, «τί Σοσιαλισμόν για τες σημερινές συνθήκες ονειρευκούμαστιν» και πώς θα τον κατασκευάσουμε, [αν δεν κάνω λάθος το ΚΚΕ έχει και Πρόγραμμα], αλίμονο αν κολλήσουμε στην βαρβαρότητα του Καπιταλισμού!   

Anef_Oriwn
[ο νεοφιλελευθερισμός είναι απάνθρωπος!]...
Κυριακή 9/8/2015 

8 σχόλια:

Aceras Anthropophorum είπε...

Αυτός ο νεοφιλελευθερισμός που περιγράφεις, επέρασεν σαν μόδα στην Ελβετία το 90. Η ίδια η δεξιά τον έστειλεν στα αζήτητα, διότι στο τέλος ήταν τόσον θρησκευτικός, μια σκέτη σέκτα, μια ανεδαφική ιδεοληψία, που ήρτεν εναντίον του ιδίου του κεφαλαίου του οποίου τα συφφέροντα ετάχθην να υπηρετήσει τζιαι τα κέρδη να αυξήσει. Τελικά το Ελβετικόν κεφάλαιον επροτίμησεν έναν μετροπαθή δρόμον, με ιδιωτικοποιήσεις εταιρειών όπως οι αερομεταφορές (που τελικά επαττήσαν πριν να ιδιωτικοποιηθούν) τζιαι οι τηλεπικοινωνίες. Ακόμα τζιαι στες τηλεπικοινωνίες, ιδιοτικοποιήσαν τες, αλλά το κράτος είναι ακόμα σοβαρός μέτοχος (πάνω που 51%), ενώ στην ενέργειαν, παρόλην την ιδιωτικοποίησην, οι μετοχές ανήκουν στα δημαρχεία, στα κρατήδια, στα ταμεία προνοίας (δεν εξαπολύσαν ίντζαν στους ιδιώτες διότι θεωρείται τομέας ζωτικής σημασίας για το δημόσιον συφφέρον τζιαι παρόλον που ο ιδιώτης εν ελεύθερος να κάμει δικήν του ηλεκτρικήν, οι ιδιωτικές επενδύσεις είναι ελάχιστες.

Στην Ευρώπην που τον τζιαιρόν που επέλασεν η δεξιά Γερμανική λαίλαπα, λες τζιαι ξαναέρκεται η Θάτσιερ, φυσικά μόνον για τους νότιους, για να γοράζουν τον δημόσιον πλούτον των χωρών που επαττήσαν οι Σίμενς, οι Ντοιτσετελεκόμ, οι βεβέντι, τζιαι οι Μπουίγκ.

Αυτόν που συμβαίνει στον Νότον δεν είναι νεοφιλελευθερισμός. Είναι καταλήστεψη που τον πλούσιον Βορράν. Δες ποιός είχεν τα σούπερμάρκετ πριν το Ευρώ και ποιός τα έχει σήμερα στην Κύπρο. Τες εταιρείες ενοικιάσεων αυτοκινήτων, τες αερομεταφορές, την ίδιαν την μόνην τράπεζαν με κοινόν κυπρίων (τζιαι ιδιοκτήτες ξένους). Θα δεις σε 10 χρόνια, ιδίως με τον συναγερμόν στην εξουσίαν σε ποιόν θα ανήκει η ενέργεια, τα λιμάνια, τα τηλέφωνα. Μετά θα έρτει η σειρά του δικτύου του νερού, ίσως τζιαι οι αυτοκινητόδρομοι (που θα αποκτήσουν τζιαι διόδια), τα σχολεία, τα πανεπιστήμια. Θα σιαιρούμαστιν που θα τα πουλούν στους ξένους τζιαι θα τα ονομάζουμεν προσέλκυσην επενδύσεων.

Εκαταντήσαν την Ευρώπην νέαν έκδοσην του βασιλείου της Αγγλίας, με βασίλισσαν σήμερα την Μέρκελ τζιαι βαρώνον τον Σιόιμπλε.

Χωρισμένη αποχώρησεν η Κύπρος που το βασίλειον της αποικιοκρατικής Αγγλίας για να προσχωρήσει ενωμένη στο αποικιοκρατικόν βασίλειον που έστησεν η Γερμανία με όχημαν την ΕΕ τζιαι μέσον επιβολής το χρέος που εδημιουργήσαν οι σπεκουλαδόροι των αγορών που τους εδώκαν μέρος της νέας εξουσίας.

Δεν είναι νεοφιλελευθερισμός αυτόν που γίνεται. Είναι σιειρόττερα. Είναι αποικιοκρατία νέου τύπου, τζιαι αφαίμαξη του λλίου πλούτου που εδημιούργησεν ο Νότος στο παράθυρον 40 χρόνων σχετικής ελευθερίας τζιαι δημοκρατίας, σχετικής εθνικής κυριαρχίας που του αφήκαν. Λες τζιαι αφήκαν μας να πλουτίσουμεν για να τα κάμουν πάρζαν μιαν τζιαι έξω τζιαι να μας βάλουν ξανά στην δουλειάν μέχρι την επόμενην.

Άμαν δεις όμως τες γεοπωλιτικές επιλογές που υπάρχουν, μεταξύ της ιμπεριαλιστικής Αμέρικας που αποκτηνώννει τζιαι εξαθλιώνει τους υπό της, μεταξύ της Ρωσσικής δικτατορίας (άτε πες κρατικού αυταρχισμού) των πλουτοκρατών, μεταξύ του άγριου κινέζικου καπιταλισμού νέου τύπου, ή μεταξύ της απομόνωσης της λίρας τζιαι της δραχμής, η μόνη επιλογή που μένει είναι ίσως να βάλουμεν πρόγραμμαν να αλλάξουμεν την Ευρώπην. Τα εθνικά πλαίσια είναι πολλά μικρά για να έχει το όποιον αποτέλεσμαν. Κατά την ταπεινή μου άποψην, που έτσι τζιαι αλλιώς δεν μετρά τζιαι για κανέναν :)), έτσι για να κάμνουμεν κουβένταν.

stelios papalangi είπε...

νομίζω εθκιέβασα τζαι γω το εργοστάσιο μολυβιών, χρόνια πριν αλλά δεν θυμούμαι τζαι πολλά πράματα...

το άρθρο πάντως της κας. Σώτης στον πολίτη το εθκιέβασα.
Εντάξει δεν λέει τζαι κάτι νέο....
Αναπαράγει νεοφιλελευθερα στερεότυπα τζαι αντιλήψεις, χωρίς να παρουσιάζει κανένα στοιχειό που να αποδυκνύει ότι οι απόψεις όντως στέκουν. Κλασικός νεοφιλελευθερος φανταμενταλισμός (με λογοτεχνική υφή)...

Anef_Oriwn είπε...

Steliε Papalangi,

Προσωπικά θεωρώ ότι πρωταρχικό ΜΑΣ καθήκον σήμερα [ως Αριστεροί] είναι να αντιδρούμε και να αντιμετωπίζουμε με κάθε τρόπο και μέσο την επέλαση του νεοφιλελευθερισμού. Να απαντάμε στο κάθε τί που προβάλλει τον νεοφιλελευθερισμό ως κάτι το θετικό για τις κοινωνικές έστω κι αν αυτό το «κάθε τι» είναι τα συνήθη τα «νεοφιλελευθερα στερεότυπα τζαι αντιλήψεις»... Πιστεύω ότι αξίζει τον κόπο να αφιερώσουμε χρόνο να επαναλαμβάνουμε ακόμα και τα αυτονόητα σε μια εποχή που τα ΜΜΕ προσπαθούν να χειραγωγήσουν τον κόσμο και να δημιουργήσουν θετικές εικόνες για τον νεοφιλελευθερισμό... Ο κόσμος ναι μεν ζει στο πετσί του τις συνέπειες από τις βάρβαρες κι απάνθρωπες νεοφιλελεύθερες πολιτικές, αλλά οι θιασώτες, οι απολογητές και τα παπαγαλάκια αυτών των πολιτικών προσπαθούν να δημιουργήσουν και σύνδρομα αυτο-ενοχής στον κόσμο: δηλ. εν οι ίδιοι που φταίνε για ό,τι αρνητικό και κακό τους συμβαίνει σήμερα, γιατί ήταν τεμπέληδες και γενικώς ασυνεπείς στη δουλειά τους, ήταν ανάξιοι κι ανίκανοι και τα τρώγανε... Αυτά λίγο πολύ λέει για τους αδελφούς ελλαδίτες η ελλαδίτισσα μαντάμ Σώτη… Πως όμως έτυχε να έχουν παρόμοια προβλήματα και οι Ιταλοί, οι Ιρλανδοί, οι Ισπανοί, οι Πορτογάλοι, δεν ΜΑΣ λέει... [Άντε ΕΜΕΙΣ ως (ελληνο)κύπριοι έχουμε περίπου παρόμοιο DNA με τους καλαμαράες και ίσως και τα ίδια χούγια, αλλά οι άλλοι νοτιο-ευρωπαίοι και όχι μόνο;]...

Πάντως ο φίλος ο Aceras πολύ γλαφυρά και παραστατικά περιγράφει πιο πάνω στο δικό ΤΟΥ σχόλιο, το τί εστί νεοφιλελευθερισμός, ποιες είναι οι πολιτικές των νεοφιλελεύθερων κυρίαρχων κύκλων [και δη των γερμανών σήμερα] και τι καταστροφικές συνέπειες έχουν για τον κόσμο αυτές πι πολιτικές... [Θα επανέλθω αργότερα για μερικά συμπληρωματικά σχόλια πάνω στην παρέμβαση του ο φίλος ο Aceras]...

Σημείωση:
Εκείνο που κυρίως θυμάμαι από το βιβλίο της η Σώτης Τριανταφύλλου, “Το εργοστάσιο των μολυβιών”, ήταν ότι η συγγραφέας προσπάθησε να προβάλλει με θετικό πρόσημο τον (λεγόμενο) τροτσκισμό σε βάρος του (λεγόμενου) σταλινισμού... Είχε όμως πολύ ενδιαφέρον το story (του βιβλίου) καθώς αυτό εξελισσόταν σε διάφορα μέρη του κόσμου από τα τέλη του 19ου αιώνα μέχρι και το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου...

Anef_Oriwn είπε...

Το σχόλιο του αγαπητού Aceras, ΜΟΎ θύμισε και τον Μέγα Μπρεχτ!

«Αυτοί που βρίσκονται ψηλά
Θεωρούνε ταπεινό
Να μιλάς για το φαΐ
Ο λόγος; Έχουνε κιόλας φάει
[...]
Οι εργάτες φωνάζουν για ψωμί
Οι έμποροι φωνάζουν γι’ αγορές
Οι άνεργοι πεινούσαν
Τώρα πεινάνε κι όσοι εργάζονται
Αυτοί που αρπάνε το φαΐ απ’ το τραπέζι
Κηρύχνουν τη λιτότητα
Αυτοί που παίρνουν όλα τα δοσήματα
Ζητάνε θυσίες
Οι χορτάτοι μιλάνε στους πεινασμένους
Για τις μεγάλες εποχές που θα ‘ρθουν
Αυτοί που τη χώρα σέρνουνε στην άβυσσο»

(από το Γερμανικό εγχειρίδιο πολέμου του Bertolt Brecht)

Ανώνυμος είπε...

ειχα δει το πιτσιμπουργκο της μανταμ σωτης..καλουτσικο..αμα το δεις ομως μεσα απο τον φακο των προσφατων σχολιων της που μεταφερεις, το σχετικα φτιαχτο υφος, μαλλον πρεπει να ερμηνεφτει τζαι σαν μια πρωιμη εκδηλωση του κομπλεξ της μανταμ..
θελει να το παιζει καπως..ναμιλα εκ μερους καποιοων αθωων δηθεν ιθαγενων..
αμα δεν σου φκει η φαντασιωση πολεμας με την προσπαθεια να φτιαξεις εικονες κατωτεροτητας για τους αλλους..σε τουτο οι νεοφιλελευθεροι εν τζαι διαφερουν που τους εθνικιστες..

εσιει δικαιο ο ασερας οτι ο νεοφιλελευθερισμος εν τζαι αδιεξοδο για τις κοινωνιες - τζαι οϊ μονο στην ελβετια..τζαι για την αστικη ταξη την ιδια - αν τελος παντων υπαρχει μια αστικη ταξη που ενδιαφερεται για καποιο ειδος σταθεροτητας..εζησα τον στις ΗΠΑ την δεκαετια του 1980 τζαι ηταν ουσιαστικα μια αντιδραση της πτερυγας της αστικης ταξης που εν την ενδιαφερεν πκιον η ιδια η χωρα - ποσο μαλλον η αμαειρικανικη κοινωνια..εξου τζαι με την ιδια ευκολια που απαιτα τζαι εξαγοραζει πολιτικους δημοσιογραφους τζαι τυπους σαν την σωτη, σηκωνεται τζαι παει στην κινα αν φκαλει εστω τζαι ελαχιστο κερδος παραπανω..τζαι ας παει να κρεμαστει το κρατος των ηπα..
το αδιεξοδο τζαι η κωμικη διασταση πισω που τες ανθρωπινες τραγωδιες που προκαλει εν οτι ποτε εν πετυχαινει ακομα τζαι τζηνα που υποτιθεται θελει..στις ηπα ο ρηγκαν εσιηζετουν για το κοστος του δημοσιου τζαι τελικα αυξησε το..εκοψε μεν που τους φτωχους αλλα αυξησε τις επενδυσεις στην αμυνα..τζαι στο τελος τελος οι ηπα απλα περνουν την μια οικονομικη κριση μετα την αλλη..περιθωριοποιωντας περισσοτερο κοσμο, χανοντας συμαχους τζαι τα οποια ιχνη ηγεμονιας κοκ..τζαι τελικα σαν αντιδραση [που το εσωτερικο] οι νεοφιλελευθεροι εβρεθηκαν τζαι με δημοσια υγεια επι ομπαμα - οσον τζαι αν τον επολεμησαν...τελος παντων..οτι εν τζαι τουτο..

πισω που το αδιεξοδο της αστικης ταξης, τζαι ιδιαιτερα της δυτικης αστικης ταξης [η των σχετικων μεριδων της] εν τζαι το κομπλεξ των μικροαστων...ετους δικους μας φαιδρους δακατω..πιππιλουν οτι τους συρουν - ελαλουσαν τους για το δημοσιο χρεος, ατε να φωναζουν τα κοροιδα..τωρα που η τροικα τους τζαι οι τραπεζες τους εφκαλαν στα υψη, σουζα τα κοπελλια..μερικοι εν απλα διαθεσιμοι για φτηνη προπαγανδα τζαι οι πιο διεκδικητικοι εν εκδοχες του δ. γεωργιαδη..εκλιπαρουν για καμια καρεκλουα ποτζει ποδα....ο πολιτης εν απλα η προσωποποιηση της κωμωδιας..οποιος πληρωνει εσιει διαθεσιμο καποιο κοινο για φτηνη προπαγανδα..ωσπου τους αγοραζουν καποιοι..:)..
η εφημεριδα του δρουσιωτη, του δ. γεωργιαδη τζαι των φοροδιαφυγων του εκδοτη..πουλουν ταχα μου ενδιαφερον για λυση του κυπριακου, για να φκαλουν ο εκδοτης τζαι οι συν αυτω τα κερδη τους..

οποτε η καταληξη της μανταμ σωτης ισως να εν αρμοζουσα..
στην αμερικη τοτε ειχαμε την αρχη μιας αναλογης πορειας που τον Κ. Χιτσενς που εκατεληξε να εκλιπαρει εισβολη στο ιρακ..ποδα στην ευρωπη ειχαμε το σουργελο με την φαλατσι..

διαφωνω καπως με τον ασερα για την "δικτατορια" κλπ στην ρωσια...σιγα τηνμ δυτθικη δημοκρατια αμπα τζαι κουτσουφλησει..:)
μπορει καποιος να δει προοπτικες τζαι στην δυση σιουρα..υπαρχουν τζαι κινηματα τζαι κομματα [τζαι περα που τες ηθικες κρισεις ο συριζα εκφραζει την ανοδο μιας σειρας μαζικων κομματων-κινηματων περα που την σοσιαλδημοκρατια - τζαι το ακελ μπορει να φκει τζαι πρωτοπορο] που ανασυντασουν τις παγωμενες για δεκαετιες δομες των διεκδικησεων..
τζαι υπαρχουν επισης θεσμικα κερδη απο προηγουμενες διεκδικησεις..
αλλα σιγα την δημοκρατια..:)
η ρωσια εν οπως την ευρωπη τζαι τις ηπα..
ψηφιζουν..λαλουν οτι θελουν αλλα την πλειοψηφια των μμε ελεγχει την η τοπικη εξουσια...που εν η διαφορα..ιντα στην ρωσια οι λελεδες μπορει να εχουν τζαι παραπανω μμε που οσα εχουν οι της αντιπολιτευσης στην δυση..
η κινα εσιει αλλο πολιτικο συστημα..οι διαφωνιες εκφραζονται μεσα που το κ.κ..σιγα την μεγαλη διαφορα με τις ηπα...τζιαμαι οπως λαλει τζαι ο τσομσκυ ενα "κομμα" [του κεφαλαιου] εσιει δυο πτερυγες τους δημοκρατικους τζαι τους ρεπουπλικανους..

π.

Ανώνυμος είπε...

το κερδος με την ανοδο της κινας τζαι την επιστροφη της ρωσιας σαν μεγαλης δυναμης
εν η συνεχεια της μεγαλης πορειας που εξεκινησε μετα το 1945 με το τελος της αποικιοκρατιας..τον περιορισμο τζαι την εξαλειψη της δυτικης ηγεμονιας..
που αμα το δεις ιστορικα εν αναποφευκτη..

σε τουτο το πλαισιο το οικονομικο μοντελο της κινας μπορει να μεν εν προτυπο για την δυση που εμαθεν να ζει πλουσια λογω αποικιοκρατιας
αλλα για μια χωρα που εξεκινησεν που το μηδεν, ενεν καπιταλισμος..
εν ενα μιεγμα σοσιαλισμου κεντρικου σχεδιασμου τζαι ελεγχου των μεγαλων παραγωγικων μεσων που την πολιτεια
τζαι καπιταλιστικης αγορας σε συγκεκριμενους τομεις..
τζαι υπαρχουν διαφορες τασεις τζαι στην κοινωνια τζαι για την οικονομια..

οπως τζαι να εσιει..
επιστροφη στους απολογητες της επιβολης της οικονομικης εξαθλιωσης τζαι την κλοπης του δημοσιου πλουτου..
οι λελεδες πουλουν υπηρεσιες..μερικοι ισως φκαλουν τζαι το κομπλεξ της αναγκης αναγνωρισης περιπατο..
αλλα το συστημα στην αμυνα του αγοραζει οτι προσφερεται..τζαι οσοι εν εχουν τι να πουν πουλουν τζαι το παρελθον τους..η μερικοι πουλουν τζαι την εικονα που εχουν οτι καποτε επαιζαν το τζαι λαιτ αριστεροι..
οποτε αγαπητε μου ανευ το να ρωτας την αντιγραφη " τι θα γινουν οι ανεργοι";
τι νοημα εσιει;
τουτοι καμνουν οτι νομιζουν οτι λειτουργει μια αγορα χωρις καταστολη τζαι επιχορηγησεις του κεφαλαιου, χωρις διαπλοκη [επανεκλεγηκεν ο κουμπαρος του αβερωφ στην κοπ ετσι θα εχουμεν παλε ενα ωραιο στημενο θεαμα που θα ονομαζεται πρωταθλημα με πουλακια..:)]..νομιζουν;..μπα ..απλα λαλουν οτι ναναι..
μισουν την κοινωνια στην οποια ζουν τζαι αναζητουν τροπους να διεκδικησουν καποια μορφη ανωτεροτητας..εστω τζαι εξαγορασμενη...
σε αλλες εποχες θα ηταν οι τοπικοι εκπροσωποι των αποικιοκρατων..
ποιος θα τους θυμαται στο μελλον εκτος απο την κωμωδια που εκπροσωπουν;

π.

Aceras Anthropophorum είπε...

Φίλε π σχετικά με την δημοκρατία, (εμεις) πρέπει να μιλούμε με απόλυτες τιμές τζιαι όχι σχετικές. Η ρωσσία εν έναν είδος καπιταλιστικής διχτατορίας στην οποίαν δεν θα έθελα να ζήσω. Ούτε στην Κίναν, ούτε στην Αμερική.

Τούτο με το κόμπλεξ αναγνώρισης των φιλελέ εν πολλά έντονο ναι. Όσον τζιαι να φαίνεται παράξενον, τζιαι στην Ελβετία έχουν τα ίδια χαραχτηριστικά. Είναι ΟΙ, ΕΞΥΠΝΟΙ τζιαι οι άλλοι ούλλοι οι ΑΧΑΠΑΡΟΙ. Αλλάσσει μόνον η γλώσσα που μιλούν τζιαι τα κοινωνικά ήθη. Τρων υγειηνά ανάλατα τοπικά φαγιά της κεντρικής Ευρώπης τζιεικάτω, ψαράκι τζιαι σαλάτες, κανένα πουρκούρι τζιαι καλό κρασί (ο κώλος) που τα κρασοχώρκα δακάτω. Η δέ Σώτη, αφού την επόγαλεν η δική της κοινωνία μαζίν με την νέαν δημοκρατίαν τζιαι το Πασόκ, ήρτεν να κάμνει την έξυπνην στην Κύπρον, όπως πάαααρα πολλοί ληγμένοι Έλληνες που δεν έχουν πκιον τίποτε να πουλήσουν σημερινήν Ελλάδαν. Αλλά ρε γαμώ το ήρτεν πού τούτη; Μέσα στον Πολίτην!! Περι φιλελευθερισμού, προτιμώ να ακούω τον Στροβολιώτην να λαλεί τα ίδια πράματα με τα πέττικα του ελληνικά, παρά τες καικαιριές της Σώτης.

Ανώνυμος είπε...

αγαπητε μου ασερα,
αρεσεν μου πολλα το "Τρων υγειηνά ανάλατα..."..το "αναλατα"..:)..περα που την ρεαλιστικη διασταση του θεματος, εν τζαι η μεταφορικη..
που τους ταιρκαζει απολυτα..αναλατοι..:)

για τες 3 χωρες που λαλεις να σου πω την αληθκεια εγω μπορω να ζησω τζαι στες 3..:)
στις ΗΠΑ εζησα ηδη..τζαι ξερω τα χουγια τους..τζαι περα που την αθλιοτητα, υπαρχει τζαι η "αλλη αμερικη" με την δικη της ιστορια τζαι γοητεια..εν τζαι η συγκριση με τουτην την "αλλην αμερικη" [τζαι την ελπιδα που εκπροσωπει] που καμνει την ηγεμονικη κατασταση τοσο θλιβερη..εγω νομιζω οτι οσο η αμερικη χανει που την ηγεμονια, τοσο καλλιτερα ενι για τον εσωτερικο της..
για την ρωσια εν ξερω γιατι την αποκαλεις "δικτατορια"..εν μια αστικη δημοκρατια..με πολλα κομματα..τζαι εν ξερω κανενα που να αμφισβητησε σοβαρα τα αποτελεσματα των εκλογων τα τελευταια 15 χρονια [επι γελτσιν ναι..οι εκλογες οτυ 1996 τουλαχιστον ηταν σαφως καλπονοθεια] η το οτι ο πουτιν εν οντως δημοφιλης..τζαι καπιταλισμος ενι..αλλα ελεγχομενος σε ενα μειγμα οικονομικων δομων - ο πουτιν καπου εσυναξε τους πιο αρπακτικους ολιγαρχες...ενεν προτυπο..αλλα εν ενδιαφερον που παει νομιζω..τζαι για την θεση της στο παγκοσμιο εγραψα σοτ προηγουμενο σχολιο.. γενικα προσπαθω να την παρακολουθω τουτην την χωρα 0που την δεκαετια του 1990..τζαι εκτος που μια νομοθεσια για τους γκει [απογορευεται η γκει "προπαγανδα"] που εν ανοητη αλλα οϊ μοναδικη [σε ποσες χωρες εν παρανομη ακομα εκτρωση σαν γυναικειο δικαιωμα;] εν αθθυμουμαι κατι που να δειχνει κατι διαφορετικο που τις ηπα..μαλλον μαλιστα εν πιο πλουρλαιστικη η κομματικη ζωη στην ρωσια...εκτος που το κυβερνων κομμα εσιει κομμουνιστες, εθνικιστες, κεντροαριστερους..το οτι ο λελεδες εν μπαινουν στην βουλη
εν τζαι δειγμα της απεχθειας που εδημιουργησαν την εποχη της μεγαλης κλοπης επι γιελτσιν νομιζω..
τζαι αμα σκεφτεις τον ρατσισμο/απαρτχαιντ εναντιον των ρωσοφωνων στην λετονια τζαι την εσθονια..παντως σιουρα θα εθελα οϊ απλα να την επισκεφτω αλλα τζαι να μεινω τζαιρο..φαινεται μια πολλα ενδιαφερουσα κουλτουρα..αλλα τζαι κοινωνια σε αμφιβολη [αρα ενδιαφερουσα] ρευστοτητα μετα τον σοσιαλισμο..
η κινα..εν την ξερω αλλα εν η χωρα που μου προκαλει την μεγαλυτερη περιεργεια..εν το το πιο εντυπωσιακο δειγμα οικονομικης εκτοξευσης στην ανθρωπινη ιστορια [μεχρι τωρα] η πορεια της μετα το 1949..τζαι η πιο ενδιαφερουσα μορφη της νεωτερικοτητας εκτος δυσης..[η ρωσια εσιει τζαιμαι δυτικη διασταση ]
δαμαι σιουρα πρεπει να παω για ενα χρονο τουλαχιστον..:)

στο θεμα..εν ξερω ποιος εν ο συνδυασμος που εν ο καλλιτερος αναμεσα στο απολυτο τζαι το σχετικο..
σαφως ο ιστορικος στοχος εσιει την αυρα του απολυτου..αλλα τελικα τζηνο που μετρα εν οτι εμεις καθοριζουμε την αναγνωση του παροντος σε ενα ιστορικο πλαισιο..
αρα το σχετικο εσιει την θεση του σε τουτο το πλαισιο..
ισως η λεξη σχετικο να μεν εν η καλιτερη..συγκριτικο ισως..
το να ζητουμε εντιμοτητα [τζαι η εξαγορα εν δειγμα ασυνεπειας] μπορει να απολυτο σαν κριτηρια..
ομως το να κρινουμε τις επιλογες κοινωνιων σε εξελιξη η κινηματων [οπως την αριστερη προεδρια λ.χ. σε κυπρο τζαι ελλαδα] νομιζω οτι πρεπει να δουμε τζαι το πλαισιο συγκρτικα..
για να δουμε τζαι το τι εξελισεται..

η αναγκη προτυπων οδηγησε που την δεκαετια του 80 σε μια βαθκια καχυποψια..τζαι εν μερει σωστα [εν μερει γιατι ο ρατσισμος τζαι η κυριαρχια των ολιγαρχων που ακολουθησε σε μερικες μετα-σοσιαλιστες κοινωνιες θετει το ζητημα του οτι μπορει σε καποια θεματα να ειχαν τζαι δικαιο οντως οι καθεστωτικοι του υπαρκτου σοσιαλισμου τελικα]..αλλα καθως ο κυκλος που ανοιξε το 1985 [η ισως τζαι το 1978-79 με τους θατσερ-ρηγκαν] κλειει [οπως ας πουμε το 1848 εκλεισε τον κυκλο της ηττας της γαλλικης επαναστασης στο βατερλω αλλα ανεδειξε τζαι το τι αφησε τζαι τι εδημιουργηθηκεν υπογεια]
ισως, τουτην την νεα εποχη ρευστοτητας να εν τζαιρος να δουμε την εικονα [την ευρυτερη] με το "νηφαλιο ματι" που ελαλεν τζαι ο καρολος..

του χαιρετισμους μου στα καντουνια της ευρωπης που διατηρουη την αυτονομια τους..:)

π.